Geruchtenmolen: 'Ajax-scouts bekijken jongeling Kudus'

JesseTH, 28-06-2020 om 20:50, 90550 views, AS |

Shop nu het nieuwe Ajax-uitshirt 2020-2021!

De transfermarkt gaat voorlopig nog niet open, maar nu het voetbal vanwege de coronacrisis voorlopig stilligt, duiken de geruchten over mogelijke aanstaande transfers op. Richting en tijdens de transferperiode worden hier de laatste geruchten omtrent Ajax uit het buitenland geplaatst. Neem de geruchten wel met een korreltje zout!

Zondag 28 juni

'Ajax-scouts bekijken jongeling Kudus'

Volgens het Deense Ekstra Bladet hebben scouts van Ajax zondag uitvoerig gekeken naar Mohammed Kudus. De negentienjarige Ghanees wordt gekenmerkt door fysiek en technische kwaliteiten, welke ook Manchester United opgevallen zijn. Ook scouts van die club waren aanwezig. Het betrof een duel tussen FC Nordsjælland en Brøndby IF, waarbij Kudus onder contract staat bij laatstgenoemde.

Zaterdag 27 juni

'Ajax-verzoek ligt nog steeds bij Schwolow'

Ajax heeft volgens Dirk große Schlarmann, journalist bij Sky Sport Duitsland, nog altijd interesse in Alexander Schwolow. Echter schrijft Schlarmann ook dat de keeper van SC Freiburg wel oren zou hebben naar een transfer naar Schalke 04. 'Over de afkoopsom wordt opnieuw onderhandeld met Freiburg. Schwolow zou beslist niet vies zijn van een overstap naar Schalke. Hij heeft echter nog steeds verzoeken liggen van Ajax, Sevilla, Benfica en Hertha. Het doel is om in de aankomende week een beslissing te nemen.'

Vrijdag 26 juni

'Driehoekstransfer lonkt voor Onana'

Het is ineens goed mogelijk dat André Onana zijn transferwens in vervulling ziet gaan. Volgens Marca zou Valencia namelijk overwegen om Kepa Arrizabalaga voor twee seizoenen te huren. Dankzij deze huurtransfer zou een keeperscarrousel in gang gezet kunnen worden. Zo kan  Onana Kepa opvolgen bij Chelsea, terwijl Jasper Cillessen - nu de keeper van Valencia -  Onana op zijn beurt opvolgt bij Ajax. 

Woensdag 24 juni

'Ten Hag ziet Favre BVB-contract verlengen'

Het lijkt er niet op dat Ajax-trainer Erik ten Hag komende zomer de overstap maakt naar Borussia Dortmund. Volgens diverse media, waaronder Kicker, gaat Lucien Favre, de huidige trainer van de Duitse topclub, namelijk zijn contract uitdienen. Ondanks de uitschakeling in de Champions League en het mislopen van de Duitse titel lijkt Favre aan te mogen blijven als trainer van Borussia Dortmund. Daardoor is de komst van bijvoorbeeld Ten Hag, die in de wandelgangen werd genoemd als eventuele opvolger van Favre, voorlopig niet meer aan de orde. 

'AS linkt Ajax aan Japanner Kubo'

De Spaanse krant AS linkt onder meer Ajax aan Takefusa Kubo. De Japanner is eigendom van Real Madrid, maar speelt dit seizoen op huurbasis bij RCD Mallorca. Paris Saint-Germain wordt in het artikel genoemd als een andere club met interesse, maar volgen AS zijn er in totaal wel 29 clubs die belangstelling hebben voor Kubo.

Dinsdag 23 juni

'Ajax biedt elf miljoen op Igor Gomes'

Volgens Defensa Central heeft Ajax een bod van elf miljoen euro uitgebracht op Igor Gomes. De 21-jarige middenvelder van São Paulo maakt indruk in Brazilië en wordt vergeleken met Kaká, oud-speler van onder meer Real Madrid. Diezelfde club, de Koninklijke, heeft haar zinnen eveneens gezet op Gomes. Bovendien wordt zijn prijskaartje op vijftig miljoen euro geschat, waardoor de slagingskans van Ajax' bod twijfelachtig is.

Bekende journalist linkt Tagliafico aan Chelsea

Nicolás Tagliafico is serieus in beeld bij Chelsea voor de linksback-positie. Journalist Fabrizio Romano, gespecialiseerd in transfers, bevestigt dat de Argentijn een optie is bij de Londense club. Leicester City-verdediger Ben Chilwell is de nummer één-kandidaat bij Chelsea, volgens Romano. Mocht hij niet komen, dan wordt er overgeschakeld naar Tagliafico.

McTominay tekent bij

Of het wat betekent voor de toekomst van Donny van de Beek is moeilijk te zeggen, maar Manchester United heeft één van haar talentvolle middenvelders langer vastgelegd. Het gaat om Scott McTominay, die een nieuwe verbintenis tot en met de zomer van 2025 heeft getekend. Van de Beek werd een aantal keer gelinkt aan ManU. Zij en Real Madrid zouden de grootste kanshebbers zijn op de handtekening van de Ajacied. 

Maandag 22 juni

'Ajax wil Igor Gomes deze zomer gaan kopen'

Ajax zou naar verluidt binnenkort een bod gaan doen op São Paulo-middenvelder Igor Gomes, zo meldt Yahoo Esportes maandag. De Amsterdammers zouden al contact hebben gezocht met het management van de speler. Officieel is er nog geen bod gedaan, maar volgens bovengenoemde bron is dat een kwestie van tijd. Mogelijk gaat Igor Gomes nog meer kosten dan Antony - zestien miljoen met zo'n zes miljoen euro aan mogelijke bonussen - omdat hij ook over een Portugees paspoort beschikt, zo schrijft Yahoo Esportes.

