Ajax heeft vanaf nu flinke acties voor Sinterklaas in de webshop!

F-Side vraagt na steun om rust voor familie-Nouri

JesseTH, 16-07-2017 om 22:24, 14993 views, F-Side | Bekijk snel de Sinterklaasacties in de Ajax-shop

Vrijdagavond vond een prachtige steunbetuiging aan de familie Nouri plaats en dat alles werd opgezet door de F-Side. Zij roepen nu op tot rust voor de familie van Abdelhak Nouri, zodat zij de recente gebeurtenissen kunnen verwerken.

'Het was een overweldigende, emotionele avond die de familie heel erg heeft gewaardeerd', zo spreekt de F-Side dankbaar op Facebook. 'Zij voelen de steun en troost van iedereen die aanwezig was. We willen alle aanwezigen heel erg bedanken.'

Nu ieder zijn kans heeft gekregen zijn of haar steun te betuigen aan de familie Nouri, wordt er verzocht om rust. 'De F-Side doet een oproep om de komende tijd de familie de rust te gunnen die zij hard nodig hebben om alles te verwerken. Gelieve dit te respecteren. Wij hebben laten zien hoeveel wij om Appie en onze club geven en hopen op goed nieuws de komende dagen.'

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
Ajax34
Ik ga er vanuit dat het niet met opzet gedaan is. Maar een welgemeend excuus is dan toch op zijn plaats. En dat er in de toekomst wat beter kan worden nagedacht over vuurwerk acties zodat die veilig kunnen plaats vinden zonder gewonden. Voetbal hoort een feest te zijn voor iedereen.
0 0
Bennyben
Kan iemand mij uitleggen dat als mij kind in juli vuurwerk afsteekt hij voor HALT moet werken? En als een paar doorgedraaide supporters dat doen waardoor iemand een vuurpeil in z'n gezicht krijgt en daardoor verminkt is er mee weg komen ?
0 -1
skinny hein
doorgedraaid?...verklaar :
0 0
Murph
wel een boefje jou zoon.
0 0
hakkietjakkie
Sorry even off topic, maar lees heel veel berichten hieronder over tv supporters en fox abonnees. Wat is hier mis aan? Als je naar het stadion gaat als supporter heb je niet gelijk het recht om een andere manier van supporten naar beneden te halen. Iedereen is net zoveel Ajax supporter als wie dan ook, NIEMAND is hoger dan iemand anders.

Hoe kan je een mede supporter naar beneden halen om de manier hoe iemand dezelfde club als jou volgt?

Ikzelf vind het namelijk gewoon fijn om thuis lekker op een groot scherm overzicht te hebben. Ik heb geen geld om elke week naar het stadion te gaan om aan de zijkant van het veld te kijken. Ik houd er niet van schuin achter het doel te zitten. (sterker nog,vroeger hadden wij thuis geen geld om überhaupt abonnee te zijn, moesten we nog dingen via teletekst kijken, hoe sneu ook)
Maar dan kijk ik dus liever thuis, maar dat maakt mij dan niet minder supporter dan wie dan ook.....

Houd het positief jongens :D! We houden allemaal van Ajax en allemaal van Nouri, iedereen op zijn eigen manier.
9 -2
Mokumnorth
goed punt, ieder zijn eigen beleving dus ook de fside.
0 0
meerzicht
Zal ik je eens wat vertellen ? Vroeger ging ik heel vaak naar het stadion. Maar nadat ik een aantal keren terecht ben gekomen in een indiote vechtende massa, moest renne om veilig heen komen te zoeken, bijna in de fik ben komen te staan door vuurwerk etc. Bekijk ik nu het voetbal wel lekker rustig vanuit mijn stoel. Voel mij daardoor absoluut geen mindere supporter. Heerlijk ontspannen , flesje bier van nog geen euro prima zo. met dank aan een stel mafketels die mijn stadionbezoek hebben verziekt.
5 0
Red Devil
Veel mensen kunnen om gezondheidsredenen niet naar een wedstrijd maar daarom zijn ze niet minder dan de fans die wel kunnen gaan maar dat willen veel hersenloze fans niet begrijpen.
5 0
hakkietjakkie
Is er nog iets bekend over Appie van de laatste dagen of wat er nu gebeurt met hem? Hij ligt nu in AMC begreep ik maar gaan ze die testen die ze in Oostenrijk hebben gedaan ook nog een keer in Nederland doen?

