Ajax heeft vanaf nu flinke acties voor Sinterklaas in de webshop!

[Update IV] Demonstratie voorlopig uitgesteld

giobelloni, 15-09-2017 om 10:45, 29087 views, AFCA Supportersclub | Bekijk snel de Sinterklaasacties in de Ajax-shop

De AFCA Supportersclub is het zat. Nu besloten is door de burgemeester van Den Haag dat er geen Ajax-supporters welkom zijn bij de bekerwedstrijd tegen SVV Scheveningen hebben de fans aangekondigd dat er geprotesteerd gaat worden in Den Haag.

Na het protest in woord op spandoeken tijdens Ajax - PEC Zwolle hopen supporters nu de kans te krijgen om tijdens ADO Den Haag - Ajax te protesteren, vanwege het uitsupportersverbod. 'Een regelrechte schande, temeer dat een overleg hierover tot twee keer toe eenzijdig is afgezegd. Zie hierover ook de pagina van Ajax Life. De tekstdoeken, afgelopen zaterdagavond ontrold op de F-side, zeggen genoeg over wat wij hiervan vinden. Het niet kunnen faciliteren van een bekerwedstrijdje met tweehonderd uitsupporters, dan ben je als Haagse autoriteit geen knip voor de neus waard. Een nieuwe burgemeester die met een of andere flauwekul verklaring komt om zichzelf vrij te pleiten… Wij zeggen: toon eens ballen! Neem een voorbeeld aan uw Amsterdamse collega.'

Waar Eberhard van der Laan al jaren openstaat voor ADO-supporters in Amsterdam, daar houdt Den Haag al even de boot af. 'Wij zijn woest, maar niet verbaasd', zo valt verder te lezen op de Facebook-pagina van de AFCA Supportersclub. 'Al vier seizoenen lang worden wij als Ajax supporters en Ajax gepiepeld door de Haagse autoriteiten. Wij willen iedereen er graag aan herinneren dat wij nog nooit in dat afgrijselijke stadion met dat afgrijselijke kunstgras zijn geweest. Behalve dan die ene keer dat de Ajax dames daar de nationale beker pakten. Voor de helderheid: momenteel bestaat er geen straf vanuit de KNVB of de autoriteiten dat voorkomt dat wij ieder seizoen ADO - Ajax kunnen bijwonen. Het is de onwil van de club en de Haagse autoriteiten om dit niet fatsoenlijk te willen faciliteren. Dit terwijl Ajax ieder seizoen kaarten aanbiedt aan Den Haag om de wedstrijd in de Johan Cruijff Arena bij te wonen.'

249 mensen willen zondag protesteren tegen de huidige gang van zaken. Het doel is om alsnog Ajax-supporters in het ADO-stadion te krijgen voor de wedstrijd tegen Scheveningen. Kan dat niet, dan zien de Amsterdamse fans graag een andere locatie voor het duel. Het belangrijkste van het protest is echter dat Ajax-supporters graag vanaf komend seizoen weer welkom zijn in Den Haag in competitieverband. 'Het recht op demonstratie is in ons land een groot goed. Daarom willen wij daarvan gebruik maken. Voor ons is de limiet bereikt. Wij kunnen en willen de ontstane situatie niet accepteren. Wij hebben daarom gemeld dat wij gaan demonstreren bij het stadhuis in Den Haag om 14.30 op zondag 17 september.'

Update - 10.37 uur (13 september 2017)
De burgemeester van Den Haag, Pauline Krikke, heeft besloten dat de supporters van Ajax aankomende zondag mogen demonstreren op de Koekamp, nabij het Malieveld. Deze demonstratie begint om 14.30 uur, zo meldt De Telegraaf. Tegelijkertijd speelt Ajax de uitwedstrijd bij ADO Den Haag in het Cars Jeans Stadion.

Eigenlijk wilden de supporters van Ajax demonstreren op het Spuiplein, maar vanwege een evenement dat daar zondagmiddag plaats zal vinden, is dat niet mogelijk. Ook Ajax zelf is het niet eens met de beslissing om het bekerduel met SVV Scheveningen zonder Ajax-fans te laten spelen. De Amsterdamse club noemde het besluit van de KNVB 'ronduit belachelijk'.

