Ajax heeft vanaf nu flinke acties voor Sinterklaas in de webshop!

[Update] 'Barça wil twintig miljoen voor Munir'

SJvanveen, 19-07-2017 om 11:15, 47238 views, Ajax Showtime | Bekijk snel de Sinterklaasacties in de Ajax-shop

Volgens het Spaanse medium Sport wil Ajax werk maken van Munir El Haddadi. De buitenspeler annex spits van FC Barcelona wil en mag vertrekken uit Catalonië en Ajax wil de jongeling binnen hengelen. 

'Tijdens het trainen onder Ernesto Valverde kijkt Munir naar verschillende aanbiedingen die hij binnen heeft gekregen om zijn carrière nieuw leven in te blazen weg van Camp Nou', schrijft Sport op hun eigen website. 'Ajax en Napoli hebben twee aanbiedingen gestuurd. Ajax, dat al eerder geïnteresseerd was, heeft naar Barca een bod van rond de veertien miljoen euro verzonden.' 

'De aanvaller heeft bedankt voor de interesse, maar in principe wil hij niet het Ajax-shirt dragen', gaat het medium verder. Verder meldt Sport dat Munir ook nog een optie is voor Zenit. De club uit Sint-Petersburg werd eerder afgewezen door de multifunctionele aanvaller. Eerder meldde een Marokkaans medium overigens al dat Ajax 14 miljoen heeft geboden op Munir. 

Update - 11.19 uur (19 juli 2017)
FC Barcelona zou niet onwelwillend staan tegenover een vertrek van Munir El Haddadi. De Catalanen willen de selectie ontdoen van spelers voor wie geen plaats meer is en Munir lijkt er daar één van te zijn. Volgens El Mundo wil Barça echter meer geld dan dat Ajax tot nog toe bereid was te betalen. Minimaal twintig miljoen euro is de vraagprijs, waar Ajax een bod gedaan zou hebben van veertien miljoen euro.

                                          
  • Bekijk ook
Delen!
Tags
Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u inloggen of voor een account registreren.

Reacties
4EVERAJAX
Jullie Sanchez, dan ontvangen wij 40 Mio +munir
0 0
Pierre Heno
Waarom niet 100 miljoen ..of nee beter nog 600 miljoen!! hebben ze meteen de duurste speler ooit in hun 2e team.....geen hond die verder nog geïnteresseerd is. Lekker laten zitten daar in Barcelona. Als hij zo goed is waarom speelt hij dan niet in het eerste?
3 0
Ruff Rhythim
Toedeledoki....
20m voor die Munir? Dan 80m voor Sanchez..doei !
4 -1
MankeNelis
20M en een dik salaris ✖ onwaarschijnlijk dus.
0 0
ST
Logisch dat ze de hoofdprijs vragen als wij hetzelfde doen voor Sánchez.
0 -4
Cello
Vind het geen goede vergelijking. Sanchez is een onbetwiste basisspeler bij Ajax en El Haddadi is bankzitter en tribuneklant bij Barca.
Vergelijk hem dan liever met Tete, Riedewald of bijvoorbeeld Dijks, die bij Ajax in vergelijkbare zitten/zaten.
En bij mijn weten heeft Ajax géén 20 mio gevraagd voor haar reservespelers.
1 0
Ajax#1900
Haha, deze vergelijking is net zo slecht als die van ST...
0 0
Ajaxbrl
We krijgen alleen prutsers van Barca voor de verhuur en als we eens wat leuks kunnen kopen van ze willen ze de hoofdprijs , nounou wat een goede bondgenoot
3 0
Bennyben
Haha 20 miljoen, dat geld tel ik liever neer voor contractverlenging van viergever, matige buitenspelers is niet wat Ajax zoekt
0 0
GvanderK
Haal dan Pavon en een stel goede backs voor 30. Munir is geen 20 miljoen waard.
3 0
Leviathan
20 mil.. Voor minder had je Traore bijvoorbeeld. Als hij echt zo goed was wou Barca er niet vanaf
2 0
NR9
Wie denken ze wel dat ze zijn Barcelona. Lekkere vriendschapsband. Ze hoeven bij ons niet te komen shoppen. Inderdaad voor Sanchez minimaal 75 miljoen. JC heeft Barcelona alles bij gebracht en nu hebben wij interesse in een bankzitter die zich nog moet bewijzen en dan vragen ze gelijk de hoofdprijs.
2 0
koreem
Wat een onzin. JC heeft veel gebracht en daarom moeten ze minder vragen aan ons? Andersom gebeurt dat toch ook niet.
1 -1
Van Reenen
Als Barca bij ons aanklopt om Sanchez over te nemen, hebben wij een speciale vriendschapsprijs voor Barca. 75M euro en anders opzouten met je Hahahadiddi.
3 0
gebruikersnaam
Ik zou 10 miljoen al teveel vinden voor deze gozer
3 -1
Mi-leak
Zijn die lui dronken?
3 0
MennoJerry
Die jongen heeft toch al aangegeven dat ie niet voor Ajax wilt spelen? Waarom dan toch steeds blijven bieden? Wat wil je doen? Hem een enkelband geven? Of gaan we hem met een ketting vastmaken aan de dugout? Ik hoop dat ie zoveel links als rechts kan spelen, anders kun je hem elke wedstrijd maar 1 helft opstellen.
5 0
chrisjuhhh
Zijn geruchten !!!!
2 0
CPLP
Heb je het hem zelf horen zeggen? Waarom geloven de mensen alleen de negatieve zaken en twijfelen ze bij alles wat evt positief is? Is het zo belangrijk om maar dag in dag uit te kunnen bashen? Te triest voor woorden gewoon...
1 -1
MennoJerry
En maak je niet zo druk man! Misschien moet je het allemaal iets minder serieus nemen. Het is niet alsof we er ook maar enigzins inspraak in hebben welke spelers Ajax aantrekt. Dus een beetje speculeren en reageren op berichten die ons onder ogen komen en die al dan niet waar zijn moet kunnen toch?
1 0
MennoJerry
Bashen? Dude, ik weet niet waar je dat vandaan haalt. Ik heb juist alle vertrouwen in het feit dat Ajax zometeen met kwalitatieve backs komt en een vleugelaanvaller. En nee ik ken Munir niet persoonlijk dus ik heb het hem niet horen zeggen, maar ik reageer op iets wat ik al een aantal keer heb gelezen. Moet ik eerst alles checken naar waarheid voordat ik erop mag reageren?
3 0
FlyingDutchMan
Aan de cornervlag xD
0 0
MennoJerry
Cornerstok zit los he :-D rent ie zo weer terug naar Spanje. Daar gaat je 20mil
0 0
Jeppe
Och Barcelona 20 miljoen? Laat dan maar zitten..
Issie geen eens waard.
1 0
Bil
Ajax
Ajax is nog opvallend stil op de transfermarkt. De Amsterdammers zijn vooral bezig met het verkopen van spelers en niet zozeer met het binnenhalen van nieuwe versterkingen, al werden er wel al wat spelers gekocht voor de jeugdopleiding. Er wordt nog wel wat vuurwerk van Ajax verwacht, want met name op de backposities kan er nog iets bij.

Uitgaven: 700.000 euro
Ajax betaalde deze transferzomer tot nu toe voor slechts één speler een transfersom: Benjamin van Leer. De doelman kwam voor 700.000 euro over van Roda JC. Ook Klaas-Jan Huntelaar is de gelederen komen versterken bij Ajax, maar hij werd transfervrij vastgelegd.

Inkomsten: 31,5 miljoen euro
Aan de inkomstenkant is het een stuk drukker in Amsterdam. De grootste deal was die van Davy Klaassen, die voor 27,5 miljoen euro naar Everton verkaste. Daarmee werd ook meteen het overgrote deal van de transferinkomsten verdiend. Het vertrek van Kenny Tete leverde Ajax nog eens vier miljoen euro op. De transfersom voor Pelle Clement naar Reading is niet bekend.

In dit overzicht is de transfer van Jaïro Riedewald nog niet opgenomen. Crystal Palace heeft de komst van de verdediger nog altijd niet bevestigd, maar een deal wordt snel verwacht. In dat geval kan Ajax nog eens acht miljoen euro bijschrijven. Bovendien staat Mitchell Dijks op de nominatie om te vertrekken.
2 -3
ajaccied4life
Ik las ook dat ze in Eindhoven alweer meer hadden uitgegeven dan dat er binnen is gekomen. Ik kan niet wachten op de dag dat daar het doek definitief valt.
1 -3
Tyronetjonaloi
1. Als bij PSV het doel valt wordt het niveau van de eredivisie alleen maar slechter.
2. Het is Ajacied, geen dubbele C
1 0
chrisjuhhh
Pelle leverde 1,2 milj op je vergeet Zivkovic 3 milj Bosz 5 milj , zelfs Draghi werd geld gebeurd .
Ook van Brugge krijgen ze nog 1,5 milj .
0 0
Koenniiee
Misschien is Ajax wel veel meer bezig met aankopen. Het is alleen niet zo simpel als een paar boodschappen doen. Geloof maar dat Ajax al lang contact heeft gehad met de Tavares, Arana, etc. van deze wereld. Begrijpelijk dat het lijstje dan ineens kleiner wordt als zij niet willen. Ook is het notoire bekend dat Ajax eerst wil verkopen en dat is vrij logisch. We zijn geen Juve!
3 -2
chrisjuhhh
Idd anders kan je wel lijstjes maken van 100 spelers , maar ze moeten wel passen in het Ajax systeem en ze moeten ook nog eens willen .
1 -1
X-RaY
Wie wil er nou niet naar Ajax ;)
2 0
Murph
deze gast
1 0
GvanderK
Munir heeft ze dan niet helemaal op een rijtje om niet naar Ajax te willen haha. Maar ja Ajax moet hem niet willen.
0 0
rammbo
Een voorhoede van Richarlison (LV) - Dolberg/Huntelaar - Munir (RV)?

