Van Bommel: 'Als Ajax juiste prijs betaalt, zal hij vertrekken'

JesseTH, 18-06-2019 om 17:45, 24731 views, VoetbalPrimeur |

Bekijk nu de nieuwe thuis-trainingslijn van Ajax!

Mark van Bommel is nog altijd niet voornemens om Steven Bergwijn aan Ajax te verkopen, maar doet die deur niet helemaal dicht. De oefenmeester beseft dat de aanvaller richting Amsterdam verkast wanneer er simpelweg genoeg geboden wordt.

'We wíllen hem niet aan Ajax verkopen', start Van Bommel zijn interview met VoetbalPrimeur, waarna hij een duidelijk verschil maakt tussen het niet willen en niet gáán verkopen. 'Als Ajax komt en ze betalen de juiste prijs, dan zal hij ongetwijfeld gaan vertrekken.'

Ook de naam van Arjen Robben valt. De buitenspeler kent een verleden bij PSV, maar werd de afgelopen tijd ook genoemd als optie voor Ajax. Van Bommel hoopt dat Robben naar Eindhoven trekt. 'Ik heb veel contact met hem, niet alleen over voetbal. Ik heb hem gevraagd of hij bij ons zou willen komen voetballen. Hij moet de keuze maken en daar kan ik ook niets in forceren.'

Denk jij dat Vivianne Miedema scoort en de Oranje Leeuwinnen winnen van Canada? Zet in en krijg 3,80 keer je inzet terug!

  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Sunny
Ik was/ben altijd wel fan van Bergwijn en zijn mogelijkheden.
Maar hij is me in zijn laatste wedstrijden wel wat tegengevallen.
Ik verwacht dan ook niet dat hij deze zomer 30-40 miljoen gaat opbrengen.
Ajax moet zich hier niet aan branden en liever gaan voor bijv. een Malen (goedkoop, talentvol en als bonus een extra tikkie richting PSV) of nog liever een groot talent uit ZA.
0 0
De Stift
Tot nu toe kabbelt het voor Ajax op de transfermarkt. Ik had groots geweld verwacht. Dagelijks berichten over clubs die zich zouden verdringen om Onana, De Ligt, Tagliafico, Van de Beek, Neres, Ziyech en misschien ook Tadic en Blind. Gelukkig blijft het relatief rustig. Mogelijk dat het komt door de Africaanse en Zuid-Amerikaanse toernooien. Of dat het ligt aan de vakanties van De Ligt en Van de Beek. Ik weet het niet, maar laten we hopen dat het zo blijft.

Toch brengt het Ajax in een lastige positie. Want stel dat ineens aan Onana, Tagliafico, Van de Beek, Ziyech en Neres getrokken wordt, wat dan? Die kunnen we niet zomaar vervangen.

Wat dat betreft kan Overmars maar beter doorpakken. Koop die beoogde spelers. Dus Odegaard, een vervanger voor De Ligt (Fosu-Mensa) en Bergwijn (al zie ik liever Depay komen). Mochten al die andere gasten blijven, dan hebben we een selectie die ons weer naar de kwartfinale van de CL kan brengen. Dat is ook geen ramp ;)

Wat betreft Odegaard moeten we leren van de ervaringen uit Eindhoven. Die kochten vorig jaar voor 5 miljoen Angelino. Dat vond ik een ongelooflijk goede deal. Ik begreep niet waarom Ajax daar ook niet voor ging. Nu is het duidelijk. In Eindhoven zijn ze volgend seizoen ineens een van hun betere spelers kwijt voor 12 miljoen, door de terugkoopclausule van City. Zag niemand aankomen, bleek niets tegen te doen door PSV. Met die terugkoopclausules kan je geen beleid voeren, zoals Ajax nu doet met Onana en Tagliafico. Oftewel: Odegaard alleen maar kopen voor de volle 100%.

