[Update II] 'Lijfsbehoud bemoeilijkt komst Tadic'

BVeenstra, 12-05-2018 om 08:15, 110430 views, De Telegraaf | Pak 30 procent korting op het uitshirt van dit seizoen .

Volgens De Telegraaf werkt Ajax in het grootste geheim aan de komst van Southampton-speler Dusan Tadic. De krant schrijft dat de Serviër de zeer waarschijnlijk vertrekkende Hakim Ziyech moet gaan opvolgen.

Wel lijkt de komst van Tadic alleen mogelijk wanneer Southampton degradeert uit de Premier League. Op dit moment staat de ploeg net boven de rode streep (op doelsaldo), terwijl dinsdag het uitduel met directe concurrent Swansea City wacht. In het weekend wordt de competitie afgesloten met een wedstrijd tegen Manchester City.

In de mogelijke transfer speelt hoofdscout Henk Veldmate een belangrijke rol. Als technisch directeur van FC Groningen was hij namelijk verantwoordelijk voor de komst van Tadic naar Nederland en ook toen de speler bij FC Twente en Southampton ging spelen, bleef er contact. Mits de financiële voorwaarden goed zijn, zou Tadic niet onwelwillend tegenover een terugkeer naar de Eredivisie staan.

Mocht Tadic toch niet komen, richt Ajax zijn vizier op andere middenvelders. Daarvoor is ook FC Utrecht-middenvelder Zakaria Labyad in beeld. De creatieveling wordt ook als mogelijke back-up van Justin Kluivert gezien. De buitenspeler van Ajax heeft nog een contract voor één jaar en tekende vooralsnog niet bij.

Update - 07.30 uur (9 mei 2018)
De transfer van Southampton-speler Dusan Tadic naar Ajax wordt steeds waarschijnlijker, zo schrijft De Telegraaf woensdagochtend. De Amsterdamse club gelooft steeds 'meer en meer' dat de komst van de Serviër realistisch is.

Update II - 12 mei 2018  (08.15 uur)
De komst van Dusan Tadic naar Amsterdam lijkt niet waarschijnlijker, maar onwaarschijnlijker te worden. Southampton won onlangs bij het Swansea City van Mike van der Hoorn en co, waardoor het mogelijke binnenlijven van de Serviër moeilijker wordt. Dit alles schrijft De Telegraaf zaterdagochtend. 

Het nieuwe uitshirt van Ajax is vanaf nu officieel verkrijgbaar in de fanshop van Ajax! Ook is de nieuwe trainingslijn gelanceerd.

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
GregNeck
Ik was zeer sceptisch en dat ben ik nog steeds eigenlijk wel, maar laten we er maar het beste van hopen. Wat dingen die wel in zijn voordeel spreken:
- Het is een relatief oude en ervaren speler die bij meerdere clubs heeft laten zien wel degelijk een balletje te kunnen trappen.
- Goede statistieken bij Utrecht dit seizoen.
- Ten Hag kent hem goed (al vraag ik me af hoe lang Ten Hag nog blijft).

Probleem is alleen dat het gewoon een vervelend Marokkaans ventje is. En op een of andere manier botert dat toch nooit bij Ajax.

Ik hoop in ieder geval dat ondanks dat het misschien niet de gewenste aankoop is voor velen, hij toch een eerlijke kans krijgt van het publiek. De enige manier hoe wij er namelijk voor kunnen zorgen dat hij slaagt bij Ajax is door hem te steunen en dat te blijven doen, in voor- en tegenspoed.
0 0
Jan Doedel
Zonder te oordelen maar wat maakt het Marokkkaans zijn uit? Kan ook een vervelend ventje zijn toch?
0 0
Oliveira
is Filip Kostic iets voor Ajax nu dat HSV is gedegradeerd? Wat vinden jullie.
4 0
Finalvoetbal
En Kostic heeft ook een link met Henk Veldmate.
Is zeker een interessante speler voor Ajax.
0 0
BillSplate
Zeker iemand om erbij te halen.
0 0
louis60
De komende twee/drie weken moet je in binnen of buitenland nog een paar goede spelers kopen, voor de posities waar je mag verwachten dat ze minimaal na WK weggaan. Blijkt dan dat Kluivert, Onana, de Ligt, Dolberg etc. .toch blijven, verkoop je de aankopen weer door vlak voor einde transferperiode. Na de WK worden alle goede spelers weer veel duurder. Zie het als aandelen. Kopen wanneer ze nog goedkoop zijn. Of in de winter verkopen. . De laatste jaren lijken we steeds verrast dat de toppes de deur uitlopen. Liever te veel, dan te weinig spelers. We hebben het geld ervoor. Je moet er in juli wel staan!
1 0
CS26778uit0341
Oprotten met jongens buiten Ajax halen gewoon doen met je eigen jongens uit Jong Ajax of Ajax-19 die moeten doorstromen!! Of talenten halen voor een prikkie bij Amateurclubs uit ons eigen landje en die dan de kans geven dat ze elke dag kunnen voetballen/trainen!! Je weet maar nooit of er ergens in Nederland een voetballer loopt die weleens zou kunnen uitgroeien tot topvoetballer bij Ajax 1!!!( vv staphorst, Dvs Ermelo, vv Zierikzee, vv Schin op Geul GA GODVERDOMME EENS OPLEIDEN IN HEEL NEDERLAND!!! ff klein voorbeeldje een amateurvoetballertje uit Finland die graag een testwedtrijdje wilde spelen voor Ajax....ene jari litmanen geloof ik

En voor de ingeweiden ajax supporters onder ons de technisch directeur ene Marc Overmars voetbalde ooit bij Vv Epe!!! Ja idd ergens in dat boeren veluwe en we vergeten Peter Boeve (1987 europacupwinnaar)uut Uddel( toen was er nog navigatie voor de ajax directie ) En dat don Leo ook toevalig eerst bij Epe hoofdtrainer was en toen naar Ajax mocht als assistent van Don Corleon Brom deze laatse een echte Amsterdammer die na zijn eerste jaar als Hoofdtrainer kon opdonderen nadat hij kampioen wn de beker had gewonnen in mijn geboortejaar 1978 OJA ALS LAATSE IK GA ERVANUIT DAT DE JEUGDOPLEIDING WEL standaard het enige echte Ajax systeem voetbald 3-3-4 zo aanvallend mogelijk dus met 1 spits en een schaduwspits denk aan 1987!!!! Oja wie was de trainer toen van Ajax en wie speelde er toen in de spits en wie speelde daarachter rara..... EINDE
1 -5
T to the M
Moet ik effe iemand bellen voor je?
2 -1
CS26778uit0341
Wie dan Dennis Bergkamp John Bosman Marco van Basten? Die het systeem grotendeels zullen bevestigen in 1987 ? Onder trainer J.C....
0 0
kaashaas
Wat een onzin dit, of je haalt een speler of niet.
1 0
Eastwood
Eerste zin van dit artikel: 'Volgens De Telegraaf werkt Ajax in het grootste geheim aan de komst van Southampton-speler Dusan Tadic'.
Yeah right, in het grootste geheim. En dat weet De Telegraaf dan te brengen.
3 0
Genant
Daarom. Is allemaal BS. Is gewoon om fans stil te houden en nog wat seizoenkaartjes te verkopen. Zou best kunnen dat Henkie Veldmate tegen Tadic heeft gezegd: "Hey kom anders gewoon bij Ajax."
Zoiets.
Natuurlijk gaat dat nooit gebeuren want hij verdient in Engeland vier miljoen. Wat een onzinverhalen dit zeg.
0 0
DeGodenzonen020
Lol idd! Geheim van likmedoosje
1 0
fc Barcelona_ke
Ajax brengt de nieuws over maand uit dat we labyad als vervanger ziyech hebt gehaald... dat is pas heel fantasische nieuws
1 -4
X-RaY
De Telegraaf, de krant met de meeste geheimen en leugens waar zelfs de Privé jaloers op is.

