Ajax vecht zich terug en verslaat São Paulo

JesseTH, 12-01-2019 om 21:00, 106992 views, AS |

Bestel jouw sjaal voor het tweeluik met Juventus!

Ajax heeft de voorbereiding op de tweede seizoenshelft afgesloten met een 2-4 overwinning op São Paulo. De opponent ging met een voorsprong de rust in, maar via vier doelpunten in de tweede helft werd de Florida Cup positief afgesloten.

Het begin van de wedstrijd was meteen veelbelovend. Ajax werd gevaarlijk via Hakim Ziyech, die de bal vanaf rechts voor slingerde, maar voor het doel kwamen Kasper Dolberg en Donny van de Beek net tekort. Hierna was het ook São Paulo dat zich even liet gelden met twee pogingen, maar echt gevaar leverde dat nog niet op. In het vervolg van de eerste helft was het saai. Er gebeurde weinig en de opponent speelde het vriendschappelijk duel niet altijd op een even vriendschappelijke manier.

Na twintig minuten zonder echte kansen kwam Ajax op een achterstand. Daley Blind probeerde weg te werken, maar slaagde daar niet in. Middenvelder Hernanes dook op in het lege centrum en kon strak binnenschieten naast een kansloze André Onana. Aan het spelbeeld veranderde vervolgens weinig. Ajax had de bal, de Brazilianen speelden vooral hard en kansen kwamen er amper tot niet. Het grootste spektakel kwam nog voort uit een vrije trap van Lasse Schöne van ver, maar scoren deed Ajax nog niet: 1-0.

In de tweede helft verscheen een totaal ander São Paulo aan de aftrap. Alle elf de namen werden gewisseld in de rust. Al binnen enkele minuten wist Ajax bijna op gelijke hoogte te komen. Van de Beek kreeg de bal teruggelegd en leek binnen te kunnen werken, maar doelman Jean kon redding brengen. Even later was het alsnog raak via de middenvelder. Een voorzet van Noussair Mazraoui kon teruggelegd worden door invaller Rasmus Kristensen en Van de Beek werkte binnen.

Hierna leek Ajax door te gaan pakken en de aanval te blijven zoeken, maar na wat Amsterdams gevaar lag de bal er aan de andere kant alweer in. Lasse Schöne verloor het contact met zijn directe opponent Brenner en die kon eenvoudig binnenschuiven. Lang bleef Ajax niet tegen een achterstand aankijken. Dolberg kwam aan de bal binnen de zestien van São Paulo en werd tegen de grond gewerkt: strafschop. Dusan Tadic ging achter de bal staan en schoot zijn ploeg overtuigend naar een gelijke stand.

Terwijl het kort daarna alweer 3-2 leek te worden voor São Paulo, waarbij Onana uitstekend redde, kwam Ajax ditmaal voor het eerst in de wedstrijd op voorsprong. Frenkie de Jong gaf een goede, diepe bal op Tadic. De Serviër legde bekeken breed op Dolberg en de spits schoot knap raak vanuit de volley. Behalve een ware wisselregen en een grote kopkans voor Kristensen tegen het einde van de wedstrijd leek er nog maar weinig te gaan gebeuren in de wedstrijd, maar David Neres vergrootte de marge nog. Jurgen Ekkelenkamp stuurde de Braziliaan diep en hij rondde af tegen zijn oude club. Hierna zat de wedstrijd erop en zo werd de voorbereiding afgesloten met een 2-4 overwinning.

 

Opstelling São Paulo:

Jean; B. Peres, Arboleda, A. Martins, Reinaldo, Jucilei, Hudson, Hernanes, Helinho, Pablo, Everton.

Wissels São Paulo:

Volpi, L. Perri, Junior, Igor V., B. Alves, Lucas Kal, Rodrigo, Léo, Edimar, W. Farias, Araruna, Liziero, Nene, E. Felipe, Biro Biro, Brenner, S. Tréllez, Diego Souza, Gonazalo.

Opstelling Ajax:

Onana; Mazraoui (Magallán 81'), De Ligt, Blind, Tagliafico (Kristensen 46'); De Jong (De Wit 81'), Van de Beek (Neres 57'), Schöne (Ekkelenkamp 81'); Ziyech (Gravenberch 81'), Dolberg (Huntelaar 81'), Tadic (Cerny 81').

Wissels Ajax:

Lamprou, Kristensen, Veltman, Neres, Huntelaar, Magallán, De Wit, Cerny, Bakker, Gravenberch, Ekkelenkamp, Sinkgraven.

Doelpunten:

1-0 Hernanes (22')
1-1 Donny van de Beek (56')
2-1 Brenner (65')
2-2 Dusan Tadic (71')
2-3 Kasper Dolberg (78')
2-4 David Neres (90')

Op 11 en 12 januari gratis bedrukking op het Ajax-uitshirt in de Ajaxshop!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
chrisjuhhh
Tegen Real Madrid gewoon :

Onana
Mazraoui ; de Ligt ; Magallan ; Tagliafico
Ziyech ; Blind ; de Jong
vd Beek ; Tadic ; Neres

En je win gewoon van Real met 2-1 of 2-0 , zodat Real moet komen in Madrid en er ruimte gaat komen , maar defensief moet er kerels staan en voetbal handeling snelheid op het midden anders wordt je gewoonweg overlopen .

Feijenoord uit is iets anders maar ook dan zou ik kiezen voor Magallan .
0 -4
AjaxAmsterdam
Zie ik het nou goed? Vd Beek rechtsbuiten :') Waarom zet je hem daar? Dat is toch helemaal zijn positie niet.
0 0
godenzonenssuper
Van de Beek rechtsbuiten?
Dat hij moet spelen als 10 is al erg maar dit gaat wel heel ver.
0 0
Bky
Zullen we eerst even kijken wat Magallan nu echt kan ipv hem direct tegen de zwaarste tegenstander van het seizoen opstellen?
1 -1
ETM
Blijft een wat opgeleukte oefenpot. Niet veel conclusies aan verbinden. Als iets dat wel heeft aangetoond was dat dit seizoen. Spelers zitten dan niet al te hoog in de concentratie ;)
0 0
PJK54
Volgens mij was Ajax te aanvallend ingesteld waardoor de verdediging het een beetje liet afweten en we ook terecht achterkwamen door slordige foutjes. 2e helft werd dat, mede door wat wissels, rechtgezet en liepen we eigenlijk makkelijk over de tegenstander heen.

Opvallend was weer het zeer matige spel van Ziyech met zowel corners als vrije trappen, hier en daar kwam wel een pass aan. Ook vond ik Frenkie de Jong matig spelen de 1e helft redelijk maar de 2e helft bijna onzichtbaar.

Al met al leuke niets zeggende overwinning.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ajax speelde de tweede helft tegen het B-garnituur van sao paulo. jammer dat niemand dat gewoon eerlijk toegeeft. niet zo gek dat we er 4 maken.

of het aan de kracht van de de brazilianen lag weet ik niet,maar ik vond ajax iig heel matig en zwak in duels. dat is wat ik allemaal heb geconstateerd.
0 0
Ajax34
Wat werd er matig verdedigd in Florida, zoveel kansen tegen dat moet echt veel beter.
1 0
Mario65
Natuurlijk was het geen 100% maar waarom blessures riskeren voor een vriendschappelijk potje?
Er komen nog genoeg belangrijke wedstrijden aan waar men er wel goed moet staan
0 0
fanforeffer
Ik zie langzaam de grootste vijand van Ajax weer binnen sluipen ,, Hoogmoed en arrogantie ,,. Staf en spelers LET OP. Blijf bij de les! Er is nog geen enkele reden tot hautain gedrag. Er is nog NIKS gewonnen!
5 -1
PJK54
Helemaal mee eens komt ook doordat veel spelers overhyped worden en ook de media volgen en wat je schrijft de staf moet daar heel alert op zijn.
0 -3
WillyBrokamp
Nog even teruggekeken. Heerlijke bal van Ekkelenkamp bij de 4-2. En de de 3-2 was vintage Dolberg.
4 -1
AJAXTHELEGEND
Ik vind de keeper Lomprou rijp om ergens anders te gaan spelen , waardeloos voor Ajax .
2 0
Mario65
Lamprou is simpelweg te klein en niet goed genoeg
0 -1
Cruijffthebest
Misschien Vorm ophalen in Engeland?
Speelt daar niet en is zeker een aantal klasse beter dan Lamprou.
0 0
KingJames23
Vorm is zelfs geen 2e keeper meer en heeft al heel lang geen wedstrijden meer gespeeld. Ik denk dat hij niet goed genoeg meer is om 2e keeper bij ons te zijn.
1 0
noahdepoah
Ja echt ongelofelijk dat een club als Ajax zo een slechte vervanger heeft als tweede keeper.
0 0
Cello
Het winnen van de Florida Cup is slechts een bijkomstigheid. Lekker kunnen trainen en na nu 3 weken niet voetballen weer in het ritme kunnen komen. Alles weer aanscherpen. 2 oefenpotjes spelen (want dat zijn het) en met een lekker gevoel daaruit komen èn niet onbelangrijk, zonder blessures. Spelers, die normaal niet in de basis staan weer een nieuwe kans geven zich op de voorgrond te kunnen spelen.

Hieronder, zo kan je lezen, zijn er volgers die te veel verwachten van de wedstrijdjes tegen Flamengo en SPFC. Ik heb leuke combinatie's op het veld gezien en een paar mooie goals. Verdedigend was men niet altijd bij de les, zo lijkt het....maar daar kan EtH en de spelers de komende week nog de puntjes op de i zetten en klaar zijn voor de eerst volgende serieuze wedstrijd.
7 -1
Tomajax1990
Ik moet de wedstrijd nog kijken maar als ik hier lees dat het net als tegen flamingo in de counter fout ging, dan snap ik niet zo goed waar dit trainingskamp goed voor was. Ik las voor dat ze gingen dat ze vooral gingen trainen op rest verdediging. Real slacht je af als je niet goed staat.
5 -4
Aspers73
Ja, de rest verdediging was echt zeer matig. Iedere uitbraak was haast een goal.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
nee komt echt door het middenveld.
zowel ziyech als frenkie de jong speelde een matige wedstrijd.
als het middenveld bij ajax niet goed is of goed staat blijft ajax kwetsbaar voor tegengoals.
dat was vorigjaar al het geval, en eigenlijk hebben we twee maanden goed positioneel spel gezien van ons middenveld (sept/oktober) op psv uit na.

we hebben geluk dat we veel spelers hebben die een goal kunnen maken, maar ik hou mijn hart vast voor volgend seizoen.
we moetem echt twee hele goede middenvelders halen van de zomer.
0 0
Ozymandias
Ik ga me vanaf vandaag als de grootste AjaxShowtime fan van Ekkelenkamp opstellen. Het is nog veel te vroeg om te kunnen inschatten of hij het gaat redden bij Ajax maar hij is veel beter dan de meeste AS-leden willen doen voorkomen. Hij heeft een redelijke functionele techniek en een goed spelinzicht. Hij moet hard aan zijn atletisch vermogen blijven werken maar hij is pas 18 jaar oud.

