Johan Derksen kan zich niet vinden in de beslissing van Ajax om Jan van Halst aan te trekken als commissaris. Officieel moet de oud-Ajacied nog aangesteld worden, maar op voorhand heeft de analist van Vandaag Inside er al weinig vertrouwen in.
'Hij heeft bij FC Twente alles fout gedaan wat hij fout kon doen', zo oordeelt Derksen, die daarbij niet benoemt wat er concreet fout is gegaan. 'Hij is in iedere functie mislukt. Hij schopt alleen maar open deuren in en doet interessant met wollige teksten. Hij moet voor iedere aankoop zijn fiat geven.'
'Van der Sar is een lichtgewicht en functioneert niet, Van Halst is een lichtgewicht en er komt een Duitser (Sven Mislintat, red.) zonder ervaring en status', gaat de voormalig profvoetballer verder. 'Hij wordt zomaar bij Ajax neergezet, waarom? Die drie moeten Ajax terugbrengen naar de top? Nee, met middelmaat kom je er niet.'
Derksen gelooft dat Ajax er goed aan zou doen om Peter Bosz aan te stellen als hoofdtrainer. Volgens hem heeft Ajax dan in ieder geval één waardige medewerker in een topfunctie. 'Met Bosz los je een hele hoop problemen op. Dan heb je tenminste één krachtig zwaargewicht. Heitinga moet eerst eens vijf jaar meelopen met Bosz om het vak te leren. Eigenlijk moet hij beginnen bij Willem II, daar de fouten maken, dan nog een tussenstopje en dán naar Ajax, als hij zo goed wordt.'
De Klassieker
Mart de Kruif, voormalig commandant landstrijdkrachten, is Feyenoord-fan en zat woensdag in De Kuip tijdens De Klassieker. Hij zag het misgaan en baalde er zeer van. 'Je zag bij het warmlopen van de Ajax-spelers al dat er werd gegooid. Toen ging het al met aanstekers en bier en er wordt gewoon niet ingegrepen. Hoe je het ook wendt of keert: op het moment dat je iets op het veld gooit, loop je het risico dat je iemand raakt. Daar moet je voor gestraft worden, zo simpel is het. Het kan echt niet meer, het was zó agressief in De Kuip.'
Denk jij dat Steven Bergwijn het net gaat vinden tegen Fortuna Sittard?
Als je verantwoord speelt, houd je het leuk. Wat kost gokken jou? Stop op tijd, 18+!








![[Update] De Telegraaf onthult bedrag waarvoor Ajax Mannsverk verkoopt aan Sparta Praag](https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:200/height:113/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2024-08%2Fsivert-mannsverk-ajax-66bc65995ad14.jpg@webp)




























![[Update] Sierhuis officieel speler van NEC: 'Hij had als transfervrije speler meerdere opties'](https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:200/height:113/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2026-06%2Fkaj-sierhuis-fortuna-sittard-6a395ecf4ab4c.jpg@webp)

Plaats reactie