[Update III] Officieel: Kühn tekent tot medio 2021

JipVR, 16-01-2018 om 16:50, 68868 views, De Telegraaf | Kortingen tot wel vijftig procent in de online webshop van Ajax..

Ajax heeft Nicolas Kühn gecontracteerd. Het achttienjarige aanvallend ingestelde talent komt over van RB Leipzig en kan op alle drie de posities voorin uit de voeten, zo weet De Telegraaf. De transfer vindt per direct plaats. Ook FC Barcelona zou interesse hebben getoond. Dit seizoen werkte hij zijn wedstrijd af bij Leipzig Onder 19.

De jonge technisch begaafde voetballer komt oorspronkelijk uit de jeugd van Hannover 96 en maakte in 2015 de overstap neer de opleiding van RB Leipzig. Kühn begon in Leipzig Onder 17, waar hij in 35 wedstrijden maar liefst 24 maal het net wist te vinden. Ook was hij vijfmaal de aangever. 

Bij Leipzig O19 gaat het scoren hem vooralsnog iets lastiger af. In veertien competitiewedstrijden in die leeftijdscategorie scoorde hij tot noch toe tweemaal en gaf hij één assist. Ook in de UEFA Youth League mocht hij in actie komen voor de Duitse ploeg. Daar was de aanvaller in drie wedstrijden eenmaal trefzeker en gaf hij twee assists.

Update - 08.00 uur (13 januari 2018)
Ajax betaalt ruim twee miljoen euro om Nicolas Kühn over te nemen van RB Leipzig, zo meldt De Telegraaf zaterdagochtend. De krant maakte vrijdagavond al melding van de komst van de Duitse aanvaller. Het contract van de talentvolle Duitser, die op iedere positie in de aanval uit de voeten kan, liep na dit seizoen af, maar Ajax wilde Kühn per se nu al binnenhalen.

Update II - 11.30 uur (13 januari 2018)
Nicolas Kühn heeft afscheid genomen bij RB Leipzig, zo meldt het Duitse BILD. Aankomende maandag zal de aanvaller medisch gekeurd worden, waarna hij volgens planning dinsdag gepresenteerd zal worden als nieuwe aanwinst bij Ajax.

Update III - 16.50 uur (16 januari 2018)
Ajax heeft de komst van Nicolas Kühn via de officiële kanalen bekendgemaakt. De aanvaller is zodoende door de medische tests gekomen en heeft een contract tot medio 2021 getekend. De achttienjarige spits zal per direct beginnen bij Jong Ajax. 

Goals, assists en hoogtepunten van Kühn (link voor app-gebruikers):

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
zivkabrimovic
Zal er nergens een Nederlander rondlopen met potentie. Ik vind dat we aardig wat buitenlanders binnen halen.. en dat er echt weinig bijzonders in onze opleiding rond loopt..
0 0
DavidFerr
Ik snap je punt. Alleen kan ik nu geen Nederlandse talentvolle 18 jarige buitenspelers noemen die wij zouden kunnen halen.

Verder hebben wij met Schuurs al een groot Nederlands talent binnen gehaald en zaten wij in de zomer nog achter Kik Pieri aan maar heeft hij bijgetekend. Hopelijk dat wij binnenkort Kadioglu halen.

Verder zijn uit deze o19 lichting al de Ligt en Kluivert doorgebroken. Mogelijk dat Bakker daar ook nog bij komt. Als wij uit 1 jeugdlichting 3 potentiele (Nederlandse) toppers voortbrengen dan is dat al geweldig.

Verder hebben wij in Jong Ajax nog een aantal spelers die het eerste kunnen halen.

Ik zie de toekomst wel positief tegemoet.
0 0
La Bomba
We zijn een koopclub geworden ipv een opleidingsclub.
Wat werden de vooral Engelse clubs vervloekt toen ze Dilrosun, Fosu Mensah en Malen ophaalden.
Nu doen wij precies hetzelfde en eigenlijk nog erger.
O19 is een vreemdenlegioen aan het worden.
1 -2
Ellende
Die talenten krijgen in Engeland zelden de kans.
Talent komt dat door bijna niet uit
0 0
Champy
Reageer je nu niet gewoon zo omdat je 1998-lichting niet de gewenste talenten aflevert?
1 0
Ozymandias
De A1/o19 is een vreemdelingenlegioen geworden omdat A-junioren Kluivert, Malen, De Ligt, Lang, Nunnely, Bakker en Castillo (om verschillende redenen) niet voor de A1 beschikbaar zijn. Als Heitinga die had kunnen opstellen had hij met El Maach; Bakboord, De Ligt, Botman, Bakker; Lang, Ter Heide, Castillo; Nunnely, Malen en Kluivert in de basis kunnen spelen. Van dat elftal is alleen El Maach na z'n zestiende verjaardag naar Ajax gekomen. Als een aantal van de grootste talenten worden weggehaald moeten er nieuwe grote talenten voor hun in de plaats worden gehaald.
2 0
Ellende
Dit is precies waarom inderdaad
0 0
afcas
je weet dat hij niet in o19 terecht komt?
0 0
Michelinho
Welkom dapp're strijder, fier en Kühn!
3 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
Blijkbaar is de selectie onder het eerste te wisselvallig om door te selecteren.
Vind het wel begrijpelijk, eerste maanden rolt jong ajax iedereen op, daarna laten er een hoop verstek gaan. Je moet niet doorselecteren met wisselvallige spelers.
Jong ajax hoort met deze spelers gewoon kampioen te worden
2 -1
Ellende
Nee hoor
0 0
DavidFerr
Het allerbelangrijkste voor Jong Ajax is dat spelers zich doorontwikkelen.

Het Jong Ajax van vorig seizoen met van de Beek, Frenkie de Jong en Nouri vond ik toch een stuk sterker en die zijn ook geen kampioen geworden.
3 0
amthree
Volgens duitse media zou kluivert dan de richting naar leipzig nemen, zou echt bullshit zijn ik zie liever kluivert. Een soort ruildeal....
0 -1
Ozymandias
Als dat waar was had Kuhn niet al een contract getekend. Anders zou Kluivert namelijk nu nog nee kunnen zeggen tegen Leipzig terwijl Kuhn bij hun al is vertrokken.
1 0
RaynoFischer
Is onzin.
Deze jongen wordt denk ik vooral als rechtsbuiten back-up/concurrentie en misschien uiteindelijk opvolging van Neres
1 0
IkJijHijWijJullieZijnAjax
Wil je daar mee kappen,ik krijg paniekaanvallen.
1 0
amthree
Is ook de grootste onzin.
0 0
Voetbalverstand
Waarom niet tot en met 2022?
0 0
Ozymandias
Waarom wel? Hij wordt gehaald als talent en dus zullen ze eerst willen aankijken of hij zich bij Ajax goed ontwikkeld.
0 0
mistermiyagi
Ajax leidt toch een Donny, *Nouri, Kluivertje en de Ligt op geen enkele club doet dit beter..

De Ligt en Kluivert zijn Cato buitenklasse.
0 0
gras
Kluivert kan dat wellicht worden. Hij ziet het positioneel namelijk best aardig. Maar hij is echt nog geen buitencategorie hoor. Prima ook. Laat maar geleidelijk komen.

De Ligt kwam enorm vroeg en volwassen. Maar ook hij zal nog moeten groeien. Heeft wel de persoonlijkheid en begeleiding ervoor.
1 0
pjs
Voor 2 mln kun je wel een gok nemen
0 0
brullie
Vraag mij af wie deze jongen heeft gescout....zat op de bank en speelde zelden tot nooit bij Leipzig...waarom wil je deze jongen halen? Is het zoveel beter dan onze eigen jeugd? Hele vreemde aankoop in mijn ogen....
1 -4
Ozymandias
Wat ik vreemd vind is dat je deze vragen stelt (en dus waarschijnlijk niet het antwoord daarop weet) maar dat toch met een conclusie kan komen dat het een vreemde aankoop is. Misschien is Ajax hem al een paar jaar op het oog en hebben ze hem in die periode een groot aantal wedstrijden zien spelen en pakken ze nu de kans om hem aan te trekken omdat hij bij de A1/o19 van Leipzig (als éérstejaars A-junior) nog geen vaste basisplaats heeft.

Waarom willen ze hem halen? Daar kan ik wel met enige zekerheid antwoord op geven. Omdat ze potentieel in hem zien en vinden dat hij een gat opvult die er momenteel in de eigen jeugd is. Ik weet niet of ze hem als rechtsbuiten of als spits zien maar in beide gevallen zou hij, inderdaad, een gat opvullen. De 2000 en 2001 lichtingen hebben geen goede spitsen of rechtsbuitens. Dat geeft ook direct antwoord op je laatste vraag of hij "zoveel beter dan onze eigen jeugd".
12 0
DavidFerr
Mooie reactie, mijn complimenten.

