Deadline-Day: Transfermarkt gesloten

BvdPloeg, 01-02-2016 om 23:55, 21420 views, AS | Pak 30 procent korting op het uitshirt van dit seizoen .

Dit was het livetopic voor de laatste dag van de transfermarkt. In veel landen sloot maandagvond om 23.59 uur de markt om nog spelers te kopen. Hieronder de belangrijkste deals.

Binnenland:
- Daryl Werker               Roda JC -> MVV Maastricht (huurbasis)
- Nayib Lagouireh           Roda JC -> Fortuna Sittard (huurbasis)
- Stijn Spierings             AZ -> Sparta Rotterdam (huurbasis)
- Kevin van Veen           Scunthorpe United -> SC Cambuur (huurbasis)
- Enes Unal                   Manchester City -> NAC Breda (huurbasis)

- Mike van Duinen          Fortuna Düsseldorf -> Roda JC (huurbasis)
- Florian Loshaj              KRC Genk -> MVV Maastricht 
- Henry Odutayo             KRC Genk -> MVV Maastricht
- Richaïro Zivkovic          Willem II -> Ajax (einde huur)
- Kyle Ebecilio                Nottingham Forrest -> ADO Den Haag (huurbasis)

- Oskar Zawada                VFL Wolfsburg -> FC Twente (huurbasis)

Buitenland:
- Marcelo                       Hannover 96 -> Besiktas
- Adnane Tighadouini      Malaga -> Kayerispor (huurbasis)
- Tim Matavz                  Augsburg -> Genoa (huurbasis)
- Seydou Doumbia          CSKA Moskou -> Newcastle United
- Federico Fazio              Tottenham -> Sevilla (huurbasis)

- Milos Veljkovic             Tottenham -> Werder Bremen
- Felix Platte                  Schalke 04 -> SV Darmstadt 98 (huurbasis)
- Josip Drmic                  Borussia Mönchengladbach -> Hamburger SV (huurbasis)
- Patrick Roberts            Manchester City -> Celtic (huurbasis)
- Aiden McGeady            Everton -> Sheffield Wednesday (huurbasis)

- Martin Montoya            Barcelona -> Real Betis (huurbasis)
- Alex Pritchard              Tottenham -> West Bromwich Albion (huurbasis)
- Gabriel Silva                 Udinese -> Genoa
- Fabio Quagiarella          Torino -> Sampdoria (huurbasis)
- Diego Perotti                Genoa -> AS Roma

- Bruno Zuculini             Manchester City -> AEK Athene (huurbasis)
- Zakaria Labyad            Sporting Portugal -> Fulham (huurbasis)
- Serdar Tasci                Spartak Moskou -> Bayern München (huurbasis)
- Elvis Manu                   Brighton & Hove Albion -> Huddersfield Town (huurbasis)
- Niki Zimling                 FSV Mainz -> FSV Frankfurt (huurbasis)

- Alfred Finnbogason       Real Sociedad -> FC Augsburg (huurbasis)
- Kazim Richards             Feyenoord -> Celtic
- Leroy Fer                      QPR -> Swansea City (huurbasis)
- Mathieu Debuchy           Arsenal -> Bordeaux (huurbasis)

Sinds een week in de AS Webshop: een WZAWZDB-beanie.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
MichelAngelo66
Dat er geen aankoop wordt gedaan vind ik persoonlijk niet eens het probleem. Dat ze net doen alsof ze er wel mee bezig zijn vind ik erger. Dat ze dan ook nog eens komen met namen die mijn dochtertje ook kan verzinnen is gênant. Dat ze uiteindelijk weer met niks komen is voorspelbaar. Dat ze daarna weer vrolijk blijven zitten met niets zeggende oneliners is ronduit stuitend en het grote probleem van Ajax.
0 0
Jan Doedel
Ik krijg net een mailtje van Ajax dat ik maximaal 10 kaarten voor Ajax-Feyenoord kan bestellen..............toen ik er een paar weken geleden 3 wou kopen kon dat niet. Iemand een idee hoe dat opeens kan? Ik ga trouwens niet want ik heb besloten dat ik niet meer ga zolang deze kliek die je iedere keer voor de gek houdt er nog zit. Als je geen geld hebt houdt het uiteraard op maar geld zat alleen geen idee wat ze ermee moeten doen. Spuugzat van alle smoesjes van de Boer, Overmars, bestuur, RVC en wie er al niet ook nog verantwoordelijk is voor deze shit. Ajax kijken doet tegenwoordig pijn aan de ogen maar dat zien we met z'n allen verkeerd want het gaat goed! Hoog tijd voor een goede TD met visie en connecties, hoog tijd voor een aanvallend ingestelde trainer die simpelweg de spelers op de goede plek zet en zijn spelers beter maakt en hoog tijd dat deze kliek zonder enige zelfreflectie opdondert. Je maakt mij niet wijs dat er geen beter voetbal mogelijk is met alle mogelijkheden die Ajax nog steeds heeft. ONKUNDE!!! TIJD VOOR EEN GROTE SCHOONMAAK!!!
0 0
rodnet
Gelukkig op de valreep toch nog uitstekend nieuws van het transferfront: onze voormalige topper Zimling gaat weer op serieus niveau opereren en waarschijnlijk ook bij FSV Frankfurt in de tweede Bundesliga weer dezelfde verpletterende indruk maken als hij bij Ajax heeft achtergelaten: deze grootheid zal na zijn tribuneperiode een tandje bij moeten zetten maar vooralsnog lijkt niets een toekomstige status als publiekslieveling in de weg te staan.
Hetzelfde geldt voor Yaya Sanogo die na de talloze voetbaltechnische hoogstandjes die hij in het prachtige Ajax-shirt heeft laten zien nu het publiek van Charlton Athletic in de eerste divisie in vervoering gaat brengen. Zijn boomlange armen en benen zullen gecombineerd met zijn verbijsterende scorend vermogen zonder enige twijfel voor een sensatie in Engeland zorgen.
Het is deze twee door onze helden Overmars en de Boer aangeschafte geweldenaars van harte gegund hun fabelachtige voetbalkunsten nu op een niveau te mogen demonstreren wat wellicht beter recht doet aan hun capaciteiten.
1 -1
JanTa
Ajax heeft nooit enige succes gehad met winterse aankopen en dat zou nu ook niet het geval zijn geweest. Liever geen aankoop dan een eventuele paniekaankoop zeg ik altijd.
0 0
PJK54
Dus geen versterking Frank? zo komt het trieste einde van de voetbalclub Ajax steeds dichterbij het enige wat nog telt is geld, geld nog meer geld in plaats van het voetbal wat bovenaan hoort te staan.

Ben het met velen eens dit is een totaal wanbeleid met als enige uitkomst nog minder supporters/aanhangers en een eens zo mooi voetbalspelende club die langzaam maar zeker afzakt naar een JL niveau. Na het "wegsturen" van Johan hebben de verkeerde figuren de macht gegrepen en zijn bezig met de totale afbraak van Ajax hetgeen ik het TH ook kwalijk neem die schijnt het allemaal wel goed te vinden daar waar een club als P=V gerichte aankopen doet komt het TH alleen maar met wensen en zoeken naar spelers die nooit en te nimmer haalbaar zijn.

