Ajax op zinderende avond in extremis langs Benfica

SJvanveen, 23-10-2018 om 22:50, 185936 views, AS | Er is een nieuwe collectie voor Champions League-artikelen.

Ajax heeft dinsdagavond een enorme stap gezet naar Europese overwintering. Een zinderende wedstrijd tegen Benfica leek tot in de slotseconden in 0-0 af te stevenen, maar een laatste poging van Noussair Mazraoui bleek een schot in de roos: 1-0. 

Dat het bij rust 0-0 stond was een wonder. Het affiche tussen Ajax en Benfica was fel en beide ploegen kregen legio kansen vanaf het begin. Ajax had meer de bal, maar de Portugezen waren levensgevaarlijk in de tegenstoot. In de absolute beginfase kon Rafa Silva al scoren en niet veel later kwam de topploeg er weer gevaarlijk uit via de labiele rechterkant van Ajax. Tussendoor stichtte Hakim Ziyech gevaar, maar de keeper van Benfica redde zonder moeite.  

Aan de hand van een weergaloos spelende Frenkie de Jong probeerde Ajax het spel te maken. Het leverde reuzekansen op voor Kasper Dolberg, die in de punt van de aanval mocht beginnen. Eerst werd hij knap vrijgespeeld door Ziyech, maar miste hij een op een, even later werd na een mooie cornervariant een bal vlak voordat-ie helemaal de lijn passeerde weggewerkt. Vlak voor rust ontstonden er nog hachelijke momenten voor de Ajax-goal, maar verder dan een brilstand kwamen beide ploegen niet.

Na rust was het spelbeeld enigszins hetzelfde. De scheidsrechter van dienst verzorgde net als in het eerste bedrijf een dubieuze rol en beide ploegen streden voor elke meter. Het resulteerde in een waar voetbalgevecht om bij vlagen van te smullen. Ajax was met name dreigend van afstand, terwijl counters van Benfica op de loer bleven liggen.

Het was lang wachten op écht grote kansen, maar twintig minuten voor tijd waren er plots twee. Eerst was Rafa Silva opnieuw gevaarlijk voor de Ajax-goal en uit de tegenstoot was Donny van de Beek onwijs dichtbij. Tadic werd gelanceerd, hij bediende Ziyech op goede wijze, de Marokkaan legde terug op Van de Beek, maar de Benfica-goalie redde spectaculair op het schot.

Ten Hag wisselde pas in de absolute slotfase toen David Neres in de ploeg kwam voor Van de Beek. Het bleek een gouden wissel, want het was de Braziliaan die in de slotseconden door kon breken en zo, met enige hulp van Benfica-verdediger Conti, een Ajax-kans creërde. De bal belandde voor de voeten van Mazraoui die uithaalde en via via Ajax tóch naar de overwinning schoot. Ajax is nu gedeeld koploper met Bayern. Beide teams hebben zeven punten. 

FT | Ajax - Benfica (1-0)

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; Schöne, De Jong; Ziyech, Van de Beek (89' Neres), Tadic; Dolberg.

Wissels:

 Lamprou, Kristensen, Wöber, Neres, Huntelaar, Eiting, De Wit.

Opstelling Benfica:

Vlachodimos; Almeida, Conti, Jardel, Grimaldo; Fejsa; Salvio, Fernandes, Pizzi (79' Gabriel), Silva (90' Rafa Silva); Seferovic. 

Wissels:

Svilar, Gabriel, Jonas, Cervi, Semedo, Zivkovic, Felix. 

Doelpunten:

1-0 Mazraoui (92')

Bijzonderheden:

- Ajax staat bovenaan met vier punten; Benfica heeft drie punten.
- De andere wedstrijd in groep E is AEK Athene - Bayern München.
- De coach van Benfica is onder de indruk van Ajax. 
- Ten Hag zei veel interessante dingen op de persconferentie. 
Inzetten op Ajax - Benfica? Odds voor een gelijkspel zijn 3,90!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
ThePitbull13
W-A-T E-E-N A-V-O-N-D
Fantastisch. Drie wedstrijden 7 punten. Met voetbal zoals we graag van Ajax zien. 5 doelpunten voor en maar 1 tegen. Wederom een super prestatie van het team met voor mij als ultieme uitblinker Frenkie. Met betrekking tot de late wissel van Neres. Een winnende coach heeft altijd gelijk. In dit geval krijgt ETH van Neres wat hij wilt. Toch heerlijk dat je iemand met zijn kwaliteit op de bank heb zitten. Die krijgt nog voldoende speelminuten dit seizoen. We hebben een bredere selectie dan afgelopen jaren. Ideaal, het seizoen is nog lang met een druk programma. Zeker wanneer je in drie competities actief bent!
0 0
Ozymandias
Bedankt voor dit bericht. Het is zeldzaam om zulk enthousiasme hier op AjaxShowtime te vinden.
2 -1
AFCAsphere
Erg jammer dat er inderdaad mensen zijn die deze wedstrijd nog dood gaan analyseren, zoals MichelAngelo66 hieronder zegt. Ik zal maar geen namen noemen, maar je weet wel over wie je het dan hebt. De mensen die een bepaalde visie, een ideologie hebben, prima hoor, dat kan ik respecteren. Maar tot nu toe doen we het onder ten Hag uitstekend en dat kunnen zij dan gewoon niet toegeven. Dan is het altijd “ja, maar op mijn manier zou het nog beter zijn gegaan”. Als als als, nu hebben we 7 punten uit drie wedstrijden en een uitstekend doelsaldo, dus Erik verdiend dan complimenten in plaats van dat sommige hier de betweters uit gaan hangen.
0 0
MichelAngelo66
Je kan alles dood analyseren, maar het was een mooie wedstrijd gisteren. Met alle fouten die bij een wedstrijd horen. Een prachtige slotminuut, maar het ook anders kunnen eindigen. Kneiterhard gewerkt door iedereen.
Ziyech is een goede speler, maar hij moet eens ophouden altijd beslissend te willen zijn. Veel simpeler spelen zou hem zoveel verrassender en beter maken.
Verder jammer dat Neres er zo laat in kwam. Die jongen verdient veel meer.

Mooie Europa Cup avond als vanouds.
2 0
pinballmagic
Neres hoort gewoon te starten
Dat kan makkelijk als je ziyeck terug laat zakken naar het middenveld
Donny of Lasse zouden dan op de bank beginnen
0 0
Mees209311
Zie het nergens terug in de reacties maar zijn mensen het met mij eens als ik zeg dat het moment van de avond was dat Tadic en Donny de keeper gek maakten bij die vrije trap? De Amsterdamse bluf sprankelde ervan af!
0 0
flithje
Zeer mooi, maar neem aan dat je het met me eens bent dat het doelpunt toch een mooier moment was;)!
0 0
Ajaxfan-87
Heerlijk om op deze manier te winnen, zeker na dat gezeik met die shirtjes.
0 0
DarioB
Weet iemand waar ik de wedstrijd (legaal) kan terugkijken?

vorige keer stond sochtendsvroeg gelijk al zowel de wedstrijd als nabeschouwing bij uitzending gemist oid., maar nu geen spoor
0 0
Ajaxfan-87
op kijk.nl kun je hem ook vinden.
0 0
Bjorn
De hele CL-avond komt normaalgesproken op https://www.veronicatv.nl/video/
0 0
PJSM
En met deze overwinning staat de teller op ruim 46 mln.
1 0
ajaxx123
Genoten. Frenkie de Jong was weergaloos in de eerste helft, zelden gezien.
Wat is het te hopen dat hij nog een jaar blijft. Ziyech viel mij gister tegen. Prima dat hij veel meeverdedigd en zijn taken gwn deed maar na een mooie actie leverde hij 9/10 ballen direct in omdat het weer de beslissende bal moet zijn. Overigens Benfica een zeer goeie ploeg. Hadden zeker moeten scoren in de eerste helft.

Hoe was de sfeer op zuid2?
0 0
afcasven1995
Zuid 2 ging meer op en neer dan zuid1
0 0
Han57
Voor mij was het onbegrijpelijk dat er mensen vijf minuten voor tijd weg gingen.
Een wedstrijd duurt totdat de scheidsrechter heeft afgefloten. En de support duurt net zo lang, mijn inziens. Soms zelfs wel eens wat langer. :-)
8 0
pinballmagic
Tsja dan hebben ze het feestje gemist als je eerder weggaat
0 0
tomtiedom
Lang geleden dat ik als een kind van 10 door de spanning zo door de woonkamer heb staan stuiteren. Wat een avond, wat een pot voetbal, wat een dramatische scheidsrechter beide kanten op en vooral: wat een trots. Ben ik de enige die niet kan wachten tot Ajax TV weer zo'n heerlijk sfeerfilmpje lanceert?
1 0
gras
Topresultaat. De tweede hele belangrijke goal van Mazraoui in de CL. Terwijl hij verdedigend vaak het onderspit moest delven tegen zijn directe tegenstander. Ook Dolberg, vdBeek, Schone en Blind hadden het moeilijk. De eerste twee zijn niet in vorm en missen (nog) vertrouwen, Blind komt veel minder uit de verf op 4 en Schone is gewoon geen controleur. Hij blinkt enkel uit in opbouwend opzicht in de trage eredivisie met veel ruimte, waarin hij opvalt door een mooie goal af en toe. Goede, bruikbare speler, geen basisspeler op 6.

