Ajax kent bomvol programma tot winterstop

BartVeenstra, 22-07-2020 om 12:10, 25979 views, Ajax Showtime |

Shop nu het nieuwe Ajax-uitshirt 2020-2021!

De spelers van Ajax kunnen vanaf september na zes maanden zonder officiële wedstrijden behoorlijk aan de bak. De Amsterdamse club speelt naar verwachting voor de winterstop in vier maanden tijd 21 officiële wedstrijden, terwijl meerdere spelers ook nog volop in actie komen voor hun nationale elftallen. Zeker vanaf oktober zullen de spelers van Ajax haast iedere drie tot vier dagen in actie komen.

September 2020:

De maand september begint met een interlandperiode. Het Nederlands elftal begint met twee thuiswedstrijden aan de Nations League. Op 4 september wacht Polen, waarna op 7 september het duel met Italië gespeeld wordt. De buitenlandse spelers van Ajax zullen in deze interlandperiode ook hun interlands gaan spelen.

Vlak na de interlandperiode begint voor Ajax het nieuwe seizoen van de Eredivisie. De Amsterdammers beginnen met een uitduel bij Sparta Rotterdam, waarna een week later RKC Waalwijk in eigen huis wacht. Ajax sluit de maand af met een thuiswedstrijd tegen Vitesse. Mocht Ajax zich niet rechtstreeks kwalificeren voor de Champions League worden in september de play-offs voor het miljardenbal gespeeld.

Programma Ajax:

4 - 8 september: Interlandperiode (Oranje speelt tegen Polen en Italië)
Zondag 13 september, 14.30 uur: Sparta Rotterdam - Ajax
Zaterdag 19 september, 20.00 uur: Ajax - RKC Waalwijk
Dinsdag/woensdag 22/23 september: Play-offs Champions League
Zaterdag 26 september, 21.00 uur: Ajax - Vitesse
Dinsdag/woensdag 29/30 september: Play-offs Champions League

Oktober 2020

In oktober wordt het behoorlijk drukker voor Ajax. De Amsterdammers spelen in de competitie tegen FC Groningen, sc Heerenveen, VVV-Venlo en Fortuna Sittard. In deze maand wordt er ook elke keer midweeks gevoetbald. Eerst volgt een interlandperiode, waarin Oranje oefent tegen Mexico en voor de Nations League speelt tegen Bosnië en Italië. Verder worden er in oktober ook twee groepswedstrijden in de Champions League gespeeld.

Programma Ajax:

Zondag 4 oktober, 12.15 uur: FC Groningen - Ajax
7 - 14 oktober: Interlandperiode (Oranje speelt tegen Mexico, Bosnië en Italië)
Zaterdag 17 oktober, 18.45 uur: Ajax - sc Heerenveen
Dinsdag/woensdag 20/21 oktober: Groepsfase Champions League
Zaterdag 24 oktober, 16.30 uur: VVV-Venlo - Ajax
Dinsdag/woensdag 27/28 oktober: Groepsfase Champions League
Zaterdag 31 oktober, 18.45 uur: Ajax - Fortuna Sittard

November 2020

Ook in november kennen de spelers van Ajax een druk programma. De maand begint met een wedstrijd in de groepsfase van de Champions League, gevolgd door een uitwedstrijd bij FC Utrecht. Daarna breekt wederom een interlandperiode aan, waarin het Nederlands elftal drie keer in actie komt. Het oefent tegen Spanje en speelt voor de Nations League tegen Bosnië en Polen. Na de interlandperiode volgen nog twee duels in de Eredivisie en daartussen wordt nog in de Champions League gespeeld. Zodoende zullen de spelers van Ajax ook in november om de drie tot vier dagen een wedstrijd spelen.

Programma Ajax:

Dinsdag/woensdag 3/4 november: Groepsfase Champions League
Zondag 8 november, 12.15 uur: FC Utrecht - Ajax
11 - 18 november: Interlandperiode (Oranje speelt tegen Spanje, Bosnië en Polen)
Zaterdag 21 november, 18.45 uur: Ajax - Heracles Almelo
Dinsdag/woensdag 24/25 november: Groepsfase Champions League
Zaterdag 28 november, 18.45 uur: FC Emmen - Ajax

December 2020

In december speelt Ajax vier keer in de Eredivisie, terwijl er ook nog twee keer in de Champions League wordt gespeeld. Verder wacht er voor de Amsterdammers ook een bekerduel. Tot vlak voor kerst speelt Ajax ook in december in het weekend en doordeweeks een wedstrijd.