Oef..
1 -1
NouridolbergNeres34
Liever Neres op rechts , laat munir maar ergens anders heen gaan zo een bijzondere speler is het niet. Krijgt alleen veel aandacht omdat hij hij uit de jeugdopleiding van Barca komt. Bij barca breekt al jaren niks door kijk eens bij ons de een na de andere speler breekt de ligt, kluivert, donny ,dolberg enzo door die jeugd van barca is overhyped.
0 0
ajaxmachtig
En Younes en Kluivert dan?
1 -3
echtgras
Ik zie veel liever Richarlison dan Munir komen...
En Younes kan zo verkocht worden, die is toch wel gewild. Al hoeft hij niet weg hoor van mij.
Maar voor rechts heb je wel Neres en daar verwacht ik veel van dus alleen Richarlison hoop ik. Munir hebben we niet nodig en zeker niet voor dat soort bedragen
1 0
rammbo
Kluivert langzaam brengen. Younes niet van het niveau Richarlison als je het mij vraagt.
4 -1
Inhartennieren
Ik vond m gisteren dramatisch slecht.
5 0
Marcao
No fokkin' way dat hij naar Ajax komt. Liever goede backs.
0 -3
AFCA0492
next.
1 -1
gs1
iemand die in principe niet het shirt wi dragen moet je helemaal niet willen
1 0
foroloca
Sneijder zou perfect zijn als toevoeging met mix tussen ervaring en talent. Bied hem een traject aan om daarna over te gaan als jeugd-trainer.
0 -2
Mokum31
Waar blijft Sneijder
1 -2
Ajaxbrl
We blijven gewoon net zo lang Sneijder roepen tot dat ze er gek van worden en hem gewoon halen (net als met Ziyech vorig jaar) XD
1 -1
robertomalone
Ik vind hem een geweldenaar maar denk dat hij in de wijze waarop Ajax speelt snelheid en vermogen (duelkracht) te kort komt. Dit is puur te wijten aan zijn leeftijd want hij heeft dat altijd wel gehad. De opbouw van Ajax gaat per voorkeur door het midden. Dat betekent dat Sneijder voortdurend aanspeelbaar moet zijn om vervolgens bij balverlies alweer op de positie te staan op de bal te heroveren. Dat lukt hem en Lasse gewoon niet meer.
2 0
BennJii020
hahah
0 0
NielsKster
precies
0 0
jutter
Sneijder heeft natuurlijk een prachtige traptechniek, maar hij wordt natuurlijk ook een dagje ouder. Speelt nu veel uit stilstand en dat gaat ten koste van een snelle balcirculatie op het middenveld. Dat was ook de reden dat die Turkse trainer daar van hem af wilde. Aangezien we met Van de Beek en Frenkie de Jong hele talentvolle jongens hebben met wél een behoorlijk loopvermogen zou de club beter op zoek kunnen gaan naar een breker op het middenveld, naast het voetballende vermogen.
4 -3
robertomalone
Had net een comment geschreven en nu pas de jouwe gelezen. Ik deel je mening 100%. Wat mij opvalt is dat ik de fysiek van Hakim niet zie veranderen. Hij blijft wat iel ogen. Je ziet dat hij in zware wedstrijden duelkracht te kort komt, zijn passes minder goed worden en zijn schoten uit de tweede lijn venijn missen. Zou mooi zijn als hij daar stappen in kan maken, want is verder een super voetballer.
0 0
De Stift
Ik ben het hier niet mee eens. Sneijder zou gewoon een geweldige aanwinst zijn voor het middenveld. Want Sneijder bezit drie unieke kwaliteiten:

1) Hij ziet het spel heel snel, vooral in de diepte
2) Hij kan met twee voeten elke bal met uitzonderlijke precisie geven
3) Hij is met beide voeten gevaarlijk vanuit de tweede lijn

Tel daar zijn Ajax-verleden en ervaring bij op en je hebt een uitstekende versterking. Zeker nu kan deze jonge ploeg wel wat ervarenheid en mentorschap gebruiken. De klap van Nouri mag niet worden onderschat.
0 -1
Ar
Je zou gekke gerritje zijn 20 mil voor die jongen te betalen, terwijl je minder dan den jaar geleden voor 9 miljoen El-Ghazi van de hand hebt gedaan. Deze gast is echt niet beter.
3 -1
CPLP
Niet beter dan EG??? Zet je sarcasme modus is uit... anders denkt men dat je serieus bent!
0 -1
Ajaxfebo
Lekker ervaring halen.
Goeie jonge spelers hebben we zat.

Zie voldoende ervaren spelers die transfervrij beschikbaar zijn. Deze lekker 1 of 2 jarig contract geven met optie tot seizoen extra. Kunnen de jonkie daar achter prima groeien.
Zou er zelf nog 3/4 halen:
- Sneijder ( middenveld, transfervrij)
- Dennis Aogo ( linksback l, transfervrij)
- Christopher Samba ( centrale verdediger, transfervrij)
- Ghezzal, Jesus Navas of Choupo-Moting ( flank speler, transfervrij)

Investeren in vele miljoenen met zeer jonge spelers zal hoogstwaarschijnlijk voor langere termijn interessant kunnen zijn. Dan zou ik idd in jong Ajax spelers investeren:
- Kardioglu
- van Bergen
- obispo
- zuid Amerikaanse/Afrikaanse en Scandinavische talenten

Ik zie iig met de zuid Amerikaanse markt een soort Fc porto concept ontstaan. Zo 'goedkoop' mogelijk halen en dan met veel winst proberen door te verkopen....
3 0
AFCA.
Ghezzal is een vervelende jongen. Wil niet verlengen bij Lyon door het salaris. Moet je niet aan beginnen. Jesus Navas is niet haalbaar. Die kan makkelijk bij een spaanse subtopper mee dus die gaat niet in de eredivisie voetballen.
Samba is toch echt niet eem verdediger die het ajax spel aankan. Soort Westerman.
Sneijder is lastig. Ziyech en Sneijder zijn beide heel dominant in het veld. Beide kan best te veel van het goede zijn. Dan zou een Ziyech nog meer verdedigend werk moeten verrichtten. Tegen een Excelsior is dat leuk maar als het tempo omhoog gaat wordt het link.
Choupo moting en Aogo zijn interessante opties maar pas haalbaar aan het eind van de transferperiode. Transfervrije spelers wachten rustig af wat er langs komt.
Verder ben ik het eens dat er wat bij moet komen. Investeren in jonge talenten is een optie maar voor de korte termijn niet handig.
Ik zou wel een aantal spelers erbij halen die wat ouder zijn en er staan als het moet. Spelers van een jaar of 28 die tussen die wel minder zijn dan de basis. Anders krijg je hetzelfde als afgelopen jaar met El Ghazi, Tete, Bazoer en Riedewald.
0 0
BGB
Las dat Choupo-Moting op weg is naar BMG, Aogo lijkt me persoonlijk niks. Kan me een verhaal herinneren dat hij in z'n HSV tijd wekelijks naar Ibiza vloog op vrije dagen terwijl ze in degradatiestrijd verkeerden, niet het type prof dat we bij Ajax willen zien
0 0
robertomalone
Sneijder gaat niet werken in het huidige spel van Ajax. Te weinig loopvermogen/power. Lasse heeft dat probleem ook en Hakim eigenlijk ook. Donny komt een heel eind. Frenkie kan dat ook brengen, moet wel iets meer duelkracht krijgen.
1 -2
AFCA-B93
Ziyech? Misschien houdt ie het de laatste 20 minuten niet altijd vol, maar de rest van de tijd vliegt die jongen er als eerste op
2 -1
KennyTeteTuTuTuTu
Aub niet
0 0
jwbAFCA
Ik zeg doorschakelen! Pavon, Sneijder en Felipe Luis halen. Effe betalen en klaar!!
0 0
X-RaY
Heb nooit geweten dat dat zo makkelijk ging...
0 0
OKP-AFCA
Football Manager, top spel. CL met Ajax in seizoen 2.
1 0
X-RaY
Ja je moet wat doen in je schoolvakantie hé
0 0
Rdk1983
Ja doei.
1 0
pieke
Gisteren tijdens de wedstrijd zei de commentator dat er een Braziliaan naar Ajax komt. Hij is nu nog in Brazilië voor de papierwinkel. Zijn naam heb ik zo vlug niet onthouden maar eindigde op dos Santos.
0 0
ajaccied4life
Peirera de spits voor de A1
0 0
Keizer020
Danilo Pereira
1 0
Rdk1983
Of van Santos, de club. Dan is t Zeca.
0 0
coachyscheidsie
Dat artikel heeft hier al gestaan
0 0
munser
next
1 0
GvanderK
Sneijder niet naar FC Utrecht

Update, woensdag 19 juli 2017, 10.21 uur:

Zaakwaarnemer Guido Albers laat aan Voetbal International weten dat er van de geruchten niets waar is. Sneijder staat dus niet voor een transfer naar FC Utrecht. Waar zijn toekomst wel ligt, is nog onduidelijk.

