Neres verlengt Ajax-contract tot medio 2022

SJvanveen, 04-09-2018 om 17:22, 48780 views, Ajax |

Bekijk Ajax - Valencia live in de Ziggo Dome!

David Neres heeft zijn Ajax-contract tot medio 2022 verlengd. Dit meldt de Amsterdamse club via de officiële kanalen

De Braziliaanse aanvaller werd afgelopen zomer in verband gebracht met een vertrek uit de hoofdstad, maar bleef Ajax trouw. Nu de transferperiode gesloten is, hebben club en speler besloten om het contract van Neres open te breken en te verlengen tot en met 2022. 

Neres kwam in de winter van het seizoen 2016/17 naar Ajax. Hij kwam veelvuldig in actie op rechts, maar coach Erik ten Hag lijkt hem dit seizoen vooral op links en in een centrale rol te gebruiken. De aanvaller kwam twee seizoenen geleden voor miljoenen over van Sao Paolo. 

Neres-shirt? 
Shirtje van Neres bestellen? Ga naar de online shop van Ajax! 

Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
PJSM
Dan zal hij straks voor 60 mln + verkocht kunnen worden. Goed bezig.
0 0
Jan Doedel
Jarenlang heb ik Overmars vervloekt, naar nu blijkt ten onrechte. Blijkbaar werd hij al die tijd tegengewerkt door allerlei hansworsten waaronder de geweldige Theo van Duivenbode. Marc sorry je bent een topper!
0 0
Bean
wat een topclub! hulde voor het beleid!
1 0
3sterren
Ajax speelt niet alleen maar als een top club, ze handelen ook nog eens als een top club. Dat beloofd nogal wat voor de toekomst. En voor ’De Toekomst’ …
1 0
de-Ajacied
Contracten van je beste talenten verlengen is de enige manier om weer minimaal bij de subtop van Europa te horen
1 0
oudzuid2
Marc knalt gewoon lekker door, top
1 0
Cello
Fantastisch. Gaat een zeer positief signaal vanuit. Tuurlijk financieel voordeel speelt ook mee, maar wanneer je hem hoort gaat het ook om de sportieve zaken. Hij vind zichzelf nog niet klaar om een stap verder te maken, wil natuurlijk titels winnen en vergeet niet....hij is niet de eerste die het zegt, dat het heel plezierig is om in dit team te spelen, er wordt niet alleen goed gespeeld, maar het lijkt er ook meer en meer op, dat ze het onderling ook heel erg goed kunnen vinden met elkaar.
Ik hoorde ook dat David en ook Danilo (de Braziliaanse spits van Jong Ajax/O19) zich heel erg op hun gemak voelen in Nederland. Ondanks de koudere maanden die er weer aan gaan komen. Mooi toch.
Verder is het ook een mooi visite kaartje voor de toekomst, wanneer we weer een Braziliaan willen aantrekken. Zo'n speler wil dan altijd weten waarin hij terecht komt en wat is dan beter dan je oor te luister leggen bij spelers als David en ook Danilo, die uit eigen ervaring (positief dus) al de vragen kunnen beantwoorden.
Als straks Neres een grote ster is (wat zo maar zou kunnen) dan straalt dat ook af op Ajax. Kijk maar naar hoe lang PSV een goede naam had/heeft in Zuid Amerika, in byzonder Brazilie, nadat eerst Romario en daarna Ronaldo bij PSV het net in het doel lieten bollen en internationaal doorbraken.
5 0
Beachbal
Dat is natuurlijk wel erg positief. Gewoon allemaal minstens 1 jaartje extra bijtekenen! Signaal afgeven dat bij ons niks te halen valt.
0 0
Joseph
Dan heb je volgens mij alleen nog Onana die vast ligt tot 2021, dat mag de volgende zijn. Maar eigenlijk zou ik het voor de transferzomer van 2019 doen, als ze net getekend hebben, zullen ze minder snel weg willen.

Het zou geweldig zijn als het volgende zomer lukt om alleen Ziyech te verliezen. Realistisch lijkt dat niet, de Ligt is gewoon onhoudbaar, maar als je daarvoor Vertonghen transfervrij kan halen, heb je nog steeds een waanzinnig team dat door kan groeien.
1 0
ajacied017
Wober ook tot 2021
Dolberg ook tot 2021
Mazraoui ook tot 2021( wel pas sinds dit jaar vaste waarde)

En van geblesseerde/jong Ajax spelers:

Sierhuis 2019
Cerny 2020
Johnson 2021
2 0
Hagmag
David gefeliciteerd. Je hebt het verdiend.