Shop nu het nieuwe Ajax-uitshirt 2020-2021!

Denk jij dat Tottenham en West Ham United met 1-1 gelijkspelen? Zet in en krijg 6,45 keer je inzet terug!

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
3sterrenAjax1
oogt als een groot talent. wel nog een ruwe diamant. zou dan voor het middenveld moeten komen. spitsen hebben we in overvloed.
0 0
Meerkoet
'Ajax-scouts bekijken jongeling Kudus'
Kudos voor de scouting
4 0
EersteAanname
Net wat beelden van Kudus bekeken. Kende hem niet. Maar lijkt me een geweldige aankoop voor op het middenveld! Technisch, behendig, sterk, goede pass, overzicht, schot.. Afgaande op de beelden moet hij soms wat minder onbesuisd worden maar dat kan Ajax hem vast bijbrengen. Mensen hier die hem al wat langer volgen?
5 0
fc Barcelona_ke
leuke speler ja, maar hij speelt al jaar in de spits!
we krijgen straks weer gedoe als alvarez. is hij middenvelder? of is hij in de spits?
liever Propper en Nicolas Dominiquez. mooie combi!
0 0
Chesterson93
Dat wel, maar vorig seizoen volledig op 10 en dit jaar in de spits, en mag uitzakken naar de 10, zoals Tadic. Dus hij zou prima op het middenveld kunnen. Je hebt verder wel een 6 nodig, als Donny vertrekt.
0 0
chrisjuhhh
Bijna 1 juli
0 0
Ozymandias
Ik hoop dat als Onana vertrekt Ajax probeert om Nübel van Bayern te huren. Hij is véél te goed om daar een paar seizoenen op de bank te zitten en aangezien Neuer weer zijn normale niveau haalt en net zijn contract heeft verlengt lijkt de kans klein dat Nübel bij Bayern aan spelen toe zou komen. Ik ben normaliter geen groot voorstander van huren maar als Ajax hem voor één seizoen huurt kunnen ze Kotarski verhuren om hem klaar te stomen om Nübel op te volgen. Zo hoeft Ajax als Onana vertrekt geen doelman te kopen die de ontwikkeling van het talent wat al in huis heeft in de weg zal lopen. Nübel zou in de tussentijd een geweldige doelman voor Ajax zijn. Hij heeft (bijna) alle kwaliteiten die een doelman van Ajax nodig heeft.
0 0
DrFootball
Zou dat wel een mooie optie vinden, omdat het aantrekken van een doelman in mijn ogen weggegooid geld zou zijn. Je hebt al 3 talentvolle doelmannen in dienst.
0 0
chrisjuhhh
Ja maar wil en Bayern en Nobel dat wel ?

Stel Neuer raakt geblesseerd wat dan ?
1 0
Ozymandias
Dan hebben ze met Ulreich dezelfde (goede) back-up als de afgelopen seizoenen. Bayern had geen tweede doelman nodig maar heeft Nübel aangetrokken omdat hij een enorm talent is die Neuer op termijn op kan volgen. Als ze hem nu een paar seizoenen op de bank houden zal hij zich nauwelijks verder ontwikkelen.
0 0
chrisjuhhh
Aha ik snap je thanks .
0 0
louis60
Wordt een knotsgekke transfer periode.
0 0
Gooseman
Lekker AS. Kudus speelt niet bij Bröndby maar bij Nordsjælland.
3 -1
Rockpotje
Kudus lijkt me een hele goede aankoop. Die kan en de rol vervullen die Van de Beek vervult op 10 en als valse negen spelen zoals Tadić. Dat zijn twee posities die we vooralsnog alleen met andere types in kunnen vullen bij een blessure.
0 -3
MPAjax
het is meer een aanvallende middenvelder/ vooruitgeschoven spelmaker
0 0
BillSplate
Waar baseer je dit op? Heb je hem vaker zien spelen?
2 0
MPAjax
dat is kudus
0 0
Matzet
Kudus was toch die gozer waar laatst die Deense Ajaxsupporter het hier over had?

Kennelijk leest Overmars hier toch mee... En die enge John de Jong leest ook AjaxShowtime. Met z’n interesse in Jahanbaksh...
3 0
chrisjuhhh
hahaha zoiets dacht ik ook al .

