Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Opinie »

'Poulsen speelt alles naar de backs'

'Poulsen speelt alles naar de backs'

De mannen die maandagavond aan tafel zaten bij de televisie-uitzending van Voetbal International hebben Christian Poulsen weer stevig bekritiseerd. Enkele weken geleden was de veteraan van Ajax al de klos en na een aantal mindere wedstrijden was het maandag weer zo ver. Poulsen belandde zondag met een 4,6 ook stijf onderaan het Ajax Showtime Man of the Match klassement.

'Ik ben een liefhebber van Frank de Boer', sprak Johan Derksen. 'Maar ik vind het onbegrijpelijk dat hij Theo Janssen in de zomer zo makkelijk heeft laten gaan en daar dan Christian Poulsen voor in de plaats heeft gehaald.'

René van der Gijp was het roerend eens met zijn collega. 'Het ergst aan die Poulsen vind ik dat hij zo veel ballen aangespeeld krijgt van Niklas Moisander en Toby Alderweireld. Die twee leveren alles in bij Poulsen, maar die Poulsen speelt die bal vervolgens altijd naar een linksback of een rechtsback. Daar heb je niks aan', aldus Van der Gijp.

Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Top 10 Van der VaartDonny van de Beek á la Bergkamp Abdelhak Nouri CompilatieDe Boer: 'Deze klap kwam hard aan' Volledige #AjaxHangout met Klaassen en VeltmanSamenvatting Ajax - Vitesse (0-4)
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, donderdag 29 november 2012 14:54
Reactie op timhee, woensdag 28 november 2012 16:11
Hij speelt de bal tenminste wel naar iemand in hetzelfde shirtje.
zet een veteraan uit de 45+ competitie er neer en hij doet hetzelfde! werkelijk alle ballen die Poulsen geeft zijn ballen die een amateur ook zo geeft.
Avatar van AFCA19
Door AFCA19, woensdag 28 november 2012 22:14
beter word sporkslede snel op eredivisie niveau...het word tijd voor vers bloed
Avatar van Ajax34
Door Ajax34, woensdag 28 november 2012 22:11
Reactie op timhee, woensdag 28 november 2012 16:11
Hij speelt de bal tenminste wel naar iemand in hetzelfde shirtje.
Als ik zo risicoloos en zonder creativiteit als Poulsen speel,
Kan ik zelf ook nog wel de bal aan een medespeler geven in Ajax 1. Zet dan een jeugdspeler op die plaats.
Avatar van timhee
Door timhee, woensdag 28 november 2012 16:11
Hij speelt de bal tenminste wel naar iemand in hetzelfde shirtje.
Avatar van grotesmurf
Door grotesmurf, woensdag 28 november 2012 13:32
Soms staat Poulsen ook als een 3e centrale verdediger opgesteld.. zo ver terug gezakt speelt hij dan. Logisch dat je dan de bal alleen kan afspelen naar een back. In het stadion zie je die situaties zo vaak, schijtziek word ik er van. Hopelijk halen ze Heitinga, de Zeeuw of desnoods schuiven ze een jeugdspeler door maar alles beter dan die koekenbakker van een Poulsen.
Avatar van leazi
Door leazi, dinsdag 27 november 2012 21:35
Heitinga op cvm of anders kijken of de Zeeuw al genoeg van Rusland heeft.
Avatar van Van Reenen
Door Van Reenen, dinsdag 27 november 2012 20:59
Tja, Sporkslede kan niet volgens FdB en Boccara is geblesseerd, dan neem je de 3e keus Poulsen. Anita had daar beter kunnen spelen, maar dat is helaas verleden tijd.
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, dinsdag 27 november 2012 19:16
Reactie op datmagniethe, dinsdag 27 november 2012 17:10
Met dat laatste wat Van der gijp zegt ben ik het roerend eens. Poulsen mag wel eens wat meer ballen tonen en eens een steekpass geven. Toch denk ik dat Poulsen in verdedigend opzicht (en zeker in de Champions League) dit Ajax wel verder helpt, hoewel zijn handelingssnelheid wel wat aan de lage kant ligt. Ik zou zeggen: Frank, voor de Eredivisiewedstrijden, gooi Sporkslede eens wat vaker voor de leeuwen.
Poulsen komt op CL niveau ook tekort. zowel tegen City als tegen Dortmund liet hij bij de tegengoal van Nasri en Reus zij mannetje lopen.
Avatar van leazi
Door leazi, dinsdag 27 november 2012 18:59
Heitinga op cvm of anders kijken of de Zeeuw al genoeg van Rusland heeft.
Avatar van datmagniethe
Door datmagniethe, dinsdag 27 november 2012 17:10
Met dat laatste wat Van der gijp zegt ben ik het roerend eens. Poulsen mag wel eens wat meer ballen tonen en eens een steekpass geven.
Toch denk ik dat Poulsen in verdedigend opzicht (en zeker in de Champions League) dit Ajax wel verder helpt, hoewel zijn handelingssnelheid wel wat aan de lage kant ligt.
Ik zou zeggen: Frank, voor de Eredivisiewedstrijden, gooi Sporkslede eens wat vaker voor de leeuwen.
Avatar van Myajax
Door Myajax, dinsdag 27 november 2012 16:56
Daar hebben ze natuurlijk helemaal gelijk in. Soms vraag ik me echt af wat Frank de Boer in sommige spelers ziet. Poulsen vertraagt het spel, heeft nooit een beslissende actie en kan zelf niks forceren. Ik hoop dat Bocarra snel bij de selectie gehaald wordt, want die heeft meer gif in zijn teen dan Poulsen in zijn hele lijf.
Ervaring is belangrijk als je ook echt iets toevoegt aan het spel, anders gaan de jonge spelers ook denken wat wij allang weten: Poulsen voegt niks toe aan dit elftal.
Avatar van cruijffthebest
Door cruijffthebest, dinsdag 27 november 2012 15:30
Reactie op 42219, maandag 26 november 2012 22:11
Boccara ?
De Zeeuw!!!!!
Avatar van B_02097
Door B_02097, dinsdag 27 november 2012 14:32
Reactie op Drankmajoor, dinsdag 27 november 2012 00:02
De kans dat Poulsen Özil uit de wedstrijd speelt is net zo groot als de kans dat Messi contract bij Ajax tekent!
er is dus kans;)
Avatar van DeKlassieker
Door DeKlassieker, dinsdag 27 november 2012 12:33
Reactie op Liefhebber, maandag 26 november 2012 22:16
Die jongen zal best potentie hebben. Echter is t n jonge speler, die je rustig moet brengen. Die kan je nog niet 40 wedstrijden id basis zetten. Af en toe invallen bij een voorsprong of id basis in makkelijke thuiswedstrijden.
Beetje jammer dat als je vaak maar wat schreeuwt en nu een keer iets verstandigs zegt, dat de reactie dan niet gewaardeerd kan worden. Boccara en Sporkslede zijn de jonkies op die positie, maar het is nog echt onmogelijk om deze te laten spelen dit seizoen. Ze kunnen best wel eens Poulsen vervangen als de wedstrijd dat toe laat, aangezien in sommige gevallen het misschien nog verstandiger is om Schone dan te laten spelen.