Update II - 20.28 uur (13 september 2017)
Het zat erin, maar een groep uit de gemeenteraad van Den Haag ziet liever geen demonstratie van Ajax-supporters. Omroep West meldt dat Groep de Mos, een lokale politieke partij in Den Haag, bang is voor ongeregeldheden. Het protest, dat reeds is goed gekeurd, zou rellen tussen rivaliserende groepen van ADO en Ajax tot gevolg kunnen hebben, zo stelt de partij.

Update III - 22.47 uur (14 september 2017)
In Den Haag zijn er steeds meer zorgen over het aankomende protest van supporters van Ajax in de Hofstad van aankomende zondag, zo meldt Omroep West. De supporters van de Amsterdamse club zijn volgende week niet welkom bij de bekerwedstrijd tegen SVV Scheveningen in het stadion van ADO Den Haag en om die reden mogen zij nu protesteren op de Koekamp, nabij het Malieveld.

Jacco van Leeuwen, voorzitter van supportersvereniging Haagsche Bluf, snapt niet dat de burgemeester het protest toeslaat. 'Hoe kun je ze niet toelaten bij de wedstrijd en drie kilometer verderop laten demonstreren?', vraagt hij zich af. Bovendien maakt hij zich druk om de locatie, omdat er op het Malieveld kermis is. 'Een plek die alleen maar bezocht wordt door gezinnen.'

Update IV - 10.38 uur (15 september 2017)
De geplande demonstratie aankomende zondag 20 september in Den Haag is door de AFCA supportersclub uitgesteld. De supportersvereniging zegt in een statement dat het doel van de actie bereikt is. Namelijk, het openen van gesprekken om met ingang van het seizoen 2018-2019 weer uitsupporters te verwelkomen in zowel Den Haag als Amsterdam.

De directie van Ajax meldt dat deze toezegging zwart op wit vaststaat en dat deze gedaan is door de burgemeester van Den Haag, ADO Den Haag en de KNVB. De supportersclub meldt wel dat als de partijen zich niet houden aan de toezegging, er alsnog gedemonstreerd gaat worden.

Nieuw in de AS Webshop: Petten van Andy van der Meyde.

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
cr0
De doelstelling zou niet het hebben van een gesprek moeten zijn.
1 0
Zeljko
Als IS mag je gewoon demonstreren zonder problemen, dit land is naar de kl0te!
1 -1
DonAdam
Zo triest dat dorpsburgemeestertje Krikke de hooligans van ADO geeft wat ze willen. Je ziet het aan reacties her en der online en aan de reactie van die mongool Jacco van Leeuwen hoe geil ze het vinden dat onze supporters gedwarsboomd worden.

Dit zoethoudertje had AFCA niet moeten slikken en men had gewoon voor het stadhuis, en niet op het Malieveld of de Koekamp, in Den Haag moeten verschijnen. Of eventueel bij het stadion voor aanvang van de wedstrijd. De Koekamp is een weiland uit de buurt, daar sta je te demonstreren voor Jan met de korte achternaam. Dat heeft 0 effect.

Uiteraard doel ik op een vredige demonstratie waarbij men niet ingaat op provocaties van ADO hooligans of de politie.

Ik ben van mening dat wij in dit land nooit mogen toegeven aan hooligans, terroristen, en andersoort gijzelnemers. Als we dat doen is onze democratie geen knip voor de neus waard.
5 -2
AFCARSCA
Dat heel politiek den Haag in paniek raakt en zich gaat beraden op de voortgang van het uitsupporters gebeuren is al geweldig. Doen ze dit weer af als een no brainer, heb je de poppen aan het dansen. Mensen zijn nu aan het denken gezet. Zonder geweld. Laten we het zo houden, volgend jaar weer Ajax supporters in de Zeeman onderbroeken dome. Zoniet, ga ik na 16 jaar F-side pensioen zelfs mee, om een statement te maken.
1 0
Ruff Rhythim
Het kan best zo zijn dat dit vooraf al de intentie was van de AFCA SC: een toezegging afdwingen uit Den Haag, zwart op wit.