Het is altijd achteraf wat de Jong van PSV doet .
0 0
Jonasajaxdenmark
Hi!
Your right, that I was takling about a player that Ajax should buy. I mentioned Kamal deen-sulemana. Both Players are Playing for FC Nordsjælland. Kudus is a fysically Strong player with a great teqnique. He can play as a number 9 and 10. Last year he was Playing as an offensive midfielder. This year as a number 9. He is considered being one of the most talented players in the danish Superliga. (I Think he performs best as a number 10).
Kudus will beomce FC Nordsjælland biggest sale this summer. I Think Nordsjælland Demands about 10 million euros for him this summer.
Kamal deen-Sulemana is as mentioned earlier This weekend a classic Ajax winger. He Is incredibly fast and He has dribling skills and comes easily past his opponent because of his acceleration and speed. Both players still has a lot to learn! Sometimes they want to much imstead of doping it simple. (They are eager to show Their talent and sometimes it gets too complicated instead of doping it simple). But they are very talented. Ajax could develope these players very well.
12 0
chrisjuhhh
Og fortæl det nu på dansk ;P
0 0
Jonasajaxdenmark
Haha, er du også dansker?
0 0
chrisjuhhh
nej, jeg er en rigtig hollander
0 0
Dolberg25
Die gozer kent m waarschijnlijk alleen door FIFA career mode.
0 -8
fc Barcelona_ke
Kubus speelt normalist een controlende middenvelder en sinds dit seizoen als spits.
0 0
Ajaxbrl
Best een aardig keepertje
0 0
TomAjaciedd
Geweldig dat Robben terugkeert bij groningen. Hoe gaat ie het doen denken jullie?
10 0
Deepblue
Moet het nog zien, maar hoop dat we hem nog even mogen zien op de Hollandse velden.
0 0
MPAjax
gaat er in de eerste helft van de eerste wedstrijd in de 20e minuut er al uit vanwege een meniscuus blessure en is daarna 3 maanden geblesseerd om vervolgens vervroegd met voetbal pensioen te gaan
0 -1
Danos
Nou dat hoop ik dus totaal niet, heb liever dat hij 34 wedstrijden speelt
0 0
michel76
Slagerij Martinez tegen de man van glas :P
0 0
Professor
Man van glas is erg vaardig en snel. En onze slager is niet echt rap. Maar hoop dat hij Robben in zijn zak heeft.
0 0
BillSplate
Ik hoop van harte dat hij heel de eredivisie aan gort speelt.
1 -1
Hans Kraay Jr.
Denk dat hij nog steeds wel wat kan met een bal. Maar verwacht niet dat hij een vol seizoen de kar trekt bij Groningen. En ben bang dat na een jaar niks er wel aardig wat blessures zullen volgen.

Maar gun hem nog wel een aantal mooie wedstrijden bij Groningen.
4 0
Kingoffdatoilet
Ik hoop dat er met hem wel wat voetbal in komt
1 0
ajaxrulesz
Robben op 85% procent is een regelrecht gevaar voor welke verdeidgiing dan ook in NL speciaal voor die van Psv met Viergever en Bosgacli.
3 0
ÁlvaroRecoba
Der Name ist Dirk, Dirk große Schlarmann.
0 0
mgtow
Große Schwanzmann
2 -1
fc Barcelona_ke
Die gaat voor schalke 04 kiezen! Lijkt me ook logische stap!
0 -1
ajaxrulesz
Logisch?Als het nou dortmund was. Schalke is niet meer de subtopper van de afgelopen jaren. Club is volledig in verval.
3 0
fc Barcelona_ke
Als je tussen schalke of ajax kiezen gaat die gewoon in bundesliga blijven spelen! Welke bundesliga spelers gaan nou naar eredivisie spelen? Alleen overbodige spelers of talenten
2 -1
ajaxrulesz
JA maar schalke speelt ook niet of nauwelijk europees. Dus deze keeper heeft de sterkte vn de competitie o p1 staan. Een AJax in een sterkte Beneligue had veel meer kans gemaakr op deze speler ben ik van overtuigtl. Allemaal te dankn aan de amateuristischer beleidsbekalers bij knvb.
0 0
ajaxrulesz
BLijft zon opgave om als internationale club wat ajax toch is, te zien ploeteren om een keeper van Freiburg die ajax prettig aan de hondenriem houd voor wat de tijd duurt. Zelfde verhaal met een spits van Gent waar Ajax ook al geen kans meer maakt dat zijn echt grote pijlers voor mij als fan en ook wel spirit om ervoor te zorgen dat onze competitie zsm verbeterd dient te worden. Dit ligt niet aan Ajax maar puur aan het feit aan gebrek aan professionaliteit als decennia lang bij de bestuurders van de Eredivisie. Grote talenten hebben gewoon onvoldoende vertrouwen ofdat hun stap naar de erediviisie wel een juiste is.
1 0
AlexIbarra
Als we Europees goed blijven presteren wordt onze aantrekkingskracht vanzelf groter en dat gaat sneller dan de hele eredivisie vooruit helpen.
Daarnaast hebben we maar 1,5 titel sinds 2014 dus eerst maar eens een abonnement op de schaal, én de gegarandeerde CL-plek die NL nu (soort van) heeft.

Verder helemaal met je eens.
1 0
Sterspeler
De Telegraaf meldt dat Ajax geïnteresseerd is in Alireza.
0 0
Cruijffthebest
Wie?
0 0
Sterspeler
Jahanbaksh
0 0
Cello
Als dit zou plaats hebben dan zitten we straks met Cillessen en Stekelenburg dus. Ik weet het niet hoor....lijkt me geen ideale situatie als je jeugdkeeper bent en hoopt op je kans.
0 0
amthree
En dan wij met de slechtste van de 3. Nee!
0 0
Adam24
Ik zie liever Klaassen terugkomen dan Cillessen. Het is best een goede keeper (Beste Nederlandse keeper nog steeds) hoor maar ik zie hem niet weer een stap maken na Ajax. Het wordt wel heel moeilijk, misschien wel onmogelijk, om Onana gelijkwaardig te vervangen. In mijn optiek had hij speler van het jaar moeten worden. Maar niet alleen qua spel maar ook in de interviews gaan we er hollend op achteruit met Cillessen.
0 0
MNJ7
Wie heb jij liever als Cillessen dan ?
0 0
Santiago
Luis Maximiano
1 0
fc Barcelona_ke
Van crombrugge bijv.
2 0
036AFCA97
Ben echt bang dat we straks meer met Cillessen, Klaassen en Vertonghen opgescheept worden.. Dat moet je toch niet willen? Als het geen oud-Ajacieden waren had er ook niemand om ze staan te springen.

