[Update II]: Bosz houdt zich op de vlakte over Sinkgraven

ThijsZwagerman, 18-05-2019 om 19:00, 24843 views, De Telegraaf |

Bekijk Ajax - Valencia live in de Ziggo Dome!

Bayer Leverkusen heeft zich bij Ajax gemeld voor Daley Sinkgraven. Althans, dat beweert de De TelegraafHoeveel de Duitsers over hebben voor de Ajacied, is niet bekend.

Bij Bayer Leverkusen staat Peter Bosz aan het roer, de trainer die in het seizoen 2016/17, toen hij coach van Ajax was, Sinkgraven omtoverde tot linksback. De oefenmeester is altijd gecharmeerd van hem geweest. 'Ik denk dat hij als linksback de absolute wereldtop kan halen', liet hij in februari nog weten.

Sinkgraven heeft nog een contract tot en met de zomer van 2020 bij Ajax. Na volgend seizoen is hij dus transfervrij, mocht hij tussentijds niet verlengen. Zodoende hoeft hij niet heel veel te kosten.

De vermeende interesse van Leverkusen in de Ajacied verklaart volgens De Telegraaf ook de interesse van Ajax in Lisandro Martinez. De Argentijnse linksback lijkt voor een bedrag van zeven miljoen euro naar Amsterdam te verkassen.

Update - 20.30 uur (17 mei 2019) - BILD: 'Bosz sprak al met Sinkgraven'

Volgens het Duitse BILD heeft Peter Bosz al gesproken met zijn voormalig pupil en huidig Ajacied Daley Sinkgraven. Tevens melden zij dat de gesprekken tussen beide clubs gaan over een transfersom van vijf tot zeven miljoen euro. In 2015 maakte de back annex middenvelder voor zeven miljoen de overstap van sc Heerenveen naar Ajax.

Update - 19.00 uur (18 mei 2019) - Bosz houdt zich op de vlakte over Sinkgraven

Bayer Leverkusen-trainer Peter Bosz wilde na afloop van het duel met Hertha BSC, waarin Leverkusen zich kwalificeerde voor de Champions League, nog niet veel kwijt over het eventuele aantrekken van Ajacied Daley Sinkgraven. 'Als je morgen bij mij terugkomt, ga ik je daar een antwoord op geven', zei de voormalig Ajax-trainer tegen FOX Sports. Bosz gaf vervolgens wel direct aan dat de transfer zondag nog niet wereldkundig wordt gemaakt. 'Nee, maar morgen wil ik er wel over praten. Nu niet, want nu gaan we een biertje drinken.'

Het nieuwe uitshirt van Ajax is bekend! Bestel hem nu!

Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Bensco
Ik vind hem nog steeds een groot talent maar Martinez gaat het doen als linksback dus zal hij terug moeten naar het middenveld. En daar is de concurrentie ehr moordend, zo moordend dat het bijna een kansloze missie is voor hem.
0 0
Ajax0317
Martinez gaat dan niet veel spelen als hij inderdaad op LB gaat focussen, Nico blijft nog een jaar
0 0
vdhaas
Ik zou hem niet te makkelijk laten gaan. Hij heeft voldoende kwaliteit en ook nog ruimte voor verbetering. Ik zie hem nog wel een belangrijke rol spelen.
0 0
Niels.
Off:

Quincy Promes opnieuw 90 min op de bank bij Sevilla.
Zou hij geen goede optie zijn voor ons?
27 jaar, staat in de bloei van zijn leven, maar komt niet aan spelen toe.
Sevilla heeft 20 mil voor hem betaald, ik denk dat je met 15 mil best kans maakt.
1 -1
Ferd
En ik denk dat het een miskoop van 15 miljoen zou zijn
1 0
vdhaas
De keren dat ik hem zag spelen was het helemaal niks.
1 0
L1tman3n
Staat hoog op de lijstjes bij ajax heb ik vernomen. Dus ik zie het zo gebeuren. Het hangt er allemaal van af wie er weggaan en wie blijven.
1 0
Jelephi
Elf tegen elf de bal is rond.

