De Ligt: 'Kampioenschap is zeker niet weg'

JesseTH, 17-03-2019 om 18:15, 11348 views, NOS |

Bekijk nu de nieuwe thuis-trainingslijn van Ajax!

Matthijs de Ligt gelooft nog altijd met volle overgave in het kampioenschap voor Ajax. De captain beseft dat Ajax het in Alkmaar liet liggen en dat het daardoor weer lastiger wordt, maar dat neemt het geloof nog niet weg.

'Het kampioenschap is zeker niet weg', klinkt De Ligt nog altijd vastberaden in gesprek met de NOS. 'Feit is wel dat we het onszelf lastig hebben gemaakt. Voor deze wedstrijd hadden we het in eigen hand en nu moet je hopen dat je wint van PSV en ze daarnaast ook nog punten laten liggen.'

De nederlaag tegen AZ wil De Ligt niet ophangen aan het fysieke aspect. 'Dit is een heel belangrijke periode. Iedereen moet er voor zichzelf voor zorgen dat je elke wedstrijd kan spelen en volle bak kan gaan. Natuurlijk spelen we veel wedstrijden in een week, maar dat is wat we willen. Misschien dat er nu sprake is van vermoeidheid, maar ik denk niet per se dat dat een nadeel hoeft te zijn.'

Na een domper volgt nu een interlandperiode voor veel Ajacieden. Of het dan even lekker is om je gedachten te verzetten? 'Het maakt voor mij niet heel veel uit of het wedstrijden met het Nederlands elftal of met Ajax zijn. Ik vind het lekker om wedstrijden te spelen. We hebben een rumoerige wedstrijd achter de rug met veel emoties, dan is het soms wel even lekker om je aandacht ergens anders op te vestigen.'

Koop nu de officiële Ajax-sjaal voor de kwartfinale van de Champions League tegen Juventus!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Liam
Ik was het meeste teleurgesteld na Heerenveen-thuis. De eerste wedstrijd na de winterstop, dan moet je er klaar voor zijn. En dan laat ook nog PSV bij Emmen twee punten liggen door in de slotfase ook eens een belangrijke goal TEGEN te krijgen. Ajax kon op dat moment bovenaan komen en speelt dan 4-4 . Ik was er toen kapot van, echt kapot. Een gevoel wat me zelden overkomt. De symboliek van het gelijke spel woog voor mij vele malen zwaarder dan de twee punten die werden verloren. Ik had het thuis tegen Heracles (1-1) ook een beetje op de openingsdag van de competitie.
Het begon al toen bleek toen Lamprou met zijn 1,69 in de goal moest. Ik dacht: "Hoe is het nu toch in hemelsnaam mogelijk dat wij met een dwerg nu moeten gaan spelen?'. Groen en geel ergerde ik me. En toen scoorde LAmmers nog met dat schotje 1-1. Toen Tadic die penalty miste en na rust twee flutschotjes (en verschrikkelijk slecht verdedigen waar Wober net was verpatst) 3-3 betekenden.....ach hou op. Wat een verschrikkelijke dag was dat. Ik was er helemaal klaar mee. Op die dag verloren wij de titel. Dat zei ik toen al. Dan krijg je daarna wederom hoop vanwege het falen van PSV maar we hadden nu al minimaal drie punten voor moeten staan. Dan hadden we een keer kunnen morsen rondom Juve.
0 0
Sterspeler
Helaas is dit een probleem wat je niet zomaar oplost. Er is een clubcultuur ontstaan dat alleen de topwedstrijden bij Ajax ertoe doen. De mensen die zich wel inzetten zijn doorgaans ook de besten en worden als eerste weggekocht. Sterker nog: Iedereen ziet Ajax als een springplank. Dat moet anders. Tel daarbij een zware reeks wedstrijden op en de jongens geloven het wel, want ja. 1-4 in Madrid.

Hoe je het eruit krijgt, dat is mij een raadsel. Maar een Frank de Boer lukte het met een povere selectie (met verschrikkelijk kutvoetbal, dat dan weer wel). die jongens wisten tenminste waar hun plafond lag. De enige die dat nog weet die hier rondloopt is Schone en die wordt verguisd door 50% van het publiek.
2 0
dirkreus
Beste ajacieden,
De heren miljonairs interesseert het niets dat er verloren is.
In de CL wil men zich laten zien voor een vet transfer. Hoeveel wedstrijden zijn er al verloren door dat de instelling ver te zoeken is. Heracles 010 AZ Heerenveen enz
PSV gefeliciteerd!!
1 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
Gaat gewoon niet meer gebeuren mathijs.
ajax psv word een sleutelwedstrijd voor de eindhovenaren, dat doet iets met een ploeg wetende dat je definitief afstand kan nemen van je directe tegenstander.
het zal eerder een gelijkspel worden of verlies.

ik denk altijd maar weer terug aan psv-ajax van 2011, daar dachten ze ook dat ze ajax gingen afslachten maar dat liep even anders.

