[Update VI] Politie bereikt cao-akkoord

BVeenstra, 14-09-2018 om 12:20, 125279 views, RTV Noord, KNVB, Dagblad van het Noorden, NOS | De Champions League-sjaals zijn al te koop!

Het duel tussen Ajax en FC Groningen, van volgende week zaterdag, staat mogelijk op losse schroeven. Verschillende politiebonden roepen vrijdag namelijk op tot een staking voor het hele weekend van volgende week. 

De vakbonden hebben de agenten opgeroepen om vanaf volgende week vrijdag alleen nog maar uit te rukken bij echt grote nood. Voetbalwedstrijden vallen daar niet onder. Het is dus nog onzeker of de wedstrijd tussen Ajax en Groningen volgende week wel doorgaat. 'We hebben de berichten ook gelezen en zijn het nu aan het navragen', vertelt Bas Kammenga van FC Groningen tegenover RTV Noord.

'Onze veiligheidscoördinator heeft contact met Ajax. Het is voor ons een uitwedstrijd, dus het is even afwachten. Ik verwacht vandaag nog geen duidelijkheid', besluit Kammenga. 

Update - 17.05 uur (10 september 2018) - 'KNVB wacht met beslissing'

Het is nog steeds niet duidelijk of het duel tussen Ajax en FC Groningen van aankomende zaterdag doorgang vindt, zo meldt AT5. 'Uitgaansgebieden hoeven niet te rekenen op toezicht en ook bij de wedstrijd van Ajax tegen Groningen in de Arena zaterdagavond zal hoogstwaarschijnlijk geen politie aanwezig zijn. Wat voor gevolgen dit voor de wedstrijd heeft, is nog onduidelijk. Ajax verwijst door naar de politie, terwijl de KNVB nog in afwachting is van een officieel bericht van de politie', zo wordt er geschreven.

Update II - 10.50 uur (12 september 2018) - KNVB bevestigt : speelronde in gevaar

De KNVB heeft zelf een update gegeven over de mogelijke politiestakingen en het effect op de Eredivisie en de Keuken Kampioen Divisie.'De afgelopen week verschenen er berichten in de media over een op handen zijnde politiestaking. Als dit doorgaat, is er een mogelijkheid dat komende speelronde (14, 15 en 16 september) vanuit veiligheidsoverwegingen niet alle geplande wedstrijden in het betaald voetbal door kunnen gaan.', zo schrijft de KNVB op haar eigen website

Ze laten weten dat ze veel contact hebben met alle betrokkenen. 'Hierover onderhouden we nauw contact met de clubs en gemeentes. Zij werken momenteel al keihard aan alternatieven om dit weekend zoveel mogelijk wedstrijden te kunnen laten spelen, mocht de staking doorgaan en mochten de betreffende burgemeesters het doorgaan van de duels verantwoord vinden.'

Update III - 12.25 uur (12 september 2018) - Nijland belt Van der Sar: 'Verwacht dat we gewoon spelen'

FC Groningen-directeur heeft dinsdagavond een telefonisch gesprek gehad met Ajax-directeur Edwin van der Sar over het wel of niet doorgaan van de wedstrijd tussen Ajax en FC Groningen van aankomende zaterdag. 'We verwachten voor donderdag geen duidelijkheid. Ik denk dat we gewoon spelen, al moet ik het antwoord schuldig blijven op de vraag waarop dat gebaseerd is. Met Femke Halsema is er ook een nieuwe burgemeester in Amsterdam. Ik heb geen flauw idee hoe zij erin staat. Wij hebben er in elk geval geen enkele invloed op', zegt Nijland tegenover Dagblad van het Noorden.

De politie heeft het voornemen om komend weekend te gaan staken, waardoor het duel tussen Ajax en de Groningers mogelijk niet door kan gaan. 'Bij Ajax lopen er 45.000 tot 50.000 man in en rond het stadion. Politie-inzet is zeker in die gevallen noodzakelijk', weet ook Nijland.

Update IV - 07.00 uur (13 september 2018) - Ajax wil veiligheid zelf garanderen

Als het aan Ajax ligt, gaat het thuisduel met FC Groningen van aankomende zaterdag gewoon door, ook als de politiestaking definitief plaatsvindt. Dit laat een woordvoerder van de Amsterdamse club weten tegenover De Telegraaf. 'We hebben in een gesprek met de gemeente en de politie aangegeven samen met FC Groningen ook zonder politie-inzet de veiligheid in het stadion te kunnen garanderen.'

De beslissing zal nu genomen moeten worden door burgemeester Femke Halsema. In het verleden bewees Ajax al dat het met eigen stewards een politiestaking kan opvangen. 'Maar de burgemeester gaat over openbare orde en veiligheid en heeft vanzelfsprekend ook met omstandigheden buiten het stadion te maken. Zij neemt ons advies mee, maar beslist na afstemming met de 'driehoek' uiteindelijk zelf over het al dan niet doorgaan.'

Update V - 15.00 uur (13 september 2018) - Halsema: 'Ajax - FC Groningen gaat vooralsnog door'

Burgemeester Femke Halsema heeft tegenover Het Parool aangegeven nog geen aanleiding te zien om de competitiewedstrijd tussen Ajax en FC Groningen af te gelasten. Vrijdag dient nog wel een kort geding over de 'heftige politiestaking' van aankomend weekend. Als het kabinet de eisen van de politiebonden niet inwilligt, zal de politie alleen uitrukken bij grote nood.

Dit zou consequenties kunnen hebben voor de wedstrijd van Ajax. De Amsterdamse club kondigde zelf al aan zelf voor de beveiliging te willen zorgen, maar vooralsnog lijkt dat niet nodig. 'De driehoek, waarin behalve Halsema ook de politie en het Openbaar Ministerie (OM) vertegenwoordigd zijn, heeft verschillende scenario's voorbereid', schrijft Het Parool. Na de uitslag van het kort geding zal een definitief besluit volgen.

 

Update VI - 12.20 uur (14 september 2018) - Politie bereikt cao-akkoord

De politievakbonden en de overheid hebben een akkoord bereikt over een nieuw cao-akkoord, zo meldt de NOS. Dat betekent dat de aangekondigde stakingen van het aanstaande weekend niet doorgaan. De KNVB meldde donderdag al dat Ajax - FC Groningen ook zonder politie-aanwezigheid door zou gaan. Door het nieuwe cao-akkoord kan de wedstrijd dus gespeeld worden mét politie rond het stadion. Dit alles betekent dat ook alle andere Eredivisie-wedstrijden dit weekend door zullen gaan.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
niquedegraaff
8% in drie jaar erbij plus twee keer éénmalig 400 euro op de rekening.
0 0
Hans Kraay Jr.
ACAB ;)
0 -1
AFCAwooz
ACARB na vandaag!
3 -1
AFCA396
Off: Iemand enig idee hoe groot mijn kans zal zijn op een kaartje voor het uitvak in München? (I.v.m. het boeken van mijn reis). Ik heb zelf een scc met nederlands uitrecht (SCC NL) en ben dus na EU+, EU en NL+ aan de beurt.

