Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

Inefficiënt Ajax niet langs Utrecht

Inefficiënt Ajax niet langs Utrecht

ONNODIG - Ajax is er zondagmiddag niet in geslaagd om te winnen van FC Utrecht. In de Galgenwaard was de ploeg van Frank de Boer de betere, maar wist men niet te scoren. De wedstrijd eindigde zoals hij begon: 0-0.

Samenvatting:

Ajax begon goed aan de wedstrijd. In de openingsfase combineerde de ploeg van Frank de Boer er op los, wat direct resulteerde in de nodige kansen. Een afstandsschot van Siem de Jong zeilde na vier minuten spelen over. Kort daarna brak De Jong door na een goede steekbal, maar de inzet van de spits ging naast. In de tiende minuut werd een inzet van Derk Boerrigter geblokt, waarna een schot van Viktor Fischer het doel miste. In de zeventiende minuut brak Boerrigter door en kon hij alleen op doelman Robbin Ruiter af. De inzet van de aanvaller werd echter simpel gestopt.
Een minuut later kreeg De Jong een goede kopkans, maar de inzet ging ruim naast.

In de twintigste minuut kreeg FC Utrecht zijn eerste kans. Een vrije trap van Adam Sarota werd goed gepareerd door Kenneth Vermeer, waarna Utrecht een reeks corners kreeg. Geen van de hoekschoppen werd echter gevaarlijk. Ajax nam vervolgens weer het initiatief tegen de pover spelende Domstedelingen. In de 22ste minuut brak Lasse Schöne door, na een prachtige pass van Fischer, maar Schöne weigerde af te ronden. De Deen probeerde af te spelen op Boerrigter, maar de pass mislukte, waardoor de kans verging. Kort daarna brak De Jong door namens Ajax, maar ook de aanvoerder faalde oog in oog met Ruiter. Laatst genoemde kon de inzet simpel stoppen. Vlak voor de rust raakte Boerrigter nog de lat met een afstandsschot en stuitte ook de doorgebroken Fischer op Ruiter. Doelpunten vielen er niet meer.

In een minder boeiende tweede helft waren de ploegen meer aan elkaar gewaagd. Edoeard Duplan kwam bij Utrecht in de ploeg voor Leon de Kogel, wat voor meer dreiging zorgde van de thuisploeg. Schoten van Anouar Kali en Duplan betekenden twee wapenfeiten voor Utrecht, maar Vermeer parreerde telkens correct. Aan de andere kant van het veld kwam Ajax niet verder dan een geblokte inzet van Fischer en een kopbal van Toby Alderweireld die over zeilde. Verder barstte het in de tweede helft van het balverlies van beide kanten, waardoor de wedstrijd zeer traag liep. Jacob Mulenga was in de slotfase nog dichtbij de 1-0, maar de spits faalde oog in oog met Vermeer. Zodoende eindigde de wedstrijd in 0-0.

Opstelling FC Utrecht: Ruiter; Van der Maarel, Van der Hoorn, Wuytens, Bulthuis; Sarota, Kali, Oar; Zullo, Mulenga, De Kogel (45' Duplan).

Opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; Poulsen, Schöne, Eriksen; Boerrigter, De Jong, Fischer (80' Hoesen).

Wissels Ajax: Cillessen, Enoh, Andersen, Hoesen, Koppers, Veltman, Denswil.

Doelpunten:
-

Bijzonderheden:
90' Rode kaart voor Bulthuis

Tags

Man of the match

FC Utrecht - Ajax

1.

7.6

2.

7.1

3.

7.0

4. Niklas Moisander

6.7

5.

6.5

6. Lasse Schöne

6.3

7.

6.1

8. Ricardo van Rhijn

6.0

9. (80)

5.7

10.

5.3

11. Viktor Fischer

5.2

12.

5.1


Scheidsrechter:


Teamrapport:

Mentaliteit

5.7

Taktiek

5.9

Techniek

5.9

Concentratie

5.3

Snelheid

5.5


Stafraport:

Frank de Boer

5.8


Publiek:

Ajax-publiek

6.8

112 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Mascotte met GoPro bij Ajax - PSVAlle goals van Milik voor Ajax'Er zat iets goeds in de vis'Cruijff verspreekt zich bij Edwin EversDoelpunten Urk - Ajax (0-4)Heerlijke compilatie Ødegaard
Avatar van alibabba
Door alibabba, maandag 24 december 2012 12:55
Het was echt een wonder dat Ajax gisteren niet won...ze speelde de 1e helft zeer aangenaam en ik voelde me trots..waar ik me wel groen en geel aan ergerde was het gebrek aan scherpte...kom op zeg...je hebt het zo voor het grijpen en dan ga je zo met de kansen om...met name Fischer gaat veel te slordig om met de mogelijkheden die er liggen...daarbij vind ik Boerrigter veel gevaarlijker als ie vanaf links speelt...een wissel van Fischer tov Andersen was zeker het proberen waard geweest waardoor Boerrigter vanaf links had kunnen spelen en Andersen vanaf rechts..

Het slordige wat ook te zien was in Groningen was nu dus ook te zien in de afwerking en dat is uiterst zonde...3 puntjes achter nu maar in principe zijn het er 4 met dat doelsaldo van psv...Twente heeft het makkelijkste programma voor de boeg met 9 thuiswedstrijden...Ajax en psv hebben thuis een makkelijk programma met uitzondering van psv - Ajax en Ajax - Feyenoord...Ajax nog naar oa Vitesse, RKC, Twente, AZ, psv, NAC en Groningen en psv naar oa Heracles, Vitesse, Feyenoord, Heerenveen, Roda, AZ en Twente..

