Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime

'25 miljoen voor Elm en Luuk de Jong'

Liverpool zou een bod willen uitbrengen op Rasmus Elm (AZ) en Luuk de Jong (FC Twente).

Voor Elm zouden ze tien miljoen euro willen neertellen en voor De Jong vijftien miljoen euro.

Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Top 10 De Zeeuw2013: Ajax - Go Ahead Eagles (6-0)Ajax opnieuw in oktoberdip (AT5)El Ghazi tijdens voorbereidingBorst: 'De Boer moet lekker weggaan'Ajax A1 geeft voorsprong weg tegen Barca
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, dinsdag 1 mei 2012 17:03
Reactie op foensai, dinsdag 1 mei 2012 10:28
Mensen even voor de duidelijkheid, de man die hier boven praat heeft het over opzoeken in de zin van een conversatie op een normale manier zie hier zijn tekst nogmaals en lees hem goed. "Maar kom je me woensdag avond vuile kakkerlak noemen in 430, als je er bent tenminste. In plaats van stoer over het internet. Kunnen we misschien ook een --normale discussie --over Siem en zijn kwaliteiten hebben, of ga je dan ook gelijk schelden/huilen" Hier wordt niet gesproken over opzoeken in de zin van een confrontatie m.b.t. een vechtpartij. Al moet ik hier wel zeggen dat de toon toch anders gezet had kunnen worden. Zo mensen en nu weer over tot de orde van de dag, KAMPIOENSFEEST AANSTAANDE WOENSDAG!!!!!!!
Kijk jij snapt het, ik bedoel het zoals jij zegt en ik moet zulke dingen ook niet zeggen maar ik word gewoon redelijk pissig als ik voor vuile kakkerlak uitgemaakt wordt omdat ik mijn mening over een speler geef.

Ik vind gewoon dat Siem dit seizoen te weinig gebracht heeft voor het aantal speelminuten dat hij gemaakt heeft ik vind ook dat mensen te snel tevreden zijn, hij is wel de Ajax nummer 10 he! Daar mag wat van verwacht worden, en 11 goals is geflatteerd het zijn vaak goals (8 van de 11 ofzo) als de wedstrijd al beslist is, die vind ik minder belangrijk dan een wedstrijd openbreken d.m.v. goal of assists en een wedstrijd openbreken is nog wel iets wat Siem moet leren evenals dat hij moet leren om zijn eigen spel te spelen en niet in het niveau/vorm van het team mee te gaan wat hij nu gewoon nog altijd doet. Je hebt echt totaal niets aan hem als het team niet in vorm is.
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, dinsdag 1 mei 2012 11:54
Reactie op foensai, dinsdag 1 mei 2012 10:28
Mensen even voor de duidelijkheid, de man die hier boven praat heeft het over opzoeken in de zin van een conversatie op een normale manier zie hier zijn tekst nogmaals en lees hem goed. "Maar kom je me woensdag avond vuile kakkerlak noemen in 430, als je er bent tenminste. In plaats van stoer over het internet. Kunnen we misschien ook een --normale discussie --over Siem en zijn kwaliteiten hebben, of ga je dan ook gelijk schelden/huilen" Hier wordt niet gesproken over opzoeken in de zin van een confrontatie m.b.t. een vechtpartij. Al moet ik hier wel zeggen dat de toon toch anders gezet had kunnen worden. Zo mensen en nu weer over tot de orde van de dag, KAMPIOENSFEEST AANSTAANDE WOENSDAG!!!!!!!
Ik wil me hier niet in mengen, en ook niet voor gevechten zoeken, maar Siem is een Ajacied die bij de eerste 11 hoort.
MIJN OPINIE is dat ie onderschat wordt, terwijl hij al vaak heeft laten zijn dat ie kan scoren, een heel goed schot in de benen heeft, altijd hard werkt, een goeie kopper... Natuurlijk, hij heeft ook minpunten, zoals iedereen, maar hij heeft er mooi 9 gescoord in 2012 geloof ik. Hij heeft de meeste goals van iedereen (samen met Micky) terwijl hij geblesseerd is geweest, en een aantal keren in de positie heeft gespeeld waar hij zich niet comfortabel voelt. En mensen kunnen wel gaan lullen over die 15 mei bril enzo, maar hé, hij heeft ons wel in die wedstrijd echt het kampioenschap voor ons binnengehaald! Veel mensen dachten echt dat Twente zou winnen, maar Siem scoorde 2x en bezorgde de overwinning+kampioenschap.
Dus, wie het ook is, stop met zeiken over Siem de Jong. Wat een goeie speler, en een ECHTE AJACIED.
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, dinsdag 1 mei 2012 11:49
Reactie op OKP-AFCA, dinsdag 1 mei 2012 00:02
Gast bemoei je er niet mee, je hebt duidelijk geen idee waar het over gaat. En volgend seizoen psv supporten, met waarschijnlijk van Bommel in de gelederen?
lol
Avatar van foensai
Door foensai, dinsdag 1 mei 2012 10:28
Reactie op OKP-AFCA, maandag 30 april 2012 19:58
Dat maakt hem nog geen voetballer voor het niveau waar Ajax naar toe wilt. Maar jij bent een slimme jongen als je dat uit mijn bericht haalt, nergens heb ik gezegt dat hij geen Ajacied is. Maar kom je me woensdag avond vuile kakkerlak noemen in 430, als je er bent tenminste. In plaats van stoer over het internet. Kunnen we misschien ook een normale discussie over Siem en zijn kwaliteiten hebben, of ga je dan ook gelijk schelden/huilen.
Mensen even voor de duidelijkheid, de man die hier boven praat heeft het over opzoeken in de zin van een conversatie op een normale manier zie hier zijn tekst nogmaals en lees hem goed.