If so, dan is dit een prima strategie geweest...
5 0
Bjorn
Laten we hopen dat het resulteert in het toelaten van uitsupporters, dan is het geslaagd.
5 0
Red Devil
Gewoon een zoethoudertje deze onzin.
6 -6
HZMKK
Wat een slappe hap weer. Wat is Ajax klein geworden zeg, ongelofelijk!
9 -7
DavidsFan
Lol, tevreden zijn met toezeggingen dat er gesproken gaat worden. Daar komt nooit iets uit dat goed is, dus je maakt jezelf blij met een dooie mus.
13 -5
Ruff Rhythim
Toezeggingen die door de autoriteiten zijn gedaan en zwart op wit zijn vastgelegd kunnen niet zomaar zonder verder overleg aan de laars gelapt worden, zo werkt dat niet.
Dan heb je wel even wat uit te leggen...
2 -2
Bensco
Wat een onzin. Je wilt toch juist het dialoog aangaan? Dat was de bedoeling van het protest, betrokken worden bij de hele siteautie. Het doel is dus behaald
5 -1
Heiko
Ajax laat zich piepelen. Je laat je als grootste Nederlands voetbalclub toch niet zo afwimpelen.
4 -2
ram
Demonstreren omdat je naar Ajax-Scheveningen wil...
3 -7
Woodenshoe
Haha precies, wat een gelul om niks....
2 -3
AIR-S
Nee, het gaat niet om 1 enkele wedstrijd.

Het is nu Scheveningen, Utrecht, Ado, 010. Straks komen groningen en Heereveen ook met een lul verhaal. Excelsior en Sparta willen geen Amsterdammers meer in Rotterdam. Waar stopt t dan?

Dit hele gedoe is bullshit. Bij voetbal wedstrijden horen thuis EN uit supporters.
16 -1
ram
Weet je wat "hoort"? Je gedragen op straat en bij bepaalde publieke aangelegenheden.

En weet je "waar het stopt"? Als alle agressieve debielen zich óf gaan gedragen óf, op wat voor manier dan ook, niet meer met voetbal (kunnen) bemoeien.

Jouw 'argumenten' zijn de wereld op z'n kop.
1 0
Woodenshoe
Jij vindt het terecht dat er een heel leger aan politie op de been moet zijn om zoiets te organiseren? Betaald van gemeenschapsgeld en alles om de voetbalsupporters tevreden te houden? Probeer je eens te verplaatsen in mensen die niks met voetbal hebben. Wat moeten die daar van denken?
1 -6
AIR-S
Het is terecht dat we niet meer bij 010 kunnen komen omdat het daar rellen werd, meerdere malen.

Maar ADO en Utrecht nemen een eenzijdig besluit om ons niet meer toe te laten, terwijl ze wel welkom zijn in de Arena. Het kan dus WEL!

Maar omdat Utrecht hun eigen supporters niet in de hand heeft, straffen ze ons. Prima als ze geen heel leger aan politie willen inzetten, maar straf dan degene die fout is, en schuif het niet af op Ajacieden. Want wij zijn de dupe van de asocialiteit van andere clubs.

Zeker in dit geval, ADO supporters kunnen Ajacieden tegen komen.... Als dat het probleem is, speel het dan in Volendam, de hele andere kant op. Of ergens tussen Amsterdam en DH in. Er wordt de makkelijkste oplossing gezocht, en dat wij wéér de dupe zijn boeit ze niks!
5 -3
Heiko
Zwak!!!! Ajax laat zich piepelen
7 -2
CL=5
Je kan toch ook gewoon voor een club zijn zonder de behoefte om iets of iemand kapot te maken?
2 0
Lekiam
Ja maar als de andere jou wel kapot willen maken, mag je niet meer komen. Dat is nu het geval bij Utregt en Den Haag.
6 -1
Woodenshoe
Dat je überhaubt zin hebt om er dan nog heen te gaan...
1 0
NoPants
Geen ado fans meer in amsterdam. Geen utrecht fans meer in amsterdam. Niet om ze terug te pakken, maar om t probleem op te lossen. Straks mogen er geen uitfans meer bij 60% van de wedstrijden zijn, en dan pas wilt iedereen naar een oplossing zoeken, nu is dat alleen ajax omdat wij steeds genaaid worden..
9 -4
deeftherave
Wat is dat nou in godsnaam voor 'oplossing'? Niemand wil naar een oplossing zoeken, van de mensen die daarover gaan. Die gaan lekker duimen draaien en het geld dat bespaard wordt aan (politie)inzet gaat naar dure feestjes en bonussen. Hoe naïef kun je zijn...