Het is geinig om te lezen hoe vaak het in Eindhoven gaat over Ajax. Nu ook weer Van Bommel over Bergwijn. Van mij mag hij komen. Talentvolle speler, veel dreiging en snelheid, op meerdere posities voorin inzetbaar. In de huidige markt kom je dan aan een bedrag van rond de 35 miljoen tot 45 miljoen. Dat zijn bizarre bedragen, voor een speler van 21 jaar die nog veel te bewijzen heeft. Maar goed, als Ziyech vertrekt, haal je eenzelfde bedrag binnen en bij Bergwijn is er goede kans dat je hem over twee of drie jaar voor het dubbele kan verkopen. Bovendien is het een jongen uit de eigen opleiding EN een geboren Amsterdammer. Dat zie ik sowieso niet graag: Amsterdammers in Eindhovense dienst.
1 -1
DonAdam
Vakanties van spelers hebben niets met de schijnbare rust rondom onze gewilde spelers te maken. Onderhandelingen worden zonder hun gevoerd, ze zijn alleen nodig om een krabbel te zetten. Geloof maar dat die rust schijn is, er wordt achter de schermen keihard gewerkt door onder meer Overmars.

Het seizoen is pas voorbij en de transfermarkt is nog zo'n 11 weken nog open. De grote clubs wachten gerust met kopen tot eind augustus, want zij hoeven geen voorrondes CL te spelen in Juli. Wat betreft Odegaard denk ik dat Real traineert en geen haast heeft hem te verkopen; die wachten op een club die de hoofdprijs biedt. Een terugkoopclausule ontkomt je bijna niet aan. Dat is ook geen punt als de terugkoopclausule een veelvoud is van het aankoopbedrag van ca 20 miljoen.

Bergwijn krijgt Ajax niet voor een bedrag wat Ziyech op gaat leveren, want Bergwijn is door zijn jonge leeftijd inmiddels bijna net zoveel waard als Ziyech(35 mil tov 40) en daar komt nog een Ajaxtax bovenop. Die is echt onhaalbaar en Ajax moet PSV ook niet rijker willen maken dan dat PSV is.

Wat betreft Depay: dat was niets, dat is niets en dat gaat nooit wat worden met die jongen. Hij is mentaal totaal ongeschikt voor topsport. Hij is net als Balotelli ontzettend talentvol, maar gewoonweg te dom om te beseffen wat er nodig is om elke week te presteren, waardoor hij zelfs bij Lyon op de bank zit. Je moet zo'n stoorzender ook helemaal niet willen hebben in een groep, want dat geeft intern alleen maar spanning en problemen. Een extra probleem is dat hij waarschijnlijk de best betaalde speler zal worden.

Hoe dan ook, ik heb alle vertrouwen in Overmars, die in mijn ogen al prima werk heeft verricht met het aantrekken van Marin, een potentiele topspeler in mijn ogen. Vooralsnog is alleen Frenkie de Jong weg en Overmars moet wel ruimte laten aan jonge spelers als Dolberg, Bande en Traore om een basisplaats te kunnen veroveren, dus er moet niet teveel worden aangekocht zolang er buiten Frenkie niemand weg is.
1 0
Jariiii
Je zegt wel erg makkelijk dat spelers voor de zekerheid maar vast gehaald moeten worden. MIsschien weet Overmars van een paar spelers van wie wij het niet verwachten wel dat ze waarschijnlijk blijven - Van de Beek, Nerers, Ziyech.... Wat mij betreft kan het bij Ajax niet rustig genoeg blijven aan het transferfront. Zou alleen Robben graag zien komen.
0 0
Ajaxadept
Héél apart! Gisteren wordt door Toon Gerbrands gezegd dat er zich nog niemand/geenclubs voor Bergwijn gemeld heeft, en nu loopt van Bommel te blaten dat Bergwijn tegen de "juiste prijs" weg mag. Blijkbaar heeft de club uit Eindhoven geld nodig! Er zijn inmiddels al wat selectie spelers vertrokken, maar veel geld voor versterking lijkt er dus niet te zijn....!
0 0
oudzuid2
hoe doet Bayern dat dan? betalen die de absolute hoofdprijs als ze een topper van Dortmund of Schalke willen? die zullen de concurrentie toch ook niet al te veel willen versterken? of is dat gat nog veel groter?
1 0
DonAdam
Ze betaalden altijd de "hoofdprijs" aan Dortmund, zo'n 35-40 miljoen voor Gotze en Hummels. Goretzka hebben ze transfervrij overgenomen van Schalke. Ze hebben toen de gekte op de transfermarkt toesloeg de afgelopen seizoenen een statement uitgebracht dat ze niet mee zouden gaan met bedragen boven 40-50 miljoen, maar volgens mij gaan ze daarop terugkomen nu ze moeten gaan renoveren, want voor 40 miljoen haalt niemand nog een topspeler op.