Over Ten Hag gesproken.
Hag mag zich achter de oren krabben na het resultaat eerste competitie wedstrijd.
De opstelling met eea op de bank.
Was gewoon weer een domme actie.
Hag mag, nee moet met dit spelersmateriaal met de ogen dicht de schaal op halen.
Spelers gaan akkoord met verbeterd / opengebroken contract omdat daar ook salaris verhoging aan vast zit.
Tijdens deze zomer geen transfer omdat Overmars / Ajax nu eindelijk inzien dat het poot stijf houden en ook exorbitante bedragen vragen voor spelers de enige goede strategie is.
Ik vraag mij af of de spelersgroep c.q. alle spelers wel zo weg lopen met Eric.
Maar feit is wel dat er momenteel zichtbare spelvreugde is en dat mag ten Hag zich aantrekken in positieve zin.
Maaaarrrrr één zwaluw brengt nog geen zomer.
3 -12
Kikke
Mee eens hoor, zie niet dat de jongens veel respect hebben voor Ten Hag, maar goed moet zeggen dat ze lekker aan het spelen zijn. Kan nog niet zeggen dat dat dank zij Ten Hag is, eerder dat ze lekker spelen ondanks Ten Hag... maar goed, moet nu hem wel de benefit of the doubt geven...
0 0
Jelephi
Volgens mij is er bij de ontwikkeling van jouw bovenkamer het een en ander misgegaan. Wat een ongelofelijk onzin dit.
6 -2
AjaxPassion
Het lijkt erop dat ze ook met de Ligt bezig zijn.

Althans, dit leek een slip of the tongue van zijn begeleider Hulshof op het voetballer van het jaar gala.
1 0
Voetbalverstand
Wat zei die dan? ben wel nieuwsgierig.
0 0
ajacied017
Barry hulshof zei,

Dat het zo snel ging met de Ligt ( die hem sinds 2015 begeleid) dat Ajax het niet bij houd met de contracten verbeteren/verlengen.
En dat dit nu ook weer zou kunnen gebeuren..

(Jan Joost zei: “dan weten jullie dat”)
2 0
AjaxPassion
Dit zei die ja!
0 0
Web
Ik denk dat ze er alles aan doen om de spelers binnen te houden.
Zou wat wezen dat De Ligt en Frenkie ook worden opwaardeert
0 -1
Joseph
Zou eigenlijk liever hebben dat ze dat komende zomer doen, met een vers contract ga je niet weg. Maar goed, het geeft misschien ruimte om er nog meer voor te vragen..
0 0
ajacied pp
Heel veel hebben Ten Hag hier de grond in geboord, nu plotseling is het geweldig, stelletje nep supporters!!! Dat zijn waarschijnlijk ook dezelfde die het niet nodig vonden om het geweldige Ajax-jaarboek te kopen omdat er geen prijzen waren gehaald verleden seizoen , daar wordt ik nou misselijk van, bovendien een echte Ajacied kent zijn Ajax geschiedenis, bezit alle jaarboeken en ben trots op onze geschiedenis!!!!!
2 -6
mickey2602
Ow,zijn dat de vereisten om jezelf een echte Ajacied te noemen? Hmm,weer wat geleerd,dan zal ik dus nooit een echte Ajacied worden want een echte Ajacied ben je niet omdat je alle jaarboeken hebt.
Een echte Ajacied ben je ook niet als je een beginnende trainer na 2 weken uitfluit en wilt dat ie oprot(zie kortgeleden Bosz en ten Hag) en na verloop van tijd ineens die trainer in de armen sluit.
Een echte Ajacied ben je in mijn ogen als je de club uit en thuis,binnen en buitenland volgt en ze altijd steunt. En een echte Ajacied ben je als je gewoon van de club houdt om het spel dat ze spelen en de filosofie waar Ajax voor staat.
En nee,ik heb ten Hag niet de grond ingeboord afgelopen half jaar. Ik heb mijn twijfels gehad bij sommige van zijn beslissingen maar heb ook aldoor gedacht dat een trainer die begint midden in een seizoen nog niet het team naar zijn hand kan zetten. Dat kan pas na een degelijke voorbereiding en die heeft Erik nu gehad. En ook nu geef ik hem nog minimaal een half jaar en ga dan oordelen.
Feit is wel dat Erik ten Hag bepaalde voordelen heeft nu,hij heeft ons voor het eerst in jaren weer eens naar de CL geloodst,hij heeft Ajax in de voorrondes mooi voetbal laten spelen en het team lijkt er ook weer in te geloven dat het met deze trainer toch echt wel iets kan worden.
Dat zijn dingen die ik als Ajacied belangrijker vind als ieder jaar een jaarboek kopen of ieder seizoen het nieuwe shirtje kopen.
0 0
JenkieDeFrong
moet eerlijk zeggen dat ik na zijn periode bij de plaatselijke FC Utrecht wel het gevoel had dat het ging werken, heeft daar laten zien het beste te maken van het materiaal dat ie heeft... Dat vind ik heel belangrijk in een trainer! na de tweede seizoenshelft had ik wel lichte twijfels maar als ik zie hoe het nu gaat denk ik toch dat mn gevoel goed zat. daarbij denk ik dat juist het realisme van Ten Hag (daarmee bedoel ik niet dat we moeten verdedigen, hij past gewoon iets meer controle toe op het middenveld bij het druk zetten met twee controleurs) ons echt verder kan helpen tegen de sterkere tegenstanders in de Champions League... Ik zal hierom wel verguisd worden hier maar ik ben gewoon fan! dat hele accent gezeik is wat mij betreft onzin... van Gaal zei ook vaak onnavolgbare shit maar dankzij zn prestaties werd dat meer een handelsmerk dan een punt van kritiek, daarom denk ik dat we over 5 jaar nog maar eens praten over Ten Hag, ik denk dat velen hier zich dan nog eens achter de oren zullen gaan krabben... dit is wat ik denk, maar de bal is rond en ik kan er ook zo maar eens grandioos naast zitten, we zullen zien....
2 0
PuurGeluk
Wow, die zag ik ff niet aankomen! Lekker nieuws dit!
1 0
Web
Geweldig nieuws dit, zegt ook wel iets over Ten Hag
Nog geen twee maand geleden hadden de spelers geen klik met Ten Hag volgens velen hier.
Ten Hag is een geweldige trainer en coach, hij analyseert alle tegenstanders en stemt daar zijn tactiek op af, niet zolang geleden hadden wij een trainer die maar een systeem kende.
Die zou eens een maandje mee moeten lopen met Ten Hag, kan hij heel veel van leren
3 -7
AjaxPassion
Ja bedoelt Bosz, de coach waar veel van deze spelers alles van geleerd hebben? De Ligt zei het laatst nog, wij als spelers bepalen zelf hoe we spelen, want dit hebben we ons eigen gemaakt onder die trainer.

