Ajax Showtime Homepage

Ajax slachtoffer verlengde crisisheffing

Ajax slachtoffer verlengde crisisheffing

EXTRA KOSTEN VOOR JEROEN - Vorige week vrijdag maakte het kabinet bekend dat de crisisheffing gehandhaafd zal worden. Dat betekent een extra zware last voor Ajax, dat met haar hoge salarissen veel extra belasting zal moeten betalen.

De crisisheffing houdt in dat werkgevers 16 procent extra belasting moeten betalen op inkomens van 150.000 euro of hoger. Bij Ajax hebben spelers veelal een salaris dat daarboven zit. Het gaat naar verluidt om een bedrag van meer dan 2 miljoen euro. Als Ajax kampioen zal worden, zal het bedrag hoger zijn omdat de kampioensbonus in het salaris valt.

Adviseurs roepen bedrijven echter op om bezwaar te maken tegen de crisisheffing, die mogelijk in strijd is met het Europees Recht. (foto: Black Bath Towel Photographers)

Lees verder extern

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

'De snor' over de doping van AjaxAjax-dames verliezen van PSVDe trilogie: De vedettes (Ajax TV)Ajax B1 wint de beker (FC Groningen TV)Koolhoven en Dekker over Ajax (Copa TV)Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)
Avatar van wdka
Door wdka, dinsdag 5 maart 2013 20:07
Reactie op Fresh, dinsdag 5 maart 2013 09:41
Haha goeie grap
Dat is geen grap, Grote bedrijven als shell,phillips betalen hier relatief weinig belasting. het is ook geen wonder dat veel grote artiesten een brievenbusfirma in Nederland gevestigd hebben.
Avatar van wdka
Door wdka, dinsdag 5 maart 2013 19:31
Reactie op Fresh, dinsdag 5 maart 2013 09:41
Haha goeie grap
Dat is geen grap, Grote bedrijven als shell,phillips betalen hier relatief weinig belasting. het is ook geen wonder dat veel grote artiesten een brievenbusfirma in Nederland gevestigd hebben.
Avatar van Psychevore
Door Psychevore, dinsdag 5 maart 2013 17:56
@Cello

Klinkt heel leuk allemaal, maar neem nou de directeur van SNS. Die is in loondienst, verdiend 5,5 ton. In jouw verhaal is dat excessief, en volgens Nederland is dat het ook.

Alleen verdiende die man 3,6 miljoen per jaar bij z'n vorige werkgever. Die man heeft 3 miljoen per jaar ingeleverd om een bank in nood te redden. Van de ene op de andere dag.

En dan nog durven mensen daarover te zeuren.

Dat is alsof Ronaldo of Messi hier gaat voetballen, voor 2 miljoen per jaar, en Cruijf vervolgens collums vol gaat schrijven over hoe hij boven het salarisplafond zit.
Avatar van Fresh
Door Fresh, dinsdag 5 maart 2013 09:41
Reactie op ajaxfandennis, maandag 4 maart 2013 22:37
Nederland belastingparadijs
Haha goeie grap
Avatar van Cello
Door Cello, dinsdag 5 maart 2013 03:05
Reactie op AFCABart, maandag 4 maart 2013 18:45
ten eerste wordt de boel hier even zwaar overtrokken. ik doel nogmaals op mensen die misbruik maken van ons sociale systeem. anderzijds heeft het niks met dreigementen of chantage te maken, maar met realiteit dat op deze manier aangestuurd wordt op het verschuiven van kapitaal naar het buitenland. Ook wil ik nog maar eens benadrukken dat ik met de hoge salarissen niet op die enkele top-man van een een grote bank doel, maar op midden en klein bedrijf dat heel veel werk, tijd en risico legt in het opbouwen van een onderneming. Hierbij kan men dus ook advocaten, tandartsen en dergelijke rekenen. Het financiële risico dat door die groep mensen genomen wordt, mag ook beloont worden met een meer dan gemiddeld salaris. daarvoor neemt men namelijk ook een aanzienlijk risico. Nogmaals: mensen die er recht op hebben en die een uitkering nodig hebben, moeten er absoluut een krijgen! We moeten naar mijn inziens alleen niet een sport van gaan maken om alles inkomensafhankelijk te maken. Aangezien overigens al veel met percentages gewerkt wordt kan men sowieso al zeggen dat een rijker persoon meer betaald. Dat het percentage ook nog eens excessief omhoog geschroefd wordt naarmate men meer gaat verdienen wordt op een gegeven moment ook buitenproportioneel. Het jammere in dit land ( en nee ik heb het niet over de topman van een bank) vind ik nogmaals, dat als je een goede opleiding hebt in dit land je aangekeken wordt alsof je een halve crimineel bent. Het enige waar je goed voor bent is het trekken van de beurs voor vadertje staat (populair gezegd). Verder wordt je uitgejouwd en mag je vooral geen enkel voordeel hebben van de 80-urige werkweek die men vaak draait. Kortom; Waarom zou je als beginnend ondernemer 80 uur per week in je zaak steken als je met een risicoloos en minder tijdrovende loondienst niet veel minder overhoudt per maand? En nogmaals (voor de laatste keer): niemand heeft mij horen zeggen dat de persoon die in de bijstand zit (gerechtvaardigd) en welke uitkering dan ook, geen uitkering meer zou moeten ontvangen of dat erop gekort zou moeten worden.
Je hebt mij aan je zijde als je zegt dat misbruik van sociale voorzieningen gestraft, ja zelfs hard gestraft moet worden. Daar ligt ons verschil van inzicht niet.

