[Update II] Ajax bevestigt komst Orejuela

BvdPloeg, 11-08-2017 om 18:45, 75099 views, Ajax | Kadotip: De Ajax Adventskalder.

Ajax contracteert binnen afzienbare tijd de Colombiaan Luis Manuel Orejuela, zo meldt zijn huidige club Deportivo Cali via de officiële kanalen. De 21-jarige rechtsback, die ook als linksback kan spelen, moet zo'n 3,5 miljoen euro kosten.

Het Colombiaanse Deportivo Cali meldt dat het dinsdag een bod van 3.650.000 euro bruto heeft geaccepteerd voor Orejuela. Ajax krijgt daarmee honderd procent van de sportieve rechten. In de komende dagen zal Orejuela afreizen naar Amsterdam om daar enkele medische tests te ondergaan.

Halverwege juli meldde De Telegraaf al dat Orejuela in beeld was als eventuele back-up van Joël Veltman. Marcel Keizer wilde echter eerst de kans geven aan Deyovaisio Zeefuik, die deze voorbereiding de stap maakte van Jong Ajax naar het eerste. Met Orejuela heeft Keizer zijn naar eigen zeggen gewenste defensieve versterking.

De Telegraaf meldt na het bericht van Cali dat de nieuwe Ajacied voor vijf jaar tekent, onderhandelingen zijn daarbij in de afrondende fase. Hij is na Davinson Sanchez en Mateo Cassierra de derde Colombiaan die bij Ajax een contract tekent. Met David Neres heeft Ajax bovendien nog een Braziliaan in de selectie. Ook de komst van jeugdspeler Danilo Pereira zou nog in de lucht hangen.

Update - 07.24 uur (10 augustus 2017)
Luis Manuel Orejuela wordt vrijdag medisch gekeurd bij Ajax, zo meldt De Telegraaf. Als hij daar doorheen komt, tekent hij een vijfjarig contract in Amsterdam. 'Het is altijd moeilijk om over jezelf te praten. Dat kun je beter aan anderen overlaten. Maar als het dan toch moet, denk ik dat ik een snelle en harde verdediger ben, agressief in de duels. En als het kan, probeer ik op te komen om aanvallend ook mijn bijdrage te leveren', aldus Orejuela, die hoopt snel van waarde te kunnen zijn. 

Update - 18.45 uur (11 augustus 2017)
Ajax heeft Luis Manuel Orejuela definitief binnen. Na de afgeketste deals van Richarlison en Mateo Barac kondigt de club vrijdag de komst aan van de Colombiaan. De rechtsback tekende op De Toekomst een vijfjarig contract en hij liet voor het eerst zijn shirt zien met rugnummer 28. 

Ajax Showtime en Scorito hebben ook dit seizoen weer besloten om een subpoule aan te maken voor het spel TopCoach. Doe geheel GRATIS mee (er komen ook geen kosten bij en je kunt ook geen geld inzetten om voordeel te behalen) en win mooie prijzen!

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Ron44
Vanavond naar heracles -ajax ; kijken wat keizer er van maakt
0 0
VerstandVanVoetbal
Leuke speler voor de breedte.Moet echt wat meer bij.Maar tweede worden dit seizoen lijkt mij hoogst haalbaar met materiaal wat wij nu hebben.Scheelt PSV maakt geen goede indruk.Maar ik zie Feyenoord als grootste titel kandidaat Maar gaan het zien
2 -2
PabloXXX
Kies even een andere username
3 -1
R.F.
Nogmaals, Sky Sports meldt: wel interesse, heen deal, zelfs geen topprio voor Tottenham
1 0
ajaxtukker89
nou 40 mil voor sanchez en voor 5 mil gekocht niet slecht gedaan dan lijkt me zo alleen hij hoeft va mij niet weg misschien nog een seizoen en dan 60 weg
0 -3
Bky
Als Sanchez daadwerkelijk voor bijna 35 miljoen pond vertrekt moet je linea recta Yerry Mina voor de neus van Barca wegkapen.

Al is die wel geblesseerd geraakt voor een maand..
0 0
Ajaciedvooraltijd
Als dit zo is,is dat enorm balen. Het is ons lot geworden door die verdomde beurs. Je hoeft geen 100 miljoen uit te geven Ajax om een topclub te worden. Als je ziet voor dat voor prijzen we deze toppers halen ben ik zeer tevreden. Maar stel je eens voor dat je de toppers bij elkaar had laten komen. Dan was je gewoon Europees een topploeg misschien zelf wel de beste.
1 0
afca4eva
Ik hoop dat het niet waar is maar mocht het waar zijn begrijp ik ergens wel dat dit een niet te weigeren bod is voor een speler uit de Nederlandse competitie.. en dan ook nog eens een verdediger.
Momenteel mijn favoriete speler van Ajax en de beste centrale verdediger in jaren.
Mocht het echt serieus worden dan hoop ik dat Ajax misschien iets kan regelen met Spurs dat Vetonghen naar huis komt, mocht hij daar voor openstaan.
Maar het voelt nu als hopen tegen beter weten in...
0 0
gi0vanni
Vertonghen? Dat meen je niet. Op die leeftijd willen ze flink geld verdienen in het buitenland.
0 0
Ajax#1900
Hahah. Iedereen weer helemaal in paniek door het zoveelste gerucht.
2 0
niels1992
Negatieve geruchten over Ajax zijn meestal altijd waar
0 -1
Ajax#1900
Dan waren Ziyech, Dolberg, en zelfs Younes en Kluivert al lang weg. Ik wacht het rustig af.
2 0
niels1992
Waarom zou Ajax dit NIET kunnen weigeren? Ze gaan er sportief op achteruit, hebben nog een lang contract, zijn rijk genoeg etc. Volgend jaar kan je hem (na nog een extra leerjaar) voor waarschijnlijk nóg meer verkopen. Dus 40 mil is leuk, maar wat schiet je er sportiefgezien mee op? Niet veel. Het is niet zo dat Ajax ineens doorpakt en 2 20 miljoen spelers koopt.
2 0
WijZijnAjaxWijZijnDeRijkste
minimaal 40 mil toch marcie?
1 0
Bky
Ik lees op twitter ook bedragen van 35 miljoen pond.

Das bijna 42 miljoen.
0 0
WijZijnAjaxWijZijnDeRijkste
ja ik weet ook niet welke valuta het is haha
0 0
foensai
het zijn ponden. het komt erop neer dat het in euro's 42 milj. door doelstellingen kan dit oplopen... maar het zijn geruchten... die wel wat hardnekkiger worden. doorverkoop percentage bedingen zou ook mooi zijn.
0 -1
Hugoboss92
Dit maakt het toch niet leuk meer als voetbalfan zijnde. Spelers worden direct na 1 jaar doorverkocht. Zo moet je telkens opnieuw bouwen.
5 0
Runnerlex
is niks van waar man...
0 0
Bky
Je doet net alsof het al door beide clubs gemeld is.

Er is wat interesse, meer nog niet.
1 0
R.F.
Paulo Freitas: wel interesse, geen bod!!
2 0
JOHANisGOD
1 jaar bij Ajax, slaat nergens op.

