Ajax heeft financieel veel over voor Tadic

BVeenstra, 21-06-2018 om 08:40, 45325 views, De Telegraaf |

Koop nu jouw wedstrijdsjaal voor de halve finale van de Champions League tegen Tottenham!

Ajax heeft er op financieel gebied veel voor over om Dusan Tadic over te nemen van Southampton. Niet alleen betaalt het de Engelse club een flinke transfersom - 17,1 miljoen euro (gelimiteerd) - maar daarnaast kan de Servische middenvelder ook een riant salaris en een mooie bonusregeling verwachten.

De Telegraaf schrijft dat er flink wat rekensommetjes zijn gemaakt om de transfer van Tadic te bewerkstelligen. De directie heeft - met toestemming van een enthousiaste Raad van Commissarissen - besloten om een groot deel van de transfersom van Hakim Ziyech (wellicht meer dan dertig miljoen euro) te gebruiken voor de afkoopsom en persoonlijke eisen van Tadic. Dat betekent dat Tadic grootverdiener wordt in Amsterdam, er bij plaatsing voor de groepsfase van de Champions League een riante bonusregeling wacht en er meegedeeld kan worden bij een (eventuele) volgende transfer.

De krant schrijft verder dat assistent-trainer Alfred Schreuder en hoofd scouting Henk Veldmate een grote rol hebben gespeeld in het overhalen van Tadic. Eerstgenoemde werkte succesvol samen met Tadic bij FC Twente, terwijl Veldmate de Serviër in 2010 van Vojvodina naar FC Groningen haalde. Reden om te komen: bij Ajax speel je écht mee om de prijzen en is er kans op Champions League-voetbal.

In eerste instantie leek Southampton niet mee te willen werken aan een transfer - en daardoor kon het zomaar zo zijn dat Ajax net als in 2014 naast Tadic zou grijpen - maar toen Tadic zelf aangaf per se naar Ajax te willen, gingen de Engelsen overstag. Directeuren Marc Overmars en Jeroen Slop vlogen woensdag naar Engeland om de transfer definitief af te ronden.

Lees in De Telegraaf het hele verhaal over de totstandkoming van de transfer van Dusan Tadic naar Ajax.

Zie hier de nieuwe trainingscollectie van Ajax voor het nieuwe seizoen!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Massimo
Ik zou het een uitstekende transfer van Ajax vinden. Maakt Ajax direct sterker en heeft meerdere seizoenen laten zien over een goed rendement te beschikken. Heeft 1 zeer goed seizoen gehad in Engeland en in zijn laatste 2 seizoenen bij Twente was hij bij respectievelijk 27 en 30 goals betrokken in de Eredivisie. (bron transfermarkt.de) 17 miljoen Euro voor een speler van 29 is voor een Nederlandse club veel geld, maar Ajax heeft het en ze verkopen zelf ook goed.
0 0
AgeM
Maar hoe moet het dan met Frenkie?
0 0
Ozymandias
2010/11 (FC Groningen): 7 doelpunten en 18 assists
2011/12 (FC Groningen): 7 doelpunten en 10 assists
2012/13 (FC Twente): 12 doelpunten en 15 assists
2013/14 (FC Twente): 16 doelpunten en 14 assists

Daar mag Ajax financieel van mij best veel voor over hebben. Tadic heeft bewezen boven het niveau van de Eredivisie uit te zijn gestegen. Hij is in de Premier League ook zeker niet minder geworden. Het afgelopen seizoen liep het alleen totaal niet met Southampton. Het is eigenlijk absurd dat hij zelf naar Ajax wil komen gezien zijn opties.
3 0
WvA
Als we weer echt dominant willen zijn en op alle fronten mee willen doen, moeten de posities dubbel bezet zijn (liefst gelijkwaardig). De combi tussen ervaring en jong talent dient in balans te zijn. Te vaak gezien dat sommige geen 2 goede wedstrijden in een week kunnen spelen. Normaal gesproken zou bv Ziyech eerst verkocht worden om vervolgens 2 maanden later met een “paniek” aankoop op de proppen te komen. Nee nu al handelen en leg de druk maar bij andere. Het lijkt erop dat men achter schermen bezig zijn met een gericht plan en laten we aub Erik gewoon de kans geven. Goed beginnen en het vertrouwen zal toenemen, zo werkt het nu eenmaal. We hebben vorig jaar alleen maar achter de feiten aangelopen (door diversen omstandigheden). Op nul beginnen en gas erop! Stein onze boys en het zal beloond worden!
5 -1
eros
Qua naam een grote speler,... maar is hij nodig voor dit ajax?
Ik had graag Frenkie de Jong en Mazroui het zien uitvechten met Labyad.
Mocht hij komen, lijk je de komende 4 jaar verzekerd van kwaliteit. Niemand gaat meer bieden dan zijn aankoop bedrag, dus ajax lijkt wel gek om hem dan te laten gaan.