Althans, ikzelf zou dat als ouder hier ook nog een keer dubbel dubbel laten checken. Niet uit wantrouwen naar Oostenrijk maar meer in de hoop dat iemand anders misschien iets vind.
0 0
Red Devil
Ze gaan gewoon door met allerlei testen neem ik aan.
0 0
Red Devil
Heel mooi en terecht deze oproep . Maar het zou ook mooi zijn als de F-side contact zou opnemen met die zwaargewonde man door die vuurpijl.
5 0
Mokumnorth
Wat een overtrokken reacties allemaal zeg, is gewoon een goed bericht. Dat je persoonlijk wat tegen de f-side hebt dat kan ik begrijpen, maar onder dit bericht vindt ik heel overdreven.
5 -6
Bennyben
Schandalig dat AS niet publiceert over Rachid die verminkt is geraakt door een vuurpijl tijdens de bijeenkomst van nouri. Deze man is ook gewoon Ajacied en is voor zijn leven verminkt geraakt, belachelijk dat mensen vuurwerk meenemen naar zo n bijeenkomst.
10 -2
Red Devil
De mensen die dit op hun geweten hebben zijn te laf om contact op te nemen met die man die alleen maar zijn zoontje wilde beschermen.
0 -1
damskowest
Duidelijk dat hier weer veel fox abonnees actief zijn.
Zie berichten voorbij komen dat de harde kern iemand met vuurwerk heeft verwond. Meldt dat dan bij de politie, want blijkbaar weten diegene wie het was, of is het gewoon speculeren?
Daarbij was er zo'n drukte dat het logisch is dat spelers begeleidt worden, dat er dan een aai over de bol bij een speler over zijn hoofd wordt gegeven is toch niks mis mee? Misschien nooit opgekomen dat jongens van de harde kern en spelers elkaar persoonlijk kennen?
Dat berichtje wat de F-side plaatst is niet meer dan logisch. Ze hebben dat 'evenement' georganiseerd en voelen zich dan ook verantwoordelijk voor de nasleep. Dus zorgen dat er niet meer groepjes voor hun huis hangen etc.. Daarbij moet je niet vergeten dat van de 2 miljoen + fans er ook wat minder begaafde tussen zitten, maar die luisteren wel vaak naar de harde kern, of dat goed of fout is moet je zelf weten, maar dan is zo'n berichtje gewoon goed bedoeld voor de familie.
4 -8
Red Devil
Waarschijnlijk ben je zelf zwakbegaafd want veel mensen kunnen niet naar het stadion vanwege gezondheidsproblemen maar dat zal niet je doordringen waarschijnlijk.
Die mensen zijn daarom niet minder Ajacied dan de mensen die wel naar een stadion kunnen gaan en zijn blij dat ze Ajax live op Fox Sports en Ziggo Sport kunnen kijken.
2 -2
damskowest
Leg mij alsjeblieft uit waar ik mensen zwakbegaafd heb benoemt? Er is namelijk een verschil tussen minder en zwakbegaafd. Voor de rest lijkt het me duidelijk dat als je fysiek niet in staat bent om Ajax te bezoeken dat je niet onder de successupporters valt.
0 -1
Red Devil
Waarschijnlijk ben je zelf een van die minder begaafden want je bent hersenloos bezig.
Veel mensen kunnen vanwege hun gezondheid niet naar het stadion en zijn blij dat ze Ajax live kunnen kijken op Fox Sports.
Maar dat zal wel niet tot je doordringen.
1 -1
hakkietjakkie
Wat is er mis met Fox abonnee zijn dan? Mis ik iets? We zijn gewoon allemaal fan en ajax supporter hier toch?

Voor de rest volledig eens met je bericht uiteraard ;)
4 -1
Mokumnorth
Dat vuurwerk is heel vervelend, maar de verhalen erom heen vindt ik weer belachelijk. Het is echt niet zo dat een ieder als een wilde met vuurwerk heeft gegooid en in dit geval schijnt het gewoon echt heel ongelukkig te zijn geweest. Ik hoorde van een bekende die er vlakbij stond dat dit van een flowerbed kwam welke een aantal minuten na de laatste knal opeens nog een pijl schoot... De tragische uitkomst is bekend.
0 -4
Stroeve
Dat lijkt me reden des te meer voor de verantwoordelijke om zich te melden. Het is een ongeluk geweest. Zelfs Rachid twijfelt daar niet over. Meld je.
3 0
johan_afca
Ik denk dat het hier vooral om het toontje gaat. De F-side komt wel vaker met van dergelijke belerende berichten die vertellen wat we niet en wel mogen doen.