Gary Neville and Jamie Carragher hadden het laatst over Dele Alli en of hij een diepere rol op het middenveld moest krijgen om meer van achteruit het spel te verdelen en beide kwamen tot de conclusie dat als je een veelscorende middenvelder dicht tegen de spits aan hebt (zoals de manier waarop Dele tegen Kane aan speelt) je gek zou zijn om die weg te halen. We moeten voetbal namelijk niet moeilijker maken dan het is.

Voetbal gaat uiteindelijk om het scoren van doelpunten en de meest belangrijke kwaliteit in het voetbal is dus ook iemands scorendvermogen. Ekkelenkamp heeft een enorm scorend vermogen en gekoppelt aan zijn redelijke functionele techniek en goed spelinzicht kan dat hem ver brengen. Of dat hem tot een basisplaats bij Ajax kan brengen kan alleen de tijd ons leren maar ik geef hem een kans.
12 -11
Babangida83
Alleen bij Ajax moet de 10 ook in kleine ruimtes kunnen voetballen. Dan kom je met Ekkelenkamp niet aan voetballen toe en is je middenveld niet langer de motor van het elftal en dus verlies je de controle over je wedstrijd.
3 0
Ozymandias
Als Ekkelenkamp ruimtes creëert in het centrum en de half-spaces op het laatste 1/3 van het veld maakt het niet uit als hij zelf niet een Tiki-Taka speler in de kleine ruimte is. Dat is Müller ook niet en die werd door Guardiola regelmatig op '10' gezet. Als er één hoofdtrainer is die de basisprincipes van de Ajax School zo ver mogelijk doorvoert én daar zelfs op verder is gebouwd waardoor hij een soort tactisch voetbal heeft ontwikkeld wat zelfs Cruijff nooit voor ogen had kunnen hebben. Als Guardiola met een type Müller als '10' kan spelen moet Ajax met een type Klaassen-Vd Beek-Ekkelenkamp op '10' kunnen spelen.

Daarmee wil ik niet zeggen dat ze daar altijd mee moeten spelen maar als een hoofdtrainer voor zo'n type kiest zal ik daar in ieder geval niet op tegen zijn (natuurlijk mits de speler kwalitatief goed genoeg is). Ik vind het vreemd dat er supporters als geDaante zijn die puur en alleen één globale interpretatie van de Ajax School willen zien en daarom minder plezier hebben als ze een goed uitgevoerde interpretatie van de Ajax School te zien krijgen. Momenteel krijgen de een interpretatie van de Ajax School van Ten Hag te zien en het is een goede interpretatie daarvan wat de basisprincipes van de Ajax School nastreeft op een hele succesvolle manier.

Laten we genieten van deze interpretatie en de volgende hoofdtrainer ook weer de ruimte geven voor diens eigen interpretatie van de Ajax School. Het is juist mooi om niet onder elke hoofdtrainer precies hetzelfde voetbal te krijgen zien. Buckingham, Michels, Kovács, Cruijff, Van Gaal, Olsen en Bosz hebben in het verleden ook niet allen precies hetzelfde voetbal gespeeld en samen hebben ze zo de Ajax School vorm gegeven en Ten Hag doet daar nu zijn bijdrage aan. Ik geloof dat heel weinig mensen hier op AzijnShowtime daadwerkelijk tijdens een wedstrijd zichzelf afvragen wat Ten Hag die wedstrijd tactisch probeert te bereiken en in plaats daarvan vooral kijken naar wat er fout gaat.
0 -1
Babangida83
Interessante discussie en bedankt ook voor de linkjes. Wist niet dat er iemand een naam voor bedacht had. Net zoals half spaces ook gewoon iets bestaand was, maar nog geen term had. Denk dat onze meningen niet ver uit elkaar liggen.

Persoonlijk denk ik dat spelers als Ekkelenkamp gewoon nog steeds geen techniek genoeg hebben. Simpelweg omdat de rest van het spelletje van Ajax niet hetzelfde is als die van Bayern en niet die van Tottenham of Liverpool. Muller is wel wat technischer dan Ekkelenkamp nog en bovendien kon je toen Muller niet zomaar gaan verkopen. Ook al heet je Guardiola. Wel had hij Thiago gekocht om wat meer techniek op de 10 te hebben. Zo blijkt ook maar weer dat t aan details kan liggen waarom een speler ergens wel of niet functioneert. Zie ook Coutinho bij Barça.
0 0
Ozymandias
"Persoonlijk denk ik dat spelers als Ekkelenkamp gewoon nog steeds geen techniek genoeg hebben."

Müller is inderdaad technisch verfijnder dan Müller maar slagen bij Ajax en slagen bij Bayern München zijn natuurlijk twee andere dingen. Ekkelenkamp heeft een redelijke functionele techniek die zich het afgelopen anderhalve seizoen goed heeft ontwikkeld. Ik wil wel eens zien hoe zijn functionele techniek over nog eens anderhalf seizoen is.

Guadiola was een enorm fan van Müller. Hij heeft speciaal zijn speelstijl van hem aangepast om het enorme tactische potentieel van Müller optimaal te gebruiken. Daar heeft hij toen ook vaak over gesproken. Hij had toen wel degelijk de optie om Müller te verkopen aangezien er een paar clubs met hele hoge boden op hem kwamen.
0 -1
WillyBrokamp
Mee eens. Ik geef toe, ik zit wel eens te zuchten als ik zie dat hij in gaat vallen. Maar wat je zegt, hij moet aan zijn fysiek werken en is nog lang niet uit ontwikkeld. Hij liet gisteren zien dat we nog wel iets van hem kunnen verwachten.
1 0
Ozymandias
Het viel me in andere wedstrijden waarin Ekkelenkamp inviel al op dat veel mensen dan zeurde over dat hij speeltijd kreeg maar nooit met de kritiek kwamen dat hij slecht inviel. Dat kwam omdat hij nooit echt slecht inviel. Hij doet zijn ding en loopt op de juiste plek en als hij aan de bal kwam wist hij al precies wat hij ermee ging doen waardoor hij altijd wel met een accepteerbare pass kwam waar mensen niet op konden zeiken. Ook gisteren was dat weer het geval.

Als je Ekkelenkamp zo over het veld ziet lopen dan ziet dat er niet uit als een voetballer die op een hoger niveau mee zou kunnen door zijn rare manier van rennen en vreemde dynamiek (zijn dynamiek is beter dan mensen denken doordat het er vreemd uitziet) maar de grootste kwaliteiten van Ekkelenkamp zijn tactisch en dat is gewoon veel minder duidelijk dan wanneer een speler's grootste kwaliteit is dat hij met de bal aan de voet drie directe tegenstanders kan passeren.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
geen een jong ajax speler ziet er uit kwa spel.
moet je kijken wat voor basis spelers er rondlopen in ons eerste, we hebben niets te klagen en zijn verwend.

in andere tijden hadden dit soort jongens er al tussen gestaan. we zijn dit spel gewoon gewend. daarom kan je jezelf voorbereiden dat het volgend seizoen een stuk minder word kwa spel. dit bosz spelletje hou je niet jaren vol.
0 0
Cello
Ik kan me zeer vinden in jouw verhaal. Ik denk tegelijk dat Ekkelenkamp het wel gaat redden naar Ajax 1. Kan zomaar een vaste waarde zijn in Ajax-1 binnen nu en 2 jaar. Net als bij Gravenberch trouwens. Gravenberch gaat het op zeker halen, misschien volgend seizoen al.
5 -1
Aeter
Bij sommige spelers als Frenkie zie je direct dat ze goed genoeg zijn. Gravenberch is 16 en speelt kan al vlekkeloos meedraaien. Vooral de rust en volwassenheid van zo'n jonge speler is zeer zeldzaam, dat heb ik eigenlijk alleen nog maar bij de Ligt gezien, en ja oké Mbappé ook. Ik ben het ook eens dat het prima is om een 10 te hebben die voor diepgang zorgt. De oude 10 als Ziyech is nu komt dezer dagen beter tot zijn recht als hangende links of rechtsbuiten, afhankelijk van welke voet beter is. Het is best apart als je ziet groot het tactische verschil is van Ajax door de jaren heen terwijl het systeem in de kern altijd hetzelfde is gebleven, alleen de taken op het veld zijn steeds radicaal veranderd.
0 -1
Dexy
Wedstrijd niet gezien. Kan iemand kort vertellen wat voor indruk Ajax maakte? Wie waren de uitblinkers en wie waren juist de minderen vandaag?
1 -1
Myuda
Prima gespeeld tegen een team dat redelijk terughoudend speelde, van hun kant was Brenner erg goed, zou het een goede zet vinden als Ajax hem haalt.
2 0
Dexy
Thanks voor de info.
1 -1
Matzet
Ik heb de wedstrijd niet gezien. Kan iemand mij vertellen of er bij Sao Paulo nog een leuk talent rondloopt? Een nieuwe David Neres bijvoorbeeld?
1 0
Myuda
Die Brenner is een hele goede speler, ik kende hem al voor deze wedstrijd werd gespeeld en weer bewijst hij erg goed te zijn.
2 -1
Matzet
Ja ik kende hem inderdaad ook van naam en van
YouTube. Maar dat is veel te weinig om er iets van te vinden. Wat voor type speler is het?
0 0
Myuda
Hij speelt voornamelijk als spits, maar ook af en toe als linksbuiten of als hangende spits. Hij is een erg behindige speler, ook is hij erg snel en heeft hij een goede techniek. Hij heeft een oog voor zijn ploeggenoten en kan prima afronden. Hij is niet heel lang met 1,75 dus dat is wel een minpunt in de lucht. Hij is dus niet een echte afmaker, maar meer een meevoetballende spits die de spelers om hem heen beter laat spelen en tegelijkertijd zelf ook aanvallend erg sterk is. Een type Gabriel Jesus van Manchester City bijvoorbeeld.