Oh wacht...
2 0
Amp
Die gasten van de TG zijn net politici: van alles bij elkaar liegen, en als ze er op worden aangesproken of er komt bewijs van ongelijk, dan gaan ze het tegenovergestelde schrijven/terugkrabbelen en zielig lopen doen. Bij een normale werkgever wordt de medewerker dan direct als onbetrouwbaar bestempeld, bij die kranten kan het gewoon allemaal.
4 0
Ozymandias
Inderdaad, de Telegraaf heeft van een paar muggen niet alleen olifanten maar een heel safaripark gemaakt. Frank had contact met de persvoorlichter van Ajax dus was (volgens de duim van Verweij) in beeld als opvolger van Ajax. De Ligt wilde een gesprek over het volgende seizoen dus had (volgens de duim van Verweij) een transferverzoek ingediend. De zaakwaarnemer van Labyad en Ajax onderhandelen over een contract dus Labyad was (volgens de duim van Verweij) al medisch gekeurd. Ajax had interesse in Tadic als Southampton zou degraderen dus dacht Ajax (volgens de duim van Verweij) zelfs nadat Southampton van Swansea won dat Tadic haalbaar was.
4 0
Genant
Ik heb echt het idee dat Raiola hem aan het souffleren was. Vind het wel toevallig dat in de periode dat hij Raiola moet navragen betreffende Kluivert ineens dit soort dingen in het nieuws komen. Allemaal dingen die Raiola goed uitkomen om Ajax in slecht daglicht te stellen.....en Mike krijgt geen info meer van Overmars dus is eager om t allemaal in de krant te knallen.
0 0
NemanjaG
De grootste winst voor Ajax zou zijn zo min mogelijk spelers verkopen. Ziyech is weg dat is duidelijk. Voor de rest moet je altijd minimaal 4-5 aankopen doen omdat je beter wil zijn dan het jaar ervoor.

Onana/van leer
Mazraoui/dumfries— de ligt/schuurs— maggalan/wober— Nico/bakker

Blind/schone
Vd Beek/Jensen F. De Jong/labyad

Neres/cerny Dolberg/sierhuis Kluivert/bande
2 -1
ErikDeBosz
Eerst zeg kneusje Verweij, nadat Southampton de belangrijke wedstrijd had gewonnen, dat het waarschijnlijk is geworden dat Tadic naar Ajax komt. Enkele dagen later zorgt dezelfde wedstrijd er weer voor dat de komst bemoeilijkt is. Wat een clown. Maar ik kijk hier niet raar van op. Zo gaat het al sinds Overmars er zit. Mooie transfers gaan niet door, maar Labyad komt doodleuk voor 7 miljoen.
3 -3
WeerDinges
Wat heeft deze berichtgeving nou weer met Overmars te maken? Puur de media die wat clicks en subscribers willen hebben. Zo gaat het bij iedere grote club waar dan ook en met welke TD dan ook.
2 0
Ozymandias
Hoe durft Overmars er niet voor te zorgen dat de verzinsels van Verweij waarheid worden! The audacity!
2 -1
Lagasj
Hahaha
0 0
14Abdelhak14
Prima. Is een hoop geld voor iemand die geen restwaarde heeft, niet op het middenveld kan spelen(met de punt naar achter) en diepgang mist voor een buitenspeler. Ajax heeft wel behoefte aan een creatieve middenvelder van de buitencategorie. Mogen we best 15 miljoen voor neerleggen. Beter dan van die halve spelers met een eredivisieverleden als Lens, Tadic en Fer. Daar komt Ajax toch verontrustend vaak uit.
3 -1
Woodenshoe
Juist! Volledig eens.
2 0
MisterAFCA
Zit die Verweij aan de paddo’s ofzo?
1 0
Flarkow
No shit sherlock lkkr weer naar buiten treden naar de fans met mooie praatjes om de fans tevreden te houden zodat ze niet gaan zeiken maar ondertussen met ruk aankopen, gezeik en smoesjes aankomen.

Doe er gvd is een keer wat aan stel kwakzalvers geef die miljoenen uit aan de juiste spelers en gooi dat salarisplafond omhoog zodat de toppers wel dat 1e jaartje extra blijven en je weer wat hoge ogen kunt gooien in nl en europa met een sterke selectie!!!
1 -1
Leprechaun
Hahahaha, De Telegraaf. Leg de updates van 9 en 12 mei even naast elkaar. Die krant verzint echt alles bij elkaar.
9 0
AlexIbarra
Precies, net na de overwinning op Swansea was het nog waarschijnlijk.

Maar na 3 dagen nadenken met de hersens van een garnaal is het ineens onwaarschijnlijk geworden, terwijl er niks is veranderd op de ranglijst.
5 0
Leprechaun
Ajax nieuws verkoopt. Dus verzinnen ze maar wat.
0 0
ajaxpat
tot eind van de transferperiode zullen er weer veel namen genoemd worden,waar er geen 1 haalbaar van blijkt
3 -1
Intec
of absoluut geen interesse in is.
3 0
MichelAngelo66
Kan vd Hoorn nu dan wel?
1 -1
RedFeather
Mooi
0 0
Woodenshoe
Labyad speelt nu linksbuiten, is echt geen middenvelder. Tadic speelt linksbuiten, is ook geen middenvelder.

Benieuwd wie ze dan gaan halen als opvolger van Ziyech..
0 -1
Ajax412
Mooi, kunnen we Kluivert gewoon lekker op het bankje zetten waar hij hoort. Loopt ie maar transfervrij weg volgend jaar met zijn grote muil. Liep gisteren ook weer zo irritant als een vedettetje over het veld, liet totaal niks zien weer. Younes had het nog beter gedaan.
1 -2
DannTheDon020
Niemand we hebben al twee opvolgers in huis met het goede niveau, Frenkie de Jong en Daley Sinkgraven
0 -3
Genant
Ik vond Bijleveld wel aardig...ontwikkelt zich spectaculair
0 0
Woodenshoe
Schei uit man met Sinkgraven....
1 -2
NouridolbergNeres34
Mount mag ik hopen
2 0
Woodenshoe
Kansloos denk ik
0 0
Mark11
Vond het al vreemd dat het waarschijnlijker werd terwijl Southampton had gewonnen van Swansea
0 0
NouridolbergNeres34
Haal Mount nou maar op Marc, trek je buidel maar eens. We hebben creatieve spelers nodig geen non voetballers zoals :kristensen, orejuela, siem, labyad.
1 -2
atalantanio
Trek je buidel maar eens? Stel dat Southampton zich handhaaft en een vraagprijs gaat hanteren van 20 miljoen (wat in Engeland een doodnormaal bedrag is), moet Overmars dan maar betalen? En vervolgens ook nog allerlei bonussen omdat hij er qua jaarsalaris zeker de helft op achteruit gaat. Dat allemaal voor Tadic? Dat lijkt me wel een beetje teveel van het goede.
0 -2
NouridolbergNeres34
Ik zeg buidel trekken voor Mount niet voor tadic. Tadic is gewoon weer een Eto’o ,balotelli, cardozo verhaal. Ons gek maken met een naam die toch nooit komt.
2 0
atalantanio
Te snel gelezen, sorry. Mount lijkt me trouwens alleen haalbaar op huurbasis, zoals Traore. En of Ajax dat moet willen..
3 0
NouridolbergNeres34
Als er een optie tot koop bijzit zou ik hem een jaartje huren, anders heeft het weinig zin inderdaad.
0 0
afca1985
'Gewoon' voor Dudu gaan, klasbak. Als je kans denkt te hebben op Tadic, waarom voor Dudu dan niet
0 0
eros
We hebben met vdBeek, Shöne, Frenkie, Sinkgraven, Mazroui, Bijlveld en Eiting veel middenvelders.
Een aankoop als Labyad is zinloos. Tadic is de buitencategorie, maar niet haalbaar denk ik.