Heb verder geen ervaring met Europese uitwedstrijden dus weet ook niet hoe snel de verkoop doorgaans gaat.
1 -1
Labrador
Er zijn 3600 EU uitkaarthouders met een seizoenskaart. . Dat wordt een loterij
1 0
kampioen0809
Ik weet het niet. Het kan ook nog wel eens meevallen.
Schalke uit bijvoorbeeld was ook nog niet uitverkocht tot Ajax Life aan de beurt was, terwijl dat kwartfinale was en ook nog eens dichtbij. Nu natuurlijk wel CL en oktoberfest, maar ik weet het niet.
2 0
Labrador
Lyon uit ook met moeite uitverkocht. Halve finale en Net wat dichterbij dan München
2 0
AFCSANCHEZ
Dat was omdat we een hele goede uitgangspositie hadden. Was bijna zeker dat we doorgingen. Dit is nu groepsfase en Bayern is een grotere naam dus gaat gewoon snel uitverkocht worden.
0 0
Ruff Rhythim
Strakke timing hoor haha...
0 0
chrisjuhhh
Hup aan het werk en opschrijven die bekeuringen voor 5 km te hard rijden .
1 -3
frisooooooo
Hahaha XD
0 -1
Mark03
De NOS meldt dat er akkoord over de politie-cao is bereikt en dat alle wedstrijden dit weekend dus sowieso door zullen gaan.
0 0
trainerdv
Hmmm: Is het nou dé kans voor supporters om hun van de goede kant te laten zien. Of is het nou dé kans voor de supporters om aan het Rijk en de gemeenstes te laten zien dat politie echt nodig is?
3 0
jaripettersson
We zullen het voorlopig niet weten.
1 0
Redrum
Eigenlijk is het natuurlijk weer je reinste competitievervalsing als je een aantal wedstrijden wel door laat gaan en een aantal niet. Maar goed, de KNVB houdt zijn handen er natuurlijk weer vanaf en ziet wel hoe het loopt. Voordat iemand gaat zeggen: ja dat heb je met sneeuwval ook, dat klopt, maar dat is iets waar mensen geen invloed op hebben. Dit wel.
1 -1
niquedegraaff
Hebben mensen wel degelijk invloed op. De een heeft en verwarmd veld, de ander niet.
2 0
robmeijer
Voetbalsupporters hebben in de loop der jaren een slechte naam gekregen, ik kan me de tijd nog herinneren dat de supporters van beide clubs naast elkaar stonden, niks aan de hand.Ik denk dat we elkaar moeten corrigeren als iemand de fout in gaat en niet gewoon als een kudde achter de hooligans aan lopen !!
5 -2
GvanderK
In de jaren 60 waren er al hevige rellen, alleen kregen mensen er toen weinig van mee omdat er simpelweg geen internet bestond en er nog maar heel weinig media was. Denk maar niet dat het vroeger met alles koek en ei was.
5 0
AFCARSCA
Ben jij al 70 jaar dan?
2 0
RusselWestbrook
Haha
0 -1
Fredschuit1
Laat die politie gewoon lekker tijdens de gayparade staken.. Altijd maar over de rug van het voetbal..
3 -5
Ajax34
TSja bij voetbal kun je makkelijk scoren.
0 0
Bky
Ja, want die gaypride is ook bijna elke week net als voetbal en t' is ook totaal geen groep die in deze maatschappij geen bescherming nodig heeft.
1 -2
Vincenzo3
Het lijkt mij wel fijn als onze jongens nog een potje samenspelen voordat ze tegen AEK moeten.
Anders zit er toch 17 dagen tussen de wedstrijd met Vitesse.
8 0
Redrum
Ja dat, en het inhalen van de wedstrijd komt gegarandeerd op een klote moment, waarschijnlijk doordeweeks.
8 0
AFCARSCA
Halsema, ik ben alles behalve een fan van je, maar als je dit waar maakt, scoor je een hoop punten bij de Ajax supporters. Misschien word je dan als eerste burgemeester in tijden niet uitgefloten tijdens een huldiging. Het moet ook gewoon kunnen, het is Groningen maar, die met anderhalve man en een paardenkop komen.
8 0
Stuyvesant
Ho, ho, dat is een traditie die moet blijven voortbestaan...
3 0
Juichtoon
Hopelijk gaat het door. Ik heb er weer zin in.
0 0
Hoedtje
Snap überhaupt niet waarom er politie nodig is. Triest volk, hoeveel losers wonen er in Nederland? Men kan helemaal niets. Zelf nadenken al helemaal niet
3 -1
Mazraoui
Als je ziet hoe sommigen na een potje kaarten thuis aan de eettafel al reageren moet je je eens voorstellen dat Groningen wel met de drie punten uit Amsterdam vertrekt
2 -2
AFCSANCHEZ
Ben benieuwd. Snap toch niet waarom ze de politieagenten niet extra centen geven. Wat die gasten allemaal doormaken, nachtdiensten, weekenden dit dat, prive en werk zijn lastig te combineren wanneer prive weet dat je agent bent, weinig tijd voor kinderen. Kan je zeggen waarom kies je het dan, voor mensen zijn er meer voordelen dan nadelen. Mensen helpen bijvoorbeeld. En vroeger was de werkdruk nog niet zo intens. Wees blij dat ze er zijn, als de wedstrijd hierdoor niet doorgaat, so be it, zwaar terecht dat de politie staakt. Wat zou het een puinhoop worden zonder ze.
3 -1
kampioen0809
Je zegt het zelf al, maar dat vind ik wel een behoorlijk goede reden: ze kiezer er zelf voor. Als je overleden mensen moet identificeren moet je vervolgens niet gaan zeuren dat het werk zo zwaar is en je meer moet verdienen, vind ik.

Natuurlijk, het zal op z'n tijd echt wel heftig werk zijn, respect daarvoor, maar je kent de risico's van het vak.
1 -3
Superjan
Er is natuurlijk wel het een en ander veranderd de afgelopen jaren. Een gigantische reorganisatie, bezuinigingen en met name steeds meer administratieve taken die erbij komen en de werkdruk vergroten. Als je daarbij nog de verantwoordelijkheid optelt die ze hebben en de shit die ze over zich heen krijgen, snap ik wel dat je meer wil krijgen dan 1832 bruto.
1 0
Ajax34
Hadden ze maar een vak moeten leren.
1 -1
Dick
Totdat ze je leven redden.....gezien je reactie ben jij degene die nog heel veel moet leren.
1 0
AFCARSCA
Een salarisverhoging is onderdeel van hun staking. 7% is geweldig, daar mogen ze niet om janken, ben ik met iedereen eens. Maar de werkdruk is te hoog voor ze. Ik ben momenteel een week of twee niet in staat om te werken, maar normaal gesproken werk ik minimaal 52,5 uur in de week. Weken van meer dan 60 uur zijn geen uitzondering. Ik werk in een bedrijf dat sinds mijn komst 60% is gegroeid, maar het personeelsbestand is het zelfde gebleven. Dat kan niet en zorgt voor meer verzuim. Dat werkt ook zo bij de smeris. Dat zijn ook gewoon mensen. En die moeten door vergrijzing en gebrek aan aanwas steeds meer werken. Ik geef het je te doen, een baan waarin je alles om de maatschappij te beschermen moet kunnen, maar zonder de rust die je nodig hebt.