Ik neem aan dat, gezien de huidige resultaten, we of heel snel maar in het ieder geval aan het eind van het seizoen afscheid nemen van het totale TH inclusief diverse directeuren.
1 0
Vak M
Verloren. PSV wordt lachend kampioen. Ik vind dat we weer gefaald hebben. Dus Marc overmars, Van der Sar en Frank de Boer moeten vervangen worden. Ze verdienen veel geld maar verdienen het niet te blijven zitten na weer een mislukt seizoen. Voetbal is al langer niet om aan te gluren, inzet is pover, ze weigeren om versterkingen te halen en nu blijven de resultaten ook uit. Half leeg stadion, de no-show is erg hoog. Er zit geen energie in dit elftal en FdB komt ineens met Milik op 10 die dan na een paar minuten op rechtsbuiten moet staan. Armoe en chaos : dat is ons Ajax op dit moment. Vervangen die lui en snel!
7 0
OKP-AFCA
Er is alleen nog een probleem, de vriendjes gaan elkaar natuurlijk niet ontslaan. En zelf opstappen lijkt mij ook een utopie omdat ze niet door hebben dat het niet goed gaat.
0 0
aka
Mee eens
3 0
Bil
Ik ga na 15 jaar lang ajax bezocht te hebben, mijn seizoenskaart opzeggen.
Hoe durfde ze in de zomer de prijzen omhoog te gooien.
Zelfs bioscoop Pathé brengt mij meer spanning.
Of moet ik tegenwoordig met een 3de bril naar de arena ?
2 0
Intec
Dat heb ik 7 jaar geleden al gedaan. Nu aan de beurt zijn mijn lidmaatschap van de supporters club (26 jaar lid van) en Fox sports. Ajax is gewoon je tijd niet meer waard. Ambitieloos Bedrijf.
5 -1
IamLegend
fox heb ik gister al opgezegd.
0 0
Johan1
WANBELEID. Heb het helemaal gehad met de pleuriszooi bij Ajax. Een lamlul als trainer, een RVC wat alleen maar aan geld denkt en een TD die geen enkele meerwaarde heeft. Zondag actie, Ajax is Ajax niet meer.
3 -1
Ewald
Maar 1 woord : Wanbeleid!
2 -1
ajaxinho
Tim Matavz!

Was bij Groningen een echte killer.
Daarna niet geslaagd bij PSV.

Een uitstekende kans om te laten zien dat hij een topspits is voor de Eredivisie.
Zoals Pelle dat heeft gedaan.
0 0
Leprechaun
Dit is onze verdiende loon voor het collectief zwijgen toen onze legende de deur uit werd geflikkerd. Er rest ons niets dan op de blaren te zitten.
8 -2
Intec
Ajax een bedrijf zonder enige ambitie. Ajax een bedrijf waar geld overheerst. Ajax een bedrijf waar liefde klein geschreven wordt. Ajax ooit van een fantastische club naar kille club. Ajax van gigantisch groot naar piepklein. Slaap lekker.
13 0
Prethoofd123
Heb het helemaal gehad met Frank, Marc en wie dan ook die iets te maken heeft met het financieel beleid..
5 0
3sterren
Weer niets in Amsterdam, olé, olé...
9 0
R-Ajax010
Welkom bij Ajax anno 2016:

De club die.....

- Hun eigen supporters voor de gek blijven houden
- Liever een grote bankrekening hebben dan de kampioensschaal
- De prijzen abnormaal hoog maken mensen het stadion niet meer komen bezoeken.
- Waarvan de trainer liever domineert dan wint
- Waar beloftes niet worden nagekomen
- Waar 3e rangs spelers meer dan welkom zijn
- Waar toppers zoals Guardado etc naar de concurrenten gaan ipv Ajax
- Waar wij zijn Ajax, wij zijn de beste dateert van lang geleden

Op naar 2017.....

14 -1
AFCA1510
een schande is het!
0 0
Ajaxamersfoort
Word lekker boer
2 -5
Ajax#1900
Kanslozer dan dit kan bijna niet, hoe blind kun je zijn. Het huidige Ajax heeft niks met Ajax te maken, voel me er ook steeds minder verbonden mee.
4 0
Ajax#1900
Kanslozer dan dit kan bijna niet, hoe blind kun je zijn. Het huidige Ajax heeft niks met Ajax te maken, voel me er ook steeds minder verbonden mee.
2 -1
polygonzonbi
En vervolgens met mijn bloedeigen nicht trouwen? Nee dankjewel.
0 -1
Rockpotje
Wat moet dat PSV eigenlijk met die Van Ginkel? Zo lang ligt Guardado er toch ook weer niet uit? Ze hebben Maher en Schaars nog op de bank. En was die Paal niet zo'n geweldig talent? Zet die er dan gewoon in. Koopclub ten top.
1 -1
nuff-said
Ze halen wat nodig is. Hou op met haten op een club dat tenminste iets wilt bereiken. Ze staan boven ons, zijn nog in de beker en hebben de knockoutfase bereikt. Ik denkt dat wij de laatste moeten zijn die hun aankopen vreemd vinden
1 0
Nabil
@FreekJansenVI
#Ajax laat Yaya Sanogo terug naar Arsenal gaan. Zij willen de Franse spits weer verhuren aan Charlton Athletic.
3 0
Rockpotje
Hallelujah. Het enige goede nieuws vandaag schijnt allemaal te maken te hebben het beïndigen van huurovereenkomsten.
2 0
BojanAjax
Het is toch ongelofelijk treurig...
0 0
ambtenaar
Wederom teleurstellend.
0 0
schaakmat
Ajax probeert meermaals vginkel te halen, lukt niet. Ome brands belt op de laatste transferdag even naar vginkel of hij misschien in Eindhoven wilt komen spelen en het is zo gepiept. Zie hier de onkunde van Overmars,
2 0
071Ajacied
zoo triest dat wij weer niks kunnen kopen omdat zogenaamd eerst iemand wegmoet. Boilesen heeft al aangegeven te wachten tot de zomer. Dus waarom die eikel van een overmars niet eens een keer de portemonnee trekken ivp van dat oeverloze gezeik over de richtlijnen en hoe het allemaal moet, terwijl de realiteit laat zien dat het huidige beleid alleen maar toty slaapverwekkend kutvoetbal leidt. Van mij mag de Boer, Overmars, Bergkamp allemaal lekker weg bij Ajax. Geef mij Van den boog maar terug die kocht tenminste wat we wilde.
0 0
__giobui__
ziyech aub!
0 -1
masterrr
Wij hebben Van Ginkel niet nodig, maar verbaast met hoeveel slagvaardiger PSV is tov Ajax. Gudelj vind ik nog altijd wel een goede aankoop, maar Younes/Milik/Sanogo zijn pure gokken.
4 -4
luiszwaaris
off : zie ff beelden van vilenha op vi, wat een missekijkmakend mannetje bahhh
2 -1
ambtenaar
Denk dat die volgende week op de bank zit.
0 0
kevinr
boos
0 0
rein3
van Ginkel naar PSV! Zij laten zien hoe je op het laatst je buiten kans moet verzilveren en niet in de pers laten weten wat allemaal mislukt is. Blijf het vreemd vinden hoe lang Ajax al praat over die gouden transfer. Dat doen ze namelijk al heel lang en elke keer weer trappen wij er in. PSV laat zien waarom zij kampioen worden. Ze hebben hem niet echt nodig voor die positie. Wij hebben echt een spits nodig, maar nergens te bekennen. Tja Frank waar is dan onze Messi?
6 0
daniajax1
Waarschijnlijk huren ze hem een half jaar omdat Guardado er een tijd uit zal liggen. Desalniettemin een prima vervanger om nog even binnen te halen zo op het laatst. Dat Overmars niet capabel is wisten we natuurlijk al lang, maar die clique houdt elkaar in stand. Bij welk bedrijf mag je zo falen en gewoon lekker doorgaan? Nee, inderdaad.
2 0
blueberry
had van Ginkel best bij ajax willen zien
2 -5
daniajax1
Is een loper/box-to-box speler, hetzelfde type als Bazoer, Klaassen én Gudelj. We hebben er daar al genoeg van. Drie daarvan in de basis is al veel te veel van het zelfde. Leuke speler, maar had toen van Vitesse naar Ajax moeten komen, nu niet nodig voor Ajax.
3 0
J00DT0TMIJND00D
Van Ginkel is veel completer dan Gudelj. En is technisch 4 klassen beter dan die houten klaasen.
0 -3
Suarez16_
Mja Gudelj is verdedigend beter en Klaassen wordt hier echt zwaar onderschat. Want sinds hij niet speelt is het nog slechter gaan lopen.
0 0
idefixion
psv was al de beste club van nederland, en nu ook al van ginkel
2 -6
ambtenaar
Ben niet onder de indruk met van Ginkel, zeker niet als dat betekent dat die Mexicaan er een tijdje uitligt.
Wel klote dat ze in Eindhoven Marcel Brands hebben en wij het met Overmars moeten doen.
4 -1
lauw
Van ginkel heeft overal waar hij kwam op de bank gezeten totaal overschat voetballertje
2 -3
Chesterson93
Krijg je dit weer. Guardado zat op de bank bij Leverkussen en de Jong bij Gladbach. Wat is je punt? Steeds dat gedoe weer, maar deze spelers kunnen je echt beter maken. En kunnen wel zeggen "overschat", maar die jongen was 3 jaar geleden 1 van de betere in de Eredivisie die toen iets sterker was dan het nu is.
5 -1
4EVERAJAX
wtf v ginkel nooit naar AJAX (gemogen) en nu in Eindhoven pfff
2 -1
amberjari
Goh, psv werkt aan last minute transfer van ginkel. Verschil tussen de td's in een notendop.
7 -1
..::Rootje::..
Hoeveel jeugd is er de laatste tijd doorgebroken bij PSV?