Er zijn toch zat clubs die geld nodig hebben? Neem aan dat je uit de Ligue 1 wel een klasse spelertje kan weghalen hoor.
1 0
debarbaar
Hou toch op. Wat moeten wij nou met Cillessen. Gaat die man 75% van zijn salaris inleveren. We zijn toch niet volstrekt achterlijk.
3 0
MPAjax
gewoon overduidelijk dat ze doormiddel van kleine clubs structureel zwakker maken en oneerlijke scheidsrechters willen zeggen zie je nu wel we hebben nu eenmaal alleen maar "topclubs" die doorkomen, "het goed doen" dus is het beter om een super league te hebben
1 0
MPAjax
chelsea kreeg de uefa en de scheids mee, kan zo een van onze beste aanvallers weghalen en gaat nu voor de beste keeper

tyfus honden terwijl ze gediskwalificeerd behoren te zijn, die hele CL kan me gestolen worden, stelletje corrupte oplichters
3 0
Gerbrand
Ajax, PSV, AZof Fijenoord, de ploeg met de beste keeper wordt kampioen.( PSV jaren achter elkaar met Gomes, Ajax met Onana.
2 0
MPAjax
een goede keeper is het halve werk idd als je elftal uit vorm is kan een topkeeper de wedstrijd uit het vuur slepen
0 0
debarbaar
Ja doei. Dat is wel erg simpel geredeneerd. Ik kan honderd clubs en kampioenschappen vinden waarbij er een Jan Doedel op doel stond.
0 -2
Rockpotje
En Feyenoord met Jones........
3 0
NelsonAFCA
Onana moet niet naar Chel$ea gaan.
3 -1
Ozymandias
Ik schreef een paar dagen geleden dat ik hoopte dat Arsenal een team om Guendouzi heen zou bouwen maar nu lees ik dat Arsenal hem niet tegen zou houden als hij naar een andere club wil. Ongelofelijk wat een wanbeleid ze bij Arsenal voeren. Guendouzi hoort samen met spelers als De Jong bij de meest talentvolle middenvelders van zijn generatie. Als ik het bij een Europese topclub voor het zeggen had zou ik direct voldoen aan de 40 miljoen euro die Arsenal voor hem wil. De enige Europese topclub die hem niet kan gebruiken is Barcelona aangezien ze met De Jong al een jonge speler hebben van dat type en juist een ander type nodig hebben om het middenveld met Busquets en De Jong aan te vullen.
0 -1
Knalpot
Ik denk dat je bij deze speler toch fout zit, ik krijg altijd een Flamini gevoel bij deze speler, getalenteerd dat zeker maar betwist het zeer of hij voldoende stappen gaat maken om een grote meneer genoemd te worden.
0 0
DUDE92
Grappig, ik vind hem juist één van de meer overschatte spelers van die leeftijscategorie. Absoluut niet zo talentvol als Frenkie (of bedoelde je Siem, dan ben ik het wel met je eens). Zou me oprecht verbazen als Guendouzi uitgroeit tot een bepalende speler bij een topclub. Wel denk ik dat Arsenal er goed aan zou doen om hem te behouden, want een betere optie hebben ze nu niet. Jammer dat Torreira na een uitstekend begin toch is gaan tegenvallen.
1 0
ram
Ik ben het vaak met Ozy eens maar nu zit ik meer in deze hoek. Ik vind Guendouzi vaak wel aardig maar zelden geweldig; helemaal eens met jouw verhaal over hem.
0 0
Ozymandias
Sinds Arteta de hoofdtrainer is speelt Guendouzi matig (en minder) maar onder Emry was hij een genot om naar te kijken. Zelden een middenvelder gezien die zo rustig blijft wanneer hij met een tegenstander in zijn rug een bal wordt aangespeeld.
0 0
ram
Hmm, ja... dat heeft ie wel. Maar verder vind ik het allemaal echt niet zo bijzonder. Ik vind het een typisch net-niet talent.
0 0
DrFootball
Bij Real loopt ook best een aardige Uruguayaan ;)
0 0
Ozymandias
Als ik Guendouzi kon aantrekken maar Valverde daardoor naar de bank zou verhuizen zou ik daar geen moment over twijfelen. Valverde is een groot talent maar ik vind talenten als De Jong en Guendouzi van een niveau apart.
0 -1
ram
Ik vind Valverde echt een stuk beter dan Guendouzi op het moment hoor. Zonder twijfel. En De Jong is natuurlijk ongelooflijk veel beter dan Guendouzi.
0 -1
Matzet
Ik zou altijd Valverde prevaleren boven Guendouzi.
2 -1
Joseph
Prima idee, maar dan staat er nog een rekening open van ongeveer 25 miljoen voor Onana..
1 0
ram
Niemand heeft het er toch over dat de driehoektransfer een ruil wordt? Volgens mij is er gewoon sprake van transfersommen tussen Ajax en Chelsea en Ajax en Valencia, als dit doorgaat.

