Rondom: Van der Meijde werkt zich in het zweet

ThijsZwagerman, 07-06-2020 om 12:30, 15160 views, AS |

Shop nu het nieuwe Ajax-uitshirt 2020-2021!

Tussen al het belangrijke nieuws en reacties rondom Ajax kun je in de loop van de week best het een en ander missen. Geen zorgen, want Ajax Showtime houdt je op de hoogte van de laatste kleine nieuwtjes en gebeurtenissen (voor app-gebruikers hier de link voor optimaal beeld en geluid).

Zondag 7 juni

Van der Meijde werkt zich in het zweet

Oud-Ajacied Andy van der Meijde gebruikt de zondagochtend om zich van zijn sportiefste kant te laten zien. De voormalig buitenspeler heeft zich zichtbaar in het zweet gewerkt tijdens een training en spoort anderen op Instagram aan hetzelfde doen. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

#SundayMotivation met @andyvandermeijde7 💪🏼 Wie gaat er net als de oud-Ajacied ook iets sportiefs doen vandaag? 👇🏼 (Video: Instastory @andyvandermeijde7) #VanderMeijde #Training #Fit #Ajax

Een bericht gedeeld door Ajax Showtime (@ajaxshowtimeinsta) op

Vrijdag 5 juni

Minister Van Rijn prijst KNVB

Minister Martin van Rijn van Medische Zorg heeft zich op Twitter positief uitgelaten over de KNVB. De bond presenteert vrijdag het plan om de voetballerij door de coronacrisis te loodsen. Van Rijn prijst dat. 'Goed dat de KNVB aangeeft dat ze grotendeels zelf de financiële problemen in het betaald voetbal kunnen oplossen. Het voetbal drijft veelal op de inkomsten van wedstrijden met publiek. Voorlopig is dat helaas niet mogelijk.'

Donderdag 4 juni

Dest kan een aardig potje drummen

Op Instagram blijkt donderdag dat Sergiño Dest meer kan dan alleen buitenspelers uitschakelen. De rechtsback kan namelijk heel aardig drummen, zo blijkt uit een filmpje op zijn Instagram, waarin de negentienjarige 'happy birthday' te gehoren brengt met een aantal muzikanten.  

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Voor al uw feesten en partijen: @sgd_2 😬🥁 #dest #drums

Een bericht gedeeld door Ajax Showtime (@ajaxshowtimeinsta) op

Woensdag 3 juni

Danilo traint in Brazilië

De selectiespelers van Ajax genieten momenteel van hun vakantie, voordat zij binnenkort weer zullen starten aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen. In drie blokken werkt Ajax toe naar het nieuwe voetbalseizoen en daarvan is nu één blok achter de rug. Danilo Pereira gebruikt zijn vakantie om terug te keren naar Brazilië en werkte in zijn vaderland woensdagmiddag op het onderstaande, fraaie veldje een individuele training af.

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Op dit veldje in Brazilië werkte @danilo_pereira woensdagmiddag een individuele training af 👌🏼💪🏼 #Danilo #Training #Stayfit #Ajax

Een bericht gedeeld door Ajax Showtime (@ajaxshowtimeinsta) op

Mogelijk standbeeld Ziyech bij sc Heerenveen

Journalist Edward Jorna van het Friesch Dagblad pleit voor een standbeeld van Hakim Ziyech op het sportcomplex van sc Heerenveen. 'Hakim Ziyech is een weergaloze voetballer. De beste voetballer van de Eredivisie in het laatste halve decennium', schrijft Jorna. 'Die voetballer kreeg dus een groot deel van zijn opleiding op sportpark Skoatterwâld. Daarom zeg ik: voor die 1,8 miljoen euro solidariteitsbijdrage die Heerenveen binnenkort ontvangt voor de transfer van Ziyech van Ajax naar Chelsea is - corona of niet - vast wel een mooi bedragje aan de kant te leggen voor een goede kunstenaar. Een standbeeld van Hakim Ziyech op sportpark Skoatterwâld. Als symbool dat niets onmogelijk is.'

Dinsdag 2 juni

#BlackOutTuesday

Dinsdag gaat de hashtag 'BlackOutTuesday' viraal. Deze hashtag is een actie tegen racisme. De laatste dagen waren er meer acties tegen racisme. Zo was er afgelopen maandag ook een druk bezocht protest op de Dam. Onder meer Edwin van der Sar, Donny van de Beek, Sergiño Dest en Ajax deden mee aan de actie en deelden de hashtag. 

 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

👊🏻👊🏼👊🏽👊🏾👊🏿 #blackouttuesday

Een bericht gedeeld door Donny van de Beek (@donnyvdbeek) op

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

#blackouttuesday

Een bericht gedeeld door Sergiño Dest (@sgd_2) op

 

 

Ajax blikt terug op historische winst

Het is dinsdag 49 jaar geleden dat Ajax de Europa Cup I won. Dit deden de Amsterdammers in 1971 voor het eerst in de historie van de club. Het Griekse Panathinaikos werd in Londen met 2-0 verslagen door spelers als Johan Cruijff en Sjaak Swart. Reden voor Ajax om stil te staan bij deze historische dag. 

 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram

Legends everywhere, European Cups everywhere... 🏆😍 #OnThisDay in 1971: The biggest 𝙒 possible!

Een bericht gedeeld door AFC Ajax (@afcajax) op

Maandag 1 juni

Ajax kijkt terug op laatste wedstrijd Van Gaal

Het is vandaag (maandag) 23 jaar geleden dat Louis van Gaal voor het laatst als trainer op de bank van Ajax zat. Thuis werd Vitesse met 4-0 verslagen. Op Twitter deelt de club beelden van het afscheid van de succescoach, die met Ajax in de jaren negentig drie Europese prijzen, zeven nationale trofeeën en het WK voor clubs won. 

Delen!
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Noxin
Logisch, Ziyech was bij Heerenveen jarenlang een boegbeeld en is toendertijd met een groots afscheid vertrokken. Oh wacht.

Afijn, 36 wedstrijden en een vertrek door de achterdeur lijkt me geen reden voor een standbeeld.
5 -1
Ajaxxxisdebeste
Sorry maar slaat nergens op...
4 -1
Woodenshoe1
Lijkt me nogal wat overdreven, een standbeeld voor Ziyech in Heerenveen...
5 0
Jariiii
Absurd. Deuger.
5 -2
ElPistolero9
Leuk, ze hebben weer iets verzinnen waardoor iedereen weer fijn aan hun insta-volgertjes kan laten zien wat voor goeie mensen ze wel niet zijn (zonder enige moeite te hoeven doen). Lekker meelopen in de hype en de weldoeners kunnen weer met een goed gevoel naar bed
11 -9
Lazell
Dit is geen op zichzelf staand incident he. Als dat zo is, zou ik zeggen 'prima, zet die vent in de gevangenis en klaar', geen media circus voor nodig en iedereen weer over op de orde van de dag. Maar in de VS worden stelselmatig donkere mensen veel meer onderworpen aan onnodig politiegeweld dan blanke mensen. Mensen zijn daar anno 2020 nog steeds niet gelijk. En dat komt keihard aan voor elk donker persoon in de VS, omdat ze weten dat op elke willekeurige dag iets soortgelijks bij hun kan gebeuren. Stel je eens voor dat je verkeerd parkeert, je maakt een flauwe opmerking en opeens zit er iemand met een blauw pakje op je in te meppen en die andere 3 blauwe pakjes houden het publiek weg zodat die ene lekker met zijn stok tekeer kan gaan en het onder agressie van jou kan wegschuiven. Er zijn talloze voorbeelden van zulk politiegeweld in de VS.

