Ajax Showtime Homepage

Huntelaar passeert Cruijff en Lenstra

Huntelaar passeert Cruijff en Lenstra

Oud-Ajacied Klaas-Jan Huntelaar is twee grote voetballers uit het verleden van het Nederlands Elftal voorbij gegaan op de topscorersranglijst van Oranje. Het gaat om 'onze' eeuwige nummer veertien Johan Cruijff en S.C. Heerenveen-legende Abe Lenstra. Bovenaan de topscorerslijst staat ex-Ajacied Patrick Kluivert.

Met zijn doelpunt gisteravond in de WK-kwalificatiewedstrijd tegen Andorra schroeft 'The Hunter' zijn totaal in het Nederlands Elftal op naar 34 goals. De twee legendes hebben allebei 33 keer het net gevonden voor het vaderland.

De spits van Schalke 04 moet nog vier spelers voor zich dulden. Dennis Bergkamp (37), Faas Wilkes en Ruud van Nistelrooy (beiden 35) en lijstaanvoerder Patrick Kluivert (40) hebben allen meer goals gemaakt voor het Nederlands Elftal. Gezien de leeftijd van Huntelaar (29) is het niet onmogelijk dat het record van Kluivert verbroken gaat worden.

Huntelaar heeft tot nu toe 59 keer zijn opwachting mogen maken voor de nationale ploeg van Nederland.

Bekijk hier de goal van Huntelaar tegen Andorra:

Lees verder extern

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

'De snor' over de doping van AjaxAjax-dames verliezen van PSVDe trilogie: De vedettes (Ajax TV)Ajax B1 wint de beker (FC Groningen TV)Koolhoven en Dekker over Ajax (Copa TV)Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)
Avatar van Psychevore
Door Psychevore, maandag 15 oktober 2012 13:56
Van Persie of Huntelaar in de spits is geen discussie.

Ja, Huntelaar scoort veel, maar van Persie is de enige voetballer op deze hele aardbol die het eventueel in z'n hoofd mag halen dat ie net zo goed is als Messi/Ronaldo.

Dus de vraag is of je de op 2 na beste speler van de wereld in de spits wilt, of Huntelaar, die toch een beperkte voetballer is.

Dat is toch geen discussie, of wel?
Avatar van T to the M
Door T to the M, zondag 14 oktober 2012 19:01
Ik denk dat Van Persie er eerder overheen zal gaan dan Huntelaar aangezien hij meer perspectief heeft in de punt heeft dan Huntelaar.

Zelf zie ik natuurlijk liever dat onze held het record pakt.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 14 oktober 2012 00:27
Het is geen vraag òf ie het record gaat pakken, maar wanneer.....

Ik denk dat het record er al in deze kwalificatie aan gaat... nog 6 te gaan en als ie er nog 7 scoort dan is ie recordhouder met 41 goals.
Avatar van 3star3
Door 3star3, zaterdag 13 oktober 2012 22:13
Reactie op WimBaarman, zaterdag 13 oktober 2012 18:57
Off topic: ik irriteer me mateloos aan jouw Nederlands. Voor de rest ben ik het met je eens:)
Ik ben in Spanje geboren en praat thuis ook Spaans en ja ik maak af en toe fouten als ik typ maar ik doe volgende keer beter mijn best juf...
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 13 oktober 2012 20:47
Reactie op Sazzz, zaterdag 13 oktober 2012 19:39
VAn Marwijk heeft anders zijn gelijk gehaald op het EK. Daar speelde Huntelaar vaker in de spits dan Van Persie (20 min tegen Denemarken, 45 tegen Duitsland en de hele wedstrijd tegen Portugal) en het resultaat was 1 gemiste kans tegen Denemarken. Tegen Duitsland hebben we hem niet gezien en tegen de Portugezen was hij niet eens aanspeelbaar. In de oefenwedstrijden tegen Brazilië, Duitsland en België hebben we hem ook niet gezien. Hunter scoort alleen tegen de kleinere landen, als we veel in de 16 komen. In de kwalificatiepoules spelen we tegen dat soort landen en dan heb je veel aan Hunter. Maar tegen de grote landen kom je veel minder in de 16 en dan heb je dus niks aan hem. En dus heb je niet zoveel aan hem op een groot toernooi, want daar zijn meestal niet zoveel kleine landen aanwezig. Die statistieken zeggen me dan ook niks, want Huntelaar mag nog niet eens de schoenen poetsen van bijv Cruijff.
Leuk betoog, maar toch gaat het niet op.

Jij stelt dus dat Marwijk zijn gelijk heeft gehaald doordat we met Hunt in de punt minder presteerden op het EK, dan dat we hebben gedaan op het WK met Prutser?

