Ajax Showtime Homepage

De Sa schiet Jong Ajax naar winst

De Sa schiet Jong Ajax naar winst

OVERWINNING - Jong Ajax heeft maandagavond een prima zege geboekt op bezoek bij Jong NEC/FC Oss. In Nijmegen werd het 1-3 in het voordeel van de bezoekers, dankzij een treffer van Tobias Sana en twee treffers van Lesley de Sa.

Samenvatting:

In een weinig enerverende eerste helft gingen de twee ploegen redelijk gelijk tegen elkaar op. Ajax was nipt de betere, met een overschot aan balbezit en enkele prima kansen. Ook NEC kwam echter in het verhaal voor, met name via een aantal goed uitgevoerde counters.

Al na drie minuten kwam Ajax op voorsprong. Aanvoerder Stefano Denswil speelde Tobias Sana op de linkerflank vrij met een prachtige lange bal, waarna Sana dankbaar aannam, opstoomde en afrondde. In de fase die volgde had Ajax meer balbezit, maar wist het geen echte kansen te creëren. NEC kwam er in de 35ste minuut vervolgens snel uit, waarna er een treffer viel. Jordy Tutuarima kon voorgeven op Danny van der Meiracker, die prima afrondde.

Vlak voor rust voorkwam Mickey van der Hart met een prachtige redding dat Jong Ajax op achterstand kwam. Even later belandde aan de andere kant van het veld een corner van Nicolai Boilesen nog op de lat, maar gescoord werd er niet. Zodoende ging men met een 1-1 stand de rust in.

Na de pauze kwamen de ploegen zeer laks de kleedkamer uit en volgde er een lange fase waarin er geen kansen werden gecreëerd. Ajax speelde een stuk minder aanvallend dan voor rust en liet NEC veel aan de bal. De Nijmegenaren wisten echter niet voor dreiging te zorgen. Halverwege de tweede helft kwam Ajax dan ook uit het niets op voorsprong, nadat Lucas Andersen spits Danny Hoesen de diepte in stuurde met een prachtige hakbal. Hoesen drong het zestienmetergebied binnen, maar zag vervolgens zijn schot geblokt worden. De afvallende bal viel echter voor de voeten van Lesley de Sa, die de 1-2 binnenschoot.

Twee minuten later onderschepte Thulani Serero de bal op eigen helft en stoomde hij op. De Afrikaan legde het speeltuig breed, waarna de aanstormende De Sa de 1-3 maakte. Hierna was de wedstrijd gespeeld en vielen er geen grote kansen meer te noteren.


Opstelling Jong Ajax: Van der Hart; Ligeon, Veltman, Denswil, Dijks (60' Rosheuvel); Serero, Boilesen (60' Busse), Andersen; Sana, Hoesen (80' Vermeij), De Sa.

Doelpunten:
3' Tobias Sana (assist Stefano Denswil)
35' Danny van der Meiracker (assist Jordy Tutuarima)
75' Lesley de Sa (assist Danny Hoesen)
77' Lesley de Sa (assist Thulani Serero)

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Het seizoen in 30 minutenDe hoofdprijs voor Viktor (Ajax TV)Fanatieke laatste training (Ajax TV)Kluivert: 'Als Ajax me belt, denk ik er zeker over na (The Post Online)'Belooft veel voor volgend seizoen' (Ajax TV)Toto vs. Spijkerman
Avatar van suske
Door suske, donderdag 7 maart 2013 14:22
Reactie op AlfredJkwak, dinsdag 5 maart 2013 18:14
Ja Bergkamp, ergens in de jaren 80. Als je feitjes opzoekt, zorg dan dat ze relevant zijn. Ik denk dat Ajax met Boilesen hele andere plannen heeft. Namelijk CV.
Jou feitjes en en wat je denk wat betreft Boilesen. Kloppen ook niet. De Boer kijk naar de transfer ontwikkelingen volgend seizoen. Blind en Boilesen Linksback en linkshalf.
Avatar van Yantje
Door Yantje, woensdag 6 maart 2013 13:39
Ik vind De Sa over het algemeen een stuk dreigender ogen als hij zijn actie inzet dan Lukoki. Zeker de laatste tijd straalt er bij Lukoki één en al onzekerheid vanaf. Misschien tijd om De Sa een keer bij de selectie te halen ipv Lukoki? Tegen Zwolle bijvoorbeeld? Wat denken jullie hiervan?
Avatar van suske
Door suske, woensdag 6 maart 2013 11:22
Reactie op ajax19, dinsdag 5 maart 2013 20:22
Ik lach jullie allemaal uit als hij voortaan middenvelder wordt. En ook een super goede. Zogenaamde deskundigheid van jullie.. Als je Dijks, Denswil en Boilesen niet kan onderscheiden ben je niet goed.
Hier heb je gelijk in.
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 6 maart 2013 01:24
Reactie op JohnDylan, woensdag 6 maart 2013 00:18
Wie zegt dat Boilesen een betere centrumverdediger is dan Denswil? En zeggen dat Boilesen een betere back is dan Dijks betekend toch juist niet dat je de twee niet kan onderscheiden? Zeggen dat Messi een betere spits is als Ibrahimovic betekent toch ook niet dat je niet inziet dat de twee totaal verschillende spitsen zijn met verschillende kwaliteiten.
De een voorspelt hem een toekomst als linksback, de ander als centrumverdediger terwijl Ajax ook die jongens te bieden heeft. Dat koppel ik aan het feit dat jullie die jongens minder goed vinden dan Boilesen als je alle verschillen hebt bekeken, anders zouden jullie hem minder op die posities toedichten.