Uiteraard hoop ik dat Onana blijft en volgens mij is dat best een optie. Anders vind ik Cillessen ook wel een goede optie. Ik vond hem geweldig bij Barca - er was zelfs even twijfel of hij of Ter Stegen eerste keeper moest worden - en ook in Oranje is hij prima.
Andere goede vervangers zijn uiteraard ook welkom. Als er maar een topkeeper komt.
0 0
Joseph
Het is niet de eerste keer dat verwezen wordt naar zielige rijke clubs die spelers willen ruilen omdat ze zo weinig geld hebben. Maar je hebt gelijk, ik verwacht dat ze zullen begrijpen dat Onana minstens het dubbele waard is van Cillessen.
0 0
ram
Tuurlijk. Onana zal voor ongeveer 50 gaan, schat ik. En dan kan Ajax Jasper halen voor pakweg 20.

Hiermee zeg ik overigens niet dat Ajax dat moet doen hoor. Ik heb geen keepers gescout en weet niet wie haalbaar/beter is. Ik kan me voorstellen dat er vergelijkbare en/of betere opties zijn, waarschijnlijk ook voor minder geld.
0 0
AjaxDaniel
Dit dus. Dat betekent dat Valencia Cillessen tussen de 30 en 40 miljoen waard vindt. Valencia heeft veel te veel betaald voor hem (35 miljoen terwijl zijn marktwaarde toen 18 miljoen was). Inmiddels is hij zelfs nog maar 14,5 miljoen waard en dat vind ik een veel reëlere prijs voor hem. Marktwaarde zegt natuurlijk niet alles maar voor een inmiddels 31-jarige keeper vind ik het een goed bedrag.
0 -1
DrFootball
14,5 miljoen voor een keeper van 31. Cillessen pakt nooit een onmogelijke bal. Doet hij dat wel een keer dan staat dat gelijk uitgemeten in alle kranten in Nederland. Zelfs ballen die hij zou moeten hebben gaan er gewoon in bij hem. Daarnaast pakt hij ook nooit een strafschop. Voor 14,5 miljoen zijn er vast betere keepers op te pikken.
1 -2
Gerbrand
Mee eens. Maar keepers beoordelen schijnt heel erg moeilijk te zijn , zie de beoordelingen die Steek krijgt. Cillesen komt voor Ajax te kort maar Steek nog veel meer.( hoewel als tweede of derde keeper misschien)
1 -2
DrFootball
We hebben weer een nieuwe term; driehoekstransfer. En dan zijn wij 'spekkoper' met Cillessen. Ben ik nou de enige die hoopt dat Cillessen niet terugkeert. Hij is 31 jaar en nog steeds niet heel indrukwekkend.
2 -1
Gerbrand
Heel erg met je eens!
1 0
Lazell
Waarom willen ze in Valencia toch zo graag af van Cillessen, dat zelfs Kepa de betere optie is.

Ben nooit echt fan geweest van Cillessen. Ook nooit tegenstander. Lijkt alsof hij per seizoen toch een stuk of 10 houdbare ballen doorlaat. Is wel uiterst betrouwbaar in de ballen die hij wel moet hebben, maar is geen puntenpakker. Voor dat geld heb ik liever een toptalent, die dan af en toe een houdbare bal doorlaat, maar wel af en toe een onmogelijke bal stopt. Per saldo zal het aantal tegengoals ongeveer gelijk zijn, maar hij kost veel minder en levert uiteindelijk meer op.
1 0
DS
Gooi dan maar gewoon Scherpen voor de Leeuwen.
Cillessen is een leuke keeper, je weet wat je krijgt, maar ook niet meer dan dat.
1 -2
ram
Want het moet echt of Cillessen of Scherpen zijn? Lijkt me niet he...
0 0
milan-jantje
Zie dan toch echt liever een andere keeper komen dan Cillessen.
2 -1
Toeschouwer
Laat Ten Hag nou blij zijn dat ze vriend Overmars bij Ajax het voor het zeggen heeft. Anders trainden hij gewoon rechter rijtje.
Ten Hag gaat hem niet worden Europesche top/ sub top. Droom lekker verder met die broodje aap verhalen
0 -8
godlike
Misschien moet je even terug naar school.
0 -1
Ozymandias
Laat Ajax nou blij zijn dat Overmars een geweldig oog voor talent in trainers heeft. Hij was voorstander van het aantrekken van Bosz en Ten Hag (en diens assistent Schreuder) voor het eerste en Keizer, Reiziger en Vd Gaag voor Jong Ajax en al die keuze's hebben goed uitgepakt met een Europa League finale, een halve finale in de Champions League, twee eerste plaatsen in de Eredivisie, een bekeroverwinning en als leuk extra'tje een kampioenschap met Jong Ajax in de Eerste Divisie.

