Ten Hag: 'Mateo liet het niet zien op de trainingen'

BVeenstra, 18-05-2018 om 11:30, 20697 views, Ajax Life | Er is een nieuwe collectie voor Champions League-artikelen.

Ajax-trainer Erik ten Hag heeft in gesprek met Ajax Life tekst en uitleg gegeven waarom hij - in de periode dat Kasper Dolberg en Klaas-Jan Huntelaar geblesseerd waren - koos voor Siem de Jong als centrumspits en niet voor Mateo Cassierra. Ajax verloor in die tijd dure punten tegen ADO Den Haag (0-0) en Vitesse (3-2 verlies). Volgens de oefenmeester gaf de ervaring van De Jong de doorslag, terwijl Cassierra in een mindere vorm verkeerde.

'Als we in het najaar hadden gezeten met ons proces, had ik altijd voor Mateo gekozen', begint Ten Hag zijn uitleg. 'Maar we speelden die wedstrijden op een moment dat we ons geen puntenverlies in de titelrace konden veroorloven. Elke wedstrijd was met het mes op de keel. Op dat moment bouwde ik op de ervaring van Siem. Hij was aanvoerder en had al vier titels op zijn naam staan, waarbij hij ook in de spits goed fungeerde.'

Maar dat bleek niet de enige reden om te kiezen voor De Jong. 'Bovendien liet Mateo het in die fase minder zien op de trainingen. Uiteindelijk moet je constateren dat we schade opliepen in de wedstrijden dat Siem in de spits speelde en dat we met Klaas-Jan iedere wedstrijd wonnen, behalve tegen FC Utrecht en PSV.'

Toch denkt de trainer van Ajax dat ook de geluksfactor een rol speelt in het wel of niet winnen van wedstrijden. 'Het moet ook meezitten. Ajax schoot veruit het meest op de paal en lat. Soms is succes daarvan afhankelijk. Zeker als een doelpunt op het goede moment valt. Dan kan het net in de goede richting vallen, ook in het mentale. Maar we zijn niet in de schwung gekomen.'

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
debarbaar
De man is ernstig de weg kwijt. Ten hag zal best een aardige trainer zijn voor Utrecht, Go Ahead, Ado of. Feyenoord. Ploegen waar hard werken, lange dagen maken en het gebrek aan creativiteit hand in hand gaan. Er zijn erg weinig creatieve spelers en topspitsen beter geworden van 3 uur suf geluld worden op een training en tot 17.00 uur op de club blijven. Cassierra liet het duidelijk el zien in Jong, wat kan mij die training verdommen.
0 0
Pierre Heno
Deze hele uiteenzetting bewijst des te meer dat Ten Hag totaal niet bij Ajax past. Geen branie maar puur conservatief voetbaldenken met colleges in de kleedkamer. Dit gaat helemaal niets opleveren! Waarom verhuren we Ten Hag niet aan bv Excelsior? die zoeken nog een trainer(t).
0 0
kaashaas
Ongelofelijk deze gast, hoe kan deze jongen nou een volgende stap maken. En dan ook nog jezelf indekken in de media. Vind je het gek dat spelers weg willen. Dit soort info houd je toch intern .. lompe boer die je bent!
0 0
NouridolbergNeres34
Ongeschikt deze man, bewijst het keer op keer, hoe kan je nou voor Siem kiezen die man is al 5 jaar niet meer op niveau terug gekomen. Ervaring me reet het gaat om kwaliteit en die kwaliteit heeft Cassierra wel.
4 0
Freddy Al
Is een eerlijk verhaal, of je het er nu mee eens bent of niet.
3 -4
debarbaar
het is bovenal een verhaal van iemand met een beperkte sociale intelligentie.
0 0
Pierre Heno
is een eerlijk dom verhaal. Ja precies dat. En zo iemand kunnen we missen als kiespijn bij Ajax.
0 0
Robinjo1988
Dit geeft toch wederom aan dat hij ongeschikt is. Siem heeft niets toegevoegd na de winterstop. Elke invalbeurt was klote. Die ervaring en 4 kampioenschappen tellen dan toch helemaal niet?