Hoe dan ook, Bergwijn is 35 miljoen waard volgens transfermarkt en spelers die gewild zijn zoals Bergwijn moeten vaak meer opbrengen dan die waarde. Daarbovenop komt nog een Ajaxtax, dus het lijkt zeer onwaarschijnlijk dat Bergwijn naar Ajax komt.
0 0
Redlum
Bayern betaalt vaak de hoofdprijs (Götze 37M, Hummels 35M, Neuer 30M) of haalt ze transfervrij op (Lewandowski)
0 0
Jariiii
Goeie vragen. Geen idee eigenlijk, maar ik vermoed dat laatste: gat is gigantisch.
0 0
Jariiii
Prachtig dit. Zelfs voor een van hun beste spelers is nauwelijks belangstelling.

Dat gezegd hebbende zie ik hem graag komen. Ik denk dat Ten Hag en vooral ook de betere spelers om hem heen bij Ajax hem beter en effectiever kunnen maken. Bergwijn is zeker een fijne voetballer, ik zie hem ook liever dan Promes.
Maar ik neem aan dat Ajax niet de hoofdprijs voor hem gaat betalen (zeker nu Van Bommel zo slim is om naar buiten te brengen dat er geen concurrenten zijn). 20, 23 max.
1 0
oudzuid2
oh? dat zijn al hele andere teksten dan een maand geleden bommeltje...
1 0
AlexIbarra
Een paar weken terug moest hij 40 mln kosten en mocht hij ab-so-luut niet naar Ajax.
Nu ineens is psv nog door niemand benaderd en mag hij naar Ajax als we genoeg betalen.

Over een paar weken kunnen we hem overnemen voor het symbolische bedrag van 1 gulden.
3 0
Aetim
Gewoon een eenmalig bod van 22,5 miljoen neerleggen. Take it or leave it.
0 -1
MrAFCA
Dat is duidelijk. Leave it dus..
0 0
kaashaas
Mark, ik hoef hem niet .. hou hem maar of slijt hem aan een middenmotor of zo.. 12 miljoen ..

Die Annefrankplantsoen hangjeugd club gun ik geen Ajax geld..

Wij zoeken kampioenen..
12 -2
Illegaal
Bergwijn is geen 30 waard, ook geen 20, in Oranje heb je hem niet gezien, en ook niet in de CL bij psv, hij is nooit beslissend, hij voetbalt aardig maar meer ook niet.

In Nederland heeft hij het aardig gedaan maar dat maakt hem geen 30 miljoen waard.
9 -2
BarAjax
Indekken is begonnen hoor! #35

https://www.nu.nl/voetbal/5942319/van-bommel-bij-eerste-training-geirriteerd-door-vraagtekens-in-selectie-psv.html

ON; Liefst zie ik AJAX gewoon in de CL variant komend seizoen met Tadic in de spits, met HZ op rechts en Neres links die elkaar afwisselen als de pot er om vraagt. Die 2 lezen dat uitstekend. Dit is de sterkste, dodelijkste en meest onvoorspelbare variant gebleken. Doodzonde dat je dan met KJH, Dollie en Lassina zit eigenlijk. Alhoewel alle 3 rustig plaats zullen nemen op de bank zonder morren. Op Klaas na, na enige tijd.

Ook al zou HZ of Neres vertrekken zou ik nog niemand halen voorin, zoveel opties. Lampjes pesten is leuk maar het moet wel functioneel zijn. Haal dan (probeer) die Mo te halen. Veel goedkoper, gaat niet meteen morren als ie moet banken en je steekt ze alsnog. Jonge relatief goedkope mIddenvelder erbij kan nooit kwaad. Weinig risico. Wat moet je met een peperdure Bergwijn of Promes als je Tadic, Dolberg, Traoré, Neres, Ziyech, Bandé, Lang, KJH, Labyad hebt lopen?
5 -1
JPM
Ik ga iets geks zeggen: laat Bergwijn en Promes lekker bij hun clubs en leg 20m neer voor Gakpo. Veel meer potentie dan die twee bij elkaar. Mark my words, wordt de nieuwe sensatie daar samen met Ihattaren.