Als je al spelers haalt voor het middenveld moeten ze van de buiten categorie zijn, waar na mijn mening, de '6' positie het meest onder bezet is.
0 0
echtgras
Labyad is geen buitencategorie maar op dit moment beter en verder dan Bijlveld.
Sinkgraven kan je niet op rekenen vanwege blessures.
Eiting is nog te onervaren om Europees mee tr spelen en bovendien meer een nr 6.
Mazraoui is een alleskunner maar geen specialist (Labyad ook niet echt maar wel meer) en is onze nieuwe rechtsback lijkt het.
Schone is te oud.
Blijven Donny en Frenkie over.
Labyad erbij voor nood maar meer als linksbuiten is geen probleem.
Tadic erbij voor rechtsbuiten geweldig.
Maar een nr 6 is net zo belangrijk dus haal Blind en biedt hem 10 miljoen tekengeld.
1 -3
Multi
Overschakelen dan maar? Zo wie zal er nu komen na Mount en Tadic?
Doe maar Lucas Paqueta als we toch maar wat gaan roepen.
0 0
eros
Paqueta is zeker een goede speler. Samen met Junior de smaakmakers van Flamengo. Scoort naar mijn mening alleen te weinig op zijn positie.
0 0
Multi
Hij is nog jong, maar de steekpass die deze jongen heeft is geweldig. Ik durf te wedden dat een Dolberg er dan ook meer inschiet dan ooit tevoren.

Vind overigens Willian Arão ook van enorme waarde bij Flamengo. Een goede nummer 6 die de duels niet schuwt, maar ook nog eens een goed loopvermogen heeft. Wordt wat mij betreft toch wel ondergewaardeerd.
3 0
Piejotter
Gisteren vertelde Mike Verweij dat er BIZAR veel Ajax nieuws was. Als een Telegraaf journalist dit vermeld moet je het altijd met een korreltje zout nemen. Dat blijkt nu ook wel. Dat de Ligt een vertrekwens had aangegeven is geen nieuws. En ja als Southampton niet degradeert is de kans groter dat Tadic blijft....... is dat nieuws? Ik had graag willen weten waarom Tadic eventueel naar Ajax zou willen gaan? Zeker niet voor het geld waarom dan? Maar goed de heren van de Telegraaf hebben weer wat aandacht gekregen. Chapeau Telegraaf!!!
0 0
Ajaxamsterdam0485
Schijnt dat hij nog steeds goed contact heeft met Henk Veldmate; haalde hem toentertijd ook naar Groningen
1 0
Turbo
Oh, dus 180 graden anders dan jullie laatste berichtgeving. Lekker bezig!
0 0
RusselWestbrook
Waarheidsvinding doen we niet aan in deze periode, gewoon elk half gerucht de wereld inslingeren.
0 -2
Daveajax1976
Daar heb je m weer dokter russeltje

Deze man praat zoveel onzin echt niet geloven
0 -1
NotForSale
Wat iedereen al wist
0 0
Ajax#1900
Haha wat is dit slecht zeg. Fake news van de Telegraaf. Keer op keer.
3 0
Ajaxbrl
wat een verrassing
0 0
chrisjuhhh
Verweij dekt zich in mooi man :)
0 -1
AFC34
Dit komt allemaal bij verweij vandaan? Beetje een tegenvaller na zijn; "morgen bizar veel nieuws". Niet echt een hoog nieuwswaarde, ook niet dat Ajax de Ligt wil behouden.
0 0
FWAjacied
Ik lijfsbehoud, jij lijfsbehoudt, Swansea lijfsbehoudt.

Maar dit is natuurlijk altijd al een kansloos verhaal geweest. Mike had het moeilijk dat VI zo vaak eerder was, dus verzon hij maar wat gekke dingen om de aandacht weer te krijgen.
0 -1
Knalpot
Fout, swansea is gedegradeerd.
0 0
ajaxcied4life
Joh! Dat verwacht je niet hè?
0 0
AFC34
No shit sherlock.
0 0
Cello
".......in het grootste geheim...."

Het geheim is zo groot dat het bij de TG groot nieuws is. Laat me niet lachen.
DE TG doet iig haar best om de geruchtenmolen op volle toeren te brengen met alle items die ze gisteren brachten.
0 0
A-west
Ik heb een einde aan mijn seizoenkaart gemaakt. Dit soort controlefreak aankopen komen mijn strot uit. Alle leuke voetballers vertrekken en wij zitten met bagger aankopen opgescheept. Labyad, ik wordt er kots misselijk van. Vieze smerige ten Hag, sodemieter toch op man. Niveau FC Utrecht. Daar zit ik niet op te wachten. Overmars en Vd Sar, jullie hebben de club te grabbel gegooid. Ik kom niet meer kijken.
5 -2
Gerard36
Mooi blijven alleen de echte supporters over, die ook achter de club blijven staan als het wat minder gaat.
1 0
Flarkow
Mooi ga je dit bij elk artikel plaatsen?
3 -2
FelixjeGassenlicht
Tadic komt echt niet. Is bij Southampton een van de best betaalde en meest gewaardeerde spelers. Zeker nu ze niet degraderen. Die salarissen worden niet bij Ajax betaald.
9 0
JoodTotDood14
Halen:

Een CVM, Frenkie op LCM en Van de Beek op RCM.

Milan Badelj van Fiorentina. Zijn contract verloopt eind juni en het lijkt er niet op dat hij bij gaat tekenen dus je kunt hem voor relatief goedkoop of misschien zelfs transfervrij binnenhalen.

Valentin Rongier van Nantes. Verdient een stuk minder dan Badelj maar hij heeft nog een contract tot 2022 dus je zal een redelijk hoge transfersom moeten betalen. Met een deel van het geld dat Ziyech op brengt zou je hem kunnen proberen te halen.

Een linksbuiten, Kluivert wilt weg en Bandé is meer een spits.

Filip Kostić als HSV degradeert. Hij is een van de beste van HSV, hij is te goed voor de 2. Bundesliga dus misschien kan je daar van profiteren.

Ryan Babel, doet het erg goed de laatste tijd en kan zeker nog van waarde zijn. Hij is een echte Ajacied, vraag hem of hij een 3e periode ziet zitten.

Een RA (?) Veltman is geblesseerd en Kristensen en Orejuela zijn niet goed genoeg.

Fabricio Bustos van Independiente. Volgend jaar verloopt zijn contract dus daar kun je je voordeel uit halen.

Léo Dubois van Nantes. Contract verloopt eind dit jaar dus je kunt hem voor relatief goedkoop/gratis ophalen.

Uit:

Dijks, Viergever, Kluivert, Ziyech, Lamprou en Siem.
3 -1
eros
Ik ben het met je eens!

Een rechtsback, '6' en linksbuiten op zijn minst en het liefst echt versterkingen.
Daarnaast zou ik nog een centrale verdediger halen.

