Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
16.00 uur: Livetopic FC Barcelona A1 - Ajax A1
Home » Hoofdnieuws »

Slordige voorhoede irriteert De Boer

Slordige voorhoede irriteert De Boer

ONTEVREDEN - Frank de Boer was na afloop van FC Utrecht - Ajax (0-0) niet tevreden over de zorgvuldigheid van zijn ploeg. 'In de eerste helft kan het zomaar dat we zeven 100% kansen hebben verprutst. Dat hebben we heel slordig gedaan', vertelde de trainer aan Eredivisie Live.

'Ik heb ook in de rust gezegd, dat het enige wat ze zichzelf kwalijk konden nemen, was dat ze niet al met 3-0 voor stonden. Ik vroeg me echt af waarom ze af en toe zo aan het breien waren, in plaats van die bal er gewoon in te schieten', aldus De Boer. 'We voetbalden voor rust wel heel goed en verzorgd, maar voorin werden steeds de verkeerde keuzes gemaakt. Als er afgelegd moest worden, werd er geschoten. Als er geschoten moest worden, werd er afgelegd.'

'Dan ga je zonder goals de rust in en dan weet je dat je na de rust een ander FC Utrecht krijgt. Je weet dat ze dan gaan anticiperen en dat gebeurde dus ook toen ze 4-3-3 gingen spelen. Wij werden daardoor minder dwingend. Dan moet je een beetje geluk hebben en dat hadden we niet', aldus de oefenmeester.

Tags

Man of the match

FC Utrecht - Ajax

1.

7.6

2.

7.1

3.

7.0

4. Niklas Moisander

6.7

5.

6.5

6. Lasse Schöne

6.3

7.

6.1

8. Ricardo van Rhijn

6.0

9. (80)

5.7

10.

5.3

11. Viktor Fischer

5.2

12.

5.1


Scheidsrechter:


Teamrapport:

Mentaliteit

5.7

Taktiek

5.9

Techniek

5.9

Concentratie

5.3

Snelheid

5.5


Stafraport:

Frank de Boer

5.8


Publiek:

Ajax-publiek

6.8

112 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Hoogtepunten Helmond Sport - Jong Ajax (2-2)Klaassen en De Boer in Barcelona (Ajax TV)Ajax op weg naar zonnig BarcelonaHoogtepunten FC Twente - Ajax (1-1)Twente - Ajax: Spelers bedanken uitvakDe Boer, Schöne, Sighthórsson na afloop (Ajax TV)
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, maandag 24 december 2012 19:27
En toch worden we 2x kampioen ondanks dat dat ons al jaren punten kost en de concurrentie voorgetrokken word.Kan je nagaan als we die half 1 wedstrijden niet hebben,dan staan we in febr al met de schaal...tsja en dat wil de KNVB natuurlijk niet...het moet wel een beetje spannend blijven;-)
Avatar van Dennis_Gijs12
Door Dennis_Gijs12, maandag 24 december 2012 13:59
Hoe denk jij hoe het gaat dan? Dat elke trainer de wedstrijden krijgt voorgeschoteld en de KNVB zegt nou vul zelfde data en tijden maar in. Denk is ff na man, ze kunnen er tegen in gaan maar wil niet zeggen dat er wat mee gedaan word zou helemaal lekker worden. Dan speelt iedereen op zondag om half 3.
Avatar van Dennis_Gijs12
Door Dennis_Gijs12, maandag 24 december 2012 13:53
Reactie op Pettersson1963, zondag 23 december 2012 23:43
Mounir El Hamdaoui had waarschijnlijk drie keer het net gevonden! We spelen zonder echte spits Frank, die slordige voorhoede hebben we toch echt aan jou te danken. Citaat van FdB; "We voetbalden echt heel erg goed, maar maakten steeds de verkeerde keuzes", lijkt me logisch Frank wanneer je speelt zonder echte spits...
Ja alleen is El Hamdaoui ook geen echte spits dundas.
Avatar van alibabba
Door alibabba, maandag 24 december 2012 12:28
En terecht!!!
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, maandag 24 december 2012 10:30
Reactie op 3*stars*3, maandag 24 december 2012 01:05
Ben het bijna helemaal met je eens maar we staan jammer genoeg toch echt 3 punten achter op de koplopers...
Klein foutje,heb het al veranderd.Dank dat je het hebt vermeld.
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, maandag 24 december 2012 10:05
Reactie op Pettersson1963, zondag 23 december 2012 23:43
Mounir El Hamdaoui had waarschijnlijk drie keer het net gevonden! We spelen zonder echte spits Frank, die slordige voorhoede hebben we toch echt aan jou te danken. Citaat van FdB; "We voetbalden echt heel erg goed, maar maakten steeds de verkeerde keuzes", lijkt me logisch Frank wanneer je speelt zonder echte spits...
Mounir El Hamdaoui is echter ook geen echte spits.
Avatar van Ruff Rhythim
Door Ruff Rhythim, maandag 24 december 2012 09:10
Was zeker slordig in de afronding, daar baalde iedere Ajacied van maar ik heb gewoon wel een Ajax gezien waar ik qua spel blij van werd.