Gewoon niet te koop.
Volgend jaar praten we verder.
4 0
NielsKster
precies
1 0
Rsv
Dit is wat ik haat aan Ajax supporter zijn. Je hecht je aan een speler en het team terwijl ze zo vaak na 1 max 2 jaar weer weg zijn.
3 0
JOHANisGOD
Precies
1 0
Ianovic
het is naïef om te denken dat Sanchez blijft..de man is Nederland nu al ontgroeid.
daarbij is een bedrag van 40 miljoen niet te weigeren voor een club als Ajax.
0 -4
NielsKster
ooh wel hoor volgend jaar is ie nog meer waard. Tenzij die geblesseerd raakt natuurlijk, maar daar gaan we niet van uit.
0 0
Ianovic
Wel als de speler zelf wilt
1 -1
NielsKster
Kom op Marc, morgen wil ik op deze site zien staan Sanchez niet te koop!
3 0
amthree
Als het waar is dan dag kampioenschap sanchez is veels te belangrijk voor onze verdediging!
1 -1
amthree
Waarom mogen al die k*t engelse supporters altijd meerdere seizoenen genieten van hun spelers en wij maar 1 seizoen of minder?
1 -1
Hugoboss92
De voetbalmarkt gaat een keer exploderen en aangezien zij geen goede eigen jeugd hebben (uitzonderingen daargelaten) kan het zomaar zijn dat het stuk minder rooskleurig wordt voor hen
1 0
amthree
Volgens 1 spaans journalist hebben ajax en spurs een akkoord bereikt over sanchez voor een bedrag van €38.5 miljoen....
0 -3
Bky
38,5 miljoen en Vertonghen. Anders mogen ze opdonderen.

Al is 38,5 miljoen excl. bonussen best wel veel trouwens.

Denk trouwens niet dat het doorgaat, Overmars weet zelf ook wel dat hij hier veel meer uit kan halen. Die is qua verkopen ook niet gek.

Waar je trouwens het euroteken vandaan haalt is mij een raadsel. 35 miljoen pond is omgerekend geen 38,5 miljoen euro.
1 0
AjaxIsBeast
Als dit echt zo is kunnen we de titel wel vergeten...
2 0
Bky
Ook met de Ligt - Viergever heb je nog steeds het sterkste centrum van de Eredivisie.
1 -1
ditisdebeslissing
toch te hopen dat Ajax een doorverkoop clausule afdwingt. ik denk dat Sánchez net zoals Zlatan een club hopper gaat worden.
0 0
KennyTeteTuTuTuTu
Zie het nu ook opeens overal langsvliegen...
0 0
R.F.
Klopt de rest praat allemaal na
Maar het is wel even schrikken die partij geruchten
0 0
ditisdebeslissing
de geruchten rondom Sánchez trekken weer aan zo zou er nu 38.5 geboden zijn.
1 0
DirkvanDam
dahm... niemand zou gaan...... pff...... gaan we weer..... waarom kunnen wij nooit meer genieten van een elftal dat 3 jaar bij elkaar blijft en echt prijzen pakt.....
2 0
jaapdijkemasted
Marc is zo gek nog niet!
0 -1
RaynoFischer
Nou ik zie nu wel aardig wat geruchten, dat Sanchez voor 35 miljoen naar Tottenham gaat.
Dan is de lof voor Marc weer weg .....
Hou je poot eens stijf.
2 0
NouridolbergNeres34
Mag toch hopen van niet we need the beast!
2 0
R.F.
Niet te koop
2 0
Ajax4xbestevaneuropa
Nice verliest thuis van Troyes..Weten we meteen weer waar we over zijn gestruikeld...
2 0
mickey2602
Zelfs bij VI vonden ze het onterecht dat Nice doorging. Vooral Gijp was bijzonder goed te spreken over Ajax in die wedstrijden.
1 0
AjaxIsBeast
En vorige week van Saint-Etienne...
0 0
EVH
Alright.
0 -1
Michels
Als deze Luis net zoveel talent heeft als de vorige, dan komt hij er wel...
2 0
ditisdebeslissing
felipe luis?
1 0
Michels
Nou, ik zat eerder aan Suarez te denken... Maar Felipe Luis is ook prima.
1 -1
AjaxDaniel
Mij best als hij net zo goed wordt als Felipe Luis
2 0
Afca85meer
Geweldig nieuws! Nu hopen dat hij ook echt een kans krijgt en niet achter Veltman moet blijven hangen vanwege de aanvoerdersband.
3 0
Dennis1964
Ja ja zal wel
0 0
AFCARSCA
U gelooft het niet? Waarom?
0 0
JOHANisGOD
Is deze jongen nou een echte rechtsback of kan hij ook linksback spelen ?

Heeft hij überhaupt wel eens linksback gespeeld ?
1 0
J00DT0TMIJND00D
Mag toch hopen op rechts.
1 0
NouridolbergNeres34
Het is gewoon een rechtsback. Heeft 1 wedstrijd gespeeld als linksbuiten.

https://www.transfermarkt.nl/luis-manuel-orejuela/leistungsdaten/spieler/331057
0 0
RobertAjax97
gezien de video's waar je hem af en toe op linksbuiten zag lopen heeft hij wel eens linksback gespeeld, of hij was op die momenten helemaal de weg kwijt.
3 0
R.F.
Kans is groot dat hij links in het elftal komt
2 -4
Heiko
De komst van Johnsen is nog niet door Ajax bevestigd toch?
0 0
3sterren
Chapeau mijnheer M. Overmars!
U heeft het weer geflikt...
3 -1
Fredschuit1
In Chili heb je ook veel talenten lopen..
2 0
JOHANisGOD
Chili, Colombia, Ecuador, Uruguay, Paraguay.
3 0
Labrador
Mooi!
0 0
pjs
Op naar de volgende Colombiaan
0 0
Eastwood
Sterke kerel ook, lijkt me. Brengt een trein in beweging.
0 0
Hziyech14
Ik hoop dat hij dat ook bij een geparkeerde bus met de handrem erop kan.
1 0
Hammerzeit
Welkom ouwe reus!
0 0
ym22
Onana
Orejuela,Sanchez,De Ligt/Veltman,Sinkgraven
De Jong,vd Beek,Ziyech
Neres-Dolberg, Kluivert

en je sloopt de hele eredivisie
2 -3
zivkabrimovic
Klopt helemaal, maar het is wel echt een héél jong elftal.
0 0
AjaxCitizen
Veltman geen LCV s.vp.
Voor LCV gewoon Viergever of De Ligt.
2 0
Gonzo
Onana
Veltman - Sanchez - Viergever - Orejuela