Juistoafdwingen dat er wel uitsupporters komen en laten zien dat dat gewoon kan anno 2017.
0 -1
Lekiam
Dus er is iemand wakker geworden en die beseft dat honderden Ajax supporter in de binnenstad moeilijker te handhaven zijn als in een afgesloten (uit)vak in een voetbalstadion. Met de dreiging dat er een hoop Haagse hopjes de confrontatie gaan zoeken, daar waar ze normaals in een ander vak afgesloten zijn van de Ajax supporters.
Ik heb toch nog hoop voor politiek Nederland dat ze misschien ooit zo slim worden als de normale burger. Want dit kon iedereen je wel vertellen.
1 0
bugz
Dit zou eigenlijk eens een reden kunnen zijn om alles en iedereen voor 1 keer te verenigen. Iedere supportersclub wil toch uitsupporters bij de wedstrijden. Ik zelf vind de sfeer mooier als er uitsupporters in het stadion zijn. Nu dan maar eens als SV van de clubs, allemaal afgevaardigden sturen en er een groot protest van maken. Dan laat je de politici zien dat ze raar bezig zijn. Als dit uit de hand gaat lopen, geef je hen echter gewoon gelijk en moet je niet meer geloven dat je als uitsupporter nog ergens welkom bent. En een supporter steunt zijn team, en gaat niet om rotzooi te trappen. Deze gasten moeten gewoon verwijderd worden
0 -1
Pure
Dit zou gewoon goed moeten verlopen want anders komen er nog wat jaartjes bij of gewoon nooit meer supporters van Ajax. Dus aub mensen doe geen gekke dingen en denk ik het belang van de club.
0 0
Bennyben
Hahaha wat zet de gemeente en de KNVB zichzelf voor lul, nu kunnen ze de politie inzet verdubbelen en de veiligheid hebben ze ook nog niet eens in eigen hand
0 0
Labrador
Tja , had dan gewoon 500 man per combi naar de uitwedstrijd tegen ado laten gaan.
0 0
Rockslide
Neonazi's en links extremisten mogen ook demonstreren, dus zou raar zijn als voetbalsupporters dit niet zouden mogen.
15 0
Ewald
Ajax moet een vuist maken. Net seizoen is toch al naar de kl..te. Kies voor je supporters die je nu al vaak genoeg in de steek laat en zeg; geen supporters geen wedsrtijd. Verdorie jaren lang wel Den Haag supporters hier en verder zelf geen vinger toelaten moet je gewoon eens mee stoppen. Zelfde als Utrecht vorigjaar

