'Met komst Blind gelden er geen excuses meer'

BVeenstra, 14-07-2018 om 08:50, 19409 views, De Telegraaf | Bestel het nieuwe thuisshirt van Ajax!

Met de (aanstaande) komst van Daley Blind en de eerder afgeronde transfers lijkt Ajax haast verplicht in het nieuwe seizoen de landstitel te veroveren. De Amsterdammers werden de laatste jaren als 'gierig' gezien, maar van dat stempel lijkt men nu definitief af te zijn.

'Het verwijt dat de Amsterdammers op hun geld zitten, kan nu worden weggewuifd', schrijft De Telegraaf. 'Eerst werden Dusan Tadic al voor 13,7 miljoen euro (maximaal te betalen bedrag inclusief bonussen) en Zakaria Labyad (6 miljoen euro) vastgelegd en nu dus Blind, die Ajax vier jaar geleden verliet voor een bedrag van 17,5 miljoen euro', aldus de krant, die vindt dat Ajax het geld nu laat rollen om iets te doen aan de prijzendroogte van vier jaar.

'Nu Erik ten Hag met Blind nóg een speler met Premier League-ervaring tot zijn beschikking krijgt en nu gebruik mag maken van de twee duurste spelers in de Ajax-historie gelden er geen excuses meer', vervolgt men bij De Telegraaf. 'Vooral ook omdat het in het verleden veelvuldig gebruikte argument van jeugdigheid wegvalt.'

De krant ziet in dat er nu een goede mix staat van talent en ervaring. 'Met Tadic (29), Blind (28), Klaas-Jan Huntelaar (34), Labyad (25), Siem de Jong (29) en altijd nog Hakim Ziyech (25) is de leeftijdsopbouw beter en heeft de selectie van Ajax in elke linie routine. En dus mag naast de landstitel – minimaal – het behalen van de groepsfase van de Europa League worden geëist.'

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Van Reenen
BVeenstra, Schöne wordt zeker tot de jonge honden gerekend. Zal hij blij mee zijn!
0 0
niquedegraaff
Hadden ze dat maar een jaar geleden gedaan he.. Met bosz..
0 0
PvLvD
Maar toen zat Bergkamp er nog... Misschien Bosz even bellen??
0 0
Pheadrus
Zelfs met deze selectie (inclusief Blind) kun je verliezen van Heracles.
1 0
geronimo
Ajax had vorig jaar en 2 jaren ervoor de beste spelers in de eredivisie, ze hadden al die jaren kampioen moeten worden
0 0
Rinus M.
Wat prettig dat je het kampioenschap gewoon kunt kopen. Benieuwd hoe vaak dat klopt...
0 -1
Sterretje73
Zoals ik al eerder heb aangegeven zie ik het ook niet meer zo zitten in ten Hag. Een trainer is minstens net zo belangrijk als spelers dus ik hoop echt maar dat ik dit keer volledig mis zit. Ik ben hier altijd de positivo maar deze ene keer even niet vanwege al eerder aangegeven punten. Ben ik daardoor een mindere supporter ? Na 35 jaar bloed, zweet en tranen voor mijn club gelaten te hebben met al die donkere jaren “revolutie” op de koop toe...
2 0
PuurGeluk
Ik sluit me bij je aan man.
1 0
T.reckveugel
Donkere jaren, als in dat Cruijff in de maling werd genomen en volledig tegengewerkt werd door de plucheplakkende bekerpoetsers?
Inderdaad, schande
2 -1
Babangida83
Nou, nou. Het mooie van deze selectie is dat zelfs als je slecht speelt nog Europees voetbal zou moeten halen en zelfs dan nog om het kampioenschap mee zou moeten doen. Winnen is weer een ander verhaal. Dan komen er veel factoren bij kijken. De bal blijft rond en kan alle kanten op. We hebben nu wel de ondergrens van de mogelijke prestaties verhoogd. En als de jeugd nu even wat structureler doorbreekt, dan kunnen we die nog meer verhogen.