Maar wel op al het andere dat je aanhaalt. En ik doel niet alleen op die paar bankdirecteuren en andere ceo's van grote bedrijven. Ik doel meer op zo'n beetje iedereen die meer dan (laten we het voor het gemak de balkenende-norm nemen) 200000 euro ontvangen. Dat op zich is al een giga salaris, los van welke opleiding je ook genoten hebt. Eigenlijk is alles wat mensen meer krijgen daarboven excessief te noemen. Zeker die in loondioenst zijn. Mensen die een eigen bedrijf hebben opgebouwd vanaf de gond af aan èn die vanuit die positie fors meer krijgen, daar zul je me niet over horen. Maar een ieder, die ergens in loondienst is, ja ook die een heel goede opleiding hebben genoten en die ruim boven de laten we zeggen 200000 euro verdienen, die zouden zichzelf een lang moeten aankijken in de spiegel op momenten als deze waarin er offers gevraagd worden.
En zet dat alles eens fijntjes af tegenover wat de inkomsten zijn en wat men echt nodig heeft voor primaire levensbehoeften als een dak boven je hoofd, eten en kleding..... veel laagbetaalden, laten we het helemaal niet hebben over de mensen met een uitkering of zelfs maar de bijstand, kunnen dat al niet meer rondbreien!.
En zoals jij het brengt zeg je doodleuk, dat we van die mensen, die eigenlijk al te weinig hebben nu om in hun dagelijks levensonderhoud te kunnen voorzien, gewoon nog wel even wat meer kunnen vragen, want oh oh oh....het is zow unfair dat mensen die 2-3 en nog veel meer keer modaal ontvangen nu meer moeten ophoesten....?. Eigenlijk vind ik zo een gedachtegang schandalig. En ik behoor tot de groep, die echt niet te klagen heeft hoor, ik zit zoals men dat noemt redelijk in de slappe was.....maar het geziek van mensen dioe het tot op heden altijd goed hadden, meer dan goed....begin het wel ene beetje zat te worden. Dan ga je één keer minder op vakantie in het jaar (de meesten gaan 2-3 keer weg). Dan houdt je wat minder geld over voor leuke dingen (let goed op, ik zeg minder.....ik zeg niet niks over houden)......veel mensen met ene minimumbestaan zouden maar wat graag daarop iets inleveren als ze het uberhaupt nu al hadden....maar daar is de catch, dat hebben ze nu al niet eens. Veel gezinnen met een minimum bestaan gaan zelfs 0,0 keer op vakantie, wat dat geld is er niet eens!!!. Dan ga je eens een paar keer niet naar het theater, cabaret, concert of wat dan ook....dat betekent niet dat je dan helemaal niet meer kunt gaan......mensen met ene bestaansminimum, beste vriend, die kunnen niet eens zich veroorloven om 1 keer per jaar wel te gaan. Uiteten, dan ga je een paar keer minder per jaar uiteten......dat betekent niet dat je nooit meer uit eten kan gaan...... mensen met ene bestaansminimum kunnen vaak niet eens één keer per jaar uiteten......

Dat zijn punten, die je je maar eens moet beseffen, voordat je klaagt dat de zogenaamde rijken iets moeten inleveren en dat je dan gaat afgeven op mensen die zogenaamd ontzien lijken te worden....

Ik zeg je dit. Ik heb er geen probleem mee als ik straks meer belasting moet betalen, of dat ik meer moet betalen aan kinderopvang of zelfs ziektekostenverzekering.....totaal geen, want er is heus nog wel ruimte......maar ik zou het crimineel vinden als we nu nog van mensen die nu al niet of nauwelijks rond kunnen komen nog extra offers gaan vragen.....
Maar misschien ben ik wel iets socialer dan jij.