Programma Ajax

Dinsdag/woensdag 1/2 december: Groepsfase Champions League
Zaterdag 5 december, 20.00 uur: Ajax - FC Twente
Dinsdag/woensdag 8/9 december: Groepsfase Champions League
Zaterdag 12 december, 20.00 uur: Ajax - PEC Zwolle
Dinsdag/woensdag/donderdag 15/16/17 december: TOTO KNVB Beker (tweede ronde)
Zondag 20 december, 14.30 uur: ADO Den Haag - Ajax
Woensdag 23 december, 18.45 uur: Willem II - Ajax

Bart Veenstra (Twitter: @Bart_Veenstra | e-mail: b.veenstra@ajaxshowtime.com)

Denk jij dat de derby tussen het Genoa van Schöne en Sampdoria in 1-1 eindigt? Zet in en krijg 5,35 keer je inzet terug!

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
DonAdam
Waarom schrapt men de internationale oefenduels en de Nations League niet? Het overbelast de spelers onnodig in de reeds krappe speelkalender. Het lijkt mij een meer dan normale concessie die de FIFA en de UEFA zouden kunnen doen.
0 0
eros
Lekker rouleren en Eiting, Ekkelenkamp, Anthony, Kudus etc gebruiken.
1 -1
gerard
Belachelijk veel wedstrijden!
0 -1
Cello
Hoe was het ook alweer?. Wat er altijd geroepen werd?. Dat spelers het juist lekker vinden om om de 3 a 4 dagen wedstrijden te spelen. De trainingsintensiteit neemt serieus af en spelers spelen doorgaans liever duels dan dat ze trainen.
Echter hebben we het hier over ruim 4 maanden lang dit ritme van een wedstrijd iedere 3 a 4 dagen en dus zal je moeten doseren op een gegeven moment. Hieronder werd al terecht gesproken, dat het hebben van een grote selectie (liefst gelijkwaardige spelers) zich zal gaan uitbetalen. Nu meer dan ooit tevoren zal je moeten rouleren.
Je grote (beste) spelers wat rust gunnen tegen de mindere goden in de competitie òf in bekertoernooi zal echt geen overbodige luxe zijn, dat zal noodzakelijk zijn!.

Een kortere winterstop vind ik als supporter wel lekker èn die 2 weken even geen voetbal is tegelijkertijd een goede zaak om jezelf weer op te laden (als speler) voor de vele topduels die er daarna alleen al in januari geplant staan. Juist in die maand is het belangrijk om zo weinig mogelijk blessures te hebben, liefst geen enkele.....
1 0
PierreHeno
....zoals het er nu naar uitziet zal er weinig publieknin de stadiins zitten tit aan voorjaar 2021. Met name de jongeren kunnen de discipline niet volhouden en feesten er op los....en dan krijg je hetzelfde als wat gebeurde tijdens carnaval: enorm snelle verspreiding van het virus door jongeren die relatief weinig klachten hebben. De 2e golf van 40+ patienten in de ziekenhuizen zit er dus aan te komen. Jammer want met de hygiëne maatregelen leken we het virus aardig onder controle te hebben. Met mondkapjes en 1.5m haal je dan het voorjaar wel . Maar het blijkt voor velen te moeilijk zich aan die discipline te houden. En dan gaat het dus weer meteen goed mis en krijg je weerveen nieuwe lock-down. Met dank aan de feestende massa. Nou dat moet dan maar.
2 -1
Cello
Het perfecte voorbeeld voor gebrek aan discipline òf het verminderen van de discipline zie je in de USA. Inmiddels hebben die, nadat er een afname was te constateren, veel te snel en te vroeg alles weer open gegooid en hebben de mensen gedacht dat het virus verslagen was. Corona is daar aan een ongekende opmars bezig en is langzaam aan al erger dan het ooit was in de maanden maart, april.

En dan moet de verwachte tweede golf van Corona in het najaar nog gaan komen.