Het viel even tegen maar we staan er kort bij in de ranglijst.
Korter dan die lampen gehoopt zouden hebben.... ;-)
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, maandag 24 december 2012 01:44
Leviathan, voor de mentaliteit of het gebrek aan mentaliteit hadden we Peter Murphy toch?
Avatar van Leviathan
Door Leviathan, maandag 24 december 2012 01:23
@ Pettersson1963 met de kwaliteit, maar niet met zijn
mentaliteit.. Wat toch erg bepalend is.
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, maandag 24 december 2012 01:05
Reactie op mickey2602, maandag 24 december 2012 00:18
Om even kort samen te vatten,we zijn nog op 3 fronten actief,we staan derde in de competitie op 3 punten afstand van 2 koplopers en 2 punten los van de nr 4,we hebben 1 wedstrijd verloren in 18 wedstrijden in de competitie,begin v/h seizoen was de verdediging het zwakst en moest iedereen uit die linie maar vertrekken,nu scoren we 1 wedstrijd niet ondanks veel kansen en kan de voorhoede er niks van,maar m.i zit je nu niet meer zo met samengeknepen billen als de bal richting Vermeer gaat omdat de verdediging beter is geworden.Er staan jonkies in het elftal,precies wat wij willen,er zijn veel blessures waardoor we al na kunnen gaan dat het team wisselvallig is. Waarom dan zo negatief,er zijn nog 16 wedstrijden te gaan voordat de prijzen verdeeld worden in de competitie,in Europees verband hebben we een finale in Amsterdam voor het oog,na de winterstop keren hopelijk een paar belangrijke spelers terug met wie zal het weten een nieuwe aankoop.En wat ik toch wel positief bekijk,met de nadelen van deze ploeg hebben we in ieder geval niet verloren wat de laatste 3 seizoenen wel is gebeurd,sterker nog,hadden zat kunnen en moeten winnen.Hadden we een aantal seizoenen geleden ook niet zo'n wedstrijd tegen Sparta?Volgens kenners heb je in 1 seizoen altijd wel zo'n wedstrijd ertussen zitten,kans na kans maar niet een gaat erin. Bekijk het positief mede Ajacieden en hierbij wens ik jullie een fijne Kerst toe!! AJAX FOREVER
Ben het bijna helemaal met je eens maar we staan jammer genoeg toch echt 3 punten achter op de koplopers...
Avatar van Balgobind
Door Balgobind, maandag 24 december 2012 00:51
Reactie op Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:33
Man van glas? Nee doe mij Hoesen maar. En anders de spits van heracles ophalen! Scoorde er weer 2 dit weekend!
.??? Heracles pec 1-1? Lambal
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, maandag 24 december 2012 00:24
AM*, met een echte spits van het kaliber El Hamdaoui hadden we vandaag gewoon gewonnen!
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, maandag 24 december 2012 00:18
Om even kort samen te vatten,we zijn nog op 3 fronten actief,we staan derde in de competitie op 3 punten afstand van 2 koplopers en 2 punten los van de nr 4,we hebben 1 wedstrijd verloren in 18 wedstrijden in de competitie,begin v/h seizoen was de verdediging het zwakst en moest iedereen uit die linie maar vertrekken,nu scoren we 1 wedstrijd niet ondanks veel kansen en kan de voorhoede er niks van,maar m.i zit je nu niet meer zo met samengeknepen billen als de bal richting Vermeer gaat omdat de verdediging beter is geworden.Er staan jonkies in het elftal,precies wat wij willen,er zijn veel blessures waardoor we al na kunnen gaan dat het team wisselvallig is.
Waarom dan zo negatief,er zijn nog 16 wedstrijden te gaan voordat de prijzen verdeeld worden in de competitie,in Europees verband hebben we een finale in Amsterdam voor het oog,na de winterstop keren hopelijk een paar belangrijke spelers terug met wie zal het weten een nieuwe aankoop.En wat ik toch wel positief bekijk,met de nadelen van deze ploeg hebben we in ieder geval niet verloren wat de laatste 3 seizoenen wel is gebeurd,sterker nog,hadden zat kunnen en moeten winnen.Hadden we een aantal seizoenen geleden ook niet zo'n wedstrijd tegen Sparta?Volgens kenners heb je in 1 seizoen altijd wel zo'n wedstrijd ertussen zitten,kans na kans maar niet een gaat erin.
Bekijk het positief mede Ajacieden en hierbij wens ik jullie een fijne Kerst toe!!