Daarnaast moet Ten Hag ook nog maar eens een Europese finale zien te halen.

Hmm, eigenlijk triest dat ik mezelf nu verlaag tot jouw droevige niveautje. Zuigertje dat je bent.
5 -4
Kikke
Inderdaad, als het lekker gaat, zie je dat spel terug. Linies kort op elkaar, balletje een keer raken, fel aanvallen.. hopen dat ze dat vast blijven houden... en die uit wedstrijd, die iedereen zo fantastisch vond, vond ik een beetje zaad... ze speelde wel ok, maar doelpunten dwing je af. Niet op geluk dat je per ongeluk de bal goed raakt... wel wat lekkere combinaties gezien, maar lang niet zo goed als de wedstrijd thuis...
0 0
Web
Waarom altijd gelijk schelden. Het is maar een mening.
Hij heeft zich met drie vooronder geplaatst met Ajax voor de CL
0 -3
AjaxPassion
Waar scheld ik?

Jij vindt een voorronde gelijk aan een Europese finale?
3 0
Web
Zuigertje vind je normaal?
Pannenkoek vind je normaal?
Droevig nivaue (tje) er ook nog achter.
Drie voorrondes overleven CL tegen bv Kiev, en die staan Europees hoger dan Lyon. Hoe ging het met Bosz in de voorronden CL?
1 -1
AjaxPassion
Zuigertje is een constatering, als je dat al schelden vindt...

Het is toch ook droevig hoe jij de mega-prestatie van Bosz niet inziet en anderen dit geluk en die geluksperiode niet gunt? Je bagatelliseert het zo erg dat je het puur doet om mensen op de kast te jagen. Erg triest vind ik dat ja.

Je bedoelt deBosz die direct na de overname van de puinhoop van de Boer moest presteren?

Jij vindt werkelijk dat dit Kiev eenbeter team had dan het Lyon waar Bosz tegen diende te presteren? Met Lacazette, Tolisso, Fekir en noem maar op?
Wie van Kiev kun jij nou nog opnoemen zonder het op te zoeken?
1 0
NouridolbergNeres34
Zo lekker nieuws dit !
2 0
TontoKarnaggel
Er gebeuren de laatste weken eigenlijk alleen maar dingen waar ik het roerend eens mee ben en erg blij van wordt.
Er is verdomme bijna niks meer om over te zeiken.

