VI: Ajax weigerde bod van 65 mln op De Ligt

BVeenstra, 08-08-2018 om 10:50, 92454 views, Voetbal International | Er is een nieuwe collectie voor Champions League-artikelen.

Ajax heeft onlangs gigantische biedingen op Matthijs de Ligt en Frenkie de Jong afgeslagen. Dat valt te lezen op de website van Voetbal International. De Amsterdamse club laat echter, op mogelijk Hakim Ziyech na, niemand gaan.

Hoe hoog waren de biedingen? Op De Ligt zou maar liefst 65 miljoen zijn geboden, terwijl op Frenkie de Jong een bod van vijftig miljoen is gedaan. Om welke clubs het gaat, wordt niet beschreven. 'Maar in Amsterdam gaat niemand de deur uit. Alle zaakwaarnemers die aankloppen voor hun speler bij de leiding van Ajax krijgen dezelfde boodschap: alleen Hakim Ziyech mag vertrekken. En ook voor Ziyech moet de hoofdprijs worden betaald: een bedrag tussen de 35 en 40 miljoen euro.'

De Ligt zelf liet na het duel met Standard Luik zelf nog weten 'best te willen blijven als er Champions League-voetbal gehaald wordt'. Wanneer Ajax Europa League speelt, lijken er bij De Ligt toch wat twijfels te zijn.

Ajax vaart andere koers

Voetbal International schrijft verder dat er dit seizoen veel veranderd is bij Ajax. In voorgaande jaren deed men bij Ajax namelijk ook beloftes dat er niemand meer zou vertrekken, maar in de praktijk bleek anders. Zo werden Arek Milik (2016) en Davinson Sánchez (2017) voor hoge miljoenenbedragen alsnog verkocht.

Een ander verschil met vorige jaren is bovendien dat Ajax dit jaar ook veel geld uitgeeft. 'Daley Blind, Dusan Tadic, Zakaria Labyad en Hassane Bandé kostten bij elkaar meer dan veertig miljoen euro, terwijl Blind en Tadic ook nog eens miljoenensalarissen opstrijken.'

In stijl het nieuwe seizoen binnen? Koop een WZAWZDB-zonnebril of bekijk de andere producten in de AS Webshop.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
waayop
Veel goede spelers maken nog geen goed team. Ten Hag overtuigt vooralsnog niet helemaal met zijn keuzes.
0 -1
Mokum<3destad
Zoveel geld, als we hier niet mee kampioen worden dan is de totale afgang wel compleet.
0 0
Van Reenen
Via alle geruchten dus in miljoenen euro.....65 De Ligt, 50 Dolberg, 50 De Jong, 40 Neres. Dat is de jaarlijkse begroting van menige club zo'n slordige 205 miljoen euro.
Dus nogmaals, via de geruchten.
1 0
ETM
Als Neres blijft bij mij thuis een feestje.

Ik vind de vleugels ook wel zwak bezet. Neres en Tadic vind ik geweldig, maar daarachter? Zeker door het uitvallen van Bande. (los van hoe goed hij is) Alles wijst erop dat spelers als Johnson en Kuhn er 'nog'niet zijn. Hoe ver is Cherny op de weg terug?
Je zou Ziyech naar de vleugel kunnen halen als je het middenveld wilt aanpassen, maar dat zie ik niet snel gebeuren. Je hebt dus alleen Labyad, waar ik persoonlijk twijfels over hebt.
Vooral de breedte van de selectie, waar ik veel over gerept zie worden, valt toch best tegen? Middenveld opties te over, dat is duidelijk. Achter Tagliafico zit? Achter Mazraoui zit voorlopig Kristensen, ok, laten we die jongen nog even afwachten, maar het is iig niet zo dat je denkt: laten we hem erin gooien om wat te veranderen. Met het steeds uitvallen van Dolberg zit je ook niet dik in de spits. Huntelaar is prachtig, maar kan helemaal niet in zn oorspronkelijk rol kruipen want moet telkens spelen. Dan is er Sierhuis, daarover valt echt nog weinig te zeggen. Wober vind ik zeker een volwaardige backup-cv. Over Schuurs valt weinig te zeggen. Ik neem aan dat Frenkie nu echt als middenvelder gaat worden gebracht ondanks dat het nog niet naar wens liep. Ik hoop echt dat Ten Hag Frenkie als aanvallende middenvelder gaat gebruiken..

Dit alles betekend overigens niet dat ik vind dat Ajax nu meteen van alles moet kopen. Ik vind alleen dat in media de breedte van de selectie overdreven wordt. Wel vind ik dat 'ook' des Ajax. In de zin dat er altijd ruimte moet zijn voor 'risico'met jeugd.
3 0
El-Dorado
Bakker achter Tagliafico.

Maar inderdaad, zie graag een paar top talenten voor de vleugels, zodat ze ook alvast kunnen wennen en leren van spelers die er nu zijn.
0 0
Bky
En voor Tagliafico zit weer Sinkgraven, dus dat is helemaal mooi.
0 0
ETM
Ja als Sinkgraven weer 'de oude' wordt.
0 0
ajaxrulesz
een fellaini zou een ongekende kwaliteitsboost en de missing link zijn voor dit team dat tesamen met een dodelijke spits en je bent serieuze kanshebber voor de El titel. HEt huidige team is goed, maar niet zo goed als iedereen nu beweert incl. de kenners. er moet 1 bikkelaar bij op het middenveld en 1 dodelijke spits dan ben je kanshebber voor de EL titel. Overmars nog 1 opdracht. Haal Magallan alsnog binnen, fellaini voor het middenveld en een dodelijke spits. Dan mag van mij zowel ziyech als de ligt vertrekken en komt er zon 80 miljoen binnen om dit te realiseren.
2 -7
3sterren
Die twee zouden dus samen € 115 miljoen kunnen opbrengen. Flauwe kul verhaal zeg ik, ”fake news” zou Trump zeggen.
Als je gezond verstand hebt moet je beiden gewoon laten gaan voor zo’n bedrag, volgend jaar vertrekken ze sowieso. Alleen is nog maar te bezien hoeveel ze dan zullen gaan opbrengen. Blijven ze bijvoorbeeld ’heel’ of raken zij net als Dolberg een jaar geblesseerd? Houden ze vorm? Ook al haalt Ajax dit jaar de CL en worden ze kampioen, dan nog harken ze niet zoveel geld bij elkaar in één jaar. Volgens mij voor een beursgenoteerd bedrijf een ongezonde beslissing ...
3 -2
w86
De markt wordt steeds gekker. Sanchez was vorig jaar 'maar' 40 miljoen, kennelijk is een jonge verdediger met potentie tot de wereldtop nu al 65 miljoen waard. Zelfde bij keepers, waar nu ineens 60 en 80 miljoen voor wordt betaald. Ronaldo is op zijn 33e 100 miljoen waard.

Ajax heeft hier de laatste jaren goed op voorbereid en bijna iedereen ligt vast met langdurige contracten. Zorg dat je ze uiterlijk 2 jaar voor het eindigen van het contract verkoopt en je pakt altijd de hoofdprijs!
1 0
3sterren
Voetballers zijn, in tegenstelling tot bijvoorbeeld kunst, een slechte belegging om mee te speculeren. Vandaag 65 miljoen, volgende week nul i.v.m. met een onvoorzien drama (behoeft toch geen toelichting, dunkt mij). Daar hoef je geen geleerde voor te zijn om dat te bevatten.
Dus als het waar zou zijn, wat ik overigens betwijfel, dat De Ligt € 65 miljoen zou kunnen opbrengen, dan zeg ik doen. Zeker gezien ook het interview dat hij deelname CL min of meer als voorwaarde stelt om te blijven.
Maar gelukkig ga ik daar niet over ; ) ...
1 0
echtgras
En wie zet je dan achterin?