De Jong - v.d.Beek - Ziyech

Neres - Dolberg - Kluivert

Of nog een linksback?
2 -1
gi0vanni
Nog een linksback en een stabiel centrum is noodzakelijk. Dus als het net zo slecht gaat als in de CL dan de Ligt out en Viergever in. Jammer dat ze er nog geen bij hebben.
1 -1
Maxwell_5
Ik verwacht ook nog een middenvelder. Keizer gaf in een interview al aan dat hij in wezen 5 middenvelders te weinig vindt om het seizoen mee in te gaan. Hoewel Sinkgraven ook nog als middenvelder zou kunnen spelen, had dat niet zijn voorkeur.
0 0
reaguurder
Toch wel treurig voor Sinkgraven. Altijd op en top gemotiveerd, zich aanpassend waar dat moet, en nu op geen enkele positie eerste keuze.
0 0
Bensco
Dat is het probleem van veel spelers, veel kunnen maar eigenlijk in weinig echt goed zijn. Sinkgraven is verstandiger als hij zich focust op 1 positie ipv als middenvelder/back/linksbuiten. Viergever heeft dat probleem ook. Ook die moet gewoon centraal staan en niet als CV/back/CVM. Die multifunctionaliteit klinkt mooi maar is in mijn ogen juist zijn bottleneck.
0 0
bremovic
zou sinkgraven doorschuiven naar middenveld en nog voor een verdediger gaan en een aanvaller
0 0
Ianovic
Die ligt er al weer uit.
0 0
Maxwell_5
Het is hoe je het bekijkt denk ik. Als middenvelder wordt hij mogelijk als back up gezien. En als vleugelverdediger denk ik dat hij gewoon eerste keus is.
0 0
AFCAwooz
Lekker man, genoeg mensen voor een nieuw kartel in Amsterdam. Nee zonder gekheid, ben erg benieuwd naar deze Colombiaan!
1 0
amthree
Mooie foto van luis die naar een foto van een juichende luis kijkt:)
2 0
Amsterdamsetrots
Mooi! Nu nog een middenvelder erbij, 5 middenvelders waarvan er 1 in mijn optiek nog net niet klaar voor is (Carel) en er 1 in grote wedstrijden net te kort komt (Schöne) vind ik iets te matig.
Daarnaast wellicht een buitenspeler, tenzij Johnsen zo goed is dat hij bij het eerste komt. Ik heb hem eigenlijk nooit zien spelen.
0 0
Youri08
Wat voor middenvelder wil je halen? We willen allemaal Frenkie en Donny in de basis. Dan heb je Schöne als back up. Als je een ervaren middenvelder wil halen (als dat financieel al haalbaar is) op Ajax nivo dan verdwijnt 1 van de 2 naar de bank want een ervaren man kost teveel geld om te laten banken. Ik zou dan liever nog een talent halen die ook nog in Jong kan voetballen (Kadioglu?)
0 0
Amsterdamsetrots
Ik zat ook eerder te denken aan een talent. Een oudere speler die meteen in de basis thuis hoort is bijna niet te halen. En ik wil ook zeker Frenkie en Donny in de basis dus een talent van rond de 19/20 lijkt mij de beste optie.
0 0
Gonzo
6e middenvelder wordt Sinkgraven denk ik.
0 0
Ajaxfebo
Nu Zlatan nog
0 -4
BobaAjax
Waar moet die staan? Veel te duur voor de bAnk!
0 0
JPC40
Nou dat zal niet de vraag zijn, het zal eerder de vraag zijn, met wie hij gaat spelen, ik denk dat hij alleen op het veld gaat staan om vervolgens nog wint ook.

Om vervolgens in meervoud te praten dat er " prima gespeeld was en veel balbezit en mooie doelpunten, met een dikke grijns op zijn smoel " want zo gestoord is die gast.
0 0
luiszwaaris
Lekker man!
0 0
JOHANisGOD
Orejuela goede aankoop.
Huntelaar goede aankoop.
Johnsen goede aankoop.

En van Leer een goede aankoop.
Hoe kan ik die vergeten.
6 0
Ianovic
Je vergeet er 1
0 0
DannTheDon020
Lamprou ook goede aankoop als derde keeper, nu twee keepers achter Onana die beter zijn dan Boer
0 -1
MrAFCA
Was iedereen maar zo positief zeg!
0 0
luiszwaaris
Van Leer prima aankoop
6 0
RaynoFischer
Jensen goede aankoop voor de toekomst
Ylatupa goede aankoop voor de toekomst

:)
4 0
NouridolbergNeres34
Top!! Welkom in Amsterdam Luis. Kan niet wachten om hem te zien spelen eindelijk een aanvallende back bij Ajax.
0 0
Jeppe
Top! Rugnummer 2 is nog open?
0 0
SoAFCA
heeft 28 zelfde als bij zijn oude club.
3 0
Jeppe
Klopt maar als club laat je toch geen heel seizoen rugnummer 2 open staan. Ik verwacht dat er nog een aankoop komt.
0 0
insectenverdelg
met zon voornaam zijn de vereachtingen hoogvgespannen natuurlijk....
1 -2
MankeNelis
Weer een el pistolero? Was wel een mooie periode, wie weet.
1 0
Bjorn
Mooie aankoop, Welkom.
1 0
Redrum
Fresh off the Jetski presenting us the newest sensation from Colombia. It's Marc motherfucking Overmars!
6 0
Runnerlex
Dat doet ie overmars toch goed.
0 0
Maxwell_5
Kijk, blij en trots gezicht... Welkom Luis!
1 0
Leviathan
Hij heeft getekend rugnummer 28!
0 0
Gabri411
Daar is hij dan!
0 0
AFCARSCA
Orejuela is binnen.
1 0
Budapest
Ik hoop dat hij vandaag nog wordt gepresenteerd.
0 0
Ajaciedvooraltijd
ik hoop dat Orejuela een eerlijke kans krijgt. Als hij daadwerkelijk beter blijkt te zijn dan Veltman hoop ik dat Keizer de ballen heeft om Veltman te passeren.
4 0
rutger133
Dennis Johnsen van Heerenveen naar Ajax, heb hem in de voorbereiding zien spelen. Komt over als echt een groot talent, goeie actie en vooral snelheid. Wel zonde dat het niemand is die er gelijk staat
4 0
MFox
18-jarige Dolberg kwam ook met amper ervaring op het hoogste niveau in één keer de basis van Ajax 1 binnen. Leeftijd en ervaring zegt niets.
0 0
AFCSANCHEZ
Hoezo niet gelijk staat? Hij is 19, misschien staat hij er straks wel. Ze tikken niet zomaar 2 miljoen af voor hem. Hij kan bijna niet slechter zijn dan Younes.
5 -1
BillSplate
Zelf ken ik 'm niet, maar ik vraag me dan wel af of hij beter is dan Cerny. If so, waarom is ie nog geen basisspeler bij Heerenveen? De buitenspelers zijn daar nou ook niet zo geweldig.
1 0
RaynoFischer
Zou de opvolger zijn geweest van Sam Larsson.
Staat bekend als een groot talent
0 0
RaynoFischer
Wie weet staat hij er gelijk wel ;)
Ook kan Justin prima linksbuiten
1 0
Fredschuit1
Hoop dat er vandaag wel een keer groen licht komt..
1 -1
JHM
Sorry Fred, minnetje is van mij. Reageren via de browser is echt waardeloos, je wordt bijna gedwongen te minnen.

Maar goed back on topic, ik hoop ook dat we hem vandaag officieel in Ajax shirt zien.
0 0
Fredschuit1
Ja, idd. We zitten nu al een tijd op onze eerste zomeraankoop te wachten na 2de keeper Van Leer. Hoop ook dat het voor Barac goed komt. Zal zuur voor hem zijn als het niet doorgaat.

Je bent niet de enige met perongeluk minnen. Zit allemaal vlak naast elkaar.
2 -2
robinozzi
Sorry Fred, minnetje is van mij. Je vergeet onze aankoop van de eeuw Kostas Lamprou. Je dwingt me om te minnen.
1 0
Bil
Nu nog een linksback en een buitenspeler uit Colombia halen...
3 -3
JOHANisGOD
Waar ligt Columbia ?
0 -3
3sterren
Naast Ekwadoor...
Grapjas.