Nog niets van te zeggen dus maar Ajax zal sowieso wat scherper moeten zijn voor de goal om de 3e titel op rij op te eisen!!
Avatar van ajax1981
Door ajax1981, maandag 24 december 2012 11:38
Reactie op AFCA19, zondag 23 december 2012 21:53
Het is ook nooit goed, Fischer een ego tripper en Eriksen een slappeling. Vandaag was het spel gewoon goed en had het 0-5 moeten staan. Maar deze wedstrijd speel je nou eenmaal een keet in het seizoen. Paar seizoenen terug ook tegen Sparta thuis.
Ik had die wedstrijd tegen Sparta ook nog op mijn netvlies.

Het spel van gisteren was gewoon goed verzorgd, en als je deze wedstrijd met 0-4 had gewonnen had niemand er iets van gezegd,
Avatar van Misc1990
Door Misc1990, maandag 24 december 2012 01:21
Nou mensen, toen ajax dit seizoen eerder gelijk speelde tegen teams maakte ik me nog wel zorgen, maar na het gelijke spel vandaag valt dat nog enigzins mee. Die 3 punten had ik natuurlijk al te graag mee naar Amsterdam zien gaan, maar je kan ook een keer met de term 'pech' te maken hebben, zo een wedstrijd is er altijd wel. Wat wel zo is, is dat Ajax de laatste paar wedstrijden goed en dominant speelt en bijna niks weggeeft en dat gaat ook steeds beter.

Ik vind dat ze ook het beste spelletje spelen. Twente en PSV schijten 7 kleuren stront als ze naar de ArenA komen. Feyenoord had thuis 'strontgeluk' zoals vandaag. En Vitesse strafte ons gewoon af, we gaven niet eens zoveel weg maar toch.

Ik denk als we zo doorgaan als de laatste weken dat we zeker goede papieren hebben om kampioen te worden. Twente en PSV zijn koopclubs en dat houd ook een keertje op als dat geen succes heeft zoals de laatse 2 jaar.. en Vitesse is daarin nog erger maar die zijn veel te afhankelijk van 1 of 2 spelers en kunnen ook nooit wennen of in de jeugd al aan een speelsysteem werken als ze alles van vreemde clubs opkopen. Feyenoord is wel zo het uithangbord van (de eigen jeugd de kans geven) aan het uithangen maar dat is noodgedwongen. Toen ze nog cash hadden kwamen ook weet ik veel wat voor een spelers. Ze hebben nu wel een goede lichting van 1994 daar kan je niet omheen naturlijk. Maar Ajax heeft een veel duidelijkere visie, en bij Ajax kent iedereen het systeem en dat zie je steeds duidelijker terug. Ook is het bij Ajax zo dat als er iemand vervangen moet worden er een jeugd speler er direct kan staan omdat die het systeem gewend is.

Dus ik denk dat Ajax op korte en lange termijn de beste zal zijn!
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 23 december 2012 23:07
Reactie op Sammeister, zondag 23 december 2012 14:17
We zitten op Ajaxshowtime, niet filosofie.nl
"Never change a winning team" is domme Britse filosofie, die door velen blijkbaar veel te serieus genomen wordt.

Je moet kritisch naar jezelf kijken, om op je best weer voor de dag te komen de volgende keer. Stilstand is relatieve achteruitgang.

Juist wel, anders blijft het niet winnen. Waarom pas wisselen als de schade al geleden is?
Avatar van AFCA19
Door AFCA19, zondag 23 december 2012 21:53
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 20:25
Fischer ja, maar van het zelfde laken een pak was het met Boerrigter hè.... ook net zo ego-tripper vandaag als Fischer. Altijd de moeilijkste oplossing zoeken ipv de makkelijkste manier....
Het is ook nooit goed, Fischer een ego tripper en Eriksen een slappeling. Vandaag was het spel gewoon goed en had het 0-5 moeten staan. Maar deze wedstrijd speel je nou eenmaal een keet in het seizoen. Paar seizoenen terug ook tegen Sparta thuis.
Avatar van SamAFCA10
Door SamAFCA10, zondag 23 december 2012 21:52
Reactie op Van Reenen, zondag 23 december 2012 21:49
Dit is niet te filmen zoveel kansen als Ajax heeft gehad en mijns inziens moet de KNVB deze wedstrijd maar eens nader onderzoeken c.q. laten onderzoeken. Dit kan weleens te maken hebben met match fixing en wellicht zijn enkele spelers wel een paar ton, zwart, rijker geworden. Zelfs mijn neefje van 17 jaar had er wel 1 of 2 ingelegd van alle kansen die Ajax gekregen heeft. Dit stinkt wel heel erg naar match fixing, ondanks wat Frank ervan vindt. Daarnaast denken de spelers misschien, ach 3 punten acherop, waar gaat dit eigenlijk over. Dit trekken we na de winterstop wel weer recht.
Haha wat een idioot ben jij, of maak je een grapje :)
Avatar van Van Reenen
Door Van Reenen, zondag 23 december 2012 21:49
Dit is niet te filmen zoveel kansen als Ajax heeft gehad en mijns inziens moet de KNVB deze wedstrijd maar eens nader onderzoeken c.q. laten onderzoeken. Dit kan weleens te maken hebben met match fixing en wellicht zijn enkele spelers wel een paar ton, zwart, rijker geworden. Zelfs mijn neefje van 17 jaar had er wel 1 of 2 ingelegd van alle kansen die Ajax gekregen heeft.
Dit stinkt wel heel erg naar match fixing, ondanks wat Frank ervan vindt.
Daarnaast denken de spelers misschien, ach 3 punten acherop, waar gaat dit eigenlijk over. Dit trekken we na de winterstop wel weer recht.
Avatar van Boer Gijs
Door Boer Gijs, zondag 23 december 2012 20:52
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 20:21
Ik kan je helemaal volgen in je verhaal. Maar één ding is ook niet geheel onbelangrijk, ja zelfs niet als je zo goed speelt als bijvoorbeeld vandaag de eerste helft en dat is: geluk. De bal moet ook net een keer goed vallen. Als je dan ziet dat bij Feyenoord, dat toch echt minder speelt, dan net weer wel de bal goed valt. Als je dan bij PSV eigenlijk bij alle 3 de eerste goals ziet dat ook daar geluk wel wat meezat...tsjah. Soms is dus zelfs goed voetballen alleen niet goed genoeg en heb je het ook even nodig dat het meezit. Dat je niet je evenwicht verliest, dat de bal niet onder je blijft hangen, dat niet nog net (met meer geluk dan wijsheid) een verdediger nog net een teentje tegen een bal krijgt en ga zo maar door..... Kijk had een Bulthuis vandaag net zo als een Looms gisteren bij NAC een assist gegeven bij de 0-1 van Lens....dan hadden we, weet ik zeker vandaag heel anders gesproken over de prestatie van Ajax, want dan was het dikwaarschijnlijk erop en erover geweest vandaag....... Het moet dan ook net wat meezitten. Dus niet altijd valt alles af te dwingen......
Helemaal mee eens dat het mee moet zitten. Dat heeft denk ik ook nog te maken met het verschil in tegenstand (ik sla Utecht wat hoger aan dan Nac en Groningen).