Over de goede bedoelingen twijfel ik niet, maar je kan dit anders brengen. Laat bijvoorbeeld dat bericht over die shirts er uit man, dat heeft natuurlijk geen flikker met de familie te maken, en iedereen is capabel genoeg om te bepalen waar hij of zij z'n poen aan uit wil geven.
8 0
damskowest
Het is internet.. je kan een bericht interpreteren zoals je wilt.
Blijkbaar hebben ze geconstateerd dat mensen geld over de rug van Appie willen verdienen, kan me niet voorstellen dat jij dat goed zou keuren? Heel veel mensen weten niet wat voor mensen achter zulke dingen zitten, de f-side blijkbaar wel. Dus wat wil je eigenlijk zeggen? F-side communiceert op een verkeerde manier en je vindt dat ze je niet mogen waarschuwen voor hyena's die geld verdienen over Appie zijn rug? Sorry, maar echt zeiken om te zeiken.
0 -2
johan_afca
Nee, hoor. Dat zeg ik niet.
Wel zeg ik dat ze de berichten hadden moet scheiden, want het ene heeft geen fuck met het ander te maken.
2 0
VierdeSter
Ik kom dit nu tegen.. Het lijkt er dus op dat het beter gaat met Nouri! :) Daarnaast, worden de woorden van de dokter ontkracht, aangezien Nouri de stem van zijn broer herkent. Mooi! Laten we allen hopen en bidden op een verder herstel van de kleine generaal.

Bron: Stichting Najiba Update-Nouri
Salamou alaikoum beste broeders en zusters, Rond half 8 vanavond zijn de broer van Abdelhak Nouri, de imam en ik samen in het ziekenhuis bij Abdelhak langs geweest. De imam heeft een korte sessie rokya/koranrecitatie verricht en elhamdoulilah reageerde Abdelhak daar weer op door met zijn ogen te knipperen, SoubhanAllah. Ik heb persoonlijk Abdelhak Nouri persoonlijk verteld dat hij sterk moet blijven en dat heel Nederland achter hem staat, Moslim of geen Moslim en dat wij als mensheid allemaal smeekbeden voor hem verrichtten. En ook nu reageerde hij weer door met zijn ogen te knipperenn, elhamdoulilah. Het is niet te beschrijven hoe prachtig dat was toen hij daar op reageerde, SoubhanAllah. Zo herkende hij ook de stem van zijn broer die hem in zijn oren fluisterde op dat moment en daar ook weer met zijn ogen begon te knipperen. Ya Allah genees Abdelhak Nouri. Ya Allah Herenig hem met zijn famillie in goede gezondheid. Ya Allah geef zijn famillie geduld en kracht. Ameen! DE OUDERS VAN ABDELHAK NOURI VRAGEN DE UMMAH OM STANDVASTIG TE ZIJN IN JULLIE DUA! VOOR HUN ZOON. Broeder Mourad Alhamdoelillah. Wederom goed nieuws. Moge Allah (swt) hem volledig genezen. Ameen.
1 -3
johan_afca
Er is helemaal niets ontkracht. Dat is nogal een statement zeg.
Niezen, kuchen, knipperen met de ogen, gapen, het zijn allemaal primaire functies vanuit de hersenstam die iemand in vegetatieve toestand kan "uitoefenen" ( het is niet meer dan een reflex)