"Maar kom je me woensdag avond vuile kakkerlak noemen in 430, als je er bent tenminste. In plaats van stoer over het internet. Kunnen we misschien ook een --normale discussie --over Siem en zijn kwaliteiten hebben, of ga je dan ook gelijk schelden/huilen"

Hier wordt niet gesproken over opzoeken in de zin van een confrontatie m.b.t. een vechtpartij. Al moet ik hier wel zeggen dat de toon toch anders gezet had kunnen worden.

Zo mensen en nu weer over tot de orde van de dag, KAMPIOENSFEEST AANSTAANDE WOENSDAG!!!!!!!
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, dinsdag 1 mei 2012 00:06
Reactie op stefan pluim, maandag 30 april 2012 20:51
Zeur niet zo man met je 430. Eet chips tijdens thuiswedstrijden en kijkt uit bij vrienden! Wat doet siem fout dan dit seizoen?
Whaha moet je mijn facebook pagina hebben, daar staan nog meer leuke feitjes op hoor.

Siem leidt veel te veel balverlies dit seizoen, speelt een te laag tempo en verkwanselt veel te veel kansen.

Maar jij hebt waarschijnlijk alleen de laatste vier of vijf wedstrijden gekeken. Of je hebt je 15 mei bril nog op. Maar objectief over een heel seizoen kun je duidelijk niet, je moet eens net zo goed research doen naar spelers als naar mij hier op AS.
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, dinsdag 1 mei 2012 00:02
Reactie op VanBommel, maandag 30 april 2012 22:11
Whaha.. Opzoeken? Stoere man! Doe niet zo kansloos en gedraag je.
Gast bemoei je er niet mee, je hebt duidelijk geen idee waar het over gaat.

En volgend seizoen psv supporten, met waarschijnlijk van Bommel in de gelederen?
Avatar van Cello
Door Cello, maandag 30 april 2012 23:59
Zolang ze in competitie's als de PL gewoon doorgaan met miljoenen spenderen.....kan ik begrijpen, dat ze, zelfs al is de waarde totaal niet in overeenstemming met de kwaliteit, als AZ en Twente zijnde wel zullen zwichten voor dergelijke bedragen......

