Brands: 'Fantastisch dat Ajax zoveel geld heeft'

JipVR, 17-04-2018 om 17:26, 27849 views, Voetbal International |

Check de casual collectie van Ajax!

Marcel Brands werd donderdag met PSV kampioen en zodoende wordt de technisch manager door Voetbal International gevraagd naar zijn kijk op het seizoen. Ook heeft Brands het even over Ajax, dat nu strijdt om de tweede plaats in de competitie. 

De bankrekening van PSV is het ene jaar dikker dan het andere jaar, zo stelt Brands. 'Ik heb altijd het standpunt gehad dat het kapitaal op het veld moet staan om te kunnen presteren en je doelstellingen te kunnen halen. Het is fantastisch dat Ajax zoveel geld op de bank heeft, maar ik denk dat het belangrijker is kampioen te worden. Dat verwachten de supporters ook van ons.'

Met het mislopen van de titel bij Ajax laat de kritiek op het bestuur wederom op. De Amsterdammers hebben afgelopen zomer in drie maanden tijd alleen al 85 miljoen euro aan transfergeld binnengeharkt. Kritische supporters willen daarom dat er meer kapitaal op het veld staat, in plaats van op de bankrekening.

Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Rentokill
Flauwe reactie van hem. Bewijst maar eens hoe laag de eigenwaarde is bij clubs als PSV en Feijenoord. Hun eigen succes altijd moeten afmeten aan ons. Inhoudelijk: Alsof zijn selectie beter is. De enige reden waarom PSV kampioen is is Dennis Bergkamp.
0 -1
Duif63
Waarom lukt het Brands wel Lozano binnen te halen en lukt het Overmars niet met Richarlison?
1 0
Rentokill
Waarom lukt het Brands niet om x binnen te halen en Overmars wel met Sanchez?
0 0
Redrum
Brands zoekt de financiële grenzen op om te kunnen concurreren met Ajax. Dat het al een keer is misgegaan een paar jaar geleden lijkt iedereen in Nederland allang te zijn vergeten. Dat het nog een keer mis zal gaan lijkt me vrij aannemelijk. Eens zien of iedereen dan nog zo lovend is over Brands en psv. Daarnaast vind ik sowieso dat je als topclub je bek moet houden als je zulk schijtvoetbal speelt. Maar goed, daar zijn de meningen over verdeeld.
5 -3
TheRiviera
Ongeacht de punten die je maakt zal uiteindelijk niemand dat iets kunnen schelen. Aan het einde van de dag kijkt men of je met de titel in de handen staat ja of niet dat is waar de interesses en prioriteiten liggen. En om te kunnen concurreren met Ajax neemt hij misschien dan wel risico's maar het werpt wel ze vruchten af. Wat dit extra pijnlijk maakt is dat Ajax dit makkelijk kan bestrijden door gewoon meer gebruik te maken van het feit dat het op financieel front veel meer kan dan PSV.

Brands heeft gewoon volkomen gelijk wanneer hij zegt dat je kapitaal op het veld moet staan. Als jij als club financieel de middelen hebt om te domineren in de Eredivisie dan ben je naar mijn mening verplicht om dit te doen. Het is de reden waarom PSG makkelijk kampioen word of waarom Bayern weinig problemen heeft met het binnenhalen van de titel. Omdat hun op financieel front simpelweg veel betere spelers kunnen kopen ten opzichte van de concurrentie. En het is nou eenmaal feit dat Ajax dit ook kan.

Ajax blijf gewoon altijd bij de prioriteiten dat de club ten eerst een plek van opleiding moet zijn. En dat de Eredivisie een platform moet zijn om hun jong talent een kans te geven en te laten groeien. Maar zolang je dat blijft doen blijf je met kwalitatief zwakke teams spelen die niet kunnen domineren omdat ze de ervaring en kwaliteit niet hebben. En dat moet je accepteren dat de Titel geen garantie maar dat het lastig zal worden om ook maar überhaupt kampioen te worden.
1 -1
gi0vanni
Als het alleen maar om het halen van een titel gaat is Twente ook top. Natuurlijk gaat het niet alleen om een titel maar de korte en lange termijn zijn even belangrijk.

PSG en Bayern domineren maar die hebben ook net wat meer geld als Ajax. Dat is niet echt te vergelijken.

En het gaat tegenwoordig niet meer om het opleiden maar om het binnenhalen van grote talenten.
0 0
Juichtoon
Eensch
1 0
BRAMHOUTEN
Nee hoor ik vind dat je gelijk heb! Brands is een van de grootste Calimero’s die er is. Altijd maar over Ajax praten
3 -2
b.hulshof
Het geld kan op de bank blijven als je een fatsoenlijke selectie hebt.
2 0
TheRiviera
En dat heeft Ajax niet anders was je wel kampioen geworden. Een fatsoenlijke selectie zal elk seizoen domineren in de Eredvisie en dat is simpelweg de afgelopen jaren niet het geval.
2 0
Vierendertigste
Het is nog maar de vraag of ze zich weten te kwalificeren voor de CL.
Zou een mooie stunt zijn als dat ze niet lukt en Ajax (mits ze 2e blijven) wel.
Kunnen WIJ een lange neus trekken naar zuidelijke boerenstaten (NB Li Zld)
3 -1
HarryHarHar
Met welke selectie moet Ajax dat gaan doen dan, we krijgen een leegloop van dragende spelers waar de honden geen brood van lusten, moeten we dan met Jong Ajax Europa in?.. want de spelers die eventueel gehaald gaan worden moeten eerst een half jaar wennen aan het Ajax spel!...
1 0
blava
PSV heeft geen recht van spreken. Zij leven nog door de steun van de gemeente. Een beetje bescheidenheid is vreemd. Verder verwacht ik dat Ajax volgend seizoen keihard terugslaat.

Alle twijfelgevallen uit de selectie weg laten gaan (Siem de Jong, Veltman, Schone en KJH). Ook duidelijk zijn tegen zaakwaarnemers. Voor 1 Juli duidelijkheid, anders geen transfer. Het moet maar eens afgelopen zijn met dat gedonder.