en dan ben je ook nog afhankelijk van psv, of ze mogelijk gaan verliezen van Az. nou dat zie ik niet gebeuren zulke faalacties.
1 0
Liam
Ik word er schijtziek van om elke keer weer in de achtervolging te moeten. En dan maar hopen, hopen....en toezien dat PSV telkens in de slotfase alsnog scoort. Ben er wel klaar mee.
5 -1
Boer Gijs
Ik ook. Het is een grote schande. Ajax wordt te kakken gezet
1 0
Bennyben
Ik geloof dat PSV nog wel punten gaat verspelen , maar ik geloof ook dat Ajax er nog meer gaat verspelen kijkend naar de 2 laatste wedstrijden
1 -1
Klasseman
Er is inderdaad nog van alles mogelijk, op 31 maart staan we op 2 punten met een veel beter doelsaldo. Dus een slippertje daarna van die boeren en het is gebeurd met ze. Wij gaan zeker nu geen punten meer verspelen, iedereen is nu klaarwakker en TEN HAG is tot op het bot gemotiveerd. Die heeft ook nog een appeltje te schillen met die Bommel van die boeren knurfters.
1 -8
DeBaller
Loze woorden, hoor ik al sinds PSV uit. Ze mogen het wel is laten zien dan. Als je met deze instelling richting PSV gaat krijg je thuis gewoon op je lazer met 0-4. We hadden over 13 dagen gewoon bovenaan moeten staan, inplaats daarvan moet je weer hopen dat die inteelt kop van een Luuk de Jong en z’n volgelingen het weer zelf verprutsen. Zie het niet meer gebeuren. Het is hun enigste kans op een prijs, die laten ze niet zomaar los.
3 -1
Boer Gijs
Precies
1 0
Bouke
dat is het zeker niet al zul je nu dus sowieso van psv moeten winnen maar dat was bij 2 punten ook zo al kun je nu geen verlies of gelijkspel meer veroorloven tegen ze .. toch lastig om de focus op 3 fronten vast te leggen want ik vond het slordige spel toch vooral een kwestie van concentratie ... en schone was dit keer idd de slechtste ... waarom zet je bv na de rust niet een dynamische middenvelder erbij ? Lang was op zich prima aanvallend op t middenveld maar Gravenbergh was toch ook goed geweest direct na de rust voor schone ? Dan hoop je meer duels te winnen op t middenveld met Gravenbergh en waarom niet Labyad voor Ziyech ? Dan kun je Dolberg altijd nog de 2e helft brengen als extra spits (of Huntelaar) . maar goed eerst maar winnen 31 maart dan daarna zal t per week bekijken zijn wat zowel psv als Ajax doet ..
0 -1
Bijgoochem
3 fronten betekent ook veel minder tijd voor tactisch trainen en naar een wedstrijd toeleven. AZ had de hele week de tijd om zich voor te bereiden, Ajax maar een paar dagen.
1 -1
robert66
omdat Labyad überhaupt tekort komt.
2 -1
BayernvanNederland
Stom gelul. We hebben het al lang verspeeld. Gebrek aan mentaliteit.
7 -4
BokkieBokstra
Volgens mij is het geen gebrek aan mentaliteit als je zo presteert in Europa. Ik denk dat vooral het zware programma een grote rol speelt, het was tegen Zwolle al moeizam en tegen een uitgerust en op en top gemotiveerd AZ kan het dan misgaan. PSV speelt minder wedstrijden en daar hebben zij een voordeel aan, en PSV verspeelt ook nog eens heel weinig punten. Maakt het ook nog lastig.

Overigens, ik vind PSV niet laf spelen en ze dwingen het wel af, wat dat betreft presteert PSV goed onder van Bommel.
1 -1
Liam
Daarom was ik het meeste teleurgesteld na Heerenveen-thuis. De eerste wedstrijd na de winterstop, dan moet je er klaar voor zijn. En dan laat ook nog PSV bij Emmen twee punten liggen door in de slotfase ook eens een belangrijke goal TEGEN te krijgen. Ajax kon op dat moment bovenaan komen en speelt dan 4-4 . Ik was er toen kapot van, echt kapot. Een gevoel wat me zelden overkomt. De symboliek van het gelijke spel woog voor mij vele malen zwaarder dan de twee punten die werden verloren. Ik had het thuis tegen Heracles (1-1) ook een beetje op de openingsdag van de competitie.
Het begon al toen bleek toen Lamprou met zijn 1,69 in de goal moest. Ik dacht: "Hoe is het nu toch in hemelsnaam mogelijk dat wij met een dwerg nu moeten gaan spelen?'. Groen en geel ergerde ik me. En toen scoorde LAmmers nog met dat schotje 1-1. Toen Tadic die penalty miste en na rust twee flutschotjes (en verschrikkelijk slecht verdedigen waar Wober net was verpatst) 3-3 betekenden.....ach hou op. Wat een verschrikkelijke dag was dat. Ik was er helemaal klaar mee. Op die dag verloren wij de titel. Dat zei ik toen al. Dan krijg je daarna wederom hoop vanwege het falen van PSV maar we hadden nu al minimaal drie punten voor moeten staan. Dan hadden we een keer kunnen morsen rondom Juve.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
metaliteit in de eredivisie
0 0
BokkieBokstra
Ik had gisteren niet het idee dat het aan de wilskracht van Ajax lag, proberen en werken deden ze het wel maar ze kwamen tekort. Dacht alleen maar achteraf, is dat nou slim geweest dat schuiven met zo een wedstrijd van Zwolle. Maar dat is ook achteraf gelul.
0 0
robert66
zo is het, ben er klaar mee. het is al jaren hetzelfde. Moet nog zien of ze van PSV winnen, met dat anti voetbal wat die gasten spelen. En winnen we zijn ze nog in staat om weer ergens anders punten te verspelen.
0 -2
IkJijHijWijJullieZijnAjax
bokkiebokstra

Dit is precies hoe ik mij ook voel op moment, de lol is er bij al helemaal vanaf nu dat ik weet dat ajax een monsterlijk elftal heeft waar we misschien 10 of 20 jaar op moeten wachten, en dat zon elftal stunt in de cl maar verliest van kneuters.

vind het gewoon averechts staan oo de prestaties van de cl.
en dan worden we er misschien zo uitgeknikkerd en word je aan niks leuks terug herrinert. ja aan de 6-2 bij feyenoord in andere tijden sport.
0 0
Bijgoochem
Typerend...je bent er klaar mee, tot er van PSV gewonnen wordt en dan is het allemaal weer fantastisch

"winnen we"
"zijn ze (..) punten verspelen"
2 -1
blava
Iedereen eerst maar eens op normale voetbalschoenen spelen. Het aantal glijpartijen gisteren was weer eens dramatisch hoog, vooral in de eerste helft.

Schone heeft niets meer op het middenveld te zoeken. TH lijkt hem te beschermen.
3 -1
Dexy
Hoe vaak hebben we het wel niet meegemaakt de afgelopen 40 jaar: wij de lof voor ons veldspel en onze prestaties in Europa, maar 1 van onze concurrenten de prijzen. Het is bijna niet meer op een hand te tellen.

