[Update III] Ook Overmars ontkent geruchten

JipVR, 17-10-2017 om 21:40, 26175 views, Arsenal | Een Ajax-kado geven?

Geloofwaardig of niet, maar het laatste gerucht van TuttoMercatoWeb wilden wij jullie niet onthouden. Het Italiaanse medium meldt namelijk dat directeur spelersbeleid Marc Overmars, die in Amsterdam nog tot november 2020 onder contract staat, na dit seizoen vertrekt bij Ajax en zich gaat aansluiten bij Arsenal.

Voor Overmars zou het een terugkeer betekenen bij de club waar hij eerder al speelde. Tussen 1997 en 2000 speelde hij honderd duels voor The Gunners en scoorde daarin 35 keer. Daarna vertrok hij voor 88 miljoen gulden (40 miljoen euro) naar FC Barcelona, wat hem toen de duurste Nederlander aller tijden maakte en nog steeds is.

In april liet Overmars nog weten dat er niets speelde, maar dat hij zich wel gevleid voelde met de interesse. 'Ik denk dat er een lijst met namen is en daar zal ik wellicht opstaan, maar zo spannend is dat niet. Ik ken de club erg goed en ik onderhoud nog altijd contact met de mensen bij Arsenal. In dat opzicht is het niet zo raar, ik heb er een aantal goede jaren gehad.'

Arsenal zag onlangs Dick Law, de man die de transfers deed voor de Londense club, vertrekken. Law was bij Arsenal acht jaar verantwoordelijk voor de transferonderhandelingen, maar wilde terug naar de Verenigde Staten.

Update - 07.19 uur (11 oktober 2017)
Arsenal ontkent dat het een akkoord heeft bereikt met Ajax-directeur spelersbeleid Marc Overmars. Dit meldt James Olley, journalist van The Evening Standard, via Twitter. Eerder waren er berichten dat Overmars mogelijk de nieuwe transferonderhandelaar zou worden in Londen, maar dit wordt nu tegengesproken.

Update II - 14.30 uur (12 oktober 2017)
Marc Overmars lijkt vooralsnog niet te vertrekken naar Arsenal, zo blijkt uit een persconferentie van Arsène Wenger. De Arsenal-trainer vertelt tijdens een persconferentie dat de club momenteel geen mensen nodig heeft. 'Marc Overmars is op dit moment technisch directeur van Ajax. We hebben nog altijd contact met elkaar, maar op dit moment keert hij niet terug', aldus de Fransman.

Update III - 21.43 uur (17 oktober 2017)
Ook Marc Overmars heeft inmiddels gereageerd de geruchten dat hij naar Arsenal zou vertrekken. 'Ik heb het naar mijn zin bij Ajax. En er speelt ook niks met betrekking tot andere clubs', zegt de directeur spelersbeleid tegenover NOS

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Ozymandias
Ik hoop dat Overmars blijft, niet omdat ik vind dat hij perfect functioneert maar omdat ik denk dat de kans klein is dat zijn opvolger beter zal functioneren. Hetzelfde geld trouwens voor Vd Sar en Bergkamp. Laat deze mannen zich maar verder in hun rol ontwikkelen. Ajax doet het een stuk beter dan onder mannen als Vd Boog, Van Geel, etc..