En dan is het ook nog eens mooi weer.....
6 0
Bocarra
Heel goed nieuws.... who is next?
2 -1
Labrador
Siem!
1 -1
pieke
Die staat op de radar van FC Barcelona.
2 -1
X-RaY
Goed bezig Overmars.

Congrats Neres!
3 0
klopper
Ik zag in hem veel meer een aangever voor Dolberg, maar deze jongen ontwikkelt zich heel gestaag en gedecideerd tot een hele complete aanvaller. Erg indrukkwekkend. Verdiende opwaardering van zijn contract.
4 0
Joodhannus73
Ze gaan het leren! Bergkamp en Van Duivenbode zijn weg en nu kan het allemaal wel. Alleen nu nog duurder verkopen en dan komen we in de buurt van goed management. Ook Dolberg binnenkort langer vastleggen. Dit is het moment..! Heeft nu weinig in te brengen. En in de winterstop die Pedrinho halen. Leg maar 25 miljoen op tafel. Als hij net zo goed is als Neres, Richarlison of beter, gelijk het geld neerleggen. We hebben nog steeds 150 miljoen plus op de bank! Kwaliteit betaalt zich sportief en financieel uit..! En doe die Magalian er voor 12 miljoen ook maar bij! Na de winter gelijk verder stunten in de CL :-)
3 0
munser
goed nieuws, ajax is bezig om sterke basis neer te zetten, goedzo
3 0
EzraAjax95
Hoppa! in the pocket! Neres is een held!
5 0
Tomajax1990
Geweldig nieuws. Kleine opmerking, als de rest( Donny, frenkie, schöne etc maar niet nu gelijk op de deur kloppen met: nu willen wij ook meer geld. En elke nieuwe speler die zegt, ben ik voor de basis gehaald? Geef me dan maar 3 miljoen. 3 keer champions league mislopen en je zit met de gebakken peren. Ik kan natuurlijk niet in de kas kijken maar als dit zonder enorm veel risico is( klein risico moet je altijd wel nemen) is dit natuurlijk helemaal geweldig!
5 -1
DarkChild
Dat risico is er dus wel. Want het is leuk dat gestrooi met miljoenen, maar...de structurele inkomsten? Vergeet niet, we draaiden nu al operationeel verlies (kleine 4 miljoen), vóórdat we nog eens extra de Oprah Winfrey gingen uithalen en iedereen wat gaven. Dat gat is weg? Want kleiner zal het niet worden kan ik je vast melden. En dat andere spelers ontevreden worden? Natuurlijk gebeurt dat, dit is onderwerp #1 in de kleedkamer. En het argument 'verschillen zijn er altijd' klopt, maar dat was er al. Er waren al verschillen. Nu zijn ze alleen veel en veel groter. Interesting times, hopelijk trekken we niet een te grote broek aan (wat ik dus denk)
1 -1
Champy
Voor de duidelijkheid, je hebt het over 4m operationeel verlies voor de eerste seizoenshelft van 17/18
Dat is een uitzonderlijk seizoen daar het de eerste keer sinds 1990 is dat we geen Europees voetbal spelen.
Met de groepsfase EL zat je gewoon aan break-even voor de eerste 6 maanden van 17/18.

Met de Oprah uitgaves erbij maak je wellicht tot 10M operationeel verlies in een gewone EL seizoen.
Met de vele miljoenen op de bank, en het kapitaal op het veld, vind ik dit een ingecalculeerd verlies.
Kijk je de statistieken na met gemiddeld 1x CL per 2 seizoenen, loop je weinig risico.
Voor de eenvoud heb ik het kapitaal op het veld buiten beschouwing gelaten.
2 0
DarkChild
mwah. volgens mij was de doelstelling break even draaien zonder incidentele opbrengsten als transfers/Europees voetbal. Sterker nog, ik kan me directeuren herinneren die daarom gekapitteld zijn (Van de Boog)Daarbij houden begrotingsregels van iig de KNVB geen rekening met incidentele baten.
We zullen daarom zien hoe het operationele verlies nu zal zijn. Lijkt me niet dat de salarispost is gekrompen, benieuwd of de structurele inkomsten fors (genoeg) zijn gestegen.

Andere optie zou zijn om...pakweg geen geld te verkwisten aan de Orejuela's/Cassieras/Siemmetjes/Kristensens/Labyads/Bande's. van deze wereld.

