Torino brengt officieel bod uit op Younes

BVeenstra, 17-06-2017 om 08:00, 40088 views, De Telegraaf | Het nieuwe thuisshirt van Ajax is nu te bedrukken

Torino heeft concrete belangstelling in Amin Younes, zo schrijft De Telegraaf zaterdagochtend. De Italiaanse club heeft inmiddels een officieel bod uitgebracht.

Het medium schrijft dat het aantal clubs dat interesse heeft in de Duitser met de dag toeneemt. Op dit moment is Torino het meest concreet. Volgens bronnen uit Italië zou de tweede club van Turijn twaalf miljoen euro over hebben voor de buitenspeler van Ajax. Ook veel Bundesliga-clubs zouden geïnteresseerd zijn in Younes. Voor Ajax zou er geen noodzaak zijn om te verkopen, maar wanneer meerdere clubs (tegen elkaar op) gaan bieden, zou er toch een bedrag kunnen zijn waarvoor de Amsterdammers zijn aanvaller zullen verkopen.

Younes, die zich momenteel met Duitsland voorbereidt op de Confederations Cup in Rusland, heeft zich met zijn goede optredens in de Europa League in de kijker gespeeld. Hij heeft bij Ajax nog een contract tot de zomer van 2018, met een optie op nog een jaar. De Duitser zelf gaf al eerder aan het erg naar zijn zin te hebben bij Ajax en zal daardoor een grote stem hebben in een eventuele transfer.

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Daantje Makkes
Vreselijke club.
0 0
Rodeotoeter
Elkk bod is goed, zolang ie maar opdondert!
Zegt die vent laatst ook nog dat ie zo geprezen wordt omdat ie 'binnen-én buitenom' kan passeren....
Snel weg ermee
0 -6
Wimmel
Verander je naam anders even in Droeftoeter.
5 0
Caelintroy
Hhhhhhh, droeftoeter idd.
0 0
de-Ajacied
12 miljoen is wel weinig. En van een Italiaanse club betekent afbetaling in termijnen van vele jaren en afhankelijkheden van het presteren.
0 0
Freddy Al
Voor die prijs zou je hem kunnen laten gaan,wel hoog inzetten om goede vervanger te halen.
0 -1
Babangida83
Stel een club biedt 20 miljoen. Dan zou ik denk ik toch verkopen en vol gaan voor die El Haddadi.
1 0
chrisjuhhh
Voor Lozano hahahaha , wat worden ze misselijk bij pSV dan .
0 0
ProAjacied
Ik denk niet dat hij naar Nederland zou komen.. Is toch een aardig talent en zou eerder kiezen voor een sportief en lucratief financieel avontuur in Italie/Spanje/Portugal denk ik. Maar niks is onmogelijk natuurlijk.
0 0
Milan95
De schaduwzijde van het EL succes. Ik hoop echt dat we Younes behouden maar het bestuur kenndende zullen ze wel willen verkopen.
1 -1
Runnerlex
youness is altijd bruikbaar....heeft veel ervaring opgedaan belangrijke speler geworden...
3 -3
pjs
Zoals ik eerder al aangaf Younes niet verkopen. Jongen met een actie en zeker potentie. Gezien er een vraagprijs van 15 miljoen wordt genoemd denk ik dat Ajax wil verkopen. Zou echt zonde zijn. Mocht het toch zo zijn kom dan A.u.b. niet aan met middelmatige Sam Larsson.
5 -4
Pinkeltje38
Verkopen verkopen verkopen ja leuk en wat krijgen we ervoor terug ? Clement en Cerny jeuh feest pfff.
2 -4
ajaxwestland09
het is inderdaad aardig stil ja hopelijk niet net voor de transfer deadline dat er wat spelers komen loop je weer achter de feiten aan.
0 0
Balgobind
Younes behouden!!!
2 -3
*Bonsie*
Verkopen !!
Zo goed is younes nou ook weer niet
Ziyech kostte elf vind wel dat Younes niet zo goed is als Ziyech
0 -5
pieke
Ajax zou 15 miljoen vragen volgens @matteoPedrosi op Twitter. Club uit Ruslans en Duitsland ook geïnteresseerd.
2 0
Pinkeltje38
Heb liever dat die blijft ! Anders houden we helemaal niks over. Zie in Clement en Cerny echt geen volwaardige vervangers.
2 -2
brullie
Cerny heeft ooit tijdens de eerste paar invalbeurten laten zien dat hij echt goed is. Daarna matige wedstrijden gespeeld. Maar hoe zal het gaan als hij 5 wedstrijden achter elkaar speelt?
0 -1
Rukboor
Houden graag, we hebben er niks aan om straks te starten met alleen jeugdspelers, Kluivert is 18 en is al best goed, maar zoals het duo Dolberg/Huntelaar moet je ook het duo Kluivert/Younes zien.
12 miljoen is best veel als je hem voor 1,5 miljoen gekocht hebt, maar voor het geld hoeft Ajax het niet te doen lijkt me.
2 -2
chrisjuhhh
Ja maar volgens FIFA spel hahah nee hoor je heb gewoon gelijk .:)
0 0
Mikee
Hij moet gewoon blijven, is belangrijker dan veel mensen denken. Het directe rendement van zijn acties was vorig jaar miss minder dan gehoopt, maar door zijn snelheid 1-1 speelde veel tegenstanders met een mannetje extra op of bij hem. Creëerde daardoor indirect ruimte voor andere spelers. Alleen al daarom houden ;-) daarnaast vind ik het gewoon een mooie gast.
9 -3
Leviathan
Speelde eerder met een man minder met Younes. Maakte een actie leuk en dan schoot hij als een blind paard tegen een verdediger terwijl hij vaak ook kon afspelen. Kan je beter iemand daar hebben staan die oog voor zijn medespeler heeft. Waarschijnlijk was het rendement met Nouri op die plek hoger.

Hij heeft wel paar wedstrijden aardig gespeeld hoor maar zijn gebrek aan inzicht overzicht en een goed schot maakt hem gewoon niet Ajax waardig. Zet Kluivert er maar neer dat is een verademing
5 -3
Woodenshoe
Goede muzieksmaak heb je wel
0 0
AlexIbarra
12 miljoen? Torino? Mehh..