Ten Hag kan blijven maar het is mij een raadsel waarom Eiting, Cassiera en Sierhuis geen kans hebben gekregen. Misschien moet Witschge een meer prominente rol krijgen in de technische staf of anders van het Schip halen als vervanger voor ten Hag.
4 -4
MosesD
Welke steun van de gemeente? KJH mag blijven, maar hooguit als pinchhitter. Schöne ideale 12,13, 14e man. De Jong en Veltman idd zsm weg. Maar als je alle 4 laat gaan hou je dus bijna geen routine over, en je weet hoe moeilijk ze doen over het halen van routine. Ziyech, heeft ook de nodige ervaring (en klasse) vertrekt ook al. Daarnaast ook nog eens Viergever. Op die manier wordt het echt een veredeld jeugdelftal, dat moeten we niet willen.
1 -1
TheRiviera
Huntelaar mag wel meer dan pinchhitter zijn naar mijn mening. De beste spits speelt gewoon dus we zullen wel zien wie dat in de voorbereiding word. En Schöne mag van mij ook wel blijven want hij laat seizoen in en uit zien dat hij enorm belangrijk is voor Ajax maar zodra er niet gewonnen word mag hij ineens vertrekken. Kans is groot dat Ziyech vertrekt en zonder hem heb je gewoon iemand op het middenveld nodig met routine en dat hebben zowel Frenkie als Donny niet echt.

Maar ik gok dat Schöne zelf wel zou willen vertrekken vooral omdat hij jaar in jaar uit niet echt het respect en waardering krijgt van de supporters die hij wel verdiend.
0 0
MosesD
Eens, er moet ervaring bij op het middenveld. En als vervanger heb je eventueel Sinkgraven, maar dat is te onzeker. Sowieso vind ik dat je aan de linkerkant een linkspoot moet hebben, zeker als de linksbuiten vaak naar binnentrekt en eigenlijk een rechtspoot is.
0 0
Juichtoon
Welke steun vd gemeente? " hahaha ben je 10 Jr niet buiten geweest?
0 -2
MosesD
Vertel, welke steun? De grond die ze verkocht hebben? Dat was volkomen legitiem. Nu huurt men van de Gemeente Eindhoven, net zoals Ajax/Arena huren van de Gemeente Amsterdam. En daarbij, de enorme lap grond van de Toekomst heeft Ajax gratis en voor niets gekregen van de Gemeente Amsterdam. Wat zeg je daarvan, of ben jij toevallig een jaar of 22 niet buiten geweest? ;-)
4 0
blava
Het gaat erom dat zij 10 jaar geleden geen cent meer hadden en aanklopten bij de gemeente. Ajax heeft de toekomst gekregen door een deal met de gemeente waarbij ook de verkoop van de Meer en voorland onderdeel van was. Daar is nu een complete woonwijk op gebouwd.

KJH moet m.i. weg omdat hij maar een doel heeft. In de basis staan. Ik zet vraagtekens bij zijn loyaliteit en hij staat de ontwikkeling van Sierhuis en andere jongere spitsen in de weg.

Schone heeft bij mij volledig afgedaan na de wedstrijd tegen Groningen uit. In die wedstrijd ondernam hij zelfs geen poging om Bacuna te achterhalen nadat hij een duel verloren had. Dan ben je uitgerangeerd bij Ajax.
0 0
MosesD
Geen cent meer hadden is niet waar. Maar ze zochten toen wel naar een manier om geld te genereren, want er was geen geld om te investeren. Toen hebben ze de grond van het stadion verkocht. Dat was en is volkomen legitiem. Nu huren ze dus die grond, precies zoals wij doen. Er was dus geen sprake van 'steun van de gemeente'.
De Meer en die grond was geen eigendom van Ajax. In eerste instantie wilde Ajax uitbreiden daar, maar toen dat niet lukte is men op zoek gegaan naar een andere locatie. Daarbij kwam men terecht in Zuid Oost. Daar Ajax het trainingscomplex dichtbij het stadion wilde hebben is, heeft men de grond van de Toekomst toegewezen gekregen. Daar heeft men symbolisch 1 Euro voor betaald. Als je het dan over gemeentelijke steun hebt, dan is dit meer een een voorbeeld daarvan. Een heel heel mooi cadeautje, zeg maar.
Ben het met je eens dat KJ bijvoorbeeld Sierhuis en Cassiera (die bijna nog geen enkele kans heeft gekregen) niet in de weg moet lopen. Maar puur als pinchhitter heeft hij nog wel degelijk betekenis, denk ik. Ook voor in de kleedkamer. Straks vertrekken Veltman, Viergever, Ziyech, (Schöne zal ook buiten het elftal vallen, geheel met je eens daarover), dan hou je wel erg weinig routine over. Een team moet in balans zijn, zeker qua routine en jeugd. Als we denken volgend seizoen met een verkapt jeugdelftal mee te kunnen doen, dan is het vroegtijdig afgelopen. Als ten Hag blijft, vermoed ik trouwens dat we weer een rampseizoen tegemoet gaan......
0 0
blava
De Gemeente wilde de grond van het oude complex gebruiken voor woningbouw en bood Ajax een vervangende locatie aan. Gebeurt vaker en voor alle partijen voordelig.
Over de steun aan PSV heb ik een sectie van het feitencomplex gecopieerd zzoals weergegeven in de beslissing van de EC:

PSV was facing serious liquidity problems, for which it approached the municipality, Philips and several other companies in Eindhoven, as well as certain banks. Some of these companies did indeed agree to award new loans or to amend existing ones in order to help PSV bridge the difficult period.
1 0
MosesD
Ja, maar de grond rond de Meer was dus van de gemeente, terwijl de Toekomst nu dus eigendom is van Ajax dat deze grond van de gemeente cadeau heeft gekregen. Grosso modo is Ajax er natuurlijk beter van geworden. De link die jij stuurde is niet te openen. De zaak van de verkoop van de grond is zelfs door de Europese commissie bekeken en die bleek dus volkomen legitiem. Onoorbare steun van de gemeente is dus onzin. Dat er enkele sponsoren wat geld er in hebben gestoken is toch prima? Zolang er maar niks van de belastingbetaler in gaat.
0 0
blava
Ajax en de gemeente werden er beter van. Ajax kon een nieuw complex bouwen. De gemeente kon de grond met fikse winst doorverkopen aan project ontwikkelaars. De gemeente moest Ajax een vervangend complex aanbieden als verhuurder.
Bij PSV kocht de gemeente de grond van de herdgang en stadion. In feite heeft de gemeente daar niets aan. De gemeente moest zelfs geld lenen voor die aankoop. Bij Ajax werd een gedeelte van de winst die de gemeente maakte op de verkoop van die grond geinvesteerd in de Toekomst. Waarschijnlijk werd de grond aan Ajax overgedragen met een anti-speculatie beding.