AJAX FOREVER
Avatar van Am*
Door Am*, maandag 24 december 2012 00:04
Reactie op Pettersson1963, zondag 23 december 2012 23:43
Mounir El Hamdaoui had waarschijnlijk drie keer het net gevonden! We spelen zonder echte spits Frank, die slordige voorhoede hebben we toch echt aan jou te danken. Citaat van FdB; "We voetbalden echt heel erg goed, maar maakten steeds de verkeerde keuzes", lijkt me logisch Frank wanneer je speelt zonder echte spits...
Zonder echte spits zijn we 2 jaar kampioen geworden.
Met de Jong als spits.
Dus gewoon dom gelul. Er hadden er gewoon een paar in moeten vliegen.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, zondag 23 december 2012 23:43
Mounir El Hamdaoui had waarschijnlijk drie keer het net gevonden! We spelen zonder echte spits Frank, die slordige voorhoede hebben we toch echt aan jou te danken. Citaat van FdB; "We voetbalden echt heel erg goed, maar maakten steeds de verkeerde keuzes", lijkt me logisch Frank wanneer je speelt zonder echte spits...
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 22:08
Reactie op Van Reenen, zondag 23 december 2012 21:45
Dit is ongelooflijk stom en mijns inziens moet de KNVB deze wedstrijd maar eens nader onderzoeken c.q. laten onderzoeken. Dit kan weleens te maken hebben met match fixing en wellicht zijn enkele spelers wel een paar ton, zwart, rijker geworden. Zelfs mijn neefje van 17 jaar had er wel 1 of 2 ingelegd van alle kansen die Ajax gekregen heeft. Dit stinkt wel heel erg, ondanks wat Frank ervan vindt.
Wat wil je zeggen?. Dat onze spelers doen aan match-fixing?. Dat een Fischer, De Jong òf wie dan ook bewust niet scoorden en dat men erop uit was dat het 0-0 bleef?.

Dat kan je toch niet serieus menen of wel dan?.
Avatar van Van Reenen
Door Van Reenen, zondag 23 december 2012 21:45
Dit is ongelooflijk stom en mijns inziens moet de KNVB deze wedstrijd maar eens nader onderzoeken c.q. laten onderzoeken. Dit kan weleens te maken hebben met match fixing en wellicht zijn enkele spelers wel een paar ton, zwart, rijker geworden. Zelfs mijn neefje van 17 jaar had er wel 1 of 2 ingelegd van alle kansen die Ajax gekregen heeft.
Dit stinkt wel heel erg, ondanks wat Frank ervan vindt.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 21:32
Met alle respect, maar wat kan jij imo veel onzin verkopen zeg èn dan dat ook nog beginnend met de arrogante toon van 'ik loop al 40 jaar mee in de sportwereld'. Wat wil je daarmee zeggen?. Dat jij bij voorbaat alle wijsheid in pacht hebt en dat je op die manier iemand van 16 jaar dan wil overbluffen als zou jij de enige waarheid in pacht hebben?. Kom nou toch...

Iedere inspanningsfysioloog zal je steunen in het feit dat er idd relatief weinig rust tussen 2 wedstrijden zit, maar zeker niet te weinig en op het tijdsbestek van 2 en een halve dag maakt het aanvangstijdstip van 12:30 tov de reguliere zondagmiddag 14:30 vrij weinig verschil. Het is zelfs bijna nihil te noemen.

En om op je reaktie van 21:00 uur terug te komen... Ajax bepaalt helemaal niet zelf wanneer het een bekerwedstrijd speelt, de speeldata staan vast en de KNVB geeft er invulling aan. Vaak is de enige invloed die de club nog kan aanwenden is het aanvangstijdstip al is dat ook niet eens altijd zo, omdat de uitzendgemachtigde hierin ook een zegje in heeft.

Het feit dat je ook zomaar wat roept, omdat jij denkt, lees goed, jij denkt dat het zo zit, bewijs je wel door enigzins twijfelend aan het eind te zeggen "als jij gelijk hebt dat Frank hierin niet wordt gekend moet hij zorgen dat hij wél wordt gekend".

Je bent aardig arrogant en hooghartig bezig, terwijl je zelf niet eens van de hoed en de rand weet....en dat is niet cool, zeker niet van een persoon die dus al ruim de 40 is gepasseerd, misschien zelfs wel de 50 of 60.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 20:05
Reactie op Wayout, zondag 23 december 2012 18:50
Je hebt een punt maar in die wedstrijden hebben we ook veel kansen laten liggen. Maar van de 7 wedstrijden die we gelijk spelen hadden we minimaal 3 kunnen winnen, door kansen. dat zijn 6 punten meer. Al je er eentje meer scoort is het genoeg, maar het klopt we hebben ook veel laten liggen door een belabberde inzet.
Tsjah kansen laat je iedere wedstrijd wel liggen, zelfs als je ruim wint zeggen we nog wel eens dat het hoger had kunnen zijn.
Mijn punt is meer dat er wedstrijden tussen zaten, anders dan de 0-0 van vandaag, dat we gelijkspelen en minimaal 2 keer scoorden. Tegen Heracles zelfs dacht ik 3 keer en dat je dan toch gelijk speelt....kijk dat kan natuurlijk niet. Tegen Heracles hebben we zelfs 2 keer 2 goals verschil gestaan (0-2 en 1-3) en nog geef je het weg.
Dan is scoren niet zo zeer het probleem, maar eerder het voorkomen van de tegengoals.
En dan is het helemaal zuur, dat je in 5 van die 7 wedstrijden eigenlijk een voorsprong alsnog weggeeft veelal zelfs dus in de laatste minuten. Op die manier geef je dus 5x2=10 punten weg....
En dat heeft dan in principe niet direct te maken dat je scorend een probleem hebt......