; )
4 0
waynelove
Michael Moore heeft toch nog een keer een film gemaakt over dat land? Of bedoel je die kerel die Amerika "ontdekt" had?
0 0
Bil
Onana
Orejuala, Sanchez , Cuesta, Sinkgraven
Vd Beek, Benedetti, Ziyech
Neres, Dolberg, Kluivert
1 -5
Bky
Gewoon wat random namen in de opstelling gooien, dat je ze nog nooit hebt zien spelen maakt je niet uit volgens mij.
3 0
Budapest
Het grootste Nederlandse verdedigende talent, De Ligt, er uit halen om een Colombians talent die niemand verder kent te laten spelen?
4 0
Afca85meer
Super nieuws! Nu maar hopen dat Keizer ook de ballen heeft om hem in de basis te zetten op RB ipv Veltman.
4 -1
jarenfan
Jullie weten niets van die Colombiaan.
Maar wat ze wel weten Veltman lozen,......
Wat een supporters.
1 -2
Afca85meer
Klopt, ik weet niet veel van de Colombiaan. Ik weet wel veel van Veltman....
3 -1
jarenfan
Zo ging het in het verleden met daily blind,
daar deugde ook niets van,hij was weg er bestond geen betere.
1 0
jtsmit
Daily werd inderdaad eerst verguisd, maar in zijn laatste jaar bejubeld.
1 0
AFCAlways
mooi dat hij binnen is, maar hij is gekomen als rechtsback achter Veltman. De verdediging is dus nog steeds matig. Er mogen echt versterkingen komen daar, want tegen Nice was pijnlijk duidelijk geworden dat de verdediging echt niet meer kan..
1 -1
skinny hein
misschien was de aanval wel niet goed met slechts 1 goal uit....of het middenveld wat niet goed aansloot....of de keeper bij het eerste doelpunt...allemaal vervangen !!
0 0
Afca85meer
Waarom achter Veltman? Geef een ander eens de kans. Die onbetwiste basisplaats voor Joel vind ik niet meer kunnen.
3 -1
AFCAlways
Daar ben ik het ook mee eens, maar ik denk dat Keizer te zwak is om zijn aanvoerder eruit te halen.
6 -1
RaynoFischer
Stja, maar noem een trainer die wel zijn aanvoerder laat vallen na 2 wedstrijden?
0 0
Afca85meer
Ik heb het al eerder gezegd, daarom had je hem geen aanvoerder moeten maken. Je kan dan inderdaad moeilijk teruug. Kijk maar naar psv en luuk de jong vorig jaar
1 0
JOHANisGOD
Mike Verweij‏ @MikeVerweij 1 min1 minuut geleden
Mike Verweij
Zaakwaarnemer vecht voor #Ajax deal Barac. Ander beeld second opinion. Vandaag of morgen gesprek. Meer onderzoek nodig.

1 -1
Bertus2002
Wat mij betreft mag de basis er zo zien:

Onana

Orejuela - Sanchez - Viergever/de Ligt - Sinkgraven

van de Beek
de Jong - Ziyech (C)

Neres - Dolberg - Kluivert

Met het huidige materiaal kan je dit voetballend ingestelde team smeden. Naar mijn mening had er echt een '6' moeten komen. Schone kan echt niet meer, Eiting komt net kijken en van de Beek is niet van origine een controleur (vult overigens de rol wel goed in, de EL wedstrijden zijn hier een goed voorbeeld van). Keepers zijn goed bezet, geen commentaar erop. Je kan Viergever en de Ligt regelmatig rouleren, bij een blessure van Sinkgraven kan je gemakkelijk eerstgenoemde opschuiven naar de linksback positie.

Het is wel wat dun bezaaid op het middenveld, maar daar kan je makkelijk overheen door van de Beek op '6' te zetten en de Jong als rechtshalf. Zeker bij Europese wedstrijden, want Schone kan het tempo niet bijhouden.

Aanvallend is het wel prima. Cerny gewoon de kans geven op de rechtervleugel achter Neres. Younes uit de basis halen en Kluivert ervoor in de plaats zeten. Amin mag nu wel ééns gaan knokken voor zijn plek in het team. Wat hij tot nu toe heeft laten zien is gewoon bedroevend en gewoon Ajax-onwaardig. Dolberg op '9' zetten, Klaas-Jan erachter. Cassierra kan ook genoeg minuten maken en Muric kan ook wellicht terug worden gebracht in de selectie.
9 0
J00DT0TMIJND00D
Prachtige opstelling!
1 0
Bertus2002
Bedankt! Hoop erg dat Keizer regelmatig deze spelers opstelt, maar ik denk dat het bij hopen blijft, helaas.
3 0
J00DT0TMIJND00D
Inderdaad, zie bijv heel graag Frenkie in de basis ipv Lasse, maar ik denk dat Keizer Schone de voorkeur geeft vanwege zijn goede trap en zijn ervaring. Frenkie beheerst (schot buiten beschouwing gelaten) imo alles beter en is gewend om met Donny te spelen.
2 0
Bertus2002
Ook heeft Schone een streepje voor met zijn ervaring, maar zijn trage handelingssnelheid doet dat ook weer teniet. Hetzelfde met Veltman; hij is ook ervaren, maar hij is verdedigend inconsistent en dat nekt je op bepaalde momenten tegen ploegen van een hoog niveau als Nice bijv. Tegen een NAC of ADO kan je je dat nog wel veroorloven.
5 0
J00DT0TMIJND00D
Lijkt wel alsof Veltman altijd maar op het zelfde niveau blijft hangen, blijft altijd maar kinderlijke fouten maken ondanks zijn ervaring in het eerste. Vergelijk dat bijv met een Vertonghen, Alderweireld en Klaassen die met de jaren steeds zichtbaar beter werden. Joel is in wat is het 4 jaar tijd echt niet vele malen beter geworden op verdedigend en voetballend vlak imo.
3 0
Bertus2002
Veltman is inderdaad blijven hangen in zijn ontwikkeling, helaas. Wel zonde hoor, want hij had wel het talent om bij een subtop club te komen vond ik. Ook vind ik het jammer dat hij vooral nu als rechtsback speelt, want op RCV was hij beter (ook al had hij wel een aantal knuliige fouten op die positie).
3 -1
J00DT0TMIJND00D
Precies, en mocht onze nieuwe Colombiaanse vriend het meteen prima doen op de RB positie, dan verwacht ik weer dat Veltman in het centrum terecht komt naast Sanchez. Ben enorm fan van De Ligt maar Veltman zal helaas niet op de bank belanden aangezien hij de nieuwe aanvoerder is. En Sanchez is onze beste verdediger dus die zal hoe dan ook basisspeler blijven.
1 0
Afca85meer
Ik hoop ook dat hij Veltman centraal zet. Daar zal hij wederom falen omdat hij dat niet kan (had de Boer goed gezien) en komt hij eindelijk een keer op de bank terecht.
1 0
J00DT0TMIJND00D
Haha zo kan je het ook zien ja.
0 0
R.F.
Paulo Freitas geeft update over eerdere Benedetti gerucht: niets van bekend bij zijn bronnen
1 -1
El Salvador
Basis:
Onana
Veltman Sanchez Ligt Viergever
de Jong vd Beek Zyech
Kluivert Dolberg Younes

back up:
goal: vd Leer ,
verdediging: Zeefuik Orejuela Dijks Viergever
Midden : Schöne, Eiting, Mazraoui,
Voor : Neres, Huntelaar, Cassiera
moet toch kunnen zo???
0 -4
Bky
Wel leuk dat we de broer van Viergever aangetrokken hebben blijkbaar.
3 0
Ianovic
nee dat kan niet zo, 50 wedstrijden en back up met alleen jeugd die er nog niet aan toe is.
1 -2
JOHANisGOD
Nee
1 0
zivkabrimovic
Dit is onze selectie, en in mijn ogen de beste basis elf.