Van Blind kun je veel zeggen. Maar de ervaring die hij meebrengt en daarmee stabiliteit in de ploeg is gewoon een meerwaarde.
1 0
MFox
Wat had Peter Bosz met deze selectie kunnen bereiken?
1 0
Schilder14
Daar denk ik ook aan. Denk dat hij europees weer succesvol zou zijn met pressievoetbal alhoewel Blind mij daar niet geschikt voor lijkt.
0 0
wesleyreal
Kale Clown is zwakste schakel...
4 -3
Rinus M.
Bepaalde supporters zijn de zwakste schakel...
1 0
Maxwell5
Absoluut!
0 -1
AbwehrChef
Kabouter met stropdas is de bron van alle ellende
1 0
Schilder14
En vergeet die gluiperige achterbakse talentloze Henrichs niet
0 0
Bonno1978
Zoals de selectie nu is, moet je zelfs met Ten Hag kampioen kunnen worden. Maar we weten sinds jaar en dag dat over 4 weken alles anders kan zijn. Wie weet zijn er dan alweer een paar vertrokken? Het is gewoon te vroeg om nu al te gaan juichen....
0 0
kaashaas
Ben heel blij met blind. Ik hoop dat Erik met of zonder blind een team neer kan zetten net zoals Bosz.
1 0
DS
Als ten Hag met deze selectie geen kampioen word en niet Europees overwintert kan hij beter stoppen en wc schoonmaker bij de Hema worden.
5 -1
HarryHarHar
Nu nog een trainer die de poppetjes op de goede plaats neer zet, maar er zal pas ingegrepen worden als 5 op een rij in zicht komt.........
1 0
V12
Siem de Jong graag verkopen. Hij is een rem. Een hardnekkige lijkt het ook omdat ik bang ben dat Ten Hag hem blijft opstellen. Maar dat moet hij dus niet doen. Verkopen of verhuren graag.
0 0
PvLvD
Siem heeft geen kans gehad afgelopen seizoen. Enkel maar in de laatste 10-15 min. En het gaat erom om de spelers op hun juiste plek te zetten. En als er een wedstrijd is die andere spelers en plekken vraagt, niet schromen om dat niet te doen.
0 0
AbwehrChef
Alsof Blind de remedie is voor de slappe hap die Ajax is zeg......
4 -4
kaashaas
Ik ben het hierin gewoon met je eens gap.
Een coach moet een team gewoon goed laten speler met dit soort kwaliteits spelers. Ik ben blij als Blind komt maar dit mag niet de oplossing zijn.
Kom dan maar met die minnetjes.
0 -2
AbwehrChef
Dank u!
0 0
waynelove
Jij bent overal maar aan het zeiken. Ga naar een psycholoog ofzo.
0 0
Ajax4ever86
Als Blind gewoon op 6 komt en niet in de defensie, zal je zn waarde inzien. Zijn passing is van hoog nivo. Lijkt wel alsof jij en aantal negatievelingen denken dat Blind ‘balletje-breed’ is ofzo. Blind passt waar mogelijk alijd vooruit. Kan het spel vanuit 6 zoveel versnellen tov Schöne, Frenkie (dribbelt teveel voor 6. Moet gewoon als 8 of 10 gebruikt worden), v/d Beek of wie dan ook op die positie. Maar je zal het zelf wel gaan inzien als het serieuze werk begint.
3 -1
ST
Ik hoop dat Ziyech blijft. Zo ja, hebben we in iedere linie de beste spelers van de competitie.

------------------- Onana -------------------
Mazraoui - De Ligt - Blind (c) - Tagliafico
-- Vd Beek - Frenkie - Ziyech (Labyad) --
-----Neres - Huntelaar - Tadic ------
1 0
PvLvD
Blind 1 positie doorschuiven, Frenkie meer aanvallend en 3-4-3 spelen . Meeste ploegen in NL spelen met 2 spitsen
0 0
Middenweg401
Je team staat op z'n kop.