En wat heeft Ajax aan nog meer geld? Beter dan Tadic wil sowieso niet in NL voetballen.
En een gelijkwaardige speler koop je er niet voor.
1 -1
3sterren
Op die vraag heb ik het antwoord niet, daarvoor moet je bij Overmars en zijn technische staf zijn.
Jij doet aan korte termijn denken, net zoals de meeste supporters, waaronder ook ik. Maar zakelijk gezien is dat onverstandig.
Maar vooralsnog is het probleem van vervangen totaal (nog) niet aan de orde.
Met geld kun je nieuwe versterkingen kopen, of dacht jij dat € 115 miljoen niet genoeg is om minimaal iets gelijkwaardigs, of beter aan te trekken?.
Ajax heeft namelijk één heel groot voordeel boven de andere financieel veel krachtigere clubs. Bij Ajax speel je als goede, dure aankoop, wél meteen in de basis. De Ligt en De Jong voorlopig nog lang niet.
Het is slechts een visie, niet wat ik graag zou zien gebeuren ...
0 0
ajaxrulesz
Magallan achterin ipv de ligt.
1 -1
w86
Je hebt Magallan waarschijnlijk nooit zien spelen en hij kon eerder ook al niet komen om allerlei vage redenen. Mijn gevoel zegt dat als De Ligt vertrekt, je wel met wat beters aan mag komen dan de Argentijnse NIck Viergever.
1 0
dumperPattiruhu
Het middenveld met frenkie schone en ziyech komen gewoon tekort in de duels(fysiek) tuurlijk voetballend komen zij er de 1e 65 minuten eronder uit, maar zodra ze vermoeid raken komen zij in de duels waarvan ze vaak verliezen.
Er mag wat meer body bij op het middenveld, het liefst iemand zoals william carvalho (fysiek) en gewoon naar de juiste kleur kan spelen in balbezit. In de huidige selectie zou ik voor blind op het middenveld gaan.
1 0
Bky
Moet kotsen als ik iemand zie schrijven dat het gister mis ging omdat we "body" missen.

Gister speelden we grote delen van de wedstrijd gewoon met twee teams. 6 achterin en 4 voorin. Daarom ging het mis. Iedere speler verzuipt bij deze ruimtes.

Kunnen we alsjeblieft nou eens stoppen met die "we moeten mentaliteit kopen" elke keer als het op tactisch gebied niet goed ging? Dat is niet de oplossing.
4 -1
waayop
Precies. Ten Hag zou tactisch zo goed zijn, ik zie het nog niet.
0 0
dumperPattiruhu
Ik zeg niet dat we mentaliteit moeten kopen als het goed heb je dat al in de selectie. Verder heeft ajax gewoon allemaal goede voetballers, maar ik zag gisteren niemand ''slimme''(ten behoeve van het team) overtredingen maken.Terwijl een Blind dat vaak genoeg heeft gedaan bij Man U.

Verder heb je een zeker een punt dat de ruimtes te groot waren deels vanwege het gebrek aan een compacte organisatie.
Als ten hag na een 0-2 overwinning op de counter laat spelen zou hij wel zijn defensieve organisatie op orde moeten zetten.
1 0
Schwalbino
Geweldenaar in wording. Jammer dat hij bij die eikel zit. Drie keer zo slim als van Dijk en qua spel minstens zo goed.
1 0
BarAjax
Eikel, haha. Die man is 3x zo slim dan de Ligt en van Dijk bij elkaar. Top voor elkaar. Wat een afgunst.
2 -1
jaripettersson
Off: sorry dat ik iets vraag wat waarschijnlijk al lang bekend is, maar waar is matusiwa?
2 0
Bky
Geblesseerd.
0 0
jaripettersson
Ok, dank.
0 0
Triskazhen
Financieel is het halen van de groepsfase champions league te verantwoorden. Sportief het niet halen van dezelfde groepsfase eigenlijk niet. Het heeft nu zo lang tegengezeten. Er moet nu 4 wedstrijden op rij gewonnen worden. Heracles, standard, Emmen, en ik vermoed dinamo kiev.

Dan is het de investering waard geweest. Probleem is dat the Voice er ook nog niet uit is hoe hij dat gaat doen. Dat biedt nu al onzekerheid, na een uitstekend lang voorseizoen.

Zonder Dolberg in de spits wordt het wel lastig goed te voetballen als elftal, heeft toch totaal andere kwaliteiten dan Huntelaar. En opa schone moet je lekker tegen Emmen laten spelen, als hij dat nog kan belopen. Niet tegen 10 congolezen en een walloon.
1 0
Kunstgrasmaaier
Frenkie kan zeker voetballen maar toch best met de voetjes op de grond blijven en het eerst maar eens bij Ajax bewijzen
4 0
waayop
Wat dat betreft zou de Champions League wel een goede graadmeter zijn voor de werkelijke kwaliteiten van De Jong.
0 0
AgeM
De miljoenen vliegen hier al maanden over de toonbank maar op Kluivert na is er nog geen hond verkocht en zeker als Ajax de CL niet haalt zal dat ook zeer waarschijnlijk ook niet gebeuren .
Er is wel voor miljoenen ingekocht en daar zit volgens mij ook onzin bij .
Concurrente is prima maar het verschil tussen Ajax 1 en 2 is mijnsinziens nu wel erg groot .
Maar deze voetballers zijn niet voor een habbekrats gekocht en staan ook niet voor niks op de loonlijst .
En Overmars maar weer hopen op een klapper die alles goedmaakt.
0 -6
AFCAPolarBear
Elke transferperiode heb je spelers die een miskoop zijn, ik denk dat dit Bandé zal zijn. Maar wat jij zegt over het verschil tussen de basis en bankzitters is echt larriekoek! Het is juist heel erg goed voor de ontwikkeling van spelers als ze trainen met spelers die veel beter zijn. Daar leren ze veel meer van dan van een speler die maar iets beter is. Daarnaast zullen ze niet zo snel gaan klagen als ze dan wissel staan. En over het geld hoef je je geen zorgen te maken, we zijn geen PSV of Feyenoord. We hebben een groot reserve opgebouwd en als dat enigszins wordt bedreigd zullen de heren Overmars en vd Sar teruggefloten worden door de RvC.
1 0
BarAjax
Komende jaren maken wij genoeg klappers. Maak je niet druk om AJAX. Kijk maar uit dat je zelf niet failliet gaat. Lijkt me beter.
2 0
AgeM
Fijne inhoudelijke reactie weer dit
1 -1
BarAjax
De Ligt is niet op te vangen. Als er dan toch nog één de deur uit moet gaan, laat het Frenkie zijn. Liet gister weer zien dat hij onze 4e of misschien wel 5e middenvelder is. Op 4 heeft hij de kans gekregen maar daar is hij ook geen ster. Het is simpelweg geen CV. FdJ heeft het te hoog in zijn bol en word ontzettend geil van Barcelona. Lijkt wel of hij z'n koppie er al niet meer bij kan houden. Ook alweer 21.

Laat hem maar lekker gaan en trek die knip voor een (of 2) directe versterking(en) op het middenveld ipv Frenkie. Ik teken voor een Kluivert scenario. Iemand van 3 klasses beter binnenhalen en nóg geld overhouden.

Met Ziyech, Eting, VdBeek en Schöne, de knip trekken voor 2 goede aanvallende middenvelders en te bedenken dat Blind en Mazraoui daar nog aan toegevoegd kunnen worden, heb je genoeg opties. Rammelen.
1 -6
3sterren
Dat dacht men vorig jaar ook over Sanchez ...
0 -1
munser
en hoe is sanchez opgevangen dan????
0 0
ajaxrulesz
hahah wou net zeggen die mis je nog als de dag van gister!. Ook een de ligt heeft die niet doen vergeten. Het enigste wat de ligt voor heeft op sanchez is zijn lichaamsbouw. Sanchez is slimmer, sneller, reageert sneller, zit dichter op de man. Is in bijna elk anders opzicht afgezien van hety fysieke(waar de ligt grotendeels opteert) beter dan de ligt.
0 -1
Bky
Frenkie speelt een slechte wedstrijd en direct mag ie wel weer vertrekken.

Wat een simpel volk zit er toch weer op AS.
11 -2
waayop
Al valt het natuurlijk wel tegen dat ie niet goed speelt op de positie die hij claimt.
0 0
BarAjax
Éen? Frenkie 'het supertalent' de Jong word niet voor niks door 2 coaches op CV gezet. Komt gewoon te kort. Speelden gister met 10 man joh. Doe die mooie kleppen eens af. Veel te nonchalant. Hij is geen Xavi alhoewel hij dat denkt. Als je die geruchten maar vaak genoeg leest.. Ga je vanzelf denken dat je goed bent hé. Kijk, er zijn spelers die zich dat kunnen permitteren (nonchalant spel) en dat compenseren. Frenkie is echter niet zo'n speler.

Krijgt al een hard plassertje als een journalist over Barcelona begint. Nee, lekker laten gaan en voor dat geld 2 directe versterkingen halen.
3 -8
AgeM
mee eens
0 0
Bky
Wat een stuk vol aannames. Met deze onzin kan niemand wat. Wat een pure vooringenomenheid (en denigrerend toontje, met je "harde plassertje") tegen een jongen die inderdaad nog maar net 21 is en gewoon lekker zit te ballen bij Ajax. Die jongen kan er ook niets aan doen dat Barcelona hem wil hebben (of eigenlijk wel, waarschijnlijk omdat hij zo goed is, iets wat jij blijkbaar niet kan zien). Wat moet de Jong dan doen? Met een boos gezicht daar nors gaan staan en zeggen dat hij het absoluut zeer kut vindt dat een van de grootste clubs hem voor 50 miljoen wil halen?