Enige nuance is onontbeerlijk. Eigenlijk kan ik gewoon niet tegen die huichelachtige kop van Brandts.
1 0
MosesD
Nou ja, Ajax had eerst niets in eigen bezit, en is nu eigenaar van een groot stuk grond wat heel veel waard is. De Gemeente was all eigenaar en heeft dit aan ontwikkelaars verkocht, maar vangt bijvoorbeeld nog altijd erfpacht. Natuurlijk de gemeente is van bouwen in de Meer ook niet slechter geworden, maar Ajax natuurlijk helemaal niet. Grond Toekomst is een vermogen waard. En daar heeft de gemeente nu niks meer over te zeggen. In Eindhoven ging het puur om de grond van het stadion. Ook wel begrijpelijk, stadion ligt immers midden in de stad. De Gemeente kon het nu kopen, straks is het onbetaalbaar geworden. Dus wel slim van zowel gemeente als Psv. Haha, geheel eens over Brands. Enige tijd geleden liep hij rond op de Toekomst tijdens O19 tegen Psv. Wat een vreselijk ordinaire man. Gebleekt gebit, geverfde haren, verkeerd pak, eigenlijk is alles fout aan deze man.
0 0
blava
http://ec.europa.eu/competition/state_aid/cases/258188/258188_1768846_57_2.pdf
0 0
Starkoo
De revolutie is mislukt vooral te lang door gegaan met meneer Bergkamp! En de revolutie had met een beurs exit gemoeten. Ik hoop dat we snel van de beurs gaan! Maar goed Brands doet het gewoon veel beter dan vd Sar!
2 -5
MosesD
De beurs exit, wat kost dat en wat zijn precies de voordelen?
0 0
Pierre Heno
Brands is middelmaat die prima past bij PSV. Deze teksten zijn daar exemplarisch voor en bevestigen het reeds bestaande beeld. Marcel zal wel bij PSV blijven....gewoon omdat hij niet goed genoeg is om hogerop aan de slag te kunnen. Maar hij zit wèl bij de kampioen..... Toch heel wat beter dan met het zooitje waar wij hier bij Ajax mee opgescheept zitten. Nog wel voor jàren !! ben ik bang.
3 -5
Roesie46
Bij Ajax zijn ze er al een paar jaar achtereen bezig om alleen zoveel mogelijk geld te verdienen met spelers verkopen omdat het met de prestaties op het veld en televisiegeld niet meer lukt. Er wordt niet gestreden om de beste spelers te behouden. Ik ben nu al bezorgd voor het nieuwe seizoen. Ziyech weg, de Ligt weg, Onana weg, Shöne die het niet meer bij kan benen! Leuk hoor, weer 80 miljoen op de bank erbij, maar armoede in de prijzenkast.
4 -1
Boer Gijs
Het is heel makkelijk maar hij heeft wel gelijk.
3 -1
ZlatanI
Kut PSV
4 -4
Good Luck
Wat een arrogantie daar in Eindhoven
7 -1
koppendicht
Er zit veel meer kapitaal op het veld bij Ajax dan bij PSV, dus dit is onzin.
10 -3
Pierre Heno
Jouw bovenstaande tekst lijkt me anders ook behoorlijke onzin. En let niet op de plusjes want er zitten heel wat idioten hier op AS wiens mening niet bepaald een geëvolueerde gedachte genoemd kan worden. Paar spelers die bij Ajax 1 niet zouden misstaan: Arias, Van Ginkel, Pereiro, Lozano en zelfs Bergwijn ( want Kluivert laat helemaal niks zien). Wat heb je aan De Ligt wanneer er een blunderende Wöber naast staat? Wat heb je aan KJH wanneer de flankspelers geen serieuze voorzet kunnen geven en /of hun man niet voorbij komen? Wat heb je aan twee vrije trapspecialisten wanneer je niet in staat bent om vrije trappen te versieren aan de rand van het 16m gebied? Er moet geen kapitaal staan op het veld maar kwaliteit ( en dat staat er niet). En komend seizoen zitten we opgezadeld met een hoofdcoach die totaal niet bij Ajax past.
6 -1
MosesD
Volkomen eens. Wanneer zetten bepaalde figuren hier niet eens die roze bril af?
2 0
TheRiviera
Ik denk nooit want dit is en blijft AS. 90% van de mensen hier kan niet logisch nadenken. Als jij gewoon keiharde feiten praat en goede en duidelijk punten maakt terwijl je objectief blijft krijg je minnetjes omdat mensen simpelweg niet kunnen accepteren dat je gelijk hebt.
1 0
MosesD
Ach ja, de meesten hier zijn niet eens in staat om in foutloos Nederlands iets te posten, laat staan iets te onderbouwen. Als je een heldere en steekhoudende argumenten komt, begint het simpele schelden al. Armoede. Gelukkig zijn er een paar volwassen, waarmee het leuk is om te dicussiëren. 'Agree to disagree, dat kan ook altijd nog.
0 0
RayJordaan
Helemaal mee eens!
1 0
Simon1
Linksom of rechtsom er zit een kern van waarheid in. Echter is het alles behalve netjes om dat zo openlijk te bespreken. Hoor je Ajax kritisch zijn over de manier waarop PSV zijn financiën regelt? Wees dan net zo'n heer.