Want het is nu hosanna, maar die stemming slaat wel om, want in de kern is Overmars nu niet ineens een goede TD.
En dit seizoen móet het, ook voor Marcie
0 0
Champy
Ajax begroot toch altijd voor de groepsfase EL, en dat lijkt me logisch gezien Ajax' trackrecord.

Extra structurele inkomsten zijn te verwaarlozen bij Ajax, deze zijn in ieder geval niet genoeg om de extra miljoenen in de salarisuitgaves te compenseren.

Het trackrecord van Overmars is natuurlijk niet geweldig te noemen.

Van de 100M die is uitgegeven aan de huidige spelers die direct voor het eerste zijn bedoeld:

35M aan Blind en Tadic die in de vroege herfst van hun carriere zijn. Het voordeel is dat deze spelers wel zorgen voor stabiliteit en ervaring. Noem dit maar een passieve investering.

30M aan Ziyech, Nico en Neres die in waarde zijn gestegen.

Ruim 40M aan spelers die louter op de bank zitten. Je mag blij zijn als je hier straks nog 25% van terugziet.
0 -1
Ajax27
EL ja, vroeger begrootte Ajax standaard de groepsfase CL. Toen dat een paar keer achter elkaar niet werd gehaald kwamen er problemen. Je weet goed de negatieve dingen op te sommen van Overmars. Meld je er ook bij dat zonder de inspanningen van Overmars mensen als Tadic en Blind überhaupt niet waren gekomen. En als die niet waren gekomen, hadden we dan CL voetbal gehaald? Zouden de Ligt, Frenkie en Ziyech niet allang weg zijn? Door het financieel strakke beleid van de RVC moest Overmars het in de eerste jaren met erg weinig doen. Hij is daardoor gegroeid als harde onderhandelaar. Er zijn altijd miskopen, bij iedere club. Bij ons kosten die 5 miljoen, bin andere clubs soms wel 60 miljoen... En alsnog slagen ze niet.

We hebben nu met de Ligt, Neres, Ziyech, Frenkie, Tagliafico en Onana flink wat kapitaal op het veld staan. Met Blind, Tadic, Schone en Huntelaar is er een mooi kwartet aan ervaring. Dan heb je nog jongens als Mazraoui, Dolberg, vd Beek, Eiting en Labyad waarvan er een aantal nog flink veel waard gaan worden. We kunnen gewoon verantwoord een stap omhoog qua talenten. De middelmaat kunnen we laten zitten. Ik zie de toekomst echt enorm positief in!!
0 0
gras
Het is alleen maar houdbaar als je voldoende resultaten boekt in de CL en de titel pakt. En de bescherming zit natuurlijk deels in het feit dat je nu meer voor spelers kunt vragen.
1 0
Schwalbino
Toen het nog niet zo ging vertrokken ze ook. Dus wat maakt het uit. Uiteindelijk ontstaat zo een hierarchie in de kleedkamer.
0 0
afcklaasf
knap dat jij weet dat het een onderwerp is in de kleedkamer. geloof daar niks van..de grootverdieners hebben iets gepresteerd dus verdienen ze het. donny en frenkie etc zijn nog jong en gaan nog wel cashen..die gaan echt niet lopen klagen dat ze meer moeten verdienen. wat een onzin.
1 0
DarkChild
ja. dat weet ik ja. En als je een beetje in de voetballerij van nu kijkt weet je dat het meer dan ooit gaat om de knaken. Er wordt nu een beeld geschetst dat het eerst een soort communisme was met gelijke lonen. Terwijl je toen met die salarisschalen al het dubbele kon pakken. Dat was niet genoeg onderscheid? Grappig, want dezelfde voetbaljongens die er toen al zaten (Sar en Overmars) onderschreven dit en die weten uit eerst álles van salarisverschillen en wat dat kan doen met een selectie (De Kabel) Maar los van welk model dan ook. Interessanter is het: kan je het dragen? En niet zeggen: ja maar ja maar transfergeld. Laat dat nou ff niet tellen in Financial Fairplay en vooral de KNVB reglementen.
0 0
Joodhannus73
Daar heb je goed management voor nodig. De voetbalstatistieken zeggen ook genoeg. Kwaliteitsverschil heb je in elk bedrijf. Alles beter dan dat door het salaris plafond geen goede spelers komen of goede spelers weggaan en je met middelmaat achterblijft. Met alle respect, maar dat is wat er de afgelopen 20 jaar is gebeurd.
1 0
DarkChild
waarom denk je dat dat plafond er was? Omdat Ajax dacht: hey, wat geinig, we gaan onszelf beperken terwijl het niet hoeft? We doen een plafond, lijkt me lachen. Of, omdat er misschien limieten zitten aan wat je kan uitgeven? Dat het misschien daarnaast een goede idee is om een gezond salarishuis te hebben, waar je prima in kan verdienen, maar waarbinnen niet ontstellende verschillen zitten? Zeg maar wat Cruijff altijd zei en Overmars (interviewtje heb ik altijd bewaard) zeer onderschreef? Ach ja, paniek doet veel veranderen natuurlijk...hopelijk houden we er ook nog zilverwerk aan over.
0 -1
Schwalbino
Ajax is ook een onderneming die op korte of langere termijn winst moet maken. Als deze koers niets oplevert dan moet het bestuur van de onderneming de laan uit.
0 0
Schwalbino
Zo bereikt Marc in elk geval dat hij niet zomaar in de winterstop verkast. Dat zal de deal wel zijn en natuurlijk wat extra in de beurs.
1 0
Nouwske
Netjes hoor :)
3 0
rexxo
Marc de Magician strikes again.
2 -1
MankeNelis
Toch leuk als je poen hebt!
1 0
NotForSale
Onze samba koning geeft het goeie voorbeeld!
6 0
Ajax68
Prima Ajax, houdt de jongens zo goed en lang mogelijk aan boord, en geef ze een contract dat ze niet kúnnen weigeren.
Zo bouwen we aan een hecht en goed team, en voelen de jongens zich ook gewaardeerd , en hebben ze niet zo gauw de neiging om buiten de grenzen te gaan kijken.
Stel ze HIER tevreden, we hebben geld zat, en er komt genoeg binnen van de CL, en wat te denken als de jongens hier groeien, international worden etc, dat brengt strak nog méér op. Wie is de volgende die we tevreden gaan stellen ?
En Mark Overmars, kijk NU alvast voor een goeie centrum SPITS in het buitenland, want Dolberg is nog maar de vraag of hij ooit nog terug kan komen op niveau ?!
0 0
AlexIbarra
Is dit dan 1,5 jaar erbij? Of een half jaartje extra?