Precies.
1 -2
ck69
hoeveel bij Ajax, behalve Tete / Bazoer?
0 0
Kingoffdatoilet
Riedewald, El Ghazi en Veltman
0 0
Kingoffdatoilet
Allemaal uit de jeugd gekomen hoor :p Al speelt Veltman al wel lang in het eerste
0 0
amberjari
Ik heb het over daadkracht.
Wat is jouw punt?

Verschil in filosofie is helder, maar wanneer gaan we weer eens voetbal spelen?
0 0
..::Rootje::..
Mijn punt is wat je leest. Jij praat over verschil in td's, maar dat vind ik oneerlijk, omdat beide clubs een ander beleid hanteren.
Mensen zeggen nu al dat er jongens klaar staan in de jeugd, maar dan wordt er weer gevraagd waarom Van Ginkel niet naar Nederland komt.
Wordt ie uiteindelijk gehaald, dan is het verkeerd kmdat hij dan de jeugd in de weg staat.
En zo kan ik nog wel even doorgaan.
0 0
amberjari
Ik wilde niet dat we van ginkel halen. Ik wil dat we voorbereid zijn op zo'n transferwindow. Weten wie er weg mag, kan en evt zelfs waarheen. Dat we scenario's klaar hebben liggen, als pietje weg gaat halen we kees.

Als we niemand halen is dat ook een keuze, prima. Maar nu is het standpunt of er eerst iemand weg moet al weken onduidelijk en zeggen ze een week voor de deadline dat ze aan het rondkijken zijn. Dat is geen beleid, en dat is mijn punt.
0 0
Ajaxvanweleer
Ze kopen straks een elektricien om de spanning er af te halen.
3 0
ambtenaar
Die zimling blijft een populaire jongen.
1 0
Ajaxvanweleer
Hadden hem beter kunnen kopen. Dan hadden we een doorverkoop percentage kunnen bedienen. Komt waarschijnlijk dat Ajax op zijn CV staat.
1 0
ambtenaar
Misschien Sanogo dan ook maar proberen te kopen
1 0
Ajaxvanweleer
Ja haha.
1 0
__giobui__
arme frankfurt.......
0 0
Bil
AMSTERDAM - Ajax heeft de selectie na de komst van Richaïro Zivkovic op orde. Trainer Frank de Boer vertelde maandag dat zijn club voor morgen, waarna de transfermarkt weer op slot gaat, nog wel enkele spelers wil verkopen.

Dit is namelijk precies. zo'n type tekst wat zo dadelijk overal online staat.

Er komt niks meer aan boys.
We worden met ze alle bedrogen.
Het is net de fata morgana!
2 -1
Intec
Het is precies net een fata morgana om te denken dat ze echt moeite aan het doen zijn.
Ze hebben er allang een streep doorgezet en terecht. Elke aankoop is nu puur paniek.
Gewoon zo doorgaan Muric of Cerny doorschuiven als buitenspeler iemand slachtofferen en als je geen kampioen wordt jammer. Volgend seizoen weer een kans goede talenten komen eraan komt allemaal wel goed.
0 0
daniajax1
Gewoon zo doorgaan, serieus ja? Paniekaankopen moet je eigenlijk niet doen nee, maar het is al maanden duidelijk dat er iemand bij moet komen.

Ajax zou Ziyech nog kunnen proberen en Sinkgraven aan Twente verhuren. Voor de rest zou ik het ook niet meer weten. Van Ziyech weet je in ieder geval dat hij de hele Eredivisie op een hoop kan spelen, ook al speelt hij in een waardeloos elftal.