Gakpo en Ihattaren samen ophalen voor 40-50m en je wordt pas écht het Bayern van NL.
2 -15
Schip
Max 20 en anders: veel plezier met Bergwijn Marc.
1 0
Peewee
die Mark toch ... denk trouwens niet dat Bergwijn zo interessant is dat Ajax dergelijke bedragen voor hem gaat neertellen
5 0
MankeNelis
Ze hebben poen nodig om een paar verdedigers te halen.
6 0
mgtow
Kristensen is niet duur! 10 miljoen. Moet kunnen toch. :D
8 -1
ram
Gewoon Lamprou, Van Bladeren, Van Leer, Orejuela, Kristensen, Zeefuik, Solomons, Thethani, S. de Jong en Labyad ruilen voor Bergwijn. Gesloten portemonnee, lekker makkelijk.
6 -1
appeltje
Lamprou heeft een aflopend contract dus dat gaat niet.
0 0
Litmanen85
Geld nodig Eindhoven?
8 0
mgtow
Wanhopig proberen om achter de kont van Ajax te blijven plakken heeft zo zijn prijs.
2 0
Hans Kraay Jr.
Die Bommel, begint een beetje een klamme zak te krijgen van de stress.

Angelino weg voor 12 miljoen, houden ze 6 miljoen aan over.

Lozano straks weg waar PSV niks van over houd door die dubieuze constructie.

Schwaab opgestapt, geen cent op verdiend.

Hou je achterin niet veel fatsoenlijks over.

Middenveld was al een groot drama, krijgen ze opa Affelay nog bij, die werkelijk waar overal is geflopt.

Jankhoofd wil weg maar dat zie ik niet gebeuren. Bergwijn zie ik ook niet voor de hoofdprijs vertrekken.

Dan houden ze een handje vol talent over die ze niet opstellen aangevuld met middelmaat die nergens anders aan de bak kan en geen centen om er iets fatsoenlijks voor terug te kopen.

Mijn Ajax hart lacht....hehehehehe!
5 0
Bensco
mwah zo erg als jij het schetst is het ook niet. Angelino klopt daar vangen ze 12 miljoen voor, Bergwijn zeer waarschijnljjk 20 a 25 miljoen en Lozano zo'n 50 miljoen waarvan ze 60% zelf mogen houden. Ze pakken dus zo'n 65 a 70 miljoen aan transfer inkomsten en nog zo'n 40 miljoen voor dat mislukte CL avontuur van ze. Ze raken wel 4 sterkhouders kwijt en moeten vroeg beginnen in de CL. Ik zie ze persoonlijk niet die voorrondes halen, zeker niet met die Appelflap. Als ze Robben tekenen zou wel zuur zijn maar Tagliafico is zijn directe tegenstander dus dat moet wel goed komen ;)
0 0
ram
Volgens mij krijgen ze gewoon 6 miljoen voor Angelino terwijl ze 5,5 betaald hebben. Best grappig inderdaad.

En prima zet van City; lijkt mij een goede back-up voor Mendy. Al zit je dan nog met Zinchenko. Ben wel benieuwd wat City met de linksback gaat doen nu.
2 -1
Hans Kraay Jr.
Meende ergens gelezen te hebben dat de terugkoop clausule van MC 12 miljoen was.

En dat PSV destijds 6 miljoen betaald had, maar kan er naast zitten.

De situatie die jij schetst is nog veel ernstiger natuurlijk.
0 0
Stroeve
Ik kijk hier met een dubbel gevoel naar. De hele eredivisie, maar vooral Ajax, is gebaat bij een sterk PSV. De Nederlandse competitie kan alleen respect oogsten door Europees zo goed mogelijk te presteren. Dan blijven we interessant voor getalenteerde spelers, zowel Nederlands als daarbuiten. We weten dat we van Feyenoord niets mogen verwachten op dat gebied, dus blijft PSV over. En daar hebben ze wel goede spelers en geld voor nodig.
3 0
ram
Ik denk niet dat één waardige tegenstander het verschil maakt. Dat betekent twee wedstrijden op niveau per seizoen. Ik vind het wel best als PSV niet té sterk is zodat we kunnen uitgroeien tot het Bayern van Nederland.