Daarnaast is het de halve waarheid. Leuk dat hij altijd maar roept dat geld op het veld moet staan, maar de grotere clubs in Nederland kunnen niet leven van aan- en verkopen en dienen zich te richten op de jeugd en daar hun levensader van te maken. Dan kan het altijd zijn dat er wat mindere jaren zijn waarvoor je een buffer nodig hebt. PSV heeft die buffer niet en staat ieder seizoen te balanceren. Straks moeten ze ook nog de lucht boven het stadion (geloof ik) verkopen om weer de financiën op orde te krijgen. Eens is de koek op en dan hoor je hem of de club weer janken over hoe oneerlijk het is en hoe Ajax wordt bevooroordeeld en dat wij weer meer geld hebben dan de andere. Huil huil kijk Ajax ons eens pesten huil huil mammie help ons. Typisch PSV. Maar wees gerust, wij zullen je niet zo openlijk aanvallen. Verschil tussen de clubs.
8 0
AFCA-B93
PSV heeft gewoon lekker miljoentjes binnen geharkt met Locadia en Propper hoor, dus die kunnen vd zomer weer een leuke aankoop doen voor een hoge prijs.
3 -1
Diemenaar
Nee, dat geld is al uitgegeven. Met Locadia is die argentijn gehaald en Pröpper was na aankoop Lozano en missen EL nodig om de begroting enigzins op orde te krijgen. Maar goed, laten wij naar onszelf kijken ipv zelfs als je al kampioen bent nog over de concurrent te praten, droevige graftak die Brands
7 0
3*stars*3
Las laatst ook zoiets.
Die Argentijn wordt nu gehuurd en in de zomer officieel gekocht want dat valt dan in boekjaar 18/19.
Ze blijven daar creatief bezig met de ene na de andere gat dichten en dan nog sneren richting Ajax... .
4 0
Diemenaar
Hopelijk komt PSV niet door de CL voorrondes en Ajax wel. Moeten ze eerst kampioensbonus uitbetalen en staan er geen inkomsten tegenover, kunnen ze gelijk weer een noodverkoop doen a la Pröpper om het jaar door te komen. Onmogelijk dat ze volgend jaar weer zoveel strontgeluk hebben
4 -4
geendagsvlieg
Bij PSV hebben ze daar begin dit seizoen nieuwe afspraken over gemaakt. De PSV spelers krijgen pas een volledige kampioenspremie als PSV zich plaatst voor de groepsfase.
1 0
Simon1
Vanuit haat zou ik dat ook zeggen, maar voor het Nederlands voetbal kan ik je geen gelijk geven. Het is cruciaal dat Nederland die vaste startbewijs voor de CL krijgt. Laat PSV nu maar eens zien wat ze kunnen met hun grote muil. Kunnen wij straks, als Ajax weer op de rit is, de boel overnemen en weer laten zien waar Ajax voor staat. Hoop doet leven toch. ^^
3 0
Diemenaar
Die Europese punten kunnen we ook wel halen met Ajax, AZ, Feyenoord en bijv Utrecht :)
2 -1
3sterren
Nou, dat hebben zij vorige seizoenen niet laten zien dan, daarom moet nu zelfs de kampioen voorrondes spelen ...
0 0
Simon1
Ja graag. Hoe meer hoe beter. ;)
0 0
Voetbal1900
Cruijf heeft onze club groot gemaakt en met zijn revolutie ook kapot gemaakt
2 -14
Lazell
Financieel heer en meester, waardoor PSV op haar tenen moet lopen. Beste talent ter wereld. Allemaal dankzij de aandacht van Cruijff over de slechte situatie in de jeugd, die beide problemen tegelijk oploste. Plus dat hij voorkomen heeft dat de halve vriendenclub van Heinrichs op belangrijke posities kwamen, waarmee Heinrichs direct of indirect alles kon bepalen binnen Ajax. Maar nee, Cruijff maakte ons kapot.
0 0
Duif63
Cruijff zijn ideeën waren op zich prima maar hij is de fout ingegaan door te denken dat een stel ex voetballers de boel wel even zou regelen zonder zich af te vragen of ze daar de capaciteiten wel voor zouden hebben. Iets waarvoor Piet Keizer hem altijd gewaarschuwd heeft. Bovendien had Johan er, zeker in het begin, veel dichter op moeten zitten. Zowel letterlijk als figuurlijk.
0 0
MosesD
En zo is het precies. Ik roep het al tijden. Vergelijk het nou eens met Bayern München, dat deed JC zelf overigens ook vaak. Hij maakte daarbij echter een paar denkfouten. Maar ja, (onderbouwde en wezenlijke ) kritiek op JC hier en je bent een hater. Zo kortzichtig.
1 0
je
Dat doen al die figuren die nu Aan de macht zijn.
Domme lul
0 -2
Bjorn
Ongelooflijk dat je dit überhaupt durft te plaatsen.
0 0
Simon1
Ja, want de revolutie is ook zo lekker volgehouden en doorgevoerd. Heb jij Ajax wel gevolgd, of ben je pas net weer onder je steen uit 1900 vandaan gekomen?
3 -2
geronimo
Ajax heeft het heel slecht gedaan maar psv heeft heel wat wedstrijden echt met heel veel geluk en laf voetbal gewonnen, nu doen ze net alsof zij betere spelers hebben
3 -1
Matts
Wöber 9 miljoen
Tagliafico 4,5 miljoen
Ziyech 11 miljoen
Neres 12 miljoen

Beetje gelul van Brands, want volgens mij is dat al meer "kapitaal" dan bij PSV op het veld staat toch? Het probleem is dat Ajax 1 los zand is, door puur wanbeleid, gebrek aan motivatie en natuurlijk het drama met Nouri.

Het salarisplafond moet omhoog naar 2 à 2,5 miljoen per jaar, Van der Sar moet weg en Ajax moet van de beurs af; alleen dan zie ik het op lange termijn nog goed komen.
2 -4
mgtow
Salaris kan niet omhoog want vaste inkomsten zijn niet toereikend. Transferinkomsten bijv. behoren niet tot vaste inkomsten en mag je dus niet meerekenen.
1 0
Rujar
Gaat om enkele toppers. Je kan de transfer inkomenssten wel reserveren voor de toekomst als extra uitgaven.
0 0
Bjorn
Dat kan, maar dat potje is een keer op. Dat is onverantwoord beleid en daar hebben we tussen 2008 en 2012 flink voor moeten bloeden financieel gezien.
0 0
Juichtoon
Eerste deel eens , meer salaris maakt geen betere spelers. Is weggegooid geld. Al mag de allerbeste gerust iets meer verdienen.
0 0
Matts
Moet ook zeker niet voor iedereen gelden en ik vind dat spelers zich ook eerst moeten bewijzen voor ze voor een dergelijk topsalaris in aanmerking komen, maar ik denk dat je op die manier wel je topspelers net een jaar of twee langer kunt behouden. Denk dat je alleen zo "het Bayern van Nederland" kunt worden.
0 0
fanforeffer
De mening van een pvc er interesseert mij niet .
0 0
Van Reenen
Ik heb dit artikel nu 2x gelezen, maar zie nergens staan dat zij gematst zijn door de KNVB. Wij hebben op een aardappelveld gespeeld in Utrecht. Ook heeft dat volkscluybje de nodige steun gehad van de mannekes in het zwart of steun uit Zeist. Wedstrijd tegen AZ had eigenlijk voor het laatste kwartier overgespeeld moeten worden, want door een fout van de KNVB (scheids) is Vlaar ten onrechte van het veld gestuurd. Daarover hoor je niemand uit Zeist. Wel als die zelfde klojo's een fout maken m.b.t. Jong Ajax, dan moet de wedstrijd worden overgespeeld omdat de media daarin weinig interesse hebben.
Laat die graftak s.v.p. in Lampenstad blijven.
0 -2
Simon1
Laten wij nu niet net als half Nederland gaan doen. Ajax moet altijd uitgaan van eigen kracht, ook in dit seizoen. We hebben het zelf verprutst met die debacles rondom de coaches en natuurlijk de situatie Nouri. Het enige wat we nu kunnen is niet onszelf verliezen en met een frisse blik en hopelijk frisse start richten op volgend seizoen.
1 0
3*stars*3
Ik haat dat clubje maar eerlijk is eerlijk, volgens mij kreeg Vlaar die rode kaart gewoon in slotfase.
Maar die pingel sloeg echt nergens op.
O wat zat het mee zeg en zo jammer dat al die ''kenners'' dat dan vergeten.
Zonder research weet ik uit mijn hoofd dat ze 3x in een wedstrijd kwamen, na een rode kaart.
VVV uit, VVV thuis en PEC thuis, allemaal bij een gelijke stand en volgens mij stonden ze zelfs achter in Venlo.
Daarnaast v Ginkel die 10 pingels erin kon knallen, paar goals in extra tijd, natuurlijk Ajax dat dom punten morst en ze konden zonder stress uitlopen.