Maar het dreunt niet alleen daar door. Hier in NL worden de mensen met een ander kleurtje met de neus op de feiten gedrukt dat ze hier, minder erg maar wel stelselmatig, minder kansen krijgen dan de overige blanken. Dat doet enorm pijn, zeker als je de beste intenties hebt zoals 95% van de mensen met een kleurtje. Natuurlijk verneukt een deel het, maar de rest doet het prima en krijgt dezelfde behandeling. Dat is toch om iets om je zelfs als blanke ontzettend boos over te maken?

Voor deze mensen komen de heren op. Hoe groter de groep is die hier tegen opstaat, hoe groter de druk wordt op mensen die dit in stand houden. Je doet alsof Donny en vd Sar niet zelf kunnen nadenken en gedreven zijn door goedkeuring van anderen, maar dat is nergens op gebaseerd behalve je eigen vooroordelen. Het gaat niet om meneer Floyd, maar over alle mensen in de wereld die gediscrimineerd worden op welke manier dan ook.
6 -8
Deepblue
Hoop dat ze dan gedreven zijn wanneer een Joods restaurant in hun eigen stad gesloopt wordt.
0 0
Chesterson93
A M E N.
1 -1
Ajacied33
Mooi gezegd
2 -6
EWJM
Oh, ik wist niet dat jij precies op de hoogte bent van de reden waarom o.a. Edwin en Donny en Sergino dit gepost hebben? Wat ontzettend simpel en denigrerend om er maar meteen van uit te gaan dat ze het alleen maar doen voor een beetje aandacht en wat goedkeuring. Is het ooit wel eens in je opgekomen dat het ook mogelijk is dat ze dat doen omdat ze gewoon een statement willen maken?

Doe jij dan ook alles wat je doet voor de aandacht en de likes? Nee toch?
6 -6
AjaxNoo1
Jullie zijn zo goed in Bagatiliseren en jammer genoeg moedwillig erg slecht in dingen vanuit iemands ander perspectief te zien en erg beperkt qua Inlevingsvermogen.

Zolang jij en de jouwe het maar goed hebben maar fok de rest of zoiets..

Er is altijd wel een excuus te vinden of een manier om wat slecht is goed te praten.
Dat deden Hitler, Stalin en Mao ook terwijl zij mensen afmaakten.
Ja maar what about Zuid Afrika ja maar ze willen ons zwarte Piet afpakken, Ja maar, ja maar, ja maart. Vooral over andere dingen beginnen om de discussie weg te drijven van waar het om gaat.

Blijkbaar is het normaal dat mensen keer op keer als beesten op straat worden afgemaakt en mensen die er iets over zeggen ach die willen alleen aandacht ofzoiets. En waar klagen mensen uberhaupt over. Racisme bestaat helemaal niet, Mensen zitten maar een beetje zielig te doen.
En weet je wat laten we een paar slechte dingen uitlichten om heel de goede kant in diskrediet te
brengen.

Mensen zoals jullie zijn de reden waarom velen geen zin meer in praten hebben, jullie tactieken en spelletjes zijn zo voorspelbaar..
En als je je aangesproken voelt dan behoor je tot de jullie.
9 -10
mgtow
Laat je nakijken voordat je doordraait.
3 -3
Deepblue
jullie dit, jullie dat. blabla.
Gelukkig zal niemand zich aangesproken voelen.
2 -4
Juichtoon
En jij bent goed in het dingen erger maken. Is toch ook fijn. 'Als beesten afgemaakt" ..het is maar wat je erin ziet.
1 -3
EWJM
Heb je de beelden van George Floyd überhaupt wel gezien? Hoe zou je het dan noemen? Het komt inderdaad wat dramatisch over, maar damn gast, als iemand met z'n knie op iemands keel blijft zitten, ook nadat diegene roept dat hij niet kan ademen, en vervolgens nog op z'n keel blijft zitten terwijl hij al niet meer beweegt en nergens meer op reageert, in plaats van nog iets medische hulp proberen te geven, dan vind ik "als beesten afmaken" toch eigenlijk best wel een goede omschrijving.
Wat vind jij?
4 -2
Juichtoon
Zeker, ik keur het ook af, ten stelligste. Maar om nu te schrijven dat mensen als beesten worden afgemaakt, dat is een associatie...dat gaat te ver. Dat is een vorm van opruiing en groepen over 1 kam scheren en daar ben ik op tegen.
Nogmaals ik keur het af.
2 -3
ram
Zeg anders nog een keer dat je het afkeurt. Misschien ga je het zelf nog geloven ook. Of spendeer anders wat extra tijd aan het ageren tegen mensen die opstaan tegen puur kwaad... Daar ben je beter in.
1 0
DS
Ik zat net opsporing gezocht te kijken, die deden denk ik ook mee aan #BlackOutTuesday.
10 -4
ram
Ben je trots op jezelf? En al die mensen die duimpjes omhoog geven ook?

Als je nog iets verder gaat, kun je gearresteerd worden voor dit soort racistische opmerkingen. Hoe braindead kun je zijn...
0 0
Bky
Zo het 5 seconde deugmomentje zit er weer op voor de celebs.
11 -2
AjaxNoo1
The only thing necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing
2 -5
Juichtoon
Ja dat klopt, alleen nu nog weten wie de goeden zijn ...
2 -2
ram
Jij bent dat in ieder geval niet.
0 -3
mgtow
Ah onze activist is ook weer net wakker.
2 -1
ram
Ik vind dit altijd heel grappig: van die mensen die ageren tegen mensen die opstaan tegen het kwaad. Wat zegt dat over jou dan?
1 -1
Juichtoon
Gefeliciteerd. Ik heb liever dat jij dat zegt dan iemand met een voldragen mening ram.
1 -2
AjaxNoo1
Het feit dat je niet weet wat Goed en Slecht is zegt voldoende.
1 -2
Juichtoon
Ik ben niet onder de indruk van jouw waarnemingsvermogen. Je bent eerder agressief. Je bent af.
1 -3
Cruijffthebest
Burgemeester Halsema, stop direct de subsidie aan Jerry Afriyie! Deze idioot predikt haat tegen de Nederlandse cultuur ( anti Zwarte Piet o.a. ) en ontvangt ook nog subsidie om dat te doen. Waar zijn we eigenlijk mee bezig in Nederland. Kappen met die onzin!!!!!!!
13 -6
BokkieBokstra
Halsema gaat niets toppen, die dient ontslag in.
4 -1
ram
Holy shit... Wat een bizarre reactie.