Heb je nog meer inkoppers? Zeg gewoon niets..
1 0
ajaxxcied4life
De persoon van jij dat vernomen hebt is Sierd de Vos die dat ooit als optie poneerde gedurende een partij tussen FC Barcelona en Sevilla. Dat heb ik namelijk ook gehoord.
1 0
Ajax#1900
Ik vind het nogal verdacht dat hij ook altijd drama is in Oranje. Volgens mij is de Russische competitie gewoon nogal overschat. Russisch teams gaan de laatste jaren ook stuk voor stuk vroeg uit Europa.
1 0
BrandjeXL
Dat komt omdat bij veel clubs de geldkraan dicht is gedraaid.
0 0
Mikee
Weet niet of het wel zo'n team speler is als nu bij Ajax is.. Zou qua spel iig wel wat kunnen brengen.
1 0
Oliveira
Ik zou hem behouden. Een goede reserve linkermiddenvelder is altijd welkom. Sinkgraven heeft bewezen dat hij goed kan voetballen. Hij valt alleen minder op omdat zijn concurrentie te groot is en omdat Van de Beek en De Jong nou eenmaal net iets beter zijn. Hij heeft dit seizoen veel meer laten zien dan bijvoorbeeld een Laybad die altijd achter de feiten aan loopt.
0 0
insectenverdelg
Us ook iets met perspectief voor Sinkgraven en wat hij zelf wil.
0 0
Freddy Al
Ik denk dat het een fout is om hem te laten gaan, als middenvelder zou ik hem graag zien spelen.
Vanuit de speler zelf begrijp ik dat hij een verse start wil maken,als hij gaat dan wens ik hem alle succes.