Blind liever CV dan op 6? Labyad word ik niet blij van.
Geen Dolberg?
2 -4
AbwehrChef
Dolberg heeft al 8 maanden geen pepernoot meer geraakt (op een penalty na tegen Excelsior) KJH moet starten.
2 -3
Babayaka
Nee frenkie de jong raakt de ballen lekker.
Maar die kan op elk bord kakken en men vindt het prachtig.
0 -1
Middenweg401
Ik heb het uiteraard niet over enkel de start. De tijd van pepernoten is nog ver weg.
0 -1
AbwehrChef
Misschien dat Dolberg tegen de tijd van pepernoten eindelijk een helft goed mag meespelen.
1 0
BennJii020
Irritant ventje met al negatieve reacties...
0 -1
Restored
40 a 50 miljoen geinvesteerd, dat is meer dan de selectie van feyenoord waard is. Kampioen worden en europees voetbal spelen zijn dan ook een vereiste dit jaar
4 0
wesleyreal
Ik voorzie dat na een paar zeperds Kale clown moet vertrekken. Maar dan eis ik ook het vertrek van Flappie en Netto...
0 -3
hallo1
Eens.

Er zijn wel degelijk nog een aantal zwakheden in het elftal (rechtsback), maar deze selectie is veel beter dan de selectie van PSV en Feyenoord. In kwaliteit en ervaring.
Daarom minimaal:
- Kampioenschap
- Leuk voetbal
- Europese overwintering (CL/EL)

Als hier te weinig tekenen van zijn de komende 2 maanden, dan moet Ten Hag direct vervangen worden.
8 -1
Dexy
Er mag dan wat mij betreft ook nog iemand anders vervangen worden: Overmars. Hij heeft deze peperdure selectie samengesteld, dus zijn positie hangt ook meer dan ooit af van het slagen/falen van dit elftal.
1 -6
AlexIbarra
Hoezo allebei? Volgens mij is het de een of de ander.

Als je vindt dat Overmars geen goede selectie samenstelt, ontsla je Marc.
Als je de selectie wél goed vindt maar er is geen resultaat, ontsla je Ten Hag.
5 0
Godenzoon24
Juist!
0 0
hallo1
Onzin.

Overmars kan dat nu doen omdat hij in de jaren hiervoor vreselijk veel geld heeft binnengehaald en bovendien met jeugdaankoopjes de selectie prima heeft aangevuld (Onana, Frenkie de Jong, Dolberg). Er is vorige zomer >50 miljoen voor Dolberg geboden en dit seizoen 30 voor Neres, 40 voor Frenkie en 40 voor De Ligt. Bij goede doorontwikkeling gaat Ajax opnieuw vreselijk veel geld verdienen, dan kun je best eens wat meer investeren in een aantal ervaren krachten die je elftal bij de hand kunnen nemen.