Je kunt in 2020 niet met een stalen gezicht beweren dat Zwarte Piet geen racistisch fenomeen is. En dus, in een beschaafde samenleving, kun je niet anders dan het zo snel mogelijk wegsnijden. Het is een rotte schandvlek van Nederland. Ik schaam me er kapot voor.

Daarmee wil ik overigens niet zeggen dat mensen die Zwarte Piet in het verleden cool vonden, waaronder ik, racisten zijn! Zeker niet. Toen waren we onwetend. Nu weet iedereen dat het een racistisch fenomeen is. En dus dat het fout is. Het zegt dus wel iets als je keihard blijft volhouden dat Zwarte Piet zwart moet zijn. Dan ben je opzettelijk bezig een extreem racistisch fenomeen in stand te houden. In mijn ogen ben je dan een ontzettende klootzak. Het maakt voor het feest namelijk niets uit of je een veegpiet of een blauwe piet hebt. Het maakt wel uit dat je mensen ongelooflijk kwetst door het in stand te houden. En je kwetst niet alleen zwarte mensen trouwens. Ik ben zo wit als wat, maar ik vind het net zo belachelijk. Ik wens niet dat racistische zaken bij Nederland 'horen'. Het is fucking 2020 man...

Je kunt ook niet stellen dat Afriyie of Sylvana Simons haat prediken. Ze vechten voor gelijkheid en doen dat op een beschaafde manier. Uiteindelijk zullen ze in de geschiedenisboeken komen te staan als helden/'vrijheidsstrijders', daar ben ik van overtuigd. Ik vind iemand als Sylvana als persoon ook niet echt sympathiek maar ik heb ongelooflijk veel respect voor haar lef en voor wat zij doet.
6 -16
Biss
Goed stuk, dacht iedereen maar zo.
1 -2
ram
Thanks man!
0 -2
Ajacied33
Beter als in jouw bovenstaande woorden kun je het niet omschrijven. Top!
1 -1
ram
Thanks man.
0 0
Cruijffthebest
Sorry, maar jij spoort echt niet!
2 -4
EWJM
Okay, dan kan je vast uitleggen waarom?
2 -2
Cruijffthebest
Lees je eigen stuk eens goed door en analyseer het eens, dan weet jezelf waarom als je dan ook nog eens wat zaken uitzoekt en niet alleen gaat lopen schreeuwen!
0 -1
ram
Jij bent scherp... Ik ben ram. Je praat tegen EWJM.

En ik schreeuw niet. Jij sluit af met een uitroepteken terwijl ik een beschaafd verhaal vertel waar jij nooit iets tegenin kunt brengen.
0 0
ram
Ik ben zeer onder de indruk van jouw inhoudelijke verhaal en argumentatie! Ik ben om. Ook ik ben nu een walgelijke racist!
1 -2
Juichtoon
Het is, ik ben dom. Tikfoutje? Waarschijnlijk zie je hiervan de humor niet in, mn excuus alvast.
1 -2
jaribombari
@Ram. Precies dit! Dit had ik kunnen schrijven.
2 -6
ram
Thanks man!

Tenminste nog een paar beschaafde mensen op deze site ;)
3 -6
Juichtoon
Zwarte Piet is niet racistisch. Je verbindt zaken die los van elkaar staan.
Dat het erop lijkt wil ziet zeggen dat het ermee te maken heeft.
Afriyie is een Ashanti en dat zijn zelf de grootste slavendrijvers alle tijden. Hij kan beter z'n eigen volk aanklagen ipv onschuldige Nederlanders (want dat is de meerderheid, zoals jij en ik) betichten van rascisme.
7 -4
Cruijffthebest
Precies, het is te gek voor woorden en hopelijk komen er groepen die de anti-Zwarte Piet idioten op dezelfde manier gaan aanpakken. Als het die gasten hier in Nederland niet bevalt.....er zijn nog meer landen waar ze kunnen gaan wonen, graag zelfs!
0 -2
ram
Holy shit... Hoe kun je zo'n extreme racist zijn? Ik kan er echt niet bij. Hoe kun je zoveel narigheid in je eigen land wensen? Bizar.
0 0
ram
En daar sla je dus de plank mis, zoals zoveel Nederlanders. Het fenomeen Zwarte Piet is racistisch. Dat kun je in 2020 gewoon niet meer ontkennen. Maar dat maakt nog niet dat iedereen die ooit Zwarte Piet heeft aangehangen, racist is. Mensen die dat, met de kennis van nu, nog altijd wel doen; zijn wel racistisch bezig. Dat is een groot verschil.
4 -7
ElPistolero9
Ah fijn, het is enorm verwarrend allemaal maar gelukkig hebben we ram die argumentloos kan bepalen wat wel en niet racistisch is
4 -3
ram
Argumentloos is erg flauw in deze discussie. Moet ik ook argumenten geven waarom je nat wordt als je in het zwembad flikkert? Het is 2020 en iedereen die zich een beetje verdiept in zaken, weet dat het een overduidelijk racistisch fenomeen is.

In mijn post van 19:07 leg ik overigens ook e.e.a. vrij goed uit, al zeg ik het zelf.
3 -6
Juichtoon
In jouw post van 19:07 begin je al heel stellig dat Zwarte Piet racistisch is. En dat is gewoon onjuist. Dat verhaal is veel breder. Dus als je dit al vrij goed vindt, tja.
2 -2
ram
Zelfs al zat er een heel mooi verhaal achter, waaruit 'blijkt' dat Zwarte Piet, oorspronkelijk, geen enkele racistische intentie had: maakt dat uit?