Vroeg of laat gaat dat hele spel toch op de wagen en zullen er veel lagere bedragen geboden en gegeven worden voor spelers....en die tijd komt denk ik sneller dan vele wellicht vermoeden en dan heb je als AZ en Twente ten minste nog wel een zeer goed bedrag gevangen......
Avatar van B_02097
Door B_02097, maandag 30 april 2012 23:08
lol 15 miljoen voor De jong
En 10 voor Elm?

Dat zijn bedragen die nauwelijks meer voorkomen. Elm is zeker geen 10 miljoen waard. Hooguit 7 of 8. Als je m vergelijkt met die middenvelders daar bij Lpool ( Adam, Downing, Lucas Leiva ) dan zijn hun al gauw 20 miljoen waard als je voor elm 10 wilt
En Luuk De Jong? Erg groot talent. Superspits ( jammer dat die bij fct speelt ). Maar je kan eerder voor 12 miljoen gaan of 10. Je weet niet of die zich kan meten met de grote verdedigers in de PL. En hier is het allemaal koek en ei ( op ons na ).

Er zijn maar een paar spelers in de eredivisie die nu al meer als 15 miljoen waard zijn. ( afgezien van contracten )
Eriksen ( potentie )
Vertonghen
Maher ( ook heel veel talent en potentie )

De rest gewoon niet! Misschien nu niet over paar jaar wel.
Avatar van VanBommel
Door VanBommel, maandag 30 april 2012 22:11
Reactie op OKP-AFCA, maandag 30 april 2012 19:58
Dat maakt hem nog geen voetballer voor het niveau waar Ajax naar toe wilt. Maar jij bent een slimme jongen als je dat uit mijn bericht haalt, nergens heb ik gezegt dat hij geen Ajacied is. Maar kom je me woensdag avond vuile kakkerlak noemen in 430, als je er bent tenminste. In plaats van stoer over het internet. Kunnen we misschien ook een normale discussie over Siem en zijn kwaliteiten hebben, of ga je dan ook gelijk schelden/huilen.
Whaha.. Opzoeken? Stoere man! Doe niet zo kansloos en gedraag je.
Avatar van Num
Door Num, maandag 30 april 2012 22:08
Luuk de Jong is nog te slap voor de PL ja, maar als die daar oefent op PL niveau is het toch logisch dat hij het dan wel aan kan.
Avatar van stefan pluim
Door stefan pluim, maandag 30 april 2012 20:51
Zeur niet zo man met je 430. Eet chips tijdens thuiswedstrijden en kijkt uit bij vrienden!
Wat doet siem fout dan dit seizoen?
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, maandag 30 april 2012 19:58
Reactie op valentino88, maandag 30 april 2012 17:54
Vuile kakkerlak dat je bent, als er iemand een echte ajacied is is het Siem wel!
Dat maakt hem nog geen voetballer voor het niveau waar Ajax naar toe wilt. Maar jij bent een slimme jongen als je dat uit mijn bericht haalt, nergens heb ik gezegt dat hij geen Ajacied is.

