[Update III] Kluivert doorstaat medische keuring

JesseTH, 12-06-2018 om 18:10, 126697 views, De Telegraaf | Het nieuwe jaarboek van Ajax is uit!

Volgens De Telegraaf zal een transfer van Justin Kluivert naar AS Roma niet lang meer op zich laten wachten. Het Nederlandse medium meldt dat een officiële overgang op maandag of op dinsdag zeer waarschijnlijk is.

De vertraging van de transfer zou vooral liggen aan het feit dat er nog flink gesteggeld werd over de transfersom. De vaste transfersom zou nu bepaald zijn op 17,5 miljoen euro. Dit bedrag kan nog flink oplopen door middel van min of meer gegarandeerde bonussen. Kluivert zal met die bonussen tussen de 21 en 22 miljoen euro moeten opbrengen. 

Naast Kluivert heeft de club uit Rome ook concrete interesse in Hakim Ziyech. Roma heeft zich al officieel gemeld in Amsterdam voor de creatieve Marokkaans-international, maar een transfer lijkt nog ver weg. Het geboden bedrag en de vraagprijs liggen namelijk nog te ver uit elkaar. AS Roma zou al wel een persoonlijk akkoord hebben met de middenvelder die met Marokko op het WK zal uitkomen.

Update - 22.30 uur (11 juni 2018)
Justin Kluivert is maandagavond aangekomen in Rome, nadat hij van Ajax toestemming kreeg om vanaf Ibiza het vliegtuig te nemen naar Italië. De jonge speler ondergaat dinsdag de medische keuring, zo weet De Telegraaf. Als hij die succesvol doorkomt, verlaat de snelheidsduivel de club na 44 gespeelde Eredivisieduels.

Update II - 12.00 uur (12 juni 2018)
Justin Kluivert is aangekomen op het complex van AS Roma voor zijn medische keuring. Later op dinsdag zet hij zijn handtekening onder een verbintenis van naar verluidt vijf seizoenen. De eerste beelden van (voor) zijn medische keuring zijn opgedoken op de site van Gianluca Di Marzio. Zien? Klik hier

Update III - 18.00 uur (12 juni 2018)
Justin Kluivert heeft de medische keuring bij AS Roma met succes doorstaan, zo is te zien op de website van AS Roma. Het lijkt dus een kwestie van tijd voordat de officiële berichtgeving naar buiten wordt gebracht.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Ajaxvooraltijd
Is Raiola in een stuk pizza gestikt ofzo dat je hier niets meer van verneemt?
0 0
NouriVandeBeek
Kan best zijn, dat ze wachten op het nieuwe boekjaar. 1 juli dus.
0 0
Rukboor
Was toch al eerder gezegd dat het in Juli bekend gemaakt zou worden.
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ik zeg je, deze transfer word op het laatst afgeketst.
die romeinen gaan gewoon niet mee in de prijs.
let maar op.
0 0
Rukboor
Ik ben onderhand toe aan de laatste update over Kluivertje.
Met als onderwerp; AS Roma verhuurt Kluivertje voor 1 jaar aan Cagliari.
0 0
Ajaxvooraltijd
Lange keuring hoor
0 0
HenryVakH1972
Oprrrrrotten!!
0 0
DrFeelBest
Het schiet niet echt op ….!
0 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
ligt die overeenkomst er nou al.
of krijgen we youness tafferelen.

daar horen we trouwens ook niks over.
0 0
xstaniox
Kluivert heeft op Instagram z'n profielfoto van hem in een Ajax-shirt verwijderd en iets in de richting van 'Player of Ajax' uit z'n beschrijving verwijderd.
De transfer zal binnenkort denk ik wel wereldkundig gemaakt worden.
0 0
Logokusser
En nu?
0 0
Afca85meer
Het bedrag wordt steeds lager valt me op.
0 0
Michelinho
Ineens is het doodstil rond Kluivert, heel apart.
2 0
Rukboor
Nee hoor, hier een briefje van Jan aan Justin;
Beste Justin,
Dat filmpje uit Rome…
Je ziet een paar honderd fans van AS Roma een jongen van net 19 onthalen op het vliegveld. Je ziet hoe die jongen een shawl van de club omhoog houdt. En je ziet die jongen de shawl naar zijn hart brengen. De boodschap: AS Roma, nu al in het hart gesloten.
Daar haakte ik af.
Doe normaal man.
Je gaat na 56 wedstrijden in het shirt van Ajax 1 en 13 minuten (!) in dat van het Nederlands elftal naar AS Roma. Die club betaalt 17,5 miljoen euro voor je. Ietsje meer dan vorig jaar voor de beperkte draver Rick Karsdorp. Je bent een gokje voor ze. Niets meer, niets minder.
Ik hoop voor jou dat je een goed gokje bent.
Dat je net zo’n mooie carrière gaat krijgen als je pa. Met net zo veel doelpunten, prijzen en geld op je bankrekening.
En ik hoop dat je niet de fouten maakt die je pa maakte.
Een man doodgereden. Liegen over het aantal keren dat ie contact met de nabestaanden had gezocht (1x). Betrokken in een verkrachtingszaak. Bestolen door een zaakwaarnemer. Getrouwd in gemeenschap van goederen en gescheiden (LOL). Gechanteerd door een illegaal goksyndicaat.
Laten we het zo zeggen: er zijn betere voorbeelden denkbaar.
Al ben ik vast een ontzettende ouderwetse zeikerd als ik dat zeg.
Je moet het waarschijnlijk heel normaal vinden dat een ventje van 19 zichzelf na één volwaardig eredivisieseizoen een held waant, terwijl ie gewoon als handelswaar naar Italië wordt gebracht.
Net als je het heel erg lief en aandoenlijk enzo moet vinden als diens 10-jarige halfbroertje Shane bij wijlen RTL Late Night zijn eerste kookboek zit te promoten. Lief en aandoenlijk is het zeker, zo’n bijdehand ventje met twee trotse ouders in het publiek bij Humberto Tan. Maar laten we niet vergeten dat diezelfde ouders Shane al op 9-jarige leeftijd als jongste ‘voetballer’ ooit een kledingcontract bij Nike lieten tekenen.
Als je dat allemaal normaal gaat vinden, dan is er echt ergens een steekje bij je los, hoor.
Maar goed, laat vooral zien dat jij steviger in je schoenen staat dan je vader.
En dat je slimmer bent.
Om te beginnen door niet in gemeenschap van goederen te trouwen…
Groet,
JanD
7 -1
Mundus
Prachtig stukje. Complimenten !
0 0
Web
Raiola moet er nog een paar miljoentjes bij.
1 0
MankeNelis
Hij is uit Rome vertrokken wegens persoonlijke omstandigheden. Vreemd, maar het gebeurd vaker met linksbuitens die in Italië zijn geweest.

Het schijnt dat hij te horen heeft gekregen, als hij te weinig minuten heeft gemaakt, dat hij in de winterstop verhuurd wordt aan Foggia.
3 0
Rentokill
Ik las ook ergens dat hij niet wilde bijtekenen en dat zijn zaakwaarnemer met andere clubs is gaan praten.
1 0
Bocarra
Zou Marc de BOCA methode bij Kluivert toepassen? Anders zou het toch allang final zijn.
2 0
kaashaas
1.2.3...Hoppa!! Kluivert zo via de achterdeur!!
1 0
RayJordaan
Aan media aandacht geen gebrek bij Kluivertje, nu maar hopen dat het hier bij blijft :,)
0 0
kaashaas
Hij kan altijd nog rapper worden
0 0
RayJordaan
Samen met Memphis en Drenthe idd
0 0
RoodWit
Doorpakken Overmars, spelers die ongemotiveerd zijn, niet trots zijn om voor Ajax te spelen of een slechte invloed hebben op de groep eruit bonjouren.