Jouw reacties vind ik altijd doordacht en helder met duidelijke argumenten onderbouwd.
2 0
Ozymandias
Bedankt, gelukkig zal dit mij niet naar het hoofd stijgen want er zijn ook genoeg leden hier op AS vinden dat ik alleen maar onzin schrijf. ;-)
1 0
Heiko
Ayoub van FC Utrecht naar Feyenoord volgend seizoen
2 0
MrIvez
Zo goed is Ayoub toch ook weer niet?
3 0
RaynoFischer
Een prima speler voor de subtop zoals Feyenoord idd ;)
0 0
brullie
hij is gratis...
3 -1
AFCARSCA
Care!
2 -1
Mocrodammerr
ik zal maar algemeen reageren op wat ik zojuist poste. ik blijf van mening dat we een koopclub aan het worden zijn. we kopen spelers als dolberg, Johnson etc en noemen hen dan eigen kweek. absoluut onterecht. vroeger werden we van de pleintjes in amsterdam geplukt door Ajax en opgeleid. tegenwoordig kopen we iemand die de bal van A naar B kan spelen en het is gelijk al een veelbelovende toptalent. jong ajax is om te huilen..om je dood voor te schamen als ajax zijnde.
2 -9
CruyffFootball
True.
0 -1
Bensco
ik geef je gelijk en heb gelijk wat cijfers om de stelling te ondersteunen.

2010/11 24 spelers waarvan 8 afkomstig uit de jeugd (totaal 33,3%)
2011/12 24 spelers waarvan 9 afkomstig uit de jeugd (totaal 37,5%)
2012/13 27 spelers waarvan 15 afkomstig uit de jeugd (totaal 55,5%)
2013/14 25 spelers waarvan 13 afkomstig uit de jeugd (totaal 52%)
2014/15 25 spelers waarvan 9 afkomstig uit de jeugd (totaal 36%)
2015/16 21 spelers waarvan 8 afkomstig uit de jeugd (totaal 38%)
2016/17 28 spelers waarvan 13 afkomstig uit de jeugd (totaal 46,2%)
2017/18 25 spelers waarvan 9 afkomstig uit de jeugd (totaal 36%)

Men kan eigenlijk concluderen in de hoogtijdagen van Plan Cruijff er sprake was van een toename in het aandeel van jeugdspelers. Opvallend genoeg was daar onder Bosz ook sprake van terwijl ik altijd dacht dat hij graag op aankopen rekende. Er is wel een grote maar en dat is dat men in die jaartallen ook grotere selecties hanteerde dan in de dagen waarin sprake was van een laag aandeel van jeugdspelers.

Wat ook opvalt dit jaar is dat de A1 maar liefst 8 aankopen telt en in mijn ogen echt een teken aan de wand dat het slecht gesteld is met de jeugdopleiding. Het feit dat we al jaren geen fatsoenlijke back, buitenspeler of spits kunnen voortbrengen en dat we dus weer voortzetten op de negatieve trend om spelers te kopen maken het voor mij steeds meer duidelijk dat plan Cruijff overboord is gegooid en Ajax weer terug bij af is.

Marc mag misschien nu wat successen op korte termijn boeken maar het is een visie die je op langere termijn weinig succes gaat opleveren. Je mist een scoutingsapparaat zoals Benfica, Porto, Chelsea of City. Bovendien ben je ernstig beperkt in je financiële middelen omdat je nu eenmaal in een armzalige competitie speelt met twijfelachtig niveau en geen groot geld te pakken valt.

Je enige tactiek die je kan hanteren is doen waar je goed in bent en dat is opleiden. Jeugdspelers kennen de club, de speelwijze en brengen bovendien een clubliefde met zich mee die aankopen nu eenmaal niet hebben. Als je plan Cruijff had gevolgd had je spelers van niveau kunnen opleiden. Vul dat aan met aankopen die er gelijk staan en je hebt een team wat geducht is in Europa. Zo heeft Ajax het altijd gedaan en zo heeft Ajax haar grootste successen geboekt.
2 -2
Champy
Je cijfers zijn wel erg misleidend.

Als ik je cijfers afloop, denk ik dat je wikipedia hebt gebruikt als bron (geen kritiek. Ik weet dan naar wat ik moet kijken). Als ik van al die jaren de jeugdspelers optel, verschilt dat nogal met jouw cijfers. Ik denk ook dat je steeds een andere definitie gebruikt voor wat een jeugdspeler is. Het ziet er nogal inconsequent uit.

voorbeelden:
Is een Alderweireld een jeugdspeler? Ja of nee? Bij Ajax gekomen als 1stej B.
Is Eriksen dat ook? Gekomen als 2dej B?
Is Alblas dat ook? Gekomen als 1stej A?
Is Siem De Jong dat ook? 1stej B? Telt ie als aankoop of jeugdspeler in z'n tweede periode?
Zijn Verhoeven en Ooijer jeugdspelers of niet? Opleiding gespeeld maar nooit debuut gemaakt?

Om terug op wikipedia te komen. Wiki telt 'soms' spelers mee die gewoon 1 wedstrijdje meedeed, maar niet officieel naar het eerste zijn gegaan zoals bv Pelle Clement vorig seizoen. Ook Zeefuik was officieel geen 1ste elftalspeler.
Overigens is dit seizoen nog lopende. Misschien komt er nog 1 of 2 bij, volgens dezelfde redenering.

Als je het hebt over het "hoogtepunt" met 12-15 jeugdspelers in de jeugdselectie. Soms is dat ook niet moeilijk als je spelers vh niveau als Lukoki erbij hebt.

Je insinueert dat er steeds meer aankopen zijn, maar is dit ook wel zo?

Sinds 2011 doet Ajax jaarlijks ongeveer 6-7 aankopen per jaar voor het eerste elftal (inclusief huurlingen en transfervrije spelers).

Waren de aankopen voor de A1 nodig geweest?
Voor veel posities waren aankopen nodig. Of de juiste spelers zijn aangetrokken is een andere vraag.
Over de huidige A1 kan je trouwens duidelijk zijn. Ik zeg al 3-4 seizoenen dat dit mindere jaren zullen zijn (2000 en 2001). Daar hebben ze nu heel veel spelers in een keer voor aangetrokken. Daarnaast helpt het ook niet als een handjevol talentvolle spelers is vertrokken.

Ik ben er overigens wel mee akkoord dat de opleiding veel beter kan. En dat nu zeker niet optimaal wordt opgeleid. Dat geldt overigens ook voor de opleiding onder Jonk. Een opleiding is steeds in verandering, alleen zie ik geen schwung in de huidige opleiding. Ze doen het noodzakelijke, maar de visie om van de opleiding van een 7 een 9 te maken ontbreekt.

Ik kan zelf gewoon concluderen dat het aantal jeugdspelers zeker niet is gestegen, maar dat de selecties beter samengesteld zijn dan een paar jaar geleden.
Momenteel uit het hoofd zo'n 13-15 aankopen, 6-7 "echte" jeugdspelers en 3-4 goedkope jonge aankopen voor het eerste.

Qua totaal aankopen voor het eerste scheelt dit niet zo heel veel met de jaren onder De Boer.
2 0
Bensco
Ik ben bij jeugdspelers uitgegaan van spelers die echt een significante gedeelte van de opleiding hebben gedaan. Zo heb ik Bazoer en El-Ghazi ook niet meegerekend omdat zij slechts enkele wedstrijden bij de A1 hebben gespeeld en al heel snel werden doorgeschoven naar jong. Dat soort “importjeugd” tel ik niet mee. Wat betreft selecties ben ik uitgegaan van de officiële selecties zoals te vinden op Ajax.nl.
0 -1
Champy
Maar die van de vorige jaren vind je toch niet terug op Ajax.nl? Dus welke 'officiele' websites gebruik je nog? VI?
Wat is significant volgens jou? 1, 2 of minimaal 3 jaar in de opleiding?

Overigens heb ik graag dat je op meerdere stellingen van mij een reactie geeft.
2 0
Bensco
Om antwoord te geven op je vragen. Nee, ik heb geen wikipedia gebruikt. Wikipedia showt vaak foute informatie zo wordt Blind als oud groningen speler vermeldt ipv jeugdspeler en Alderweireld hetzelfde verhaal. Ik heb mijn informatie van www.afc-ajax.info. Deze website maakt gebruikt van betrouwbare bronnen.

om antwoord te geven op je 2e vraag. Ik heb geen vaste definitie gebruikt van de term jeugdspeler. je hebt spelers die vanaf het begin af aan er bij zijn en spelers die slechts 1 wedstrijdje in de A1 hebben gespeeld maar ook jeugdspeler worden genoemd. Van de meeste weet je het wel, zoals bv Siem, Alderweireld, Eriksen etc. Meestal hanteer ik een minstens een jaar A1 en ze moeten hun debuut hebben gemaakt in het eerste om te kwalificeren.

antwoord op je derde vraag. Ik heb de selectie informatie van ajax.info. en dus maak ik geen onderscheid tussen spelers zoals Clement en Zeefuik. Die hebben de jeugdopleiding doorlopen en hebben hun debuut gemaakt dus zijn het gebruikte jeugdspelers. Je mag het hier niet mee eens zijn maar ik tel ze wel degelijk mee. Je hebt immers elk jaar spelers die hetzelfde verhaal meemaken.

