Hato blij met eerste helft Ajax tegen Hannover 96: 'Lieten goed spel zien'

door Jesse ter Haar 13 Bron Ajax TV

Hato blij met eerste helft Ajax tegen Hannover 96: 'Lieten goed spel zien'

door Jesse ter Haar 13 Bron Ajax TV

Laatst geüpdatet

Jorrel Hato is blij met de eerste helft die Ajax zondag tegen Hannover 96 op de mat wist te leggen, zo laat hij blijken tegenover Ajax TV. De Amsterdammers wonnen uiteindelijk met 2-1 en hoewel de centrale verdediger zijn ploeg na rust weg zag zakken, heerst er toch een vorm van tevredenheid.

'Op basis van de eerste helft zeker. We lieten goed spel zien en hebben veel kansen gecreëerd', luidt het oordeel van het toptalent van Ajax. 'We waren heel dominant. In de tweede helft zakt dat weg. Zij brengen er ook elf frisse spelers in, maar dat moet geen excuus zijn. Uiteindelijk is een 2-1 overwinning goed voor volgende week.'

Vervolgens komt de linksbenige verdediger te spreken over het speelplan van Ajax tijdens het oefenduel in Spanje. 'We wilden met drie opbouwen, een box creëren op het middenveld en dan steeds van kant naar kant switchen, om uiteindelijk bij onze buitenspelers uit te komen en vanuit daar kansen te creëren. Bij balverlies was er de afspraak om meteen druk te zetten en dat heb je ook wel gezien.'

Trainingskamp Ajax

Al met al kijkt Hato, net als hoofdtrainer John van 't Schip, terug op een goed trainingskamp. 'We hebben ons kunnen verbeteren, om volgende week goed te starten in de Eredivisie', vertelt de jongeling, die erkent dat een oefenduel na een drukke trainingsweek zwaar is. Hato gelooft dat de spelers van Ajax profijt hebben gehad van het trainingskamp, ook op het gebied van teamgevoel. 'Als je een week lang met elkaar bent, dan brengt dat wel iets. Je bent meer samen.'

Lees meer over:
Plaats reactie
Laad meer reacties

Je bekijkt nu de reacties waarvoor je een notificatie hebt ontvangen, wil je alle reacties bij dit artikel zien, klik dan op onderstaande knop.