EL: Feyenoord gesloopt; Vitesse is ongelukkig

FinnDekker, 09-08-2018 om 21:50, 37689 views, AS | Er is een collectie voor Champions League-artikelen.

Dit was het livetopic voor de wedstrijden van Feyenoord en Vitesse in de derde voorronde van de Europa League. Feyenoord incasseerde liefst vier tegentreffers bij AS Trencin en lijkt te kunnen fluiten naar Europees voetbal. Vitesse leek knap gelijk te spelen, maar zag nota bene Ricky van Wolfswinkel de winnende maken in de absolute slotfase. 

FT | AS Trencin - Feyenoord 4-0

Opstelling Feyenoord: Bijlow; Nieuwkoop, Van Beek, Van der Heijden, Verdonk; Amrabat, Toornstra, Clasie; Berghuis, Vente, Larsson.

Doelpunten:
1-0 Mance (5')
2-0 Mance (36')
3-0 Azango(44')
4-0 Mance (63')

Bijzonderheden:
- Tscheu La Ling, die een grote rol speelde in de Fluwelen Revolutie bij Ajax, is de eigenaar van AS Trencin.
- Aschraf El Mahdioui, voormalig jeugdspeler van Ajax, is normaal gesproken basisspeler van AS Trencin.

FT | Vitesse - FC Basel 0-1

Opstelling Vitesse: Eduardo; Karavaev, Van der Werff, Clarke-Salter, Büttner; Foor, Serero, Bruns; Beerens, Matavz, Linssen.

Doelpunten:
0-1 Van Wolfswinkel (90')

In stijl het nieuwe seizoen binnen? Koop een WZAWZDB-zonnebril of bekijk de andere producten in de AS Webshop.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Superjan
https://speld.nl/2018/08/10/feyenoord-beklaagt-zich-tegenstander-veel-gunstiger-loting-dan-wij/
8 0
PJK54
Was duidelijk dat die Clasie El Ahmadi absoluut niet kan vervangen, hebben ze die niet wat makkelijk laten gaan?, en dan die van Beek hahaha wat een verdediger hier bij de junioren lopen betere rond. En dan een coach die denkt van Persie gewoon thuis te laten terwijl hij de leider van het team is.
Ik dacht dat Ajax was afgegaan maar dit was helemaal een aanfluiting en naar mijn idee niet meer goed te maken.
Al met al, samen met het verlies van Vitesse, weer een klap voor het NL voetbal.
3 0
jariafca020
Hahaha die kakkies smeken nu om Peter Bosz. Hypocriete bende daar.
0 0
Redrum
Whahahaha en die gaat met hun armoedige pauper selectie ff kamikaze voetbal spelen zeker? Dan is Sparta straks echt de club van Rotterdam.
0 0
Mokum2018
We kunnen nu wel lacherig doen over onze vrinden uit rotjeknor, maar wij hebben het vorig seizoen totaal laten afweten. Ook de gevolgen daarvan zullen nog lang nawerken.
0 -2
CL=5
Vorig seizoen was voor ons al vertieft voordat het begon vanwege een hele andere en trieste reden. Ik moet nog steeds hard om de kakkies lachen, juist omdat er bij hen onkunde aan ten grondslag ligt. En het geluk van die boertjes zal na een jaar of vier toch echt wel een keer op zijn, ben benieuwd wat daar de gevolgen zijn!
1 0
CL=5
Al dat moralistische gedoe over punten enzo, mij niet gezien... Ik lach me werkelijk kapot om die kneuzen! Het is uit met de cadeautjes en het geluk en dit is de voorbode tot waartoe dat allemaal gaat leiden. En als dat ook gaat gebeuren voor de lampen, die jankerds die altijd gratis punten krijgen in NL, dan lach ik nog veel en veel harder!
3 -3
Redrum
Je krijgt als land en club niet altijd wat je verdient, maar in dit geval is dat absoluut wel zo. Feyenoord is geen topclub meer en de prijzen die ze de afgelopen jaren hebben gewonnen (of moet ik zeggen gekregen) hebben een hoop verbloemd. Het voetbal en het beleid daar zijn al jaren van subtopniveau. De media is ook al die jaren veel te mild geweest voor Feyenoord, waardoor ze zelf blijkbaar ook dachten dat het winnen van de beker een kansloos seizoen in de competitie goed maakt. Het winnen van de titel blijkt in alles een sprookje te zijn geweest van Leicester City-achtige proporties. In Europa zet Feyenoord ons al jarenlang gigantisch voor schut, waarbij ze vaker de groepsfase niet halen dan wel. Ach ja, er is voor hun wel weer één voordeel: ze kunnen dit jaar weer vol voor de beker gaan. Moeten ze natuurlijk wel alles thuis loten, maar dat zal wel goed komen. De supporters hebben een paar jaar vol leedvermaak 'Helemaal niets in Amsterdam' kunnen zingen, maar Ajax staat er desondanks een stuk beter voor op het moment.
1 -1
AlexIbarra
Hoefden niet eens een verlenging te spelen voor hun geweldige 'prijs'.
Nu alweer niet in staat om zelfs maar een gelijkspelletje voor NL te halen.

Zijn wij nou echt de enige die EU voetbal, de ranking van NL etc. een beetje belangrijk vinden?
1 0
Juichtoon
Fnoord geef ik nog wel een kans. Maar dan moeten ze wel met de beste 11 spelen en het moet een beetje meezitten. Fnoord moet zich plaatsen voor de EL.
2 -1
Bky
Als je dit denkt dan moet je echt wel kapot naïef zijn.
2 0
Redrum
Nee die hebben geen schijn van kans meer. Natuurlijk is het met van Persie en Vilhena een stuk beter, maar ze moeten 5 keer scoren en mogen dan niks tegen krijgen. Ik zie dat echt niet gebeuren.
3 0
MickS
Ik gun Feyenoord geen Europese prijs, maar hoopte toch echt vurig dat ze, net als AZ en Vitesse, zouden overwinteren. Daarna mocht Feyenoord (en de rest) van mij er uit vliegen. Dit is voor het NL voetbal en de ranking natuurlijk dra-ma-tisch. Shakespeare had het niet kunnen verzinnen.

Het is toch bizar. AZ ten onder tegen een onbeduidend klein cluppie, Vitesse weet het net enigzins acceptabel te houden, maar speelt nu ook met vuur, en Feyenoord gaat AZ met verve achterna.

Ik hoop dat Vitesse het nog redt, maar dat wordt kantje boord ben ik bang. Dus dan maar voor PSV het overwinterscenario, wmb gewoon CL, maar denk dat dat EL wordt, en dan moeten we zelf ook zien te overwinteren, 100% voorkeur voor de CL uiteraard! Met deze selectie zou dat haalbaar moeten zijn. Alles na de winter voelt voor mij nu nog als vogelvrij, maar wie weet.
3 0
Bobbaasje
Het was wel lachen gisteren Om Feijenoord Haha.
2 0
gras
Die Moniz begrijpt tenminste hoe je moet spelen en coachen. Ik roep het al minstens 15 jaar. Je moet juist als je voetballend minder bent, vroeg druk zetten en je tegenstander niet laten voetballen.