Het seizoen van Jol was natuurlijk exemplarisch. We haalden toen volgens mij een doelpuntenrecord in de Eredivisie, Suárez maakte er meer dan 30 en onze aanvalsmachine met Suárez en Pantelic was bij vlagen niet te stoppen. Maar uiteindelijk was het Twente die de titel pakte, puur door steeds lucky de punten te pakken in de slotfases (zeer vergelijkbaar met PSV de afgelopen 2 jaar). In 2017 legden we indrukwekkende wedstrijden in de Europa League op de mat en kregen we daar vanuit heel Europa complimenten voor, maar uiteindelijk pakte Feyenoord de schaal (ook door steeds in slotfases te winnen) en stonden wij met lege handen. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mooi spel wordt zelden beloond op nationaal niveau, zo simpel is het. Het is vaak de meest degelijke en de mentaal sterkste ploeg die aan het langste eind trekt in de competitie, en niet de meest mooie ploeg. Het zegt veel dat wij juist 4 keer op rij kampioen werden in de periode dat Ajax zo'n beetje het lelijkste voetbal speelde uit de clubgeschiedenis (Frank de Boer).
1 0
TontoKarnaggel
Denk dat je gelijk hebt, onze manier van spelen en onze europese prestaties kosten ons elk jaar punten en dus ook soms een kampioenschap. Toch moet dat dan in hemelsnaam maar. Vind dit seizoen en het jaar onder Bosz bv vele malen leuker dan de meeste kampioensjaren onder De Boer. Het lijkt me niks om bv om het jaar kampioen te worden met de psv manier van spelen maar europees geen zak te presteren. Voor je het weet ben je in europa net zo'n grijze nietszeggende muis als psv nu is.
0 0
PuurGeluk
Het kan nog. Baalde gisteren sterk en reageerde hier nog maar niet. Ik heb er vertrouwen in dat onze boys, die ons al geweldige wedstrijden voorgeschoteld hebben dit seizoen, er nog vol voor gaan.
Eerst die boeren 31 maart een ontzettende knau geven. Vol gas en volledig van de mat spelen. Mét het publiek erachter.
Dat gezegd hebbende: is er nog iemand die van een kaartje af wilt? Heb er 60 euro voor over. Plek boeit me niet!
1 -1
NotForSale
Het kampioenschap kan nog, maar het is afhankelijk van puntverlies van de boeren. Dat is gewoon kut. Ik ga er niet zomaar van uit dat pi$vee nog punten gaat laten liggen.
We geven het zelf weg ondanks dat we best wel veel punten hebben.
1 -2
Bijgoochem
Heb je die boeren gister gezien tegen VVV? Dramatisch slecht, bal van de lijn vlak voor tijd anders was het gewoon 1-1. Die moeten nog naar WIllem 2 en Vitesse en laatste wedstrijd bij AZ
0 -1
Ajax114
Ja en wij naar Groningen en ook Willem II. Succes !!!
0 0
PJSM
Odegaard en Stengs halen.
0 -4
KlasseLasse
odegaard mag lekker wegblijven wilde toen niet! en hij is niet goed genoeg!
we moeten gwn meer toppers halen en niet van die kindjes!
hebben we geen reet aan!
1 0
HilversumNoord
Stengs? hahaha
1 -1
noppenkoning
Of Stengs heeft al getekend of je moet hem niet halen, gister 3 open kansen gehad, waardeloos ingeschoten
1 0
Pierre Heno
Prima toch wanneer je volgend jaar naar Ajax wil? Heeft trouwens ook Riola als zaakwaarnemer. Steng kreeg onlangs 3 ton van Riola 'voor de zomaar'...nou dan weet je 't wel. Ben benieuwd wat schoonvader Frank daar wel van vindt.
0 0
BokkieBokstra
Stengs moet nog gewoon eens een jaar bij AZ blijven, prima voetballer maar na zijn zware blessure moet hij speel minuten maken.
1 0
HilversumNoord
Schuld is aan Marc. Slechte bank. Slecht management. Slechte keuzes. Ga maar lekker naar Arsenal. Op je hoogtepunt stoppen...hoogtepunt? Ja, eentje met veel geld maar weinig prijzen...stumperds...en neem die egoïstjes ook allemaal mee die alleen voor hun eigen carrière voetballen...
3 -6
Freddy Al
Heb je zelf wel een klein beetje door dat dit over niks gaat??
0 0
Bijgoochem
Vorige week na Madrid uit moest er nog een standbeeld voor hem worden gebouwd en was de balans in het elftal perfect. Niveau V Driessen hier
1 -2
robert66
je hebt een punt. Er zit gewoon te weinig achter de basis. Aan de andere kant als ik Dolberg zie lopen, terwijl ik toch een fan van hem ben. Dat kan ook niet meer.
1 -1
goajaxgo
Waren het maar weinig prijzen...
1 -1
Pierre Heno
Niet weg maar wel vèr weg.
5 -1
Benleiden
Basisjongens zijn op; vanaf nu gaat het alleen maar bergafwaarts. Tevens gaat het nu eindelijk bij meer mensen opvallen dat je niet meer met statische jongens kan spelen zoals Schone. Dat kan anno 2019 gewoon niet meer, want de handelingssnelheid is zo tergend langzaam. Tevens is de kans op balverovering nul, want startsnelheid en snelheid ansich is het traagste van alle spelers op het veld. Op die positie kan je prima spelen met de wendbare Sinkgraven.