Als je kijkt naar de spelers die weggaan dan maak ik me zorgen om het verlies in creativiteit, ik hoop dat er goed gekeken wordt hoe dat op peil te houden is.
7 0
Talent
Akkoord !!!!
0 0
JPM
100% eens.
0 0
Hagmag
Als je op dit moment 5 a 7 miljoen kan krijgen voor Sinkgraven is dat de hoofdprijs en speelt Ajax quite ten opzichte van aankoopsom.
Snel afhandelen, zodat we Martinez nagenoeg binnen kunnen halen met het geld van Sinkgraven.
Ziet er goed en positief uit voor alle partijen.
1 -3
Talent
Deels mee eens. Ik denk dat Sonkgraven als middenvelder een verademing kan worden.
Je zou ook kunne zeggen, ik verkoop Sinkgraven voor circa 6 miljoen.
Ik koop Vlap voor 7 milj.
0 0
Ajaxxxisdebeste
Mag wel wat meer kosten
0 0
Ajaxxxisdebeste
Beetje Nederlandse versie van Serero, gewaardeerd en kan ballen, maar geen absolute top
1 -4
sdjt01
Wat een slechte vergelijking. 2 totaal andere spelers.
4 -1
vdhaas
Daarom vergelijkt hij ze op een ander gebied
0 0
AFCA-B93
Ik vraag me af wat er van Bosz over blijft als hij er op staat dat Sinkie daarheen gaat en vervolgens weer geblesseerd raakt. Vind dit wel een aardig gokje van 7 miljoen hoor. Niks ten nadele van Sinkie want voetballen kan ‘ie echt wel
2 0
Pierre Heno
SInkgraven is min of meer verplicht aan Ajax om zijn contract te verlengen en daarna kan hij verkocht worden. Mag weg voor 10 miljoen. Niet nu ineens goedkoop de deur uitwandelen na jaren van blessureleed.
0 -2
Ajax114
Het is fantastisch als je 5-7 M krijgt.
0 0
Shardo
Sinkgraven enkel laten gaan als ze Labyad er bij nemen gratis en voor niets...
1 -1
PJSM
Grote strik er om. Komt tekort voor Ajax als je structureel mee wilt doen in Europa. Het ga je goed.
1 -4
Talent
Middenvelder.....niet laten gaan !!!!
1 0
ambtenaar
Zonde om hem te zien gaan, die jongen kan echt goed voetballen. Maar hij is zo vaal geblesseerd dat je er niet op kan rekenen, dus dan is 7 miljoen een mooi bedrag( + door verkoop clausule)
0 -1
BokkieBokstra
Vind het wel jammer als hij zou gaan, leuke en goede voetballer jammer van de blessures. Het is wel een mooie club waar de trainer het in je ziet zitten. En met de centen zit het wel goed.
0 0
Suarez16_
Ik snap best dat mensen een zwak voor Sinkgraven hebben. Dat heb ik ook. Technisch gezien een lust voor het oog, maar laten we wel realistisch blijven. Sinds zijn komst is hij van blessure in blessure gerolt en heeft hij het fysiek nooit aangekunt om 10 wedstrijden op een rij te spelen. Ik zie veel mensen zeggen dat hij Frenkie moet opvolgen, maar op die positie heeft Sinkgraven nooit gevoetbald. Het is niet realistisch om te verwachten dat Sinkgraven Frenkie kan doen vergeten. Als je toch besluit om je speelstijl van dit jaar te behouden met Sinkgraven op de positie van Frenkie dan ben je mijn inziens vrij naief. Ten eerste is Frenkie uniek en ten tweede als Sinkgraven het toch goed doet dan weet je dat het begin oktober ook einde seizoen voor hem kan zijn, dus je kan op hem gewoon niet een vol seizoen rekenen en het middenveld om hem heen bouwen.
2 0
Vertonghen
Prima deal, ik zie hem niet verder groeien.
3 -3
Michels
Met Martinez erbij, kan hij gewoon weer naar het middenveld. Daar gaan we hem volgend seizoen waarschijnlijk gewoon nodig hebben. Dus niet verkopen...
3 0
Ozymandias
Ik vind Sinkgraven als linksback beter dan Mazraoui als rechtsback maar ik vind Mazraoui als middenvelder dan wel weer beter dan Sinkgraven. Ik zou Mazraoui dan ook samen met Marin en Vd Beek op het middenveld zetten en ook zonder Sinkgraven heeft Ajax met Schöne, Eiting, Lang en Gravenberch in de breedte het middenveld ook goed bezet. Ik zou Sinkgraven zelf laten bepalen waar hij volgend seizoen wil spelen want het is oneerlijk om hem nog een seizoen als bankzitter bij de club te houden als hij bij Bosz in de basis kan spelen.
2 -1
Pierre Heno
Klompetitiewedstrijd Ajax-Heerenveen (4-4) van dit seizoen nog maar 'ns terugkijken. Sinkgraven beter als linksback dan Mazraoui?! 3 van de 4 tegengoals kwam op conto van Sinkgraven die wedstrijd. Pure feiten.
0 -1
Ozymandias
Want de kwaliteit van een speler wordt op één wedstrijd (na een langdurige blessure) beoordeeld...
0 0
vdhaas
Oneerlijk? Dat lijkt me overdreven. Hij mag gewoon gaan voor zijn kans en de beste speelt.
0 0
Ozymandias
Oneerlijk is misschien inderdaad een beetje overdreven maar ik zou het wel fatsoenlijk vinden als Ajax hem bij een goed bod (en 7 miljoen vind ik een goed bod) laat gaan als hij dat zelf graag wil.
0 0
Schwalbino
Dat laatste is zeker waar. Die jongen heeft geen gelukkige jaren bij AJax achter de rug en een nieuwe start zou voor hem waarschijnlijk het beste zijn. Aan de andere kant: Bosz zit nooit ergens lang en de Duitse competitie is hem niet op het lijf geschreven.
1 0
JohnnyD
Bosz is een slimme vent. 7 mil voor een speler met deze kwaliteiten is een koopje. Lange tijd in de schaduw gebleven door eea, maar Bosz weet wat hij kan en ik ook. Zal mij niets verbazen als Ajax over paar jaar wordt uitgelachen door dit koopje van 7 mil. Geef hem nog 1 jaar please, bij Ajax, 1 jaar. Please.
4 -3
BrandjeXL
Pffff overdrijven is ook een vak.
4 -2
JohnnyD
Wat is overdreven aan mijn bericht? Vertel.
1 -2
Ozymandias
7 miljoen euro voor een blessuregevoelige bankzitter met een éénjarig contract lijkt mij zeker geen slechte prijs. Ik ben een fan van Sinkgraven maar voor dat bedrag zou ik hem zeker laten gaan. In mijn ogen zou hij ook komend seizoen geen vaste basisplaats hebben en op het middenveld zal hij in de tussentijd voorbij worden gestreefd door Gravenberch. Als het klopt wat de Telegraaf schrijft dat Martínez door Ajax als linksback wordt gezien wordt hij ook op die positie overbodig.
3 -2
JohnnyD
"7 miljoen euro voor een blessuregevoelige bankzitter met een éénjarig contract lijkt mij zeker geen slechte prijs." "In mijn ogen zou hij ook komend seizoen geen vaste basisplaats hebben en op het middenveld zal hij in de tussentijd voorbij worden gestreefd door Gravenberch." Beetje nogal simplistische kijk op de zaken. Sinkgraven alleen maar wegzetten als een "blessuregevoelige bankzitter" en hem dan ook nog vergelijken met Gravenberch??? Je bent gek, maar dat wist ik al. Zo'n zolderkamer geleerde die er bij wilt horen.
1 -2
Ozymandias
Dat hij een blessuregevoelige bankzitter is lijkt me gewoon een feit. Ik ben een fan van hem maar het feit dat hij blessuregevoelig is en het feit dat hij een bankzitter is maakt het lastig om veel geld voor hem te vragen. Daarbij vind ik dat Ajax hem zelf de vrijheid moet geven om te bepalen of hij bij Ajax wil blijven of naar Bosz wil gaan want bij Ajax zal hij waarschijnlijk ook volgend seizoen geen vaste basisplaats hebben.