Ik zou graag zien dat Ajax hem haalt deze winter zodat hij kan wennen zoals Neres ook deed om dan vervolgens te concurreren met Dolberg om een basisplek. Ik schat in dat hij een stuk of 8 miljoen zou moeten kosten. Persoonlijk hoop ik echt dat Ajax gewoon een poging waagt als je kijkt naar de talenten daar. Je hebt natuurlijk Vinícius Júnior die naar Real is gegaan en Rodrygo Goes van Santos die voor 45 miljoen naar Real gaat volgend jaar etc. voor een stuk of 8 miljoen is dat niet een heel groot risico.
0 0
Sterspeler
Hoewel de verdediging zwak speelde, is het wel lekker om 4 2 te winnen van een ploeg die net zo speelt als een PSV.
1 0
Koningtoto
Alle discussie ter zijde. 1 ding telt, kampioen worden, beker erbij en misschien een mooi resultaat tegen Madrid. Focus daarop en niet op deze nutteloze oefencampagne in Florida. Ik wens jullie allemaal een hoop gejuich in de Johan Cruijff Arena. Het wordt voor iedere Ajacied een fantastisch 2019. Jammer voor de trolletjes.
3 -5
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Waarom is iedereen in jouw ogen een trol?
2 -1
Koningtoto
Waar zie je me zeggen dat iedereen een trol is? Maar zo'n beetje iedereen weet wie de trollen zijn, toch?
3 -2
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Ik zie maar een paar. Jij noemt mij een trol. Ben al vanF MIJ 10e fan, nu al 33 jaar fan de godenzonen. Begon tijdens de van Basten tijdperk, Ajax was toen zo goed.
1 -5
Koningtoto
Ik lees een hoop ongefundeerde kritiek van je, waarvan ik soms denk dat komt niet uit de vingers van een Ajacied. Maar goed, je krijgt het voordeel van de twijfel van me voortaan. kritiek hoort bij Ajax, maar het moet niet doorslaan in onzinnigheid.
4 -2
Mikenick
Ben ik de enige die geen reet snapt van de Florida cup? We moeten nu afwachten wat Frankfurt doet? Maar we hebben daar niet eens tegen gespeeld dus is het toch een heel oneerlijk toernooi? Ik snap dat het maar een vriendschappelijk toernooi is maar dit slaat toch nergens op? Sorry voor de vele vraagtekens maar ik begrijp gewoon niets van deze opzet.
5 -3
insectenverdelg
ze hebben zich laten inspireren door de nations League schijnt het. :)
1 -1
RedFeather
Ik denk dan dat Flamengo met pingels moet winnen na een gelijkspel. Dan zijn er 3 teams met 4 punten. Aangezien gelijkspel =1 en pingels winnen = 2.

Het lijkt me dan dat doelsaldo telt omdat zoals je zegt niet iedereen onderling heeft gespeeld.
Doelsaldo zal gerekend worden obv 90 minuten.

AJAX 6-4
Frankfurt 2-1
Flamengo 2-2

Dus ieder gelijkspel is oke. En daarna moet Flamengo winnen met pingels.
2 -1
Koningtoto
Boeit ook niet zoveel toch?
2 -9
Mikenick
Bedankt voor deze inhoudsloze opmerking.

Dat het vriendschappelijk is betekent niet dat je een of ander vaag format kan verzinnen voor een toernooi. Ik zie de meerwaarde niet in deze toernooi-vorm als je niet tegen iedere tegenstander speelt. Kan je beter gewoon losse potjes spelen zonder toernooivorm.
4 -3
Koningtoto
Ja, dus boeit het niet zoveel lijkt me. Het gaat immers nergens om. Ja om de commercie.
2 -8
Mikenick
Bedankt voor wederom dezelfde inhoudsloze opmerking. Als je niets te melden hebt, meld dan ook gewoon niets. Je bent weer overal op aan het reageren maar je voegt niets toe aan de discussie. Geen wonder dat je vaak geband wordt. ;)
4 -2
Koningtoto
Oke, Mike, wat is de toegevoegde waarde van dit toernooi? Draaien we het even om, kom er maar in.
2 -4
deeftherave
Hahaha serieus? Jij gaat het omdraaien nu helder licht. Zeg dan niks.
1 -3
Koningtoto
Ik zeg wel wat, problemen mee?
2 -3
Mikenick
Dat is dus mijn vraag en de discussie die ik opende. Leuk om zoiets een Florida cup te noemen maar er is geen sprake van eerlijke competitie. De organisatie maakt er zelf iets groters van dan dat het is. Maak er dan een soort knock-out toernooi van.
0 0
Koningtoto
Is toch overal hetzelfde? Goals zijn punten, winnen is punten. Beetje als ons toernooi van vroeger wat ik best wel heel erg mis.
1 -3
Caparzo
Off, Gerbrands zegt zeer zinvolle dingen.

Hij, Edje, Van Geel en wie zich daar nog bij wil aansluiten (AZ, Utrecht, Vitesse en Heerenveen wellicht) moeten de handen ineen slaan, en de KNVB meedelen dat het afgelopen is. Het dringt.

https://www.vi.nl/nieuws/gerbrands-wil-voetballandschap-hervormen-binnen-twee-jaar-point-of-no-return
2 -2
WillyBrokamp
Inderdaad. Het is toch belachelijk dat de "grote 3" zich moeten laten gijzelen door FC Nergenshuizen en Lutjeradeel United...
0 0
Koningtoto
De topclubs moeten gewoon opstappen uit de knvb. Ajax, psv, Az, Utrecht en Vitesse moeten hun heil ergens anders gaan zoeken. Je ziet het aan die Laniez, die heeft zich drie keer bedacht om dat kunstgras. Kan gewoon niet meer dit.
1 -6
Caparzo
De enige oplossing die op relatief kortere termijn (5 jaar ofzo) is een BeNeL, als alle grote- en subtop clubs zouden willen meewerken. En daar heb je al probleem 1, de Franstalige clubs willen sowieso niet (zich al over uitgesproken). Bovendien, België heeft het niet nodig, die staan redelijk vast op een veilige plek 8 of 9.

Aansluiten bij de BL kan je vergeten, indien de DFB daaraan al zou willen meewerken zou je moeten beginnen ergens in de laagste profcompetitie en je richting de BL moeten promoveren, en ook daar waar je zou moeten starten gaan de clubs die daar spelen vol tegenin (daar zitten ze uiteraard niet op te wachten).

"Gewoon opstappen" is dus helaas te makkelijk gezegd. Wel geloof ik in een eventuele boycot als ultiem drukmiddel, dat de grote clubs de KNVB simpelweg voor het blok zetten, binnen nu en 2 jaar spelen we niet meer op kunstgras. Regel het maar.
0 -1
Michels
Klinkt leuk, maar is dat überhaupt mogelijk? Zou de Duitse bond zitten wachten op een uitbreiding van 3 a 4 clubs? Volgens mij zit je gewoon vast aan de Nederlandse competitie.
0 0
Koningtoto
Dan begin je een competitie met profclubs met alleen echt gras. Scheelt al de helft.
0 -3
Michels
Met z'n 4en? Of met alle grasclubs? Moet de rest ook maar willen. Bovendien moet je als competitie wel erkent worden door de FIFA en UEFA. Ik denk niet dat het een reële optie is.
0 0
Koningtoto
Niet met 4 clubs, maar met alle clubs die echt gras hebben, of willen. Het kan gewoon niet zo zijn dat de kunstgras clubs ons blijven gijzelen met hun ellende. Echt de omgekeerde wereld.
0 -3
Michels
Je hebt gelijk hoor, qua kunstgras. Laten we dat voorop stellen. Maar ik denk niet dat je er heel veel aan kunt doen. Een 'eigen' competitie opzetten zitten volgens mij te veel onzekerheden aan. Je kan ook niet een ultimatum stellen bar de KNVB toe. Hoe lullig het ook is, maar omdat dat kunstgras ooit is ingevoerd, is het gewoon super lastig om het weer uit te bannen.
0 0
Koningtoto
Heel simpel. Je voetbalt er niet meer op als topclub zijnde.
0 -1
Michels
En dan zegt de KNVB: dan voetbal je er maar niet meer op. Elke wedstrijd die je niet speelt is een 3-0 overwinning voor de tegenpartij.
0 0
Koningtoto
Laat de competitie maar snel beginnen en de transferwindow weer snel sluiten. Scheelt een hoop geteisem hier. Wat is AS een verzamelplaats voor idioten geworden, de tering.

Met vriendelijke groet,

Objectojood.
1 -5
RayJordaan
Was jij geen moderator?
1 -1
Koningtoto
Ja, maar ik was tegen de reclame en zo....

Verder was ik voor ipbans, was in die tijd nog nuttig :p
1 -2
..::Rootje::..
Ga je ons verlaten?
1 -3
Koningtoto
Ligt er aan of jullie me voor de 23e keer gaan bannen. Ik doe niet zoveel verkeerd toch?
3 -2
..::Rootje::..
Je account is nog actief.. en zolang je binnen de grenzen blijft, blijft dat ook zo.

Dat geldt voor iedereen.
1 -1
Koningtoto
Dat is dan voor het eerst Rootje, ik ben 22 keer gebanned omdat ik hetzelfde IP adres heb als je weet wel. Vond ik een beetje jammer :p
0 -2
Dennis1964
Lekker XXX
1 0
Koningtoto
Mijn advies wordt in de wind geslagen. Men is volop bezig met conclusies trekken. Schattig.
1 -15
MPAjax
oke zoon..
0 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Ok Johan Boskamp
5 -1
Koningtoto
Sorry, dit is wel grappig. Een trol die mij probeert de les te lezen, fok jou.
2 -10
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Trol?
0 -3
Koningtoto
Ja, of moet het troll zijn? Ben oud, dus weet niet precies hoe je gefrustreerd iemand schrijft in heden ten daagse internet taal.
0 -2
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Bijzonder kind ben je
0 -2
Koningtoto
Dat is wat je ouders ook van jou zeggen. Maar je bent echt speciaal hoor. :')
1 -3
Ozymandias
Told you so, this is AS...
1 -10
jackwolf
Ja inderdaad. Wat een stelletje stuiterballen hier zeg...ADHDShowtime!
1 0
Niels.
Zou de focus niet moeten liggen op het kopen van een reservedoelman?
Je moet er toch niet aan denken, Onana geblesseerd en Lamprou op goal.
9 0
Vlieske
Yep klopt. Hele hoge prio.
0 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Ja Lomprou bakt er weinig van, totaal geen vertrouwen in.
0 -1
Jelephi
Hoe speelde magallan?
2 -1
LouisVonGoal
Met zijn shirt in z´n broek.
12 -1
WantAmsterdam
moeilijk te beoordelen, niet erg opvallend, maakte wel en belangrijke overtreding waarvoor hij geel kreeg
2 0
insectenverdelg
had ook een hele beroerde inspeelpas daarvoor. Maar was te kort om hem echt te beoordelen.
2 0
amthree
Babel naar fulham.
3 -1
geDaante
Veel te veel voorzetten en opportunistisch gedoe. Dit door de lopende Van de Beek op 10, Tadic en Ziyech op de flanken. Dolberg krijgt zo geen aanvoer over de grond vanaf het middenveld.