Dat Ajax geen Europees voetbal speelt is een drama maar dat kan gebeuren na het drama met Nouri (zeker met een jonge spelersgroep). Ajax heeft momenteel een prima selectie met veel voetballend vermogen e. Keizer is een hoofdtrainer die zijn team met de juiste intentie het veld in stuurt. Het goede voetbal komt daardoor wel weer.
0 0
Freddy Al
Mooi, Marcie wordt hier zwaar onderschat maar ik ben blij dat hij bij ons blijft.
2 -1
AjaxAddicted
jammer
2 -4
Ajaxvooraltijd
Ik ben blij dat hij blijft. Je zou je enige kwaliteit binnen de directie ook nog kwijt raken zeg! Hopelijk word hij uiteindelijk misschien wel algemeen directeur. Het is de enige oud speler die al jaren succesvol is in het bedrijfsleven buiten het voetbal die bij Ajax zit nu.
3 -2
Mundus
Hoewel ik mijn bedenkingen heb bij het organisatiemodel ben ik blij dat hij blijft. Heeft zeker kwaliteiten, bouwt aan zijn netwerk en krijgt steeds meer ervaring.
1 -1
Pierre Heno
Dan zal het dus wel waar zijn.
2 0
PetrosQ
Ik heb nooit een hele hoge pet opgehad van het transfer- en scoutingsbeleid van Ajax. Maar was dat Overmars onkunde? Of werd hij juist tegengehouden? We zullen het nooit weten. We zouden zomaar beter kunnen worden van een vertrek van Overmars, maar als het probleem veel dieper zit, dan kan zelfs zijn opvolger er niks aan doen.
7 -1
borreljood
Jammer wel bijzonder dat ie hier wel op reageert.
2 0
NouridolbergNeres34
prima dat hij blijft.
4 -2
AjaciedMike
Goed dat ie blijft..!
3 -2
Harrie Nak
Die kiest dus ook al eieren voor zijn geld.
2 0
Pierre Heno
Ook bij Arsenal geldt dus inmiddels "it's all OVERmars"
1 -8
3sterren
Aankomend weekend schijnt het kwik rond de twintig graden uit te komen.
Dankjewel Dennis Bergkamp...
0 0
Ajaxvooraltijd
Schandalig hoe onze kwaliteit altijd naar het buitenland word gelult.
0 -1
ajaxminimax
Arsenal, blijf van Overmars af en neem Bergkamp en vd sar maar mee naar Londen
12 0
Eastwood
Broodje Aap verhaal dus.
2 0
Mung
Marc is niet gek en pakt zijn biezen.
0 0
Joseph
Dan is er nog hoop dat Arsenal ons van Bergkamp verlost!
4 0
trodat4030
Er is geen overeenstemming, dat zegt verder weinig. Het is oktober, ze hebben nog álle tijd om te onderhandelen en tot een akkoord te komen. We zullen het allemaal wel zien.
1 0
JCr14
Bergkamp zal het wel erbij gaan doen verwacht ik.
2 uur per week als spil werken en 2 uur per week als TD. De rest lekker thuis bij zijn gezin zijn.
8 -1
Ajax412
Lekker via Skype thuis op de bank, of in de lounge in de Arena. Olijfje erbij en genieten maar.
2 0
godenzonenssuper
En training geven bij Laren.
0 0
Ajaxvooraltijd
Kunnen we Dennis niet sturen? Ik snap Dennis echt niet. Hoe kun je nou de mensen waar je vroeger zoveel goals en successen mee hebt gevierd zo weg pesten? Jonk en nu Overmars. https://www.youtube.com/watch?v=cCrBuf33vIE en https://www.youtube.com/watch?v=I22tVH-JCwo. Maar blijkbaar vonden mensen bij Inter het toen ook al niet zo'n fijne vent gezien dit artikel wat op zich een leuk artikel is: https://www.vicesports.nl/hoe-het-droomkoppel-bergkampjonk-mislukte-bij-internazionale/
6 -3
Ajaxtrouw
Heeft het goed gedaan voor Ajax. Ff opletten dat hij onze jeugd niet gast leeg roven als hij bij Arsenal zit.
1 -1
Voetbal1900
Goed gedaan? Sanchez is de enige die ver boven de rest uitstak. De overige directe aankoopversterkingen zijn gewoon ruk; Zimling, Siem de Jong, Westerman, Heitinga, Sana en ga zo maar door.
2 -13
Dwergje48
Milik was goed, Dolberg is goed, Onana is goed, Frenkie is goed, (vooralsnog een aantal) Younes was in het eerste seizoen goed, en zo zijn er echt nog wel meer die onder/door Overmars zijn aangetrokken die het goed doen/hebben gedaan.
10 -1
pjs
Snap hem wel. Zoals alle ellende reken ik ook dit Bergkamp aan. Dennis out.
7 0
Bobbaasje
Don Leo natuurlijk.

Zlatan, Maxwell, Chivu, Mido, Trabelsi, Escude, Sonck, Van der Vaart, Sneijder, Heitinga en co gehaald in het verleden.
3 -1
_Ailon_
je bent aan het solliciteren bij donald trump? chivu is gehaald door danny blind, escude en sonck door louis van gaal, ik zie jeugdspelers op je lijstje staan??? in de 3 jaar dat leo td was ging er 50!!! miljoen meer uit dan er binnenkwam doordat ajax salarissen betaalde die je nu zelfs niet ziet
0 -4
Godenzoon24
Idd beste td ooit gehad.
1 -1
3*stars*3
Jammer maar Leo gaat al richting de 80.
Hij heeft nu vooral rust nodig maar hij haalde echt een paar geweldenaren naar Amsterdam.
Alleen jammer van Robben.