Ik begrijp dat er veel uit vanuit emotie gereageerd wordt, maar het is wellicht verstandig om een heel klein beetje basis kennis van zaken op te doen over comateuze en vegetatieve toestand. Gewoon afwachten tot zijn artsen met een statement komen, als dat al gebeurt.
3 0
Chesterson93
Maar iemand heeft dit bericht hier geplaatst. Dat jij dan een pseudo-arts wilt spelen is iets anders, maar je merkt toch dat die mensen hier moed uit putten?
1 0
Bensco
Het is valse hoop en bovendien een oude update. Gisteren is al een nieuwe update geplaatst. De berichten vanuit Morad Baddaou en zijn familie zijn meer gebaseerd op gevoel dan dat ze op medische feiten zijn gebaseerd. Ipv elke dag een update te verwachten ben je wijzer af om updates vanuit Ajax of het AMC af te wachten. Ontwaken uit een coma kan lang duren en door elke dag een update te willen verspil je echt energie. Ik hoop dat ze deze week of volgende week tekenen van leven oppikken. Dat zou echt al een dikke vooruitgang zijn voor Nouri..
0 0
GvanderK
Mensen weten zelf wel wat ze doen moeten en snappen dat zijn ouders rust willen. De F-Side heeft ons niks te vertellen. Leuk dat ze altijd mee reizen met de selectie en voor de sfeer zorgen, maar meer is het niet. Laten we het nu inderdaad maar de situatie laten rusten, het is al erg genoeg.

Hopelijk gebeurt er een wonder en komt hij er zo goed mogelijk uit.
2 -2
damskowest
Niet iedereen begrijpt dat, en daarbij zijn er ook veel mensen die nog geen mogelijkheid hebben gehad om hun steun aan de familie over te dragen. Leuk dat jij elke zondag voor je tv zit, dat draagt ook veel bij om Ajax te supporten.
0 -7
mvdk
Tv-geld jongen;-)
0 0
Ajax020Amsterdam
het werd ook wel een circus hoor de laatste dagen, nu laten rusten
1 0
Chesterson93
Dat vuurwerk mocht ook achterwege blijven voor meer rust. Maar helaas, 1/3 van iemands gezicht is eraf.
10 -2
gras
Daar hoort stande pede excuus voor te komen en schadevergoeding. Als de F side een beetje klote heeft, hadden ze dat direct geregeld.
2 -2
gras
Ik hoorde wel dat iemand naar het ziekenhuis moest, maar vindt er verder niets over. Was dat door vuurwerk van de F side?
1 -2
Chesterson93
Yes, in het gezicht gevlogen. Een beste jaap door zijn wangen heen.
0 0
Ajacied33
Was gisteren op Hart van Nederland een Turks Nederlandse man die erover kwam praten. Die man is dus geraakt door het vuurwerk,er is een zenuw in het gezicht wat hij nooit meer kan gebruiken. Hij wilde er verder uit respect voor Nouri geen heisa van maken,enige wat hij wilt is dat de dader(s) zich meld(en). Zou mooi zijn als iemand contact met hem opneemt
2 -1
mvdk
Bericht aan de F-Side: Koop een spiegel en praat tegen jezelf.

Wel je kleding aanhouden graag!
12 -2
robinozzi
STUUR DOOR AAN IEDEREEN!!!!!!

Dit bericht is voor iedereen die meeleeft met de familie Nouri.

Graag het volgende in acht nemen:

Moge God je belonen met het beste, De familie Nouri heeft afgelopen week haar hart en huis opengesteld voor iedereen die zijn verdriet met hun wilde delen en zijn steun wilde betuigen. Er zijn tot in de 1000 mensen over de vloer geweest en dat vergt heel veel tijd, aandacht en energie etc.

Het is nu tijd dat de familie tot rust komt. Ze krijgen vanwege de drukte en toestroom tot op heden eigenlijk geen mogelijkheid of kans om met elkaar deze tragische gebeurtenis mbt hun zoon samen te verwerken in alle rust. Het dagelijks verwelkomen van alle gasten neemt zoveel energie in beslag. Energie die ze nu nodig hebben om zich volledig te kunnen concentreren op hun gezin en hun zoon en broer Abdelhak.

Laten we de familie nu hun rust geven om tot adem te komen en hun de ruimte te geven om deze onwerkelijke periode te verwerken als gezin.

Het volgende wordt verlangd van alle mensen die zich bekommeren om de familie en in het speciaal om onze broeder Abdelhak:

De bezoektijden voor de mensen die graag hun steun willen tonen en medeleven kunnen in het weekend tussen 17:00 uur en 20:00 uur bij de woning van de familie Nouri. Buiten deze aangegeven tijdstippen wil de familie graag de ruimte en respect krijgen om deze grote gebeurtenis te verwerken. Samen als familie want zelfs daar hebben ze de kans nog niet voor gehad.

De familie Nouri vraagt jullie om smeekbedes te blijven verrichten voor het herstel van Abdelhak en dankt iedereen voor de steun. Woorden schieten tekort om te beschrijven hoe jullie ze hebben geroerd.