Maakt dat een verschil? Ga jij dan naar al die donkere mensen in Nederland en ga jij ze vertellen:

"Hey! Het is goed joh! Het is niet racistisch bedoelt man. Stel je niet aan. Gewoon even je bek houden en je gevoelens wegstoppen. Dat jij het als extreem racistisch ervaart en dat jij er, het hele jaar door, last van hebt, maakt helemaal niets uit. En de hele wereld ziet het trouwens verkeerd hoor! Blackfacing is prima."
2 -3
Juichtoon
We hebben deze discussie maanden terug ook gehad. We gaan dit niet in 3 postings oplossen.
Er spelen hier andere krachten dan Zwarte Piet, die is slechts het middel. Pas als je dat gaat inzien ga je het zien.
2 -2
ram
Tuurlijk! Het is een complot! Haha, wat een walgelijke racisten zitten er toch op deze site.
1 -1
AjaxNoo1
Het is erg simpel hoor.
De naam is "Zwarte" Piet. Niet Piet. De "Zwarte" in de naam maakt het per definitie racistisch. Het is onderscheid maken op basis van Ras...
Of vindt jij het normaal dat mensen op basis van hun huidskleur worden aangesproken ?
1 -4
Juichtoon
Iets een kleur geven is niet racistisch hoor. Mensen van verschillende kleuren of rassen op basis van hun kleur of ras ongelijk behandelen is dat wel.
2 -2
ram
Het is wel iets ingewikkelder dan dat natuurlijk. Het probleem is niet eens per se het "zwart", het is meer de stereotypering van een dom zwart persoon die ook nog eens een slaaf is van een machtige witte man. En tel daarbij ook nog eens het 'blackfacing'; iets wat wereldwijd logischerwijs als extreem verwerpelijk wordt gezien.
2 -5
AjaxNoo1
De naam is waar het probleem begint. Alle anderen dingen komen daar nog bovenop.

En vroeger was het nog duidelijker omdat Zwarte Pieten met een zgn. Surinaams accent spraken. (Niet wetende dat dat accent eigenlijk een oud Zeeuws accent is) Toen er teveel Surinamers in NL kwamen zijn ze daar mee grotendeels opgehouden.

Toen ik 4 was !! wist ik al dat er iets raar aan de hand was puur door de volgende zin uit het liedje.
Want al ben ik zwart als roet, 'k Meen het toch goed.
Omdat ik zwart ben, ben ik per definitie van slechte bedoelingen ?

Iedereen die Zwarte Piet goedpraat moet zich afvragen als het normaal is dat kleine donkere kinderen zich met zulke vragen moeten bezighouden..
2 -3
Juichtoon
En heel vroeger waren er hier mensen die zich eens per jaar zwart schminkten en zo de kwade geesten wilden verdrijven.
1 -3
ram
Je zegt het goed: heel vroeger. In 2020 is het mongoloïde om jezelf zwart te verven.

En nog meer "heel vroeger" was het traditie om heksen te verbranden. Op een gegeven moment zijn er ontwikkelde/beschaafde mensen die stoppen met bepaalde tradities; ze zien in dat het niet meer past in het tijdsbeeld.

Helaas zal jij dat level van beschaving nooit bereiken.
1 -1
Juichtoon
haha. Je bent een minnen magneet. Hoe zou dat nu komen? Vast omdat je zo slim bent.
Zullen we carnaval ook afschaffen, ook onzin? Dat idiote verkleden.
1 -3
ram
Ik ben op, deze site, inderdaad een minnenmagneet, in dit topic. Helemaal prima!

Ik sta op tegen pure evil. En op deze site kan dat niet. Dat zegt niets over mij. Op deze site stikt het van de walgelijke racisten en/of mensen zonder kennis, en dus krijg ik minnetjes. Dikke prima. Dat zegt niets over mij, dat zegt heel veel over de (on)mensen die mij minnen.

Ik krijg duimpies omhoog van beschaafde mensen die tegen racisme zijn.

Verder heb je uiteraard niets inhoudelijks te zeggen. In plaats daarvan kom je liever met een debiele opmerking over carnaval. Ook dat zegt wederom voldoende over jou.
2 -1
AjaxNoo1
Ik dacht dat het zgn door de schoorsteen kwam. Maar je heb helemaal gelijk dat verklaart direct het Surinaamse accent als je jezelf schminkt ga je automatisch met een racistisch accent praten.
2 -1
ram
En als je door een schoorsteen komt, wordt je ook nog eens een domme clown. En je bent dan automatisch een slaaf van een witte man.

Ik denk dat ik voorlopig uit de buurt van schoorstenen zal blijven.
0 -2
Juichtoon
Zo zie je maar dat je opeens zelf een extra verklaring hebt. Zo zijn er talloze en jouw beeld, nl racistisch, is nogal beperkend. Het Zwarte Piet verhaal sec is veel breder en de positie van Zwarte Piet in het totale verhaal is weer veel breder.
Je kijkt door een rietje. Mij best, maar val anderen dan niet aan als je hierop kritiek krijgt.
1 -3
Biss
Als je met je neefje van 10 over straat loopt en er staat een groepje (blanke) kinderen ‘zwarte piet’ te roepen in zijn richting, hoe zou dat jochie zich dan moeten voelen? En als dit elk jaar meerder keren gebeurd?
Dit is zeer schadelijk voor zo’n jongen. We leven in een land met heel veel mensen die ieder jaar weer meerdere keren in dit soort situaties komen, al sinds ze klein zijn.
Vind je het niet eens tijd om dit te stoppen? Over ‘door een rietje kijken’ gesproken..
1 -1
ram
Je lult ongelooflijk uit je nek. Dat weet je zelf ook. Of niet: dan is er sprake van een gebrek aan kennis of simpelweg een racistische aard.
1 -1
Juichtoon
Je bent echt een beetje dom zou Maxima zeggen.
1 -4
ram
Ja, grappig weer. En weet dat het niet zo is.
0 -2
ram
Ik ben het helemaal met je eens hoor! En dat liedje is inderdaad nogal een signaal. Bijna grappig als het niet zo ziekelijk was. Gek genoeg heb ik het als kind en zelfs als jongvolwassene nooit 'gehoord'. Stom..
0 -3
Kokakola
Ben hier altijd allergisch voor. Blanken zijn slecht, zwarten zielig. Maar:

- Blanken worden etnisch gezuiverd in Zuid Afrika
- Blanken en zwarten hebben anno 2020 de zelfde rechten.
- Blanken zijn een minderheid op de wereld.
- Blanken zijn het vaakst slachtoffer van geweldsdelicten (vaak zijn de daders zwart of latino)
- Zwarten worden in geen enkel land vervolgd of onderdrukt
14 -6
Lars93
Ik heb ook een beetje moeite met de toon van de huidige discussie. Het wij/zij gehalte mag iets minder wat mij betreft. Hierdoor ontstaat een geschreeuw van beide kanten waarin niemand meer naar elkaar luistert. Maar de punten die je hier aandraagt zijn ronduit zwak en tevens irrelevant voor de hele discussie.

- Blanken worden etnisch gezuiverd in Zuid Afrika
Er is op dit moment inderdaad veel ellende in Zuid-Afrika, vooral gericht tegen blanken. Dus? Betekent dat dat de rest van de wereld wel racistisch tegenover zwarten (vreselijke term trouwens) mag zijn? "Ja, ik pest dikke Jantje stelselmatig en dat is niet erg, want mijn dikke buurjongetje pest dunne mensen." Lijkt mij een wat vreemde redenering. Dat er wat aan die situatie in Zuid-Afrika moet gebeuren is een ander verhaal.