Ik steun de staking van de wouten. Zolang Ajax maar door gaat.
3 -1
Radie125
Je kan ook nee zeggen tegen je baas overwerk is geen verplichting
0 0
AFCARSCA
Niet als geen cao hebt...
0 0
DeWijsneus
Er is toch wel iets van bescherming, ook zonder CAO? Kan het mij niet voorstellen... Standaard iedere week overwerken kun je gewoon weigeren wettelijk gezien lijkt me. Of het slim is, is een tweede. Dat kan ik wel begrijpen.
1 0
AFCARSCA
We hebben met z'n allen een reglement ondertekent. We zijn zelfs verplicht om met kerst en oud en nieuw te werken, mocht dat een absolute noodzaak zijn.
0 0
DeWijsneus
Okay, ja hier soortgelijks meegemaakt. Nee okay, op zo'n manier kan ik je helemaal volgen.
0 0
KingRijkaardII
7% is mooi, maar niet als je beseft dat dit voor een periode van drie jaar is en dus jaarlijks feitelijk minder dan de inflatie is! In dit geval is 7% dus niet mooi
0 0
Kilum
In Nederland is inflatie correctie voor zover ik weet verplicht en staat hier los van die 7%.
0 -1
KingRijkaardII
nee hoor. Politie zou 7% krijgen in drie jaar en aan inflatie correctie wordt al heel lang niet meer gedaan! Deze 7% is dus geen voortuitgang, maar over drie jaar gezien een achteruitgang!
0 0
niquedegraaff
Op ieder salaris zit inflatiecorrectie.
0 -1
DeWijsneus
Werk in de IT, bedrijf gaat minder en nu al 2 jaar op rij zelfs geen inflatiecorrectie. Laat staan verhogingen... Heb ook zeer goede jaren meegemaakt maar dit is even de keerzijde.
0 0
KingRijkaardII
Pertinent onwaar
0 0
Hoedtje
Dommerik
0 -1
AFCSANCHEZ
Zegt de persoon zonder argumenten. Jij stond niet vooraan toen de hersenen werden uitgedeeld merk ik al.
0 0
JanTa
Werkdruk is niet meer af te kopen met geld. Sommige agenten draaien dubbele roosters omdat er al jaren personeelsgebrek is en dan komt er weer eens een toezegging van een paar 100 agenten wat net de uitstroom opvangt maar dat word zelden of nooit vermeld.
0 0
KlasseLasse
nee als kok heb je een sociaal leven? elke dag overuren maken om gasten een leuke ochtend , middag of avond te bezorgen! voor nog minder centen! lache als wij binnenkort gaan staken op feesten en week lang! gaat de hele economie naar de klote! maja je weet waarvoor je kiest net als met politie maja
1 -2
AFCSANCHEZ
Ohja, want als kok moet je mensen gaan vertellen dat hun kind dood is, of mensen reanimeren. Of je leven op het spel zetten. Als je niet snapt dat de politie veel zwaarder is dan kok heb je een klap van de molen gehad. En verder verdienen goede koks, of koks met jaren werkervaring meer dan een hoofdagent, hoe krom kan het zijn.
5 -2
Tomajax1990
Beide zijn een roeping net als verpleging bijvoorbeeld. Je doet het echt niet voor de centen dit werk ( politie, kok, verpleging ) maar je uitspraak met goede koks verdienen meer dan een hoofdagent, ben ik benieuwd naar. Waar kan ik solliciteren? Mijn vrienden groep bestaat alleen maar uit of agenten of koks dus kan toch wel zeggen dat buiten het gevaar van de agenten( die er echt amper zijn in dorpen en kleine steden ) de politie het qua druk en uren toch beter voor elkaar heeft. Als je in de horeca aankomt met overuren kijken ze je aan en lachen ze je allemaal uit( die bestaan niet ) bij de politie netjes uitbetaald of in vrije dagen. En tegenwoordig verwacht elk persoontje op deze aardkloot dat het eten binnen 5 minuten op tafel staat, niet wetende dat er een gigantisch gebrek aan koks is en misschien er wel maar 2 koks in de keuken staan.
0 0
DS
Zo zijn er zoveel beroepen, vooral de ouderwetse ambachts beroepen is een schrijnend te kort aan. Een vrachtwagen chauffeur werkt ook 10 a 15 uur per dag, zonder hen heeft een kok niets om te koken, zijn de winkels en supermarkten leeg.
Bouwvakkers zitten vaak 5 a 6u in de ochtend in hun busje. Zonder hen is er geen restaurant om in te werken... zo kan je nog wel ff verder gaan. Het is dus zoiezo bullshit om het ene beroep belangrijker te maken dan het andere.
0 0
DaniAjax
Ultieme kans voor Halsema om zich wat populairder te maken.
4 -1
Ajaxvooraltijd
Oeh nou ons lot ligt in handen van Halsema. Zeg het dan maar lekker af. Zo belangrijk is dat potje nu ook weer niet. Laat haar eerst maar haar agentjes weer aan het werk krijgen.
0 -3
Bjorn
Foebele!
2 0
Redrum
De beslissing van Femke Halsema zal vrij bepalend zijn voor de band tussen haar en de supporters. Ik ben benieuwd..
3 -1
makaveli
Zal een mooie eerste handreiking zijn van vertrouwen van femke halssema. En zal mooi wezen als we (als ze het doet) dit vertrouwen dan met zn allen terug betalen. Moet toch eigenlijk vanzelfsprekend zijn dat je normaal naar een voetbal wedstrijd kan gaan zonder trammeland. Of je nou wint of verliest.
3 0
afcajawa
Laat de f- side het maar regelen samen met Ajax. Die kunnen dat prima. Denk aan kampioenschap 2011 en de mars voor Johan Cruijff .
0 0
CruyffFootball
Bestaat dat nog, de fside?
0 0
rood-wit-hart
Waarom moet de F-Side het nou weer regelen? Ga gewoon naar het stadion en gedraag je gewoon fatsoenlijk zoals je hopelijk normaal gesproken ook doet, dan is er helemaal geen politie nodig. Ik zit echt niet te wachten op ‘ordetroepen’ van supporters die het allemaal wel even gaan regelen hoor.
9 0
Dooye
Zeker niet als onder de supporters idioten rondlopen die eigen stewards aanvallen
1 -5
AFCACBS1900
Je moet niet alles geloven wat je leest, dooie.
1 -1
Redrum
De sfeer tussen stewards en supporters op de F-side is beter dan op de meeste andere vakken denk ik.
1 0
AFCARSCA
Dat was niet op de F-side meneer...
1 0
kampioen0809
Ik verwacht eerlijk gezegd niet dat het doorgaat, als het besluit genomen moet worden door een vrouw. Die is daar denk ik te bang-ig voor.
4 -13
Bjorn
Kampioen 2008/2009? Dat was AZ...
1 0
kampioen0809
Heb dit account een dag voor die horrordag aangemaakt.
0 0
AFCAMM
Volgens mij AZ. Twente was 2009/2010 en we weten wat er in 2010/2011 gebeurde.
0 0
Bjorn
Brrr, die hebben we ook nog gehad ja. Beide jaren een nachtmerrie. ;-)