Ik vind dat Overmars het niet zo slecht doet (ja hij maakt ook fouten, zoals Kristensen en Orejuela, daar is 10 miljoen euro weggegooid), maar over het algemeen doet hij het prima. Hij heeft alleen lange tijd weinig tot niets mogen investeren, maar als je kijkt naar aankopen als Sanchez, Neres, Ziyech, Tadic, Blind en eerdere jeugdaankopen als Dolberg, Onana, Frenkie de Jong dan heeft hij wel degelijk een behoorlijk aantal voltreffers gedaan. Ook jongens als Milik die voor een appel en ei kwamen en een zilvervloot binnen brachten. Nee, Overmars levert ondanks dat er ook fouten tussen zitten heel aardig werk.
2 -1
Pierre Heno
Overnars heeft maar één opdracht waar hij op wordt afgerekend: zoveel mogelijk geld maken met de verkoop van Ajax talenten. Staat ook letterlijk zo in zijn contract. Het zal hem aan zijn kont roesten wat er op het veld aan de fans wordt gepresenteerd zolang hij maar kan cashen. Daarom zie je ook figuren als Orejuela en Kristensen bij Ajax rondlope, en Wöber...allemaal Sana achtige koopjes waar niets uit voorkomt. En Tete en Sanchez verkoopt hij voor onder de marktwaarde. Sanchez lijkt een mooi bedrag maar ...onder de marktwaarde. Sedert de komst van Overnars heeft Ajax enkel maar de 7e editie van de Eusebio Cup ( juli 2014) als prijs binnengehaald. Oh wat voetbalt Ajax 1 toch geweldig onder Overnars......En og ja: Ziyech was geen aankoop die je op conto van Overmars kunt afrekenen want hij moest toen wel ...en Twente was er blij mee want Ajax betaalde de absolute hoofdprijs = paniekaankoop. Sanchez bleek een gouden greep maar dat was puur toeval , want werd aangekocht als Cassierra. Maar 'ns zien wat die komend seizoen bij Groningen gaat brengen.
0 0
Ajax#1900
Stop maar gewoon met trollen hoor. Overmars krijgt een bonus bij het behalen van een kampioenschap.
0 0
AbwehrChef
Aantal miskopen is groter en of ze voor een appel en een ei komen doet er niet toe....van Sana t/m Bandé minimaal 25 miskopen. Teveel.
3 -2
hallo1
Allemaal jongens die niet meer dan een paar knaken mochten kosten in de eerste jaren. Daar kun je Overmars moeilijk op afrekenen.
0 -1
Middenweg401
Maar....
Volgend jaar is wel alles weg. De Ligt (als hij überhaupt nog een jaar blijft), Frenkie, Onana, en niet onwaarschijnlijk ook vd Beek en Dolberg en Neres.
En het erge is dat Jong Ajax in de verste verte niet lijkt op de generatie Nouri, Frenkie, Donny, Cerny (De Ligt, Kluivert).
Als ik heel negatief ben komt er een hele karige periode aan na dit seizoen. Tenminste wat betreft Ajax identiteit (er zal vast veel gekocht kunnen worden), en laat dat nou net zijn waarom ik zo van deze club houd.
1 0
Biss
Iets met een pik en een drumstel..

Na volgend jaar, als die spelers inderdaad vertrekken (en die kans is groot), is het effect van Cruijff en zijn staff tijdens de fluwelen revolutie ook wel afgelopen. Dan pas gaan mensen inzien waarom de visie die Cruijff toen bracht zo belangrijk is voor Ajax.
0 0
hallo1
Die kans is aanwezig, maar daar krijg je heel veel geld voor. Als bovengenoemde spelers allemaal zouden vertrekken volgend jaar dan komt er 150-200 miljoen binnen. Daarmee kun je prima vervangers aantrekken en dat is nu juist de taak voor een scout. Die moeten hun lijstjes klaar hebben voor dat soort situaties. Evenals Tadic gehaald werd ter vervanging van Ziyech en Labyad voor Kluivert (hoewel ik mijn twijfels heb over Labyad).
0 0
Middenweg401
En vervolgens zijn we terug naar de tijd voordat Cruijff zich er mee ging bemoeien, en staat er weer een volstrekt onherkenbaar vreemdelingenlegioen met toevallig een Ajax shirt aan. Sorry voor mijn pessimisme, maar ik zie het somber in.
0 -1
T.reckveugel
Hadden we in de tijd van Jol niet 75 contractspelers en 26 miljoen verlies?
Allemaal C-keus, dat is nu beter geregeld.
De spelers van de eigen jeugd doen zelf ook niet echt hun best om de indruk te wekken dat ze langer willen blijven
0 0
hallo1
Dat is wel erg pessimistisch.

In de basis straks zijn Veltman, De Ligt, Blind, Frenkie de Jong en van de Beek allemaal Nederlandse jongens. Alle 5 (waarvan Frenkie voor klein gedeelte) opgeleid bij Ajax. Welke andere club kan dat zeggen? Hoezo vreemdelingenlegioen?

Je kunt sporadisch best eens een zwakke lichting in de jeugd hebben, maar over het algemeen weet Ajax dat het jaar erna wel weer aan te vullen. De A-jeugd was Ajax was matig afgelopen seizoen, maar in de B-jeugd zit weer meer talent. Zo gaat dat nu eenmaal. Ajax' levensader is de jeugdopleiding en dat zal blijven en het kan ook niet anders, want anders raak je vroeg of laat uit je geld.
0 0
ST
Dat zeiden we vorig jaar ook. De Ligt, De Jong, Onana, Ziyech zouden allemaal weg zijn.
0 0
Middenweg401
En? Denk je dat daarmee de kans dat dit hun laatste jaar is, groter of kleiner is geworden?