Heitinga, vd Vaart en Sneijder heeft hij trouwens niet gehaald want dat waren jeugdspelers en Chivu was er al.
Weet niet zeker maar Escude en Sonck kwamen na tijdperk Leo.
Maar hij sloeg wel geweldige klappers met komst van; Ibra, Maxwell, Mido en Trabelsi en dat in 1 transferzomer.
3 -2
_Ailon_
het mislopen van arjen robben heeft ajax europees success gekost in die periode
0 -1
Suarez16_
Gewoon kwartfinale CL toch laatste minuut er uit tegen Milan. Wat je "succes" noemt.
0 0
Ajaciedvooraltijd
Ik zou het jammer vinden. Een van de weinige waarvan ik werkelijk denk dat hij het goed wil doen voor Ajax.
4 -2
ajaccied4life
Wie zou in jullie ogen een waardige vervanger van Overmars kunnen zijn voor de positie van TD?
0 0
Bjorn
Jordy Cruijff heeft er denk ik best een beetje kijk op.
8 0
Ajaxtrouw
Jordy wil alleen op plek van Vd Sar
0 -2
geDaante
Jordi wil helemaal niet meer naar Ajax, na hoe men met zijn vader is omgegaan.
6 -4
BRAMHOUTEN
Jij spreekt Jordi dagelijks?
1 0
_Ailon_
jordi wilde al niet naar ajax voordit allemaal speelde, hij heeft het letterlijk in interviews gezegd "ik heb niet zo veel met ajax, maar mijn vader wel"
3 0
Suarez16_
Achja als Ajax met een dik salaris komt zal die vast wel willen komen. Eerlijk is eerlijk.
0 0
Truth
En terecht ook !
2 -1
Bil
Keizer zou dan misschien Wenger kunnen overnemen.
Spijkerman als assistent.
5 -1
OKP-AFCA
Velen hier zullen Brands wel willen zien als vervanger, daar werdt me toch een partij op gegeild afgelopen zomer(en het jaar ervoor).
2 0
3*stars*3
Afgelopen zomer was het beurt aan v Geel.
Haps, Boëtius, Diks, ''fantastic''....
0 0
wladimir
Afgelopen zomer heeft Overmars weer heel veel geleerd. Zonde als hij juist vertrekt. Hij heeft de laatste jaren veel geld voor de club verdiend.
5 -2
NouridolbergNeres34
Ik heb liever dat dennis naar Arsenal vertrekt.
11 0
ajaxfan83
Bergkamp klapt al in zn handen hoor
6 0
Oliveira
Als Overmars vertrekt moet Ajax echt hard opzoek gaan naar een goede vervanger want Overmars vervangen gaat een lastige tot onmogelijke taak worden. Hij is de beste directeur spelersbeleid in jaren. Ik hoop niet dat het weer zo'n sukkel hem op zal volgen die spelers van de kaliber Laurent Delorge en Colin John haalt.
3 -1
Ajax#1900
Nee, kun je beter iemand houden die Sanogo, Zimling en Heitinga ophaalt. Daar kun je op bouwen.
3 -8
Oliveira
Geen enkele persoon is perfect en iedereen maakt fouten. Ajax wou spelers uittesten en deze spelers waren gewoon te licht bevonden. Daar staat wel tegen over dat er spelers als Milik en Sanchez waren gehaald door de zelfde persoon. Welke goede speler heeft Overmars z'n voorganger gehaald? hmmm...... geen idee.. komt niks bij mij naar boven.
3 0
ajaccied4life
preciex
3 -1
Wijnvoord
lulhannus, iedere TD heeft zijn goede en minder goede aankopen, of leef je in een vorig leven of zo. Je moet eens kijken wat wel goed gegaan is dan slaat de balans zijn kant op. Zeker financieel gezien. Sportief denk ik dat Bergkamp en vd Sar meer steken hebben laten vallen, alleen al met de aanstelling van Keizer etc etc etc.
2 -1
Ajax#1900
Het probleem is dat de balans negatief uitslaat natuurlijk. Hier onder wordt het al uitgelegd, heb geen zin om hier een heel verhaal neer te zetten. Iedere keer als er wat van Overmars wordt gevraagd geeft hij niet thuis. Dat wil niet zeggen dat hij de enige is die verantwoordelijk is, maar dat kun je zelf ook wel bedneken, toch lulhannes?
1 -2
Pierre Heno
OVERmars loopt gewoon mee in de slipstream van MU , Juventus en Napoli. MU wilde Pogba en Juventuis ging vissen bij Napoli voor Higuain waarna laatste club Milik kwam ophalen....( die Bosz beloofd was). Sanchez had iedereen kunnen verkopen voor deze prijs en niemand had kunnen voorzien dat hij zich zo stormachtig zou ontwikkelen.Dolberg had hij moeten verkopen want die is nu weinig meer waard Ajax speelt alleen nog maar om de KNVB beker en daar heb je geen spelers van 50 miljoen voor nodig. OVERmars heeft het al meerdere jaren achter elkaar voor elkaar gekregen om bij aanvang van de belangrijkste wedstrijden nog bij lange na geen waardige selectie in het veld te hebben staan die de verwachtingen ook maar voor 20% zou kunnen waarmaken. Ziyech was een noodaankoop nadat er al 5 punten waren verspeeld in 3 wedstrijden. Niks beleid. Ajax is van voetbalclub tot bank verworden onder de huidige leiding en het technisch hart blijkt één groot hartinfarct. Ajax is internationaal op sterven na dood. Met jeugdspelers als De Ligt, Kluivert, De Jong, Vd Beek kun je alleen goed spelen met klasse spelers die weten hoe het er internationaal aan toe gaat: De Ligt kon zich met Sanchez aan zijn zijde veel essentiële fouten permitteren, maar nu niet meer en dat zie je terug in de tegengoals. OVERmars heeft Ajax bankrekening gespekt maar het vertoonde spel is duidelijk bijzaak geworden = Bosz weg, Klaassen en Traoré weg. Er blijft zo maar bar weinig aan èchte klasse over.
1 -6
afca95
Doei! En neem de rest van dat TH ook mee!
2 -6
BrandjeXL
Waarom als mensen weg gaan bij Ajax draait men hier 360 graden om. Vorig jaar hoorde je niemand over Serero. Hij ging weg en het was alsof Messi vertrokken was.
Overmars is net zo schuldig aan deze situatie als de rest van het TH. Heeft wederom gefaald om de selectie op peil en in balans te krijgen.
3 -7
Pierre Heno
Je hebt volkomen gelijk maar je ziet aan de minnetjes dat er héél wat OVERmars aanhangers aan de knopjes zitten bij de AS redactie.
1 -5
AjaxCitizen
360 graden omdraaien? Dan blijf je volgens mij bij je mening die je eerst over een bepaald onderwerp had.
13 0
Godenzoon24
Haha idd. En niet generaliseren mbt Serero. Ik heb het bv altijd een goede speler gevonden en vond het ook altijd belachelijk Hoe ze zo'n trouwe jongen hebben behandeld.
4 -1
RusselWestbrook
Exact.
1 -6
Tedje
ach hij mag weg , je doet het toch nooit goed bij Ajax
wie er ook komt ....
1 0
3*stars*3
Idd, niemand is perfect maar Marc heeft ook prima transfers gedaan.
Op een gegeven moment record, na record gebroken en Klaassen was geen recordbedrag maar 27mil is geen kattenpis.
Qua aankopen kan het altijd beter maar Marc is ook afhankelijk van de scouting.