In Europa hebben we het vele malen beter gedaan, maar moeten we idd niet vergeten, dat we er nog lang niet zijn en al helemaal niet dat Corona verdwenen is. Het is ernog steeds, maar voorlopig op kleine schaal. De USA leert inmiddels wel, dat het zo weer terug kan komen op grote schaal als we de discipline verliezen en dan zijn we 'verder van huis'. In de USA begint een paniekerige situatie te ontstaan en dat moeten we idd hier niet willen.
2 -1
Aspers73
Mwoah....kunnen we alle cijfers vertrouwen? Waar ze eerst IC opnames en doden vermeldden gaat het nu alleen nog maar om 'besmettingen' en dat zegt helemaal niks.
0 -2
DonAdam
Het zegt jou niets, maar DAT betekent helemaal niets.

Jij bent een van de 17 miljoen zelfbenoemde virologen die ons land inmiddels telt.
0 0
BrandjeXL
Het begint toch echt met de besmettingen. Nu voornamelijk jongeren maar die gaan ook contact komen met hun oude, zieke en kwetsbare kennissen/familieleden. Dus als we zo doorgaan dan komt die 2e golf vanzelf.
0 0
Cruijffthebest
Met zo'n vol programma is het juist nog veel belangrijker om ervaren spelers met kwaliteit te halen, want tot nu toe zijn er alleen grote talenten gehaald.
Zeker als een Tagliafico en Van de Beek weggaan en er nog geen echte vervanger voor Ziyech is gekomen, zal er echt flink aan de weg getimmerd moeten worden wat betreft aankopen!
0 0
PierreHeno
Transfermarkt blijft open tot 01 oktober !!! Hoe achterlijk is dat?!.Je kunt je topspelers dus zomaar tijdens het begin vh seizoen kwijtraken
0 0
BrandjeXL
Dat is toch al jaren zo en jij brengt het als iets nieuws.
0 0
Cruijffthebest
Precies, dat moet echt anders. Gewoon regelen at er niemand meer weg mag als je met de voorbereiding op 4 weken voor de start van de competitie zit. Heel duidelijk naar de spelers laten weten dat je het zo gaat doen. Wie er dan nog is, blijft gewoon tenzij er meteen een alternatief gehaald wordt en die ook tekent.
0 0
ram
Hmm... Niet heel happy met alle topwedstrijden zo dicht op elkaar. En ook nog in een periode waarin we traditioneel op z'n slechts zijn. Hopelijk hebben we dan een aardige voorsprong.

In ieder geval is de seizoensstart wel lekker met Sparta uit en RKC thuis.
0 0
BrandjeXL
Gewoon geen trainingskamp beleggen zoals de laatste twee jaar. Prima dat je de rust opzoekt maar niet naar een totaal anders klimaat.
0 0
Dubbelvla
Ach, ik kan me een seizoen herinneren van een jaar of 4 a 5 terug dat we alles wonnen na de winterstop en het kampioenschap pakten na 10 punten achterstand tijdens de winterstop. Dus ik vraag me af hoe traditioneel dat is.

Als je ver komt in de CL is dat wel wat onhandig. Maar tergelijkertijd is het juist chill dat we tijdens de groepsronde wat 'makkelijkere' tegenstanders hebben zodat de kans weer groter is dat we uberhaupt overwinteren.
0 0
ram
Ja, dat is ook wel weer waar. Ieder nadeel heb z'n voordeel.
0 0
Chiesaneres11
Dit gaat een lastig en raar seizoen worden qua blessures. Hoop dat ze nog flink inkopen qua kwaliteit(doorselecteren) zodat verval van basis en bank niet te groot gaat zijn! Basisspelers iets sneller rust geven en als het kan de talenten(als die nog eens gaan verlengen!) Wat speeltijd geven nu je 5x mag wisselen. Verwacht/hoop buiten de vertrekkers(basis) dat er linksback,en 2 middenvelders bij komen en dan nog vervangers vd vertrekkers.
2 0
Meerkoet
Dit jaar gaat een grote selectie zich uitbetalen.
Met al die interlands gaat dat ongetwijfeld blessures opleveren.
3 0
jollie18
En hoe vaker hoe beter voor ons. Duurt nu wel weer te lang ik wil Ajax weer zien.
0 0
jollie18
Ze zijn nu zo lang vrij geweest dat moeten ze wel aan kunnen. Ben zo benieuwd naar Ajax zonder Ziyech
2 -2
Sampaoli
Die interlands zijn trouwens maximaal kansloos. Kris kras door het seizoen geen gegooid, terwijl oefenpotjes helemaal niet relevant zijn. VD Beek, Blind en Promes missen dus een cruciaal deel van de voorbereiding.
0 -1
DeHardeWaarheid
De twee oefeninterlands worden gespeeld op de data van de play-off wedstrijden voor het EK 2021. Een reglement verplichting van de UEFA.