Nieuwe speler(s) aantrekken wanneer mogelijk, en graag kwaliteit, moet wel iets toevoegen.
3 0
Logokusser
Overrmars en "doorpakken" dat is een onmogelijkheid.
2 -2
GregNeck
Waarom staat dit nog bij hoofdnieuws? En niet bij bijzaken. Kluivert is niet meer dan een bijzaak, een afgesloten hoofdstuk. Hoef dat niet meer te zien op AS. Mooiste reactie die ik tegen ben gekomen:

"Ajax > Roma > China > Expeditie Robinson"

Droomscenario wat mij betreft.
3 -2
Logokusser
"Chiina" = Bulgarije
0 -1
louis60
Koop nu een paar spelers van je concurrenten. Haal Lozano van PSV. Sergio Padt of Marco Bizot. Johanbakhsh van AZ. Steven Berghuis en Elmo Lieftink. Dat doet Bayern ook en daarom zijn bijna altijd kampioen.
0 -11
GvanderK
Bizot als 3e keeper ja, Berghuis liever niet. Padt 2e doelman, maar we hebben Van Leer. Lozano zou welkom zijn, maar die kun je vast wegstrepen, denk maar niet dat PSV zijn beste speler verkoopt aan de rivaal.
0 0
RayJordaan
Bizot.. Juist ja
0 0
Afcascheme015
Is die gek dan
1 0
Rentokill
Update IV: Kluivert gesignaleerd bij de kapper in Rome....@redactie: kom op hee, niet alles is nieuws. Update me maar als t rond is. Niet eerder
1 -1
Minsc
Wat? Zet er dan bij welke kapper het is, nou weten we nog niets.
1 0
Hagmag
Deze puber loopt met z'n neus in de wolken.
Zijn houding is macho.
Hij krijgt snel de rekening in de vorm van een bank gepresenteerd.
3 0
Beretta
Klopt, hij speelt met vuur zonder dat hij weet wat de risico's zijn. De kans dat hij zich brand en van heel hoog fout is groot. Ik hoop het niet voor hem, en door de aanwezigheid van Monchi is het zeker niet onverstandig om naar As Roma te gaan. Hij zal genoeg kansen en tijd krijgen maar ik vrees voor hem dat hij daar mentaal nog niet klaar voor is.

Na een paar maanden is de euforie weg en komt de realiteit om de hoek, dan zit hij in zijn eentje in Rome, zonder gegarandeerde basisplek en met verwachtingen die steeds hoger worden. Kijken hoe hij daar mee dealt.
0 0
Michelinho
"De kans dat hij zich brandt en van heel hoog 'valt' is groot?"
0 0
Cisco
Toen hij net kwam kijken heette dat nog "Amsterdamse branie" of iets dergelijks. Iedereen hield er van en het kon niet stuk.

Hypocriet?
3 -2
Michelinho
Voortschrijdend inzicht?
2 0
Afcascheme015
Snitch
0 0
Starkoo
Doei doei net zo zwak dan zijn pa!
1 0
KVF
Moet gewoon lachen als ik er ook alleen maar aan denk hoe triest dit hele gebeuren eigenlijk is haha toedeledokie "Ajacied"
1 0
ajax4ever01
Lieke Martens is beter dan Justin Kluivert.
6 0
JCr14
I.p.v. het logo kussen kan hij mijn kont kussen en laat ik een dikke natte afscheids scheet in zijn bek.
Nooit meer terug. Gewoon via Sampdoria uitgeleend daarna Bristol City en bij Heerenveen of Az terecht komen
6 0
ItsinmyDNA
Dan zet je nog hoog in denk ik met az en heereveen denk eerder aan een Roda jc of Almere City
1 0
Babayaka
Waarom gaat Ajax akkoord met 20procent voor railiola?
Dan verkopen ze toch lekker niet?
Kluivert wil toch weg dan moet die zijn zakkenwaarnemers betalen lijkt mij. Voetbal wereld is een rare wereld.
1 0
AjaxCitizen
Roma betaalt die 20%. Als die dat ervoor over hebben, kan het mij vrij weinig schelen.
0 0
Ajaciedvooraltijd
Wanneer gaan we zelf toppers halen? Voor je het weet staat de CL voor de deur
2 0
TvdH
Hoop dat ze zijn zitvlees goed gecontroleerd hebben! Hij gaat blaren krijgen van het zitten op de bank!
1 0
Michelinho
Transfermarkt heeft de marktwaarden vandaag geüpdate. De Ligt ging van 25 mio naar 40 en is op TM de meest waardevolle speler van O18. Zelfs Vincius Jr die voor 45mio door RM gehaald is staat op "slechts" 35 mio.
Voor wat het waard is... golden boy Kluivert ging van 7,5 naar 15 mio ;)
1 -1
Vak430
Off: zat ff fosu-mensah bij Andy in de auto te kijken..
Dit lijkt me wel echt een topper voor Ajax. Kan cv, rb en op 6, dit zijn ook wel de posities waar Ajax nog versterkingen nodig heeft.
Andy zei dat de vraagprijs 15 miljoen is en dat Ajax interresse had maar ik zou dit niet te serieus nemen..
Kopen zal wel weer onhaalbaar zijn maar misschien is huren met optie tot koop een optie
2 0
AJAIXIXIXI
Zou heel goed zijn voor Ajax en Fosu-mensah. Maar lijkt me niet dat hij komt. Edit: heb de aflevering gekeken en ik denk dat je de interesse van Ajax wel serieus kan nemen. Fosu-mensah zelf zei dat hij ook iets van die interesse had gehoord en dat leek me geen sarcasme. Zegt daar wel bij dat hij (nog) geen aanbieding heeft gehad.
3 0
Ajax#1900
Dan moet hij wel heel veel salaris inleveren natuurlijk, maar kwalitatief zou hij wel mee moeten kunnen. Vraag mij wel af of het echt een directe versterking is verder. Dat moer natuurlijk wel als je er 10 mln voor neer legt. Maar ik denk niet dat ze hem laten gaan hoor. Kunnen heb vast ook voor 20 mln verkopen aan Huddersfield oid.
0 0
AJAIXIXIXI
Denk het ook niet hoor, maar een directe versterking zou hij in mijn ogen wel zijn.
2 0
X-RaY
Het enige wat ik momenteel wil horen zijn keuringen van nieuwe aangetrokken spelers.

Ben zo ongeduldig niet normaal meer pfff

Schiet is op ik hou het niet meer :P
7 0
Nicoonzeredder
Zou de selectie niet met iets van twee weken al rond moeten zijn?
1 0
AJAIXIXIXI
Marc zit in Curaçao dus je kan nog effe wachten ben ik bang haha
0 0
DeGodenzonen020
Hij scout Antilliaanse talent, joh ;)
0 0
X-RaY
Op Curaçao? Daar heeft hij helemaal geen tijd voor. Hij moet 24/7 bezig zijn, ipv aan een Mai Tai zitten te leurken op een stretcher. Of zal hij z'n transfer telefoon hebben meegenomen :P
1 0
Joseph
Kan het bericht "Wij willen eerst een vervanger halen" nu de deur uit?

Toch heerlijk, zit die jongen al te zwaaien met zijn sjaaltje, wordt het misschien alsnog een andere club :")

Deze jongen zo lang mogelijk treiteren, daar zou ik van kunnen genieten..
2 -2
Rukboor
Volgens AS is dit update lll , maar volgens mij zitten we onderhand op update 96 of zo?
3 -1
MankeNelis
update 97
2 -1
Rukboor
Sorry, was er 1 vergeten.
3 -1
geDaante
Niet zo paniekerig allemaal. Dat Kluivert nu al vertrekt, wil niet zeggen dat ieder talent van 18-19 op die leeftijd zal vertrekken. De Ligt vertrekt inderdaad mogelijk ook al, maar hij speelde met 17-18 jaar dan ook al in het Nederlands Elftal, voornamelijk door gebrek aan oudere kwaliteit, en heeft zich zo natuurlijk flink in de picture gespeeld. Ook het succesjaar in Europa onder Bosz hebben spelers doen opvallen bij buitenlandse clubs.

Dus Kluivert is een geval apart, en interesse in jongens als De Ligt is logisch als ze zo jong al in het Nederlands elftal spelen en een wereldprestatie met Ajax europees neerzetten. Dat is ook een beetje de prijs die je betaalt voor een keer Europees succes.

De Ligt heeft na het vertrek van Sanchez ook helemaal geen concurrentie meer gehad bij Ajax, en als je altijd zeker bent van een basisplek, en alles gaat je makkelijk af, krijg je al snel het idee dat je uitgeleerd bent bij Ajax.

Het Nederlands Elftal is zó matig, dat De Ligt en Frenkie, en wellicht ook Van de Beek al basis moeten spelen in Oranje, om het niveau van Oranje op te krikken. Als Oranje straks weer sterker is, krijgen talenten van onder of rond de 20 jaar niet zo snel meer een uitnodiging, waardoor ze voorlopig geen international zijn, en zich zo niet in de kijker spelen. Ze kunnen zich dan alleen via Ajax in de kijker spelen, maar dat zou ook betekenen dat Ajax Europees succes heeft, en dat is dan prima.

Dit zijn denk ik zaken die de huidige leegloop (als er sprake van zal zijn) deels kunnen verklaren, en die kunnen aangeven dat het in de toekomst niet zo erg zal zijn als men bang voor is.