De mensen die hem graag zien vertrekken, weten waarschijnlijk zelf niet een ideale opvolger te noemen.
We hebben hier niet te maken met een coach, die je ff snel kan vervangen.

Wie moet hem vervangen heren?
Zeker die gozer van Az ofzo? Names please...
1 -1
ck69
wss vd Sar in een dubbelrol!
3 0
3*stars*3
Ik zou niet 1, 2, 3 weten wie maar wat Ajax momenteel doet, verbaasd niemand meer.
2 0
AFCZlatan
Ze mogen heel het TH op komen halen, maar van Overmars (de enige weldenkende) moeten ze afblijven!
7 -3
Michels
Zou echt heel jammer zijn als dit waar is. Hoewel Marc erg veel kritiek over zich heen heeft gehad, heeft hij het in mijn ogen erg goed gedaan...
10 -2
Bjorn
Ik weet niet of hier heel blij mee zal zijn. Overmars steunde Bosz en is dus overduidelijk iemand die wilt dat Ajax speelt zoals wij dat ook willen. Daarbij kan hij verkopen als de beste.

Ik zie meer een probleem in Sar, Bergkamp, Spijkerman en natuurlijk de machtigste van allemaal: Henrichs.
17 0
Rick65
Ik zie een nog groter probleem als vd Sar, Bergkamp, Spijkerman en Henrichs op hun plek blijven zitten. Duurt niet meer lang of de supporters keren zich massaal af van Ajax, omdat deze bestuurders schijt hebben aan wat wij willen. Je ziet nu al dat er steeds meer lege plekken in het stadion zijn.
0 0
Bjorn
Ooit barst de bom, tenzij sportieve successen heel snel worden behaald.
0 0
Benijax
Dat zou inderdaad ruimte maken voor veranderingen. Ik ben voorstander van een geleidelijke verandering in de leiding. Ze doen ook dingen goed, maar veranderingen zijn helaas echt noodzakelijk. Overmars gevolgd door Bergkamp zou al een enorma stap zijn. Stapje voor stapje.
0 -3
ajax4ever01
Marc samen met Bergkamp naar Arsenal? ;)
3 -2
Restored
Marc z'n straatje is door de Telegraaf schoongeveegd maar feit is dat hij eindverantwoordelijk is voor het spelersbeleid bij Ajax en de afgelopen transferperiode was een absolute ramp. Het zegt genoeg als je de eerste 5 speelronden nog steeds met Dijks en Veltman op de backs speelt, Ajax onwaardig... verder veel te laat geanticipeerd op vertrek Sanchez / Dijks / Riedewald. En ook nog op de eindstreep breedte aankoop Siem de Jong erdoor heen gejaagd..