Maar kom je me woensdag avond vuile kakkerlak noemen in 430, als je er bent tenminste. In plaats van stoer over het internet. Kunnen we misschien ook een normale discussie over Siem en zijn kwaliteiten hebben, of ga je dan ook gelijk schelden/huilen.
Avatar van Mano
Door Mano, maandag 30 april 2012 19:17
Reactie op boye04, maandag 30 april 2012 18:51
Ik vind het erg raar dat jij verwacht van iemand die net prof voetbal speelt dat hij (vrijwel) volledig blessurevrij blijft en zo ff makkelijk meespeelt. Dit is pas zijn tweede seizoen als profvoetballer! Meeste mensen denken dat hij al jaren meespeelt maar hij debuteerde vorig seizoen pas op het hoogste niveau. Dat hij meer geblesseerd dan fit is, baseer jij alleen op het feit hoe lang hij eruit is geweest. Slaat ook nergens op. Siggy heeft 1 blessure gehad en dat was een scheurtje in zijn enkel wat zeer lang duurde om te genezen. Frank de Boer moet trouwens niet zeiken over de spitspositie dat hij dubbel bezet is want zodra hij 2 spitsen heeft gebruikt hij er 1 toch bijna niet. Dan zet hij gewoon Siem in de spits. Dat heeft hij dit seizoen wel laten zien. Dus niks spits erbij want dat is alleen maar weggegooig geld. Met De Jong en Siggy is de spitspositie gewoon al dubbel bezet.
Volgens mij heb jij een misconceptie over de definitie profvoetballer. Siggy traint en voetbalt al zes jaar als professional. Alvorens zijn transfer naar Az heeft Siggy al wedstrijden gespeeld op het tweede voetbalniveau van Ijsland, hij was toen 16. De reden waarom hij pas in 2010 debuteerde is vanwege twee zware blessures. Als een voetballer onder contract staat en betaald krijgt voor zijn diensten, wordt hij beschouwt als een professioneel.

Het vermoeidheidsbreukje heeft twee redenen: de trainingsintensiviteit en de botdensiteit van Siggy. De tijd waarin hij geblesseerd is geldt wel degelijk als een objectieve maatstaf om zijn blessuregevoeligheid vast te stellen, het vertelt ons namelijk wat over de zwaarte van de blessures. Het verleden heeft uitgewezen dat Siggy blessuregevoelig is, dit komt vaker voor bij jonge spelers maar dat betekent niet dat Ajax hier geen rekening mee moet houden.

Als laatste, Siem de Jong is geen spits. Bulykin is nooit een favoriet geweest van De Boer. Een extra spits lijkt mij geen overbodige luxe, aangezien het onwaarschijnlijk is dat Castiollion ajaxwaardig blijkt.

Avatar van kampioen1998
Door kampioen1998, maandag 30 april 2012 19:03
vind 15 miljoen een beetje veel voor luuk de jong. hij is 7 miljoen waard en elm 6 miljoen.
Avatar van B_02097
Door B_02097, maandag 30 april 2012 18:56
Dacht ff dat t over PSV ging
Avatar van boye04
Door boye04, maandag 30 april 2012 18:51
Reactie op Mano, maandag 30 april 2012 16:30
Helaas is Siggie meer geblesseerd dan fit, zowel bij Az als bij Ajax. Het is niet meer dan logisch dat FdB de spitspositie dubbelbezet wilt hebben.
Ik vind het erg raar dat jij verwacht van iemand die net prof voetbal speelt dat hij (vrijwel) volledig blessurevrij blijft en zo ff makkelijk meespeelt. Dit is pas zijn tweede seizoen als profvoetballer! Meeste mensen denken dat hij al jaren meespeelt maar hij debuteerde vorig seizoen pas op het hoogste niveau. Dat hij meer geblesseerd dan fit is, baseer jij alleen op het feit hoe lang hij eruit is geweest. Slaat ook nergens op. Siggy heeft 1 blessure gehad en dat was een scheurtje in zijn enkel wat zeer lang duurde om te genezen.

Frank de Boer moet trouwens niet zeiken over de spitspositie dat hij dubbel bezet is want zodra hij 2 spitsen heeft gebruikt hij er 1 toch bijna niet. Dan zet hij gewoon Siem in de spits. Dat heeft hij dit seizoen wel laten zien. Dus niks spits erbij want dat is alleen maar weggegooig geld. Met De Jong en Siggy is de spitspositie gewoon al dubbel bezet.
Avatar van Cello
Door Cello, maandag 30 april 2012 18:39
25 miljoen voor beide spelers.
10 miljoen voor Elm en 15 miljoen voor Luuk de Jong.