Je hebt ook in een andere reactie laten weten dat Poulsen een miskoop is, maar dat kun je moeilijk zeggen van een transfervrije speler. Anita konden ze voor dat transferbedrag niet tegenhouden en de jonkies zijn er nog niet klaar voor. Dan krijg je dus spelers als Poulsen die in onze gedachte niets te zoeken hebben bij Ajax, maar in werkelijkheid moeten we tijdelijk in deze markt vissen. Het is even niet anders en zodra Boccara of Sporkslede er klaar voor zijn dan hoeven we ons niet meer druk te maken om Poulsen.

Ik vrees dat je ''gedroomde'' transfer in de winter er niet van gaat komen, want daar hebben ze het geld niet voor. Misschien in de zomer, maar dat zal vooral afhankelijk zijn van de ontwikkeling van Boccara en Sporkslede. Je kunt een beetje hopen op een speler die misschien maximaal 2 miljoen euro kost, maar meer moet je echt niet gaan verwachten voor een CVM als ze er al twee in de jeugd hebben lopen. En of je nou transfervrij bent of een 2 miljoen euro moet kosten zou het kwaliteitsverschil dan echt zo groot zijn? Ik denk van niet, dus voorlopig zullen we het met Poulsen en Enoh moeten doen en is het te hopen dat Boccara of Sporkslede zo snel mogelijk klaar zijn voor het grote werk.
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, dinsdag 27 november 2012 11:43
Deze zin laat zien dat ze het nog steeds niet begrijpen bij VI:

'Maar ik vind het onbegrijpelijk dat hij Theo Janssen in de zomer zo makkelijk heeft laten gaan en daar dan Christian Poulsen voor in de plaats heeft gehaald.'