Ik vind er geen zak aan, en het is veel te opportunistisch. Het is bewezen dat voorzetten vrijwel kansloos zijn. De voorzet zelf moet perfect zijn, en dat is het niet vaak, en de afronding, wat dan vaak een kopbal is, is ook erg moeilijk, om er altijd maar kracht en de juiste richting aan te geven. Zeker tegen sterke en grote CV's, is iemand als Dolberg en Van de Beek kansloos. Weg wapens.

Zet gewoon weer een creatieve, handige zeer technische speler op 10, die de bal wil hebben, en er iets geniaals mee kan, Dolberg en de vleugelspelers kan wegsteken of kort mee kan combineren, die een mannetje voorbij kan met de bal, ruimte voor zichzelf kan maken om te schieten randje 16, en ook eens veel meer gedoseerd eens een loopactietje maakt. Dan ben je veel gevariëerder in de laatste fase, en creëer je meer uitgespeelde kansen over de grond, in plaats van kansloos geloop en voorgezet.

Echt frustrerend dat Ajax na visie Cruijff, die helaas in het eerste nooit is toegepast, deze weg is ingeslagen.
11 -13
Knalpot
Wat lul je nou? We voetballen al zo'n beetje sinds eind jaren 60 volgens de visie van Cruyff, althans altijd met gedeelten daarvan, soms een puntje op de i ergens anders maar in grote lijnen is het altijd de visie Cruyff=Ajax geweest. Dat er altijd zieltjes zijn die willen zeiken om het zeiken moet jij weten, jij beperkt er je leven mee....niet ik!
1 0
Koningtoto
Lol, een zaterdag potje om niks en zo'n verhaal ophangen. Geweldig!
3 -4
Ajax#1900
Ik vind het wel mooi dat iemand zo veel passie voor Ajax/voetbal heeft.
2 -2
Web
Het is maar hoe als je het bekijkt, je kan ook doorslaan
1 -3
Koningtoto
Tja, gek dat er zoveel mensen twijfelen of het wel een Ajacied is überhaupt. Maar prachtig die teksten joh.
0 -4
Ozymandias
Ik denk dat weinig mensen hier twijfelen dat geDaante een enorme Ajax supporter is. Alleen een vaak wat zure Ajax supporter die niet inziet dat de pracht van de Ajax School nou juist is dat er meerdere interpretaties van mogelijk zijn die allen op hun eigen manier vorm geven aan de basisprincipes van de Ajax School. Trainers als Michels, Cruijff, Van Gaal, Olsen, Bosz en Ten Hag geven allen hun eigen interpretatie maar als die niet perfect past bij de interpretatie van geDaante kan hij daar jammer genoeg niet echt van genieten (zoals nu bij de interpretatie van Ten Hag).
0 0
Ajax#1900
Ik denk niet dat mensen die hier langer actief zijn daar over twijfelen hoor. Het probleem is meer dat geDaante een vrij specifiek Ajax voor ogen heeft, waardoor zijn posts vaak negatief zijn over het huidige Ajax.
1 -1
Web
Ik heb Cruiff gevolgd vanaf zijn debuut bij GVAV tot zijn laatste wedstrijd als trainer.
Johan had als speler altijd werkers/ nuttige spelers om hem een, ruilde een technisch begaafde speler als Vanenburg in voor Wouters, omdat zijn team geen evenwicht had.
Bij Feyenoord stonden Brard en Hoekstra voor en achter hem. Om het verdedigende werk aan een ander over te laten. Niet alles romantiseren en dat doet geDaante
3 -2
MosesD
Spijker op de kop. Gaat altijd om de juiste balans.
1 0
Ajax#1900
Dat ben ik met je eens. Maar mensen hebben nu eenmaal andere voetbalvisies. Vind het wat gek dat mensen dan twijfelen of je Ajacied bent.
1 0
Wieno
Laten we het positief bekijken. Hij komt eens een keer met een gefundeerde reactie i.p.v. alleen maar te roepen dat alles slecht is. Nu is het kritisch met onderbouwing, daar er veel mensen alleen maar afbranden.
0 -1
Koningtoto
Oke, daar heb je een punt.
0 -2
Petterson1964
Kan me hier helemaal vinden.
En daarnaast is het trouwens ook funest voor Van de Beek zelf aan het worden die zich niet ontwikkelt dankzij deze rol.

Maargoed, de resultaten zijn goed dus bij kritiek wordt je direct weggezet als Ajax hater oid.
Maar ik blijf ook vinden dat er veel meer in zit.
2 -5
geDaante
Ja, mee eens, dat laatste ook, helaas.

Ik begrijp wel dat het fijner is jezelf voor te houden dat alles goed gaat, maar ik wil m'n ogen niet sluiten daarvoor.
2 -8
trooop
Helemaal mee eens. Dat is het hele seizoen al aan de gang, ik klaag er vanaf het begin al over. Ik had gehoopt dat mooi aanvallen na de winter onze volgende stap zou worden, maar daar lijkt het helaas nog niet op.
Eerstvolgende kans is als ziyech in de zomer vertrokken is. Die is de belangrijkste spil in dit spelletje.
3 -4
Koningtoto
Gek, heb je nooit zien janken de afgelopen maanden. Maar blijf volharden man.
1 -3
Sterspeler
Voor iemand die hier ooit moderator is geweest, ben je wel uiterst denigrerend en is de goede inhoud in je commentaar zeer beperkt.
0 0
trooop
Oh, als jij het niet gezien hebt dan zal ik het wel gewoon verzonnen hebben.

Advies: soms kun je beter gewoon je domme muil houden. Misschien iets voor een volgende keer.
1 0
X-RaY
Een ijzervreter op die '10' en alle creativiteit is weg. En dan?
0 0
geDaante
Dat ligt aan de mate van creativiteit en klasse van die 10. Daarom moet de 10 in mijn ogen ook je beste voetballer zijn.

Wat jij zegt geldt voor iedere speler, op iedere positie natuurlijk. Laat iemand meelopen met Van de Beek, en dan is hij compleet geneutraliseerd.

Een ijzervreter op een creatieve speler zetten, is geen garantie dat de creatieve speler geneutraliseerd zal zijn, daar creativiteit altijd wel geregeld zijn weg vindt. Een zeer goede, creatieve en technische 10, maakt het samenspel ook beter, is beter in te spelen, en zo kun je een ijzervreter ook omzeilen.
0 -1
MosesD
Jij was überhaupt toch tegen spelen met de 10?
0 0
Web
11 tegen 11 en wie de meeste goals maakt, en de misten tegen krijgt die wind
0 -2
Petterson1964
Gertjan Verbeek is ook aanwezig.
1 0
Web
Ga jij nou kaar lekker met GeDaante romantiseren
Lees maar eens wat ik op 22.06 uur zeg

Ik heb 17 jaar in een eerste klas elftal gespeeld, van mijn 17 jaar tot 34 jaar ( hoogste klasse in Nederland toen ) zaterdag amateurs.
Ben in die tijd 2 keer uitgeroepen als beste Amateur voetballer van Nederland. Ga nou niet de wijsneus uithangen. Ik weet echt wel wat er verlang word in het veld.
0 0
Ajax#1900
Zo lang het ons aller Ajax maar voor de wind gaat dan
1 0
Sterspeler
Liever ruime vind, dan ga je in planee.
0 0
Koningtoto
:') Wat een hoop verspilde ruimte op het internet. Je zegt gewoon niks, met heel veel woorden.
0 -2
Ozymandias
Tegen verdedigend ingestelde ploegen zou een klassieke '10' juist veel te veel mensen naar het centrum toetrekken waardoor het nog voller komt te staan in het laatste 1/3 van het veld. Daarom hanteren tactisch goede hoofdtrainers als Pochettino en Klopp een moderne '10' die juist spelers uit die ruimte weg trekt. Guardiola (volgens Cruijff de tactisch beste hoofdtrainer die hij ooit heeft gezien) hanteerde bij Bayern ook regelmatig zo'n speelstijl met Müller op '10'.

Cruijff heeft zelf een behoorlijke periode met Bosman als '10' achter Van Basten gespeeld en die speelde eigenlijk gewoon als tweede spits. Later werd Van Basten op '10' achter Bosman gezet maar de speelstijl bleef hetzelfde.
2 -5
MosesD
Klopt. Met dien verstande dat van Gaal al vaak met Müller op 10 speelde.
1 -1
Liam
Ben het met je eens want als je een echte 10 achter de spits zet dan ben je te statisch in de belangrijke zone tussen middenveld en spits. Juist in die zone moet je spelers hebben die er komen en niet al staan. Dan voorkom je ook dat een 10 constant de bal krijgt met de rug naar de goal. De enige actie die je dan kunt maken is de klassieke 'ik stap over de bal en laat deze lopen naar de 9 waarna ik omdraai en mezelf aanbied voor de 1-2'.
1 -1
geDaante
Een lopende 10, veelal diep zonder bal (Van de Beek, Neres) loopt de 16 dicht, ja toch? Die komt te dicht tegen de spits aan te spelen.

Daarom ben ik ook een voorstander van echte buitenspelers die wel naar binnen komen, en twee halven, dus met de punt naar achter. Dan trek je het juist meer uit elkaar en is het qua positionering allemaal mooi verdeeld qua ruimte onderling. Je hebt ook een man meer dieper op het veld, maar die niemand in de weg loopt.

Guardiola gooit het echter niet op voorzetten, op Müller werd meer gestoken dan dat er hoge voorzetten op werden gegeven.

Ik heb vandaag Van de Beek geen mensen echt zien wegtrekken, het bleef daar gewoon heel compact. En met een betere en andere veldbezetting en invulling, had je daar best doorheen kunnen combineren, steken, etc.
Men gelooft blijkbaar niet het kunnen van dit Ajax om dat te doen, en dus gooit men het maar op ruimtes trekken en voorzetten geven. Dat vind ik een zwaktebod. Dan geef je eigenlijk aan dat je er niet doorheen denkt te kunnen voetballen.

Had je hier Ziyech op 10 gezet, en Neres op rechts, had je veel meer acties, initiatief en daamree verrassing gehad.

Je zegt wel dat Ziyech zoveel balverlies lijdt, en dat is ook zo, maar je hebt niet voor niets een blok van twee controleurs erachter, en van balverlies kan je juist gebruik maken, door daarna meteen weer fel druk te zetten, en gebruik te maken van de omschakeling. De tegenstander wil dan net eruit komen, en staan dan minder goed georganiseerd.

Je hebt een lopende 10 die de 16 veel induikt en randje 16 hangt, en ook twee 10-en die naar binnen komen, meer nog dan de buitenspelers die naar binnen trekken. Dan wordt het juist zeer compact en druk.