De extra nekslag is overigens de trip naar Amerika geweest en de karige bank.
3 -2
Pierre Heno
Ja ...de karige bank gaat ons inderdaad opbreken. Maar mooie goal hè van Schöne in Madrid?!...AZ is kleredivisie niveau...worden in de eerste de beste EL voorronde al uitgeschakeld door e.o.a. onbetekenend oost-Europees clubje. Dit verlies van gisteren ligt echt niet specifiek aan Schöne. Ik vind dat de coach hier heeft nagelaten de spelers voldoende in de wedstrijd te helpen. En laat die coach nu net voor dit soort wedstrijden van zwaarwegend belang zijn = goede tactiek en een uitstekend plan B om de wedstrijd hoe dan ook uit het vuur te slepen. Ik mis die gave van Ten Hag om spelers ergens ook daadwerkelijk doorheen te kunnen trekken, ze nèt iets meer te motiveren in dit soort wedstrijden. Maar nee dus. Weg titel ( daar lijkt het tenminste nu wel op want bij Willem 2 en Groningen zullen we ook niet 1,2,3 even winnen want dat zijn net zulke ploegen als AZ ( of inmiddels zelfs al beter in vorm).
2 -3
Duif63
Ook het aankoopbeleid van de tandem Overmars/Ten Hag wreekt zich weer. Op de bank zaten gisteren Labyad, Kristensen en Magallan. Met zn 3en zo'n 22 miljoen gekost en geen van allen goed genoeg voor Ajax 1. Geen wonder dus dat onze selectie veel te smal is.
4 -2
Ajax114
Daarom Overmars , Blind en Henrichs weg zodat Ling kan komen als vervanger van Overmars.
0 0
robert66
het probleem is dat de trainer, en ook trainers ervoor, blijkbaar wel denken dat ze mee kunnen, dat is het nog het ergste. Magallan wil ik nog een kans geven overigens
0 0
Gajes
Tadic, Blind, Tagliafico, Onana, Neres zijn ook aankopen van Overmars. Overigens wel eens dat de selectie niet breed genoeg is, eigenlijk zou de bank moeten bestaan uit talentvolle jeugd en oude ervaren spelers die op topniveau gespeeld hebben.
1 0
Starkoo
Tja dan over 2 weken PSV afslachten! En dan hoop op Zwolle, Vitesse, AZ, Heracles, de Graafschap!

En ja het geluk gaat echt op houden daar in Eindhoven, winnen in de laatste min is geen kwaliteit en dwingen ze niet eens af. Dat ze zo vaak winnen in het slot van een wedstrijd is gewoon geluk, netzoals toen FC Twente kampioen werd, PSV idem, Feyenoord ook!
1 -5
IkJijHijWijJullieZijnAjax
dat zijn geen tegenstanders voor psv, ajax had ook 0-3 moeten winnen van az, psv doet dat gewoon met 0-1 of 0-2

die overige ploegen zijn middemotertjes, dus waarschijnlijk komen we twee punten tekort, ik zie ajax zelfs nog als een reet vanneen varken punten verspelen met zon slappe eredivisie houding.

kortom een knvbbeker dit jaar, meer zit er niet in, en dat is echt heel zuur als je zoveel moois heb gezien vannajax dit jaar, waarom kunnen ze zich nou niet even focussen op die competitie.
0 0
Ajax114
Precies en PSV ook, die gaan blijven winnen. Gelijkspelletje bij ons zullen ze voor gaan.
0 0
HilversumNoord
Dat roepen we al een heel jaar. Dat is geen geluk. Dat is ervoor strijden!
3 0
Cello
Geluk is wat het is: geluk. Afdwingen van geluk kan je niet. Het valt je 'in de schoot' of niet.
Maar waar menigeen het vaak over heeft, wanneer men spreekt over afdwingen van geluk bij een voetbalwedstrijd kan toch echt niet losgezien worden van de manier van spelen en dan liefst op een dominante manier.
Als je de gehele wedstrijd al tegen een doelpunt aan zit en het steeds niet lukt....dat je al denkt dat de ploeg minimaal een doelpunt verdiend. Als ie dan eindelijk valt dan dwing je het door je spel en speelwijze af.

Maar PSV speelt vaak niet zo. Laat vaak ook weinig of niets zien en dan door een blundertje of gewoon pech bij tegenstander valt ie. Op moment dat je niet zou verwachten.....dan is het geluk. Niets afgedwongen, maar slechts 'in de schoot' geworpen gekregen.
2 -4
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ik geloof niet in geluk. psv zet vaak 100% aan in de slotfase en dwingt op die manier resultaat af.
wat doen wij? wij willen alles 90min op 60% spelen en uitspelen. het schreinende is dat geen ajacied het door heeft tijdens een wedstrijd.

geloof mij nou maar, als ajax op het randje van uitschakeling had gestaan met een 1-0 achterstand in de cl, dan vliegen er minimaal twee in voor ajax.

het is belevenis, en neerbuigend zijn tegen de tegenstanders, we doen het wel even op 60%
mooie nutteloze hakballetjes, overmoedigheid.
tegenstanders willen heel graag van ons winnen net zoals wij graag willen winnen van juve real en bayern.

ajax zal altijd harder moeten strijden voor de landstitel, wij hebben de naam en de prijzen waardoor hun apetrots zijn als ze ons kunnen verslaan.
0 0
Cello
We kunnen ook nog gewoon kampioen worden. Supporters die nu al roepen dat het over is, die sporen niet. Zijn tevens veelal dezelfde die dat in november/december ook riepen. Dezelfde die ook riepen dat we de poulefase niet zouden overleven èn dat we ons moesten richten op de derde plek in de poule. Dezelfde die ook riepen, dat Real Madrid het eindstation zou zijn, maatje of tig te groot voor ons.
Altijd maar doemdenken. Levend in het negatieve. Zou me niet eens zo verbazen als velen van hen meestal in depressieve buien verkeren.

Opgeven is geen optie!.

Ook vandaag niet. Feit is wel, dat wil je een echte kans hebben dan moet je 31 maart winnen. En zelfs dan ben je afhankelijk van wat PSV doet en misschien nog wel meer wat de tegenstanders tegen PSV gaan willen doen.
1 -4
Bijgoochem
Helemaal eens
0 0
HilversumNoord
En nog meer wat je nog zélf gaat doen! Daar zijn we goed in. Ons rijk rekenen. Ervan uitgaan dat zij punten laten liggen...ja, maar dat doen we zelf ook!!
1 -1
Niels.
Gefeliciteerd Ajacieden!
We bestaan vandaag precies 119 jaar!
Hulde aan ons aller Ajax!!
0 -3
Tomajax1990
Alleen als je PSV een flinke mentale dreun geeft is er denk ik niet veel aan de hand. Heb ze vandaag weer eens gezien tegen vvv ( ik kijk PSV nooit ), maar dat is echt belachelijk slecht. Ik zie ze niet alle resterende wedstrijden winnen. Maar of Ajax de resterende allemaal wint...
2 -2
unis
Matthijs beste gabber, kijk even naar het programma van PSV