En Ronald Koeman kan prima spelers selecteren die niet overbelast zijn.
0 0
Sampaoli
Dat die wedstrijden volgens de UEFA-reglementen gespeeld moeten worden maakt ze niet minder kansloos.

Dat laatste durf ik ook te betwijfelen. Koeman is gefascineerd van eenzelfde groep spelers die hij blijft oproepen, ongeacht prestaties.
0 0
Web
Die willen zelf maar al te graag hoor
Interlands horen er bij
Probleem is dat er te veel clubs in de eredivisie zitten
0 -2
Sampaoli
Ze willen inderdaad graag prestigieuze toernooien spelen met het nationaal elftal, maar op zo'n oefenwedstrijd in een bomvol seizoen zit niemand te wachten. Spelers niet en clubs niet.
1 0
Kingoffdatoilet
Onzin. Competitie is gewoon belangrijker dan een oefeninterland. Schrap die maar lekker. Kijken hoe een speler het doet kun je ook wel in zijn competitieduels.
0 -1
DeHardeWaarheid
Op dezelfde data als de play-off wedstrijden van het EK 2021.

Competitiewedstrijden op die dagen gaat problemen opleveren voor bepaalde clubs, want clubs moeten verplicht spelers afstaan.
0 0
Sampaoli
Voorronde CL lijkt bijna uitgesloten, nu ook City volgend seizoen 'gewoon' mee mag doen. De kans dat Lyon of Napoli de Champions League wint is dicht bij 0.

September dus 'rustig' opstarten, hopelijk die drie potjes zonder puntverlies.
0 0
Jayq
Eigenlijk raar om het programma op te splitsen per maand en niet van interlandperiode tot interlandperiode.

4-8 september: interlandperiode (2x NL-elftal)

13 september - 4 oktober (22 dagen):
4x Eredivisie
(eventueel) 2x CL play-offs

7-14 oktober: interlandperiode (3x NL-elftal)

17 oktober - 8 november (23 dagen):
4x Eredivisie
3x CL

11-18 november: interlandperiode (3x NL-elftal)

21 november - 23 december (33 dagen):
6x Eredivisie
3x CL
1x KNVB Beker

24 december - 3 januari: winterstop

10 januari - 7 februari (29 dagen):
7x Eredivisie
0 0
Dennis129
Serieus 8x Nederlands elftal. Wat een waanzin
2 0
Web
Te veel clubs dat is het probleem
0 -2
Dennis129
Ik heb werkelijkwaar nog nooit zo een drukke interlandperiode gezien. Die hele nations league was er ook tervervanging van oefeninterlands. In dit geval lijkt mij toch echt dat er teveel interlands ingepland zijn ipv dat de eredivisie uit teveel clubs bestaat.
0 0
Jayq
Wat een onzin. Eredivisie bestaat altijd al uit 18 teams.
Het aantal interlands per jaar is alleen maar toegenomen. Vandaar dat alle record-internationals allemaal uit de laatste 25 jaar komen.

Om dan in een kort voetbal-najaar 2 oefeninterlands en 6 Nation-League wedstrijden (wat eigenlijk een soort oefentoernooi is) te spelen is gekkenwerk.
3 0
Web
Oefenwedstrijden is onzin mee eens
Maar in deze tijd een competitie van 18 clubs, is veel te veel
Ze kunnen zich zelf niet eens niet op de been houden.
Tijden zijn verandert
Vraag even wat de spelers van Interlands vinden, en de meerderheid van het publiek.
0 -1
Jayq
Vraag de spelers wat ze van de CL vinden en de meerderheid van het publiek....