Wacht dan de Confed Cup nog maar ff af.
1 -1
hetzijnmaar
inpakken en wegwezen zwaar overschat, ga lekker met Kluivert Dolberg en Neres voorin spelen
volgend jaar krijg je er niks meer voor
9 -18
noahdepoah
Helemaal mee eens, staat jeugdspelers in de weg die wel het talent hebben om een oude back van man united voorbij te gaan.
4 -9
Pinkeltje38
En als Kluivert of Neres een blessure oploopt? Dan heb je Cerny en Clement dat is feest pff
2 -2
pj
We hebben ook nog vrijwilliger Mees se Wit he
1 0
mickey2602
Naar Torino zal Younes niet gaan denk ik.
Ten eerste bevalt het hem uitstekend bij Ajax en ten tweede,als hij weggaat zal hij zich graag in Duitsland willen bewijzen.
Daarbij genomen dat hij met Ajax vrijwel zeker Europees zal spelen en voor de titel,2 dingen die je met Torino niet doet,denk ik dat hij blijft of voor een niet te weigeren bod naar een Duitse club zal vertrekken.
Lees hieronder de mening van pjs,Traoré en Younes vormen zeker een groot deel in het Ajax spel van afgelopen jaar.
Traoré is ontzettend wendbaar in de kleine ruimtes,en kleine ruimtes speel je heel veel in bij Ajax,en daarom zag ik graag dat hij bleef. Maar nu Traoré weg is moeten we in ieder geval Younes zien te houden want dan kan Kluivert(of een andere jeugdspeler)achter Younes klaar gestoomd worden voor seizoen 18/19.
3 0
pjs
Younes en Traore waren mede deel van het aantrekkelijk Ajax spel van afgelopen jaar. Vertrek Traore vind ik al een aderlating laat staan dat men Younes ook nog laat gaan. Remember my words maar dan zijn we terug bij af. Beide geen absolute top maar wel veel dreiging en leuk om naar te kijken.
13 -1
chrisjuhhh
Eens , maar met een Kant tekening en wel : Kluivert en Neres zijn ook van dat soort spelers en ga er maar voor zitten als Neres zijn speeltijd ga krijgen van Keizer , met spelers als Ziyech , vd Beek , de Jong , Schone en Nouri erachter , dan komen ook veel meer en snellere passes aan bij zo een jongen , geld ook voor Younes .
0 0
Ajacied33
Helemaal mee eens. Sommigen doen hier ook alsof we al kampioen zijn voor het volgende seizoen. Denk er niet te makkelijk over. Het wordt toch weer anders allemaal en concurrent uit noord België is ook bezig..
4 -1
JanTa
Als een reservespeler (Riedewald) 15 miljoen moet opleveren dan kom je niet eens in de buurt met die 12 miljoen voor Younes. Ik denk ook niet dat Ajax hem laat gaan en zeker niet voor die prijs.
1 0
trodat4030
Wie heeft die prijs van 15 milj voor Riedewald genoemd dan?
1 0
Rdk1983
Mogen hem niet laten gaan. Maar zie Ajax best zichzelf weer saboteren. Altijd zo, hebben ze een veelbelovende selectie voor t komend seizoen veklorem ze t.
2 -2
Woodenshoe
Strik erom heen, resultaat van een goed Europees jaar. Deze jongen heeft het aardig gedaan, maar heeft mij nooit kunnen overtuigen. Veel te weinig rendement, veel te voorspelbaar, veel te traag. Hij wordt ook zeker niet meer beter. Nu oogsten, anders raak je hem niet meer kwijt voor geld.
4 -9
trodat4030
Geweldig leesvoer dit soort artikelen. Een Torino doet een nooit-geschoten-is-altijd-mis-bod en half AS is in paniek (althans, een paar, maar die blíjven hetzelfde in andere woorden posten).. Zo kom ik m'n zaterdagochtend wel door met een glimlach op m'n gezicht, ondanks een sluimerend griepje. Graag elke dag zo'n bericht! Ik vermaak me kostelijk!
2 -2
chrisjuhhh
en dat griepje heb je er nu zo wel onderhand uitgezweet dacht ik zo ?
0 0
Pauw
Niet verkopen.
2 -2
ajax500
Met alle externe factoren niet meegerekend zou 15 miljoen een mooi bedrag zijn voor een buitenspeler als Younes, MAAR aangezien Ajax tegenwoordig voor een degelijk talent ook al 12 miljoen MOET betalen (Neres) is rond de 20 miljoen een geschikter en (minimaal) bedrag voor Younes.

Waar kies je voor, Younes als zojuist geworden international met ervaring behouden of de gok wagen door een relatief duur talent aan te trekken.

Voor de paar miljoen die het scheelt tussen het waarschijnlijke verkoopbedrag van Younes en de transfersom van een nieuw talent, zou Ajax er toch verstandig aan doen eerstgenoemde te behouden. Of het verschil tussen verkoop- en nieuw aankoopbedrag moet financieel zo aantrekkelijk zijn dat het het overwegen waard is.
0 0
Woodenshoe
International in een Duits elftal van de 4e garnituur.
3 -6
Nozzi
Aardig uittocht nog zeg
0 -1
RusselWestbrook
Wie zijn er allemaal weg dan?
1 -3
Nozzi
Boer, klaassen, younes wellicht, dijks, traore, tete waarschijnlijk, westermann waars. Okay niet de beste spelers sommigen, maar voor de breedte wel belangrijk. Kan aan mij liggen maar op de vleugels en de backs vind ik t aardig dunnetjes worden zo.

Edit: en dan reken ik zivko etc enzo nog geen eens mee
1 0
RusselWestbrook
Boer: nou en?
Klaassen: we gaan er alleen maar beter op worden. Staan 3 jonge middenvelders te trappelen om hem te vervangen en ze zijn allemaal beter aan de bal dan Klaassen.
Younes: dat zou wel kut zijn.
Dijks: vlag uit. Had nooit het Ajax shirt mogen dragen. Zo slecht.
Traore: heel kut, maar dit wisten we al een jaar lang en daarom is Neres gekocht
Tete: zal er geen traan om laten. Slechte voetballer, goede verdediger, kunnen we echt wel zonder.
Westermann: haha nou en?
2 -4
Suarez16_
Zivkovic heeft ook 2 jaar geen wedstrijd in Ajax 1 gespeeld.
0 0
JanTa
Voor de breedte stromen er ook weer spelers door vanuit de beloftes en de A1. Zoals je weet is het beleid niet meer dat er spelers voor de breedte van buitenaf komen.
0 0
Nozzi
Zekers waar kerel! Maar wat kwaliteit aan buitenspelers erbij straks kan niet kwaad! Maargoed marcie doet t top tot nu toe, dus dat komt vast goed
0 0
Restored
Je moet niet het seizoen willen beginnen met alleen Kluivert en Neres, Cerny lijkt er ook nog niet helemaal klaar voor te zijn... Hoop dat Younes blijft anders moet je ook nog nieuwe buitenspelers gaan halen
1 0
Pinkeltje38
Ajax wil sowieso 3 spelers erbij halen doelman Linksback en 1 of 2 buitenspelers.
1 0
Joseph
Younes sowieso pas na de voorrondes verkopen..
0 -1
Leviathan
Younes gewoon verkopen. Als er een heel seizoen een fatsoenlijke buitenspeler had gestaan die in de competitie gewoon 8 a 12 assists en goals kon maken waren we gewoon kampioen.

Het is gewoon triest dat mensen tevreden zijn met een speler die 3 goals in een heel eredivisie seizoen maakt. Jan Vertonghen maakte er godver 10!! Een Centrale verdediger nog wel.. En Sanchez had er 6 in liggen dit seizoen
4 -1
Knalpot
als een speler gewoon een doelpuntje extra had gemaakt tegen excelsior dan ook.
0 0
AjaxAddicted
Gaan we nog wat spelers overhouden? Af: Klaassen, Traore, Tete, Westermann, Younes?, Veltman?...bij: Huntelaar...
4 0
Ajaxsupzuidned
Bij Ajax horen ze inmiddels te weten wat ze aan Younes hebben en wat ze van hem kunnen verwachten met name aantal doelpunten, assists en speelwijze?
Hoeveel rek zit er nog in deze jongen of zit hij aan zijn plafond? Welke spelers heb je achter de hand en zijn deze aantoonbaar minder? Als je Younes wilt verkopen moet je dat deze zomer doen want dergelijke bedragen zullen niet meer geboden worden voor een speler als Younes.
2 -1
EVH
Eeehh.... ik snap best dat het financieel aantrekkelijk is om Younes voor ca 15 te verkopen, maar we spelen wel voorronde CL binnenkort heh..

We hebben Kluivert en Neres op de flank and that's it. Cerny heeft nog niet bewezen er bij te horen in het 1e.

Marc????? Hallo?
3 0
daniajax1
Veel mensen willen 'm hier ook verkopen voor een leuk prijsje. Zijn de zelfde mensen die roepen dat een zak geld geen wedstrijden voor je wint.

Zou Younes echt niet wegdoen. Younes heeft bewezen een meerwaarde te zijn en was beslissend in de eindfase van de EL. Veel beter ga je ze niet vinden hoor. Een vervanger halen die er meteen staat is dan ook zeer lastig en altijd maar afwachten. Er is geen reden om deze jongen te verkopen. Hij lijkt zich ook nog te ontwikkelen en heeft er nu een bak aan ervaring bij. En het geld hebben we helemaal niet nodig. We hebben zat geld, net Davy verkocht en in de toekomst komt er meer dan genoeg binnen via spelers als Sanchez en Dolberg.