In elk geval, we zijn het erover eens dat je ook geluk moet hebben. Toch denk ik dat de staf van Ajax er echt wel op hamert om overtuigender te worden in het slot van een aanval. Het spel is al flink verbeterd. En De Boer kennende wil hij het afronden ook verbeteren.

Nu ik er zo over nadenk, we missen natuurlijk nog steeds Siggy (of een andere scorende spits) die 1) de aandacht afleidt van spelers met wat minder scorend vermogen en die 2) de aandacht vraagt van een verdediging, zodat andere spelers net wat meer ruimte/tijd krijgen.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 20:25
Reactie op Jeffrey15031, zondag 23 december 2012 19:31
Wat heb ik me geërgerd aan Fisher. Denkt al die er is dat egootje! Kan leuk voetballen,maar is er nog lang niet. Wel genoten van Poulsen, hoeveel rust hij brengt in het team. Zoals hij vandaag speelt, kan hij nog heel belangrijk zijn voor Ajax.
Fischer ja, maar van het zelfde laken een pak was het met Boerrigter hè.... ook net zo ego-tripper vandaag als Fischer. Altijd de moeilijkste oplossing zoeken ipv de makkelijkste manier....
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 20:21
Reactie op Boer Gijs, zondag 23 december 2012 19:41
Tuurlijk is het vervelend dat je het niet afmaakt. Maar het voetbal is nu in elk geval een stuk beter dan aan het begin van het seizoen. Dat had ik eerlijk gezegd niet zo verwacht. Het stond tegen Groningen als tegen Utrecht goed met Poulsen en Schone op het middenveld. Waarbij Moisander en Poulsen soms van linie wisselen. De nochalante manier van met kansen omgaan is natuurlijk ook een probleempje. Daarbij moet je niet zeggen: "9 van de 10 win je dit soorten wedstrijden, maar "als je niet scoort win je 0 van de 10 keer". Wat dat betreft moet het echt 10 doelgerichter. Het is namelijk niet de 1e keer dat er zoveel kansen verprutst worden. Bij Roda uit en tegen Psv thuis, hetzelfde verhaal. En tegen groningen voor de beker hadden er ook nog 3 bij gemogen. Dus een scorende spits en meer pit voor het doel, graag!. Maar toch, ik geniet van het combinatiespel van dit Ajax. Tegenstanders komen er gewoon niet aan te pas. Heel knap. Allemaal te danken aan Frank de Boer volgens mij. Hopelijk maakt hij 10 jaar inderdaad vol (of nog langer).
Ik kan je helemaal volgen in je verhaal. Maar één ding is ook niet geheel onbelangrijk, ja zelfs niet als je zo goed speelt als bijvoorbeeld vandaag de eerste helft en dat is: geluk.
De bal moet ook net een keer goed vallen.

Als je dan ziet dat bij Feyenoord, dat toch echt minder speelt, dan net weer wel de bal goed valt. Als je dan bij PSV eigenlijk bij alle 3 de eerste goals ziet dat ook daar geluk wel wat meezat...tsjah.

Soms is dus zelfs goed voetballen alleen niet goed genoeg en heb je het ook even nodig dat het meezit. Dat je niet je evenwicht verliest, dat de bal niet onder je blijft hangen, dat niet nog net (met meer geluk dan wijsheid) een verdediger nog net een teentje tegen een bal krijgt en ga zo maar door.....

Kijk had een Bulthuis vandaag net zo als een Looms gisteren bij NAC een assist gegeven bij de 0-1 van Lens....dan hadden we, weet ik zeker vandaag heel anders gesproken over de prestatie van Ajax, want dan was het dikwaarschijnlijk erop en erover geweest vandaag.......