Je vraagt of ik denk dat er steeds meer aankopen zijn en daarvoor moeten we kijken naar de cijfers:

2010/11: 7 spelers aangetrokken
2011/12: 7 spelers aangetrokken
2012/13: 7 spelers aangetrokken
2013/14: 3 spelers aangetrokken
2014/15: 7 spelers aangetrokken
2015/16: 6 spelers aangetrokken
2016/17: 7 spelers aangetrokken
2017/18: 10 spelers aangetrokken
2018/19: 2 spelers aangetrokken

Dit jaar lijkt er sprake van een stijging t.o.v. vorig jaar. Overmars lijkt nu zijn pijlen meer te richten op volgend jaar door al 2 spelers (Bandé en Schuurs) aan te trekken. Eigenlijk best wel een goed teken dat ze eindelijk de selectie eens bijtijds op orde willen hebben. Cijfers m.b.t. tot jeugdtransfers bij de A1 en Jong Ajax heb ik niet.

voor de rest zijn jij en ik het aardig met elkaar eens over de staat van de jeugdopleiding. Met name het argument dat er op de jeugdopleiding een visionair mist van het niveau Jonk vind ik sterk gemaakt.
0 0
Champy
- Als je niet consequent te werk gaat met een definitie voor jeugdspelers, dan heb je voor dit jaar ook misschien meer dan 10 jeugdspelers.

Alblas, Veltman, Dijks, De Ligt, Siem, Donny, Kluivert, Cerny, Dolberg (min 1 jaar A), Zeefuik, Eiting

Als je een speler als Clement er ook bijtelt, kunnen er dus ook voor dit seizoen nog spelers bijkomen. Een invalbeurt is voor jou ook genoeg. Dan denk ik aan Mazraoui om een vb te noemen.

Ik vind die fluctuaties in aantal jeugdspelers te overzien, en goed te verklaren, en in de meeste jaren zit je aan ongeveer 1/3 van de selectie.

- Voor je aankopen. Je aantal aankopen ligt hoger dan wat het vaakst voorkomt de laatste jaren (7 aankopen), maar er is geen sprake van een "tendens". Daarvoor moet je de komende jaren ook bekijken.
Dat geldt ook voor die "3" aankopen van een paar seizoenen geleden. Die daling was ook geen tendens. Overigens zou ik Kuhn en Johnsen er niet bij tellen. Dat zijn aankopen voor Jong, en ze horen ook niet bij de selectie.

Anders zou ik Boccara en Hoesen enz ook meetellen bij die van 12/13 om een vb te noemen.

Overmars doet deze periode aankopen die hij al eerder had moeten doen (al jaren missen we een linksback), die nodig zijn voor de huidige selectie, en die anticiperend zijn.
Daarmee is het beeld van een koopgekte ontstaan, terwijl dat naar mijn mening goed te verklaren is.

We merken echter wel een paar veranderingen in het aankoopbeleid:

- over het algemeen duurdere spelers (100m in de huidige selectie vs 160M aan inkomende transfersommen in de laatste 2 jaar alleen)
- anticiperende aankopen (naar volgend seizoen toe)
- Zuid-Amerikaans gericht (sinds 2 jaar)
- veel meer aankopen tussen 16 en 19 jaar (sinds 2 jaar)

Ik klaag al jaren over Overmars, ook voor de menigte begon (sinds de Van Der Hoorn zomer), maar nu doet ie echt goed werk.
0 0
Bensco
Reageer vanavond effe. Ben nu op cursus ;)
1 0
RedFeather
Het is geen kunst alleen jeugspelers in selectie op te nemen. Maar wel om van een paar toptalenten wereldsterren te maken. Aantallen zeggen niets, waar komen ze terecht?
1 0
Bensco
CIES heeft daar onderzoek naar gedaan en kwam tot de conclusie dat Ajax 71 spelers totaal heeft opgeleid die werkzaam zijn in 31 competities. Bekijk je het aantal spelers wat werkzaam is een van de top 5 competities dan pakt Ajax met 15 spelers slechts plek nummer 30.
1 0
Champy
Zulke jonge aankopen (16-19 jaar) eigen kweek noemen, komt door een deel oppervlakkige volgers.

De vroegere tijd erbij halen heeft weinig zin. Dat was de tijd toen spelers na hun debuut nog 5-8 jaar bij de club bleven.

Je kan het probleem het best bekijken met simpel rekenwerk. Hoe kan je een selectie van 23-25 spelers samenstellen door elk jaar jeugdspelers door te schuiven, als er jaarlijks 4-6 belangrijke spelers vertrekken? Tel er nog eens bij op dat goede spelers maximaal 3 jaar blijven, en de laatbloeiers/mindere spelers misschien 5 jaar. Ik vind het daarom goed dat ze een groot budget vrijhouden voor het aantrekken van jonge (buitenlandse) spelers in de leeftijdsgroep 16-19 jaar.

Beter 5 jongens van ieder 3 miljoen dan 1 grote aankoop van 15 miljoen, en dat hebben ze gedaan met Kotarski (2m), Jensen (3,5m), Pereira (2m), Kuhn (2m), Schuurs (2,5m), ...

Ajax zal en wordt kapitaalkrachtiger door dit soort aankopen, en dat is alleen maar goed voor de toekomst.
4 0
NouriVandeBeek
Wie noemt Johnsen en Dolberg eigen kweek??
4 0
brullie
precies! Niemand dus...
1 0
gras
Je stelt het wat gechargeerd, maar wel mee eens dat de koopzucht bij Overmars doorslaat. Althans als hij echt achter Labyad en die Magallan aanzit.

Ik zie net als jij weinig grote talenten uit de regio. Vraag is wel of dat een Ajax scouting probleem is, of dat die talenten er minder zijn omdat er al jarenlang minder op pleintjes wordt gevoetbald. Tegen dat probleem liep Jonk ook op met zijn plan Cruijff.
1 0
Mocrodammerr
ff de boel opjutten :p je weet toch. maar ik heb er niks op tegen als we een exceptioneel talent kopen. maar we hebben jarenlang rotzooi uit zweden en denemarken gekocht. De A jeugd blijkt een bijeengeraapt zooitje te zijn uit de EU. Ajax is niet meer aan het opleiden. ze proberen slechts puntjes op de i te zetten.
0 -1
Ozymandias
Dat de A-jeugd een bijeengeraakt zooitje is komt doordat De Ligt (1999), Kluivert (1999), Lang (1999), Nunnely (1999), Malen (1999), Castillo (2000) en Redan (2001) om verschillende redenen niet in de A1/o19 van Ajax spelen.

El Maach; Bakboord, De Ligt, Botman, Bakker; Lang, Ter Heide, Castillo; Nunnely, Malen, Kluivert

Zo had de A1/o19 er ook uit kunnen zien en daarvan is alleen El Maach na zijn zestiende verjaardag naar de club gehaald.
2 0
D4nny
Zou dat gedeeltelijk ook komen omdat onze talenten door de Europese top worden weggeplukt?
0 0
Champy
Komt ook voornamelijk door de miljoenen op de rekening waar je toch iets mee moet doen. Jeugdtalent scouten en verder opleiden is nog steeds een lucratieve business.
0 0
Ozymandias
Elke club is een koopclub, Ajax is al een koopclubs sinds ze spelers professionele contracten geven. Het is onmogelijk om geen koopclub te zijn en toch op een bepaald niveau mee te willen doen. De vraag is of het balans tussen de gekochte spelers en de eigen jeugd goed genoeg is. Als dat niet het geval is kan dat komen doordat de eigen jeugd niet genoeg kans krijgt of doordat de eigenjeugd niet goed genoeg is. Dus de vragen die ik voor jouw heb zijn 1) vind je dat het balans tussen gekochte spelers en eigen jeugd momenteel niet goed is? en 2) welke eigen jeugd zou jij dan een kans hebben gegeven in plaats van de aankopen die de laatste maanden bekend zijn gemaakt?
2 0
Mocrodammerr
jeugd op dit moment is echt om te janken. Jong Ajax vind ik verschrikkelijk. Wat ik mij afvraag is.. waarom zou Ajax een Perr Schuurs niet kunnen opleiden of een blind paard als Johnsson. cerny gaat het ook niet worden.
0 0
Ozymandias
Ajax kan een Perr Schuurs ook zelf opleiden. Kijk naar Fosu-Mensah en De Ligt, beide beide meer potentieel hebben dan Schuurs. Maar Fosu-Mensah vertrok en Sidoel raakte twee keer zwaar geblesseerd. Sidoel was zich voor zijn blessure enorm goed aan het ontwikkelen. Schuurs is dus vooral de vervanger van Fosu-Mensah maar ook een beetje van Sidoel.

