Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime

Waarom Ajax Maher moet halen

Albert Treur pleit in zijn column op AVAjax.nl voor de komst van Adam Maher. De middenvelder zou Ajax meer stabiliteit en vastheid brengen.

'Ook al zullen Boilesen, Sigthórsson, Serero, Bocarra en Klaassen binnenkort (weer) beschikbaar zijn, zij missen de balvastheid, het ritme, de ervaring en het gogme om Ajax nu al meer greep op wedstrijden te laten krijgen. Ik zou dan ook een stevig pleidooi willen houden voor de komst van Adam Maher. Met ruim 50 wedstrijden alleen al in de Eredivisie is de pas 20 jarige Maher één van weinige constante factoren en sterkhouders van AZ', schrijft Treur in zijn column.

Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Interview Van der Hart met Ajax TVTop 10 De Zeeuw2013: Ajax - Go Ahead Eagles (6-0)Ajax opnieuw in oktoberdip (AT5)El Ghazi tijdens voorbereidingBorst: 'De Boer moet lekker weggaan'
Avatar van ajax19
Door ajax19, donderdag 27 december 2012 17:07
Waarom niet: wij hebben Lucas Andersen.
Avatar van leonardo1
Door leonardo1, maandag 24 december 2012 17:00
Reactie op umaxx, donderdag 20 december 2012 17:31
Met hem heb je een gigantisch sterk middenveld als je Eriksen kan behouden. Chadli als aanvals versterking zou ik ook graag zien, dan heb je Fischer Babel en Chadli in de aanval, dan zal er nog een kleinegeidje in de defensie nodig wezen.
jij ziet ze zeker vliegen
Avatar van AfcaLdam
Door AfcaLdam, zondag 23 december 2012 01:28
Scouten in de eredivisie subtop.. die tijden moeten onderhand toch wel voorbij zijn. Tenzij transfervrij of een prikprijsje wegens een aflopend contract. Wat mij betreft op dit moment dus Maher nog niet halen.
Avatar van arigold
Door arigold, vrijdag 21 december 2012 21:19
Reactie op Maniche, vrijdag 21 december 2012 13:01
Niks terughalen voor Eriksen... Liever scoutingswerkzaamheden uitbreiden met capabele mensen... Lijntjes uitzetten.. Als ajax 25 mijoen vangt voor Erik, wilt AZ 20 voor Adam... Daar willen we juist vanaf..
Je hebt gelijk, die vragen de hoofdprijs. Desondanks blijft die Maher toch ongelofelijk goed. Zit nu Az-Twente te kijken...hij is vier klassen beter als iedereen die daar op het veld staat!
Avatar van Maniche
Door Maniche, vrijdag 21 december 2012 13:01
Niks terughalen voor Eriksen... Liever scoutingswerkzaamheden uitbreiden met capabele mensen... Lijntjes uitzetten..
Als ajax 25 mijoen vangt voor Erik, wilt AZ 20 voor Adam... Daar willen we juist vanaf..
Avatar van umaxx
Door umaxx, donderdag 20 december 2012 17:31
Met hem heb je een gigantisch sterk middenveld als je Eriksen kan behouden. Chadli als aanvals versterking zou ik ook graag zien, dan heb je Fischer Babel en Chadli in de aanval, dan zal er nog een kleinegeidje in de defensie nodig wezen.
Avatar van Jons
Door Jons, donderdag 20 december 2012 15:20
Reactie op Raikkonen94, woensdag 19 december 2012 19:35
Als je Maher haalt zeg je in feite tegen Serero, Klaassen en Andersen dat ze niet goed genoeg zijn. Ik vind Maher een goede voetballer, maar niet aantoonbaar beter dan Eriksen of dan Klaassen en Andersen (voor zover je ze kan vergelijken).
Maher niet aantoonbaar beter dan Klaassen? Hahahaha
Avatar van pimp
Door pimp, donderdag 20 december 2012 14:46
Reactie op daslogisch, donderdag 20 december 2012 13:11
Is niet waar. Djuricic is zelfs als nummer 10 niet beter dan Maher, waar de nummer tien positie niet eens Mahers allerbeste positie is. Maher is beter, klaar. Maar ook duurder..
De nummer 10 positie is bij ons ook goed bezet met Eriksen, Andersen, De Jong, Fischer, Schone. Dus Djuricic zou nu zonde van het geld zijn.
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, donderdag 20 december 2012 13:11
Reactie op Pettersson1963, woensdag 19 december 2012 23:02
Djuricic halen, is een stuk goedkoper dan Maher en van hetzelfde niveau!
Is niet waar. Djuricic is zelfs als nummer 10 niet beter dan Maher, waar de nummer tien positie niet eens Mahers allerbeste positie is. Maher is beter, klaar. Maar ook duurder..
Avatar van suske
Door suske, donderdag 20 december 2012 11:28
Ben het eens over Maher . Maar vind ook dat we eerst eens moeten kijken wat we zelf in huis hebben. En dan gericht aankopen daar waar nodig is ( bijvoorbeeld van Dijk van Groningen ).