Rechtsback: Arias, Bustos, Hakimi, Dumfries.
Centraal: Magallan, Vermaelen, Reyes, Caio.
'6': Badelj, Dendoncker, Blind, Bazoer, Özyakup, vGinkel, Jensen.
Linksbuiten: Bamba, Pavon, Chadli, Lens
0 0
Ajacied0591
Doe die dendoncker maar de rest mag je houden
0 0
eros
Daar zou ik als ajax zijnde zo een miljoen of 15 voor uittrekken.
Wat een talent is dat, en de broodnodige nummer '6'.
Dit is echt buitencategorie die nog wel haalbaar is.
0 0
Mokum<3destad
Geen Ajax voetballer. Meer een buitenspeler die de bal graag in de voeten wil hebben. Zal niet zoals Ziyech met een mooie pass of actie komen op het middenveld om vervolgens een speler in een scoringspositie te brengen. Wij willen specialisten, toppers die uitblinken op hun natuurlijke positie!
PANIEK BIJ AJAX IS COMPLEET! FL*KKER OP MET AANKOPEN ZOALS LABYAD EN TADIC.
2 -8
sKaFFiLiouS
jij hebt ook een keer VI gekeken.
7 -1
MosesD
Tadic is een goede voetballer, maar past hij wel bij Ajax, ik bedoel, voor welke positie komt hij? Ik vind het eerlijk gezegd toch weer typisch Ajax om bij hem uit te komen. Ze zien hem blijkbaar als vervanger van Ziyech, maar het is een totaal ander type speler. Ik veel liever dan Jensen komt. Veel dynamischer, een passer ook en veel meer een echte middenvelder. Daarnaast vraag ik mij 'off topic' echt af of een speler als de Ligt ook zijn vertrekwens had kenbaar gemaakt onder een andere trainer. Ik voorzie een nieuw rampseizoen........
3 0
Boer Gijs
Mag hopen dat Ajax inderdaad voor Jensen gaat.
0 0
Wereld
Aanvallend zijn er best veel opties die je zou kunnen proberen te halen. al denk ik wel dat sommige niet haalbaar blijken, probeer het toch maar met een goed aanbod (tekenbonus oid, hoger salaris).

- Tadic
- Chadli
- Felipe Gutierrez
- Babel (misschien heeft hij nog een Ajaxhart..)
- Lens (denk niet dat hij wil)
- Benedetti
- Jensen
- Kostic
- Die 2 Mexicanen waarin Ajax geïnteresseerd is

En scout eens in Duitsland.
Een Werner had je vorig jaar misschien kunnen ophalen.
Milik en Younes waren toch behoorlijke aanwinsten.
3 -1
Maxwell_5
Ik vraag mij af hoe het met die jongen gaat die een paar seizoenen geleden bij Excelsior speelde. Lange, tengere, donkere jongen. Destijds vond ik het echt een jongen met potentie, maar ik ben zelfs zijn naam alweer vergeten...
0 0
Bertus2002
Slory?
0 0
AJAIXIXIXI
Denk dat hij Botaka bedoeld.
1 0
Bertus2002
Ohja, hij. Vond 'm altijd wel een leuk zaalvoetballertje. Speelt nu ergens in Belgie las ik.
0 0
afcasven1995
TG eerder: "Wel lijkt de komst van Tadic alleen mogelijk wanneer Southampton degradeert uit de Premier League".

Ondertussen speelt Southampton zich veilig.

TG nu: "Komst Tadic steeds waarschijnlijker".

Iets klopt hier niet?
10 0
AJAIXIXIXI
Denk dat Tadic (mede dankzij veldmate) zelf graag naar Ajax wil komen.
2 0
afcasven1995
Iemand die graag bij Ajax speelt? Bestaat dat nog?
2 0
Boer Gijs
Na alle andere berichten en vertrekwensen gelezen te hebben denk ik dat de komst van Tadic en Labyad niet waarschijnlijk is. Straks heeft Ajax zoveel geld dat we makkelijk Messi en Ronaldo kunnen kopen.
0 0
Bky
Ajax XI 2018-2019

Van Leer;
Kristensen - Schuurs - Bergsma - Tagliafico;
Van de Beek - Schone - Labyad;
Messi - Dolberg - Ronaldo.
7 -3
Michelinho
Let op: ze hebben Alblas niet voor niets mee naar de zandbak genomen. Charmeoffensief om hem coûte que coûte te behouden. Hopelijk valt hij nog te paaien en draagt hij volgend seizoen met trots het nummer 1 shirt!
0 0
3*stars*3
Wat een onzin zeg... Waar de fuck blijft Acolatsie?! ;-)
2 0
Bky
Zoveel geld hebben we nou ook weer niet.
2 0
3*stars*3
Hahaha
0 0
gras
Lol, daar kon ik dan wel weer een grijns voor produceren ;)
3 0
afca87
300+ milj jnd
0 0
trainerdv
De Telegraaf was voorheen ookal tendentieus, maar nog wel op de hand van Ajax. Nu wordt alles geframed alsof het een Soap, chaos etc. is bij Ajax. Deze reuring hoort juist bij de grootste club van Nederland. Veel transfers, veel media-aandacht en veel nieuws. Prima: Volgend jaar staan we er weer
1 0
Genant
Ze zijn idd heel erg de best aan het doen om Ten Hag weg te werken. Ik moet daarom nog maar zien of De Ligt echt weg wil. En ook dat Overmars tegen de komst van labyad is.
1 -1
gras
Er is een woordje weggevallen aan het einde van jouw laatste zin.
0 -1
Redrum
De Telegraaf is on fire! Maaike Verweij heeft vannacht een paar verhelderende visioenen gehad en ze kan ons vandaag daardoor een shitload aan primeurtjes geven. Bedankt Maaike, wat zouden we toch zonder jou moeten?
4 0
Rentokill
Hoe weet de Telegraaf wat Ajax gelooft? Wat een bullshit. Er zal gerust wel e.e.a. spelen maar dit soort nieuws updates zijn inktmisbruik. Slecht voor het milieu. Dus nu wordt t Tadic en Labyad?
3 0
3*stars*3
Wat vinden jullie van Kostic?
Kan je ook (goedkoop) oppikken, nu het zeker lijkt dat HSV gaat degraderen.
Ook een speler die door Veldmate naar NL werd gehaald.
5 0
RayJordaan
Graag!
0 0
Simon1
Kluivert gaat toch weg en anders wil je hem zelf weg doen, verkoop dan wel wegrotten bij jong Ajax. Tadic is, volgens mij, een goede speler voor op de linkerflank.
0 0
TheTruth
Wow wat een goede update, ook gewoon geen aanleidingen en bewijzen.
2 0
Ozymandias
Dit is onzin, nu het zo goed als zeker is dat Southampton niet zal degraderen zal Tadic onhaalbaar zijn voor Ajax. Ze kunnen dan namelijk meer dan 20 miljoen euro voor hem vragen en dat zal Ajax voor een 29 jarige speler niet betalen. Daarbij lijkt het mij dat Tadic dan liever bij Southampton zal blijven waar hij twee keer zo veel (3 miljoen euro per seizoen) verdient als hij bij Ajax kan doen.

Trouwens, iedereen die zegt dat Tadic een zoethoudertje is zoals Eto'o was lijken te vergeten dat sinds die periode Overmars en Verweij in conflict zijn geweest. Verweij zou dan nu zeker niet meer aan meewerken en is juist meer bezig met het verzwakken van de positie van Overmars (omdat hij nu geen bron meer heeft binnen de Ajax directie).
2 -3
3*stars*3
Na Eto'o soap, kwam Mike met genoeg nieuwtjes hoor.
Ziyech, Neres, natuurlijk Dijks (;-)) en hij was er ook als 1e bij om te melden dat Ten Hag zou komen.
Weet niet hoe hij aan die info komt maar hij krijgt ze wel.