En waarom gebruik je opeens Xavi? Niemand zegt dat de Jong Xavi is. Die vergelijking trek jij erbij.
4 -4
BarAjax
Aannames? De enige aanname die ik maak is dat ie een hard plassertje krijgt wanneer over Barcelona begonnen word. De rest hebben wij meerdere malen mogen zien. Dat zijn de feiten.

Of hij er nou wel of niet iets aan kan doen dan Barcelona hem wil hebben.. Wij moeten daarvan profiteren; verkopen. Komt tekort. In mijn vorige post uitgelegd. Van dat geld liefst 2 aanvallende middenvelders halen die daadwerkelijk iets toevoegen. Hij blij en AJAX blij. Win-win.
1 -1
Bky
Ik zie Frenkie niet bij Barca spelen op dit moment. Hij speelt bij Ajax, dit terwijl hij allang weg kon. Daar ooit bij nagedacht?

Of denk je dat Ajax Frenkie gaat houden als Barca EN 50 miljoen biedt EN als Frenkie weg wil. Frenkie heeft nog niet zolang geleden zijn contract verlengt tot 2022. Die jongen weet wat hij wil.
1 -1
BarAjax
Ach.. Ik zie Kluivert niet bij Roma spelen, Malcom niet bij Barcelona, Arias niet bij Atletico, Geubbels niet bij Monaco en ga zo nog maar door. Dat zegt me vrij weinig. Net zo weinig als contracten. Een contract is niks meer waard in de huidige voetballerij. Money rules, En we weten hoe het gaat als een speler weg wil toch? Zie Dembele, Coutinho enz. Spelers krijgen hun zin anders is de club nóg meer de dupe.
1 0
Mr.P.
was ik ook al achter, veel willen alleen aandacht trekken op een negatieve manier en genieten van de boosheid en frustratie van een ander,
0 0
AFCA1996
Kan niet anders dan Tottenham zijn. Dreigen Alderweireld nog voor de deadline kwijt te raken en De Ligt zou een ideale opvolger zijn.
1 -1
FerdiZ
geweldig dat overmars en vd sar de club zo gezond hebben gekregen dat we dit nu kunnen weigeren.
volgend seizoen heb je voor de ligt neres frenky en miss donny en onana zo een goede 200 miljoen te pakken.
kunnen spelers als eiting en schuurs volgend jaar een basisplek pakken en kan het hele seizoen gekeken worden naar mogelijke versterkingen
3 0
Ajaciedforaltij
Voor De Ligt heb je geen directe vervanger dus die moet je niet verkopen maar Frenkie zou ik wel doen. Middenveld is overvol en je haalt voor dat geld een ervaren verdediger die er gelijk staat
2 0
de-Ajacied
Overmars en het bestuur beginnen volwassen te worden
5 -1
Labrador
Mooi. En weer door.
3 0
AFCAPolarBear
Vreemde uitspraak dat De Ligt bij het mislopen van CL, misschien wel weg wil. Als hij, als verdedigingsleider, gemiddelde 1 goal weggeeft per wedstrijd, speelt Ajax gewoon CL. Tegen clubs als Luik, Kiev en Praag moet dat zeker geen onmogelijke opdracht zijn. Als Ajax toch CL misloopt, is daar De Ligt ook zelf persoonlijk verantwoordelijk voor en blijkbaar niet CL-waardig.
2 0
Joseph
De Ligt heeft dat nergens gezegd. AS heeft zijn uitspraak met een mooi sausje tot een sensationele kop omgetoverd.
4 0
Simon1
Ik ben het met je eens dat De Ligt nog fouten maakt, hetgeen wat niet erg is gezien zijn leeftijd, waardoor het beter is om bij Ajax te blijven. Echter is hij niet alleen verantwoordelijk daarvoor. Door de tactiek die Ten Hag gebruikt ligt het centrum te vaak open. De centrale verdedigers moeten namelijk te veel naar buiten in de verdediging waardoor ze uit hun kracht worden gehaald.
1 0
Starkoo
Eindelijk word er geluisterd naar de supporters, eerder werden belangrijke spelers altijd verkocht. Nu eindelijk is niet, hoop dat het beloond word met CL voetbal en de titel.

Overmars en co ga zo door!

Bovendien zou Ajax zo’n bod niet weigeren en op zeker in onderhandeling gaan, dat is onzin Ajax leert is van de fouten die eerder wel gemaakt werden, Ajax heeft gewoon de ambitie om het Bayern van Nederland te worden en dan moet je hard zijn. Niet te koop is niet te koop. uit.

Tevens is Ajax financieel zo sterk geworden dat verkoop niet meer nodig is!
5 0
MrPink
Mooi dat al die topclubs met geld bij Ajax aankloppen.
0 0
eros
Als deze 65 miljoen waar is, en de markt trekt zich zo door, gaat hij volgend jaar voor rond de 80 miljoen weg. Wat een debiele bedragen!
4 0
Sluk
Alles leuk en wel dat De Ligt wil blijven als de CL wordt gehaald en als het niet wordt gehaald dat hij dan twijfelt. Maar hij is er verdorie zelf bij om te zorgen dat CL wordt gehaald. Mocht de CL niet gehaald worden moet je gewoon je bek houden en keihard werken!
8 0
DeKenner
Mocht Ajax de CL niet halen dan is de markt in in ieder geval Engeland al gesloten. Daarmee neemt het aantal opties voor De Ligt natuurlijk ook af. Of het moet zijn dat hij bijvoorbeeld graag naar Juventus of Bayern Munchen gaat.
1 0
waayop
En de Ligt denkt dat hij bij een transfer gelijk in de basis staat bij een team dat Champions League speelt? Wakker worden Matthijs.
0 0
Mazraoui
Heb het idee dat het om de Spurs ging na de verkoop van Alderweireld en de goede ervaringen die ze eerder hebben opgedaan met spelers van Ajax
0 0
31xAjax
Onzinbericht, er is geen bod gedaan op De Ligt, formeel noch informeel.

Bovendien zou Ajax zo’n bod niet weigeren en op zeker in onderhandeling gaan...
0 -5
afca95
Wie is jou bron?
5 0
Rentokill
Ajax liep altijd een zet achter en nu is dat omgedraaid. Voorheen moesten we spelers verkopen om financieel gezond te blijven, daardoor waren we afhankelijk van een te snelle doorstroming van de jeugd.

Nu heeft Ajax een paar jaar achtereen een paar klappers gemaakt en kunnen we spelers vasthouden en ze met betere spelers laten opgroeien waardoor ze nog meer waard worden.

Ajax kan daarom spelers rustig laten instromen. Deze cirkel was er altijd al maar nu controleert Ajax ipv dat het proces hun in n greep heeft.
4 0
Bjorn
Als de RvC en de directie dit beide steunen geeft dat alleen maar aan hoe goed de financiele positie is op dit moment. Bij bedragen boven de 75 ga je misschien weer eens nadenken. Tot die tijd lekker in Amsterdam en presteren.
1 0
Mazraoui
Inderdaad vraag me wel af als ze 75 bieden of ze de ligt dan nog steeds vasthouden. Of zal het kantelpunt bij de 85 liggen
0 0
Web
Dat Is wel heel veel geld hoor, maar De Ligt is moeilijk vervangbaar, ik zie geen speler in deze selectie.
Het is ook heel belangrijk om nu al voor uit te kijken, volgend jaar een leeg loop aan talenten.
Er komen er een paar aan. Gravenberch en Eiting, maar dat zal niet voldoende zijn
1 0
Adios
Yerri Mina schijnt te koop te staan bij Barca. Als je Matthijs verkoopt voor 65 kan je 20 aan hem besteden en dan heb je nog 40 miljoen euro winst. Heb je meteen alle andere aankopen terugverdiend en nog 20 miljoen winst gemaakt ook over deze hele transferzomer!
4 -1
Joseph
En dan? 20 miljoen winst maar een mindere verdediging? Als hij te koop is dat verlies maar naar de 40 miljoen brengen. Mina naast de Ligt of in een 3 mans verdediging, lijkt mij een prima toevoeging.
0 0
Bonno1978
De volgende zomer zijn ze dit ook waard. Of 10 miljoen minder, so what? Lekker behouden. De 50 en 65 miljoenen zijn voor Ajax blijkbaar momenteel ook gewoon te weigeren. Goede ontwikkeling (als het klopt)....
7 0
AFCAlways
Als dit waar is, is dit gewoon verschrikkelijk dom. We hebben toch geleerd van Dolberg? Van die 65 miljoen kan je 3 betere CV’s halen.
1 -8
Bky
Trol.
3 0
Joseph
Wat hebben we van Dolberg geleerd? Is hij al voor minder verkocht? Ik heb Dolberg nog lang niet afgeschreven.. Met 65 miljoen koop je misschien een halve verdediger die net zo goed is, als je zijn salaris ook mee neemt.
2 0
AFCAlways
Mina is bijvoorbeeld al veel beter dan De Ligt en die kostte niet eens 12 miljoen. Bedenk dan wat je kan halen voor het drievoudige...
1 -3
ram
Mina is nu een stuk duurder hoor én die zal niet naar Ajax gaan. Daarbij betwijfel ik of hij véél beter is. Ik denk dat ze gelijkwaardig zijn.