je kunt ook te veel talenten hebben voor een positie!!!!!!
Avatar van suske
Door suske, donderdag 20 december 2012 11:20
Reactie op gusanito, woensdag 19 december 2012 19:51
Serero en Klaassen klopt inderdaad, maar Andersen is een rechtsbuiten. Ik denk dat het halen van Maher niet realistisch is. Clubs als AZ vragen bizar veel geld als er een club uit eigen land aanklopt.
Andersen is een linksbuiten!!!!!
Avatar van suske
Door suske, donderdag 20 december 2012 11:19
Reactie op bosbes, woensdag 19 december 2012 23:23
Andersen kan op rechtsbuiten maar ook op 10 en als linksbuiten weet alleen niet op welke positie hij het beste tot zijn recht komt Aalborg gebruikte hem als rechtsbuiten geloof ik ?
Linksbuiten dat is ook zijn beste positie.
Avatar van suske
Door suske, donderdag 20 december 2012 11:17
Reactie op Bapinho, donderdag 20 december 2012 00:13
Maher moeten ze echt halen! Kan denk ik ook goed als cvm bij Ajax, hogere handelingssnelheid dan schone en vele malen beter dan poulsen. En hij verzet echt heel veel werk elke wedstrijd
Kan Ficher ook. Is mijn inziens een groter talent dan Maher.