Zou het trouwens sowieso vrij bizar vinden als geen enkele club Ziyech ophaalt bij Twente. Dat is echt een buitenkansje met de positie waarin Twente verkeerd. Ziyech speelt de hele Eredivisie aan gort in een elftal waarin niks loopt, wil zelf graag weg en is waarschijnlijk voor een vrij zacht prijsje op te halen. Zit iedereen nu te slapen of zie ik iets over het hoofd.
2 0
Intec
Gewoon met deze selectie seizoen afmaken. Ziyech gaat ons ook niet helpen. We moeten af van eredivisie spelers te kopen. Vorig jaar was het ook zo noodzakelijk dat Sinkgraven ( was erop tegen ) werd gehaald heeft in een jaar tijd minder laten zien als Andersen in een half seizoen. Heerenveen
0 0
Suarez16_
ziyech is idd niet nodig ook al zou ik hem graag zien. Over een half jaar zit je dan met Sinkgraven, Andersen en Nouri op de bank.
0 0
afca_sittard
Wordt niks lees niet eens geruchten ergens, Lekker is dat eerst je vaste spits half uit vorm praten door een maand lang in de media te roepen dat je een spits nodig hebt en dan haal je er nog geen. Al denk ik niet dat de spits positie echt ons probleem is, Daarvoor gaat al van alles mis. Ik dacht meer aan een deal met Fc Twente hakim ziyech halen en Sinkgraven een jaar ( of twee) bij Twente stallen maar ik acht de kans heel klein dat nog iets gaat gebeuren vanavond helaas.
1 -1
milanafca
046:)
1 0
afca_sittard
zekers!! haha
0 0
Robinjo1988
Wat zou ik graag zien; Frank de Boer van Ajax naar (who gives a fuck)
3 -2
Robeerke
Huis
2 0
Prethoofd123
Nou.. Waar blijven die top aankopen?
1 0
Suarez16_
Die komen niet. Overmars die informeert bij wenger en komt met een afrikaan van 2 meter of hij kijkt op ikzoekeendeen.nl en komt aan met een zimling.
0 0
flasher93
Drmic is wel echt een gemiste kans imo
3 0
J00DT0TMIJND00D
Echt. Alleen Marc kent niemand buiten Nederland en Denemarken.
1 0
flasher93
Een International die op de bank zit en die nu bij HSV gaat spelen, een club die wij weg speelden in de voorbereiding. Het gewoon een prima aankoop kunnen wezen. Huren met optie tot koop.
1 0
Suarez16_
Sanogo?
0 0
J00DT0TMIJND00D
Dat is geen speler maar een clown.
0 0
Bil
Zelfs Twente wat geen geld heeft, haalt meer spelers dan Ajax met 100 miljoen...
3 -2
flasher93
spelers waar wij geen kut aan hebben om kampioen te worden ja
0 0
voorkennis
Zivkovic terug....te zwak voor Willem 2, maar moet ajax de titel en de CL in schieten.
Wat een armoede en werkelijk te triest voor woorden
3 0
TRAjax2
Telegraaf meld dat Zivko terug is gehaald.. Positief of niet?
0 0
Intec
Beter dan onnodig geld uit te geven. Sanogo kan naar Charlton zag ik net. Een echte buitenspeler erbij zou fijn zijn of een echte verdedigende middenvelder. Kan Gudelj op zijn eigen plek spelen dichter bij de goal dat is de oplossing.
0 0
Franciscos
Ik denk eerlijk gezegd dat die er nog niet klaar voor is... Maargoed ik laat me graag verrassen!
0 0
polygonzonbi
Les: Ajax moet echt zoveel beter scouten. Voorbeeld: Zo'n Doumbia die moet je toch al uit Ivoorkust trekken. Ging naar Japan, toen Zwitserland en daarna Rusland. Ergens daartussen moet een Ajax toeslaan.
0 -1
AFCAsphere
Sorry voor het minnetje, maar met de beperktheid van Overmars gaan we zulke verscholen parels nooit vinden, laat staan vastleggen.
1 0
IamLegend
gerucht gaat dat frank de boer het g team van ajax gaat coachen...
1 0
polygonzonbi
Je vader zal wel dolgelukkig zijn?
3 -2
Franciscos
Ik kan wel janken dat er niemand wordt gehaald.

Ik heb zo graag dat ze Ziyech kopen en dan Gudelj verkopen...

Wat zou dat toch heerlijk zijn...
1 -1
IamLegend
huilie huilie, gewoon met eigen spelers oplossen.
1 -6
Franciscos
Huilie, huilie?
Ik zie gewoon graag Ziyech komen en Gudelj gaan. Niet perse omdat wij nu 2e staan, maar ik ben persoonlijk nooit fan van Gudelj geweest.

Je kunt me volgende keer beter gewoon een simpel duimpje naar beneden geven om te laten zien dat je het er niet mee eens bent i.p.v. zo'n onzinnige reactie plaatsen.
2 0
polygonzonbi
Frank holmaat alert, Frank holmaat alert.
4 -1
OntlastendeMiddenvelder
Niveau...
0 -3
polygonzonbi
Fock die transfer, haal Muric en Cerny naar het eerste.
1 0
amberjari
Het blijft wel erg stil. Niet dat ik ergens op gerekend had - maar de befaamde woorden ' we gaan het met deze groep doen' zijn ook nog niet gevallen.

Blijkbaar zijn ze dus nog wel bezig, waarom zou je anders die onduidelijkheid laten bestaan? Dat leidt alleen maar tot vergrote teleurstelling.

Dus of opnieuw slecht verwachtingsmanagement, óf vanavond Sanogo 2.0...
5 0
OntlastendeMiddenvelder
...Of een geweldige verrassing waar niemand meer op durfde te hopen. Dat ze straks een lange neus trekken en roepen: 'Gefopt, jullie geloofden niet meer in ons, maar kijk nu eens hoe jullie jezelf voor lul hebben gezet!'

Ach, ik geloof er zelf ook niet in.
0 0
amberjari
Ik ook niet, maar zou het ook niet slim vinden. Nu betaal je sowieso de hoofdprijs. Dan had je dat aan het begin van de transferperiode moeten doen. (Meer onderhandelingsruimte, mee op trainingskamp, langer tijd om te wennen, afgelopen wedstrijden pak je ook mee.) Maar ik heb niet echt het idee dat ze met kerst een uitgewerkt plan en allerlei scenario's hadden klaar liggen. Waarom zou je ook, als je een professionele(?) bvo leidt.
0 0
leazi
Zonder kwaliteits Injectie worden wij GEEN kampioen.
1 -1
ibrahendriks
Telefoon uitstaan om elf uur bij pizzatent?
1 0
Bensco
Podolski, goede linksbuiten die op een zijspoor is beland bij galatasaray en best haalbaar is. Hij heeft misschien een salaris van 3 miljoen maar daar kun je vast wel wat van aflullen plus zijn transfersom valt best mee aangezien gala maar 2,5 miljoen voor hem heeft neergelegd bij arsenal.
0 0
Kupke
Ja van 3 miljoen salaris naar 1 miljoen. Sommige mensen komen te veel in de efteling denk ik
0 0
Bensco
kun je toch 2,5 van maken? plus ze waren bereid om 10 miljoen voor een spits uit te trekken. Betaal zijn afkoopsom van 2,5 miljoen en gebruik de resterende 7,5 miljoen om een leuk salaris neer te leggen voor 2 of 3 jaar en je hebt een goede linksbuiten.
0 0
gi0vanni
Dit gebeurt alleen in FIFA dus koop die game maar. Dan haal je gewoon Sneijder, Ibrahimovic en Podolski zonder problemen. In het echt gaat dat nooit gebeuren.
0 0
leazi
We hebben zat spelers die links kunnen spelen. Younes doet het daar (op de laatste wedstrijd na) prima. Desnoods Ghazi op links. Fischer ben ik op uitgekeken.
0 0
Kupke
Ajax gaat niet hoger dan 1 miljoen euro, dat weet jij toch ook wel? Dus kom aub niet met onrealistische namen
0 0
ibrahendriks
Verdomme geen Marcelo van Hannover (ex - PSV :-). Drmic HSV :-(
0 -1
AFCACBS410
Zo 17.00 klokslag..beurs gesloten.