0 -1
ram
Zonder grappen: liever Clement dan Munir.

Clement heeft iets wat bijna niemand heeft: diepgang en drive. Jammer dat ie weg is. Munir is weer zo'n dribbel piel mannetje. Zeker voor zo'n bedrag.. lekker laten zitten.
1 -2
Suarez16_
Hahahaha.
0 -2
A'dammer
Munir; die naam doet me aan een andere probleemmaker bij Ajax denken. Tss: had zo gehoopt daar niet meer aan herinnerd te willen worden...
1 -1
Ajacied33
De ene Jan of Klaas is de andere niet. En zo is het ook met Munir...
0 0
BGB
Next
1 0
OKP-AFCA
Waar komt opeens die shitload van nieuwe users vandaan die allemaal even grote onzin en zeik reacties verkopen. Irritant. Waarschijnlijk is het nog een en dezelfde persoon ook.

Ik heb echt een El Ghazi 2.0 gevoel bij deze jongen, als je 20 miljoen wilt uitgeven dan liever aan Pavon.
8 -1
The
Vakanties zijn begonnen. Komen ze hier weer even 6 a 7 weken de expert uithangen. Hebben net hun examentje economie gehaald en denken dat ze er nu zijn.
0 0
ajaxinho
Even serieus, die gast had toch al aangegeven dat hij niet naar Ajax wilde?
1 0
X-RaY
Ze kop staat me ook niet aan, denk dat het ook een moeilijk en vervelend mannetje is.
1 -2
MáximaZorreguieta
wat is het nut van een samenwerkingsverband met barca als ze ons niks gunnen ;) :P
1 -1
BrandjeXL
Elke euro is teveel want we hebben hem niet nodig
1 -1
Redrum
Wel opmerkelijk trouwens dat Barca gewoon 20 miljoen vraagt voor een volledig afgedankte speler.
4 -1
3*stars*3
Tja, stickertje van Barca zit erop, dus er zullen wel clubs geilen op hem.
Hoop niet dat Ajax meedoet en dat het alleen maar geruchten zijn.

Ik zie hem wel naar PL gaan, zou mij niet verbazen als Wenger hem ophaalt.
Die is wel fan van afvallers van EU topclubs.
0 0
DavidsFan
Die hopen dat een Ac Milan ofzo hapt. Daar is opeens geld genoeg.
1 0
Redrum
Milan is echt als een gek aan het smijten met geld ja. Ooit een mooie club met een rijke geschiedenis en een eigen gezicht, maar tegenwoordig niks meer dan een roemloze en identiteitsloze koopclub. Het trieste is dat ze ondanks al die aankopen nog steeds geen kampioen zullen worden en Europees spelen ze volgens mij geen eens.
1 0
amthree
Ja en zul je zien dat ze net als united de europa leaque winnen....
0 0
Ajacied33
Ze gaan voorronde EL spelen en met de nieuwe Chinese eigenaren kan alles opeens weer daar. Jammer,want wat je zegt,ooit een hele mooie club
0 0
Ajaxbrl
Rot op met die gozer man wie wij nodig hebben is SNEIJDER
2 -9
Ajacied33
Dit berichtje geloof ik niet
0 -2
Redrum
Als Ajax serieus bezig is met Munir dan bewijst dat in mijn ogen wel dat ze echt geen idee hebben waar ze mee bezig zijn. Ik mag dan ook hopen dat dit niet waar is. Ik heb liever dat ze 2 backs van 10 miljoen per stuk kopen en gezien onze huidige financiële situatie lijkt me dat niet onmogelijk en ook niet onverantwoord.
2 -1
Ajax412
20 Miljoen is teveel, dan maar geen Munir. Het is ook nog maar de vraag of hij zelf wil komen en of er geen interessantere opties zijn voor hem zelf.
2 0
AFC34
Ik schat Neres en Younes hoger in, 20 miljoen betaal je niet voor een wisselvallig talentje dat nu al de kapsones heeft om clubs te weigeren. Pavon graag, betaal je misschien net zoveel voor maar dat is 1 van de allergrootste talenten in zuid amerika. Die staat er ook gelijk, el haddadi is een mooi weer voetballer, daar heb je in Nederland precies niks aan. Onder de kenners, waar is Driussi gebleven?
1 0
DavidsFan
Ik denk dat het Overmars wel lukt om er 22 miljoen voor te gaan betalen.
1 -2
Redrum
Tuurlijk lukt hem dat, maar dan mag hij wat mij betreft ook direct zijn spulletjes pakken.
2 -3
DavidsFan
Als die een serieus bod heeft gedaan van 14 miljoen geldt dat wat mij betreft nu al.
1 -1
Redrum
Absoluut ja, dan heeft hij echt bewezen totaal ongeschikt te zijn. Laten we hopen dat dit niet waar is.
2 -1
TheRiviera
Ajax moet geen moeite doen voor Munir. Die jongen acht zichzelf te groot of te goed voor onze club en wilt waarschijnlijk alleen in de grote competities spelen waar hij ook wat meer kan verdienen.
0 0
luiszwaaris
Ik hoop zo erg op Sneijder
3 -4
Daniii
We hebben hem al meerdere keer proberen te huren en nu proberen we hem te kopen, blijkbaar heeft hij zichzelf hoog zitten en ziet hij Ajax als een tweede handje die niks te bieden heeft of waar niks te halen valt voor hem.

Dan niet zou ik zeggen, we moeten een speler van dat kaliber niet achterna moeten lopen want iedereen vergeet dat hij nog niks gepresteerd heeft.
4 0
zivkabrimovic
Ik ben al zo lang fan van Oscar Wendt, die Zweed van Monchengladbach. Is een linksback. Heeft nog een 1 jarig contract, ik zeg halen Marc. Zal wel rond zo'n 7/8 miljoen gaan kosten, maar dan heb je een 31 jarige international in je team.
2 -4
zivkabrimovic
We gaan er van uit dat Riedewald nog vertrekt.
Samen met Dijks en de andere teruggekomen uitgeleende spelers. En nu is ook nog onze vriend Appie niet meer van de partij ;(.

Wie moeten er dan nog komen? Ik zeg een creatieve middenvelder (Sneijder lijkt me geweldig), een linksback en een centrale verdediger.

Wat denken jullie?
2 -1
Patrick78
Ook een buitenspeler. Minimaal vier versterkingen!!!!!
2 -1
Bky
Haha minimaal vier versterkingen.

Alsof we geen jeugdopleiding hebben.
0 -2
Patrick78
Hahaha?????? Ja vier versterkingen! Op dit moment we hebben alleen 18 spelers beschikbaar !!!!
0 0
zivkabrimovic
Waarom? Je hebt Younes Kluivert Neres Cerny en eventueel nog Sinkgraven. Niet nodig dus.
0 -5
Patrick78
Sinkgraven op dit moment is meer een linksback en is altijd geblesseerd, Cerny is Twente niveau en Younes 3 goal per jaar in Eredivisie....EenTOP buitenspeler moet 15-20 doelpunten maken!
2 -1
Koenniiee
Ah, Cerny is 'de nieuwe' Blind, Veltman en noem al die andere namen maar op die afgezeken werden.

Cerny draait één matig seizoen in Ajax 1 (!) en 'kan er vervolgens niets meer van'. Younes, Traoré, Cerny en Kluivert hadden allemaal een slecht rendement in Ajax 1. Overeenkomst: ze moesten van Bosz allemaal (lang) aan de lijn plakken. Niet bij Keizer, daar lag hun rendement (Kluivert en Cerny) dan ook veel hoger.

Dat lag niet alleen aan het niveau verschil. Bij Keizer krijgt de voorhoede meer vrijheid, positieve correlatie heeft dat met het rendement. Cerny reeg de doelpunten aaneen in JA en was vaak gevaarlijk. Ondanks ook mindere wedstrijden, ja.