Maarja alleen exit Marc heeft niet veel zin, er moet schoon schip komen zowel bij de staf van Ajax 1 als in de jeugdopleiding..
2 -3
Lekiam
En dan iemand er neer zetten die geen (ongevraagd) advies krijgt van een individuele trainer. Iemand met een persoonlijkheid. Van Gaal, Beenhakker, Co Adriaans.
0 -1
3*stars*3
Er was vaak veel kritiek (terecht) op Marc maar wie kan het beter doen?
Ook niet vergeten dat RVC ook vaak stokkie stak voor transfers.
Zo liepen we Sanchez bijna mis.
4 0
Godenzoon24
Idd en daarom was bv ziyech zo laat. Mocht toen pas van rvc.
0 0
Lagasj
Bergkamp willen ze niet.... niemand wil Bergkamp.
5 0
Marcoryn
Het rommelt binnen de club. Wie gaat deze club leiden?
2 0
Duif63
Iemand die graag lijdt....
2 0
TOOL
En wie moet het dan gaan doen?
0 0
BallententAFCA
Bergkamp :P
0 0
0184
Laat dit gerucht maar echt waarheid worden dan graag ook het gerucht vd sar naar man United
Spijkerman met pensioen
1 -1
Lekiam
En dan heb je alleen Bergkamp over, die nou net het meeste kritiek krijgt.
2 0
Bramble1988
Waarom? Ik geloof niet dat dit wanbeleid op Marc zijn conto is te schrijven. Hij wil investeren, kan investeren maar hij mag niet investeren! De constructie, mbt het aankoopbeleid/selectiebeleid, is het probleem. Iederren wil er tegenwoordig iets over te zeggen hebben in Amsterdam
2 0
geDaante
Alsof beleid puur investeren is. En 12 miljoen (Neres) voor een speler die eerst een jaar moet wennen en nog steeds geen basis speelt? 5 miljoen voor een speler (Cassierra) die zijn tweede jaar in Jong Ajax ingaat en eigenlijk was gehaald voor het eerste? Weer miljoenen voor Orejuela, die dus niet eens beter is dan Veltman op de back. En al die breedteaankopen onder De Boer, daar heeft hij ook mee ingestemd.

Ziyech is ook geen Ajaxspeler, is ook helemaal niet zo goed.

Er worden aankopen gedaan zonder idee erachter, en het zijn veelal geen directe versterkingen. Dus slecht aankoopbeleid.
1 -3
Ajax27
je wordt na iedere opmerking steeds minder en minder geloofwaardig, eeuwige pessimist. Naast jouw rijtje kunnen we ook een rijtje spelers neerzetten die voor de grootste bedragen in de geschiedenis van Ajax werden verkocht. Noem maar eens 1 club in de wereld waar ieder jaar alle aankopen slagen, succes jankbal.
1 -2
geDaante
Pessimist? Hoogmikker bedoel je, ik wil het beste voor Ajax, geen aangekloot. Dat jij tevreden bent met niks en met wanbeleid, is jouw probleem.

Ik was uiterst positief over de opleiding met Jonk aan het roer, uiterst positief over de bemoeienis van Cruijff. Daarna is dat allemaal stap voor stap kapotgemaakt. Af en toe een goede inkomende transfer tussen vooral mindere of overbodige, en een uiterst goede keuze wat betreft de opvolging van De Boer, ofwel Bosz. Keizer kon ik me ook in vinden, alleen zet men er dus weer van die behoudende, conservatieve nietszeggende figuren naast die het spel van Bosz en Keizer niet zien zitten, en dit dus weer naar beneden wordt gehaald, en er een halfbakken speelwijze op de mat wordt gelegd zonder enig drukzetten, en na een voorsprong inzakken, etc.

Er is zoveel mis, maar misschien volg je Ajax niet zo nauw als ik, of boeit het je gewoon minder, of je ziet gewoon niet wat er mis is.
4 0
Godenzoon24
Grotendeels gelijk. Alleen mbt Overmars niet helemaal. Hij wilde namelijk Bosz behouden. Hij haalde ook Sánchez en hij verkocht fantastisch. Hij heeft alleen ook met rvc te maken en de rest van het TH. Bij Ajax hebben veel te veel mensen iets te vinden alvorens overgegaan kan worden tot actie. OverMars geef ik daardoor het voordeel van de twijfel.
0 0
Bramble1988
Haha, dat gelul over "geen Ajax speler" mag ik niet meer horen! Man man
0 -1
geDaante
Mag je dat niet meer horen? Van wie niet? Ga gewoon in op de inhoud, en ga niet lopen zeiken over een woordkeuze, reageer anders gewoon niet.
1 0
Web
Makkelijk achteraf, ik heb je niet gehoord met Sanchez en .Onana.

Dat ze jou nog niet aangetrokken hebben, jij weet Precies hoe alles moet
Jij hebt het voetbal uitgevonden.

Er is in het verleden iemand ontslagen. Jij blijft er maar op terug komen.

Echt vreemd dat Jonk nog steeds niet bij een grote club in Europa aan het werk is, zelf bij Feyenoord en PSV ( waar Jonk een verleden heeft ) die beiden vorig jaar een nieuwe hoofdjeugdopleiding aangetrokken hebben zijn niet geintreseert in hem, zeg ook wel genoeg.