Red Bull was geen wonderploeg. Zij compenseerden hun mindere spelers met een enorm agressieve, overrompelende speelwijze. De beste wedstrijden onder Frank in zijn eerste jaar (eerste drie wedstrijden voor de winterstop, eerste helft thuis tegen Spartak, 15 mei) waren allemaal wedstrijden waarin vol druk met de 5 seconden regel werd gespeeld.

Onder Keizer ging het pas lopen toen hij de ploeg 90 minuten lang druk wist te laten zetten. Waardoor ze PSV kansloos lieten.

Beste voorbeeld is verder natuurlijk Bosz. Lyon was voetballend echt niet minder dan Ajax. Het was puur de tactiek die Ajax beter maakte.

Daarom is het ook zo'n dodelijke blunder van Ten Hag omdat te laten varen voor een of ander totaal onbegrepen en vaag concept van ergens druk zetten, maar niet vol en niemand weet waar. Het ziet er onbeholpen en bang uit.

Hoeveel keer moet je nou nog het schip in met Nederlandse ploegen? Zelfs een B ploeg als Trencin laat het zien. Nederland komt alleen nog bovendrijven als ze nota bene hun eigen wapen uit de jaren 70 weer collectief invoeren: extreme forechecking. Fuck die modewoordjes als counter en gegenpressing. Het bestond al lang en is in de jaren 70 uit het ijshockey overgenomen.

Doen. Of zo doorgaan en afzakken naar niveau Denemarken. Want dan kan gewoon nog.
5 -1
cruijffthebest
Trencin volgt in alles de visie en ideeen van Johan Cruijff en je ziet dat je met veel mindere spelers toch heel goed kan spelen en mooi resultaat kan boeken!!!
0 0
MitsjollAjax
Tuurlijk heeft het te maken met druk zetten en agressiviteit. Maar wij spelen zo naïef en dom voetbal, om gek van te worden. Nog steeds leven we met het idee dat je vanaf de keeper voetballend naar het doel van de tegenstander moet. Zelf Barça, real, city en Bayren lukt dat niet.
Je moet gebuik maken van desorganisatie bij de tegenstander en dan snel naar voren spelen. (Ik wil niet zeggen counter) in nederland spelen we de bal dan vaak eerst terug naar de verdediging of zelfs naar de keeper om vervolgens weer voetballend heel het veld over proberen te steken.
Wanneer je de bal veroverd op het middenveld en er desorganisatie bij de tegenstander is moet je snel en met risico spelen, dan mag je risico nemen omdat er kans is op een doelpunt. Dat zijn namelijk de situaties waar doelpunten uitkomen.
Luik is voetballend en baltechnisch klasse minder dan wij maar omdat ze het simpel houden en steeds de keuze maken voor de meest gevaarlijkste optie bij ons en tergelijk het minst gevaarlijk is voor zichzelf kunnen ze 2-2 spelen.
Feyenoord had gewoon 5-3-2 moeten spelen en die gasten beetje moeten laten komen. Nu hou je het veld breed voor het zogenaamde 433 positiespel en speel je op de helft van de tegenstander. 1x balverlies en middelmatige verdedigers kunnen niet omgaan met die ruimte.....4-0 tot gevolg. Leg nou eens de voor en nadelen van de opstelling van Feyenoord naast elkaar neer en dan moet je toch tot de conclusie komen dat het te veel risico met zich meebrengt.
Je moet niet altijd drukzetten, je moet het spel lezen en de situatie herkenen en drukzetten als de bal daadwerkelijk veroverd kan worden.
1x in de week wedstrijden uit het buitenland kijken zou al goede training zijn voor menig eredivisieclub.
Voor NL elftal geld het zelfde, verliezen van Zweden, Ijsland, Bulgarije. Niet op kwaliteit maar op tactiek.
Iedereen haalt ons aan alle kanten in en we blijven er maar aan vasthouden.
Rosenborg, Molde, Nice, Rostov, Rapit, Slavia Praag, Dnipro, Redbull, Steaua, Kopenhagen en alle andere voetbaldwergen (en dit zijn dan nog de "goede" tegenstanders van Ajax) Ik zou geen speler kunnen opnoemen maar ze spelen als team en naar hun mogelijkheden.
Tijdrekken en overtredingen uitlokken hebben wij ook nog nooit van gehoord. In de 91ste min, 1-2 stand, laten wij onze centrale lekker van 35 meter afstand op doel schieten uit een vrije trap. Bal moet naar de cornervlag of balbezit houden. Zolang je zo naïef blijft kan je domineren, opleiden en drukzetten wat je wil maar dan ga je nooit meer aansluiting vinden in europa
4 -1
blessure
Zijn er wel eens scouts wezen kijken bij Trencin?
Daar lopen spelers, die bij AJAX niet zouden misstaan.
2 -2
chloorbestendig
Denemarken heeft onze europese plek overgenomen, we mogen boffen als we stijgen naar het niveau van Denemarken.
1 -1
chloorbestendig
Gelukkig voor hun hebben ze alweer in hun fonteintje kunnen springen na de 2-2 van Standard in de laatste minuut, meer plezier gaan ze dit seizoen niet uit het voetbal halen.
1 0
Ajacied0591
Idd, wat zullen ze weer hebben staan schuimbekken in rotjeknor dat Ajax gelijk speelde.
3 0
chloorbestendig
Ze moeten niet zoveel Dreft in die fonteintjes spuiten, het schuim spat alle kanten op.
0 0
ram
Van een land met een "Keuken Kampioen Divisie" kun je ook niet meer verwachten...