Het lijkt allemaal heel aanvallend, en dat is het ook wel, maar heel veel is gebaseerd op de verdedigend organisatie. Twee10-en op de flanken die niet zo diep staan als buitenspelers en compacter. Een lopende 10 die geen gekke dingen doet aan de bal en zo minder balverlies lijdt. Een blok van twee controleurs erachter, etc.
3 -3
Ozymandias
"Een lopende 10, veelal diep zonder bal (Van de Beek, Neres) loopt de 16 dicht, ja toch? Die komt te dicht tegen de spits aan te spelen."

Dit is precies waar je totaal de mist in gaat en daar hoef je mijn woord niet voor te nemen. Zoek maar eens op waarom Pochettino voor Dele kiest op '10', waarom Klopp voor Firmino kiest op '10' en waarom Guardiola bij Bayern regelmatig met Müller op '10' speelde. De moderne '10' staat er om samen met de spits de verdediging uit elkaar te trekken (zoals Klopp zei: "to strech the defence") waarbij het centrum van het laatste 1/3 van het veld zo veel mogelijk open wordt gehouden en de creatieve spelers in de half-spaces komen te spelen.
0 -3
Sterspeler
Ik kan me vinden in je post. Maar waarom een ETH dan alsnog voor een Donny kiest, terwijl een Neres een betere balbehandeling heeft, sneller is, beter kan afmaken en bijna altijd bij een doelpunt betrokken is (ook door zijn overzicht), is me een raadsel.
0 0
Ozymandias
Omdat Vd Beek veel meters in dienst van zijn ploeggenoten maakt (om gaten centraal en in de half-spaces te trekken in het laatste 1/3 van het veld) terwijl Neres vooral brilliante loopacties maakt (vooral in het kanaal tussen de back en centrale middenvelder) in dienst van zichzelf. Dat is ook een geweldige kwaliteit maar voor een links- of rechtsbuiten en minder belangrijk voor de '10'. Op basis wat ik van mensen als Guardiola, Klopp en Pochettino heb gelezen en gehood denk ik dat dit is waarom Ten Hag deze keuze maakt.
0 0
insectenverdelg
met ziyech en tadic als naar binnen trekkende buitenspelers moet je helemaal geen 10 hebben die constant on de bal komt volgens mij. Dat loopt elkaar oo een gegeven moment in de w3g. Daarnaast vond ik dat Ajax veel meer met voorzetten in de diepte speelt dan van de flanken , waar Gedaante het hierboven over heeft ( zoals de 3-2 vandaag viel) Dat is imo een veel gevaarlijker wapen. Ik blijf erbij sat t grootste wapen variatie is
en ja daar hoort soms ook een voorzet van de zijkant bijzoals Nous deed bij de 1-1. Dat dit geen grootse pot was sluit ik me zeker wel bij aan. Maar dat is imo niet zon ramp in eem oefenpotje. Ik heb de afgelopen 10 jaar zelden zo constant goed voetbal in de eredivisie fezien
Soms zelfs op 70 of 80% .
1 0
Web
Als je er geen zak aan vind lekker niet meer kijken naar Ajax
Zo vermoeiend
5 -7
WantAmsterdam
Oh ja, was’t even vergeten, maar wat een verschil tussen Onana en Lamprou...
2 -1
LouisVonGoal
Waar was Traore?
4 -1
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Moet Ajax 36 spelers opstellen per wedstrijd?
2 -1
Koningtoto
Minimaal.
0 -1
AJAIXIXIXI
Ja.
1 0
mercurius3
Ajax heeft een erg zwakke bank. Kristensen, eiting, Huntelaar, de wit, lamprou, sinkgraven etc. Komen eigenlijk allemaal tekort voor Ajax. Dit gezegd hebbende, Kristensen vind ik niet eens heel slecht.
0 -25
Mario65
Huntelaar zwak?
Jij vind Dolberg die toevallig eens scoort zeker geweldig?
Hij was de hele wedstrijd niet te zien...
Ajax speelde daardoor zo goed als met 1 man minder.
Het enige zwakke is jouw verstand van voetbal
3 -4
Ozymandias
Gast, Dolberg was de gehele wedstrijd bezig met gaten trekken. Dat hij niet veel aan de bal kwam betekent niet dat hij niet belangrijk in het positiespel was.
2 -4
Mario65
En ik maar denken dat een spits wordt neergezet om te scoren....
Dan moeten wij zijn titel van spits maar veranderen in gatentrekker...
Wat een slap excuus.... Ajax heeft een beest in de 16 nodig... geen gatentrekker.
Dolberg is gewoon totaal niet op zijn oude niveau en gezien de tijd die hij nodig heeft om daar weer te komen.... Dat moeten we nog maar gaan zien dan.....
4 -2
Ozymandias
Scoort Dolberg dan niet?! Volgens mij heeft hij dit Eredivisie seizoen toch echt gemiddeld elke 99 minuten een doelpunt gemaakt. Dolberg wordt minder in het combinatievoetbal betrokken maar heeft nog steeds een belangrijke rol in het positiespel én hij scoort veel.
0 0
Sterspeler
Dolberg is niet op zijn oude niveau qua balbehandeling wellicht, maar hij verricht ontzettend goed werk. Ook hoe hij weer die pingel veroorzaakt spreekt van grote klasse. Wij verguisten destijds Balotelli voor die Schwalbe, maar Dolberg doet hetzelfde en heeft er een handigheid van gemaakt om vrije trappen en pingels mee te krijgen. Dan noem ik pas 1 kwaliteit van hem. Let maar is op zijn positionering. Hij is bijna altijd aanspeelbaar of creeert ruimte voor een medespeler.

Een Huntelaar is vooralsnog een zeer goede spits voor Ajax (zeker om wat te forceren of de tegenstander te vermoeien), maar het is niet het type spits wat je elke wedstrijd nodig hebt. Wat dat betreft snap ik ten Hag zijn keuzes wel. Alhoewel hij van mij soms wel eerder mag wisselen.
0 0
Ajax#1900
Een beest in de spits? Er moet een technische speler staan die slim is qua loopacties omdat we altijd tegen een muur spelen .We zijn Ajax, niet Watford waar ze de bal op Troy Deeney rossen en hopen dat het goed gaat.
0 0
Wieno
Owja dat ze daar nog niet op zijn gekomen in de technische staf. Een beest i.p.v. iemand die gaten trekt. Dat is natuurlijk DE oplossing voor alle clubs die de bus parkeren. Gewoon Tedje v/d Parre in de spits, probleem opgelost.
1 0
Ajax#1900
Weinig mensen zien dit helaas. Dolberg is geen spits die je puur op goals moet beoordelen. Sowieso is dat een ouderwetse gedachte natuurlijk. De klassieke spits is aan het uitsterven. Alles draait om beweging in de voorhoede. Daarmee ben je onvoorspelbaar en dus lastig te verdedigen, zelfs wanneer de tegenstander verdedigend speelt.
1 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Dolberg is een spits en die staan er om doelpunten te maken. Wat boeit mij verder hoe hij speelt.
1 -1
Liam
Ik wacht op de explosie van Dolberg. Hij lijkt toch echt aan de beterende hand, hij ziet er krachtig uit en oogt topfit nu. Die penalty lokt hij slim uit en dat goaltje wordt onderschat qua technische moeilijkheidsgraad.
Onder Bosz kreeg hij meer ruimte.....maar toch denk dat Kasper binnenkort onze smaakpapillen ouderwets gaat verwennen. Waarschijnlijk in De Kuip....de plek waar hij al twee jaar achter elkaar bijzondere dingen heeft gedaan.
3 -1
Web
Word steeds beter, begin alweer te genieten van hem
1 -1
Ajax#1900
Klopt, mooi om die progressie te zien (wat langzaam gaat overigens). Ik hoop dat hij zo verstandig is om komende zomer niet te vertrekken zodat hij een top seizoen kan draaien en een mooi EK kan spelen.
1 -1
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Precies ik geloof ook heilig in hem net als Donny. Geef ze even de tijd en je wordt dubbel terug betaald.
1 -1
grannig mokum1
HAHAHAHAH
0 0
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Wees eens tevreden met dit team! Moet je wat te zeiken hebben?
5 0
Duif63
Ik zit te denken.... zou die Pavon niks voor ons zijn ?
2 -1
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
NOU die voegt zeker wat toe Ajax! Of denk jij niet Druif?
1 -2
Jelephi
Echt stoppen met die naam.
1 -2
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Wat is er mis met zo'n uitmuntende speler?
1 -1
Koningtoto
Het belachelijke prijskaartje om mee te beginnen. 40 miljoen? Zelfs Madrid denkt daar 30 keer over na.
0 -1
Web
Als je er per wedstrijd een of twee laat spelen, doen ze goed mee.
Maar zet je ze er 5 in dan word het echt minder.
Maar waar niet, buiten de grooste clubs in Europa?
5 0
Ozymandias
"Maar waar niet, buiten de grooste clubs in Europa?"