Sommigen zullen het onbegrijpelijk vinden. Maar goed let wel....het is Liverpool hè... datzelfde Liverpool dat gek genoeg ruim 17 miljoen betaalde voor Ryan Babel. Dat voor die Caroll 40 miljoen betaalde en die dat ook bij lange na niet heeft waargemaakt. Dus zo raar vind ik het niet!.
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, maandag 30 april 2012 18:07
15 miljoen voor de jong? com on
Avatar van unsk1lled
Door unsk1lled, maandag 30 april 2012 17:58
Reactie op C.Eriksen10, maandag 30 april 2012 16:14
wat zie je in de gast? Is totaal geen Ajax spits. Hij heeft een opleving netals Alfonso Alves. Hij scoort maar die kansen zijn ook niet te missen. Zulke kansen krijg je echt niet in de bundesliga. In de top wedstrijden tegen de huidige top6 heeft hij maar 4x keer gescoord. Wat een goede spits zeg....zwaar overschat heeft nog minder techniek dan Jan vertonghen, je hebt echt niks aan deze gast in de kleine ruimtes. Laat Ajax nou bijna altijd op helft van de tegenstander spelen.... Cijfers in de eredivisie zeggen heel weinig tegenwoordig omdat de tegenstand erg matig, vooral in verdedigend opzicht.
4x gescoord tegen de huidige top 6, wat is daar mis mee? bij ajax komen we volgens mij niet verder dan 3x gescoord door 1 speler tegen de top 6, wel door diverse spelers dan dat wel.... sulejmani, siem de jong, sigthorsson.

ik snap je kritiek totaal niet. winnen doe je met elf man en niet met 1 spits. Ajax staat niet eens in de top 10 van de lijst met topschutters.

snap dat dit komt door vele omstandigheden
en cijfers zeggen wel degelijk iets, wij staan aan het eind van dit seizoen cijfermatig bovenaan. en dat betekend dat we de schaal omhoog mogen houden :-).!
Avatar van valentino88
Door valentino88, maandag 30 april 2012 17:54
Reactie op OKP-AFCA, maandag 30 april 2012 17:47
Wij zijn opgezadeld met siem zul je bedoelen.
Vuile kakkerlak dat je bent, als er iemand een echte ajacied is is het Siem wel!
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, maandag 30 april 2012 17:47
Reactie op IamLegend, maandag 30 april 2012 16:20
We hebben siem de jong!!
Wij zijn opgezadeld met siem zul je bedoelen.

Avatar van Joko
Door Joko, maandag 30 april 2012 17:34
Reactie op IamLegend, maandag 30 april 2012 16:20
We hebben siem de jong!!
geintje toch :)
Avatar van AjaxYahudi
Door AjaxYahudi, maandag 30 april 2012 16:37
Reactie op IamLegend, maandag 30 april 2012 15:41
De jong had 2 overtredingen nodig, wat tot onodig balverlies leed op het moment dat greg op kwam. Ook raakte hij geen pepernoot met afstand schoten. ''prins'' siem de jong doet alles goed uch uch
Volgens mij heeft daslogisch het hier over de betere broer van Siem namelijk Luuk de Jong
Avatar van Mano
Door Mano, maandag 30 april 2012 16:30
Reactie op Robinjo1988, maandag 30 april 2012 16:17
Wat moeten we nu met Dost? We hebben Siggie !!
Helaas is Siggie meer geblesseerd dan fit, zowel bij Az als bij Ajax. Het is niet meer dan logisch dat FdB de spitspositie dubbelbezet wilt hebben.
Avatar van Mano
Door Mano, maandag 30 april 2012 16:28
Reactie op C.Eriksen10, maandag 30 april 2012 16:14
wat zie je in de gast? Is totaal geen Ajax spits. Hij heeft een opleving netals Alfonso Alves. Hij scoort maar die kansen zijn ook niet te missen. Zulke kansen krijg je echt niet in de bundesliga. In de top wedstrijden tegen de huidige top6 heeft hij maar 4x keer gescoord. Wat een goede spits zeg....zwaar overschat heeft nog minder techniek dan Jan vertonghen, je hebt echt niks aan deze gast in de kleine ruimtes. Laat Ajax nou bijna altijd op helft van de tegenstander spelen.... Cijfers in de eredivisie zeggen heel weinig tegenwoordig omdat de tegenstand erg matig, vooral in verdedigend opzicht.
Vergis je niet, ik heb nooit gezegd dat ik iets in Bas Dost zie. Maar ik vermoed dat F De Boer dit wel doet.