Hier op AS kan je ook teruglezen, dat sommigen maar al te graag een spits willen hebben à la Pellè. Nou, allemaal leuk en aardig, maar wanneer je de top-5 topscorers ziet dan staat Bony op 1 met 16 goals, Pellè en Finnbogasson op 14 en dan nog een paar daarachter en het vreemde is dat ze allemaal spelen bij een team dat in de rangschikking achter ons Ajax staan. Ja zelfs Pellè, want Feyenoord heeft ondanks Pellè en de scorende Immers nog altijd een minder doelsaldo, zelfs het aantal goals van Ajax vóór is groter.....dus ja, dan vraag ik me af ligt het echt aan een spits die veel scoort?. Die anderen staan met hun veelscorende spitsen nog altijd achter ons.

Beter nog.... PSV, dat al 60 keer scoorde (vaak ook omdat de tegenstanders hget ze ook niet geweldig moeilijk maakte à la NAC zaterdagavond), dat heeft net als Ajax een veelvoud aan scorende mensen, ten minste niet echt een superspits die er dik bovenuit steekt à la Pellè of Bony.
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, zondag 23 december 2012 19:22
Reactie op Wayout, zondag 23 december 2012 18:50
Je hebt een punt maar in die wedstrijden hebben we ook veel kansen laten liggen. Maar van de 7 wedstrijden die we gelijk spelen hadden we minimaal 3 kunnen winnen, door kansen. dat zijn 6 punten meer. Al je er eentje meer scoort is het genoeg, maar het klopt we hebben ook veel laten liggen door een belabberde inzet.
Prima om het zo te bekijken, maar dan had psv bijv. ook veel meer punten gehaald. En die hebben op papier een betere voorhoede. We hebben nu een voorhoede bestaande uit iemand die op 90% zit (woorden van De Boer), een echte 'nummer 10' en een jongen van 18 jaar. Dan kan het een keer gebeuren dat je geen doelpunt maakt. Na de winterstop verwacht ik een 100% Boerrigter, een sterke Hoessen, Babel en hopelijk Siggie, en Fischer zal zich na de winterstop ook verder ontwikkelen. Ik hoop gewoon (en verwacht dat ook) dat de leiding rustig blijft en vertrouwen houdt in haar spelers. Gezien het spelbeeld in de eerste helft heb ik er vertrouwen in dat Ajax er weer met de titel vandoor kan gaan.
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, zondag 23 december 2012 19:21
Reactie op ELPISTOLERO, zondag 23 december 2012 17:02
Fischer was zijn wapenvergunning vergeten.
Fischer heeft zelfde probleem als Zlatan 10jaar terug.
Fischer is geen fan van intikkertjes maar scoort veel liever geweldige goals, alles wilt hij te mooi doen.

Ik ben echt wel een fan van Fischer hoor mar hij moet dat toch afleren.
Avatar van Wayout
Door Wayout, zondag 23 december 2012 18:50
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 17:37
Hmm... Als je de gelijke spelen analyseert dan zie je ook dat we bij 5 van de 7 gelijke spelen uiteindelijk gelijkspelen nadat we eerst op voorsprong stonden....waarmee aangegeven wordt dat scoren niet eens zozeer het probleem was (dus ook niet zo zeer een spitsenprobleem), maar eerder dat we het te gemakkelijk achterin weggaven in die wedstrijden....... En ook vaak dacht ik nog in de laatste 15 tot 10 minuten voor tijd.
Je hebt een punt maar in die wedstrijden hebben we ook veel kansen laten liggen. Maar van de 7 wedstrijden die we gelijk spelen hadden we minimaal 3 kunnen winnen, door kansen. dat zijn 6 punten meer. Al je er eentje meer scoort is het genoeg, maar het klopt we hebben ook veel laten liggen door een belabberde inzet.
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, zondag 23 december 2012 18:19
Normaal vind ik die korte corners ook maar klote maar vandaag moet je er toch wel begrip voor hebben met die reuzen bij utrecht achterin..
Avatar van Ajaxaddicted
Door Ajaxaddicted, zondag 23 december 2012 18:17
Een goeie afmakende spits en een goede leider in de verdediging. Sigi komt terug en hoessen vertrouwen geven. Waarom speelt frankie niet met hoessen? Heel dom!!!! De laatste wedstrijden hebben we met hoessen gespeeld en allen gewonnen.

Daarnaast moet Frank zich al eerder hebben kwaad gemaakt om de lakse houding van de voorhoede. Ze schieten allemaal te weinig of niet. En al die korte kutcorners. Diverse doelpunten zijn gevallen uit goeie corners...met de kop!