Gravenberch is een enorm talent die elk seizoen een grote stap in zijn ontwikkeling zet. Net als Sinkgraven komt hij het beste tot zijn recht in een hangende rol op links (en dan voornamelijk als linkshalf). Waarom is het gek om Sinkgraven en Gravenberch te vergelijken? Het zal echt niet meer zo lang duren voordat Gravenberch een kwalitatief betere speler is.

P.S. Kan je niet op een normale toon reageren?
3 -1
JohnnyD
Mijn excuses idd voor mijn opmerking. Liet mij nogal gaan. Komt door je opmerking om Sinkgraven alleen maar weg te zetten als een blessure gevoelige bankzitter (en ook een beetje oud zeer of je dat nou nog weet of niet). Hij kan weinig aan die blessures doen. Ik blijf het gewoon een speler vinden met enorm veel potentie en met wat ik zie, word ik daar ook alleen maar in bevestigd. Hem een beetje populistisch weg zetten als blessure gevoelige bankzitter gaat mij gewoon te ver. Hij heeft gewoon pech. Ik zie bepaalt geen Robben de 2e in hem voor zover Robben overigens iets aan al zijn blessures kan doen. Dat zal hij ook niet gewild hebben gok ik zo. In mijn beleving vooralsnog heeft Sinkgraven zijn dosis ellende nu wel gehad en zie ik komend seizoen als zijn seizoen. En ik denk wel dat hij met zijn kwaliteiten een basisplek kan veroveren. Veel hangt natuurlijk af of de trainer het in hem ziet zitten, maar een cliche luidt dat de trainer je niet opstelt, maar dat je dat zelf doet. Dat gaat lang niet altijd op, ik weet het, en denk ook niet dat TH nog het volste vertrouwen in Sinkgraven heeft, maar TH lijkt mij wel iemand die kwaliteiten kan zien en dus ook in die van Sinkgraven als die de mogelijkheid eens krijgt die te etaleren.