Juist omdat Ajax altijd op de helft van de tegenstander speelt vermoed ik dat FDB Dost als aanwinst ziet. Zet Dost in het zestien meter gebied van de tegenstander en hij maakt doelpunten, gegarandeerd. Ajax heeft geen aanspeelpunt nodig wanneer het op de helft van de tegenstander speelt, dit werkt namelijk niet omdat het te druk is rondom het 16 meter gebied. Het spel moet verbreden, FdB wil niets meer dan vleugelaanvallers en vleugelverdedigers die voorzetten plus een spits en aanvallende middenvelder die beide kopsterk zijn.

Stel Dost zou bij Ajax komen (ik geef het een kleien kans) dan speelt Sigthorsson of De Jong tegen de sterkere tegenstanders, meer ruimte vereiste een voetbaltechnische aanpak. Domineren met balbezit. Het is de vraag of Dost dit ziet zitten.

Avatar van IamLegend
Door IamLegend, maandag 30 april 2012 16:20
Reactie op Robinjo1988, maandag 30 april 2012 16:17
Wat moeten we nu met Dost? We hebben Siggie !!
We hebben siem de jong!!
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, maandag 30 april 2012 16:17
Reactie op Mano, maandag 30 april 2012 14:51
Naar verluidt heeft Dost een afkoopsom van 7 miljoen. Nu heeft Dost aangegeven een zuur gevoel te hebben over eerdere uitkomsten bij Amsterdamse belangstelling, maar het zal mij verbazen als Ajax het niet probeert.
Wat moeten we nu met Dost? We hebben Siggie !!
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, maandag 30 april 2012 16:16
Wanneer gaat Liverpool eens echte topspelers halen?
Het is allemaal middelmaat wat daar rondloopt (op Suarez en Gerrard na)

Echt vergane glorie
Avatar van C.Eriksen10
Door C.Eriksen10, maandag 30 april 2012 16:14
Reactie op Mano, maandag 30 april 2012 14:51
Naar verluidt heeft Dost een afkoopsom van 7 miljoen. Nu heeft Dost aangegeven een zuur gevoel te hebben over eerdere uitkomsten bij Amsterdamse belangstelling, maar het zal mij verbazen als Ajax het niet probeert.
wat zie je in de gast? Is totaal geen Ajax spits. Hij heeft een opleving netals Alfonso Alves. Hij scoort maar die kansen zijn ook niet te missen. Zulke kansen krijg je echt niet in de bundesliga. In de top wedstrijden tegen de huidige top6 heeft hij maar 4x keer gescoord. Wat een goede spits zeg....zwaar overschat heeft nog minder techniek dan Jan vertonghen, je hebt echt niks aan deze gast in de kleine ruimtes. Laat Ajax nou bijna altijd op helft van de tegenstander spelen....

Cijfers in de eredivisie zeggen heel weinig tegenwoordig omdat de tegenstand erg matig, vooral in verdedigend opzicht.
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, maandag 30 april 2012 15:41
Reactie op daslogisch, maandag 30 april 2012 13:13
Inderdaad.. de Jong is een hele goede aan het worden. Won gisteren zowat alle kopduels, was sterk, goed aanspeelbaar en erg balvast. Al kreeg ie in principe een heleboel ballen aangespeeld waar geen eer aan te behalen viel, hij zorgde er toch heel vaak voor dat ie ondanks druk van onze verdedigers in balbezit bleef en Twente eruit kon komen. Opvallend dat zo een fysiek sterke en grote spits toch nog zo snel en beweeglijk is, tactisch sterk genoemd kan worden en over een bovengemiddelde balcontrole beschikt.. Was ook gisteren weer onder de indruk van zijn kwaliteiten. Is denk ik de enige spits in de Nederlandse competitie die het een op en top gemotiveerde Vertonghen zo moeilijk kan maken in de duels..
De jong had 2 overtredingen nodig, wat tot onodig balverlies leed op het moment dat greg op kwam.
Ook raakte hij geen pepernoot met afstand schoten.

