Wout Weghorst is trots dat hij het shirt heeft mogen dragen van Ajax. Dat laat de spits blijken in gesprek met de clubkanalen van de Amsterdamse club. Zaterdagochtend werd Weghorst gepresenteerd bij FC Twente, waardoor er na twee seizoenen een einde komt aan zijn tijd in Amsterdam.
Als kind had Weghorst de droom om te voetballen in de Johan Cruijff ArenA. 'Als we voor onze vakantie richting Schiphol reden, kwamen we langs het stadion. Ik zei dan tegen mijn broers: "Hier ga ik ooit voetballen". Als ik heel eerlijk ben, hoopte ik er ooit één wedstrijd te spelen, niet eens als speler van Ajax', vertelt de spits. 'Dus het was fantastisch om dit mee te maken. Elke wedstrijd in de Johan Cruijff ArenA was een feest.'
Voor Weghorst was de eerste ontmoeting met de supporters van Ajax dan ook bijzonder. De aanvalsleider zat op de tribune tijdens een duel met Jagiellonia Bialystok en er werden beelden van hem getoond in het stadion, waarna hij werd toegezongen. 'Als ik daarop terugkijk, was dat één van mijn mooiste momenten gelijk bij Ajax.'
Een ander 'hoogtepunt' voor Weghorst was zijn winnende treffer tegen FC Groningen in het seizoen 2024/2025. 'De winst tegen Feyenoord-uit was ook mooi. Toen we terugkwamen op De Toekomst stond het helemaal vol met fans. Dat was heel gaaf', somt Weghorst de andere mooie momenten op. 'Ook mijn eerste doelpunt in de UEFA Champions League was een doel voor mij.'
Tekst gaat verder onder het X-bericht.
Wout Weghorst baalt nog altijd van mislopen landstitel met Ajax
Weghorst hoopte bij Ajax eerste spits te worden, maar onder Francesco Farioli speelde hij voornamelijk als invaller. 'De rol die ik kreeg was duidelijk, al vond ik dat aan het begin nogal lastig', blikt hij terug. 'Zo had ik het van tevoren niet gezien. Maar uiteindelijk begon ik die rol echt te voelen. We hadden het als team nodig. Het werkte. De trainer zou gek zijn geweest om daarin iets te veranderen. Ik was vooral blij dat ik op die manier mijn steentje kon bijdragen.'
Het mislopen van de landstitel doet nog altijd pijn bij Weghorst. 'Die schaal, kampioen van Nederland, was iets heel speciaals geweest', aldus de spits. 'We waren er zo dichtbij. Ik had het heel graag anders gezien. Ik ben Ajax heel dankbaar. Maar mijn periode hier is niet geslaagd. Daarvoor hadden we de schaal moeten winnen.'
'Ajax is de grootste club van Nederland'
Ten slotte laat Weghorst blijken trots te zijn dat hij speler is geweest van Ajax. 'Het is een hele authentieke club. Je houdt van Ajax of je haat Ajax', legt hij uit. 'Toen we de titel misliepen, merkte ik echt hoe groot Ajax is.'
'Als je echt groot bent, merk je ook dat mensen je dingen misgunnen. Dat was voor mij echt een bevestiging', gaat Weghorst verder. 'Ajax is de grootste club van Nederland. Ga eerst maar allemaal je best doen om dat te veranderen.'



![[Update II] 'Ajax betaalt in eerste instantie enkele tonnen voor Monserrate, bedrag kan nog oplopen'](https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:200/height:113/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2026-06%2Fjano-monserrate-atletico-madrid-6a3bb22366f45.jpg@webp)










![[Update] Ajax bevestigt verhuur Van de Pavert aan SC Cambuur](https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:200/height:113/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2025-08%2Fryan-van-de-pavert-jong-ajax-mvv-maastricht-68b2338d356c5.jpg@webp)

























Plaats reactie