En aanvullend......hij lijkt mij er wel eentje die vooralsnog vertrouwen van de trainer nodig heeft. Beetje lastig in de harde voetbalwereld, maar sommigen staan er meteen en bij anderen is in begin van hun carriere iets meer empathie nodig. Doorgaans de ietwat gevoeligere spelers, maar die hebben dan ook iets meer gevoel in de bal. Bepaalt geen verwaarloosbaar aspect lijkt mij.
0 -1
Ozymandias
Ik bedoelde het niet als sneer richting Sinkgraven maar alleen als uitleg van waarom ik 7 miljoen euro voor hem een logische transferprijs vind. Zoals ik al schreef ben ik een fan van Sinkgraven en ik heb hem hier de afgelopen jaren vaak verdedigd. Ik denk alleen niet dat hij volgend seizoen een basisplaats zou hebben en juist omdat hij op jonge leeftijd al zo veel pech heeft gehad gun ik hem een transfer naar een club met een hoofdtrainer die duidelijk helemaal gek op hem is en waar hij waarschijnlijk een basisplaats zou hebben.
1 0
Suarez16_
Ik geef hem anders geen ongelijk. Sinkgraven is de afgelopen 2,5 jaar een half jaar fit geweest en dat half jaar fit zaf hij alleen op de bank. Noa Lang is echt niet veel minder vanaf het middenveld. Gravenberch zal hem inderdaad ook voorbij gaan binnen nu en 2 jaar. Hij ligt inderdaad nog 1 jaar vast en 7 miljoen is gewoon de hoofdprijs voor hem gezien zijn laatste 2 seizoenen.
2 -1
Rood Gevaar
en als het 7 miljoen wordt haal je met Martinez 'gratis' een international van Argentinië binnen
3 0
Jelephi
Sinkie out en martinez in.

Prima deal
2 -2
ajax4lifebaby
Niet absolute top of super dus heel goed om door te selecteren en te verkopen. Voor dat geld kan Marc een Tagliafico of Sanches halen.
0 -1
Gajes
Niet te koop!!!
1 -1
Mocrodammerr
5 tot 7 miljoen. the fuck man. we hoeven onze spelers toch niet gratis weg te geven? maak er 12mil van.
1 -2
BrandjeXL
Eriksen ging voor 12 miljoen weg met ook nog een jaar contract. Ja was een paar jaar terug maar ook van een hele andere orde dan Sinkgraven. 7/8 miljoen is een prima prijs voor hem.
1 0
ajax4ever01
Broeder eet smakelijk zometeen
3 -3
Mocrodammerr
lees je reactie nu pas. Thanks! ;)
0 0
Schip
Mee eens. Hij kostte al 9mj meen ik en hoeft niet weg.
0 0
Ajax#1900
Hij was 7 mln. Bovendien moet je ook kijken naar wat een speler wil. Ik kan me goed voorstellen dat hij heel graag weer onder Bosz wil spelen.
0 0
Ajax#1900
Hij is twee jaar geblesseerd geweest en een contract voor 1 jaar. Als je er 6 of 7 mln voor krijgt is dat prima.
3 0
Ajacied33
Vind ik ook
1 0
Lazell
Marktconform, dat wel. Maar we hebben het geld niet nodig en ik ben echt t fan van Sink. Hoop dat ie blijft, wordt een revelatie op de plek van Frenkie.
0 0
mcjc
Ik vond hem sterk invallen in de CL. Het lijkt erop dat hij de weg naar boven heeft gevonden.
3 -1
Heiko
Ik zou het jammer vinden als hij weg gaat. Goede voetballer is het
3 0
ajax4ever01
Ik snap het wel, hij wil graag vaker spelen
1 0
Salamis
Doe maar weg. Komt te kort voor het middenveld en kan echt niet verdedigen. Daarnaast ook veel te blessuregevoelig. Doorselecteren dus.
5 -3
sebastiaan1900
Fijn dat het hij gaat. Overbodige speler. Slecht tussen de oortjes. Weifelaar.
4 -5
Frankkie
Slecht tussen de oortjes?
Weet jij überhaupt wel over welke speler je praat!?

Als er iemand sterk tussen de oren is, is dat Sinkgraven wel!

Velen hadden opgegeven, hadden gestopt of in een depressie gekomen.
Maar deze jongen knokte zich terug naar het eerste en daarbij krijg deze jongen ongevraagd zo veel shit over hem heen, dat wanneer men zo over jou zou spreken jij het op een zuipen zet of een lijntje of 10 je neus in trapt!