Eens over Tadic.
Als Southampton zou degraderen zou hij komen maar nu niet en zeker niet nu hij zich kan voorbereiden op het WK.
Voordeel van Ajax is dat Veldmate goed contact met hem heeft.
0 0
Bky
Sorry hoor, maar AFCAHeadlines was veel eerder (volgens AFCAheadlines).
0 0
Ozymandias
Met al de nieuwtjes die jij noemde kwam hij pas toen de transfers zo goed als rond waren (wat ik al schreef). De transfer van Neres was daarvoor al lang en breed in het nieuws geweest in Brazilie. Verweij heeft geen bron meer binnen de Ajax directie (sinds Overmars genoeg van hem had) en komt nooit met echt nieuws voordat het bij de andere media niet ook al bekent is.
1 0
Genant
Dit klopt. Daarom is hij nu ook ineens erg kritisch...voorheen likte hij de reet van Overmars en De Boer. Maar ik heb het liever zoals het nu gaat.....hij hoopt dat Overmars nu weer nieuwtjes gaat geven omdat hij natuurlijk liever niet heeft dat Mike in de krant gaat zeggen dat De Ligt wegwil etc. Het is wel heel toevallig dat er nu allemaal zaken naar buiten komen die de fans liever niet horen....olie op het vuur gooien....
2 0
AFCZlatan
In het eerste stuk staat beschreven dat Ajax zich gaat richten op andere middenvelders (lees: Labyad) wanneer de komst van Tadic onmogelijk blijkt. Hoe zit dat nu dan? Want volgens mij hebben ze Labyad zo goed als binnen.
0 0
Ozymandias
Als beide geruchten kloppen zijn Tadic en Labyad misschien voor andere posities op het oog. Het is allemaal nogal moeilijk in te schatten omdat we niet eens weten in welke formatie Ajax volgend seizoen zal spelen. Het zou kunnen dat Ajax gewoon een 4-3-3 formatie zal hanteren maar het zou net zo goed kunnen dat Ajax net als tegen Excelsior de meeste wedstrijden in een 3-4-3 (3-4-2-1) formatie zal spelen.
4 0
Web
Ajax is Ajax niet meer, wij zitten in 2018. Het voetbal is totaal aan het veranderen.
Grote talenten gaan op jonge leeftijd Europa in.
De enige kans om nog eens kampioen te worden is voor spelers te gaan van rond de 25 jaar en ouder, die net de top niet hebben.
Als De Ligt, Ziyech, Onana, Kluivert vertrekken, gaan ook Donny en Frenkie niet blijven.
Maar waarom ben ik ooit voor Ajax geworden, en heeft de club mijn hart gestolen.

De beleidsbepalers worden hier grof onderuit geschoffeld, maar ik heb met ze te doen.
Hoe kun je in vredesnaam nog beleid voeren.
5 -1
Ruff Rhythim
Zit wat in wat je zegt. Ajax gaat prat op zijn status als club met een van de beste jeugdopleidingen ter wereld. Maar het blijft steeds meer en meer bij zaaien. Oogsten doe je met het jaar steeds minder, want voordat de opgeleide spelers droog achter hun oren zijn zitten ze al met hun hoofd en hele lijf in het buitenland.
Waarvoor leid je dan in godsnaam nog spelers op als je er zelf na zo veel jaren van opleiding nauwelijks profijt van kan hebben?
1 0
Koekepeer
Ja, heb je je neergelegd bij het feit dat je een opleidingsclub bent. Krijg je daar al niet eens meer de tijd voor.
2 0
ajaxcied4life
Ook waar.
0 0
ajaxcied4life
Ach ja, met Mazraoui, Schuurs Magallan, Tagliafico, van de Beek, De Jong, Labyad, Tadic, Dolberg, Bandé heb je nog steeds een acceptabel team. Aangevuld met Jenssen, wat exotische verrassingen en Eiting, Matusiwa etc en een Ten Hag die een hele voorbereiding tot zijn beschikking heeft, gaat het gewoon lukken. Ongeacht de organisatorische chaos. Want die zal hoe dan ook blijven zolang Heinrichs er zit.
5 0
Web
Ik ben bang dat Frenkie en Donny dan ook gaan?
En mag je die dan nog tegen houden?
0 -3
ajaxcied4life
van de Beek en De Jong gaan nergens.
4 0
AFC34
Dit slaat nergens op, zeker nu southampton zo goed als veilig is. Die gaat of niet weg, of naar een pl club. Zet het maar uit jullie hoofd..
0 0
fc Barcelona_ke
Labyad wat kom hij hier doen?
Als vervanger ziyech?
Als vervanger siem die mag uitkijkeb?
Extra middenvelder in selectie?
Als vervanger kluivert?
Extra vleugelaanvaller in selectie?
0 0
AJAIXIXIXI
Volgens mij wordt hij gezien als vervanger van Kluivert.
0 0
Genant
Natuurlijk. Ik heb gisteren zitten kijken.....Tadic is zeker geen middenvelder.
0 0
Ozymandias
Dat lijkt mij inderdaad de meest logische verklaring. Zeker als Ten Hag van plan is om volgend seizoen net als tegen Excelsior een 3-4-3 (3-4-2-1) formatie te hanteren. Labyad zal dan waarschijnlijk de speler zijn die in de linker half-space in de buurt van de spits komt te spelen met Neres (ervan uitgaande dat hij blijft) in de rechter half-space.
0 -1
Ruff Rhythim
Oja...de seizoenskaarten moeten deze maand weer afgetikt worden natuurlijk....
0 0
NotForSale
Zou mooi zijn maar eerst zien en dan geloven
0 0
Cruijffiaan14
Dan lijkt het me dat hij op linksbuiten de vervanger van Kluivert gaat worden?
Is toch geen middenvelder?
0 0
3*stars*3
Dacht ik ook aan maar hij speelt vaak vanaf middenveld bij Southampton.
0 0
PJK54
En net voor het sluiten van de transferperiode zal het mislukken dat kennen we inmiddels wel.
2 0
Lane 8
Dit wordt weer een classic eto'o'tje of richarlison.
4 0
Gouda
Gezien de laatste resultaten van SH, juist onwaarschijnlijker. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik geen idee heb van de ontwikkeling die deze jongen heeft doorgemaakt. Bij Groningen was ik wel gecharmeerd van zijn spel. Ondanks dat hij een bepaalde explosiviteit miste vond ik.
Iemand die meer zicht heeft op zijn huidige ontwikkeling?
0 0
Dolberg25
Sinds hij in de PL is gekomen heeft hij de op 4 na meeste kansen gecreëerd in de competitie. Hij staat in dat rijtjes volgens mij achter Eriksen, De Bruyne, Fabrégas en Silva. Dat voor een degradatie ploeg. Denk dat het een prima aankoop zal zijn.
1 0
Mikee
Onwaarschijnlijker bedoelen ze. Je gaat toch niet kiezen om op kunstgras tegen excelsior of heracles te spelen als je ook kan kiezen om tegen man city, tottenham, man united, Arsenal te voetballen.
3 0
afca87
Gewoon veel teken geld
0 0
Ozymandias
Dat lijkt me onverstandig aangezien als Southampton niet degradeert Ajax waarschijnlijk meer dan 20 miljoen euro voor hem zou moeten betalen. Sowieso denk ik dat Tadic niet haalbaar is als Southampton niet degradeert.
0 0
SjaakWolfs
Klinkt steeds meer als het Eto'o-verhaal van een paar seizoenen geleden.
0 0
boerb
Als dat schip met geld (>150mio) met al die vertrekwensen, dan is iedereen het hier er wel over eens dat er flink geïnvesteerd moet worden voor een CL-waardig elftal. Noem me een dromer en wellicht is het voor sommige spelers nog te vroeg om terug te keren, maar de volgende basiself + vervangers zou ideaal zijn:

Stekelenburg/Van Leer
Mazraoui/Veltman - magallan/schuurs - Vertonghen/wober - blind/Nico

Frenkie/blind
Vd Beek/aankoop Tadic/sinkgraven

Bande/?? Dolberg/KJH. Labyad/Johnson
0 0
ErikDeBosz
Nou bijzonder hoor. Als we hier niet de halve finale CL mee halen, dan weet ik het niet meer.
2 0
AjaxCitizen
Laten we dit sprookje vooral volhouden tot het eind van de transferwindow. Om dan op de laatste dag te zeggen dat hij onhaalbaar was en we het tenminste hebben geprobeerd.
5 0
Boer Gijs
Is Tadic zo goed dan? Ik vind het een rare aankoop gezien zijn leeftijd
0 0
AjaxCitizen
Heeft zich gewoon bewezen in de Eredivisie en in de PL bij Southampton, alhoewel ze dit seizoen in degradatiegevaar kwamen.
0 0
Wereld
Ik ga er even van uit dat De Ligt, Onana, Ziyech, Kluivert, Neres, Viergever, Cassierra (verhuur), Zeefuik (verhuur) en misschien Van De Beek vertrekken.
Aankoop
Aankoop - Magallan - Wöber - Tagliafico
Felipe Gutierrez of 1 van die Mexicanen
Frenkie - Benedetti/Jensen
Aankoop - Dolberg - Tadic

Dan heb je op de bank nog: Van Leer, Sinkgraven, Schuurs, Bandé, KJH, Cerny, Mazraoui, Eiting, Kristensen/Orejuela(/Veltman)

Dus ook nog een linksbenige verdediger erbij..
0 -1
Daneman
ziet er goed uit
0 0
afca87
Hhha 2 van die Mexicanen
Wel kopen voordat wk begint
0 0
tomtiedom
Gebaseerd op... Echt werkelijk geen nieuwswaarde als een reden ontbreekt waarom het realistisch is...