Zullen we het aantal CL-wedstrijden dan ook maar uitbreiden?

En wat bedoel je met 'in deze tijd'? Deze corona-tijd of gewoon de laatste jaren?

Makkelijk praten als Ajax-fan als je de competitie wilt verkleinen voor 1 jaar vanwege Corona. Ajax zal niet de club zijn die een jaartje buiten de boot valt.

Of wil je de competitie structureel kleiner maken? Zodat er meer ruimte is voor interlands?
1 0
WZAWZDB14
Lekker man, kan niet wachten!!
0 0
Web
Wat is er toch aan de hand
Iedereen op AS haat interlands?
Wat zouden onze spelers er van vinden?
Ik kan het heel snel zeggen
Vinden het hartstikke leuk en zijn er super trots op
Vraag mij werkelijk af of ze dat bij PSV en Feyenoord ook vinden?
3 -1
Web
Eerst maar eens afwachten?
Ik moet het allemaal nog zien
Straks als het oktober is, kan het virus zo weer opsteken, dat gebeurt nu al
Omdat men de 1,5 meter waanzin vind. Tussen de 20 en 40 jaar ( want die worden over het algemeen toch niet ziek ) Die hebben geen ouders of grootouders?
Wij moeten ons misschien eens in het leven aanpassen aan omstandigheden, dat kunnen wij niet opbrengen
Voor mij een raadsel, zorg met ons allen dat Corona niet weer massaal de kop opsteekt
Een ramp voor de economie
Zo moeilijk om even op 1,5 meter te blijven?
1 -1
Danos
Ik zie een goed begin qua tegenstanders, je kan dan ff inkomen. Utrecht, Groningen en ADO uit is waarschijnlijk met minimaal publiek of zelfs geen.

Alleen jammer dat we eindigen met 2 keer uit in december.
0 0
Aspers73
Dus ze gaan 6 topwedstrijden spelen in een maand dat het corona virus heel heftig zal zijn (januari). Omdat ze dan denken dat er publiek bij aanwezig zal zijn? Die kans is m.i. 0%. Kunt het volgens mij beter nu in september doen dan in januari 2021.
0 -2
ProfessorX
Ziet er goed uit enkel die achterlijke interlands gaat een beroep doen op de lichamen van spelers .
1 -1
Web
Interlands zijn achterlijk?
Als jij speler was, en je bent Internationaal
Vind je het dan ook achterlijk?
Ik kijk ook daar naar uit
Spelers als De Ligt, Van Dijk, Frenkie en Depay mag ik graag zien spelen in Oranje
Echt ik snap hier HELEMAAL niets van
2 -3
ProfessorX
Even een kleine aanvulling op het geheel , maar denk ook eens aan dat Corona gedoe erom heen , waar elk land alweer toename heeft en dan lekker samen hokken hmmm nou nee niet mijn ding ook niet als voetballer .
0 0
ProfessorX
Ik totaal niet meer .
Vroeger was het vel leuker om naar het Nederlands team te kijken dan tegenwoordig .

PS is mijn mening en ik kijk altijd Ajax goed of slecht .
0 0
Ajaxtao
Fijn die interlands waar de helft van het team bijna misselijk wordt tijdens ons volkslied.En wanneer ze scoren alle mogelijke fratsen laten zien behalve juichen en blijdschap.
1 0
AFCA-B93
De enige reden dat ik Oranje graag zie spelen is om te zien hoe onze jongens zich manifesteren en om oude Ajacieden weer aan het werk te zien. Voor de rest mag het me gestolen worden, helemaal vanwege die achterlijke boycot, met Memphis en Gini voorop
0 -1
Web
Die boycot is achterlijk, zegt alles over de persoonlijkheid van spelers?
Wie durft er nu te zeggen, dat bepaal ik zelf wel
Maar dat is weer een ander verhaal
2 -1
ProfessorX
Ik snap heus wel dat het voor sommige spelers leuk is om de andere weer eens te zien , maar kom op zeg of dat spel over naar huis te schrijven is nee niet mijn ding meer .