Mócht Marc erin geslaagd zijn nog een aanvaller te halen dan mag Ajax het nu officieel bekend gaan maken.

Maar ik verwacht het eerlijk gezegd niet...
0 -1
davidoff
vandaag 1e werkdag bij ajax voor veldmate ,toch?
0 0
Kupke
Yup, nog 7 uur dan voor een tropische verassing xd
3 0
davidoff
idd haha
0 0
Rujar
NAC Breda heeft een opmerkelijke slag geslagen op de transfermarkt. De Jupiler League-club huurt Enes Ünal, een 18-jarige Turkse aanvaller, voor anderhalf jaar van Manchester City.

Zelfs NAC kan boven zichzelf uitstijgen met aantrekken van spitsen.
1 0
Chesterson93
Die jongen scoorde erop los voor de jeugdelftallen van Turkije en in het 2e team van Bursaspor. 182(!) goals in 110 wedstrijden. Speelde al jaren in het tweede en ging toen naar het 1e en debuteerde op 17-jarige leeftijd in het Turks elftal dit jaar. Kan een grote worden.
0 0
Keizer020
Vind je het gek? Daar is zo'n beetje elke spits een meerwaarde. Zelfs Sanogo zou daar uit de voeten kunnen.
0 0
Johan1
Er komt niets meer bij, geloof me. De enige positieve stimulans die Ajax kan geven, is afscheid nemen van deze technische staf. Ajax heeft op De Graafschap en nog een cluppie uit de Eredivisie na, de minste doelpogingen per wedstrijd. Dit is toch niet meer te verkopen aan de achterban? Ajax, de club van aanvallend/technisch voetbal creëert per wedstrijd minder dan een paar kansen. Het betonvoetbal van De Boer moet stoppen, Ajax verliest zijn gezicht.
4 0
KlasseLasse
die is al verloren vandaar vorig jaar die spandoeken he!!
0 0
DetMaiers
Frank wil opportunistischer spelen? Als het niet mooi kan, dan maar lange ballen?
Ik zeg Mike v/d Hoorn in de spits. Is lang en kopsterk, daar kunnen de anderen dan van profiteren. Hij kan oorlog maken in de zestien. Kost niets, je hebt hem al in huis.
3 0
Suarez16_
Ben bang dat we niks halen of er komt een zimling uit de hoed van Overmars. Leg 7,5 mio neer voor ziyech en 7,5 voor haller en je hebt 2 toppers.
0 -4
Starkoo
Haller is zeker niet beter dan Milik haal dan Vincent Jansen maar ja er komt toch niemand, dank je RVC en Overmars!
0 0
Suarez16_
Mwah jammer dat ze weer het kaas van de brood laten eten ik bedoel ziyech, N. De Jong, Babel, berbatov, januzaj, drmic, soriano, traore, campbell of Munir zouden allemaal wat kunnen toevoegen. Iedereen ziet dat we een aanvallend ingestelde speler nodig hebben en ik kan in 2 minuten al zo 10 namen bedenken. Het is Overmars zijn werk dus als hij een uurtje na zou denken zou hij zo 50 namen kunnen bedenken, maar nee hoor 7 uur voor de markt sluit hebben ze nog niks maar dan ook niks geprobeerd.
0 0
Santiago
Haller? Alsjeblieft zeg.
0 0
polygonzonbi
Darmstadt.Moet er telkens om lachen. :)
1 0
Semtex
waarom zit iedereen zo te wachten op die (niet haalbare) superspeler?
a- het team draait niet, dus een zo een speler gaat daar ook geen verandering in brengen.
b- je moet een speler ook inwerken. Voordat hij zich aangepast heeft aan het team is het seizoen al voorbij.

Het balans in het team klopt gewoon niet. Er zijn teveel jonge spelers en er is te weinig creatief vermogen naar voren. Dit is niet zo 1-2-3 op te lossen. Helaas moet je daar een beleid en visie omheen bouwen. En op een of andere manier lukt dat niet bij ajax. Ofwel het is onvermogen of de structuur van de club klopt niet (teveel kapiteins op 1 schip)
Sinds Johans revolutie maar halfbakken was doorgevoerd kunnen we ook nooit weten of dit ooit kans van slagen had.
Ik denk dat het meest positieve van het Ajax van nu de goede doorstroom van jeugdspelers is.
Als we dit kunnen doorzetten maar daarnaast ook een aantal ervaren steunpilaren kunnen hebben dan kan Ajax nog wat worden. Maar op de korte termijn is er weinig van te bakken ben ik bang
0 -1
Santiago
Torres! Had zichzelf aangeboden bij de Spurs maar werd geweigerd.
2 -2
Dip
Kom op Torres? Daar heb je echt niks aan
0 0
Chesterson93
Vergelijk je de Spaanse en Engelse competitie met de Eredivisie? Nee toch?
0 0
Santiago
Okee. En waarom niet als ik vragen mag.
0 -1
NouriVandeBeek
Ik hoop nog op een oplossing voor Zivkovic en Ligeon, Boilesen en Duarte.
3 0
Chesterson93
Arshavin is transfervrij, maar ach. Die zal geen kwaliteiten hebben.
1 -3
Koenniiee
Zuculini dacht ik vanochtend al aan als CVM bij ons. Maar daar spelen we meestal toch niet mee. Frank heeft namelijk liever een restverdediging van 5,5 (4 verdedigers, een middenvelder en een halve middenvelder, die laatste staat wat opgeschoven) terwijl een restverdediging van 3,5 voldoende moet zijn in Nederland (2 CV's, een DM en een halve back, andere is mee in de aanval vanaf de zijkant).