Off topic: zou zo'n Chadli van West Bromwich Albion ook niet iets zijn? Gedegradeerd, Belgisch international en wat ik er van heb gezien toch nog steeds een aardige speler.
3 0
Genant
Goede suggestie !
0 0
Wereld
dat zou nou eens een goede suggestie zijn

Straks halen we Tadic, Chadli en Felipe Gutierrez haha
Twente 2.0

ik denk echter niet dat ze alle 3 haalbaar zijn, maar ik zou het zeker proberen
0 0
M.Olsen
Iedere vrije trap is dan polonaise
1 0
behangdelul
Ik ben helemaal voor
0 0
Dexy
Gelooft hij dit zelf?...
0 0
M.Olsen
BREAKING: Zimling gespot bij de Arena
3 -1
KleinMiljoen
Nee het was Tainio
4 -1
Labrador
Nee nee . Atouba na zijn operatje
0 -1
Boer Gijs
Samen met Zimling maar die was vermomd als dokter
0 -1
Duif63
Sanogo heeft gisteren een rondvaart gemaakt door de grachten, dus wie weet.
2 -1
M.Olsen
Je kan met die laatste week transfers een behoorlijk elftal bouwen wat degradeert uit de JL.
0 -1
Labrador
50 miljoen voor de Ligt. 20 voor Kluivert. Eventueel 28 voor Neres.. Nou. We houden geld over.
0 -2
Flarkow
70 voor ligt vragen is niet slechter dan v dijk n city kan dat makkelijk betalen
2 0
Boer Gijs
Niet verkopen. Minstens 100 moet ie kosten. Maar op zijn vroegst over een jaar.
0 0
RN
Net als Samueln Eto’o zeker. Iedereen blij maken met een dooie mus! Wim Jonk in. Haggie out.
2 0
nakuboy
Ik denk dat Ajax dit liever ook achter de schermen houdt, precies om deze reden. Maar als het eenmaal uitlekte, wat moet je dan?
1 0
Ajax412
Jonk wil toch geen trainer worden of wel?
1 -1
Arie Vink
Je moet wel. Wat een leegloop, nu al. Wat staat er volgend seizoen een ander team op zo een manier. Bizar...
0 0
Intec
Er is nog niemand weg laat dat voorop staan. Viergever en Dijks waren niet onmisbaar, Zelfs vind ik dat ook van Onana Van Leer is ook een prima keeper.
0 -2
Duif63
Van Leer is altijd geblesseerd. 2e Sinkgraven.
0 -3
AFCAsphere
Altijd? Hij is dit seizoen regelmatig geblesseerd geweest, dat betekend niet dat hij dat voor de rest van zijn carrière ook is. Hij stond in 2016/17 een heel seizoen bij Roda JC onder de lat.
1 0
Jelephi
Als De Telegraaf zegt dat het zeker is, dan is het allerminst zeker. Tadic zou ik een goede aankoop vinden maar Southampton is veilig. Ajax moet driedubbele neerleggen en Tadic moet forst inleveren.
3 0
Wereld
Haal dan ook gelijk Felipe Gutierrez. Kan die niet ook cvm?
Dat zou helemaal ideaal zijn.
Ik lees ook dat we in een andere Gutierrez in Mexico geïnteresseerd zijn, net als PSV.

En hoeveel zou Manu Garcia moeten kosten
1 0
WillyBrokamp
Klopt, Ajax zou bezig zijn met een 22 jarige middenvelder die speelt bij Patchuca (als ik het correct schrijf ?)
0 0
ETM
Eerst was het mits Southampton degradeerd, wat niet zo zal zijn. En nu is de komst van Tadic toch waarschijnlijker?
1 0
Boer Gijs
Precies. Ze geloven er steeds meer in, net zoals ze in titel geloofden en net zoals ze geloofden dat Psv niet tegen ons kampioen zou worden. Ik geloof steeds meer dat het volgend sezoen WEER helemaal niets wordt.
0 0
Bennyben
Volgens mij ben ik de enigste die blij is dat Ajax doorselecteerd wat heeft dit Soort spelers ons nou gebracht behalve die 2e plek
2 0
Bouke
ja precies vind ik ook, dit zijn , als ze komen, spelers die er gelijk staan ! Ik ben ook geen fan van Labyad maar ja, als Ziyech weg is en Kluivert ook .. Zakaria kan ook op links spelen, deed ie bij Vitas ook regelmatig. En voor eredivisie begrippen zijn het goede spelers en Tadic zelfs nog beter al denk ik niet dat ie zomaar ff komt ...of hij moet miss in NL willen blijven wonen na het voetbal. Ik zou bv eerder die Kostic halen die v Groningen naar duitsland is gegaan toch ??
0 -1
Jensajax14
Kostic heeft een heel goed seizoen gedraaid dus die zal duur worden, tenzij HSV degradeerde natuurlijk
1 0
Intec
Die gaan degraderen neem dat van mij maar aan. Wolfsburg wint thuis gewoon van Koln
0 0
ErikDeBosz
Je weet dat dit toch niet door zal gaan en uiteindelijk komt er een kneus uit het buitenland die al 3 jaar niet heeft gevoetbald. Overmars en van der Sar zijn weer duidelijk bezig om de achterban rustig te houden.
2 -1
Bil
Contouren basis voor volgend seizoen:

Aankoop;
Aankoop, Magallan, F.de Jong, Tagalafico;
Jensen, vd Beek, Tadic;
Bande, Dolberg, Labyad
1 -2
Wereld
Felipe Gutierrez erbij (ipv die Labyad..)

Vincent Janssen huren met optie tot koop (of heeft ie nu aflopend contract)
Linksbuiten erbij
Rechtsbuiten erbij
een échte CVM halen
een rechtsback
o jaa.. en een keeper.
En een vervanger van Viergever. Je hebt nu maar één lcv (die na zijn blessure niet eens een goede indruk maakt)..