Wil je beweren dat je denkt dat ze na 2019 nog bij Ajax spelen?

Ik zei dat trouwens alleen van Zyiech en eventueel De Ligt, en dat schema lijkt mij nog steeds logisch.
0 0
Rsv
Er rest nog 1 ding: ten Hag ontslaan en Bosz terughalen.
8 -3
PJK54
en die knipt met zijn vingers en hup daar staat het kampioensteam!!

Oké Bosz heeft het redelijk gedaan maar ook helemaal NIETS gehaald dus is dat ook koffiedik kijken.
2 -4
Rinban
O ja, je was even Europa League finale vergeten
2 -1
Deepblue
Een finale spelen is prachtig, maar geen prijs.
We zijn Feyenoord niet.
1 -2
Jariiii
Een EL-finale is in deze tijden absoluut een prijs.
1 -2
Ruff Rhythim
Nee, dat is een succes/prestatie, geen prijs.
0 0
Horrontelli
Dat is waar, maar bepaald geen garantie voor een nieuwe finale of een kampioenschap.
2 0
MosesD
In de wandelgangen zijn er al sterke geruchten dat Louis en Frank al aan het warmlopen zijn. Ik geloof best dat ten Hag een goede trainer is, maar ik heb sterk het gevoel dat het gewoon een mismatch is. Eigenlijk zagen velen dat al, toen hij naar Ajax kwam. Behalve de directie dan. Vertrek Bosz, ontslag Keizer, aanstelling ten Hag. Zomaar 3 kapitale blunders van de directie.
21 (...) mio voor Blind het lijkt wel een soort goedmakertje. Vooralsnog kunnen directie en staff mij nog niet bepaald overtuigen en ik heb eerlijk gezegd nog niet echt een goed gevoel bij de tweeluik met Sturm Graz.......
5 -1
DarkChild
Natuurlijk is dat zo. Het chagrijn rond de Arena heeft alleen nog maar een klein beetje ontsteking nodig. Een uitschakeling tegen Sturm Graz, een slechte seizoensopening? Dan is het exit Ten Hag, exit Sar en exit Overmars en eindelijk, met een bloedbad aan beschadigde Ajacieden én een overdaad aan afkoopsommen het amateuristische sprookje van de voetbaljongens die per saldo goede directeuren zijn, ten einde.

Denkt iemand nog wel eens aan Dennis?
1 -1
Ardoe
Ah dus als de uitvoering van een bepaald beleid er aan schort, dan deugt het beleid niet?
0 0
DarkChild
Welk beleid precies? Dus niet een holle frase hier en daar, maar wat we al jaren concreet zien. Dat hangt van houtje-touwtje aan elkaar, dus ben zeer benieuwd.
0 0
makaveli
Lol wat een reactie.. oké ik vind ten Hagen geen Ajax trainer en had graag een ander gezien.. maar wat valt er te klagen over Overmars op dit moment? Hij komt met goede kwaliteits impulsen voor het elftal.. of vind je dat we te veel geld betalen? We willen allemaal dat Marc 30 mil vraagt voor Kluivert met een contract van een jaar en alles eronder is te min. Maar als we zelf 21 mil moeten betalen voor een speler met een 9 maanden contract met optie voor nog een jaar vanuit de club dan is et brutaal veel.. ik denk dat we gewoon moeten afwachten en denk dat het wel degelijk.goed. Komt dit seizoen. Al vraag ik me af of ten Hagen het spel kan brengen waar wij Ajacieden op zitten te wachten maar kampioen worden we wel denk ik.
0 -1
DarkChild
Kwestie van vraag en aanbod. Kleinere clubs verkopen aan de grotere. Wij proberen nu wanhopig een broek aan te trekken die ons niet past. Tuurlijk, er is spaargeld, dat moet blijkbaar op, maar operationeel verlies maken we nu al.