Een aankoop is geen garantie. Cerny ook niet, maar heeft de potentie om voor 20 miljoen Ajax te verlaten na een paar seizoenen.
4 -4
TheRiviera
De dag dat Cerny Ajax verlaat voor 20 miljoen is de dag dat ik President van Amerika ben.
0 -1
Zionist
Nee, Cěrný is de.nieuwe Ebicilio of Ozbiliz. Niet meer dan dat.
1 -3
Koenniiee
Op links heeft Ajax Kluivert en Younes. Op rechts een aankoop (!!) van 13 miljoen, Neres. Moet dure Neres of die 'nieuwe buitenspeler' gaan banken? Dure bank voor een opleidingsclub (!) als Ajax. Cerny kan een prima aanvulling zijn, zeker op de bank.
1 -2
Zionist
Cerny niet en Haddidi ook niet. Neres bevalt me wel. Cassiera ook. Mochten even wennen, dit jaar moeten ze het gaan doen. Wel even verder teruglezen dan alleen mijn laatste post, Sjakie!
0 -1
Koenniiee
Niet zo denigrerend. Ik heet duidelijk Koen.

Cassierra heeft op rechts helemaal niets te zoeken. Dus die kun je beter niet meetellen. Alsnog heb je dan alleen Neres (dure aankoop) voor rechtsvoor. Dan ga je niet nog een dure kopen, geef je Cerny die plek. Speler met potentie, jeugd, goed voor aanzien van Ajax. Had een minder jaar (welk talent niet?), nu vlammen!
0 0
zivkabrimovic
Verwacht je echt dat Ajax een TOP buitenspeler gaat halen? Ik ben bang van niet. Denk dat we het hiermee gaan doen qua buitenspelers..
0 -4
Patrick78
Ik verwacht niks maar een buitenspeler is HARD NODIG!
4 0
31xAjax
Younes blijft een twijfelgeval en van zowel Kluivert, Neres als met name Cerny moeten we het maar afwachten....
1 0
echtgras
Neres gaat mij steeds meer bevallen. Hij kreeg van Bosz de tijd om te wennen maar dat kwam ook omdat Traore moest spelen. En Overmars heeft aangegeven dat ze teveel hebben betaald waardoor sommige hem nog eerder gaan afrekenen. Overmars vond hem 8 miljoen waard en had uit principe eigenlijk moeten stoppen bij 10 zei hij maar liet zich toch verleiden tot 3 miljoen extra. Ach die heeft hij ruimschoots verdiend met uitgaande transfers hoor....
Maar Neres kan echt wel wat hoor, laat zich nadrukkelijk zien in de voorbereiding waar Kluivert wat wisselvalliger is. Maar 3 topspelers en Cerny ernaast is genoeg. Al moet je wel rekening houden met dat Younes nog weggaat op het laatste moment (ja ondanks dat Ajax hem niet wilt laten gaan).
Een linksback is echt nodig, een rechtsback moet klaarstaan als Veltman toch weggaat en wat ervaring in de vorm van Sneijder zou geweldig zijn. Maar aub geen Anita, Blind of Nigel. Dan heb ik liever onze jeugd.
Schone zal beginnen als basisspeler maar ik denk dat eind september al Frenkie op zijn plek staat te spelen....
1 0
Zionist
Neres 13 miljoen en dan afwachten.....klinktb als superbeleid!
1 0
Ajax#1900
Bij ieder talent blijft het afwachten. Heeft niets met beleid te maken. Overigens kun je voor de afwisseling ook een keer iets positiefs posten.
2 0
Zionist
Dus Ajax is een casino tegenwoordig waarbij Overmars 13.miljoen krijgt voor een GOK? Er valt niks positiefs te melden, Ajax is niet klaar voor de CL. Niet met deze selectie en met Overmars aan het roer. Maar laten we afwachten......maar de 1e wedstrijd is al snel.
1 0
JPC40
Als een club als Barca hem zo makkelijk laat lopen, dan wil dat ook wat zeggen, over zijn kwaliteit.
2 -5
Dwergje48
Hoeft helemaal niet.
5 -1
JPC40
klopt, maar je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel, ze zullen niet zomaar een speler laten lopen.
0 0
Ozymandias
Barcelona liet niet lang geleden Suárez en Deulofeu ook gaan en die werden beide weer terug gehaald.
0 0
Ajax020Amsterdam
waanzinnige speler maar onhaalbaar voor Ajax
2 -7
Ajax4xbestevaneuropa
Ff wat info voor de onwetenden. Hoeveel betaalde Ajax voor Neres die een paar wedstrijden in Brazilie speelde? El haddadi won de CL met barca en speelde in dat jaar mee, trainen met Messi&Co. Afgelopen jaar bijna 40 wedstrijden voor Valencia, dus wie roept dat het een matige speler is....14 voor iemand met ervaring bij Barca en Valencia is een koopje als je zoveel voor Neres legde.
Niet dat ik hem hier hoef als hij toch niet wil, maar doen alsof hij er niks van kan terwijl je blijkbaar niks weet.. Als hij wacht op andere clubs en als die dan niet willen hij toch opeens wel naar Ajax wil ivm kans op CL, dan mag Marc zeggen: Ja kom maar naar Amsterdam, maar dan wel om duiven te tellen op de dam, Ajax shirt ga je nooit aandoen.
2 -3
BK020
Matige speler en ziet Ajax niet volledig zitten blijkbaar, hier moet je geen 14 miljoen aan uitgeven. Dat is spelers halen om spelers te halen. Een matige speler met matige toewijding gaat niks toevoegen aan deze selectie.
5 -3
Ozymandias
Het is vooral een veel te grote gok. Als de knop bij El Haddadi omgaat is hij over een paar jaar minstens het dubbele waard maar als die knop niet omgaat verdien je zo'n bedrag zeker niet op hem terug.
5 -2
Babangida83
Tja, laat dan maar zitten. Graag of niet. Als hij niet graag wil, straalt dat over op de rest van het elftal.
1 0
grannig mokum1
Precies, je moet het shirt van je club met trots dragen zoniet dan moet je maar weg blijven
2 0
Red Devil
Ik vond hem erg wisselvallig vorig seizoen bij Valencia en denk dat hij overschat wordt.
5 0
ELMagico
een zwáár overschatte speler. ik snap niet wat ajax in hem ziet!
3 0
masterrr
Younes en Traore hebben laten zien dat Ajax ook voor begin twintigers die al wat ervaring hebben opgedaan een geweldige boost kan zijn. Als deze jongen er nog wat van wil maken, kan hij beter hier 2 jaar komen pingelen. Voor de Eredivisie is dit een sensatie denk ik. Barca opleiding sowieso een plus natuurlijk.
1 -3
Panama
Net als sensaties Bojan en Cuenca?
5 -1
Ozymandias
Bojan was een prima speler voor Ajax maar werkt door De Boer misbruikt als buitenspeler omdat hij "geweldenaar" Sigthorsson per se in de spits wilde hebben. Ik vond het persoonlijk erg jammer dat Ajax hem toen niet langer aan de club heeft verbonden. Hetzelfde geld voor Babel die het toen ook goed deed en graag wilde blijven.
4 0
Bky
Niet eerlijk om dit zo te vertellen.

Sigthorsson kon namelijk geweldig meeverdedigen en had prachtige looplijnen.
4 -1
MrAFCA
Ik vond Bojan aardig spelen anders. De Boer zette hem altijd op rechts en Siggy in de punt. Misschien lag het daar ook aan? Bojan heeft het best aardig gedaan, voor iemand die niet op zijn normalw positie speelde.
1 -1
Voetbalverstand
Zelf heb ik te weinig kennis van El Haddadi om te beoordelen of het een versterking is. Wel hoor ik van de barca fans en volgers dat ze het erg jammer vinden dat El Haddadi weg moet ipv Paco Alcacer. In hun ogen is El Haddadi van een stuk hoger niveau als Bojan en Cuenca.
0 0
samfromamsterdamxxx
dan
0 -2
Godenzoon88
Hopelijk niet. Niet aan beginnen!
2 0
svenafca1995
Ontkracht door Verweij
2 0
piemonte
Zijn jullie nou zo dom of...? Een club zal nooit op een speler bieden wanneer hij heeft aangegeven niet voor diezelfde club te willen spelen.
2 -2
hetzijnmaar
Is het shirt niet waard
1 0
MSwertz92
Lol Ik heb echt nog NIEMAND gezien met "Munir, jaa daar moeten we voor gaan !" iedereen is negatief en wil hem niet, hij wil zelf ook niet in een ajax shirt spelen, en marco gaat 14 mill biedenn..
0 0
Ozymandias
Nog zo iemand die geruchten blindelings vertrouwt. Heb je El Haddadi ergens zelf zien zeggen dat hij niet in een Ajax shirt wil spelen? Voor hetzelfde geld heeft Ajax zelfs helemaal geen interesse in hem getoond.
4 -2
Mikee
Zo'n mannetje moet je niet willen, met woorden als 'hij wil geen Ajax shirt dragen'. Ajax is veel te groot en mooi voor zo'n arrogante snotneus.
1 0
Ozymandias
En nog iemand die blindelings geruchten geloofd. Kom op jongens, jullie weten toch dat 9 van de 10 geruchten tijdens transferperiodes uit de duim van een "journalist" komen?
3 -2
Mikee
En nog iemand die blindelings reacties basht. Kom op jochie, je weet toch dat 9 van de 10 reacties op AS uit het hart van een "ajaxsupporter" komen?