Bedankt allemaal!!!

Namens en met toestemming van de familie Nouri.

EINDE BERICHT
Broeder Mourad
10 -1
WyZynDeBeste
Veel verontwaardigde berichten, maar dat is nu allemaal helemaal geen prioriteit zolang Appie vecht voor herstel. Afschermen van spelers kan wel in goed overleg gebeurd zijn, net als dit statement in overleg met de familie gemaakt kan zijn.

De spelers en wij moeten voor nu gewoon door, de vCL staat voor de deur.
3 0
Rsv
We love you Ap❤️
1 0
Mart42
Beste Ajacieden, laten we met zijn allen stoppen elkaar af te kraken en de energie steken in het aanmoedigen van Appies Ajax . De 34e titel moet voor Nouri aankomend seizoen weer terug naar zijn geliefde Amsterdam.
11 0
Afcas20
Schijnt dat Appie vandaag moest niezen, gapen en zijn voet bewogen heeft. Bron is redelijk betrouwbaar maar helaas niet via Ajax zelf
3 -1
Bensco
Normale reflexen van iemand in coma.. mensen in vegetatieve staat doen dit ook. Er moeten tekenen van bewustzijn zichtbaar zijn. Kan appie teken van leven geven? Reageert hij op vragen? Zoekt hij doelbewust met zijn ogen? Knijpt op commando in handen? Dat soort dingen moeten gaan gebeuren. Niezen, gapen, knipperen met zijn ogen, reflexen met zijn handen e.d zijn allemaal normale reflexen van iemand in coma.
7 0
chrisjuhhh
Ok wist ik niet en erg bizar allemaal .
Is er dan wel enig hersenactiviteit dan op zo een moment ?

En is hu nu nog steeds in slaap gehouden , want door me reis ben ik helemaal de weg kwijt wat er gebeurd is nu erna .
0 0
Bensco
Ja hij heeft hersenactiviteit, hij is niet hersendood. Dat ging ook nog rond maar dat was wel duidelijk naar buiten gebracht dan. Nouri is uit zijn kunstmatige coma gehaald en ligt nu vanuit zichzelf in coma.
0 0
Chesterson93
Is al meer dan er eerder naar buiten gekomen is. Mag men moed putten?
0 0
WijZijnAjaxWijZijnDeRijkste
Vegetatieve toestand

Als een coma langer duurt, kan je in een vegetatieve toestand komen. Bij een vegetatieve toestand functioneren alleen nog een aantal primitieve functies van je lichaam vanuit je hersenstam. Je hersenstam is bij een coma vaak onbeschadigd gebleven en kan dan nog een aantal primitieve functies uitvoeren. Je blijft echter bewusteloos en kunt dan ook niet bewegen of nadenken. Wel zal iemand in een vegetatieve staat zijn ogen kunnen opnemen, en soms zelfs een beetje bewegen. Je kunt ook een dag en nachtritme krijgen waarbij je overdag jeogen open hebt en ‘s nachts juist dicht. Dit duidt echter niet op een voorspoedig herstel. Helaas zijn dit slechts primitieve functies en blijf je vaak in coma als je in een vegetatieve toestand bent. De kansen dat je nog onbeschadigd wakker wordt zijn juist kleiner als je in een vegetatieve toestand bent.