Nu heb je:
Onana
??? - Magallan - deLigt - Tagliafico

Frenkie
vdBeek - Tadic

Neres - Dolberg - Labyad

Bank: vLeer, Wober, Schuurs, Shöne, Sinkgraven, Mazroui, Bande, Huntelaar, Sierhuis, Buitenspeler (aankoop).

Rechtsback zou ik echt niet weten wie ik er neer moeten zetten??
Orejuela lijkt mij de beste kandidaat.
Kristensen heeft mij nog niet overtuigt.
Mazroui zie ik liever op het middenveld.
0 -6
ajaxrulesz
Labyad word echt geen basisspeler. Ajax ik nog actief opzoek naar een aanvaller.
0 0
Puurvoetbal
Gaat dus wel 2,0 mio plus per jaar verdienen !
0 0
Vak430
Onyekuru Dolberg Neres
Tadic
F. De jong V.d. Beek
Nico D. Carlos De ligt Mazraoui
Onana
0 -3
De_Realist
Blijf mijn twijfels houden. Net zoals Huntelaar de laatste 2 jaar niet bijzonder bij Schalke was, was ook Tadic afgelopen seizoen niet bijzonder bij Southampton. Huntelaar is nog steeds niet bijzonder in de Eredivisie en het blijft afwachten of Tadic wel zijn stempel kan drukken. We gaan het zien. Als 10 graag en niet als buitenspeler aub.

Mensen zullen vast wel weer schrijven: als hij er 6 inschoot in de PL, dan schiet hij er hier 15 in, maar we hebben al vaak genoeg gezien dat dat helaas niet waar is
1 -4
Rentokill
Vertel...
2 0
pimp
Veel geld voor een speler van 30...
1 -7
AFCA-B93
Kan nog moeiteloos mee hoor in de PL, laat staan de eredivisie
5 0
Ozymandias
Inderdaad. Dus?
2 -1
OKP-AFCA
30, dan ben je blijkbaar versleten en bejaard volgens sommigen hier.
0 0
Freddy Al
Dat is wel doorpakken dus, prima hier kunnen we wat mee!
3 0
Jan Doedel
Justin Kluivert: "dat geld hadden ze ook aan Mino en mij kunnen geven" dan had Ajax nooit meer een wedstrijd verloren
2 0
AltijdGelijk
We hebben nog 2 van dit soort aankopen nodig!

Dan kom je uit op ongeveer 50 - 60 miljoen kwa transfers uit.

Je verdient dit terug Door verkopen van, Justin Kluivert, Hakim Ziyech, die allebei vertrekken.

Waarschijnlijk vertrekt Onana ook nog wel Dit seizoen, dus een nieuwe keeper moet eigenlijk al gehaald worden.

Volgend seizoen vertrekken, De Ligt, Frenkie de Jong, Donny van de Beek, Kasper Dolberg, David Neres sowieso!

Daar gaan we 200 miljoen minimaal aan verdienen kwa transfers.

Tadic is een topaankoop! Nog 2 van dit soort aankopen en je hebt een champions leauge laatste 16 team waardig elftal.
0 0
godenzonenssuper
Ik zou nog 6 elftallen kopen.

We hebben nu immers pas een speler of 25.
2 -2
Jan Doedel
Hoop dat je weer gelijk hebt zoals altijd ;-)
1 0
Tecmessa
200 miljoen? Iets met de beer verkopen voordat deze geschoten is?
1 0
wladimir
Bullshit. Tadic is op het WK en nooit op tijd terug voor die CL kwalificatiewedstrijden. Waardeloze aankoop. Veel te oud en veel te duur.
2 -6
Ozymandias
Veel te oud? Een 29 jarige speler kan normaliter nog zo'n vijf jaar mee op het hoogste niveau. Veel te duur? Ajax heeft zo'n 60 miljoen euro aan liquide vermogen dus is hij zeker niet te duur.
1 -1
De_Realist
Helaas konden wij dat niet zeggen van Nederlandse internationals zoals Sneijder, VdV, Huntelaar en van Persie. :(