Met Younes (en Traoré) weg blijf je achter met drie tieners waarvan het hoogst onzeker is hoe die het gaan doen. En waarvan het vrijwel zeker is dat ze wisselvallig zijn en dipjes krijgen. Cerny heeft zich niet echt bewezen en blijkt soms een lastig mannetje te zijn. Kluivert doet het aardig, maar moet zich nog bewijzen. En Neres lijkt een leuke speler, maar ook dat is nog onzeker. Veel buitenspeler beginnen leuk en publiek is enthousiast, maar het blijkt een van de moeilijkste posities te zijn. Zowel Cerny als Kluivert hebben allebei nog niet bewezen een basisplaats te verdienen. Daarnaast willen we kampioen worden en CL spelen. Dat zijn weer richting de 60 wedstrijden in een jaar. Brede selectie is daarvoor nodig.
4 -1
NouriVandeBeek
Voor minimaal 18 miljoen moet je hem uitzwaaien. Er gaat nooit meer een beter moment komen dan deze zomer om Amin Younes te verkopen.
3 -1
AFCA1510
Maar de vraag is, krijgen we er snel een betere linksbuiten voor terug. Ik betwijfel het zwaar.
1 0
apeldoorner
en in de winterstop zei iedereen
.....weg met die gast :) zo leuk..voetbal
2 -1
AFCA1510
Heb Younes altijd verdedigd, dus lul niet zo dom.
1 -2
chuckie88
En voor alle gasten die vinden dat Ajax bezig is met "sale" zal ik een geheimpje vertellen en sttttt. niet doorvertellen hoor.... dit is nog maar het begin. Ons TH goed bezig nl.
Muric, Zivco, Menig, Owusu, Westerman, Tete, Groothuizen Azzouzi gaan op zeker nog vertrekken en daarnaast ook een hele grote kans op het vertrek van Tete, Riedewald, Younes en Veltman.
De eerste groep spelers gaat misschien samen max 10 miljoen opleveren voor Ajax. De andere 4 toch al snel minimaal 30 tot 35 miljoen.
Met al dat geld heeft Ajax dan toch al snel weer ruim 70 miljoen verdient. Als ze daar 3 spelers van gem 10 miljoen voor aankopen en de rest vanuit de jeugd / c.q aankoop talenten. hebben we een fantastische zomerse transferperiode gehad
5 -2
ram
Eens. Volgens mij is Ajax prima bezig (al kan ik daar in deze fase nog niet echt over oordelen). Middelmaat vertrekt en men is bezig met een aantal spelers op posities waar we spelers nodig hebben. Als ik lees over o.a. Taveres (geen kleine speler en mag wat kosten) heb ik er vertrouwen in dat er geinvesteerd wordt in verbetering.

Ik hoop wel dat er ook wordt geinvesteerd in ervaring. Schone, Viergever en Huntelaar zullen naar mijn verwachting veel op de bank zitten en Klaassen, Veltman, Westerman en Boer zijn weg of gaan weg. De selectie wordt erg jong en de basis nog véél jonger. Feyenoord wordt grotendeels kampioen op basis van gemiddelde leeftijd, daar ben ik van overtuigd. Ook in Europa heb je gewoon ervaring nodig. Hopelijk ziet Ajax dat ook.
1 -1
AFCA1510
Dus een speler van 10m is per definitie beter dan de speler die er daarvoor stond? Dit is geen fifa gozer.
1 -1
chuckie88
Pffff... moet ik echt reageren op dit soort comments? Nou vooruit dan maar "gozer"....
Nee, ik speel geen FIFA en naast zelf betaald voetbal te hebben gespeeld, al 11 hoofdtrainer ben en Ajax nog maar 42 jaar volg en ja ook zeker de jeugdafdeling, snap ik wel dat het bedrag voor een speler niet altijd overeenkomstig is met zijn nivo..... maar denk jij niet dat je spelers haalt in de categorie van 8 tot 12 miljoen? dat die doorgaans wel iets meer capaciteit hebben en eventueel een directe versterking zouden kunnen zijn voor Ajax dan wanneer je er 3 haalt van 2 a 3 miljoen?. Ajax heeft nu de mogelijkheden te vissen in een andere vijver
3 -2
Delangearm
Onzin. Je verkoopt om geld te verdienen
En spelers 8 a 12 miljoen gaan niet meer naar Ajax of je Moet Nerres bedoelen volgens mij is dat weggegooid geld
0 -1
Suarez16_
En wie ben je dan?
0 0
AFCA1510
Je persoonlijke voetbal carriere staat hier echt totaal los van en interesseert me niet. Jij schrijft dat je veltman, tete, younes en riedewald hoopt te verpatsen voor 30-35m en wil dan 3 spelers halen voor 10m... Schiet mij lek gozer je spreekt jezelf tegen. Want die gozers die je in je eerste rijtje opnoemt zijn bijlange na niet meer betrokken bij het eerste, en hebben dus ook weinig waarde voor ajax. Die andere 4 wel. En geloof me wat je er voor terughaald voor rond de 30m gaat je ploeg niet meteen beter maken. Younes is blijkbaar op dit moment ook al 12m waard dus waarom zou je hem dan verpatsen? Neres ook gehaald voor 11m was hij een directe versterking dan?
0 -3
HarryHarHar
Het gekke is dat 010 en pisvee gewoon hun dingetjes doen op de transfer markt niks geen discussies over geld door de supporters.. van die moet dit kosten en die gaat naar die en die wil naar daar... ja ik zou dat vragen... nee dat hoor en zie je niet bij 010 en pisvee die staan er straks gewoon weer bij de start van de CL/EL en ook bij de competitiestart met een nagenoeg ongewijzigde selectie met hier en daar een gerichte aanvulling.
Als we kijken wie er nu al weg zijn bij Ajax en we de media enz mogen geloven word Ajax meer dan gehalveerd... dat kan toch niet goed komen zo jongens... voorlopig heeft het alleen maar veel geld op de bank opgebracht en de aandeelhouders blij gemaakt... maar ons de supporters niet!..
Wat heeft het nou ons supporters gebracht allemaal... sportief gezien bedoel ik!!! ja!.. het spel was afgelopen seizoen een stuk aantrekkelijker en ja we kwamen tot de finale van de EL. maar dat had ook maar zo al in de kwart finale (uit) afgelopen kunnen (en misschien wel moeten..) zijn en de halve finale (uit) net zo, om over de finale qua spel maar te zwijgen..
In Nederland voor de winterstop al uitgeschakeld voor de beker door Cambuur en vanaf dag één in de competitie achter 010 aangelopen en ze nooit meer kunnen inhalen!..
Nu gaan we in het nieuwe seizoen weer een hele nieuwe selectie zien met een trainer die zijn top tot nu toe heeft gehad bij jong Ajax... moeten we met deze wetenschap nu wel ineens prijzen gaan pakken dan?.... met mijn rood witte hard mag ik het van ganser harte hopen maar ik mag het ook heel zwaar betwijfelen of deze werkwijze van Ajax vier op een rij nu wel kan tegen houden!..
1 -4
trodat4030
Wéét je wat gek is? Als Ajacied steeds maar kijken naar Feyenoord en PSV. Doei! Fijne, gefrustreerde zomer!
1 0
R.F.
Zinnen zonder interpunctie. Ook gek.
0 0
Knalpot
Een hard hebben nog gekker.
0 0
gebruikersnaam
Als deze jongen een goeie confederation cup speelt kan ie zomaar ineens voor 20 miljoen de deur uit. Mooi even afwachten wat er gebeurd en verkoop je hem niet heb je er een prima speler aan. Hij heeft weliswaar zijn zwakheden maar je ziet dat hij daar aan werkt en hem steeds wat doorgroeien.
0 0
chuckie88
Wat zijn hier toch veel hypocriete gasten en paniekzaaiers.... nog geen half jaar !! geleden kon deze jongen er helemaal niets van, ging alleen maar binnendoor, kon niet afronden, had geen schot.... en als toen een club had gezegd: we willen graag Younes kopen voor 8 miljoen, dan had 80% van de supporters gezegd" doen strik erom en weg ermee want Ajax moet doorselecteren !!!
Kijk, zo snel gaat de voetballerij, Armin speelt na de winterstop net als de rest van het team prima, zowel in de competitie als EL, wordt zelfs international, en zie de opmerkingen hieronder: " uitverkoop, minimaal 20 miljoen, basisspeler, enz
Mijn mening? De basis van dit team is in mijn ogen: Onana, De Ligt, Sanchez, Ziyech, Dolberg, daarnaast hebben we nog Van Beek, Frenkie, Appie, Viergever en iets mindere mate Veltman.
De basis zoals hierboven beschreven zal door Overmars echt wel beschermd worden, maar alle overigen zijn prima te vervangen als daar een mooi transferbedrag tegenover staat. Voor dat geld gewoon 3 a 4 spelers kopen die er meteen kunnen staan. Ik heb het over spelers van 8 tot 12 miljoen. Dit is gewoon doorselecteren. Younes HOEFT niet weg maar bij 15 miljoen gaan Ajax hem echt wel verkopen en terecht.
7 0
JHM
Precies dit!
0 0
gras
Kluivert kan ook op die plek spelen, maar dan heb je weer slechts een - hele jonge - speler die een bak wedstrijden moet spelen in een seizoen. Ik denk dat op dit moment alleen Dolberg en in mindere mate Onana echt onvervangbaar zijn, meer nog dan Sanchez en Ziyech, maar geld is er genoeg. Teamband, automatismen, ervaring heb je net opgebouwd en kun je niet (echt) inkopen.