Het zat ze gewoon erg mee, zelden vertoond in geschiedenis van deze mooie sport.
1 0
Juichtoon
En dan vergeet je nog de beker / competitiedeal met F'noord.
0 0
zuidzuid
Fijn anderen de schuld geven of een zandbak in Utrecht.

We verloren toch echt thuis dit jaar van Vitesse, Utrecht en 0-0 tegen Ado. Heb je alleen aan jezelf te danken. Zeker als je geen Europees speelt.
2 -1
BokkieBokstra
Het was toch iets met een zak geld en doelpunten scoren. Terwijl je toch niet kan zeggen dat Ajax niet koopt. Investeren in salarisssen dat zou ik het liefst willen zien zodat spelers net dat jaartje langer blijven. Met zoveel mogelijk eigen jeugd. Moet je wel beleid voeren dat aantrekkelijk is voor spelers of dat ze denken, wegwezen bij Ajax. Dit jaar was geen reclame.
1 0
31xAjax
Ik rijd vanavond nog naar Eindhoven om Brands en Gerbrands op te halen.

Met hen zouden we al lang het Bayern van NL zijn......
3 -6
3*stars*3
Ja, en zeker ook schijtbakkencoach Cocu erbij om dat laffe systeem erin te slijpen?
Wat vergeten mensen toch snel zeg....Dat clubje vloog er in de voorronde eruit tegen een aantal Kroaten eruit, die zich daarna niet eens kon plaatsen voor EL

Wat deed Cocu daarna? Systeem wijzigen en puur gaan voor laffe resultaatvoetbal en ook nog dat schijtgeluk.
Zoveel geluk hadden Twente en Fey niet eens bij elkaar in hun kampioensjaren.
Die durfden tenminste nog te voetballen.
2 -4
Redrum
Al je geld uitgeven aan spelers en dan in de eredivisie op de counter spelen, typisch psv. Bij Ajax worden er nou eenmaal eisen aan het voetbal gesteld en dan koop je niet zomaar een elftal bij elkaar.
0 0
Ron75
Geld moet op het veld staan........... Dat is leuk voor de ere-divisie, maar Europees gezien maakt het niet veel uit. PSV (en dat geldt voor Ajax) komt waarschijnlijk de voorrondes van de CL niet door. Nederlandse clubs hebben misschien nog wat te zoeken in een aantal rondjes in de EL, meer niet.
1 0
Duif63
Jaap van Praag zei 50 jaar geleden al dat het kapitaal op het veld moet staan. Maar Marc heeft de mentaliteit van een kruidenier.
2 -4
DarkChild
Das dan wel de mentaliteit van de kruidenier die binnenkort failliet gaat...zoals onderstaand al aangegeven:

Ajax - uitgaven inkomende transfers
2017/2018 = €28,05 miljoen
2016/2017 = €35,5 miljoen

PSV - uitgaven inkomende transfers
2017/2018 = €13,4 miljoen
2016/2017 = €5,25 miljoen

Dus...Marcie moet nóg meer gaan uitgeven? Dan gaat het wel goed? Die bijnaam Netto is nergens op gebaseerd. "Crappy aankoper" zou beter passen. Maar bekt wellicht minder.
0 -3
Simon1
Heel leuk, maar in welk opzicht is "Crappy aankoper" wel een goede. Als je alle transfers op een rij zet is het toch een aardig goede balans. Het nadeel met kopen is dat je soms gewoon verkeerd "gokt". In een jeugdopleiding hoort dat "filter" te zitten waardoor je afscheid neemt van dat soort spelers. Die zit er niet op een aankoop beleid. Daarna zie je pas of het echt voegt of niet.
1 -1
DarkChild
Kijk eens wat verder. Was de selectie in balans? Zijn aankopen 'logisch' of een hunkering naar het verleden? (De Jong/Huntelaar) Zijn aankopen uit visie of uit paniek gedaan (Ziyech)? Hebben we al een rechtsback die voldoet of moeten we er nog maar 1 kopen? De linksback, gelukkig was die er na al die jaren, zodat Dijks niet ineens terug op het schild gehesen hoefde te worden. Oh wacht.

Moet ik echt verder gaan of is de lijn te volgen? Dus zeker Crappy aankoper, mag hij de hoofdletter houden.

Niemand verwacht wonderen, maar is 50/60 procent voltreffers te veel gevraagd? En dit gaat over de aankopen die hij doet, een selectie samenstellen gaat ook over wat hij nalaat.

Daar blijkt jaar in, jaar uit, dat men maar wat doet. Op macroniveau (hoe wil je dat een selectie ingericht is) microniveau (je gelooft toch niet voor een seconde dat er een scoutingsrapport is over Westermann? weet je wat, doe maar twee jaar)
En daar krijg je uiteindelijk dus de rekening voor gepresenteerd. Want ergens diep verborgen zijn we nog steeds een voetbalclub die prijzen hoort te winnen.

Maar misschien is Marc Ad Hoc nog beter. Netto is het in ieder geval niet.
2 0
Simon1
Nogmaals, kijk eens naar het totaal pakket. Ja, je hebt gelijk dat die aankopen zoals Westermann en Dijks niet goed waren. Daar tegenover staan aankopen als Sanchez en Tagliafico. Het is altijd heel makkelijk om de negatieve aspecten te belichten, maar een totaal plaatje is des te moeilijker. Daarnaast moet je sommige aankopen in de context plaatsen. Op het moment dat Klaassen vertrok en Van de Beek het opving zag je een teruggang in de kwaliteit m.b.t. het benutten van de ruimte achter de verdediging door een inkomende AM. Er was zodoende weinig diepgang op het middenveld. Dit bevestigde Keizer zelf ook en daarmee onderbouwde hij de aankoop van Siem de Jong. De terugkeer van De Jong was gewoon een koopje. Daarmee zeg ik niet dat het een geweldige koop is, maar ze zagen een probleem en handelde ernaar om het op te lossen.

Waar ik het zeker met je eens ben is dat ze eens beter spelers moeten scouten in de zin dat de Westerman, Heitinga's en Van der Hoorns niet meer komen. Maar als ik kijk naar de afgelopen zomer vind ik het oprecht geen eens zo dramatisch. De Jong en Huntelaar waren ronduit een koopje. Het is dat Dolberg uit vorm was en daarna geblesseerd was, dus Huntelaar zat hem niet in de weg. Voor zover ik het weet heeft Siem de Jong nog geen enkele basisplaats gehad en anders een enkele. Ook hij zit dus geen jeugd in de weg. Kristensen is gehaald omdat Zeefuik helaas hopeloos faalde. Tagliafico is gehaald omdat Sinkgraven en Viergever spontaan beide lang uitvielen. Kan je in de zomer ook niet incalculeren. Wöber is gehaald, wel te laat ja, ter vervanging van Sanchez. Daar tegenover stond dat ze Veltman een kans wilde geven en dat ze Viergever ook beschouwen als een mogelijke CV.