Die 1 op de 10, waartoe jij waarschijnlijk behoord komt juist weer uit de bekende subjectieve en negatieve duim.

En: Reageren op een gerucht is niet hetzelfde als geloven. Anders geloof je ook in mijn reactie, oelewapper ;-)
0 0
AFCAPolarBear
Het is juist andersom. Ik heb van betrouwbare bron (oud-speler) dat geruchten wel degelijk op enige waarheid berust. Natuurlijk zijn er geruchten die totale leugens zijn, maar de meeste zijn dus wel op enige waarheid berust. Er worden door clubs heel vaak bij spelers en/of clubs geïnformeerd. Dus zo vreemd is het niet dat veel spelers aan veel verschillende clubs worden gelinkt.
1 -1
Ozymandias
Als je echt denkt dat de meeste geruchten op waarheid zijn berust lees je duidelijk nooit de wandelgangen op VZ. De meeste geruchten komen niet voor niets bij tabloids vandaan. Dat zijn "kranten" zonder bronnen met "journalisten" die er geen moeite mee hebben om te liegen.
1 -2
JHM
Deze jongen heeft al aangegeven eigenlijk geen zin te hebben om bij Ajax te spelen, dan zal hij toch echt niet komen? Of heeft de media zijn woorden misschien anders opgeschreven?

Ik hoop eigenlijk dat Ajax nog een poging doet Pavon te halen, die zou naar Zenith gaan maar lijkt meer op een gerucht.
2 -1
JanTa
Ach je moet niet alles geloven van wat de media zegt. Als die jongen zegt dat hij graag in de P.L. wil gaan spelen dan maken zei er van, die wil niet naar Ajax terwijl het allemaal wat genuanceerder ligt. Als Ajax een bod van 14 miljoen op tafel legt dan is er op z'n minst met zijn zaakwaarnemer gesproken.
1 0
bazza25
Rare zin.. hij heeft bedankt maar wil in principe wil hij niet bij Ajax spelen... het zelfde toch ??
2 0
gras
Ja, zo las ik hem ook. Ze bedoelen kennelijk met bedanken niet afzeggen, maar laten merken dat je de interesse op prijs stelt. Tekstueel is er wel meer mis met veel stukjes op AS...
1 0
WyZynDeBeste
Iemand die niet in ons shirt wil spelen hoeven we in mijn ogen geen moeite voor te doen.
3 0
gs1
helemaal mee eens
1 0
Ajaxbrl
Marc gaat heus wel wat doen , ik heb wel wat meer vertouwen in hem gekregen. Het is natuurlijk niet zo gek dat er de laatste dagen even niet van is gekomen.
2 0
Lagasj
Waarom tijd steken in een speler die het Ajax shirt niet wil dragen.
3 -1
DulceDesde
je hebt ook Muric nog waarom geef je hem de kans niet. is met veel heisa en gedoe van Dynamo Zagreb naar Ajax gehaald.Die jongen was trots en blij dat hij eindelijk na zoveel gezeik van Zagreb voor Ajax kon en mocht spelen. Heeft nooit enige kans gekregen om zich maar enigzins te bewijzen in Het eerste elftal en of de trainer mocht je of niet. zonde!!!
1 -2
HZMKK
Heeft genoeg kansen gehad, maar nooit iets laten zien. Ook in Jong was het helemaal niets. Gewoon flink overschat en niet goed genoeg, helaas, volgende speler!
1 -1
Ajax#1900
Klopt, heeft mooie momenten maar gaat het nooit redden. Is terecht afgeschreven en gaat waarschijnlijk terug naar Dynamo.
2 -1
meerzicht
Kan mij niet voorstellen dat dit waar is. Je biedt toch geen 14 miljoen voor een speler die zelf niet wil?
7 0
DulceDesde
Mee eens heeft al meerdere malen aangegeven niet maar Ajax te willen. Is ten opzichte van Barcelona ook een achteruitgang ( sorry maar zo zien deze spelers het wel) om naar een kleiner competitie te gaan.
3 0
Daantje Makkes
Heerlijk, zo'n kulverhaal...
2 -1
Runnerlex
haha idd..Ze misbruiken de naam ajax om hem intressanter telaten lijken..Zoals utrecht deed bij ambrabat..
4 0
Inhartennieren
Dat gaat m niet worden.
2 0
AFCAzef6
Munir heeft een matig seizoen gehad en speelde bij Valencia en Barca vooral in de spits (dolberg/huntelaar en sierhuis imo) en rechtsbuiten (neres/kluivert). Op deze posities hebben we al een goede basisspeler + backup. Rigoni heeft een erg goed seizoen gehad (voor wat ik heb gezien) en speelt linksmidden/linksbuiten, waar we eigenlijk alleen Younes hebben, en de kans is aanwezig dat hij vertrekt. Rigoni heeft een afkoopsom van 5.5 miljoen, ze zijn met een nieuw contract bezig waar de afkoopsom wordt verhoogd naar 11 miljoen. Munir moet 14+ miljoen kopen. Voor mij is de keuze snel gemaakt.
11 -2
Ozymandias
Hoe vaak heb jij Rigoni zien spelen?
1 0
Bram410
Kluivert is 10x beter vanaf links. We hebben een rechtsbuiten nodig achter Neres,een linksback en een CV.
12 0
gras
Ik heb Cerny verre van opgegeven.

Ik denk eerder - en dat is echt enorm pijnlijk - dat we achter Ziyech nog een technische, creatieve middenvelder nodig hebben. Geloof me maar dat het mij moeite kostte om deze zin uit mijn strot te krijgen.
2 -1
ram
Ja, iedereen heeft het daar moeilijk mee... Maar het is wel reëel; helaas. Volgens mij is de oplossing redelijk simpel: Sinkgraven. Ajax gaat vrijwel zeker een linksback halen en Viergever kan zijn concurrent/back-up zijn. Dus dan kan Sinky doorschuiven.

Cerny schrijf ik ook nog niet af maar hem als 4e man op de flanken... ik zou het zonde vinden. Die jongen moet spelen dus ik zou hem verhuren.

Verder eens met Bram410 maar ik zou daar nog een ervaren (liefst fysieke) middenvelder aan toe willen voegen. En eventueel een groot talent als 3e keeper.
0 0
Bensco
Muric ook nog niet hoor. Zijn verhuurperiode mag misschien geen succes zijn gebleken maar dat betekent nog niet dat een speler dan gelijk moet worden afgeschreven. Ik hoop dat hij en Cerny die strijd durven aan te gaan voor de 2e plek op rechts met Neres als nummer 1.
1 -1
gras
Muric twijfel ik dan weer aan. Cerny is zijn soepele dribbels kwijt, maar blijft wel scoren. En hij heeft ook diepgang zonder bal, Muric komt graag in de bal. Daardoor krijg je minder dynamisch en verrassend spel. En je bent makkelijker te bespelen.
0 0
Bensco
Het is meer dat ik hoop dat Muric zijn speelstijl van vorig jaar en het jaar daarvoor kan hervinden. Die man was toen zo verrassend in zijn spel, bijna zeldzaam gewoon.
0 0
gs1
kansloos vóór die twee
1 0
Bensco
Denk het niet. Waren beidde smaakmakers bij Jong en bij de A'tjes. Vertoonden veel potentie. Ik vind het bovendien in de lijn Cruijff passen dat hun 2 het mogen proberen. Het zijn jeugdspelers en er is duidelijk afgesproken dat we geen breedte aankopen zouden doen. Zeker niet van 14 miljoen.
0 -1
TOOL
Is Neres goed genoeg om de eerste keuze op rechtsbuiten te zijn? Dat is een oprechte vraag!
1 -1
WijZijnAjaxWijZijnDeRijkste
weet haast wel zeker van wel
1 0
Koenniiee
Ja.
5 -1
DulceDesde
Ja en eigenlijk had je Neres niet hoeven kopen er was ook nog ene Robert Muric maar die lag niet zo lekker bij de trainers leek het t wel. Heeft ook nooit de kans gekregen om eens langer dan een paar minuten in het eerste op te draven.
0 -2
gs1
neres is toch veel beter
3 0
Ajaciedforaltij
Het zal vast aan de trainers liggen als Muric ook maar 70 minuten in totaal aan de bak is gekomen bij een Serie A degradant.
2 0
AFCAzef6
En dan nog vind ik Munir niet de juiste optie.
3 0
Suarez16_
En een middenvelder, want dat is op dit moment ook wel dun bezet met Ziyech, Van de Beek, Schone, De Jong en Eiting.
2 0
*Bonsie*
Middenvelder de rest geloof ik wel
Dijks lekker linksback haal je idd een goeie middenvelder...
Zet je voorin gewoon die jonkies neer
0 0
Bil
Sinkgraven?
1 -1
Suarez16_
Ligt 1 op de 2 wedstrijden in de lappemand en dan heb je geen back-up voor de linksback. Vind dat het middenveld wel een kwaliteitsinjectie mag krijgen met een Sneijder nu of een type Nigel De Jong/Poulsen die we Europees missen.
2 -2
AFCAzef6
Ik zie het liefst Sneijder nog naar Ajax gaan. Ajax vindt zijn salaris in de weg zitten. Hij is nu transfervrij, dus i.p.v. 5 miljoen te besteden aan een nieuwe middenvelder kun je Sneijder net zo goed een contract voor 3 jaar aan bieden waarin hij 5 miljoen verdient. Zal Ajax niet doen, want ze willen winst maken op de doorverkoop, maar dromen mag toch? ;)
2 -2
Bky
Tekengeld en max salaris.
1 -2
Minsc
Ja, gewoon 1 miljoen salaris en 3 miljoen tekengeld en dan noemen we dat tekengeld een onkostenvergoeding! Trapt natuurlijk niemand in, Bky, ook tekengeld is belastbaar inkomen.
0 -2
Eastwood
Wie nie wil, mot nie komme.
2 0
Suarez16_
Hoe duur is Bailey? Die speelde toch niks bij Leverkussen?
2 0
Koenniiee
Kluivert - Dolberg - Neres
Younes - KJH - Cerny