- Blanken en zwarten hebben anno 2020 de zelfde rechten.
Inderdaad. Op papier wel ja. Maar op papier mag iedereen in een kinderklas ook evenveel en toch had je altijd dat ene meisje met die vlechtjes die net iets meer kon maken bij de leraar dan de rest. Of op je werk die ene collega die net iets minder hard hoeft te werken van de manager en toch z'n promotie krijgt.

- Blanken zijn een minderheid op de wereld.
Klopt. Dat is iedere etnische bevolkingsgroep. Dus?

- Blanken zijn het vaakst slachtoffer van geweldsdelicten (vaak zijn de daders zwart of latino)
Mag ik vragen waar je deze data vandaan hebt? Over welke omstandigheden hebben we het? En waar? In Nederland, Europa, VS, wereldwijd?
We hebben het hier dan waarschijnlijk ook om geregistreerde geweldsdelicten. Er zijn helaas plekken op de wereld waar veelal zwarten geen melding maken van een geweldsdelict omdat ze weten dat de plaatselijke politie daar toch niks mee doet. Die plekken zullen er omgekeerd voor blanken ook zijn, zoals bijvoorbeeld Zuid-Afrika, maar minder.

- Zwarten worden in geen enkel land vervolgd of onderdrukt
Zie punt 2.


We kunnen helaas niet ontkennen dat er vaker buitensporig politiegeweld tegen met name zwarten is. En dat heeft gewoon puur met opvoeding van individuele mensen te maken. Niet met protocollen enzovoort.
We kunnen ook niet ontkennen dat mensen met een andere huidskleur dan blank gewoon een mindere kans op de arbeidsmarkt hebben. Laten we nou daar gewoon wat aan gaan doen. En dan kunnen we over 100 jaar, als er hier een racismevrije generatie rondloopt, een keer gaan wijzen naar andere landen.
0 0
ram
Schrikbarend eng hoeveel likes je krijgt op een extreem racistische én feitelijk/inhoudelijk overduidelijk super incorrecte en domme post.

Ongelooflijk...
4 -7
BokkieBokstra
Daar verbaas ik me nu ook over dat dit zoveel bijval krijgt. Meer geld naar het onderwijs. Maar het pas ook wel in de tijd hoor, lees wel eens wat op twitter daar wordt de dienst uitgemaakt door allemaal kleine trumpjes die hele lelijke dingen zeggen over anderen. En altijd dat onvermijdelijke hollandse vlaggetje met een tractor erbij. Veel 5g, Soros, Gates, linkse elite, etc etc. En dan hier, voor een Amsterdamse club? Om je dood te schamen.

Maar het doet me denken dat jaren geleden Boukhari bij Ajax speelde, was weer eens keer naar het stadion, de goede man werd vanaf minuut 0 uitgefloten. Ik heb toen afgevraagd: wat heeft die man je misdaan? Het pas in een patroon. Wat dat betreft is het wel mooi dat de afgelopen jaren Ziyech, Mazaroui, Nouri langs zijn gekomen. Misschien helpt het en doet de tijd zijn werk. Maar de onverdraagzaamheid neemt alleen maar toe te nemen in de samenleving. Bozer en bozer.
2 0
Juichtoon
Je vergeet om de post discriminerend, fascistisch en oikofoob te noemen. Wel goed opletten he?
0 -2
ram
Je hebt gelijk! Maar dat is niet jouw pakkie an he! Jij beschermt dit soort racisten, ouwe racist.
1 0
Juichtoon
Je hebt moeite met andere meningen ram. Da's niet best. Want ben je het niet met ram eens, dan ben je een racist of vul maar in...…(dit riedeltje kennen we inmiddels). Oh alwetende ram help ons, verlicht ons met uw brein...
0 -2
ram
Nee hoor. Andere meningen zijn prima. Ik ben de meest open/redelijke persoon op deze site, als het gaat om discussie. Als jij met een goed verhaal komt, kun je mij overtuigen.

Maar jij komt alleen maar met ranzigheid. Je staat alleen maar op tegen mensen die ageren tegen racisme en je bent fanatiek aanhanger van Zwarte Piet. Al met al valt er niets anders te concluderen.

En inderdaad: velen op deze site zouden best wat van mij kunnen leren. Of ga jezelf ergens anders ontwikkelen en onderwijzen, zou ik zeggen. Je hebt het nodig! Misschien kan ik je over een paar jaar verwelkomen in de beschaafde wereld.
0 0
NelsonAFCA
In Zuid-Afrika worden alle blanken afgeslacht als makke schapen of lammetjes. De meeste daar immigreren naar Rusland voor veiligheid.

Bizar en ongelooflijk dat je hier niks van hoord.
4 -3
Fredschuit1
De meeste die ik ken vertrekken naar nieuw Zeeland en of Australië..
1 -1
RusselWestbrook
Daar hoor je niks van omdat er niks van waar is.
4 -8
Juichtoon
Zeg ken jij Russel de wegkijker? Ik wel.
3 -1
Juichtoon
Nou neen hoor. Deze etnische zuiveringen zijn sinds het afschaffen van de Apartheid aan de gang Alleen dat past niet echt in het narratief.
1 -3
ram
Ik denk dat ie een grapje maakt Russ ;)
0 0
ram
Stel: er ligt een plank in Australië... Dan sla jij in Nederland.
0 -10
BokkieBokstra
Dat is niet waar het om gaat, slecht en zielig en al wat je schrijft is geen reden om het zomaar voorbij te laten gaan. Het gaat hier om Amerika en daar is het een aaneenschakeling van wangedrag van de politie en al heel erg lang, het racisme door de politie tov de zwarte Amerikanen zit er in gebakken. De tijd dat zwart en blank gescheiden waren, zwarte Amerikanen ongestraft gelynched werden ligt niet zover achter ons. Dus is het zo gek dat er mensen hun stem laten horen? Nu nog een president met invoelingsvermogen die mensen bij elkaar brengt en kan kalmeren. Integendeel, er is nog een verzoenend woord gezegd. Heb het gisteren gezien, leger/politie die zich als beesten hebben gedragen. Trump speelt willens en wetens met vuur en verdeelt, een gevaarlijke gek omringd door engerds. Laat hem zich met de corona bezighouden. Heel goed dat mensen zich laten horen.

is dat in Nederland niet zo? Hier zie je ook dat er krachten zijn die verdeeldheid proberen te zaaien en zich ten kosten van bevolkingsgroepen proberen te profileren. En dat is niet alleen FVD of PVV. Twee voorbeelden, nu is het etnisch profileren bij de BD aan de orde waarbij burgers in de vernieling verder ken ik de verhalen van gemengde teams uit Amsterdam die in een plaats buiten de stad met apengeluiden en gemekker ontvangen worden. Ik weet het, het speelt in alle richtingen, maar daarom is het toch niet gek dat sporters en bestuurders hun stem laten horen? Het moet ergens beginnen voordat het maar als normaal wordt gezien. Ik weet het, het zal weer een linkse softe mening zijn. En dat is de tegenwoordig de duivel. Ben niet hoopvol.
3 -5
Deepblue
Mooie tijden als je van massa hysterie houdt.
2 -1
Juichtoon
Identiteitspolitiek is wrong. Leidt tot niets anders dan verdere polarisatie.
4 -1
Deepblue
Eens, alle identiteitsonzin resulteert enkel in ellende.
2 -1
MPAjax
At blackouttuesday
Eerst Iran z'n generaal - angst voor w-oorlog
toen corona - angst voor verspreid virus/ seperatie en uiteen drijven sociale groepen
nu rasisme - angst voor nog meer seperatie ...