Frenkie was de regisseur. En hoe meer ondersteuning hij krijgt, hoe meer hij tot zijn recht komt. Werkte ook kneiterhard, net als Ziyech dat als creatieve speler ook altijd doet.

Benfica was scherper in de duels en Ajax blijft kwetsbaar in de omschakeling. Dan snijdt een tegenstander er makkelijk doorheen. Het is dat je Onana en De Ligt hebt, die veel weghalen. Kom je tegen een ploeg met scherpe spitsen, hangen daar minstens twee ballen uit.

Ik hoop dat ook echt dat de Wober - Blind wissel vanaf nu structureel wordt toegepast. Maar goed, TH en iets toegeven. Zelfs de late wissel van Neres wordt zo uitgelegd dat dat een goed idee was. Nee, Neres toonde aan dat zijn diepgang en snelheid juist amper te verdedigen is. Daardoor blijft een achterste lijn van een tegenstander meer achterin staan, omdat ze onzeker worden en kom je minder onder druk te staan.
4 0
Bjorn
Dat Schone geen basismateriaal (meer) is en de Blind/Wober variant Ajax op zijn sterkst maakt is volgens mij vrij duidelijk zichtbaar, was zelf vrij verbaasd dat hij dit weer wijzigde.

Er gaan weinig Europese potjes voorbij waarin hij het niet moeilijk heeft omdat het tempo omhoog gaat en de ruimtes kleiner zijn. Tegen Legia Warscha-uit in 2017 werd dit voor het eerst pijnlijk duidelijk en in de uitwedstrijden die volgen alleen maar meer. De dwingende en aggressieve speelstijl van Bosz (qua drukzetten) camoufleerde dat nog een beetje als wij de overhand hadden.
3 0
gras
Klopt. Met extreme druk op de bal kon je met Schone op 6 spelen. En ook toen zag je al dat wanneer vdBeek erin kwam voor Schone, de grip op het middenveld opeens terugkwam.

Dat Bosz voor Schone koos begreep ik, omdat de ploeg toen veel jonger was. Maar nu heb je een oudere Ziyech, een oudere De Ligt die nota bene aanvoerder is, Nico, Blind en Tadic erbij.

Er is echt geen reden vast te houden aan Schone. In de eredivisie kan dat soms - tegen PSV bijvoorbeeld niet, althans niet in die rol - in de CL niet als controleur. Bovendien benut je het loopvermogen en spelinzicht van Blind niet of minder.

Als nou iets van nuance hoort bij TH, dat die variant achteraf misschien wel beter zou zijn geweest of i.d.
2 0
ChelseaMan
Eens..vergeet niet dat we toen een geweldenaar achterin hadden lopen genaamd Sanchez die vrijwel alles in zijn eentje corrigeerde.
2 0
Web
Ajax heeft De Ligt en Onana, haal Messi eens uit Barcelona, wat een onzin weer.
Benfica is gewoon een hele goede ploeg, en dan kom je wel eens niet aan je spel toe.
De tegenstander heeft Ajax enorm goed geanaliseerd, credits krijgen ze daar voor
Dat deed Mourinho ook ooit eens weet je het resultaat nog?
Neres zou bij mij ook spelen, maar Ten Hag koos voor Donny
Neres viel goed in, deed Donny ook altijd.

Ziyech hard werken door het ongelooflijke dom balverlies, nooit sober spelen, wil beslissend zijn, man dat je dat niet ziet. Mijn zijn capiciteiten in begrepen, want die heeft hij meer dan de rest op Frenkie en De Ligt na, speelde hij erg zwak
0 -2
gras
'Ajax heeft De Ligt en Onana, haal Messi eens uit Barcelona, wat een onzin weer.'

Soms denk ik dat je een borrel op hebt in de ochtend. Misschien moet je eens uitleggen wat deze zin betekent.

'Ziyech hard werken door het ongelooflijke dom balverlies, nooit sober spelen, wil beslissend zijn, man dat je dat niet ziet.'

Lees mijn commentaren eens terug. Dat zeg ik ook letterlijk. Maakt overigens niet dat Ziyech slecht speelde. Hij was alleen niet zo dominant goed als normaal.

Verder is je verhaal warrig. En jij wil en kan niet begrijpen dat wanneer de controlerende balans van de ploeg beter is, je ook meer grip hebt op het spel en je minder onder druk komt.

TH zet een voetballer centraal neer als controleur in de vorm van Schone, waardoor die balans verslechtert. Dat probeert hij dan weer te herstellen door Neres niet op te stellen, die immers niet als middenvelder speelt. Door Ziyech als middenvelder te laten spelen, probeert hij een extra man te creëren, waardoor je sneller het middenveld kunt pakken.

Hij ziet daarmee over het hoofd, dat een snelle aanvaller met diepgang een tegenstander juist achteruit drukt, zodat de ruimte tussen de linies groter wordt en het voor Ajax veel makkelijker wordt.

Het zijn tactische keuzes en geen optimale. Daarop mag je kritiek geven, behalve van de grote, inhoudelijke voetbalgod Web natuurlijk. Die braakt wel eventjes een oneliner over Messi eruit, die kant noch wal raakt.

En had van Bommel dan ook zo briljant geanalyseerd? Of de trainer van Heracles? Of wordt er gewoon tactisch niet op geanticipeerd door TH? Dat zijn vragen die je mag en moet stellen, zelfs als dat betekent dat je coach niet zo geniaal is als mensen als jij willen doen geloven.

Tegen PSV kwam geen antwoord, nu ook niet. Behalve in de laatste 2 minuten, waarin Neres DIRECT laat zien wat zijn waarde is in een wedstrijd tegen een taaie defensie. En dat is geen wijsheid achteraf, maar kritiek vooraf. En niet alleen van mij, maar van meerderen hier.

Dan slaat TH daar gewoon de plank mis. Als hij het inbrengen van Neres niet als zijn verdienste probeert weg te zetten - kan alleen einde wedstrijd wegens het risico - dan ben je al veel sneller geneigd iemand als TH daarmee te laten wegkomen.
1 0
cruijffthebest
Geweldige overwinning, bar slechte scheids die vaak op de hand van Benfica was en een fantastische sfeer.
Vieze zeikerige, om gele kaarte vragende, misselijke ploeg dat Benfica!
Op naar zondag en weer als de 12e man de ploeg steunen de hele wedstrijd door en hopen op een prachtige overwinning!
Kom op Ajax, maak er een geweldige week van!!!
0 0
Han57
De shirtjes van de Ajacieden zijn na gisteravond allemaal een maatje groter geworden.
1 0
PJK54
Hahaha ze zijn wel van goede kwaliteit als je ze zover kan "oprekken".
0 0
Suarez01
Benfica kwam voor een punt in hoop op meer via (soms) gevaarlijke counters. Dat we toch nog de verdiende overwinning pakken obv betere kansen tegen 12 man ( vreselijke scheids) geeft nog meer glans aan deze prestatie. En t bewijst maar weer eens dat als we uitgaan van onze eigen kwaliteiten en krachten we in deze vorm iedereen kunnen verslaan.
1 0
Illegaal
Ja die scheids was waardeloos.
1 0
PJK54
Heerlijke pot gezien en natuurlijk waren er "zwakke schakels" maar als TEAM hebben ze deze prestatie neergezet eentje waar ze trots op kunnen zijn. Zo'n grootmacht, want daaronder kan je Benfica toch wel plaatsen, verslaan is voor dit Ajax een topprestatie en zal ons nog lang bijblijven.

Bedankt mannen en op naar zondag.
1 0
Illegaal
En weet je voor wie dit voor het grootste deel te danken is dat we tegenwoordig met teams als Bayern en Benfica meekunnen?
0 0
gras
Ja, overmars en jonk.

Iedere andere trainer, Bosz, Keizer, maar ook Ron Jans en Pietje Puck, kun je voor deze groep zetten met identieke resultaten. Hoewel, bij Bosz zou je nog ander spel krijgen wegens zijn extreme opvattingen.
2 -4
Illegaal
Nee door Ten Tag, met zijn Duitse manier van trainen bereiken we deze goede resultaten, Ajax kan nu 90 minuten lang op hoog niveau blijven spelen, ze kunnen nu conditioneel mee met de tegenstander.
De "Duitse" goal ver in de blessuretijd is daar ook al een van de meerdere voorbeelden van, ze kunnen gewoon 90 minuten lang gaan.

Ik ben trouwens ook een grote voorstander van Overmars en Jonk, beide zijn/waren van veel waarde voor Ajax.
6 -2
Petterson1964
Ajax kan bij Schalke nog tekeer gaan in de laatste minuten van de verlenging.
Had Bosz dan ook een Duitse manier van trainen ofzo?
0 0
AFCAsphere
Slecht geheugen heb jij dan. Iedereen liep op zijn laatste benen, Viergever kon nauwelijks lopen. Hij kon ook niet mee springen met Caligiuri toen hij de 3-0 binnen kopte.
0 0
Web
Behalve Gras de man die aan de pillen moet zijn.
Ik had je hoog, maar wat ben je het kwijt.
2 -2
RedFeather
Alleen Juve haalde dit seizoen meer punten voor de coefficent.
Vind het wel een beetje dubbel allemaal. De CL ga je nooit winnen.
Maar de EL wel. Moet je niet derde willen worden?
0 -2
pinballmagic
Foei derde willen worden
Je gaat voor het hoogst haalbare
0 0
RedFeather
Ja. Kijk eens naar de nummers 1 in de poule. Je ligt er straks gewoon uit in de achtste finale.
Dan vind ik een finale of winst EL hoger.
De vraag is dus: wat is het hoogst haalbare
0 0
AlexIbarra
Het hoogst haalbare is 1e worden in je eigen poule en dan een gunstige nummer 2 loten. Versla en Porto of Schalke en je staat in de kwartfinale CL.