Maar serieus: dit is wel jammer. Het is voor Nederland, en voor ons, natuurlijk goed als er wat ploegen in Europa spelen. Ook is het natuurlijk lekker als Feyenoord en PSV wat punten verspelen na Europese wedstrijden. Rijk zal Feyenoord toch niet worden van de Europa League dus daar hoeven er ook niet voor te vrezen.
5 -1
vvz1917
Fuck PSV en Feyenoord!! Alleen Ajax telt, de rest van Nederland kan mijn gestolen worden! Het land waar elke nederlaag van Ajax met gejuich ontvangen wordt! Het is Ajax, en enkel Ajax...
8 -4
gras
Onzin. Leef eens niet in je ei man.
3 -2
vvz1917
Laat mijn maar in een ei leven man.... De haat tegen Ajax wordt elk jaar groter en groter.. Zelfs Nederlands XI doet mijn niks meer, alleen Ajax. Was dit Ajax geweest gisteren: Alle stadions in Ere Divisie zouden dit weekend nog feest vieren en lachen om ons.. Niet wetend dat het Nederlandse Voetbal tussen 1970 en 2018 geen KUT zou voorstellen zonder Ajax... ik eet/leef en drink al vanaf 198124/7 Ajax alle clubs proberen elk jaar PSV of Feyenoord te helpen om Ajax van Titel af te houden1 Ook treffer FC Basel hier thuis met gejuich ontvangen... Als Ajax gewoon punten blijft pakken staat het elk jaar in voorronde aan de goede kant... Die andere NL clubs hebben wij niet nodig..... andersom is dat wel
0 -1
Redrum
Volledig mee eens! Fuck Nederland, Ajax is het enige waar het mij om gaat. Ja, ik weet dat het gestuntel van anderen ons ook schaadt, maar hey! Dafuq we gon' do about it? Jack shit. Laat ze allemaal lekker de kolere krijgen. Wij zijn Ajax, wij zijn nog steeds met ruime afstand de beste. That's all that matters to me.
0 0
M.Olsen
Precies dit. Ajax verzorgt toch al jaren alleen de punten samen met AZ
0 -4
geendagsvlieg
Samen met AZ?

29. Ajax
39. PSV
61. Feyenoord
110. AZ
3 -1
MankeNelis
Het is een indirecte blamage voor ons dat zo'n club in dezelfde competitie uitkomt. Die zijn rijp voor de keuken knaller competitie. Ongelofelijk wat een natte dwijlen.
3 0
JOHANisGOD
Dweilen.
2 -1
Ajaxvooraltijd
Als dit zo blijft kun je beter een geheel aparte competitie beginnen met de top 3 zodat ze beter worden ipv afzakken naar middenmoot kleredivisie niveau. Hoef je de punten ook niet zoveel te delen.
1 0
afcas
nederland heeft geen top3, hooguit een top2...
0 0
Starkoo
Feyenoord kunnen ze beter opheffen wat waren die bagger, die Bijlow wat een grap. Vermeer hoort daar eerste keeper te zijn!
12 0
Redrum
Ach ja, ze verwijten ons altijd arrogant te zijn, maar Bijlow was volgens iedereen bij Feyenoord de nieuwe Buffon nadat ie een paar balletjes pakte tegen psv.
0 0
CL=5
Sterker nog, hij pakte er ook eentje niet en toen kregen ze direct alweer hulp...
1 0
Ajax27
Gewoon uit voor het Nederlandse voetbal. We kunnen lachen wat we willen maar we willen weer omhoog op de coefficientielijst zodat CL voetbal in zicht blijft en het voor toptalenten interessant blijft om naar NL te komen. Het is toch gewoon schandalig dat je dadelijk weer alleen met PSV Europa in gaat. Clubs als Feyenoord en AZ moeten gewoon ieder jaar minstens tot de winter Europees voetbal halen. Nederland moet gewoon structureel met 4 en soms 5 ploegen in Europa kunnen spelen. Het is gewoon jammer dat je dadelijk zo ver afzakt dat je als kampioen meerdere voorrondes CL speelt en dadelijk als nummer 2 voorrondes voor EL moet gaan spelen. Diep triest gewoon... er moet snel wat veranderen.
3 -1
AFCAPolarBear
Helemaal met jee eens! Ajax, Feyenoord en PSV moeten minimaal overwinteren in Europa, maar of dit voor de laatste 2 reëel is, is nog de vraag! Nog geen jaar geleden werd het beleid van zowel PSV als Feyenoord geroemd, omdat zij kampioen werden en die van Ajax afgekraakt. Maar die kampioenschappen verbloemen alles! Er is geen geld in Rotterdam en Eindhoven, ze kunnen niets, maar ze geven wel geld uit. Het is wachten op de steun vanuit de gemeentes om ze niet failliet te laten gaan. Het lijkt misschien leuk, om komende 10 jaar kampioen te worden, maar voor de kwaliteit van de selectie is dat niet goed. Het is wel te hopen dat het bestuur hun vizier op Europa houden en aankopen blijven doen om Europees (weer) mee te spelen voor de prijzen!
0 0
Pas
Je bedoelt Ajax, PSV en AZ. Alle punten die Feyenoord pakt zijn meegenomen.
0 0
DaHool
UEFA&FIFA=MAFFIA.... Dat hele geouwehoer met die coëfficiënten is bullshit. Beter gewoon zoals in the old days, Europacup 1, Europacup 2 en de UEFA cup. Hoeft niet persen weer op die manier, maar wel van alle Europese landen dezelfde aantal clubs. Ze zeggen dat het commercieel niet meer aantrekkelijk was, nee elk jaar CL finale met Real dat is leuk...het verschil met Engeland, Duitsland, Italië en Spanje wordt steeds groter en saaier. Max aantal buitenlanders zou ook al een goede stap vooruit zijn, zowel voor het clubvoetbal als voor het nationale voetbal....zal wel weer discriminatie zijn.
8 -2
geendagsvlieg
Wat los je daarmee op?

Dan maken Barcelona, PSG , Bayern, Juventus en Man City uit wie de EC1 gaat winnen.

De overige toppers drop je dan in de EC3, wat daarmee een net zo'n onmogelijk toernooi wordt voor de NL clubs als de CL nu is.

En blijft EC2 als zwakke broertje over, wat het vroeger ook al was.

Het verschil met de grote vijf wordt niet gemaakt door de Europese toernooien, maar door de tv-gelden in de eigen competities.
1 0
Ajaxvooraltijd
Ik heb liever dat heel Ajax uit Oostblokkers, zuid Amerikanen en Afrikanen bestaat. Die hebben tenminste de juiste mentaliteit. Nederlanders zijn slap, verwend, hebben een vaak onterecht een grote smoel tegen hun broodheer, zijn egoisten, en zeuren altijd over hun kleine teen. Laat eerst maar eens die generaties in NL bewijzen dat ze het waard zijn (ik zie dat niet zo snel veranderen).
3 -1
Deepblue
Nederlanders vaak niet, "nederlanders" vaak wel..
0 -2
Ajaxvooraltijd
Whatever! Je weet wel waar ik op doel. Tuurlijk is niet iedereen hetzelfde maar je kunt op z'n zachtst gezegd wel een trend bespeuren.
1 0
didierajax020
Off: https://www.youtube.com/watch?v=T952Sj7ZDWU

Zien jullie hem graag komen? Volg hem te weinig, maar prima woorden van hem.
1 -1
Leprechaun
Mooie sierlijke speler, maar komt echt te kort voor wat wij moeten nastreven.
0 0
JesperOlsen74
Man man man wat 'n gebraggel. Nederland zakt zo steeds verder af. Ik zie die mensen in R'dam nog staan juichen in hun fonteintje toen AJax de finale verloor.
Die droeftoetes beseffen niet dat elke club in Nederland moet winnen om punten binnen te halen.
Echt triest, pijn aan je ogen hoe nietszeggende clubjes van Nederlandse clubs winnen.
4 -1
NouriVandeBeek
Iedereen speelde slecht, maar de performance van Sven van Beek was echt ongekend. Ik denk niet dat ik iemand ooit zo slecht heb zien spelen.
8 0
Ajaxvooraltijd
Normaal speelt zo'n speler bij Telstar. Ze zeggen wel dat Ajax spelers teveel worden gehyped maar als zulke spelers de kans krijgen in de basis bij een top 3 club jaar in jaar uit denk ik eerder dat we eens Rotterdam onder de loep moeten nemen bijvoorbeeld.
0 0
robinho12
Jammer.