Haal "buiten de grooste clubs in Europa" maar weg. Clubs als Barcelona, City, Real, etc. zijn ook veel minder als ze vijf van hun basisspelers missen.
3 0
Sterspeler
Alhoewel het bij Real nu weinig uitmaakt. Ongeacht wie erin staat spelen ze voor hun kunnen droevig.
0 0
Ajax#1900
Erg zwak vind ik overdreven. Er is altijd ruimte voor verbetering, maar vergelijk het eens met onze enige concurrent. Ik wordt niet blij van Sainsbury, Isimat (nu besikrasy), Behiche oid
1 0
mercurius3
Neuh, dat klopt, bij PSV is het ook maar matigjes.
0 0
WantAmsterdam
Hoop Gravenberch vaker te zien, is de volgende op wie heel de Europese top zal aassen (zegt men dat zo? Op Google niet slimmer geworden) , hele mooie speler. Verder vond ik Neres geweldig en ook kristensen erg goed, misschien wordt het nog wat met hem. Maar goed had ook heel veel ruimte en tijd soms
5 -3
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
Dan moet je naar de training gaan, daar je hem elke dag zien namelijk.
0 0
Liam
Gravenberch niet te geforceerd snel brengen, nergens voor nodig. Daarnaast is hij dan voor zijn 20e alweer weg. Hebben we niks aan. Ryan heeft zich overigens wel vergeleken met een half jaar terug alweer spectaculair verder ontwikkeld. Fysiek ook maar vooral ook de rust aan de bal en de penetratie door het centrum. Ben benieuwd waar zijn ontwikkeling gaat eindigen. 16 jaar.... poeh.
4 0
joodje!
Ik denk dat je Gravenberch wel snel moet brengen. Heeft hetzelfde wat Bazoer een beetje had, namelijk wat nonchalance over zich icm weinig tactische discipline. Hoe eerder hij hiermee op zijn plaat gaat, hoe meer tijd hij heeft om er iets aan te doen.
Als hij op z'n 22e op zijn plaat gaat zal hij misschien sneller voor het buitenland kiezen dan wanneer hij dit op zijn 18e doet. Ajax moet hem hierin uiteraard heel goed begeleiden, maar volgens mij hebben ze hard geleerd van het verleden.
0 0
WantAmsterdam
Ja ben er ook bang voor, met die makelaar... maar als hij het niveau al aan zou kunnen kom je niet om hem hen, moet je maar hopen dat hij zijn contract verlengt...
0 0
Middenweg401
Het is "azen op".
Kristensen lijkt inderdaad beter te worden.
5 -1
WantAmsterdam
Jij een Illegal bedankt, dacht het al, en ja, weet dat het niets uit maakt, maar vind een correcte orthografie gewoon belangrijk haha :)
2 0
Illegaal
Azen... maar maakt niks uit, we weten wat je bedoelt
2 -1
wolterx
Heeft al wat topaanbiedingen afgewezen, dusja, hij kan wel eens volgende zijn waar de Europese top op zal gaan azen.
4 -1
insectenverdelg
hopelijk pas nadat hij 18 is en iig een 5 jarig contract heeft getekend. Maar is Mino niet zn zaakwaarnemer?
0 0
Ajaxvooraltijd
Nou de ruimte viel juist wel mee. Ze stonden notabene met z'n 10en te verdedigen. Denk juist doordat hij zich niet makkelijk laat wegzetten. Want op kracht en snelheid zijn er weinig spelers die hem de baas zijn.
1 0
Ajaxvooraltijd
Spelers zonder geweldige motoriek zoals Kristensen, Ekkelenkamp en vd Beek moeten we misschien ondanks dat het er allemaal niet samba uit ziet toch wat meer gaan waarderen. Huntelaar heeft dat ook maar moet je zien hoeveel Ajax al die jaren aan hem heeft gehad.
8 -6
joodje!
Van de Beek moeten we afscheid van nemen om mentale redenen. Verongelijkt juichen na een 2-0 in de eerste wedstrijd van de poulefase van de CL en via je zaakwaarnemer in de media huilen over te weinig speeltijd.
1 0
Aeter
Nu ben jij degene die dit weer terug moet halen en het dan ook nog eens schromelijk uit zijn verband trekt. Van de Beek is een prachtig product van de jeugdopleiding en moet gekoesterd worden, dan kunnen we er nog zeker een hele tijd van genieten. Hij mag van mij aanvoerder worden als de Ligt eind dit seizoen vertrekt. Daar heeft hij de juiste instelling voor en dat verdient hij ook. Ik zal begrijpen waarom mensen als jij zo erg kunnen afgeven op rasajacieden als Donny. Sorry, maar daar kan ik met mijn hoofd niet bij.
1 0
joodje!
Ik begrijp dat hij in jouw ogen een ras Ajacied is, hele opleiding doorlopen, met dezelfde teams.
Maar iemand die een bedreiging vormt voor de teamgeest is in mijn ogen geen rasajacied meer, want dan heb je dus niet het beste met Ajax voor.
Ik vind het lekken naar de media via je zaakwaarnemer geen makkelijk voorbeeld, dat is iets waar je van tevoren uitgebreid over nadenkt en overleg over pleegt. Donny komt in interviews altijd een beetje dommig over, dus ik vermoed dat hij zich heeft laten ondersneeuwen door Guido Albers. Maar dat interesseert me dan niet, het gebeurt wel. Topsport is keihard. Als hij meer van dit soort dingen flikt eindigt hij als een Justin Kluivert, die weliswaar talentvoller is dan Donny. Nog zoveel clubliefde, maar op lange termijn word je uitgekotst door de publieke opinie.
0 0
Hans Kraay Jr.
Doe je vd Beek echt mee tekort.
1 -2
CruyffFootball
Laten we Van de Beek met Kristensen en Ekkelenkamp gaan vergelijken.
3 0
Liam
Krijg soms het idee dat spelers hier op etnische zaken worden vergeleken. Laat dat eens....gewoon kijken wat de speler kan en niet kan.....niet of hij een blonde kop heeft of een paar lange donkere benen.
0 -1
WantAmsterdam
inderdaad, maar van de beek doe je wel een beetje ermee te kort, want ook al is zijn motoriek niet die van frenkie gaat het hem normaliteir wel wat makkelijker af dan Ekkelenkamp, bij Ekkelenkamp heb ik soms het gevoel, waaat doet ie? heeft soms wel af een toe mooie momenten zoals die pass, maar toch vind ik dat overal net iets te kort komt voor een Ajax middenvelder.
Kristensen, tja kan zich nog ontwikkelen, Problem bij hem is ook dar hij verdedigend nog vaak wat foutjes maakt
2 -2
Ajax#1900
Is op z'n minst een nuttige speler idd. Ik denk ook dat hij zeker niveau AZ gaat halen, en wie weer meer. Hij is pas 18 en heeft veel inzicht en scorend vermogen. Klaassen begon in 1 op z'n 20e. Ik ben benieuwd waar hij staat over 2 jaar.
3 0
WantAmsterdam
Inderdaad, misschien verhuren en verder kijken hoe hij zich ontwikkelt, potentie voor een club als AZ heeft hij zeker
0 -1
Ajax#1900
Dat lijkt mij ook een prima optie voor volgend seizoen (mocht er geen plek in de selectie voor hem zijn).
1 -1
diamanti
Je moet je toch afvragen of je spelers van het niveau Kristensen niet zelf op kan leiden.
0 0
insectenverdelg
iig of de scouting deze niet links lan laten liggen.
0 -1
insectenverdelg
vd Beek is echt een ander niveau dan de eerste 2.
4 -3
Lane 8
Sowieso begin ik kristensen ook wel steeds meer te waarderen. Onze houten klaas
7 0
trooop
Ekkelenkamp heeft iets. Hij heeft zich vermomd als matige, vooral diepgaande speler, terwijl hij stiekem op enorm hoog tempo allerlei moeilijke dingen kan. Ik meende het vorig jaar al te zien (nog laat waarschijnlijk, volgens sommigen), maar die gaat in de toekomst nog heel veel mensen verrassen. Hem in één adem noemen met dani de wit, zoals hier standaard gebeurt, slaat al heel lang nergens op.

De wedstrijd is verder de moeite van het bespreken niet waard.
9 0
EKS
Op De Toekomst hebben ze al meerdere jaren veel vertrouwen in hem. Staf volgt hem nauwlettend.
Blijkt ook wel uit de kansen die hem woeden gegund.
0 0
Ajax#1900
Die vergelijking met Dani vind ik ook wat vreemd, want hij is ruim 2 jaar ouder en heeft iets van 60 wedstrijden in JA gespeeld.
0 0
Web
Kijk er van op, maar k ben het met je eens.
Funcionele techniek daar gaat het om.
Al denk ik niet dat hij zich in de basis speelt
1 -2
trooop
Functionele techniek in combinatie met inzicht. Of visie, zo je wil. Hij heeft de situatie heel vaak van tevoren al ingeschat, waardoor zijn handelen nóg sneller wordt. In feite een beetje zoals davy klaassen, met dit verschil dat klaassen wat hij wel zag meestal niet uit kon voeren.
Plusje voor ten hag erbij, die van meet af aan al fan van ekkelenkamp lijkt.
2 0
witchmaster11
neres gaat niet weg zins ter hag het wereldkundig heeft gemaakt dat het aan de rvc ligt dat zullen ze niet durven , want ter hag heeft het slagen van de comp bij hun gelegd indien neres weg gaat ter hag is een andere slag trainer ze zullen er wel spijt van hebben
3 -1
jackwolf
Punt
2 0
GvanderK
4 goals in de tweedehelft is niet verkeerd
2 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
we moeten niet vergeten,tegen 11 andere spelers.
al denk ik dat ajax gewoon niet voluit speelde.
2 0
Illegaal
Maar we moeten ook niet vergeten tegen 11 fitte spelers die nog geen helft in de benen hadden.

Nee Ajax speelde duidelijk niet op 100%... trouwens de weersomstandigheden waren ook niet top, was eigenlijk te warm, voetbal is een wintersport. Die commentator zegt wel 23 graden maar in de zon is het veel warmer, het weer was in het voordeel van die Brazilianen
0 -1
Oliveira
5 goals bedoel je?
0 -2
ST
Gewoon zo spelen:

Onana
Nous - De Ligt - Blind - Nico
Vd Beek - Frenkie - Ziyech
Neres - Dolberg - Tadic

Al je beste spelers in de basis en op hun oorspronkelijke positie.
14 -2
Obnoxious
Ga je dus weer zonder Schone spelen.. Er zijn nu al 4 trainers gekomen die Schone aanvankelijk niet serieus namen, maar uiteindelijk staat hij er iedere keer weer in.
4 -2
Ozymandias
Schöne is de meest onderschatte speler uit de historie van Ajax. Hij is van ongelofelijk belang in het opbouwspel van Ajax maar mensen willen dat liever niet zien.
3 -1
Liam
Dat werd in de eerste helft tegen Bayern pijnlijk duidelijk.
1 -3
AjaxCitizen
Kijk anders de wedstrijd uit bij Bayern. Daar werd pijnlijk duidelijk dat Schöne zich juist te makkelijk laat aftroeven in de opbouw als er druk wordt gezet, waardoor er mogelijkheden voor de tegenstander zijn om te counteren.
1 -1
joodje!
Beter nog, kijk de wedstrijd thuis tegen Bayern. Hoe het ging zonder Schone. De intensiteit waar toen mee gespeeld werd, heeft Schone de tactische discipline nooit voor getoond.
0 0
Liam
Veel mensen vergissen zich in Schone omdat ze hem af en toe een bal verspelen. Net op het punt waarin Lasse fantastisch is, de bal bij zich houden en op tijd afspelen, wordt hij afgekraakt. Das een beetje krom of niet? Je gaat ook niet De Ligt een ontzettende beperkte verdediger noemen als hij een keer een verkeerde sliding maakt of een kopduel verliest toch?
Schone is in de driehoek met Blind (na Lasse de nr 2 qua meest onderschatte speler ooit) en Frenkie zooooo ontzettend belangrijk voor Ajax. Dat is niet te filmen. Dat onderlinge spel van deze drie is van een ongekend niveau.
Ik zeg jou: als Schone een iets hogere handelingssnelheid erbij zou hebben dan had hij nu het shirt van Kroos al 8 jaar aangehad. Omdat dit niet zo is (voordat je begint!) zit hij bij ons. Thank god.
3 -1
joodje!
Klopt. En als je als Ajax zijnde de top het lastig wil maken, moet je zoveel mogelijk het niveau Kroos nastreven. Dus als je beter voorhanden hebt (Frenkie, Ziyech, Blind als 6 met Wober destijds als CV), moet je dat opstellen en Schone op de bank positioneren.
0 0
AjaxCitizen
Europees is het niet af en toe dat hij zich laat aftroeven. Het is bijna elke Europese wedstrijd wanneer de tegenstander een beetje druk geeft.