Je noemt Johnsen maar staat bij Ajax niet gewoon de zelf opgeleide Kluivert in vast in de basis? Als Malen niet was vertrokken had Ajax twee zelf opgeleide spelers gehad die in aanmerking zouden komen voor een basisplaats van linksbuiten. Malen was namelijk het grotere talent van de twee en zou waarschijnlijk op linksbuiten zijn doorgebroken. Dan heb je ook Nouri nog en verder Dilrosun, Peeters, etc..
2 -1
Ajaxvooraltijd
Malen een groter talent? Oke ik vond je stukje best goed maar Malen was echt niet het grotere talent, men vond het vooral een overschat talent toen hij nog bij Ajax in de jeugd speelde.
0 -1
Ozymandias
Onzin, lees de berichten van jeugdvolgers van die periode nog maar eens terug. Malen werd ZEKER als het grotere talent gezien van die twee. Sterker nog Malen werd als het grootste talent van zijn lichting gezien. Trouwens werd ook Nunnely een periode als een groter talent dan Kluivert gezien (die toen helemaal niet als een absoluut toptalent werd gezien). Alleen is Nunnely doordat hij als eerstejaars b-junior al naar de A1 werd doorgeschoven een lange periode stil komen te staan in zijn ontwikkeling terwijl Kluivert zich rustig maar gestaagd door kon ontwikkelen.
0 0
Champy
Het hangt af aan wie je die dingen vraagt.

Malen werd in de C2 nog niet zoveel geprezen. Toen ie in meer samenvattingen begon te scoren, kwam de hype er, en in de B1 ging het helemaal los. Ik zei toen dat die enkel kans ging maken als linksbuiten, gezien zijn postuur. Hij was zeker een groot talent, maar De Ligt was voor mij toch de grootste van z'n lichting. Dat bewijst ie al langer.

Kluivertje was voor mij de sleeper sinds de D1. Je zag z'n talent wel maar het lichaam was nog te broos. Alleen dacht ik dat die het postuur van z'n pa zou aannemen en in de spits zou spelen.
0 0
Mocrodammerr
De Ligt vind ik een goeie en ik was ook gecharmeerd van Fosu Mensah. Sidoel kan ik niet goed over oordelen. Malen vind ik overhyped en om over Peeters maar te zwijgen. Als je zelfs bij vvv niet mag ballen, ben je waardeloos. Maar het valt mij gewoon op dat we heel veel aan het kopen zijn. ergens kan ik het begrijpen maar anderzijds ben ik ook teleurgesteld.
1 -1
BobaAjax
Jeugd om te janken , kluivert en de ligt mogen beide nog in de o19. Zijn dus nog jeugd. Ze zijn gewoon enorm vroeg doorgeschoven. Per generatie 2 spelers richting het eerste is gewoon goed.
2 -1
SjaakWolfs
Is feitelijk gewoon onjuist. De Ligt, v/d Beek,
2 -1
altijdwelwat
Als het echt een toptalent is , mocht hij never nooit de grens over zo simpel is het. Maar ik laat mij graag verrassen.
0 -1
rafael32
Toptalent? De man trapt bij Leipzig U19 nog geen deuk in een pakje boter. En het niveau ligt daar echt niet hoger dan bij de U19 in Nederland. Zie jeugd CL.
2 -9
mgtow
Jij denkt dat Ajax 2 miljoen ballen neerlegt voor een of andere halve gaar?
3 -1
brullie
ja idd....een speler die niet aan de bak komt bij Leipzig en nooit volle wedstrijden daar heeft gespeeld....welke scout gaat dat adviseren en 2 Mi voor betalen??
1 -1
Ajaxvooraltijd
Er zijn meerdere redenen te bedenken waarom dat niet is gebeurd. Betere competitie, grotere belangen, bang voor zijn vertrek naar de concurrentie etc.
0 0
Ajax#1900
Roep jij altijd gewoon maar wat?
1 0
Bky
Jaja, jij verwacht dat die jongen met al zijn invalbeurtjes er wel 20 inramt of niet?
2 0
Suarez16_
Daarom wilde Barcelona hem en wilde Leipzig hem 5 jaar vast leggen. Daarnaast heeft hij op zijn 17de al met het 1ste meegedaan tegen Benfica en speelt hij standaard in de basis bij Duitse jeugdelftallen.
10 0
brullie
en heeft geen basisplaat bij Leipzig en speelt nooit...ja echt een toptalent....was misschien een toptalent....
1 -1
Champy
Vorig jaar sinds maart ernstig geblesseerd geraakt. Miste daardoor ook het EK o17. Kan een verklaring zijn voor zijn gebrek aan speeltijd dit seizoen.

Maar jouw conclusie is dus dat dit misschien een toptalent was.
0 0
rafael32
Prachtig. Vergeleken bij koopclub PSV zijn wij het Wallstreet van Nederland. Kopen, verkopen en zakken vullen. De lijn Overmars. Ieder met nog een beetje idealisme en fatsoen heeft hij eruit geflikkerd. Iemand die met 18 nog in de U19 van Leipzig speelt, lijkt mij nou niet een supertalent. Zeker gezien zijn duizingwekkelende stats> 14 wedstrijden en maar liefst 2 doelpunten en 1 assist.
0 -11
Ozymandias
Kuhn is al in de winterstop van het vorige seizoen (als tweedejaars B-junior) naar de A1/o19 van Leipzig doorgeschoven. In het halve seizoen daarvoor scoorde hij in de B1/o17 zes keer en gaf hij vier assists in 13 wedstrijden.
0 0
RobbertB
Aanpassingsproblemen gok ik zo. Kijk zijn stats uit U17.

Hij is 1e jaars U19 speler hè. Hij is op 1 (twee weken terug) januari 18 jaar geworden. Dus hij speelde op zijn 17e al een half seizoen in U19.

Hij is 1.74 m, moest ongetwijfeld even wennen aan de grotere en sterkere spelers. Ook lopen ze in Duitsland meer dan hier.
3 0
Bky
Gaat ie goed?
0 0
Tscheu
Ja Milik en Younes weer een koopje uit Duitsland!
0 0
pieke
Mooi. Weer eigen jeugd.
1 -6
Web
Altijd voor het beste gaan. Weer eigen jeugd?

Frenkie, Donny vd Beek, de Ligt, Kluivert, Veltman.
Ajax doet het heel goed met eigen jeugd
1 -1
RobbertB
Onana op z'n 18e gehaald. Frenkie ook. Siem de Jong vergeten bij "Eigen Jeugd"? :), Eiting recent aan selectie toegevoegd. Dolberg op z'n 16e gehaald.
1 0
Champy
Dolberg kwam toen ie 17 jaar en 8 maanden was.
0 0
Mikee
Heb je les van Anky? Die is heel goed met stokpaardjes.
1 -1
nuff-said
Hij lijkt beetje op cerny hoe hij voetbalt maar dan nog met die straatvoetbal vaardigheden. Kan wat worden. Maar vraag me af dan waarom lepzig em laat gaan
0 -1
Armatsoooooo
Goed nieuws
Hier word ik vrolijk van
Top van Overmars

Zie je wel dat ik vaak positief ben
Ha Ha
2 -4
charley
Dit zijn nou de typische Ajax spelers, net zoals Wober, Schuurs, Bande, Taglio, Johnsen, Eiting, Jensen en Ekkelenkamp, Neres en F.de Jong en Ziyech etc... ( de ommekeer begon bij Ziyech) die we zolang hebben moeten missen tijdens F.de boer periode en daarvoor. Als Ten Hag er voor gaat zorgen dat Dolberg weer gaat draaien en uit zijn impasse getrokken wordt, dan zal Ajax weer aansluiting vinden bij de europese top! ................Klasse!
2 -3
cruijff71
Want Vertongen, Eriksen, Suarez, Anita en Blind waren geen echte Ajax spelers?
4 0
gras
Nou, klaar met Labyad mag ik dus hopen.
2 -1
ram
Als hij bij Jong begint moet we toch echt Cassierra of Sierhuis heel snel verhuren. Idealiter verhuur je Cassierra; genoeg ploegen die hem goed kunnen gebruiken en waar hij alles speelt.
4 0
DavidFerr
En Cassierra zal totdat Dolberg weer fit is (2 maanden) waarschijnlijk als 2e spits met het eerste mee gaan en zal Sierhuis meer kansen bij Jong Ajax gaan krijgen.
3 0
DavidFerr
Ik vermoed dat Ajax hem als rechtsbuiten haalt om achter Neres te rijpen. Ik verwacht niet dat Kuhn met zijn 1.74 m vaak in de spits te vinden zal zijn.
4 0
ram
Helemaal gelijk, my bad!