En één ding is zeker. De minder goed opgeleide en dus veelal minder betaalde medemens is zeer zeker niet verantwoordelijk voor de economische en fianciele crisis....want degene die daar wel voor verantwoordelijk zijn en waren zijn mensen die het voor het zeggen hadden met wel die hogere opleidingen en er desondanks een potje van maakten òf gewoonweg niet goed zaten op te letten.
Avatar van ajaxfandennis
Door ajaxfandennis, maandag 4 maart 2013 22:37
Nederland belastingparadijs
Avatar van Psychevore
Door Psychevore, maandag 4 maart 2013 20:37
@rRoodWit

De kern van het hele probleem is dat banken te groot zijn. Vroeger, en dan heb ik het nog niet eens over zo heel lang geleden, waren er tientallen tot honderd(en) verschillende banken in Nederland. Als er dan één failliet gaat dan is dit helemaal geen probleem. Nu zijn er nog maar 4 a 5 serieuze banken in Nederland. Als één daarvan valt, is het afgelopen met Nederland.

Nu lijkt de oplossing vrij simpel: terug gaan naar kleine (spaar)banken. Alleen... Dat kan niet.
Avatar van De Barbaar
Door De Barbaar, maandag 4 maart 2013 19:45
Reactie op Darkbird, maandag 4 maart 2013 12:58
Niet alleen Ajax maar alle eredivsieclubs zullen hiermee te maken krijgen.
Mooi, maar ik kan me niet voorstellen dat clubs schuldig zijn aan het mismanagement wat onder de moordenaar van Diever (Wiegel) en meneer Rudink is ingezet en wat zich uitstrekt van banken tot en met bejaardentehuizen allemaal onder het motto "marktwerking" dat er niet is. Alsof iemand op de intensive care prijzen zou kunnen vergelijken en alsof een directeur van een school 5 keer meer waard is dan obama.

Multinationals wassen honderden miljarden wit via de Nederlandse belastingregels. Ze betalen vaak maar tienden van procenten. Voor een luizige twee duizend banen en een miljard aan belasting worden honderden miljarden wereldwijd ontdoken via landen als Nederland. Laat ze daar lekker de belasting gaan heffen. Multinationals roven slechts maar maken wel gebruik van de infrastructuur.
Avatar van De Barbaar
Door De Barbaar, maandag 4 maart 2013 19:40
Ja de SNS moet ook betaald worden en de overheid bedoelt met "bezuinigen" meer uitgeven. Ik zou zeggen leg de rekening maar neer bij de banken en hun managers.
Avatar van AlexIbarra
Door AlexIbarra, maandag 4 maart 2013 18:59
Reactie op AFCABart, maandag 4 maart 2013 12:30
Ik ben het hier intussen niet meer mee eens. We zijn in dit land zodanig veel inkomensafhankelijk aan het maken dat rijken dusdanig veel moeten betalen dat ze -als we nog even zo doorgaan- massaal naar het buitenland vertrekken (rechtspersonen+natuurlijke personen). Zelf ben ik momenteel aan het studeren en ik twijfel er dan ook hevig over om na het afstuderen mijn boeltje te pakken en te vertrekken! We hebben in dit land intussen een sociaal stelsel dat niet te bekostigen is en het wordt er de komende jaren niet rooskleuriger op! We moeten op een gegeven moment ook de kerk in het midden laten en mensen die gestudeerd hebben het recht laten hier ook van te kunnen profiteren. Op deze manier vertrekken dadelijk een hoop hoogopgeleide Nederlanders naar het buitenland en blijven enkel gemiddeld- en lager opgeleiden over die niet over de financiële middelen beschikken dit land draaiende te houden. 20% van de bevolking betaald zowat 80% van de lasten...... Eerlijk delen noemen ze dat! Waarom zou je nog geld en tijd in een studie steken als je er op het einde van de maand (lees na alle heffingen) amper een meerwaarde aan overhoudt.
Op zich is het helemaal niet zo erg hoor, als er een paar hogeropgeleiden uit Nederland vertrekken. Het zal nooit zo zijn dat er alleen maar gemiddeld en lager opgeleide mensen overblijven. Al is het maar omdat veel mensen helemaal niet zo gek op het buitenland zijn.

Bovendien zijn veel mensen die 150.000+ verdienen helemaal niet echt hoog opgeleid (voetballers, ondernemers etc.) en verdienen veel hogeropgeleiden ook niet meer dan 150.000.