Poulsen is helemaal niet gehaald omdat Theo wegging. Poulsen is gehaald omdat Anita weggging en er nog geen opvolger klaar stond. Voor de positie van Theo hadden we Eriksen al en is Schöne ook gekomen afgelopen zomer. Daarnaast kan bijv. een Fischer er ook spelen. Daar komt bij dat je aan Janssen niks hebt als hij gaat zitten zeiken, omdat hij op de bank zit. Heeft Theo zelf aangegeven. Dus dan kun je wel zeggen dat hij makkelijk weg is gegaan, maar er moet gewoon een goede sfeer in de groep blijven. Dat Poulsen nu niet presteert zoals iedereen zou willen zien is natuurlijk een open deur intrappen. De ballen die Toby en Niklas geven moeten dieper ingespeeld worden. Het liefst op de spits zodat de middenvelders de bal met het gezicht naar het doel in de voeten krijgen. Dat levert altijd gevaar op.
Avatar van paulat
Door paulat, dinsdag 27 november 2012 11:08
Klopt. Als Poulsen de bal krijgt is het standaard tikkie terug. Heel voorspelbaar en nutteloos.
Avatar van PietBon
Door PietBon, dinsdag 27 november 2012 10:59
Poulsen kan beter naar de backs spelen dan de bal bij de tegenstander inleveren zoals Enoh dat vaak doet. Vurnon Anita was natuurlijk de beste. Die zag ook meteen een afspeelmogelijkheid voorwaards.
Avatar van Jajijdaar
Door Jajijdaar, dinsdag 27 november 2012 10:29
Reactie op B_02097, maandag 26 november 2012 22:50
O god Poulsen speelde weer slecht en is de pispaal. Speelt die volgende week in Madrid Ozil naar de klote en hij is weer de held. Steun gewoon je spelers
Helemaal mee eens, gewoon je spelers steunen, geef ze het goede gevoel, het wordt er niet beter op als je hem maar continue bekritiseerd.
Avatar van Chakir44
Door Chakir44, dinsdag 27 november 2012 10:18
Ik zou Schone op de positie van Poulsen neer zetten, Schone heeft namelijk zowel verdedigende als aanvallende kwaliteiten inzich. En zo krijgt de middenveld dus meer creativiteit, en blijft het nog steeds in balans.
Avatar van ajaxsupzuidned
Door ajaxsupzuidned, dinsdag 27 november 2012 10:08
Wie hoort er in dit rijtje niet thuis: Poulsen, Enoh, Schöne, en Theo Janssen......
Dat heeft de Boer dan dus goed gezien alleen had ik veel liever gezien dat hij de anderen 3 had laten "gaan"...
Avatar van gerajax
Door gerajax, dinsdag 27 november 2012 09:52
Reactie op 1Zlatan, maandag 26 november 2012 22:21
Ik zou blind daar neer zetten en boccara klaar maken voor de basis
héhé eindelijk is iemand die het begrijpt waar Blind hoort te staan. Blind is in iedergeval beter dan Poulsen.
Avatar van Randy428
Door Randy428, dinsdag 27 november 2012 07:38
Geef maar weer af op Poulsen. Hij is inderdaad niet te vergelijken met Janssen. Die had er echt bij moeten blijven.

