[Update] 'Juventus betaalt 75 miljoen voor De Ligt'

JesseTH, 12-07-2019 om 22:35, 84572 views, De Telegraaf |

Maak kans op jouw Ajax-droom. Vul je lijstje in!

Ajax en Juventus zijn vrijdag tot een akkoord gekomen over de transfersom voor Matthijs de Ligt. Het papierwerk wordt momenteel nog in orde gemaakt, zo weet Mike Verweij van De Telegraaf te melden. Het zou gaan om een transfersom van om en nabij de zeventig miljoen euro. Dit bedrag is nog niet bevestigd.

De verdediger gaat dan ook niet meer mee met Ajax op trainingskamp naar Oostenrijk. De definitieve afronding van de transfer lijkt niet meer lang op zich te laten wachten. De Ajax-selectie vertrekt op zaterdag 13 juli naar Oostenrijk, verblijft daar tot en met vrijdag 20 juli en speelt er oefenwedstrijden tegen Istanbul Basaksehir (zondag 14 juli) en Watford (woensdag 18 juli).

De Oude Dame leek in de afronding van de transfer al steeds verder naar het door Ajax gewenste bedrag van 75 miljoen euro te kruipen. De absolute hoofdprijs is dat niet voor de verdediger, maar een jaar eerder beloofde Ajax hem mee te werken aan een transfer wanneer hij tijdens het seizoen 2018/2019 nog Ajacied zou zijn. De vijftig miljoen euro waar toen over gesproken zou zijn, is echter niet meer marktconform en dus zet Ajax toch hoger in.

In Turijn kan De Ligt een contract met een looptijd van vijf jaar tekenen, waarna hij officieel contractspeler van Juventus is. Volgens het Algemeen Dagblad wacht er voor het talent een jaarsalaris van veertien miljoen euro bruto bij de topclub.

Update - 22.35 uur (12 juli 2019) - 'Juventus betaalt 75 miljoen voor De Ligt'

Ajax en Juventus hebben een mondeling akkoord over een bedrag van 75 miljoen euro voor Matthijs de Ligt, zo meldt Mike Verweij, Ajax-watcher van De Telegraaf, op Twitter. Eerder werd er nog over zeventig miljoen gesproken, maar dit waren onbevestigde berichten. 'Amsterdammers wachten met smart op garantstelling Oude Dame', schrijft de verslaggever verder. 'Komende dagen door juristen benut om alles goed op papier te zetten.'

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
MichelAngelo66
Nou het is duidelijk. Voor 75m naar Juve. Ik heb echt niks met dat Juve, sterker ik vind het een waardeloos clubje. Maar goed hij wil er naar toe of z'n zaakwaarnemer heeft gezegd dat hij dat wil. Succes daar.

Verder heb ik ook niet veel met dat gedweep met de Ligt door sommigen hier. Ja prima, hij deed het goed als aanvoerder, maar ga hem nou niet een echte Ajacied noemen. Dan ga je niet weg op je 19e, zo simpel is dat. Hij gaat achter het geld aan. Dat is z'n goed recht, maar loop niet te miepen over dat Ajax 50m zou hebben beloofd. Die 75m die ze nu krijgen is al een fooi in de huidige markt maar blijkbaar wil Overmars aardig tegen de Ligt zijn. Tel je zegeningen zou ik zeggen. Nogmaals... Ik vind het allemaal niet chique en dan druk ik me zacht uit.
6 -7
SilverHaze
Gelukkig ben jij ook niet chique met het verkondigen van dit soort onzin. Onderbouwing is het niet eens waard.
0 0
trainerdv
Vind ik onzin: Dan noem je vd Vaart, Nigel de Jong, Kluivert, Seedorf etc. ook geen echte Ajacieden... En dat zijn ze wel. De Ligt komt uit de jeugdopleiging, heeft meer dan 100 potten in het eerste gespeeld, CL, EL finale etc. Het is jong. absoluut, maar in Nederland hebben we nou eenmaal geen Puyol of Terry helaas...En wie weet wat hij over 10 jaar doet, a la Blind. Die vond men eerst ook geen echte Ajacied en moet je nu eens kijken....
6 0
Nick
De Ligt is een echte Ajacied. Hij is feitelijk gezien 19 maar vertrekt als een volwassen kerel die uitgeleerd is in Nederland en geen enkele garantie heeft dat Ajax zich überhaupt plaatst voor de CL.

Ik neem het hem ook totaal niet kwalijk dat hij gaat.
Ajax kan zich structureel gezien nu eenmaal nog lang niet meten met Real, Barca, Juve etc.
De Ligt kiest voor 'zekerheid' en kan Ronaldo meemaken in zijn laatste jaren en iedere dag trainen met Chiellini en Bonucci.
6 -2
Champy
Toen hij z'n debuut maakte, dacht ik dat het top zou zijn als ie binnen een paar jaar verkocht zou worden voor €45-50.

Op basis van z'n prestaties van het afgelopen seizoen en z'n ervaring op deze leeftijd was 80m+ meer op z'n plaats geweest.

Ik hoop dat er nog bonussen bij die 75m zitten.
0 0
Johnvanessen
Vreselijk om negatieve reacties omtrent Matthijs de Ligt te lezen. Geldwolf etcetc. Media kan heel veel. Maar als ik de hoogtepunten en dieptepunten van afgelopen seizoenen terug kijk. Zie ik een echte leider. Clubliefde bestaat niet meer. Maar dat het een echte Ajax jongen is, dat staat vast. Deze transfersoap heeft zijn imago geen goed gedaan. Maat komt dat door Matthijs, of door de media of Raiola. Ik blijf er bij dat Matthijs een echte is en voor mij zal hij door de voordeur vertrekken. Tuurlijk is 19 jaar te jong. Maar als er één iemand klaar voor is, is hij het wel. Matthijs, bedankt, ik/we gaan je missen!
6 -2
JOHANisGOD
https://www.foxsports.com.mx/news/415523-en-inglaterra-ya-ven-a-edson-alvarez-como-jugador-del-wolverhampton
0 0
Davidovski
Prima transfer, de Ligt zelf wil gewoon vertrekken, 3e speler qua meest betaalde transferbedrag voor een verdediger ooit. Kan nog een hoop leren van de Italiaanse meesters in het verdedigen (wat goed voor het NL elftal is) en de kans dat Ajax nog goed geld gaat krijgen vanwege een toekomstige transfer richting Spanje of Engeland is reeel. Nu een goede vervanger halen en wij zijn spekkoper..chapeau!
0 -1
Johnvanessen
"In afwachting op een eventuele transfer reist Matthijs de Ligt niet mee met de groep."
0 0
mvdk
Ajax heeft nu wel een oorlogskas om mee te slaan zeg. De Jong max 86, CL 90, De ligt 75... Dat is 251 miljoen plus wat we al hadden... Waarom zouden we überhaupt nog gaan verkopen? Als we de CL door komen pak je weer 35 miljoen plus prijzengeld.
0 0
Ajax4life16
Je moet nu slim zijn en niet met geld gaan strooien. Het gaat heel veel geld kosten om de begroting (flink) td verhogen. En daarnaast hou je van die 250 miljoen misschien 80-100 over na uitgaande transfers, belastingen, premies etc.
0 0
chrisjuhhh
€ 259 inkomend .excl bonussen de Ligt
€ 45 uitgaand excl bonussen Pierie , Scherpen , Martinez , Promes , Marin
0 0
ST
Voor de mensen die het te weinig vinden. Waar baseer je dit op? Met welke transfers vergelijk je hem? Zoek in Google op duurste voetbaltransfers en kijk even welke verdedigers er meer dan 70 miljoen gekost hebben. Alleen Van Dijk iets meer. Maar sommigen hier vinden dat hij 100+ miljoen waard is. Dat kun je vinden, maar het is gewoon niet realistisch.
3 -1
Youri08
Heb toch op de een of andere manier het gevoel dat het bedrag te weinig is maar dat komt waarschijnlijk door het hoge bedrag voor Frenkie en van Dijk. 75 Miljoen is natuurlijk een prima bedrag voor een zelf opgeleide speler van 19.