Maarja, tacticus Frank.
1 0
Prethoofd123
Ik zeg: Beugelsdijk halen voor de spitspositie :)
1 -2
mikejonkman
Ik hoop nog op een verassing met Soriano maar zal hem vast niet worden
2 0
afcano1
pep als opvolger van frank lukt ook niet meer helaas :)
1 0
afcano1
zat ook nog aan v wolfswinkel te denken speelt toch ook vrij weinig in spanje of hallerd in ruil met ligeon las dat utrecht die wou
0 -5
voorkennis
Er gebeurt geen reet meer vandaag.
Morgen horen we dat we Huntelaar, Ibrahimovic, Eto O en Van Persie op een haar na gemist hebben.....
0 0
sv
Bij Ajax kan je zo'n lijst maken voor vertrokken jeugdtrainers.
4 0
AFCA37
In de zomer gewoon voor Huntelaar gaan!!! Heb je iig een doelpunt of 25 per seizoen.
8 -1
afcano1
zal wel weer niks gebeuren is altijd hetzelfde met die overmars op de laatste transfer dag
2 -2
NouriVandeBeek
Wees blij. Overmars is toch niet in staat om iets goeds te halen.
2 0
020bornraised
Enes Unal is een goede speler trouwens
0 -2
S.Ajacied
Bij Drmic zijn we dus ook te laat. Die is dus naar dat afgetakelde HSV.
0 -2
..::Rootje::..
Was die ooit in beeld dan?
0 0
S.Ajacied
Afgelopen vrijdag tipte Verbeek bij Voetbal Inside dat Ajax moest gaan voor Drmic. Omdat, hij bij Gladbach niet aan spelen toe kwam. Hij zei 'Overmars kijkt altijd naar dit programma, dus op deze manier wil ik laten weten dat Ajax gebruik moet maken van de situatie waarin Drmic nu zit'. In het verleden is Drmic in beeld geweest bij Ajax, maar deze transferperiode niet denk ik nee, niks van vernomen in ieder geval. Maar ik was het wel eens met Verbeek. Drmic is een goede spits en is international bij Zwitserland. Gemiste kans denk ik dan.
0 0
Ajacied1989
Volgens mij zei Verbeek dat Drmic al in beeld was bij Overmars, maar salaris was sowieso obstakel.
Daarnaast zou het ook gewoon een waardeloze transfer zijn. Weer zo'n buitenlander op huurbasis. Als hij presteert gaat hij terug naar Gladbach en als hij niet presteert mag je hem voor 5 of 6mln overkopen.
1 0
S.Ajacied
Vind ik echt jammer, want denk dat Drmic al wat verder is dan Milik.
0 0
Chesterson93
En dat is een godsvermogen? Kom op, de Jong was 5.5. Als je een goede spits hebt voor die prijs, zit je gebakken.
0 -1
Ajacied1989
Lezen, kerel.
Als hij presteert gaat hij terug naar Gladbach, als hij NIET(!!) presteert mag je hem voor 5 of 6mln overkopen.
0 0
Chesterson93
Ik heb het over de toekomst, kompaan. Het is niet een oude veteraan die dan niets meer oplevert. Milik speelt nog een EK en kan zomaar weg zijn. Pardon me, ik begreep je wel. Maar een aankoop als Sulejmani doen wij niet meer en zo'n jongen heeft het toch misschien op z'n heupen als hij een heel seizoen mag spelen.
0 0
Ajacied1989
Welke toekomst? Als Drmic komt is het op huurbasis, want Ajax kan zijn salaris niet betalen. Mocht Drmic goed presteren op huurbasis, dan wil Gladbach hem sowieso terughebben. Als hij niet goed presteert willen ze hem wellicht verkopen. Dan betaal je 5 a 6 mln voor een niet goed presterende spits en dan moet je nog eens overeenkomen dat Drmic akkoord gaat met meer dan een halvering van zijn salaris. Lijkt mij een redelijk onmogelijke opgave.
0 0
Chesterson93
Oke, dus dan zal de Boer vast gelijk hebben dat dergelijke spitsen niet naar de Eredivisie komen en wij als supporters niet zo moeten dromen. Toch? .. Nee, zulke dingen zijn eerder te regelen. Met allerlei voorwaarden moet zoiets kunnen lukken. Maar Drmic voor een half jaar wil je niet. En wat blijft er over? Een competitie waarin er gemiddeld iets meer dan 2,5 ton wordt verdiend. In Italië 1.59 miljoen, Duitsland zelfs 2,1 miljoen. Het is lastig, maar biedt hen maar een bepaald perspectief. Een Troy Deeney had je voor zijn stap naar de PL kunnen halen. Chris Martin(Derby County) is een aardige spits, scoorde er vorig jaar 24 in de Championship. Maar waar vind jij dat er gezocht moet worden?
0 0
Ajacied1989
Er moet een nieuwe coach gezocht worden, dat is eigenlijk het enige. Deze coach blijkt niet in staat om het Ajax-spel erin te krijgen.
Wat betreft het aankoopbeleid ben ik heel terughoudend. Uitgebreide scouting is de sleutel: Het risico wat je namelijk constant loopt is dat je een speler binnenhaalt die niet veel beter is dan Milik, Hendriks, Dolberg of El Azzouzi, maar wel grootverdiener wordt in de selectie.
Daarom vind ik dat De Boer eerst naar de jeugd moet kijken, zoals de aanvankelijke insteek van het plan Cruijff was.
Milik, Hendriks, Dolberg en El Azzouzi zijn 4 spitsen voor 2 elftallen. En dan mogen de laatste 2 zelfs nog meedoen met de A1. Betere spitsen ga je niet snel vinden, en als dat wel het geval is kan je Milik, Hendriks en El Azzouzi wegdoen, want die gaan dan niet meer in de plannen voorkomen. Dolberg misschien nog wel als de gekochte spits binnen 3 jaar weer verkocht wordt.
Ajax moet alleen maar spelers halen omdat de scouts erop staan dat een bepaalde speler gehaald wordt of als ze in de Eredivisie hebben laten zien buitengewoon goed te zijn, zoals Pröpper, Ziyech en Tadic. Voor de rest zul je alleen maar geld weggooien met het doen van aankopen. Er is geen koopclub die op termijn gezond blijft door het aan- en verkoopbeleid.
Het probleem is namelijk dat een club als Basel, wiens scouting alom geroemd wordt, minstens(!) 10 spelers per seizoen aantrekt. Daarvan is er 1 een succes, hooguit twee. Bij Ajax worden maximaal 5 of 6 aankopen gedaan, maar vaak minder. Als je bij een goede scouting uitgaat van een succesratio 1 op 10 heb je bij Ajax dus kans op 0.5 goede spelers. Met veel geluk is dat er 1.
Kortom: Ajax moet alleen buitenkansjes aantrekken (van het kaliber Sneijder of Guardado), strikte aanbevelingen van de scouts en de beste spelers uit de eredivisie(kaliber Ziyech, Pröpper en Tadic, dus geen VdHoorn, Viergever en Gudelj).
Hoe meer je investeert in het scoutingsnetwerk hoe meer opties je op den duur zal hebben. Dat zie je met Guardado, waarvoor Psv een kleine 10 jaar geleden al in de race was. Dat was hij niet vergeten en nadat zijn doorbraak in Europa uitbleef koos hij ineens wel voor Psv. Maar om aan te geven hoe dicht het allemaal bij elkaar ligt: Psv ging aanvankelijk voor Steven Defour, die uiteindelijk naar Anderlecht vertrok. Defour was vorig jaar bij Anderlecht het mikpunt van kritiek en ook dit jaar gaat het verre van vlekkeloos, terwijl Guardado de ster van Psv was en is.
0 0
Chesterson93
Van de spitsen geef ik je gelijk in; daar kan je voldoende mee. Maar een Ziyech moet niet NIET gehaald worden met als excuus dat het jeugd in de weg, want als je goede prestaties behaalt gaan er ook eerder spelers weg. En daarnaast benoem jij Basel heel goed. Alleen hun ratio ligt hoger dan 1 op 10. Wie van Ajax is weggegaan voor een goed bedrag? Vorig seizoen? Niemand. Bij Basel inmiddels Elneny naar Arsenal.

Spelers die goede transfers hebben gemaakt(Mohamed Salah, Derlis Gonzalez, Fabian Schär, Valentin Stocker, Yann Sommer) pakken goed voor hen uit bij grote clubs. En zij halen spelers die wij niet eens kunnen proberen te halen(Kuzmanovic, Walter Samuel, Raùl Bobadilla). Dus iets gaat daar heel goed waar Ajax niet eens naar wilt kijken.