Hoeveel belasting je vindt dat "de rijken" moeten betalen en wie "de rijken" zijn, daar kun je over twisten. Maar dat is een andere discussie.

Als ik jou was zou ik naar Brazilië gaan. Leuk land, groeiende economie en er wordt ook nog leuk gevoetbald.



Avatar van AFCABart
Door AFCABart, maandag 4 maart 2013 18:45
Reactie op Cello, maandag 4 maart 2013 15:59
Nou... dat dreigement, lijkt zelfs wel op een soort chantage, dat de rijken dan naar het buitenland vertrekken. Ik vind het dan maar dat ze dat massaal moeten gaan doen dan. Durf te wedden, dat die baantjes niet lang ongevuld zullen blijven als men er een stuk minder dan voorheen voor betaald krijgt. Ik vind sowiezo dat zoveel beroepen gekoppeld zijn aan belachelijke salarissen, die je eigenlijk niet meer kunt uitleggen. En dat alles omdat men 3-4-5 jaar langer gestudeerd heeft?. Dat zou dan rechtvaardigen dat sommige mensen ettelijke tonnen en soms miljoenen op jaarbasis kunnen verdienen èn dat vinden we maar allemaal normaal?. En dan je zorgen maken om mensen die in een uitkering zitten of zelfs erger nog bijstand hebben?. Besef je je wel wat zxo'n iemand op jaarbasis eigenlijk vangt?. En erger nog wat daarvan overblijft òf wat zo'n persoon daarmee kan doen?. Ik ben het eens dat misbruik gestraft dient te worden. 100%. Maar ik vind het zichzelf aan de bovenkant van het loonhuis net zo verontrustend hoor. Ik vind derhalve dingen als destijds de balkenende-norm een goed punt, dat topmensen in de publieke sector en semi-publieke sector niet hoger gaan verdienen dan de minister-president. Dat mensen dan gaan roepen, dat ze dan naar het buitenland gaan, okay...maar het lijkt er eerder op dat ze dna een poging doen om het land te gijzelen met hun eisen. Ik zou zeggen, als je ene grote mond hebt dat je het elders dan wel gaat verdienen...doe dat dan maar.... 20% roep jij betaalt 80% van de lasten..... Je vergeet, dat zij als kleinere groep ook ruim veel meer dan 20 % van alle inkomsten genereren. Nee joh..... jij vind het normaal dat een gezin dat netto iets van 1500 euro verdient (wat nu al eigenlijk niet genoeg is met kids erbij om rond te komen) maar evenredig veel moeten betalen als een gezin dat 5000 of meer te besteden heeft. Jij laat liever dat armzalige gezin kreperen, want dat is het gevolg van wat jij wilt, dan dat het gezin met een ruim inkomen wat meer bijdraagt. Beide gezinnen doen hun uitgaven in dezelfde maatschappij. Moeten in prioncipe naar dezelfde supermarkten voor hun dagelijkse behoeften, betalen daar dezelfde prijzen.... Dat gezin dat dan 5000 te besteden heeft zal makkelijk haar boodschappen kunnen doen, daar waar dat gezin met een laag inkomen zelfs moet beslissen om 1-2-3 dagen geen warm eten op tafel te zetten.... Eigenlijk zouden sommigen die het veel ruimer hebben dan de minder bedeelden zich moeten schamen als ze een paar honder euro duurder uit zouden zijn. En dat alles vind de basis in het feit dat zij gelukkig waren om te kunnen studeren (geestelijk en financieel) die paar jaar extra, dat daarom het huidige verschil te rechtvaardigen is?. Je staat echt te weinig stil bij mensen, die nu al het water an de lippen hebben, misschien al water in de mond hebben staan..... dat vind ik een schande....
ten eerste wordt de boel hier even zwaar overtrokken. ik doel nogmaals op mensen die misbruik maken van ons sociale systeem.
anderzijds heeft het niks met dreigementen of chantage te maken, maar met realiteit dat op deze manier aangestuurd wordt op het verschuiven van kapitaal naar het buitenland.
Ook wil ik nog maar eens benadrukken dat ik met de hoge salarissen niet op die enkele top-man van een een grote bank doel, maar op midden en klein bedrijf dat heel veel werk, tijd en risico legt in het opbouwen van een onderneming. Hierbij kan men dus ook advocaten, tandartsen en dergelijke rekenen. Het financiële risico dat door die groep mensen genomen wordt, mag ook beloont worden met een meer dan gemiddeld salaris. daarvoor neemt men namelijk ook een aanzienlijk risico.

Nogmaals: mensen die er recht op hebben en die een uitkering nodig hebben, moeten er absoluut een krijgen!