In de EL moet je een extra ronde afwerken en kun je ook Chelsea, Sevilla of Arsenal loten. Lekker dan.
0 0
pieke
Daarbij komt dat de winnaar van de EL zich rechtstreeks plaatst voor de groepsfase van de CL volgend seizoen.
0 0
Illegaal
Nee... je moet altijd voor het hoogste gaan, voor Nederlander zou het misschien beter zijn als Ajax derde wordt, maar ook dan is het nog maar de vraag of je niet meteen ook uit de veel minder interessante EL ligt.

Voor Ajax en de spelers is het ten alle tijden het beste om de sterkste tegenstanders te treffen...je wordt als voetballer daar beter van.
1 0
RedFeather
Ja, precies. Je moet het hoogste nastreven. In dit geval komt er ook veel geld bij overwinteren kijken. En je kan ook niet echt speculeren op resultaten: dan loopt het toch weer anders.
Anderzijds: als we de EL winnen is dat een prijs, iets wat je altijd kan vertellen. Fey heeft zo'n 20 jaar geleden de EL gewonnen. Dat PSV paar jaar terug de kwartfinale CL haalde weet je echt niet meer over 20 jaar.
Maar ja, stel dat je niet overwintert in de CL maar in de EL is wellicht de Ligt weg. Of je wint de EL niet: heb je alsnog niets.
Lastig.
0 -1
DeWijsneus
Hoop dat onze medesupporters nu wel ophouden met Benfica naar beneden te schrijven. Goed team man, wow. Volgende week zullen ze moeten komen dus zal zeker Neres moeten spelen. Ach moet altijd eigenlijk spelen.
0 0
Hagmag
Ten Hagmag na gaan denken over het invullen van de positie van Schöne.
Was in mijn ogen de zwakste schakel.
Ziyech ipv Schöne en Neres op rechts ????

Ik zeg, verdiende en zwaarbevochten overwinning.
Dolberg probeerde 1e poging door de benen van de keeper te schieten, mislukte net.
Bal net niet in zijn geheel over de lijn. (Dolberg)
De knal van Donny.
Benfica is niet zo dicht bij geweest op die 0-1.
En dan terecht die bevrijdende goal van Mous.
4 -7
Illegaal
Jonge doe toch normaal met je hagmag... wil je opvallen?
1 -1
Web
Ja Ziyech op het middenveld met al dat balverlies, wil je niet winnen?
En dat Frenkie allemaal achteruit moet lopen.
Schat eens in hoe goed de tegenstander was, en dat je het daarom moeilijk had.
0 0
Ajaxxxisdebeste
Ok orde van de dag volgende wedstrijd zondag 14:30 Johan Cruijff Arena, Feyenooit. Die moet je winnen en krijg de kriebels van dat we die al lang gewonnen hebben.
0 0
Web
Dat de meeste spelers niet de vorm hadden gisteren, heeft gewoon te maken met de tegenstander.
Die hebben Ajax enorm goed geanaliseerd. Benfica heeft gewoon een hele goede ploeg, en die konden ze niet de wil op leggen en het geliefde spel spelen, dat is topvoetbal

Neres is het beste op rechts, maar ook ik zou Ziyech nooit op het middenveld zetten, hij was gisteren weer eens met FC Ziyech bezig, nooit simpel altijd beslissend willen ziijn, zo ontzettend veel onodig balverlies, moet er niet aan denken dat dit op het middenveld gebeurt, dan moet Frenkie alleen maar achteruit om het balverlies goed te maken, en ja hij maakt de meeste meters van iedereen, de bal bepaald de snelheid. Ziyech moet simpeler spelen klaar

Tadic zat ook in de tang bij de tegenstander, maar die houd dan wel overzicht en kan de bal wel vasthouden en wachten op aansluiting.

Frenkie was met afstand de beste bij Ajax, maar ook Blind, De Ligt en Onana waten goed.
De andere spelers liepen tegen deze tegenstander op de max te spelen, en dan heb je het gewoon moeilijk, niets vreemd aan. Jammer dat dit niet gezien word

Ajax heeft gewoon een uitstekende prestatie geleverd gisteren, keihard gewerkt met het maximale resultaat. En daar mogen wij best trots op zijn

En dan heb je altijd, waarom speelt Neres niet ( vind ik ook ) waarom geen Wober achterin en Blind op het middenveld? Dat zul je altijd houden, hier zie je al de verschillende meningen. Maar dat verschil is echt niet zo groot dan hier doet lijken
1 0
Illegaal
Mooi betoog maar met Blind ga ik niet me mee, ik vond hem door zijn passiviteit en traagheid bij de minderen horen, met een snellere verdediger hadden die Portugezen minder dreigend geweest.
0 -1
Web
Blind speelde gisteren goed, elke bal de juiste snelheid, het goed opstellen.
Jij bent vanaf het aankopen al tegen Blind, en dat ga jij niet meer veranderen?
Blind is een hele goede aankop, heeft geen belang meer bij een volgende stap, financieel onafhankelijk. Gaat nog jaren in Ajax spelen. Wen er maar aan.
4 0
Tinus
Echt zoooo waar!
0 0
PetrusKeizer
eigenlijk zouden Ajax en Benfica in deze groep door moeten gaan, en niet BAyern. Was gisteren weer slecht voetbal, ze winnen omdat AEK nóg slechter is.
0 0
PetrusKeizer
gaat alleen maar over de (te) late wissel Neres er in. Zou eigenlijk moeten gaan over hoe goed Neres is als hij in zo weinig tijd er meteen staat en dreigend in zn acties is.
0 0
Web
Ja maar zo gaat het hier, Neres viel sterk in, was dat ook zo geweest als hij in de basis stond, zul je nooit weten. Donny viel ook altijd goed in, sinds hij weer in de basis staat is hij weer minder.
Achteraf is alles makkelijk, Ten Hag heeft echt wel zitten dubben gisteren, zijn commentaar kon ik nog begrijpen ook, ze hadden wat beter grip, moet ik dan wisselen?
1 0
Pas
En, zal Neres zondag starten?
0 0
Daminem
Vond met name Ziyech de minste van het team. Komt misschien ook omdat hij dubbele dekking kreeg. En ook Schone was met name in de eerste helft een stuk minder. Dan liever Blind op die positie en Ziyech ook een keer wisselen (voor Neres bijvoorbeeld).
0 -3
pablofranka
Doe maar gewoon Dolberg wisselen en Tadic in de spits, in elk geval moet Neres altijd spelen.
1 0
Flarkow
Eens over neres 100%
0 0
WillyBrokamp
Complimenten voor ETH en onze boys. Wat een vechtmachine ! Wissel Neres was laat, maar ik begrijp de overwegingen. Het centrum Blind-De Ligt pakte toch wel weer goed uit. Wat zou het mooi zijn als we over twee weken daar al de klus klaren...
3 0
AltijdGelijk
Wat een luxe 7 punten na 3 wedstrijden!

Vond het gisteren geen goede wedstrijd, Benfica was beter en gevaarlijker, Neres gewoon in de basis Erik en Schone en Blind kunnen niet op dit niveau!
2 -5
DeWijsneus
Blind had 1 of 2 foutjes door risicovolle passing. Speelde voor de rest echt een bere-goede partij waarbij hij defensief niet in de problemen kwam en bij balbezit echt goed speelde. Vraag me toch af hoe lang Lasse het nog vol gaat houden in de basis.
0 0
Hagmag
Schöne was gisterenavond de zwakste schakel.
1 -1
Illegaal
Je moet niet alleen naar Blind zijn fouten kijken, hij kan door zijn traagheid vaker ook niet ingrijpen zoals bijv. de Ligt dat wel kan en doet, dan lijkt het net alsof hij geen fout maakt, maar in feite maakt hij legio fouten doordat hij te traag is om in te kunnen grijpen.

Gisteren was hij ook weer slecht, dit niveau gaat te snel voor Blind.

Idem vd Beek... die was voor mij de slechtste van allemaal. Die was totdat Neres inviel overal te laat, hij liep constant achter zijn tegenstander aan die hij niet fatsoenlijk gedekt had of die met gemak bij hem weg liep.

Mazraoui maakt die goal en nu wordt vergeten dat ook hij heel slecht was gisteren.
Idem Ziyech, ook hij was gisteren niet goed, hij liep zich constant vast met balverlies tot gevolg, dat hij risico in zijn spel legt dat vindt ik goed en sta ik ook achter, maar constant pingelen tegen 3 a 4 man in de 16 (en net daarbuiten) van de tegenstander en constant de bal verliezen is slecht... als het je constant niet lukt om door die verdediging te komen op die manier dan moet je het anders gaan proberen en doen en niet blijven volharden in iets wat niet lukt.

En Dolberg was ook erg zwak.

Al de anderen deden het beter, Frenkie en de Ligt waren de beste.

Frenkie is van buitencategorie, die draagt en stuurt het elftal.