Het is leuk om Feyenoorders uit te lachen, maar had graag gezien dat ook zij door zouden gaan. Het was een genante vertoning en ook nog geheel terecht. Trencin heeft het super gedaan tegen een zeer zwak Feyenoord.

Vitesse, helaas. Goed gevochten, al werd het op het laatst steeds lastiger.

Voor beide clubs is een wonder nodig. Feyenoord zal thuis vast met 1 of 2-0 winnen, waar ze niets aan hebben. Vitesse, ik hoop het van harte maar zie het niet gebeuren.

Hup PSV en Ajax dan maar, 2 clubs in de CL kan het nog enigzins compenseren!
6 0
DS
Bij pisvee zijn ze er niet vies van met 11man op de doellijn te gaan liggen. Dat is in Europa wel een pluspunt.
7 0
robinho12
Zeker. En als ze op die wijze kampioen worden is dat frustrerend, maar in Europa is elk succes welkom. Alles om zo snel mogelijk de landskampioen weer in de CL te krijgen.
4 0
3*stars*3
Normaal gesproken natuurlijk lekker om te lezen dat die kakkies zijn gesloopt maar ze helpen weer eens Nederland naar de klote!
Afgelopen 10 jaar kan ik mij 1 overwintering herinneren maar verder doen ze niets voor de punten.

Ik vraag mij af, hoe NL media hier nu mee omgaat want fase van gunfactor is nu hopelijk wel voorbij....
2 0
MickS
Vooralsnog is de kop bij de NOS wel terecht voor een keer:
"Armetierig Feyenoord voor schut tegen Trencín"

Vorig jaar zou daar nog iets gestaan hebben als: "Ongelukkig Feyenoord helaas ten onder" of "Feyenoord door overmacht spelend met b-elftal ten onder". Of zoiets dergelijks
1 0
robinho12
Veel Feyenoord fans zijn veel drukker met de prestaties van Ajax dan hun eigen club. Het is fascinerend om te zien.
1 0
AjacNouri
En Jahoor! Denemarken is Nederland al voorbij op de coëfficiënt lijst!
13e staan we nu.
Gat tussen NL en de 17e plek is maar 1,4 punten......
T gaat helemaal mis dit seizoen.
4 0
Starkoo
Nee Ajax gaat het weer doen!
2 0
3*stars*3
Damn....
1 0
Lane 8
Voor het volk en vaderland moeten wij ons kwalificeren voor de champions league! En dan derde worden en die cup nu wel gewoon meenemen, wij moeten voor de punten zorgen, laat het plebs maar lekker vanaf de zijlijn onze triomftocht aanschouwen.
0 0
Ajaxvooraltijd
Vooral voor Ajax Amsterdam. De rest kan me lekker gestolen worden. Laat ze daar zelf maar voor zorgen. Wij moeten altijd de puinzooi voor die prutsers opruimen.
0 0
Ajaxvooraltijd
De Nederlandse mentaliteit is echt de allerslechtste mentaliteit ooit. De twittergeneratie is te slap en teveel met andere dingen bezig en excuses zoeken (en vaak te stom om te schijten). Ik weet nu niet meer of het Rocky 2 of drie was maar die vergelijking is wel te trekken. De puppies worden hier veel teveel vertroeteld en lijden veels te weinig pijn en zien veels te weinig af, die luxe en weelde en dat gepamper zal ons echt fataal worden. Altijd maar die kutsmoesjes. Al die mobieltjes en spelcomputers afpakken (des noods inruilen voor oude nokia's met zwart wit scherm), trainen op kutvelden en veel harder en zwaarder trainen tot in den treure en gewoon geen contact met de buitenwereld zoals ze dat doen bij pro vechters. Dat zal die verwende snotneusjes pas echt leren. Je ziet ook bij buitenlandse spelers waarbij in eigen land het afzien is en luxe een droom is dat die een 100x betere mentaliteit bezitten vaak. Michels boekte niet voor niets grote resultaten met zijn harde trainingsmethodes van voor de oorlog.
2 0
Bky
Wil je niet "kut" zeggen, dat is een scheldwoord en in de huidige rubberenbetontegelgeneratie moeten we onze maatschappij beschermen tegen zulke enge woorden.
6 -2
Ajaxvooraltijd
Dat spelers als Toornstra (iig die hagenees) Berghuis, Larsson, Bijlow, vd Heyden, Nieuwkoop, Clasie, en van Beek worden gezien door een top 3 club als bruikbare spelers voor de basis zegt wel heel veel. Vroeger speelden dat soort spelers nog niet eens bij fc Schubbekuttenveen. En dat is wat er kut is aan onze kijk op het Nederlandse voetbal (zeker omdat dat soort spelers vaak ook nog 70% van hun tijd bezig zijn met nutteloze randzaken) Misschien ligt het niet per se op de kijk van Ajax (op dit moment) maar wel door heel journalistiek en analitisch Nederland en sommige twittersupporters met het verstand van een paasei en een mastertitel in opportunisme. Er is een hoop kut hier in NL. Het moet allemaal echt veel kritischer met een steekhoudende onderbouwing gebaseerd op feiten en statistieken (niet om gerecycled wc papier en terabytes en terabytes met slap geouwehoer door vooral zichzelf respecterende journalisten te vullen met poen als hoofddoel).

Geen kutsmoesjes
Geen slap gekut in je vrije tijd met sm (social media) en cs (computerspelletjes) voor kleuters.
En veel harder aanpakken die hap met bijna militaire trainingen zowel in duur als in herhaling tot in den treure.
Aan teambuilding doen, niet als optie maar verplicht.
2 0
Horrontelli
'Verplicht', 'hard aanpakken'. Zei jouw vader vroeger ook altijd dat je maar zin moest maken?

En, hielp het?
0 -1
Ajax#1900
Is echt Feyenoord taal idd. Ik mis nog 'het gras opvreten!!!'.
0 -1
Bky
Je maakt alleen de denkfout door "top 3" te zeggen.