Alle succes gewenst voor hem.
2 0
Bky
Mooie transfer voor de Ligt, we gaan hem missen.
3 0
HilversumNoord
Toch wel een nare bijsmaak aan deze transfer. Italië is natuurlijk gewoon een kutcompetitie! Juventus doet het nu leuk maar de rest is ruk. Weinig toeschouwers. Corruptie de laatste jaren. Hopelijk verdwijnt hij daar niet in deze malaise..had hem liever naar Spanje of Engeland zien gaan. Misschien zelfs wel Duitsland
5 -1
Leviathan
Maarja toch beter dan Frankrijk...
2 0
Aspers73
Ik ook. Als er één club is waar de meeste Ajacieden een schijthekel aan hebben is het wel Juve. En juist daar gaat hij naartoe. Aan andere kant, hij is weg dus moet het ook weer niet zoveel boeien waar naartoe. Hopelijk loten we Juve en tikken we ze weer helemaal scheel!
1 0
JohnnyD
Ik hoop maar dat de organisatie van Ajax eindelijk stevig genoeg in haar schoenen staat. Geld trekt nou eenmaal vreemde mensen aan die weinig met voetballen op hebben.
1 0
MankeNelis
Matthijs bedankt voor alle mooie momenten, ik hoop dat je binnen de kortste keren spijt krijgt van deze overstap. Gefeliciteerd alvast met 5 x de Scudetto, in een 'top' competitie. Het gaat je goed en kom weer terug bij de mooiste club van allemaal als je tassen vol zitten, net als Daley.
2 0
Wesl
Er valt van alles te nuanceren.. Dat Felix een aanvaller is en De Ligt een verdediger (tweede of derde duurste ter wereld?). Dat Atletico net een dergelijk bedrag heeft ontvangen voor Griezmann én de achterban wat terug moest geven. Én dat atletico zo een groot bedrag betaald ook uit commercieel oogpunt: het aantal Atletico volgers wereldwijd zal flink zijn gestegen, de hype is compleet, doel bereikt.

Daarnaast ziet Ajax kansen in De Ligt en De Jong, ze worden de komende tien jaar dé voorbeelden voor de Ajax jeugd. De beste visitekaartjes die er bestaan zijn twee jeugdexponenten in de top van het voetbal. Dan is het belangrijk dat De Ligt en De Jong met een goed gevoel Ajax verlaten én naar de juiste club. Hierbij zou vol voor het allerhoogste bedrag gaan misschien op de lange termijn niet tactisch zijn.
0 0
JHM
Waarom is De Ligt een geldwolf omdat hij voor Juve gekozen heeft? Hij gaf aan van kleinsafaan al fan te zijn van CR7. Nu krijgt hij waarschijnlijk de enige kans om ooit met hem samen te spelen, daarbij komt dat hij ook nog eens een vorstelijk salaris ontvangt. Hij is pas 19, als zijn contract afloopt is hij 24 en kan hij als hij zich zo doorontwikkeld naar bijna iedere denkbare club. Daarnaast vertrekt hij door de voordeur en levert de club een fantastisch bedrag op. De Ligt is een jongen van de club, en een fantastische captain geweest. Bedankt en succes Matthijs!
3 -5
HilversumNoord
Veel te vroeg voor hem. Iedereen is Klaassen alweer vergeten. Was ook uit zijn jasje gegroeid zei iedereen. Je ziet wat er van komt. Al die jongens gaan te vroeg weg. Leren er toch nooit wat van. 14 miljoen per jaar. Gelijk heeft ie! Maar sportief? Waardeloze keuze
1 -3
Ajax27
Klaassen met de Ligt vergelijken... welkom bij de kleuters van AS. Man man man....
0 -1
Wesl
Klaassen en De Ligt... die behoren toch wel toch verschillende categorieen. Je betoog geldt voor veel spelers maar De Ligt is nu al een absolute top verdediger.
0 -1
DrFootball
Elke training tegenover de beste aanvaller ter wereld lijkt mij sportief ook best een aardige uitdaging. Daarnaast lopen een paar aardige verdedigers waar je nog wel het 1 en ander van kan leren.
2 0
BrandjeXL
Het is nu klaar. MDL is weg en Ajax moet door.
0 0
Gronkjaer
Frenkie de Jong - 75 miljoen
Davinson Sanchez - 40 miljoen
Memphis Depay - 34 miljoen
Arek Milik - 32 miljoen
Ruud van Nistelrooy - 29 miljoen
Davy Klaassen - 27 miljoen
Klaas-Jan Huntelaar - 27 miljoen
Wesley Sneijder - 27 miljoen
Luis Suarez - 27 miljoen
Vincent Janssen - 23 miljoen
Georginio Wijnaldum - 20 miljoen
Alireza Jahanbakhsh - 19 miljoen
Arjen Robben - 18 miljoen
Dirk Kuyt - 18 miljoen
Christian Chivu - 18 miljoen

Overmars, dank voor het mooie bedrag.
9 -3
3*stars*3
Rare is dat je toch denkt, dat er meer in had gezeten voor Ajax mbt De Ligt.
Aan de andere kant, jaar geleden had niemand verwacht dat Ajax 150/60 mil zou pakken voor De Ligt en Frenkie.

Kan mij herinneren dat 34mil voor Depay, paar jaar geleden groot nieuws was in NL.
3 0
MarcelvTol1971
Precies, men is volledig aan het doorslaan en er zijn nu ook al supporters die denken dat het allemaal normaal is.
Het is bijzonder, heel bijzonder
2 -1
DS
Ik las ergens 10% commissie voor Raiola.
Hoe zou dat werken? Moet Ajax 10% van het transfer bedrag afstaan of betaalt Juve 10% naast het transfer bedrag van 75mln?
0 0
Pure
Juve moet dat betalen naast het bedrag als het goed is
3 0
Ajax4life16
Zit er waarschijnlijk gewoon bij inbegrepen dus gaat van die 75 miljoen af. Niet voor niks dat ze een paar dagen geleden 67 miljoen boden, laat dat nou net 90% van deze 75 miljoen zijn.
0 -1
Shardo
De wolf has left the building.... gaat je goed kerel hoop dat je heel rijk mag worden en sportief ook wat laat zien.
0 -8
hallo1
Echt te weinig.