Zeggen dat Messi een betere spits is, is dan ook een ontzettend domme uitspraak. Zeggen dat Boilesen een betere back is dan Dijks, is ook een ontzettend domme uitspraak. Ik snap niet dat mensen niet gewoon zeggen 'het zijn verschillende voetballers die niet voor dezelfde rol in aanmerking komen', wordt er een ander criterium bedacht waarop men een keuze kan maken. Terwijl dat zoveel impact op je systeem heeft, of nou Zlatan in de spits speelt of later Messi, hetzelfde met de keuze tussen Boilesen en Dijks. Praat nou eens normaal, zeg gewoon wat je waar zoekt en zeg of je alsnog naar een complementair geheel zoekt als je de knoop hebt doorgehakt. Waarin de kwaliteiten van de anderen ook kiest voor andere posities. En ga niet stuivertje wisselen tussen ander soort voetballers op één positie. Dat is oneerlijke concurrentie.
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, woensdag 6 maart 2013 00:18
Reactie op ajax19, dinsdag 5 maart 2013 23:16
Volgens jullie meningen is Boilesen een betere linksback dan Dijks en een betere centrumverdediger dan Denswil. Althans dat maak ik op uit allerlei commentaren. Dan zeg ik dat je dan tactisch de spelers niet uit elkaar weet te houden. Want als je eerlijk bent, zijn die deze posities niet zo snel het domijn van Boilesen als van Denswil en Dijks. Tenzij je met je systeem zit te variëren en aparte patronen initieert. Wat bij Ajax echte verdedigers de kop kost.
Wie zegt dat Boilesen een betere centrumverdediger is dan Denswil? En zeggen dat Boilesen een betere back is dan Dijks betekend toch juist niet dat je de twee niet kan onderscheiden? Zeggen dat Messi een betere spits is als Ibrahimovic betekent toch ook niet dat je niet inziet dat de twee totaal verschillende spitsen zijn met verschillende kwaliteiten.
Avatar van ajax19
Door ajax19, dinsdag 5 maart 2013 23:16
Reactie op JohnDylan, dinsdag 5 maart 2013 20:26
Wie kan Dijks, Denswil en Boilesen dan niet onderscheiden? Daarbij wat bedoel je met zogenaamde deskundigheid? Volgens mij beweert niemand hier een deskundige te zijn en reageer iedereen hier gewoon als Ajax supporters die een mening hebben over de spelers van Ajax.
Volgens jullie meningen is Boilesen een betere linksback dan Dijks en een betere centrumverdediger dan Denswil. Althans dat maak ik op uit allerlei commentaren. Dan zeg ik dat je dan tactisch de spelers niet uit elkaar weet te houden. Want als je eerlijk bent, zijn die deze posities niet zo snel het domijn van Boilesen als van Denswil en Dijks. Tenzij je met je systeem zit te variëren en aparte patronen initieert. Wat bij Ajax echte verdedigers de kop kost.
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, dinsdag 5 maart 2013 20:26
Reactie op ajax19, dinsdag 5 maart 2013 20:22
Ik lach jullie allemaal uit als hij voortaan middenvelder wordt. En ook een super goede. Zogenaamde deskundigheid van jullie.. Als je Dijks, Denswil en Boilesen niet kan onderscheiden ben je niet goed.
Wie kan Dijks, Denswil en Boilesen dan niet onderscheiden? Daarbij wat bedoel je met zogenaamde deskundigheid? Volgens mij beweert niemand hier een deskundige te zijn en reageer iedereen hier gewoon als Ajax supporters die een mening hebben over de spelers van Ajax.
Avatar van ajax19
Door ajax19, dinsdag 5 maart 2013 20:22
Ik lach jullie allemaal uit als hij voortaan middenvelder wordt. En ook een super goede. Zogenaamde deskundigheid van jullie.. Als je Dijks, Denswil en Boilesen niet kan onderscheiden ben je niet goed.
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, dinsdag 5 maart 2013 19:18
Reactie op AlfredJkwak, dinsdag 5 maart 2013 18:14
Ja Bergkamp, ergens in de jaren 80. Als je feitjes opzoekt, zorg dan dat ze relevant zijn. Ik denk dat Ajax met Boilesen hele andere plannen heeft. Namelijk CV.
Waarom zou Ajax van plan zijn Boilesen als centrale verdediger te gebruiken als ze voor die positie Denswil al hebben?
Avatar van AlfredJkwak
Door AlfredJkwak, dinsdag 5 maart 2013 18:14
Reactie op RobertoStrife, dinsdag 5 maart 2013 06:46
Dit was geen experiment denk ik, dit was om hem te laten ruiken aan een andere positie, zodat hij zijn eigen taken beter uitvoert. Zo heeft Bergkamp ooit rechtsback gespeeld.
Ja Bergkamp, ergens in de jaren 80. Als je feitjes opzoekt, zorg dan dat ze relevant zijn. Ik denk dat Ajax met Boilesen hele andere plannen heeft. Namelijk CV.
Avatar van Cello
Door Cello, dinsdag 5 maart 2013 15:35
Reactie op babeldeman, dinsdag 5 maart 2013 13:44
Daar ben ik het echt niet mee eens, Lukoki rent alleen, kan geen voorzet geven en laat staan op doel schieten. De Sa is technisch, heeft goeie voorzetten, kan een actie maken en scoren, tel uit je winst!
En darbij krijg ik meestal het gevoel dat Lukoki rent om het rennen, want meerendeels loopt ie verkeerd en als het tegenzit loopt ie zelfs ruimtes dicht voor anderen...