En nee. Schöne zou niet 8 jaar in de basis bij Real hebben gestaan als hij een hogere handelingssnelheid had. Dan was hij nog altijd minder dan Kroos en had Real in dat tijdsvak nog steeds betere alternatieven kunnen halen die op die positie kunnen spelen zoals David Silva, Fernandinho, Verratti etc.
0 -2
Ozymandias
Inderdaad.
0 0
Web
Schone voor de zoveelste keer afgeschreven
Hij maakt de Kuip straks wil stil, met een geweldige swabber bal.
4 -1
Ozymandias
Dan wordt je op de counter geheel overlopen.
0 -10
AjaxAmsterdam
Ziyech op 10 en Frenkie links en ik teken voor deze opstelling. Neres hoort ook gewoon in de basis, ten koste van Schone.
1 -1
PeterVKV
Niet als Donny gewoon in een behoudende rol speelt naast Frenkie. Onzin dat hij dat niet kan. Ik denk zelfs dat hij daar beter tot zijn recht komt dan op 10.
3 -3
CruyffFootball
Dat was 2 jaar geleden wel te zien in de EL.
Van de Beek speelde als 6 geweldig tegen Schalke en viel daarnaast vaker goed in.
1 0
AjaxCitizen
Op basis van wat?
0 0
Ozymandias
Op basis van de spelers die op het middenveld staan en het feit dat er geen type Sánchez centraal achterin staat met een enorme snelheid om veel gaten dicht te lopen.
0 -2
AjaxCitizen
Waarom mis je bij het middenveld DVB- Frenkie- Ziyech een type Sanchez achterin en wanneer Schöne er staat niet? Met Schöne heb je een speler op het middenveld die zich vaak genoeg laat aftroeven, waardoor je ook in problemen komt. Dat hebben de Europese wedstrijden wel aangetoond.

En zoals PeterVKV zegt, kan je DVB gewoon in een behoudende rol laten spelen naast Frenkie. Dus zie het probleem niet als het middenveld uit DVB - Frenkie - Ziyech bestaat.
0 0
Liam
Voetballers die preventief werken door techniek, positionering en slimheid vallen minder op bij het gros van de mensen. En worden dan afgerekend als hij onnodig, meestal door een fout van een medespeler, ineens tegen een overmacht komt te staan.
0 0
Web
Schone zijn meerwaarde zit in zijn opbouw en positie spel
Dat is van heel hoog nivaue
Daarom zijn de trainers erg gecharmeerd van hem
En nemen ze zijn balverlies op de koop toe
1 0
AjaxCitizen
Frenkie kan je die rol in de opbouw net zo goed geven. Is veel sneller aan de bal en kiest er eerder voor om vooruit te voetballen. Bij Schöne gaat het op een lager tempo en geeft vaak genoeg balletjes breed en terug.

Zie dus niet in waarom je voor de opbouw per se Schöne nodig hebt.
0 -1
Ozymandias
Omdat Schöne positioneel in de omschakeling naar balverlies veel beter is dan Vd Beek en De Jong. Hij is zijn man inderdaad wel eens op snelheid kwijt maar positioneel doet hij enorm veel in de omschakeling naar balverlies.
1 0
Liam
Op het moment dat een Ajacied, die opgesteld staat als opbouwende middenvelder, als een gek in de lengte-as achter een tegenstander aanmoet.....dan is er elders op het veld veel misgegaan waar primair wat meer aandacht aan besteedt moet worden dan aan het feit dat Lasse op dat moment eruit gelopen wordt door een type Thomas Muller.
0 0
AjaxCitizen
Hij staat positioneel alleen beter, om zijn gebrek aan snelheid te compenseren. En toch heeft heb je er weinig aan als hij er staat, aangezien hij het qua tempo niet kan bijbenen. Verdedigend voegt hij niet veel toe.

Ik vind Schöne een prima gozer, maar heb liever dat iemand anders er staat. Europees erger ik me er kapot aan dat hij zich te vaak in duels laat aftroeven wat kan leiden tot een gevaarlijke counter. Als je wilt doorgroeien, moet je ook moeilijke keuzes maken. Een daarvan is Schöne vervangen door iemand anders.
0 -2
Ozymandias
"Hij staat positioneel alleen beter, om zijn gebrek aan snelheid te compenseren."

Je kan beter langzaam zijn maar op de juiste plaats staan dan snel staan en op de verkeerde plaats te staan.

"Verdedigend voegt hij niet veel toe."

Dat zie ik totaal anders. Schöne voegt verdedigend heel veel toe door zijn geweldige positionering in de omschakeling naar balverlies.
1 0
tomtiedom
Tagliafico in de rust gewisseld. Waarom? Geen blessure hopelijk?
3 0
Liam
Zijn vriendin belde. Ik heb laatst foto's gezien...dan zou ik ook meteen vertrekken.
1 0
tomtiedom
Pfff zou mijzelf niet eens opstellen, Lekker binnen blijven dan :-D
0 0
Liam
Precies. Laat die andere gasten maar ballen, ik zou het bubbelbadje laten vollopen.
0 0
X-RaY
Beetje hoofpijn misschien?
0 -1
Engeltje
Denk het wel, maar ook uit voorzorg verwacht ik
1 0
iammike
Goede voorbereiding op de schuimbekkende Kuip over 2 weken.
0 0
diamanti
Het is maar een oefenwedstrijd.
0 0
LouisVonGoal
Hebben we de beker gewonnen?
0 0
Schip
Ok, waar is die petitie voor Neres. Ik wil graag een kruisje zetten. Sterker nog, ik maak er gelijk drie kruisjes van.
13 -1
PeterVKV
Neres gaat niet weg. Volgend jaar is Ziyech weg en is hij sowieso de vaste man op rechts. Fuck the money.
1 0
Tijndw
Ik snap al die kritiek op Ekkelenkamp niet, ik vind hem best goed.
13 -6
X-RaY
Alles moet super technisch zijn hier op AS. Het liefst Ronaldinho formaat. of zoiets
3 -4
PeterVKV
Slimme speler, goed spelinzicht, goed gevoel voor positie. Scorend vermogen. Type Klaassen. Beter dan de Wit. 18 jaar. Niets mis mee.
5 0
Ozymandias
Je moet begrijpen dat 90% van AzijnShowtime elkaar alleen maar napraat. Zeker als er een negatief sentiment om iemand heen is zijn er hier heel veel meelopers die dat graag overnemen.
6 -2
Ajaxvooraltijd
Mensen zeiken altijd vanwege motoriek. Maar soms hoeft het er niet vloeiend uit te zien om functioneel te zijn.
4 -2
insectenverdelg
Ekkelenkamp is leuk voor de eredivisie. Maar als je een jongen als Gravenberch achter je hebt ben je gewoon kansloos op het 1e.
1 -5
PeterVKV
Ekkelenkamp speelt meer voor de bal (10). Gravenberch is een opbouwer a la Frenkie (6/8). Gravenberch is misschien wel de opvolger van Frenkie. Grootste talent sinds jaren. Hij is 16. Frenkie kwam pas met 19.....
2 0
insectenverdelg
is vooral lichamelijk veel verder dan Frenkie. Doet me aan Seedorf denken.
2 -2
X-RaY
Die jongen speelt gewoon bij Ajax en maakt minuten. Dan kan je wel wat of ten Hag ziet het allemaal verkeerd.
1 -1
insectenverdelg
ik zeg ook niet dat hij niets kan, ik denk alleen niet dat hij een vaste basisspeler wordt bij Ajax. is een jongen die te goed is om niet te debuteren, maar imo net teveel mist om vaste basisspeler te worden. Is imo minder dan jongens als Klaassen, vd Beek, Gravenberch, de Jong en ook dan Nouri was. Ik denk ook nog steeds sat Sinkgraven als die op niveau komt beter is en zelfs Nous als middenvelder.
Maar nogmaals laat me aub ongelijk hebben en laat hij meehelpen aan een Ajax dat naar grote hoogte stijgt.
0 -2
X-RaY
Laten we het gewoon rustig afwachten. Zijn nog erg jong. Ajax zit daar echt wel bovenop hoor.
0 -1
Ajax#1900
In principe is Gravenberg de enige waar mee je hem kunt vergelijken qua concurrentie. Maar dat is dan ook echt een uitzonderlijk talent. Ik vind hem voor iemand van 18 jaar en bijna nul ervaring best een interessante speler.
1 0
Web
Die jongen doet gewoon zijn stinkende best.
En heeft funcionele techniek
Zal nooit een vaste eerste elftal speler worden, maar maakt regelmatig zeer mooie goals, is niet zo slecht als hier gezegd word
2 -2
insectenverdelg
ik gun m t allerbeste, net als iedere speler van Ajax. Alleen met Gravenberch achter je zal een basisplaats er niet makkelijker op worden. dat is gewoon de realiteit. Maar laat Ekkelenkamp, maar ook de Wit en Kristensen alsjeblieft mijn ongelijk bewijzen. Wel met de voorwaarde dat t niveau er niet mee omlaag gaat.
0 -1
Web
Hij zal nooit een basis speler worden, maar de minachting hier is niet op zijn plaats
0 -2
insectenverdelg
ik brn over niemand minachtend. oedereen bij Ajax kan voetballen ( hoewel ik bij Sanogo soms echt mn twijfels had :) ). Maar wij zijn Ajax dus je moet meer kunnen dan goed voetballen. Zo ben ik oom niet minachtend over Lristensen. Lan ook zeker wel voetballen. Maar komt tekort voor t niveau van Ajax. puur en alleen op basis techniek. Zou daarom zo graag is door die scoutingsrapporten doorlezen.
0 -1
Liam
Hoho. Volgens Frank kon je een bal keihard tegen Sanogo zijn borst aanschieten zonder dat hij verbleekte.
1 0
insectenverdelg
alleen als je m in zn voeten zinspeelde dan stuiterde de bal zon 10 meter alle kanten op.
0 -2
Liam
Haha. Ze hebben hem nooit gezien van tevoren. Dat merkte ik al meteen toen ze De Boer vroegen naar zijn nieuwste aanwinst. Ik meen dat het voor Rapid-uit was. Ongelooflijke rotstreek van Arsenicum Wenger.
1 0
Ozymandias
Gravenberch komt bijna altijd vanaf links terwijl Ekkelenkamp in het centrum of op rechts speelt. Ik geef hem geen grote kans om bij Ajax te slagen maar Gravenberch is geen directe concurrent voor hem.
1 -1
Liam
Compleet andere speler inderdaad. Spelers als Ekkelenkamp zijn altijd lekker voor een elftal. Als je Tadic heeft of Frenkie of Hakim....dan is het super om een gast te hebben die constant in beweging is en verticaal over de as loopt te sleuren en in gaten duikt. En daarnaast ook niet te beroerd is om niet met de bal te gaan lopen. Het geeft wat harmonica aan het team en zorgt voor afspeelmogelijkheden plus diepte tussen de linies en achter de defensie.
2 -1
insectenverdelg
snap wat je bedoelt, alleen vind ik Eklelenkamp persoonlijk een niveau lager qua talent san Klaassen en Donny hierin.
0 -2
insectenverdelg
t gaat er meer om dat er maar 3 plekken zijn. die gaan niet allemaal door jeugdspelers worden ingevuld tegelijkertijd. Als dat wel gebeurt ben ik echt bang dat hrt niveau achteruit gaat. Maar laat me maar ongelijk hebben en laat ons alles winnen zometeen met een m8ddenveld Gravenberh, Ekkelenkamp en de Wit. Alleen ik geloof niet dat dit gaat gebeuren.
0 -2
Ozymandias
Natuurlijk zal Ajax niet met De Wit en Ekkelenkamp op één middenveld gaan spelen. Dat doen ze in oefenwedstrijden en bij Jong Ajax om ze speeltijd te gunnen. Qua type lopen ze elkaar veel te veel in de weg.
0 -1
insectenverdelg
ik ben persoonlijk meer fan van een speler als Bijleveld. Vind hem technisch beter. Maar ik zie ook de pluspunten van hun tov Bijleveld mbt diepgang en verdedigende taken. Maar ik denk dat ze allemaal tekort gaan komem voor t niveau dat Ajax na moet streven. Als hier Donny en Klaassen al ter discussie staan of hij t niveau wel zouden hebben. Maar nogmaals, laat me tet aub fout hebben. ben de 1e die mn ongelijk met heel veel vreugde gaat toegeven.
0 -2
Ozymandias
"Ik ben persoonlijk meer fan van een speler als Bijleveld."