De Ligt is een extreem verdedigend talent en kan nog 15 jaar op topniveau voetballen. Daarbij vertegenwoordigt hij de komende 10 jaar ook nog eens een hele dikke transferwaarde voor Juventus. Volgend jaar kan Juve hem met gemak voor 100 miljoen euro verkopen. Ik mag hopen dat Ajax extra bonussen heeft bedongen en een doorverkooppercentage.

Edit: Schreuder geeft ook aan dat 75 miljoen voor De Ligt ''een koopje'' is.
3 -7
Ozymandias
Hij is de op twee na duurste verdediger allertijden. En dat voor een 19 jarige speler (terwijl spelers normaliter pas rond de 25 jaar hun hoogste transferwaarde halen).
1 0
hallo1
Klopt allemaal, maar de stijging in transfersommen heeft een gigantische vlucht genomen de afgelopen 2 jaar. 100 miljoen is al bijna geen uitzondering meer voor echte top. Ik vind De Ligt, ondanks zijn 19 jaar, daar al toe behoren. Topverdedigers met voetballend vermogen zijn sowieso schaars. Noem maar eens een verdediger die beter is dan De Ligt en nog 15 jaar mee kan. Ik ken ze niet.
0 0
Superjan
En nog steeds zijn er mensen die niet begrijpen waarom dit voor alle partijen een nette deal is.

Wat niet wil zeggen dat ik nog hoop op een doorverkooppercentage natuurlijk.
2 -3
hallo1
Ik vind het te weinig.

De Ligt vindt ik net zo goed als Van Dijk maar dan met meer potentie voor de toekomst. Voor Van Dijk (26 toen) werd 85 miljoen betaald en voor De Ligt (19) nu 75. Dit terwijl De Ligt langer mee kan op topniveau en langer een hogere transferwaarde voor Juventus vertegenwoordigt dan Van Dijk voor Liverpool. Ik mag dus hopen dat er extra bonussen en een doorverkooppercentage zijn bedongen. 75 miljoen euro is veel geld, maar in een wereld waar voor een 28-jarige aanvaller 120 miljoen euro wordt betaald....vind ik het te weinig.
3 -2
fc Barcelona_ke
de ligt kan over paar jaar duurder worden. als hij goed gespeeld hebt in Italie, wil City, Real Madrid of Barcelona hem ooit hebben, dan zal wel minstens 120 miljoen gekost. daarvoor verlost hij duurste nederlander als van dijk af!
van mickey mouse eredivisie naar Juventus heeft Ajax erg goed zaken gedaan met 75 miljoen. voor frenkie geldt het dezelfde!
0 0
MarcelvTol1971
Jij vindt het te weinig... mooi en doorrrrr
1 -1
Rentokill
Hij is een jaar langer gebleven: Wij sportief succes en een speler voor nog meer geld verkocht dan dat ie vorig jaar waard was. Hij een megacontract bij een grote club. Heeft zowel Ajax als de Ligt veel centjes opgeleverd. Dus mooie deal.

75 miljoen voor Ajax en 12 miljoen per jaar voor de Ligt bij Juve
ipv
40 Miljoen en 4 miljoen per jaar bij de Spurs
12 -1
JariJari
125 miljoen naar PSG en 8 miljoen per jaar voor de Ligt had mijn voorkeur
0 0
MarcelvTol1971
Wat een geld weer, ongelooflijk voor een nederlandse club. Overmars heeft afgelopen seizoen de vrije hand gekregen en heeft alles goed gedaan en alles zat mee, dat moet gezegd.
Dat gezeik op Overmars moet eens afgelopen zijn. Standbeeld voor die man, glijdend door het gras. Beter is er echt niet, een zakenman met voetbalverstand en een prima kijk in de eigen keuken. We zijn by far de gezondste club van de europa. Er staat een batterij jeugd klaar waar een paard de hik van krijgt.
En hij zegt gewoon een baan bij Barca af en blijft gewoon bij Ajax omdat ie dat beloofd heeft.
Nu nog één actie Marc : een waarschuwing afgeven dat het klaar is voor (jeugd)spelers die zich aan Raiola verbinden. Die man van de Toekomst weren zou een zege zijn.
23 -9
Nick
Ja spelers verkopen is een hele prestatie..

Overmars moet worden beoordeeld op de selectie die hij neerzet en aangezien hij alle macht naar zich toe heeft getrokken ook op de gang van zaken op de Toekomst.
3 -4
ST
Ja dat is een hele prestatie als je ziet voor hoeveel geld hij ze laat vertrekken.
1 -1
Redrum
Overmars is a goddamn legend. Ik hou gewoon van die man.
5 -2
Yeshyeshyall
Sorry, moest plusje zijn, echt helemaal mee eens!
1 -1
de_pitbull
kijk, eindelijk iemand waarmee ik op 1 lijn zit. Hoe durven mensen te zeggen dat dit prachtige bedrag te laag is..
2 -2
TheTruth
Heel veel geld natuurlijk maar koop aub een echte waardige vervanger. We hebben in de EL en CL campagnes van de afgelopen paar jaar gezien hoe belangrijk het is om een goede verdediging te hebben.
1 -1
Torman
Ajax schijnt de belangrijkste gegadigde te zijn om Kean over te nemen. Lastig punt is nog de terugkoopclausule die Juventus erin wil. Kansen voor D(r)olberg dan echt voorbij?
1 -8
MarcelvTol1971
Dolberg gewoon verkopen, gaat hem echt niet meer worden. Te wisselvallig en je krijgt er geen hoogte van.
2 0
TheTruth
Bron?
0 0
Torman
NOS via Italiaanse journalist:

Volgens Bianchin is Ajax de belangrijkste kandidaat om spits Moise Kean van Juventus over te nemen. De Italiaans international (19) heeft nog een contract voor een seizoen. Juventus wil hem graag verkopen om snel wat geld los te krijgen voor Mauro Icardi (Inter), maar wil in de deal voor de tienersensatie van afgelopen jaar wel een terugkoopclausule bedingen.