En "bedenk wat je kan halen voor het drievoudige". Wtf... Het is geen FIFA-spelletje. Denk je nu echt dat Ajax voor 36 miljoen een verdediger kan halen? Zelfs als je dat ervoor wil betalen; die categorie spelers wil niet naar Ajax.
0 0
Bky
Waarom ga je uberhaupt nog serieus op iemand in die zegt "Mina is beter dan de Ligt".
2 -1
ram
Het kan best dat mensen dat vinden toch? Ik heb De Ligt heel hoog zitten maar denk ook dat Mina vergelijkbaar is.
0 0
Joseph
Ik heb gehoord dat Sanogo inmiddels als centrale verdediger speelt, schijnt zelfs veel beter te zijn dan Mina.
Misschien heb je dus wel gelijk..
1 0
ram
Ja.. en achteraf hadden we Younes én Viergever moeten verkopen als je kijkt naar het financiële plaatje. Maar achteraf is alles makkelijk.

En nee, je kunt Mathijs niet vervangen met "3 betere CV's". Noem er maar 3 die beter zijn. Dan kom ik alleen uit bij absolute wereldtoppers en die kan Ajax nooit halen. De Ligt is een fenomeen. Hij kan nu al mee in alle ploegen, in iedere competitie; daar ben ik van overtuigd. En hij zou overal, op een paar absolute topploegen na, in de basis staan.

Dus nee, die is niet verschrikkelijk dom. Dit is heel fijn. We hoeven het niet voor het geld te doen, we willen nu eindelijk kwaliteit op het veld hebben. En nu is het wéér niet goed...
3 0
AFCAlways
Maar wat ik zeg is helemaal niet achteraf en met Younes en Viergever zei ik het ook vooraf al.

Ik denk dat jij De Ligt verschrikkelijk overschat. Ik heb hem nog nooit 90 minuten zien spelen zonder fout die direct fataal kan aflopen. Er zijn enorm veel verdedigers van rond de 20 miljoen die wel stabiel zijn.
1 -2
ram
Mooi dat je het vooraf al zag. Knap van je. Maar dat betekent niet dat je het nu ook goed ziet. Daarbij mis je natuurlijk, waarschijnlijk niet onopzettelijk, e.e.a.:

Ik gaf al aan dat Ajax geen centrumverdediger kan halen van 20 miljoen; in ieder geval niet eentje die zó goed is als Mathijs, dezelfde potentie heeft, enzovoorts. Ik kan niemand bedenken (al ben ik ook geen scout) en kan mij echt niet voorstellen dat scouts zomaar iemand uit de hoge hoed kunnen toveren. Anders hadden ze dat wel gedaan om direct naast De Ligt te zetten.

Ook ga je niet in op het bij elkaar houden van een team. Je weet dat het geen golf of tennis is, toch? Zelfs als het je lukt om een vergelijkbare topverdediger te halen, dan nog moet je hem inpassen én heb je geen garantie op succes. De Ligt is wel een redelijk zekere garantie op succes. Wil jij dan écht heel graag een soort handelshuis zijn? Steeds iedereen verkopen en daarvoor spelers terughalen en maar hopen dat ze het net zo goed of beter doen bij ons?

Ik denk daarbij dat ik De Ligt helemaal niet overschat. Ik ben ervan overtuigd dat hij overal mee kan. Wie zie jij liever naast Van Dijk bij Liverpool? Matip, Lovren of De Ligt? Wie zie je liever in het centrum bij City; Otamendi of De Ligt? En ga zo maar door... Ik zou altijd kiezen voor De Ligt. Alleen bij ploegen als Real zou hij niet direct een basisplaats krijgen (Ramos, Varane) en ook bij Barca (Pique, Umtiti) is dat lastig. En zo kun je nog een paar ploegen vinden; maar je moet, vind ik, vrij hard zoeken naar ploegen waar hij niet direct in de basis zou staan.
2 0
4xEC1
Maar waarom staat de Ligt al een tijdlang terecht in de basis van Ajax dan? Zie je zijn kwaliteiten niet? En waarom is Veltman nog steeds omstreden bij Ajax en de Ligt niet? Toch ook voor een reden? Frank de Boer had in zijn beginjaren elke wedstrijd wel een "Frank de Boertje". Gelukkig heeft Ajax hem niet meteen verkocht omdat zijn foutjes ook fataal konden zijn. "Enorm veel verdedigers van rond de 20 miljoen die wel stabiel zijn". Overdrijven is ook echt een vak. En welke garantie heb je dat al deze enorm vele verdedigers zouden slagen bij Ajax?
2 0
chrisjuhhh
Ik Sergio Ramos in al die seizoenen ook niet elke wedstrijd foutloos zien spelen net als Pique , Dani Alves, Pepe , Varane , etc etc etc .
Iedereen maakt fouten zelfs een Messi .

Het gaat erom dat je ervan leer !
2 0
Pas
Wat is nou het beste middenveld in combinatie met de inschuivende centrale verdediger?
0 0
ram
Ik denk Donny, Frenkie, Ziyech met Blind als inschuivende man (al vind ik dat inschuiven echt bijzaak).

Maar als Ziyech vertrekt zou ik Donny, Blind, Frenkie doen en Wober achterin zetten. Dan mis je Ziyech maar ik denk dat het dan wel beter staat als team.
1 0
geDaante
Die focus op de inschuivende verdediger is veel te groot, waardoor men met de punt naar voren speelt. Dat zou terug moeten naar de backs, en de punt naar achter. Veel beter bij balbezit en ook het drukzetten bij balverlies.
4 -1
Web
Hebben wij die backs dan?
Kijk eens naar de cijfers met Frenkie daar, man wat is hij daar goed
Op het middenveld moet hij het nog steeds laten zien, in de JL vind ik geen maatstaf. Een inschuivende Frenkie creëert zoveel meer. Ajax is dan heel moeilijk te verdedigen dan.
Bovendien is hij nog redelijk snel, kan goed verdedigen en koppen.
Iets wat bij Blind veel minder is. Ook daar moet je het optimale rendement uithalen, en dat is niet achterin.
0 0
Joseph
Die focus vind ik juist veel te klein, nu staan er 2 controlerende middenvelders in de weg als er een verdediger op komt, en hebben de controlerende middenvelders te weinig afspeelmogelijkheden.
1 0
Pas
Met de punt naar achter zou je toch maar 1 controleren middenvelder moeten hebben?
Daarnaast moet 1 van de 2 "aanvallende" middenvelder naar voren doorschuiven, tussen de linies in.
0 0
CruyffFootball
Hoop dat Ten Hag weer gewoon terugkeert naar een systeem met een 6.
Maar vrees het ergste..
Dacht dat we eindelijk definitief verlost waren van dat systeempje met een diepe nummer 10 na het vertrek van Frank/Trustfull.
0 0
Web
Jij denkt puur individueel aan Frenkie, ik denk puur aan het team, voor het team is het beste dat Frenkie naast De Ligt komt te spelen, niet alleen past dit goed bij Frenkie, maar ook bij de Ligt.
Verder speel ik liever met een 6 Blind, maar Ten Hag is er voor om het beste uit de selectie te halen. Tadic is gewoon de beste speler, en daar wil hij het beste uithalen. Hij gaat meerdere systemen spelen.
Kijken wat het beste past.
2 -1
Pas
Wat is dan het beste middenveld zonder inschuivende centrale verdediger?
0 0
Web
Met een inschuivende verdediger is Ajax veel moeilijker af te stoppen. Frenkie heeft alles daar voor in huis, nog nooit verloren met hem op die positie en heel weinig tegen doelpunten 1 goal in 135 minuten
Dat zijn cijfers die liegen er niet om.
Zet daar een middenveld voor met Ziyech, Blind, Donny/ Eiting
1 0
Bennyben
Ze zijn gek geworden je moet ze gewoon laten gaan voor dit soort bedragen de ligt heeft nog geen 5 foutloze wedstrijden achter elkaar gespeeld en de jong heeft nog geen een seizoen alle wedstrijden gespeeld en we hebben middenvelders zat. Kijk naar Dolberg die is in waar ook flink gezakt sinds zijn debuut.