Waarom miljoenen uitgeven aan hem terwijl je de zelfde klasse al in huis heb. Ga dan voor |van Dijk van Groningen lijkt mij een betere investering!!!
Avatar van Adidas AR 2.0
Door Adidas AR 2.0, donderdag 20 december 2012 08:03
Uh huh; Ajax gaat echt geen 3 miljoen of meer voor hem betalen!!!
Kijk ma wat er met Narsingh is gebeurd.....
Avatar van brullie
Door brullie, donderdag 20 december 2012 06:55
Goede voetballer! Uitstekende mentaliteit. Welkom zou ik zeggen...
Avatar van Bapinho
Door Bapinho, donderdag 20 december 2012 00:13
Maher moeten ze echt halen! Kan denk ik ook goed als cvm bij Ajax, hogere handelingssnelheid dan schone en vele malen beter dan poulsen. En hij verzet echt heel veel werk elke wedstrijd
Avatar van bosbes
Door bosbes, woensdag 19 december 2012 23:23
Andersen kan op rechtsbuiten maar ook op 10 en als linksbuiten weet alleen niet op welke positie hij het beste tot zijn recht komt Aalborg gebruikte hem als rechtsbuiten geloof ik ?
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, woensdag 19 december 2012 23:02
Djuricic halen, is een stuk goedkoper dan Maher en van hetzelfde niveau!
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, woensdag 19 december 2012 22:50
Reactie op gusanito, woensdag 19 december 2012 19:51
Serero en Klaassen klopt inderdaad, maar Andersen is een rechtsbuiten. Ik denk dat het halen van Maher niet realistisch is. Clubs als AZ vragen bizar veel geld als er een club uit eigen land aanklopt.
Ik lees overal dat Andersen een rechtsbuiten is, maar ik heb hem nog geen enkele keer als rechtsbuiten zien spelen. Zowel bij Jong Ajax als bij zijn invalbeurt in het eerste heb ik hem alleen op links zien spelen en veelal op het middenveld. Weet iemand wat Ajax concreet met hem van plan is, want wat ik tot nu toe heb gezien is dat niet doorontwikkelen op de rechtsbuiten positie. Eerder als linkshalf om Eriksen op te volgen. (niet onbelangrijk betreffende het aantrekken van Maher, wat de ontwikkeling van Andersen als evt linkshalf in de weg zou staan)
Avatar van l0l
Door l0l, woensdag 19 december 2012 21:59
Maher en Eriksen op het middenveld en een creatieve centrale verdediger. Oh ben ineens op een idee gekomen, Heitinga halen bij Everton en Maher bij AZ. Ideaal.
Avatar van bosbes
Door bosbes, woensdag 19 december 2012 21:34
Maher zou wel degelijk een aanwinst zijn voor Ajax klasse speler ! Klaasen mis ik niks aan bij Ajax Eriksen valt me steeds meer tegen dan mee ! Dus Maher zou van harte welkom wezen ! Al acht ik het probleem bij Ajax achterin groter. Een goede rechtsback zou een hogere prioriteit moeten hebben...
Avatar van jw1982
Door jw1982, woensdag 19 december 2012 19:54
Reactie op gusanito, woensdag 19 december 2012 19:51
Serero en Klaassen klopt inderdaad, maar Andersen is een rechtsbuiten. Ik denk dat het halen van Maher niet realistisch is. Clubs als AZ vragen bizar veel geld als er een club uit eigen land aanklopt.
...als er een club uit Amsterdam aanklopt bedoel je...
Avatar van gusanito
Door gusanito, woensdag 19 december 2012 19:51
Reactie op Raikkonen94, woensdag 19 december 2012 19:35
Als je Maher haalt zeg je in feite tegen Serero, Klaassen en Andersen dat ze niet goed genoeg zijn. Ik vind Maher een goede voetballer, maar niet aantoonbaar beter dan Eriksen of dan Klaassen en Andersen (voor zover je ze kan vergelijken).
Serero en Klaassen klopt inderdaad, maar Andersen is een rechtsbuiten. Ik denk dat het halen van Maher niet realistisch is. Clubs als AZ vragen bizar veel geld als er een club uit eigen land aanklopt.
Avatar van Raikkonen94
Door Raikkonen94, woensdag 19 december 2012 19:35
Als je Maher haalt zeg je in feite tegen Serero, Klaassen en Andersen dat ze niet goed genoeg zijn. Ik vind Maher een goede voetballer, maar niet aantoonbaar beter dan Eriksen of dan Klaassen en Andersen (voor zover je ze kan vergelijken).
Avatar van Myajax
Door Myajax, woensdag 19 december 2012 19:24
Maher is een echte topper. Ik vind hem nu al veel beter dan Eriksen. Zou hem graag bij Ajax zien.
Avatar van Jons
Door Jons, woensdag 19 december 2012 18:43
Serero - Maher - Eriksen is Europese top. Alleen het middenveld van Barca en Real zijn beter.
Avatar van Jons
Door Jons, woensdag 19 december 2012 18:42
Reactie op calella, woensdag 19 december 2012 14:07
Bullshit, Klaassen moet gebracht worden! Al jarenlang toptalent uit de Ajax jeugd..
Klaassen is een Duitse nummer '10', staat heel diep bij de spits en wacht zijn kansjes af waarna hij toeslaat. Ajax speelt echter een heel ander systeem met punt naar achteren, waar Klaassen totaal niet in rendeert (zie A1 wedstrijden en JA wedstrijden vorig jaar en begin dit seizoen)