Zie hem graag komen. Hopelijk zonder clausule. Anders kan je in ieder geval onze vriend traore een jaar laten rijpen in de eredivisie. Overigens denk ik dat ie voor een gunstige prijs is op te halen gelet op het eenjarige contract nog
2 -2
Rentokill
Een minnetje geven op een reactie die slechts uit een bronvermelding bestaat. Hoe zielig is dat?
1 -2
Liam
Hoezo nog een spits halen? We hebben er al meer dan zat. Daarom lijkt me dit een bekend broodje aap-verhaal.
0 0
TheTruth
Terugkoopclausule zou wel heel zonde zijn, ik zou hem dan maar gewoon niet kopen.
0 -1
kaashaas
Spelers wereld wijd komen of zijn nu pas terug van vakantie.
Ik verwacht nu pas een versnelling omtrent transfers..
0 0
Arjen55
Ajax moet doorpakken maar nu wel n beetje tempo met transfers duurt weer veel te lang dit .....welke verdediger willen jullie ?? een Hollander of ...... En het lijkt mij gaaf om Bergwijn er ook bij te halen dat zal lekker reuring geven grijns ......
0 -5
Ajaxmax
Die KUTTELEGRAAF moet dit weer melden om de eerste te zijn.
Het is nog niet rond!!
Pas als het op Ajax.nl staat is het rond!!!!!!!
1 -6
Pure
Whahahha ben je serieus?
0 0
MarcelvTol1971
@Ajaxmax : Jij hebt er gewoon echt nog hoop op dat het niet doorgaat ?
1 -1
Ajaxmax
Nee lekker de krant volgen ,
0 0
MarcelvTol1971
Wat volg jij dan, postduiven ?
0 0
Ajaxmax
Een officiele site, bijgoochem
0 0
MarcelvTol1971
Ik ook van jou
1 0
JPM
Goed verhaal!!!!!!!!!!!!!!!!
Doen we niets mee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 -2
SilverHaze
Er staat toch mondeling akkoord... man man man man man man man
1 -1
Ajaxmax
Check de Ajax-site dan sukkels
0 0
MarcelvTol1971
Dat is toch een kwestie van tijd druktemaker, de papierwinkel moet nog even rondgemaakt worden. Maak je toch niet zo druk man, de Ligt is gewoon verkocht, punt.
0 0
SilverHaze
Mondeling akkoord: een situatie waarbij twee of meerdere partijen in overeenstemming zijn gekomen, maar dit nog niet rechtsgeldig hebben gemaakt door middel van een contract. Het is dus nog niet rond, zoals je zelf zegt. Prima als je er niet veel van af weet, maar hou dan je mond. Dat doe ik ook als ik ergens de ballen verstand van heb.
0 0
Rentokill
Mondeling akkoord is rechtsgeldig. Ik kan je legio voorbeelden geven van juridis predentie waaruit dat gebleken is.
1 0
trainer
prima bedrag. top gedaan door overmars en het is de Ligt gegund. wat een top speler. persoonlijk zag ik hem liever naar Engeland gaan want dat wil ik nog wel kijken op tv. de Spaanse en Italiaanse competitie volg ik minimaal. ben het overigens niet eens met Ali b dat de Italiaanse competitie zoveel slechter is al Spanje. een wedstrijd van een pak hem beet Valencia is ook vaak niet aan te gluren.
3 -1
Meerkoet
Met aftrek van de inkomende transfers heeft dit jaar per saldo minimaal 200miljoen opgeleverd.
In NL is dat een financiele krater met de concurrentie.
Zelfs al zou Feyenoord of PSV de komende 4 jaar CL spelen, dan nog komen ze in al die jaren niet aan dit bedrag.
Ajax heeft het financieel goed voor elkaar en gaat nu proberen door te pakken.
1 -1
IkJijHijWijJullieZijnAjax
Ik zal jullie vertellen, dat ajax pas met deze transfer definitief een gat slaat tussen het ajax van pak en beet 5 jaar geleden.
met deze miljoenen kan ajax de aankomende jaren groeien tot een club met een vermogen van 500 mil t/m 1 miljard. met geld maak je geld.

vanaf nu kun je elk jaar zeer grote versterkingen halen, en levert elke speler veel geld op. helemaal als de ligt en frenkie de jong ook nog eens zeer goede reklame maken in het buitenland.

we hoeven nu niet meer te hengelen naar spelers van 8 miljoen, straks kan je met groot gemak 3 keer een daley blind halen, en we kunnen hele goede salarissen bieden.

daarvoor vind ik het onbegrijpelijk dat marc word afgezeken, de man heeft ajax van een armoedzaaier veranderd in serieus grote stinkendrijke club, en dat binnen 7 jaar!! en dat niet alleen, ajax heeft eigenlijk al een tijdje weer europees aanzicht, dan moet je je voorstellen, dat dit ajax niet zoals het elftal van 2003 heeft moeten teren op voorgaande succesen.

ajax stelde geen klote voor in de ogen van europeanen, jongeren wisten niet eens dat ajax zo succesvol was in het verleden, omdat er zon lange tijd tussen zat. het is dus voor 100% te danken aan de samenstelling van goede mensen binnen ajax.

dit wetende, moet je jezelf afvragen of het wel terecht is dat je marc zo af loopt te zeiken, er zijn doelen gehaald die niemand in europa voor elkaar kan krijgen.

arena verbouwd van een schuilkelder in een voetbaltempel
vermogen idioot omhoog
europees succes/aanzien
mooi voetbal
11 -4
Finidi en Nwanko
Natuurlijk, gewoon het geld over de balk gooien en drie keer het bedrag van Blind uitgeven (3×16=48mio)?? Ben benieuwd hoe jouw huishoudboekje eruit ziet?

Wat is er mis met Tagliafico (4 mio), Sanchez (5 mio) en Martinez (7mio)????? Als Marc jou volgt wordt hij in no time weer afgezeken omdat hij de club weer naar de financiële afgrond leidt!!!!
0 0
TheTruth
Ajax is zich zeker weer aan het opbouwen. We zeggen al jaren hoeveel poen we hebben en dat ze het moeten uitgeven enzovoorts, maar de tijd waarin we met dure aankopen zelfs geld kunnen verdienen is nu echt aangebroken en ik denk ook dat dat is waar ze op zaten te wachten.
1 0
mcjc
Dit allemaal dankzij Cruijff niet te vergeten.
7 -2
Liam
Zonder Cruijff was Ajax een clubje zoals Feyenoord.
3 -2
IkJijHijWijJullieZijnAjax
zeker
0 0
Cruijffthebest
Precies, dat vergeten heel veel mensen hier en eigenlijk overal!!!
2 -1
MarkAFCA
Qua organisatie wel. Wat talenten betreft (De Jong/Ligt) en het geld wat daarmee binnenkomt is het puur toeval natuurlijk.
1 0
Libero
Haha, oké. Ajax doet niet aan talentontwikkeling en intensieve begeleiding. Frenkie is natuurlijk niet gescout en zou ook nu al bij Barcelona spelen als hij destijds bij Willem II (op de bank) was gebleven.
Ja, uitzonderlijke talenten, maar ook die hebben een juiste omgeving en begeleiding nodig om zich optimaal te ontwikkelen. Toeval, ammehoela.
1 0
Finidi en Nwanko
Nee het ligt allemaal aan j.c. hoor. Zelfs als ze in 2029 de cl winnen ligt dat aan jc.
0 0
Libero
Beweer ik dat?
0 0
Finidi en Nwanko
Excuus, was een reactie op mcjc. Verkeerd geplaatst.
0 0
Nick
Meneer Cruijff voor jou, kneus.
0 -1
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ligt er aan wie je als trainer hebt, en welk vertrouwen ze krijgen.
er lagen ook meer kansen om jonge spelers een kans te gunnen. ajax heeft gewoon goede aanvullingen gekocht, niet zomaar spelers die leuk met een bal kunnen goochelen zoals weleer. maar gewoon spelers met veel wapens.