Dit is toch meer dan prima? Zowel Kluivert als Neres en Cerny zijn spelers die erg goed passen in de speelwijze van Keizer. Younes gaat daar nog het meeste 'moeite' mee hebben, is geen speler die op snelheid achter de laatste lijn opduikt (lukte in 2 seizoenen enkel bij Roda uit) maar desondanks zie ik hem wel graag blijven.

De speelwijze Keizer betekent dat de rechtsbuiten (Neres en Cerny) veel 'weg' zijn, die vrijheid krijgen ze, waardoor een back daar gebruik van kan (lees: moet) maken. Maar die dynamische back hebben we niet. Op links zal Younes nog veel vanaf de lijn zijn actie starten, verwacht ik, waardoor een (nieuwe) back er moeilijk door kan. Dan is Sinkgraven gewoon een hele geschikte optie om wat meer via het middenveld in te schuiven.

Toch zie ik graag een dynamische back op links erbij, maar dan zou het niet eens heel slecht zijn om Younes te verkopen (in tactisch opzicht). Toch wel jammer, want Amin is wel een persoonlijk favorietje. Voor zover ik die heb!

Edit: wow, alsof ik iemand aanval. Triest duimpjes systeem. Het is slechts hardop denken, een mening.
2 -9
PeterVKV
Mee eens dat we voorin goed zitten. Cerny was altijd een megatalent en kan er nu ineens niets meer van? Cerny kan echt gaan verrassen dit seizoen. Younes moet gewoon de vrijheid krijgen. Met afstand de beste dribbelaar van de eredivisie. Door het wegvallen van onze Appie moet er wel een creatieve middenvelder bij. Sneijder zou mooi zijn. Een linksback zijn ze mee bezig. Dat is ook gemeld. Veltman en Zeefuik op rechts is goed genoeg.
1 0
afcas
ik denk dat je je toch vergist daarin. ik denk dat younes zeker wel de diepte kan zoeken, maar onder de boer en bosz vooral uit stilstand moest gaan dribbelen om de verdediging te ontregelen. ik heb hem vaker bij vrije trappen van achteruit wel zien kijken en loeren voor de bal eroverheen. alleen wordt die bal amper gegeven doordat er bij ajax liever opgebouwd wordt. maar denk wel dat hij het kan. hij krijgt sowieso meer ruimte en vrijheid om naar binnen te trekken dus ik wacht het graag af. denk dat hij dit seizoen wel eens iedereen kan "verbazen" door die vrijheid te benutten.
1 0
Koenniiee
Tuurlijk moest hij dat, veldje breed houden, maar ook omdat daar zijn kwaliteit lag. Bij Traoré - erg verguisd hiero - zag je dat die niets kan beginnen tegen dubbele dekking. Maar dan beseffen maar weinigen dat hij er weinig aan kan doen, opdracht van Bosz.

Maar terug naar het punt. Zoals Neres scoort tegen NAC en Heerenveen (prima pass van Younes, dus hij zal best zijn waarde hebben) zie ik Younes niet op snelheid voor het doel opduiken. Overigens lukte het Younes ook tegen Leipzig (oefenpot). Dus wellicht onderschat ik het inderdaad iets. Maar een echte (top)snelheid heeft Younes niet daarvoor. Al is timing ook erg belangrijk.

Maar ho eens, ik hoef hem echt niet weg. Ik fantaseer alleen hardop over wat het best voor Ajax zou zijn. Ik durf kritisch te zijn, ondanks dat het een favoriet is.
1 -4
afcas
gelukkig ben ik iemand die dat wel zag en heb ik traore daar ook nooit op afgerekend. en ik weet dat younes zijn topsnelheid niet bijzonder is, maar ik vraag me af of dat nodig is als je zo hoog voetbalt als keizer wil. je staat zo dicht bij de 16 van de tegenstander dat je meer hebt aan timing. je hebt dan maar een paar meter voorsprong nodig. en ik waardeer je mening zeker en ben blij dat je altijd kritisch blijft in positieve en negatiev zin. ook wanneer je recht tegenover de meerderheid staat. van mij zul je ook nooit minnetjes krijgen omdat je jezelf altijd onderbouwt. ik ben precies om de omgekeerde reden juist altijd kritisch op el ghazi geweest. die had wel een goede topsnelheid, maar kon door het gebrek aan ruimte achter de verdedigers nooit die topsnelheid bereiken en zelfs wanneer hij het wel kon maakte hij er geen gebruik van. waar ik. van younes juist denk dat hij die intelligentie wel heeft. van mij is het ook hardop fantaseren en ik denk juist dat dit type spel younes goed ligt. op deze manier hoeft hij ook niet zoveel extra meters te maken waardoor hij de voorsprong die hij in de eerste meters gemaakt heeft niet verliest. wordt het afronden vanzelf makkelijker voor hem. ik vergelijk younes wat dat betreft wel met messi. stuur je messi vanaf eigen helft diep kunnen varane of ramos hem bijvoorbeeld makkelijk achterhalen. doe je dat op 20-25 meter niet meer. zelfde gaat denk ik gelden voor younes. en beide hebben dan als extra voordeel dat ze ook in de kleine ruimte sterk zijn op hun niveau. ik kan het natuurlijk ook niet zeker weten, maar ik hoop en denk het wel.
3 0
Koenniiee
Hier kan ik me wel in vinden. Thanks voor je nette reactie, goed om te lezen!
1 -1
pjs
2 geruchten, ten eerste weten we niet of Ajax daadwerkelijk een bod heeft gedaan en ten tweede weten we niet of Munir een dergelijke uitspraak heeft gedaan m.b.t. het mooiste shirt van de wereld. Hopelijk komende week meer nieuws. Duidelijk is dat we moeten doorpakken en dat er wel degelijk spelers bij moeten met ervaring. Jonkies zijn nog niet zo ver als de vertrokken spelers. Daarnaast maken nieuwe spelers de jonkies sterker. De echte toppers zullen zich onderscheiden en de mindere spelers zullen afvallen en proberen elders nog wat te verdienen.
0 0
Am*dammer
dit zal wel onzin zijn.. bieden op spelers di al aangegeven hebben niet te willen komen lijkt mij onzinnig.. daarbij komt dat nieuws uit spanje en marokko.. die gaat gewoon naar Rusland poen scheppen.. let maar op.. gevalletje druk opvoeren van een zakenwaarnemer vermoed ik..

2 -1
hallo1
Er moet iets bij voorin, maar of dit de oplossing is?

Het zijn geruchten, dus we weten niet wat nu wel of niet waar is, maar het lijkt me wel duidelijk dat we nog wel een buitenspeler kunnen gebruiken. Momenteel met Neres, Kluivert en Younes eigenlijk maar 3 buitenspelers. Cassierra kan er spelen, maar is toch meer een spits. Cerny moet verhuurd worden. Die moet nu eens een heel jaar bij een Eredivisieclub in de basis spelen. Het heeft voor hem geen zin om weer een jaar op de bank te zitten bij Ajax en bij Jong is de uitdaging weg.

Het is inmiddels al wel weer bijna 5 voor 12. Vorig seizoen werd het excuus gebruikt dat het team niet ingespeeld was toen de competitie begon en daardoor het kampioenschap eigenlijk in de eerste weken al werd weggegeven. Dan moet je nu zorgen dat het team er staat. Met Klaassen en Traore zijn toch 2 basisspelers vertrokken en daar is een back-up voor in de spits (Huntelaar) voor teruggekomen. Verder is Tete weg, gaat Riedewald een dezer dagen weg... Het middenveld (hoewel dat natuurlijk pure pech is nu) en de achterhoede zijn zeer dun bezet en we zitten dus ook niet ruim in de buitenspelers....
6 -2
afcas
jij vergeet net als iedereen dat de vervanging van klaassen al klaar stond. ook is met neres de vervanger van traore vorig seizoen al binnen gehaald. verder is er geen basisspeler weggegaan. dus volgens mij staat er gewoon een team. een team dat de finale van de el speelde. hoe zou een nieuwe aankoop zorgen voor een beter ingespeeld team? nee als er 1 jaar is dat je juist wel de tijd hebt om rond te kijken doordat bijna je hele basis gelijk is gebleven en de vervangers al de nodige tijd bij het 1e hebben meegedaan dan is het dit jaar wel.
0 -3
hallo1
Ja en de vervanging van Van de Beek nu dan?