Jonk is een goede trainer, maar net als Bergkamp, vd Sar niet geschikt voor een leiding gevende functie. Dan komt er wat anders kijken
1 -3
Godenzoon24
Wat een kinderachtige reactie. Met je '' dat ze jou nog niet aangetrokken hebben" en " jij hebt het voetbal uitgevonden" zielig gewoon. En dan vervolgens gaan vertellen hoe het zit. Dus nog hypocriet ook!!!
0 0
geDaante
Wordt tijd, ook deze man heeft Jonk en daarmee ook Cruijff keihard laten vallen, Jonk en Cruijff tegengewerkt door hun wensen qua jeugdtrainers niet in te willigen, en Plan en visie Cruijff niet verdedigd. Volgde De Boer in alles, en De Boer mocht zelfs zijn eigen spelers kiezen, Overmars haalde ze voor hem. Vele overbodige miskopen, en breedteaankopen. Heeft nauwelijks directe versterkingen gehaald. Nou was dat niet zijn volledige verantwoordelijkheid, maar dat van het technisch hart, maar het laatste seizoen lijkt hij toch vooral hierin de touwtjes in handen te hebben.

Sanchez was een voltreffer, maar werd gewoon aangereikt door de scouting. Ziyech niet heel slecht, maar past niet bij Ajax, is geen half, maar een echte 10, en is ook helemaal niet zo goed. En dat is gewoon weer zo'n simpele transfer, de uitblinker in de eredivisie oppikken, niet bepaald indrukwekkend. Veel spelers die zogenaamd eerst nog moeten wennen, Cassierra al twee jaar, Neres al een jaar bijna, Orejuela ook al maanden, en heeft nog weinig laten zien. Zijn dus bij lange na geen directe versterkingen, en dat voor bedragen tussen de 5 en de 12-14 miljoen, wat een gokwerk en dom en makkelijk omgaan met je relatief zeer weinige geld.

Maar los van dat had ik hem graag nog de kans gegeven, ware het niet ook hij dus Cruijff heeft laten vallen, en dat is voor mij al genoeg reden om hem weg te willen. Maar ja, in dat opzicht wil ik vrijwel alle personen binnen het huidige Ajax weg, plus de leden, en de meeste supporters, dus misschien moet ik zelf maar eens weg.
3 -1
BRAMHOUTEN
Als je iedereen weg wil hebben bij Ajax is het inderdaad misschien beter om van een andere club supporter te worden. Misschien wil jij dingen in een club zien die in deze tijd gewoon niet meer mogelijk zijn. Clubliefde bestaan niet meer, het grote geld heeft voetbal kapot gemaakt. Steeds jongere spelers moeten bij Ajax de kar trekken en mogen geen fouten meer maken. Supporters steunen de spelers niet meer. Na 1 slechte wedstrijd worden ze met grond gelijk gemaakt. De hele voetbalwereld is verrot.de trots is verdwenen en komt ook niet meer terug. Als je iedereen eruit flikkerd en nieuwe gasten er neerzet, over een jaar schreeuwt iedereen hier weer net zo hard dat dit nieuwe bestuur niet deugd. Wie je er ook neerzet
0 0
trooop
Ik volg je tot op de letter. De frustratie is dezer dagen amper te verkroppen. Maar Ajax is nog steeds meer dan bestuur en technische staf. Op een dag gaan types als henrichs het graf in. Het laatste wat we kunnen gebruiken is dat onze echte evangelisten het voor gezien houden.
0 0
Web
Steenvast op het zelfde terug komen, iedereen op AS weet nu wel eens hoe jij er overdenkt.
0 -5
Godenzoon24
Jou mening weet ook iedereen wel. Dus jij stopt met reageren.
0 0
Koekepeer
Jouw
0 0
ajaxinho
Het hele Technische Hart heeft Jonk en Cruijff laten vallen.

Maar ik ben er zeker van dat het bestuur erachter zit.
Ze hebben het Technisch Hart gemanipuleerd.

Zodra iemand teveel vinger in de pap heeft,
wordt diegene weggewerkt.

Ajax is ongeneeslijk ziek.
4 0
geDaante
Je hebt principes of je hebt ze niet, en heb je die niet, ben je niks waard.
Het bestuur is de bron, die alles toelaat en liet klappen, maar ook Overmars zocht geen enkel contact met Cruijff, gaf De Boer volledig zijn zin ondanks terecht kritiek van Jonk en Cruijff over de speelwijze en het aankoopbeleid, en heeft er niks aan gedaan Jonk en Cruijff te behouden, dus net zo verantwoordelijk voor het wanbeleid en hun vertrek. Heeft Jonk net als de anderen bij vergaderingen constant weggestemd en daarmee weggetreiterd, met als gevolg dat Jonk die vergaderingen terecht voor gezien hield, en Jonk mocht oprotten en zwart werd gemaakt.