Ps al deze jongens zijn te vervangen het is nou niet zo dat ze heel erg veel bijgedragen hebben aan de prijzenkast de afgelopen 4 jaar.

Straks als ze champions leauge spelen kunnen ze wel eens door de mand vallen, voor het Nederlands elftal hebben ze ook nog weinig betekent
6 -6
Tinus
Dat is juist het hele probleem bij ajax. Zodra een speler het in het begin goed doet, dan begint iedereen te rekenen hoeveel hij waard zou zijn. Bij dolberg zag ik na 5 wedstrijden al 50 tot 70 miljoen langs komen. Als we elke speler die naar verwachting grote kwaliteiten heeft na 5 wedstrijden al gaan verkopen omdat ze mogelijk minder waard gaan worden, dan kom je natuurlijk helemaal niet verder als club. Laten we dus, zo lang we geld genoeg hebben, kwaliteit vast houden en selecties zo lang als mogelijk bij elkaar houden. Onderaan de streep gaat dat sportief succes opleveren en meer dan voldoende financieel succes.
1 0
Godenzoon24
Ja dubbel. Ene kant fantastisch kiezen voor het sportieve. Andere kant moeilijk om spelers boven 50 mij te weigeren. Eigenlijk kan dat voor een Nederlandse club niet. Ach hopen dat het goed uitpakt dan maar.
0 0
ram
Ja, iedereen is te vervangen. Maar als je altijd maar iedereen gaat lopen vervangen, kun je nooit een team bouwen. Voetbal is nog altijd een teamsport. Wees nu eens blij dat we proberen het team bij elkaar te houden! Het is schijnbaar nooit goed. Talenten verkopen is tegenwoordig kut én talent behouden is kut... Schiet lekker op!

Daarbij vind ik De Ligt een fenomeen dat heel moeilijk te vervangen is... (zie mijn eerdere post hier).
3 0
4xEC1
Ik snap dit ook niet hoor, kan dat maar niet begrijpen. Probeert Ajax een keer het team bij elkaar te houden, iets wat velen zo klote vonden dat dat niet lukte de afgelopen jaren, is het nóg niet goed. Laat Ajax maar de Jong en de Ligt verkopen joh, dan is het straks: Veel te makkelijk laten gaan. Ook weer niet goed. Dus goed bezig gewoon die Overmars. Poot stijf houden eindelijk.
En hoezo eigen jeugd in de weg staan wat ik ook in andere bewoording al las ergens?
Hoe kan je nou zeggen van een de Jong of de Ligt dat ze eigen jeugd in de weg staan met de leeftijd die ze hebben? En Eiting krijgt genoeg speeltijd nog, Mazraoui nog meer. Schiet mij maar lek hoor, wat een onzin lees je hier..
2 0
ram
Ja, true. Overmars doet dit gewoon goed. En het is ook het enige logische wat Ajax kan doen.

We hebben het geld niet nodig en hebben te maken met jonge talenten. De kans dat ze beter worden (en meer waard worden) is groot. En misschien sla je een keer de plank mis; jammer dan. Waarschijnlijk heeft die speler je team wel beter gemaakt waardoor je bijvoorbeeld een prijs hebt gepakt en waardoor andere spelers weer meer waard zijn geworden.
2 0
AFCAlways
Nuchtere supporters... Ze bestaan nog.
0 -3
Tinus
Het is puur korte termijn denken wat je doet. Lekker nuchter hoor, geld pakken en kijken of je weer een andere speler kunt inpassen. Je staat straks vooraan om te klagen als we weer geen schaal hebben gepakt?
Ik ben heel blij met de huidige handelswijze van de club. Dat oliedomme geklets dat we geen nee kunnen zeggen tegen hoge bedragen moet maar eens afgelopen zijn.
2 0
Juichtoon
65 mln natuurlijk meteen verkopen.
1 -2
chuckie88
Aldus een van de aandeelhouders.... en straks maar klagen als de resultaten weer uitblijven
4 0
Bjorn
Wat moet je met dat geld dan? Je vindt geen gelijkwaardige vervangers en we willen toch CL halen en kampioen worden?

Halen we geen CL dan kun je er altijd 1 (!) verkopen om je transfersaldo op te poetsen en weer cashflow te genereren.
3 0
geDaante
Dus je wil je eigen jeugd niet zien spelen en ontwikkelen? Geld vangen en dan weer een buitenlander aankopen? Vreemdelingenlegioen zonder identiteit? Koopclub worden?

Fuck dat geld, ik wil 'onze' jeugdspelers zien spelen en ontwikkelen. Als je geld zo belangrijk vindt, ga dan naar de AEX en ga een of ander bedrijf aanhangen en de koersen volgen.

En je beste middenvelder/speler verkopen? Waarom?
6 -1
4xEC1
Omdat mensen altijd wat te zeiken moeten hebben. Ook al is het totale onzin.
1 0
Genant
Die gasten moet zeer hard duidelijk gemaakt worden dat ze anders moeten denken. Het is klip en klaar dat door het beleid van Ajax het erin geslopen is dat de jeugdige Ajacieden allemaal denken na een jaartje weer de volgende stap te kunnen zetten. En dat ze niet voor hun plekkie hoeven te vechten. Ajax stelt zich nu kei- en keihard op en dat is ook enige manier om ervoor te zorgen dat deze zorgwekkende ontwikkeling een halt wordt toegeroepen. De Ligt, De Jong en Van de Beek hebben nu niets te willen. Ajax houdt ze gewoon aan het contract .
6 0
Joseph
Ben benieuwd of ze nog verder gaan voor die 2, maar mooi dat Overmars deze bedragen geweigerd heeft. Vraag me alleen wel af wat ze doen als ze voor Frenkie hoger gaan.

De Ligt moet je simpelweg niet verkopen, zonder hem valt de hele verdediging. Is ook al 1,5 jaar stabiel bij Ajax, zie hem dus niet terugzakken zoals een Dolberg. Die verkoop je volgende zomer op 19 jarige leeftijd alsnog met dikke winst.

Frenkie vind ik lastiger, zeker als Ziyech blijft moet je misschien op een bepaald punt toch de winst pakken.
1 0
Danos
Dom voor dit soort bedragen gelijk verkopen, eventueel met een jaar terug huur.
Veel meer ga je als Ajax toch niet krijgen je moet natuurlijk wel het bedrag wat je krijgt weer compleet in je selectie steken
5 -2
stefanwillem
Om heel eerlijk te zijn zou ik de Jong op basis van de wedstrijd tegen Standard direct verkopen. Loopt erbij alsof hij het al gemaakt heeft, is onwijs nonchalant en voegt op die manier kwalitatief echt niks toe. Het is hier vloeken in de kerk maar ik vindt de beste jongen erg hoog de hemel in geschoten.
3 -6
4xEC1
Op basis van deze wedstrijd zou jij hem dus verkopen. Wat ben ik blij dat niet jij de trainer van Ajax bent, iedereen die een slechte wedstrijd speelt wordt meteen verkocht.
1 0
geDaante
Overdreven zeg, hij stond opgesteld als controlerende middenvelder, die gewoon het spel een beetje moet verdelen. Deed hij foutloos, en bracht erg veel rust aan de bal, speelde zoals altijd ook wel een paar keer twee man uit.

Het systeem is ook niet ideaal, met de punt naar voren; minder afspeelpunten naar het diepere middenveld. Op de 6 met Ziyech en Schöne voor hem, of als half, komt Frenkie veel beter uit de verf.

Maar speelde nogmaals prima, snap niet waar die kritieken op gebaseerd zijn.