En Cassierra is een echte spits. Die moest gewoon zijn kans krijgen. Het gaat verdomme om wedstrijden, niet om trainingen.
6 0
debarbaar
Siem de Jong is waarschijnlijk uit medelijden teruggehaald. Uit medelijden omdat hij nauwelijks heeft gespeeld bij Newcastle en uit medelijden omdat het een goeie jongen is die ooit belangrijk was voor Ajax. Maar dekaankoop bewijst maar weer eens dat het terughalen van spelers meekijkt op het opwarmen van koffie. Het is beide teleurstellend.
0 0
EKS
Op paal en/of lat schieten na goede kans is ook gewoon vaak een gigantische misser net zoals missen van een penalty. Heeft meer met bekwaamheid te maken dan met geluk.

Behalve wanneer dat gebeurt vanuit een nauwelijks kansrijke positie. Dan is het pas pech.
0 -1
Multi
Wat een domme opmerking. Siem viel keihard door de mand en zelfs toen kreeg Matteo nog geen kans. En wel maar mooi roepen dat hij tegen basisplek aanzit. Dit is gewoon proberen iets recht te lullen wat krom is, wat een domme praat.
4 0
Bonno1978
En jij niet in de wedstrijden...
1 0
aietos
Wat verlang ik terug naar Peter Bosz. Helder en duidelijke taal. Helder en duidelijk voetbal. Ik ben bang dat we nog heel lang moeten wachten voordat we dit ooit nog terug zullen zien.
2 -1
ajaxinho
Cassierra heeft in de minuten die hij kreeg, meer laten zien dan Siem in het hele seizoen.
Hij scoorde zelfs met het hoofd, een specialiteit van Siem.

Verhuur hem dan liever.
Anders wordt het weer een Enoh-/Serero-verhaal.
6 -1
Babayaka
Kan me herinneren dat hij zei dat cassiera juist goed bezig was

Ten hag praat zichzelf tegen en klem. Tijd voor een nieuwe coach. Volgens mij wil Bosz nog wel een x.
5 -1
godenzonenssuper
Ten Hag zal echt moeten gaan presteren vanaf Juli.
De afgelopen 4 maanden mochten we hem niet beoordelen van een hoop mensen want ehh ja “wennen” ofzoiets. Straks zijn er geen excuses meer.
Maar dit soort uitspraken beloven alvast veel goeds voor de toekomst.
Vooral het argument over de 4 titels van siem is wel sterk.
1 0
Lazell
Als je Ten Hag hoort praten denk je meteen: laat maar zitten joh. Maar als je die presentatie weghaalt en alleen de quotes van hem leest komt hij imo altijd een stuk beter over.
1 0
vincent_DV
Gisteren had ik nog hoop, hoop op betere tijden onder Ten Hag. Ik wilde hem echt een kans geven en dacht toch dat hij ons wel mooi voetbal met resultaat zou laten zien. Nu lees ik weer dit verhaal en is die hoop meteen verdwenen. Kom op man, hij liet het niet zien op de training....! Nee Siem de Jong laat het al 4 seizoenen lang in wedstrijden niet zien bij 3 clubs! En nog zo één: Als het in het najaar was had ik hem opgesteld... Want? Dan heb je de punten natuurlijk minder hard nodig Erik, wat een onzin. En dan komt hij ook nog eens met het domme argument dat Ajax vaker op de lat of paal schiet, echt ongelofelijk. Op basis van zo'n interview zou ik als leidinggevende al gaan twijfelen over een verdere samenwerking.

Terwijl ik gisteren nog op de column over Ten Hag heb gereageerd dat ik er vertrouwen in had.... Maar weet je, met deze man wordt het niks, nu niet, nooit niet.
6 -1
ETM
Dit heb ik dus ook. Het is ook een patroon; pakweg een dag na quotes van TH gelezen te hebben probeer ik de man weer wat neutraler te benaderen in het kader van tijd geven en zo, en dan zakt bij de volgende quotes de moed weer in mijn schoenen.

Ozymandias vindt Cassierra bij lange na niet goed genoeg. Hij kijkt JA. Ik kijk JA niet. Maar iedere keer dat hij in Ajax1 invalt kan hij me redelijk bekoren. Voor mijn geen twijfel, op basis daarvan, voor wie ik zou kiezen. Dan hoop je op een voetbalinhoudelijk argument iig ten gunste van Siem en dan krijg je een abstract waardeoordeel over een ver verleden.
2 0
Lazell
Cassiera was imo ook een fout, maar z'n argumentatie is op zijn minst redelijk.