Die waren rond hun 30ste al klaar, of stonden vlak voor de afgrond.
0 0
Rentokill
Als je een basisspeler van een club uit de PL kan halen die regelmatig Europees voetbal haalt ben je best goed bezig als TD
0 0
Ajaxsupzuidned
Eerst zien dan geloven! Is niet de eerste speler die bijna zou komen....
0 0
FiberPaste
Geweldige aankoop, beter dan Ziyech en zal de talenten hellen extra ontwikkeling door te maken waardoor die ook nog meer waard worden. Daarnaast ook gewoon tijd dat Ajax het geld op het veld zet
0 -1
Minsc
Zou het geen goede aankoop vinden, Tadic is een prima ballerina met een attitude.
2 -3
Ozymandias
Prima ballerina's trainen tien keer zo hard voor hun vak als het gros van de profvoetballers dus lijkt het me alleen maar goed als hij de mentaliteit van een prima ballerina heeft.
0 -1
Minsc
Ha ha.
1 0
nightgoat
Oftwel; een geslepen meesterlijke straatvechter met leiderscapaciteiten die geen gezeik en laffe gedoe accepteert.
1 0
Ajax#1900
Tadic is 15 goals en 15 assists
1 -1
Rentokill
Zou het best wel een stoere aankoop van Ajax vinden. Een speler op de leeftijd kopen waarin ie het beste is. Ervaring in de premier league (en niet als bankzitter). En iemand die bij Ajax een sleutelrol moet gaan spelen. Ik zou hem zoals hier beneden al geopperd, op 10 zetten. Met Tadic heb je denk ik ook meer aan Siem de Jong (die hadden we ook nog ja).
2 0
luiszwaaris
babel en blind en we worden kampioen
3 -1
Joseph
Dit klinkt alsof de deal rond is, hoop dat dit waar is..
0 0
trainerdv
Paar goede potjes met Servië en hop daar kaapt een topclub hem weg...
2 -5
chrisjuhhh
Mijn hemel jij kan beter iets anders gaan zoeken , wat een war taal sla jij uit man .
0 -1
Ajax4life16
Voor een 29jarige die al lang en breed bekend is in de voetbalwereld zullen een paar goeie potjes op het wk niet heel veel uitmaken.
0 0
Dexy
Mooi nieuws! Topspeler met geweldige kwaliteiten.

Met hem en Labyad als directe versterkingen zou 4-2-3-1 wel eens een goed systeem kunnen zijn voor Ajax.

-----------------Dolberg-----------------
Labyad---------Tadic----------Neres
---------Frenkie-------Donny---------
Sink/Nico-Wöber-De Ligt-Mazraoui
Onana

Labyad, Tadic en Neres zijn bovendien alle drie spelers die graag zwerven van positie, waardoor je een heel dynamische voorhoede krijgt in dit systeem. Bij 4-3-3 is dit in veel mindere mate mogelijk, omdat je daar één aanvallende speler moet slachtofferen. Daarom lijkt mij 4-2-3-1 beter met ons huidige spelersmateriaal.
6 0
Ajax4life94
Jij gaat Nico ter discussie stellen als linksback...? Hoop dat het een typfout van je is...
4 -1
Ozymandias
Ik zou 'gewoon' in een 4-1-2-3 formatie spelen met Tadic in een vrije rol als aanvallende middenvelder op linkshalf. Vd Beek zou ik opdragen om op rechtshalf (net als De Jong op '6') zo veel mogelijk onder de bal te blijven en als dienende speler te functioneren. Volgens mij heeft zou Ajax met Onana; Mazraoui, Magallán, De Ligt, Tagliafico; Vd Beek, De Jong, Tadic; Neres, Dolberg en Labyad verreweg het beste basiselftal van de Eredivisie hebben met de kwaliteit om in de Europa League weer ver te komen.
1 -1
DS
Helemaal mee eens, als het ze lukt de boel bij elkaar te houden is dat echt een topteam.
Dolberg is echt een spits, maar de rest van deze aanval kan ook allemaal met elkaar rouleren tijdens de wedstrijd dan krijg je echt een gevaarlijke gevarieerde voorhoede met veel positie wisselingen en doelpunten.
1 0
Rentokill
Tadic als 10 lijkt me fantastisch. Frenky en Donny als stoorders weet ik niet zo goed. Frenky is eigenlijk meer een stylist met overzicht. Donny is ook meer aanvaller als verdediger. Als backups zou ik de 2 oude rotten kopen die hier gespecialiseerd in zijn: Nigel de Jong op rechts en Vurnon Anita op links. Heeft iemand het telefoon nummer van Marc?
0 0
chrisjuhhh
???
Van het jongste team naar het oudste team van de eredivisie .
0 -1
Rentokill
totaal onbelangrijk
0 0
chrisjuhhh
vind jij en wie ben jij dan ?
Ik betaal aan Ajax niet aan Rentokill
0 -2
Rentokill
Aan wie jij betaald is ook totaal onbelangrijk.
0 0
KleinMiljoen
433 dus?
0 0
Mözil
Nee, in dit geval houd je Dolberg als diepste man met daar achter op 1 lijn Neres Labyad en Tadic. Vergelijkbaar met de speelwijze in Engeland vaak. Zij zullen niet aan de zijlijn geplakt staan en de backs zullen meer werk moeten doen.
1 0
Ozymandias
4-2-3-1 (4-3-3 met '10') is net als 4-1-2-3 (4-3-3 met '6') een variatie op het 4-3-3 systeem. In Nederland zijn mensen zo erg in nummertjes gaan denken (wat in landen als Duitsland en Spanje veel minder het geval is) dat ze zijn gaan geloven dat er een substantieel verschil tussen de 4-2-3-1 en 4-1-2-3 variaties van het 4-3-3 systeem zit. Terwijl Guardiola bij Bayern en City de ene wedstrijd de ene variatie hanteert en de andere wedstrijd de ander (of zelfs een andere variatie als het 4-1-4-1 systeem of zelfs een 3-4-2-1/3-2-4-1 systeem). Uiteindelijk kunnen al deze formatie worden teruggebracht tot een 4-3-3 basis.
2 -1
MelleAfca
Het is sowieso volledig achterhaald om nog over formaties te praten. Die veranderd namelijk elke 5sec op het veld.
0 0
Mözil
Natuurlijk is alles terug te herleiden naar het klassieke 1 4 3 3. Het verschil is wel degelijk zichtbaar in de typen spelers die je daar neerzet. Welke nummers dat zijn maakt niet uit. deze spelers zullen daarom ook meer types zijn die wat meer naar binnen spelen dan aan de zijlijn blijven plakken.
0 0
chrisjuhhh
in de eredivisie zal die wel 3331 spelen met veel beweging op het veld en dan heb je als een spits als Dolberg enorm veel aan en Cassierra ook 2 spitsen die beweeglijk zijn en kunnen voetballen
0 -1
Dexy
Ja, in feite 4-3-3 met de punten naar voren, dat komt op hetzelfde neer als 4-2-3-1.
1 0
chrisjuhhh
Cruijff houd niet van de punt naar voren wel met de punt naar achteren enig idee waarom ?
0 0
mark4652
Helemaal mee eens! Alleen zou ik voor Nico als linksback kiezen
0 0
Dexy
Is ook prima inderdaad
0 0
AlexIbarra
Die jongen zal wel gaan uitglijden in de badkamer binnenkort en er 6 maanden uit liggen..