We moeten naar mijn inziens alleen niet een sport van gaan maken om alles inkomensafhankelijk te maken. Aangezien overigens al veel met percentages gewerkt wordt kan men sowieso al zeggen dat een rijker persoon meer betaald. Dat het percentage ook nog eens excessief omhoog geschroefd wordt naarmate men meer gaat verdienen wordt op een gegeven moment ook buitenproportioneel.

Het jammere in dit land ( en nee ik heb het niet over de topman van een bank) vind ik nogmaals, dat als je een goede opleiding hebt in dit land je aangekeken wordt alsof je een halve crimineel bent. Het enige waar je goed voor bent is het trekken van de beurs voor vadertje staat (populair gezegd). Verder wordt je uitgejouwd en mag je vooral geen enkel voordeel hebben van de 80-urige werkweek die men vaak draait.
Kortom; Waarom zou je als beginnend ondernemer 80 uur per week in je zaak steken als je met een risicoloos en minder tijdrovende loondienst niet veel minder overhoudt per maand?

En nogmaals (voor de laatste keer): niemand heeft mij horen zeggen dat de persoon die in de bijstand zit (gerechtvaardigd) en welke uitkering dan ook, geen uitkering meer zou moeten ontvangen of dat erop gekort zou moeten worden.
Avatar van RoodWit
Door RoodWit, maandag 4 maart 2013 17:16
Reactie op Cello, maandag 4 maart 2013 15:59
Nou... dat dreigement, lijkt zelfs wel op een soort chantage, dat de rijken dan naar het buitenland vertrekken. Ik vind het dan maar dat ze dat massaal moeten gaan doen dan. Durf te wedden, dat die baantjes niet lang ongevuld zullen blijven als men er een stuk minder dan voorheen voor betaald krijgt. Ik vind sowiezo dat zoveel beroepen gekoppeld zijn aan belachelijke salarissen, die je eigenlijk niet meer kunt uitleggen. En dat alles omdat men 3-4-5 jaar langer gestudeerd heeft?. Dat zou dan rechtvaardigen dat sommige mensen ettelijke tonnen en soms miljoenen op jaarbasis kunnen verdienen èn dat vinden we maar allemaal normaal?. En dan je zorgen maken om mensen die in een uitkering zitten of zelfs erger nog bijstand hebben?. Besef je je wel wat zxo'n iemand op jaarbasis eigenlijk vangt?. En erger nog wat daarvan overblijft òf wat zo'n persoon daarmee kan doen?. Ik ben het eens dat misbruik gestraft dient te worden. 100%. Maar ik vind het zichzelf aan de bovenkant van het loonhuis net zo verontrustend hoor. Ik vind derhalve dingen als destijds de balkenende-norm een goed punt, dat topmensen in de publieke sector en semi-publieke sector niet hoger gaan verdienen dan de minister-president. Dat mensen dan gaan roepen, dat ze dan naar het buitenland gaan, okay...maar het lijkt er eerder op dat ze dna een poging doen om het land te gijzelen met hun eisen. Ik zou zeggen, als je ene grote mond hebt dat je het elders dan wel gaat verdienen...doe dat dan maar.... 20% roep jij betaalt 80% van de lasten..... Je vergeet, dat zij als kleinere groep ook ruim veel meer dan 20 % van alle inkomsten genereren. Nee joh..... jij vind het normaal dat een gezin dat netto iets van 1500 euro verdient (wat nu al eigenlijk niet genoeg is met kids erbij om rond te komen) maar evenredig veel moeten betalen als een gezin dat 5000 of meer te besteden heeft. Jij laat liever dat armzalige gezin kreperen, want dat is het gevolg van wat jij wilt, dan dat het gezin met een ruim inkomen wat meer bijdraagt. Beide gezinnen doen hun uitgaven in dezelfde maatschappij. Moeten in prioncipe naar dezelfde supermarkten voor hun dagelijkse behoeften, betalen daar dezelfde prijzen.... Dat gezin dat dan 5000 te besteden heeft zal makkelijk haar boodschappen kunnen doen, daar waar dat gezin met een laag inkomen zelfs moet beslissen om 1-2-3 dagen geen warm eten op tafel te zetten.... Eigenlijk zouden sommigen die het veel ruimer hebben dan de minder bedeelden zich moeten schamen als ze een paar honder euro duurder uit zouden zijn. En dat alles vind de basis in het feit dat zij gelukkig waren om te kunnen studeren (geestelijk en financieel) die paar jaar extra, dat daarom het huidige verschil te rechtvaardigen is?. Je staat echt te weinig stil bij mensen, die nu al het water an de lippen hebben, misschien al water in de mond hebben staan..... dat vind ik een schande....
Bam.
Avatar van Cello
Door Cello, maandag 4 maart 2013 15:59
Reactie op AFCABart, maandag 4 maart 2013 12:30
Ik ben het hier intussen niet meer mee eens. We zijn in dit land zodanig veel inkomensafhankelijk aan het maken dat rijken dusdanig veel moeten betalen dat ze -als we nog even zo doorgaan- massaal naar het buitenland vertrekken (rechtspersonen+natuurlijke personen). Zelf ben ik momenteel aan het studeren en ik twijfel er dan ook hevig over om na het afstuderen mijn boeltje te pakken en te vertrekken! We hebben in dit land intussen een sociaal stelsel dat niet te bekostigen is en het wordt er de komende jaren niet rooskleuriger op! We moeten op een gegeven moment ook de kerk in het midden laten en mensen die gestudeerd hebben het recht laten hier ook van te kunnen profiteren. Op deze manier vertrekken dadelijk een hoop hoogopgeleide Nederlanders naar het buitenland en blijven enkel gemiddeld- en lager opgeleiden over die niet over de financiële middelen beschikken dit land draaiende te houden. 20% van de bevolking betaald zowat 80% van de lasten...... Eerlijk delen noemen ze dat! Waarom zou je nog geld en tijd in een studie steken als je er op het einde van de maand (lees na alle heffingen) amper een meerwaarde aan overhoudt.
Nou... dat dreigement, lijkt zelfs wel op een soort chantage, dat de rijken dan naar het buitenland vertrekken. Ik vind het dan maar dat ze dat massaal moeten gaan doen dan. Durf te wedden, dat die baantjes niet lang ongevuld zullen blijven als men er een stuk minder dan voorheen voor betaald krijgt. Ik vind sowiezo dat zoveel beroepen gekoppeld zijn aan belachelijke salarissen, die je eigenlijk niet meer kunt uitleggen. En dat alles omdat men 3-4-5 jaar langer gestudeerd heeft?. Dat zou dan rechtvaardigen dat sommige mensen ettelijke tonnen en soms miljoenen op jaarbasis kunnen verdienen èn dat vinden we maar allemaal normaal?.
En dan je zorgen maken om mensen die in een uitkering zitten of zelfs erger nog bijstand hebben?. Besef je je wel wat zxo'n iemand op jaarbasis eigenlijk vangt?. En erger nog wat daarvan overblijft òf wat zo'n persoon daarmee kan doen?.
Ik ben het eens dat misbruik gestraft dient te worden. 100%.
Maar ik vind het zichzelf aan de bovenkant van het loonhuis net zo verontrustend hoor. Ik vind derhalve dingen als destijds de balkenende-norm een goed punt, dat topmensen in de publieke sector en semi-publieke sector niet hoger gaan verdienen dan de minister-president.