Het EK was een collectieve wanprestatie. De ego's waren op hun hoogtepunt, en waren zo groot dat er amper ballen afgespeeld werden op Hunt. Hunt is een afmaker, een 'killer in de 16', zoals ze hem in de media vaak presenteren. Maar als hij geen ballen aangevoerd krijgt in de vorm van voorzetten, kun je ook niet verwachten dat hij ze erin schiet. Dus de stelling 'hebben we hem niet gezien', ligt dan toch echt vooral aan zijn medespelers, die allemaal voor eigen succes wilden gaan.

Op het WK in 2010, waarin ik me bizonder geërgerd heb aan het vasthouden aan Prutser voorin, heeft hij welgeteld 1 doelpunt gescoord. Als we tijdens dat WK Hunt in de punt hadden staan, hadden we zeker meer doelpunten gemaakt dan de 12 die we op dat WK hebben gemaakt. Wat ging Prutser vaak voor eigen succes, en wat sloeg het 9/10keer nergens op.

Als ik mijn Ajax bril, waarin Hunt uiteraard veel strepen voor heeft op Persie, afzet, dan vind ik beide spelers sterk in de eigen competitie. Maar als ik naar de diensten als international kijk, dan zie ik toch vooral dat Van Persie hierin faalt.

Als je tegen grotere landen 3 goede voorzetten hebt, dan weet ik zeker dat Hunt er één maakt.
Avatar van Sazzz
Door Sazzz, zaterdag 13 oktober 2012 19:39
Reactie op Randy428, zaterdag 13 oktober 2012 10:43
Inderdaad. Wat heb ik me alle kleuren van de regenboog geërgerd, vooral tijdens het WK, waar Van Prutser geen pepernoot raakte. Vrijwel heel NL snapte niet waarom Bertje Prutser liet staan. Maarja, nu lijkt weer een nieuwe periode aan te breken onder Van Gaal. Ik kan er niet echt een pijl op trekken. Ene keer is het Hunt, andere keer Prutser. Hoop dat er snel aan constanten gebouwd gaat worden, en dan wel mét Hunt en zónder ego-Prutser.
VAn Marwijk heeft anders zijn gelijk gehaald op het EK. Daar speelde Huntelaar vaker in de spits dan Van Persie (20 min tegen Denemarken, 45 tegen Duitsland en de hele wedstrijd tegen Portugal) en het resultaat was 1 gemiste kans tegen Denemarken. Tegen Duitsland hebben we hem niet gezien en tegen de Portugezen was hij niet eens aanspeelbaar. In de oefenwedstrijden tegen Brazilië, Duitsland en België hebben we hem ook niet gezien. Hunter scoort alleen tegen de kleinere landen, als we veel in de 16 komen. In de kwalificatiepoules spelen we tegen dat soort landen en dan heb je veel aan Hunter. Maar tegen de grote landen kom je veel minder in de 16 en dan heb je dus niks aan hem. En dus heb je niet zoveel aan hem op een groot toernooi, want daar zijn meestal niet zoveel kleine landen aanwezig.

Die statistieken zeggen me dan ook niks, want Huntelaar mag nog niet eens de schoenen poetsen van bijv Cruijff.
Avatar van WimBaarman
Door WimBaarman, zaterdag 13 oktober 2012 18:57
Reactie op 3star3, zaterdag 13 oktober 2012 16:50
59 duels/34 goals! Gruwelijke gemiddelde en kwestie van tijd om die record te breken. Nistelrooy was er bijna maar die is te oud. Klaas en Persie gaan allebei die record breken van Kluivert. Ja dat hij scoort tegen de kleine landen is waar maar tijdens WK/EK kreeg hij geen echte kans. 0ff-topic--Ik irriteer mij aan die 2 kakkerlakjes! Wat zijn die kakkerlakken (Indi/Schaken), vieze,slijmerige,kleffe mannetjes, die coaches en assistenten moeten knuffelen na een goal, bah!
Off topic: ik irriteer me mateloos aan jouw Nederlands.
Voor de rest ben ik het met je eens:)
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 13 oktober 2012 18:02
Reactie op Mark <3 AFCA, zaterdag 13 oktober 2012 17:56
Dat is typisch vGaal... hij stelt het geheel boven het individu
Ja. Leuk en aardig, maar uiteindelijk op een hoofdtoernooi heb je er iets aan als spelers elkaar kunnen vinden omdat ze op elkaar ingespeeld zijn. Iedere wedstrijd weer een ander laten aantreden is in mijn beleving niet de ideale strategie.
Avatar van Mark <3 AFCA
Door Mark <3 AFCA, zaterdag 13 oktober 2012 17:56
Reactie op Randy428, zaterdag 13 oktober 2012 10:43
Inderdaad. Wat heb ik me alle kleuren van de regenboog geërgerd, vooral tijdens het WK, waar Van Prutser geen pepernoot raakte. Vrijwel heel NL snapte niet waarom Bertje Prutser liet staan. Maarja, nu lijkt weer een nieuwe periode aan te breken onder Van Gaal. Ik kan er niet echt een pijl op trekken. Ene keer is het Hunt, andere keer Prutser. Hoop dat er snel aan constanten gebouwd gaat worden, en dan wel mét Hunt en zónder ego-Prutser.
Dat is typisch vGaal... hij stelt het geheel boven het individu
Avatar van tommiej94
Door tommiej94, zaterdag 13 oktober 2012 16:56
Reactie op ster, zaterdag 13 oktober 2012 09:56
Vaak is juist het score tegen kleine landen moeilijker
Gewoon niet :P
Avatar van 3star3
Door 3star3, zaterdag 13 oktober 2012 16:50
59 duels/34 goals!