Dus welke contouren zijn zichtbaar
Ik moet het ook eerst maar eens zien dat Tadic en die Jensen binnengehaald worden.
Overigens denk ik dat Tadic op linksbuiten belandt.
0 -1
KleinMiljoen
Janssen, LOL
1 0
Wereld
Je weet in ieder geval dat hij er staat in de Eredivisie.
laat het ook in Turkije zien bij een topclub, die volgens mij ook met hem verder wil.

is in ieder geval beter dan KJH en ik vraag me af hoe Dolberg het gaat doen. Het is ook niet uitgesloten dat iemand Dolberg wil kopen na het WK (al denk ik niet dat hij veel gaat spelen)
0 0
Duif63
Dit is een elftal voor de 3e/4e plaats.
2 0
WillyBrokamp
Southampton is nu toch safe ? WBA vliegt er toch uit ? of ben ik abuis ?
1 0
M.Olsen
Ze kunnen nog degraderen maar dan moet city daar met 0-8 winnen en Swansea ook winnen
0 0
WillyBrokamp
ok thx
0 0
jollie18
Dit is een mooie aankoop
1 0
Intec
29 jaar is geen mooie aankoop voor een aanvaller sorry maar weg geggooid geld net als Labyad. Die jonge heeft niks geen restwaarde kan hoogstens nog 2 jaar vol voor gaan. Spelers van 25 tot 27 zijn optimaal. Ik zou voor Kostic gaan van HSV de enige speler die het daar nog prima doet dit seizoen en pas 25 jaar.
1 -2
Jelephi
Jij behandelt Ajax zoals het bestuur de club al jaren verkeerd doet; als een handelshuis. Probeer nou eens spelers aan je te binden die daadwerkelijk direct meerwaarde hebben. Jarenlang werd er gezeken om spelers die wat ouder waren. Nu komen die, is het nog niet goed.
2 0
Boer Gijs
Wat ouder inderdaad, maar niet die categorie. Dit vind ik ook weg gegooid geld als er grote transfersom aan te pas komt. Tekengeld en salaris mag wel hoog zijn.
0 0
Intec
Ik zou spelers halen van 25-27 jaar.
0 -2
SjaakWolfs
Ik zou spelers halen die Ajax beter maken. Dat gejammer over 'restwaarde' slaat nergens op. Is het doel meer vermogen opbouwen of kampioen worden?
2 0
M.Olsen
#Labyad dus
0 0
OKP-AFCA
Niet elke speler die Ajax koopt moet restwaarde hebben.
0 0
Jan Doedel
idd dat gezeik over restwaarde dat is ook de reden dat ze alleen maar jochies kopen.
0 0
insectenverdelg
Restwaarde kan me echt even niets schelen. T gaat om goed voetbal volgend jaar. Vraag is of Tadic daar aan kan bijdragen.
2 0
Intec
Ik betwijfel of hij nog wat toevoegt. Zie liever ander soort spelers zoals gezegd hierboven. Was maar een voorbeeld overigens houd er niet van zomaar namen te roepen of typen. Zal ook vast door frustratie zijn.
1 0
insectenverdelg
Ik heb gisteren anders Southampton zoen verliezen. Maar met de leegloop moet je toch iets roepen om de SZ kaarten te verkopen
0 0
AFCAsphere
Je bedoelt je hebt Southampton zien winnen?
0 0
HsvHoek
Dit is de categorie spelers die we moeten hebben, ervaring maar wel 3 niveaus hoger dan Gudelj. Hoop dat dit doorgaat zoniet dan verder zoeken in deze vijver.
3 0
ram
Hmm.. zou wel een hele goede aankoop zijn. Dan moet je alleen wel écht met de punt naar voren gaan spelen. Of je moet hem halen als een soort hangende linksbuiten ofzo.
0 0
Bil
Oei een bod op Neres.

Neres, Ziyech, Onana, Kluivert, en de Ligt zullen wel vertrekken.

Inkomend:
Schuurs
Bande
Tadic?
Labyad?
Mount?
Angalino?
Benedetti?
Magallan?
0 -2
Gonzo
Voeg even Pizarro toe, die willen we nu ook. En Jensen halen we ook nog ff. Keeper erbij en we hebben elftal. Gek van die geruchten.
0 0
CoolRunnings
Duitse club meld zich voor Neres, ajax wilt hem niet laten gaan, zie vi www.vi.nl/nieuws/duitse-club-biedt-meer-dan-28-miljoen-op-neres
0 0
ajax4ever01
Zal vast geen Bayern zijn want die echt wel meer bieden
0 0
ajax4ever01
zal mij niet verbazen als PSV opeens ook Tadic willen halen
1 0
ram
Zou slim zijn toch? En hij zou daar ook prima passen.
1 0
Freddy Al
Ik heb het gevoel dat dit niet gaat gebeuren.
1 0
ajax4ever01
pessimist
0 0
Riedewald4captain
--------------------------------------Onana
------ Magallan----- De ligt Tagliafico

Blind

Frenkie Vd beek

Neres Tadic Kluivert/labyad

Dolberg

Dromen mag toch?
1 0
Gonzo
Nachtmerrie?
0 0
Jan Doedel
Toen Tadic bij Groningen voetbalde riep ik al dat ze moesten halen, bij Twente idem.......is ie nou zoveel beter geworden? Of ben ik ben ik gewoon een toekomstvoorspeller? Of zijn de scouts nu veel beter? Kan me niet voorstellen dat ie nu nog komt. Zal wel weer t jaarlijkse zoethoudertje zijn. Zimling ipv Balotelli, Heitinga ipv Eto'o en ga zo maar door. Als ie wel komt zou geweldig zijn maar geloof er niks meer van. Raar hè?
0 -2
geendagsvlieg
Twente heeft net zoveel uitgegeven aan Tadic als Ajax aan zo'n beetje alle 7 aankopen in de zomer van 2012 .
0 0
Genant
4.8.18. De Telegraaf: BREAKING. "Ajax komt met verrassende oplossing". AMSTERDAM| Ajax heeft na de wekenlange soap rondom Dusan Tadic en Luis Suarez een verrassend alternatief gevonden. De Amsterdammers zijn namelijk doorgeschakeld naar een oude bekende: Kolbeinn Sigthorsson komt voor twee seizoenen terug naar de Arena! Een opgeluchte Edwin van der Sar: "Kolbeinn heeft natuurlijk ervaring hier dus we hoeven het specifieke Ajax-spel niet in te slijpen. Een groot voordeel natuurlijk. Onder Frank de Boer heeft hij laten zien zowel in de spits als aan de linkerkant goed uit de voeten te kunnen. Frank belde me van de week hierover, hij vroeg waarom we niet aan Kolbeinn dachten." Ajax verklaarde tevens dat de selectie nu met de komst van Bandé, Schuurs, Sigthorsson, Van Polen en Bizot rond is. Zoals eerder bekend zijn Kluivert (Catania), Ziyech (Guingamp), De Ligt (FC Bayern), Onana (Watford) en Tagliafico (Villareal) reeds vertrokken. Naar schatting verdiende Overmars tijdens de afgelopen weken, met aftrek van inkomende transfers, zo'n 110 miljoen euro voor de club. Van der Sar: "En toch denken we minimaal een gelijkwaardige selectie aan vorig seizoen te hebben."
10 0
DaNaRWaL
05.11.2018

Na 5 wedstrijden zonder punten en een 12e plek op de ranglijst, heeft Ajax trainer Ten Hag aan de kant gezet. Interim trainer John Heitinga neemt het komende weekend de honneurs waar en zal, zeer waarschijnlijk, als assistent verder gaan naast Frank de Boer. De succescoach die in het verleden 4 keer landskampioen op rij werd heeft al gezegd dat hij alleen terugkeert onder voorwaarde dat Hennie Spijkerman ook weer plaats mag nemen op de Amsterdamse bank. Naar verluid heeft Marc Overmars een bedrag van 1 miljoen euro over om hem los te weken bij FC Groningen.
3 0
echtgras
Het ergste is dat dit helemaal niet onmogelijk is... zie het zo gebeuren helaas
5 0
AFCA-CBS
Het is een repeterend verhaal: Mike Verweij gaat ons drie maanden vermaken met smeuige transfernieuwtjes en uiteindelijk worden we weer blij gemaakt met een dooie mus. Ook dit verhaal gaat natuurlijk niet door, want alleen áls southampton degradeert komt ie... als als als als... komt dus niks van terecht!
2 -1
Ozymandias
De kans dat Southampton degradeert is behoorlijk groot. Ze staan gelijk met Swansea maar moeten nog tegen Swansea (uit) en Manchester City, terwijl Swansea dus thuis tegen Southampton speelt en daarna thuis tegen het al gedegradeerde Stoke City.
1 0
AFCA-CBS
Ik laat me graag verrassen hoor... moet eerlijk bekennen dat ik de premier league niet zo nauw volg.