Buiten dat denk ik dat wanneer Bosz was gebleven, en het positieve gevoel was gebleven, en het toewerken en verder uitbouwen van een duidelijke aanvallende visie was doorgezet, talenten meer plezier ervaren, er een betere teamgeest zou zijn (zeer belangrijk), meer uitgedaagd worden door de aanvallende/pressing speelstijl, sportief meer mogelijkheden zien, en zo toch wat langer zouden blijven.

Zaak is dus voor goede concurrentie te zorgen, wat meer te rouleren. En een goede lange termijn visie te hanteren, met een coach die goed ligt in de groep en spelplezier en zeer aanvallend voetbal voorop heeft staan. En verder kan je niet veel meer doen dan trots zijn als een Ajax-talent zó goed blijkt, dat absolute topclubs in de rij staan, en hopen uiteraard, dat bij zo'n speler het verstand het op dat moment wint van het geld/betere competitie/mooiere ambiance.

En kap maar eens met dat gehaat van een kind van 18, die door een golddigger (waarschijnlijk) en een zeer bekende zaakwaarnemer zwaar beïnvloedt wordt, en mogelijk ook niet heel erg intelligent is. En daarbij moet hij het allemaal zelf weten. Alsof voetbalclubs het om principes en het goed zijn voor spelers gaat. Voor clubs zijn spelers handelswaar, waar ze tijdelijk sportief ook de vruchten van hopen te plukken. Voldoe je niet meer, word je genegeerd en afgedankt.

Ik hoop dat wanneer Kluivert met Roma of een andere club in de JC Arena komt te spelen, hij normaal of liever nog positief wordt onthaald, als kind van de club, wat hij toch is. Maar dat zal wel weer een hoop gefluit worden, en dan zal ik me schamen. Is klasseloos, en je moet boven dommige keuzes van een tiener staan.
4 -4
Hans Kraay Jr.
Weinig aan toe te voegen, alleen zal ik niet gaan klappen nog uitfluiten als Kluivert in de Arena is, heeft bij mij niet het gevoel los gemaakt een jongen van de club te zijn.

Dat gevoel heb ik veel meer met jongens als Nouri en Donny. Verder lopen er weinig gasten rond die ik echt hart voor Ajax vind hebben.
0 0
Ajacied33
Donny, Nouri en Huntelaar van de huidige Ajacieden. Mazraoui misschien ook nog
1 0
aka
Dat zal toch wel het laatste nieuws zijn
0 0
driesterren***
Justin door zit keuring gekomen!
Das nog eens goeie nieuws zeg!
Wens Justin veel zit minuten toe! En tot over een jaar of 3 bij MVV , de graafschap of zo!
1 -1
cruijffthebest
Zijn zeker vergeten een hersenscan te maken, anders zouden ze zich kapot schrikken van die lege hersenpan van hem!
6 0
Loek14
Succes Justin! Ik ben benieuwd of je het gaat maken en geen kishna 2.0 wordt daar in hoofdstad van Italië. Uiteindelijk leiden alle wegen naar Rome en had je vroeg of laat toch de overstap gemaakt. Wel jammer dat Ajax maar 17,5 miljoen aan je verdiend en niet de 170 miljoen zoals jezelf aantal maanden geleden suggereerde.

Het gaat je goed.
4 -4
Ruff Rhythim
160 miljoen was het.
Niet overdrijven he? :-p
2 0
Loek14
Scheelt 10 miljoen Haha :p
1 0
afca95
Is er nog ander nieuws dan dat pokkeventje Kluivert op de Hoofdnieuws te slingeren. Hij heeft niks betekend voor onze club, niks gewonnen, niks gepresteerd. Op naar het nieuwe seizoen met gemotiveerde spelers!
12 -2
geDaante
Met zo'n opmerking ben je zelf eerder een pokkeventje (ik zeg dus niet dat je dat bent) dan Kluivert, Kluivert doet niemand iets aan of beledigt niemand, maakt een eigen keuze, die jou niet bevalt, maar dat is jouw probleem.

Verder wel met het laatste eens natuurlijk ;).
1 -11
Web
Het doet je eenmaal niets wat Ajax betreft.
Alleen als het over Jonk gaat.
Morgen lezen wij dat Jonk het heel onverstandig vind.
En jij draait je mening 100 procent bij.
1 0
geDaante
Jij hebt echt een obsessie met Jonk he?

En nergens zeg ik dat ik het verstandig vind, waar haal je dat dan weer vandaan?
1 -3
afca95
Hij behandeld Ajax respectloos zelfs als onder contract staat. Tja en ik ben Ajacied dus voel me aangesproken net als velen! Jij blijkbaar niet.. maar dat is wel vaker aan je reacties te lezen
2 0
geDaante
Dat ik het maximale uit Ajax gehaald wil zien worden, en niet wanbeleid en achterbakse praktijken bij Ajax wil zien, en eis dat de Ajaxkernwaarden en identiteit behouden blijven, zwaar opkwam voor Cruijff en zijn visie, maakt mij misschien wel meer Ajacied dan de meesten hier bij elkaar.

Dat zijn zaken die er toe doen, niet een individueel spelertje die ervoor kiest vroeg te vertrekken.
0 -1
Hans Kraay Jr.
Heb je gelijk in, maar het vervelende met Kluivert is dat hij zich gedraagd als een kind van de club maar het hem eigenlijk niks kan schelen. Kust gewoon weer het volgende clublogo.

Het feit dat hij dan ook nog via de achterdeur de club verlaat maakt het voor veel supporters gewoon wrang, waaronder ik zelf.

Vind het ook gewoon niet netjes naar een club die je heeft opgeleid.

Kan gewoon erg weinig respect opbrengen voor dit soort mensen. Of het nou voetballers zijn of in het dagelijks leven.

Misschien moet je als je dat nog niet heb gedaan het filmpje op YouTube kijken als hij aankomt in Rome. Maakt mij verder niet boos ofzo, maar krijg er wel plaatsvervangende schaamte van.
1 0
afcas
nou ja, hij heeft natuurlijk wel een aantal negatieve opmerkingen over ajax gemaakt. dus technisch gezien doet hij de club wel iets aan. niet genoeg om helemaal op hem te flippen natuurlijk, maar hij heeft wel dingen gedaan/gezegd die anderen in een negatief daglicht zetten.
3 0
geDaante
Misschien wel, maar ik denk niet dat de club daar van wakker ligt en het Ajax schaadt, maar buiten dat flikt Ajax spelers ook streken, daar hoor ik niemand over.

En die opmerkingen komen duidelijk niet van hem, maar van zijn zaakwaarnemer en mogelijk ook moeder.
0 -1
driesterren***
Tis een verwende eikel! Niet meer en minder!
6 0
geDaante
Hij komt vrij verwend over inderdaad, maar dat zijn zoveel kinderen, zeker tegenwoordig, geen reden om te haten of dingen te misgunnen.
0 -1
afca4eva
Verschillende Italiaanse media (geen idee of ze betrouwbaar zijn) melden dat Ajax en Roma nagenoeg akkoord zijn over Ziyech. 32 miljoen dat kan oplopen tot 36 miljoen.
Hakim zou al akkoord zijn met een contract van 5 jaar en gaat 3.2 miljoen per jaar verdienen.
Misschien is het hier al besproken maar kon er zo snel niks over vinden..
2 -2
AFCA1510
hmm 32m. Als Overmars Klaassen verpatst krijgt voor 28m dan hoop ik toch dat ie Ziyech voor minstens 40m ergens kriugt gestald.
8 0
Michelinho
Was 27 en wellicht zelfs wat aan de hoge kant?
1 0
AFCA1510
Ja een gouden deal. Overmars kan dus zeker minimum 40 vangen voor Hakim.
3 0
Michelinho
Zou kunnen, maar denk niet van Roma en zeker niet tot na het WK.
0 0
Michelinho
Ik las ergens over een bod van 30 à 32, niet dat het al bijna rond zou zijn.
32 plus bonussen was ongeveer wel wat ik verwachtte en een prima deal, maar wacht Ajax tot na het WK zou het flink wat meer kunnen worden.
Wmb (als het waar is) nu de poen pakken en snel de selectie compleet maken.
0 0
Rukboor
Is gekocht voor 11 miljoen, dus als je nu 32 miljoen plus bonussen kunt krijgen is dat niet verkeerd.
Maar dan moeten de gaten de komende week wel opgevuld worden, anders wordt de voorbereiding wel erg kort.
0 0
3*stars*3
Zo, 3,2 mil per jaar, dan gaat hij er financieel wel hard vooruit.
Benieuwd of Marc akkoord gaat maar 40mil klinkt en is mooier. ;-)
0 0
vijfennegentig
In het allerergste geval slaagt ie...stel je eens voor..de grootste nachtmerrie voor de gemiddelde supporter hier.