08/09 zogenaamd het kampioenschap gekocht met Sulejmani en 09/10 de oplichters uit Enschede die maar bleven winnen in blessuretijd, ha.
0 0
AFCARSCA
Vergeet de niet gegeven pingel van Nijhuis tegen Twente niet, heeft ons een titel gekost, wederom.
0 0
jaripettersson
In welk decennium is deze post opgegraven?
9 0
Jari_held
Klopt net als mannen niet kunnen koken, vrouwen geen bouwvakker kunnen zijn en kinderen geen seksuele voorlichting kunnen krijgen want dat is voor volwassenen.
4 0
Tinus
Stakker-van-de-dag-cup is voor jou.
5 0
sdjt01
En de dag is pas net begonnen, kun je na gaan.
0 0
insectenverdelg
we kunnen niet allemaal zo heldhaftig zijn als jij bent natuurlijk.
6 0
Beachbal
Ik wist niet dat Famke Louise tegenwoordig burgemeester van Amsterdam was, geen paniek, dan spelen we zelfs zonder stewards.
0 -2
PJSM
Als het niet doorgaat moeten we de politie maar een andere reden geven om niet te kunnen staken haha
0 0
Mr.P.
fc groningen durft niet te spelen tegen ajax denk dat dat de achterliggende gedachte is xD
0 -1
IkJijHijWijJullieZijnAjax
lekker zonder ritme de cl induiken, jullie worden bedankt
5 0
jaripettersson
Tja het is staken he. Ze kunnen moeilijk rustig wat gaan staken in hun vrije uurtjes.
0 -1
FelixjeGassenlicht
Hmmm, kan ook lekker zijn wat extra rust. Alleen wij zitten niet op te wachten.
1 0
Redrum
Hans Nijland verwacht dat het wel doorgaat gebaseerd op helemaal niets. Dit geeft een hoop vertrouwen!
3 0
FelixjeGassenlicht
Dan maar een keer een uitpubliek. Zoveel zijn dat er niet.
3 0
AmsterdamFM
Aantallen maakt niets uit. Als het er toch niet zoveel zijn, maakt de afwezigheid van de politie ook niets uit. De meeste agenten staan bij dit soort potjes meer op hun telefoon te staren.
2 0
pieke
Waarom moeten zij de dupe zijn. En als het duel in Groningen zou worden gespeeld, heb je dan ook zo'n grote mond?
0 0
AFCACBS1900
Omdat wij met een vol uitvak komen en hun met 2 halfvolle bussies. Daarnaast zijn we al een keer voor niks gekomen toen ze hun eigen stadion in de fik staken.
0 -1
masterrr
Bizar dat een hele normale wedstrijd zo afhankelijk is van politie-inzet

Laat maar keer doorgaan zonder politie, goede test om te kijken of de dieren onder de supporters zich kunnen gedragen
4 -2
Rik428
Erg kortzichtig. Natuurlijk gedraagt iedereen zich bij en potje tegen groningen. Maar op plaatsen waar 50.000 mensen bij elkaar zijn is altíjd politie, gewokn omdat dat handig is als er bijvoorbeeld paniek uitbreekt of als er iemand niet lekker wordt
0 0
jaripettersson
Of een aanslag. Kan je lekker lang je gang gaan als lone wolfje.
0 0
Bjorn
Als AZ - Ajax in 2015 door kon gaan zonder politie, dan kan Ajax - FC Groningen dat toch ook?
6 0
Bobbaasje
Beter staken op Prinsjesdag.
11 0
Biornha
Nee want dan heeft de normale burger er geen last van, wat denk jij wel niet dat je dit durft rond te bazuinen.
2 -1
AFCARSCA
Wat een schobbejak he? Hij moet op zeker een oorvijg krijgen.
3 0
Koekepeer
Een bruutaele vlegel isch het inderdaed
0 0
Frankkie
Afgelopen editie van Decibel was er ook geen politie aanwezig, het is nog nooit zo goed verlopen als afgelopen jaar! Dus blijft lekker thuis die testosteron bommen zijn alleen maar tot last
4 -2
niquedegraaff
Ze hebben een bod van 7% afgewezen. Ik vind dat nogal wat..
1 0
L8
Ik zou gaan feesten als ik dat erbij zou krijgen
0 0
Cisco2
Gaat ook om arbeids voorwaarden volgens mij.