Avatar van DbV
Door DbV, woensdag 19 december 2012 17:24
Ik ben het volledig eens dat Ajax voor Maher moet gaan. Is het niet deze winter dan toch zeker in de zomer! Maar snap niet waarom Eriksen daarvoor moet vertrekken. Maher past helemaal in het Ajax-plaatje: jong, technisch vaardig, international en nu al steunpilaar van AZ. Waarom mag je daar dan niet een aardige zak geld voor betalen? Zo doet Wenger het al jaren. Als je enig voetbalinzicht hebt, weet je dat dit geen gok is, maar een zekerheid. Deze jongen gaat het heel ver schoppen en hopelijk kunnen wij daar in Amsterdam een paar jaar van meegenieten.
Avatar van waynelove
Door waynelove, woensdag 19 december 2012 16:32
Misschien wordt het tijd om AZ een keer met rust te laten. Het is onze jeugdopleiding niet.
Avatar van jeppie
Door jeppie, woensdag 19 december 2012 16:16
sportzone..
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, woensdag 19 december 2012 15:29
Reactie op daslogisch, woensdag 19 december 2012 14:58
Maher zie ik heel graag naar Ajax komen. Hij is denk ik het allerbest in de rol van linkshalf-rechtshalf in een 4-3-3 systeem met de punt naar voren. Een voetballende controleur dus die wegens het veelvuldige balbezit van zijn team behoorlijk diep kan spelen en dan een meerwaarde is ten opzichte van de reguliere controleurs.. Als CVM is ie nu denk ik nog wat te licht en ondanks zijn behoorlijk volwassen spel toch nog wat te speels. Maar op termijn zou hij in een echt voetballende ploeg mssn wel ideaal kunnen zijn voor een dergelijke positie. En alls pure nummer tien (CAM) zie ik in hem zeker een goede voetballer maar ook niet iemand die tot de internationale top zal behoren (tov een Bergkamp mist ie dan wel wat pure voetbalkwaliteiten, hoewel ie zonder twijfel een stuk beter is dan een Djuricic). Als een van de twee aanvallende middenvelders (met de punt naar achteren op t middenveld) of veel liever nog als een van de twee controleurs (met de punt naar voren op t middenveld) zou hij wat mij betreft een perfecte speler voor Ajax zijn. Ik denk dat hij een snellere, technischere uitvoering kan zijn van de wellicht in Nederland terugkerende de Zeeuw. Aangezien ik denk dat je de tegenstander meer, sneller en makkelijker pijn kunt doen door in de as iemand te laten inschuiven dan weggedrukt aan de zijkant, zie ik ook liever een elftal spelen dat een inschuivende 4 en af en toe opkomende backs heeft dan een elftal met stabiele/statische centrumverdedigers en steeds als actieloze buitenspelers voetballende backs. Een Blind bijv komt nu erg goed op en doet t heel goed in balbezit, maar wat levert dit structureel goede opkomen het team nu feitelijk op? Volgens mij nog niet half zo veel als t eveneens goede opkomen van een centrumverdediger. Op het middenveld spelen met de punt naar voren hoort eigenlijk ook bij het spelen met een inschuivende nummer vier. Dan zou Ajax dus met een de Jong/Fischer (Erikssen gaat wel weg deze zomer) op 10 en daarnaast de voetballend sterke controleurs Maher en bijv een Duarte echt een waanzinnig beweeglijk, dynamisch, voetballend uitmuntend en een toch fel en redelijk stabiel middenveld kunnen gaan spelen. Volgens mij is zo/n middenveld meer typisch Ajax en dus meer geschikt om de tegenstander voetballende kapot te spelen en zo uit de fysieke duels te blijven, dan met een matige voetballer als Poulssen, Enoh en welke andere pure CVM dan ook als centrale spil van het elftal (en dus ook automatisch meest gezochte speler in de opbouw).
Je verwart heel duidelijk twee dingen, met de punt naar voren kan een 4 namelijk juist moeilijk opkomen, simpelweg doordat de twee controlerende middenvelders de centrumverdediger in de weg lopen.