als je dan een goede basis hebt staan, kun je ook talenten langer laten staan.
1 0
larson
top verhaal volledig mee eens ook.
we stralen weer echt de club ajax uit.
verder kennen ze onze spelers weer echt,dit jaar is wel zo belangrijk je moet dit jaar ook gewoon weer in de poule fase komen.
A voor geld B voor nederland.
Maar je hebt nu een stap gezet normaal gesproken gingen spelers weg als onana en en nico nu blijven ze.
Dit zijn ook stappen die veel mensen hier niet zien,wellicht over 10 jaar is ajax zo groot dat je de ligt en frenkie niet meer hoef te verkopen het is ook deels hoop .
Maar kijk eens waar wij nu staan dit is overmars geweesr
5 -1
WeerDinges
Dat gehaat op Overmars slaat echt alles. Denk dat we geen betere TD kunnen wensen. 1 seizoen de vrijheid gekregen van de RVC en zie wat het heeft gebracht. Heb een beetje vertrouwen in die man en hou eens op met dat soccer manager gedrag. Transfergeld zie je als supporter toch niks van in je portomenee.
14 -2
MarcelvTol1971
Volledig mee eens. Dat gezeik op Overmars moet eens afgelopen zijn. Standbeeld voor die man, glijdend door het gras. Beter is er echt niet, een zakenman met voetbalverstand en een prima kijk in de eigen keuken. We zijn by far de gezondste club van de europa. Er staat een batterij jeugd klaar waar een paard de hik van krijgt.
4 -1
Joodhannus73
Of zoals Alfred Schreuder in de Telegraaf zegt: "als je naar de huidige markt kijkt, denk ik dat het een koopje is", over de 75 miljoen die Juve betaalt aan ons aller Ajax. Minimaal 50 te weinig. Ook voor De Jong 50 te weinig. Dus Overmars laat even 100 miljoen liggen. En maar blijven klappen voor hem. Onbegrijpelijk! Ik blijf het roepen; wij betalen voor elke speler de hoofdprijs (of het nu een Labyad, Bandé of direct mogelijk Alvarez betreft) en verkopen structureel 30-50% onder de marktwaarde ((of het nu een Cerny, Kluivert of De Ligt betreft). En iedereen maar de hand boven het hoofd van Marc netto houden. En recht lullen wat krom is. En dan heb ik het nog niet eens over de spelers die (vrijwel) gratis de deur uitlopen, zoals Younes, Dijks en direct Veldman. AC Milan doet nu gewoon een bod van 20 miljoen aan Bologna op Dijks. Ter verduidelijking, wij verkopen Wöber halverwege het seizoen (waarom dan?) aan Sevilla voor 11 miljoen (en eerder voor 7,5 miljoen gekocht).
4 -8
Raoul14
Zeiken om te zeiken anders kan ik het niet zien.
0 0
MarcelvTol1971
Zou het ook zo kunnen zijn dat er voor heel veel spelers absurd veel wordt betaald en dat sommige daardoor denken dat dat dan de norm is. Nu weer. 120 milj voor Griezmann betaald door een club die tegen de rand van de afgrond staat. Dat is van de knotse dat dat kan en mag. De bedragen voor de Jong en de Ligt zijn ook ver over de top als je er nuchter over nadenkt.
0 0
Pure
Haha wat een droeftoeter ben jij. Dus omdat Schreuder het zegt is het zo? Misschien floppen ze beide wel en heeft Ajax dus de hoofdprijs gekregen. Jij laat je echt alles aanlullen he. Dijks naar Milan whahahahahaha zou mooi zijn voor hem en voor Ajax want die zullen dan ook nog wel wat ontvangen, maar je wou zeggen dat je hem graag wou houden ipv Tagliafico? Kluivert heeft Ajax juist de hoofdprijs voor gekregen met zijn 1 jarige contract of denk je dat hij nu meer waard is? Younes is zo ongeveer gratis gekomen en iedereen weet wat voor vieze spelletjes hij speelde. De zogenaamde nieuwe mister Swart. Wober is toch die verdediger die 2 goede potjes heeft gespeeld en finaal afgezeken werd hier door jan en alleman? Als linksback was het drama en als backup cv ging het nog net. Ik heb van je rijtje spelers er nog geen 1 gemist maar blijkbaar wil jij graag terug naar het niveau onder Frank de Boer. Jij zou het allemaal wel beter kunnen dan Overmars natuurlijk enorme lulhannes. Overschat jezelf toch niet zo en doe vooral niet alsof je er verstand van hebt want mijn zusje met het syndroom van down heeft er nog meer kijk op
1 0
JariJari
De Ligt flopt niet.
0 0
Joodhannus73
En omdat jij het zegt is het niet zo? Heb jij meer verstand ervan dan Schreuder? Wie ben jij dan? Het zijn gewoon feiten die ik opnoem en omdat jij kennelijk een eencellige bent die daar geen adequaat antwoord op geeft, ga je afgeven op de man. Ik blijf liever de bal spelen. Positvo's die op een Ajax-Yoga matje zitten en alles door een roze bril willen zien, zijn toch niet te vermurmen. Ajax laat gewoon geld op straat liggen door incompetent management. We hebben nog nooit goed management gehad en nu nog steeds niet. Ooit een kaartje proberen te bestellen op de Ajax website? Slechtste website ooit. Ook een uitvloeisel van het management. Wat Frank de Boer met mijn comment te maken heeft, is mij een raadsel. Als iemand anti-betonvoetbal De Boer is, ben ik het. Het contract van Kluivert had je vlak voor of rond zijn debuut moeten openbreken en verlengen. En hetzelfde had je moeten doen toen Veldman geblesseerd raaktte. Nu vraagt Ajax of hij wil blijven, maar ben je te laat. Allemaal mismanagement!
0 0
Liam
Ajax betaalde 11,7 voor Tadic. Dat noem jij de hoofdprijs ?
1 -1
Libero
Was wel iets meer, want Ajax betaalde het gouden-handdruk-gedeelte, ca. 3,5 mio, aan Tadic zelf zodat Southampton minder doorverkooppercentage aan Twente af zou moeten staan.
Dan nog was het, zeker achteraf bekeken, een buitenkansje.
1 0
31xAjax
Noem eens even 3 spelers met een 2 jarig kontrakt die vanuit een kleine competitie voor meer dan 75M of 86M zijn getransfereerd.....
3 -1
WeerDinges
Noem mij 1 TD die het beter heeft gedaan en 1 die het beter zou doen? Daarnaast vergeet je even dat Blind, Promes en Tadic voor zeer weinig zijn aangetrokken. Dus je maximale betalen gaat al niet op. Dan hebben we nog Sanchez en Milik gehad. Ook door Overmars aangetrokken voor relatief lage bedragen en voor aardig wat centjes verkocht. Dat er soms een miskoop tussen zit heeft iedere club. Maar als je het vergelijkt met een City of een Real doen we ook qua miskopen nog steeds erg goede zaken en valt het te overzien. Dus ipv dat ongefundeerd haten mag je best trots zijn op Marc en blij zijn dat die vent een Ajax hart heeft en tot dusver alle aanbiedingen voor hemzelf zonder pardon afslaat.
2 -1
VDV23
Eens! Hierbij moet je ook rekening houden met het feit dat de eredivisie ook niet een aansprekende competitie is wat er ook voor zorgt dat de prijs gedrukt wordt. Tuurlijk hebben ze het fantastisch gedaan in Europa maar zo liggen de verhoudingen nou eenmaal. 75 miljoen is een prima bedrag en je moet Matthijs deze stap ook gunnen na zijn jaar.
2 -1
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ik kan je adviseren om in archieven te duiken van 2011, om daar te kijken naar het gezeik wat er toen was over hoe ajax er voor stond.