Dat mensen dan gaan roepen, dat ze dan naar het buitenland gaan, okay...maar het lijkt er eerder op dat ze dna een poging doen om het land te gijzelen met hun eisen. Ik zou zeggen, als je ene grote mond hebt dat je het elders dan wel gaat verdienen...doe dat dan maar....

20% roep jij betaalt 80% van de lasten.....
Je vergeet, dat zij als kleinere groep ook ruim veel meer dan 20 % van alle inkomsten genereren.

Nee joh..... jij vind het normaal dat een gezin dat netto iets van 1500 euro verdient (wat nu al eigenlijk niet genoeg is met kids erbij om rond te komen) maar evenredig veel moeten betalen als een gezin dat 5000 of meer te besteden heeft. Jij laat liever dat armzalige gezin kreperen, want dat is het gevolg van wat jij wilt, dan dat het gezin met een ruim inkomen wat meer bijdraagt.

Beide gezinnen doen hun uitgaven in dezelfde maatschappij. Moeten in prioncipe naar dezelfde supermarkten voor hun dagelijkse behoeften, betalen daar dezelfde prijzen.... Dat gezin dat dan 5000 te besteden heeft zal makkelijk haar boodschappen kunnen doen, daar waar dat gezin met een laag inkomen zelfs moet beslissen om 1-2-3 dagen geen warm eten op tafel te zetten....

Eigenlijk zouden sommigen die het veel ruimer hebben dan de minder bedeelden zich moeten schamen als ze een paar honder euro duurder uit zouden zijn.