Voor m'n totale uitleg over 4-3-3 http://www.bobbymostertman.nl/schrijven/voetbal/2011/04/24/ajax-positioneert-fout/
Avatar van AlexIbarra
Door AlexIbarra, woensdag 19 december 2012 15:22
Reactie op daslogisch, woensdag 19 december 2012 14:58
Maher zie ik heel graag naar Ajax komen. Hij is denk ik het allerbest in de rol van linkshalf-rechtshalf in een 4-3-3 systeem met de punt naar voren. Een voetballende controleur dus die wegens het veelvuldige balbezit van zijn team behoorlijk diep kan spelen en dan een meerwaarde is ten opzichte van de reguliere controleurs.. Als CVM is ie nu denk ik nog wat te licht en ondanks zijn behoorlijk volwassen spel toch nog wat te speels. Maar op termijn zou hij in een echt voetballende ploeg mssn wel ideaal kunnen zijn voor een dergelijke positie. En alls pure nummer tien (CAM) zie ik in hem zeker een goede voetballer maar ook niet iemand die tot de internationale top zal behoren (tov een Bergkamp mist ie dan wel wat pure voetbalkwaliteiten, hoewel ie zonder twijfel een stuk beter is dan een Djuricic). Als een van de twee aanvallende middenvelders (met de punt naar achteren op t middenveld) of veel liever nog als een van de twee controleurs (met de punt naar voren op t middenveld) zou hij wat mij betreft een perfecte speler voor Ajax zijn. Ik denk dat hij een snellere, technischere uitvoering kan zijn van de wellicht in Nederland terugkerende de Zeeuw. Aangezien ik denk dat je de tegenstander meer, sneller en makkelijker pijn kunt doen door in de as iemand te laten inschuiven dan weggedrukt aan de zijkant, zie ik ook liever een elftal spelen dat een inschuivende 4 en af en toe opkomende backs heeft dan een elftal met stabiele/statische centrumverdedigers en steeds als actieloze buitenspelers voetballende backs. Een Blind bijv komt nu erg goed op en doet t heel goed in balbezit, maar wat levert dit structureel goede opkomen het team nu feitelijk op? Volgens mij nog niet half zo veel als t eveneens goede opkomen van een centrumverdediger. Op het middenveld spelen met de punt naar voren hoort eigenlijk ook bij het spelen met een inschuivende nummer vier. Dan zou Ajax dus met een de Jong/Fischer (Erikssen gaat wel weg deze zomer) op 10 en daarnaast de voetballend sterke controleurs Maher en bijv een Duarte echt een waanzinnig beweeglijk, dynamisch, voetballend uitmuntend en een toch fel en redelijk stabiel middenveld kunnen gaan spelen. Volgens mij is zo/n middenveld meer typisch Ajax en dus meer geschikt om de tegenstander voetballende kapot te spelen en zo uit de fysieke duels te blijven, dan met een matige voetballer als Poulssen, Enoh en welke andere pure CVM dan ook als centrale spil van het elftal (en dus ook automatisch meest gezochte speler in de opbouw).
Met jou conclusie over een inschuivende man in het centrum ipv aan de zijkanten ben ik het helemaal eens.

In de tijd met Greg kreeg die man geloof ik drie keer zo vaak de bal als ons gehele middenveld..

En als hij dan een keer een bal verliest liep iedereen te piepen maar het punt is dat je voetbal van je beste mensen (as) moet komen ipv de vleugelback.
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, woensdag 19 december 2012 15:17
Reactie op Cello, woensdag 19 december 2012 14:42
Ik wil het wel een stukje verder doorvoeren. Vertrekt Eriksen dan denk ik dat het wel of niet halen van Maher het verschil kan betekenen of je wel of niet kampioen kan worden..... Want we kunnen wel roepen dat we eerst moeten kijken wat we al hebben, zo hoort dat ook, maar tegelijk moeten we ook reëel zijn en zien dat A. deze jongen (KLaasen) net terug is van een blessure èn dat B. zijn kansjes vóór zijn blessure nou ook weer niet van danig niveau waren om dan nu al te verwachten dat hij moeiteloos die plaats van bijvoorbeeld Christian Eriksen zal kunnen invullen..... En we, zo mag ik aannemen, gaan toch echt nog steeds voor de 32ste landstitel, de derde in successie.....iets wat we trouwens pas 2 keer eerder mee mochten maken (1965-66, 1966-67, 1967-68 en 1993-94, 1994-95, 1995-96).
Leuk dat je dit even hebt opgezocht. Denk niet dat iedereen dit wist. Ik iig nog niet. Maar dit terzijde..