Daarbij heb ik liever dat het algehele niveau omhoog gaat. Ik vind het sowieso vrij bizar in voetbal dat de verschillen zo groot zijn. In de Amerikaanse sporten kun je echt van iedereen winnen en van iedereen verliezen.
Ik hoop dat de suptop allemaal niveau Feyenoord/PSV wordt en dat de degradatieklanten niveau Heerenveen/Groningen worden. Dan krijg je een leuke competitie. Begin eerst eens met het eerlijker verdelen van de tv-gelden.
2 0
Stroeve
Ik heb het dus over Europese prestaties. Hoe Ajax, PSV het in de Champions League doen, bepaalt het gezag voor de eredivisie. De prestaties van Feyenoord, AZ en Utrecht in de Europese League ook, zij het in mindere mate.
0 0
Hans Kraay Jr.
Tja in Duitsland en Italië is dat natuurlijk niet veel anders.

En daar heeft men toch ook gewoon respect voor Bayern en Juve? Denk dat het respect/ontzag voor de teams daaronder ook minder is.
0 0
mgtow
Je hebt helemaal gelijk maar veel valt en staat bij de spelopvatting die ze hanteren. Blijven ze dat laffe voetbal spelen dan wordt het nooit wat. Trappen alleen eredivisieteams in.
0 0
Ajax#1900
Dit is wel een goed punt. Maar toch, ergens ook wel leuk wanneer wij even de dienst uitmaken. Veel te weinig prijzen de laatste jaren (verder wel prima ontwikkeld uiteraard). Plus dat Van Bommel en z'n Calimero elftal nou ook niet echt de gunfactor hebben.
1 0
Stroeve
Wij moeten sowieso de dienst uitmaken in Nederland, ook als PSV op z’n sterkst is. Dan nog hebben wij de middelen om daar ver bovenuit te steken.
1 0
mgtow
Dolle lachavond!
0 0
Oliveira
Sorry maar 30 miljoen voor Bergwijn is echt absurd veel. Dan kan je beter uit Zuid Amerika een aantal spelers halen voor die prijs.
7 -1
Ajax#1900
Als je een tweede Neres wil halen vragen ze inmiddels ook zo'n bedrag ben ik bang. Ze zijn niet gek daar.
3 0
afcas
Liever daar uitgeven dan bij psv...
2 0
Ajax#1900
Psv krijgt dat geld wel voor Bergwijn hoor. Is international en is voor de subtop een prima speler. Ik zie Everton hem ook wel halen bijvoorbeeld. Mij maakt het niet heel veel uit, maar denk dat het niet veel zal schelen. Bij die Braziliaanse spelers heb je ook al snel allerlei louche figuren die er aan vast plakken en in de transfer willen meedingen.
1 0
afcas
En dan zeg je als ajax zijnde nee tegen die figuren. Probleem opgelost...
0 0
Ajaxsupzuidned
Dan zal hij wel naar het buitenland gaan. Van Bommel grijpt werkelijk alles aan om Ajax te provoceren.....de Calimero.
4 0
AjaxDaniel
Ajax wint in deze situatie. Er zijn niet heel veel clubs momenteel geïnteresseerd. Of PSV verkoopt hem aan Ajax voor een normaal bedrag, of ze verkopen hem voor minder aan een buitenlandse club.
4 0
Bjorn
Ik denk dat PSV minimaal 30 miljoen verwacht. Ik vind persoonlijk niet dat we dat aan de concurrent moeten betalen.
1 0
AjaxDaniel
Liever Promes voor rond de 20 miljoen dan
5 -3
Bjorn
Eens.
0 0
AsensioWillemsen
Promes kost alleen niet rond de 20 miljoen, maar zit rond de 30 miljoen
0 0
T.reckveugel
Promes, hou op, waarom zit die steeds bij Oranje en waarom wordt hij nu genoemd bij Ajax? Ongelooflijk, de linksback van Sevillla
1 0
Frank1978
Helemaal mee eens. Voor zoveel geld is sowieso wel wat beters te vinden lijkt mij.
0 0
Gecko
Ach. René en Willy kunnen altijd nog komen opdraven
Wat een trieste club is het toch
1 0
VIPete
Ik zie liever Anthony komen. Bergwijn leuke speler, maar moet het hebben toch veelal hebben van spelers om hem heen. Heeft ook weinig zelfkennis vind ik.
1 0
NegentigMinutenLang
PSV gaat niet veel geld krijgen voor Angelino en Lozano, en zal ze toch moeten zien vervangen. Een simpele Instagram post zorgt ervoor dat Bergwijn vol in de belangstelling komt te staan, waardoor PSV gedwongen wordt hem voor een lager bedrag dan gehoopt te verkopen aan een buitenlandse partij, of voor een hoog bedrag aan de grootste concurrent. Zo is PSV drie dragende spelers kwijt zonder er veel aan te verdienen.
2 0
4EVERAJAX
max 15 Mio en geen verder clausules, gaan de concurrent niet spekken.
2 0
Schwalbino
15 miljoen is al veel. Misschien te verdedigen maar ik zie het niet echt in hem. Heeft een leuke dribbel maar voor de rest is het onduidelijk.