Ik wens jullie echt een mooi leven.
4 -13
GvanderK
Van mij part wint hij de goude schoen volgend seizoen, we gaan hem niet missen.
0 0
Babayaka
Liever dat hij slaagt dan dat hij straks op huurbasis uitkomt voor PSV. Tis jammer dat spelers niet meer dan 1 seizoen bij Ajax spelen. Hierop moet Ajax iets verzinnen.
Ajax moet iets verzinnen waardoor spelers minimaal 4 jaar in het 1ste spelen voordat ze vertrekken.

Het is belachelijk dat spelers na 1 seizoen vertrekken.
7 0
Hagmag
Svp stoppen met nieuws over deze nep puber.
Alleen nog maar doorgeven dat hij 100% oprot.
7 -3
Web
Ik heb hier moeite mee, hoop altijd dat het goed gaat met Ajax spelers.
Maar ik betrap mij er op, dat ik hier anders in zit.
Laat ik het zo zeggen, slaagt hij niet, zit ik er geen moment mee.
En zijn broertje is nog erger.

Ik vond hem altijd heel spontaan, werd boos op mensen die dat arogant vonden.
Hoe naïef kun je zijn.
5 0
vdvaart23
Door hem zal ik nooit meer genieten van een speler die het Ajax logo kust. Uit de grond van mijn hart: ik hoop dat je faalt neppert!
7 -2
SjaakWolfs
Ik hoop dat hij gaat falen in Italië en nooit meer een wedstrijd voor Oranje speelt. Dan is hij het zoveelste voorbeeld dat je niet te vroeg een vertrek naar het buitenland moet forceren bij de club die je opgeleid heeft.
7 -2
Michelinho
Alsof ze zich daardoor laten weerhouden. Voorbeelden te over maar ze denken allemaal "mij overkomt dat niet".
1 0
DirkvanDam
kishna, El gazi, bazoer... zomaar 3 namen die ook dachten klaar te zijn in Nederland bij ajax..... Kluivert de volgende? hoop dat de Jong en vd beek slimmer zijn!
3 0
Michelinho
Hoop het ook, maar die zijn ook al met een transfer voor volgend jaar aan het spelen.
0 0
Patje2011AJAX
Ik hoop dat hij gaat schitteren in Italië en in Oranje. Jammer dat hij zo vroeg weg gaat en dat hij eerder zijn muil vol had over jaren blijven en doorontwikkelen. Leuke voetballer maar niet zo'n zuiver karakter in mijn ogen.
2 -2
Esthas
Het ga je goed Justin, ik vind het heel jammer dat je nu al, op zo jonge leeftijd weggaat. Volgens mij zijn er genoeg voorbeelden dat dat niet handig is mja wie ben ik om daar iets van te vinden.Succes daar!
1 -5
El-Dorado
Ik bestel alvast een shirtje van PEC of ADO met Kluivert er op.
2 -1
vijfennegentig
Ja dat hoop je, als ie slaagt balen mensen als jij.

Rare supporters tegenwoordig.
0 -8
Web
Normaal geef ik jou gelijk, maar er is een tussen weg.
Zij hij niet dat hij bij Ajax wou slagen?
Wat moest hij wel niet opbrengen als hij deze club zou verlaten?
Ik durf dat bedrag niet te noemen
Bij jong Nederland zij hij vorige week nog, dat hij ook zou kunnen blijven.

Wees dan een kerel en zeg gewoon waar je voor staat.
2 0
3*stars*3
Zoon van een maat, wou een shirt met Kluivert achterop en hij zei dat hij toch nog ff afwacht want hij vertrouwde het al niet.
Het kan veel van die gasten niets schelen want ze denken alleen aan zichzelf maar toch zielig voor de vele (jonge) fans, die zo'n dure shirtje halen en dan voor lul bij lopen.

Die ratje schaamt zich nergens voor en als die boeren over 2 jaar aankloppen, gaat die gewoon naar Eindhoven hoor.
0 -1
blava
Ajax koopt Labyad.

Gek genoeg denk ik dat hij slaagt in Italie. Hij is snel, heeft een goede balaanname en een goed schot. Roma betaalt niet zonder reden 17,5 miljoen.
2 -1
3*stars*3
Ik ga niet de voetballer Justin Kluivert nu lopen afkraken want je ziet echt dat die jongen veel talent heeft.
Heerlijke aannames met beide voetjes, goede trap en snel.
Maar in NL hebben ze geduld met zulke spelers en zeker bij Ajax.
Hij was ook aantal potjes erg afwezig maar kreeg toch gewoon vertrouwen en in het buitenland is dat veel minder en kan je gewoon rustig gaan banken.
3 0
Web
Kluivert is inderdaad een geweldig talent, net wat je zegt zijn aannames super, ook dat onvoorspelbare dat maakt hem sterk, kan buitenom en binnendoor. Is niet stijf rechts, kan goed met links. Goed schot, eigenlijk alles om te slagen.

En wie weet red hij het wel? Seedorf en van Persie gingen ook jong. Maar waarom niet even geduld, eerst eens een vol jaar presteren met de club die je groot gemaakt heeft. jammer het mocht niet zo zijn. Maar totaal geen medelijden als hij het niet haalt.
2 0
3*stars*3
Ik zou mij niet druk maken als het een matige speler zou zijn en waar je geen potentiële topper inziet.
Ik vond het bijv niet erg, dat El Ghazi vertrok.
Maar het is gewoon jammer dat deze jongen, na zijn 1e volle seizoen als prof al vertrekt.

Je noemt wel 2 mooie voorbeelden op van jongens die vroeg vertrokken en zijn geslaagd maar verder kan ik niet herinneren welke spelers zo vroeg zijn vertrokken en zijn geslaagd.
Beide spelers speelden wel 3 á 4 jaar in het 1e en hebben minimaal 1 prijs gepakt.
Seedorf was op jonge leeftijd ook al een opa. ;-)
0 0
Web
Ja wij zullen het zien of hij het red.
Seedorf was ook veel meer een persoonlijkheid.
0 0
Web
Mijn buurjongen heeft ook shirt met Kluivert achter op.
Als zijn ouders hem geen nieuwe geven, koop ik er een.
Ben benieuwd wie hij er nu op wil hebben?
Maar wachten tot het nieuwe seizoen begonnen is.
1 0
Babayaka
Siem de jong. Die blijft nog wel ff vrees ik.
2 0
Web
Kan ik hem niet aan doen.
Moet een talent zijn
0 0
Hans Kraay Jr.
Nouri of Donny.
0 0
afcas
laat je siem weg. ;)
0 0
Web
Die zou ik het liefst doen.
Maar ik maak mij zorgen dat we die ook kwijt zijn.
En dan.
Toch maar wachten.
0 0
3*stars*3
Yup, riskant om zoveel te betalen, zonder zeker te weten of spelers überhaupt aan het seizoen beginnen.
Dolberg 9 zou mooi zijn maar als hij ff smaak te pakken krijgt op het WK...
1 0
Web
Daar moet ik helemaal niet aan denken. Wel dat hij een goed WK speelt, graag het is hem gegund ( over normaal gesproken doen )

Maar voor hem staan ze dan ook in de rij.
Maar hij is wel heel erg veel verstandiger dan Kluivert.
0 0
DS
Zouden Chiellini en Bonucci al badend in het zweet wakker worden met de gedachte dat ze tegenover Kluivertje kunnen komen te staan aankomd seizoen?
2 0
Michelinho
Denk het wel, voor je het weet kust ie je logo.
3 0
JanTa
Zijn er ook al beelden van PEC Zwolle dat voorbereidingen treft met de komst van Kluivert op huurbasis volgend jaar?
3 -1
CruyffFootball
Wie gaat het ventje troosten als hij over 6 maanden al te maken krijgt met de 3e trainer in zijn Roma tijd?
1 0
Tomajax1990
Wanneer gaan we Mino R aanklagen voor kinderhandel?
Dit is de eerste speler waarvan ik hoop dat hij snoeihard op ze bek gaat daar en over 4 jaar zen carrière nieuw leven wil inblazen bij PEC Zwolle met het motto: hier heb ik mijn mooiste moment van mijn carrière gehad met mijn debuut
1 -3
Babayaka
Hoeveel jeugd heeft Ajax her en der weggekaapt?
Kom op man Ajax doet hetzelfde.
0 0
stefanzob
Kinderhandel? Wat dat betreft is Ajax toch geen haar beter. Ik vind ook dat Kluivert te vroeg gaat, maar wij doen ongeveer hetzelfde met ieder veelbelovend Deens talent. Deze zijn echter dan nog jonger dan Kluivert nu is.