Het moet dan ook net wat meezitten. Dus niet altijd valt alles af te dwingen......
Avatar van demildave
Door demildave, zondag 23 december 2012 19:59
Reactie op LarsW, zondag 23 december 2012 19:56
Wat zijn dit voor lage cijfers en negatieve reacties? Ajax speelde Utrecht de eerste helft compleet van het veld met technisch verzorgd, aanvallend voetbal. Tuurlijk is het zonde dat die kansen gemist worden maar ik kijk hier 100 keer liever naar dan naar Twente dat laf op de counter met 3-0 wint. Je bent toch Ajax supporter omdat je voor een bepaalde filosofie staat, beetje kortzichtig om hier negatief te gaan zitten doen omdat er toevallig een paar kansen gemist worden. Als je de tweede seizoenshelft zo goed speelt als vandaag word je fluitend kampioen!
dan maar laf op de counter en drie punten, dan een goede 1e helft en een drama 2e helft.
Avatar van LarsW
Door LarsW, zondag 23 december 2012 19:56
Wat zijn dit voor lage cijfers en negatieve reacties? Ajax speelde Utrecht de eerste helft compleet van het veld met technisch verzorgd, aanvallend voetbal. Tuurlijk is het zonde dat die kansen gemist worden maar ik kijk hier 100 keer liever naar dan naar Twente dat laf op de counter met 3-0 wint. Je bent toch Ajax supporter omdat je voor een bepaalde filosofie staat, beetje kortzichtig om hier negatief te gaan zitten doen omdat er toevallig een paar kansen gemist worden. Als je de tweede seizoenshelft zo goed speelt als vandaag word je fluitend kampioen!
Avatar van Boer Gijs
Door Boer Gijs, zondag 23 december 2012 19:41
Tuurlijk is het vervelend dat je het niet afmaakt. Maar het voetbal is nu in elk geval een stuk beter dan aan het begin van het seizoen. Dat had ik eerlijk gezegd niet zo verwacht. Het stond tegen Groningen als tegen Utrecht goed met Poulsen en Schone op het middenveld. Waarbij Moisander en Poulsen soms van linie wisselen.

De nochalante manier van met kansen omgaan is natuurlijk ook een probleempje. Daarbij moet je niet zeggen: "9 van de 10 win je dit soorten wedstrijden, maar "als je niet scoort win je 0 van de 10 keer". Wat dat betreft moet het echt 10 doelgerichter. Het is namelijk niet de 1e keer dat er zoveel kansen verprutst worden. Bij Roda uit en tegen Psv thuis, hetzelfde verhaal. En tegen groningen voor de beker hadden er ook nog 3 bij gemogen. Dus een scorende spits en meer pit voor het doel, graag!. Maar toch, ik geniet van het combinatiespel van dit Ajax. Tegenstanders komen er gewoon niet aan te pas. Heel knap. Allemaal te danken aan Frank de Boer volgens mij. Hopelijk maakt hij 10 jaar inderdaad vol (of nog langer).
Avatar van Jeffrey15031
Door Jeffrey15031, zondag 23 december 2012 19:31
Wat heb ik me geërgerd aan Fisher. Denkt al die er is dat egootje! Kan leuk voetballen,maar is er nog lang niet.

Wel genoten van Poulsen, hoeveel rust hij brengt in het team. Zoals hij vandaag speelt, kan hij nog heel belangrijk zijn voor Ajax.
Avatar van joeyboyajax!
Door joeyboyajax!, zondag 23 december 2012 18:24
Vanwege het spelbeeld kan ik hier zo geirriteerd om raken.. Het is een beter resultaat dan vorig jaar, maar dit is gewoon slordig. Achja, aan het eind van het seizoen staan we weer met de schaal in onze handen maar dit was onnodig.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 17:55
Reactie op mitchafca, zondag 23 december 2012 17:24
eerste helft was toch een schande zoals er met kansen word omgegaan.
Was idd een schande hoe er met de kansen werd omgesprongen, maar desondanks had ik het een groter probleem gevonden als die kansen er niet eens zouden zijn geweest. Want dan was het pas echt een probleem geweest en had je ook slecht gespeeld.
Daarom kan je nu net niet echt zeggen dat er slecht gespeeld werd, maar de afronding, net zoals je zegt heel belangrijk bij je aanval, liet enorm te wensen over.

En daarbij ontbeer je verder ook net dat beetje geluk bij de laatste aannames, dat een bal net wegspringt van de voet, of een verdediger krijgt bij meer geluk dan wijsheid net een teen tegen de bal..... het moet dan ook net even meezitten.
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, zondag 23 december 2012 17:44
Reactie op mitchafca, zondag 23 december 2012 17:24
eerste helft was toch een schande zoals er met kansen word omgegaan.
Natuurlijk vergeten ze zich te belonen. Dan hoef je niet te zeggen dat het een schande is...