Ik dacht dat hij spits was. Maar op rechts is er volgens mij wel wat ruimte bij Jong Ajax op het moment. Cassierra verhuren blijft in mijn ogen overigens wel een verstandige keuze.
0 0
xstaniox
Het probleem met verhuren is altijd wel dat hij mag gaan banken bij een paar mindere prestaties.
Bij Jong Ajax is dat waarschijnlijk ook het geval, maar dan neemt een andere Ajacied zijn plek in.
Bij verhuur is het natuurlijk een andere speler van die club.

Kijk hoe gemakkelijk het gegaan is bij El Azzouzi, Zivkovic etc.
Zij hebben er natuurlijk ook niets aan om een Ajacied op te leiden die niet presteert.
0 0
ram
Ergens heb je wel een punt maar ik zou Cassierra niet met hen vergelijken. Die is echt wel beter en zou bij veel clubs, denk ik, veel spelen.
1 0
Toekomst1900
In het notitieboekje van alle andere topclubs in Europa wordt weer een naam opgeschreven: Kuhn, speler van Ajax! Hopen dat we zoals Donny al zei een vaste kern kunnen hebben komende jaren..
3 -1
MosesD
3.5 jaar voor een dergelijk talent. Had wat langer gemogen, maar wellicht zit er een optie in contract.
0 0
ram
Volgens mij is dat niet zo'n probleem. Over zo'n 1,5 jaar kun je hem openbreken als ie progressie boekt. Dat doen we vaak zo en meestal staan spelers er voor open.
0 0
MosesD
Kan ook zeker. Alleen weet ik niet of buitenlandse spelers hier ook zo voor openstaan. Die zien Ajax toch eerder als 'steppingstone'. Het zou overigens een stunt zijn van Overmars als hij nu contract van Neres weet te verlengen.
1 0
DavidFerr
Mogelijk over 2 seizoenen de opvolger van Neres.
4 0
kaashaas
Zou mooi zijn houden Neres ook nog 2 jaar
4 0
RobbertB
Contract voor 3,5 jaar is niet bijzonder lang.
2 0
Mr.P.
verlengen op 20/ 21 bij ajax is normaal als je 18 bent dan weet je of hij zich goed ontwikkelt heeft en zin heeft

een langer contract aan te bieden als ze het goed doen en graag willen blijven doe je meestal ook een salaris verhoging want ze beginnen redelijk laag qua salaris als ze zich nog niet bewezen hebben (anders zouden ze ook meer kosten logischerwijs)
3 0
Duif63
Ja dat vind ik ook aan de korte kant. Misschien nog een optie voor een jaar extra ?
1 0
DavidFerr
Na het zien van het filmpje hoop ik dat hij ook nog assists kan geven ;-)
0 0
BobaAjax
Ik verwacht dat hij als buitenspeler gebruikt gaat worden. In de filmpjes zie je een Hele goede dribbel, actie vanaf de zijkanten.

In de spits hebben we bovendien, sierhuis cassiera en aankomend seizoen Danilo Pereira bij jong.
3 0
RobbertB
kan volgens mij wel een mannetje passeren ja...
0 0
Mocrodammerr
we zijn een koopclub geworden
2 -17
Deepblue
Vind van niet. En mocht je dat wel vinden: liever een koopclub die wat wint dan wat voor club dan ook zonder successen.
0 0
mickey2602
Ken jij de betekenis van koopclub eigenlijk wel?
Niet dat dat ergens in een woordenboek staat(dat denk ik,niet opgezocht)maar de betekenis van koopclub lijkt mij,een club die totaal niet kijkt naar wat ze in huis hebben maar ALLEEN MAAR koopt.
Dat is dus overduidelijk niet Ajax.
Want Ajax kijkt wel naar wat ze in huis hebben en als een bepaalde speler er niet bij is of er maar weinig van zijn,dán kopen ze een speler.
Of als die speler een directe toevoeging betekent in het eerste zoals Nico onlangs.
0 0
ram
Nee. We zijn realistisch geworden.

Ik hou van Cruijff en veel van zijn ideeën maar het idee om heel veel met jeugd op te vangen is gedateerd. En gewoon niet verstandig.

Ajax moet het doen met eigen jeugd (De Ligt, Donny), vroeg aangekochte topjeugd (Frenkie, Dolberg, deze jongen), meer ervaren aankopen (Tagliafico) en terugkerende oud-spelers (Huntelaar, Siem).

Op die manier bouw je een team waarin de jeugd zich kan optrekken aan ervaring. Ideaal! Idealiter volgen er meer spelers als Tagliafico. 25 jaar, beste spelers van Argentinië, goeie mentaliteit, fijne leeftijd, volgens mij echt een toegevoegde waarde én niet duur.
4 -1
Synzo
nu Labyad nog !
0 -4
Labrador
Hoezo
1 0
Van Reenen
Tja, ieder zijn mening. Ik heb Noah Lang gezien tegen MSV Duisburg. Afgezien van één voorzet waaruit het doelpunt kwam, vond ik hem niet sterk spelen. Maar de filmpjes van Kühn geven een veel beter beeld van een betere rechtsbuiten dan Lang. Maar goed, Lang moet nog groeien.
0 0
trodat4030
Dat is ook niet te vergelijken, de Duitse u19 competitie (waar Kuhn acteerde in het filmpje) of Duisburg (waar Lang tegen speelde), een subtopper in de 2e Bundesliga.. Daarnaast is Noa Lang een middenvelder, niet een echte flankspeler, al wordt ie er wel vaak misbruikt.
1 0
DavidFerr
Je kan Noa Lang toch niet alleen op 1 wedstrijd beoordelen en hij was ook nog invaller.

In Jong Ajax heb ik wel een paar keer wat leuke wedstrijden van Noa Lang gezien.

De video van Kuhn is veelbelovend maar wij moeten het nu ook in het echt zien of het wat is.
0 0
JesusZoonVanGod
Deze jongen staat, net als Schuurs en de Jong, te boek als een zeer beloftevolle speler. Het zou bijna te idioot voor woorden zijn om niet toe te happen. Je investeert nu enkele miljoenen om er straks, naar alle waarschijnlijkheid, een veelvoud weer uit te halen.
3 0
Ajax#1900
Tijd om uit te loggen
2 0
Turbo
Geworden? Hoe is deze transfer anders dan die van bv een Muric of Frenkie?

En als wij een koopclub zijn is elke club op aarde die op een enigzins respectabel niveau speelt een koopclub. Welke andere clubs in NL of Europa spelen ten alle tijden met op zn minst 4 a 5 zelf opgeleide spelers in de basis en vervangen bepalende spelers met de "next-in-line" uit eigen opleiding?
3 0
BobaAjax
De buitenspelers aankomende jaren zijn geen wereldtop. Die wil je als Ajax zijnde wel hebben. Dit is een 'goedkope ' manier.
Ben benieuwd wat ze met Che nunnely doen! Contract loopt af?
1 0
trodat4030
Che wordt wel verlengd, mits hij dat zelf wilt. Is nog A junior, maar speelt al vrij geregeld in de basis bij Jong, dan kun je er vergif op innemen dat hij een verlenging aangeboden gaat krijgen.
0 0
kaashaas
Neres zou best wel eens bij de top kunnnen komen
0 0
BobaAjax
Ik bedoelde vanuit de jeugd. Ik ben ervan overtuigd dat kluivert en neres wel de top gaan halen.
0 0
trodat4030
Hij doelt op wat er momenteel rondloopt in Jong en de A1..
0 0
DavidFerr
Wij kopen inderdaad wat meer.

Maar alleen met eigen jeugdspelers redden wij het niet.
2 0
ajax4ever01
zeur niet zo
7 -1
OKP-AFCA
Nu deugd het ook weer niet natuurlijk.
2 0
ajacied017
Hier zal in de loop van de week wel nieuws over komen.
Hij is al in Amsterdam.
0 0
iammike
Weet iemand in welk team hij begint? Is toch officieel nog eerste jaars A junior he?
0 0
Van Reenen
Marc is wat aan de late kant met zijn strooigoed. Dit is al de 2e Nicola(a)s in korte tijd.
Eerst Nicolas uit Argentinië en nu een Nicolas uit Leipzig.
Ik vermoed dat dit uit de koker van Alfred Schreuder komt.
3 0
widmfan7
Wat voor afkomst heeft ie? Hij lijkt eerder Zuid-Amerikaans dan Duits. Wilkommen Nicolas!
0 0
Redrum
Ik krijg steeds een beter gevoel over Ajax. Gaat de zon dan eindelijk weer schijnen?
3 0
mgtow
Graag. Wordt gallisch van de wolken.
2 0
Johnnie
Prima, JA heeft weinig buitenspelers op rechts dus prima. Ben benieuwd!
4 0
Mikes
Aanvullende info over zijn contract is overigens dat zijn contract niet in 2018 afliep. RB Leipzig heeft dit via een optie afhelopen november met 1 jaar verlengd. BRON: BILD
2 0
Rentokill
In de lijn van het beleid. Jong talent scouten en kopen. Ajax heeft nog steeds de naam dat je als talent beter naar hier kan komen dan naar Barca.