Frank moet zich eens aan één team vasthouden...eigenwijze...
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, zondag 23 december 2012 18:10
Reactie op Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:37
Hoesen is juist een goed aanspeel punt. Waardoor eriksen de jong en Schone (middenveld dus) beter aan voetballen toe komt. Hoesen is ook een echte afmaker. En met boerigter en fischer op de vleugels die af en toe naar binnen komen en af en toe voorzetten kunnen geven heb je veel scorend vermogen. De Jong gewoon op middenveld laten en met eriksne beetje achter de spits.
Als jij denkt dat dat zijn kwaliteiten zijn dan gaat hij je nog erg teleurstellen..
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:40
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 17:37
Hmm... Als je de gelijke spelen analyseert dan zie je ook dat we bij 5 van de 7 gelijke spelen uiteindelijk gelijkspelen nadat we eerst op voorsprong stonden....waarmee aangegeven wordt dat scoren niet eens zozeer het probleem was (dus ook niet zo zeer een spitsenprobleem), maar eerder dat we het te gemakkelijk achterin weggaven in die wedstrijden....... En ook vaak dacht ik nog in de laatste 15 tot 10 minuten voor tijd.
Je moet meer scoren dan de tegenstander om te winnen. Dus om hiervan de verdediging de schuld te geven gaat ver. Je moet eigenlijk al als spits gaan verdedigen. Oftewel druk zetten. Dat werd in die wedstrijd te weinig gedaan, met zijn allen druk zetten.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 17:37
Reactie op Wayout, zondag 23 december 2012 16:08
Als je de eerste seizoenshelft goed analyseert missen we wel een veel scorende spits. We hebben 42 doelpunten gescoord. Dat is de tweede meest scorende ploeg na p=v, die er 60 hebben. In de topscorerslijst zitten er bij de eerste 7 geen Ajacieden bij. De nummers 7 van de topscorerslijst hebben 8 doelpunten gemaakt. Dat betekent dat we wel veel spelers hebben, die gescoord hebben, maar geen echte topscorer erbij hebben. Als we er eentje bij hadden die er zo 15 tot 20 inschiet hadden we bovenaan gestaan. Dan hadden we er in ieder geval heel wat gelijke spelen , 7 maar liefst ,winnend afgesloten
Hmm...
Als je de gelijke spelen analyseert dan zie je ook dat we bij 5 van de 7 gelijke spelen uiteindelijk gelijkspelen nadat we eerst op voorsprong stonden....waarmee aangegeven wordt dat scoren niet eens zozeer het probleem was (dus ook niet zo zeer een spitsenprobleem), maar eerder dat we het te gemakkelijk achterin weggaven in die wedstrijden.......
En ook vaak dacht ik nog in de laatste 15 tot 10 minuten voor tijd.
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:37
Reactie op MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:18
Ik denk dat jij en ook Frank een heel verkeerd beeld van Danny heeft, Danny is een counterspits die ruimte nodig heeft..
Hoesen is juist een goed aanspeel punt. Waardoor eriksen de jong en Schone (middenveld dus) beter aan voetballen toe komt. Hoesen is ook een echte afmaker. En met boerigter en fischer op de vleugels die af en toe naar binnen komen en af en toe voorzetten kunnen geven heb je veel scorend vermogen. De Jong gewoon op middenveld laten en met eriksne beetje achter de spits.
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:33
Reactie op MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:20
Sigi?
Man van glas? Nee doe mij Hoesen maar. En anders de spits van heracles ophalen! Scoorde er weer 2 dit weekend!
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:20
Reactie op Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:13
EENS! Is altijd wel fijn als je een speler (spits dus) in je team hebt die vecht met andere topscorers.
Sigi?
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:18
Reactie op Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:10
Hoesen is een afmaker, zette je hoesen in de spits die maakt die goals wel. Want dit waren allen spitsenkansen! Hoesen is een echt spits dus had je geheid een paar spitsengoals!
Ik denk dat jij en ook Frank een heel verkeerd beeld van Danny heeft, Danny is een counterspits die ruimte nodig heeft..
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:13
Reactie op Wayout, zondag 23 december 2012 16:08
Als je de eerste seizoenshelft goed analyseert missen we wel een veel scorende spits. We hebben 42 doelpunten gescoord. Dat is de tweede meest scorende ploeg na p=v, die er 60 hebben. In de topscorerslijst zitten er bij de eerste 7 geen Ajacieden bij. De nummers 7 van de topscorerslijst hebben 8 doelpunten gemaakt. Dat betekent dat we wel veel spelers hebben, die gescoord hebben, maar geen echte topscorer erbij hebben. Als we er eentje bij hadden die er zo 15 tot 20 inschiet hadden we bovenaan gestaan. Dan hadden we er in ieder geval heel wat gelijke spelen , 7 maar liefst ,winnend afgesloten
EENS! Is altijd wel fijn als je een speler (spits dus) in je team hebt die vecht met andere topscorers.
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 17:10
Hoesen is een afmaker, zette je hoesen in de spits die maakt die goals wel. Want dit waren allen spitsenkansen! Hoesen is een echt spits dus had je geheid een paar spitsengoals!
Avatar van ELPISTOLERO
Door ELPISTOLERO, zondag 23 december 2012 17:02
Fischer was zijn wapenvergunning vergeten.
Avatar van Wayout
Door Wayout, zondag 23 december 2012 16:53
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 16:14
Dat zou zomaar kunnen, dat geef ik gelijk toe. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn....Als je een spits hebt die er veel in het mandje legt betekent het ook tegelijk hoe afhankelijk je misschien van die ene spits bent èn dan is het ook weer lekker als je weet dat je een hele rits aan spelers hebt die ook scorend vermogen met zich meebrengen. Immers heeft je topspits eens een dag niet zijn vorm zou het dus dan ook zomaar kunnen betkenen dat je alleen al daarom tegen puntverlies aanloopt.... Heb je bij je andere spelers ook scorend vermogen dan maakt het uiteindelijk niet uit wie of scoort, mar dat er gescoord wordt... Vorig jaar werd Siem dacht ik topscorer met slechts 13 goals. En toch werden we kampioen. Dus het hoeft helemaal niet beslissend te zijn om een veelscorende spits te hebben.....
Okay, maar als we een veel scorende spits hebben, hoeven we nog niet helemaal afhankelijk van hem te zijn, want die andere scorende spelers lopen ook nog rond, toch? Okay behalve diegene die vervangen wordt door die veelscorende spits.
Avatar van Daantje Makkes
Door Daantje Makkes, zondag 23 december 2012 16:18
Dan zet je Boerrigter op links en Fischer op rechts.. Hoesen bijvoorbeeld in de spits ten koste van Poulsen terwijl hij wel een goede wedstrijd speelde. Er had meer in de wedstrijd gezeten maar het slordig afronden deed ons zwaar de das om. Volgende keer beter met de kansen omgaan
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 16:14
Reactie op Wayout, zondag 23 december 2012 16:08
Als je de eerste seizoenshelft goed analyseert missen we wel een veel scorende spits. We hebben 42 doelpunten gescoord. Dat is de tweede meest scorende ploeg na p=v, die er 60 hebben. In de topscorerslijst zitten er bij de eerste 7 geen Ajacieden bij. De nummers 7 van de topscorerslijst hebben 8 doelpunten gemaakt. Dat betekent dat we wel veel spelers hebben, die gescoord hebben, maar geen echte topscorer erbij hebben. Als we er eentje bij hadden die er zo 15 tot 20 inschiet hadden we bovenaan gestaan. Dan hadden we er in ieder geval heel wat gelijke spelen , 7 maar liefst ,winnend afgesloten
Dat zou zomaar kunnen, dat geef ik gelijk toe. Maar het hoeft natuurlijk helemaal niet zo te zijn....Als je een spits hebt die er veel in het mandje legt betekent het ook tegelijk hoe afhankelijk je misschien van die ene spits bent èn dan is het ook weer lekker als je weet dat je een hele rits aan spelers hebt die ook scorend vermogen met zich meebrengen. Immers heeft je topspits eens een dag niet zijn vorm zou het dus dan ook zomaar kunnen betkenen dat je alleen al daarom tegen puntverlies aanloopt....
Heb je bij je andere spelers ook scorend vermogen dan maakt het uiteindelijk niet uit wie of scoort, mar dat er gescoord wordt...