7% zou ik een gat voor in de lucht springen.
1 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
idioten zijn het. 7% zoiets kan alleen maar bij de overheid of buschauffeurs
0 0
KingRijkaardII
7% over drie jaar he, da's dus minder dan de inflatie. Niet echt een lekker aanbod ;-)
0 0
voorkennis
Ik verwacht dat ajax gewoon doorgaat.
Groningen zal hooguit handje vol supporters meenemen die komen op een huifkar, aangestuurd door Hennie Spijkerman
4 -1
Ruff Rhythim
Nou, reken er maar op dat het niet door gaat, dan kan het alleen maar meevallen.
0 0
Redrum
En dan mogen we die wedstrijd lekker gaan inhalen doordeweeks in een week waarin we geen CL spelen. Fantastisch.
1 -1
FollowAjax1
Zijn we wel lekker uitgerust voor het eerste, meteen belangrijke CL-duel tegen AEK! :)
0 0
AFCAMM
Misschien komt het niet eens slecht uit als ze -met de interlands in het achterhoofd- even rust kunnen pakken.
0 -1
Ajax412
De gemeente en Ajax moeten een statement maken waarin ze aangeven dat ze als beloning voor het goede gedrag van de Ajax supporters van de laatste tijd en de goede verstandhouding met FC Groningen en de supporters van FC Groningen de wedstrijd gewoon door laten gaan. Dat geeft een positieve vibe en legt de verantwoordelijkheid voor deze vrijheden bij de supporters. Dit lijkt me echt de uitgelezen kans om het voetbal verder te normaliseren in dergelijke lage-risico wedstrijden. Maar ik snap natuurlijk ook wel dat de mensen die hierover moeten beslissen hard de lul zijn als het dan alsnog fout zou gaan.
7 0
Redrum
Groningen haat Ajax (welke club niet), maar aangezien ze jaarlijks niet meer dan 100 supporters mee brengen naar de Arena zie ik het probleem sowieso niet. Leg de verantwoordelijkheid maar gewoon een keer bij de supporters neer ja. Maak een statement dat je vertrouwt dat iedereen zich normaal gedraagt en laat de mongolen die zich alsnog misdragen gewoon aangepakt worden door de rest die wel normaal kan doen en de stewards.
3 0
RusselWestbrook
Is die verstandhouding nieuw? Toen ik 10 jaar geleden in Groningen woonde was de haat enorm. Shirtjes met daarop '100% anti Ajax' en dat soort shit.
2 -1
Koekepeer
Nu nog steeds worden er overal in Groningen stickers geplakt met de tekst: "Mijn hele leven schijt aan Amsterdam".
0 0
Ajax412
Ik kom vaker in Groningen en verklaar trots tegen iedereen dat ik Ajaccied ben. Heeft me nog nooit problemen opgeleverd, in tegenstelling tot mijn tijd in Utrecht. Begrijp me niet verkeerd, het is nooit uit de hand gelopen, maar ik merk zelf niet dat de gevoelens in Groningen bijvoorbeeld vergelijkbaar zijn dan in Utrecht.
0 0
Lazell
Had Groningen toen niet haar eigen stadion in de fik gezet omdat we Suarez en Bruno Silva kochten?
0 0
Ajaxvooraltijd
Ik zie hier staan dat agenten tussen de 1600 en 2000 bruto verdienen maar dat is gewoon klinklare onzin. Dat zijn startsalarissen op basis van functie. Dat is een heel behoorlijk startsalaris voor iemand zonder ervaring in zijn of haar functie. Nogmaals kun je het niet aan, zoek een andere baan. Als je er een aantal jaar werkt krijg je genoeg om een redelijk huis te kunnen kopen dus zo zielig zijn ze echt niet. Maar dat mag je hier niet zeggen want dan probeer je blijkbaar populair te doen. (x) ongeschikt. Weet je wie zielig zijn? Stratenmakers en hoveniers die na 25 jaar werken eigenlijk gewoon versleten zijn tegen een kutsalaris of mensen in de zorg en geestelijke welzijns functies die voor een hongerloontje de nalatigheid van de maatschappij en overheid op mogen vangen. Er zijn maar weinig agent3n die agent zijn geworden vanwege onzelfzuchtige ambities. Niemand verplicht deze mensen agent te worden als alles zo kut is aan die baan zogenaamd. Blijkbaar is het salaris en zijn de omstandigheden niet zo kut om die baan op te zeggen. Ik ken zelf overigens een aantal agenten die je nooit hoort zeiken en een prima koopwoning en salaris hebben.
4 -3
kweetniet
Top reactie. Helemaal eens.
0 0
nahfahlaar
Voor het werk wat de politie doet, vind ik het salaris wel erg karig. Dus wat mij betreft is het niet meer dan logisch dat ze gaan staken. Je kunt er wel andere beroepen bij halen waar de arbeidsvoorwaarden enzo nog slechter zijn, maar dat heeft er echt helemaal niks mee te maken. En ja, de meesten kiezen voor een beroep als politieagent, leerkracht en verpleegkundige niet voor het geld, maar dat is nog geen reden om fors onderbetaald te worden.
0 0
kweetniet
Pffff, wat is dat werk dan volgens jou?
Hard werken, karig loon en fors onderbetaald ? Lachwekkend.
0 0
EricAjax1
ze kunnen beter gewoon 2 week geen enkele bekeuring uitschrijven. werkt beter dan de burger benadelen met een staking
0 0
Tomajax1990
Wil niet zielig doen aangezien mijn salaris prima is, maar in de horeca loopt toch heel veel spul wat zwaar onderbetaald krijgt voor hetgeen wat ze moeten doen. 12 uur lang werken en de hele dag staan, mijn knieën zijn op mijn 28e nu al naar de klote. Als ik een vriend van me zie met zen politie baan en zen verhalen daarover heeft hij echt niks te klagen, die lacht zich nu ook kapot over het hele gedoe nu.
0 0
DeWijsneus
Nooooooooooooo!!
0 0
NotForSale
Off: iemand een kaartje over voor AEK thuis?
0 0
Ziyech22
zeker niet over, maar ik ben zo blij dat ik alsnog voor alle 3 de wedstrijden kaartjes heb kunnen bemachtigen
0 0
mark4652
Slechts 400 euro op marktplaats
0 0
NotForSale
Die van Marktplaats worden allemaal geblokkeerd
0 0
BrandjeXL
Moet je eerst weten wie ze verkoopt en dat is niet zo simpel.
0 0
jollie18
Dan kunnen we er wel van uit gaan dat we zaterdag niet spelen. Maar daar tegen over staat wel dat meer rust hebben voor woensdag.
2 0
***1900***
Lijkt me toch prettiger om voor woensdag nog even het teamgevoel te herpakken na 2 weken geen wedstrijd te hebben gespeeld :)
4 0
jollie18
Na zo'n interland week is het aan de ene kant ook lekkerder meer rust. Maar ik snap jou ook.
0 0
makaveli
Ik kan wap zijn maar deze gasten hebben in 2015 nog 6.5 procent loonsverhoging gehad.. nu 3 jaar later willen ze weer meer?
3 -1
UltimateKaos
Iedereen doet hier net alsof het alleen om vechtpartijen gaat tussen 'voetbalsupporters'(hooligans), maar het gaat toch ook over de algemene veiligheid? van zakkenrollers tot terrorisme?

Als burgermeester/politiechef zou ik het niet aandurven, maar ik ben benieuwd wat de uitkomst is.
2 -1
talent020
dat agenten meer geld en betere voorwaarden etc willen snap ik wel, maar waarom word weer de voetbal supporter de dupe? als je echt een statement wilt maken richting de politiek staak dan op Koningsdag bijv, dan raakt het de gehele samenleving en niet een bepaalde groep
2 -1
DirkvanDam
wat dacht je van staken op derde dinsdag van september? Prinsjesdag.
1 0
AFCSANCHEZ
Als onze supporters gewoon handen thuis houden is er niks aan de hand. Laat de supportersbussen of treinen gewoon aankomen, en regel een paar extra stewards die de Groningen supporters het stadion in begeleiden. Als je er dan voor zorgt dat het een verplichte bus/trein combi is met een paar stewards van Groningen zelf in die trein/bus moet het goedkomen.
5 0
ajaxfan83
groningen thuis is toch niet zo'n risico wedstrijd als ado Utrecht pisfee en dat gespuis uit 010.
Of heb ik het mis
2 0
Cisco2
Groningen - De Graafschap ging ook los. K zou het risico niet nemen als ik de gemeente was.