Januari 2017 gehaald dus hij zal toen een 4 of 5-jarig contract hebben getekend voor dat geld.
0 -1
Vincenzo3
Precies er tussen in. 1 jaar extra.

Contracten lopen altijd tot het einde van een seizoen, ongeacht of ze in de winter gehaald worden.
2 0
ETM
Heerlijk nieuws. Al weet ik niet of we hem dan ook langer kunnen behouden. Wat een genot is die gozer. Niet de beste speler maar wel mijn favoriete speler. Wat kan hij niet? Hij kan een man voorbij, uit het niets een kans creeeren. Hij is snel. Hij kan afronden. Hij kan uitstekend combineren. Hij is balvast in kleine ruimtes. Hij werkt knetter hard. Hij kan goals met anderen vieren. Hij ziet er een beetje maf maar zeer sympathiek uit...... Neres!!!!
12 0
Han57
Dat rondkijken met zo'n stoïcijnse blik na het tweede doelpunt van Ajax in de kuip. Net alsof hij zich afvroeg of dit nou alles was wat de kuip te bieden had.
4 0
Tufono
Dar laatste is geweldig, hij ziet er een beetje maf, maar zeer sympathiek uit, leuk gezegd!
4 0
wladimir
Bizar dat dit vuurwerk nu in ene mogelijk is. Na de EL finale hadden ook wat spelers vastgelegd kunnen worden.
4 -3
Ajax68
KLOPT , hadden ze al veel eerder mee moeten beginnen, maar dit bestuur liet dit niet toe !
0 -4
Jantjeajax
Bestuur dat tegenwerkt werd door het plan Cruijff wat uitgevoerd moest worden Het salaris plafond, Eigen jeugd door stromen, een zak geld zal nooit scoren werd er gezegd

Sorry maar alles waarde naar zijn geld.
Ben blijer met Tadic dan Duarte.
Blij dat visie Cruijff bijna weg is en dat het de goede kant op gaat
0 -3
ETM
Jij hebt een hoop niet begrepen..
2 0
Rolleman
wat is je punt?
0 0
Jantjeajax
punt is dat het bestuur dit eerder niet mocht.
Er moest geluisterd worden naar ome Johan.
Dure spelers mochten niet het salaris plafond was voor iedereen.
Logisch dat spelers weg gaan en dan vist het bestuur achter het net.