Neem die interesse als een compliment, maar hou de groep zoveel mogelijk intact met een goed plan naar volgend seizoen toe.

Tering, dit wordt een hele lange zomer.
1 0
AFCA1510
Een heel jonge speler, die nog maar heel weinig heeft gespeeld in het eerste, en in mijn ogen nog lang niet bewezen heeft om klaar te zijn voor een basisplek in het eerste.
0 0
MFox
Het zou ergens ook wel mooi zijn als Ajax een megabod krijgt en Younes gewoon nee zegt omdat hij echt de "Duitse Sjaak Swart" wil worden zoals 'ie afgelopen april grapte :D
1 0
AFCA1510
Niet doen. Speler waar heel veel rek in zit. Gewoon behouden, deze geweldige dribbelaar.
1 0
Rdk1983
Hij is enige volwaardige/volwassen buitenspeker. Hij kan gewoon niet weg. Zou niet weten wie ze zouden kunnen halen als vervanger.
0 0
JHM
Statistieken eredivisie:
- Younes: Wedstrijden: 28 / Goals: 3 / Assists: 6
- Kluivert: Wedstrijden: 7 / Goals: 2 / Assists: 4
(bron: whoscored.com/)

Het is duidelijk dat Justin op korte termijn de basisplaats van Younes overneemt.
4 -6
mvdk
Je vergeet even dat Younes hele verdedigingen wegspeeld en zo gaten slaat tegen geparkeerde bussen.
11 -1
DonAdam
Younes loopt inderdaad een paar man voorbij, en vervolgens ziet hij niet wie er vrij staat en schiet hij tegen een tegenstander aan.

Als je Younes wegdoet, dan krijgt Kluivert de kans om zich sneller te ontwikkelen. Buiten het feit dat Kluiverts rendement nu al hoger ligt, zit er een enorme rek in die jongen; rek die er bij Younes niet meer inzit. Kluivert is letterlijk in de groei.
0 -1
Web
Zie je meer dan mij, hij passeert makkelijk, en dan is hij het overzicht kwijt.
1 -1
AFCA1510
Dit dus. Wat zijn mensen blind. Kluivert komt bijlange na niet zo vaak voorbij zn tegenstander dan Younes. Amin is zo'n goede dribbelaar dat die vaak meerdere verdedigers naarzich toetrekt. Kan alleen nog maar beter worden en groeien als speler. Herinner me nog, dat hij in zn eerste seizoen zowat de enige speler was die iets kon inbregen of forceren tegen de topclubs. Krijgt hier echt belachelijk weinig krediet.
1 -1
JHM
Vergeet niet alle momenten waar Younes gaten slaat en vervolgens compleet het overzicht kwijt is en een slordige pass of matig schot levert.
4 -3
AFCA1510
Younes is de enige speler in onze hele selectie die oustanding is in de kleine ruimte. Zo'n spelers zijn van levensbelang voor een ploeg. Kluivert is een renner met veel snelheid, maar wild in de dribbel. Idem voor Neres.
Beide dribbelen met de bal voorzich uit. Iets wat Younes zelden doet, waardoor die op ieder moment dat ie aan de bal is, kort gedekt moet worden.. Iets waar heel veel verdedigers heel veel moeite mee hebben. Jij ziet het duidelijk niet, maar Younes is een van de meest dreigende spelers in onze selectie. Ookal is zijn laatste fase soms minder. Die gozer speelt defensies soms zo naar de klote, dat ie een hele verdediging kan desorienteren waardoor ie veel ruimte en gevaar creeert.
1 -1
DonAdam
Kluivert een renner? Buiten dat Kluivert een versnelling heeft terwijl hij al op snelheid ligt wat een uitzonderlijke kwaliteit is ipv iets waar je met dedain op neerkijkt, heeft hij ook overzicht. Younes is juist een blind paard. Ja, het ziet er erg leuk uit en je hart slaat een slag over wanneer hij een actie maakt. Vervolgens ziet hij niet wie er vrijstaat en schiet hij de bal tegen een verdediger aan. Dit hebben we afgelopen seizoenen tientallen keren kunnen zien. Denk je werkelijk dat hij ooit nog het overzicht krijgt en voor de juiste optie gaat kiezen?

Afgelopen seizoen had Younes er minstens 10 moeten maken en evenzoveel assists moeten afleveren, maar dat zit er gewoon niet in. Daarom moet je het ijzer smeden als het heet is; Ajax gaat nooit meer zoveel voor hem kunnen vangen als deze zomer. Daarnaast heeft Kluivert de potentie wel en die moet daarom een kans krijgen. Het niveau en rendement van de aanval moet omhoog en dat kan alleen als je doorselecteert.
0 0
AFCA1510
Ja, Kluivert is een renner, niet iemand die vanuit stilstand een verdediger passeert. Een blind paard heb ik niet geschreven dacht ik, maar goed. Vind het lachen hoe mensen doen alsof kluivert onze verlossing is terwijl die ook veel matige wedstrijden heeft gespeeld. Als je moet teren op een zo'n jongen dan kan je het schudden. Oppurtunistisch ben je wel. Dat ajax niet zoveel voor hem vangt is een veronderstelling gebasseerd op niks. Ajax kan zn contract sowieso nog met een jaar verlengen, dus ik zie het probleem niet. Daarbij zal het me een worst wezen als hij voor minder vertrekt. Kwaliteit op het veld is van groter belang dan kwantiteit op de bank. Of moeten we gewoon poen pakken en de rest verwaarlozen binnen ajax?
1 0
mvdk
Zijn afwerking kan een stuk beter, maar als hij ook dat gaat doen, staat niet Torino, maar Bayern Munchen voor de deur....
0 0
JHM
Als, als, als. Dat is compleet irrelevant aan de discussie.
2 0
DavidsFan
Inderdaad. Als er 2 spelers zijn die je juist niet op basis van statistieken met elkaar moet vergelijken zijn dat Younes en Kluivert wel.
Wereld van verschil en beide type spelers heb je nodig in je selectie.
0 0
willycicci
Alles in de sale weer bij Ajax inclusief staf, het houd ook nooit op
5 -3
AFCAPolarBear
Helaas is dat de positie waarin Ajax zich bevindt. Maar vergeet ook niet dat zelfs een Borussia Dortmund hier mee te maken heeft. Als een (in hun geval vaak het geval) Bayern München genoeg geld biedt, gaan hun topspelers ook weg.
0 0
svenafca1995
Clubs lekker tegen elkaar op laten bieden, bij een mooi bedrag gewoon laten gaan. Met alle respect voor Younes maar hij is niet goed genoeg. Geld investeren is een scorende linksbuiten want die doelpunten van Klaassen gaan we echt missen, younes gaat dat niet goedmaken.
2 -1
Heroisch
Verkopen. Is te voorspelbaar. Niet voor niets dat hij meer het gescoord in Europa dan in de ED. Hier kennen ze hem nu wel. Gaat echt zelden buitenom.
2 -4
AFCA1510
Wat een gelul, ging vrij vaak buitenom tijdens de 2de seizoenshelft. Heeft daar duidelijk aan gewerkt. Gaat alleen naar binnen om zelf tot scoren te komen, wat hem vaak nog niet lukt, maar daar kan die op trainen.
1 0
kampioen0809
Ik lees dat hij bij een mooi bedrag mag vertrekken, ben ik het op zich mee eens. Maar dit is wel typisch zo'n speler die je achteraf toch erg gaat missen, dat je denkt; verdomme, hadden we die kleine dwerg nog maar daar aan de linkerkant.
6 -1
zuidzuid
Kluivert blijft toch? Nieuw dwergje voor terug. En Neres kan er ook nog...Cerny....
1 -2
Eltjo
Klaassen was te verwachten. Daar hebben we al andere spelers voor. Youness zie ik liever blijven maar een grote ramp is het niet als hij gaat maar Ajax moet dan wel wat erbij halen want met alleen Kluivert en Neres en eventueel Nouri kom je het seizoen niet door. Als Ajax twee goede backs, er vanuitgaande dat Veltman nog weggaat, en een of twee goede vleugelspelers haalt en verder alles bij elkaar houdt heb je niet echt een slechtere selectie als afgelopen jaar.
1 -1
Bil
We mogen nu wel een uitverkoop gaan houden, maar beseft Ajax dat ze over enkele weken aan de voorbereiding gaan beginnen.
De voorrondes komen eraan, en als het zo door gaat, met een hele andere basis.
0 0
ajaccied4life
Ajax lijkt alles en iedereen maar van alles te gunnen, maar ondertussen weinig tot geen aankopen, terwijl het hele circus binnenkort weer gaat beginnen. Overmars, mag me gaan verrassen. Tavarez is klaar, Arana? Rigoni? Pavon?
0 -2
Zlatanistje
15-17 miljoen
0 0
BRR59
Het is een prima ontwikkeling.
Spelers verkopen zodat weer nieuwe op kunnen staan. Het houdt je vernieuwend en verrassend.
1 0
aJaxppy
Ik zou hem nog maar jaartje houden! maar bij meer dan 20 strik!
3 0
BvD27
Ik vind het een geweldige jongen, maar man wat is ie voorspellend. Van mij mag die voor een mooi bedrag verkocht worden.
2 -2
Knalpot
Voorspelbaar? Ga jij hem maar eens verdedigen dan.
0 0
31xAjax
Beetje buitenkant afschermen dan gaat ie binnendoor waar hij zich 9 vd 10 keer vastloopt.