Ok, hij speelt in Nederland dus wat hij bij PSV liet zien kan hij ook bij Ajax laten zien en misschien meer. Ik was echter niet heel erg onder de indruk van wat hij bij PSV heeft laten zien. Omdat hij zo jong is kun je zoiets slecht inschatten.
2 0
afcas
Nouja, hoezo zou hij bij ajax kunnen wat hij bij psv laat zien? Wat mij betreft vallen juist eredivisie aankopen juist tegen. Dit komt waarschijnlijk mede door de druk die hoger is bij ajax dan bij iedere andere club en mede ook doordat je bij ajax altijd in kleinere ruimtes speelt.
1 0
Schwalbino
Ik bedoel hij hoeft niet vanuit een vreemd land naar Nederland te verkassen. Hij heeft hier zijn nest, zijn eigen mensen, etc.

Zoals gezegd ik zou hem niet halen.
0 0
afcas
Ja, maar ik vind dat argument dus niet sterk. Kijk naar alle eredivisie spelers die ajax in het verleden haalde die hier hun nest en eigen mensen hadden. Is dat nou zo een succes gebleken?
0 0
Ajax#1900
Dan vergelijk je hen met spelers van Heerenveen en Groningen. Dan is de stap natuurlijk veel groter.
0 0
afcas
Valt best mee. Puur voetballend is de stap niet veel groter... Psv speelt namelijk niet veel aanvallender dan ploegen als AZ bijvoorbeeld. Misschien zelfs wel minder aanvallend dan AZ. Dus ruimtes op het veld worden sws kleiner voor hem. Dan kun je nog kijken naar druk op de speler. Psv als club heeft meer druk dan die andere ploegen, maar bergwijn is daarin niet de grote blikvanger. Dat blijven de Jong en Lozano bijvoorbeeld. Dit terwijl hij bij die andere clubs wel de blikvanger zou zijn. Ook is de druk op iemand die van psv naar ajax gaat veel groter dan iemand die van een AZ, Groningen etc. naar ajax gaat. Men hecht naar mijn mening echt teveel waarde aan het spelen voor psv...
0 0
JariHeijden
Ten Hag is veel slimmer dan Van Bommel. Ten Hag verwijst over het verkoopbeleid van de club gewoon naar Overmars. Van Bommel kan ook gewoon verwijzen naar John de Jong.
2 0
Cruijffthebest
Zou zeker niet meer dan 20/25 miljoen betalen, anders lekker Antony ophalen die waarschijnlijk nog goedkoper is en meer potentie heeft!
1 0
GC
Hoe zit het met Antony? Heeft Ajax al interesse getoond? Denk persoonlijk ook dat Antony meer potentie heeft. Gekke (in positieve zin dan) speler!
1 0
Ar
Lees hier dat PSV Angelino verliest.
Kan er niets over vinden.
Iemand?!
1 -1
Oliveira
Het schijnt dat Manchester City de terugkoop optie op hem gaat lichten. Dat houdt in dat hij waarschijnlijk voor 12 miljoen teruggaat naar Engeland. Clubs in volgens mij Frankrijk hebben ook interesse en zijn bereidt om veel geld te geven, dit is de reden waarom City hem terug wilt.
1 0
mallerd
Lopen slapen afgelopen 2 dagen?
1 -1
Radie125
wij hebben nog geen eens interesse getoond.
0 0
14AJAX14
Ik vind eigenlijk dat je bergwijn en odegaard niet moet halen. Kies je niet voor Ajax, kiest Ajax ook niet voor jou... Ok dan, Bergwijn in mindere maten... maar toch zeg ik: bem vinda Antony!
2 0
jariafca020
Nu hebben ze ineens geen grote mond meer.
2 0
3*stars*3
Man, ze zien daar ook dat Bergwijn geen enkele moeite doet of heeft gedaan om een transfer naar Ajax uit te sluiten.
Maar dat clubje was en blijft zielloos, Bergwijn is hun dankbaar dat hij daar naartoe kon gaan en zich doorontwikkelen maar Ajax is zijn grote liefde.
3 0
AJAIXIXIXI
Geeft hij hiermee ook aan dat Bergwijn naar ajax wil?
“Als Ajax het juiste bedrag betaald zou hij ongetwijfeld vertrekken”
3 0
ajaxxcied4life
Ajax gaat geen 35 mln betalen. Daar geloof ik niks van.
7 0
afcasven1995
Straks krijgen we hem nog met korting.
1 0
Soccerskins
Ach markie toch, wat is er gebeurd met: Hij zou zeker weten geen binnenlandse transfer maken?
1 0
3*stars*3
Ze hebben snel geld nodig om zelf te kunnen shoppen.
Met die terugkoopoptie van Angelino, kunnen ze geen potten breken.
En het is de vraag hoeveel ze overhouden aan die transfer van Lozano want Pachucha en Mino lusten ook wat.