Ik zou het graag zo zien:

Ziyech - Frenkie
-------Eiting-------

Waarbij Donny Ziyech vervangt wanneer deze vertrekt. Donny moet dan wel meer als middenvelder ingezet worden, waar zijn kracht ligt, en niet als simpele loper die in en rond de 16 hangt.
4 0
Genant
Komt terug van een lange blessure en staat nu weer op andere plek. Logisch dat hij niet meteen top speelde. Ben allang blij dat hij in ieder geval weer fit lijkt. Komt goed
3 0
MankeNelis
Vraag me af of Frenkie wel een middenvelder is. Leek moeite te hebben in die positie. Kan komen omdat Schone daar ook loopt.
0 0
geDaante
Speelt voor het eerst met de punt naar voren, wat veel minder is dan de punt naar achter, zowel in balbezit als bij balverlies (minder goed druk zetten).

Maar deed het verder gewoon prima, had helemaal geen moeite, twee vingers in de neus.
1 0
Ajax412
Ze miste gisteren duidelijk een middenvelder die vuil loopwerk verricht. Ziyech en Frenkie moeten het creatieve aspect verzorgen, dan heb je daar een loper bij nodig die gevoel heeft voor ruimte en gaten trekt. Schöne kan en doet dat totaal niet, die is vrij statisch in zijn spel en heeft het vooral van zijn passing nodig, die niet gebruikt kan worden zonder lopende mensen. Donny voor Schöne en dit probleem is opgelost, dan kan hij ook continu met Frenkie wisselen van positie.
0 0
geDaante
Moet Donny niet zo'n Klaassen rol toebedeeld krijgen, en meer op het middenveld spelen, dan steeds rond en in de 16. Daar ligt zijn kracht ook niet, en dat is de reden dan Donny minder speelt sinds Keizer.
1 0
KKoossiiee
De Ligt moet nog maar eens goed kijken naar zijn potje met Standard.
Is er nog lang niet klaar voor.
65 miljoen .... strik erom zekers ...........
4 -2
MankeNelis
Precies laat zich op de achterlijn piepelen..
0 0
Mokum31
De Ligt heb helemaal niks te willen
1 -1
KlasseLasse
Dinsdag allemaal sjaaltje mee of een vlag! dan gaan we er een heksenketel van maken!
8 -1
Bjorn
Vlag ligt klaar. Orkaan van geluid a.u.b.
0 0
Labrador
gast. Moet je dat nu overal neerzetten?
2 -8
Amsterdamsetrots
Lekker houden inderdaad. Als je mee wilt met de sub top van Europa moet je tegen deze bedragen nee durven zeggen. Hulde voor Marc. Paar jaar geleden waren ze zonder twijfel meteen verkocht voor dit geld, er is een goede ontwikkeling gaande binnen de club op transfer gebied.
1 0
CruyffFootball
Ik lees net dat Frenkie gehyped is en weg moet.
( de Ligt werd begin vorig seizoen ook zo gehyped volgens velen)
Kan me nog herrineren hoe er hier gekrijst werd toen Ziyech 1 wedstrijd niet als aanvallende middenvelder speelde onder Bosz.
De wereld was te klein want Koning Ziyech werd onrecht aangedaan.
Maar Frenkie heeft inmiddels 11 maanden geleden voor het laatst een kans gehad als aanvallende middenvelder.
Heeft daarna achterin de boel moeten oplossen omdat Keizer geen flauw idee meer had, loopt vervolgens een zware blessure op en wordt nu afgezeken omdat hij kut speelde als linker controlerende middenvelder.
8 -2
Web
Frenkie moet helemaal niet weg,, zou doodzonde zijn, goede voetballer.
Maar je opmerking dat Keizer geen flauw idee had?
Weet je nu al eens de cijfers met Frenkie op 4?
Een geweldigezet van Keizer.
Jij bent zo hype op Frenkie. Veel meer dan op wie dan ook van Ajax
Wat is daar toch de reden van? Hij is volgend seizoen gewoon weg hoor.
Ik ben hype van Ajax. Een zo goed mogelijk team neer zetten en winnen.
0 0
geDaante
En hij speelde niet eens kut, ging hem allemaal met gemak af.
1 -1
AFCA.
Jouw heilige Bosz was de eerste die Frenkie centraal achterin zette....
Als Frenkie zo goed is als aanvallende middenvelder dan moet hij dat laten zien en bewijzen dat hij de plek verdient en niet Ziyech.
0 -2
geDaante
Waarom óf óf? Gewoon met de punt naar achter, wat veel beter is:

Ziyech - Frenkie
------Eiting--------

Ziyech zal er nooit naast gezet worden, enerzijds vanwege mogelijk kapitaalvernietiging, en anderzijds vanwege de hiërarchie en teamgeest(-sfeer), die verpest zal worden als Ziyech gaat lopen morren op de bank. Ten Hag kijkt wel uit.
3 0
AFCA.
Ging Ten Hag er naar uit...
0 -1
RaynoFischer
Frenkie is weldegelijk gehyped, vooral door de Spaanse media die doen alsof hij de niieuwe Messi is ofzo :P
Maar dat hij daarom weg zou moeten?, zeker niet want het talent is er wel en heeft nog genoeg te bewijzen...
1 0
geDaante
Of je kent hem gewoon niet zo goed als speler
1 0
ajaxrulesz
ik vind hem wel het grootste talent van ajax, over gehyped gesproken moet ik direct denken aan donny. Die is werkelijk gehyped, frenkie krijgt gewoon iets teveel aandacht, dat is iets anders dan iemand hypen. donny is werkelijk gehyped.
0 0
Ar
Keizer geen flauw idee meer had?!
De eerste die De Jong als verdediger neerzette was de zo geroemde Peter Bosz.
Frenkie heeft achterin een reeks prima wedstrijden gespeeld.
Op het middenveld heeft ie maar één goede wedstrijd gespeeld, vorig jaar tegen Den Haag.
0 0
Bjorn
Heeft Peter dat gedaan? Die wedstrijd heb ik denk ik gemist. Volgens mij deed Keizer dat. ;-)
1 0
Genant
Heeft Peter Bosz ook Frenkie achterin gezet? Kan me niet herinneren......
0 0
AFCZlatan
Lijkt mij ook sterk, aangezien hij het hele seizoen de beschikking over zowel de Ligt als Sánchez had.
0 0
FerdiZ
volgens mij zat frenkie toen bij jong
0 0
AltijdGelijk
Hahaha mensen die zeggen neem die 50 voor Frenkie zijn niet goed!

Absolute wereldklasse net als de Ligt, allebei 100 miljoen waard!

Let maar op.
5 -1
robsch
Als je het zelf maar gelooft dan is het goed toch?
4 -3
4xEC1
Duurt niet eens meer zo lang schat ik dat deze twee zoveel waard zijn. Ala Virgil van Dijk.
1 0
Rentokill
De tijd dat we spelers moesten verkopen om financieel gezond te blijven ligt achter ons. Effe sparen en een paar goeie verkopen doen was genoeg. Het was in mijn optiek de aanpak van Jonk die ons deze positie gegeven heeft.
3 0
Bjorn
Respect. Kampioen worden en dan kunnen er een paar vertrekken. Als we de CL bereiken harken we in een keer 35 tot 40 miljoen binnen (alles bij elkaar). Dan heb je en een geweldige selectie en CL-voetbal. Geen noodzaak te verkopen.

Mochten we geen CL-voetbal halen kun je altijd nog 1 (!) krankzinnig bod accepteren om je transfersaldo alsnog op te poetsen.
0 0
Sulejmanibesteaankoopooit
Ik snap niet dat Frenkie niet gewoon lekker voor 50 miljoen verkocht wordt. Die jongen is/wordt lang niet zo goed als iedereen denkt, is al wat ouder en zijn beste positie wordt bij ons bezet door tadic of ziyech; daar gaat hij dus never nooit spelen.