Veltman zei het treffend, Kluivert zet zelf zijn handtekening onder een contract, niet Raiola. Het is jammer dat hij gaat, maar als Ajax heb je weinig te zeggen als je in NL en Scandinavië de jeugdopleidingen leegtrekt.
3 0
Web
Dat is ook zo.
Maar hij weet dat je bij Ajax tussen goede spelers nog heel veel kan leren.
Dolberg als voorbeeld, stond tussen veel mindere spelers, en dan leer je niets meer. Maar inderdaad wij moeten niet naïef zijn.
0 0
Joseph
Verschil is dat talenten bij Ajax op de beste plek zitten om zich te ontwikkelen, een keuze voor Ajax is er 1 voor je carrière als voetballer, Ajax vroeg verlaten 1 voor de portemonnee.

Veltman is te dom voor dit soort uitspraken, is niet slim genoeg om de vatbaarheid van jonge spelers te zien. Kluivert zet de handtekening die Raiola wilt.
0 -1
Tomajax1990
Alleen vind ik dat raiola niet vergeleken kan worden met Ajax. Wij staan bekend om de jeugdopleiding dat we talenten verder helpen. Raiola staat tegenwoordig bekend om het zakken vullen over de rug van jong talent die er zelf alleen financieel op vooruitgaan tijdelijk
1 0
Web
Dat gaat bij mij niet op. Hij kan overstappen en een andere zakenwaarnemer nemen. Maar ik denk dat het een bewuste keus is.
Dat maakt het nog erger.
0 0
geDaante
Respecteer gewoon eens andermans keuze. Iemand bijna haten en dingen misgunnen vanuit je eigen teleurstelling, slaat nergens op.

Het is jammer, en wellicht vrij dom van hem, maar daar komt ie dan vanzelf wel achter. Misschien geeft hij ook meer om geld dan om voetbal. Denk het niet, maar zou kunnen, en dat is ook zijn goed recht.

Het ventje is 18-19 jaar, nog een kind, en als je een golddigger (grote kans) als moeder hebt, en iemand als Raiola aan je zij, dan wordt zo'n mannetje nogal beïnvloed en gestuurd.
3 -2
Babayaka
Eerlijk gezegd zou ik ook wel eens een aanbieding willen krijgen om voor miljoenen ergens aan de slag te gaan.
Benieuwd wat ikzelf dan zal doen..
Echter wat ik lees gaat hij 1,5 verdienen, volgens mij had ie dat bij Ajax ook kunnen krijgen. Dus ik vraag me toch af waarom hij is verkocht. Ik denk toch dat Ajax gewoon die centen nodig heeft om niet te diep in de rode cijfers te belanden. Europees was een drama en veel geld uitgegeven aan spelers.
0 0
geDaante
Nee, Ajax heeft een salarisplafond van rond de 1 miljoen. En hij wilde een van de grootverdieners worden, en dat wilde Ajax niet, aldus berichtgeving. Of dat helemaal waar is, weet ik dus niet.
0 0
RusselWestbrook
Haha toe nou even
0 0
sucre
onzin...
0 0
Cisco
Gelukkig zijn er nog mensen die wél hun verstand kunnen gebruiken als het om dit soort dingen gaat.

Ben het hier helemaal mee eens.
1 -1
ajaxdordt078
Dan mag je toch nog wel hopen dat hij snoeihard op zijn bek gaat? moraalridder.
4 0
geDaante
Moraalridder... Dat dat woord überhaupt bestaat.

Opkomen voor het goede wordt weggezet als moraalridder... dat kan alleen in een verziekte wereld.

Jij had in zijn situatie misschien precies hetzelfde gedaan, dat weet je niet, want je ben nooit in die situatie geweest. Buiten dat, iedereen maakt zijn eigen keuzes, en als dat anderen niet schaadt, moeten die gewoon gerespecteerd worden.
1 -5
Michelinho
Ik vind het ook allemaal zwaar overtrokken en het mag allemaal heel wat minder hoor, maar "moet gerespecteerd worden" slaat ook weer nergens op.
Niemand staat in andermans schoenen, ook jij niet, dus laat mensen gewoon voor henzelf beslissen of ze pissig zijn. Het is nl. niet alleen dat hij (te - maar dat is mijn mening -) vroeg vertrekt, maar hij Ajax lang aan het lijntje hield voor een basisplaats en na al dat logokussen/zieltjeswinnen met modder gooide om het te rechtvaardigen.
1 0
geDaante
Een beetje pissig en verontwaardigd mogen mensen zeker zijn, als ze dat zo voelen, maar gaan haten en hem alles misgunnen, is zwaar overtrokken.

Mensen moeten ook beseffen dat het nog een kind is omringd met golddiggers, en zwaar beïnvloedt wordt. Dat verklaart ook het ineens 180 graden draaien qua instellingen en intenties.
0 -1
Ajacied33
Gasten die hier zo heftig reageren op Kluiverts transfer staan niet in zijn schoenen en stonden ze dat wel, dan hadden zij waarschijnlijk precies hetzelfde gedaan. Ik begrijp die reacties echt niet. Volgens 90% hier komt hij op de bank/tribune te zitten...Oke, waarom zo druk maken dan? Ik gun Kluivert het beste, al heeft mijn sympathie voor hem een deuk opgelopen. Maar dan nog? Spelers zijn en blijven passanten. Maar iemand zo haten en ziektes toewensen, dat gaat er bij mij niet in
2 -2
EricAjax1
Moraalridder ...
2 -1
MarcOndertwix
Zo, ik ben thuis na een lange dag werken, pak er een biertje bij en ga eens lekker de comments lezen!
3 0
Babayaka
Lange dag werken het is 15u13 ben je om 2 snachts begonnen
Ofzo? En als je rond 6u begonnen bent is het een gewone werkdag
2 0
kaashaas
Mannetje verdwijnt via de achterdeur en zal waarschijnlijk ook geen officieel afscheid willen.
Kluivert je carrière gaat naar de klote ... Wens je heel veel sterkte.
0 0
ajax4altijdamsterdam
Goed om te lezen dat de meeste hier op AS op 19 jarige leeftijd de juiste keuze wisten te maken. Toppers
4 -2
Babayaka
Ach men blaat geld maat niet gelukkig, toch zou ikzelf wel eens miljoenen of tonnen tot me beschikking willen hebben en je geen zorgen maken over de laatste dagen voor de volgende uitbetaling. Het geld vliegt echt je portemonnee uit.
0 0
Bocarra
Los van de reacties hieronder ben ik nu wel klaar met de berichtgeving over Kluivert..... doe maar weer een gerucht of roddel over een speler die toch niet komt.
1 0
geDaante
Messi komt afbouwen, heb ik gehoord.
0 0
GvanderK
En om die reden zouden ook veteranen als Xavi en Iniesta van gedachte te zijn veranderd. Ene Luis Suarez (nog nooit van gehoord) is momenteel op een terras me Marc O.
0 0
Cisco
We zakken echt laag als Ajacieden... Hij is verdorie 19 jaar...

Idioten die reacties plaatsen als "Ik hoop dat je pa je dood rijd" , "Je bent net zo'n hoer als je moeder" en "Vuile kanker homo". Wat een haat zeg, echt abnormaal. Dit hoort totaal niet bij voetbal en hier ga je je club echt niet mee helpen.

Als je Kluivert een eikel vindt, prima. Maar laat hem dan lekker met rust. Het is een tiener die een verkeerde keuze maakt, volgens velen. Hoeveel tieners maken verkeerde keuzes? Zo ga je daar toch niet mee om? Schaam me kapot.
12 -3
FanaticAjax
Hij weet dondersgoed wat ie doet dus geen medelijden als ie faalt , Speelt ie zich in de basis ? good job
0 0
flyingsoccer
Prima opgeruimd nu direct versterken.
1 0
Michelinho
Wéér in een Adidas shirt. Is hij van kledingsponsor gewisseld?
0 0
ajaxdordt078
meer de talenten van zijn moeder dan van zijn vader.
1 -2
Mikee
He bah. Dat hoef ik niet te weten hoor.
0 0
GvanderK
Nu wordt zijn ego alleen maar groter. Blij dat we van hem af zijn.
3 0
korem
Het lijkt wel of ze de nieuwe Messi binnen hebben gehaald. Voor het Nederlandse voetbal hoop ik dat hij grote stappen gaat maken en wereldtop word, maar personelijk hoop ik toch wel dat hij zwaar mislukt. Vind echt dat deze jongen Ajax zwaar naait nog meer dan dat younes dat heeft gedaan ! Misschien voortaan een nieuwe regel gaan invoeren om te debuteren bij Ajax 1 minimaal 3 jaar contract ofzo
0 -1
Minsc
Zwaar wat? Voor 20 miljoen ga ook jij graag gebukt staan.
0 0
korem
Praat voor jezelf
0 0
Michelinho
Vergeet niet dat Younes met zijn "blessure" en daarna dat gedoe bij Napoli én het weigeren in te vallen én mee te trainen Kluivert in het zadel geholpen en gehouden heeft.
0 0
geDaante
Dat weigeren in te vallen was natuurlijk ook terecht. En Ten Hag die het dan over 'belonen' heeft, haha, in de 90e minuut? Dat is óf triest tijdrekken of iemand vernederen.