En als je vraagt of Schone het vol gaat houden zit je helemaal ernaast, die jongen is een van de besten iedere wedstrijd weer... je zou je dat eerder bij vd Beek moeten afvragen want is veel minder dan Schone en is ook veel minder afwezig, Schone doet heel veel ondankbaar werk, vd Beek loopt maar wat doelloos rond met oogkleppen voor.
0 -2
ChelseaMan
Zoveel onzin plaatsen in een post....proficiat!
2 -1
Hagmag
Blind is geen centrum verdediger.
Hiervoor komt hij fysiek, lengte en snelheid te kort.
Blind heerst toch niet naast de Ligt.
Mazraoui, begon inderdaad ook zeer matig aan deze wedstrijd.
Hij blonk zeker niet uit. Ziyech ook bijna niet gezien.
Ten Hagmag zich zelf aanrekenen dat Neres buiten de basis viel en veel te laat werd gebracht.
Uiteindelijk staat Neres aan de basis van de goal.
Neres speelde toch waanzinnig goed in München.
Schöne niet in de basis tijdens dit soort wedstrijden. Hij was gisterenavond de zwakste schakel.
1 -1
Illegaal
Nee Schone was zeker niet de zwakste schakel, hij staat op een van de moeilijkst bespeelbare posities op het veld als centrale middenvelder, hij deed het goed... vd Beek die was geen zak waard en liep nutteloos als 12e man erbij
0 -2
Web
Dat heeft met de klasse van de tegenstander te maken, jammer dat je dan niet ziet, Blind speelde overegens een hele goede wedstrijd
De bal bepaald de snelheid, en laat Blind dat nu heel goed kunnen, altijd alles op de juiste snelheid.
Ja hij is niet de snelste ( met lopen ) maar als je goed inzicht heb sta je vaak goed ( Frank de Boer )
Maar vanaf dag een ben jij tegen Blind, en zal nooit consessies doen ook al speelt hij wekelijks goed.

En zou Blind heel snel zijn ? Zat hij niet bij Ajax maar nog steeds bij een Europese topclub
2 0
DeWijsneus
Eens.
0 0
DeWijsneus
Ben redelijk met je eens over alles, behalve over Blind. Jij veroordeeld hem op z'n slechte punten, terwijl ik hem beoordeel op zijn positieve kwaliteiten. In dit centrum staat De Ligt ook als killer, en Blind juist meevoetballend. Maar ik denk dat dit de essentie is van de eeuwige Blind discussie. Ik zie hem overigens persoonlijk zelfs liever op zes maar wil je niet te veel nu op de kast jagen. :-)
0 0
Illegaal
Als je het tegen mij hebt?........Oke we hebben een andere zienswijze over Blind... dat kan en mag.
0 0
JariHeijden
Blind speelde juist sterk. Als je echt vindt dat Blind op dit niveau niet kan, dan krijg ik het gevoel dat je niet gekeken hebt. En natuurlijk is het als duo met De Ligt goed. Wie gaat daar nu over twijfelen. Dat is toch iedere keer?

Schöne vind ik ook goed. Hij maakte wel wat foutjes, maar hij is zo belangrijk voor de balans. Hij kan prima op dit niveau. Het is niet het niveau van Tadic of Ziyech, maar hij is een prima waterdrager geworden.

Benfica was ook helemaal niet sterker. En ook niet gevaarlijker. Ajax heeft veel vaker op doel geschoten en ook meer grote kansen gehad.

En Neres is de basis. Eens. Maar voor wie dan? De eerste veertien spelers zitten gewoon heel dicht bij elkaar.
1 -1
Flarkow
Lasse heeft een handelsnelheid van een slak in Europa blind op 6 is vele malen beter
1 -1
ossenaar
Blind vond ik gisteren juist 1 van de betere spelers. (vanuit stadion gezien)
Stond vaak heel goed gepositioneerd en zijn passing was vaak goed. (Los van een klein foutje).
1 0
pablofranka
Blind had op de plek van Schone gemoeten maar IDD Neres mag echt niet op de bank beginnen.
1 0
DirkvanDam
wat heerlijk wakker worden! 7 punten na 3 wedstrijden....
2 0
DS
Heerlijk dat ze de wedstrijd uiteindelijk over de streep getrokken hebben!
We waren gelijkwaardig aan Benfica. Wat betekend dat we terug zijn in de Europese subtop. Lekker toch na al die jaren uitgeschakeld worden door oost Europese kut clubs.
7 0
Pierre Heno
Ik had Neres toch minimaal al in het laatste kwart van de wedstrijd verwacht en niet pas in de 88e minuut. Bizar wisselbeleid van Ten Hag vooral ook omdat een aantal spelers er al aardig doorheen zaten en Benfica wèl gewisseld had ( snelle spits). Bovendien spelen we zondag a.s. ook een belangrijke wedstrijd dus dan pas je daar ook je wisselbeleid op aan. Ik zie in Ten HAg nog steeds geen echte Ajax coach omdat hij met een puntje vanavond ook best tevreden zou zijn geweest. Een echte Ajax coach zoekt dan toch een manier om deze wedstrijd alsnog binnen te halen maar niet zozeer door pressie te gaan spelen in het laatste kwartier ( want veel zaten er conditioneel al aardig door heen en dan moet je geen pressie gaan spelen want de kans op balverlies en een snelle counter door Benfica is dan levensgroot) maar door een frisse Neres 15 minuten lang er vol voor te laten gaan en met snelle acties gevaar te stichten in een verdediging die al twee gele kaarten te pakken heeft. Hem dan pas in de 88e minuut in laten vallen is een teken dat je met een puntje genoegen had willen nemen. Gelukkig pakte het alsnog optimaal uit met die ene actie van Neres en afgeketst schot van Mazraoui. Dit is ècht een klap voor Benfica. Prachtslot van een geweldige JC Arena avond. Op naar zondag.
3 -5
Cello
Hmmm....denk je niet dat wanneer EtH met een puntje genoegen had willen nemen, dat hij dan helemaal niet offensief had gewisseld, maar eerder defensief er een mannetje bij had gezet?.
Sorry hoor.....van mij had EtH ook wel iets eerder bijv. Neres mogen brengen, maar uiteindelijk brengt hij hem wel en ja dan heeft EtH het geluk dat het goed uitpakt. Maar dan nog....het is helemaal niet gezegd, dat wanneer hij Neres in minuut 60-65 had gebracht we eerder op voorsprong waren gekomen. Om de doodsimpele reden, dat dat nu eenmaal niet gebeurde. Had Mazraoui uiteindelijk niet gescoord dan hadden we met zn allen terecht kunnen bekritiseren dat het TE laat was. Nu was het iig NIET te laat!. Het geluk van de trainer, in dit geval de winnende trainer.
6 -2
Lagasj
TH is ook geen Ajax coach. En zal het ook nooit worden.
Het succes van Ajax is niet zijn verdienste.
Iedere coach zou met dit materiaal succes hebben.
Een Ajax coach stelt vd Beek niet op voor Neres.
Dan snap je niets van het Ajax spelletje.
1 -13
Web
Wat heb jij toch enge reacties, en snap er de ballen niet van
Lagasje en Gedaantje weten het ALTIJD beter.
2 0
Freddy Al
Ik dacht dat hij echt de coach van Ajax was,blijkbaar niet?
Volgens mij heeft hij het tot nu toe gewoon uitstekend gedaan in de CL maar daar mag je best over klagen.
vd Beek is een prima speler die vanavond niet zijn beste avond had maar Neres is niet een vergelijkbare speler.

Het probleem van een kwalitatief sterke en brede selectie is dat er altijd de vraag zal zijn waarom Jan,Kees Piet of Jaap niet speelde als Henkie zijn avond een keer niet heeft,dat is een luxe die we in jaren niet gekend hebben,enjoy it!
1 -1
Finidi en Nwanko
Bayern, Real, ManU?
Stonden de beste teams afgelopen jaar in de finale van de CL?
Laten de mensen die wij winnen, zij verliezen bezigen (de salonsupporters die een voorbeeld kunnen nemen aan het Legioenvan) nou toch aub niet gaan zeggen dat EtH geen Ajax coach is.
2 -1
Cello
Jammer dat jouw verhaal dit jaar nauwelijks opgaat en de prestatie's vooral jouw ongelijk bewijzen. Het succes van Ajax is het succes van de spelers en de trainerstaf.

Jouw manier van benaderen lijkt veel op de manier waarop half Nederland Ajax benadert als het wint....dan was het bijna altijd de tegenstander die niet goed was, slecht was, in mindere fase zit, etc, etc....en NOOIT dat de mindere prestatie van de tegenstander misschien ook wel eens wat met Ajax te maken zou kunnen hebben. Nu is het bij personen als jij, dat wanneer er gewonnen wordt het komt door de spelers ondanks de coach, maar zodra er verlies wordt geleden dan ineens ligt het wel aan de coach en niet aan de spelers.

Maar ja dat krijg je wanneer je in principe de coach al vanaf zijn eerste mediaoptreden al niet kunt pruimen, vanwege zijn accent of omdat sommigen hem helemaal niet verstaan of zeggen te kunnen verstaan....dan wordt er alles aan opgehangen.
Nou....geen enkel team speelt beter of heeft baat bij een geweldig ogende coach voor de camera/microfoon. Maar wel eentje die het goed doet op trainingsveld en wedstrijdvoorbereiding. En wbt dat laatste vind ik het wel ff wat belangrijker dan dat praatje voor microfoon/camera.