Kluivert Dolberg Neres
Younes Huntelaar Cerny

Ziyech Frenkie
Mazraoui Schöne
VdBeek
Eiting

Sinkgraven Veltman(c) Sanchez Orejuela MittaDijks Viergever De Ligt Zeefuik

Onana
Van Leer

Er moet inderdaad nog een middenvelder bij vind ik, maar verder is het een goede selectie!
2 -2
JOHANisGOD
Nou, dat is duidelijk dan !!!!!

Kluivert kan geen 50 wedstrijden spelen en Younes slaat nergens op.
Cerny komt net kijken.
Dus nog een linksbuiten er bij.

Eiting komt ook net kijken.
Frenkie eigenlijk ook.
Schone, mwahhhhhhhhhhhh.
Er moet zeker nog een middenvelder er bij.

Sinkgraven is vaak geblesseerd en Dijks is geen Ajax materiaal.
Er moet nog een linksback bij.

Dus linksbuiten, middenvelder en linksback.
En geen bankzitters kopen, maar echt basismateriaal, zoals Orejuela.

Onana, Sanchez, Ziyech en Dolberg mogen niet weg, voor geen enkele prijs.

We moeten nu echt doorpakken en weglopen van psv en feyenoord.
We MOETEN dit jaar kampioen worden.
3 -2
Bky
Leuk hoor, maar er komen echt niet nog eens 3 aankopen, hooguit 2.
2 -2
JOHANisGOD
Dat kan.

Gaf alleen maar aan, hoe ik er over denk.
1 0
Ianovic
Sssst je hebt helemaal gelijk...maar je mag hier niks zeggen wat maar lijkt op kritiek.
Liever voor het 4de jaar geen prijzen en genoegen nemen met minder.
1 -5
AFCAsphere
Ja, ik denk dat we hier met zijn allen geen prijzen willen, puur en alleen omdat we niet nog 4 of 5 aankopen willen.

En met die 4 of 5 aankopen winnen we gegarandeerd dit seizoen wel in de finale van die geparkeerde bus van Manchester United.
1 -1
Ianovic
ik zei geen 4 of 5 aankopen ik zei in iedere linie 1.
dwz verdediger, middenvelder,aanvaller.
Daarbij zijn wij door Man u niet verslagen door een bus maar puur op kracht en fysiek, ervaring.
0 -2
AFCAsphere
Er komen ook geen drie versterkingen. Is ook niet nodig.

We zijn wel degelijk op tactisch gebied verslagen door Manchester United. Door een muur op te zetten kwamen wij moeilijk aan voetballen toe. Bosz had geen 'plan B', dus kwam MU nauwelijks in de problemen. Het feit dat zij fysiek sterke spelers hebben was niet de oorzaak van ons verlies, maar hielp bij hun tactiek. Schöne verloor bijvoorbeeld constant het kopduel van Fellaini.
1 0
Ianovic
dat is wel nodig, deze selectie is matig.
Anders gaan we met Jong Ajax het seizoen in.
Prima als de jeugd het op kan vangen maar over een heel seizoen mag en kan je dat niet verw8ten.
We spreken elkaar weer als we weer eens vroeg punten hebben verspeeld,We liggen al uit de voorrondes.

0 -2
godenzonenssuper
Doe eens rustig.
2 -2
JOHANisGOD
Ik ben heel rustig hoor.
Maar ik heb gewoon zin in weer een kampioenschap.
3 -1
daancruijff14
Eiting nog een jaartje laten uitblinken in jong ajax zoals frenkie en appie :( vorig jaar
0 0
Ianovic
Dijks? Kom op man dat is toch geen Ajax niveau?
Zeefuik, Mazraoui, Cerny matige spelers, goed voor middenmoot.
Eiting (nog) niet klaar.
Elke linie 1 speler erbij.
1 -5
godenzonenssuper
Met je psv mentaliteit.
0 -6
munser
met je middenmoter mentaliteit
5 0
godenzonenssuper
Leg eens uit.
0 -4
munser
wat valt er uit te leggen? er worden spelers genoemt die niet of nog niet in ajax 1 horen. daarmee is de selectie niet breed en is het een terechte opmerking dat er wat bij moet, het liefst ook nog een basisspeler om younes te vervangen. als er veel spelers weg gaan, mag er best wat bijgekocht worden als de jeugd er niet klaar voor is. en als je vind dat er niets gekocht mag worden en daarmee kwaliteit tekort komt, dan is dat niet de metaliteit van een topploeg. daar heb je gewoon kwaliteit nodig. geen gelul, gewoon goals, punten en kampioen worden
6 0
Ianovic
Is gewoon realiteit, Cerny is matig.
Nog niks laten zien en zat kansen gehad onder de boer, Mentaal zwak en fysiek helemaal niks.
Het is niet verboden om spelers te kopen hoor, ben ik dan opeens een p $ver? Dacht ik niet.
Niet alles met eigen jeugd invullen dat is naief.
Of ben je tevreden met nog een jaar zonder prijzen.
1 -5
BobaAjax
Cerny is 19!! Was 17/18 toen frank de boer trainer was. Ga je hem daarop al afschrijven ? Belachelijk, hij heeft het afgelopen jaar moeilijk gehad, naar gaat het echt wel redden.
2 0
Ianovic
Al was die jongen 24 hij heeft de mentaliteit niet en is veel te zwak.
0 -3
MalukuAFCA3th
Onana
Orejuela-Sanchez-DeLigt-Viergever
-----------Schöne-----------------
------Vdb---------Ziyech----------
Neres-------Dolberg------Kluivert--

Makkelijker kan het niet..
Ik vind dat younes wel ff mag knokken voor zn plek , zit weinig ontwikkeling in zijn spel vind ik!
7 0
AFCAsphere
Veltman gaat er - ondanks de wens van velen - toch niet uit. Tenzij hij nog verkocht word deze zomer.
0 0
Ellende
In de eredivisie gewoon Frenkie ipv Schone.
1 0
daancruijff14
Nee andersom, schöne kan tempo in europese wedstrijden niet aan
3 0
Ellende
Ja, maar ik vind dat als Frenkie goed genoeg is om de Europese wedstrijden te spelen hij ook goed genoeg is om in de eredivisie te spelen.. Beetje krom toch om dan Frenkie in een gemakkelijkere competitie op de bank te zetten.
1 0
Bil
Nu snel nog een keer zaken met Cali doen.

Haal maar snel Benedetti!
1 -1
AFCAsphere
Heb je hem überhaupt ooit zelf zien spelen, i.p.v. alleen op de comments van anderen hier af te gaan?
3 0
leazi
Wat als Orejuela gehaald is voor een basisplaats op rechtsback, omdat Ajax denkt dat Sanchez verkocht word, En Veltman dan RCV gaat spelen....

Persoonlijk hoop ik dat Sanchez natuurlijk blijft en Veltman op het bankie terecht gaat komen. Maar aangezien het onze aanvoerder is zie ik dit niet gebeuren. Ik vind nog steeds dat Veltman teveel foutjes maakt in het veld.
1 0
mvdk
Als, als, als. Sanchez blijft hier.
1 -1
ajax500
Dat wordt sws weer lekker carriére spelen met Ajax in Fifa 18 hehe, zin an.
0 -1
Koenniiee
Doe mij maar een EL Finale. ;)
2 0
Koenniiee
Waarom lees ik zoveel over die Benedetti? Is er een gerucht dan? Ik vind het werkelijk niets aparts.
1 0
Bky
1 twitterbericht gister dat Ajax ("een club uit Nederland") 6 miljoen heeft geboden, Cali wil 7 miljoen hebben.

Geloof er weinig van, maar goed.