Liever voetballend met de Ajax filosofie ten onder gaan, dan winnen met de Martin Jol stijl.
Avatar van mitchafca
Door mitchafca, zondag 23 december 2012 17:25
Reactie op ELPISTOLERO, zondag 23 december 2012 17:09
Want? Dat vond je slecht? De eerste helft was uitstekend, tot de afwerking.
wel het belangrijkste van een aanval de afwerking.
Avatar van mitchafca
Door mitchafca, zondag 23 december 2012 17:24
Reactie op IamLegend, zondag 23 december 2012 17:11
Is toch duidelijk dat ik het over deze wedstrijd heb? En dan nog vond ik ook de 1e helft van dit seizoen geweldig. We hebben maar 3 achterstand punten in te halen... Eerder was die gat veel groter! Ajax moet nou eenmaal altijd groeien in hun spelletje aan het begin van het seizoen. In haal race is al paar weken geleden ingezet. Dus ik ben ook tevreden over de 1e seizoenshelft.
eerste helft was toch een schande zoals er met kansen word omgegaan.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 17:16
Reactie op MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:11
We moeten niet vergeten dat we elke topper op Feyenooit na, gwn allemaal uit moeten spelen he..
Ja is wel zo... maar Ajax speelt in principe zowel uit als thuis toch hetzelfde spel, dezelfde spelopvatting.
En daarnaast waren we vorig seizoen de best uitspelende club èn doen we het dit jaar ook niet slecht waar het de uitduels aangaat (dacht dat we tweede of zo staan).

Dus ja. Dan blijft alleen over dat je het thuisvoordeel wbt supporters niet hebt....maar als we gewoon de stijgende lijn van de laatste weken doortrekken mag dat niet echt een groot probleem zijn.
Avatar van HarryHarHar
Door HarryHarHar, zondag 23 december 2012 17:14
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 17:05
Op zich is het waar. Maar dat is pas relevant op of na de 34ste speelronde... en er kan in de tussentijd nog heel veel gebeuren, zal ook nog veel gebeuren!. Daarbij hebben wij als Ajax in de voorbije jaren ook vaak genoeg veruit het beste doelsaldo gehad èn werden we desalniettemin toch geen kampioen..... Ik focus me nu maar een beetje op iets anders opvallends tot op heden. Tuurlijk hebben wij nu 7 keer gelijk gespeeld en daardoor veel kostbare punten verspeeld....maar dat isd ook vaak geweest omdat het kwartje net verkeerd viel. PSV heeft wel degelijk reeds 4(!) keer verloren èn deed dat niet omdat het kwartje net verkeerd viel. Waren alle 4 terechte nederlagen. Wanneer dat bij hen niet snel verandert dan denk ik toch dat zij uiteindelijk niet blijven meedoen om de titel. Bij Ajax is het dan ook een aantal keren wisselvallig geweest, maar de pieken en dalen bij PSV bijvoorbeeld waren hoger (waardoor ook het doelsaldo flink opgeschroefd raakte) en dieper en persoonlijk denk ik dat dat moeilijker om te keren is dan het omkeren van gelijke spelen in overwinningen...... Belangrijk voor ons gaat zijn wbt competitie hoe of we starten tegen Feyenoord en daarna Vitesse dacht ik. Dat zijn iig 2 clubs die dicht bij ons staan en waar we dan ook direct zelf (althans voorlopig) mee kunnen afrekenen in de strijd om het kampioenschap. Kom je die goed door dan sta je er voorlopig goed op wbt de rest van het seizoen.
Als we de tweede helft van de competitie spelen zoals de eerste helft tegen Utrecht dan zit ik nergens over in want Danny Hoesen hebben we ook nog en hopelijk gaat het nu wel weer goed met Sigthorsson want die is weer op de trainingsvelden... Babel komt er ook weer aan dus kan het maar zo een hele mooie tweede helft van de competitie worden met nr. 32 als beloning!
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, zondag 23 december 2012 17:11
Reactie op mitchafca, zondag 23 december 2012 17:07
mag toch hopen dat jij eerste seizoens helft bedoeld? en niet eerste helft van deze wedstrijd.
Is toch duidelijk dat ik het over deze wedstrijd heb?

En dan nog vond ik ook de 1e helft van dit seizoen geweldig. We hebben maar 3 achterstand punten in te halen... Eerder was die gat veel groter!

Ajax moet nou eenmaal altijd groeien in hun spelletje aan het begin van het seizoen.
In haal race is al paar weken geleden ingezet.

Dus ik ben ook tevreden over de 1e seizoenshelft.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 17:11
Reactie op oud-west, zondag 23 december 2012 17:03
Vinden jullie het niet markant dat de oude rot Poulsen duidelijk de beste was van het team?
Nee eigenlijk niet. Speelt al een tijdje nu weer op constant niveau. Dus het verrast niet zo.
Maar het was vandaag heus niet zo slecht als al snel wordt geroepen. Ik durf wel te beweren dat het in de eerste helft en delen van de tweede helft zelfs goed was..... alleen werd de trekker niet over gehaald. Afronding.

En dat is al heel anders dan wanneer je niet eens in scoringsrijke positie komt. Kijk...dan kan kan je terecht spreken van slecht als je dat niet eens weet te bereiken....
Daarom was het vandaag niet slecht, ook niet goed, maar gemiddeld genomen voldoende ookal valt de uitslag dan tegen.
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:11
We moeten niet vergeten dat we elke topper op Feyenooit na, gwn allemaal uit moeten spelen he..
Avatar van Balgobind
Door Balgobind, zondag 23 december 2012 17:10
Boerrigter verschrikkelijk. Fischer te slordig. Horsen komt veel te kort, en de jong echt pfff. Svp Jody lukoki volgende keer. Blind prima partij weer
Avatar van ELPISTOLERO
Door ELPISTOLERO, zondag 23 december 2012 17:09
Reactie op mitchafca, zondag 23 december 2012 17:07
mag toch hopen dat jij eerste seizoens helft bedoeld? en niet eerste helft van deze wedstrijd.
Want? Dat vond je slecht?