Gelukkig maar dat EtH meer verstand heeft van werken op trainingsveld en het hebben van goede wedstrijdvoorbereiding.
9 -1
Ajax4ever86
De Boer had Siem de Jong. Bosz had Klaassen. Ten Hag heeft v/d Beek. Als je al een positioneel en opbouwend ijzersterke CVM hebt, waarom denkt elke Ajaxcoach zo een type voetballer nodig te hebben. We zijn geen 010 of 040. Die spelen met dat soort types op het middenveld. Daarom zullen ze nooit het dominante aanvallende voetbal kunnen spelen wat wij kunnen.

Hou gewoon op met dit soort voetballers. Dit zijn de type voetballers die heus wel hun doelpuntje of assist meepakken. Maar dat komt omdat ze goede voetballers om zich heen hadden/hebben. Maar als je in dit elftal v/d Beek gewoon offert voor het middenveld Blind, de Jong en Ziyech/Tadic. Dan haal je elke wedstrijd het maximale uit dit team. Dat geforceerd altijd dit soort type voetballers willen spelen, ten koste van veel betere voetballers (in dit geval Neres), gaat ons onnodig punten blijven kosten. Dit soort type middenvelders hebben wij niet nodig. Wij zijn Ajax. Speel dan ook als Ajax.
3 -4
Knalpot
En dan krijg je weer huilie huilie dat er geen bezetting voor de goal is als er een voorzet wordt gegeven
0 0
Joseph
Donny ipv Neres is onzin van de trainer die de kwaliteiten van Donny niet goed inschat, net als jij overigens.

Donny zorgt voor dynamiek, dubbel met Neres erbij, onbegrijpelijk dat Ten Hag beide niet opstelt.
1 -4
Ajax4ever86
Omdat er geen plek is kneus. Snap je wel dat je maar 11 spelers op kan stellen. Dus ofwel je wil Tadic, Ziyech of Frenkie offeren voor v/d Beek. Jij bent totaal niet serieus man. En snap jij wel wat dynamisch inhoud. Dynamisch is niet dat je sjokt van 16 tot 16 hoor.
0 0
zivkabrimovic
Net terug in Groningen, wat een avond! Heerlijk pitten en 0630 wekkertje alweer. Goedenacht jongens
11 0
Afcadam14
Goedemorgen.
2 0
Bloedgezellig
Deze trainer kan niet nerez inzetten voor drie minuten hij moet weg
3 -9
Mr.P.
weet zeker dat erik hem nog de laatste beslissende wedstrijden gaat gebruiken
0 0
1900AFCA045
lissabonn
0 0
Bloedgezellig
Deze trainer moet weg
7 -12
Ajax#1900
Deze gebruiker moet weg
8 -6
Bloedgezellig
Tuurlijk wel verdient was niet de trainer
2 -4
Schilder15
Hahahha LOL
3 -3
Jelephi
Mooi om te zien trouwens dat de sfeer langzaam uitbreidt naar Zuid 2 en omringende vakken. Europees heeft toch iets speciaals. Het ging bij tijd en wijlen echt kanonhard
9 0
Hobbemastraat
Echt heerlijk inderdaad. Zit zelf op vak 124 maar het is wel een contrast met de eredivisie. Lijkt alsof er door het ontbreken van de spanning er nauwelijks sfeer hangt. Toch jammer, op een dag als vandaag komt de potentie van de Johan Cruijff Arena eruit. Genieten gewoon.
1 0
Jelephi
Geen stem meer over. Wat een climax en wat lekker in die laatste minuut.

Minpunten de wissels of eigenlijk het inbreken er an en het niet al te goede spel. Maargoed Benfica is een prima ploeg met hele goede buitenspelers. Wat zou het. We gaan voor overwintering en dat is heel lekker.

Geluk overheerst
3 -2
Tinus
Sorry, reactie was bedoeld voor ajaciedforaltij
0 0
Tinus
Als je nu nog niet ziet hoe belangrijk daley blind is, dan kijk je de wedstrijden echt met je ogen dicht.
2 0
KVF
Stem kwijt, 10 ellebogen in mn gezicht gehad, maar verdomme wat is dit mooi mannen, tis een mooi spel, voetbal, helemaal als het ajax is!
5 0
Jelephi
Haha idem
6 0
DeBaarsjes
Die Wober, geweldig!!! Na een goal tegen AEK stond hij met zijn hesje al feest te vieren met de basisspelers en daarnet rende hij gewoon het veld op na die goal.
12 0
HZMKK
Slechtste man van t veld: ten Hag. Had veel eerder moeten wisselen!
5 -14
Joseph
Gelukkig staat er met Overmars iemand achter die hem goud heeft gegeven, zelfs met deze opstelling kan hij stand houden.
En wie weet, op een dag zet hij het per ongeluk goed neer en zijn ze nog een klasse beter.
2 -2
maikelklaassen
ga slapen man duffe
7 -4
Dwergje48
Mijn god wat een ontlading en wat een wedstrijd!
5 0
Bocarra
Alle azijn zeikers bij FOX en VI ten spijt. Het was weer een fantastische CL avond. Heerlijk. Genoten van dit Ajax. Natuurlijk zijn er nog verbeter puntjes ... but the only way is up!
6 -1
RaynoFischer
Heeft iemand mijn stem nog zien liggen in de Arena?, moet ergens in vak 428 liggen ;p


Wat heerlijk dit
12 -2
WheermolenFC
Ik verloor mijn mobiel; die lag een rij onder me tussen de stoelen:p
1 0
afcasven1995
Niet normaal he gap
6 0
Voetbalverstand
Die van mij in vak 409
6 -1
Tomajax1990
Voor de wedstrijd gokte ik op een Leonardo ( fiorentina) momentje van Neres, jammer dat hij hem niet maakte maar wat een vreugde uitbarsting na een zenuwslopende avond. Sorry voor de mensen die door mij half zijn aangerand, ik was mezelf te buiten.
14 0
stopperspil
Benfica uit met dezelfde opstelling als tegen Bayern uit
7 0
Joseph
Frenkie dan op de plek van Schone en je speelt voor het eerst met het sterkste team.. Zou wat zijn!
0 0
Web
Frenkie speelde toen niet.
2 0
stopperspil
O ja vergeten, bedoelde met extra verdediging en Tadic centraal en Neres
1 0
Web
Is Frenkie geblesseerd?
2 -5
DennisWageningen
Ik heb zin in Benfica uit.
10 0
Litmanen85
Geweldig stadion sowieso
0 0
1900AFCA045
jajajaaaa
0 0
Ruff Rhythim
Mennn wat een ONTPLOFFING in de ArenA !!!
9 0
maikelklaassen
eindelijk eens lucky ajax!! ik zei het tegen mijn maat, wij hebben nooit eens dat geluk om in de laatste minuut te winnen. maar ik was amper uitgesproken... verder een mooie wedstrijd gezien, 2 teams die gelijkwaardig zijn. nu zondag feyenoord
9 0
Web
Ik heb nu al 5 keer die actie van Frenkie aan de zijlijn terug gekeken.
Wat was hij weergaloos goed vanavond
Wat word zijn plafond?
Wat gaat hij Ajax opbrengen?
En wat een heerlijk intervieuw.
Die eeuwige glimlach.
Lach mij maar uit, hij heeft echt iets van Johan

Frenkie bedankt
20 -1
Moozz03
Waar heb je dat terug gekeken?
1 0
Cello
Wat gaat hij Ajax opbrengen?. Ik hoop sportief succes. Zou toch wat zijn als deze trein echt gaat lopen en gaat doordenderen in Europa?. Tuurlijk....we behoren niet tot de Europese top, maar ja.....dat hoorden we ook niet in de zomer van 1994, aan het begin van seizoen 1994-95. En hoe dat sprookje van toen afliep weten we allemaal......zou het dan toch weer eens kunnen?.
0 0
Schilder15
Als je deze ploeg bij elkaar kunt houden en twee versterkingen erbij dan zou het kunnen.
0 0
Ajax#1900
Helaas zou het dit seizoen moeten gebeuren want De Ligt en De Jong zijn gewoon echt niet te houden (en Ziyech en Onana waarschijnlijk ook niet)
0 0
ZeeuwsAjax34
Het is duidelijk dat grootmachten Bayern, Real en Barça nu toch een minder seizoentje hebben, maar ik zie ons nog niet van Juventus of PSG winnen. Maar er is altijd hoop
1 -1
vsg
Idd je ziet gelijkenissen met Johan: vooral wanneer hij bij zijn man wegdraait en een versnelling in zet
5 -1
MisterAFCA
Zelfs zijn manier van lopen/rennen doet me aan Cruijff denken. Zo sierlijk zie je ze maar weinig.
0 0
Web
Ja echt, langs niet alles natuurlijk.
1 0
afcasven1995
Wtf heb ik net meegemaakt? 5 rijen naar onder gedoken maar meer dan waard, wat een ontlading!
6 0
3*stars*3
Wel nadeel van zo’n mooie avond.
Je zit of ligt te genieten en kan niet 1,2,3 slapen maar het moet.
Morgen gaat wekker om 5:00.

Welterusten heren en wens jullie alvast een geweldige dag morgen op werk/school.
12 -1
vsg
Gisteren riepen de geleerden bij VI dat Ajax en psv Nederland Europees weer op de kaart zetten. Hoezo en psv? Hebben nog niets laten zien, 2x verloren in CL. Ajax Europees al tien wedstrijden ongeslagen.
Samenvattend er is maar een club ( zoals gewoonlijk)die Nederland op een waardige manier vertegenwoordigt in Europa: Ajax
58 -1
AjaxPassion
PSV speelt natuurlijk ook in een zwaardere poule dan Ajax:
- Barca is beter dan Bayern (zeker ook momenteel);
- Totenham is beter dan Benfica en
- Inter is (veel) beter dan AEK.