Edit: twitterbericht was hier al gepost door R.F. : https://twitter.com/supercombocali/status/895333989057044480
1 0
R.F.
Ja het is twijfelachtig.
Maar er zijn drie argumenten waarom het wel waar kan zijn:
1. Hij zit al bij Essel Sports van Soren Lerby
2. In juli was er al een bericht dat zowel PSV als Ajax een aanbieding hebben gedaan
3. Die geruchten gingen gelijk op met die van Orejuela
2 0
MosesD
Ik zou het verstandig vinden hem of een andere middenvelder te halen. Ten eerste missen we nu natuurlijk Appie als vervanger van Ziyech en het zou met niet verbazen als de laatste naar Liverpool verkast. En zal Overmars te laat zijn met een vervanger halen, dus waarom niet pro-actief handelen?
1 0
jarenfan
Lijkt wel in de commenntaren dat er geen nederlander meer deugr
Wordt tijd dat er in europa de regel komt maximaal 2 a 3 buitenlanders,
kunnen we ook met buitenland concureren.
2 -5
PJK54
Misschien het niveau in NL een stuk minder en vergeet niet dat Ajax een paar keer het vel over de oren is getrokken met hoofdprijzen voor spelers.

Met die regel ben ik het helemaal eens denk alleen dat de "grote voelballanden" dat helemaal niet zien zitten dus zal die regel er nooit komen.
1 0
godenzonenssuper
Eiting, de ligt, donny, frenkie etc deugen anders behoorlijk hoor.
3 0
jarenfan
Viergever,veltman.
0 0
Bky
Handig, vooral als je onze selectie ziet.
1 -1
Redrum
Een dergelijke regel zou ons zeker meer kans geven om te concurreren met het buitenland, maar aangezien de Uefa zo corrupt is als de tering en het alleen nog maar om de centjes draait gaat een dergelijke maatregel er echt nooit komen.
3 0
EuforischeRealist
Heeft niet alleen maar met de Uefa te maken he. Tegenwoordig heb je vrij verkeer van personen en goederen in Europa. Dus alleen al vanwege de Europese regelgeving kan zo'n regel niet meer.
0 0
ST
--------------- Onana -----------------
Orejuela - Sánchez - De Ligt - Sinkgraven
----- De Jong - Vd Beek - Ziyech ------
--- Kluivertje - Huntelaar(C) - Dolberg ---

Orejuela en Sinkgraven bestrijken de zijkanten. Hierdoor zijn klassieke buitenspelers minder belangrijk. Vandaar ook Dolberg als 2e spits die om Huntelaar kan spelen in een vrije rol. Kluivertje voor de diepte, snelheid voorzet en counter. Huntelaar voor de ideale man in de 16 om alle voorzetten erin te knallen. Hunter krijgt voorzetten van vooral Ziyech, Kluivertje en Sinkgraven. Steekpassjes van De Jong. Vd Beek het slot op het middenveld.

Younes eruit wegens gebrek aan rendement en omdat hij altijd de trechter voorin dichtloopt.

Veltman op de bank omdat hij nog steeds even 'goed' is als 4 seizoenen geleden. Met Kluivert én Neres voorin heb ke maar 1 speler die gedekt hoeft te worden bij voorzetten (Hunter), met Dolberg erbij zijn dat er 2. Veel evaarkijker voor de tegenstander.
0 -11
Koenniiee
En wat zou Dolberg dan anders doen dan Younes?

Dat trechter verhaal is ook helemaal niet erg, zolang je maar met veel bewegende spelers speelt, breedte op de flanken met backs en spelers die technisch goed en beweeglijk zijn in die (drukke) linies. Dat is Dolberg niet en Huntelaar ook niet.
1 0
SR83
Leg je erbij neer.. Veltman komt niet op de bank... Hoe logisch dat ook zou zijn.
5 0
Ferd
Als deze jongen beter is komt Veltman gewoon op de bank, Ajax en Keizer willen namelijk gewoon winnen.
1 0
AFCAsphere
Keizer besloot een maand geleden om Veltman aanvoerder te maken. Hij is naast Schöne de meest ervaren Ajacied, is international en speelde vorig seizoen het overgrote deel van de wedstrijden op de rechtsbackpositie. Genoeg argumenten voor Marcel om hem op te stellen.

Ik zie Orejuela ook heel graag op die positie, maar ik denk dat Keizer niet zomaar zijn aanvoerder op de bank zet. Alleen wanneer het écht noodzakelijk is.
2 0
Suarez16_
Wauw zou wel mooi zijn. Benedetti en Orejuela. Dan nog 1 verdediger en een buitenspeler en je selectie is rond.
2 0
Ianovic
Er is niet 1 gerucht die daarnaar verwijst.
0 -2
The
Die zijn er wel degelijk, maar blijven geruchten. Je kan er tegenwoordig geen pijl op trekken.
0 0
Ianovic
Link?
0 -1
The
http://www.voetbalrss.nl/nieuws/201708/6033/Orejuela-heeft-alle-ingrediënten-om-te-slagen-bij-Ajax

Onder het kopje "ziekenhuis"

Misschien dat ze na Barac weer terug schakelen naar Benedetti. Barac was een goedkopere optie.
Maar dat is onderbuik gevoel en nergens op gebaseerd.

0 0
zivkabrimovic
Kluivert Dolberg Neres
Younes Huntelaar Cerny

Ziyech Frenkie
Benedetti Schöne
VdBeek
Eiting

Sinkgraven Veltman(c) Sanchez Orejuela MittaDijks Viergever De Ligt Zeefuik

Onana
Van Leer

Excuus voor nog een keer posten, maar was Benedetti vergeten. Bovenstaande selectie lijkt me enorm goed, we moeten iedereen kunnen slachten in de Eredivisie.
0 0
zivkabrimovic
In mijn optiek hebben we een heel basis goed elftal op het moment. Ook hebben we een meer dan prima bank. Daarnaast zijn er ook nog redelijk wat "talenten" die je de Keizer vast en zeker nog wel de kans gaat geven.

Het ziet er mooi uit voor Ajax!

Kluivert Dolberg Neres
Younes Huntelaar Cerny

Ziyech Frenkie
Daley Schöne
VdBeek
Eiting

Sinkgraven Veltman(c) Sanchez Orejuela MittaDijks Viergever De Ligt Zeefuik

Onana
Van Leer

Jeugd die ook nog de kansen krijgen;
- Mazraoui
- Sierhuis
- Bergsma
- Savastano / Dankerlui
- Misschien wel talenten als Ylatupa, Jensen en Nunnely.
1 -2
piemonte
Mazraoui, Bergsma, Savastano en Dankerlui kan je doorstrepen. Zijn geen Ajax niveau. Voor Sierhuis komt dit seizoen nog te vroeg. Nunnely heb ik ook mijn twijfels over. Ajax doet er goed aan nog een centrale verdediger te halen en buitenspeler. Cerny zie ik het ook niet redden.
5 0
godenzonenssuper
Moet je beter kijken. Cerny is een prima speler.
2 -2
foroloca
Gut feeling zegt ja een goeie versterking.
0 0
Bil
Nu snel Nicolas Benedetti binnen halen!!
3 0
Chill
Wat voor type speler is hij?
0 0
R.F.
Gerucht: bod op Benedetti (ook Deportivo Cali) van 6 miljoen afgewezen, vraagprijs is 7 miljoen
2 -1
QBFAJAX34
bron?
0 0
Ianovic
Bron
0 0
Patrick78
Bron?
0 0
Ianovic
In het uit tenue nog wel.
0 0
AFCAMM
'In de hoofdstad tekent hij – als hij vrijdag de medische keuring doorstaat – een vijfjarig contract.'