Je moet verder kijken. Kijk eens hoe veel Van de Beek als wisselspeler vorig seizoen heeft meegedaan...Dat was de kracht van Ajax vorig seizoen. We konden Van de Beek zo inzetten en het elftal ging er niet of nauwelijks op achteruit. Alleen als je dat soort spelers hebt kun je ver komen in de Europa League. We hebben nu slechts 4(!!) middenvelders... Daar ga je echt niet een heel seizoen op 2 fronten mee doorkomen. Voorin moet je ruim in je jasje zitten want daar moet het verschil gemaakt worden. Met 3,5 buitenspeler heb je de flanken gewoon dun bezet. Achterin moet ook sowieso wat bij want als Sanchez en/of De Ligt wegvalt dan heb je direct een probleem. Als je kampioen wilt worden en opnieuw ver wilt komen in Europa heb je meer nodig dan de selectie die er nu staat.
0 0
afcas
klopt helemaal, maar de basis staat er nu al en 1 of 2 versterkingen kunnen later ingepast worden door het basisniveau dat je nu al hebt. hiermee moeten de eerste wedstrijden gewoon mee gespeeld kunnen worden. back-up spelers zijn natuurlijk sowieso minder belangrijk om er direct bij te hebben. stel we moeten een maandje wachten op 3/4 spelers. is dat zo een probleem? we hebben vooralsnog gewoon een goede selectie die bewezen heeft het niveau aan te kunnen. ik zeg niet dat er niets meer bij hoeft, maar de noodzaak om nu of binnen 3 dagen nog een speler aan te moeten trekken zie ik niet zo.
0 0
hallo1
Ik denk dat je dat onderschat. Het is voor nieuwe jongens altijd wennen of ze moeten heel goed zijn zoals met Sanchez het geval was, die stond er direct op zijn niveau. Zelfs Ziyech heeft het eerste halfjaar moeten wennen en dat komt grotendeels dat hij zo laat is aangesloten bij Ajax. Ik denk dat een voorbereiding meemaken cruciaal is om direct wat toe te kunnen voegen. Ik zou overigens nog wel een echt goeie buitenspeler willen zien. Neres en Kluivert gaan geen heel seizoen iedere wedstrijd spelen. Kluivert is beter vanaf links en dus afwisselen met Younes. Neres moet een goede concurrent erbij krijgen.

Verder hoor ik niemand over Schone... Ik vond Schone de laatste 2 maanden van vorig seizoen regelmatig door de mand vallen in grotere wedstrijden. Wil je een stap maken aankomend seizoen dan zou je Schone nu al moeten vervangen. Of Frenkie dat nu al kan is zeer twijfelachtig. Ik zou dan ook liever Van de Beek eerst op de plek van Schone zien en een goede aanvallende middenvelder halen voor naast Ziyech.
0 0
afcas
met schone ben ik het helemaal eens. al ben ik van mening dat frenkie er wel klaar voor is zij het met een soort van wisselwerking met vd beek waarbij die elkaars positie regelmatig overnemen in wedstrijden zoals ze bij jong ook wel eens deden. en ik denk dat jij onderschat hoeveel impact de nieuwe speelwijze had. iedereen moest hier aan wennen terwijl de overgang naar de speelwijze onder keizer minder groot is. ook zijn een heleboel spelers de speelwijze van keizer al gewend door de ervaringen bij jong ajax. de basis is wat dat betreft veel stabieler voor nieuwe spelers om ingepast te worden. vergeet niet dat we pas ergens eind september een soort van vaste basis hadden die toen de speelwijze nog niet onder de knie hadden en nog niet op elkaar ingespeeld waren. sanchez deed het uitstekend, maar zelfs bij hem zag je soms miscommunicatie, voor ziyech hetzelfde, maar zo ook voor een schone, een dolberg, een onana en alle spelers die met hun combineerden en communiceerden die onder de boer al een basisplaats op hun positie hadden. ze moesten allemaal wennen. nu hoeft dat minder en is het makkelijker voor nieuwe spelers. en doordat de rest elkaar gewend is kunnen die altijd nog de basis vormen indien nieuwe spelers zich aan moeten passen.
0 0
Ajax#1900
Frenkie krijgt nu de rol die vd Beek vorig seizoen had denk ik, maar ik snap je punt. Er gaan echt nog wel inkomende transfers aankomen. En Riedewald wordt nog verkocht.
0 0
hallo1
Wat vind je van Schone? Ik vond hem de laatste 2 maanden van vorig seizoen in grotere wedstrijden echt door de mand vallen. Hij was telkens een van de slechtste op het veld. Ik zou hem nu graag al door een andere basisspeler vervangen zien worden. Het liefst in eerste instantie door vd Beek en dan iemand halen voor naast Ziyech. Sneijder zou ideaal zijn, maar die gaat ergens een pot met goud ophalen verwacht ik.
0 0
Bil
Eens!
0 -4
altijdwelwat
Hij wil in principe ons shirt niet dragen , dan moet je hem uit principe toch ook niet willen. Heeft het nog nooit ergens laten zien ....begint altijd aardig en zakt daarna ver weg , zegt mij iets over zijn mentaliteit , lekker laten lopen.
5 -1
Arie Vink
Lijkt me een ontzettend moeilijk kereltje. Daarnaast wil ie helemaal naar naar Ajax komen, dus kijk aub verder.
7 -1
Ozymandias
Waarom geloof jij blindelings het gerucht dat hij niet naar Ajax wil komen?
0 -3
afcas
misschien dat as daarom wel die geruchtenmolen begon. omdat er zulke mensen rondlopen die werkelijk ALLES geloven wat er in de media gezegd wordt... maar zelfs daar lopen ze al als gillende viswijven rond te bleren hoe weinig aankopen we doen. je zou uberhaupt verwachten dat je als ajacied zijnde niet continue schreeuwt om aankopen...
2 -1
AFCAWZAWZDB
Voor links heb je Younes en Kluivert, voor rechts Neres en een aankoop. We zitten gewoon dun in de vleugelspelers, zou het een goede zaak vinden als er een buitenspeler bijkomt.
1 0
iammike
We hebben toch Cerny. Ik zou het belachelijk vinden om een speler voor 14 miljoen te kopen op een positie waar we een half jaar geleden ook al 12 miljoen voor hebben uitgegeven. Oké Als ze Cerny willen verhuren voor meer speeltijd op een hoger niveau kan ik jezelf beter een groot talent voor een jaar huren zoals Bailey en Cerny het jaar erna met meer ervaring terughalen.
0 0
hallo1
Cerny moet verhuurd worden. Die komt nog te kort voor 1, maar heeft een andere uitdaging nodig dan Jong Ajax. Ajax heeft gewoon een buitenspeler erbij nodig. Met 3 buitenspelers red je het niet, zeker niet als je bedenkt dat Kluivert en Neres nog erg jong zijn en dus nog eens een terugval gaan krijgen. Of Cassierra moet iedereen verrassen als linksbuiten.
1 0
Runnerlex
Als het waar is? 14 miljoen bieden en dan niet willen komen..Zo iemand is het ajax shirt niet waard....Dus marc doorschakelen naar een andere speler..Liefst een flitsende linksback speler..Want sinkgraven is van glas zo blijkt..
2 0
Bky
Daarom hebben we nog steeds Viergever in de selectie.
1 -4
Runnerlex
klopt vind ik ook goed maar die zie ik nog verkocht worden.
0 0
gras
Nee. Die hebben wij omdat hij een uitstekend seizoen als 4 speelde.

We hebben echt een back nodig, zeker nu Riedewald weg is.
4 0
Bky
Hij speelde ook zeer goed in de wedstrijden als back.

Als we er één halen, zorg dan dat het een topper uit Zuid Amerika is die het komende (half)jaar dan kan wennen terwijl we er nog goed bezet zijn.
0 -2
gras
Oh, dat ben ik zeker met je eens. Maar om Viergever structureel en niet als noodverband op linksback neer te zetten, zou wel heel vreemd zijn als ze Riedewald net hebben laten vertrekken.

Die hebben ze ongetwijfeld voorgehouden - zie ook zijn rugnummer - dat hij achter Viergever start dit seizoen.

Je hebt een back en een reserve 4 nodig.
1 0
foroloca
Als hij niet voor onze prachtige club wil spelen snel overschakelen op een andere zo bijzonder is meneer nu ook niet.
1 0
gras
Veel geld. Na Neres zou ik dat eigenlijk niet meer doen en proberen inventiever te scouten.