Klaasses zal nooit de vervanger van Erikssen zijn, omdat Klaassen simpelweg geen spelmaker is. Klaassen is iemand die imo juist heel goed is in t diep lopen en t positiezoeken om doelgevaar te stichten (beetje de rol van de Jong met Pantelic, onder Jol) en niet iemand die als een ware spelverdeler een team op sleeptouw kan nemen en met onnavolgbare dribbels komt. Ik denk dan ook dat Klaassen zolang de Jong op t middenveld speelt niet zo snel een basisplaats krijgen kan.
Avatar van leazi
Door leazi, woensdag 19 december 2012 15:09
Maher is zeker wel 10miljoen waard.

Feit blijft gewoon dat Ajax dit soort bedragen niet meer gaat betalen.
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, woensdag 19 december 2012 14:58
Maher zie ik heel graag naar Ajax komen. Hij is denk ik het allerbest in de rol van linkshalf-rechtshalf in een 4-3-3 systeem met de punt naar voren. Een voetballende controleur dus die wegens het veelvuldige balbezit van zijn team behoorlijk diep kan spelen en dan een meerwaarde is ten opzichte van de reguliere controleurs..

Als CVM is ie nu denk ik nog wat te licht en ondanks zijn behoorlijk volwassen spel toch nog wat te speels. Maar op termijn zou hij in een echt voetballende ploeg mssn wel ideaal kunnen zijn voor een dergelijke positie. En alls pure nummer tien (CAM) zie ik in hem zeker een goede voetballer maar ook niet iemand die tot de internationale top zal behoren (tov een Bergkamp mist ie dan wel wat pure voetbalkwaliteiten, hoewel ie zonder twijfel een stuk beter is dan een Djuricic).

Als een van de twee aanvallende middenvelders (met de punt naar achteren op t middenveld) of veel liever nog als een van de twee controleurs (met de punt naar voren op t middenveld) zou hij wat mij betreft een perfecte speler voor Ajax zijn. Ik denk dat hij een snellere, technischere uitvoering kan zijn van de wellicht in Nederland terugkerende de Zeeuw.

Aangezien ik denk dat je de tegenstander meer, sneller en makkelijker pijn kunt doen door in de as iemand te laten inschuiven dan weggedrukt aan de zijkant, zie ik ook liever een elftal spelen dat een inschuivende 4 en af en toe opkomende backs heeft dan een elftal met stabiele/statische centrumverdedigers en steeds als actieloze buitenspelers voetballende backs. Een Blind bijv komt nu erg goed op en doet t heel goed in balbezit, maar wat levert dit structureel goede opkomen het team nu feitelijk op? Volgens mij nog niet half zo veel als t eveneens goede opkomen van een centrumverdediger. Op het middenveld spelen met de punt naar voren hoort eigenlijk ook bij het spelen met een inschuivende nummer vier. Dan zou Ajax dus met een de Jong/Fischer (Erikssen gaat wel weg deze zomer) op 10 en daarnaast de voetballend sterke controleurs Maher en bijv een Duarte echt een waanzinnig beweeglijk, dynamisch, voetballend uitmuntend en een toch fel en redelijk stabiel middenveld kunnen gaan spelen. Volgens mij is zo/n middenveld meer typisch Ajax en dus meer geschikt om de tegenstander voetballende kapot te spelen en zo uit de fysieke duels te blijven, dan met een matige voetballer als Poulssen, Enoh en welke andere pure CVM dan ook als centrale spil van het elftal (en dus ook automatisch meest gezochte speler in de opbouw).
Avatar van Randy428
Door Randy428, woensdag 19 december 2012 14:53
Joepie.
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 19 december 2012 14:52
Dat kunnen wij wel eens zijn, maar ja..... Maher ligt vast tot 2015 en zij, AZ dus, zitten in de 'driverseat'. En het zou me trouwens verbazen als wij de enige gegadigde zullen zijn....wat geruchten ook bevestigen dat dat niet zo is want ook al in Nederland zou PSV 'oren' hebben naar hem....., maar ook daar zal eerst wat weg moeten, zoals bijv. Toivonen.
Avatar van Randy428
Door Randy428, woensdag 19 december 2012 14:47
Reactie op Cello, woensdag 19 december 2012 14:42
Ik wil het wel een stukje verder doorvoeren. Vertrekt Eriksen dan denk ik dat het wel of niet halen van Maher het verschil kan betekenen of je wel of niet kampioen kan worden..... Want we kunnen wel roepen dat we eerst moeten kijken wat we al hebben, zo hoort dat ook, maar tegelijk moeten we ook reëel zijn en zien dat A. deze jongen (KLaasen) net terug is van een blessure èn dat B. zijn kansjes vóór zijn blessure nou ook weer niet van danig niveau waren om dan nu al te verwachten dat hij moeiteloos die plaats van bijvoorbeeld Christian Eriksen zal kunnen invullen..... En we, zo mag ik aannemen, gaan toch echt nog steeds voor de 32ste landstitel, de derde in successie.....iets wat we trouwens pas 2 keer eerder mee mochten maken (1965-66, 1966-67, 1967-68 en 1993-94, 1994-95, 1995-96).
Dat 'eerst kijken wat je zelf in huis hebt', dat geloof ik inmiddels wel. We doen het immers al maanden met Derk die verre van in zijn beste doen is. Daarnaast spelen Fischer en Hoesen meer dan regelmatig. Ondertussen speelt op iedere positie wel een speler die we zelf in huis hebben.