Ik hoop dat er met een andere trainer echt beter naar gekeken wordt. Iemand als Vanhaezenbroucke of Murat Yakin(ex-Basel, ex-trainer van Spartak)
0 0
Ajacied1989
Eens hoor, Ziyech hoeft nu niet meer gehaald te worden. Maar ik bedoel spelers van dat kaliber. Pröpper en Ziyech lieten vorig jaar zien in de eredivisie geweldige spelers te zijn.
Wij halen Gudelj en Sinkgraven, maar stel je voor dat dat Propper en Ziyech waren geweest...

Daarnaast raad ik je aan nog eens goed naar het jaarlijkse transferbeleid van Basel te kijken. Daley Blind heeft meer opgeleverd dan welke speler van Basel dan ook.
Kuzmanovic is direct weer verhuurd en komt oorspronkelijk bij Basel vandaan, Samuel is gestopt na een seizoen en Bobadilla vertrok na een seizoen met 1,5mln verlies. Sommer en Stocker komen, net zoals Kuzmanovic, uit de eigen opleiding.
Maar nogmaals: Zij kopen zo'n 10 spelers per jaar. Succesvolle aankopen afgelopen 4 jaar:
Schär, Salah, Elneny en Gonzalez. Dat is 4 op 40(= 1 op 10). Voor de rest zijn hun aankopen ook slecht of (goede) middelmaat, dat deel vangen wij op met jeugd.
1 0
Chesterson93
In zijn totaliteit brengen de meeste meer op en de meeste transfers worden ook basisspelers bij hun club. Hun succesratio ligt hoger dan de onze. En Derlis Gonzalez speelt er 1 seizoen om voor 10 miljoen verkocht te worden. Wij kunnen een Derlis Gonzalez al niet eens meer halen. Laat staan Elneny. En Breel Embolo(eigen jeugd) word een dikke klapper binnen afzienbare tijd. Dat hebben wij met Bazoer ook, maar het verschil? Europese ervaring. En zij halen spelers binnen(terecht) die later goed geld opleveren. Salah kostte 2,5 miljoen. Dat is ong. 3x Sinkgraven of 1x Zivkovic. Elneny kostte Basel 6.5 ton. Wat koop je daar in Nederland voor? Het gaat erom dat het vermogen dat zijn uitgeven later - in percentages - veel meer waard is dan wat Ajax heeft met zijn geïnvesteerd vermogen. De laatste klapper van een transfer voor Ajax was Suarez. Ps. Walter Samuel stopt aan het eind, wat dus 2 seizoenen inhoudt.
0 0
polygonzonbi
Die wij even 3-1 klop gaven.
0 0
Chesterson93
Ben je serieus? Alles dat wij verslaan, is slechter dan wij? Denk het niet. En dat was een vriendschappelijk duel waar wij goed weg kwamen. Ongelofelijk, op basis daarvan gaan wij het redden en hebben wij geen spits nodig.
0 -1
Ben
Waarom niet gewoon een poging bij Van Der Vaart?

- Iemand die de rol van leider (in de aanval) op zich kan nemen
- iemand met ervaring, inzicht en verstand
- iemand die kan voetballen i.p.v. alleen hard rennen en hard schieten (Babel)
- iemand die het Ajax spel al kent, en een echt product is van de Ajax opleiding
- echte Ajacied

In Spanje speelt hij blijkbaar niet, bij Ajax kan hij weer de grote man zijn, dat zal hem vast wel interesseren. Dat zou ik zo veel liever hebben dan een Babel of Lens, VDV is veel veelzijdiger. Heeft een goede techniek, goed schot, goede pass, veel creatiever en kan op meerdere posities uit de voeten. Aangezien wij niks aan een echte spits hebben (want Milik is gewoon een goede spits, maar de spits bij Ajax krijgt geen voorzetten, die moet meevoetballen om kansen te creëren), denk ik dat we daar beter een type als Klaassen of Van Der Vaart kunnen neerzetten. Maar aub geen Babel, zet dan maar gewoon El Ghazi in de spits, dan heb je hetzelfde type, kunnen we ons daar verder aan ergeren en kost het geen geld.
0 -25
ajaxfanmarcel
Ja ajax spel. Dat is onder fdb ver te zoeken. Steeds maar bal breed bal terug laag tempo. Zit niks in geen pit geen strijd geen voetbal al jaren.
1 0
Gooseman
-Iemand die tien kilo te zwaar is
-Iemand die totaal geen wedstrijdritme heeft
-Iemand die het warme Sevilla met zn familie dichtbij niet in de steek laat voor Amsterdam
-Iemand die 2 jaar geleden de kans gehad heeft en zich te goed voelde
-Iemand die ...............
9 0
blessure
Zivkovic, gewoon terug halen en een eerlijke kans geven, in AJX 1.
Heeft alles, om een goede spits voor AJAX te zijn.
2 -3
Bil
Nog nooit zo'n slechte transfer periode mee gemaakt, deze is nog slechter dan de transfer periode met Bas Dost.

Waar blijft de tijd, toen we in de winterstop nog een speler zoals Klaas jan haalde??
7 -1
Leo252
En om 23.59 komt er een olifant met een heeeel grote snuit...............................................
4 0
chrisjuhhh
ik las op het netwerk ajax een mooie anekdote :
Ajax heeft geen ambities meer, geen beleid voor de korte termijn, geen beleid voor de lange termijn, nou ja, niet failliet gaan is het lange termijn beleid. De jeugdtrainers voelen dat goed aan. Liever veel spelertjes opleiden en verpatsen, dan enkele briljantjes afleveren bij het eerste. De sportieve doelstellingen worden alleen voor de bühne geformuleerd, maar niemand die er wat mee doet.