Verder goed teken: Ajax zet vol in op buitenspelers en backs. En dus op 4-3-3.
2 -1
eros
Als je het mag geloven zat heel de Europese top achter hem aan. Dan kan je wachten tot de zomer tot hij transfervrij is en t risico lopen om naast hem te grijpen.
Of je kan hem nu pakken voor 2 miljoen.
En vergeet niet,... voor spelers als Fischer en Andersen is destijds nog meer betaald.
0 -2
Johnnie
Jensen kostte 2,5 miljoen. Verder zijn de Deense talenten destijds voor om- en nabij 1 miljoen gehaald.
0 0
Champy
Die hebben 1-1,5m gekost
1 0
Pheadrus
Het lijkt er op dat we de dagen van de Sana en Sanogo transfers achter ons laten en alleen gaan voor de wereld top op O19 niveau. Dat voelt wel goed.
6 0
NouriVandeBeek
We hebben afgelopen zomer nog Siem de Jong en Orejuela gekocht..
2 -6
Redrum
Orejuela moet zich nog laten zien, maar dat komt wel goed hoor en Siem is puur als opvulling voor de breedte gehaald. Als invaller heeft hij gewoon zijn waarde.
0 -2
trodat4030
Dat is toch wel apart.. Orejuela wordt bedekt met honderden mantels der liefde en Zeefuik wordt door diezelfden keihard de grond in getrapt, terwijl ze beiden weinig hebben laten zien in het 1e. Verschil is wel dat Zeefuik in Jong wél genoeg heeft laten zien, in tegenstelling tot Orejuela..
1 -2
WeerDinges
Transfer vorig jaar ten opzichte van de jeugdopleiding door lopen. Iets met appels en peren vergelijken noemen ze dat geloof ik.
0 0
Johnnie
Die beide vergelijken met Sanogo en Sana is appels met peren. Siem is nuttig voor de ploeg en Orejuela heeft amper kansen gehad. Zodra hij ritme krijgt gaat hij het laten zien.
1 -1
Pheadrus
Hij heeft niet veel gespeeld dit seizoen. In totaal 350 minuten (ter vergelijk de Ligt 2000+ minuten). Misschien omdat hij zijn contract niet wilde verlengen? Hij is net 18. Bij een transfer onder 18 is Ajax verplicht om zijn familie over te brengen. Dat hoeft nu niet en misschien heeft Ajax daar op gewacht. Twee mil (!) om een contract van een half jaar af te kopen terwijl hij niet eens met de Youth League mee mag doen; dat schept wel verwachtingen! Hij heeft wel heel veel gespeeld en gescoord in Duitsland O17 dus dat geeft aan dat hij tot de grootste talenten van Duitsland behoort.

Het wordt wel een behoorlijke afval race; Thetani en Danilo zijn beide ook 18 jaar.
0 -1
Rentokill
"Bij een transfer onder 18 is Ajax verplicht om zijn familie over te brengen." Hoe kom je aan deze wijsheid?
1 0
Pheadrus
Dat werd uitgelegd bij de transfer van Kotarski. Die is in de zomer vastgelegd maar sluit pas aan op 10 februari als hij 18 jaar wordt. Als reden werd opgegeven dat Ajax dan niet zijn familie zou moeten overhalen.
0 0
trodat4030
Je bent verkeerd voorgelicht. Er zit verschil tussen Kroaten (kotarski), die níet tot de EU behoren, en Duitsers (Kuhn) die wél tot de EU behoren. Ik heb het in dat topic ook uitgelegd, maar blijkbaar heb je dat niet meegekregen. Overigens kan kotarski pas na 1 juli ingeschreven worden bij de KNVB omdat hij na de huidige transferperiode 18 wordt.
0 0
NouriVandeBeek
Hij was natuurlijk ook een poos wek door het WK U17.
0 0
BobaAjax
Selectie volgend seizoen Team 1

Onana
Orejuela , ligt, wober, tagliafico
Frenkie de jong , Vd beek ,Ziyech
Neres, dolberg, kluivert

Team 2
V leer
Zeefuik ,veltman , schuurs, sinkgraven
Eiting , de jong , schone
Bandel, cassiera , johnsson

Huntelaar,viergever , younes zijn vraagtekens!

Jong Ajax
El maach, kotarski
Bakboord, doekhi , Bergsma , bakker
Ter heide, de wit , mazraoui
Kuhn, sierhuis,lang

Danilo, ylatupa, solomons, Bijleveld , Schouten , thetani hebben ook nog een contract.
1 -4
Knalpot
Ik zie wel meer vraagtekens.
0 0
Joseph
Donny op 6? Daar snap ik niks van, ligt totaal niet zijn talent.
0 0
BobaAjax
Heb ik niet naar gekeken , eiting is ook geen half Siem niet op 6 ea. Wilde alleen kijken welke plekken er nog iets te verwachten valt. Ik denk niet dat er heel veel spelers zullen vertrekken met de lange contracten die er zijn.
0 0
atalantanio
Wacht nou eerst maar even af wie er weggaat en wie er blijft, voordat je dit soort opstellingen gaat maken. Het zou me werkelijk verbazen als Ziyech, Veltman en Onana er volgend seizoen nog alledrie bij zijn. Zelfs achter spelers als Kluivert en De Ligt staat een vraagteken.
0 0
BobaAjax
Is toch leuk? Alles een beetje op een rijtje zetten en kijken welke plekken er versterking moet/ kan komen.
0 0
Bil
Bande???
0 0
BobaAjax
Staat er bij! Alleen een typfoutje bandel.
0 0
PeterVKV
Weer zo'n lekkere buitenspeler. Met Neres en Kuhn voor rechts en Kluivert en Younes voor links heeft Ajax in tientallen jaren niet zulke goede buitenspelers gehad. Verder nog Johnson en Cerny. We hebben het ook moeten doen met Sonck, Soetaers, de Mul, Boerrigter etc.
3 -1
BGB
Sikora!
1 0
foroloca
Hij was ook in beeld bij Barca, mijn gevoel zegt een prima deal door Overmars.
3 -2
Matzet
Ik hoop dat we met de Nederlandse clubs nu eindelijk weer een paar rondjes verder gaan komen in Europa. AZ geeft de Nederlandse talenten echt een kans, PSV lijkt met Romero en Lozano ook pareltjes te hebben, Feyenoord die spelers van subtoppers een kans biedt op een hoger niveau en Ajax die wereldwijde toptalenten bij elkaar brengt en ze verder ontwikkelt.
Kritiek kunnen we op alle clubs hebben, maar ik hoop vooral dat we door ieder een eigen stijl aan te houden elkaar naar grotere hoogte brengen en het niveau in Nederland opstuwen. Jammer dat subtop/middenmoot beduidend minder kwaliteit hebben, want uiteindelijk bepalen zij het niveau van de competitie.

Hopelijk wordt deze jongen een succes, alleen maar goed voor ons aller Ajax en het Nederlands voetbal.
2 -1
Josajacied87
Het postieve aan minder plekken in Europa is ook dat de plekken louter door de Nederlandse topclubs worden gepakt. Het aantal punten wordt dan door Ajax, PSV, Feyenoord en AZ gedeeld ipv door deze vier en pak m beet Zwolle, Vitesse, Heracles en Utrecht.

Ik denk dat we als Nederland veel punten pakken als drie van deze vier teams overwinteren in de Europa League. Dat zou toch te doen moeten zijn.
2 0
Michelinho
Eerst maar eens van die play offs af, zodat niet zelfs de nummer 9 kans maakt om Europees te spelen.
0 0
mcjc
Een goede speler die voornamelijk op rechts speelt. Hij wordt dus de stand-in van Neres. Labyad zal nu meer dan overbodig zijn om te halen.
6 0
DavidFerr
Deze jongen is nog een o19 speler en hij zal waarschijnlijk niet direct voor het eerste zijn gehaald.
0 0
FT`S
Ik vind dit wel vreemd, zijn contract loopt af dus is hij in de zomer gratis. Ajax wil hem echter persé meteen en betaald 2 miljoen. Dat doe je toch niet bij een 019 speler lijkt mij?
3 -1
Dolberg25
Hij zal, denk ik, bij het eerste aansluiten. Hij trainde namelijk ook al mee bij het eerste van Leipzig.
2 0
NouridolbergNeres34
Misschien komt hij wel direct bij het 1e als backup van neres dat ze hem daarom nu hebben gehaald.
1 0
jaribombari
Dan wilden we hem blijkbaar heel graag hebben en waren er meer kapers op de kust. Misschien had zo'n clubje als Watford wel weer in juni op de stoep gestaan, zwaaiend met een geldbuideltje.
4 0
OlafdeRuijter
Ik ben benieuwd. Echter had ik liever nog een goede back erbij gehad. Scorend heeft Ajax geen problemen maar verdedigend. Maar de transferperiode loopt nog.
2 0
Nieuwegein
hij begint in de jeugd he. is niet gelijk voor het eerste
2 0
sucre
wie zegt dat? net zo oud als Romero en goed genoeg is oud genoeg
2 0
RedFeather
Heerlijk, we krijgen straks Persie (mits fit) vs Huntelaars. Dat is toch echt wel prachtig.
2 0
ST
John Steen Olsen is niet voor niets lyrisch over Netto. Goede slag lijkt dit weer.
0 0
RedFeather
Marc is on fire.
Bizar wat hij allemaal aan het binnen hengelen is.
1 0
wolterx
2 miljoen gemoeid, directe overstap. Interessant
0 0
NouriVandeBeek
Hopelijk langdurig contract tot 2022.
0 0
wolterx
Ga ik wel vanuit, zag net op Twitter dit staan; "Na een kwalificatietraject van 8000 teams uit 43 landen mochten de 20 beste overgebleven teams deelnemen aan de Nike Premier Cup van 2015, een prestigieus Onder-16 toernooi gehost door Man Utd.