Ik vind het kwa voetbalverstand/gogme een heel beperkte voetballer als ik eerlijk moet zijn, waarbij veel op toeval gebaseerd is.

Ik denk dan ook, dat wanneer De Sa (als ie van De Boer zijn kans krijgt) zijn kans pakt, dat hij zomaar snel Lukoki in de pikorde voorbij kan zijn. Er is immers niet heel veel voor nodig om het beter te doen dan Lukoki.
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, dinsdag 5 maart 2013 14:33
Reactie op Intec, maandag 4 maart 2013 20:49
Wordt nooit 1 materiaal dat is een feit. Die jonge is precies hetzelfde als lukoki.
Of hij bij Ajax gaat slagen betwijfel ik maar hij is totaal niet te vergelijken met Lukoki. De Sa is technisch veel beter en mede daardoor sterker in de kleine ruimte. Lukoki moet het alleen hebben van zijn snelheid terwijl De Sa spelers meer op techniek passeert. De Sa heeft daarbij veel meer scorend vermogen dan Lukoki. Wel mist De Sa net als Lukoki het overzicht nadat hij een speler heeft gepasseerd waardoor zijn voorzetten vaak niet aankomen. De Sa is een groter talent dan Lukoki maar moet grote stappen in zijn ontwikkeling maken wil hij bij Ajax slagen. Het lijkt mij slim als De Sa een paar seizoenen verhuurt wordt. Om hem nu al af te schrijven komt namelijk te vroeg.
Avatar van babeldeman
Door babeldeman, dinsdag 5 maart 2013 13:44
Reactie op Intec, maandag 4 maart 2013 20:49
Wordt nooit 1 materiaal dat is een feit. Die jonge is precies hetzelfde als lukoki.
Daar ben ik het echt niet mee eens,
Lukoki rent alleen, kan geen voorzet geven en laat staan op doel schieten.
De Sa is technisch, heeft goeie voorzetten, kan een actie maken en scoren, tel uit je winst!
Avatar van Lorenzovgortel
Door Lorenzovgortel, dinsdag 5 maart 2013 07:39
Reactie op RobertoStrife, dinsdag 5 maart 2013 06:46
Dit was geen experiment denk ik, dit was om hem te laten ruiken aan een andere positie, zodat hij zijn eigen taken beter uitvoert. Zo heeft Bergkamp ooit rechtsback gespeeld.
Vergeet niet dat Mitchell Dijks ook ritme nodig heeft ;). Boilesen mag nu een uur spelen, wat zou betekenen dat Dijks maar 30 minuten mee kan doen. Denk niet dat je er teveel achter moet zoeken. Dan erbij, een speler van Ajax moet in het tweede elftal toch op meerdere posities kunnen spelen.
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, dinsdag 5 maart 2013 06:46
Reactie op Wayout, maandag 4 maart 2013 19:45
Boilesen is snel. Misschien wordt hij in de toekomst wel een echte box to box player. Centraal op het middenveld als een box to box player. Eigenlijk in de rol van een nr 10. We spelen bij Ajax wel met de punt naar en met 2 aanvallende middenvalders op de vleugel van het middenveld. Is dit een experimentje voor de toekomst? Kan trouwens ook als je met de punt naar achteren speelt. Als hij aanvalt moet wel de centrale man achterin doorschuiven. Maar das logisch
Dit was geen experiment denk ik, dit was om hem te laten ruiken aan een andere positie, zodat hij zijn eigen taken beter uitvoert. Zo heeft Bergkamp ooit rechtsback gespeeld.
Avatar van elpresidente
Door elpresidente, dinsdag 5 maart 2013 00:38
Iemand die de wedstrijd heeft gezien en iets kan zeggen over die spits van jong Nec ? Danny van de Meiracker. Speelde bij me Amateurclub Vorig jaar. Daar was het een geweldige spits. Sterk 2 benig goed met de kop veel loopvermogen. Geen stylist maar wel heel allround als spits. Dit was wel op topklasse niveau dus ik vraag me af hoe hij zich hier liet zien. Komt ook net terug van een blessure.