Is geen speld tussen die andere argumentatie te krijgen. Minder kansen tegen, meer kansen gecreëerd, minste goals tegen, meeste goals voor, meeste keer de paal/lat. Dat geeft toch aan dat het veldspel helemaal zo beroerd toch niet is? Dat is precies waar een trainer voor is. Het team zo veel mogelijk aanreiken om zo min mogelijk goals tegen te krijgen en zo veel mogelijk te scoren.

Mentaliteit moet verbeteren vanaf het startsignaal. Lees het interview met Kluivert eens en je begrijpt waarom dat niet lukt. Dan komen mensen met: ja alleen een prijs telt. True. Maar je kan TH niet kwalijk nemen dat hij in de beginfase een paar puntjes verspeeld.

Met een vers seizoen, zonder de achterstand en met een ingespeeld team, krijgt TH zijn eerste eerlijke kans. Als hij dan mislukt, kan die wegwezen. Vind wel dat mensen altijd een eerlijke kans verdienen.
1 0
chrisjuhhh
Of hij nu wel of niet gelijk heeft een ding weet ik zeker !
Jij ben nooit op de training geweest Nooit!!!
0 0
Stone020island
Kanker nou is op met je proces man ten hag. Iedereen ziet toch dat mateo veel beter is als siem de jong. Sorry voor mijn taalgebruik maar ik begin me echt heel erg te irriteren aan deze dwaas. Wat een tijden zjjn dit zeg...
5 -6
Michelinho
Flikker eens op is ook een optie ipv kk.
1 0
Oeroeboeroe
Je bent midden in je betoog en verontschuldigt je dan voor je taalgebruik. Je had ook dat eerste zinloze woord kunnen weghalen. Maar nee, gewoon laten staan en aan iedereen laten zien wat voor hersenloze kwal je bent. Ik zeg Proficiat!
7 -2
Frederiksperwer
Ik vind de toon van het einde van deze reactie nog ongepaster.
0 0
Stone020island
Hoezo laat ik zien dat ik een hersenloze kwal ben? Heb trouwens gewoon mijn vwo diploma en rond volgend jaar hopelijk mijn studie af.
2 -4
Minsc
Bluffer: vwo en studie? 'is' moet 'eens' zijn en het is beter 'dan', niet 'als'.
2 -3
trodat4030
Ik vraag me werkelijk af wát TH dan precies wilde zien op de trainingen. Dat Siem aardig kan afwerken is wel bekend. Cassierra is toch de betere voetballer (zelfs beter dan Siem de middenvelder). Ja niet alles lukt bij Cassierra, maar hij probeert het iig en het gaat ook met regelmaat wel goed. Persoonlijk vond ik het een vreemde beslissing, vooral als je bij Ajax zit waar meer dan alleen goals worden gevraagd van spitsen. Maar goed, ik heb wel vaker de indruk dat TH totáál niet weet wat men bij Ajax graag wilt zien. Of hij heeft er gewoon schijt aan, dat kan ook.
2 -2
chrisjuhhh
Cassierra speelde inderdaad sommige trainingen niet best , maar ook deze jongen had te maken met en trainer wissel .

Maar wat ik wel wil zegen hou hem erbij , want soms verrast een speler .
0 -4
Tecmessa
'Hij probeert het iig' Dat is het punt, dat weet je dus niet. Het kan prima dat Mateo op de training niet de indruk gaf dat hij er voor de volle 100% voor ging. Het blijft speculeren wat er op zo'n training gebeurt. Overigens is het denk ik wel een teken aan de wand voor Siem als er gezegd wordt dat hij eerder in het seizoen sowieso voor Mateo had gekozen. Anders dan de ervaring van Siem lijkt hij dus niet heel overtuigd van de de rest van zijn kwaliteiten.
2 0
AFCA1510
Lachen dit. Gekke man.
3 -2
CruyffFootball
Huntelaar en de Jong lieten het niet zien in de wedstrijden, dat lijkt me vervelender.
4 -2
Labrador
Met ons proces....
7 -2
gras
Ja, ik kreeg er ook spontaan jeuk van.

Die opmerking ook over Siem. Met Siem verloren we alles. Met Klaas Jan wonnen we alles. Ja, behalve dan twee totaal onbelangrijke wedstrijden tegen Utrecht en PSV.

Wat een absolute salmonella kip, deze vent.
8 -4
theflyingdutchm
Als we in het najaar hadden gezeten met ons proces, dan had ik altijd voor Mateo gekozen''.