Laat het even op je inwerken en trek dan nog eens een keer aan de bel
2 -3
Bijgoochem
Uit bij Vitesse, Willem 2 en AZ
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
vitesse/willem 2/az :/

tjonge jonge
0 0
HilversumNoord
Hahaha
0 -1
Duif63
Ben wel heel benieuwd hoe Matthijs denk het kampioenschap nog te kunnen pakken.
1 0
ajax4ever01
Als jullie je voor de eredivisie mentaal niet eens fatsoenlijk kunnen opladen om die wedstrijden te winnen hoor je nog niet eens te denken aan een transfer naar het buitenland. Als jullie niet constant zijn zoals in de eredivisie het geval is dan belanden jullie als speler in het buitenland op de bank of zelfs op de tribune. Ik ben helemaal klaar met die kutsmoesjes van die verwende overbetaalde voetballers die de supporters al jaren in de steek laten zonder prijs.
1 0
Ajax114
Zou zo graag zien dat Tscheu La Ling Overmars zou opvolgen, Van Kinsbergen terug als opvolger voor Vd Saar, Jonk in de opleiding en Bosz terug als trainer voor een paar jaar. Dat is de enige redding voor de club. Alles wat ze anders doen zal niets opleveren voor Ajax en zullen wij nog jaren blijven aanmodderen en geloof mij, het geld gaat snel verdampen. Huiberts als opvolger voor Overmars, je moet er toch niet aan denken.
3 -1
Stibba020
PSV word gewoon verdiend kampioen dit seizoen. Ajax loopt vanaf dag één weer achter de feiten aan, zoals elk seizoen de laatste paar jaren. Het heeft gewoon te maken met de instelling! De eredivisie is gewoon niet interessant genoeg voor de boys. Met europees voetbal kunnen ze zich in de kijker spelen, de rest boeit ze geen ene flikker.. Ze liggen hier echt niet wakker van hoor! Ze krijgen hun dikke vette salaris toch weer wel, met bonus voor de prestaties in de Champions League.
8 -2
HilversumNoord
Je hebt gelijk maar niet interessant genoeg? Dan mogen ze van mij direct vertrekken. Waar speel je een heel seizoen voor???
0 0
Pierre Heno
PSV heeft gewoon heel veel geluk dit seizoen. Daar kun je dus ook kampioen mee worden. Toen Frank de Boer c.s. het in 2015 volledig weggaf bij De Graafschap was PSV zeker ook de 'verdiende' kampioen? Welnee...PSV was toen weinig meer dan de langste dwerg. Vandaag uit bij VVV maar 2 minuten extra speeltijd.....2(!) alleen omdat de stand voor PSV gunstig was. In al die wedstrijden waarin PSV de winst in de extra tijd binnen wist te halen was de stand ongunstig voor PSV en trok de scheids altijd 4-6 minuten extra speeltijd bij. Pure feiten. Wat heeft dàt nou nog met een 'verdiende' kampioen te maken? Precies: bar weinig!
3 -4
Stibba020
Niks geluk, wedstrijd is gewoon 90 minuten lang plus blessuretijd .. Het is gewoon een kwaliteit van PSV, dat moet onder hand wel is weten! Ajax laat het zelf helemaal liggen! PSV staat al vanaf dag 1 boven aan, kan Ajax er eindelijk langs? Dan laten ze het tegen Heerenveen wel weer helemaal liggen.

Ajax had het voor vandaag ook nog helemaal in eigen hand, maar ook dat laten ze liggen. Ajax werd bij vlage weggetikt door AZ.. Leek af en toe of ze met een man meer op het veld stonden.

Focus je lekker op Ajax, inplaats van dat gejank over lucky PSV. Zo kom je wel heel zielig over! Nee, dit heeft Ajax helemaal aan zichzelf te danken. 5 jaar geen kampioenschap is geen toeval meer. Dan is er gewoon iets goed mis..
4 -1
HansBeus
Psv schat ik hoger in dan AZ of Pec Zwolle hoe willen jullie dat dan gaan aanpakken de 31e als jullie het nu al niet op kunnen brengen om 100% te geven?....
0 -1
JariJari
Het is PSV thuis in een kolkende arena, dat lukt wel.