De eerste helft was uitstekend, tot de afwerking.
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, zondag 23 december 2012 17:07
Wat hoop ik dat Sigtorsson en Serero (en Boilesen) er tegen Feyenooit weer bij zijn zeg,
Met Sigi had je deze wedstrijd dus met 0-3 gewonnen, tjonge jonge ik kon wel janken om onze aanval..
Trouwens is het gwn een schande dat we op dit moment geen fatsoenlijke RV hebben in onze selectie, Jody is nog te licht om basisspeler te worden, ik zie graag een nieuwe RV komen maarja dat zal niet gebeuren..

Snap het nut van Derk op rechts eigenlijk helemaal niet, zijn kwaliteit is toch buitenom en een perfecte voorzet geven met zijn linkerbeen?
Avatar van mitchafca
Door mitchafca, zondag 23 december 2012 17:07
Reactie op IamLegend, zondag 23 december 2012 17:01
Utrecht heeft niet gewonnen dus ik ben te vrede! de lijn van de 1e helft doortrekken(was echt geweldig). En dan is die 3 punten achterstand niets. Dan staan we zo boven aan als we alles blijven winnen. Wat een kut ploeg hoe ze als handbal voetbal staan te verdedigen. Net ping pong...
mag toch hopen dat jij eerste seizoens helft bedoeld? en niet eerste helft van deze wedstrijd.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 17:05
Reactie op HarryHarHar, zondag 23 december 2012 16:50
Helemaal gelijk alleen mag je voorlopig gerust van 4 punten achterstand praten i.p.v. 3 want Pisvee heeft + 42 doelpunten en wij + 22 die 20 moeten we bij een gelijke stand toch ook wegwerken!
Op zich is het waar. Maar dat is pas relevant op of na de 34ste speelronde... en er kan in de tussentijd nog heel veel gebeuren, zal ook nog veel gebeuren!.

Daarbij hebben wij als Ajax in de voorbije jaren ook vaak genoeg veruit het beste doelsaldo gehad èn werden we desalniettemin toch geen kampioen.....

Ik focus me nu maar een beetje op iets anders opvallends tot op heden. Tuurlijk hebben wij nu 7 keer gelijk gespeeld en daardoor veel kostbare punten verspeeld....maar dat isd ook vaak geweest omdat het kwartje net verkeerd viel.
PSV heeft wel degelijk reeds 4(!) keer verloren èn deed dat niet omdat het kwartje net verkeerd viel. Waren alle 4 terechte nederlagen. Wanneer dat bij hen niet snel verandert dan denk ik toch dat zij uiteindelijk niet blijven meedoen om de titel. Bij Ajax is het dan ook een aantal keren wisselvallig geweest, maar de pieken en dalen bij PSV bijvoorbeeld waren hoger (waardoor ook het doelsaldo flink opgeschroefd raakte) en dieper en persoonlijk denk ik dat dat moeilijker om te keren is dan het omkeren van gelijke spelen in overwinningen......

Belangrijk voor ons gaat zijn wbt competitie hoe of we starten tegen Feyenoord en daarna Vitesse dacht ik. Dat zijn iig 2 clubs die dicht bij ons staan en waar we dan ook direct zelf (althans voorlopig) mee kunnen afrekenen in de strijd om het kampioenschap. Kom je die goed door dan sta je er voorlopig goed op wbt de rest van het seizoen.
Avatar van oud-west
Door oud-west, zondag 23 december 2012 17:03
Vinden jullie het niet markant dat de oude rot Poulsen duidelijk de beste was van het team?
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, zondag 23 december 2012 17:01
Utrecht heeft niet gewonnen dus ik ben te vrede!

de lijn van de 1e helft doortrekken(was echt geweldig). En dan is die 3 punten achterstand niets. Dan staan we zo boven aan als we alles blijven winnen.

Wat een kut ploeg hoe ze als handbal voetbal staan te verdedigen. Net ping pong...
Avatar van HarryHarHar
Door HarryHarHar, zondag 23 december 2012 16:50
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 16:30
Hoe zonde het ook is dat we vandaag weer 2 punten aan de concurrenten kado hebben gedaan.... (alleen Vitesse verloor echt). Toch heb ik niet zo'n slecht gevoel over de laatste weken/maanden. Begin november stonden we 10 punten achter Twente, 9 punten achter PSV, 6 punten achter Vitesse en ik dacht 3 a 4 punten achter Feyenoord. Kijkende naar hoe het er nu voor staat, had het natuurlijk nog beter kunnen zijn... op slechts 1 punt van beide koplopers, maar hey!.... 3 punten achter klinkt al heel anders dan wat het was bijna 2 maanden geleden.....
Helemaal gelijk alleen mag je voorlopig gerust van 4 punten achterstand praten i.p.v. 3 want Pisvee heeft + 42 doelpunten en wij + 22 die 20 moeten we bij een gelijke stand toch ook wegwerken!
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 16:42
Reactie op Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 16:35
Precies en 20 januari staan we weer 3 punten los van Feyenoord. Psv en twente gaan ook nog wel punten verspelen. En ik zie Vitesse wel afhaken. Gaat een spannende titelstrijd worden tussen AJAX, psv, Fc Twente en Feyenoord. Zoals ik de 4 clubs opnoem denk ik ook dat die topvier aan het eind te zien is in de competitie!
Nou van mij hoeft het dit jaar niet zo spannend te worden. Als we een beetje die wisselvalligheid eruit hebben en dan ook niet meer zomaar onnodig puntjes morsen dan kan het wel weer eens gebeuren dat we uitlopen en niet meer achterhaald worden...