''prins'' siem de jong doet alles goed uch uch
Avatar van Mano
Door Mano, maandag 30 april 2012 14:51
Naar verluidt heeft Dost een afkoopsom van 7 miljoen. Nu heeft Dost aangegeven een zuur gevoel te hebben over eerdere uitkomsten bij Amsterdamse belangstelling, maar het zal mij verbazen als Ajax het niet probeert.
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, maandag 30 april 2012 14:46
Dat geloof ik dus echt niet. Voor Luuk de Jong zou ik nog geen 10 miljoen neerleggen als club en Elm heeft nog maar een contract tot medio 2013.
Avatar van masterrr
Door masterrr, maandag 30 april 2012 13:57
Luuk de Jong, de toekomstige spits van Oranje.
Avatar van masterrr
Door masterrr, maandag 30 april 2012 13:57
Luuk de Jong, de toekomstige spits van Oranje.
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, maandag 30 april 2012 13:50
Reactie op Myajax, maandag 30 april 2012 13:33
De Jong is gisteren in geen enkele actie beslissend geweest, straks in Engeland ligt het tempo vele malen hoger, te hoog voor De Jong. In Nederland een goede spits, maar voor de PL niet goed genoeg.
Als hij niet scoort betekent dat niet dat hij geen dingen heeft laten zien die hem onderscheiden van andere spitsen. Maar mssn is t wel moeilijker om iemand goed te vinden wanneer ie geen wereldgoal heeft gemaakt..

Dat hij in duel met baas Vertonghen die constant goed druk probeerde te zetten bijzonder moeilijke ballen aangespeeld krijgt en toch vaak met de voetballend gezien beste voortzetting kon komen maakte op mij iig indruk.

Ik denk dat je uit dergelijke zaken veel beter een structureel beeld krijgt van waar iemands structurele kwaliteiten liggen en wat je aan zo iemand hebt voor t team. Op deze wijze kijkend zie je in de Jong namelijk blijkbaar een heel goed aanspeelpunt die ook onder bijzonder grote druk het overzicht, de rust en het balgevoel bezit om met de voetballend beste oplossing te komen. Ik denk dat dit voor de lange termijn meer over zijn individuele kwaliteiten en zijn structurele waarde voor zijn team zegt dan dat Luuk na goed aanvalsspel van t gehele team met een incidentele opvlieging een goal maakt.