Het is in Nederland al lang en breed "top 2". Top 3 is gewoon een historische illusie en klopt niet meer met het heden.
1 0
DS
Kut is ook totaal niet genderneutraal.
2 0
Ajaxvooraltijd
Wel als je je dingeling erin stopt. Dat heft elkaar dan lekker op.
1 0
Bky
Dat is dan weer homofoob.
0 0
DS
Ja en ook nog #metoo
0 0
shachalnur
Da's niet best,maar voorspelbaar.

Wat er mist is een serieuze discussie omtrent de oorzaken voor deze teloorgang.

Die is er niet,en voor zover hij er is zijn het de KNVB ,de pers en een paar talking heads die leuk babbelen ,maar weinig diepgang hebben.

Tot die tijd zal deze ineenstorting doorgaan.

De verklaringen tot nu toe gaan nergens over,en zonder de ware oorzaken te benoemen is dit een groot fopcircus.
1 0
davidgravemaker
Waarom is het toch altijd 'net niet' bij Nederlandse ploegen. Kan zo 10 belangrijke wedstrijden opnoemen afgelopen jaren waar Nederlandse ploegen het nog na de 90e minuut hebben weg gegeven.
3 0
Caparzo
Gijnooit dit is echt zo vreselijk slecht man, 4-0 niet te geloven! Wat een ellende, deze impotente maleiers eruit, AZ en Vitesse. Je mag hopen dat wij en pisvee doorgaan en veel punten scoren, zodat we tenminste zicht houden op plek 11. Al zal dat zwaar worden bij 5/2. Nog een jaar als vorig jaar en we zakken verder richting plek 15. Hoe triest! En dan zijn er nog sukkels hier die dit leuk vinden, je bent echt te dom im te kakken als je dat vindt, een IQ van onder de 85 als je niet snapt hoe slecht dit is (vooral van ons)..
3 -3
FlyingDutchMan
Ik ben te dom om te schijten, die voorrondes bevallen mij wel. Hoe vaker Jaxie speelt, des te beter!
1 0
Ajacied0591
Eens, wat boeit mij het dat we zakken ? Of Feyenoord zich nou plaatst of niet. Ze verkloten nu al een aantal jaar punten dus kunnen net zo goed niet mee doen. Voor deze keer neem ik de lampjes in bescherming want die presteren altijd nog wel oké in Europa, Az en Vitesse hoef je ook niks te verwachten met alleen Ajax en PSV scoor je meer punten als met de rest van de meuk erbij..
1 -1
Oliveira
AS Trencin uit is altijd lastig. Begrijpelijk dat Feyenoord hier geen antwoord op had. Oke nu even serieus. Goed gedaan Feyenoord!!! 10 punten voor jullie prestatie niemand had het beter gekund.
1 0
Bobbaasje
https://www.instagram.com/p/BmRN-41jtm9/?utm_source=ig_web_copy_link

Lekker voor die kut kakkerlakken.
13 -5
MankeNelis
Aanstekelijk die lach, maar verder een enorme blamage..
0 0
Ajaxxxxx1995
Als Ajax en PSV CL halen hebben we dus 0 teams in de Europa leauge... dat is wel gênant.
5 -1
Stamstadam
2 Nederlandse clubs in de Champions League zou dat gaatje wel compenseren.
1 0
Ajax#1900
Best wel idd. Maar dan 3e worden en richting el finale gaan uiteraard ;)
0 0
Boer Gijs
Ik dacht even: haha. Na de flauwe reacties van dinsdag na Luik. Maar dit is toch heel triest eigenlijk. De teloorgang van het Nederlandse voetbal gaat steeds dieper. Alleen met geld uitgeven (Ajax, Psv) lukt het nog iets te doen. Maar door het grote geld en wanbeleid lopen we hopeloos achter.
8 0
Amsteraaij
Ik kan je verzekeren dat trencin een stuk minder geld heeft dan feyenoord
10 0
Boer Gijs
Klopt. Vandaar dat ik schreef; geld en wanbeleid
2 0
mgtow
2 miljoen om 60. Zo ongeveer. Haha...
1 0
DeBaarsjes
Niet meer veel verwachten van NL clubs... en vooral niet de tegenstander onderschatten... PSV gaat ook nog een hele moeilijke krijgen met Qarabag-BATE
3 0
Boer Gijs
En Ajax tegen Standard Luik
1 -1
DeBaarsjes
Oh ik ben er nog niet helemaal zeker van dat Ajax ten koste van Luik doorgaat. Eigenlijk zou ik het niet erg vinden als ze niet doorgaan (het is wel een harde tik) maar de EL is gewoon Ajax' podium. Ik ben al blij dat ze tenminste EL hebben gehaald.
0 0
Ajax27
Niet eens, CL zijn gewoon verdere wedstrijden tegen mooie ploegen. Als je dan met mooi voetbal 3e wordt in de poule en kan doorstromen naar de EL vind ik beter. 2 jaar terug hadden we geluk dat we in een mooie EL poule zaten met Standard, Panathinaikos en Celta de Vigo. Maar vaak zit je bij nietszeggende oostblokclubs waar geen hond zin in heeft.
0 0
DeBaarsjes
Dan heb ik liever EL poulefase waar je veel meer punten kan halen (waar heel NL op dit moment naar snakt voor de coeffie) terwijl je bij voorbaat weet dat je de puntjes moet sprokkelen in de CL en hopen dat je 3e kan worden. En geef mij zelf ook maar wat tripjes naar Oostbloklanden. Weer eens wat anders dan alweer naar Barcelona of Madrid.
0 0
mgtow
Ik begin al flink licht in mijn kop te raken van die flinke anti Feyenoord boner in m'n broekje. Haha.
3 -4
koenos1
Man man man, nog hoop op Vitesse.. maar dat mag ook al niet meer? Ajax en Vitesse beiden een goal tegen in de laatste min
2 0
martin1234
Vitesse is in principe maar één doelpunt. Verschil uit en thuis is niet zo groot als in de jaren vijftig toen ze me gammele vliegtuigjes en een reis in de benen naar de uitwedstrijd gingen, hè.
1 -1
NouriVandeBeek
Bij Vitesse zag je die tegentreffer van mijlenver aankomen. Speelde een degelijke pot, maar de laatste 10 minuten waren ze zonder organisatie aan het rennen en vliegen.
5 0
martin1234
Ja. Wees dan realistisch en hou het op 0-0. En hoop in de uitwedstrijd op iets van 1-1 of zo. Maar Nederlandse clubs willen altijd aanvallen en aantrekkelijk spelen. Rennen en vliegen wordt het dan, deksel op de neus. Nee absoluut geen sympathie voor noch Feyenoord, noch Vitesse (nog in Nijmegen gewoond ook en zo), maar dit wordt een ramp zo. Richting Slovenië, Luxemburg, Slowakije. Op die positie qua clubvoetbal komen we nu...