AS waar blijf verhaal brian tevreden ? die stap ook al op ondanks verwoede poging bergkamp om te blijven ?
3 -1
Beretta
Conclusie: Ajax wordt geleid als een bedrijf, niet als een voetbalclub, en dat is ook terug te zien aan de zakelijke, vreugdeloze en machinale instelling op het veld :(
6 -1
ambtenaar
Nog niets veel boeiends, verwacht ook niet veel.
1 0
Ajaxvanweleer
Josip Drmic gaat hem ook niet worden.
1 0
matjeajax
Buttner op huurbasis naar Anderlecht
2 0
ram
Zou Ajax nog een poging gedaan hebben bij Nigel? Dat is wat mij betreft zo ongeveer de best mogelijke speler die Ajax had kunnen halen. Een echte '6' met ervaring die er gelijk staat. Volgens mij zouden we daar zó veel beter van worden.
1 -1
Chesterson93
Schandalig dat wij zo - over een speler met een carrière waar je u tegen zegt - denigrerend praten, alsof zijn kwaliteiten niet stroken met het niveau van de Eredivisie. Dus kiest hij geld boven het eeuwige gezeik van Nederland. Jammer, en zo zullen meerdere ex-Ajacieden.
0 0
Ajaxvanweleer
Niet echt creatief of een doelpunten maker. Maar zou zeker een aanwinst zijn.
0 -1
ram
Helaas is hij dus al naar LA. Vraag me vooral af of Overmars überhaupt moeite doet om dit soort spelers te halen. Met wat moeite, overredingskracht en een iets hoger salaris moeten spelers als Huntelaar en Nigel volgens mij best haalbaar zijn.
1 0
Ajacied1989
De Jong verdient in LA minder dan een miljoen dollar per jaar. Dat is dus zeker minder dan een miljoen euro. Met andere woorden: De keuze was niet reuze en hij was best betaalbaar geweest voor Ajax.
Bij Milan is het beter gegaan sinds hij uit de basis vertrok en zijn spel was ook niet om aan te zien. In het begin van het seizoen nog wel eens gekeken, maar Nigel de Jong haalt elk tempo uit de aanval.
Het is een zelfde speler als Gudelj. Het voetballende zit er al jaren totaal niet meer in. In Oranje was dit ook al duidelijk zichtbaar, maar daar speelden we een heel ander spel. Dat was een kwestie van de bal veroveren en in de richting van Robben schieten. Nigel de Jong is totaal niet de man die je aan het voetballen gaat helpen. Het is geen Cocu, Rijkaard, Pirlo of Xavi in z'n nadagen.
2 0
ram
Toch denk ik dat Oranje het met hem beter had gedaan in de kwalificatie voor het EK én dat hij nu een meerwaarde zou zijn voor Ajax.
0 0
HeinJan
Als je wedstrijden van Milan terugkijkt dit jaar wil je nog wel eens spreken. Ik zie dolgraag een goede Ajacied terugkomen, maar dat is hij gewoon niet. Net zoals Heitinga het niet was. Van der Vaart zou nog meer kunnen toevoegen, al weegt hij 15kg te veel.
0 0
ram
Hmm... misschien hebben jullie gelijk. We zullen het nooit weten I guess.
0 0
TOOL
Goeie speler maar niet voor het huidige Ajax! Iemand als De Jong heb je al in de vorm van Bazoer of eventueel Gudelj. De Jong blinkt ook niet uit in het strooien van aanvallende passes.
0 -1
ram
Ben ik het niet mee eens. Ik vind Bazoer, Gudelj én Klaassen allemaal spelers voor de '8'. Box-to-box. Serero is een pure '6' en in mijn ogen onderschat.
Bazoer zou op '6' aardig uit de voeten kunnen volgens mij. Beter dan Gudelj in ieder geval.

Nigel wordt voetballend onderschat vind ik. Maar hij is inderdaad geen pure creatieveling maar dat hoeft ook niet. Dat kan van Bazoer en vooral van de andere creatieveling komen (Sinkgraven, Schone of Nouri).
Daarbij is Nigel een leiderstype, een beest en een echte Ajacied. Volgens mij zou hij deze makke jonge ploeg een enorme boost geven: zowel in woord als in daden op het veld.
1 0
Jeremy1987
amen
0 0
Ajaxvanweleer
Sta er niet van te kijken dat ze nog wat spelers verkopen.
0 0
Ajaxvanweleer
Man united wil van Rijn halen bij gebrek aan backs door blessures. Bron twitter
0 -3
AjaxMH
Oh komt van Twitter, dan moet het wel waar zijn :P
0 0
ram
Is je bron niet Google? Dat is de allerbeste bron ever!
0 0
luciano24
Naar mijn mening had Nigel de Jong de beste optie geweest voor meer ervaring in het team. (Qua positie is natuurlijk een spits het meest gewenst)
Denk er eens over na: We hebben al geconcludeerd dat Gudelj wordt misbruikt in een verdedigende rol, met De Jong erbij kan dit worden opgelost:

De Jong - Gudelj - Bazoer

Gudelj staat dan op 10. Ook zou 3-4-3 een optie zijn:
Klaassen
Gudelj Bazoer
de Jong

Maarja, met dit transferbeleid gaat er nooit wat komen.
0 -1
Bil
Nog 11 uurtjes , maar eigenlijk nog 4 uurtjes, want Marc kent het woord " overwerken " niet.
Hij moet optijd thuis zijn, want zijn vrouw heeft de aardappeltjes al opstaan.

Morgen horen we dat Ajax bezig met Zlantan was, maar niet haalbaar. Uiteindelijk ging Zlatan toch overstag, maar was het al 00:30.
8 0
afca_sittard
ik betrap me zelf erop dat ik constant de pagina vernieuw, maar waarom eigenlijk ?
2 0
Pimpie
Ik lees op voetbalzone dat ze bezig zijn om babel terug te halen.
Goede keus?
0 -1
kampioenenjood
Volgens mij moet je de berichten op voetbalzone niet zo serieus nemen. Die gooien werkelijk elk klein gerucht online.
0 0
Santiago
Babel heeft al gezegd dat Ajax geen interesse heeft.
0 -1
Robinjo1988
Waar staat dat?
0 0
Pimpie
Op voetbalzone.nl kijken en komt meteen tevoorschijn
0 0
Santiago
@Robert_AFCA. Moet je even bij zijn foto's kijken.
0 -1
Santiago
BREAKING: Ajax achter de schermen bezig met komst Turkse spits Colin Kazim-Richards
8 -8
IamLegend
frank de boer---> feyenoord
3 -8
4EVERAJAX
zivko gewoon terughalen... en als Babel en Ziyech komen ( ik mag beetje dromen toch), dan ga ik vrolijk naar bed. De sterktsten spelen in mijn opinie, wie niet aanhaakt, gaat maar weg dan wel huur voor de jonge talenten, dan wel verkoop met of zonder winst. Maar ik kan me ook vooorstellen dat er een keer een nieuwe trainer komt en die wil ook wat spelers meenemen ( maw even wachten op die trainer en geen spelers kopen).... en het gaat de laatste wedstrijden wat minder, maar hiervoor hielden ze prima stand in de eredivisie, dus ze kunnen het wel...
2 -1
Marcao
Urzaiz of Gabrich? Ik kan de spanning bijna niet meer verdragen!
6 -2
flyingsoccer
Er komt niets meer bij stop met die illusie. De RVC en het achterbakse zooitje bestuur wil de club alleen maar kapot maken en ons de titel niet gunnen.
1 -1
Pimpie
Misschien frank demouge
0 -2
luciano24
Zo zeg: AC Milan heeft het contract van Nigel De Jong ontbonden, transfervrij op te halen dus.
3 -1
OntlastendeMiddenvelder
Niet nodig met wat er nu staat.
0 0
ajax0412
Arshavin is transfervrij. Misschien is dat een optie voor ajax?
4 0
KlasseLasse
das wel een sloper volgens mij ☺
1 0
Mokum31
Gaat niks gebeuren
4 0
MS22
Sanogo > Arsenal
Zivkovic > Ajax
6 -3
KlasseLasse
sanogo raakte tegen um salal ofzo wel perongeluk de bal verkeerd toen scoorde hij!! toppolertjeeee,, lekker terug sturen joh
0 0
aanval86
Zivkovic heeft al zoveel laten zien bij Willem 2. Echt alsjeblieft denk een beetje na voordat je zo'n domme dingen zegt.
1 0
MS22
Nee maar dan zie ik hem liever in Jong Ajax ipv Hendriks dan bij Willem II op de tribune. En als Zivkovic ipv Sanogo komt gaan we er niet op achteruit.
1 -1
grunnjood
laten we t hopen
0 0