En dan Koeman als trainer die overal mee loopt .
0 0
Jayq
Dat wordt blessures en pijntjes faken, zodat spelers wat rust hebben tijdens de interlandperiodes.
0 0
mickey2602
Dat zullen ze dan voornamelijk bij PSV en wie weet ook wel bij AZ en Feyenoord doen. Bij PSV is het al vaker voorgekomen dat een speler zich afmeldde voor een interland periode om vervolgens 3 dagen daarna fris aan te kunnen treden in de competitie.
0 0
FWAjacied
Om daarna na een korte winterstop weer 6 wedstrijden in 21 dagen te moeten spelen; waarvan drie tegen Feyenoord, PSV en AZ. Dat wordt me wat.
0 0
Danos
Al hebben die anderen dat ook, je moet wel gelijk scherp zijn dat is dan wel weer lekker.
0 0
AFCA14JC
Als ik het goed begrijp plaatst Ajax zich rechtstreeks voor de CL. Moet wel een wonder gebeuren willen Lyon of Napoli de CL winnen namelijk.
0 0
MrPink
Kut interlands
2 -2
Web
Mooi Interlands
1 -2
Ajaxfan16
Wat ik dan niet begrijp is dat je met het Nederlands elftal al 6 wedstrijden in de nations league hebt in korte tijd, waarom dan nog 2 oefenwedstrijden? Ik dacht dat de nations league een vervanging was voor de oefenwedstrijden.
8 0
DeHardeWaarheid
De twee oefeninterlands worden gespeeld op de data van de play-off wedstrijden voor het EK 2021. Een reglementaire verplichting van de UEFA.

En Ronald Koeman kan prima spelers selecteren die niet overbelast zijn.

In maart 2021 begint de WK kwalificatie.
0 0
migilo
Money talks
1 0
Hollister
Nu maar hopen dat ze geleerd hebben van afgelopen jaar waar ineens veel blessures ons het seizoen kostte... een brede kwalitatieve selectie kan dit komend jaar wel eens de doorslag geven... je moet gewoon 3 a 4 basisspelers goed kunnen opvangen
1 0
Web
Weet je nog dat Ten Hag spelers rust gaf?
Dat vonden wij ook niets
Maar nu zal het moeten.
0 0
Redrum
Precies, in de eredivisie veel rouleren en jonge jongens de kans geven. Ajax moet in staat zijn de meeste clubs in Nederland dan makkelijk te verslaan.
1 0
Web
Normaal gesproken wel
Maar In de praktijk is het vaak anders
Denk maar eens aan de blessures van afgelopen seizoen. Het werd echt minder
0 0
Ajax27
Brede selectie en rouleren maar. Uitstekende mogelijkheid voor Ten Hag om daar waar het kan regelmatig te rouleren. Nu zal de kracht van Ajax ook meer naar boven komen, welke in mijn ogen kwalitatief simpelweg de beste selectie in de eredivisie heeft.
1 0
MPAjax
blessures incoming, wat nu als heel jong ajax is opgebruikt en ze A-spelers moeten gebruiken?
0 0
Hollister
A spelers zijn er niet.. onder 19 is er niet meer.. daarom ook verdomd belangrijk dat zowel bij Ajax1 als Jong Ajax alles prima dubbelbezet is.. vandaar doorselecteren
0 0
MPAjax
onmogelijk maar wie weet bestaat er een wonder dat alle spelers het makkelijk aan kunnen want het is en blijft te zwaar wat mij betreft

vorig jaar hadden ze al moeite met het programma, laat staan dit programma
0 0
DrFootball
Het isbegrijpelijk, maar wel waanzin. 3 dagen na een interland een competitiewedstrijd inplannen. Sommige Zuid-Amerikaanse jongens zijn pas net op tijd terug. We hebben echt een hele grote selectie nodig dit seizoen.
2 0
Web
Dat is het risico dat je spelers van de andere kant van de Wereld haalt
0 -1
ajax_janneman
Nee dit zijn de gevolgen van Corona. Met Afrikaanse spelers heb je wel de garantie dat je ze elke twee jaar een aantal maanden moet missen. Echter houdt de CONMEBOL gewoon om en nabij het speelschema van Europa aan. Daardoor zit daar weinig verschil in.
1 0
Ajaxbrl
Lekker man..
0 0