Het wordt sowieso nooit meer echt wat met Ajax. Als zelfs oud-Ajaxspelers al niet meer weten waar Ajax voor staat qua voetbal, en als zelfs zij hun ego en eigenbelang boven de club gaan plaatsen, dan zit het er gewoon niet meer in.
3 0
MosesD
Prima, als hij Sar en Bergkamp meeneemt nog mooier.
4 -2
zuidzuid
Krijgen ze vd sar en bergkamp er gratis bij....zelfs met centen mee!

3 0
Robinjo1988
De enige die nog wel eens tegen die vriendjeskliek in gaat...
9 -1
ajaxinho
De spelers die hij haalt zijn goed.

Maar de timing is zoooo slecht.
Altijd pas wanneer Europese kwalificatieronden in volle gang zijn.

Waarom lukt het voor de jeugdelftallen wel?
019 is weliswaar een vreemdelingenploeg geworden.
Maar er is tenminste wel gehandeld.
0 -2
Godenzoon24
Hij mag niet. RVC Bergkamp houden te tegen.
1 -1
ajaxinho
Het is niet dat ik het niet wil geloven.
Maar ik kan het moeilijk geloven.

We hadden 1 linksback die geen linksback was!
0 0
Turbo
Heeft absoluut gefaald deze zomer, maar heeft ook zeker zn kwaliteiten. Wat mij betreft gewoon onze man op die plek de komende jaren.
7 -9
Joseph
Mag alleen weg als Bergkamp mee gaat, je moet er toch niet aan denken dat op die positie ook al een vriendje van Bergkamp komt?!
4 0
Nils
Denk dat Bergkamp een van de redenen is waarom hij zou willen vertrekken als ik de goede nuances uit de verhalen van de afgelopen seizoenen gehaald heb.
6 0
Bensco
Grappig dat een paar jaar geleden Netto nog op mocht zouten en nu ineens is die de laatste discipel van Cruijff die de deur niet meer uit mag. Toegegeven, sommige transfers hebben goed uitgepakt maar in hoeverre speelde hij hierin een rol? Milik wou hij in eerste instantie niet naar de club halen, Blind zijn vervanger werd Zimling, buitenspelers werden al jaren niet nodig geach en wat dachten we van afgelopen zomer? Toen Sanchez "not for sale" was maar wel vertrok voor het minimaal gestelde bedrag. Overmars slaagt er al meerdere jaren niet in om bijtijds de selectie op orde te krijgen of überhaupt goede spelers op het oog te hebben. Hij zag Laudrup als ideale opvolger en na het afvallen van Barac schakelde men snel terug naar Wöber. Hoe beperkt is zijn gebied van scouting dan? Als je een coach wil halen die net keihard genaaid is door de club of als je vervangers voor Sanchez maar 2 personen telt. Nee, Overmars heeft mij nog steeds niet overtuigd. Daar moet die nog behoorlijk wat schade voor inhalen.
4 -4
Godenzoon24
.OverMars wilde Keizertje niet die wilde Bosz. Wober was de nummer 1 en daar pakte ze op terug na vertrek Sánchez omdat hij toen weer wilde. Zimling kwam op voorspraak de Boer als ik me niet vergis.

Maar dat er deze transferzomer dingen fout gingen is duidelijk. Maar in hoeverre is Overmars daar op af te rekenen daar de rvc een dubieuze rol speelde en ook transfers in Th overlegd moeten worden. En wat dragen scouts aan?? Er zijn dingen die wel niet zien natuurlijk. Maar hij haalt goede jeugdspelers , verkoopt goed , en het feit dat hij zich sterk maakte voor Bosz geven mij het vertrouwen in hem. Btw met betrekking tot zijn scoutingnetwerk. Hij haalde toch ook Sánchez. En Wober is te laat gehaald maar valt mij nog niet tegen.
0 0
Bensco
Die telsom klopt niet. Toen Bosz weg was wou Marc namelijk voor Laudrup gaan ipv keizer. Vrij kansloze missie aangezien ze net een jaar daarvoor Laudrup nog een naheffing van de belasting wilden laten betalen. Wober was nummer 1 maar daar pakte ze niet op terug omdat Sanchez vertrok, nee ze gingen naar Wober omdat Barac, optie nr 2, niet door de medische keuring kwam. Dat was eigenlijk het hele lijstje.