0 0
Bensco
Grimassen trouwens ook, zag er vaag uit om dat te zien. Lijkt net iemand die net wakker is en een leuke droom heeft gedaan. Duid echter nergens op.
1 0
Bensco
Niezen, gapen, knipperen etc. Zijn primitieve functies van het lichaam. Ziet er ook heel raar uit als je coma patiënt ziet. Bij mijn broer zagen we dit ook heel vaak en verwarde de familie het vaak met bewust gedrag. Pas als iemand echt ontwaakt zie je een duidelijk verschil. Zoals ik al aangeef moet je tekenen van bewustzijn zien te vinden. De Glasgow coma scale wordt hier voor gebruikt. Aan de hand van de EMV score (Eyes, Motor and Verbal) test men dit. Dit zijn kleine neurologische onderzoeken die uitwijzen wat voor staat van bewustzijn een patiënt heeft.
1 0
AFCA1510
Als dit waar is, is dat heel mooi nieuws. Het blijft echter nog steeds onwerkelijk en heel verdrietig dat we blij worden van een bericht dat onze baltovenaar z'n voet heeft bewogen vandaag.
0 0
WijZijnAjaxWijZijnDeRijkste
is ook een vooruitgang tov knipperen met je ogen lijkt mij
0 0
Petervandersluis
Ik denk dat je er helaas helaas aan moet gaan wennen, anders worden nog veel zwaardere dagen dan dat het al zijn.
0 0
Petervandersluis
worden het*
0 0
Petervandersluis
Welke bron?
1 0
Afcas20
Stichting Ibaadu-Arrahmaan heeft dat op hun Facebookpagina gezet.
0 0
Sander14
wow dat zou geweldig zijn, geen teken dat alles werkt. maar wel dat hij gevoel heeft.
1 -2
Ruff Rhythim
Bedankt voor het verzoek, maar ik heb de Fside niet nodig om dat zelfstandig ook te snappen...
12 0
robinozzi
Update Nouri vandaag:
Alhamdulilah gapen, niezen en voet bewogen.
Allahu akbar!!!
We vragen Allah om Abdelhak Nouri te genezen met Zijn Genezing een genezing die geen sporen achterlaat.
Ameen

Bron: Facebook Stichting Ibaadu-Arrahmaan
Zal aangeven als Broeder Morad dit heeft bevestigt.
5 -1
FlyingDutchMan
Laten we hopen!!
0 0
AjaxIsrael
Zouden die Oostenrijkers dan toch iets te voorbarig zijn geweest?
Ik verwacht geen wonderen maar heel misschien zit een beetje aanvaardbaar leven er nog wel in.
0 -1
AFCACBS410
Volgens mij zijn gapen, niezen en het ineens bewegen van bijv. je voet gewoon automatische reflexen en niet per se bewegingen die zelf bewust aangestuurd zijn vanuit de hersenen. Het plots openen van de ogen kan dat ook zijn.

Al hoop ik natuurlijk met heel mijn hart dat dit goede ontwikkelingen zijn voor Appie!
2 0
AFCSANCHEZ
De hersenen sturen alles aan, ook reflexen. Om te beoordelen of iemand hele zware hersenschade heeft doen ze ook een reflextest. Als er iets dicht bij je oog komt dan doe je hem dicht. Mensen die zware hersenschade hebben doen dat niet. De hersenen sturen de reflex niet aan. Deze tekenen bij Nouri lijken me dus erg positief.

Nog even gekeken op internet, en daar staat dat het reflexcentrum als bijvoorbeeld niezen, in de hersenstam ligt. De hersenstam zorgt voor bloeddruk, beademing, hartslag etc. Andere delen van de hersenen gaan weer over motoriek, beweging en denkvermogen. Deze tekenen bij Nouri zeggen dus eigenlijk toch weinig denk ik, helaas.
5 0
robinozzi
Kan zijn dat je gelijk hebt, maar heb nog nergens gelezen over reflexen als gapen en niezen. Alleen over reflexen met armen en voeten. De update van gisteren voelde beter aan. Dat hij reageerde als zijn familie iets in zijn oor fluisterde. Dat kan toch geen reflex zijn.
0 0
Mart42
Ik hoop zo dat hij straks zijn familie herkent. Wat zijn dat bijzondere mensen.......
1 0
iammike
Wij als supporters moeten nu proberen ons op Ajax te gaan focussen en onze ploeg te steunen naar titel #34 voor Appie! Voor de familie is het nog veel erger dan voor ons. Die moeten echt door een hel gaan..:(