Hoezo trauma based mindcontrole, kan wel zien welke groep de media en overheid bestuurd op dit moment
4 -8
AFCAMM
Die verrekte Bill Gates en de marsmannetjes krijgen nog een keer op hun donder...
3 -3
Lazell
Trauma based is wel heel erg overdreven... Wie bedoel je met 'de media'?

En wat bedoel je nou precies met dit bericht? Dat het niet gegrond is om te demonstreren tegen het zoveelste racisme-incident? Of voor sommige groepen om angst te hebben voor corona?
1 -1
Santiago
Linkse media. Wat er met George Floyd is gebeurd is verschrikkelijk, maar hoe BLM reageert is even erg. Links en rechts worden agenten aangevallen (vandaag nog één in zijn hoofd geschoten), auto's van blanke mensen omsingeld, onschuldige ondernemers worden bestolen etc...

Daarbij hebben BLM leiders in het verleden al racistische uitspraken gedaan zoals dat blanke mensen een genetisch defect zijn dat hopelijk in de toekomst uitgeroeid wordt (Yusra Khogali) of de lijst van 10 dingen die blanke mensen moeten doen van Chanelle Helm. Allemaal onder het motto dat zogenaamd alleen blanke mensen racistisch kunnen zijn.

Laat me duidelijk zijn dat racisme verschrikkelijk is, maar die groep vecht niet tegen racisme. Het zijn relschoppers die nu verheerlijkt worden door de wereld. Bovendien krijgt de jonge zwarte generatie meteen weer een slecht signaal. MLK zou zich omdraaien in zijn graf. Beide kanten sporen niet.
3 -2
BokkieBokstra
Linkse media, dat mantra van de Nederlandse alt-right ken ik inmiddels wel. Links als het grote kwaad, en dat in een land wat christelijk rechts is. Ok.

Maar er was gisteren een interview op de radio met een Amsterdamse politie agent die in Amerika werkte en cursussen gaf aan Amerikaanse agenten. Die gaf wel aan wat het probleem is, de Amerikaanse agent is conservatief, een Trump stemmer en de donkere medemens komt er niet goed vanaf. Een ander probleem is dat geweld diep ingebakken zit in de Amerikaanse samenleving, een wapen op zak is normaal. Agenten zijn dus ook als de dood. Iedereen is triggerhappy. Las vandaag nog het verhaal van zwarte Amerikanen in Minneapolis, ze zijn vooral bang voor de eigen politie. Niet de beste kameraad. Geen vergelijk met Nederland.
2 0
RusselWestbrook
Hoe is dat in even erg? George Floyd is vermoord door de politie. Je weet wel, die mensen die werken voor de staat en er zijn om moordenaars en dergelijke op te pakken.

George Floyd is natuurlijk ook niet de eerste. Bij lange na niet. Hij is ook niet de eerste die uiteindelijk niets gedaan bleek te hebben, hij werd alleen maar ergens van beschuldigd. Hij is ook zeker niet de eerste die gewoon meewerkte aan zijn arrestatie zonder enige vorm van verzet en dat uiteindelijk met de dood moest bekopen. Hij is ook niet de enige die tijdens zijn moord ongewapend was.

En dat vergelijk jij dan o.a. met ondernemers die bestolen worden of auto's die omsingeld worden. Sorry hoor, maar hoe is dat hetzelfde als vermoord worden door een werknemer van de staat? Die agent die vermoord wordt is het enige wat een beetje te vergelijken is, die andere dingen, fuck off man.

Die Yusra Khogali is knettergek, alleen al op basis van die uitspraak. Maar je hebt laserfocus op een paar dingen van BLM, terwijl we al een paar decennia toeschouwer zijn van onschuldige niet blanke mannen die vermoord worden door mannen in uniform. En dan vergeet ik voor het gemak nog maar even de Jim Crow laws en de slavernij, want dan hebben we het over eeuwen.

Wat me het meeste stoort aan figuren zoals jij is dat je, zo lijkt het in ieder geval, zonder aarzelen over de moord van een een steeds groter wordende lijst onschuldige mensen heen stapt, door een fucking overheidsorgaan ook nog, om je vervolgens heel erg druk te maken over een paar uitspraken en wat diefstal die het directe gevolg zijn van deze moorden.

Je prioriteiten zijn echt messed up.

En als laatste, MLK er bij halen is echt triest.

“And I must say tonight that a riot is the language of the unheard. And what is it America has failed to hear? ... It has failed to hear that the promises of freedom and justice have not been met. And it has failed to hear that large segments of white society are more concerned about tranquility and the status quo than about justice and humanity.”
-Martin Luther King.
4 -3
Juichtoon
97% van de zwarten is gedood door andere zwarten....97%, beetje retrospectie kan geen kwaad.
Overigens keur ik het politie optreden stellig af, maar een beetje gezond verstand kan geen kwaad.
2 -4
RusselWestbrook
Ook al zou wat je zegt waar zijn: nou en? Wat maakt dat uit in deze discussie? Wat voegt het toe? Wat is het perspectief wat je probeert toe te voegen aan de discussie? Wat wil je hier nou mee zeggen?
1 -1
Juichtoon
Nou wat zou ik nu willen zeggen Russel? Beste lezers zou Russel deze keer wel de olifant in de kleine kamer zien of loopt hij er nu weer aan voorbij?
0 -1
Santiago
Niet helemaal correct, maar het is een discussie die ik best wil hebben als het schappelijk blijft.

Mijn comment over dat BLM even erg is gaat over de hele organisatie en de verschrikkelijke dingen die vandaag en in het verleden al gebeur zijn onder die banner. Ik heb in mijn comment enkel wat actuele dingen aangehaald en uiteraard is het omsingelen van een auto (en vaak de daarbij horende fysieke aanvallen) niet even erg als onschuldige mensen die worden vermoord door een orgaan dat zijn macht misbruikt. Daar zijn we het over eens. Er zijn ook genoeg video's van grote groepen demonstranten die blanke mensen zwaar toetakelen of in sommige gevallen doodtrappen. Ik post ze niet om je de beelden te besparen.

George Floyd, Eric Garner, Oscar Grant zijn een paar schrijnende situaties die in mij opkomen. Je moet op geen één moment denken dat ik dat goed praat.