50 miljoen is een prima bedrag om de jong te verkopen, ik denk dat hij nooit meer zoveel gaat opleveren, al helemaal niet na nog een seizoen waarin de doorbraak uitblijft. (geen vaste basis op zijn favoriete plek, geen oranje)
2 -8
ajaxajaxajax
Hier hoeven we niet op te reageren, gezien je naam.........
3 0
AFCSANCHEZ
Ik zou die 50 miljoen voor De Jong echt pakken.
4 -7
chuckie88
Echt, die gasten die De Jong willen verkopen zien dus echt zijn kracht en kwaliteiten niet !!
Zouden die scouts van Barcelona en PSG dan echt stront in hun ogen hebben en alleen maar afgaan op de media waarin zo n jongen wordt gehyped? De achteloze eenvoud waarin het soms lijkt waar hij kiest voor de meest directe oplossing naar voren ipv een veilig balletje terug of breed is meteen het verschil tussen datgene wat de kenner wel ziet en de simpele supporter blijkbaar niet. deze jongen heeft kwaliteiten die in de buurt komt van een Isco, Xavi, Iniesta en Ozil. Snap dat overmars graag nog even wacht.
2 0
4xEC1
Gelukkig ben jij geen Ajax.
3 0
BrandjeXL
Eens, vooralsnog zwaar overschat. Ziet er allemaal leuk uit maar was gisteren misschien wel de slechtste aan de kant van Ajax. Loopt over dat veld alsof hij God is maar speelde echt dramatisch. Zet die andere balverliefde treuzelaar ernaast en je haalt alle tempo uit het spel en verdedigend zeer kwetsbaar.
0 -9
4xEC1
Sorry hoor maar jij bent zeker zo'n persoon die de ene dag dit roept en de andere dag dat? Ongelooflijk hoe je zoiets kan zeggen. Welke speler speelt nooit eens slecht? Met je zwaar overschat. Dan heb je echt totaal geen verstand van voetbal. Of ben je nog steeds gefrustreerd dat Ajax die 2-0 verspeelde en zoek je een zondebok? Echt ongelooflijk zo'n reactie.
3 0
Sulejmanibesteaankoopooit
jij hebt zeker nooit gekeken naar eriksen, Sneijder of Bergkamp/ seedorf. dat waren grote talenten, de jong hoort daar niet bij
0 -1
4xEC1
Ja, en Zlatan Ibrahimovic speelde ooit bij Feyenoord. Net zo'n onzin als wat jij zegt. Ik ben van 1973 dus die heb ik wel zien spelen hoor. Ben benieuwd hoe oud jíj bent want het klinkt allemaal niet erg volwassen. Barcelona ziet het zeker óók verkeerd en overschat de Jong ook? Of hebben ze misschien een beetje voetbalkennis en herkennen ze topspelers in wording? Vertel het maar.
0 0
Wereld
nou ik zag af en toe Frenkie en Lasse denken dat ze Iniesta en Busquets zelf waren, hoe die nutteloos 4x achter elkaar naar elkaar toe gingen passen op 1 of 2 meter afstand, samen tussen de verdediging in...
0 -2
Freddy Al
Jij ziet iemand denken,daar moet je wat mee doen man!
0 -1
Ar
50 miljoen voor Frenkie zou ik meteen doen.
Overhypte speler die nog heel veel moet leren.
Tis geen Eriksen en zal dat ook niet worden, want die stond er al toen ie 18 was.
Deze jongen is 21 en nog niet eens een half jaar basisspeler geweest.
7 -7
geDaante
Heeft meer met de keuzes van de club en de trainers te maken. Frenkie had met 18 al vast erbij moeten zitten, en niet lang daarna basis moeten staan, gezien zijn kwaliteiten. Na Tadic je beste spelers, met meer potentie dan Tadic.
1 0
Sulejmanibesteaankoopooit
die gozer is nooit 50 miljoen waard. ik zou dat geld aannemen, het is niet alsof we zonder hem een mindere ploeg hebben.
1 -5
masterrr
Vergelijken is onzin, Harry Kane brak ook later door
In Frenkie zit veel talent, maar natuurlijk moet hij nog een paar stappen maken.
3 0
Ajax27
Kampioen worden, een sterk Europees seizoen draaien en dan als echte grote jongen vertrekken voor 60-70 miljoen. Tijd genoeg de Ligt, lekker aan je CV bouwen dit jaar.
0 0
mcatarinob
Dat is een standpunt, waar we wat aan hebben. Klasse!!!
1 0
PeterDeAjacied
Daar geloof ik dus helemaal geen reet van.
1 0
Mark10
Is bekend welke club? Barca of Man utd denk ik zelf!
Gewoon niemand verkopen!
Denk dat verstandig zou zijn om nog een echte buitenspeler te halen.
Daarnaast proberen Kristensen en Orejuela te verkopen en daar een goede talentvolle speler voor terug te halen. Mazraoui doet heel sterk maar gaat niet heel seizoen redden. Blijf nog steeds hopen op een Fosu-Mensah
0 -1
gi0vanni
Fosu Mensah? Nee dank je. Spelers die zo nodig weg moesten gaan blijven maar lekker weg. Als ze hadden gebleven hadden ze veel meer kunnen spelen en dus verder in hun ontwikkeling geweest plus veel meer waard.
1 0
Mark10
Hij wilde niet weg, kreeg al 16jarige geen contract aangeboden. Waar vele bijna alle andere talenten wel contract kregen! Dus niet zomaar wat roepen. Hij had graag bij Ajax gebleven!
0 0
KlasseLasse
Dinsdag allemaal sjaaltje mee of een vlag! dan gaan we er een heksenketel van maken!
5 -1
ram
Hou nu maar op met je spam hoor.
0 0
Jaridebeste
En terecht. De Ligt is wel de laatste speler die je nu moet laten gaan en zeker niet voor dat bedrag. Ja het is een enorm bedrag maar gezien de huidige gekte valt dat ook nog wel weer mee als je bedenkt hoe belangrijk De Ligt voor dit Ajax is. Komende zomer levert hij zeker net zoveel op en dan heb je hem tenminste dit seizoen nog. Poot stijf houden dus.
3 0
Mokum_32
Nu komt natuurlijk hun eigen hachje in gevaar, wordt het dit seizoen weer een farce. Zou het zo maar is einde verhaal overmars kunnen zijn. Gelukkig laten ze nu merken dat we een voetbalclub zijn geen handelsbedrijf.
4 -1
Redrum
Tja, als deze selectie zo blijft dan kan je Overmars weinig aanrekenen. Dan is het toch echt de schuld van Ten Hag. Vooralsnog heb ik nog steeds mijn sterke twijfels bij Ten Hag. Ik kan gewoon niet begrijpen hoe je als coach stug vol kan blijven houden aan Schöne.
0 0
Ruff Rhythim
Drie woorden: poot stijf houden
2 0
TNS
Allemaal leuk en aardig, die jongens zijn komende zomer immers minimaal hetzelfde waard, maar dan moet de technische staf geen vreemde keuzes gaan maken. Een brede selectie is een noodzakelijke luxe, maar Ten Hag moet daardoor wel extra aan de bak.

Wat zijn de sterkste posities van de spelers individueel, maar ook zeker binnen het elftal. Gister werd wederom duidelijk dat Ten Hag wel ècht keuzes moet gaan maken. Frenkie op het middenveld? Prima, maar dan kun je niet met Schöne spelen. Die jongens lopen in dezelfde zone, hebben dezelfde kwaliteiten èn gebreken. Is Frenkie op 4 niet gewoon beter dan op het middenveld? Althans, op ons huidige middenveld? Is met bijv. Blind op 6, vd Beek als loper en Ziyech/Tadic als spelverdeler de balans niet een stuk beter?
Tadic, zoals gister, in z'n kracht op rechts?.. dan kun je Neres beter verkopen. Neres op links zetten is hetzelfde als Robben op links of Hazard op rechts. Die jongen haal je uit z'n kracht en is een zeer modale speler op links. Is het überhaupt niet beter voor de ploeg wanneer Ziyech alsnog wordt verkocht? Hoe goed hij ook is.