Gisteren bij Sparta - Eindhoven geweest, en daar was het in het stadion ook raak.
0 -2
kampioenenjood
Als je echt de politiek onder druk wilt zetten ga je lekker met prinsjesdag staken, maar daar hebben ze dan weer de ballen niet voor. Het is lekker makkelijk om iedere keer de voetbalfans de dupe te maken.
8 0
Illegaal
Ja 100% gelijk, daar hebben ze de ballen niet voor.

Of met Koningsdag.

Ze hebben altijd de gewone man met hun zeik...... ze moeten actie ondernemen tegen de gene die ze bereiken willen en niet anderen.
6 0
MelleAfca
Als je de Groningen fans een verplichte combi geeft (trein/bus) kan er weinig mis gaan, zou je zeggen...
1 0
niquedegraaff
De politie inzet rond voetbalwedstrijden in Nederland is een soort van werkvoorziening. De politie is dezelfde instantie die vooraf het risico bepaald. Wij van wc eend denken dat wij heel hard nodig zijn.

Ik heb grote politie inzet rond voetbal wedstrijden juist ervaren als provocerend. Is totaal niet nodig. En een dag later ging ik naar de pathé arena terwijl er een concert van een één of andere hip hop artiest in die Heineken music hall zou starten bleek. Plein vol met kansparels dus.. Maar van politie geen sprake. Nul politie. Resultaat: ik kreeg na het uitstappen uit de metro vrijwel direct een stevige mes op m'n strot gedrukt en was mijn portemonnee kwijt. En ik maar zoeken naar politie.. "onderbezet zeiden ze achteraf op het bureau".

Nou lekker dan. Het is makkelijk scoren over het voetbal. De politie inzet rond wedstrijden is al dik een decennia buiten proportioneel en overbodig. .
3 -2
PabloXXX
Wat een onzin verkondig jij hier. Wat denk je dat de politie niks beters te doen heeft? Ze ervaren niet voor niets een hoge werkdruk.

De afgelopen jaren heeft de politie de bezuinigingen in de GGZ moeten opvangen en daarnaast is het werk met de verhoogde risico’s op terreuraanslagen er ook niet makkelijker op geworden.

Ik denk dat de politie echt wel wat beters te doen heeft dan dronken, doorgesnoven hooligans in bedwang te houden, maar jammer genoeg blijkt het keer op keer dat het toch nodig is.

Het is jammer dat een wedstrijd misschien niet doorgaat, maar als daar tegenover staat een gemotiveerder politiekorps en daarmee een veiliger Nederland, so be it.
3 -3
Ajaxvooraltijd
Ja net als die verwende voetballers hier in Nederland die blij mogen zijn dat ze zo'n goede baan hebben. Mentaliteit overall is gewoon kut met peren.
0 0
niquedegraaff
Ik verkondig geen onzin, dat doe je zelf (dronken door gesnoven hooligans.. hoeveel zijn dat er nou eigenlijk?? een paar honderd... heb je daar 500 agenten voor nodig, die 4 uur lang rond het stadion staan opgesteld? .. Rond een nota bene hermetisch afgesloten entree voor de tegenstander?

Ik haal nota bene nog een voorbeeld aan waarin een op een meer bedreigende situatie NUL comma nul inzet was. Want dan scoort het niet. Het scoort wel over de rug van het voetbal. Er zijn duizenden onterechte aanhoudingen verricht in de afgelopen jaren. Vrijgesproken. Op teletekst staat dan mooi weer dat er 'hooligans' zijn opgepakt, die later kantoor medewerkers bleken en die niet eens bij de wedstrijd aanwezig waren maar door de ME zijn ingesloten en hardhandig in bussen afgevoerd... ik noem maar even een voorbeeld dat ik zelf heb kunnen aanschouwen en ook verder heb gevolgd tot in de rechtbank aan toe. Wees jij maar lekker naïef, maar er spelen veel meer belangen.).

Ik schrijf ook niet over de gemiddelde agent op straat (die bepaald) maar over de beleidsbepalers bovenaf. De politie staat al langer bekend om 'doof potjes' hoor. Declaraties hier en daar. Dus als er geld te verdienen valt voor exorbitant veel politie inzet rond wedstrijden, dan zal de top daar absoluut voor instemmen. Want dit levert extra inkomsten (en veel meer publieke prestige/imago) op.

Kom op, beetje het grotere plaatje bekijken. Zo moeilijk is dat niet. Het zal mij trouwens verotten of die wedstrijd wel of niet door gaat vanwege politie inzet. Ik snap heus wel dat de werkdruk voor de werkers op de werkvloer hoog ligt. Nogmaals, het gaat mij om het feit dat er gewoon helemaal niet zo veel inzet nodig is rond wedstrijden. Zeker niet bij een Ajax - Groningen. Of een Ajax - FC Emmen. Kom op zeg.
4 -2
Sommelier
Ik heb vaak genoeg gezien dat het wel nodig was hoor...
Maar over het algemeen is het niet nodig, maar als er wat gebeurt dan heb je wel een probleem
0 -1
niquedegraaff
Misschien net als met festivals toen proberen zonder politie. Ging daar ook prima.
0 0
Ferd
Dus door een staking lassen we voetbal wellicht af, maar de cafe's op de uitgaanspleinen kunnen wel zonder politietoezicht? Vreemd, heel vreemd.
1 0
Ajax412
Zul je zien dat als ze het door laten gaan er geen vuiltje aan de lucht is. Lijkt me een prima kans om te proberen. Ajaccieden en Groningen supporters hebben ook vrij weinig frictie met elkaar.
1 0
RayJordaan
Dacht dat Grunn juist een hekel aan ons had?
0 0
niquedegraaff
Een hekel aan een club hebben wil niet zeggen dat iedereen dan aanslagen gaat lopen plegen. Man man man.
1 0
Stamstadam
Klopt. Na feyenoord, ADO en Utrecht volgt Groningen.
0 0
afcklaasf
wie niet?
0 0
MrPink
Wie niet?
0 0
Bjorn
Onschuldig wedstrijdje kom op zeg.
1 0
ddkoning
Als je er voor kiest om agent te worden, ga je toch ook akkoord met het salaris dat je gaat krijgen, ga dan niet ineens zeuren.
4 -4
niquedegraaff
Ik vind dat de gehele publieke sector wel een extratje mag krijgen en politici daarintegen wel een stapje terug mogen doen. Op dit moment word alles onder het inkomen van 50k uitgehold en gaat al het geld naar die 1% rijken. En onze vriend Rutte versneld dat alleen nog maar meer met allerlei onzalige maatregelen (dividend belasting afschaffen bijvoorbeeld).
2 -1
JanTa
Als je voor dat beroep kiest wil dat nog niet zeggen dat je ieder jaar weer belazerd mag worden met valse beloftes. Ik zou jou wel een willen horen als je werkgever dat deet. We kennen hier gelukkig in NL stakingsrecht omdat dit het laatste dwangmiddelen is. Kortzichtig geleuter dus.
0 0
Oliveira
Althans meneer/mevrouw de Multi miljonair...
0 0
Ajax#1900
Ja want dat is hoe zoiets werkt
0 0
Radie125
zeer domme reactie
1 -1
insectenverdelg
verdiwp je in de staking voodat je wen oordwel velt. T gaat vooral om dat de werkdruk steeds groter wordt en dat er een geotw uitloop verwacht wordt van agenten door pensieon en omdat ze miswchien ergens anders beter kumnen verd8enen. Er is alleen nog steeds geen plan van t kabinet hoe ze dit gaan oplossen.
1 -1
Mijnmening
Mee eens! Dan zijn altijd andere mensen de dupe.
0 -1
AFCARSCA
Oplossing is simpel, F-side met de eigen ordedienst, heeft vaker gewerkt. Af lassen is het failliet van het voetbal vind ik. Echt niks aan de hand.
0 0
Labrador
Jezus zeg. Dit land wil een EK of WK organiseren en we kunnen niet eens fatsoenlijk een potje voetbal op een zaterdagavond tussen Ajax en FC Groningen door laten gaan . Hoeveel fans komen er van Groningen? 100? Kom op zeg. Blik extra stewards, gezond verstand en we zijn klaar.