Dat betekent niet dat ik achter deze organisatie moet staan om tegen racisme te zijn. Zijn het individuen die al deze problemen die ik bovenaan opsom plegen? Ja, net zoals die politieagenten.

"Darkness cannot drive out darkness. Only light can do that. Hate cannot drive out hate. Only love can do that."
1 0
RusselWestbrook
Maar je doet het gewoon weer. Je kan het niet over het onrecht door de politie hebben zonder BLM af te schilderen als even erg. Terwijl we het over een moordlustig orgaan van de staat hebben die doordrongen lijkt van racisme (vergeet hierbij ook niet dat de FBI al minimaal 10 jaar waarschuwt dat white supremacists actief bezig zijn met binnendringen van de politie én hierin slagen).

Ik snap niet zo goed wat je er mee wilt bereiken om eerlijk te zijn. Je bent blijkbaar heel erg druk bezig met allemaal misstanden van de demonstranten bij te houden, maar de veel grotere lijst van misstanden door de politie tijdens deze demonstratie zeg je niks over.

Daardoor klinkt het allemaal wel een beetje alsof je het goed wilt praten. Alsof er een soort van score bijgehouden moet worden. Alsof BLM even eng is als een moordend overheidsorgaan. Dit terwijl BLM alleen maar bestaansrecht heeft dóór dit moordende politieorgaan en systemisch racisme.

Nogmaals, je prioriteiten lijken gewoon verkeerd. Je kijkt meer naar de gevolgen dan de oorzaken. Sterker nog, je hebt het eigenlijk helemaal niet over de oorzaken, maar alleen maar over de gevolgen.
2 -3
Juichtoon
Je bent wel erg naïef. Laat ik me netjes uitdrukken.
BLM alleen bestaansrecht vanwege de moordende politie? Hahahaha. Je hebt echt helemaal niets van begrepen.
1 -2
RusselWestbrook
Fijn dat je dat dan ook even uitlegt zodat ik het kan snappen.

Oftewel, dankjewel voor je nutteloze post.
1 -1
Juichtoon
De oorsprong van BLM gaat veel verder terug dan als reactie op het optreden van de politie. Dan maak je het wel heel klein.
Maar misschien past dat wel bij jou.
0 -1
Santiago
Hoezo zeg ik er niks over? Ik heb in al mijn posts toch aangegeven dat ik het een zeer kwalijke zaak vind en dat het een probleem is dat absoluut moet worden aangepakt? We kunnen het best over de oorsprong hebben van het probleem hoor maar we weten allebij hoe verschrikkelijk de geschiedenis daar is en het belangrijkste lijkt me dat we erkennen dat er vandaag nog problemen bestaan.

Ik snap wel waar het probleem van deze discussie ligt of die indruk krijg ik tenminste. Het komt op mij over alsof je denkt dat het onmogelijk is om tegelijkertijd tegen politiegeweld en de organisatie BLM te zijn. Klopt dit?

Er wordt op dit moment van beide kanten geweld tegen elkaar gepleegd (ook door politieagenten dus). Wat wil je dat ik daar verder over zeg? Ik heb al meerdere malen afstand genomen van beide kanten. Dat betekent dus ook dat ik geen één van de kanten probeer goed te praten. Het is alsof ik me alleen mag focussen op de kant van politiegeweld.

Ik wil met de discussie trouwens vrij weinig bereiken. Jij en ik hebben allebei een andere mening en ik wil weten wat jouw standpunten zijn om zo die van mijn eigen te toetsen.
2 0
RusselWestbrook
Je kan die standpunten tegelijkertijd hebben. Alleen ik snap de toegevoegde waarde niet van het belichten van de uitwassen van BLM, terwijl het hele BLM een gevolg is van de uitwassen van de politie en het systemische racisme in de VS en de rest van de wereld

Ik ben zelf ook tegen de gewelddadige uitwassen van BLM, maar, en dit vind ik zelf een hele belangrijke maar, al die uitwassen zouden niet bestaan als de politie in de VS niet zo moordlustig was. Deze hele demonstratie en rellen zouden er niet zijn als de VS niet zo'n racistische bende was. Deze hele ellende zou er niet zijn als de VS iets had gedaan met de vele vreedzame protesten die er geweest zijn, in alle soorten en maten, van MLK tot knielende footballers.

Ik denk dat ons verschil van mening is dat ik de vormen van geweld niet gelijk vind en jij wel. En ik denk dat dat jij dat vind omdat je alle geweld verkeerd vind. Maar dit is natuurlijk niet zo.

Een heel simpel voorbeeld wat we allemaal begrijpen

-geweld van de Nazi's tegen Joden en de bevolking van de landen die veroverden: helemaal fout.
-geweld van verzetsstrijders in WOII tegen de Nazi's: helemaal ok.

En ja, ik vind het geweld van BLM meer richting verzetsstrijd gaan dan dat van een despotische bezetter. Dat is de politie.
1 -1
Juichtoon
Want BLM slaat geen onschuldige blanken (geen politie mensen) in elkaar?
Om het simpel te houden want jij houdt van simpel. Het verzet schiet dan ook niet nazi's dood. Goed man.
0 -1
Santiago
Ik ben het helemaal met je eens dat geweld verantwoord is indien je er vooruitgang mee boekt. Ik weet alleen niet of dat op de huidige situatie van toepassing is. Er is vandaag de dag veel focus op het geweld van de politie, maar ik denk dat de kern van de protesten en het gevoel van onderdrukking veel dieper ligt. Een groot deel van de zwarte gemeenschap in de VS heeft al veel langer de perceptie dat ze minderwaardig worden behandeld (op bepaalde vlakken terecht en op bepaalde vlakken deels onterecht). Geweld van racistische agenten is de druppel geweest.

Wat mij betreft zijn er zoveel andere dingen waar mensen zich op kunnen focussen om het leven van die gemeenschap te verbeteren (wat volgens mij directe effecten gaat hebben op het fenomeen racisme). Ik heb het dan over sociale factoren, educatie en de representativiteit op hogere posities die daaruit volgt, etc... Allemaal stukken efficiënter dan wat er nu aan de hand is. Maar dat is mijn mening.

Natuurlijk heb je daarvoor geschikte leiders nodig en dat is tot op heden het probleem geweest als je het mij vraagt. Zowel democraten als republikeinen hebben tot nu toe zeer weinig kunnen verwezenlijken op dat vlak. Het is een vicieuze cirkel die niet zal opgelost worden op deze manier want het onderscheid tussen beide groepen wordt alsmaar groter en groter.

We zullen het zien of ze iets grootschalig kunnen bereiken met deze protesten. Ik betwijfel het.
0 0
RusselWestbrook
Ik ben het totaal niet eens met je eerste zin, om heel eerlijk te zijn. Je laat of het verantwoord is afhangen van het succes van het geweld. Dat is ook meteen de reden waarom je niet kunt zeggen of het van toepassing is op de situatie, want of het succesvol is in de doelstelling ligt nog in de toekomst.