Avatar van ajax19
Door ajax19, maandag 4 maart 2013 23:45
Reactie op JohnDylan, maandag 4 maart 2013 23:37
Ik zie hem inderdaad het liefst in een rol die ze hier in Engeland een 'wingback' noemen in plaats van als 'fullback'. Met zijn snelheid en loopvermogen kan hij de gehele linkerflank invullen zonder verdedigend zijn taken te vergeten. Met een rechtsbenige linksbuiten (Fischer of Andersen) zou hij een zeer goed koppel kunnen vormen. Wanneer de linksbuiten naar binnen trekt kan Boilesen het veld voorin breed houden.
Om heel eerlijk te zijn zie ik in hem niet de linksbenige Trabelsi.
Avatar van JohnDylan
Door JohnDylan, maandag 4 maart 2013 23:37
Reactie op ajax19, maandag 4 maart 2013 23:10
Oké, fair genoeg. Maar als je hem tegen Christian Chivu en Jan Vertonghen moet afmeten, de laatste beste linksbenige verdedigers, dan vraag ik af hoe je in Boilesen een defensief talent ziet. Of je beoogt zoals nu het geval is een systeem waarin de back ultra-offensief mag denken en eigenlijk een verstopte middenvelder is.
Ik zie hem inderdaad het liefst in een rol die ze hier in Engeland een 'wingback' noemen in plaats van als 'fullback'. Met zijn snelheid en loopvermogen kan hij de gehele linkerflank invullen zonder verdedigend zijn taken te vergeten. Met een rechtsbenige linksbuiten (Fischer of Andersen) zou hij een zeer goed koppel kunnen vormen. Wanneer de linksbuiten naar binnen trekt kan Boilesen het veld voorin breed houden.
Avatar van B_02097
Door B_02097, maandag 4 maart 2013 23:16
Reactie op Intec, maandag 4 maart 2013 20:49
Wordt nooit 1 materiaal dat is een feit. Die jonge is precies hetzelfde als lukoki.
Jammer was volgens mij toch best een belofte. Maar als je beetje op twitter en troep zit hij heeft die broer jocelino de sa, die al die feesten host. MIsschien trekt dat meer aan als het voetbal. Ebecilio verhaaltje
Avatar van ajax19
Door ajax19, maandag 4 maart 2013 23:10
Reactie op JohnDylan, maandag 4 maart 2013 22:56
Misschien heeft hij die potentie wel maar waar we zeker van kunnen zijn is dat hij het potentieel heeft om een linksback of centrale verdediger van wereldklasse te worden. Ik denk ook dat hij achterin het meeste potentieel heeft en waarom een speler die een verdediger van wereldklasse kan worden omtrainen zodat hij misschien een middenvelder van net onder de wereldklasse kan worden? Zou hij een middenvelder worden dan denk ik dat hij het beste tot zijn recht zou komen als linkshalf in een systeem met een '10'. Zoals Luis nu als rechtshalf speelt bij Chelsea waar Oscar dan als '10' opgesteld staat. Alleen speelt Ajax niet met een '10' en dus ook niet met een linkshalf in een verdedigende rol. Ik begrijp trouwens wel waarom je denk dat Boilesen een goede middenvelder kan worden. Boilesen is namelijk een geweldige speler en ik denk dat hij het uiteindelijk op bijna elke positie goed zou doen. Was hij vanaf het begin als middenvelder opgeleid dan had hij een middenvelder van wereldklasse kunnen worden. Sommige spelers (bijvoorbeeld Cocu) kunnen qua type veel positie aan. Ik denk alleen dat hij van nature een verdediger is en daarom ook daar gebruikt moet worden.
Oké, fair genoeg. Maar als je hem tegen Christian Chivu en Jan Vertonghen moet afmeten, de laatste beste linksbenige verdedigers, dan vraag ik af hoe je in Boilesen een defensief talent ziet. Of je beoogt zoals nu het geval is een systeem waarin de back ultra-offensief mag denken en eigenlijk een verstopte middenvelder is.