Nou ja, we gaan het zien de komende weken. Maar nogmaals, leuk om alle jongens bij de club te houden, maar dan moet je wel een coach hebben die de juiste keuzes kan (en durft te) maken.
2 0
AjaxDude12
Goede manier van denken. Ik dacht gisteren ook al. Is dit niet de beste opstelling:
Onana
Mazraoui-De Ligt-Frenkie-Nico
Vd Beek-Blind-Ziyech
Neres-Huntelaar-Tadic
Vond Frenkie als CV beter spelen dan gisteren als middenvelder. En we kennen de kwaliteiten van een Blind op 6, ook niet verkeerd.
1 0
Bocarra
Ik zou Ziyech niet verkopen. Hij is veel meer een balveroveraar dan de andere middenvelders. Ik zou als ik Ajax was alsnog Magallan aantrekken om naast de Ligt te spelen. Blind dan op 6 spelen Ziyech op rechts en Frenky op links. Tadic en Neres op de vleugels en onderling switchen.
0 -1
Ferd
Ik zou als Ajax niemand meer aantrekken, de selectie is al overvol, en dat zal de zwaarste taak van Ten Hag zijn dit jaar, iedereen tevreden houden.
3 0
TNS
Logische gedachte!... Maar dat zou betekenen dat je met Schöne, vd Beek en Eiting 3 vergelijkbare spelers op de bank hebt zitten. Dat is in mijn ogen niet ideaal. Ziyech heeft een sterke vertrekwens. Dat, in combinatie met de minuten die Donny en Eiting 'moeten' maken, zie ik nog wel als een reden voor Ajax om Ziyech alsnog te verkopen de laatste weken. Blijft hij, dan heb je uiteraard een (extra) geweldige speler.
1 0
JanTa
Schöne zou bij mij nu de afvaller zijn voor v/d Beek of Eiting
0 0
noppenkoning
Geloof er helemaal niets van, op een begroting van 100 miljoen kan je dit bod zakelijk gezien nooit weigeren.
1 -6
JanTa
Ja en...., wat koop je daarvoor terug? Overmars en v/d Sas waren er heel duidelijk in, geen enkele speler zal vertrekken waar Ajax niet achter staat. Hoe mooi de bedragen ook klinken maar Ajax heeft in tegenstelling met anderen eredivisieclubs de centen niet nodig als veruit rijkste club van NL en ik heb nog nooit een zak geld een doelpunt zien maken.
3 -1
Heiko
Wel als je kampioen wil worden. Als Overmars nu spelers gaat verkopen kan je zijn uitspraken nooit meer serieus nemen.
2 0
ajax4ever01
Tuurlijk wel
3 0
Bocarra
Ajax is een voetbalclub met sportieve doelen. Het doel van Ajax is niet om de rijkste club van de wereld te worden.
3 0
ajaxrulesz
Dat is dan sinds dit jaar.
0 -3
Bocarra
Niet sinds dit jaar maar het is heel langzaam gekanteld. De aankopen van Blind en Tadic springen in het oog dus ik begrijp het wel. Maar kort na de revolutie was er sprake van een salaris en transfer plafond. Die lijkt nu verdwenen.
2 0
megaonion
Zo zie je maar weer dat meeste mensen niet kritisch kunnen zijn door te zeggen dat de Ligt niet slecht speelde. In de eerste 10 min dacht hij dat hij een Pirlo rol had en de 2x dat we de bal hadden en de bal een beetje rond gingen laten gaan levert hij de ballen doodleuk als een amateur in. Verder stond hij zo vaak lucht te dekken dat het niet eens meer grappig was. Hij heeft best wel talent maar wanneer het niet loopt met hem is het echt triest. Maar oh wacht hij is jong, dan mag je natuurlijk grote fouten maken op het hoogste niveau. Neem me niet kwalijk!
4 -1
jariafca020
Ik vond toentertijd 26,5 miljoen voor Suarez echt een enorm bedrag. En kijk nu hoe de markt is ontploft. 65 miljoen voor een 19-jarige verdediger? Het gaat werkelijk nergens meer over.
9 0
Fussball
Op het moment is hij nog 18 ;-)
1 0
Ajax#1900
Wat dacht je van rond de 80 miljoen voor een keeper, dat is pas gekte.
6 0
Dwergje48
Vind ik niet. Als aanvallers zoveel waard zijn, waarom dan keepers niet?
0 0
Ajax#1900
Omdat iedereen een shirt van CR7 wil en niet van Navas. Plus dat er gewoon meer vraag is naar top aanvallers, als je eenmaal een betrouwbare keeper hebt staar ie zo meer dan 10 jaar onder de lat (Neuer, Buffon, Czech etc), voor m'n gevoel leuren de zaakwaarnemers van aanvallers iedere zomer met hun cliënt.
1 0
pinquin
Fekir naar Chelsea, hopelijk gaat Lyon dan niet alsnog voor Ziyech
0 -4
Ajaxtrouw
Ziyech is uiteindelijk niet te houden
0 0
pinquin
Uiteindelijk niet uiteraard. Maar hij is best kritisch wat betreft een nieuwe club en Ajax vraagt evengoed een hoge transfersom. Hopelijk blijft de combinatie van interessante club die het geld heeft, deze zomer nog achterwege... Als Fekir persoonlijk rond komt met Chelsea, ontvangt Lyon 46,5 mln pond.
1 0
kweetniet
Dat kan een jaar later zomaar drie kwart lager liggen. Zie Bazoer. Of is hier opnieuw sprake van kunstmatig opdrijven van de marktwaarde.
0 0
Ferd
Het kan ook zomaar 30% hoger liggen in deze gekke markt, zie Ronaldo, zie Neymar.
1 0
Ajax#1900
Casual 65 miljoen afwijzen. Ik denk dat V Geel zo van de Erasmusbrug springt ;). Als je deze groep bij elkaar houdt wordt komende zomer echt absurd qua transferinkomsten. Misschien dat we dan direct de stap richting eigendom JC Arena kunnen zetten?
6 0
Bocarra
Met de wetenschap dat Ajax volgend seizoen enorme bedragen kan cashen lijkt het mij dat Ajax nu al bezig is met volgend seizoen. Het zou mij niet verbazen dat Ajax volgend seizoen tussen de 50 en 75 meuro gaat uitgeven.
1 -4
Ajax#1900
Dat vind ik lastig te zeggen. Blind en Tadic blijven natuurlijk, maar dan zou je nog een topper kunnen halen (Jantje? Contract tot 2019) en een duur talent als Pedrinho, maar uiteindelijk wordt er terecht ook wel plaats ingeruimd voor talenten. Er is een aardige kans dat Eining het gaat redden bijvoorbeeld, dan heb je Frenkie al opgevangen. Veel is afhankelijk van JA uiteindelijk. Zon Jenssen is ook een heerlijke voetballer maar dan moet het er wel uit komen en het liefst het hele seizoen.
0 0
Bocarra
Naar het schijnt is Ajax ook heel lang bezig geweest met Blind en Tadic. Natuurlijk moet je oog blijven houden voor eigen talent. Maar Ajax kan zich met de huidige selectie tot een dusdanig hoog niveau ontwikkelen waardoor de afstand tussen bepaalde talenten en de basisspelers steeds groter wordt. Waardoor een jeugdspeler nog meer tijd nodig heeft om aansluiting te vinden. Wil je het niveau van het basisteam kunnen vasthouden dien je ook gerichte aankopen te doen indien basisspelers vertrekken.
0 0
Ajax#1900
Ik vraag mij een beetje af hoe ver ze willen gaan qua ervaren toppers. Je zou dus bijvoorbeeld Vertonghen naast Blind kunnen zetten als De Ligt vertrekt, en een creatieve speler als Ziyech vertrekt. Dat lijkt mij in principe genoeg.
0 0
Ajax412
Zeker van achteruit is ervaring en kracht belangrijk. Vertonghen zou natuurlijk iedereen verwelkomen wanneer Mathijs vertrekt (volgend jaar, of het jaar daarop). De jonge talentjes mogen fouten maken, maar maak die foutjes liever voorin. Een vangnet van ervaring en verdedigende degelijkheid is zo belangrijk voor de jonge vleugelflitsers en aanvallende middenvelders.
0 0
CruyffFootball
Misschien dat je Kennedy, atouba, Mido en Bruno Silva alvast kunt polsen?
1 -4
Ajax#1900
Wat ben jij vermoeiend zeg
5 -1
CruyffFootball
Mensen die hun zin eindigen zonder punt ook.
0 0
DS
Dat is wel de instelling. Geld is er genoeg. Goede spelers en prestaties is wat er nodig is.
0 0
aanval86
kijk de wedstrijd van gister terug en je ziet dat die jongens nog totaal niet klaar zijn voor de buitenlandse top clubs. eerst een paar jaar bij Ajax voetballen.
11 -1
Onpartijdig
De Ligt was gisteren echt niet slecht hoor, Neres en Frenkie wel, al speelden beide op een positie waar ze de laatste tijd niet (veel) gespeeld hebben
3 0
aanval86
de ligt was ook niet slecht maar op die positie heb je gewoon een wedstrijd of 100 nodig minimaal om bij de top indruk te maken.
1 0
Dwergje48
Hij heeft al indruk gemaakt bij de top. Is zelfs al international.
1 0
aanval86
dat heeft die ook wel maar om in de top mee te kunnen als cv heb je gewoon een heleboel ervaring nodig middels speel minuten
0 0
Ajax#1900
Mwa, international zijn zegt natuurlijk helemaal niks. Er spelen ook zat spelers van oranje in het championship.
0 0
Bensco
Neres moet gewoon terug naar rechts en ik zou Frenkie toch nog een paar kansen als linkshalf geven. Ik ga niet iemand afrekenen op basis van 1 wedstrijd.
2 0
off
Behalve de ligt
1 0
Redrum
Als dit serieus waar is dan lijkt Ajax zijn beloftes echt een keer na te gaan komen. Een bod van 65 miljoen weigeren is echt vrij ziek hoor.
13 0