Vorig jaar werd Siem dacht ik topscorer met slechts 13 goals. En toch werden we kampioen. Dus het hoeft helemaal niet beslissend te zijn om een veelscorende spits te hebben.....
Avatar van Wayout
Door Wayout, zondag 23 december 2012 16:08
Als je de eerste seizoenshelft goed analyseert missen we wel een veel scorende spits. We hebben 42 doelpunten gescoord. Dat is de tweede meest scorende ploeg na p=v, die er 60 hebben. In de topscorerslijst zitten er bij de eerste 7 geen Ajacieden bij. De nummers 7 van de topscorerslijst hebben 8 doelpunten gemaakt. Dat betekent dat we wel veel spelers hebben, die gescoord hebben, maar geen echte topscorer erbij hebben. Als we er eentje bij hadden die er zo 15 tot 20 inschiet hadden we bovenaan gestaan. Dan hadden we er in ieder geval heel wat gelijke spelen , 7 maar liefst ,winnend afgesloten
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 16:01
Reactie op BigDaddy84, zondag 23 december 2012 15:36
Ik blijf het grappig vinden dat er 1 keer niet wordt gescoord en fans meteen schreeuwen om een echte topscoorder. Heren, vorig jaar hadden we die ook niet en het jaar daarvoor ook niet. Toch werden we kampioen! Daar komt bij dat we met een aanval van Overmars, Finidi en Kluivert met daarachter Litmanen ook weleens een wedstrijd niet scoorden. Moesten we toen ook meteen een spits kopen? Lekker joh, al die opportunistische reacties!
Helemaal mee eens.
Avatar van Visie14
Door Visie14, zondag 23 december 2012 15:56
Reactie op BigDaddy84, zondag 23 december 2012 15:36
Ik blijf het grappig vinden dat er 1 keer niet wordt gescoord en fans meteen schreeuwen om een echte topscoorder. Heren, vorig jaar hadden we die ook niet en het jaar daarvoor ook niet. Toch werden we kampioen! Daar komt bij dat we met een aanval van Overmars, Finidi en Kluivert met daarachter Litmanen ook weleens een wedstrijd niet scoorden. Moesten we toen ook meteen een spits kopen? Lekker joh, al die opportunistische reacties!
Helemaal mee eens. Daarbij, de prijzen worden pas na 34 wedstrijden verdeeld. Dat zouden wij na de twee laatste seizoenen toch het beste moeten weten!
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:42
Reactie op Mrger, zondag 23 december 2012 15:31
Reactie van Boerigter: "Je moet in een split second beslissen wat je gaat doen. De ene keer is het beter dat je zelf schiet, de andere keer kun je beter afleggen. We hebben vandaag te vaak de verkeerde keuze gemaakt", besloot Boerrigter tegenover Eredivisie Live. Volgens mij maakt hij 9 van de 10 keer verkeerde keuzes.
Het ergste is nog, dat ie het dus weet èn dan toch maar gedurende de wedstrijd blijft doorgaan en niet even wat slimmer nadenkt om het eens anders te gaan spelen.
Zijn directe tegenstander kon al bijna voorspellen wat ie ging doen....dan maak je het je tegenstander wel een stuk makkelijker om je te verdedigen.