De enige keuze die slecht heeft uitgepakt was de aanstelling van Keizer als hoofdtrainer van het eerste en dat was de keuze waar Overmars een tegenstander van was. Zelfs de hier op AjaxShowtime hard aangepakte keuze om Heitinga als trainer van de o19 aan te stellen blijkt een goede keuze te zijn geweest (gezien de individuele ontwikkeling die de talenten onder Heitinga door hebben gemaakt).
7 0
chrisjuhhh
Kijk uit wat je zegt hoor over Heitinga , anders staan ze op de dam te demonstreren die van AS .
2 -1
Ar
Met hoeveel spelers gaan we inmiddels het nieuwe seizoen in?
Volgens mij is er helemaal geen geld iemand te kopen tenzij er flinke miljoenen gemaakt wordt met de verkoop van een aantal spelers. En dan nog is de vraag hoe groot de noodzaak is versterking te kopen. Gaat een Dest dan heb je nog Mazraoui, en Veltman die daar ook kan. Gaat Nico dan lijkt Martinez de beste optie, want je vind niet snel een back van dat kaliber. Dan kan het trio Gravenberch, Ekkelenkamp en Eitingh vechten om het vrij gekomen plekje.
Wat de vervanging van Ziyech betreft zal dat intern opgelost moeten gaan worden. Je kan Tadic naar links of naar 10 halen en dan een van de spitsen opstellen. Labyad, Lang zijn opties en wie weet hoe snel Anthony en Unuvar zich ontwikkelen.
0 0
Amp
Haha waarom zouden ze hem aan een eredivisie club verhuizen? Speelt prima bij mallorca, real zal m aan een spaanse subtopper moeten verhuren voor de weerstand. Enige reden dat ie naar ajax zou komen is als hij per se zelf weg wil en ajax zelf een buitenspeler verkoopt, maar zelfs dan zie ik niemand op huurbasis komen
0 0
Mokumnorth
Kijk is echt mijn droom aanwinst, maar alleen als we hem kunnen kopen.
0 0
AFCA-B93
Leuke speler maar lijkt me niet echt een optie. Talenten huren doen we (hoop ik) niet en verkopen voor een degelijke prijs doet Real hem ook niet. Case closed denk ik.
1 0
Dolblij
"De Japanner is eigendom van Real Madrid".

Wat een wereld.........
2 -1
ram
Ah joh... In het voetbal is dat toch heel normaal (in iedere sport, trouwens). Er is ook niets mis mee. Die jongens zijn niet bepaald slaven natuurlijk.
0 0
036AFCA97
We worden alleen maar gelinkt aan aanvallers. Zie liever een centrale middenvelder komen of een top verdediger voor naast Blind. Of zien jullie Schuurs of Botman daar liever spelen?
2 0
DT10
AS linkt Kubo aan 29 clubs (waaronder Ajax).

Ajaxshowtime: “AS linkt Kubo aan Ajax”
2 0
DrFootball
Lijkt me weer zo'n gerucht uit de dikke duim. Speelt als rechtsbuiten en daar hebben wij Antony al voor gehaald. Neres, Tadic, Promes, Danilo en Hansen kunnen er ook spelen. Lijkt me geen positie waar de prioriteit ligt.
0 0
NelsonAFCA
Is Igor Gomes al binnen?
2 -1
14AJAX14
een creatieve middenvelder is zeer welkom idd
0 0
Cruijffthebest
Gomes is geen creatieve middenvelder, meer een middenvelder ala Frenkie de Jong en we hebben een soort Ziyech nodig........dus, Roberto Alavarado!
0 0
Amp
Als ie type frenkie is, hebben we juist hem nodig. Voor ziyech zijn positie zijn met al meerdere. Wel blij dat je weer eens met een verrassende naam aan komt zetten
0 0
DrFootball
Het bod is verhoogd naar 25 miljoen, omdat Ajax niet uitgelachen wil worden door Braziliaanse journalisten.
0 -1
Lazell
Dat zou wel de domste reden zijn om je bod te verhogen trouwens :)
1 -1
TurboUrby
Dit lijkt me meer een type dat een beetje hangend vanaf de flank zn acties maakt en geen jongen die in de drukte creatieve oplossingen kan vinden of het moet hebben van korte passing. Dus niet het type waar we behoefte aan hebben. Style over substance speler. OP dit moment in zijn ontwikkelimg althans. Heeft duidelijk talent, maar we hebben een speler nodig die graag bij de opbouw wordt betrokken en niet iemand die op hoop van zegen met de bal gaat lopen.

Als we dan toch een Gomes willen halen zie ik liever Angel Gomes van United komen. Transfervrij, op zoek naar perspectief, en meer een korte-combinatie voetballer.
0 0
Ozymandias
Gomes is een speler die makkelijk wegdraaid bij een mannetje in zijn rug en een directe tegenstander met de bal aan de voet kan passeren. In de wedstrijden die ik van Gomes zag (om naar Antony te kijken) haalde hij de bal vaak op eigen helft op om hem hoger op het veld bij een teamgenoot af te leveren. In dat opzicht is hij qua type dus een beetje een postbode maar vorig seizoen had De Jong in die rol een enorme waarde. De Jong had alleen ook verdedigend een enorme waarde en ik kan niet inschatten of Gomes verdedigend genoeg toe zou voegen om in die rol te kunnen spelen.
2 0
TurboUrby
Mwah, Frenkie is meer een passer die gaat lopen als hij geen directe pass vooruit kan geven. Gomes lijkt meer een gevalletje lopen om het lopen. Zie weinig opbouwende skills of intelligente oplossingen in de drukte. Lijkt gewoon een typische momenten-voetballer die goed gebruik maakt van het feit dat elke wedstrijd in Brazilie zich afspeelt op een speelveld van 80 meter en in een slakken tempo. Oogt ook een stuk trager qua voetenwerk dan bv Frenkie. Denk dat ie bij Ajax in eerste instantie hangend op links zou spelen en daar hebben we denk ik weinig behoefte aan.
0 0
Ozymandias
Ik vind de grote kracht van De Jong hoe hij met zijn dribbels tegenstanders naar zich toe trekt om vervolgens met een pass de teamgenoot die daardoor vrij is komen te staan te vinden. Op het moment dat hij niet van die dribbels gebruik kan maken is zijn passing ook een stuk minder. Daarom heeft hij ook meer moeite met de speelstijl van Barcelona waar hij hoger op het veld is komen te spelen en hij sneller de bal het werk moet laten doen. Hij dribbelt daar nog ongeveer net zo vaak maar dat zijn vaker dribbels in de kleine ruimte in plaats van (zoals bij Ajax) vanaf de eigen helft.