Daarnaast is het gewoon al goed dat er toch 2 clubs in Europa actief zijn en dan óók nog in de CL. Met dat feit alleen al levert PSV al meer punten dan de andere 3 clubs uit NL bij elkaar...
1 -6
martin1234
Kan best zijn, maar sinds PSV een keer in de EL zijn tweede team opstelde omdat het 't weekend erop tegen Ajax moest spelen terwijl ze 13 punten voor lagen, hoeft echt niemand meer bij mij aan te komen met PSV en Europees voetbal. Dat laatste mogen worden met minder punten dan Feyenoord vorig jaar, is ze gegund.
1 0
Dit is mijn club
Dit dus!
12 0
3sterren
Proficiat mannen !!!
Who is Huntelaar ? Who is Dolberg ?
Nous in de spits: topscorer Ajax 2018 ; )
Gebbetje (grapje) jongens.
Wat heb ik genoten ...

Bedankt !
5 -4
X-RaY
Ben compleet uit me dak gegaan na de 1-0. Binnen no time stond de politie voor de deur omdat de buren hadden geklaagd vanwege geluidsoverlast.

De buren zijn gelijk gearresteerd.
27 -4
rexxo
Top comment
0 0
Schilder15
Hahhahhaha
0 0
TwoLegsAlwaysWin
hahahaha
5 0
Stroeve
Ge-wel-dig.
0 0
AjaxGLM
Meneer Donny wil per se spelen, maar mist nu al 2x, ook tegen bayern, de kans van de wedstrijd. Wober en neres verdienen het veel meer om te spelen. Verder heerlijke overwinning en man wat zijn de jong en de ligt goed he
19 -4
Illegaal
Die kans missen is ook een blunder klopt, die had hij als hij had gekeken met gemak naast de keeper neer kunnen leggen.

Maar ik vond hem vooral heel zwak voetballen, zonder hem draait het elftal beter.
6 -4
marley
Wat een Haggelijke overwinning....
5 0
Bjorn
Deze gasten konden overigens verdomd goed voetballen. Zoals ze een paar keer combineerden vanaf de flanken met de backs en die wendbare voorhoede spelers, pfoe.

Als we daar gelijkspelen doen we het prima.
17 0
Mocrodammerr
ja absoluut. daarom was ik nogal onzeker vóór de wedstrijd. zij kunnen geweldig ballen maar ook zéér irritant zijn.
4 0
Hans Kraay Jr.
Was idd ook al huiverig voor deze pot. Zijn echt gewaagd aan elkaar.

Vreselijk irritante speler en helaas ging de scheids er veel te vaak in mee.
2 0
Mocrodammerr
ach man wat heb ik geschreeuwd na die goal. excuses aan de buren :D.. trots op de jongens en zeker op Nous. Begon zwak aan de wedstrijd maar daarna zag je enkel een stijgende lijn. Volgende week niet verliezen en 2e ronde is dan binnen
9 0
Radikaal
Nog even van AEK winnen ook, dat wel. #Graafschap.
0 0
bremovic
we hoeven 7 november pas weer tegen benfica
1 -1
Illegaal
Veruit de beste was frenkie... wat een voetballer is die gast.

de slechtsten vond ik vd Beek, Dolberg, Ziyech, Mazraoui en Blind met zijn traagheid.
Ziyech vind ik normaal een van de besten maar vandaag liep hij zich constant vast en had veel balverlies.

Ik vond Ten Hag de fout in gaan met Blind weer achterin te zetten met die snelle gasten van Benfica, het ging te snel voor hem.

Het ging ook veel te snel voor vd Beek, die is de hele wedstrijd overal te laat gekomen en verprutst ook nog een niet te missen kans.
Volgende week moet vd Beek als het aan mij ligt banken, want er zijn elf betere dan hem. Blind doet het op het middenveld ook beter dan vd Beek.

Het elftal draaide beter zonder van de Beek.
3 -16
Moutoni
Ben niet bepaald een fan van Donny, maar hij speelde vandaag niet onverdienstelijk. Wel jammer van de gemiste kansen. Schöne, Tadic en zelfs de Ligt sprongen er vandaag meer uit in negatief opzicht.
3 -3
1900AFCA045
logisxh toch. dat wordt vanaf dinsdag(frankfurt) tot vr8jdag feest
1 0
Robeerke
Hoe zou Justin Kluivert zich nu voelen? Op de tribune bij AS Roma
14 0
kaashaas
Ik denk dat hij van de wedstrijd heeft genoten
4 0
Robeerke
Had misschien mee willen doen
0 0
Oempaloempa
Wel heel fijn voor Neres dat hij beslissend kon zijn.
19 0
Illegaal
Eigenlijk schandalig dat hij moet banken na die geweldige wedstrijd van hem tegen Bayern...
7 0
Cello
Ik zat ook al lang te wachten op wissels, had van mij al wel rond de 60ste minuut en iig voor de 70ste minuut gemogen. Heb de uitleg van EtH gehoord en ook daar valt wel iets voor te zeggen. Het is CL hè, daar gaat het om details die vaak de beslissing geven. En EtH bekijkt het breder, kijkt ook naar balans en hoe de veldbezetting is en op zich stond het wel goed. En ja....over wissels hadden we waarschijnlijk niet eens zo gediscussieerd wanneer Donny 'gewoon' die vrije kans erin rost. Als je dan als VdBeek van jezelf vindt dat je erin hoort dan hoior je het ook aan te tonen op de beslissende momenten. Vandaag was het op het moment supreme scoren. Dat deed ie niet. Goed bedoeld om de bal te willen plaatsen, met de binnekant voet, maar daarmee geef je de keeper een kans om te reageren. Natuurlijk had ie hem vol op de wreef erin moeten kogelen.
Hiermee is het dus niet vreemd, temeer ook omdat ie slordig speelde, anderen soms zelfs in d eproblemen bracht, dat ie regelmatig op de bank zit.
Uiteindelijk bracht EtH David Neres heel laat, maar niet TE laat....en daarmee kan je achteraf er nog een beetje mee leven dat het zo is gelopen. Pas als het 0-0 zou zijn gebleven was er sprake van dat het echt TE laat was.

En Schone speelde voor het ook niet geweldig, maar hij werd ook regelmatig door de eigen spelers in de problemen gebracht en ja....dan gaat het ook wel eens mis.
Ziyech en Tadic niet echt in vorm en vooral bij Ziyech heb je dan zoiets van dat ie het wat simpeler moet houden als je niet goed in de wedstrijd zit. Nu voerde hij zijn actie's te ver door, met vaak balverlies. Een Ziyech in vorm kan dat wel aan, maar even iets minder en het gaat dan TE vaak verkeerd.

Verder wel een terechte overwinning.
6 -6
Mikee
Jemig. Zeik niet zo zuur joh. 7 punten uit 3 wedstrijden. Koop een rood witte bril en bekijk het allemaal wat mooier.
2 0
kaashaas
Als je bedoelt die bal van de jong op.schone ... dan had schone eigenlijk de tijd om er iets goeds mee doen maar was te traag blind zou er ook niets mee kunnen. Van de jong kunnen we niet verwachten dat hij daar op deze leeftijd ook rekening mee zou houden hij is geen Cruijff.
0 -1
ChelseaMan
Wat een onzin....schone brengt zijn medespelers in de problemen niet andersom..wat een bs verhaal.
5 -4
Web
Tien wedtrijden in Europa ongeslagen, je wint een wedstrijd die beide kanten op kan
Staat eerste in de poule.

En dan nog zo zeiken als hier onder, echt ik snap er werkelijk niets van.
Je kunt altijd wat vinden, om tegen aan te schoppen.
Leg je eens neer bij de beslissing van de trainer, ik had persoonlijk Mazraoui gewisseld in de rust, en die scoort weer de goal.
Ik durf te stellen, ook al word Ajax eerste in de poule doet Ten Hag het nog niet goed.
8 -3
Leon_ajax
Gewoon nog lekker een pilsje opentrekken en genieten van de avond, doe ik in ieder geval wel :)
5 0
Ajaxvooraltijd
Precies mijn gedachte. Bij de meeste trainers had Mazraoui er al een tijdje niet meer ingestaan.
3 -1
Moutoni
Want de rest van de verdediging stond zo lekker te ballen? Behalve Onana haalde niemand achterin vandaag zijn gebruikelijke niveau.
1 -1
maikelklaassen
of we speelden tegen Europese top??
1 0
TwoLegsAlwaysWin
gewoon omdat het nog beter kan;-)
1 -1
Web
Ja je had van Bayern moeten winnen.
Maar dat bedoel je niet.
0 0
3*stars*3
9 ongeslagen in EU.
Aj, ik zie al, je rekent Benfica-Ajax ook mee.
Ook goed! ;-)
6 0
Web
Je hebt gelijk negen wedtrijden
2 0
AjaxBaggio
Ik vond het redelijk gelijk opgaand. Maar gezien de kansen verhouding vind ik het toch wel een verdiende overwinning.

Dolberg had er sowieso 2 moeten maken. En die kans van Donny moet er natuurlijk ook in. Al was 2 of 3-0 ook wel wat geflatteerd geweest.