5 0
Web
Sinkgraven is gewoon een middenvelder, kan ook hangend linksbuiten spelen
Had hem er graag bij gehouden, viel laatst goed in
1 0
AFCAsphere
Dit zou zonde zijn. Overmars zei zelf nog dat hij geen vreemdelingenlegioen wilde hebben, maar als je weer een Nederlandse jongen verkoopt en er een latino voor terug haalt...

Overigens zal die Martinez wel goed zijn hoor, maar Daley viel goed in tegen Juventus en als linksbuiten tegen de Spurs. Ik heb er vertrouwen in dat hij een serieuze rol kan gaan vervullen volgend seizoen, op het middenveld.
3 0
WouterBerg83
Inderdaad, op het middenveld...Martinez wordt gehaald om Sinkgraven door te kunnen schuiven (hoop ik)
0 0
AFCAsphere
Hopelijk wel ja. Zo kan Martinez langzaam klaar worden gestoomd om Tagliafico op te volgen.
0 0
martijndepro
Wat mij betreft doen. Waarom praten we nog over potentie bij een speler die inmiddels al sinds de tweede helft van het seizoen '14/15 onder contract staat? Moeten we nu weer vasthouden aan het aardige seizoen onder Bosz op een positie waar hij niet voor is gehaald? Laat staan zijn blessuregevoeligheid...Als Ajax hier het aankoopbedrag en salaris nog uit kan halen, is dat imo een prima zaak. Voor hem ook een prima stap naar een coach die het sowieso in hem ziet zitten.
3 0
appeltje
Inderdaad. Sinkgraven heeft een aflopend contract. Je gaat hem als 24-jarige geen nieuw meerjarig contract aanbieden als je niet zeker weet dat hij basisspeler wordt.
Bovendien verwacht ik ook wel van Sinkgraven dat hij zelf inziet dat dit een goede stap kan zijn.
0 0
Ar
Niet doen. Zou namelijk De Jong kunnen opvolgen.
4 -1
Basiselftal
Sprookjes en Sinterklaas bestaan niet. Hebben je ouders je dat nog steeds niet verteld?
0 -10
Ajax1969
Ik vind het jammer dat hij vertrekt. Ik zag in hem de ideale twaalfde man voor de linkerkant. Maar ik kan me voorstellen dat hij dat niet wil.
Waar Labyad elke keer als een krant speelde als hij inviel, maakte hij meestal wel een goede indruk.
0 -1
appeltje
Laybad is iedere 85 minuten die hij speelt betrokken bij een goal. Dat is niet slecht voor een invaller.
1 0
Basiselftal
Yess!!! Grote schoonmaak! Fijn! Labyad next please. Almere City of Kozakken Boys sla je slag!
1 -6
Ajax1969
Bij Labyad zie je dat hij niet geschikt is voor een rol als invaller, hij moet in een team voetballen dat om hem draait. Ik denk niet dat dat bij Ajax gaat gebeuren. Dus ja, hij kan beter vertrekken naar een middenmoter uit de NL competitie of ergens naar een ver buitenland, waar ze veel betalen en het niveau wat lager is.
3 0
geDaante
Veel mensen hier zijn duidelijk het seizoen onder Bosz compleet vergeten, of hebben een sabbatical genomen wat Ajax betreft.

Was onbetwiste basisspeler op de linksback, en vulde dat werkelijk uitstekend in. Aan de bal natuurlijk zeer goed, en opbouwend sterk, verdedigend fel en licht op de benen/behendig en vlot op de eerste meters.

Heeft de juiste individuele kwaliteiten om een Ajax-middenvelder te zijn, en kan als geen ander de rol van Frenkie overnemen. Sinkgraven draait heel erg makkelijk weg en open, is erg technisch, behendig, vlot, passt makkelijk.

Heeft na Bosz met name door blessures niet meer gespeeld, en het zegt niet altijd wat over de speler, soms ook over de trainer.

Wat mij betreft komt hij basis te spelen, maar sowieso voor de breedte wil je hem er gewoon bij hebben.