Al met al zie je wel dat er bij Overmars sprake is van een stijgende lijn. Jeugd heeft de toekomst en er wordt gekeken naar kwaliteitsimpulsen die er direct staan. Het enige waar ik zie dat het mis gaat is dat iedere speler, maar dan ook echt iedere speler, onder zijn niveau presteert. Iedereen speelt slechter dan vorig jaar. Dat zegt dus meer over de coaches (Keizer en Ten Hag) dan over de selectie. Die is niet aan te rekenen aan Overmars, maar aan Van der Sar. Als klap op de vuurpijl was het Overmars die vorig seizoen als enige durfde toe te geven dat hij een ongebalanceerde selectie aan Bosz had gegeven. Dit zal je andere in de directie van Ajax niet horen zeggen.
1 0
DarkChild
Veltman een kans? Nee, Veltman werd verlengd, grootverdiener en uitgeroepen tot Ajax DNA. Das wel even een tikje anders dan 'een kans'.

Huntelaar/De Jong ronduit een koopje? Huntelaar verdient ver en veruit het meeste van de hele selectie. (boven het salarisplafond) Siem de Jong zit in de reguliere hoogste schaal, kostte een afkoopsom en is maar meteen voor drie jaar vastgelegd. Ik snap het, het is niet ons geld (althans...) maar ik heb andere ideeen bij 'koopjes'.
Daarbij, dit is geen FM he. Diepgang in op het middenveld, klinkt goed, maar déze Siem de Jong is een schim van de speler die wegging en die was voetballend al matig at best. Had je dat kunnen weten? nou, hij was geloof ik aan een Nederlandse club verhuurd? dacht ik?

Dus nee, geen stijgende lijn. Wishful thinking, dat wel.
0 0
Michelangelo
Ook terecht dat veltman werd verlengd. Is gewoon de beste RB die we hebben. Was ook beter dan onze vriend tete. Ziet er voor het oog alleen minder uit. Huntelaar inderdaad een koopje. Je hebt namelijk ervaring nodig en hij vond het geen probleem om geen eerste spits te zijn. Je gaat namelijk geen goedkopere vergelijkbare speler vinden voor deze prijs. Los van het feit dat het een echte ajacied is. In minuten die Siem maakte waren ook goed. Dus begrijpelijk dat ze Siem als backup hebben gehaald. Waar ging het dan fout? Trainer? Gedeeltelijk. Ik denk namelijk dat Keizer het net zo goed deed als Bosz. Bosz had namelijk sanchez achterin. Als de ligt het niveau had wat hij nu heeft, dan durf ik te zeggen dat Keizer er nu nog zat. Bosz zijn team speelde namelijk ook vaak niet goed. Het wordt alleen door de EL verbloemd. Vergeet het Nouri verhaal niet. Dit heeft echt zijn invloed gehad. Ik denk dat als dit niet was gebeurt, dan hadden we veel minder verliespunten. De enige fout die ik kan ontdekken is het niet tijdig halen van een vervanger van sanchez en het kopen van die deen. Verder stond het team er eigenlijk voor dit jaar eindelijk eens op tijd. Dus ja een stijgende lijn.
0 0
DarkChild
Je spreekt een salarisplafond af om een reden. Deels omdat de koek nu eenmaal een keer op is, deels ook vanwege de uitstraling naar de rest van je groep. Zodat niet iemand een onevenredig groot stuk van die koek krijgt. Huntelaar zit daar ver ver boven. En qua prestaties? Juist. spelers zijn niet gek, ze noemen het betaald voetbal for a reason. Veltman is een matige back die als eerste onderuit gaat als de weerstand toeneemt. Bewijst ie al jaren, waarom denk je dat er twee backs bij zijn gehaald? Dat die nog minder zijn, maakt Veltman niet ineens goed.
Veltman maak je grootverdiener en uithangbord om wat? Wederom: prestaties plus uitstraling naar de rest. Zelfde, wederom voor Siem. Drie jaar, drie jaar hoogste salarisschaal, geen prestaties. Voor een backup? Wat we niet meer deden?
Wat denk jij dat pakweg Donnie van de Beek daarover denkt?
Je verdeelt nu je grootste stukken koek aan de spelers die het niet verdienen. Succes, de uitkomst kan ik je wel voorspellen.
0 0
Bocarra
Ajax werd door het plan Cruijff gedwongen om geen hoge transfer sommen meer te betalen en salarissen laag te houden. Daarnaast mochten er geen volwassen spelers aangetrokken worden die binnen 1 a 2 jaar een aanstormend talent in de weg zou zitten. Op deze manier heeft Ajax wel veel geld verdiend maar kon het geld niet op het veld staan.
6 -3
kaashaas
Het plan Cruijff heeft onder Bosz ook gewerkt
3 -2
Bocarra
Het plan Cruijff heeft goed gewerkt voor de korte termijn als het om de financien gaat. Opleidings technisch werkt het plan Cruijff nog steeds. Nu we weer voldoende vet op de botten hebben moeten we er voor zorgen dat er meer kapitaal op het veld komt te staan. Het is eigenlijk tijd voor een plan Cruijff 2.0.
1 -1
Simon1
Dat Plan Cruijff 2.0 klinkt erg leuk, maar het is gewoon het verlengde van het vorige Plan. Echter wordt Plan Cruijff al lang en breed niet meer uitgevoerd, dus hoe kan je dan Plan Cruijff 2.0 uitvoeren. o_O
0 0
Juichtoon
Dat is het rapport van Ling.
0 -1
GvanderK
Ach zo goed is dat PSV nou ook weer niet, ze spelen net zo bagger als wij. En ze zijn nu toevallig de betere gebleken. Hopelijk gaat Ajax nu eens een Ajax-waardig elftal neerzetten. Er mag best wel wat van die 175 miljoen af voor een paar goede spelers. Het zou een schande zijn tegenover de fans als ze het weer zouden laten liggen deze zomer.
2 0
Ajacied33
Ik reken weer op een flut seizoen met 1 a 2 aankopen ergens in de 3e week van augustus als wij Ziyech,Veltman,de Ligt,Nico en Onana zijn kwijtgeraakt. En dan volgt de congé van TH ergens in november en blijkt hij toch niet de juiste man voor Ajax te zijn.....Zo voorspelbaar
2 -1
Leviathan
Ja maar er is ergens een grens Brands want dat Psv bij de gemeente moest aankloppen was omdat er kapitaal op t veld stond maar geen team en een waardeloze verdediging en er geen titel en CL was.
4 0
afca95
Al met al Brands.. uitgeschakeld in voorronde EL en de Beker op dramatische wijze. Met dosis pis geluk en dramatisch Ajax is p$v kampioen geworden. Wat n prestatie.. deze domme hark snapt niet dat je kansloos bent in de voorronde CL. Het is Alleen Ajax gelukt om er door te komen met notabene een beschermde status. Je begroting stelt niks voor zonder CL en ze hebben geen vermogen. P$v blijft n provincie club met beperkte aanhang en inkomsten. Die gaan in de problemen komen komende seizoenen. Als Ajax weer is normaal gaat doen heeft die schijt club niks te vertellen!
6 0
Stibba020
Precies
0 0
cr_zuiden
Dit begint wel een beetje irritant te worden dat PSV gelach. Normaal doet me het niet zoveel maar het lijkt me nu toch weer lekker om kampioen te worden.
2 0
GrandMasterFlex
Het mooie van dit verhaal is? Selectie van Ajax vertegenwoordigd veel meer kapitaal... Verder is het een onmenselijk dramatisch seizoen geweest, maar staan we alsnog tweede... De enige missie die Ajax nu heeft is dat blijven en dan via voorrondes naar de Champions League. Dat moet de insteek zijn van het aankoopbeleid en Ten Hag.
3 0
cr_zuiden
Juist, en dat aankoopbeleid moet NU gebeuren, en niet in Augustus.
1 0
DavidFerr
Dit is echt weer stemmingmakerij want dit geld echt niet voor de laatste 2 jaar. Overmars trekt nu ook de portemonnee en kijk maar naar de uitgaven aan nieuwe spelers van de laatste 2 jaar.