Verder die randdebielen die zich misdragen in het voetbal juist afstraffen en harder aanpakken. Doe iets aan het probleem!
9 0
DavidsFan
Die gasten die een stadion verbod hebben daar preventief oppakken en/of meldingsplicht op het politie bureau geven.
Iets wat ze algemeen moeten invoeren, een meldingsplicht. Maar dat zal wel weer niet mogen van de EU.
3 -4
hetzijnmaar
een fragmentatiebom in de meer in vak o gegooid een familievak met meerdere gewonden waarvan 1 levensgevaarlijk gewond
tot 2 keer toe het honk in de fik gestoken, hoe laf kan je zijn
en maar janken terwijl ze de Ajax supporters zelf uitgenodigd hebben in hun honk en er snel uit genaaid zijn toen men wist dat het menis ging worden
dus heb je zondag zin om n paar Haagse hoeren uit elkaar te trekken
je tanden in een politie hond te zetten steek n joint op snuif je kop vol enjoy the party
7 -10
Woodenshoe
De mensen die hier het meeste klagen zijn waarschijnlijk de uitsupporters die het zelf elke keer verknallen... En maar wijzen naar anderen! Ajax supporters doen noooooooit iets verkeerd. Laat ze daar toch lekker in hun sop gaarkoken in den Haag...
4 -17
BrandjeXL
Typische reactie van iemand die dus nooit naar uitwedstrijden gaat. Dat er tussen Ajax en Feyenoord geen fans mogen komen is enigszins te begrijpen want daar waren regelmatig relletjes voor de wedstrijd. Al was dat feitelijk alleen tegen de politie.
Tussen Ado en Utrecht enerzijds en Ajax aan de andere kant was er weinig aan de hand. Zeker van Ajax kant gebeurde er niks. Het was hoofdzakelijk verbaal(van beide kanten) en dus kiest men de weg van de minste weerstand.
5 -1
Bil
Blijkbaar ben jij ook nooit naar Feyenoord - Ajax geweest
0 0
Red Devil
Niet raar opkijken als fans van ADO een tegendemonstratie willen houden op zondag en dat kadavertje Krikke de demonstratie van de Ajaxfans verbied.
Als Ajax ballen heeft zeggen ze : Geen fans dan ook geen Ajax.
1 -1
Benijax
Ik hou van voetbal en van Ajax, maar waar ik mij sinds heugenis aan stoor zijn die doorgesnoven randdebielen die zich supporters noemen. Die zorgen voor hekken, netten, Politieescortes en angst rond de stadions. Alle grote clubs hebben hier last van, dus laten we eerst maar eens zelf in de spiegel kijken. Wat we zaaien wordt geoogst. In de Arena gedraagt iedereen zich ook netjes, maar juist onze harde kern zuipt, rookt en overtreedt alle regels? En dan nu verbaasd zijn dat we niet welkom zijn. Ze zouden ook niet welkom zijn op mijn feestje. Ze eten je hond op en trekken je vrouw uit elkaar.
22 -14
Lekiam
Als ik niet hoef te rijden drink ik ook voor de wedstrijd. Ben ik nu een crimineel?
0 0
Stibba020
Koorknaapje
0 -2
kampioen0809
Behoorlijk wat flauwe kul hé? Jij vind het natuurlijk wel lekker hé, zo'n theatersfeer waar iedereen keurig op z'n stoeltje zit en klapt bij een goal. Wat ik vind is dat niemand in de arena zich 'gedraagt' behalve Zuid1. Dat is toch hoe je voetbal hoort te beleven?
2 -2
AlexIbarra
Ik ben ook tegen randdebielen maar daarmee bedoel ik niet iemand die 90 minuten lang z'n club steunt en tussendoor ff een peukie rookt.
Drinken is gewoon toegestaan dus over welke regels heb jij het die worden overtreden?
Stoort het je gewoon dat sommige mensen niet nuchter zijn of is er echt iets concreets, ipv verhalen over een fictieve hond of vrouw?

Bij randdebielen denk ik aan Wesleys, vuurwerkgooiers en pannenkoeken die het veld oprennen. Ernstige geweldpleging, dat soort dingen.
7 -2
insectenverdelg
altijd nog beter dan je vrouw opeten en je hond uit elkaar trekken :)
3 -2
Woodenshoe
Juist!
3 -3
damskowest
HAHA
2 -2
hetzijnmaar
ahhgut ga lekker hockeyen
7 -7
Ruff Rhythim
Demonstraties van extreem rechts? Geen probleem hoor, faciliteren we effe.