En dat alles vind de basis in het feit dat zij gelukkig waren om te kunnen studeren (geestelijk en financieel) die paar jaar extra, dat daarom het huidige verschil te rechtvaardigen is?. Je staat echt te weinig stil bij mensen, die nu al het water an de lippen hebben, misschien al water in de mond hebben staan..... dat vind ik een schande....
Avatar van AFCABart
Door AFCABart, maandag 4 maart 2013 14:14
Reactie op Semtex, maandag 4 maart 2013 13:06
wel jammer dat je niet inziet dat jouw studie voor een groot deel ook betaald wordt door de belasting betaler. Dus als je weg wilt, doe dat dan ajb nu, dan parasiteer je tenminste niet zo. Verder ben ik het met je eens dat 'de rijken' (wie zijn dat eigenlijk? waar ligt de grens?) niet voor alles moeten opdraven. Maar er zijn twee dingen waar ik me aan stoor. 1 dat mensen zoveel kunnen verdienen met niet zulk uitzonderlijk werk (kijk naar een manager in de zorg, die verdient gerust 10x meer dan een verpleegster die echt zwaar en ondankbaar werk moet leveren) 2. dat er mensen zijn die veel verdienen omdat ze zogenaamd verantwoordelijk werk moeten afleveren. Maar als je kijkt naar het moment dat ze er moeten staan (neem bank figuren die teveel risico hebben genomen) nemen ze nul verantwoordelijkheid en gaan ze er ook nog vandoor met een bonus. Dit is alsof je al het pensioengeld van je werknemers in het casino vergokt en daarna nog een bonus krijgt ook... wtf. die gasten moeten de gevangenis in.
Dat parasiteren kan ik niet bepaald bevestigen.
(Niet dat ik er zelf over wil beginnen, maar omdat je er min of meer naar verwijst) Ik denk dat mijn ouders liever mijn studie gefinancierd hadden dan het betalen van deze belastingtarieven en heffingen.
van dat geld had ik heel wat studies kunnen afronden.
Je kunt dus zeggen dat die studie aardig aan de dure kant is!

Daarnaast hoor je mij ook niet klagen over het geld dat aangewend wordt studiedoeleinden. dit gebeurt echter te weinig in mijn ogen.
Er gaat TE veel geld naar uitkering'gerechtigde' die er geen recht op hebben etc. En ook hierbij doel ik niet op degene die er werkelijk recht op hebben!
De zieke die het werkelijk nodig heeft heeft er alle recht op!

Maar, ieder zijn eigen mening zullen we maar zeggen.
Ik zal er verder mee ophouden en geen politieke discussie van (blijven) maken.

Avatar van IamLegend
Door IamLegend, maandag 4 maart 2013 13:58
Reactie op Lewis Hamilton, maandag 4 maart 2013 12:03
Inderdaad, de voetballers leveren niks in. Ajax draait voor dit alles op.
En psv, en 010...
Avatar van RoodWit
Door RoodWit, maandag 4 maart 2013 13:30
Reactie op Semtex, maandag 4 maart 2013 13:06
wel jammer dat je niet inziet dat jouw studie voor een groot deel ook betaald wordt door de belasting betaler. Dus als je weg wilt, doe dat dan ajb nu, dan parasiteer je tenminste niet zo. Verder ben ik het met je eens dat 'de rijken' (wie zijn dat eigenlijk? waar ligt de grens?) niet voor alles moeten opdraven. Maar er zijn twee dingen waar ik me aan stoor. 1 dat mensen zoveel kunnen verdienen met niet zulk uitzonderlijk werk (kijk naar een manager in de zorg, die verdient gerust 10x meer dan een verpleegster die echt zwaar en ondankbaar werk moet leveren) 2. dat er mensen zijn die veel verdienen omdat ze zogenaamd verantwoordelijk werk moeten afleveren. Maar als je kijkt naar het moment dat ze er moeten staan (neem bank figuren die teveel risico hebben genomen) nemen ze nul verantwoordelijkheid en gaan ze er ook nog vandoor met een bonus. Dit is alsof je al het pensioengeld van je werknemers in het casino vergokt en daarna nog een bonus krijgt ook... wtf. die gasten moeten de gevangenis in.
Punt 2 , mooi gezegd, zo gaat het wel, het is piraterij dat gelegaliseerd is door de overheden.
Avatar van dijkie01
Door dijkie01, maandag 4 maart 2013 13:28
Reactie op AFCABart, maandag 4 maart 2013 12:30
Ik ben het hier intussen niet meer mee eens. We zijn in dit land zodanig veel inkomensafhankelijk aan het maken dat rijken dusdanig veel moeten betalen dat ze -als we nog even zo doorgaan- massaal naar het buitenland vertrekken (rechtspersonen+natuurlijke personen). Zelf ben ik momenteel aan het studeren en ik twijfel er dan ook hevig over om na het afstuderen mijn boeltje te pakken en te vertrekken! We hebben in dit land intussen een sociaal stelsel dat niet te bekostigen is en het wordt er de komende jaren niet rooskleuriger op! We moeten op een gegeven moment ook de kerk in het midden laten en mensen die gestudeerd hebben het recht laten hier ook van te kunnen profiteren. Op deze manier vertrekken dadelijk een hoop hoogopgeleide Nederlanders naar het buitenland en blijven enkel gemiddeld- en lager opgeleiden over die niet over de financiële middelen beschikken dit land draaiende te houden. 20% van de bevolking betaald zowat 80% van de lasten...... Eerlijk delen noemen ze dat! Waarom zou je nog geld en tijd in een studie steken als je er op het einde van de maand (lees na alle heffingen) amper een meerwaarde aan overhoudt.
Lekker studeren op de kosten van de maatschappij! En als je dan eindelijk een deel kan terugverdienen van het geld dat jouw studie gekost heeft, dan peer je hem snel?!