Jemig de Pemig wat slecht is dit..
4 0
Ajax#1900
De eerste 80 minuten speelden ze nog wel redelijk realistisch, maar dan op het eind opeens open huis houden. Heel vreemd. Had ik ook totaal niet verwacht van die trainer. 0 0 was gewoon een resultaat geweest.
1 0
AjacNouri
Het hele NL voetbal is kapot.
Hopelijk halen wij en psv nog wat puntjes anders gaat het weer lekker kut en staan we straks onder lichtenstein.
2 0
martin1234
Het gaat nu zo slecht met het Nederlandse voetbal dat ik nu toch echt ga hopen dat PSV wat gaat winnen. En dat wil wat zeggen, want ik ben een Ajacied die jarenlang in Eindhoven heeft gewoond en ik haatte PSV.
3 -1
flithje
Slechte zaken weer Europees. Denk dat de kampioen gedoemd is tot alleen maar voor rondes CL de komende jaren.
2 0
ajaxrosenberg
Het Nederlandse voetbal is echt ten dode opgeschreven zoals het nu gaat. Alle clubs in de El gaan er uit. Als Psv en ajax de CL halen komt er ook weinig binnen, dan maar hopen dat je derde wordt in de poule. Als er geen CL gehaald wordt kunnen er in de El wellicht nog meer punten gehaald worden.
2 0
Bky
Oh, Van Wolfswinkel speelt bij Basel.

Dacht al, mooi resultaat voor Vitesse. Jammer joh.
0 0
Dexy
Waarom altijd in die laatste minuut? Leren we het dan echt nooit in Nederland...
2 0
Horrontelli
Het is ook een keuze. Ze hadden drie keer een tegen een gestaan en dat ging maar net goed. En dan toch op een lijn verdedigen op 40 meter van de goal.

Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te zien dat dat wel mis moet gaan. Als je de 0 wilt houden moet je een mannetje 10 meter naar achteren halen. Maar ze willen liever voor de goal gaan. Keuze.
3 0
amthree
Gaat goed met de nederlandse clubs in europa......
2 -1
Duif63
Vitesse 0-1 in de 93e minuut. Zo typisch Nederlands.
7 0
Ajax#1900
Ai sneu voor onze Russische vrienden. Had wel het idee dat ze een aardige wedstrijd speelden. Basel heeft een begroting die 2 x zo hoog is dus valt wel te begrijpen verder.
2 0
Redrum
Mooi de schade beperkt gehouden, nu thuis afmaken. Ze hoeven maar 5 keer te scoren en de nul te houden. In een kolkende Kuip is dat bijna een formaliteit.
4 -1
martin1234
Ik kan hier echt niet meer mee lachen. Nederland zakt af naar niveau Luxemburg in Europa.
3 -1
NouridolbergNeres34
Ben bang dat vitesse dit uit tegen basel niet over de streep gaat trekken. Dus moet het dit jaar allemaal van onze kant komen en hopen dat die lampies nog wat puntjes sprokkelen.

Edit: Terwijl ik dit typ word het 1-0, gaat de goeie kant op met het nederlands voetbal, man man
2 -1
DS
Wat een aanfluiting weer zeg van die havenslaafjes.
Ze zetten Nederland weer lekker voor lul.
5 0
Willem410
Het ergste is dat ze bij Trencin nu denken dat ze heel erg goed zijn maar dat Sturm Graz in de volgende ronde waarschijnlijk heel simpel de vloer aanveegt met dit clubje.
2 -5
Duif63
Sturm Graz gaat er gewoon zelf uit.
4 -2
Willem410
Oh oké haha.
Had ik even niet gecheckt, wis alleen dat 010 ze eventueel kon treffen.
1 0
martin1234
Staat Sturm Graz niet met 0-2 achter of zo?
2 0
DeBaarsjes
Dan moet Sturm Graz wel eerst met 3-0 uit winnen bij Larnaca....
4 0
ajaxrosenberg
Nou dat lijkt me niet want Sturm Graz gaat ook zeker niet de volgende ronde halen...
2 0
FlyingDutchMan
Wtf @ Vitesse, die doorgebroken speler van Basel wordt neergetrokken en Vd Werff krijgt tot ieders verbazing geel hahaha
2 0
Dexy
Dat Vitesse is onder die Rus wel een taai ploegje geworden om tegen te spelen. Op dit moment schat ik ze hoger in dan Feyenoord, maar dat geldt voor meerdere clubs ;) .
3 0
NouridolbergNeres34
Ik denk zoiets na 34 potjes.