Precies Fischer maar dan sympathiek....
0 0
Myers
Lol die blinde paniek bij mensen, erg amusant.
4 -3
apeldoorner
echt he :)
0 -1
WyZynDeBeste
Het bedrag is te laag en Torino is toch geen club waar Younes ons voor verlaat?
1 0
Rujar
12 miljoen is te weinig. Ligt nog vast tm juni 2019. 20 miljoen dan kan je tenminste nog iets terughalen.
1 0
BrandjeXL
Eerst maar verlengen met Younes anders moeten ze haast het bod wel accepteren.
0 -1
GeleenAjax
Onzin. Heeft nog een jaar met optie tot 2019.
0 0
Fieldman
Dus ze moeten het wel accepteren.

Met twee jaar contract krijg je nog de volle prijs. Een jaar contract nog maar de helft.
0 -3
GeleenAjax
Blijft onzin. Als Youness zich door ontwikkelt en hij vaker in die mannschaft mag spelen, vang je volgend jaar ook nog wel 12 miljoen voor hem hoor.
2 0
Bil
Onana,
Veltman, Sanchez, De Ligt, Viergever
Schöne, Ziyech , vd Beek
Neres, Dolberg, Kluivert
2 -3
EVH
Schone is leuk tegen sparta/excelsior. De Jong en Nouri rammen op de deur.
0 -1
atalantanio
Ajax lijkt vooral iedereen van alles te gunnen op dit moment. Onana gaat naar de Confederations Cup dus die heeft waarschijnlijk nog vakantie als Ajax voor de Champions League speelt, Ajax lijkt geen haast hebben met een tweede keeper wat inhoudt dat Alblas dan zijn vervanger is. Tete mag voor een fooi naar Italië of Turkije, Veltman mag blijkbaar weg bij een leuk bedrag, en omdat hij zelf al aangegeven heeft een stap te willen zetten zal Ajax niet moeilijk doen, Ajax kennende. Dus blijft alleen Zeefuik over. Younes zal wel weg mogen.. Het is te hopen dat er geen clubs komen voor andere spelers want zometeen moet Keizer met hetzelfde team spelen als vorig seizoen bij Jong Ajax.
1 -1
trodat4030
Paniek!!!
0 0
BrandjeXL
hahahaha Schöne
2 -8
glob
Beetje meer respect graag voor deze echte Ajacied.
3 -1
kolan
Ajax wat is dit joh. Totale uitverkoop???!! Wanneer wordt onze nieuwe trainer gepresenteerd? En graag gelijk Arana, pavon en nigel de jong presenteren. En niet wachten tot de laatste dag zoals vorig jaar.
6 -8
trodat4030
Uitverkoop? Heb jij al ergens gelezen dat Ajax dit bod accepteert? En hoe Younes er zélf over denkt? Doe mij die link en als dat allemaal niet het geval is, stop dan eens met paniek zaaien..

O en Nigel: hahahahahahahahahahaha! Nee.
3 -1
EVH
Nigel de Jong??!!

Dude ....
2 -1
JHM
Met Pavon er bij voor Younes word je er niet slechter op. Pavon heeft een heerlijke trap!
3 0
GeleenAjax
Nigel de Jong?!!
En dan klagen over kapitaalvernietiging als Frenkie de Jong, Nouri of van de Beek weg willen, omdat ze weer geen kansen krijgen?
4 -2
kolan
Sorry hoor maar alleen met Frenkies of nouris van deze tijd win je de oorlog niet. Dat hebben wij inmiddels al gezien in de finale van EL..
1 -1
Wiet1900
Frenkie viel anders goed in....
4 0
GeleenAjax
Ow en met De Jong hadden we wel gewonnen? Lijkt me niet.
Dat we die pot hebben verloren komt omdat we nu tegen een betere tegenstander niet konden brengen wat in eerdere potten wel lukte. In de uitwedstrijden hebben we heel veel geluk gehad...
Dat jonge spul heeft ons in de finale gebracht. Een tactische gigant en een tactisch onbenul hebben ervoor gezorgd dat we die finale verloren hebben. Daar verandert Nigel de Jong echt niks aan.
1 0
apeldoorner
is iedereen al weg dan ? er is interesse....er zijn (misschien) biedingen... maar dat is altijd bij een clubbals Ajax..altijd interesse in spelers...kan Ajax niet veel aan doen he....nou ja..kan wel..gewoon elk jaar 15e worden....dan komen er niet zoveel biedingen meer...is maar waar je voorkeur ligt
3 0
Sterretje73
Exact en als je een mooi bedrag voor Younes kunt pakken is het toch mooi. Korte termijn is balen want hij is echt steeds beter gaan ballen maar voor de lange termijn heb je gewoon een home run geslagen als het om het geld gaat. Daar koop je weer 4 jeugdtoppers voor terug die je weer opkweekt en uitzet
1 -1
jaribombari
Hahaha ..Nigel de Jong! :-D

Of wacht? Was je serieus? Nee toch?

12 miljoen voor Younes gaat natuurlijk nooit gebeuren. Die is meer dan het dubbele waard.
4 -2
Christiano91
Is alleen een bod, niks totale uitverkoop.
Klaassen is weg, was het niveau ontgroeit. Tete mag weg, is reserve en wil zijn contract niet verlengen.
5 0
grannig mokum1
Precies D, komt goed
1 0
Gerard36
vind ik ook vreemd, keizer is door ajax nog steeds niet officieel gepresenteerd
0 0
jollie18
Er gaan geruchten dat hij morgen pas terug komt van de vakantie
1 0
JCr14
Onze Duitse Sjaak Zwart (zoals hij zelf zei) ontwikkeld zichzelf nog steeds. Hij wordt steeds onvoorspelbaarder. Hij gaat ooit buitenom.
Hij gaat vlammen dit jaar met Ajax.
3 0
PJK54
Waar ik al bang voor was begint toch werkelijkheid te worden de selectie bij elkaar houden gaat de zwaarste klus van de directie worden deze periode.

Ik hoop dat het belang van de "voetbalclub Ajax" boven het "grote geld" gaat anders gaan we weer een tussen jaar krijgen waarin de prijzen naar andere clubs zullen gaan.
0 0
Fieldman
Een paar mutaties kunnen echt geen kwaad.

Ever change a winning team -Alex Ferguson
1 0
PJK54
Klopt een paar kan geen kwaad maar dit is nummer 3 al, dan reken ik Traoré ook even mee, vraag me af wie er nog meer gaan hopelijk blijft de basis zo goed als bestaan.
0 0
Fieldman
Doen, iemand als Lozano is duidelijk beter. En aangezien hij naar de concurrent gaat moeten we dat niveau nastreven. Vergelijk de stats. Geld gelijk investeren in een toptalent op de buitenkanten met diepgang.