Je mag als Ajax zijnde wel gewoon een balvaste sterke afmaker aantrekken. En een Maher is gewoon onhaalbaar (financieel gezien). Het zou wel een duidelijke toevoeging zijn aan het elftal.

Zelfs als Eriksen blijft. Dan zou er tenminste onderlinge concurrentie zijn. Omdat Eriksen nu gegarandeerd is van een basisplaats, speelt hij heel regelmatig als een natte dweil. En dat is wel op meer posiites het geval. Je hebt een speler in de basis staan, maar als je diegene wisselt, dan lever je een aanzienlijke mate kwaliteit in.

En dat geeft niet. Ajax is geen club die onbeperkt schulden mag maken en dus voor iedere positie minstens 3 ster-spelers moet hebben. Dat is gewoon niet realistisch. Maar op dit moment is het verschil tussen wat er in de basis staat 'en wat we nog in huis hebben' op die positie niet zaligmakend.
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 19 december 2012 14:42
Ik wil het wel een stukje verder doorvoeren. Vertrekt Eriksen dan denk ik dat het wel of niet halen van Maher het verschil kan betekenen of je wel of niet kampioen kan worden.....
Want we kunnen wel roepen dat we eerst moeten kijken wat we al hebben, zo hoort dat ook, maar tegelijk moeten we ook reëel zijn en zien dat A. deze jongen (KLaasen) net terug is van een blessure èn dat B. zijn kansjes vóór zijn blessure nou ook weer niet van danig niveau waren om dan nu al te verwachten dat hij moeiteloos die plaats van bijvoorbeeld Christian Eriksen zal kunnen invullen.....

En we, zo mag ik aannemen, gaan toch echt nog steeds voor de 32ste landstitel, de derde in successie.....iets wat we trouwens pas 2 keer eerder mee mochten maken (1965-66, 1966-67, 1967-68 en 1993-94, 1994-95, 1995-96).
Avatar van jeppie
Door jeppie, woensdag 19 december 2012 14:39
arsenal wil eriksen...20 miljoen.....dan maher halen..echte klasbak.
Avatar van 3star
Door 3star, woensdag 19 december 2012 14:30
Reactie op calella, woensdag 19 december 2012 14:07
Bullshit, Klaassen moet gebracht worden! Al jarenlang toptalent uit de Ajax jeugd..
is die alweer hersteld van zijn blessure trouwens?
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 19 december 2012 14:27
Janta, theoretisch ben ik wel met je eens, dat transferbedragen gekelderd zijn. Maar toch... Maher ligt tot 2015 vast in Alkmaar en heeft recent welliswaar zijn contract niet verlengd kwa tijdsduur, maar wel is zijn salaris omhoog gegaan. Ook dat telt mee, maar.....vooral zijn positie binnen het team van AZ zal voor AZ al aanleiding genoeg zijn om hem koste wat kost te willen behouden. En dat betekent gewoonweg, dat er een misschien wel onrealistisch bedrag op tafel moet komen. Immers, het verlies van vele sterkhouders heeftw el zijn uitwerking gehad op de prestatie's van het huidige AZ. Misschien zelfs dat het vertrek van Moisander wel de welbekende druppel was. Vertrekt Maher nu ook nog eens.....dan voorzie ik een instorting voor dit jaar, dat de nacompetitie wel heel dichtbij gaat brengen...want zo belangrijk is Maher op dit moment wel (met ook nog de blessures erbij gerekend die Verbeek heeft-->bijv. Martens).