En het is niet alleen deze transferwindow. Ik kan je zo 10 spelers noemen die nooit wat te zoeken hadden in Amsterdam maar waar we maar al te blij mee moesten zijn volgens Overmars. het is met uitzondering van vorig jaar bijna elke keer hetzelfde verhaal: er wordt verkocht en vervolgens lijkt Overmars en Co er niet in te slagen goede vervangers binnen te halen. Tuurlijk heeft hij ook een paar leuke transfers gedaan maar het gros is nog steeds kut.
1 0
Ferd
Je opmerkingen kloppen niet, Ajax ging voor Wober, die zei nee omdat hij te weinig kansen zag en dus schakelde Ajax door naar die Barac. Na het vertrek van Sanchez zag Wober zijn kansen toenemen en kwam wel.
0 0
afcajawa
Op en top zakenman met verstand van voetbal, krijgt vaak ten onrechte de zwarte piet (sorry), de enige die ze gaan missen bij TH en RVC. En dus bij Ajax .
3 0
jaripettersson
Schijnt dat Bergkamp's moeder hem vervangt bij het TH.
10 0
eros
Ik hoop t niet!
De enige die de laatste jaren echt heeft gepresteerd in t bestuur!
3 0
BrandjeXL
Zo wordt Dennis machtiger en machtiger.
4 0
jaripettersson
Steeds meer macht over een steeds kleiner voetbalcluppie. Uiteindelijk zit ie in z'n eentje te domineren in de zandbak.
2 0
Godenzoon24
Typerend dat juist de enige functionerende in het th vertrekt. Dennis zijn clubje gebeld om Overmaas te halen. Omdat hij te lastig werd :p
1 0
Pierre Heno
Hoop dat hij Bergkamp, Spijkerman en Carlo meteen meeneemt. Het hele zooitje op de boot en kat in bakkie.
4 0
smokum
Tekenend dat hij nog steeds de duurste Nederlanse speler ooit is, terwijl die transfer al 17 jaar oud is en de voetbalwereld sinds die tijd is ontploft.
4 0
Ferd
Ze halen de verkeerde op, Bergkamp moet daar maar heen.
10 0
Red Devil
Kan hij Bergkamp meteen meenemen die kant op.
Dat is gezelliger ook voor Dennis om samen naar Londen te rijden.
1 0
AJAIXIXIXI
Waarom weet de Italiaanse media dit?
0 0
Bil
Alleen maar goed!!

Graag wat frisse wind binnen Ajax.
1 -4
foroloca
Want wie is zijn opvolger dan?
0 0
Koenniiee
Stel, Overmars verkast naar Arsenal en hij neemt Bergkamp mee. Ik denk sowieso dat Dennis niet gaat, lijkt me echt een huismus nummer één die het wel prima vindt hier bij Ajax, lijntjes uitzetten. Maar stel, dan zal het overig TH bestaande uit Ouali en Van der Sar (samen met input vanuit RvC*) de overige plekken gaan benoemen.

Dan hoef je er niet vanuit te gaan dat Ajax voor de 'kant' Cruijff en Jonk gaat, maar eerder richting Louis van Gaal. Nou, 'fantastisch'. Het is geen geheim dat de bestuursraad nogal achter dat laatste kamp staat. Die raad had tot op de dag van vandaag invloed bij de huidige samenstelling van de RvC en Edwin van der Sar gaat ook goed samen met Louis van Gaal. Joepie.

*De RvC (en bestuursraad) bij Ajax heeft al tientallen jaren meer invloed dan het in de taakomschrijving wordt toegedicht.
4 0
DarkDefender
Toch wel grappig om te zien dat er een omslag lijkt te hebben plaatsgevonden als het aankomt op het functioneren van Overmars. De meesten lijken nu wel positief over zijn functioneren, terwijl hij in het nog niet zo lange verleden ook wel wat shit over zich heen kreeg. Zelf geef ik hem ook het voordeel hoor, zo te zien wil hij vaak wel, maar is hij ook gebonden, maar houdt hij de kritiek binnenskamers.
2 0
Ferd
Ik roep dit al jaren, Overmars is de enige met verstand en visie in het TH
6 -1
hejadi
Kom Bergkamp maar ophalen, wil hem zelfs brengen, als we daar maar vanaf komen!!!
2 0
Panama
Wel met de auto he!
1 0
mickey2602
We kunnen hetzelfde doen als in The A-team,daar werd Mr T eerst knock out geslagen voordat ie ging vliegen;-)
1 0
AFCARSCA
Of een pilletje in zijn warme melk.
1 0
jariafca020
Zou zonde zijn. Ik heb het idee dat de werkwijze van Overmars gewoon goed is voor Ajax.
3 0
Koenniiee
Please, laat ons niet achter met Dennis Bergkamp.
8 -1
Redrum
Dan komt hij bij de volgende club die te gierig is om veel uit te geven.
13 -1
geDaante
Des te interessanter je werk, dat wordt dan uitdagender en je moet creatiever te werk gaan. Het lijkt me niks aan om TD bij Paris Saint Germain te zijn, als je kan kopen wat je wil. Dan nog moet je de selectie nog wel goed samenstellen natuurlijk, maar heel veel stelt dat niet voor.
0 0
trodat4030
Je bent me net voor, ik dacht exact hetzelfde toen ik t las.
0 0
borreljood
Kapitein schettino de ware aard van deze flapdrol
0 -9
Panama
Hoewel vele anders zullen denken, vrees ik dat dit echt de doodsteek voor onze club zal zijn
10 -2
Marcao
Onze club lijkt al dood...
2 -1
Redrum
Overmars is de enige van wie ik nog het idee heb dat hij ongeveer weet wat hij aan het doen is, dus dit zou zeker niet goed zijn nee.
13 -2