Jurriën Timber heeft ook deze zomer een langer verblijf bij Ajax door zijn hoofd laten spoken, zo vertelt hij Ajax TV. Toch kreeg de centrale verdediger algauw het gevoel dat hij voor zijn kansen bij Arsenal moest gaan en dus liet hij Amsterdam - zij het met een deels verdrietig gevoel - achter zich.
'Het zit altijd in de overweging, maar de keuze was niet heel moeilijk toen het verderging met Arsenal en ik de gesprekken had gehad', vertelt de speler uit de eigen jeugdopleiding. 'Op een gegeven moment dacht ik: misschien is het nu wel een goed moment om de stap te gaan maken. Ik denk dat de meeste mensen weten dat ik niet zomaar een stap zou maken en Ajax niet zomaar zou verlaten.'
Hoewel Timber het tijdens het afgelopen seizoen lang niet altijd makkelijk heeft gehad, kreeg hij wel het gevoel dat hij klaar was voor de volgende stap. Hij vertelt hoe dat ging. 'Het is geleidelijk gegaan, omdat je in het seizoen nog bezig bent met de wedstrijd en jezelf ontwikkelen. Tegelijkertijd melden clubs zich, dus dan moet je ook bezig zijn en denken: het kan zijn dat ik hier straks niet meer ben. Je hinkt dan op twee gedachtes en op een gegeven moment krijg je een gevoel van: het kan echt gaan gebeuren.'
Wanneer Timber wordt gevraagd naar wat hij vooral gaat missen aan Ajax, weet hij zo gauw niet wat hij als eerst moet noemen. 'Vooral de mensen, mijn teamgenoten', vertelt hij vervolgens. 'De hele routine van het naar Ajax toe komen, ga ik missen. Ik heb er tien jaar gezeten, dus het was voor mij heel normaal om hiernaartoe te komen elke ochtend. Dat soort dingetjes ga ik allemaal missen – en Amsterdam ook. Het is waar je je heel lang thuis hebt gevoeld.'
De toekomst van Ajax
Over één ding hoeven de Ajax-fans zich geen zorgen te maken: Timber is en blijf een Ajacied. 'Ik zal naar wedstrijden komen als ik kan. Ik ga de ArenA en de supporters ook missen. Ik blijf de jongens altijd volgen.' Over de toekomst van Ajax maakt hij zich geen zorgen. 'Ajax is in goede handen. Er zijn altijd weer talenten die doorstromen vanuit de jeugd. Hato is een heel mooi voorbeeld. Hij is hartstikke jong en heeft het vorig jaar ook al laten zien. Ik hoop dat hij dit seizoen weer door kan shinen.'




![[Update II] 'Ajax en Henrique nog ver uit elkaar over persoonlijke voorwaarden'](https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:200/height:113/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2026-06%2Fcaio-henrique-6a3acf0756fe5.jpg@webp)





























![[Update] Veltman bevestigt vertrek bij Brighton & Hove Albion: 'Het is spannend'](https://r.testifier.nl/Acbs8526SDKI/resizing_type:fill/width:200/height:113/plain/https%3A%2F%2Fs3-newsifier.ams3.digitaloceanspaces.com%2Fwww.ajaxshowtime.com%2Fimages%2F2026-06%2Fjoel-veltman-brighton-6a29908aa96ba.jpg@webp)




Plaats reactie