Dat Gomes niet van hetzelfde niveau als De Jong is lijkt me duidelijk. Dat zijn weinig spelers van die leeftijd aangezien De Jong één van de grootste talenten van zijn generatie is maar qua type doet Gomes me wel aan hem denken. Volgens SciSport dribbelt hij trouwens minder vaak met de bal dan De Jong maar zijn die dribbels wel belangrijker aspect van zijn spel.
1 0
MPAjax
viel me ook op
0 0
Ozymandias
Ik ben tegen de komst van een nieuwe middenvelder zolang Tagliafico of Vd Beek niet is verkocht maar mocht Henrique of Gomes naar Ajax komen dan zou Ajax zich profileren als één van de belangrijkste Europese clubs voor Braziliaanse talenten die niet direct de overstap naar de top van Europa kunnen maken. Ajax zou zich dan in een rijtje met onder andere Benfica, FC Porto en Shakhtar voegen. Als na Neres ook Antony, Giovanni en Henrique of Gomes via Ajax een vaste waarde voor het Braziliaans nationale elftal worden kan Ajax misschien wel dé club voor dat kaliber van Braziliaanse talenten worden.
2 -3
chrisjuhhh
ik ben dit best wel eens met je , want soms moet je durven om stappen te kunnen maken.

Nu ben je wel altijd afhankelijk van wat je haal en ik vind dat wat je haalt beter moet zijn dan wat je in de jeugd heb lopen.
0 0
Chiesaneres11
Jij bent van mening dat je middenveld goed genoeg is?? Imo is dat je minst bezette linie. Eens dat er eerst spelers weg moeten om door te selecteren. Als je kwaliteit nu kunt krijgen voor minder geld moet je het gewoon doen! Eiting,Marin zijn echt twijfels qua niveau! Labyad mag nu toch ook vertrekken lijkt me(lastig door riante salaris wat ze gegeven hebben) Laten we hopen dat wij idd de spelers die niet meteen naar top kunnen hierheen halen. Aangevuld ook met NLse spelers(jeugd of aankopen). Bv Wijndal lijkt me goede vervanger voor Nico.
3 0
wladimir
Labyad heeft nog geen kans gehad. Hij heeft idd een riant salaris en zal niet vertrekken. Labyad mag Ziyech doen vergeten. Lukt dat niet dan kan Tadic het proberen. Ook Lang, Ekkelenkamp en Ünüvar staan te trappelen. Onderstaande ploeg is goed genoeg om niet door het ijs te zakken in de Champions League en kampioen te worden. Op Alvarez, Magallan, Tagliafico en Marin na niemand verkopen, maar ook niet kopen.

Onana
Mazraoui
Veltman
Blind / Botman
Martinez
van de Beek
Eiting / Blind
Labyad / Tadic
Neres
Tadic / Traoré
Promes
0 -4
Chiesaneres11
Haha 2jr lang geen kans gehad?? Kans verdienen zegt eth! Eiting chronisch gebless en komt qua loopvermogen tekort(qua passing wel goed) 21jr en kraakbeenschade ga jij nooit 3x pw kunnen spelen. Ekkelenkamp is niet niveau wat je moet willen in je 1e elftal(groningen ofzo) Niet eens met je dus...
1 0
Ar
Bergkamp hebben ze jaren lang in geïnvesteerd en brak pas na drie seizoen door in de basis. Jonk was 24 toen ie doorbrak in de basis. Eitingh en Ekkelenkamp moet je niet te snel afschrijven. Niet alle talenten staan er meteen op hun 16de of 18de, zoals De Ligt en Dolberg, en dat is dan ook nog geen garantie voor de toekomst. Zie Bazoer, Ghazi, Fischer, Boilesen, en noem maar op.
0 -1
Chiesaneres11
3jr?? Haha gast die werd uit schoolbanken gehaald om bij 1e te komen...was op 18e basisspeler hoor! Jonk kwam pas later bij Ajax hoor en daarvoor flink wat wedstr bij Volendam in 1e. Laat ik zo zeggen ik zie in die 2 boys de potentie niet om basisspelers te worden bij Ajax(als we op dit niveau blijven en niet inkakken qua geld) Spelers kunnen altijd problemen krijgen fysiek/mentaal. Moeten gewoon doorselecteren en de grote talenten met ervaren spelers en buitenlandse toptalenten(bv Antony) kopen en daar mooie mix van maken! Dus middelmaat verkopen aan bv groningen met doorverkoop. Dit is maar mijn mening he;)
0 -1
Ar
Op z’n 18de had Bergkamp misschien 1 keer een basisplaats vanwege blessures. Doorbrak kwam pas in 1990. Zat er al bij vanaf ‘87. Dus ja 3 jaar.
0 0
Ozymandias
Ik vind dat als er verder niemand uit de basis vertrekt Ajax ervoor moet kiezen om Eiting, Lang en Gravenberch met elkaar de concurrentie aan te laten gaan voor de derde positie op het middenveld (naast Vd Beek en Martínez). Ik zou Labyad en Marin verkopen zodat er ruimte wordt gemaakt voor talenten als Jensen en Taylor. Het is enorm belangrijk dat de komende twee seizoenen de doorstroom van talenten zo soepel als mogelijk verloopt zodat Ajax van die periode gebruik kan maken om een fundament te leggen voor een toekomstig elftal met de toptalenten uit de 2001-2003 lichting. Zoals Bosz en Keizer het fundament hebben gelegd voor het team met de toptalenten uit de 1997-1999 lichting waardoor Ajax vorig seizoen de halve finale van de Champions League kon halen.
1 -1
Chiesaneres11
Eens dat talenten kans moeten krijgen..bij blessures of schorsingen of minuten bij ruime voorsprong(ipv hunt of vorig jaar siem..) Als talenten goed genoeg zijn spelen ze aankoop ook eruit toch. Eiting komt gewoon tekort ook in ze fysieke toestand(knie met schade) Lang,Gravenberch,Jensen,Taylor moeten alles nog bewijzen he..eerst zorgen dat ze te goed zijn voor jong en dan net zoals Gravenberch ze kansen krijgen/pakken. Basisteam moet gewoon zo hoog mogelijk niveau zijn dat talenten op tenen lopen en beter worden(qua mee trainen). Gaat nog genoeg gebeuren op de markt en bij ons denk ik. Lb en cm erbij sowieso(voorin keuze zat of moet echt buitenkans zijn voor nr9)
0 0
Daminem
Ik zit zo eens dat Plan Cruijff door te nemen. Veel supporters trekken in twijfel of dat nog steeds wordt gevoerd. In het Plan staat de doelstelling van de jeugdopleiding is dat er ieder jaar 3 kwalitatief hoogwaardige jeugdspelers worden afgeleverd die direct inzetbaar zijn voor het eerste elftal. Als je kijkt naar de afgelopen - pak m beet - 5 jaar. Hoe vinden we dat deze doelstelling gehaald? Ik heb even een overzicht gemaakt van de 'jeugdspelers' die het eerste hebben behaald.
2015-2016 Donny van de Beek, Mitchell Dijks, Anwar El Ghazi, André Onana
2016-2017 Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Nouri, Pelle Clement, Justin Kluivert
2017-2018 Jurgen Ekkelenkamp, Noa Lang, Noussair Mazraoui, Kaj Sierhuis, Dani de Wit, Azor, Matusiwa
2018-2019 Ryan Gravenberch
2019-2020 Sergino Dest, Jurriën Timber, Sontje Hansen, Naci Ünüvar
1 0
chrisjuhhh
zeker wat er nog tegen aanzit .
0 0
willycicci
Die Gomes lijkt een beetje op Mauro Junior als ik zo kijk naar de filmpjes die beschikbaar zijn. Middenvelder die alles voetballend wil oplossen met veel flair en drang naar voren.