Natuurlijk zijn er meer dingen aan de hand dan alleen politiegeweld. Ik noem dan ook systemisch racisme bijvoorbeeld.

Jij mag dat allemaal efficiënter vinden, maar wat je nu precies zou willen doen weet ik niet. Ook wordt er in de VS natuurlijk al gepraat over het verbeteren van al die dingen sinds de afschaffing van de Jim Crow laws, maar er is weinig verandert.

De VS is qua politiek op elk niveau tot op het bot verrot. Maar als ik daarover begin te schrijven kom ik vannacht m'n bed niet in.
0 -1
Juichtoon
Systemisch racisme is een narratief, dwz iets wat niet waar is met een goed verhaal te laten lijken op iets wat waar is.
En jij bent hun soldaat. Fijn..
0 -2
Santiago
Uiteraard doelde ik op het feit dat je de oprechte verwachting moet hebben dat je vooruitgang kunt boeken. Dat mis ik in heel deze movement. Wanneer ik zeg dat ik het betwijfel, ben ik gewoon heel voorzichtig met mijn woorden. Als je mijn eerlijke mening wil hebben zou ik je vertellen dat ik 99,99% zeker ben dat dit op de lange termijn absoluut niks gaat veranderen. Dat is allemaal moeite die ze beter in andere dingen kunnen steken als ze echte verandering beogen.

Ik kan die vraag terugketsen trouwens. Wat wil BLM nou precies doen? Ik ben het overigens niet eens met je laatste alinea. Er zijn veel problemen maar ik zie heel veel hoop in de Afro-Amerikaanse conservatieve gemeenschap die ook durven opkomen tegen het onrecht dat de Democraten hun gemeenschap heeft aangedaan in het verleden. Dat is natuurlijk mijn politieke standpunt en het heeft weinig zin om dat verder in de discussie te brengen want dan zullen we hoogstwaarschijnlijk nog wel even back and forth gaan, maar het is wel een weg met heel veel oplossingen naar mijn mening.

En nu ga ik naar bed :)
0 0
ram
Ik kan vrij ver met je meegaan.

Alleen niet helemaal met de opmerking dat BLM puur relschoppers zijn. Een deel van hen gaat (veel) te ver! En een deel van de plunderaars en geweldplegers zijn natuurlijk opportunisten die misbruik maken van de situatie.

Het is ook niet zo dat rellen wordt verheerlijkt; heel veel mensen (ook donkere mensen en demonstranten) keuren het af.

Ik vind het ook een belachelijke bedoeling, wat er nu in de VS gaande is. Ik vind zelfs dat de mensen op de Dam, van gister, zich kapot moeten schamen. Ik vind het onverantwoord in tijden van Corona.
0 -2
Santiago
Het klopt zeker dat een deel van de mensen gebruik maken van de situatie. Daar ben ik het mee eens. Verder is jouw opmerking over de Dam ook volkomen terecht.

Ik vind het persoonlijk gewoon zeer jammer dat de groep mensen die oprechte bedoelingen hebben het doen onder de banner van een organisatie die wat mij betreft niet de juiste waarden heeft en in het verleden al meerdere malen heeft geuit dat ze racisme met racisme willen proberen te bestrijden.

Ik dacht altijd dat de droom was om een toekomst te hebben waarin mensen elkaar beoordelen op wie ze vanbinnen zijn i.p.v. hun huidslkeur of de groep tot welke ze behoren. Ik kan mezelf daarom ook niet vinden in heel deze situatie.
1 0
Juichtoon
Zo'n land hadden we al. NL in de jaren 60-70-80. Door clubs als KOZP wordt een klimaat van polariseren geschapen. Overigens staat zij hierin niet alleen. Veel zo niet alles wordt tegenwoordig langs de identiteitsladder gewogen, man vs vrouw, blank/zwart, moslim/ christen/ hetero/lhbti etc. Echt helemaal verkeerd.
0 -1
ram
Wat helemaal verkeerd is, is dat jij ageert tegen degenen die opstaan tegen iets dat fout is.
Dat is zo ongeveer het meest walgelijke en ranzige wat je maar kunt doen.
1 -1
Juichtoon
Ja leg me naar woorden in de mond. Ik ageer helemaal niet, ik maak alleen het verhaal wat breder.
Je bent voor mij pas goed bezig als je tegen alle geweld bent. Niet alleen tegen geweld tegen zwarten . Geweld tegen blanken in Zuid Afrika ontken je gewoon. Dan ben je selectief in je verontwaardiging en dan ben je af.
0 -1
ram
Jij staat nergens op tegen racisme. Het enige wat jij doet, is racisten beschermen. Dat maakt jou net zo walgelijk.

En lul niet zo slap met je "geweld tegen blanken ontken je gewoon". Hou op man. Tuurlijk was dat een issue in het verleden. Maar je weet schijnbaar de oorsprong niet... En ook met de oorsprong, keur ik dat geweld af hoor. Maar het is een incidenteel argument.

Het is wereldwijd overduidelijk zou dat er white privilage is. Jij doet er alles aan om dat te ontkennen en zoekt alleen maar naar kleine dingen waaruit blijft dat 'zwart' ook racistisch is/kan zijn. Dat is echt heel walgelijk. Talking about "selectieve verontwaardiging", haha!
0 -1
Juichtoon
White privilege is een narratief. Het is niet iets wat bewezen is oid. Komt uit de sociaal wetenschappelijke hoek. Sociaal wetenschappelijk, dat zijn grotendeels aan elkaar gebreide verhalen. Niet iets wat vast staat.
Ken je het Joden narratief van veel westerse landen door de eeuwen heen (van de gierige jood die samenleving onveilig maakt)? Was en is bullshit, maar wordt nog steeds gebruikt.
White privilege is een term waardoor je je eerst achter je oren moet krabben. Is er in China ook een chinese privilege bv.
0 -1
ram
Hahaha, oh mijn God... Kerel: ga je ontwikkelen! Ga naar school, kijk eens iets anders dan SBS6, zet eens een stap in de wereld.
0 0
Juichtoon
Ik zeg meermaals dat ik het ten stelligste afkeur...lezen.
0 -1
ram
Ja, leuk. Je zegt het. Maar ondertussen.
0 0
ram
Mooie woorden!

Al snap ik de opmerkingen van Russel op jouw post ergens ook wel weer... Je kunt ook de nadruk leggen op de foute "witte" kant van de medaille i.p.v. het te hebben over "linkse media".
1 -2
Jariiii
Je eerste Cup op Wembley pakken. Mooier kan niet.
0 0
Jariiii
23 jaar... wat worden we snel oud.
0 0
Ajacied33
Mooie vervlogen tijden. Maar wat was de Arena dodelijk saai zeg destijds
0 0
Deepblue
Mooi einde, grootse trainer.
0 0