Een demonstratie van Ajacieden? Neeee doen we niet! Eng...gevaarlijk...
12 -1
chrisjuhhh
doe gelijk extreem links erbij die zijn gevaarlijker , gekker en dommer dan rechts .
13 -7
Stibba020
Precies, geschiedenis heeft bewezen dat links nooit hun handjes thuis kunnen laten..
2 0
AjaxIsrael
Maar Antifa zegt op te komen tegen het Fascisme!
(Weliswaar gemaskerd, op hoge leren laarzen en gewapend)
2 0
Ruff Rhythim
Maakt niks uit...extreem links / extreem rechts

Allebei volkomen gestoord
13 0
Stibba020
Precies
0 0
Ajacied33
Dit kan echt alleen bij ons in NL he.... En dit hoort een voetbalfeest te zijn,sjonge jongen. Wat mij betreft ook nooit meer kaarten aanbieden aan Den Haag
3 0
Lagasj
Ligt het nou aan mij of ontbreekt hier alle logica?
1 0
Jan Doedel
Aad de Mos?? ;-)
3 0
chrisjuhhh
hahaha nee richard
0 0
Mr.P.
jup
0 0
0184
En dan op het nieuws
Grote groep ado fans richting malieveld
Lokale driehoek vreest het ergste ze slaan zich door de barricade heen
Op het malieveld drinken ze samen een pilsje en protesteren ze samen tegen het uitsupporter verbod
4 -1
Wijnvoord
Groep de Mos is overal tegen als de meerderheid voor is. Ik spreek uit ervaring als rasechte Hagenees maar wel een regelrechte Ajax supporter.
17 0
godenzoon92
Als je ze niet in de openbare ruimte wil hebben in Den Haag, laat ze dan toe in het uitvak. Dan kun je ze lekker behandelen als beesten zoals jullie zo graag willen. Bange schijt politici.
10 0
PJK54
Ik weet niet of dit slim is zal natuurlijk ook ADO en 010 supporters trekken dus zal er een giga politiemacht op de been moeten zijn. Al met al had ze beter kunnen zeggen "er wordt niet in Den Haag gespeeld" dan was er waarschijnlijk uitgeweken naar de JC Arena en was iedereen blij.
1 0
Ajacied33
Ik ben dol op vrouwen,maar vrouwen en voetbal gaat toch echt niet samen...
2 -11
PuurGeluk
Ik vind het heerlijk....ik kijk voetbal en m'n vriendin haalt bier. De beste combi ever!
1 0
blava
Toestemming zal wel worden ingetrokken op last van politie. Die Krikke is wereldvreemd?
2 0
VierdeSterIn2023
Vrijbrief voor chaos (en geweld) in de stad. Je hoeft geen raketgeleerde te zijn om te snappen dat dit natuurlijk helemaal fout gaat. Waarschijnlijk honderden Haagse hooligans die hier misbruik van gaan maken en gaan matten. Zul je zien dat de protesterende Ajax supporters dan de schuld krijgen en nog minder welkom zijn in andere steden dan nu al het geval is. Bestuurlijk wanbeleid.
10 0
mvdk
Je mag niet naar de wedstrijd maar wel demonstreren... Wat een krom gedoe zeg.
7 0
Ajacied33
Echt he. Soms denk ik waar het verstand zit van sommige lui,zoals die Krikke
3 0
mvdk
Misschien moet ze een keer krikke
5 -2
Koekepeer
Jezus..... Slecht
1 -1
hetzijnmaar
mooi massaal naar den Haag Trein bus auto
0 0
Woodenshoe
Jaaah! lekker ruzie trappen en de boel vernielen! En dan volgend jaar weer huilie huilie dat er geen uitsupporters naar den Haag mogen...
3 -3
Murph
Dat zal goed lukken met een Woodenshoe.
1 0
10Sneijder10
Ik ben niet voor geweld en vernieling maar als je je nu de mond laat snoeren dan word het voor andere clubs ook makkelijk om Ajax-supporters te weren bij het minste geringste. Als supporters van de thuisclub zich dan misdragen weren ze toch gewoon weer de uitsupporters. Lekker makkelijk maar niet de bedoeling.
2 0
insectenverdelg
mogen ze op vrij vervoer demonstreren of alleen via een combiregeling? :)
1 0
MFox
B&W van Den Haag is echt volledig de weg kwijt.
0 0
Lekiam
Dit kost de gemeente Den Haag toch veel meer politie inzet als wanneer ze Ajax supporters wel zouden toelaten bij Scheveningen-Ajax. Dan komen ze mooi met de trein die je recht voor het stadion stil zet en zo het uitvak in duwen.
Nu krijg je dus allemaal Ajax supporters die op eigen gelegenheid naar de binnenstad van Den Haag gaan. Maar gewoon volhouden Den Haag!
14 -1
Heiko
demonsteren heeft weinig zin. Daar trekt de KNVB zich niets van aan.
1 -3
trodat4030
Knvb heeft er niks mee te maken, dit is een besluit van de burgemeester van Den Haag. Daarom demonstreren ze ook in Den Haag en niet in Zeist..
4 0
Ruff Rhythim
KNVB heeft er alles mee te maken.
Die moeten zorgen voor een eerlijk te verlopen bekertoernooi.