zeiken over maar 75 miljoen voor de ligt.
is compleet gestoord, als je ziet waar we vandaan komen, voor de tijd zonder marc overmars.
zoals we er nu voorstaan had ik nooit durven dromen.
we reageren als een stel verwaande kinderen
6 0
Libero
Én verwend. Het lijkt nooit genoeg te zijn. Zo goed als gegarandeerd 86 mio voor Frenkie (die een half jaar eerder nog geen 40 waard zou zijn) en er werd schande gesproken over een meer dan verdubbeling van het recordbedrag in de ED, laat staan voor een Nederlander. Schiet mij maar lek.
0 0
TheRiviera
Ajax vroeg 75 miljoen omdat het een marktconform bedrag is. Dus ze verkopen niet 30 tot 50% onder de marktwaarde. Wat betreft Schreuder geeft hij zijn mening. Maar hij spreekt geen feiten. Natuurlijk had Overmars voor zowel Frenkie als De Ligt 50 miljoen extra KUNNEN vragen. Maar dan had geen club hun gekocht. Omdat 125 miljoen voor zo'n speler ver boven de marktwaarde ligt.
3 -3
Ajax#1900
Plus dat spelers dan een arbitragezaak gaan aanspannen of überhaupt hun contracten niet meer verlengen. Mensen spelen echt te veel FIFA hier. Hebben totaal geen realistisch beeld.
1 -1
TheRiviera
Welkom op AS zou ik zeggen. Zo gaan mensen hier nou eenmaal te werk. Ze zien een speler zoals Joao Felix voor 126 miljoen vertrekken en ze denken ineens dat je 200 miljoen voor De Ligt kan vragen.
0 0
AFCA-B93
Lees dingen als 10% doorverkoop wegens de opleiding van Matthijs. Mocht dat zo zijn dan kan je miminaal nog een dikke 10 miljoen bijschrijven later
0 0
mcjc
75 lijkt een mooi bedrag, maar is nog steeds te weinig voor de Ligt. In deze tijd worden de beste spelers ter wereld voor bedragen van over de 100 miljoen verkocht. Ajax had op zijn minst 90 miljoen moeten incasseren.
2 -5
Liam
Marc heeft rekening gehouden met vorig seizoen maar desalniettemin een mooie prijs gekregen. Dus hij toont de ‘grootsheid’ van t nakomen van afspraken en laat zich tegelijk niet piepelen. Zo haalt hij de Max eruit: De Ligt bleef nog een jaar en nog pakt hij 75 miljoen. Prima.
0 0
TheRiviera
Je hebt niet echt veel verstand van voetbal merk ik. Er zijn altijd meerdere factoren die invloed hebben op de eventuele prijs van een speler. Om er twee te noemen. 1. De ligt komt uit de Eredivisie en 2. Hij is een verdediger. Dus natuurlijk WIL je meer geld zien voor De Ligt maar realistisch gezien gaat geen club rond de 100 miljoen betalen voor De Ligt.
1 -1
JariJari
Tuurlijk wel. Alleen niet OOK 14 miljoen per jaar aan salaris en een dwangsom aan Raiola.

Zonder Raiola en met 8M per jaar had Ajax 120M gehad voor hem. Hard genaaid zijn we.
0 0
TheRiviera
Ajax had onder geen elke omstandigheden 120 miljoen voor De Ligt gekregen. Over het algemeen worden aanvallers en middenvelders voor meer geld verkocht dan verdedigers. Als er geen club bereid is om 100 miljoen neer te leggen voor Frenkie dan zal er geen club bereid zijn om 100 miljoen of meer neer te leggen voor De Ligt.
0 0
Jelephi
En wie ben jij
2 -5
Bennyben
Hij heeft wel gelijk kijk waarvoor van dijk destijds verkocht is.
3 -1
TheRiviera
Van Dijk is voor 10 miljoen meer verkocht en dat is meer dan normaal. Vergeleken met De Ligt heeft Van Dijk zichzelf al bewezen seizoenen lang op het hoge niveau van de PL. In alle eerlijkheid komt De Ligt pas kijken. Je moet sowieso nooit spelers uit de 5 grootste competities gebruiken als argumenten waarom De Ligt's transfersom hoger zou moeten liggen. Dus hij heeft simpelweg niet gelijk. Het zal nog een paar jaar duren voordat we aankomen bij het moment dat een club zoals Ajax 100 miljoen kan vragen voor hun talenten.
2 -1
JariJari
Maar van Dijk is een klasse minder goed dan de Ligt.
0 0
TheRiviera
Van Dijk is een CL winnaar en word gezien als de beste verdedigers in de PL. Een competitie vele malen sterker dan de Eredivisie. De Ligt is nog jong dus hij heeft de potentie om veel beter te worden. Maar om te zeggen dat De Ligt nu al een klasse beter is dan Van Dijk is overdreven fantasie.
0 0
witchmaster11
Bloed is dikker dan water , maar wel hulde voor overmars die bleef wel op zijn standpunt staan 75 miljoen en geen stuiver minder
3 -1
TheRiviera
Ben benieuwd of dat met of zonder bonussen is. Als het zonder is en hij net als Frenkie 75 miljoen exclusief heeft gekregen dan is dat inderdaad erg netjes.
0 -1
Cupmetgroteoren
Ik had nooit iets tegen de ligt, maar hij omringt zich met de twee engste mensen uit de voetballerij, Molenaar en Raiola, waarbij we bij Raiola in ieder geval weten wat voor vlees we in de kuip hebben. Molenaar vind ik echter een een gladde kontenlikker, erger me altijd mateloos aan die man.
1 -8
CruyffFootball
Hij omringt zich met Keje Molenaar?
Volgens mij is dat gewoon de vader van zijn vriendin.