1. Ajax
2. Psv
3. Vitesse
4. Fc Utrecht
5. Feyenoord
2 -1
AFC Ajax
ik moet het nog maar zien onder ten hag.
1 -1
Ajax#1900
Meestal wordt gewoon de sterkste selectie kampioen. Met Sjaak als trainer geef ik ons ook nog de meeste kans om kampioen te worden hoor.
1 0
Ajax#1900
Idd, wordt wel leuk om te volgen. Ze treffen Basel ook op het perfecte moment.
1 0
RedFeather
Vitesse uitermate aantrekkelijk
Daar is een team goed opgebouwd zeg voor dat budget.
Verdedigend het meest kwetsbaar, de rest is leuk. Goede spelopvatting.
4 0
NouridolbergNeres34
Echt een dooddoener altijd: been ‘ in de Kuip kunnen gekke dingen gebeuren’ haha
14 0
MickS
Ja een supporterschare die Feyenoord aan boetes gaat helpen.
1 0
martin1234
Ja, woedende supporters op het veld die het hoofd van de trainer willen zien vallen dan denk ik...
2 0
MosesD
Been dat is echt zo'n typische Fnoorder: een net niet voetballer en een vreselijke proleet.
3 0
MrPink
Ja, die kuip kan zomaar instorten, oud zooitje.
9 -2
rsvh88
Als dit Ajax zou zijn dan was de wereld te klein. Feyenoord wordt voornamelijk sneu en zielig gevonden. Ben trots dat Nederland van ons zulke hoge verwachtingen heeft. Want van Feyenoord verwacht geen ziel het haha.
14 0
Maxwell_5
And that’s how the cookie crumbles...
0 0
NouridolbergNeres34
Ben benieuwd of ze die van bronckhorst eruit flikkeren dit seizoen
1 0
Matts
Ben dus bang dat dat binnenkort gebeurt en Peter Bosz er trainer wordt.
1 0
NouridolbergNeres34
Zelfs peter gaat van dit baggerelftal geen draaiend elftal maken. Ze missen gewoon kwaliteit het is allemaal middelmaat, en de enige speler met klasse die ze hebben van Persie is over the hill.
4 0
MrPink
Laat maar zitten whaha.
5 0
NouridolbergNeres34
Hahaha ja inderdaad.
2 0
Duif63
Nog even en we zijn op de ranking zelfs ingehaald door Cyprus. Allebei 2-0 voor. Edit: 4-0, 2-0 en nog een club 2-2. En allemaal grote kans om verder te komen. Die gaan ons echt inhalen.
4 0
martin1234
Mmm. Die club uit Cyprus op 0-2 tegen Sturm Graz.?! Dat zet onze winst op die ploeg ook in een ander daglicht.
0 0
Ajax#1900
Beoordeel dat nou aan het eind van het seizoen... Dit zegt nog helemaal niks. NL voetbal is niks meer idd, maar we weten allemaal nog dat we schone belachelijk maakten toen hij riep dat we voor minimaal de halve finale EL moesten gaan.
0 0
Raydo
Cyprus heeft überhaupt maar 4 ploegen af kunnen vaardigen, dus voor hen is het makkelijker coëfficiëntpunten pakken dan voor Nederland (5 ploegen). Ze staan nu al op 1,870 punt, Nederland nog niet eens de helft daarvan. Mocht Vitesse er nog uit vliegen dan krijg je het heel erg zwaar.
2 0
Ajax#1900
Dat is waar, maar je moet ook naar de tegenstanders kijken natuurlijk plus dat het nog voorrondes zijn en ze er als nog best uit kunnen gaan voordat de toernooien überhaupt beginnen.
0 0
mickey2602
Mario Been over die Nederlander bij Trencin,heeft een goede opleiding gehad. Zeker opgeleid bij Feyenoord ;-)
2 0
AjacNouri
Ach Oostenrijk heeft ook maar 1 topclub en die staan ook boven ons op die lijst.
Als wij gewoon ons best doen houden we ons wel hoog en als we gewoon elk jaar kampioen worden hebben we sowieso EL. Prima toch?
1 0
RedFeather
Heb het niet gezien
Maar hier kun je onmogelijk blij mee zijn
Straalt op onze club af, daarbij gaan juist wij of PSV dit voelen met al die voorrondes.
En dan ga ik er nog vanuit dat dit een incident is. Misschien is de ED wel echt helemaal niets en wat is een kampioenschap dan waard?
6 0
martin1234
Nadat Utrecht zich liet uitschakelen door FC Differdange uit Luxemburg kijk ik nergens meer van op. Maar oh, oh, oh, wat is dit slecht voor het Nederlandse voetbal en die coefficient en zo.. Ik ben hier NIET blij mee.
7 0
Amsterdam Loyals
Fuck feyenoord! Ik heb genoten...
8 -3
JOHANisGOD
Oei, die was even kritisch op de technische staf van Feyenoord.
0 0
Babayaka
Is toch die club van Ling?
Niet verwacht dit.
4 0
Aad82
Ricardo Moniz, intelligente jongen.
9 0
Duif63
De Belgische clubs allebei met 1-0 voor. We zijn echt minder met onze competitie.
8 0
Dexy
Het is echt lachwekkend hoe snel we als voetballand zijn afgegleden.

Hopelijk doet Ajax gewoon zijn huiswerk komende dinsdag en laat PSV zich ook van zijn beste kant zien in Europa. We hebben de punten als Nederland zo keihard nodig...
3 0
Stamstadam
Nu Derksen en Gijp weg zijn gaan ze dus feyenoorders de studio intrekken? Totaal niet leuk voor de kijker dit. De meeste kijkers op het open net willen gewoon objectieve meningen en geen onderbuikgevoel gelul.
9 -1
Tinus
Van Mario Been kun je nog wel een verstandige opmerking verwachten, maar die Jan de Jonge is een regelrechte onbetrouwbare griezel.
3 0
Superjan
Oh ik zit te genieten van die twee
5 -1
Ajax020Amsterdam
Ik begrijp dat het dramatisch is voor NL maar godverdomme wat is dit lekker
12 -1
Vak430
https://www.instagram.com/p/BmRN-41jtm9/?utm_source=ig_web_copy_link
11 0
Ajax020Amsterdam
AS WE LEVEN 2018 MAAK DIE LINKJES EENS KLIKBAAR IN DE APP MAN MAN MAN
3 0
MrPink
Ja, maar dan ook de foute links waar je per ongeluk op kan klikken, doe maar niet.
1 0
AppieForever
Kom niet meer bij hahaha
4 0
didierajax020
Hahahaha
4 0
MrPink
Wat een "analisten".
6 0
Superjan
Ja man dat is echt een bonus
3 0
Suarez16_
Man man man en dan zeiden feyenoorders dat Ajax "zich dood moet schamen" tegen de nummer 2 van Belgie. En zelf er met 4-0 af tegen de nummer 5 van Slowakije.
9 0
3*stars*3
O maar ze missen 5/6/7/8 basisklanten.
Ze beginnen al met excuses hoor.
Ze waren weer eens te druk bezig met Ajax, na hun Jc schaal en nu zijn ze bezig met excuses zoeken...
0 0
Optimist87
Nu zijn er echt mensen blij dat Feyenoord heeft verloren.. De punten zijn goed voor het NL voetbal.. het is juist ontzettend kut dat ze zo hebben verloren. Ook voor Ajax. Wat denk je wat dit doet met de aantrekkingskracht van de competitie? Ajax wil spelers langer behouden en ook met spelers aantrekken helpt het mee als de competitie weer een hoger aanzien krijgt. Daar helpt onze wanvertoning van vorig jaar en nu van Feyenoord en AZ niet echt bij mee.
4 -4
Rujar
Ach man het Nederlands voetbal is toch dood. Ajax was tegen Luik toch ook niet het niveau wat je wilt zien.
2 0
Ajax#1900
Je kan het ook overdrijven. Buiten Rotterdam geeft niemand ene f om Feyenoord hoor. Toen we Neres, Sanchez etc haalden hadden ze echt nog nooit van die club gehoord. Aan ons en PSV de taak om de puntjes binnen te halen. Van Feyenoord kun je sowieso niks verwachten.
3 -1
Godenzoon24
De ranking van comp en de daarbij horende mogelijk heden championsleague te halen doet er wel degelijk toe!!!
1 0
Ajax#1900
Joh dat weet ik ook wel !!!!111. Ging mij er om dat niemand iets om zo'n uitslag geeft omdat verder niemand Feyenoord volgt. Of ze nou met 4 0 er af gaan of over twee wedstrijden met 1 0 is niet relevant. Dat we vCL blijven spelen wel natuurlijk dus die coëfficiënt is idd heel belangrijk, lijkt mij logisch.
0 0
Optimist87
Gaat er niet om of ze van Feyenoord gehoord hebben. Het gaat om de algemene aanzien van de competitie. Als NL clubs consequent al voordat de EL en CL beginnen worden uitgeschakeld wordt Ajax ook minder aantrekkelijk. Ook al spelen wij wel Europees.
1 0
CruyffFootball
Ik heb toch altijd wel leedvermaak.
(Al realiseer ik me dat het best kinderachtig is)
Het is in ieder geval zowieso weer diep triest voor het Nederlandse voetbal ja.
2 0
Labrador
Nee maar als Ajax de EL finale verliest staan ze nog net niet op de coolsingel om dat te vieren.
3 0
Mark03
Ik ben woonachtig in Rotterdam. Na de EL-finale kwam ik terug uit Amsterdam: Hofplein was afgezet omdat er ruim twee uur later nog steeds idioten in de fontein aan het springen waren. Veel zieliger kan je toch niet meer worden?
6 0
vvz1917
En daarom genieten wij nu...….
0 0
Optimist87
Want zij zijn groot en ik ben klein en dat is niet eerlijk.. dat soort gejank komt in mij op als ik je reactie lees.
Lekker belangrijk wat zij doen. Daar sta ik boven. Ajax moet daar boven staan. De beste club heeft altijd met afgunst te maken.
1 -1
BrandjeXL
Doe er niet aan mee en boeit mij ook helemaal niks. Vind het leuk als een Az of Vitesse verder komt in Europa maar feyenoord en PSV gun ik helemaal niks.
2 -3
JOHANisGOD
Ik heb een geweldige avond gehad.
2 0
Truth
Heerlijk dit. Nederlandse voetbal? Laat Vitesse die punten maar binnen hengelen. Dit is gewoon puur genot!!
2 0
JOHANisGOD
Wat praat die Moniz verstandig over voetbal zeg.
3 0
sdds
goeie prater die moniz
2 0
MosesD
Wat een drama voor het Nederlandse voetbal. Die linksbuiten van Trencin, die mag wel naar Amsterdam. komen.
0 0
JanTa
Niet zo opportunistisch he, het was wel tegen F. noord.
3 0
MosesD
Haha, heb je een punt. Volgende week nog maar eens kijken dan.
1 0
Lane 8
Opzich wel terecht dat Mario Been deze wedstrijd analyseert, met zijn CV...
8 0
Chesterson93
Been is weer eens mild voor Feyenoord. Zielig, dit
6 0
DirkvanDam
joh ajax is slecht want verspeelt de winst (klopt 2e helft bagger) feyenoord... ach kan gebeuren toch? haha
4 0
Massimo
De urgentie om tactisch te veranderen, dat Nederland een voorronde land is geworden en dat je dus al vroeg in het seizoen de selectie op orde moet hebben en dat je al vroeg in het seizoen fit moet zijn lijkt maar niet in te dalen en dan krijg je dus blamage nummer 61 en 62 waarbij het ergste is dat het einde nog lang niet in zicht lijkt...
2 0
Dit is mijn club
Nederlands voetbal weer goed voor schut gezet.
2 0
ajaxpat
Been zit ook te janken
0 0
Aad82
Internationale media: ''ex- Ajacied Aschraf El Mahdioui, nu al de aanvoerder van het team, heeft vanavond het Feyenoord middenveld TOTAAL ontregeld.''
2 0
iammike
Ik moet Ajax ook eerst maar eens dinsdag zien door te komen. Ik hou mijn hart vast voor het Nederlands voetbal. Zo grappig is dit allemaal niet, over een paar jaar kunnen we voorrondes spelen als de 34e speelronde van de Eredivisie nog niet eens gespeeld is.
2 0
Niels.
Heb 3 weken vakantie gehad.
Iedere keer gezegd dit was een topvakantie.
Maar na vandaag zoek ik een ander woord voor topvakantie
Iemand suggesties?
Heeeeeerlijk dit!!
3 -1
433metdepuntnaarlinks
Twee gedachten:

1) HAHAHAHA dit bestaat niet! Ook met een budget van 2 miljoen (Emmen en Fortuna hebben 6 mil)
2) Nederlands voetbal wordt gewoon genaaid door Feyenoord (en AZ ook al)

Nederland heeft goed gelachen van de Europese uitschakeling van Ajax en PSV vorig jaar, nou fantastisch! De punten die we binnenhalen hangen dus 100% af van Ajax en PSV, wat is de rest de laatste jaren aan het doen! Als wij en PSV een keer niet meedoen is er crisis, tijd dat de rest ook eens zijn verantwoordelijkheid neemt. Je speelt als ploeg 38 wedstrijden voor plek 3 en een Europees ticket (of voor een playoff plek zoals AZ). Daar werk je een heel jaar voor ... En dan ben je klaar voor het begint, schandalig.
6 -1
ajaxxcied4life
De commentator was gelukkig uitermate neutraal in zijn verslaglegging. Potdikkeme wat had die man er de pee in.
5 -1
AppieForever
Ben ik de enige die El Mahdioui goed vond spelen? Speelde de bal steeds snel door en telkens naar voren.
4 0
didierajax020
Speelde een prima pot ja!
0 0
AFCA1996
Langste porno die ik ooit gezien heb
9 0
afcasven1995
Verkrachting gap
0 0
AFCA1996
Psv-Feyenoord 10-0 was een verkrachting. Dit was gewoon een vermakelijke porno
3 0
Bobbaasje
Vuurwerk afsteken en een biertje drinken.
4 0
AjaxDordt
Allemaal vuilniszakken bij Feyenoord
2 0
Bobbaasje
Feijenoord op hun muil en gauw.
0 0
Duif63
En Aad had nog zo gezegd dat Feyenoord de 0 moest houden !
16 0
Gijsje
Jordy Beckenbauer wat een lulletje
5 0
BrandjeXL
Lang geleden dat ik zo'n goede komediefilm heb gezien.
5 0
Aad82
Clasie, aanvoerder, HAHAHAHAHAHAHAHA
8 0
afca95
Volgens Larsson gingen ze voor de EL winst..haha
6 0
ajaxpat
goh,hebben die begroting van 2 miljoen???
1 0
HansBeus
De verlosser Claassie is binnen, maar moet zo te zien nog veel leren!..
1 0
AjaxDordt
Die commentator, heeft die gesnoven of wat?
1 0
Superjan
Hee, de Maastunnel! Oh nee, het is de bips van Feyenoord.
1 0
Dwergje48
Nu maar kijken wat Vitesse doet.
1 0
Bennyben
Hahahaha die commentator
0 0
afcasven1995
Trencin bedankt voor deze mooie avond!
2 0
Aad82
Leuk ploegje hoor dat Trencin. Je kan echt zien dat La Ling onze voetbalstijl daar heeft geïntroduceerd.

Dat maakt deze overwinning des te sappiger, hahaha!
6 0
KingDusan
Als je denkt dat een achternaam niet koddiger kan dan Anita... Krijg je bij Feyenoord Geertruida.
4 0
ajaxpat
zo heten veel koeien ook
3 0
Duif63
In hun jeugd loopt vast nog wel een Bertha rond ook.
0 0
Toon meer reacties