Maar wel goed dat we niet gierig zijn, al is hij 29 en vang je er ws niets meer voor terug.
1 -2
Ajax4life94
Als je groepsfase CL haalt dan heb je het geld van Tadic weer terug
0 0
AFCZlatan
Hoeveel wedstrijden moeten we nou eigenlijk spelen om de groepsfase te behalen? Ik had er gisteren namelijk een discussie over met een vriend.
0 0
Ajax#1900
Uit m'n hoofd moeten we 3 tegenstanders verslaan, dus 6 wedstrijden
0 0
Geoffajax06
6 wedstrijden, 2e ronde, 3e ronde en play offs.
0 0
Ruff Rhythim
Waarom zouden we moetn denken in de trant dat we er nog munten voor terug moeten krijgen?
Als ie de rest van zn carriere bij Ajax blijft krijgen we er op een andere wijze genoeg voor en verdient ie die centen op sportieve wijze meer dan genoeg terug voor de club.
0 0
Redrum
Als dit waar is dan is dat natuurlijk een goeie transfer. Het is ook een teken dat Ajax echt heeft geleerd van het verleden en dat ze bereid zijn zich te verbeteren. Ik lees alweer veel kritiek over zijn leeftijd en het gebrek aan restwaarde, maar juist door die instelling staan wij al jaren droog. Als je alleen maar talentjes blijft kopen pak je geen prijzen. Af en toe moet je gewoon zekerheid, kwaliteit en ervaring kopen zonder winstoogmerk in de toekomst. Daarnaast, als er één club is die een dergelijke transfer financieel kan verantwoorden is het Ajax wel. Al jaren komt er veel meer binnen dan er uitgaat en ook dit jaar zal dat waarschijnlijk ondanks deze transfer niet anders zijn. Maar goed, laten we niet te vroeg juichen, want het is nog niet officieel.
4 0
DS
Ik zie nog al eens de reactie 29jaar en weinig restwaarde voorbij komen, maar ik denk juist dat als hij het een jaar goed doet bij Ajax, ze volgende zomer gewoon weer een dikke prijs voor hem terug vangen, ik denk dat dat overmars zijn bedoeling is en niet om hem 3jaar rond te laten lopen tot hij geen restwaarde meer heeft.
Gewoon een top aankoop. Donny, Frenkie, Tadic is gewoon een bizar middenveld.
1 0
stebalk
Als ze hem wel voor 3 jaar rond laten lopen, wat dan nog? Het is altijd geklaag dat we niet willen investeren en dat het geld op het veld moet staan ipv op de bank. Dan willen ze eens investeren in een goede speler en dan geven we weer teveel geld uit. Ik krijg langzamerhand het idee dat we het nooit goed kunnen doen...
0 0
Rolleman
top nieuws
0 0
afcasven1995
Als alleen Ziyech en Kluivert vertrekken zijn de rotte appels en de “grote” meneertjes ook meteen uit de selectie. Dan ligt de weg naar het kampioenschap open.
0 -2
Rentokill
Ziyech lag juist heel goed in de selectie. Alleen kreeg hij dit stempel van een paar asosupporters . Ik ben toch bang dat de Ligt ook nog wel vertrekt. Voor een megabedrag weliswaar maar te laat om met een aankoop op te vangen (tenzij Magallán deze aankoop is).
1 0
De Stift
Heel veel geld voor een 29-jarige inderdaad. Maar toch, het signaal wat Ajax hiermee afgeeft is goed. Als op Ziyech en Kluivert na inderdaad iedereen blijft, begint er zich toch een aardige selectie te vormen.