Ten Hag loog sowieso over 'belonen', als je dan weigert, zou hij dat niet zo erg moeten vinden, als het slecht om 'belonen' was, en hij zou er geen groot punt van maken, probeerd het te sussen. Om de dag erna dan Younes mede te delen dat hij verbannen wordt naar Jong Ajax.

Van beide kanten zijn (vieze) spelletjes gespeeld.
0 0
Michelinho
Die discussie heeft me een baard, laat maar.
0 0
afcas
dat weigeren mee te trainen kun je wel weglaten hoor...
0 0
Michelinho
TH vroeg hem, toen hij met Jong meetrainde, mee te doen in een 11 tegen 11 en daar paste hij voor.
0 0
afcas
ja, nadat hij eerder al uit de selectie was gezet met de woorden dat hij niet meer terug hoefde te komen bij het eerste en ook niet mocht meetrainen. dat had dus geen invloed op de positie van kluivert.
0 0
Michelinho
Klopt niet wat je zegt. Pas nadat hij aan die spelvorm weigerde deel te nemen werd hem kenbaar gemaakt dat hij bij het eerste niet meer welkom was.
0 0
geDaante
Klopt wel, zie:

https://www.nu.nl/voetbal/5172647/ajax-zet-younes-selectie-weigeren-invalbeurt.html
0 0
Michelinho
http://www.soccernews.nl/news/439260/younes-definitief-verbannen-na-tweede-incident
0 0
Michelinho
"De 23-jarige Duitser zal minimaal twee weken moeten meetrainen met Jong Ajax, meldt de Amsterdamse club."
M.a.w: hij zou na die minimaal twee weken weer aan de selectie toegevoegd worden.
Toen hij wéér weigerde was de maat vol.
0 0
geDaante
Hij weigerde toen hij in die twee weken verbanning zat. Dat begrijp ik dan wel. Verbannen is verbannen, dan ook niet binnen die twee weken hem toch even gebruiken.
0 0
Michelinho
Prima als jij dat vindt. Het ging er hier echter om dat hij zelf die keuzes heeft gemaakt en daardoor Kluivert een vaste basisplaats kreeg zonder dat er een goed alternatief aanwezig was.
0 0
ajaxdordt078
lastig inderdaad, voor oranje is het bijna noodzakelijk dat hij slaagt. Bijna de enige aanvaller met potentie. Maar het wordt ook vervelend om ooit nog te juichen voor dit nagemaakte tyfusventje.
0 0
Michelinho
Groeneveld zie ik ook wel stappen maken, zeker nu hij naar Club Brugge verkast, maar die kiest mogelijk voor Nigeria.
Bergwijn zou ook nog kunnen, maar die zijn allebei wel al een stukje ouder dan Kluivert.
0 0
afcas
dat mensen dit echt lastig vinden... als je zo weinig zelfrespect hebt dat je je principes overboord gooit omdat het nederlands elftal mogelijk iets beter gaat presteren verdien je niet eens een beter presterend nederlands elftal. en dan ook nog voor het kaliber kluivert... hij was tot er jongens vertrokken niet eens het grootste talent bij ajax op zijn positie in zijn leeftijdscategorie... en als 1e elftal speler komt hij qua prestaties vooralsnog niet in de buurt van een depay... dus er is niet eens een noodzaak voor dit verwaande ventje in oranje...
0 -2
Jan Doedel
Is het al officieel rond? Dan kunnen we de polonaise inzetten want mijn God wat ben ik blij als deze soap na anderhalf jaar eindelijk afgelopen is. Achterbakse rat bah.
2 0
Ruff Rhythim
Waarom zou ik beelden van een keuring van welke speler dan ook willen zien?
1 -1
widmfan7
Kluivert, Ziyech en waarschijnlijk De Ligt en Frenkie weg.
Labyad, Bandé, Schuurs en Magallan erbij.

Er is een wonder nodig om kampioen te worden komend seizoen. Of Overmars moet eens echt kwaliteit binnen halen en de knip durven trekken maar ik zie het op het moment somber in.
3 -1
wendoo9
Geen paniek mijn vriend ! Labyad wat degelijkheid en hardheid betreft stukken beter en verder als Kluivert, Een jongen in huis met een schitterende vrij-trap en passing. Schuurs een type De Ligt maar een betere voetballer in mijn ogen. Bande zal ook zijn ding doen want het is geen koekenbakker waar velen deze jongen afschilderen met een helf Ajax 1 in een vriendschappelijke wedstrijd. En aan aan Magallan hebben we eindelijk een sloper, tevens een goeie kopper in huis. Met een paar goeie aankopen erbij zie ik het wel zitten. de Cl zullen we niet winnen, maar in Nederland zullen we het aardig doen, en een paar wedstrijden in de El. Dit is gewoon ons lot en moeten we ons bij neerleggen. Tegen het koop geweld uit het buitenland kunnen niet meer concurreren. Blijf toch van deze club houden !!! Ajax 4 Ever
4 0
BennJii020
Magallan is er nog niet natuurlijk en ook de Ligt is er nog... Een centrum met Schuurs en de Ligt is niet verkeerd... Frenkie blijft wel.... Ook denk ik dat Labyad echt wel van waarde gaat zijn voor ons.. Net als Bande verdiend hij gewoon een kans!! Zo slecht staan we er niet voor omdat Kluivert en Ziyech vertrekken... 1 of 2 aankopen erbij die meteen inzetbaar zijn en ik ben tevreden....
0 -1
Jayajax
Je ziet het inderdaad wel heel somber in, als je er vanuit gaat dat zowel De Ligt als De Jong dit seizoen gaan vertrekken bij Ajax. Dat zal de directie sowieso niet laten gebeuren en als een van de twee al vertrekt zullen ze hoogstwaarschijnlijk op huurbasis nog minimaal een jaartje bij Ajax spelen.

Vergeet niet dat veel clubs het WK af zullen wachten om te kijken of daar nieuwe ruwe diamantjes opstaan. Laat ze daar dan maar hun boodschapjes gaan doen.
1 0
MichelAngelo66
Laat ik voorop stellen dat het me werkelijk geen ene drol interesseert wat Kluivertje uitspookt in Italie. Welke Ajacied behoefte zou hebben aan beelden van zijn keuring bij Roma is mij een volslagen raadsel.

Hij heeft gekozen, of liever... zijn moeder heet gekozen voor hem en Ajax heeft een som geld gehad voor die jongen zijn eenjarige contract. Ik denk dat ze er meer uit hadden moeten halen, maar goed ook dat zal me jeuken, want het is mijn portemonnee niet.

Maar jongens laat je niet zo gaan over Kluivertje. Hou je een beetje in met die frustraties. Heeft toch geen enkele nut. Veel van dit soort mannetjes in deze leeftijd hebben nu eenmaal alleen liefde voor zichzelf. Door zijn omgeving zo over het paard getild dat er geen fatsoen in zit. Als je dan ook een wat trager werkende hersenpan hebt dan ga je te pas en te onpas allerlei logo's kussen en rare dingen zeggen. Laat gaan en boek dicht, klaar.
5 0
marco1972mb
zo is dat.
opgeruimd staat netjes

geen aandacht meer aan schenken
0 0
AjaxfanRuben
Thanks voor het beschrijven van mijn gevoel. Buiten het feit dat het mij wel degelijk interesseert of Kluivert misschien toch gaat aanhaken bij Roma en doorgroeit daar een nog hoger niveau
0 0
AFCA1510
Ziyech ook met een tenenkrommende post op insta over dit mannetje.. pf haha
0 0
talent020
had niet anders van Ziyech verwacht, die kent ook geen clubliefde maar komt daar wel voor uit, was voor de rest wel een grappige post, you deserved it... op basis van wat? en ook dat hij zegt dat Hij andere moet laten praten en dat hij zelf weet wat het beste voor hem is, geeft aan dat sporters teveel in hun eigen bubbel leven
0 0
Ajacied33
Misschien een idee om dat soort onzin als insta en weet ik veel wat niet bekijken? Scheelt weer wat frustratie
0 -2
Genant
Het onderwijs in Nederland gaat toch wel erg achteruit. Niet alleen is dat te merken aan het gedrag van onze Justin maar ook aan de taalfouten die velen hier maken. Poeh.
1 -2
Cisco
Wat een verschrikkelijke reacties hier zeg. En moet je zn social media accounts is zien.... Bizar...