Nu is het al jaren spannend, maar het mag ook wel weer eens wat rielekster wbt Ajax. En dat zou alleen maar weer ten goede komen aan de andere twee fronten waarop we nog aktief zijn: De Beker en de EL.
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 16:35
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 16:30
Hoe zonde het ook is dat we vandaag weer 2 punten aan de concurrenten kado hebben gedaan.... (alleen Vitesse verloor echt). Toch heb ik niet zo'n slecht gevoel over de laatste weken/maanden. Begin november stonden we 10 punten achter Twente, 9 punten achter PSV, 6 punten achter Vitesse en ik dacht 3 a 4 punten achter Feyenoord. Kijkende naar hoe het er nu voor staat, had het natuurlijk nog beter kunnen zijn... op slechts 1 punt van beide koplopers, maar hey!.... 3 punten achter klinkt al heel anders dan wat het was bijna 2 maanden geleden.....
Precies en 20 januari staan we weer 3 punten los van Feyenoord. Psv en twente gaan ook nog wel punten verspelen. En ik zie Vitesse wel afhaken. Gaat een spannende titelstrijd worden tussen AJAX, psv, Fc Twente en Feyenoord. Zoals ik de 4 clubs opnoem denk ik ook dat die topvier aan het eind te zien is in de competitie!
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 16:35
Excuse me?.

Kan je even normaal reageren alsjeblieft?. Het jammere is dat er geen echte moderators zijn hier want anders had je wel effe een ban mogen hebben.

Totaal onfatsoenlijk gedrag.... zelfs voor AS begrippen. Zo gaan we hier dacht ik niet met elkaar om!.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 16:30
Hoe zonde het ook is dat we vandaag weer 2 punten aan de concurrenten kado hebben gedaan.... (alleen Vitesse verloor echt). Toch heb ik niet zo'n slecht gevoel over de laatste weken/maanden.
Begin november stonden we 10 punten achter Twente, 9 punten achter PSV, 6 punten achter Vitesse en ik dacht 3 a 4 punten achter Feyenoord. Kijkende naar hoe het er nu voor staat, had het natuurlijk nog beter kunnen zijn... op slechts 1 punt van beide koplopers, maar hey!.... 3 punten achter klinkt al heel anders dan wat het was bijna 2 maanden geleden.....
Avatar van AJAX1996
Door AJAX1996, zondag 23 december 2012 16:27
Reactie op Liefhebber, zondag 23 december 2012 16:02
Kutkakkies 1-1 !!!! Heerlijk!!! De Leeuw mist voor open doel. Had 1-2 moeten staan. En nu die kut Pelle 2-1 paar minuten voor tijd. Drama-weekend voor ons.
Tja hoesen bleek de laatste wedstrijden ook niet de beste afmaker te zijn
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 16:24
Toch een behoorlijke kater, dit weekend. Alle concurrenten winnen, wij niet, terwijl we hadden kunnen winnen.
We hebben nu al veel teveel onnodig punten verspeeld.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 16:19
Reactie op Liefhebber, zondag 23 december 2012 16:02
Kutkakkies 1-1 !!!! Heerlijk!!! De Leeuw mist voor open doel. Had 1-2 moeten staan. En nu die kut Pelle 2-1 paar minuten voor tijd. Drama-weekend voor ons.
Wat maak jij je druk om Feyenoord zeg!.
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, zondag 23 december 2012 16:17
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 16:15
Weer Pelle. Echte spits.....
Pelle doet het nu goed. maar ik ben zijn slechte jaren bij AZ nog niet vergeten!
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 16:15
Weer Pelle. Echte spits.....
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, zondag 23 december 2012 16:13
'2-1 feyenoord. Klote geluk. Ajax had ook gewoon kansen af moeten maken. Waarom speelde Ajax niet met HOESEN?
Avatar van Liefhebber
Door Liefhebber, zondag 23 december 2012 16:02
Kutkakkies 1-1 !!!! Heerlijk!!!

De Leeuw mist voor open doel. Had 1-2 moeten staan.

En nu die kut Pelle 2-1 paar minuten voor tijd. Drama-weekend voor ons.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:57
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 15:48
Pffffff, kakkies staan gelijk met ons. Pelle weer.
Who care's?. Wie zijn dat?.
Kan me echt niet druk maken om wat anderen doen...daar heeft Ajax toch geen invloed op. Dat hebben we alleen normaal gesproken bij onze eigen wedstrijden......
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:54
Reactie op , zondag 23 december 2012 15:43
Ajax heel erg goed de eerste helft. Enige dissonant vandaag was toch wel Alderweireld. Hoop echt dat de Boer de tweede seizoenshelft het gewoon gaat doen met Veltman. De tweede helft kon het beide kanten op. Heel erg zonde dat we punten hebben verspeeld. Kunnen wellicht dure punten zijn. Voorlopig 4 (ja, geen 3 want Psv heeft een veel en veel beter doelsaldo) achter op Psv en 3 op Twente, geen man overboord, maar vandaag hadden we beslist de winst moeten pakken. Benieuwd wat er in de winterstop gaat gebeuren. Hoop nog altijd op een extra multi functionele aanvaller erbij. Denk dat in eerst instantie aan Armenteros. Als we dan toch in Almelo zijn, graag meteen Duarte meenemen. Een linkspoot en een gifkikker die nog kan voetballen ook missen we op het middenveld. Zie niemand vertrekken, maar stel dat Eriksen zou gaan, meteen Maher kopen. Ja, erg duur, maar van de buitencategorie. Sterker nog, met Maher i.p.v. Eriksen wordt Ajax in mijn ogen alleen maar sterker op. Tot slot nog even een opmerking over Daley Blind. Bijna door iedereen afgebrand, maar vandaag wederom één van de beteren. Technisch en tactisch erg sterk. Diepe buiging voor hoe deze Ajacied zich heeft terug geknokt. Z.s.m. contract laten verlengen en niet wachten tot februari. Hoe pijnlijk ook, ik zie Boilesen niet meer terugkeren. Al meer dan een jaar aan het sukkelen met zijn lies. Ajax moet realistisch zijn en er vanuit gaan dat deze jongen niet meer op op het allerhoogste niveau gaat terugkomen.
God. Ik wist niet dat dit moment ooit zou komen, maar ik ben het eens helemaal eens met je.