Ik ook. Ik hou enorm van lichtvoetige linkspoten. Maar dat betekent niet dat hij ook daadwerkelijk de betere speler is. Alleen dat ik meer van zijn type hou. Bijleveld heeft geen visie in zijn passing en daardoor haalt hij nauwelijks rendament uit zijn passing. Hij is een voetballer die alleen overzicht heeft over de vierkante meter waarop hij speelt en daardoor bijna altijd voor de makkelijkste optie gaat (en vaak is dat niet de betere optie).
0 -2
Liam
Iets te hoog Olaf Lindenbergh gehalte...
Serero was ook zo'n type. In de kleine ruimte het overzicht van een loep...in de grote ruimte steevast ballen in de voeten van een tegenstander schuivend terwijl er 40 meter om die gast heen niemand stond.
2 0
insectenverdelg
Serero kon geweldig kappen en draaien. Alleen had hij wel 1 probleem hij ging kappen draaien en pas daarna bedenlen wat hij met de bal ging doe. Younes had sat probleem ook. Zelden een speler gezien die zo makkelijk iemand op de 1e meters kon uitspelen uit stilstand. Maar daarna had ook hij geen idee. Dat is een verschil met een ziyech of een Eriksen. Doe zien dingen 3 keer eerder als de andere.
0 0
Schip
Het Klaassen syndroom. Als het geen techniek en finesse uitstraalt, is hij geen echte of zoiets.
4 -2
insectenverdelg
Klaassen is technisch echt beter.
0 -2
Fingerbang
Neres voor ziyech en je hebt een hele andere wedstrijd. Nu wat vaker wisselen als Ziyech zn dag niet heeft.
5 0
bazza25
Ik hoor iedereen over ekkelenkamp maar de wit is toch ook niet het niveau waarnaar we streven.. ?
5 0
mgtow
Leuke opvulling voor de eredivisie. De monden die zeggen dat wij de ere kapot maken met onze rijkdommen kunnen daarmee weer gesnoerd.
0 -2
AFC Ajax
Dat is een draufgänger die je er op het eind van de wedstrijd nog ff in kunt gooien als de wedstrijd erom vraagt.
1 0
koenos1
Beiden gaan het niet halen
1 -2
Ajaxvooraltijdinmijnbloed
wat weet jij er nou van?
1 0
jariafca020
Gravenberch, wat een speler.
6 0
X-RaY
2e helft toch wel genoten hoor. De Florida cup gaat mee naar Am☆dam :p
1 0
bremovic
ziyech moet terug naar de 10 positie en neres rechts
4 -1
Liam
Hakim had niet zoveel zin vandaag. Hij dacht aan wat chillen met zijn matties en eventueel of even naar Disney World. Serieus voetballen? Volgende week weer gasten. Toen die mafklappers van Flamengo al meteen een tikkie uitdeelden was het helemaal over voor Hakim. Kan hem niet eens ongelijk geven.
1 0
insectenverdelg
met zijn t balverlies wat opgesloten zit in t spel van ziyech is een vrije rol op rechts echt beter. Daarnaast mis je de diepgang van een 10 als je ziyech daar zet. dat ga je ook missen. vind zelf eigenlijk dat Ziyech op deze positie zn beste seizoen tor nu toe bij Ajax speelt. oom na deze mindere pot.
0 -1
bremovic
maar neres moet je geen bank zetten
1 0
insectenverdelg
ik zie ook je probleem. Ben zelf ook groot fan van Neres. Zou mss wel veel vaker met Tadic in de spits spelen. Neres dan maar oo rechts. Alleen geloof ik ook nog steeds in de come back van Dolberg. t zijn lastige keuzes.
0 -1
Liam
Ekkelenkamo wordt soms (terecht) afgekraakt hier maar als Gravenberch dit subtiele assistje had gegeven was er op AS nu massaal virtueel geëjaculeerd. Litmaniaans.
Maar goed we weten : incidentele opleving.
9 0
Ozymandias
Ekkelenkamp heeft regelmatig van dit soort strakke passjes. Hij is gewoon niet zo slecht als veel mensen denken. Daarmee wil ik niet zeggen dat hij het bij Ajax gaat redden maar hij heeft een prima functionele techniek en een goed spelinzicht.
3 -3
Liam
Deze actie en halve no-look-pass, precies in de loop en op de juiste snelheid getrokken in de verticale zone van het veld tussen middenveld en strafschopgebied gegeven.....dat kun je niet uitvoeren als je niet kunt voetballen. Dit getuigt van een bepaalde kwaliteit.
Ik denk dat Ekkelenkamp het type speler is die het moeten hebben van vaak ' in de situatie komen en daarmee een bepaalde awareness opbouwend'. Het is geen natuurtalent maar wel een speler die wel het tempo van een snelle onetouch counter lijkt aan te kunnen en daarmee dus een functionele techniek heeft.
Ik ga extra op hem letten....leuk voor die jongen dat hij nu wat positieve aandacht krijgt. Ook hier op AS.....waar inderdaad nogal wat napratertjes achter een toetsenbordje zitten te oreren.
3 0
AjaxAmsterdam
Ben het met je eens dat Ekkelenkamp wat meer credits verdient deze wedstrijd, maar ik heb Ekkelenkamp nog nooit eerder zo'n pass zien geven.
2 0
X-RaY
Vind dat je eigen spelers helemaal niet moet afzeiken.
1 -1
Ozymandias
Ik wel, bijna elke wedstrijd geeft hij wel zo'n goede strakke pass.
1 0
insectenverdelg
zie dat Bijleveld vaker doen om eerlijk te zijn.
0 -1
Ozymandias
Ik zie Bijleveld dat bijna nooit doen. 99% van de passes van Bijleveld gaat naar de speler die het dichst bij hem in de buurt staat. Hij heeft een prima pass maar stuurt zelden iemand diep doordat hij visie mist in zijn passing.
1 0
Liam
Vind Bijleveld een iets mindere uitvoering van Sinkgraven eerlijk gezegd.
2 0
insectenverdelg
mee eens.
0 0
IJzereRinus
Lekker goaltjes.. verdiend gewonnen.
0 -1
talent020
val zowat van me stoel na die steekbal. van Ekkelenkamp
5 -2
RaynoFischer
Lekker Neres :), verdiende goal
Viel heerlijk in
2 0
AFCA-B93
5 prima goals (en een pingel) in 2 wedstrijden, toppie
2 -1
Ozymandias
Hahaha, Ekkelenkamp geeft een mooie assist maar de haat hier op AS is zo groot richting hem dat niemand dat ook maar benoemd.
5 -7
Web
Laat gaan.
1 -2
RaynoFischer
Iemand niet goed genoeg vinden is niet perse haat he, lijkt me verder een aardige gozer ;)
En die assist deed hij goed
0 -2
Web
Dat is wel zo, de haat hier om deze jongen is heel bijzonder, ook op de Wit
1 -2
Ozymandias
Nee, maar het niet benoemen van goede momenten van hem om hem maar geen enkele credit te geven gaat richting haat.
1 -1
sucre
Haat tegen eigen spelers.. zo dom
2 -2
Liam
'Haat'....dat woord lees ik te pas en te onpas. Ik heb nog nooit iemand gehaat in mijn leven. Ben aub een beetje voorzichtig met dat soort woorden.
0 -1
Ozymandias
Inderdaad, maar dat is 66% van de berichten hier op AzijnShowtime.
2 -4
rexxo
Als je Azijn showtime zegt krijg je minnetjes.
Niet iedereen kan tegen de waarheid.
4 -1
Ozymandias
Ach, ik schrijf mijn meeste berichten op de App en dan zie je die minnetjes niet eens.
1 -1
mercurius3
Je bent zelf de grootste azijnzeikerd
0 -2
Ozymandias
Okay man!
1 -1
Wieno
Haha laat gaan man. Als er iemand is die zijn post van een goed fundament voorziet, ben jij t wel... Ik lees ze in ieder geval graag. Heerst alleen altijd de vraag hoe je vanuit Engeland zo goed op de hoogte bent / blijft.
1 -1
Ozymandias
Via het internet. :P
0 0
Wieno
Nou ik vind je namelijk vaak erg gedetailleerd, ook rondom jeugd en jong, voor iemand die enkel internet in de gaten houdt. Lijkt soms alsof je dichter bij de bron of de voetbalwereld staat, maar kan natuurlijk een hersenspinsel zijn ;-)
0 0
GvanderK
Dat deed hij gewoon heel goed
2 0
GvanderK
Lekkerdan!!!
0 0
Toon meer reacties