En of ie bij zijn volgende club slaagt? Denk niet dat je zo simpel kunt stellen dat een hoger tempo betekent dat de Jong t niet aankan. Het wel of niet slagen bij de volgende club ligt imo puur aan de intenties van zijn nwe club en op welke wijze ze de Jong werkelijk willen gebruiken. In Italie ligt t tempo bijv vele malen lager, maar daar is het doel van een spits niet een heel goed en sterk aanspeelpunt zijn. Daar moet je als spits, min of meer, jezelf redden ipv je ploeg tot dienst zijn in de aanzet tot een aanval. Voor de Spurs of voor Liverpool is de Jong daarom wat mij betreft juist veel meer geschikt dan voor een Juventus..
Avatar van Myajax
Door Myajax, maandag 30 april 2012 13:33
Reactie op daslogisch, maandag 30 april 2012 13:13
Inderdaad.. de Jong is een hele goede aan het worden. Won gisteren zowat alle kopduels, was sterk, goed aanspeelbaar en erg balvast. Al kreeg ie in principe een heleboel ballen aangespeeld waar geen eer aan te behalen viel, hij zorgde er toch heel vaak voor dat ie ondanks druk van onze verdedigers in balbezit bleef en Twente eruit kon komen. Opvallend dat zo een fysiek sterke en grote spits toch nog zo snel en beweeglijk is, tactisch sterk genoemd kan worden en over een bovengemiddelde balcontrole beschikt.. Was ook gisteren weer onder de indruk van zijn kwaliteiten. Is denk ik de enige spits in de Nederlandse competitie die het een op en top gemotiveerde Vertonghen zo moeilijk kan maken in de duels..
De Jong is gisteren in geen enkele actie beslissend geweest, straks in Engeland ligt het tempo vele malen hoger, te hoog voor De Jong. In Nederland een goede spits, maar voor de PL niet goed genoeg.
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, maandag 30 april 2012 13:13
Reactie op Philipms96, maandag 30 april 2012 12:53
Zou wat beter kijken, De Jong is juist een zeer talent volle spits. Goede loopacties , balvast, goede afmaker, alleen zijn pech is dat twente zo slecht is.
Inderdaad..
de Jong is een hele goede aan het worden. Won gisteren zowat alle kopduels, was sterk, goed aanspeelbaar en erg balvast. Al kreeg ie in principe een heleboel ballen aangespeeld waar geen eer aan te behalen viel, hij zorgde er toch heel vaak voor dat ie ondanks druk van onze verdedigers in balbezit bleef en Twente eruit kon komen. Opvallend dat zo een fysiek sterke en grote spits toch nog zo snel en beweeglijk is, tactisch sterk genoemd kan worden en over een bovengemiddelde balcontrole beschikt.. Was ook gisteren weer onder de indruk van zijn kwaliteiten. Is denk ik de enige spits in de Nederlandse competitie die het een op en top gemotiveerde Vertonghen zo moeilijk kan maken in de duels..
Avatar van C.Eriksen10
Door C.Eriksen10, maandag 30 april 2012 13:11
Reactie op hindriks1987, maandag 30 april 2012 13:09
De jong is een zwaar overschatte spits! Vertonghen had hem gister in zijn zak.
Maar vertongen is momenteel wel een van betere verdedigers in Europa. Er lopen een paar verdedigers in de PL, daar wordt je echt niet vrolijk van.
Avatar van AjaxDude12
Door AjaxDude12, maandag 30 april 2012 13:10
****** wat een bedragen! Zo worden AZ en Twente gewoon sterker met dat geld. Geen goed nieuws voor Ajax dit
Avatar van C.Eriksen10
Door C.Eriksen10, maandag 30 april 2012 13:10
elm zijn contract loopt tot 2013, dus 10 min zwaar overdreven. Ik denk eerder aan 7miljoen en voor luuk 14 miljoen. Denk echter dat Elm geen goede aankoop is. Elm is een stylist en dat is moeilijk te combineren in de PL. Ik zie Elm echt veel liever naar Spanje of Italie gaan. Liverpool en Luuk de Jong dat wordt een droom huwelijk, zonder enig twijfel.
Avatar van hindriks1987
Door hindriks1987, maandag 30 april 2012 13:09
De jong is een zwaar overschatte spits! Vertonghen had hem gister in zijn zak.
Avatar van AjaxDude12
Door AjaxDude12, maandag 30 april 2012 13:08
****** wat een bedragen! Zo worden AZ en Twente gewoon sterker met dat geld. Geen goed nieuws voor Ajax dit
Avatar van Philipms96
Door Philipms96, maandag 30 april 2012 12:53
Reactie op Myajax, maandag 30 april 2012 12:50
15 miljoen voor DeJong, zwaar overdreven. Matige spits. Geen snelheid, geen actie, wel neusje voor de goal, maar geen topper.
Zou wat beter kijken, De Jong is juist een zeer talent volle spits. Goede loopacties , balvast, goede afmaker, alleen zijn pech is dat twente zo slecht is.

Avatar van Myajax
Door Myajax, maandag 30 april 2012 12:50
15 miljoen voor DeJong, zwaar overdreven. Matige spits. Geen snelheid, geen actie, wel neusje voor de goal, maar geen topper.
altianet.com