En zo'n speler doet een stap terug qua loon, competitie, beleving etc. Moet hij wel mentaal kunnen opbrengen.
1 0
Hziyech22
Neres is toch wel basisspeler, Neres is een fantastische voetballer die zeker een basisplaatst boven Justin verdiend.
8 0
AppieNouri020
Wat mij betreft moeten we eerst kijken naar de verdediging, dan evt iemand als Sneijder op t middenveld halen. En heel misschien nog een waardelijke flank speler voor op de bank. Niet 14 miljoen voor dit zogenaamd talentje.
3 -1
Ozymandias
Waarom moet Ajax eerst kijken naar de verdediging? Ik neem aan dat Ajax tegenlijkertijd kan kijken naar elke positie waarop ze een versterking nodig achten.
0 0
Mokum31
En 2 verdedigers en Sneijder! Ultiem
3 -1
Bky
2 verdedigers? Waarvoor dan?
0 -7
Mokum31
Om lekker mee te doen?
Waarom niet dan?
Gejank van sommige hier.
Dit is niet goed dat is niet goed.
Het is niet goed en het deugt niet.
Ik denk overigens niet dat deze jongen komt ( het zou mij verbazen)

Ik hoop wel op 2 verdedigers en ja ik hoop op Sneijder.
Waarom? Ik denk dat hij van waarde is voor dit Ajax.
Ik vind hem gewoon een topspeler en we mogen best onze handjes dichtknijpen als dit soort spelers nog bij ons willen komen net als Huntelaar
1 0
insectenverdelg
in de breedte missen we wel wat. Sinlgraven is meer geblesseerd dan fit. Dan hou je er nog maar t over. hoeven niet direct 10 miljoen per stuk te kosten en basis te staan, maar t is wel iets te weinig op dit moment
1 0
behangdelul
Marc is voor 90% goed bezig. Wat alleen al jaren een probleem is, is het moment van aankopen. Altijd na een trainingskamp, na de voorbereiding, tijdens de competitie etc. Koop nou eens tijdig! Geloof overigens niet dat Ajax zich met 14 mio heeft gemeld
5 -1
Ozymandias
Noem mij één club die voor hun trainingskamp hun selectie geheel rond heeft?
0 -1
ajaccied4life
Ik denk dat voor een club als Ajax dat heel lastig is aangezien spelers vaak in beginsel niet in een kleinere competitie willen spelen en vaak eerst willen afwachten wat de verdere mogelijkheden zijn. Ook heb je te maken met een RvC die goed toezicht houdt. Die back en CV komen pas als Riedewald definitief is verkocht. Wat ook maar goed ook is. Stel je voor dat Riedewald onverhoopt toch blijft, dan zit je met een on-Nederlandse selectie qua salarishuishouding en aantal spelers. Je kan er maar 1 opstellen. Wordt dat beleid niet nageleefd dan zitten we zo weer in de situatie van voor 2010. Het is soms frustrerend maar op de langere termijn beter.
3 0
Ajax#1900
Dit dus.
0 0
PeterVKV
Hij is afhankelijk van het op gang komen van de transfermarkt. Alleen de absolute top kan dit timen. Munir wil ook naar de top in een grote competitie. Pas als dit niet lukt komt Ajax misschien aan de beurt.
1 0
ajaccied4life
Overigens lijkt het er nu sterk op dat we na Pavon, Arana, Tavarez nu ook alweer Rigoni op onze buik kunnen schrijven. Ook Wöber schijnt niet meer te willen komen. We kunnen ons gaan opmaken voor Haps, Larsson en Kadioglu. Overigens kan Marc hier verder weinig aan doen. Er zijn gewoon teveel interessantere competities helaas.
1 -2
Ozymandias
Dat Tavares en Arana niet naar Ajax (willen) komen ben ik niet teleurgesteld over. Volgens mij Braziliaanse vrienden zijn dat helemaal geen toptalenten en is vooral Tavares een blinde draver die veel op kracht doet.
0 -1
mvdk
Waarom kunnen we ze op ons buik schrijven? Pavon, Rigoni en Arana spelen nog altijd voor respectievelijk Boca, Indepentiente en Corinthians... Tavarez kreeg enkel een nieuw contract.
1 0
flyingsoccer
Niet aan beginnen uitspraken als in principe een shirt niet willen dragen dan lekker wegblijven. Graag of niet in het mooistr shirt en club die er is.
1 0
Schillo
Graag of niet... Ciao. Adios.
0 0
Bky
Ik juich opzich zijn komt wel toe. Alleen hebben we daar ook al Neres lopen..

Kunnen we niet gewoon doorgaan met scouten in Zuid Amerika?
0 -3
Bil
Vraag mij af, of Marc wel zijn functie aan kan?

Verkopen kan hij wel, maar aankopen lukt bij hem niet zo.
6 -1
DavidsFan
Het lijkt wel of hij nooit zijn voorwerk doet.

Ik zal nooit vergeten hoe hij zat te stamelen over een lijstje (wat er niet was) bij de Tafel Van Kees destijds.
Het is logisch dat er eerst een speler weg moet, voordat er een nieuwe komt. Maar je moet wel voor elke positie potentiele versterkingen klaar hebben liggen. En dat de eerste 3 namen dan onrealistisch zijn is dan maar zo. Dat is het lot van Ajax tegenwoordig.
Maar het lijkt alsof men voor onverwachte aankopen eerst naar de eigen jeugd kijkt en dan in de eredivisie, verder niet.
3 0
Good Luck
Onana, Sanchez, Younes, Dolberg
1 -2
Bil
Ik doelde meer op tijdig.

Kijk maar naar de aankopen Sinkgraven en Ziyech.
Pas op het laatste moment.
1 -1
CPLP
Tsja, ook Overmars is afhankelijk van de verkopende clubs en betreffende spelers. Het is nou eenmaal een feit dat clubs liever even wachten met verkopen als er meerdere belangstellende zijn. Ook willen gewoon veel spelers niet naar de ED als ze ook naar Spanje, Engeland of Duitsland kunnen. Kritiek leveren is makkelijk, maar ga er maar aanstaan. Daar komt bij dat er niet veel basisspelers vertrokken zijn. Ben in elk geval blij met Huntelaar. Tuurlijk zou ik ook graag een LB en ervaren middenvelder zien... maar ik snap ook dat het niet altijd even makkelijk is.
0 -1
Stroeve
Milik.
0 0
insectenverdelg
ook Neres moeten we echt nog niet afschrijven.
0 0
Good Luck
Yep
0 0
HZMKK
Hoe kom je op het woord afschrijven? Ziet er gewoon erg goed uit wat hij laat zien hoor..... hele vage bewoording gebruik je!
1 0
Murph
hoor ik vaker over Neres. komt er wel ff tijd nodig en wat van hem heb gezien niets mis mee.
0 0
Ajax4life020
em cassiera leeft helemaal op scoord meer dan younes
0 0
ajaccied4life
Afschrijven? Wat die jongen tot dusver heeft laten zien is in mijn optiek veelbelovend.
1 0
Bky
Dit is ook wel redelijk overdreven toch?
1 -2
Bil
Over een week speelt Ajax CL voorronde, selectie is nu momenteel erg smal.
2 0
Bky
Dat was ook de bedoeling, vorig jaar werd nog gesteld dat we een te brede selectie hadden.

Er komt en mag heus nog wel wat bij, maar ik heb vertrouwen in de jeugd.

Younes - Dolberg - Neres
Ziyech - Schone - Donny
Sinkgraven - De Ligt - Sanchez - Veltman
Onana

Reservebank:
Van Leer; Zeefuik, Viergever; Frenkie, Eiting; Kluivert, Huntelaar, Cassierra.

In mijn ogen een prima selectie. Al zal ik 100 % Sneijder proberen te halen, daar is het nu inderdaad te smal. Voor blessuregevallen kunnen we prima teruggrijpen naar jeugd zoals Bergsma, Mazraoui en Cerny voor op het bankje.
1 -4
SpartAjax
Kluivert bankie ???
1 -1
Bky
Je mag er maar 11 opstellen. Kluivert maakt zijn minuten heus wel. Ik verwacht veel van Neres dit seizoen en Younes laat je logischerwijs gewoon staan.
2 0
Hziyech22
Cerny speelde gister top, die jongen moet je echt nog niet afschrijven.
2 -1
Gerard36
cassiera kon ook wel eens verrassen dit jaar
3 0
Runnerlex
laten we het hopen...
0 0
Tscheu
Onderschatte speler, heeft vorig jaar weinig kansen gehad waar Dolberg een lange periode heel matig speelde.
1 0
ajaccied4life
Wij hebben echt wel een goede selectie hoor.
1 0
@Maar7en
De nieuwe Bojan...
3 0
Marcao
Dat zie ik Overmars nooit uitgeven aan deze gesjeesde speler.
2 0
Suarez16_
Alsjeblieft man. 14 miljoen voor deze kneus. Daar kun je een goede back voor de basis + een 4de CV + een goede buitenspeler voor de bank voor halen. Sneijder gratis ophalen en je bent klaar. Je gaat toch niet met geld smijten voor zulke overschatte talenten?
0 0
Toon meer reacties