Keje Molenaar zei ook dat hij voor Barcelona zou kiezen vanwege Messi en de band tussen Ajax en Barcelona (Cruijff) maar dat de Ligt het helemaal zelf moest bepalen.
4 0
RedFeather
En hoe de vak kun je Keje nu eng noemen.
Zeer amabele man met hart voor de club.
4 0
Ajaxmax
tis AIMABEL
0 0
MarcelvTol1971
En ook how the fuck
1 0
Dennis1964
Prima bedrag. Maar waarom Juventus? AJAX is groter. OK voor het geld. Maar een paar jaar AJAX en daarna Barca ofzo en je bent ook binnen. Maar er zal wel een goede kop op zitten. Begrijp deze uitdrukking nog steeds niet. Volgens mij heeft Ziyech een goede kop.
1 -2
Cupmetgroteoren
Omdat Juve het hoogste salaris bood. Is gewoon een puissant rijke topclub die wilde voldoen aan De Ligt's salaris. Daarmee is het boek gesloten. Er wordt me verder iets teveel afgegaan op iemands uiterlijk en uitstraling en hoe goed iemand in de media overkomt. Maar laten we eens beginnen met mensen op hun daden te beoordelen. Zyiech is Marokkaan, kijkt soms chagrijnig en is kortaf in de media, dus zal het wel een hele slechte jongen zijn met slechte intenties en een splijtzwam in de groep. Allemaal gebaseerd op vage indrukken en oppervlakkige shit. Kijk je naar zijn daden en daadwerkelijke gedrag dan zie je dat ie begaan en betrokken is en goed in de groep ligt. Op jonge leeftijd ondersteunt ie sociale projecten en geeft geld aan een voetballer die niet meer kan voetballen door een ongeluk. Bovendien heb ik 'm nog niet kunnen betrappen op opportinistische geldlust. Maar nee, het plakkaat 'vervelende jongen' wordt telkens maar op 'm gedrukt. Het moet maar eens stoppen met die onzin en inderdaad ook met 'er zit een goede kop op'. Om doodmoe van te worden.
4 0
Ajax4xbestevaneuropa
Na van dijk wel de duurste verdediger ooit volgens mij. Die joao felix is overpriced en benfica had geluk dat een club die clausule van 120 wilde betalen omdat atletico griezmann wegdoet.
De ligt had voor meer moeten/kunnen weggaan, maar die 75 is toch een heel mooi bedrag.Begroting van heel psv vorig jaar was 73 miljoen... De ligt en De jong zijn samen de helft waard van een nieuwe kuip. Ajax verdiende nu +200 incl. CL inkomsten. Die nieuwe kuip verdienen ze bijna 1 jaartje, sterker nog Ajax die nieuwe kuip zo cash aftikken. Als die eenmaal gebouwd heeft dan heeft Ajax inmiddels +500 mil. En moet feyenoord het doen met 20-25mil per jaar en hopen dat ze overleven.
1 -1
Milanajax
We moeten niet kijken en ons vergelijken met dat clubje uit Rotterdam. We zijn daar al ver en ver voorbij. Wij moeten juist gaan kijken naar clubs als Benfica en dergelijke. Wij moeten zsm ook dat soort bedragen kunnen krijgen, hoe idioot het allemaal ook is.
3 0
MPAjax
bedank uefa en sponsoren maar dat zijn de suikerpappies van clubs als juventus
2 -2
Ruff Rhythim
75 miljoen.
Prima bedrag. Door!!!
En nou gewoon iedereen die over welk bedrag nog verder loopt te hannessen...gewoon kappen met dat!
Tis klaar nou...get over it!!!
5 -5
DollieDollie
Is goed zo en klaar nu, we gaan hoge ogen gooien toppers!!
X
2 -1
Wesl
Frenkie de Jong en Matthijs de Ligt. Kosten de club in totaal ooit een euro aan transfergeld en leveren meer dan 160 miljoen op (inclusief bonussen). Bravo
5 -1
AFCAjax
joao felix kostte benfica in totaal 0 euro aan transfergeld en levert meer dan 120 miljoen op (exclusief bonussen). Bravo
2 -9
RedFeather
AM wil dat neerleggen
Barca geen 75 voor Ligt
Doe je als Ajax niets aan
Twee slechte keuzes
0 -1
Joseph
Het is leuk voor de Ligt dat hij naar zo'n grote club kan en dat hij dit salaris krijgt, maar eigenlijk is het gewoon niet goed te praten dit soort salarissen.

75 miljoen is voor Juventus een top prijs, voor Ajax ihad het iets meer mogen zijn, maar het is gezien de begroting een geweldige slag.

Ik hoop dat er snel een versterking bij komt centraal achterin en dat het lukt om Ziyech nog een jaar te houden!
1 -1
Ajaxxxisdebeste
Ajax is groter
0 0
Dennis1964
Zeker veel groter. Juve steelt CL door doping. AJAX wint CL door aanvallend spel en jeugdig talent. WZAWZDB XXX
0 0
rodnet
Jongens, jongens, keer terug op aarde. Ajax kan in het huidige door geld verkankerde klimaat qua mogelijkheden niet meer in de schaduw staan van de beste clubs uit de grote competities. We zijn een grote club met een grote naam maar doen in feite eigenlijk op een enkele uitzondering na (wanneer we weer eens toptalenten voortbrengen die dan net aan 1 of 2 jaar blijven voor ze worden weggekocht) allang niet meer mee....
0 0
CruijffiaansNouriaans
Ja maar de ligt + doping hahaha
0 0
dianaajax
die mexicaan en gewoon bergwijn ophalen
0 -4
AFCAjax
Geen bergwijn.. heeft het nooit laten zien, alleen tegen het rechterrijtje, kost veel te veel geld en we hebben genoeg spelers voor zijn positie of je moet jeugd nooit meer de kans willen geven
4 -1
Sproeier
Hoewel Mathijs natuurlijk een supertalent is, blijf ik het jammer vinden dat jongens van 19 jaar blijkbaar niet meer te behouden zijn voor Ajax. Zelfs als de resultaten bijzonder goed zijn en het salarisplafond is losgelaten.

Maar als dit bericht klopt heeft Juventus uiteindelijk toch netjes de vraagprijs betaald. Prima gedaan, Marc.
7 0
JariHeijden
Die is tendentieuze praat. Je doet net alsof wat er met De Ligt gebeurt de standaard is. Maar dat is niet zo. De laatste keer dat er een basisspeler van Ajax weggegaan is op zijn negentiende was volgens mij Seedorf.
Bij het huidige Ajax gaat het andere ultieme toptalent, Frenkie de Jong, weg op zijn 22e. Verder is Blind in de bloei van zijn leven teruggekomen, heeft Tadic als dertigjarige zijn contract verlengd, is Ziyech als mid-twintiger ook nog bij Ajax. Eigen jeugd VdBeek is ook 22 een ook nog steeds bij Ajax.