Wat een gelul weer, met die instelling staan we in het komend najaar weer 7 punten achter als je weer denkt te kunnen experimenteren. Gewoon de VOORBEREIDING daarvoor gebruiken en dan gaan.
3 -1
chuckie88
Hij moet eens stoppen met het woord "proces".. .. daarnaast heb ben we vorig jaar en het jaar dat we tegen de Graafschap het verspeeld hebben misschien het kampioenschap mede verloren door o.a. de factor "pech".. Als je 4 wedstrijden voor het einde van de competitie 10 punten achter staat op je directe concurrent en nog zelfs moet vrezen voor plek 2, kan je beter je mond houden
2 -2
Lazell
Dat jij gefrustreerd bent over 4 jaar lang geen prijs, waarbij TH de eerste 3,5 jaar niet betrokken was, betekend niet dat hij beter zijn mond kan houden...
De helft van die 10 punten van dit seizoen zijn voor hem verspeeld. Bosz en Keizer verspeelde ook punten in het begin, dat mochten zij wel. Kluivert vertelt ook nog eens haarfijn wat 3 trainerswissels in een half jaar doet met zijn mentaliteit. Give him a break.
1 0
AFC34
Zijn mindere fase kwam volgens mij pas nadat hij siem in de spits gooide, nadat mateo alle ballen er van elke hoek in schoot. Die jongen loopt met zijn ziel onder de arm, krijgt gewoon geen eerlijke kans.
8 0
vijfennegentig
Je ziet aan veel dingen dat dit een hele aparte trainer is; niet alleen het gedoe met Mateo maar ook in ditzelfde interview zeggen dat je met Sienm geen punten pakte.

Ik snap dat het de feiten zijn maar dat kan je handiger communiceren t.o.v. Siem. (En nee, ben verre van een Siem de Jong fan lol)
4 0
Katjang
Zei Ten Hag toentertijd niet dat Cassiera dicht tegen n basisplek aan zat...? Om de eerstvolgende wedstrijd Siem in de spits te gooien...

15 -2
trodat4030
Maar Siem komt er bijna altijd in, dus misschien zit/zat die nóg dichter tegen de basis aan in de ogen van TH.
0 -1
marrene
Meen ik mij ook te herinneren. Weet niet of dat in deze periode was. Maar los daarvan, als een spits wegvalt breng ik de volgende in de pikorde en geen speler die zelden speelt en dan ook nog op een voor hem vreemde positie. Althans niet zijn normale plek in het elftal.
Vreemd. Ten Hag heeft achteraf ook al moeten toegeven dat zijn commentaar Younes te belonen ongelukkig was. Wat dat betreft scoort hij n ieder geval een onvoldoende.
2 0
Ozymandias
Journalist: "Hoe gaat het met Cassierra?"
Ten Hag: "Die is niet goed genoeg voor het eerste, hij kan de eerstkomende tijd niet op speeltijd rekenen en zit niet dicht tegen een basisplaats aan terwijl de eerste spits geblesseerd is. Hij scoort moeizaam, is positioneel slecht en heeft moeite met het baltempo als dat daadwekelijk omhoog gaat. Zelfs als Huntelaar uit zou vallen zal ik niet voor Cassierra kiezen. Hij kan zich beter op het volgende seizoen richten als huurspeler bij een club met een lager niveau."

Tja, dat zou een sterk staaltje peoplemanagment zijn. Ten Hag vind Cassierra gewoon niet goed genoeg maar daar kan hij moeilijk geheel eerlijk over zijn.
2 -7
gras
Ja, want omdat Ten Hag vindt dat Cassiera niet genoeg brengt, moet je het tegenovergestelde zeggen in de media. Dat heeft Cassiera namelijk niet door, zodat dat een heel ander effect zou hebben als 'Ik vindt dat hij gewoon nog niet genoeg brengt'.
2 -1
DarkChild
cassiera is ook al lang afgeschreven, orejuela idem, kristensen is de volgende. Hij kan zo lekker aankopen he, ons Marcje.