Maar hoe vaak zijn wij nou al voor de gek gehouden met dit soort verhaaltjes van de telegraaf? Ik word er een beetje cynisch van.
0 0
NouridolbergNeres34
Precies gevalletje eto’o, balotelli.. enz
0 0
Ajaxbrl
1 Sept 2018 : De Ligt , Ziyech , Kluivert , Onana OUT , Schuurs , Labyad , Bande , Stekelenburg IN.
Met deze selectie gaan we het doen we hebben ons best gedaan maar alle targets in het buitenland waren zo goed als onhaalbaar , Maar met Maarten hebben we de nodige extra ervaring in huis gehaald en met de overige aangetrokken spelers hebben we toch waardige vervangers weten te strikken voor alle spelers die zijn vertrokken deze zomer , We hebben er alle vertouwen in dat Erik ten Hag ons dit seizoen een flinke stap verder brengt in het proces...
1 0
ram
Zou een redelijk dramatisch transferperiode zijn dan zeg..
0 0
geDaante
Ik ken Tadic vooral als linksbuiten, en is niet een type die de bal komt halen, zich geregeld aanbiedt, even inzakt als het nodig is, en zo de opbouw zou helpen als middenvelder. Ik zie hem dus niet als half bij Ajax, wat Ajax nodig heeft. Tadic is meer een linksbuiten, of een echte 10. Ziyech was ook net teveel een echte 10. Nu heb je de kans dit beter in te vullen, haal je (misschien) weer een type 10. Men doet maar wat, en koopt maar wat, kijken te weinig naar of het wel het juiste type is, in detail.

Maar vuk it, als Frenkie, Mazraoui en Van de Beek maar spelen, en hopelijk ook nog De Ligt, Kluivert, ik kijk nog vooral wedstrijden van Ajax om de talenten aan het werk te zien en te zien ontwikkelen.
6 -3
trooop
En dolberg toch zeker? Of ben je daar geen fan van?

Tadic mag qua type misschien niet perfect zijn, maar een kwaliteitsimpuls is het zeker. Ik heb hem dit jaar niet vaak gezien maar dacht wel elke keer: wat is die gast goed geworden. Hij is volgens mij veel balvaster, preciezer en volwassener dan ziyech. Dan pas je sowieso al veel beter bij Ajax, op welke positie dan ook. Dus ideaal is hij misschien niet, maar ideale beslissingen zullen onze beleidsmakers alleen per ongeluk maken. Ofwel: een tadic is onder de huidige omstandigheden lang niet gek.
0 0
Ozymandias
Tadic is in Engeland steeds meer een middenvelder geworden doordat hij (daar) te langzaam is als buitenspeler. Hij komt nu het beste tot zijn recht in de buurt van een spits. Inderdaad, als een '10'.
5 0
Prethoofd123
Prima speler wat mij betreft! Naast hem zou ik ook Blind en Pavon proberen te halen. Gewoon maar eens lekker de portemonnee trekken dit seizoen!

Aanval: Pavon, Dolberg, Neres
Mid: Frenkie, Van de Beek, Tadic
Ver: Tagliafico, Blind, De Ligt, Mazraoui
Gk: Onana (of van Leer)

Bank: Wöber, Veltman, Sinkgraven, Schöne, Eiting, Kluivert (als hij blijft), Bandé, Huntelaar.

2 0
Pierre Heno
Dolberg ligt niet zo lekker in de groep. Schijnt nogal een arrogante pipo te zijn.
2 -10
Bky
Goed verhaal, hier kunnen we niets mee.
3 -1
amthree
Blind gaat nooit komen dus dan schuurs.
0 0
Prethoofd123
Schuurst heeft één goed seizoen gespeeld in Jupiler Leaugue, moet het nog zien of hij nu al basis klant kan zijn bij Ajax.
2 0
afcasven1995
Dat zou echt een geweldige opstelling zijn, Pavon ben ik al heel lang fan van. Lijkt me wel onhaalbaar helaas.
1 0
Biss
What about Perr??
1 0
Prethoofd123
Je hebt gelijk! Ben hem vergeten.. ;-)
0 0
Ozymandias
Pavon lijkt mij totaal onhaalbaar. Niet alleen zou hij meer dan 20 miljoen euro kosten, er zitten veel rijkere clubs achter hem aan die in grotere competities spelen.
1 0
Jeugdtrainer
Inderdaad. Of we even willen kappen met Pavon voordragen. Die gast heeft zeëen aan ruimte nodig voor zijn actie en (verwoestend) schot. Gek genoeg, en ja dat heeft echt invloed, zou hij bij PSV of AZ veel beter passen omdat je daar veel meer ruimte krijgt. Jahanbaksch scoort er ook geen 15 bij Ajax.

(Reactie in het algemeen, niet specifiek aan jou)
3 -1
Prethoofd123
Lozano stond lange tijd ook op het lijstje van Ajax, maar die bleek ook onhaalbaar te zijn. Een jaar later haalt PSV hem, dar minder financiele middelen heeft dan Ajax. Dat neemt nattuurlijk niet weg dat Ajax inderdaad een flink bedrag moet neertellen voot zo’n jongen.
0 0
Ozymandias
Dat Lozano haalbaar was kwam doordat PSV akkoord ging met een doorverkoopclausule van 40%. Daardoor konden ze hem voor (veel) minder dan 60% van de originele vraagprijs kopen omdat zijn oude club begreep dat ze dan in de toekomst veel meer aan hem zouden verdienen. Ajax moet niet met dit soort absurde clausules gaan werken.
2 -1
ST
Zonder Lozano was PSV geen kampioen geworden. Dus hoezo niet met dit soort clausules werken? Daarnaast worden spelers van Ajax voor meer verkocht dan van PSV.
1 0
pinballmagic
Als het maar geen labyad is
Zijn mentaliteit past niet bij Ajax
3 -2
Ozymandias
Je bedoeld waarschijnlijk de mentaliteit die hij had toen hij ruzie kreeg met de PSV directie. Sinds die tijd is hij volwassen geworden maar laten we hem vooral afrekenen op een fout die hij als tiener maakte en waar hij inmiddels zijn excusses voor heeft aangeboden. Als je hem niet goed genoeg vind kan dat maar zeggen dat hij een verkeerde mentaliteit heeft slaat nergens op. Daarbij zal Ten Hag zijn mentaliteit veel beter kunnen beoordelen dan wie dan ook hier op AS.
1 -3
geDaante
Mee eens, en buiten dat, bij Ajax speelden zo vaak schoffies, misschien wel meer dan ideale schoonzonen.
2 -2
jariafca020
Dit zou een droomaankoop zijn, maar ik kan me niet voorstellen dat hij voor een miljoentje per jaar op kunstgras wil komen voetballen.
0 0
KennyTeteTuTuTuTu
Verkoop Kluivert en haal Kostic en Tadic binnen
1 -1
ST
Kostic, maar dan heb je ook wat.
2 0
The Kaiser
Maar deze jongen kan toch gewoon bij elke middenmotor in de PL aan de slag als hij dat zou willen?
Lijkt me zeer sterk als een dergelijke speler bij Ajax zou willen spelen...
1 -1
Ozymandias
Zo geliefd is Tadic momenteel niet hier in Engeland. Ze vinden hem een luie speler en dit seizoen was hij ook niet goed genoeg om dat te doen vergeten.
3 0
michaellaudrup
Half Italie zit achter deze speler aan, lijkt me weer een sterk staaltje wishfull thinking.Doet me een beetje denken aan dat Eto O gedoe.
1 -1
stefanwillem
Die gaat never nooit komen. Als Southampton degradeert staat er allang een andere PL club klaar om hem over te nemen. En aangezien die clubs onderling hogere transfersommen betalen is Ajax bij voorbaat kansloos. Tenzij Tadic zelf naar Ajax wilt en (veel) salaris in wil leveren. Maar dat zie ik niet zo snel gebeuren. De zoethoudertjes beginnen in elk geval vroeg dit jaar.
0 -2
Toon meer reacties