Ik hoop ook dat Ten Hag na gaat denken over systemen met drie verdedigers, zoals je dat steeds vaker ziet. En dan niet het verdedigende systeem van Oranje, waarin feitelijk vijf verdedigers staan opgesteld, maar het aanvallende systeem van Belgie. Dus 3 - 4 - 2 - 1, met op de zijkanten twee spelers die de hele flank bestrijken.

Dus bij ons heb je dan:
Onana
Tagliofico - Magallan - De Ligt
Sinkgraven/Labyad - F. de Jong - VD Beek - Labyad/Mazroui
Tadic - Neres
Dolberg

Uiteraard kan Ajax dit systeem afwisselen met een verdedigender 4 - 3 - 3.

Onana
Tagliofico - De Ligt - Magalan - Kristensen/Mazroui
Tadic - De Jong - Van de Beek
Johnson/Cerny/Bande - Dolberg - Neres

Persoonlijk hoop ik dat Ajax nog inzet op de komst van Vincent Janssen. Ik vind het een groot risico om vol op Dolberg te vertrouwen. Hij was veelbelovend tijdens zijn debuut, maar heeft het afgelopen jaar absoluut niet waar kunnen maken. Om nu weer een heel jaar met Huntelaar als eerste spits te spelen, lijkt me geen goed idee. Janssen is een geweldig aanspeelpunt en kan zijn carriere weer nieuw leven inblazen in Amsterdam. Brengt de nodige ervaring met zich mee, heeft een kiezelhard schot, is technischer en sneller dan de meeste mensen denken. Janssen is de perfecte concurrent voor Dolberg. Bovendien kan je dan soms zelfs 3 - 5 - 2 spelen.

Onana
Tagliofico - Magallan - De Ligt
Sinkgraven - De Jong - Tadic- Van de Beek - Labyad
Janssen - Dolberg

Tot slot vraag ik me af of Ajax nog altijd interesse heeft in Mason Mount. In principe hebben we met Tadic, Van de Beek, Layad, De Jong, Sinkgraven en Schone voldoende creatieve middenvelders, maar Mount is wel een verdomd goede speler. Bovendien worstelt Sinkgraven -toch ook een fijnbesnaarde middenvelder- al zo lang met blessures en lijkt ook de blessure van De Jong niet op te schieten. Dus Mount is een risico wat Overmars van mij van harte mag nemen.
2 -3
chrisjuhhh
Janssen ?????????????????????????????????????????????/

Doe mij maar Neres !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0 0
Ozymandias
Waarom zou Ajax interesse hebben in Mount (die alleen gehuurd kan worden) terwijl ze met Tadic, Sinkgraven, Vd Beek en De Jong meer dan genoeg aanvallende middenvelders hebben?
0 -1
chrisjuhhh
Maar janssen ???

Je heb Dolberg , Huntelaar , Cassierra , Sierhuis , Pereira !!!
Deze gast weet niet waar hij over lult en ken Ajax niet , wat een dom gezwets van die gast .
0 -1
WZAWZDB14
morgen moet tadic weer voetballen met servië. Ben benieuwd!
2 0
Joodhannus73
Meteen doen..! Die hebben we nodig! Ook zijn ervaring. Hebben we gelijk een aanvoerder.
0 0
maus_afca
Bestwel een goed team hoor, als je op papier kan maken: Onana; Mazraoui, Veltman/Magallan, De Ligt, Tagliafico; F. De Jong, Tadic, Van de Beek; Neres, Dolberg, (aankoop). Ben benieuwd wie er linksbuiten komt te spelen dit seizoen, maar lijkt me sterk dat ze 2x 17 miljoen gaan uitgeven...
4 0
MelleAfca
Heb het al een paar keer aangegeven, maar doe mij maar Babel. Als je die er nog bij haalt samen met Tadic en je behoudt derest, poeh...
Onana; Mazraoui, De Ligt, Wöber, Tagliafico; Van de Beek(6), Frenkie, Tadic; Neres, Dolberg, Babel.