Kom op zeg. Het is een kind van net 19 jaar.... Gedraag je ff...
4 -6
Ajacied33
Ik vind de meeste reacties ook overdreven. Laat mensen gewoon in hun waarde, ongeacht. Wat hij ons "geflikt" heeft strookt niet met de toewensingen die hij hier krijgt
1 0
Heiko
Hij maakt het er zelf een beetje naar.
1 -1
Cisco
Toen jij 19 was maakte je alleen maar goede beslissingen, en was je totaal niet beinvloedbaar door de mensen om je heen?

Met je eens voostellen dat 100den mensen tegelijk bedreigingen, racistische opmerkingen maken en je familie ziektes toe wensen....

En waarom? Omdat een 19 jarige niet de beslissing heeft genomen die hij zou moeten nemen volgens de mensen hier.... Belachelijk.
0 0
afcas
laten we het anders stellen, kon jij toen je 19 was nog steeds geen beslissingen voor jezelf nemen? beinvloedbaar... dan ben je mentaal wel heel zwak op je 19e hoor...
0 0
Cisco
Natuurlijk kan je zelf beslissingen maken. Maar hoeveel mensen gaan het slechte pad op omdat ze beinvloed worden?

Of maken carriere keuzes omdat ze beinvloed worden?

Zeker als mensen niet al te slim zijn en daar door onzeker over hun keuzes is dit helemaal niet vreemd.

En dan opmerkingen maken als "Ik hoop dat je pa je dood rijd" , "Je bent net zo'n hoer als je moeder" en "Vuile kanker homo". Naar iemand van 19? Sjonge, dan zakken wij als Ajacieden toch wel erg laag hoor.
0 0
copaclassic
Geen afscheid voor deze gast via de achterdeur weg aub.
Of afscheid in de arena en dan allemal fluiten!
4 -1
copaclassic
Wat een ratje
2 -1
Heiko
Kunnen we met z`n allen besluiten om hier geen berichten meer over Kluivert te plaatsen?
0 -2
suarez30
dit is een huigelaar first klass, om van te kotsen.
geen letter meer aan besteden hier.
2 -1
MrPink
Opgeruimd staat netjes. Ga daar maar het logo kussen, sukkeltje.
2 0
stiffmeester
Ik weet niet of we hier heel rouwig om moeten zijn.

Ik ben momenteel bezig met mijn masterscriptie, waarbij ik een player rating model maak, beetje Scisports/Moneyball achtig. Ik heb ff gekeken naar de aanvallers in de Eredivisie en dan zie je wel dat Kluivert nog wel redelijk hoog staat, maar een Labyad en zelfs Bryan Linssen staan nog hoger bijvoorbeeld. Natuurlijk is het zo dat Kluivert meer potentie heeft, maar je gaat er niet op achteruit als je daar Labyad neerzet.
7 -1
Logokusser
Hoezo meer.potentie? Wat nu als hij al aan zijn plafond zit en echt niet beter kan?
2 -1
stiffmeester
Voetballers zitten rond hun 28e aan hun top, dus als 19 jarig jochie heeft hij nog alle tijd om door te groeien.
5 0
mallerd
Lekker gedaan Overmars, 17.5miljoen voor een speler die nog helemaal niks heeft laten zien behalve een paar zondagschoten tegen clubs uit het rechterrijtje.
2 0
Morrissey
Redactie is het mogelijk geen Kluivert berichten meer te plaatsen ? Boeit niet meer !
2 -2
Rob1706
Ben het volledig met je eens. Gewoon verder negeren, is toch een speler van een andere club nu?
2 -2
Morrissey
Juist
0 0
talent020
ik wacht met smart op de 1e foto waar Kluivert het AS Roma logo kust, nepperd...
1 0
standoodeman
Heeft hij al gedaan bij aankomst op het vliegveld..
2 0
Panama
Hahaha hij heeft het logo alweer gekust, wat een weggooier
0 0
Ajaxfan16
Wie boeit dat nou, ik wacht op de officiele bevestiging.
0 0
Superjood410
Laten we ons niet meer bezig houden met dit achterbakse, arrogante maar vooral IQ-loze mannetje.. ajax mag een passende vervanger voor hem halen! Want hij kon natuurlijk (af en toe) wel aardig ballen.

Gewoon wen buitenspeler halen die er 10 maakt en 15 aangeeft in een seizoen bitte. En niet zo’n vent “die ook op 10 en op rechts kan spelen”
0 -1
AFCAHOOLIGAN
Doei vuile rat!
1 -1
Web
Eindelijk, kan dit hoofdstuk afgesloten worden.
1 0
DeGodenzonen020
Had er niet iemand binnen Ajax hem zijn ego wat kunnen strelen, voordat hij aanklopte bij Mino? Voetballers met branie hebben vaak nu eenmaal geen gebrek aan vertrouwen en lopen over van ego. met zulke jongens moet Ajax beter mee om leren gaan, want ze bieden wel iets extra's. Je kunt er niet meer van uit gaan dat spelers bij Ajax jarenlang voetvallen als hoogste doel nemen. Ajax moet slimmer zijn met contracten of iets veranderen in de ongeving rondom talenten. Ook coaches aannemen voor het mentale stuk. Maakt ze weerbaarder tegen praatjes bij transfers en zorgt voor meer reflectie. Zonder alle (sociale) media-aandacht was deze jongen ook een stuk bescheidener geweest. Dat laatste is nu eenmaal deel geworden van het voetballeven
0 0
MichelAngelo66
Dit zit puur in zijn omgeving. Kluivert Sr. heeft ook het ene probleem na het andere aan zijn broek (gehad). Blinkt niet uit in intelligentie. Z'n mama is vanaf het moment dat ze er haar op kreeg gewoon op zoek naar geld. Is het niet als voetbal vrouw, dan maar als maffia liefje. Nu verhandelt zo gewoon haar zoon.

Ajax krijgt geen vat op dat soort spelers. Volgens mij pamperen ze al genoeg. Ouders zijn het ergste kwaad.
0 0
RusselWestbrook
Toen Justin 16 was en voor zijn eerste contract werd onderhandeld kwamen er twee zaakwaarnemers: Mino Raiola en Jorge Mendes