2013/2014
Lerin Duarte
Mike van der Hoorn
Sam Hendriks
Marvin Höner
Anwar El Ghazi
Nathan Leyder
Markus Bay
Óttar Magnús Karlsson
Stanislav Lobotka
Bojan Krkic

Allemaal mislukt, behalve El Ghazi

2014/2015
Daley Sinkgraven
Andrey Onana
Richairo Živković
Nick Viergever
Diederik Boer
Robert Murić
Arkadiusz Milik
Niki Zimling

Onana, Milik voltreffers, viergever/boer voldoende, rest miskoop

2015/2016
Frenkie de Jong
Amin Younes
John Heitinga
Mitchell Dijks
Nemanja Gudelj
Franco Antonucci
Dragisa Gudelj
Kasper Dolberg
Yaya Sanogo

Frenkie de Jong/Dolberg voltreffers, younes voldoende, de rest mislukt

2016/2017
Hakim Ziyech
Heiko Westermann
Davinson Sánchez
Mateo Casierra
Boy Kemper
Danilho Doekhi
Pascal Struijk
Abdallah Aberkane
David Neres
Tim Krul
Bertrand Traoré

Sanchez, Neres voltreffer, Traoré voldoende. De rest mislukt. (Ziyech is lastig te kwalificeren, omdat Sar/Overmars ook zelf zeggen dat hij
paniekaankoop was)

2017/2018
Klaas-Jan Huntelaar
Dennis Johnsen
Siem de Jong
Kostas Lamprou
Benjamin van Leer
Luis Manuel Orejuela
Maximilian Wöber
Nicolás Tagliafico
Rasmus Kristensen


Tagliafico goed, Huntelaar/Wober twijfel tot lichte voldoende, rest mislukt

Totaal: 47 spelers
Voltreffers: 7
Voldoende: 7
Mislukt: 32

Kom je er 1 te kort, das Ziyech. Deel die maar in waar je wil, zo ben ik ;)

Long story short: Overmars kan niet aankopen.
2 -6
Ozymandias
Absurd om Lamprou, Van Leer en Johnsen mislukte transfers te noemen. Van Leer was dit seizoen geblesseerd maar heeft het potentieel om eerste keeper van Ajax te worden Lamprou heeft zijn rol als derde keeper naar behoren vervuld en Johnsen is een talent wat de tijd moet krijgen voordat hij wordt afgeschreven. Er is geen enkele Ajacied die makkelijker een directe tegenstander voorbij komt. Alleen moet hij leren dat als hij één of twee directe tegenstander heeft gepasseerd hij niet nog een half elftal moet proberen uit te spelen voordat hij kijkt of er een ploeggenoot beter voorstaat. Als hij dat leert het overzicht te bewaren (iets wat veel buitenspelers pas op iets latere leeftijd leren) wordt hij een hele goede speler voor Ajax.

Ik houdt het voor het gemak maar bij de laatste seizoen want ik ben het op te veel punten niet met je eens om overal op in te gaan. Trouwens, als je spelers als Struijk en Aberkane in deze lijst opneemt ben je er veel vergeten (bijvoorbeeld in alleen de lichtingen van Struijk en Aberkane al Pasquali, Ylatupa, Jensen, Horvath en Schon).

Okay nu ik dan toch bezig ben, jouw lijstje min de spelers die niet direct voor het eerste zijn gehaald:

2013/2014
Lerin Duarte (mislukt)
Mike van der Hoorn (mislukt)
Bojan Krkic (huur, geslaagd)

2014/2015
Daley Sinkgraven (te vroeg om te oordelen)
Nick Viergever (geslaagd)
Diederik Boer (geslaagd)
Arkadiusz Milik (geslaagd)
Niki Zimling (mislukt)

2015/2016
Amin Younes (geslaagd)
John Heitinga (mislukt)
Mitchell Dijks (mislukt)
Nemanja Gudelj (mislukt)
Yaya Sanogo (mislukt)

2016/2017
Hakim Ziyech (geslaagd)
Heiko Westermann (mislukt)
Davinson Sánchez (geslaagd)
Mateo Casierra (te vroeg om te oordelen)
David Neres (geslaagd)
Tim Krul (huur, mislukt)
Bertrand Traoré (geslaagd)

2017/2018
Klaas-Jan Huntelaar (geslaagd)
Siem de Jong (mislukt)
Kostas Lamprou (geslaagd)
Benjamin van Leer (te vroeg om te oordelen)
Luis Manuel Orejuela (mislukt)
Maximilian Wöber (te vroeg om te oordelen)
Nicolás Tagliafico (te vroeg om te oordelen)
Rasmus Kristensen (mislukt)