Het valt me trouwens al veel vaker op, dat er niemand binnen de lijnen loopt, die door heeft dat het niet loopt op de afgesproken manier en dan het in zich heeft om de boel zodanig aasn te sturen dat het over eenj andere boeg gegooid wordt..... noem het geen echte leider. En nogmaals, dat hoeft heus niet altijd de aanvoerder te zijn...... we ontberen hoe dan ook een persoonlijkheid binnen de lijnen, iemand waarna geluisterd wordt. Iedereen doet maar wat heb ik wel eens het gevoel. En dan is er wel eens kritiek op het feit dat De Boer Siem de Jong aanvoerder heeft gemaakt, maar om eerlijk te zijn, geen enkele speler zou op basis van natuurlijke leiderschap aanvoerder behoren te zijn.....want we hebben gewoon geen natuurlijke leider binnen het team.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 15:36
Reactie op Mrger, zondag 23 december 2012 15:31
Reactie van Boerigter: "Je moet in een split second beslissen wat je gaat doen. De ene keer is het beter dat je zelf schiet, de andere keer kun je beter afleggen. We hebben vandaag te vaak de verkeerde keuze gemaakt", besloot Boerrigter tegenover Eredivisie Live. Volgens mij maakt hij 9 van de 10 keer verkeerde keuzes.
Net zoals Fischer en De Jong. De hele voorhoede was bagger en verantwoordelijk voor het puntverlies.
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, zondag 23 december 2012 15:36
Ik blijf het grappig vinden dat er 1 keer niet wordt gescoord en fans meteen schreeuwen om een echte topscoorder. Heren, vorig jaar hadden we die ook niet en het jaar daarvoor ook niet. Toch werden we kampioen! Daar komt bij dat we met een aanval van Overmars, Finidi en Kluivert met daarachter Litmanen ook weleens een wedstrijd niet scoorden. Moesten we toen ook meteen een spits kopen? Lekker joh, al die opportunistische reacties!
Avatar van Wayout
Door Wayout, zondag 23 december 2012 15:35
Huh? We moesten gewoon spelen tegen grunn hoor. Of wou jij net als Advocaat en mc Laren een tweede elftal sturen? Juist heel goed dat de Boer ook in grunn voor de winst ging, waar hij overigens wel een paar speler rust gaf maar niet met een heel 2de elftal speelde. Heeft zowizo tot gevolg dat wij nog op 3(!) fronten meedoen!!! En ook belangrijk Frank doet niet aan competitie vervalsing w.b de knvb beker en EL
Avatar van Mrger
Door Mrger, zondag 23 december 2012 15:31
Reactie van Boerigter:

"Je moet in een split second beslissen wat je gaat doen. De ene keer is het beter dat je zelf schiet, de andere keer kun je beter afleggen. We hebben vandaag te vaak de verkeerde keuze gemaakt", besloot Boerrigter tegenover Eredivisie Live.

Volgens mij maakt hij 9 van de 10 keer verkeerde keuzes.
Avatar van Georginho
Door Georginho, zondag 23 december 2012 15:28
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:13
Welke wedstrijd kijk jij? het staat bij mij op tv nog 0-0! ;-)
hahah jep 0-0, we missen een pure afmaker. zo zonde dit volgende wedstrijd tegen de kakkies het gewoon dan laten zien 4-0 5-0 ofzo.
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 23 december 2012 15:28
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:21
Ja zo reageerde ik dus ook en nu word ik dus blijkbaar voor pelle uitgemaakt. Of is dat tegenwoordig iets nieuws... kristallen bol tv?
Aah ik denk dat ik nu snap wat hij bedoelt.
:"misschien eens een echte spits kopen frank? kijk naar de kakkies heb er al een paar inleggen"
Hij bedoelt dat Feyenoord Pelle heeft gehaald, en dat hij en echte spits is + hij scoort...
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:26
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:10
Alles gaat goed totaan de voorhoede maar zonder "echte"spits scoor je gewoon veel minder. Met dit geweldig spelende Ajax is het gewoon een prachtige kerstboom zonder piek!
En desondanks, zonder die echte spits, hadden we 'gewoon' 0-3 zeker en misschien wel 0-5 voor moeten staan, gezien de kansen. En dan had het wel hebben van ene spits een echte spits misschien 2 goals verschil gemaakt tov het totaal.....maar je had gewoon moeten scoren zo goed en zo groot waren de kansen, zelfs voor een niet-spits eigenlijk niet te missen.....

En doen ze gewoon waarvoor ze opgesteld worden, hadden we hier niet met zn allen gediscussieerd over een spits dit en dat....

Dan was het hossanna De Jong geweest en hoe geweldig alweer Fischer speelde en dat we helemaal niets nodig zouden hebben in de winterstop....want zo opportuun is het wel altijd!.