Dus nee. Dat had niet gekund. Patrick stuurde Jorge Mendes mee (je weet wel, agent van Ronaldo) en Angela stuurde Mino mee. Jongen was al verpest voordat ie ooit zelf na had gedacht over een agent.
3 0
DeGodenzonen020
Ah okay, ja rotte appels hou je.
0 0
ajax4ever01
Wanneer beginnen de voorrondes van de CL?
1 0
Genant
Ze zitten lekker bij Hemingway zo te zien. Marc was altijd voorstander van Peter Bosz en Curacao is klein. Dus als je allebei op Mambo zit dan kom je elkaar al gauw tegen bij Hemingway.
1 0
trainerdv
Curaçao is klein. Je kan dus beter naar Klein Curaçao gaan als het het stil wilt houden ;)
1 0
KlaasJanDolberg
In hoeverre achten jullie de komst van Babel realistisch? Lijkt mij een ideale aanwinst
0 -2
GvanderK
Babel is sowieso beter dan Kluivert, maar dat is niet zo lastig.
1 0
afca95
Voor n middelmatige eredivisie speler toch 18m vangen! Ik zeg knap gedaan Ajax. Over een paar jaar kust het hij het logo van Cambuur.
4 -2
PetrusKeizer
dat met dat roma-sjaaltje vind ik nog wel te begrijpen. wat me wel irriteert is dat geslijm met roma-spelers van een week of zo terug, om die lui die dan nog geeneens collega's van je zijn een douche van 'likes' op Instagram te geven. Dan ben je jezelf toch flink aan t 'inliken'. Nooit aan beginnen, zoiets. Getuigt niet van veel karakter. Voor de rest is t allemaal t gebruikelijke gedoe met transfers in t moderne voetbal, gaat alleen maar om de poen,ik kan me daar niet druk om maken.
1 -2
Rmokum
Wat niemand echt noemt is dat Ajax hem eerder had moeten verlengen, alleen toen waren er schijnbaar nog twijfels over zn kwaliteiten. Hij heeft uiteindelijk een basisplaats veroverd met nog ca 1,5 seizoen contract, dat is risicovol gehandeld vanuit de club
1 -11
MisterAFCA
Wat jij niet doet is jezelf op de hoogte brengen van hoe het werkelijk zit om vervolgens te gaan lopen roeptoeteren dat Ajax hierin Blaam treft. Als spelers de leeftijd van 16 bereikt hebben mogen ze bij wet een contract tekenen van maximaal 3 jaar. Vanaf het 18e levensjaar mogen ze een langer contract tekenen. Ajax is al met dit ventje aan het onderhandelen sinds het begin van afgelopen seizoen. Toen hij net 18 was dus... Vervolgens is meneer gaan roepen dat het wel goed zou komen met verlengen. Totdat het ventje ineens een basisplaats had. Sindsdien vonden hij en zijn zaakwaarnemer dat hij wel recht had op 1,5mio salaris en 40% doorverkoop percentage(20 voor hem en 20 voor die pizzapunt). Ik hoop dat het wat duidelijker is voor je zo...
2 0
DeWijsneus
Inderdaad!
0 0
Michelinho
Geeft niet als je niet goed op de hoogte bent, maar zeg dan gewoon niets.
2 0
3*stars*3
Ajax was al vanaf oktober/november met hem en Mino bezig.
Hij kreeg van Ajax alle vertrouwen en mocht als 17-jarige mee op trainingskamp en werd vast bij de selectie gehaald.
Hoeveel vertrouwen moet je nog meer krijgen?
Wie had verwacht dat een jeugdspeler zich dan zo zou gedragen?
Ajax is niet het probleem maar Justin.
Met nog een 1,5 jarig contract, in gesprek gaan is ruim op tijd.
Zijn zelfs spelers die met nog een paar maanden contract, een krabbel hebben gezet.
Schöne bijvoorbeeld....
4 0
Ajaxbrl
1Sept : We gaan het met deze selectie doen , Het vertrek van Kluivert , De Ligt en Ziyech kunnen we prima opvangen met Labyad , Bande en Schuurs. (En de kassa is weer vol).
1 -2
Michelinho
Wat heb jij een zwaar leven zeg.
1 0
Saanchez
Heb je nou zelf niet door hoe ongelooflijk kinderachtig je bent?
4 -2
Ajacied33
Het is niet netjes hoe Kluivert over Ajax sprak recent. Maar als ik de haatreacties hier lees lijkt het me dat het wat minder ook kan toch. Ondanks alles gun ik hem het beste daar in Rome. Het is een Ajax produkt en dat soort jongens moeten slagen in het buitenland. Ik zal wel een van de weinigen zijn denk ik op dit moment, maar ik koester echt geen wrok tegen een kind nog wat alles ingefluisterd heeft gekregen van zijn zaakwaarnemer.
3 -5
Michelinho
Tja, na alles wat er gebeurd is is een beetje butthurt onder de supporters best logisch en da's altijd buiten proportie.
Voor mij persoonlijk komt ie echter niet weg met "alles is hem ingefluisterd".
Ook al is het geen groot licht en kwamen die teksten heus niet uit zijn koker, hij heeft zich er maar wat graag voor geleend.
Houdt niet in dat ik hem een mislukte carrière wens, maar de sympathie is wel weg.
1 0
Cisco
Ahjoh, die haat reacties moeten we niet zo serieus nemen denk ik. Veelal kinderen achten een mobieltje die hun jaloezie uitten en vol met hormoontjes zitten.

Het moet verschrikkelijk zijn om 100den reacties op je instagram te krijgen van mensen die jou en je familie dood wensen, ziektes gunnen en racistische opmerkingen maken. Die jongen is net 19, wat deden wij toen we 19 waren? Bierzuipen en kut roepen? Alleen maar verstandige dingen? Waren wij niet beinvloedbaar door oudere jongens met fakkels, bierblikken en andere rotzooi?

Ik gun hem ook gewoon het beste. Hoop dat hij daar succes heeft en wat moois kan neer zetten, is toch weer iemand uit de jeugd die bij een topclub speelt.

Al die misgunners moeten maar even ten rade gaan hoe zij zich gedroegen toen ze 19 waren en wat voor druk er bij zo'n jongen op zijn schouders komt.
1 -4
3*stars*3
Ik ga opeens niet roepen dat hij er niets van bakt want Justin heeft echt wel potentie maar hij is niveau van Eredivisie niet eens ontgroeid.
Dat er mensen zijn die hem dingen gingen influisteren, is duidelijk maar hij riep zelf dat hij de keuze maakt.
Dat hij dan zo'n vieze interview geeft in Volkskrant en daarna op social media, uitdagende foto plaatst met vingertje voor zijn mond....

Persoonlijk hoop ik dat hij daar mislukt.
Ook als waarschuwing voor rest van onze talenten, die niet zo dom zijn om te vroeg te vertrekken.
4 0
Ajacied33
Je hebt een punt. Alleen denk ik niet dat de jonge talenten die straks na Kluivert vertrekken gaan kijken naar Kluiverts situatie. Voetballers zijn eigenwijs, denken aan geld en kennen geen clubliefde. Ik vind ook dat Kluivert de ED niet eens ontgroeid is. Maar wat doe je er tegen...Kluivert lijkt me ook een heel beïnvloedbaar persoon
0 0
3*stars*3
Duidelijk dat hij beïnvloedbaar is.
Dat Mino riep dat Ajax alleen wilt verdienen en Kluivert een week later hetzelfde roept, in een georganiseerde interview van Mino zegt genoeg.
Hij hoorde ook van Mino, dat Ajax hem probeerde te verkopen aan Spurs... Tja, hij hoorde van Mino...
Nee, Justin kwam nooit over als een slimme gozer maar dat hij zo dom is, is toch wel triest...

Ff op reactie @Cisco, Heb trouwens niet reacties gelezen op zijn insta.
Maarja het gaat al snel racistische kant op tegenwoordig.
Vermeer is ook een ratje maar je zag hier de ergste dingen voorbij komen, na zijn vertrek.
Judas prima maar dingen als aap en weet ik wat, gaan te ver.
0 0
MarcOndertwix
Haha gelijk het Roma logo kussen.. nooit meer omkijken naar deze snotneus
0 -1
insectenverdelg
Als Roma supporter moet je als Kluivert logo's gaat kuss3n oppassen. Dan is hij de club namelijk ontgroeit en is hij bezig met een transfer.....
0 0
Redrum
Mooi, nooit meer aandacht aan besteden.
0 -1
hakkietjakkie
Hoop voor hemzelf, Ajax en Nederland dat hij het daar goed doet! Leuke dingen van hem gezien hier! Jammer dat hij niet nog langer bleef maar ik snap de stap vanuit alle partijen. Is behoorlijk veel geld voor een speler die het nog niet tegen grotere clubs heeft laten zien. Maar wat niet is kan nog komen en hij is nog jong! Succes Justin!
3 -5
Chesterson93
Prachtige reactie
0 -4
Mr.P.
ibiza is toch een dorpje naast rome :^) hij was toch om de hoek dus kon hij net zo goed even langs gaan lijkt me, we kunnen hem een kaart sturen met erop "veel kluifplezier in italie"
0 0
Aad1993
Zullen ze deze jongen nog een afscheid gaan geven in de arena? Ik hoop dat ze hem uitfluiten, misselijk mannetje. Clubliefde kent deze jongen niet, alleen geld.
1 0
plusULTRA
gepaste stilte is pijnlijker
0 0
Logokusser
Voor 18 tot 22 miljoen hangt Ajax toch de kampioensvaan uit het raam? Heerlijk. Hoop dat ie door zn hoeven zakt.
4 -1
Ferd
Ik niet. Ik hoop dat hij slaagt. En wel om drie redenen: de bonussen, het doorverkoop percentage plus de reputatie van Ajax, dat Ajax talenten het geld dubbel en dwars waard zijn. Dat levert in de toekomst extra hoge transfersommen op.
2 0
Jelephi
In de regel met je eens maar bij dit ventje hoop ik snel einde carriere
0 -1
Ferd
As for Justin personally hoop ik op een fout vriendinnetje dat snel met hem trouwt, dan gaat scheiden en hem helemaal kaalplukt.
0 0
insectenverdelg
Beetje zoals zn mama bij zijn pa gedaan heeft dus. :)
1 0
Jan Doedel
Nee niet een beetje maar precies zo hihi
0 0
Tscheu
Hoop dat hij het gaat maken, dat straalt ook weer op Ajax af. Als club hebben we daar veel meer aan dan dat er weer een verkochte speler het niet gaat maken. Af en toe moet er een pareltje bij zitten. Of we het Justin gunnen, is niet zo belangrijk. Hij heeft niet bepaald een gunfactor bij de Ajax-supporters opgebouwd.
1 -5
Wzawzdb1997
wat een gozer schaam je ben blij dat het nu eindelijk voor bij is bah
2 0
Toon meer reacties