Backs en buitenspelers Marc!
2 -2
Barra
Younes is zon typische buitenspeler die je af en toe helemaal vervloekt, maar als je kijkt hoeveel dreiging hij brengt en vooral wanneer de ruimtes klein. Hij mist diepgang, maar we spelen ook heel veel wedstrijden tegen ingezakte tegenstanders en dan kan hij echt een uitkomst zijn. Ik ben al lang blij dat we weer eens een buitenspeler hebben die zijn mannetje voorbij komt, ookal is de voortzetting niet altijd even goed. Daarnaast moet je ook bedenken dat Kluivert ook niet zomaar even een heel jaar de pannen van het dak speelt, daar zullen ook gewoon dramapotten tussen zitten
2 0
Hammerzeit
Verdomme zeg, gaat lekker zo allemaal. Ik ruik weer een tussenjaartje?

Wat maakt het uit he, als de centen maar binnen komen !
1 -2
Cesc87
In VI stond een mooi inkijkje in de hersenpan van Marc Netto. Hij heeft opzich ook wel een punt in onderstaand verhaal. Maar de grote onbekende voor mij, en ik denk voor velen hier, wat gaan we dan doen met al die opbrgensten.

‘We willen graag de kern bij elkaar houden, maar hoe doe je dat?’, stelde Overmars onlangs nog in VI. ‘Leicester City is een goed voorbeeld. Die wilden dat na het kampioenschap ook. Allerlei spelers kregen driedubbele contracten, er kwam namelijk ook zo veel geld van de Champions League binnen. Met die groep zouden ze zeker aanhaken bij de top van Engeland. Dat is niet gelukt, daar is het fout gegaan, zelfs met dreigende degradatie. Ze hadden dus én geen succes én hebben verzuimd om voor meer dan honderd miljoen aan transfergeld binnen te halen. Dan sla je de plank mis. (VI)
0 0
Wu44TyAJAX
Onzin Leicester is niet te vergelijken met Ajax. Daar was het duidelijk dat dit een eenjarig sprookje zou zijn. Dat team was niet goed genoeg om structureel bij de top te horen. Ajax daarentegen speelt elk jaar om de prijzen. Ook komend jaar en dat wordt natuurlijk een stuk lastiger als je veel basisspelers verliest.

Persoonlijk vind ik dat Ajax al te lang heeft gewicht met het verlengen van het contract van Younes. Hij gaf een aantal maanden, voor alle interesse, al aan dat hij de Duitse Sjaak Swart wilde worden. Nou vastleggen tot 2022 en voila. Nu zit je weer met n speler waarvan het contract teee jaar doorloopt en je hem dus "eigenlijk" nog maar een jaar kunt gebruiken om er daarna amper nog iets voor te krijgen.

Word laat er nu de plank mis?
1 -1
Foetsie
Strik erom!
0 -5
Ajacied33
Younes moet lekker nog een jaartje bij ons blijven. Ik denk zelf ook wel dat hij graag wilt blijven. Die jongen is trots om voor Ajax te mogen spelen. En als je weggaat,doe dan iets leuks. Maar niet naar de Europese finale tegenstander van ons uit 1992..
7 0
Jornnn
Heeft Torino geld dan?
0 0
ajaxminimax
Ongelooflijk dat clubs als torino al 12 miljoen kunnen bieden. Gewoon afwijzen. Je moet niet teveel gaan verkopen.
3 0
Ajaxbrl
HET IS WEER UITVERKOOP , HET GELD PAKHUIS BARST UIT Z'N VOEGEN , HERINVERSTEREN EN PRIJZEN PAKKEN? ACH BEN JE GEK.. WE HEBBEN PAS 3JAAR NIKS GEWONNEN!!..
5 -9
marcoo
Hé het is tijd voor je pilletje
7 -5
Ajaxbrl
Zo ben weer helemaal chill na m'n pil , thanks for the reminder!
2 -2
ajaxminimax
Er is nog niks aan de hand he, ja een bod, maar die kan Ajax ook zo gaan afwijzen.
1 0
Ajaxbrl
Ben bang dat we weer vreselijk worden uitgedunt (financieel niet uiteraard).
1 -3
Niko1995
Het bod van Torino bedraagt 12 miljoen.
0 0
GeleenAjax
Torino?! Pfff...kom op zeg! Waar haalt het prutclubje het lef vandaan te bieden op een basisspeler van Ajax?! De Eredivisie is echt niet (meer) groots, maar dan nog...
Youness lekker aan zijn contract houden en anders voor een flinke som naar de bundesliga, maar niet voor een habbekrats naar die kut-pizza's!
0 0
JHM
Younes verkopen voor 15, nog 5 er bij leggen en Pavon halen?
1 -3
BobaAjax
Ik geloof dat pavon 16,9 in een clausule had staan ( stond in de winterstop op een site)
1 0
JHM
Daar gaat Ajax echt niet op achteruit. Pavon heeft een heerlijke trap in zijn rechtervoet.
0 0
Harrie Nak
Godverdomme wat een goed transferseizoen voor ons vooralsnog! Middelmaat Klaassen weg voor de hoofdprijs, Tete weg, Westermann en Younes waarschijnlijk weg, what's next?
0 -10
Bram410
Kneus
8 0
Patajax
hoezo middelmaat klaassen? Zul je nog gaan missen volgend seizoen. Heeft veel belangrijke goals gemaakt. Maar dat zie jij zeker niet.
5 0
Ajax#1900
Voetballend is hij wel middelmaat natuurlijk, misschien dat hij dat bedoelde. Wel een belangrijke speler idd. Maar ik heb alle vertrouwen in Donny. Komt helemaal goed.
1 -1
BobaAjax
Wordt nog een mooie strijd Donny / Frenkie en appie.
En Carel eiting gaat de stap ook maken op de plek van schone !
2 0
timajaxkampioen
Heeft wel goals gemaakt ja, maar ik vond Klaassen vaak genoeg verstoppertje spelen er waren echt zat wedstrijden bij dat je hem totaal niet zag en de ploeg hem op dat moment juist wel nodig had.
1 -2
AFCAsphere
Oké, maar wat heeft een club als Torino onze Younes te bieden? Ze spelen geen Europees voetbal - laat staan het bereiken van een finale - en spelen niet mee om het kampioenschap van hun competitie. Ja, de Serie A is sportief gezien beter dan de Eredivisie, maar is gezien het counter voetbal (wat daar voornamelijk word gespeeld) minder gunstig voor Younes. Wij zijn op z'n minst kandidaat voor de titel en maken meer kans op het winnen van de beker. Qua salaris zal Torino wel een stapje omhoog zijn, maar niet genoeg om het écht interessant te maken, denk ik.
0 0
Bensco
Younes moet gewoon blijven.. torino is de enige winnaar in dit verhaal. Laag bod, geen Europees voetbal en geen toonaangevende club. Younes moet volgend jaar een belangrijke rol gaan spelen in de aanval. 2 jaar terug verrassend, dit jaar een bepalende speler en volgend jaar een aanvalsleider.
0 0
R.F.
Lastig.
Specifieke kwaliteit die onmisbaar is.
Maar dramatisch rendement.
Kan hij wel beter?
We streven naar beter.
Maar kunnen we beter krijgen?
Younes in een notendop.
Meer vragen dan uitroeptekens.
0 0
Godenzoon24
Ik voel het zelfs als een belediging dat een club Ls Torino een bod doet oo een basis speler van Ajax.

Buiten dat moet de ondergewaardeerde Younes gewoon lekker blijven. Kwam aardig in vorm vorig seizoen. Als gij dat nog een heel seizoent doet hebben wij veel plezier gehad en gaat hij voor + 20 mlj.
2 -1
Sam Badi
Moet hij wel bijtekenen
0 -1
Voetbalverstand
Nee want Ajax bepaald. Als Ajax wil ligt hij vast tot 2019
1 0
Sam Badi
Dat snap ik ook wel. Maar als hij nog maar één jaar contract heeft volgende zomer, krijg je er bij lange na geen 20 miljoen voor.
0 0
AFCA1510
Er is een eenzijdige optie om nog een jaar bij te doen. Bij een goede deal ziek Amin sowieso wel langer verlengen, maar dan moet Overmars niet meer te lang wachten...
0 0
mvdk
Wat denkt Torino?
0 0
3*stars*3
Vraag mij af hoe het zit met die optie voor Ajax.
Kan Ajax automatisch optie lichten omdat het een eenzijdige optie is?
Of kan Younes er nog onderuit en nee zeggen want dat is een beetje verwarrend met zulke opties.