Ajax - uitgaven inkomende transfers
2017/2018 = €28,05 miljoen
2016/2017 = €35,5 miljoen

PSV - uitgaven inkomende transfers
2017/2018 = €13,4 miljoen
2016/2017 = €5,25 miljoen

Psv heeft de laatste 10 jaar Russische roulette gespeeld met hun financien door veels te hoge salarissen te betalen. Het zou mij niks verbazen als Psv de komende 10 jaar weinig tot niets gaan presteren.

Alleen moeten wij er wel voor zorgen dat wij het bestuurlijk op orde hebben.
2 -1
Leviathan
Ze gingen al.bijna naar de klote kwamen goed weg dat de gemeente de grond wou kopen... Ze dachten we kopen een team dan worden we zeker kampioen maar dat ging een paar jaar niet door.
1 0
MosesD
Gewoon pure flauwekul. PSV heeft grond verkocht, volkomen legitiem. Nu huren ze de grond. Net als Ajax (en de Arena) de grond huren. Bovendien heeft Ajax de grond van de Toekomst cadeau gekregen van de Gemeente Amsterdam.
0 -1
Bennyben
Kapitaal op het veld ?

Huurlingen zijn geen kapitaal hoor, PSV breekt het op den duur op er zijn maar weinig spelers met een leuke marktwaarde een minder seizoen voor PSV en ze hebben meteen een groot probleem.

Is wel leuk die stoere praat van brands maar op lange termijn heeft PSV geen enkele toekomst.

Wij hebben 4 mindere seizoenen maar dankzij ons kapitaal blijven wij een stabiele topclub, toen hun 4 mindere seizoenen hadden was de club de dood nabij.
3 0
Leviathan
4 mindere seizoen waarvan 2 met veel punten en slechts 1 punt achter de kampioen en een EL finale.. Het zijn geen prijzen maar als je naar punten kijkt hadden we 2 seizoenen waarmee je 9 vd 10 x wel.kampioen zou worden. Dus zo triest was het ook weer niet
1 0
Babayaka
Kampioen en nog bezig zijn met ajax.pffff
Ajax moet trwns wel kopen en verkopen anders draaien ze gewoon verlies.
1 0
Ajax4xbestevaneuropa
Reken maar uit hoeveel je had als je de afgelopen jaren elk jaar CL speelde, nog 50-100 erbij want 1 jaartje CL kan al 20 opleveren. Lichtpunt van alle poen is het nieuwe jeugdcomplex en stadion voor de jeugd. Zou Johan zeer trots op zijn geweest. 9 jaar terug met Marco en Vd Boog was er nog een hele dikke schuld van zeker 25. Oke kapitaal moet op het veld staan maar in principe loopt er voor +100mil. aan spelers op het veld.
Niet vergeten dat het ook een hele erge luxe is om er financieel zo voor te staan. Feyenoord verkocht de laatste jaren spelers en speelde CL, maar die zijn echt nog lang niet rijk. Psv kon met transfers ook niks doen zonder eerst te verkopen. Dus Ajax heeft een hele sterke fundering, blijft jammer dat ex spelers zoals Overmars al jaren niet snappen watvoor spelers je de CL in kan gaan.
Je zagmet Poulsen dat 1 zo'n ervaren man al veel scheelt, hij sloopte bijna in zijn eentje Dortmund. In elke linie zo'n gozer met europese ervaring, waarom kan een Basel wel een team hebben dat voor de dag kan komen in de CL?
EL vorig jaar, lyon schalke stonden niet eens top5 in hun land, united was nr 6 van engeland toen.Dus zo bijzonder was het niet. Met johans cijfers lyon verslaan net nadat bekend was dat de arena zijn naam zou krijgen, dat was het mooiste 4-1
0 -2
TvdH
Netto spaart gewoon een miljard bij elkaar, koopt vervolgens een topteam bij elkaar waarna we direct de champions league winnen
8 0
Hans Kraay Jr.
Ja is ook gelukt bij PSG en MC.
0 0
Ajaxbrl
SAR OUT HAG OUT
1 -3
10Sneijder10
Fantastisch dat je het altijd over Ajax hebt en jezelf altijd met Ajax vergelijkt. Hier geef je indirect mee aan dat je Ajax een grotere club vind.
6 0
HarryHarHar
nou.... of hij lacht Ajax uit dat het kapitaal op de spaarbank staat, en niet op het veld!...en helemaal ongelijk heeft hij niet natuurlijk we zijn een voetbalclub en geen spaarbank anders kunnen ze de naam van Ajax beter veranderen in AFC ABN
de laatste 19 jaar vanaf de eeuwwisseling Psv 10 keer kampioen Ajax 6 keer 010 1 keer net als Az en Twente hij heeft gewoon recht van spreken!.. hoe vervelend wij dit ook vinden!
1 -5
Babayaka
Zoveel geld staat er niet op de bank, 1jaar geen top transfer en Ajax koopt niks en draait verlies.
1 -1
Gerrr
Nu weer een grote mond die Brands, 3 keer kampioen in de laatste 10 jaar... valt ook wel mee hè
4 0
Joseph
Er staat bij Ajax meer kapitaal op het veld, maar het gaat bij Ajax vooral buiten het veld mis. Dat begint al in de eerste lijn, de coach. Bosz hadden ze nooit moeten laten gaan, voor het eerst ging Ajax weer vooruit ipv achteruit.
2 0
Hans Kraay Jr.
Tja, gedeeltelijk heeft brands natuurlijk gewoon gelijk, ook al is het een sneer.