Totaal: 28
Geslaagd: 11
Mislukt: 12
Te vroeg om te oordelen: 5

Van Leer, Sinkgraven, Cassierra, Tagliafico en Wöber geef ik nog een (goede) kans om in het rijtje van geslaagde aankopen te komen. Zeker bij Tagliafico en Wöber zou ik er verbaast zijn als ze het bij Ajax niet gaan redden. Bij Van Leer en Sinkgraven zal het (denk ik) vooral aan hun fitheid liggen.
0 0
DarkChild
tagliafico telde ik al mee. Bojan geslaagd? Sinkgraven is gehaald als AM. Wober vind ik een poor mans Vertonghen. In een uitgeholde Eredivisie onderscheidt hij zich al niet. Geen idee wat hij echt goed kan om onderdelen als snelheid, fysiek en kracht te kunnen compenseren.

Huntelaar geslaagd? Het hele salarisplafond is omzeild om hem te kunnen halen. Hij is ver en veruit de best betaalde speler van Ajax en de Eredivisie Voor wat? Voor wie? (is retorisch, is cadeautje naar de achterban)

Het nadeel van Ziyech meetellen bij geslaagd blijft wel dat het afleidt dat er geen idee achter zat. En das mijn probleem met hele lijstje en waarom het zo vaak misgaat. Men doet maar wat.
0 0
Ozymandias
Bojan was een huurspeler en had als huurspeler de meeste wedstrijd een basisplaats. Dat vind ik dan geslaagd voor een huurspeler. Huntelaar is gehaald als tweede keuze en ik vind hem voor een tweede keuze goed genoeg hebben gepresteerd. Wat maakt het nu uit dat Sinkgraven als half is gehaald als hij vervolgens als '6' of linksback slaagt? Vertonghen was op Wober's leeftijd ook een 'poor man's' Vertonghen. Er zat geen idee achter het halen van Ziyech? Volgens mij was het idee dat ze duidelijk een kwaliteitsinjectie nodig hadden en die hebben ze met Ziyech toen gehaald.
0 0
insectenverdelg
T kan ook anders hoor: Ik zie duidelijk progressie in t spel van Mateo sinds ik trainer ben. Mateo maakt met de nieuwe trainings methodieken grote stappen, maar is er nog niet. Maar als Mateo hoog in zijn concentratie kan blijven zitten zie ik in de toekomst wel een rol voor hem weggelegd....
1 0
Ajax412
Precies, soms moet je de echte waarheid gewoon af houden als je een groep van 30 mensen in vrede samen wil laten leven. Het is een professionele omgeving en daar hoort soms ook bij dat je dit soort zaken voor je houd in de pers. Zie wat Kluivertje nu allemaal teweeg brengt met zijn grote mond.
1 -1
insectenverdelg
Maar er is een verschil tussen de waarheidcafhouden en t omgekeerde beweren tov wat je echt vindt. Hoe voelt zo'n jongen zich als 10 dagen later de 2e spits uitvalt, dit interview gegeven is, en de trainee je dan alsnog links laat liggen. Die kan je toch niet meer serieus nemen?
1 0
Ozymandias
Cassierra heeft het ook in zijn wedstrijden voor Jong Ajax niet laten zien. Hij scoort zeer moeizaam (Sierhuis heeft gemiddeld de helft van de tijd nodig per doelpunt als wat Cassierra nodig heeft) en als het baltempo (op Jong Ajax niveau) echt omhoog haakt hij vaak af. Hij is een speler met potentieel maar hij is nog niet goed genoeg voor het eerste. Siem is alleen nog minder (zeker als spits) en Ten Hag had (toen Huntelaar en Dolberg beide geblesseerd waren) dus 'gewoon' voor Cassierra moeten kiezen.
7 -4
trodat4030
Waarom voor Cassierra kiezen als Sierhuis het beter doet (jouw woorden, ik verwacht meer van een spits dan sec goals)? Moet je dan niet gewoon voor Sierhuis kiezen?
0 -1
Ozymandias
Mijn woorden? Ik stel vast dat Sierhuis veel makkelijker scoort dan Cassierra om te laten zien dat Cassierra moeizaam scoort. Ik heb de prestaties van Cassierra en Sierhuis verder op geen enkele manier vergeleken. Ik vind Cassierra allround een betere spits dan Sierhuis met meer potentieel. Qua scorend vermogen moet hij echt enorme stappen maken want hij mist veel meer 100% kansen dan hij scoort. Daarbij komt Sierhuis vaker in doelrijke positie doordat hij zich veel beter positioneert.
1 0
trodat4030
OK, dan heb ik je verkeerd begrepen.
1 0
Nosky
Oh, Mateo liet het niet zien op de training, ok, helder.
Nee dat begrijp ik dan volledig. Wedstrijdjes in Jong waren prima, maar de training is natuurlijk leidend.