Persoonlijk zie ik hem nog graag een jaar blijven maar dat lijkt kansloos.
Younes is 1 duel verwijderd van de BL, als hij tijdens confed cup top speelt.
En hij wilt natuurlijk in picture blijven voor WK.
0 0
Voetbalverstand
Ajax bepaalt of het contract van Younes verlengd wordt t/m 2019.
0 0
AJAIXIXIXI
Van der sar 1 week geleden: We kunnen de selectie wel bij elkaar houden! Goed bezig Edwin :')
1 -5
Ozymandias
Je doet alsof het al zeker is dat Younes zal vertrekken.
1 -1
AJAIXIXIXI
ik heb het niet alleen over younes...
0 -3
Suarez16_
Jezus wat een jankbal zeg. Klaassen was klaar voor de stap. Traore wist je vorig jaar al. Tete heeft nog 1 jaar en Raiola, dus je weet hoe dat gaat. Spelers als serero, Westermann en boer voegde sowieso niks toe. Alleen Klaassen ga je missen een eenzijdige buitenspeler, de 2de back en 3 wissels kun je makkelijk opvangen. Of denk jij dat Ajax er wat aan heeft om Westermann en boer te houden? Voor de rest zie ik niet veel meer vetrekken, maar als er een club komt die 15 op Veltman gaat bieden of 20 voor Younes wil betalen ben je gek als je het niet doet.
2 -2
klompv
Boer : baas van de reservebank. Hij bepaalde wie waar zat met een gezonde dosis humor en zorgde zo voor groepssfeer. Ik hoop dat ie Klaas Jan al heeft gebeld....
0 -1
AJAIXIXIXI
haha gek als je veltman voor 15 of younes voor 20 niet weg doet. Ajax heeft geld zat vriend, soms moet je gewoon wat ballen hebben en zeggen dat je spelers niet te koop zijn.
1 -1
AFCA0492
younes en veltman moet je meteen weg doen bij dat soort bedragen. prima spelers maar zeer goed te vervangen.
3 -2
Chesterson93
Amen
1 0
Ozymandias
Tot nu toe is naast huurling Traoré alleen Klaassen uit de basis vertrokken en het was wel duidelijk dat hij zou vertrekken. Daarbij is dat misschien juist wel goed omdat Vd Beek en De Jong meer potentiele hebben. Het zou mij niet verbazen als we over een seizoen zeggen dat niemand Klaassen heeft gemist omdat Vd Beek de rechtshalf positie zo goed in had gevuld.
2 0
Ozymandias
Hoewel ik Younes een goede speler voor Ajax vind en hoop dat hij nog een seizoen bij Ajax zal spelen zou ik hem wel laten gaan als er een bod van minimaal 20 miljoen euro op hem wordt gedaan. Ik denk namelijk dat in de speelstijl die Bosz hanteert Kluivert beter geschikt is als linksbuiten. Hij heeft namelijk veel meer diepgang dan Younes en dat is iets wat Keizer graag ziet.

Met Neres en Kluivert op de flanken zouden er twee vleugelspelers staan met veel diepgang en genoeg snelheid. Ik verwacht dat ook de backs onder Keizer meer diepgang zullen hebben dan onder Bosz. Het zou mij niet verbazen als hij met Sinkgraven en Zeefuik als backs gaat spelen. Zeefuik deed het bij Jong Ajax erg goed onder de begeleiding van Keizer.

De diepgang van de vleugelspelers en backs is volgend seizoen extra belangrijk omdat Klaassen het afgelopen seizoen vaak de enige was die vaak de diepte zoekte. Vd Beek heeft dat een stuk minder en de diepgang zal dus vooral op de flanken gebeuren. Al zullen Ziyech en Vd Beek ook regelmatig loopacties de diepte in moeten maken.

Onana; Zeefuik, Sánchez, Viergever, Sinkgraven; Vd Beek, Schöne, Ziyech; Neres, Dolberg, Kluivert

Met een nieuwe tweede keeper, De Ligt, Riedewald, De Jong, Nouri, Cerny en Huntelaar op de bank. Wel moeten er dan nog concurrenten van Sinkgraven, Zeefuik en Kluivert aangekocht worden. Anders zijn de respectievelijk linksback, rachtsback en rechtsbuiten niet bezet met twee basiswaardige spelers. Gelukkig heeft Ajax meer dan genoeg geld om daar goede spelers voor aan te trekken.
1 -1
Jeremy1987
Ik zou toch liever voor de Ligt kiezen in het centrum. Viergever kan ook prima op linksback uit de voeten.

in ieder geval... zolang we de as maar vast kunnen houden (Onana, de Ligt, Sanchez, Ziyech en Dolberg) dan komt het echt wel goed!

De gevestigde talenten zullen niet vertrekken: de Jong, van de Beek, Nouri, Kluivert. Daarachter heb je ook nog Eiting, Zeefuik, Sierhuis die er aan zitten te komen.

Daarnaast heb je een aantal goede spelers voor de breedte: Schone en Huntelaar Neres

Ik hoop en verwacht dat Cerny dit seizoen zal opleven onder Keizer.

Mochten Viergever, Sinkgraven, Riedewald, Tete, Veltman of Younes verkocht worden is dat prima op te vangen met de huidige selectie en wat gerichte aankopen.
2 0
Mokum31
Eens! Geen drama geschreeuw
0 0
Rockpotje
Ik zou er vrede mee hebben als Younes voor een mooi bedrag vertrekt. Hij is een top gozer en de beste dribbelaar van de selectie, maar hij mist ook echt diepgang. Als Kluivert, Cerny en Neres volgend jaar echt doorbreken ga je hem waarschijnlijk niet eens missen. Maar nogmaals, alleen als er echt een mooi bedrag op tafel wordt gelegd, want Amin is natuurlijk een hele goede speler.
1 0
AFCAWZAWZDB
Younes ligt goed in markt

Torino doet bod op Ajax-aanvaller, maar ook veel Bundesliga-clubs geïnteresseerd

De fans van Ajax hopen na het vertrek van Davy Klaassen en vanwege het enorme eigen vermogen vurig op aankopen. Maar voorlopig wordt er vooral aan spelers getrokken. Inmiddels valt een vertrek van Amin Younes niet uit te sluiten.

De kleine linksbuiten kende geen topseizoen, maar blijkt na zijn selectie voor het Duitse elftal bijzonder goed in de markt te liggen. Vooral in de dubbele Europa League-ontmoeting met Schalke 04 vestigde Younes de aandacht op zich en dat resulteerde – mede doordat een aantal ervaren krachten thuisblijft – in een oproep van Joachim Löw voor de Confederations Cup.

Younes, die vervolgens bij zijn eerste basisplaats in Die Mannschaft direct scoorde in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen San Marino, speelt overmorgen met Duitsland in het Russische Sotsji tegen Australië. Het is op een hoog podium een nieuwe kans om zich in de kijker te spelen.

Ondertussen neemt het aantal clubs dat naar de Duitser informeert met de dag toe. Het meest concreet is op dit moment Torino, dat zich officieel bij Ajax meldde en al een bod zou hebben uitgebracht. Volgens bronnen in Italië zou de nummer 9 van de afgelopen Serie A bereid zijn uiteindelijk twaalf miljoen euro voor de buitenspeler neer te leggen. Ook bij veel Bundesliga-clubs staat Younes op de radar.

Hoewel er voor Ajax geen noodzaak is om te verkopen en directeur spelerszaken Marc Overmars in een leunstoel zit omdat er ongetwijfeld meer clubs (tegen elkaar op) gaan bieden, zou het toch een bedrag kunnen zijn waarvoor Overmars verkoopt. De Ajax-directeur pikte Younes in 2015 voor 1,5 miljoen euro op bij Borussia Mönchengladbach. In Amsterdam tekende hij een contract tot de zomer van 2018, met een eenzijdige optie aan Ajax-kant voor nóg een seizoen.

