Bosnië en Herzegovina in wachtkamer na zege op uitgeschakeld Qatar

door NielsOpdam 4 Bron AS

Bosnië en Herzegovina in wachtkamer na zege op uitgeschakeld Qatar

door NielsOpdam 4 Bron AS

Laatst geüpdatet

Bosnië en Herzegovina heeft woensdagavond overtuigend gewonnen van Qatar: 3-1. Het Europese land stond binnen 35 minuten met 2-0 voor tegen het gastland van het WK 2022. De Bosniërs zitten nu in de wachtkamer, terwijl Qatar definitief is uitgeschakeld. In dezelfde poule werd Zwitserland groepswinnaar en eindigde Canada als tweede.

Voor de gebruikers van de app: klik hier of bezoek de mobiele website voor optimaal gebruik van dit livetopic.

Bosnië en Herzegovina begon het WK met een knap 1-1 gelijkspel tegen gastland Canada, maar ging vervolgens met 4-1 onderuit tegen Zwitserland. Qatar hield Zwitserland op 1-1 en ging met 6-0 onderuit tegen het gastland.

Woensdagavond opende Bosnië en Herzegovina de score na 29 minuten via Kerim Alajbegovic. Vijf minuten later was het opnieuw raak door een eigen doelpunt. Qatar scoorde vlak voor rust nog de aansluitingstreffer, maar na tachtig minuten maakte Bosnië de 3-1. Daardoor eindigen de Bosniërs als nummer drie in Groep B en nu moet het land afwachten of dat genoeg is voor de knock-outfase.

Lees meer over:
Plaats reactie
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.