Dat zou met afstand het beste team sinds minimaal 10 jaar zijn.
0 0
Jornnn
Waarom niet? Kluivert is weg en de buitenspelers die er al zijn hebben het nog niet waar gemaakt (Johnsen & Cerny). Er zijn er 2 vertrokken, dus ook hier mag best geïnvesteerd worden als je niet alleen CL wil halen, maar ook mee wil doen voor overwintering.
Labyad is denk ik voor het middenveld. We moeten een goeie stand in hebben voor als vdBeek uit vorm raakt.
0 0
chrisjuhhh
Hoe denk jij dat Ajax aan al die talenten komt eo kwam ?
Ik zal ze benoemen :
Cruijff , van Basten , Rijkaard , F en R de Boer , Litmanen , Kluivert ser. Kluivert Jr. de Ligt , F de Jong , vd Beek, Sneijder , vd Vaart etc etc etc etc dat x 100 .

Vertel mij eens hoe jij dit zie ?

Ik geef jouw vast het antwoord namelijk juist op jonge leeftijd laten debuteren !!!!
0 -1
Jornnn
Ik snap je vraag niet helemaal.

Maar ik ben het met je eens dat je talenten de kans moet geven. Goed genoeg = oud genoeg.
Johnsen en Cerny zijn op dit moment nog niet goed genoeg. Dus dan is een aankoop wenselijk. Zeker als je geen modder figuur wil slaan in de CL.
0 0
chrisjuhhh
Het ga erom op het moment van brengen zie je pas of ze klaar zijn of niet .
Zie vele voorgangers .
Ze hoeven niet direct basis klant te zijn waren van Basten Bergkamp etc ook niet gewoon brengen op een normale manier niet de Kluivert manier
0 -1
chrisjuhhh
Het ga erom op het moment van brengen zie je pas of ze klaar zijn of niet .
Zie vele voorgangers .
Ze hoeven niet direct basis klant te zijn waren van Basten Bergkamp etc ook niet gewoon brengen op een normale manier niet de Kluivert manier
0 -1
CR14FF
Ja heerlijk team! Begin me nu toch wel te verheugen op het seizoen, ook Ten Hag straalt steeds meer vertrouwen uit en begint eindelijk zinnige dingen te zeggen. Kan een leuk seizoen worden mits er niet teveel spelers meer vertrekken zoals beloofd :)

Mocht Magallan niet komen, dan zou ik alles in werking stellen om Blind erbij te halen. Kost iets meer, maar zou een ideale toevoeging zijn om een waardige selectie met balans van talent en ervaring neer te zetten.

In dat geval: Onana; Mazraoui, De Ligt, Blind, Tagliafico; F. De Jong, Tadic, Van de Beek; Neres, Dolberg, Labyad.