Is in potentie gewoon een van je beste middenvelders/linksbacks.
8 -6
TomAjaciedd
Wat. Een. Ongelofelijke. Onzin. Altijd onzeker op de linksback positie
2 -5
godenzonenssuper
Vincent. Bijloo. Ben. Jij. Het?
2 -2
Web
Ja het komt door de trainer.
Er is geen team zo fit als Ajax, het hele seizoen gespeeld ( 59 wedstrijden ) met nagenoeg dezelfde spelers, en dat Sinkgraven geblesseerd zou volgens jouw wel eens door de trainer komen.
Sinkgraven is gewoon blessure gevoelig.
0 0
appeltje
Verkopen lijkt me inderdaad ook de beste optie. Op LB zal hij bij Ajax pas weer kans op een basisplaats krijgen als Tagliafico is vertrokken. Sinkgraven wordt al 24 deze zomer. Hij heeft nog maar een éénjarig contract. Ik denk dat alle partijen wel interesse hebben in deze transfer.
0 0
VivaEspana
Mooie stap voor hem. Heeft het helaas niet helemaal kunnen waar maken.
1 0
Gonzalez75
Dat ben ik met jou eens. Die verdient ook om meer minuten te maken en ook een seizoen zonder blessures te kunnen presteren. Dan is vertrek de beste optie en Leverkusen is een leuke club.
1 0
CruyffFootball
Jammer, mooie speler met veel potentie.
3 0
vincent_DV
Ik snap iedereen die zegt dat het zonde is als Sinkgraven weg gaat omdat ik in principe hem ook een goede voetballer vind. Maar is het eigenlijk niet gewoon zo dat als je in 4 jaar tijd eigenlijk nooit een onbetwiste basisspeler bent geweest, voor en na zijn blessures, dat je dan gewoon weg net niet goed genoeg voor Ajax bent.

Komt bij dat Ajax op linksback geen plek voor hem heeft, op het middenveld wordt het ook heel druk met Marin erbij en waarschijnlijk nog wel een nieuw speler. Dan kom je er toch op uit dat het beter is om afscheid te nemen denk ik
3 -1
AnsB
Nou, ik vind zijn positie echt veranderd toen Bosz hem op rechtsback zette. Daar had hij een basisplek en was hij zich nog volop aan het ontwikkelen. Verdedigend werd hij steeds beter (net als dat met Frenkie ook gebeurde).
Daarna was hij langdurig geblesseerd omdat die blessure in eerste instantie niet goed werd ingeschat en later een operatie alsnog noodzakelijk bleek. Dat heeft hem enorm veel tijd gekost en intussen werd Tagliafico gekocht.

Nu is hij eindelijk blessurevrij en is hij (wat mij betreft) één van de kandidaten voor de plek van Frenkie. Ik denk zelfs dat hij daar wel eens de volgende sensatie kan worden.
Dat hij dit seizoen geen basisplek kon veroveren was vrij logisch. Niet alleen qua concurrentie, maar ook omdat het team er al stond toen hij terugkwam.
Hij viel heel goed in tegen Tottenham. Ik zou het echt betreuren als hij vertrekt. Hij is bovendien multi-inzetbaar, omdat hij ook elders op het middenveld, in een meer opbouwende rol uit de voeten kan.
1 0
Web
Ik had hem ook graag gehouden, maar jij maakt hem veel beter dan hij is
Onder Ten Hag ingevallen als back en middenvelder
Als middenvelder goed en als back matig.
Verdedigend is Frenkie veel beter dan Sinkgraven, geen vergelijking.
0 -2
AnsB
Dat is nog maar de vraag of ik hem beter maak dan hij is. Als hij die kans niet krijgt, kan hij het ook niet laten zien. Ik spreek slechts een verwachting uit o.b.v. zijn (geschatte) potentie.
En ik ga heus niet beweren dat hij daar beter zou zijn dan Frenkie.