Wij moeten elke dag bidden voor Appie en hopen op goed nieuws!
6 0
koeman1
helemaal mee eens
0 0
HeavenlyDivine
wow, dat gevoel dat de mensen onder me hebben, heb ik totaal niet.
Ongeacht wat je van de F-side vind, de boodschap om de familie rust te gunnen, schiet niet in het verkeerde keelgat bij mij. Ze hebben gelijk. En ik voel me ook niet aangesproken
8 -7
Mart42
Jij begrijpt het.........
6 -6
WyZynDeBeste
Wij als supporters en Ajax moeten nu door met Nouri natuurlijk in onze gedachten. Voor de club, Johan, Piet, Appie en de supporters op naar de CL en nummer 34.
1 0
BRAMHOUTEN
Ik kan me heel goed voorstellen dat de familie nu rust wil. Ze moeten dit ook samen kunnen verwerken. Voor hun is het veel meer impact dan voor ons als supporters. Appie stay strong ❤️
1 0
vdvaart23
Oprecht bedankt voor orgamiseren van de prachtige bijeenkomst . En een cynisch bedankje voor dit bericht. Ik was niet van plan om ze lastig te vallen.
Bij deze wil ik dan een oproep doen aan de F-side om 'ons' (ajaxsupporters en Nederland in het algemeen) niet keer op keer voor lul te zetten tijdens Europese uitwedstrijden door kroegen te vernielen, steden te vandaliseren en mensen te vernederen. Bij voorbaat dank.
Dit geldt voor een deel van F btw maar iets staat mij niet aan in dit bericht. Hypocriet ofzo. Weet niet wat het is. Alsof de niet F-sider nu de Nouri familie lastig gaat vallen.
P.S. graag ook even reageren op de oproep van de zwaargewonde man om in contact te komen met degene die het vuurwerk afsteken in geuzenveld (mijn buurt).
9 -3
Suarez16_
Vind dit een beetje hypocriet. Deze mensen vinden zichzelf de echte "diehards" en de rest zijn volgens hun allemaal "dagjesmensen" omdat ze niet elke week staan te hossen en te springen. Nu gaan de "diehards" opeens doen alsof de "dagjesmensen" de komende 3 weken "NOURI NOURI NOURI" staan te schreeuwen voor hun huis? Kom op zeg. Alle respect voor deze mensen, maar ze gedragen zich altijd veel te populair. Alsof zij de enigste echte supporters zijn en alsof zij bepalen wat een normale supporter moet gaan doen. Veel respect voor hun dat ze Ajax altijd achterna reizen, maar ze verneuken ook gewoon onze naam door vuurwerk af te schieten in Luik, een barman in Glasgow aan te vallen, etc.
16 -2
Michels
Wat maak je je weer druk om niets! Er al aan gedacht dat ze op deze manier hun eigen leden op de hoogte proberen te stellen van wat de "top" binnen de fside heeft afgesproken? Niet gelijk zo op je teentjes getrapt zijn...
0 -1
KingJames23
Dat vechten in het buitenland zijn vaak hooligans die niet naar de wedstrijd gaan. Mensen met een stadionverbod.
0 -1
Ajax#1900
Ik snap je punt, maar in principe doe jij nu hetzelfde door iedereen van F verantwoordelijk te houden voor dat incident in Glasgow.
1 -5
Suarez16_
Begrijp ik en er zijn er ook zat die geen vlieg kwaad doen, maar het "tuig" die alle incidenten veroorzaken zit/zat bij de F-side of het oude 410. De "dagjesmensen" hebben Ajax nog nooit een slechte naam bezorgd, dus dan moet de harde kern dit in mijn ogen niet oproepen, omdat ze zelf altijd de supporters zijn die te ver doordrijven.
2 0
Ajax#1900
Is waar hoor, maar dit blijft altijd een heikele kwestie denk ik. Je hebt altijd een paar mensen die te ver gaan. Ik denk ook niet dat dat op lossen valt. Over het algemeen kunnen we samen gewoon trots op onze supporters zijn vind ik.
0 0
FlyingDutchMan
Waarschijnlijk was het bericht van de F-side bedoelt voor de leden zelf, om die op de hoogte te brengen. Anders zou het inderdaad wel hypocriet zijn, zoals anderen hieronder al aangeven.
0 0
insectenverdelg
Ik hou niet heel F of 410 of de harde kern verantwoordelijk. wel laak ik het gedoog beleid binnen de harde kern. Ze houden altijd de hand boven het hoofd en willen niet "verlinken".Neem de finale van de beker tegen Zwolle. Stond er schuin boven in de kuip. Was verbijsterd.
6 0
Ajax#1900
Ging mij meer om het onderscheid tussen harde kern en dagjesmensen. Ik denk dat de meeste mensen er een beetje tussenin zitten. Stiekem vinden we de acties van de harde kern wel mooi, maar af en toe gaan ze te ver en dan distantieer je je er van. Zo voelt het voor mij wel iig.
0 0
insectenverdelg
Waarom ander e veroordelen op de manier hoe ze voetbal willen beleven? ik ben geen pure harde kern maar wel een echte Ajaciede die op veel punten wel mee gaan met de harde kern. hou van sfeer, staan tijdens de wedstrijd, zingen en aanmoedigen
Maar hou niet van mezelf boven andere fans plaatsen, dingen vernielden en andere onschuldige on gevaar brengen. Helaas schijnen die dingen er altijd bij te horen...
1 0
Stroeve
Ik erger me soms aan de harde kern bij dit soort acties. Om hoe zij afgelopen vrijdag de spelers dachten af te moeten schermen van de andere supporters bijvoorbeeld. Of met de boodschap: 'laat de familie met rust, we hebben ons laten zien'. Alsof er mensen zijn die de familie zouden lastigvallen.
16 -2
Rsv
Volledig mee eens.
0 0
insectenverdelg
prachtig maar las net ook hoe ze met hard knalvuirwerk en pijlen even lieten zien dat ze aanwezig waren. Doe werden midden in de menigte gegooid met kinderen en nietsvernoedenden. Resultaat 1 iemand afgevoerd naarct ziekenhios met serieuze brandwonden aan het gezicht. Geef daar niet gelijk de gehele F sidecde schuld van, maar ik heb vaker gezien hoe ze met vuurwerk omgaan en dat is soms gewoon asociaal.
5 0
HZMKK
Dan ben je niet de enige. Die hele houding staat me vaak niet aan. Ook toen met dat statement tegen Bosz. Maar wel allemaal juichen toen hij de finale haalde met goed voetbal...
14 0
SandorAjax
Je ziet op die filmpjes ook zo'n blonde gast van harde kern allemaal spelers klopjes en tikjes geven. Lijkt me niet dat ze daar op zitten te wachten. En is dat ook niet de reden dat hij ze zogenaamd moet afschermen
13 0
AjaxIsrael
Echt he, wat een aandachtsgeil ventje.
Staat daar volwassen mensen achter tegen het hoofd te tikken.
Gaf ook die populaire "hand" aan de moeder van Nouri in die auto.
Een vrouw geef je gewoon een normale hand.
7 0
Jood074
ik zou het wel snappen dat hij het doet bij bepaalde jongens die het heel zwaar hebben maar om iedereen aan te raken irriteerde ik me ook aan
0 -1
SandorAjax
Ja, inderdaad. Alsof alle 'normale' supporters zich dan niet gedragen zonder de harde kern...
10 0
Bensco
Eigenlijk wel ja. Fans worden altijd helemaal wild man, dat was toch duidelijk te zien? De F-side heeft wel ervaring met dit soort dingen.