Wat een kortetermijn beleid kan doen met een club...
1 0
Juichtoon
Mark biedt hem nu zelfs aan. Eindhoven de gekste...
1 0
JordanAFCA
Hahahahaha het wordt steeds triester met zijn uitspraken..
0 0
Aspers73
Voegt echt helemaal niks toe aan Ajax. Harde renner maar loopt meestal met bal en al tegen een tegenstander aan.
2 -4
Ajax114
Spelen het slim dat PSV. Ajax veel geld laten betalen en twee toppers voor terughalen.
2 -3
Ferd
Hahaha. Dan ken jij Overmars nog niet
0 0
BrandjeXL
Tuurlijk! Alsof Ajax richting de 30 miljoen of meer gaat betalen.
0 0
AjaxDaniel
Ik mag hopen dat Ajax niet verder gaat dan 20-25 miljoen
1 0
Frank1978
Ik denk alleen niet dat AJAX zo gek is om belachelijk veel voor Bergwijn te betalen.
1 0
BrandjeXL
Das toch een hele andere toon dan een maandje terug
2 0
afcasven1995
If you can’t beat them, join them.

Welkom!
2 -2
Frank1978
Wat mij betreft welkom, maar niet voor een absurd hoog bedrag.
0 -1
JSF
Dit is toch een heel ander geluid, Van Bommel...
0 0
SPLNDD
Haha, wat een gelul, dat laatste stukje over Arjen Robben. Die mag van Bommel totaal niet (en terecht natuurlijk).
3 -2
ElPistolero9
Vertel ons meer
1 0
ajaxxcied4life
Heb jij inside info?
0 -1
ajax0916
Slecht verleden samen?
1 -1
Patrick78
Panic in Eindhoven. Hahaha lekker! Angelino is weg, Lozano bijna en un ook Bergwijn....Welkom terug Steven.
2 -3
Rood Gevaar
en het mooie is dat ze voor Angelino een beperkte winst maken, van Lozano verre van de volle mep vangen. Dus financieel zullen ze alleen een klapper maken met Bergwijn.
Toch zie ik hem liever naar een buitenlandse club gaan zodat het niet ten koste gaar van het financiële gat die wij hebben geslagen en wij vangen dan ook nog een deel van de opleidingsvergoeding
4 0