Ik ben het overigens wel met je eens dat hij niet geschikt is als back up voor de linksbackpositie. Hij moet zich op die plek weer invechten en dat lukt niet als je niet basisspeler bent en slechts af en toe speelt.
Maar als hij b.v. door Bosz daar weer wordt neergezet, dan zie ik hem wel weer een volgende stap maken. Ik vond hem verdedigend duidelijk sterker worden. Niet foutloos nee, maar dat is zelfs De Ligt niet.
0 0
PeterVKV
Iedereen die Sinkgraven makkelijk weg wil doen verklaart Bosz dus voor gek. Hij heeft een serieuze kans op een basisplaats op het middenveld nu hij eindelijk fit is, dus ik zou hem zeker in de voorbereiding erbij willen hebben, tenzij er echt een bedrag van 10 mio geboden wordt.
1 0
Web
Omdat Bosz een linksback in hem ziet?
Juist een kans op het middenveld.
1 0
BrandjeXL
Wat is dat nu weer voor kolder. Elke trainer heeft zijn favorieten en dat hoeft niet altijd terecht te zijn. Labyad moest en zou naar Ajax komen van TH. Is die dan ook gek. Sinkgraven heeft bij Ajax nooit iets laten zien. Ja het is een hele sierlijke voetballer maar een rendement van niks. Neem daarbij zijn blessuregevoeligheid en dan zeg ik dat Ajax hem lekker moet laten gaan.
4 -2
AnsB
Poeh, ik dacht wel dat Bosz hem zou willen. Wat mij betreft aub niet.
Sinkgraven is veelzijdig en muti-inzetbaar. Zou wat mij betreft de ideale vervanger van Frenkie zijn.
Heeft net als Frenkie verdedigende ervaring en is opbouwend erg goed. Ook lichtvoerig, net als Frenkie. Mentaal wel minder sterk, maar wie weet wat die langdurige blessure mentaal met hem heeft gedaan?
3 -1
Hollister
Snap iedereen hier, maar we moeten doorselecteren.. als je voor hem 7 tot 10 miljoen kan krijgen gewopon doen.... ook voor jongens als De Wit, Ekkelenkamp, Cerny, Labyad, een oplossing vinden.. verkopen of verhuren. Bande nog een nieuwe kans geven vanwege blessure.. ik zou Gravenberch en Traore zeker nog erbij houden als grote talenten. Lamprou zijn contract niet verlengen.
0 -1
vdhaas
We zitten niet echt ruim in de middenvelders en jij wilt er een paar extra wegdoen?
0 0
appeltje
Als Ajax ergens ruim in zit, dan zijn het de middenvelders...
0 0
Joseph
Als ik Sinkgraven was zou ik gaan, niemand die zo veel vertrouwen in hem heeft als Bosz.

Ajax gaat dan een geweldige speler missen..
0 0
BrandjeXL
Iemand die nooit speelt kan je ook niet missen.
0 0
niquedegraaff
Frenkies vervanger. Niet weg doen
1 -3
JSF
Hoezo hoeft niet veel te kosten. Wij zijn Europese top, elders gaan voetballers weg voor 100mln met nog 1 jaar contract
0 0
Ozymandias
Omdat hij een bankzitter met een éénjarig contract is.
3 -1
NelsonAFCA
Het is hem gegund. Hij kent Bosz en een club als Leverkussen speel je ook nog eens Europees voetbal. Sinkgraven komt dus echt wel aan speeltijd toe in Duitsland. De vervanger Martinez schijnt een goede speler te zijn, dus een goede deal dus van ons aller Ajax.
1 -1
Robbie en de Kock
Ajax heeft dit jaar zo'n mazzel gehad met zo weinig blessures.
Onze selectie is echt veels te smal. Dus Sinkie never nooit wegdoen. Als we Viergever hadden gehouden was het ook niet zo uit de hand gelopen tegen PSV uit en tegen Feyenoord uit.
2 -2
De Stift
Houden! Hij heeft een prachtige techniek, inzicht en versnelling. Soms doet hij me zelfs een beetje denken aan Frenkie. Voor komend seizoen zie ik hem samen met Mazraoui en Donnie een heel dynamisch middenveld vormen. Extra voordeel: hij kan ook als linksback en zelfs linksbuiten spelen. Toppertje dus!
3 -1
trooop
Zou het heel jammer vinden. Ik kijk nog altijd uit naar z’n echte doorbraak. Weinig spelers bij wie het zo makkelijk was het geduld daarvoor op te brengen.
2 -1
Toon meer reacties