Volgens mij zeggen ze dat het morgen gebeurt, niet vandaag.
0 0
Bil
Nu Emiliano Rigoni en Nicolas Benedetti binnen halen
5 -1
Prethoofd123
Hij lijkt wel erg enthousiast te zijn hoor! Voor dat hij gekeurd en gepresenteerd is heeft hij z'n Instagram al aangepast. Z'n beschrijving en z'n profielfoto
2 0
Elflashy
Haha eindelijk iemand die trots is om voor Ajax te spelen.
0 -2
RaynoFischer
Wie is er niet trots dan?, zelfs Dolberg is vast wel trots van binnen ;)
1 0
foroloca
AJAX is trots waar heb jij het nu over.
0 0
RaynoFischer
Haha mooi toch :)
1 0
Litmanenwoohoo
Staat al in tenue op z’n Instagram!
0 0
Maxwell_5
In de arena volgens mij..???
0 0
Ianovic
Fotoshop
0 -1
Guv
Jij bent scherp!
1 0
Ianovic
Link
0 0
davidoff
https://www.instagram.com/luisorejuela28/
0 0
Johnvanessen
Heb nu al zin in dat ventje! Zal zich vast snel aanpassen met Sanchez, Cassierra, Onana, Neres! Sambaaaaa!
1 0
Heiko
Misschien vertrekt Sanchez nog wel, er is serieuze interesse voor hem
3 -4
dumperPattiruhu
Je kunt wel zien dat ajax een voet aan de grond heeft gekregen in Colombia! Naam van ajax wordt daar ook steeds groter dmv zo'n goede prestatie van vorig seizoen.

Je kunt ook beter in die categorie landen scouten (colombia/ chili/ecuador/peru) dan een Argentinië of Brazilië. Bij de laatste 2 is iedereen op zoek naar een nieuwe messi/neymar.
4 0
Ajaxio
Helemaal als straks Sanchez de stap maakt naar de top. Dan gaan de jongens daar ook zien dat het goed is de tussenstap bij Ajax te maken.
0 0
BrandjeXL
Colombia, Uruguay, Chili. Daar zijn de talenten nog betaalbaar. Die kant zal men toch op moeten. Brazilië is het gewoon wat moeilijker zaken doen.
4 0
RusselWestbrook
Gemiddelde salaris in de Braziliaanse hoogste divisie is ook hoger dan in de Eredivisie, dus bij veel spelers hoef je het niet eens te proberen.
2 0
Ajax27
Lekker, weer een 5-jarig contract, dat doet Overmars toch mooi.
Dat was jaren geleden wel anders. 3-jarige contracten en dan hadden ze na 2 jaar Ajax1 nog 1 jaar te gaan en liepen ze goedkoop de deur uit. Nu hebben ze na 3 jaar Ajax nog een 2-jarig contract en schieten de transferbedragen omhoog.
4 0
AFCAlways
Lekker Overmars! In plaats van onze directe versterking Barac, haal je een tweede rechtsback! Fantastisch!
0 -15
Bky
AS op zijn best.
1 0
BobaAjax
Directe versterking ? Wat doe je met de ligt dan?
5 -1
AFCAlways
Banken totdat hij oud genoeg is.
1 -5
RaynoFischer
Barac was geen directe versterking geweest.
En ga eens lezen voordat je wat lult...
Deze jongen kan trouwens prima 1ste rechtsback en anders linksback worden
5 -2
AFCAlways
Veltman heeft eeuwig krediet, dus eerste rechtsback wordt het sowieso niet. De Ligt eruit zou fijn zijn. Ik krijg spontaan zweethanden iedere keer als hij de bal heeft.
0 -14
Finidi en Nwanko
Als ik jou was zou ik naar de huisarts gaan
2 0
boye04
Barac definitief niet naar Ajax. Zijn club wil ook niet reageren op de berichten die in de media verschenen zijn. Aldus Telegraaf.
0 0
Ianovic
Barac niet door medische keuring.
0 0
RaynoFischer
@CroSports:
Latest word is that the Mateo Barac to Ajax transfer is off, due to health concerns. Still awaiting conformation.

Zal wel fucked up zijn als dit waar is.
0 0
FlyingDutchMan
Doet me aan Arouna Kone herinneren, vond dat altijd een leuke speler..
0 0
Ajacied33
Die werd bij ons ook afgetest idd. Hij heeft daarna toch een mooie carrière gehad zonder (hart)problemen. Al begrijp ik Ajax heel goed dat je hiermee geen risico's kunt nemen
0 0
Bky
Uuh?

Arouna Koné? Die spits van 33?
0 0
FlyingDutchMan
idd opa Kone, maar die liet de eredivisie zijn hielen zien xD
0 0
Gijsje
We vergeten dat wij ook voor Bosz 5 mln hebben gekregen en ik meen 1,5 mln voor Clement.
0 0
Juanb
Marc heeft ons allemaal weer verrast. Lekker Marcie!!
0 -3
Ianovic
Met wat?
0 0
Juanb
Met deze verrassingen
0 -3
Ianovic
Ik snap je gap....ben pas gerust als het op Ajax.nl staat.
0 0
RaynoFischer
De club en speler hebben het bevestigd
Dat staat op Ajax.nl wanneer het getekend wordt en de keuring gedaan is.

Wel vraag ik me de situatie van Barac af.
1 0
Ianovic
Ik heb een barbershop, klant van me die kok is op de toekomst zei dat hij gisteren Barac, Overmars en Veldmate zag zitten in de kantine, hij at bij hem een salade en vertok naar AMC voor keuring.
Ik dacht dat hij gisteren al gepresenteerd zou worden maar nog steeds niet idd.
4 0
Ajaxio
Op twitter viel iets te lezen over een second opinion i.v.m. ziektebeeld in jeugd.
1 0
R.F.
Waarom wordt dit niet bevestigd als speler en oude club dat wel doen?
0 0
Ajax_95
Waarschijnlijk omdat Ajax het pas wil bevestigen als hij gekeurd is en alle contracten zijn getekend.
0 0
Babangida83
Ik begrijp alleen niet dat Zeefuik onder Bosz nog een veelbelovende back was en nu ineens niet meer goed genoeg is voor de bank.
In dat opzicht vind ik het een onbegrijpelijke aankoop, want dan zit hij de toekomst van Zeefuik flink in de weg. Of die Colombiaan is nu al beter dan Veltman. In dat geval had je al moeten cashen voor Veltman.
1 -1
AjaciedRK
https://www.instagram.com/luisorejuela28/

Hij noemt zichzelf al Ajacied :)
4 -1
Ianovic
volgens mij is dat van een fan.
0 -4
RaynoFischer
Nope zijn echte account, zie je ook aan zijn laatste post, denk niet dat een fan Deportivo Cali en de fans zal bedanken
1 0
Juanb
En dan te bedenken dat de kakkies miljoenen uitgeven aan de verkeerde spelers en dat Ajax straks voor veel goedkoper een Colombiaanse jeugdinternational en Kroatische internationaal haalt!! Good job Marc!!
7 0
AFCAlways
Nadeel is dat deze jongens last hebben van een taalbarrière en nog moeten wennen aan Nederland. Daarom moeten ze vaak langzaam gebracht worden (zie Neres). Ik zie liever goede spelers uit Nederland komen.
0 0
Ianovic
Niet te vroeg juigen
4 -3
EVH
Om nou te zeggen dat Haps, St Juste en Amrabat prutsers zijn, gaat wat ver.
5 -3
Amsterdamsetrots
Eens, maar als je enigszins een prestatie neer wil zetten in de Eredivisie en CL als Feyenoord zijnde, heb je toch echt de verkeerde jongens gehaald.
0 0
EVH
In de CL redden zij het niet. Maar dat zou voor ons ook al super lastig zijn.