Want Benfica deed nauwelijks onder voor ons. Zo eerlijk moet je ook zijn. Ben blij met de 3 punten. In Portugal gaat het nog lastig worden. Pak je daar een punt, dan ben je zga door.
5 0
godenzonenssuper
Ik wil de eerste helft volledig terugkijken alleen al vanwege de Jong.
1 0
Web
Wat was die weergaloos goed.
Echt super.
Vind jij nu nog steeds dat hij op de verkeerde positie staat?
Kun je niet meer uit leggen
3 -2
godenzonenssuper
Jawel hoor.
Frenkie is dermate goed dat hij zich eenvoudig kan redden op deze plek.
Maar hoe hoger hij speelt hoe belangrijker en gevaarlijker hij nog wordt, zoals voorheen bij Jong Ajax.
0 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Voor Siem?
0 -6
godenzonenssuper
Nee Luuk.
0 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Ik heb zin in Benfica uit.
2 0
Ajaxvooraltijd
Bayern thuis ook wel hoor.
2 0
Boer Gijs
Het is maar goed dat Ajax vanavond gewonnen heeft, want ik zie ons daar toch verliezen. Al hoop ik natuurlijk van niet. Bij winst ben je geplaatst, bij gelijkspel blijf het razend spannend en bij verlies ligt alles weer open. Maar door de winst van vanavond hou je dan hoe dan ook het voordeel van het extra punt tegen Bayern uit.
0 -1
1900AFCA045
achja verliezen. het wordt een feest
0 0
Suarez16_
Wat een ontknoping en wat een droomstart aan deze poule, maar Ajax is denk ik op zijn best met Onana, Mazraoui, De Ligt, Wöber, Nico, Blind, Frenkie, Ziyech, Neres, Dolberg en Tadic. Schone kan het tempo gewoon niet meer aan op dit niveau terwijl Blind gewoon lengte en kracht tekort komt tegen spitsen als Seferovic en Lewandowski, maar op 6 het spel perfect leest en wel mee kan in het tempo. Daarnaast is Neres gewoon onze beste vleugelspeler met diepte en die moet altijd spelen.
12 0
Ajax4ever86
Precies wat je zegt. Snap werkelijk niet waarom ten Hag dat niet inziet. Hij maakt alles onnodig ingewikkeld omdat hij niet zowel Schone als v/d Beel durft te offeren. Hij forceert maar om minimaal 1 van beiden op te stellen, waardoor anderen op posities moeten spelen wat niet hun beste is. Door het succes van nu, gaat hij nog in zijn eigen eigenwijsheid geloven. Ik hou mn hart vast voor aankomende onnodige puntverlies. Weet niet welke wedstrijd dat zal zijn, maar gaat sowieso een cruciale zijn. Door het zo laat inbrengen van Neres en maar star blijven vasthouden aan v/d Beek en Dolberg (die er beiden in de 60ste min. af hadden gemoeten). Heeft het ons vandaag al bijna onnodig puntverlies gekost. Dit geluk gaat niet lang duren, zolang hij niet gewoon de logische opstelling hanteert.
0 0
afcas
hij forceert niet om minimaal 1 op te stellen. hij forceert om schone op te stellen. het maakt niet uit of vd beek erin staat of niet, schone staat er sws in. alleen als er met een overduidelijk b-elftal gespeeld wordt krijgt schone evtueel rust want stel je voor dat het a-team blijkt te lopen zonder schone...
1 0
Frankeritus
jup blind ipv schone!
1 0
Oempaloempa
We mogen niet mopperen.
Benfica is een gevaarlijke ploeg en dan drie punten pakken. Top!
Bayern zal een zeer gemotifeerd Benfica ontmoeten.
3 0
Freddy Al
Benfica bleek een zeer sterke tegenstander, over de hele wedstrijd hebben we wel verdiend gewonnen maar het verschil was klein.
Toch een schitterende pot gezien, van beide kanten erg intens en veel mooie momenten, scheidsrechter was zweverig maar over de hele wedstrijd ook niet echt in ons nadeel.

Ik denk dat Neres zeker tien minuten eerder er in had gemoeten voor Dolberg die jongen was kapot na een dik uur.
Vermoedelijk gaan we in Portugal met Blind op middenveld, Wober als LCV spelen in de Bayern variant (met de Jong voor Schone), zodoende houd je met Neres en vd Beek diepte maar heb je defensief meer tegenwicht op middenveld.
Bij een gelijkspel zijn we eigenlijk al binnen.

Geweldig, Ajax overtreft alle stoute verwachtingen tot nu toe , waar gaat dit eindigen?
5 -1
Mikee
Heb vanaf Kos gekeken, heel het park bij elkaar geschreeuwd op het einde en ook nog door mijn stoel gezakt na het juichen. Personeel kwam op een gegeven moment maar met dienbladen vol bier aanlopen zonder bestelling. Top avond! Met Bayern gewoon weer lekker present in de arena, kan niet wachten!
9 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Zo ga nu lekker slapen. En als ik wakker wordt zie ik Ajax staan in Madrid met de cup.
2 0
1900AFCA045
ik heb zi n in benfica uitt
1 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Dat is wel duidelijk!
0 -1
AFCAHOOLIGAN
volgens mij heb je zin in Benfica uit
0 0
1900AFCA045
dat meen ik
0 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Volgens mij heeft hij zin in Benfica uit.
0 0
kaashaas
Ja eens
0 0
Whazzza
wij allemaal!!
0 0
AFCA-B93
Sfeer was over de gehele wedstrijd inderdaad wat tammig, maar ik denk vooral dat dat door de spanning kwam, ook bij mij.

Maar mijn god wat een ontlading bij die goal en wat een feest hebben we er van gemaakt in het stadion!

ON-GE-KEND
6 0
davidgravemaker
Grootste probleem voor dit team is dat TH Schone niet durft er uit te zetten. Dat houdt tegen dat de juiste mensen op de juiste plaats staan.
1 0
ChelseaMan
Zolang TH Lasse er niet uitgooit kan ik onmogelijk vertrouwen hebben in de titel. PSV uit was al een drama met Lasse...vanavond had je ook gewoon kunnen verliezen. Hij vertraagt het tempo..is niet of nauwelijks aanspeelbaar...brengt medespelers in de problemen...een simpele bal aanname moet hij 4 x corrigeren...verplaatst nooit het spel vooruit..tegenstanders hebben dit door en zetten lasse dan ook gelijk onder druk. De cl ga je niet winnen...de titel kan je met Lasse in de basis vergeten...volgend jaar lopen onze topspelers de arena uit. Good luck met Lasse!
2 -4
Moutoni
100% eens, prima tegen Zwolle of als 12e man, niet voor dit niveau.
0 0
Good Luck
Dus?
0 0
AjaxCitizen
Frenkie speelde sterk vandaag. Liet verdedigend ook zien zijn mannetje te kunnen staan. Had bijvoorbeeld twee uitstekende intercepties. Die gaat echt ver komen als hij zich zo door blijft ontwikkelen.
3 0
JSTWST
Frenkie was overal! Heerlijk. Over 2 weken nog een keer (of 1 punt) en de 2e plek kan ons niet meer ontgaan (als Bayern wint van Benfica).
0 0
BennJii020
Jaaaaa, oh nog nagenieten in de trein nu! Op naar zondag..
3 0
MaximilianRosse
Neres mag nooit meer wissel zitten tenzij hij ziek zwak of misselijk is.
6 -1
jariafca020
Wat een ontlading! Ik heb geen stem meer over morgen. Gelukkig ben ik een dagje vrij om na te genieten.
3 0
Patrick78
Minnen, minnen, minnen en minnen. Kakkerlakken weer in actie.... natuurlijk ze zijn bang voor zondag. Dit is de beste Ajax sinds jaren en Ten Hag is een super trainer voor ons.
6 -9
kaashaas
Bijna helemaal eens laatste z in ben ik niet van overtuigd .aar hij krijgt het voordeel van de twijvel
0 0
Bramzel
Vergeet de PSV’ers niet hoor die hoopte ook dat we dit niet zouden winnen, maar joh laat ze lekker zegt genoeg over hun dat ze naar een Ajax website moeten gaan.
2 0
Sterspeler
Zn opmerkingen snijden totaal geen hout. Hij leert moeilijk van zn fouten. Hij past zich aan na gezeik van supporters en de pers , maar doet weken later weer van die domme dingen. Als hij Neres 20 minuten eerder inbracht hsd je niet hoeven billenknijpen tot minuut 93. Ik heb een Ajax gezien wat ontzettend veel stil stond. Zodra Neres eron kwam ging het hele team meebewegen.
2 -4
ETM
Ik heb een Ajax gezien dat tegen een gelijkwaardig technische tegenstander nipt de bovenliggende partij was.
Ik ben hartstikke pro Neres en dat hij niet basis stond zat me al dwars, maar dat het met Neres al lang beslist was vind ik een hele dunne stelling..
4 0
Sterspeler
Ik durf dar wel te stellen. Ik zag in die 8 minuten dat Neres erin stond bij de hele ploeg ineenkeer beweging ontstaan. Meer dan die 20 minuten daarvoor.
0 -2
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Denk dat het maar 2-0 wordt. Hoop op een 10-0 vernedering.
1 0
amthree
Sjoerd mossou over de sfeer in de ArenA ''Genoten van de wedstrijd en van de sfeer. Van de Kuip valt in Nederland niet te winnen, maar dit stadion kun je met goed fatsoen allang geen bioscoop meer noemen. Zin-de-rend""
11 -1
Kaatje
Wel jammer van die derde zin Sjoerd. ..
0 0
Litmanen85
haha de kuip is de laatste jaren een grafbak... Ajax europees kan niemand aan tippen in NL
12 0
jariafca020
De Kuip is qua sfeer echt tot een dieptepunt gedaald, maar niemand in NL ziet dat.
13 0
3*stars*3
Jawel hoor, wij zien het en onze boys hebben de Kuip vaak stil gespeeld maar media blijft het maar hypen....
1 0
AjaxCitizen
Sfeer van de Kuip valt in Nederland niet te winnen? Die betonbak is lang niet meer zo sfeervol als voorheen.
7 0
Bjorn
Was heel verbaasd dat we niet wisselde rond minuut 70, maar het pakt uiteindelijk goed uit.