Gruwelijke gemiddelde en kwestie van tijd om die record te breken.
Nistelrooy was er bijna maar die is te oud.
Klaas en Persie gaan allebei die record breken van Kluivert.

Ja dat hij scoort tegen de kleine landen is waar maar tijdens WK/EK kreeg hij geen echte kans.

0ff-topic--Ik irriteer mij aan die 2 kakkerlakjes!
Wat zijn die kakkerlakken (Indi/Schaken), vieze,slijmerige,kleffe mannetjes, die coaches en assistenten moeten knuffelen na een goal, bah!
Avatar van YochananAFCA
Door YochananAFCA, zaterdag 13 oktober 2012 15:30
Off topic: Jeremain Lens wil aankomende zomer vertrekken bij de Lampies en ziet Duitsland als een optie.. Wellicht is een transfer naar Schalke 04 een mooie optie, wordt hij de aangever van Huntelaar en wellicht als Schalke 04 die Afellay weet te strikken want bij Barça komt hij toch nooit aan bod zolang Xavi en Iniesta nog voetballen..
Avatar van jeffoajaxfan1
Door jeffoajaxfan1, zaterdag 13 oktober 2012 15:15
Hoort gewoon vast in de basis te staan , kijk alleen al naar de statistieke en je weet dat the hunt gewoon de beter spits voor et nederlands elftal is.

Ik hoop dat ie over de 40 komt en op topscoorder aller tijden word dan kan niemand meer wat zeggen
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 13 oktober 2012 10:43
Reactie op AFCA19, zaterdag 13 oktober 2012 10:27
Als hij gewoon normaal gewaardeerd was in oranje ook onder Bert dan zat ie al over de 40 goals. Hij heeft toch veel wedstrijden moeten missen door van Persie die mocht spelen.
Inderdaad. Wat heb ik me alle kleuren van de regenboog geërgerd, vooral tijdens het WK, waar Van Prutser geen pepernoot raakte. Vrijwel heel NL snapte niet waarom Bertje Prutser liet staan.

Maarja, nu lijkt weer een nieuwe periode aan te breken onder Van Gaal. Ik kan er niet echt een pijl op trekken. Ene keer is het Hunt, andere keer Prutser. Hoop dat er snel aan constanten gebouwd gaat worden, en dan wel mét Hunt en zónder ego-Prutser.
Avatar van AFCA19
Door AFCA19, zaterdag 13 oktober 2012 10:27
Als hij gewoon normaal gewaardeerd was in oranje ook onder Bert dan zat ie al over de 40 goals. Hij heeft toch veel wedstrijden moeten missen door van Persie die mocht spelen.
Avatar van ster
Door ster, zaterdag 13 oktober 2012 09:56
Reactie op B_02097, zaterdag 13 oktober 2012 09:45
Fenomeen hoor en mensen die zeggen, ja hij scoort alleen tegen de kleine landen. Iemand moet het toch doen? Denk dat die tegen de 50 goals komt
Vaak is juist het score tegen kleine landen moeilijker
Avatar van B_02097
Door B_02097, zaterdag 13 oktober 2012 09:45
Fenomeen hoor en mensen die zeggen, ja hij scoort alleen tegen de kleine landen. Iemand moet het toch doen?

Denk dat die tegen de 50 goals komt
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 13 oktober 2012 09:44
7 goals in de rest van zijn carrière als international is voor onze Hunt natuurlijk peanuts. Leuk dat zo'n nuchtere, aardige Ajacied de boeken ingaat als topscorer aller tijden van het NL elftal.

Al blijf ik dat wisselen in elftallen van Van Gaal niet prettig vinden. Nu staat Hunt weer in de punt, en de volgende wedstrijd speelt Persie weer. Je moet toch een keer naar automatismen gaan werken, en niet blijven rouleren..