KNVB had allang in hun regelement moeten opnemen dat indien bij bekerwedstrijden de thuisspelende ploeg niet aan welke eis dan ook kan voldoen dat de wedstrijd kan worden omgedraaid. Dan had je dit gezeik niet gehad.

Dit is niet de eerste keer dat zoiets gebeurt, en het is geen toeval meer dat Ajax dit altijd overkomt.
Daarom geloof ik er ook geen reet van dat de KNVB "in de toekomst gaat kijken hoe dit voorkomen kan worden," zoals ze zelf meldden.
0 0
HFW44
Een protest in maatpakken begrijp ik?
Mooi ja, maffia ziet er niet anders uit.
Casual is totaal 2004, een beetje het oude hippietokkie tuttifrutti trainingspak achtig sulligen uiterlijk.
0 -7
Starkoo
Het is en blijft competitie vervalsing, is toch schandalig, dat het in een groot land genaamd Engeland het altijd wel kan en daar zijn de hooligans veel erger, De KNVB moet is met de vuist op tafel slaan, weg met al het kunstgras in het profvoetbal en gewoon alle wedstrijd met uit en thuis supporters, laten we is over leggen met de Ado fans, hoop dat zei ook gewoon is in actie komen met spandoeken tegen het verbod.

Ook de Feyenoord en Utrecht fans moeten dit niet meer pikken!

De Tweede kamer moet gewoon met een gelijke wet komen aan Engeland dan heb je nooit meer problemen!
2 -1
HZMKK
De hooligans WAREN erger ja... jaren geleden!
Men ziet totaal niet in hoe erg de walgelijke haat hier in het land is (vooral jegens Ajax, door clubs als ADO Utrecht en Feyenoord).
Het is te bizar voor woorden dat hier niets aan wordt gedaan.
3 0
0184
Omdat wij gehaat worden mogen wij er niet meer bij hoezo de omgekeerde wereld bij ons is iedereen welkom behalve f.noord
Niet omdat wij ze haten nee wij zijn beter in alles en op een EERLIJKE manier
Waarom moet een club met 750 man aanhang in een stadion spelen wat 10 x groter is wijk dan uit naar een eerlijker oplossing of speel een dag eerder heb je ook geen last van reizende ado fans
0 0
Murph
De jaloezie is overgeslagen in haat.
2 0
AIR-S
Dit gaat niet alleen om 1 potje tegen de amateurs. Het gaat om Utrecht uit, Ado uit, 010 uit.
Waarvan Utrecht en Ado eenzijdige haat, afgunst en angst is. Eigen fans kunnen zich niet gedragen, dus we weren Ajacieden... Daar is de maat van vol, de druppel is nu toevallig een amateur clubje uit een dorp náást Den Haag. Die verplaatsen het naar DH, en daarom mogen wij er niet bij zijn!?