Ik vond vanuit het stadion Schöne matig. Ziyech af en toe zijn acties iets te ver doorvoerend. De Ligt en Frenkie berensterk.

Scheidsrechter was heel warrig. Massaal onbegrip in het stadion.

Ik vond de sfeer wat kalmpjes vergeleken met de Europese potjes die we al gehad hebben. Ging wat massaler toen. Op laatste minuut na natuurlijk. Heerlijk.
6 0
Deepblue
bij mij thuis ook massaal onbegrip
2 -1
Rdk1983
Mooie pot! Zat beetje mee. Wel echt kutscheids, bij ieder balverlies gingen portugezen liggen. En kans zeg van Donny! Schrok ie zelf van, ervaren jongen schuift m zakelijk in t hoekie. Daar mag nog aan gewerkt.
5 0
Bobbaasje
Prachtig gebaar van de Benfica fans in het uitvak: Stay Strong Nouri.

https://twitter.com/AFCAjax/status/1054813014376022016/photo/1?ref_src=twsrc^tfw|twcamp^tweetembed
17 0
1900AFCA045
over 2 weken bedanken en samen een biertje drinken daar
3 0
FUBAR
Verbazingwekkend dat Dolberg basis stond, met het oog op de toekomst is het terecht dat hij in de eredivisie potjes speelt maar Europees is Huntelaar gewoon nog slimmer en beter.
2 -8
ETM
Dolberg deed t best aardig. 9 vd 10 keer won hij eigenlijk het duel maar maakten ze een overtreding. Die kans moest erin.
Huntelaar had ook niet mistaan. Maar omdat Benfica zo hoog stond snap ik de keuze voor meer snelheid wel.
2 0
Ajaxvooraltijd
Valt wel mee. Je hebt een snelle spits nodig als Dolberg. Met Huntelaar was je constant met 10 man aan het spelen. Te langzaam voor een tegen aanval en tegen twee verdedigers van 2 meter kansloos met koppen.
1 -1
Petterson1964
Zwakste man aan Ajax zijde die uiteindelijk scoort, geweldig.

F.De Jong daarintegen was met afstand de beste vandaag. Zijn slidings zijn zelfs een lust voor het oog.
7 -10
Siemmie
Frenkie was de beste ja, maar 'met afstand' is een beetje overdreven. Zijn genoeg andere jongens die ook lekker speelden.
3 -2
Petterson1964
Dat is jouw mening.
Niemand kwam bij het niveau in de buurt dat Frenkie de eerste helft haalde in mijn ogen.
2 -2
ChelseaMan
Zwakste man was met afstand Lasse.
5 -5
Sterspeler
Ik vond Dolberg en Mazraoui ondanks zn doelpunt vele malen slechter
3 -4
ChelseaMan
Dan heb jij niet goed op Lasse gelet..sorry maar die deed gewoon niet mee en bracht Mazraoui en de Ligt continu in de problemen.
1 -1
Sterspeler
Lasse werd constant in de problemen gebracht door een niet aanspeelbare van de beek en een Ziyech die constant de bal verloor.
0 -1
AjaxCitizen
Inderdaad. Zakt zoals wel vaker door het ijs wanneer we Europees spelen. Het gaat allemaal te snel voor. Lijdt daarom ook balverlies op plekken waar dat niet kan.
1 -3
DennisWageningen
Wat kunnen sommigen toch blijven zeiken na zo'n prachtige overwinning.
11 -6
X-RaY
Hoop kleuters hier. Je doet er niks aan.
1 0
Ajaxvooraltijd
Ja erg he? Maar dat zijn geen echte Ajacieden heb ik zo het idee anders ben je veel meer bezig met genieten. Vooral tegen een PSV 2.0.
1 -5
Sterspeler
Ontzettend mazzel gehad. En wat lult Ten Hag uit zn nek zeg. Ik geef hem normaliter het voordeel van de twijfel. Maar dit is echt droevig.
8 -14
Petterson1964
Kijk je er nog van op?
Ventjes van 20 jaar, de ligt/ de Jong, komen veel helderder en beter over voor de camera.
Dat geeft te denken.
6 -2
Bobbaasje
Ten Hag, wat zet jezelf weer voor jan lul voor de camera.
11 -19
Ajaxvooraltijd
Bob je ben vooral een zuur kneusje nu.
6 -4
Sterspeler
Heeft daar niks mee te maken. Het is heerlijk dat het je een keer meezit en je mag echt feestvieren. Doe ik ook. Maar dit interview deed pijn aan mn oren. Slaat in 2 minuten tijd 3 planken mis.
1 -4
BRAMHOUTEN
volgens mij ben jij degene die de plank misslaat
1 0
Sterspeler
Kom dan ook met een onderbouwing. Ten Hag spreekt van een goede Donny. Ik vond donny niet aanspeelbaar en niet op zn beste. Neres had er al in minuut 60 in gemoeten. Ten Hag sprak van controle. Op een sterke verdediging na was Ajax slordig. Hoezo controle. Maakt Benfica die kansen wel en verliezen we, dan had je precies hetzelfde gezegd.
0 0
vvz1917
Bedankt Ajax, voor weer een heerlijk Europa Cup Avondje! Het was genieten, en dat had ik ook bij 0-0 gevonden en gezegd!!!!
9 -3
Ajaxvooraltijd
Gouden wissel ten Hag. Je kunt lullen wat je wil maar het niet wisselen van Mazraoui en het inbrengen van Neres in die laatste paar minuten was goud waard.
9 -9
Godenzoon24
Wisselt gewoon te laat vind ik. Daar doet de goals niets aan af. Het bloedde dood omdat er een aantal doorheen zatenSchone,Dolberg en Benfica het best vond. Niettemin prima overwinning maar het wisselen moet gewoon eerder en vaker gezien de stand en de vermoeidheid bij bepaalde spelers.
6 -3
Sterspeler
Hij moet zich schamen. Iedere nitwit zag dat hij Dolberg en/of van de Beek had moeten wisselen in minuut 60
6 -7
ProfZonnebloem
Voortaan starten met KJH en de wissel(s) eerder brengen.
3 -4
Fieldman
Zeer goed gespeeld, ondanks het meespelen van Schone. Kan alleen nog maar beter dus. En dan speelde Ziyech ook nog een mindere wedstrijd voor zijn doen.
3 -4
Robeerke
Constant 3 tegenspelers in z'n nek
2 0
ProfZonnebloem
Ondanks.Dolberg bedoel je. .
2 -2
ossenaar
Lekker dat we ook eens met 1-0 winnen in de laatste minuut. Maar het was billenknijpen. Niet de beste wedstrijd van Ajax, des te mooier dat we hem dan toch nog binnen halen. Ziyech was voornamelijk voor zijn eigen succes bezig, was niet zijn beste pot. Blind erg sterk, Nico ook weer hoor. En frenkie dartelde weer heerlijk over het gehele veld. Op naar Lissabon... Laten we daar overwintering CL veilig stellen.
5 0
Godenzoon24
Idd Blind klasse. Echt steunpilaar!!!
2 0
insectenverdelg
op zn psv's tegen portugezen. kan niet beter.
3 -1
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Wat een Kwakkerd ook die Ten Hag.
9 -17
Ajaxvooraltijd
Jij bent het kwakje.
5 -4
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Nou stop ik met reageren. Want jij noemt mij kwakje.
0 -1
Prethoofd123
Het enige wat er aan dit Ajax ontbreekt is een goede trainer. Het enige waarom Ten Hag nog bij Ajax zit is omdat hij een waanzige selectie tot zijn beschikking heeft waar je bijna niet mee kan verliezen in de eredivisie..
6 -13
Knalpot
En in europa verliest ie ook niet, dus prethoofdje is het kneusje.
1 0
Pauw
Denk dat de tweede helft soepeler had kunnen verlopen als ten Hag gewisseld had.

Middenveld was conditioneel al snel klaar. Had je gewoon Ziyech naar ‘t midden kunnen halen en Neres op 10 kunnen zetten.

Maar toch; heb gewoon een buikschuiver gemaakt in de woonkamer hoor :)
4 -4
GvanderK
Geweldig
0 0
jackwolf
Neres had er wel wat eerder in gemogen ja.
14 0
AjaxCitizen
Had gewoon in de basis gemoeten.
2 0
NouridolbergNeres34
Hij ziet Neres nog steeds als een 10’, ongelofelijk!
7 -3
trodat4030
Hij zet ook 2 tienen op de flanken.. En als Neres niet op 10 staat, staat Donny er, das een 6 of een 8, geen 10.
1 0
Robeerke
Haha Erik lult echt kilometers om de vraag heen van de late wissels
16 -2
Radikaal
Ah joh, Erik was gewoon de tijd even vergeten, was ook best spannend om naar te kijken allemaal.
7 0
Amster
Die Ten Hag zit ook op het slap lullen zeg.
10 -5
Toon meer reacties