En wbt Hoesen. Dat De Boer voorzichtig is met hem begrijp ik wel. Ook De Boer heeft zich vorig seizoen wel degelijk, zoals een goede coach betaamt, aangetrokken met al die blessures van toen. Tuurlijk neemt die geen extra risiko's...
Hoesen heeft namelijk naast zijn normale trainingsuren ook een extra programma om hem sterker te maken. Dan heb je al gauw dat als je hem ook nog volledige wedstrijden laat spelen dat overbelasting op de loer ligt emt daarop de reaktie dat er makkelijk blessures ontstaan. Wat dat betreft volg ik volledig de gedachtegang van Frank. Het was ook eigenlijk pas de bedoeling om Hoesen nà de winterstop te brengen op het moment dat zijn extra trainingsprogramma er ook op zou zitten..... dat ie nu al eeder gebracht werd heeft ook te maken met de blessure van Babel en eerder al Sigthorsson natuurlijk.
Avatar van KevinR34
Door KevinR34, zondag 23 december 2012 15:23
Helenius en Van Dijk halen in de winterstop
Avatar van omisom
Door omisom, zondag 23 december 2012 15:21
Ik geef een compliment aan Jan Wouters die het tactisch goed gedaan heeft de 2e helft daar zag je duidelijk dat ze anders gingen spelen met die Duplan erbij, en wij wij bleven maar doorborduren zoals in de 1e helft.
Misschien is het toch beter om naar een scorende spits te gaan zoeken, die kunnen we zeker gebruiken.
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:21
Reactie op Sammeister, zondag 23 december 2012 15:19
Huh? Volgens voetbalzone staat het gewoon 0-0
Ja zo reageerde ik dus ook en nu word ik dus blijkbaar voor pelle uitgemaakt. Of is dat tegenwoordig iets nieuws... kristallen bol tv?
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, zondag 23 december 2012 15:20
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 15:05
Misschien had je dan je kroonprins De Jong eerder moeten wisselen voor Hoesen.
Fuck, die man speelde vandaag echt weer shit.
Ja Boer wisselde hem tegen Groningen maar vandaag was hij echt rijp voor een wissel...
Avatar van ObjectoJood
Door ObjectoJood, zondag 23 december 2012 15:20
Is dat Frank z'n schuld dan? Snap jij wel hoe t werkt of niet?

De knsb bepaald wanneer er gevoetbald wordt, niet de trainers
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:19
Reactie op mano41, zondag 23 december 2012 15:17
dat blijkt pelle
Hey we gaan niet schelden hier he?
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 23 december 2012 15:19
Reactie op mano41, zondag 23 december 2012 15:17
dat blijkt pelle
Huh? Volgens voetbalzone staat het gewoon 0-0
Avatar van mano41
Door mano41, zondag 23 december 2012 15:17
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:16
waarschijnlijk wel.
dat blijkt pelle
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:16
Reactie op mano41, zondag 23 december 2012 15:14
ben je nou zo dom?
waarschijnlijk wel.
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 23 december 2012 15:15
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 15:05
Misschien had je dan je kroonprins De Jong eerder moeten wisselen voor Hoesen.
Had niet echt zo´n verschil gemaakt denk ik. De Jong speelde onder zijn niveau, erg slordig, met passes, controle en afronding. Maar Hoesen had denk ik niet het verschil gemaakt.
Avatar van mano41
Door mano41, zondag 23 december 2012 15:14
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:13
Welke wedstrijd kijk jij? het staat bij mij op tv nog 0-0! ;-)
ben je nou zo dom?
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 23 december 2012 15:14
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:10
Alles gaat goed totaan de voorhoede maar zonder "echte"spits scoor je gewoon veel minder. Met dit geweldig spelende Ajax is het gewoon een prachtige kerstboom zonder piek!
Precies, Ajax heeft gewoon een klinische afmaker nodig.
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 23 december 2012 15:13
Dit is echt een domme reactie.
Ajax was de eerste helft gewoon heel goed, maar slordig met kansen. Als je tientallen kansen mist, en de rust ingaat met 0-0, kom je zoiezo anders uit de kleedkamer. Dan heb je ook nog een team die je niet meer laat voetballen, ja, dan is het moeilijk om te scoren.

We hebben gelijkgespeeld omdat we niet hadden gescoord in de eerste helft, punt uit. Frank had echt wel spelers uit de basis gezet als hij ziet dat ze niet fit genoeg zijn.
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:13
Reactie op mano41, zondag 23 december 2012 15:11
misschien eens een echte spits kopen frank? kijk naar de kakkies heb er al een paar inleggen
Welke wedstrijd kijk jij? het staat bij mij op tv nog 0-0! ;-)
Avatar van mano41
Door mano41, zondag 23 december 2012 15:11
misschien eens een echte spits kopen frank? kijk naar de kakkies heb er al een paar inleggen
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:10
Alles gaat goed totaan de voorhoede maar zonder "echte"spits scoor je gewoon veel minder. Met dit geweldig spelende Ajax is het gewoon een prachtige kerstboom zonder piek!
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 15:05
Misschien had je dan je kroonprins De Jong eerder moeten wisselen voor Hoesen.
Avatar van OnkelXXX
Door OnkelXXX, zondag 23 december 2012 15:02
Terecht Frank! Wij ook!
altianet.com