En verder, wat er te klagen valt over Overmars? Heb je even? Kijk eens naar de enorme hoeveelheid geld verkwist aan miskopen, zelfs een rechtsback is te moeilijk. En we praten over 10 miljoen alsof wij ook meedoen met de grote jongens. Ik snap dat oprecht niet, het is eenvoudige Google search om begrotingen en verschillen te zien. Maar net doen alsof het er niet is, of het Monopoly geld is.
0 0
oudzuid2
of Jonk?
0 0
DarkChild
The list goes on and on
0 0
Youri08
Behoudens het drama met Nouri had je afgelopen seizoen eigenlijk ook geen excuses. Dat seizoen is vakkundig naar de klote geholpen door de directie.
1 -3
oudzuid2
als je bedoelt dat de directie/TH gewoon naar de wensen van Peter Bosz hadden moeten luisteren ben ik t met je eens. als je bedenkt wat hij in z'n derde jaar Ajax met deze selectie had kunnen doen...
1 0
Youri08
Trainerswissel sloeg ook nergens op, daar heb je het kampioenschap weggegeven.
0 0
oudzuid2
dat ze ruim 8 miljoen voor die Bande hebben betaald schrik ik wel een beetje van, ik hoop dat die het nog waar kan gaan maken. voor Blind lijkt ook een flink hoog bedrag te worden betaald, we moeten ook weer niet teveel doorschieten haha.

maar ik roep al jaren dat het geld op het veld moet staan dus je hoort mij niet klagen. Blind en Tadic zijn twee top aankopen, ik kan niet wachten tot ze aansluiten. nu hopen dat ook Ten Hag het waar kan maken
3 0
hetzijnmaar
21 miljoen voor een doorsnee voetballer die in januari 2019 transfervrij een contract kon tekenen
van de Sar in het nauw maakt rare sprongen
3 -4
afcasven1995
“Doorsnee”

Een van de beste spelers van het WK 2014.
De rede dat Frank de Boer zovaak kampioen werd.
143 wedstrijden in de sterkste competitie van de wereld.
Speler van het jaar geworden in de Eredivisie.
5 0
Bky
"Doorsnee".

Blind was ongeveer de enige reden dat het spel onder Frank nog liep. Hij won niet voor niets de gouden schoen in 13/14 terwijl hij nog een jaar daarvoor vergruisd werd. Hij speelde fantastisch. Ongeveer de enige reden dat we met dat team kampioen werden.
7 -1
SjaakWolfs
'Doorsnee' is een onderwaardering van Blind, zeker als je 'm afzet tegen het gemiddelde niveau in de Eredivsie. Eenentwintig miljoen is echter wel behoorlijk fors, ja.
3 -2
ST
Mee eens.
0 0
Amsteraaij
vertrok als beste speler van de eredivisie. komt terug met 145 potten man u 1. 50 nl elftal. "doorsnee"....
4 0
SjaakWolfs
Dat zeg ik. Begrijpend lezen is echter niet het sterkste punt van veel van de laaggeschoolde AS'ers.
0 -2
Babayaka
Je hebt geen enkel idee wat betreft de scholing van mensen achter hun computertje.

Beetje domme opmerking van iemand die denkt slim en hoogopgeleid te zijn.
1 0
insectenverdelg
je kan schone en Veltman oom nog in dat lijstje zetten. t team is idd niet meer heel jeugdig. er zijn geen excuses meer. kampioenschap moet dit jaar en eigenlijk elke 3 van de 4 jaar. Ajax moet een soort PSG, Juve of Bayern München van Nederland worden als je t verschil in geld ziet wat er te besteden is.
2 0
SoAFCA
oké is dit niet elk jaar de minimale doelstelling bij Ajax?

1 0
SjaakWolfs
De doelstelling om kampioen te worden is niets nieuws. De omstandigheid dat er in elke linie (waarschijnlijk) een miljoenenaankoop van 25 jaar of ouder zal staan, is dat wel. Er is dan niets meer voor Overmars/Sar/Ten Hag om zich achter te verschuilen. Als er niet geoogst wordt na al deze investeringen dan mag men hen dat aanrekenen. Dat is de strekking van het artikel.
2 0
SoAFCA
als coach of directeur van Ajax heb je sowieso niks om achter te schuilen wanneer geen kampioen wordt. gewoon onzin dus
1 -2