Het bestuur was eerst beperkt tot het proberen te halen van een goede speler en die vervolgens met veel winst te verkopen voorbeeld Sanchez in plaats van geld geven en proberen te behouden

Ik vind dat je het bestuur dan weinig kan verwijten.
0 -2
Red Devil
Goed nieuws dit.
3 0
Ajaxbrl
Goed bezig! , Breek de contracten van de andere sterkhouders ook maar open!
4 0
AFCA.
Kijk je kunt wanhopig je CL miljoenen investeren in een mexicaan terwijl je al jaren financieel wankelt. Je kunt ook gewoon je huidige selectie langer behouden. Kost minder, levert meer op.
5 0
Babangida83
Heerlijk dit. Maar zonder gekheid, volgend seizoen wordt wel een uitdaging. Er zullen echt talenten de kans moeten krijgen dit jaar. Want de mensen die je potentieel kwijt bent, kan echt oplopen: Ziyech, Huntelaar, Onana, De Ligt, De Jong en Neres. Dat zijn 5 key players uit je basis.

Voor Ziyech heb je misschien de blijvende Neres
Voor Huntelaar Dolberg
Voor Onana nog niemand
Voor De Ligt Schuurs of Ekkelenkamp
Voor De Jong heb je Eiting. Gravenbergh misschien dan voor erachter.
Voor Neres zou je een aankoop moeten doen, mocht hij weggaan. Liefst al voordat de eerste weggaat, zodat iedereen weer vertrouwen heeft in het seizoen dat komen gaat. Ben benieuwd hoe de ontwikkeling van Lang gaat verlopen. Ik heb toch niet heel veel vertrouwen in zijn knie.

Ok, misschien toch niet zo erg als ik had verwacht :-). Maar je kan sowieso veel kwaliteit verliezen. Dat is sowieso erg lastig op te vangen. De jeugd is uiteraard nog lichter dan wat er nu staat. Hoop echt dat ze De Jong nog een jaartje kunnen behouden. En wie weet De Ligt ook nog wel.
1 -4
zivkabrimovic
Na dit seizoen gewoon zo spelen;

Neres Dolberg Odegaard (kopen)

Tadic
VdBeek Gravenberch

Taglia Blind Schuurs Mazraoui

Van Leer

Onana - De Ligt - De Jong - Ziyech gaan jammer genoeg toch wel weg. Tenzij we het echt belachelijk goed in de CL gaan doen.

Dan heb je op de bank: Kotarski - Wöber - Bakker - Veltman - Sinkgraven - Schöne - Eiting - Labyad - Bandé - Cerny - Lang - Johnsen- Cassierra - Sierhuis.

Tuurlijk ga je dan aankopen doen, zoals een Odegaard. Maar het gaat echt niet betekenen dat we heel veel slechter worden.
0 -3
MickS
en nog even kijken hoe bandé zich ontwikkelt
1 -1
Afcadam14
Voor de Ligt Ekkelenkamp? You say whaaaat?
2 -1
Leviathan
Ik zei altijd wel er moet een keer komen dat al dat geld waar jaren op bezuinigd werd wordt uitgegeven om weer mee te doen, alleen het juiste moment en uitgaves was dan nog de vraag en of het ooit ging gebeuren. Nu lijkt Ajax echt aan iets te bouwen, maar dit jaar is kampioen en overwinteren ook wel een must...
2 0
RedFeather
Is dit dan het masterplan met die berg geld?
4 0
davidoff
ff denken...(?-2017)....nop ,ik kan me een zomer als deze niet herinneren.
geweldig hoe het nu gaat, goed bezig AJAX.
0 0
RedFeather
Wow
didnt see that coming
2 0
MáximaZorreguieta
Een aantal jaar geleden hadden we spelers als blind en Tadic niet kunnen aantrekken en spelers als ziyech en neres deze zomer niet kunnen houden. Dit laat zien dat er toch echt werkend lange termijn beleid is geweest waardoor we ons nu dit kunnen veroorloven. Ik vind helemaal mooi.
7 -1
MickS
exact! We hadden wellicht 2 seizoenen terug al twee 'grotere' spelers kunnen aantrekken, maar dat had dan een éénmalige injectie geweest, en dan was je geld op.

Nu is het geen injectie, maar meer een soort blijvend infuus. Doordat je Europees bezig bent worden je spelers meer waard dan wat ze op talent al zijn, waardoor je ze duur kan verkopen. Het salarisplafond kan hoger, waardoor je mee kan blijven ballen Europees. Wellicht niet altijd CL, maar EL toch zeker.