Heb wel vertrouwen in Labyad, zeker met een diepgaande speler als Tadic achter hem, kan je een mooie wisselwerking krijgen. Met Huntelaar, Schöne, Bande en Sierhuis als supersubs kun je dan ook in moeilijk wedstrijden nog wat forceren. Daarachter nog Veltman, Schuurs, Eiting, Matusiwa, Cerny, Sinkgraven als goede stand-ins te gebruiken en jeugdspelers zoals Gravenberch, Unuvar en Danilo langzaam richting het eerste laten groeien. Kan een mooi seizoen worden!
2 -1
Jornnn
Zullen we even rustig aan doen met Unuvar? Die is straks al afgeschreven voor hij 16 is.
0 0
CR14FF
Daarom 'langzaam', gewoon af en toe laten meetrainen en misschien als het heel goed loopt eind van het seizoen debuut gunnen ;)
0 0
Van Reenen
Bij Veltman/Magallan zou ik zetten Magallan/Schuurs. Peter Schuurs is toch een betere verdediger dan Veltman. Bovendien is Radix al gecontracteerd en kan linksbuiten spelen en naast Dolberg hebben wij al KJH en wellicht Sierhuis. Daarnaast verwacht ik nog de aankoop van een verdediger en aanvaller. Middenvelders genoeg. En ook uit O19 zullen wel 1 of 2 spelers aansluiten. Dus zeer sterke selectie.
Ik ben reuze benieuwd hoe Ajax zich gaat presenteren en of Ten Hag Ajax meerdere systemen kan laten spelen. Dat zie ik liever dan dat Ajax verliest met 4-3-3.
0 0
Jornnn
Wie is Radix?
2 0
Sterretje73
Broer van Raadeens
0 0
mboudewijn
Servisch voor Tadic...
0 0
Web
Ook bij jou mis ik Labyad, geweldige speler.
Hij komt op de linksbuiten positie.
1 -1
WZAWZDB14
Ik denk dat Labyad zeker een kans verdiend, maar er moet nog sws een extra linksbuiten gehaald wordt, die minstens zo goed is als labyad,om de concurrentie te vergroten en voor de zekerheid in het geval van blessures.
0 0
maus_afca
Ik acht Labyad te licht voor de basis, en daarnaast is hij toch gewoon een middenvelder? Hoop toch echt dat er nog een linksbuiten bijkomt.
1 0
nightgoat
Meesterlijke speler die er meteen staat en waarmee je tenminste de oorlog kan winnen.
Hadden ze al bij Groningen moeten wegkapen, hopelijk komt hij nu wel.
0 0
AjaxCitizen
Kennelijk speelden Schroeder en Veldmate een rol om Tadic te beïnvloeden. Lekker gewerkt mannen.
1 -1
KlasseLasse
admins zouden jullie kunnen kijken naar een bug! bij elk kopje die ik open op de app scrolt hij automatisch helemaal naar onder aan de pagina
1 0
Afca85meer
Apps voor nieuwssites is zo 2015. Elke website is nu mobile gemaakt. Verwijder de app en gebruik he browser zou ik zeggen.
0 0
luiszwaaris
Lekker man
1 0
NouridolbergNeres34
Dit zou dan de duurste inkomende transfer ooit worden voor Ajax. Knikkert sulejmani van zijn troon, hoop dat hij het kan waarmaken, het is veel geld voor een 29jarige speler.
1 0
BennJii020
Pfff haal aub niet sulejmani erbij haha wat heb ik me geërgerd aan hem.. Msg hopen dat Tadic toch veel meer brengt!
1 0
Lucky69
Netzo veel geld als we voor Kluivert hebben gehad (moeten krijgen) .,.klasse gedaan ajax
2 0
0184
Eerst de krabbel dan geloven
2 -2
Rentokill
Wie spaart kan kopen. Prima gedaan en ondertussen geen rare dingen voor teveel geld gekocht. Goed beleid zo.
2 -2
Ajacied33
De RVC zijn enthousiast lees ik, dat is mooi. Maar ze gaan er in dit stuk 100% vanuit dat Ziyech vertrekt. Weten zij meer dan wat wij weten? Want volgens mij is Ziyech nog niet weg. Op het WK valt ie ook nog niet op, dus nog een extra jaar Amsterdam zou zomaar kunnen. Krijg je bovendien geen scheve geszichten binnen de selectie wanneer Tadic 3 potjes op rij shit speelt? Hij is dan wel DE grootverdiener binnen de groep
2 -6
foensai
Verwacht dat hij naar Roma gaat. Die hint kwam van de week ook al heel duidelijk naar voren vanuit het Engelse twitter account. (wat ook weer snel verwijderd werd)
0 0
korem
Bij sommige spelers hoef je maar 1 wedstrijd te zien en weet je al dat iemand super goed is ! Kijk alleen de wedstrijd van Servië dit WK die man is echt goed !
0 -2
Gerard36
geweldig als dit door gaat, dan heb je met Tadic en labyad spelers binnengehaald met ervaring, want het blijkt nu al jaren dat je het met alleen jeugd niet red.
1 -1
CrazyJew
Tadic ruim 17 Miljoen, Tsja ik hoop dat ie het waar kan maken
2 -1
Dastaan
Laat eerst maar de handtekening gezet worden. Tot op heden geloof ik er niets van. Er zal altijd wel weer iets zijn waar overmars overheen struikelt. De selectie komt nooit op tijd rond.
1 -3
Bocarra
Goed te lezen dat schreuder en veltmate intensief hebben samen gewerkt. Nog beter is het om te lezen dat men nu echt definitief afscheid heeft genomen van dat achterlijke salarisplafond en dat er geen dure oudere spelers aangetrokken mochten worden.
2 -1
AFCA1510
wordt het Frenkie-VdB-Tadic dan? zou wel heel lekker zijn.
0 -1
Ajax#1900
Jup, dat wordt in maart een kampioenschap vieren ;)
0 -1
NouridolbergNeres34
Tadic is meer een nummer 10 die vlak achter de spits, wij spelen niet met een 10. Zou hem op linksbuiten Zetten. En dan mount halen voor de linkshalf/ rechtshalf positie.
0 -2
AFCA1510
Een linkspoot op links... heb ik altijd mn twijfels bij, los daarvan heeft Tadic ook niet echt snelheid. Ik zie hem daarom liever in de as van het veld.
0 0
afcas
kan wel rechtshalf aangezien we toch al diep staan en kan dan ook afwisselen met neres tijdens acties waardoor je meer beweging voorin krijgt.
0 -1
NouridolbergNeres34
mount of jensen ophalen en dan zou ik zo spelen:

Tadic dolberg neres

Frenkie mount/Jensen

(6) donny

Nico/sinkgraven Magallan? De Ligt Mazraoui

Onana
0 -2
Web
Labyad onderschat je zo, gaat echt spelen.
In de competitie met dit middenveld kan, in Europa word je overlopen, ook allemaal spelers die in de bal komen.
Maar gelukkig ben jij niet de man die de opstelling maakt.
0 -1
NouridolbergNeres34
gelukkig weet jij alles, professor Web. Donny kan prima als 6 spelen heeft hij ook in de EL laten zien. Mount is een speler met diepgang en frenkie komt vaak in de bal, gaat prima samen.
0 -1
Restored
In totaal geven we dan 40 miljoen uit, Overmars en v.d. Sar moeten wel veel vertrouwen hebben in Ten Hag, want als we geen kampioen worden of geen Europees spelen dan gaan er koppen rollen nadat er met zoveel geld is gesmeten
1 -2
Ajacied33
De Rvc staat erachter, dus..
2 0
grannig mokum1
Ik vind Tadic een geweldig speler voor ons ajax, maar Tadic is een heel ander speler dan Zyiech en Tadic is geen middenvelder.....
0 -1
Sampaoli
We verkopen Kluivert (18m) en Ziyech (35m) en halen daarvoor Schuurs (2m), Labyad (6m), Bandé (8m), Tadic (17m) en Magallan (9m) voor terug. Nog steeds een positief resultaat van 11 miljoen.
4 0
CrazyJew
Maar gaan we er voetballend op vooruit? Dat vraag ik me echt af, en als dat niet zo is ( en we worden geen kampioen, en geen CL) dat is dat positieve resultaat van 11 miljoen ook niet veel waard lijkt me. het blijft spannend
1 -3
Ozymandias
Gaat Ajax er voetballend op vooruit? Zeker! Tadic is kwalitatief beter dan Ziyech en Labyad is kwalitatief beter dan Kluivert.
0 0
Bky
Frenkie op de plek van Ziyech en Tadic op de plek van Kluivert en je gaat er zeker op vooruit.
0 0
Sampaoli
Tadic lijkt me beter dan Ziyech. Bandé en Labyad zijn niet of nauwlijks minder dan Kluivert. Magallan is zo intensief gescout dat hij wel iets moet toevoegen en Schuurs is een goede optie voor in de breedte. Verder moeten we vooral blij zijn dat we De Ligt, De Jong en Onana nog een jaar weten te behouden. Onze basis 11 (en de breedte van de selectie) is kwalitatief erg goed.
0 0
gras
Tering, wat een bedrag man. Ergens gaat de vraag spelen wat voor druk je dan op een speler legt. Hij is veel duurder dan Ziyech en zelfs daarvan werd al meer verwacht, terwijl Ziyech een enorm rendement heeft gelet op zijn bijdrage aan de EL campagne van vorig seizoen en zijn goals/assists.

Ik snap de roep / het gegil van velen hier ook niet dat Ajax wel eventjes 40mj in twee spelers moet investeren.

Denk wel dat je hier een stabiel karakter mee binnen haalt. Verwacht wel wat van hem. Nu nog een harde, sterke mandekker die een beetje pass in de poten heeft en dan de rest behouden: Frenkie, Donny, Mathijs, Neres, Dolberg. Prima geraamte voor een sterke ploeg. Geen excuses meer. Geen gezever over vernieuwen. Presteren.
1 -1
RusselWestbrook
Zou prachtig zijn, maar volgens dezelfde krant zou Magallan retesnel gepresenteerd worden

En die is er nog steeds niet.
0 0
marrene
Als het doorgaat natuurlijk een prima aankoop. Mensen die zeuren over de transfersom wijs ik erop dat hij ongeveer net zo duur is als Kluivert. Als je mij een maand gelden had gevraagd of ik Kluivert voor Tadic zou ruilen had ik meteen ja gezegd. Ik denk ook de mensen die hem te duur vinden.
2 0
MennoJerry
Bovendien moeten sommige gewoon eens ophouden met zeuren om het zeuren. Nu wordt er een keer (relatief) veel geld betaald voor een ervaren speler, is het weer niet goed. Kom op zeg! Dit is wat we willen, kapitaal op het veld!
3 0
Toon meer reacties