Zelfde leeftijd alleen lijkt Gomes fysiek verder. Mauro heeft meer ervaring en het zijn beiden jeugdinternationals.

Is het een heel gekke redenering om dan te denken dat het huidige niveau aardig bij elkaar in buurt zal zitten.
1 0
bremovic
11 miljoen lijkt mij sws al te weinig
0 0
Van Reenen
Je weet net zo min als ik of het over euro, real of dollars gaat. Gaat het over real dan is deze munteenheid 0,17 eurocent. Dus is elf miljoen een aardig (openings)bod.
0 0
grensjager
William is ook transfervrij... aanwinst die er gelijk staat
0 -1
AFC34
Is oud en Brazilianen zijn over het algemeen broodvoetballers, zal wel naar china oid gaan. Overigens vind ik Neres nu al beter
0 0
Ardoe
En Liverpool zou inmiddels ook interesse hebben getoond.... Vraag me af wat er van die 11 miljoen klopt, die bedragen bleken in het verleden ook uit de lucht gegrepen. Als Madrid en Liverpool er achteraan zitten, weet je dat 11 miljoen nooit afdoende is.
0 0
Ajax27
Gomes, wel even een lekker spelertje om te zien zo in de filmpjes. Creatieve aanvallende middenvelder. ALS vd Beek gaat is dit een enorm goede optie. ALS hij niet gaat, dan is er gewoonweg te weinig plaats in de selectie. Zou ten koste gaan van een eigen talent. Wel een speler die sowieso maar 1-2 jaar blijft. Als ie zich in de kijker speelt bij een grote Europese club is ie weg. Maar goed, 1 of 2 jaar genieten voordat Unuvar gereed is om het stokje over te nemen, ik vind het prima.
0 -1
Willamys
are making jokes about the fact that Ajax wants Igor Gomes with low value offers. journalists here in Brazil have criticized 9 São Paulo for the way that Ajax buys players from the Brazilian club at very low prices.
0 0
DrFootball
Don't believe everything that is written in the paper. It is a rumor, nothing more. It isn't confirmed by Igor Gomes, Sao Paolo or Ajax that there is made an offer. Fact is that Ajax is not paying 50 million for 1 player. Antony is one of the most expensive player in history of the club. Minimum 15,75 and with bonuses 21,75 million euros plus 20% of the profit of the sale in the future. Ajax is a rich club but we don't to pay to much!
0 0
Ajax4life16
Yeah okay i understand where youre coming from, but what do you think is a realistic offer then. You previously stated that the upper limit price was 50 million, but thats never going to happen. Personally i feel 16/20 million is a fair price for gomes, especially when he’s from a club like sao paolo who isnt performing very well financially
0 0
Santiago
I don't see the problem regardless. If we make an offer on a player they can reject it if they are of the opinion that it's too low. We are not a charity that has to offer a certain minimum price for a player. It makes perfect sense to get him for as cheap as possible.
0 0
Toon meer reacties