Younes zelf heeft altijd aangegeven zich thuis te voelen bij Ajax en zal een grote stem hebben in het al dan niet vertrekken. Zijn landgenoot Heiko Westermann (33) trekt deze zomer zo goed als zeker de deur van de ArenA achter zich dicht. De Duitser werd vorig seizoen aangetrokken vanwege zijn ervaring, maar had geen enkele meerwaarde en mag ondanks een contract tot medio 2018 transfervrij weg. Austria Wien heeft de beste papieren om Westermann in te lijven. Austria-trainer Thorsten Fink en Westermann hebben een gezamenlijk HSV-verleden.

Ook voor Mitchell Dijks (24) is er concrete interesse. De linksback werd afgelopen seizoen verhuurd aan Norwich City, dat hem voor vier miljoen euro definitief mocht overnemen. Dat wilde de club uit de Championship vanwege het goede spel van de verdediger ook, maar Norwich en Dijks’ zaakwaarnemer Dick van Burik wisten geen overeenstemming te bereiken over een meerjarige verbintenis.

Birmingham City wil Dijks graag inlijven, maar hikt op dit moment nog tegen de vraagprijs aan, omdat Overmars niet meer is gebonden aan die vier miljoen euro en kan vragen wat hij wil. In principe meldt de Purmerender zich op 29 juni op de eerste training van Ajax en wacht hij af of de sluimerende belangstelling uit Duitsland, Italië en Spanje concreet wordt of dat Birmingham doorpakt.

Richairo Zivkovic is definitief vertrokken bij Ajax. De 20-jarige aanvaller, die na zijn komst in de zomer van 2014 niet verder kwam dan zeven competitiewedstrijden in de hoofdmacht van de Amsterdammers, tekent een contract voor vier jaar bij het Belgische KV Oostende. (Bron: De Telegraaf).

4 0
Chesterson93
Sterk verhaal van je. Blij dit te lezen. Mogen mensen wel meer waarderen.
1 -1
AFCAGERT
godmiljaar wat een verhaal...
1 -1
Sam Badi
Ja man, wat is deze? Superveel lettertjes en punten en shit.
0 0
3*stars*3
Wat een verhaal? Hij plakt een stuk, wat s'ochtends in Telegraaf verschijnt en vermeld ook netjes bron bij...
0 0
Ajaccus
Dit was knippen en plakken zeker?
0 0
Cleo9
ja joh verkoop anders gewoon de hele selectie
1 -2
Roels
Lastig 12 miljoen is dan wel weer een redelijk bedrag. maar zeker geen niet te weigeren bod wat mj betreft. mocht ie gaan moet je wel echt een topper halen en geen Larsson ofzo.
1 0
Fredschuit1
Contract tot de zomer van 2018? Dat zou ik erg slecht vinden. Dacht dat hij minimaal tot 2019 vast lag. Torino lijkt me nou niet echt de club die de juiste knaken op tafel legt. Dus hoop ik dat hij blijft.
1 0
HarryHarHar
Dit gaat toch helemaal uit de hand lopen zo, we houden niks over, Ajax heeft verdorie een kapitaal op de bank maar kunnen geen fatsoenlijke speler houden.. je zal een dure seizoenkaart gekocht hebben en dan mag je aankomend seizoen naar jong Ajax kijken met Ziyech hopelijk nog als één van de weinigen die over blijven... hier word ik dood ziek van, bij 010 tekenen ze gewoon bijna allemaal bij.. en bij Ajax zijn ze bijna allemaal weg.. Pfffffffffff
0 -2
Biss
Dramaqueen
2 0
DonDias
Echt he. Pas 1 speler echt weg...
1 0
V12
Wij hebben voor Neres ook 12 miljoen betaalt. Dan lijkt het mij dat we voor een basisspeler meer nodig hebben. Immers als we een basisspeler willen terugkopen dan zijn we dat bedrag ook kwijt. Overigens zie ik Kluivert daar liever spelen maar een heel seizoen is denk ik voor hem nog te gortig.
1 0
HarryHarHar
Die zal ook wel verkocht worden!....
0 -2
Suarez16_
Schijnt 12 miljoen te zijn volgens 433.
0 0
AFCAWZAWZDB
Klopt, Telegraaf meldt ook 12 miljoen.
0 0
Ajaccus
Younes is het ultieme wapen tegen geparkeerde bussen.
Aan zijn contract houden. Volgend jaar vang je meer voor hem.
2 0
MeerscheHeld
Waarom zou je ooit Ajax voor Torino verruilen? Is eerder een stap achteruit
1 0
Chesterson93
Want Everton is een stap vooruit? De competitie helpt.
0 0
Barra
Ja Everton is gewoon een hele grote club met een grote achterban. Ze hebben dan niet zoveel gewonnen Europees gezien, maar je onderschat denk k hoe groot die club is
0 0
BobaAjax
4 miljoen en premier league!
0 0
GeleenAjax
Serie a of Premier league.............
0 0
4EVERAJAX
Torino? toch niet serieus Amin mag ik hopen...
0 0
mdeV
Laat ajax met rust nu!!!
0 0
pieke
Bod schijnt 12 miiljoen te zijn. Maar er is meer interesse. Vooral van clubs uit de Bundesliga.
0 0
ajax4ever01
Ik heb zo'n gevoel dat we een leegloop krijgen
1 -1
Patajax
ik ook. maar dat is niks nieuws. gebeurt elk jaar. En feyenurd die kampioen is geworden blijft in tact. zegt genoeg over de kwaliteit daar
0 0
Ajaxbrl
En er weinig voor terug krijgen? , tja vertel eens wat nieuws..
0 0
Tinus
Dat is niet gebaseerd op afgelopen seizoen. Ik ben heel vaak kritisch geweest op overmars, maar de laatste tijd heeft hij aardig door wat het team nodig heeft.
On: hoop dat younes blijft.
0 0
johnd
Torino gaat echt niet genoeg betalen.
1 0
ram
Ik denk niet dat zo'n club een bedrag biedt waar wij happy van worden. Een vertrek van Younes voor veel geld is het overwegen waard maar ik zou hem liever nog een jaar houden.

Ik zie wel een mini-Messi in hem: als hij zijn eerste efficiëntere seizoen kan 'combineren' met zijn geweldige dribbels (nu binnendoor én buitenom) van dit seizoen... holy shit.. Dan heb je echt een geweldenaar in huis. Ik wil het wel zien komend seizoen!
0 -1
Leviathan
Als Dolberg elke bal die hij krijgt erin schiet wordt hij een legende. Als heb je weinig aan. Younes en Messi hebben 1 overeenkomst en dat is de lengte denk ik. Messi zijn dribbels zijn beter en zijn overzicht is 10000000000x beter en zijn afwerking dat is oneindig beter. Younes laat wel eens wat leuks zien met de bal aan de voet maar overzicht behouden en inzicht hebben is een kwaliteit anders doe je geniale spelers die het spel lezen zwaar tekort.
1 -2
ram
Ik zeg niet voor niets 'Mini-Messi'. Ik zeg dat hij voor ons een geweldige spelers kan zijn als hij het afgelopen seizoen combineert met zijn eerste jaar. En qua stijl lijkt hij dan wel degelijk op Messi hoor.
0 0
iammike
20 miljoen en Lozano kopen. Anders lekker blijven!
1 0
Ajaccus
Niks 20 miljoen. Lekker blijven met veel assists dit seizoen
0 -1
DavidsFan
Bedrag? Nou moten we weer gaan speculeren. Italiaanse zuinigheid zegt me 10 miljoen terwijl ik aan minstens 15 denk om er over te praten. Hij hoeft van mij niet weg en ik hoop ook dat hij blijft.
Het zal lastiger zijn als een Duitse club interesse heeft.
2 0
RaynoFischer
Ik denk ook dat we ons eerder zorgen moeten maken als er Duitse clubs komen, zie Younes niet naar de nummer 9 van Italië gaan.
Van mij hoeft hij niet weg, topgozer, maar anderzijds als je er beter voor terug kan halen doen, ook genoeg aan geërgerd afgelopen jaar.
2 0
AFCAWZAWZDB
6 - 8 miljoen gok ik
1 0
Toon meer reacties