Vond alleen die motors nergens op slaan.
1 -7
Chesterson93
Ben je serieus? Wat een grap.
0 0
Stroeve
De fans die het wildst worden, zijn vaak de leden van de F-Side zelf. Ik zie de huisvaders en hun kinderen nou nooit met knalvuurwerk en fakkels. Of een motor door het publiek scheuren, zoals vrijdag gebeurde.
5 0
Bensco
Ik denk dat er wel meer hysterische fans zijn dan de F-side. Vergis je niet, die spelers zijn supersterren in onze ogen. Iedereen wil aandacht van ze.
0 0
KingJames23
Die huisvaders van nu zijn ook jong geweest. De meesten hebben ook van alles uitgevreten. Verkijk je daar niet op.
0 0
Murph
klopt en ben blij dat er toen geen mobieltjes waren.
0 0
Ajax#1900
Ik denk dat het beschermen van die spelers helemaal niet zo'n slecht idee was hoor. Hoewel de schuld bij de ouders ligt in deze, wilden. serieus kinderen richting de spelers stormen voor een selfie etc. Als die ouders hun kinderen niet fatsoenlijk hebben opgevoed of terug roepen, tsja...
0 -1
Suarez16_
Maar dan irriteert het mij wel dat er een paar zijn die ze allemaal een aai over hun bol geven. Puur om ze even aan te raken. Volgens mij scherm je ze juist af voor dat, maar dan ga je het zelf wel doen. Met die kinderen zal het wel meevallen, want zoveel waren er ook weer niet en 9 van de 10 zullen het gewoon begrijpen.
4 0
Ajax#1900
Dat was niet nodig idd. Maar ja, ik snap het ook wel. Die nu jongens voelen wel een sterkere band met de spelers omdat ze hun overal achterna reizen. Ik vind het ook wel mooi dat dit gewoon allemaal kan. Bij veel clubs zou het allemaal met politiebegeleiding gaan etc.
0 0