PS, Femke we love you . Lees je ff mee?
5 0
JanTa
Waren er dan altijd problemen met de Groningen supporters, zover ik weet niet. Ze er wat extra supposten bij en het probleem is opgelost. Men is nu bezig om van een mug een olifant te maken.
0 0
ajax4ever01
Het probleem is eigenlijk simpel op te lossen. Zet het leger in dan hebben die ook eens wat te doen.
4 0
MrPink
Ja toch, paar tanks op het plein bij zuid.
1 0
M.Olsen
Ja precies goed idee
0 0
KlasseLasse
krijgen we er nog eens een update over? of een dag van te voren
0 0
Van Reenen
Laat Ajax 50 privé bewakers inhuren. Als er iets uit de hand zou lopen, dat ik niet verwacht, kan men de politie inschakelen dat er eern calamiteit is. Dan moeten ze wel komen.
Politie is vaak ongewild oorzaak van trammelant, dus wegblijven is prima en beter voor de sfeer!
4 0
Jaimie108
Mag Ajax wel wat kosten
0 0
MrPink
Geen politie nodig, laat ze lekker staken. Politie loopt toch vaak te provoceren dus het is rustiger zonder.
6 -4
KlasseLasse
ja en als er wat gebeurd zijn ze toch te laat! en grunn komt toxh gewoon met de bus zo stadion in rijden niks aan de hand kinderwchtige gedoe
1 -1
DeBaarsjes
die bus parkeren ze waarschijnlijk voor de goal
4 0
KlasseLasse
haha leuke
0 0
ajaxmania
Wij behoren tot de beste support van NL.. Geen overbetaalde wouten nog... Ajax heeft geen hooligans alleen dat tuig club uit Rdam zuid.. En die Utrechters... Willen altijd onze fans aanvallen omdat wij zo veel successen hebben gehad
5 -4
Lazell
Niet zo naïef.
0 0
Ajaxvooraltijd
Sorry hoor maar dat zielige gestaak in Nederland altijd van ambtenaartjes is gewoon belachelijk. Nederlandse ambtenaren behoren tot de best betaalde ambtenaren van Europa en misschien wel van de wereld (zo zielig zijn ze niet). Als je de druk van je baan niet aan kan misschien moet er dan zo'n kruisje komen bij ongeschikt zoals bij defensie.
3 -12
ajaxajaxajax
Jij weet echt niet waar je het over hebt, dat roept maar wat om populair over te komen, ken de feiten en reageer daarna pas, dat scheelt een hoop vervuiling op deze site.
1 -2
Ajax#1900
Spot on. Echt goedkoop scoren hier vaak.
1 -2
Heiko
Vind ik ook hoor. Ieder mens wil meer geld. Gaan ze toch lekker ander werk zoeken
1 -3
Mocrodammerr
Hou toch op man. schaam je rot. die gasten krijgen echt zeer weinig betaald en werken onder hoge druk.
2 -4
Dazoo
Je hebt geen idee waar je het over hebt, gap. Waarom trek je dan je muil zo enorm open? Krijg je er een kick van om je hersenloosheid te flashen of zo?
1 -5
Godenzoon24
Relatief de slechtst betaalde van Europa. En de rest van je comment is vrij kortzichtig.
7 -1
Ajaxvooraltijd
Relatief? Bullshit.
0 -1
TheHunter1986
Geen politie nodig
5 0
Pierre Heno
Ajax heeft een grote broek aan dus moeten zij het toch wel een keertje zelf kunnen regelen. Is al eens eerder gebeurt toch? Hoofdagent politie betaalt nog niet eens €. 2.000,- bruto/mnd. Minimumloon is al bijna €. 1.600,- . Het eerste de beste banklulletje pakt al meteen tegen de €. 4.000,- mnd. ( en die begint pas net! dan weet je wel waar dàt geld vandaan komt. Precies~). Kwaliteit docenten komen niet eens in de buurt van wat ze waard zijn. Laat ze maar staken. De club Ajax heeft centen zat om voor een avondje zelf wat beveiliging in te huren ipv de gratis politie. Zal best goed gaan tegen Groningen.
1 0
Heiko
Een club als Ajax moet dit voor een keer toch helemaal zelf kunnen regelen?
2 0
Stefanaladin
Geen probleem kan dan toch niet
0 -3
cruijffthebest
Off topic:
Wordt het niet de hoogste tijd om de media te betrekken betreffende de crowdfunding voor het standbeeld van de beste voetballer ter wereld aller tijden:Johan Cruijff!!!!!
Het bedrag wat nu binnen is, vind ik echt ronduit schandalig!!
2 -2
AFCACBS1900
Snap niet dat Ajax dat niet gewoon faciliteert.
3 -1
lf87
Is nou niet echt een risicovolle wedstrijd dus zou toch prima moeten kunnen zonder? Zoals hieronder al staat, gewoon extra paar stewards en dan moet het echt wel goedkomen
0 0
ZeeuwsAjax34
Laat maar gewoon doorgaan die wedstrijd. Kom ik ook eens één keer per jaar naar het stadion, gaat de politie staken. Ik ben ook niet echt iemand met alle tijd van de wereld, dus als het verzet wordt grote kans dat ik nog niet kan ook.
0 -1
Michelinho
Ik gun politieagenten absoluut een goed CAO, maar het is wel echt ieder jaar raak met stakingen. En hun bonden schromen er niet voor om daarbij velen te duperen. Tot obstructie van het verkeer aan toe.
Hou dan voet bij stuk in de onderhandelingen zodat je niet het jaar daarop weer wat te zeiken hebt en weer mensen en bedrijven die er niets mee te maken hebben benadeelt.
2 -7
Godenzoon24
Cao afspraken zijn gewoon niet zo lang geldig. Ik ben er absoluut niet blij mee en vind dat stakingen eigenlijk niet ons als burgers moet duperen. Maar als je ziet wat de plannen zijn voor mensen met een toch al niet makkelijk beroep dan is dat schandalig. Net als in de zorg. Ik kan de stakingen dus wel begrijpen en snap dat deze maatregelen wel publiciteit oplevert. Dus ik irriteer me meer aan een besluiteloze regering die telkens ervoor zorgt dat het zover moet komen. Dus schiet op geef die mensen een fatsoenlijk cao en laat die wedstrijd doorgaan.
2 0
JJAFCA
Ik ben het deels met je eens, echter alles wat ook maar met de overheid in verbinding staat gaat om de haverklap staken om poen, wat gebeurd er als het personeel van de lokale kapper z'n scharen neer legt, of de timmermannen hun hamer etc etc. Juist, niks.