Best speler van dat toernooi: Nicolas Kühn.

#ajax" via Bart Sanders. Dat is niet mis, maar 2 miljoen is fors voor een jeugdspeler met halfjaar durend contract.
2 0
Suarez16_
Deze gast kan wel echt lekker ballen hoor. Als dit er uit komt bij de senioren dan wordt hij echt the next big thing, maar goed Muric liet dit ook zien en bij Trograncic dacht ik ook dat we een goede binnen haalde, dus niet te vroeg juichen.
3 0
Mr.P.
trog.. wie?
0 0
Ajaxvooraltijd
Je hebt wel gelijk met dat gehype maar je mag aan de andere kant ook niet te pessimistisch zijn (niet dat ik zeg dat je dat doet) maar zo gaan spelers ook onderpresteren als ze jong en bevattelijk voor kritiek zijn. Maar er is wel een verschil waar Muric speelde en waar deze jongen heeft gespeeld. Is een totaal ander competitie en niveau. Vergelijken is altijd lastig natuurlijk met spelers.
0 0
Suarez16_
Zekers, maar ja bij Bazoer dacht ik ook dat we een toekomstige wereldtopper hadden en hij zit nu in Duitsland op de bank. Soms komt het er uit zoals bij Tete, Eriksen en Suarez, maar ook vaak niet zoals bij van rhijn, Andersen en Sightorsson, dus wil niet meteen te positief zijn, want als voetbalsupporter krijg je vaak ongelijk.
0 0
Godenzoon24
En dan noem je Tete? ??
1 0
rsvh88
Waar zit die Andersen tegenwoordig?
0 0
kevinyounes11
grashoppers in Zwitserland
0 0
RaynoFischer
Trograncic ging toch weg vanwege heinwee?
0 0
Suarez16_
Jep, maar maakte ook niet mega veel indruk. Mocht op zijn 15de al meetrainen met Bayern 1 onder Guardiola, dus had wel wat van hem verwacht.
2 -1
xstaniox
Klopt
1 -1
godofajax1900
Zou hij ook wat kühnen lol
4 0
A'dammer
Zal het gerucht van Labyad wrs niet kloppen of actueel meer zijn. Ik kan me niet voorstellen dat Ajax naast deze Kuhn nog een speler gaat halen...
1 0
Ajaxvooraltijd
Mij boeit het niet. Die boer die volgens sommigen op moet rotten (Overmars) doet het in mijn ogen geweldig en ben blij dat die stille achterbakse Amsterdammer hem niet meer kan dwarsbomen. Het is gebleken dat Overmars beter is in het inschatten van voetballende vermogens van spelers dan al die heilig verklaarde iconen. Ik heb er wel vertrouwen in dat Overmars weet wat ie doet.
4 -4
Suarez16_
Hij is 1ste jaars o19. Verwacht hem eerst bij Jong/o19. Zeer benieuwd naar Jong volgend jaar. Kotarski, Gorski, El Maach, Farcas, Doekhi, Botman, Bakker, Pasquali, Jensen, Ekkelenkamp, Ylatupa, Danilo, Lang en Kühn. Lijkt me een aardig talentvolle selectie al zullen ze niet allemaal in Jong spelen.
6 0
Champy
Farcas speelt nu al nooit in de o19. En Gorski zal ook bij de o19 blijven.
0 0
Suarez16_
Klopt mbt Gorski, maar wilde er eerst nog bij zetten komende 2de jaar. Farcas laat het inderdaad nog niet zien, maar ik ben wel benieuwd naar hem. Hij zal niet de eerste zijn met aanpassingsproblemen.
0 0
Champy
Die aanpassingsproblemen had ie niet echt in z'n eerste jaar. Ik weet ook niet wat er met hem scheelt. Vreemd dat een contractspeler praktisch niet speelt.
0 0
Mark11
Ik ken hem niet, maar op basis van dat bijgevoegde filmpje, een lekker talent. Technisch sterk, bravoure, hou ik wel van. Leuk dat we dit soort jongens binnen kunnen halen
3 0
xstaniox
Weet iemand of wij hem wegkapen bij RB Leipzig, zoals Chelsea met Redan heeft gedaan, of dat hij daar niet meer gewild was?
2 0
DavidFerr
RB Leipzig wilde zijn contract die tot zomer 2018 liep nog verlengen maar hij wilde niet. Waarschijnlijk verwacht hij meer kansen bij Ajax te gaan krijgen. Zo hadden wij Onana ook bij FC Barcelona weggekaapt.

FC Barcelona had eerder ook interesse in hem volgens de Telegraaf.
1 0
xstaniox
Aha, snap het.

Btw, Barcelona lachtte ons toch uit omdat wij Onana gekocht hadden en ze hem zo slecht vonden?
0 0
trodat4030
Integendeel, Barca was pissed en wilde hem ook verlengen en toen hij voor ajax tekende het laatste half jaar laten banken. Vervolgens heeft Ajax hem toen maar meteen opgepikt voor een paar ton.
0 0
wolterx
Kon verlengen daar, dus eerder kapen dan weg mogen. In zomer had hij ook opties.
1 0
Beer
Matzet, hij haalt hem in. Mooier gezegd.
0 0
Matzet
Haha oke, jij wint! (Y)
0 0
MFox
Wanneer moet deze jongen aansluiten? Nu, of pas a.s. zomer?
0 0
lauw
Volgens de telegraaf is het per direct.
2 0
foroloca
Zo hoort het verrassen met namen die we nog niet echt kennen, hoop dat de prijs er dan ook naar is dat is dan slim scouten.
5 0
Pheadrus
Hij mag niet in de Youth League spelen; heeft al voor Redbull gespeeld.
0 0
Champy
Geldt dat ook al voor de YL?
0 0
Ajaxtrouw
Mag ook wel, Fnoord heeft met Van Persie ook een mooie slag geslagen.
0 -12
AFCARSCA
Rollator Robin is niet meer te stoppen inderdaad.
3 0
lauw
ff serieus die ouwe lul heeft sinds 2015 geen wedstrijd meer gespeeld en na het wk in Brazilië heeft hij nooit zijn vorm meer terug gevonden.
1 0
Ajaxbrl
Was hij toen in vorm dan? 2012 was hij voor het laatst in vorm toen hij Man Utd kampioen maakte.
0 0
Ajax#1900
Bovendien is Feyenoord geen concurrent.
5 0
Erik1966
nee man. Die is uitgerangeerd. ipv 6e worden ze nu 5e
4 0
Ajaxvooraltijd
Nee 7e als daarvoor die deen op d3 bank word gezet. Jorgenson oid is beter dan v Persie en is daarbij veel balvaster met zijn enorme lengte.
1 0
Pheadrus
Marc is echt lekker bezig maar vergis je niet; Ajax is een magneet aan het worden voor talent en de voetbalmakelaars bieden de talenten ook aan. Kuhn heeft natuurlijk ook de Uefa League finale van vorig jaar gekeken en gezien dat er 2 A junioren meespeelden. Zijn makelaar kan zo een lijntje naar marc leggen om zijn "koopwaar" aan te bieden. En Ajax / Eredivisie zou wel eens een beter platform kunnen zijn om je te ontwikkelen dan Leibzig / Bundesliga.
2 0
Bensco
Spelersmakelaar: geadviseerd door familielid.