Siem liet het niet zien in de wedstrijden, is dat dan geen criterium?
8 -2
Jeugdtrainer
Kwam natuurlijk vooral door Huntelaar dat we wonnen die wedstrijden.
0 0
FWAjacied
En Huntelaar en Siem de Jong lieten het niet zien in de wedstrijden, maar dat is allemaal geen probleem.
5 -1
arigold
Herinner je niet de invalbeurt van Cassiera tegen Vitesse, wat was dat goed. Hou toch op met het laten zien op de training Erik. Je had gewoon met hem moeten starten.
5 -2
BrandjeXL
Toen speelde Ajax 334 toen Mateo erin kwam dus beter opletten zou ik zeggen.
2 -2
arigold
Dat hij scoorde uit een corner had inderdaad met 334 te maken, dat hij achter elke bal aanjoeg had inderdaad met 334 te maken...
0 -1
Michelinho
Zo nou inderdaad, dat hij scoorde had ook niet met zijn lengte te maken.
0 0
BrandjeXL
Ach je bent gewoon net zo papegaai als het gros hier. Lekker elkaar praten zonder zelf na te denken.
1 0
insectenverdelg
16 februari. Ten Hag: cassierra traint goed, maakt doelpunten in jong en zit dicht tegen een basisplaats aan. 26 februari: Klaas geblesseerd en Siem wordt opgesteld. Dit rijmt gewoon niet. Waarom dat 1e interview dan?
12 -2
FWAjacied
Ja, dit is behoorlijk pijnlijk.
2 -1
Danos
Dat is echt zo nederlands ''hij liet het niet zien op de training'' hij moet het laten zien in de wedstrijden. Romario deed ook geen reet op een training behalve naar de vogeltjes kijken maar schoot ze er wel in( wil niet zeggen dat ik mateo net zo goed vind als romario)
2 -2
Jayajax
Een gigantische inschattingsfout die je misschien wel het kampioenschap heeft gekost. Onzin ook dat iemand het niet laat zien op de training, het gaat er uiteindelijk om wat iemand laat zien op het moment suprème.
3 -1
Michelinho
Spelers krijgen op de training de kans de trainer te overtuigen. Werkelijk geen enkele trainer gaat een speler opstellen die het op de training niet laat zien.
0 0
KlasseLasse
misschien heeft hij zijn fout wel toegegeven maar niemand verstaat hem
1 -2
Sterretje73
Siem ipv Matteo opstellen was gewoon een fout ten Hag. Geef dat dan gewoon eens toe ipv eeuwig met verhalen te komen.
8 0
Michelinho
Is dit niet op zijn minst een beetje toegeven dat de keuze verkeerd uitpakte? "Uiteindelijk moet je constateren dat we schade opliepen in de wedstrijden dat Siem in de spits speelde"
0 0
trodat4030
Volgens mij gaat het hier puur om zijn beweegredenen om Siem op te stellen, niet zozeer of het goed of fout was.
3 0
Ajax412
Ja inderdaad, maar sommige mensen willen Ten Hag helemaal geen redeneringen horen geven, die willen hem alleen maar zien branden. Ik behoor niet tot die mensen. Als hij op dat moment een goede rede heeft, kun je hem daar achteraf niet op aanvallen. Hij geeft zelf ook direct toe dat het anders uit is gevallen dan hij verwacht had, achteraf praten is altijd makkelijk. Helemaal van buitenaf.
3 0
trodat4030
T gaat mij puur om het onderwerp vh artikel, niet zozeer of TH mag branden of niet. Wat mij betreft hoeft ie overigens niet te branden, maar mag ie wel wieberen ;)
0 0
Ajaxtrouw
Nou dat vind ik wat makkelijk, als jouw keuze (vaker) niet goed is heb je natuurlijk wel een probleem.
0 0
KlasseLasse
nee siem was zo overweldigend
0 -1