Om nog maar eens aan te geven hoe zeer het vertrek van de vele spelers drukt op de spelersgroep: vorig jaar omstreeks deze tijd de trotse lijstaanvoerder met vaak mooi voetbal (was bijna iedereen over eens) en dit jaar staat men een kleinbe 25 punten lager en in het linker rijtje....daar waar men vorig jaar een serieuze titelkandidaat was, misschien op enig moment wel dé kandidaat.

Nee.. AZ gaat heel zwaar tegenspartelen om nu ook nog niet Maher ook nog eens kwijt te raken......
Avatar van calella
Door calella, woensdag 19 december 2012 14:07
Bullshit, Klaassen moet gebracht worden! Al jarenlang toptalent uit de Ajax jeugd..
Avatar van Randy428
Door Randy428, woensdag 19 december 2012 14:02
Reactie op Bky, woensdag 19 december 2012 13:44
Ligt eraan hoeveel wij voor Eriksen krijgen. Eriksen weg voor rond de 25 miljoen kun je best voor een speler alla Maher 10 miljoen geven. Anders ga je veel te veel er op achteruit qua kwaliteit.
Voor Eriksen krijg je max 15 als je hem komende zomer verkoopt.

Maher ligt nog behoorlijk lang vast, plus dragende speler van AZ. Als ze die verkopen, zal er heel veel geld op tafel moeten komen. En als Ajax de portemonnee net heeft gevuld met centjes Eriksen, schiet de vraagprijs alleen nog maar verder omhoog.
Avatar van Bky
Door Bky, woensdag 19 december 2012 13:44
Ligt eraan hoeveel wij voor Eriksen krijgen. Eriksen weg voor rond de 25 miljoen kun je best voor een speler alla Maher 10 miljoen geven.

Anders ga je veel te veel er op achteruit qua kwaliteit.
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, woensdag 19 december 2012 13:33
Kost teveel en zal (Frank kennende) toch achter De Jong en Eriksen komen. Of je moet hem op cm zetten, dat is wel een optie.

Ajax doet echter geen aankopen meer boven de 5 miljoen, dus waar praten we over?
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, woensdag 19 december 2012 12:55
Je zal flink geld moeten vangen voor Eriksen om Maher te kunnen kopen terwijl je ook nog jongens als Schöne, Serrero, Klaassen en Andersen hebt lopen. Hoe goed Maher ook is, het is maar de vraag of hij de stabiliteit en vastheid op het niveau van Ajax kan brengen en of hij niet eventueel wordt ingehaald door bijv. Andersen die een ook nog eens jaar jonger is. Niks tegen Maher, want het is zeker een goede voetballer. Maar gezien het talent en aantal spelers wat Ajax heeft zie ik liever Schöne of Andersen doorgeschoven worden. Dan kun je van het transfergeld van Eriksen weer andere investeringen doen (stadion, investering in jeugdopleiding, aflossen van schulden als dat nodig is etc.)
Avatar van leazi
Door leazi, woensdag 19 december 2012 12:40
Maher heeft een contract tot 2015 dus die zullen wij niet kopen denk ik.
Het past momenteel niet in ons beleid om een speler voor een bedrag van boven de 10miljoen te kopen.

Ik moet wel zeggen dat ik het een typische Ajax middenvelder en een versterking zou vinden!
altianet.com