Bron: transfermarkt.nl
3 0
Mr.P.
dan hebben ze samen op de bank gezeten :-)
0 0
rexxo
YouTube zegt niet alles maar lijkt kwa spel op Leroy Sane, snel en technisch, Duitse spelers zijn niet verkeerd.
6 0
RaynoFischer
Younes mag nog steeds liever vandaag dan morgen vertrekken :p
0 -1
arigold
Overmars, wat ben je lekker bezig!
8 -1
Beer
Zo, Marc heeft de turbo er op zitten.
Nog even en haalt Max Verstappen binnen.
3 0
Matzet
Haalt max Verstappen IN bedoel je;)
1 0
DannTheDon020
Max kan best goed voetballen,kan zo in de spits!
0 0
rexxo
Max V is een fan van FC Gemeentesubsidie en kan niet voetballen.
2 0
DannTheDon020
Hij kan wel voetballen, kijk maar de wedstrijden die hij voor het goede doel met alle andere F1 coureurs heeft gevoetbald. Hij is de enige die echt erg goed kan voetballen daartussen
1 -2
Champy
Zoals zijn F1 godfather dus.
0 0
Erik1966
Overmars is hot. Wordt ondergewaardeerd. Topper
4 -3
ambtenaar
Ken hem niet maar heb het gevoel dat Overmars in een goeie flow zit. Een talent bij rb Leipzig weghalen lijkt mij een knappe prestatie.
4 0
lauw
Deze jongen is niet normaal goed heel knap dat Overmars deze jongen heeft kunnen vastleggen.
3 0
Dolberg25
Ben benieuwd waar hij zal gaan aansluiten. O19, Jong of het eerste. Ik weet niet of hij er goed genoeg voor is, maar zal hij de back-up van Neres worden? Denk dat na deze transfer het voor Cerny erop zit hier in Amsterdam. Vind het wel heel jammer. Had echt veel meer van hem verwacht, maar mede door blessures heeft hij het nog niet laten zien.
0 0
Labrador
Kühn hem niet.
7 0
kaashaas
Das mooi
0 0
Mr.P.
zn tweede naam is gerrit dus voor de helft al nederlands ;-)
4 0
Champy
Een Duits talentje. Mooi dat Marc daar ook gaat vissen.
7 0
RaynoFischer
Ook wel mooi dat het bij Lepzig lukt
Hun hebben juist een vergelijkbaar beleid als Ajax met jonge talenten. ;) en ze wouden zijn contract verlengen dus
5 -1
Ajax#1900
De grammar nazi's gaan je comment niet leuk vinden denk ik ;)
11 0
ram
Inderdaad. Goeie dag zeg...
0 0
Ferd
Is prachtig Cruyffiaans
1 0
JesusZoonVanGod
Ziet er op het eerste gezicht goed uit. Snel en zeer technisch. Zo te zien waren er meer kapers op de kust, dus wellicht een buitenkansje.
1 0
Fieldman
Een Feyenoord-fan die jaloers is dat wij wel over de grenzen kijken zit te minnen :-)
6 -2
Puurvoetbal
Nee man, het lijkt gvd wel dat we de koopclub van de Nl ED zijn geworden.
2 -16
Morrissey
Kakkerlakje
2 0
AFCAsphere
Je kan de act nu wel stopzetten hoor, we hebben je al een tijdje door.
2 0
Suarez16_
Hahahahha heriner me nog dat "puurvoetbal" zei dat hij een "voetbalfan" is en niet per se voor Ajax. Nu praat hij al in de "we" vorm. Eindelijk voetbalverstand gekregen dus ;).
2 0
FlyingDutchMan
Lijkt Louis wel met we xD
1 0
Erik1966
jullie hebben nu ook een tobbertje......
Van Persie
2 0
Turbo
Haha, zo opzichtig weer..

kakkerlakje
4 -1
AlexIbarra
We laten gemiddeld per jaar een klein elftal aan selectiespelers gaan.
Daarnaast lopen er toptalenten gratis weg uit onze jeugdopleiding.

Daar moet wel iets voor terugkomen. Liefst iets beters.
3 0
Ajax4xbestevaneuropa
Deze jongen zou op talent al zo mee kunnen in de eredivisie, maar fysiek en kracht laten dit nog niet toe denk ik. Maar kijk 1 minuut naar deze speler en je denkt: younes, wie was dat ook ook al weer?
2 -2
Fieldman
Barcelona schijnt hem deze zomer hebben willen halen. Geen slecht teken.
3 -1
NH12345678
Weet iemand trouwens hoe Ricardo Farcas het doet bij Ajax. Net zijn vlog teruggekeken van vorig jaar
1 -1
FlyingDutchMan
Valt dit seizoen echt buiten de boot, net als bijvoorbeeld Aberkane. Denk spoedig afscheid van deze Roemeen, geloof dat zijn contract ook afloopt.
0 0
Champy
Ik denk dat die dit jaar nog geen officiele minuten in de benen heeft voor de A1. Is wel gewoon fit.
1 0
KevinDurant
doet het wel redelijk, geen idee of hij het eerste kan halen, ik hoop dat hij snel structureel met jong ajax meedoet
0 -1
Champy
Over wie heb jij het?
0 0
Broekzak
Onze eigen Kühn Aguero
3 -1
TimAFCA
Omg, heerlijk dit nieuws. Ik geniet echt van Ajax de laatste tijd.
2 -1
Raikkonen94
Doet Overmars toch goed iedere keer. Ben echt blij dat hij nu niet meer wordt tegengewerkt door de RvC. Anders hadden we Richarlison nu ook nog eens erbij gehad voorin.
4 -3
Johnvanessen
Hou op hoor! Vind dat nog steeds een gemis...
2 -1
Web
Even een paar filmpjes gekeken goede speler
4 0
Johnnie
Laat Marc maar schuiven.
2 0
TikkieTerugJaap
Geboren op 1 januari 2000 haha
5 0
AFCAsphere
Dat is nog eens een datum om op geboren te worden.
1 0
Fieldman
Als hij echt goed is en Leipzig had hem willen houden is dit pijnlijk voor RB Leipzig.

Normaal zijn zij degene die heel Europa afstruinen naar talent. En geen talenten verliezen.

Even YouTube checken..
3 0
AjaxDaniel
https://www.ligainsider.de/nicolas-kuehn_13968/rb-wird-vertrag-verlaengern-234536/

22 december 2017 nog contract verlengd.
0 0
Fieldman
Volgens mij staat er dat zijn contract deze zomer afloopt. En het de vraag is of hij verlengt. Dat verklaart waarin Netto heeft kunnen toeslaan.
2 0
NouridolbergNeres34
Beelden zien er goed uit hoor, zeer technisch en doelgericht.
1 0
Fieldman
Eerlijk gezegd is er voor mij echt te weinig beeld om iets zinnigs te zeggen. Maar zijn uitstraling is wel uitstekend. Hij heeft de uitstraling van een toptalent, dus dat is tenminste iets.
1 -1
NouriVandeBeek
Jong Ajax kan wel wat kwaliteit gebruiken,
2 0
Dexy
Lijkt me dat dit een nieuwe vleugelspeler wordt voor Jong? Daar zitten we namelijk nogal dun in onze wingers.
3 0
NouridolbergNeres34
Weer een Nico erbij! :D , voor het 1e of Jong Ajax..?
1 0
RaynoFischer
Zal wel bij jong beginnen denk ik
2 0
Johnvanessen
Jong! Maar deze heeft potentie. Afgelopen zomer zaten City en Barca achter hem aan
3 0
Johnvanessen
Leuke speler! 7 doelpunten uit 11 wedstrijden Duitsland onder 17. Waaronder 2 tegen NL. Zomer transfervrij. Zaten nog wat topclubs achteraan!
4 -1
wolterx
Klopt Barca onderandere werd met hem gelinkt tijd terug. Scoorde als spits in de B-jeugd veel. Speelde aardig veel voor Duitse jeugdelftallen, raakt voor EK deze zomer geblesseerd. Kan overal in de aanval uit de voeten maar ken hem alleen als centrale speler eigenlijk. Heeft goed SciSkill potentieel voor zijn leeftijd. Lijkt me vervanger Redan, mits Ajax een scorende vleugelspeler in ziet.
4 -1
wolterx
Mits moest natuurlijk behalve als zijn.
2 -2
Pheadrus
Zo leer ik nog eens wat! Ik ben echt heel slecht in Nederlands. Vooral spelling.
0 0
Johnvanessen
Ben alleen benieuwd of het direct is of zomer. Zomer transfervrij. Nu paar ton denk ik?
0 -1
Ferd
2 miljoen dus
0 0
Mart42
Mooi werk. WZAWZDB
0 -2
Armatsoooooo
Goede speler
Paar keer gezien in Duitsland
Voor de minners
Geloof je het toch niet
2 -3
Ferd
WAT????? Een keer een positief bericht van je
0 0
serero97
Nieuwe rechtsbuiten voor jong ?
0 -1
Ajax_33
Iemand die wat meer weet over Kuhn?
2 -1
Amsterdamsetrots
Heel goed gedaan in de Youth League vorig seizoen. Barcelona wilde hem bij Barcelona B stallen. Ook bij het Duitse team heel aardig gespeeld!
2 -1
Champy
Leipzig speelde geen YL vorig seizoen.
1 0
Armatsoooooo
Veel snelheid
Veel techniek en een afmaker
Goede aankoop
4 -2
Johnvanessen
Nee op zo'n reactie zou ik ook gaan minnen ;p
0 -4