Denk alleen dat we de rest van de competitie nog veel punten gaan verspelen door ons achterlijke schema met een wedstrijd elke 3 dagen. Bedankt KNVB, lekker gepland!
1 -2
Nicknaam
Wat moet de knvb dan inplannen? 3 weken vrij tussen de wedstrijden?
0 0
Pierre Heno
We hebben gewoon een veel te matige bank.Labyad als stand-in voor Ziyech, Sinkgraven als stand-in voor Tagliafico, geen stand-in voor LCV Blind...geen scorende centrumspits..ik bedoel maar....WTF!?! Marcus bedankt!
5 -1
JariJari
Sorry maar onze bank is 8 keer PSV's bank. Met een goed schema horen wij altijd kampioen te worden (beter voor NL voetbal want wij halen als enige punten in Europa).
0 0
ajaxwestland09
Dan kunnen de heren het wel als het echt moet te gek voor woorden.
1 0
ajaxwestland09
Bizar waarom kunnen deze spelers het wel opbrengen tegen een real Madrid bayern München Benfica etc en in de competitie tegen een 010 pisvee , AZ Heracles en Heerenveen niet. Alleen maar om in de picture te komen en snel onze club weer te verlaten. We zijn gewoon een handelshuis geworden. Frustrerende is je haalt maar punten binnen voor Nederland terwijl de rest Europees een wanprestatie levert. Wat bereiken we hiermee niks geen kampioen waarschijnlijk alleen een troostprijs de beker. het geld wat binnenkomt daar kunnen wij het bayern van Nederland worden gebeurt ook niks mee. Het is gewoon dramatisch en eigenlijk belachelijk 5 jaar geen prijs met zo begroting
5 -1
michaellaudrup
Ik denk wel dat de motivatie er is, alleen kan het orakel tenHag het niet neerzetten zodat je 100% rendement uit je opstelling haalt. Hij laat zoveel dingetjes meespelen die controle freak, de looplijnen , restverdediging, noem al die onzin maar op, dat je niet meer kan anticiperen op je tegenstander.
0 -1
HansBeus
De beker is nog helemaal geen zekerheidje hoor na wat we de laatste wedstrijden in Nederland van Ajax hebben gezien, of beter gezegd niet!.. hebben gezien. (100% inzet)
Dat er wel eens verloren word dat hoort bij voetbal en dat geeft ook helemaal niks als je als team je 100 tot 110% hebt gegeven!.. maar de schaal is ben ik bang ver uit het zicht die zie je met een verrekijker nog niet (meer)
En In Europa was het prachtig maar dit zal hoogst waarschijnlijk het eindstation worden dus dan ligt weer helemaal niets op de loer....... Pfffffffff
1 0
ajaxwestland09
Beker zal wel moeten en gaat vast wel lukken zal echt een wanvertoning zijn als je die niet pakt. Maar kampioen inderdaad ver uit zicht. Leuke wedstrijden in Europa en voor spelers een kans om weg te gaan wat ook gaat gebeuren en kunnen volgend seizoen weer opnieuw beginnen.
0 0
AgeM
Ziyech is Ajax , zonder hem geen succes
4 -2
Minsc
Het wordt natuurlijk niets meer dus ik stel voor alle spelers te verkopen en met het miljard dat we dan op de bank hebben een heel groot feest te geven en vervolgens alleen door te gaan met de jeugd.
2 -2
Ajax114
Ik ben voor. Gewoon lekker elk jaar middenmoot, geen verwachtingen meer, is wel zo relaxed.
1 -1
Cello
Maken we het geld op met een mega feest. Heffen we de club op en dragen die ten grave.
Na het feest worden we supporter van Barca, Tottenham of Manchester City om maar wat voorbeelden te noemen.

Nee man!.
1 -3
Minsc
Niet de club, alleen de profafdeling opheffen!
1 -1
Duif63
Yep, en dan gaan we met onze amateurs lekker op zaterdagmiddag in de 2e divisie tegen de clubs uit de vissersdorpen en de bollenstreek spelen. En natuurlijk weer een echte derby in de stad tegen AFC.
1 0
Minsc
Wij hebben Ajax al op bezoek gehad, derde divisie hier (SteDoCo).
1 0
Duif63
Ah, Hoogblokland toch ?
0 0
Jojo45
Zit hem in de instelling . This op en af . Beker Feyenoord goed, real Madrid ook goed, Pec op nippertje, en Az weer mis
0 -1
ajaxwestland09
Meer eigenlijk van op het hoogste podium je in de kijker spelen en snel onze club verlaten
0 0
Cello
"Dit is mijn club, mijn ideaal
Dit is de mooiste club van allemaal
Hier ligt mijn hart, mijn vreugde en verdriet
Het kan dooien, het kan vriezen
We kunnen winnen of verliezen
Maar een betere club dan deze is er niet"

Opgeven is geen optie.

De mentaliteit onder de supporters is veelal ook ver te zoeken, ten minste als het representatief is wat hier zoal voorbij komt op AS.
Het afkraken, zelfs het met woorden willen beschadigen van personen, ik denk dat die-hard ajacieden daar zich niet schuldig aan maken. Zeker niet diegene die bijna 2 weken geleden nog de polonaise liepen na de uitschakeling van Real Madrid.
Je laat NOOIT je club vallen bij een slecht resultaat, ook niet de personen die daar werkzaam zijn en hun stinkende best doen om succesvol te zijn. Ook niet als mogelijkerwijs weer een kampioenschap verspeeld LIJKT te zijn.
Teleurstelling okay. Maar je laat je club nooit vallen als supporter. En opgeven al helemaal nooit!. Dat is geen optie!.
Hopelijk leeft dat sentiment, zoals nu bij veel supporters, niet bij spelers en staf. Want anders hoeven we niet eens aan de start te verschijnen op 31 maart als ook zij het al opgegeven zouden hebben.
6 -7
Freddy Al
Juist ! Dat is het ; gaan voor goud en niets cadeau doen op geen enkel front.
0 0
michaellaudrup
De ellende is je hebt goud in handen en je verkwanselt het seizoen na seizoen met af en toe een stuiptrekking waar je dan op moet teren.
0 -1
Ajax114
Ga toch weg man. Club wordt geregeerd door amateurs. Ik ben daar echt klaar mee om daar achteraan de polonaise te lopen. Het zit gewoon structureel fout. Jeugdopleiding lijkt helemaal nergens meer op en over het enorme aantal miskopen maar te zwijgen.
0 -1
Ajacied33
Zo is dat!!! Mooiste club op aarde, Ajax!!
2 -2
Duif63
Dat is en blijft het zeker, maar je moet je ogen ook niet sluiten voor de realiteit.
0 -1
TontoKarnaggel
Het feit dat je hier meer minnetjes dan plusjes krijgt omdat je aangeeft achter je club te blijven staan is best treurigmakend, zeker in dit seizoen.
1 -1
TontoKarnaggel
Gelukkig, dacht dat ik de enige was....
1 -3
Jojo45
Denk je werkelijk dat je uit wint , bij Groningen, en willem2 ,, vergeet het
3 -1
lm
Daar twijfel ik ook aan trouwens en dat ze maar ff winnen van pisvee thuis ben ik ook niet zeker van had ook het gevoelt dat ze vandaag zouden verliezen
0 0
X-RaY
Sinds het millennium de kampioenschappen:

1999/00 PSV Eindhoven
2000/01 PSV Eindhoven
2001/02 Ajax Amsterdam
2002/03 PSV Eindhoven
2003/04 Ajax Amsterdam
2004/05 PSV Eindhoven
2005/06 PSV Eindhoven
2006/07 PSV Eindhoven
2007/08 PSV Eindhoven
2008/09 AZ Alkmaar
2009/10 FC Twente Enschede
2010/11 Ajax Amsterdam
2011/12 Ajax Amsterdam
2012/13 Ajax Amsterdam
2013/14 Ajax Amsterdam
2014/15 PSV Eindhoven
2015/16 PSV Eindhoven
2016/17 Feyenoord Rotterdam
2017/18 PSV Eindhoven