Voor de eredivisie hebben ze op de aanval na, een behoorlijke selectie.
Ik vind hun aanvalslinie met Boetius Kramer Jorgensen Berghuis en Basacikoglu matig. Alleen Jorgensen is goed.

Naar mijn bescheiden mening.
1 0
mickey2602
Momenteel zijn ze helemaal te pakken want de beide keepers zijn geblesseerd. Komend weekend waarschijnlijk een jeugdkeeper onder de lat bij Feyenoord(toevallig net gelezen op FB)
0 0
Budapest
Berghuis is oké, de rest zwak
0 0
Juanb
Feyenoord krijgt nu dat ze op 2 fronten moeten strijden en ik denk dat ze dat niet aankunnen
1 0
EVH
Klopt wel.
Maar wij strijden ook op 2 fronten. Toch?
2 -1
Juanb
Maar Ajax kan dan beter mee omgaan dan Feyenoord denk ik
0 0
EVH
Wellicht. Maar dat is voorlopig speculeren.
1 0
Heiko
Vergeet de beker niet
0 0
mvdk
Maar was het dan niet mogelijk om hem begin juli binnen te halen? Ik ben blij hoor, daar niet van... Maar zo'n speler moet voor dat geld eerder binnen te halen zijn. Dan kon hij Nice nog halen en hadden we ten minste 1 back.
2 -2
Juanb
De Zuid Amerikaanse markt is veel moeilijker dan de Europese markt en je moet het 100 procent zeker weten als je een speler wilt kopen
1 0
RobertAjax97
Hij heeft nu op instagram een foto staan met ajaxshirt aan en er staat in z'n profielbeschrijving jugador del Ajax.
0 0
Heiko
Dat is niet zijn eigen pagina op instagram maar een fanpage
0 0
AFCAsphere
Dan moet je wel op het juiste Instagram profiel kijken :p
0 0
Juanb
Hij komt officeel naar Ajax, want op zijn insta staat: jugador del Ajax en en hij heeft een profielfoto met een ajaxshirt

1 -1
Fieldman
NICE!

Kwaliteitsimpuls nummer 2 na Huntelaar.

Nu nog een kwaliteitsimpuls als aanvaller en als 'half''. Want alleen ZIyech, Frenkie en Donny kunnen op goed niveau de half bespelen. Drie spelers voor maar twee posities dus. Komt nog bij dat of Donny of Frenkie eigenlijk naar de '6' moet, omdat ze duidelijk beter zijn dan Schone.

Dus eigenlijk heb je maar drie topmiddenvelders voor drie posities.
3 0
mvdk
AJAX!*
0 0
Juanb
Ja er moet zeker nog een middenvelder worden gehaald
2 0
ram
De beelden van deze jongen vallen mij niet tegen! Al moet ik zeggen: je kunt van mij ook een gruwelijke compilatie maken. Eeuwig zonde dat Real Madrid mij op basis daarvan nooit heeft getekend. Dikke signing fee vangen en er dan geen kut van kunnen en vertrekken. Was mooi geweest.

Maar deze jongen is extreem snel, technisch en hij doet ook leuke dingen met links. Hij zal niet 100% tweebenig zijn, maar een chocoladebeen is het zeker niet. Heeft ie nu ook ervaring als linksback? Daar kan ie, denk ik, makkelijker een basisplaats pakken. Veltman is aanvoerder waardoor hij, lijkt mij, minder snel zal banken.

Wat ook zeer opvallend is: hij gaat graag naar binnen i.p.v. buitenom te gaan. Grappig! Dat kan best verrassend zijn. Zeker als hij het ook kan afwisselen. Alleen zou je dan ook beter moeten afstemmen met de buitenspelers. We willen geen botsingen!
0 0
Minsc
Zoals Boilesen deed? Arrgghh.
0 0
ram
Ik zie het hem in het filmpje veel meer doen dan Boilesen ooit heeft gedaan. Kan echt wel verrassend en gevaarlijk zijn hoor.
0 0
Ianovic
Wat vinden jullie van Larsson?
Kan zowel op middenveld en linksbuiten?
0 -6
MankeNelis
Trage ED middelmaat, geen Ajax speler. Alsjeblieft geen leuke spelertjes van AZ of Heerenveen. Ajax blijkt te vaak voor dit soort spelers een stap te hoog.
1 0
Juanb
Nee hij is niet Ajax niveau maar kakkies niveau.
1 0
Ianovic
Onderbouw dat eens
0 0
Juanb
Larsson is een goede speler maar hij is niet beter dan onze huidige vleugelspelers
0 0
Ianovic
Ja als je het zo bekijkt heb je gelijk.
0 0
ram
Leuke speler maar ik denk niet goed genoeg voor Ajax. Hij zal soms voor je vlammen maar te vaak onvoldoende zijn, schat ik in. Ik zou om ieder geval niet écht blij zijn als hij zou komen.

Ik vind trouwens niet dat hij op het middenveld kan hoor. Misschien wel als '10' of schaduwspits maar zeker niet in ons systeem.
1 0
Bky
Nee, niet op de Feyenoord tour aub. We gaan net lekker met de scouting.
4 0
Ianovic
Just saying
0 0
Fieldman
ayoub is een goede. we moeten ook ervaring hebben. die jonge jochies zijn er nog niet klaar voor. wuijytens van az halen. rienstra ook kopen. die kan tenminste buffelen. verder nigel d j en van der vaart terughlane. ajax hart. van rhijn is ook altijd beter dan colombianen die de taal niet spreke

gr., neefje van frank de boer, enige toptrainer die we ooit gehad hebben
1 -1
AFCAsphere
Je vergeet Mike v/d Hoorn! Onze stormram. Kon altijd mee naar voren als het nodig was. Is momenteel aan het wegkwijnen op de bank bij Swansea.

Misschien Siem de Jong huren van Newcastle en op de '6' positie? We moeten wel iemand met body hebben.
0 -1
Bky
Rienstra? Die legt veel te veel risico in zijn spel.

Gudelj huren is een betere optie.
0 0
Tunajax
Hoop dat je sarcastisch bent met Gudelj?
0 0
Bky
Ik ben nooit sarcastisch!
1 0
Tunajax
Misschien gelooft Gudelj het, of zou dat hoop zijn?
0 0
Fieldman
Je zou met blok voor de verdediging kunnen spelen met Rienstra - Gudelj - Vormer. Die laatste is voor 7 miljoen wel op te halen. Dan kan Ziyech op '10.
0 0
Tunajax
Ben jij niet fan van de verkeerde club? Asjeblieft zeg een blok voor de verdediging, bah bah bah.
0 0
Fieldman
Het was een geintje :-)

Ik zou nachtmerries krijgen van dat middenveld.
0 0
Tunajax
Dan ben ik er wel goed ingevlogen, haha...
0 0
Bky
Duidelijk geen tactisch besef.
0 0
Tunajax
Inderdaad, ik zie in Nederland ook weinig rondlopen voor de posities waar Ajax zich nu in dient te versterken. Persoonlijk ben ik wel gecharmeerd van Rashica, alleen hebben we daar al genoeg goede jongens staan met Kluivert, Neres en Cerny
0 -2
Toon meer reacties