Maar goed, Blind moest nog wel voor Oranje opgeroepen worden. Die ging ook lelijk de mist in.
Avatar van Drankmajoor
Door Drankmajoor, dinsdag 27 november 2012 00:02
Reactie op B_02097, maandag 26 november 2012 22:50
O god Poulsen speelde weer slecht en is de pispaal. Speelt die volgende week in Madrid Ozil naar de klote en hij is weer de held. Steun gewoon je spelers
De kans dat Poulsen Özil uit de wedstrijd speelt is net zo groot als de kans dat Messi contract bij Ajax tekent!
Avatar van Wayout
Door Wayout, maandag 26 november 2012 23:50
Reactie op ali_ajax, maandag 26 november 2012 23:34
ik heb opgelet op blind, en hij zoekt altijd de voetballende oplossing wanneer er druk wordt gezet. Verder heeft hij genoeg voetballend vermogen voor die positie, en heb je daar minder snelheid nodig dan op linksback. Iets wat blind duidelijk niet heeft. Hij heeft ook meer loopvermogen en kan het tempo bijhouden, poulsen niet. Dus ik zie hem graag een keertje op het middenveld
Klopt wel ik zie Blind ook liever op middenveld. maar vergis je niet. Middenvelders hebben ook loopvermogen nodig. Misschien hebben middenvelders minder start snelheid nodig. Maar achterin is het idd gevaarlijk met Blind. Vooral tegen snelle spitsen van tegenstander. Het blijft altijd een nadeel geen startsnelheid te hebben in het voetbal. Hij moet slimmer spelen. Blind zoekt zeker altijd de voetballende oplossing. Maar over het algemeen, ook nadat ik hem nu een stuk beter vind en hij progressie maakt, blijf ik Blind een voetballer vinden die net niet de kwaliteiten voor Ajax heeft.
Avatar van Wayout
Door Wayout, maandag 26 november 2012 23:44
Ik heb ook niet zo een hoge pet op van Poulsen. Maar alles wat met Ajax te maken heeft breekt gijp zowizo af, Die clown neem ik zowizo niet serieus. Ik had ook liever Theo Janssen erbij gehouden. Maar het is wel zo dat de Boer eerlijk tegen Janssen is geweest. Janssen wilde de garantie van een basisplaats. Bij Ajax heeft niemand een gegarandeerde basisplaats! Of je moet het niveau Cruijff /van Basten hebben! De Boer heeft gewoon tegen janssen gezsgd dat hij als ieder ander moet knokken voor een basiaplaata. Dat wilde Janssen niet. Hij vindt zichzelf groter dan Ajax. Dus de Boer heeft hierin helemaal niet een fout gemaakt. Alleen vind ik zijn opvolger, Poulsen, tot dusver een slechte keus van de Boer en zijn staf. Vooralsnog. Hij voegt niets toe die Poulsen en eigenlijk staat het haaks op het beleid van Ajax. Hij houdt talenten doorstroom tegen.
Avatar van ali_ajax
Door ali_ajax, maandag 26 november 2012 23:34
Reactie op 1Zlatan, maandag 26 november 2012 22:21
Ik zou blind daar neer zetten en boccara klaar maken voor de basis
ik heb opgelet op blind, en hij zoekt altijd de voetballende oplossing wanneer er druk wordt gezet. Verder heeft hij genoeg voetballend vermogen voor die positie, en heb je daar minder snelheid nodig dan op linksback. Iets wat blind duidelijk niet heeft. Hij heeft ook meer loopvermogen en kan het tempo bijhouden, poulsen niet. Dus ik zie hem graag een keertje op het middenveld
Avatar van B_02097
Door B_02097, maandag 26 november 2012 22:50
O god Poulsen speelde weer slecht en is de pispaal. Speelt die volgende week in Madrid Ozil naar de klote en hij is weer de held.
Steun gewoon je spelers
Avatar van 1Zlatan
Door 1Zlatan, maandag 26 november 2012 22:21
Ik zou blind daar neer zetten en boccara klaar maken voor de basis
Avatar van Liefhebber
Door Liefhebber, maandag 26 november 2012 22:16
Reactie op 42219, maandag 26 november 2012 22:11
Boccara ?
Die jongen zal best potentie hebben. Echter is t n jonge speler, die je rustig moet brengen. Die kan je nog niet 40 wedstrijden id basis zetten. Af en toe invallen bij een voorsprong of id basis in makkelijke thuiswedstrijden.
Avatar van AjaxCEC
Door AjaxCEC, maandag 26 november 2012 22:14
dat klopt zeker het is jammer dat vurnon vertrok anders hadden we nu bovenaan gestaan want de meeste fouten komen van poulsen. maar dat over janssen ben ik het niet mee eens hij wou gewoon weg en we hadden verder niet veel aan hem, nu hebben we er nog wat geld aan over gehouden anders was die transfervrij weg gegaan.
Avatar van 42219
Door 42219, maandag 26 november 2012 22:11
Reactie op Liefhebber, maandag 26 november 2012 21:59
Ze hebben groot gelijk. Poulsen is een zware miskoop en dat wist iedereen eigenlijk al van te voren. Er moet een nieuwe fatsoenlijke DMC komen id winter.
Boccara ?
Avatar van Liefhebber
Door Liefhebber, maandag 26 november 2012 21:59
Ze hebben groot gelijk. Poulsen is een zware miskoop en dat wist iedereen eigenlijk al van te voren. Er moet een nieuwe fatsoenlijke DMC komen id winter.
Avatar van ObjectoJood
Door ObjectoJood, maandag 26 november 2012 21:52
Gelukkig heb je wel zoveel aan t commentaar van de snor en gijpvogel
altianet.com