Jouw studie die onder andere betaald word door diegene die niet gestudeerd hebben en vanaf hun 16e , 17e al aan het werk zijn? Terwijl jij en je studiegenoten het er lekker van nemen, lekker stappen, veel vakanties, vaak op vakantie?
Avatar van Semtex
Door Semtex, maandag 4 maart 2013 13:06
Reactie op AFCABart, maandag 4 maart 2013 12:30
Ik ben het hier intussen niet meer mee eens. We zijn in dit land zodanig veel inkomensafhankelijk aan het maken dat rijken dusdanig veel moeten betalen dat ze -als we nog even zo doorgaan- massaal naar het buitenland vertrekken (rechtspersonen+natuurlijke personen). Zelf ben ik momenteel aan het studeren en ik twijfel er dan ook hevig over om na het afstuderen mijn boeltje te pakken en te vertrekken! We hebben in dit land intussen een sociaal stelsel dat niet te bekostigen is en het wordt er de komende jaren niet rooskleuriger op! We moeten op een gegeven moment ook de kerk in het midden laten en mensen die gestudeerd hebben het recht laten hier ook van te kunnen profiteren. Op deze manier vertrekken dadelijk een hoop hoogopgeleide Nederlanders naar het buitenland en blijven enkel gemiddeld- en lager opgeleiden over die niet over de financiële middelen beschikken dit land draaiende te houden. 20% van de bevolking betaald zowat 80% van de lasten...... Eerlijk delen noemen ze dat! Waarom zou je nog geld en tijd in een studie steken als je er op het einde van de maand (lees na alle heffingen) amper een meerwaarde aan overhoudt.
wel jammer dat je niet inziet dat jouw studie voor een groot deel ook betaald wordt door de belasting betaler.
Dus als je weg wilt, doe dat dan ajb nu, dan parasiteer je tenminste niet zo.

Verder ben ik het met je eens dat 'de rijken' (wie zijn dat eigenlijk? waar ligt de grens?) niet voor alles moeten opdraven.

Maar er zijn twee dingen waar ik me aan stoor.
1 dat mensen zoveel kunnen verdienen met niet zulk uitzonderlijk werk (kijk naar een manager in de zorg, die verdient gerust 10x meer dan een verpleegster die echt zwaar en ondankbaar werk moet leveren)
2. dat er mensen zijn die veel verdienen omdat ze zogenaamd verantwoordelijk werk moeten afleveren. Maar als je kijkt naar het moment dat ze er moeten staan (neem bank figuren die teveel risico hebben genomen) nemen ze nul verantwoordelijkheid en gaan ze er ook nog vandoor met een bonus.
Dit is alsof je al het pensioengeld van je werknemers in het casino vergokt en daarna nog een bonus krijgt ook... wtf. die gasten moeten de gevangenis in.
Avatar van SoNick
Door SoNick, maandag 4 maart 2013 12:59
Reactie op Darkbird, maandag 4 maart 2013 12:58
Niet alleen Ajax maar alle eredivsieclubs zullen hiermee te maken krijgen.
En het wordt dus nog lastiger om Europees een rol van betekenis te spelen.
Avatar van Darkbird
Door Darkbird, maandag 4 maart 2013 12:58
Reactie op Lewis Hamilton, maandag 4 maart 2013 12:03
Inderdaad, de voetballers leveren niks in. Ajax draait voor dit alles op.
Niet alleen Ajax maar alle eredivsieclubs zullen hiermee te maken krijgen.