Zondag ben ik er bij! En tegen Scheveningen uiteraard ook!
15 -1
Bjorn
Volledig eens.
0 0
FT`S
Scheveningen uit...lekker belangrijk. Hele club gaat naar de klote, maar nu komen we in actie!
6 -16
HZMKK
Dombo ben je! Je snap totaal de essentie van het hele gedoe niet. Maar je bent waarschijnlijk ook een pubertje vanuit z'n slaapkamer.
5 -6
trodat4030
Hij doelt op het feit dat de supporters alleen in actie komen als zij iets niet mogen. Dat de club van EL finalist in enkele maanden gedegradeerd is tot niet in Europa spelend interesseert de supporters weinig. Of iig, ze laten het niet blijken 'want dan krijgen ze geen honk'. Dat was exact de (niet uitgesproken, maar publiek geheime) reden dat de sv's opriepen om vooral níet te komen demonstreren bij het ontslag van Jonk en zal ook wel de reden zijn dat er nu nog steeds geen actie ondernomen wordt tegen de directie en RVC. Tegen de burgemeester in Den Haag komen ze wel in actie, want dan is er geen risico betreffende het honk.. Het honk is voor de supportersverenigingen belangrijker dan of de club CL, EL of JL speelt.. Pas als t honk er staat wordt het voetbal (misschien) weer enigzins belangrijk.
2 0
Wesl
Demonstreer om te bewijzen dat zo iets dergelijks zonder geweld kan dan
2 0
Red Devil
Die schijtbakken in Den haag geven gewoon de vergunning om te demonstreren niet af onder het mom dat de veiligheid in het geding is.
2 0
AFCSANCHEZ
Protesteerden ze maar vaker, voor wat belangrijkere zaken ook. Van Scheveningen win je ook wel zonder supporters. Over het beleid van de club hoor ik ze niet. Maak daar maar een spandoek over.
14 -1
HFW44
https://youtu.be/vgh3sl9369A
0 -2
jollie18
Hopelijk gaat het iets opleveren. De straffen zijn allang voorbij. Dus uitsupporters weer welkom.
0 0
Ajax412
Groot gelijk hebben ze
1 0
Ajax4life16
inderdaad belachelijk dat we inmiddels bij 3 clubs niet meer welkom zijn, terwijl het eigenlijk bij alle 3 de schuld is van de thuissupporters zelf. Die malloten in Den Haag, Utrecht en Rotterdam kunnen zich niet gedragen als het grote broertje langskomt en wij mogen de gevolgen ervan dragen.

Een goede oplossing lijkt me inderdaad om dan in een neutraal stadion te spelen, maar daar is de KNVB natuurlijk veel te zwak voor.
10 0
Zionist
Of wederom het Olympisch Stadion?
1 0
Zionist
Maar niet tegen de Noordkoreaanse autisten Van der Sar, Overmars, Bergkamp, Spijkerman, L'Ami ? Niet tegen de verschrikkelijke uitvoering van "beleid" en het misbruiken van de naam "Cruijff"?
F-Side is volgens mij al een tijdje overleden, dat merkte je al bij het vertrek van Jonk: amper wanklank. F-Side is in comateuze toestand, in kan me indenken dat dit te maken heeft met het nieuwe spelershome; ze laten zich alles welgevallen. De scherpe punt is van de F-Side af. Of heet dat inmiddels gewoon "oud-410" ?
15 -13
Murph
Het gaat de kant op zoals AJAX het uiteindelijk wil hebben toch.
Geen tegenspraak maar betalen en je bek houden.
1 0
AFCAsphere
Ben 't potverredorie een keertje met je eens hé.
0 0
NouridolbergNeres34
Plus 1 , helemaal gelijk in dan hoor je ze niet ,maar voor een potje zonder supporters tegen een amateur club is de maat ineens vol.
4 -3
Wereld
Toen ik de titel las, was dat, om eerlijk te zijn, eigenlijk wel waar ik aan dacht inderdaad.
3 -1
Robinjo1988
Triest maar waar.
3 -1
AmsterdamFM
Afgelopen zaterdag tegen PEC werd meerdere keren liederen tegen het bestuur en Hennie (Heinrichs) ingezet. Jammer dat het niet door een groter gedeelte van het vak werd opgepakt.
1 -3
Minsc
Tegen het bestuur en Hennie, duh. Ze moeten zich eens laten horen over de wanprestaties van Overmars en kornuiten.
2 -4
Zionist
Zal wel aan mij liggen, heb niks gehoord. Waarom geen spandoek ipv een liedje dat verder niemand hoort? F-Side "is niet makkelijk" bestaat amper meer.
6 -1