Bij Ajax is de nuance volledig zoek en lijkt het opbouwen van kapitaal het belangrijkste streven.

Ze moeten echter een middenweg vinden tussen geld op de bank en geld op het veld.

Naast dat het financieel niet aantrekkelijk is voor spelers om lang bij Ajax te blijven is het ook sportief een drama. Geen prijzen, geen Europees voetbal en half jaarlijkse trainers wissels.

Ik denk dat geld hierin nog het minst Structureel Europees spelen(CL of EL) en titels winnen zou voor veel spelers toch een motivatie zijn om langer te blijven. Na 3 a 4 seizoenen 2 worden heb je het ook wel gezien en ga je vanzelfsprekend verder kijken.
0 -1
3*stars*3
Keek gister naar Natafelen en die Moussou had Gerbrands gesproken en zei dat ze bij psv echt vreesden dat Ajax door het financiële verschil zou uitgroeien tot Bayern, Juve, Basel van NL.
Jammer genoeg nog niet uitgekomen maar het kan nog.

Je kon natuurlijk wachten op praatjes uit Brabant.
Deze clown had ook praatjes na Ajax-Rostov en paar maanden later eindigde psv troosteloos onder Rostov...
9 -1
sucre
zo zonde... veel supporters roepen dit al jaren.. we hadden een straatlengte voor moeten, maar we staan ruim op achterstand. grove schande
1 -2
Michelinho
Hij kon het weer niet laten, klein mannetje is het.
6 0
sucre
Doet echt pijn zo'n (cynische) opmerking uit Eindhoven..
hangen van leningen aan elkaar en ondertussen de laatste 20 jr gewoon tig-keer meer kampioen dan ons..
4 -5
Juichtoon
Ja en 5 jaar geleden eigenlijk failliet. En momenteel spelen ze ook Russisch roulette.
Psv is met geluk kampioen na 6 extra punten in de slotminuut gepakt te hebben en nog eens 3 door de beker / competitie deal met Fnoord.
2 -4
SjaakWolfs
piep piep

Laat dit soort Calimeropraat maar lekker onder de rivieren. Ajax moet nu de hand in eigen boezem steken, want het is een tyfusbende.
3 -2
Juichtoon
Het is wat het is jongen. Niet de boel onder de rivieren te veel ophemelen. Het hangt daar van gelukjes aan elkaar.
Moeten wij het dan niet beter doen? Zeker wel maar om nu psv als voorbeeld te nemen, dat gaat echt veel te ver.
2 0
Godenzoon24
Juist! Zelf rotzooi opruimen, maar kijk niet met jaloezie naar Eindhoven. Dat was namelijk echt gewoon matig dit seizoen. Echt alles zat mee.
0 -1
korem
Toch denk ik dat met het bestuur van PSV en de financiële middelen die Ajax heeft we echt wel sportief er veel beter voor zouden staan maar goed veel slechter als nu kan ook niet, we moeten gewoon zorgen dat wij Ajax de nr ook gewoon met 6-0 naar huis sturen net als bayern München dat doet en spelers nog maar 1 club in Nederland als optie zien zowel in de jeugd als oudere spelers. We zijn voor veel mensen nog steeds de grootste club van Nederland alleen al tijden niet meer de beste helaas.
4 0
3*stars*3
Waar er bij Ajax altijd drukte is of wel wordt gezocht naar iets, kunnen ze in Eindhoven in alle rust werken.
Je zou bijna vergeten dat ze 5-0 van langs kregen in Tilburg en het was een incident, hoorde je dan van alle kenners.

De clubs zijn niet met elkaar te vergelijken en Gerbrands is meer op de achtergrond maar Brands heeft echt veel risico's genomen terwijl er weinig geld was.
Hun redding is dat Cocu, ''realistisch'' speelt.
3 0
Godenzoon24
En hier mag dat niet.
0 0
3*stars*3
Dus jij wilt liever dat Ajax een titel pakt met schijtbakkenvoetbal?
Vorig seizoen ook geen prijs maar wel genoten van het spel.
Meer genoten van het spel, dan van het Ajax 13/14 dat titel binnenhaalde.
Al was het tegen Barca thuis wel genieten.
0 0
Juichtoon
Het management van psv leidde de club bijna tot aan het faillissement met een schuld van 80 mln euro. Ja laten we daar een voorbeeld aan nemen.
4 0
Robeerke
Dacht aan de titel te zien dat ook hij zich spottend uitte over Ajax, maar het valt mee. Hadden we ook nog wel kunnen gebruiken na Cocu en Brenet.
2 -1
Onpartijdig
Niet eens met de heer Brands , ik denk dat er bij ons meer kapitaal staat op het veld, het is meer bestuurlijk waar het fout gaat. Onana is meer waard dan Zoet, De Ligt is meer waard dan de gehele verdediging van PSV. Tel daarbij op dat ze spelers hebben als Van Ginkel, die hebben voor PSV een transferwaarde van 0, het is de vraag of je die volgend jaar terug krijgt. Lozano heeft wel een grote transferwaarde, al vraag ik me echter af wat voor limieten er in zijn contract staan, daar werd zo ontzettend vaag over gedaan
5 -1
sucre
lekker belangrijk allemaal die restwaarde enzo... ze zijn 3x kampioen in 4 jr!!!!
1 -5
Juichtoon
Je bent kennelijk vergeten dat PSV zich niet plaatste voor europees voetbal dit seizoen, ook onder verantwoordelijkheid van de alom geprezen Brands.
2 0
ambtenaar
Punt is dat wij nog 85 miljoen op de bank hebben, psv had die waarschijnlijk geïnvesteerd in hun selectie.
0 -3
Juichtoon
Roze brilletje op? Weet je dan echt niet meer dat PSV's investeringen in spelers heel vaak op een mislukking uitlopen.
0 -1
ambtenaar
Heb helemaal geen bril op, maar ben het hier wel eens met Brands.
0 -1
ambtenaar
Gelijk heeft ie, Ajax....enigste club waar geld belangrijker is dan prestatie.
1 -1
amthree
Tja de rijkste maar niet de beste, het geld moet op het veld staan en niet op de bankrekening...
2 -3
Toon meer reacties