Tel uit je winst of beter gezegd het zoveelste verlies omdat je het zelf verkloot. Ajax is leuk voor het oog maar prijzen winnen kunnen ze niet door gebrek aan mentaliteit en concentratie op de cruciale momenten dat het er toe doet. Leuk die incidentele CL avonden hoor maar daar je win toch geen prijzen mee zo realistisch moet je zijn. Kampioenschap daar draait het om, met als logisch gevolg dat je een direct of indirecte plaatsing hebt voor het miljarden bal. Geen kampioen? Weer drie voorrondes overleven waarbij de kans zeer groot aanwezig is dat je een moeilijke loting voor je kiezen krijgt? Tja, die kans is veel realistischer gezien de grote leegloop die gaat plaats vinden. Ajax heeft zwaar gegokt ben ik bang met als gevolg een bankrekening waar je U tegen zegt. Maar wat de koopt de supporter er voor...

In deze fase heb ik liever minder mooi 'Ajax' voetbal maar dat keiharde zakelijke overwinningen over de streep worden getrokken. Dan maar lelijk want 5 jaar op rij is niet meer te verkopen door deze roemrijke club en de middelen die voor handen zijn. Waar zijn de ijzervreters gebleven tegenwoordig bij Ajax die de boel op scherp zetten? Ik zie ze iig niet meer, het enige wat ik zie zijn gestileerde geldzakken op ballerina pantoffeltjes die het niet elke wedstrijd kunnen opbrengen om het gras op te vreten. Jammer maar een oh zo pijnlijke constatering die al jaren als een soort molensteen om de club heen hangt.

Zolang dat niet overwonnen wordt kan je de prijzen wel vergeten precies zoals we dat vandaag wéér hebben kunnen aanschouwen. Kan er niet eens meer kwaad om worden. Vroeger was ik dagen niet te genieten. Nu denk ik; ze verkloten het toch wel weer waar maak ik me nog druk om. Het is normaal geworden, Ajax kan de druk opvoeren maar zodra Ajax onder druk staat weten ze zich geen raad want dan verstijven ze. Faalangst? Roept u maar...
5 -3
NR9
Volledig mee eens. Goed de woede van de supporters verwoord
0 0
..::Rootje::..
Ik ben bang dat het EL-voorrondes wordt gezien het spelbeeld. Wat was het weer armoedig!

Wat de supporter er voor krijgt? Een veelste dure seizoenskaart.
0 -1
KennethVermeer69
Tagliafico zijn we waarschijnlijk ook kwijt tegen psv
http://www.soccernews.nl/news/559391/tagliafico-ontsnapte-aan-rood-na-smerige-actie-topper-tegen-psv-in-gevaar

Wat een domme actie zeg man man man pffffffffffff
1 -4
JariJari
VAR greep niet in dus is beoordeeld. Viel verder wel mee.
0 0
ajaxwestland09
Heel ver Mathijs, je moet hopen dat Vitesse punten afsnoept van pisvee en zelf uiteraard van ze winnen
1 -1
Ruff Rhythim
Maar het is zeker niet dichtbij kerel...
1 -1
..::Rootje::..
Dat deze faalhaas nog aan het kampioenschap denkt. Als je zo verder gaat, haalt Feijenoord ons nog in. En niet alleen op de ranglijst, maar ook qua kampioenschappen. Dit Ajax wordt in geen 50 jaar kampioen meer.

De Ligt OUT!!
1 -5
TontoKarnaggel
Welja. anders noem je De Ligt gewoon even een faalhaas...
"Supporters" als jij verdienen niet eens een kampioenschap.
0 -1
Ajacied33
Rootje is een Psver gab
0 0
TontoKarnaggel
In dat geval klopt mijn post alleen maar meer.
0 0
Ajacied33
Weet niet of ik moet lachen of huilen als ik jouw reactie lees.....Ik zal je maar laten, want ga er vanuit dat die witte cijfers in je avatar je leeftijd is...
0 -1
Salamis
Neem nog een pilletje. Na jullie nederlaag thuis tegen Willem 2 ben je nog een beetje van slag en per ongeluk op de verkeerde website terecht gekomen.
0 0
ArthurG
Ik vind het wel een beetje overdreven hoe mensen het er nu al over hebben dat het kampioenschap verloren is. Tuurlijk is dit een verschrikkelijke wedstrijd met een verschrikkelijk resultaat, en het is natuurlijk superkut dat je het kampioenschap nu niet meer in eigen hand hebt. Het is echter nog niet over, de kans is toch een stuk kleiner geworden, maar nul is de kans zeker niet. Laat ze tegen psv maar eens knallen, dat wordt een hele belangrijke, als je daar geen 3 punten haalt is het kampioenschap inderdaad definitief voorbij.
2 -4
Ajacied33
De helft wat hier na 1630 uur heeft gereageerd is volgens mij afkomstig van omgeving Eindhoven en Rotterdam. Ze balen natuurlijk dat ze vrij weinig kunnen klagen/reageren hier omdat het goed gaat met Ajax, en nu een keer verloren en ja hoor.....
1 -1
LL
Er zit totaal geen eergevoel in hun donder. Ballerina's ... maar als er strijd geleverd moet worden geeft niemand thuis. Schandalig voor duurbetaalde pubers!
2 0
Cello
Misschien is ook voor de huidige selectie een heel seizoen strijden op 3 fronten teveel. Misschien.

Dat gezegd hebbend, denk ik na of we dan misschien beter na de groepsfase uitgeschakeld hadden kunnen zijn Europees. Of we dan beter af waren geweest?.
Maar ja, hoe graag ik ook Ajax kampioen wil zien worden (wat nog steeds kan hè), dit jaar in de CL tot nog toe is onbetaalbaar, is zo uniek gezien de laatste 15-20 jaar, dat ik dat toch net even belangrijker vind.
Zal ook niet heel snel even herhaald gaan worden, al helemaal niet als je weet dat er mogelijk een giga uitloop komt deze zomer.
Want dan begin je misschien niet meer direct op 0, maar je wordt toch weer een stukje teruggeworpen en gaat het opnieuw opbouwen weer beginnen.