Al met al kan je je talenten langer binden, ook financieel, en kan je per seizoen 1 of indien echt nodig 2 grote vissen binnen hengelen á la tadic en blind. Daarnaast krijg talent nu meer de tijd om verstandig te rijpen, en kunnen ze steeds minder eisen/praatjes hebben want ze hebben het nu echt maar aan te tonen op het veld ipv een half seizoentje met wat leuke voorzetjes waarna je naar Rome oid. vertrekt. Oftewel: ook een Raiola heeft gelijk iets minder slinkse grip en minder roze wolken te bieden. Ajax kan die wolken ook steeds meer bieden.
1 -1
ajaxxcied4life
Exact. Men zegt wel gemakkelijk: "Het kapitaal moet op het veld staan" maar ergens is dat heel simplistisch gedacht. Spelers met een hoge transferwaarde willen ook een salaris die deze waarde vertolkt en als je het over salaris hebt, heb je het over structurele kosten en zulke kosten kun je in principe enkel financieren met voldoende liquide middelen. Indien je deze capriolen uithaalt zonder die liquide backing speel je in principe roulette. Dus zeg maar wat PSV jaren geleden uitspookte.

Ajax is een unieke club bijna. Een van de weinige clubs met een positieve balans én kapitaal op het veld. Mensen die bralden over Ajax moet schulden maken en investeren in spelers willen gewoon dat de club zodoende sneller in financieel zwaar weer komt, zodat de club niet te machtig wordt. Ajax moet vooral doorgaan met dit zuinige beleid. Dus zorgen voor een financiële buffer, maar tevens investeren in kwaliteit. Ajax heeft door hard werken dat privilege weten te bemachtigen en moet nu vooral geen gekke doen. Wat het wel moet doen is langzaam gaan nadenken over wie een mogelijke opvolger van Overmars zou kunnen worden want die staat nu denk ik echt bij veel clubs op de radar.
0 0
ajacied017
Nu dit zo snel gaat, zal de rest snel volgen..
Met in ieder geval opwaarderen van de contracten, en hopen op meer verlengingen..
1 0
Josajacied87
Prestaties en loyaliteit mogen best beloond worden in mijn optiek.
Als De Ligt en De Jong volgend jaar zomer blijven moeten ze ook omhoog qua salaris, nu vind ik het daarvoor te vroeg.
1 -1
amthree
Neres kon/kan ook volgend seizoen weggaan dus dan kunnen de jong en de ligt ook verlengen....
0 0
Patje2011AJAX
Als Ajax met de hogere salarissen geen financiele risico's neemt dan is dit fantastisch! En als dit nu kan, dan kan je Overmars en consorten alleen maar prijzen.
6 -1
Maus1978
Heerlijk dit! Who's next?
7 -1
AFCA1510
Heerlijk, Ajax is duidelijk een pad ingeslagen dat past bij een echte topclub. Lekker!
10 -1
Patrick78
We are really back!!!! Eindelijk!!!! Wij zijn weer een topclub!
7 -1
blava
Toch maar een ander bijnaam verzinnen voor Marc Netto. Marc Bruto?
4 -3
El-Dorado
oom dagobert
1 -5
AFCA-B93
Goed nieuws, dan kan je hem iig nog een zomer houden en evt daarna de volle pond vangen
1 0
433metdepuntnaarlinks
Dit is dus waar jaren geleden over gesproken werd; structureel de budgetten omhoog. Het geoogste geld zal nu geïnvesteerd worden. Salarissen kunnen langzaam omhoog en topspelers kunnen in plaats van een seizoen "te vroeg" vertrekken, ook bij Ajax al een topsalaris krijgen. Daarbij hebben de spelers dus een gegarandeerde basisplek (zo goed als) en kan Ajax een hogere transfersom vragen.

Zeker met het oog op komende zomer; hopelijk kunnen we een volledige leegloop voorkomen en mocht die alsnog gebeuren, dan hebben we wel een signaal afgegeven dat je ook bij Ajax op termijn goed kan verdienen en dat dat gepaard gaat met veel kansen en veel speelminuten in een aanvallende ploeg waar je makkelijker meedoet dan bij een subtopper in Engeland.

Tevens een teken dat oud-Ajacieden een jaartje eerder terug kunnen komen, in plaats van een extra jaar bij hun huidige club kunnen ze ook denken; ik kan ook bij Ajax prima verdienen en ben nog vrij fit, laat ik nu vertrekken en er nog wat mooie jaren van maken bij Ajax waar ik, nogmaals, aanvallend kan voetballen met een prima salaris.

Tevens een teken richting de andere spelers in de selectie, Donny, Frenkie, de Ligt, Dolberg, Onana, Tagliafico ... Presteren jullie een tijd lang goed, ontwikkelen jullie jezelf, dan wordt dat gezien en ook beloont.
14 0
Toon meer reacties