Naast Blind en Tadic lukt het nu ook om spelers als Tagliafico voor Ajax aan te trekken. Dat is geen toevalstreffer en iets eenmaligs, want Martinez is ook gekomen. Ik weet niet of het in de toekomst vaker gaat voorkomen dat spelers als Blind in die fase van hun carrière vaker zullen terugkomen, of dat super transfers als Tadic vaker gebeuren, maar je kunt in zijn WeekendjeWeg wel zeggen dat Ajax op dit moment een enorme aantrekkingskracht heeft. En dat is geweldig!!!
3 -1
SUPERJODEN1900
Het is ook niet zomaar een jongen van 19 he, het is een jongen van 19 die al 3 jaar bij het 1e elftal van Ajax zit, speelt alsof hij 31 is en het is een 19 jarige die het grootste verdedigende talent ter wereld is.
3 0
Sirius666
Je moet redeneren vanuit de Ligt zijn perspectief. Hij is ambitieus en wil (nog) beter worden. Bij Ajax is hij m.i. uitgeleerd. Blind is afgelopen jaar nog van nut voor hem geweest en dat was het wel. Kijk eens die jongen allemaal bereikt heeft!

Zijn salaris vind ik echt wel een dingetje. Lijkt mij ook niet heel handig als je over wat jaartjes naar een volgende club wilt verkassen...en je dan nog steeds pas 22jr bent lol.
0 -1
altijdwelwat
Een keuze voor veiligheid en financiën vanuit De Ligt , en dat betreur ik . Kiezen voor Juventus is kiezen voor zekerheid , je word daar de komende 3 jaar met je vingers in je neus kampioen en dus blijft dat aura van winnaar om hem heen hangen. Vraag is alleen of kiezen voor zekerheid leuk is en of het je persoonlijke ontwikkeling ten goede komt.
0 -4
Ziyech22
kan me hierin wel vinden. denk dat de echte uitdagingen niet in Italië zullen liggen voor deze jongen. Maar goed, leuk voor em als ie daar ook naam kan maken en staat toch ook met een van de beste ter wereld op t veld, ook leuk..
2 0
Ajax#1900
Hij hoeft er ook niet 15 jaar te spelen hè. Natuurlijk kan hij een hoop leren van de verdedigers en trainers bij Juve en hij heeft kans op CL succes. Is gewoon een prima keuze.
1 0
Ziyech22
hij zal zeker wel leren, ongetwijfeld. Maar in Engeland en Spanje heb je toch meer grotere/betere tegenstanders. Maar dat ie bij gaat leren staat buiten kijf
0 0
Ronaldinho020
4 jaartjes bij juve, de druk van moeten presteren in de CL. Favoriet zijn. En dan de stap maken naar PL of La Liga. Prima carriere
0 0
Ajaxforever1985
De ligt heeft hier wat neergezet en ik ben blij met Mino, want ik weet niet of mensen kunnen rekenen hier, maar Mino brengt een grote speler minimaal 4 keer weg en ajax gaat komende jaren flink cashen aan alle spelers die hij wegbrengt! Ajax wordt alleen maar slapend rijker en rijker wanneer deze geldwolf weer aan de slag gaat.
1 -8
Sjaakvaak
Jij bent niet heel slim. Mino dwingt juist lagere transferbedragen af bij Ajax, zodat de spelers een hoger salaris kunnen eisen. En hij zelf een grotere tekenvergoeding. Mino kost ons alleen maar geld.
2 0
Ajaxxxisdebeste
Te danken aan Marc... niet die pizzabakker... wat lul jij nou dom
2 0
Jelephi
Wat veel directeuren zitten er op AS zeg
7 -5
ditisdebeslissing
hahaha geweldige reactie. Gaat tegenwoordig niet meer over punt naar voren of naar achteren maar over kopen en verkopen.
2 0
Tomajax1990
Tuurlijk, in de zomer ben ik TD, tijdens het seizoen hoofdtrainer, en als er nog andere dingen bijkomen ben ik meestal nog commercieel directeur en algemeen directeur. Leven van heel veel Ajax supporters volgens mij.
1 0
dianaajax
ben gewoon fan die wat te zeieken heeft en af en toe blij is/

vorig jaar veel blij
1 -1
MPAjax
komt door football manager natuurlijk wat denk jij nou lol
1 0
Antafca
en weer over tot de orde van de dag. Hoop nog steeds op alderweireld
1 -4
Dolberg25
25 miljoen moet toch wel kunnen zou je zeggen? Roma wil hem ook hebben, maar Toby verkiest ons wel boven die stink Italianen.
0 -2
JOHANisGOD
Ja joh, makkie.

Salarisje van minimaal 6 miljoen per jaar.

Makkie.
3 0
AjaxDaniel
Toby wilt nog ff cashen dus dat gaat hem niet worden voor ons.
4 0
4EVERAJAX
Matthijs veel succes daar! thanks voor de mooie tijd bij onze club!
6 0
kaashaas
Best een slim ventje die burger. Op.zijn leeftijd al weten waar je plafond ligt is natuurlijk knap. De meeste van die leeftijd hebben geen zelf kennis en denken dat ze allemaal Ronaldo kunnen zijn.
2 0
AlexIbarra
Ik baal er wel van hoor..

Volgens de Telegraaf werd hij binnen Ajax als voornaamste kandidaat beschouwd voor het opvolgen van De Ligt. ;)
0 0
TontoKarnaggel
idd erg jammer, nu dan maar noodgedwongen doorschakelen naar iemand die wel kan voetballen.
1 0
Toeschouwer
Bedoelde je Hamburger!!
0 0
GvanderK
Wat bedoel je met burger, welke burger? Volg het niet echt :)
0 0
AFCAMM
Is blijkbaar een speler van Feyenoord, die heeft aangegeven dat Ajax niets voor hem is.
0 0
JanTa
Hebben Feyenoord spelers ambitie?
0 0
debarbaar
Kaashaas zit duidelijk met zijn hoofd bij het verkeerde onderwerp. En wel het feit dat "Buger" van Feyenoord niet "verhuurd" wenst te worden aan Ajax. He Dunning Kruger effect slaat onverbiddelijk toe.
0 -1
JOHANisGOD
Zie VP.
0 0
Cello
En toch moet ik lachen. Mike Verwey, van de TG, die eerder met stelligheid beweerde dat De Ligt voor 70 mio naar Juve zou verkassen zegt nu dat dat iets minder stellig had moeten zijn, immers het zouden onbevestigde berichten zijn. Nu zou het om een mondeling accoord gaan???. Is het nu dan wel een bevestigd bericht???. En wie bevestigt dat dan?. Net zo bevestigt als bij de eerste berichtgeving?. Hahaha....

En dan zou het om een mondeling accoord gaan. Werkelijk?. Hebben Ajax en Juve zo'n slechte verhouding dat er niet eens meer een bevestiging per e-mail is?.

Maar ondertussen melden het digitale thuis van zowel Ajax als Juventus nog helemaal niets!.
En van Ajax kan ik me iets voorstellen, vanwege dat het beursgenoteerd is en het mogelijk pas maandag kan bevestigen (als het waar is). Daarentegen weet ik niet of Juve zich gehouden is aan spelregels.

Eerst maar eens kijken of Mathijs zaterdag (morgen dus) achter blijft in Amsterdam en dus niet meegaat op trainingskamp.
4 -2
Ajaxmax
Helemaal mee eens, Die dikke Mike Verweij met zn scoringsdrift....
0 0
Toon meer reacties