Dus ja.... ik vind succes in de CL dit jaar belangrijker dan het kampioenschap, al zie ik liever beide gewonnen worden of iig in CL zover mogelijk te geraken.
0 -3
Duif63
Vorig seizoen speelden we niet eens Europees en lagen we voor de Kerst al uit de beker. En toch lukte het toen ook niet in de competitie.
0 0
Sterspeler
toen werd er een trainer die het team net op de rails had na een verschrikkelijk drama op straat getrapt terwijl iedereen met hem weg liep. Dan kan je iedereen voor de groep zetten: ze zullen altijd een beter (geromantiseerd) gevoel hebben bij die ene trainer die er onterecht uit werd geflikkerd.
0 0
Cello
Ja dus?. Doen we het iig dit seizoen heel wat beter, want nu spelen we bekerfinale KNVB en iig kwartfinale CL. Terwijl we nog steeds niet kansloos zijn voor kampioenschap. Al wil jij dat wel heel graag doen laten geloven.
1 -2
Duif63
Nee, ik geef alleen maar aan dat het niet aan het strijden op 3 fronten ligt als we geen kampioen worden.
0 0
afca95
Het gaat maar om één ding. Jezelf in de kijker spelen in de CL en zsm wegwezen en dik geld verdienen. Kampioenschap is gevlogen. Ajax geeft elke keer niet thuis als het er om gaat. Al fucking 5 jaar niet!!!
4 0
AFCAULLATH
Gezien het resterende programma
vrees ik het ergste!
Elke x op het moment dat ze de kans hebben om het in eigen hand te hebben spelen ze met een “ het interesseert me geen reet” mentaliteit/wedstrijdinstelling...
Ze kunnen allemaal voetballen, als dezelfde mentaliteit/wedstrijdinstelling zouden hebben als Nico wordt je fluitend kampioen!!!
2 0
AFC34
Ik zou als ik die topclubs was me toch een aantal keer achter de oren krabben voordat ik uit deze selectie een speler zou kopen. Zodra ze voor de club moeten voetballen op karakter geven ze niet thuis. In de CL wel, tuurlijk, daar speel je jezelf in de kijker. Het gros van de eredivisie potjes worden wel gewonnen op kwaliteit, maar zodra er een keer een club is die fatsoenlijk (ja want dat mag je verwachten) tegenstand biedt, geven ze niet thuis.

Nu zullen ze ook wel vermoeid zijn, maar ik vind dat de spelers dat zelf ook moeten aangeven, daar hebben ze ook hun eigen verantwoordelijkheid in. Ziyech deed dat geloof ik afgelopen jaar een keer en dat vond ik erg verfrissend. Waarom niet meer spelers? Is wel duidelijk dat ze allemaal op hun tenen lopen.
0 0
Danny.S
Dichtbij is het ook niet Matthijs....
1 0
Duif63
Zonder titel zou er geen speler verkocht mogen worden. Daar had Overmars keihard in moeten zijn, maar ja hij verkocht Frenkie al met oud en nieuw.
1 0
Cello
Ze hadden hem wel kunnen verkopen, maar met de afspraak naar Barcelona en Frenkie, dat het nieuws pas in mei wereldkundig gemaakt zou gaan worden. Dan had je gerust in december/januari kunnen tekenen. Maar had je het verder binnenskamers gehouden.
0 0
Duif63
Zo bedoel ik het niet, want dan is hij nog steeds verkocht. Nee, Overmars had moeten zeggen 'willen jullie weg ? Prima, maar alleen als we kampioen worden. Zo niet, dan blijven jullie op zijn minst nog een jaar'
1 0
LL
Elk jaar t zelfde gelul... nooit maken ze t waar als t moet. Draaitol Frenkie altijd breed voorop. Poessies zijn t
3 0
dimi1976
volkomen mee eens. psv uit vorig jaar dit jaar. vandaag dit weer. klootzakken
1 0
31xAjax
Natuurlijk is het kampioenschap wel weg....
4 -2
Cello
Pfffffffff......... dan moeten vanaf nu alles, maar ook alles zetten op CL-winst. Scheelt ook gelijk, want dan zijn we rechtstreeks geplaatst voor volgend jaar; geen voorrondes.
Maar wel spelen om de Europese Supercup en de Wereldbeker.
Ach ja...als dan het opgeven van kampioenschap in Nederland de prijs moet zijn om dat te bereiken...dan moet het maar!.

Het is, vanaf nu gezien, de kortste weg naar directe plaatsing Europees voetbal voor volgend jaar (5 wedstrijden). Hehehehe....
0 0
NR9
keep dreaming, de ligt, jullie hebben wederom, zelf weer verpest voor vele echte Ajax supporters, ongelofelijk knullig, je wel kunnen opladen voor Champions League en niet voor winnen van de titel. Waardeloze instelling...
3 -1
Cello
Uiteindelijk is iets pas verpest als het rekenkundig onhaalbaar is. Opgeven is geen optie. Zelfs nu na AZ niet.
Win je 31 maart dan zal (bij winst Ajax in het restant van competitie) het wellicht aankomen op die laatste wedstrijd, de 34ste speelronde.
Verlies je 31 maart, wordt het gat 8 punten en kan PSV in speelronde 32 kampioen worden (mits óók zij daarna alles winnen).
Speel je gelijk op 31 maart dan kan PSV kampioen worden in speelronde 33 (mits ze alles winnen).

Voorlopig zijn we nog niet in speelronde 32, 33 of 34. Opgeven is geen optie.
2 -4
Trainer21
Jullie geven niks om het kampioenschap. Alleen om de champions league. Geld, geld geld. Ronaldo zal ze leren
3 -2
Ajaxxxisdebeste
Ze mogen gewoon ook nog winnen in de CL hoor... wat een gepiep... het was bagger en ze verdienen een straftraining van een maand, maar wil ze alleen maar zien winnen.
0 -1
Toon meer reacties