Hef lekker je werkzaamheden op in den haag en bij mensen die wat te zeggen hebben over jullie cao en laat de rest van Nederland met rust.
0 -4
Lazell
Een kapper gaat bij een andere kapsalon werken. Dat werkt voor een politie agent niet omdat het loon landelijk geregeld is.
1 0
w86
Gewoon werken met particuliere beveiligers. Afgelopen zomer op een festival ook gedaan (weet even niet meer welke) en dat was juist rustiger dan ooit verlopen. Wellicht ook omdat politie juist agressie opwekt bij sommigen (ik bedoel niet dat de politie uitlokt).
11 0
AFCARSCA
Decibel.
1 0
davidoff
lowlands ook volgensmij
0 0
Koekepeer
Nergens voor nodig politie bij het stadion. Staan alleen maar in de weg.
5 -1
Robinjo1988
Precies, en zeker bij dit soort wedstrijden. Vaak staan er 2 busjes ME op dat pleintje bij zuid en ik heb ze nog nooit uit zien stappen.
3 0
Ajax34
Zit ook niemand in. Is voor de Show. :)
0 0
Stone020island
Kut politie. Ga is aant werk man
3 -17
GvanderK
Die 'kut politie' kan morgen zomaar jouw leventje redden, zijn ze dan nog kut volgens jouw? Gebruik voortaan 2 hersencellen inplaats van 1 aub, geen dank.
9 0
MáximaZorreguieta
Makkelijk zeggen voor iemand die waarschijnlijk als beroep met een bezem in zijn hand staat. De politie krijgt dagelijks te maken met agressie en geweld en krijgen hiervoor € 1.832 per maand op fulltime basis. Ondertussen is de werkdruk erg hoog en moet er geswitched worden van ongeval met bijvoorbeeld dodelijke afloop naar bekeuring uitdelen ( waarbij ze dan te horen krijgen dat ze eens boeven moeten vangen,. ) Jij hebt geen idee wat de politie dagelijks doet en denkt waarschijnlijk dat ze alleen maar burgers pesten.
7 0
Ajax#1900
Je komt echt over als iemand van 16 nu
12 0
Knalpot
Nou ja als de suppoters gewoon is laten zien dat het zonder die stakers kan dan zijn we gewoon van dat gezeik af. Kunnen ze weer wat blauw reorganiseren en dat wat er daarna overblijft een procentje erbij geven. Alle problemen gelijk opgelost.
1 -2
AFCARSCA
Toen ik 18 was, had ik dezelfde gedachte. Nu ben ik blij dat er politie is. Zeker nu ik kinderen heb. Tel daar de dreiging van terrorisme bij op en je opmerking lijkt dan een beetje dom.
15 -2
Lazell
Ligt het aan mij, of gaat iedereen opeens staken sinds het herstel van de economie.
0 -3
AFCARSCA
Is ook niet zo gek lijkt me, we hebben met z'n allen krom gelegen om de economie er boven op te helpen, maar de salarissen stijgen amper nu de economie ontploft. Ik vind de stakingen enorm meevallen zelfs.
8 0
Lazell
Nedcar, politie, piloten, buschauffeurs, leraren, beveiligers Schiphol, metaalindustrie. Allemaal redelijk recent en zo goed volg ik het nieuws niet. Timing is ook wel logisch en het is hun goed recht, maar ik begin me er af en toe aan te ergeren. Bij Nedcar raken ze bijv. BMW kwijt als ze staken en kunnen ze failliet gaan. Of honderdduizenden gestrande reizigers bij het streekvervoer/piloten/Schiphol. Wat mij betreft verbieden ze de stakingen met zulke impact.
0 -2
AFCARSCA
Piloten moeten sowieso ophouden met zeuren. Alleen bij Ryan Air verdienen ze net iets meer dan ik, dus daar hebben ze recht van spreken, de rest moet niet zeuren.

Maar wat ik al zei, alle ondernemers profiteren van de opbloeiende economie, maar de werknemers blijven achter. Dat is niet te rijmen. De werknemers verzetten het werk, de directie niet in zulke mate. Ik irriteer me kapot aan het feit dat, ik zal een voorbeeldje noemen, mijn bedrijf waar ik werk 30% per jaar groeit, maar mijn salaris op een inflatiecorrectie na hetzelfde blijft. Dit is niet uit te leggen aan de 'gewone man' en daar krijg je nu een hoop onvrede van.
5 0
Lazell
Als je onderbetaald bent of hebt meegedragen aan de groei, snap ik je beklag. Anders niet. Je wordt toch ook niet gekort op je loon als het slecht gaat?
0 -1
AFCARSCA
Geen enkele reden voor politie inzet bij deze wedstrijd. Niks aan de hand dus.
1 0
insectenverdelg
hadden ze die staking niet dit weekend kunnen doen?
0 0
jollie18
Nee tuurlijk niet. Daar bereiken ze niks mee. Nu wel als ze het in zo'n weekend doen
0 0
MáximaZorreguieta
Zelfde met de busschauffeurs toen. Ik vond het erg vervelend omdat ik toen op schiphol werkzaam was maar ik kan ze ook geen ongelijk geven.
0 0
Hans Kraay Jr.
Wordt spannend met de harde kern van Grün!
0 0
SjaakWolfs
Grün?
1 -2
Koekepeer
Grun

*edit: Je moet zo veel mogelijk klinkers inslikken
0 0
NotForSale
Gewoon wat extra stewards en wat goodwill van de fans, opgelost.
2 0
Labrador
Groningen neemt max 50 man mee. Kom op zeg. AZ uit ging een paar jaar geleden ook goed
2 0
robsch
Kan wel gevaarlijk worden als ze wc rollen meenemen
1 0
KlasseLasse
dar doen ze alleen thuis haha als het 35 graden buiten is
0 0
AFCA-HHW
Vorig seizoen tijdens AZ-AJAX was er ook een politie staking. Dankzij de inzet van extra stewards kon de wedstrijd toen doorgaan. Alles is toen goed verlopen. Ik maak me geen zorgen om het niet doorgaan van de wedstrijd.
4 0
Bjorn
Ik denk dat je doelt op AZ - Ajax van augustus 2015, toen de openingswedstrijd. De tijd vliegt. :-P
1 0