Ook ik heb al vaker gedacht aan Duarte. Ik denk dat dat zelfs nog meer een betere optie is als het 'halen' van Armenteros. Duarte heeft idd dat beetje extra gif, dat beetje extra lef in zijn spel dat vaak mist bij Ajax en ik geloof ook dat zijn handelingssnelheid ook groter is dan menig ajacied op dit moment op het middenveld.

Verder denk ik ook dat bij een vertrek van Eriksen met een mogelijke komst van de misschien wel heel dure Maher we er misschien zelfs op vooruit gaan....

En Daley Blind is òf zou het toonbeeld moeten zijn voor alle spelers die een mindere periode hebben en daaruit terug moeten en kunnen knokken. Precies zoals Blind het al weken/maanden nu laat zien. Echt petje af voor Daley.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 15:48
Pffffff, kakkies staan gelijk met ons. Pelle weer.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zondag 23 december 2012 15:44
Ja inderdaad.. Die hoeren knvb snapt er niks van! En Ajax moet daar ook niet zomaar mee akkoord gaan!
Avatar van AlexIbarra
Door AlexIbarra, zondag 23 december 2012 15:44
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 15:01
Daar heb je gelijk in. Er is duidelijk een stijgende lijn te bespeuren. Het spel wordt echt met de week beter, daar doet de sof van vandaag niets aan af, want in principe was het spel vandaag ook niet slecht (zeker eerste helft niet), maar lag het vandaag puur en alleen aan het afmaken van kansen. Maar over het veldspel kan je onmogelijk ontevreden zijn, ik ben het ten minste niet. Alleen hadden we vandaag bijna alleen maar 6-jes met een 7 voor Vermeer en een 8 voor Poulsen (die echt goed was vandaag), maar dat is te weinig om te winnen. Daarvoor hadden er meer zevens en achten (vooral in de aanvalslinie) moeten staan....en dat was helaas niet zo. Dat je hierboven dus ziet, dat sommige spelers dus onvoldoendes krijgen..... dat is natuurlijk bezijden de waarheid.
Helemaal mee eens, Poulsen als enige erg sterk vandaag.
Avatar van tyzinho
Door tyzinho, zondag 23 december 2012 15:41
Ajax moet in de winter iemand komen die een vrije trap tussen de palen kan schieten, gaat helemaal nergens over wat deze mensen met een vrije trap doen. Zelfs bij de 3e klas amateurs zijn er spelers die een bal beter kunnen raken. Sinds Suarez weg is is er niemand die er regelmatig een vrije trap binnen schiet.
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, zondag 23 december 2012 15:19
Reactie op ajax19, zondag 23 december 2012 15:16
Jammer boys, twee punten verloren. Na de winterstop hebben we eigenlijk alles nog in eigen handen en dus gaan we weer met die titel aan de haal. Kop op!
inderdaad, 3 punten is met 16 speelronden te gaan geen onmogelijke opgave! het spel wordt met de week ook steeds beter. echter is het jammer dat we in sommige wedstrijden(zoals vandaag) onszelf niet belonen met 3 punten
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 23 december 2012 15:16
Jammer boys, twee punten verloren. Na de winterstop hebben we eigenlijk alles nog in eigen handen en dus gaan we weer met die titel aan de haal. Kop op!
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:15
Reactie op 3*stars*3, zondag 23 december 2012 15:06
Voor de wedstrijd hadden we nog een discussie want ik zei dat ik Ajax niet zou zien winnen maar hun hebben me toch positief verrast. Ik dacht dat we weer te onder gaan tegen een knokploeg en nog om 12:30. Jammer dat we laatste wedstrijd van het jaar hebben gespeeld want ik zie ook die stijgende lijn. We hebben in 2013 wel een paar moeilijke uitwedstrijden tegen:P$V, Twente en Vite$$e. Maar ik zie voor de rest wel mogelijkheden voor ons.
Met 3 punten verschil op Twente en PSV en nog 16 duels te gaan, waarbij je idd beide ook nog persoonlijk treft is het natuurlijk volledig open strijd.
Al had ik graag op slechts 1 punt gestaan van beide, want dan weet je dat gelijk bij welke misstap van òf Twente òf PSV je er al gelijk overheen gaat (als je zelf wint). En als je dat doet nog vóórdat je die beide treft dan schept dat toch een iets lekkerder gevoel wetende dat zij dan van jou moeten winnen en jij in principe dan om voor hen te blijven ook gelijk kan en mag spelen. Dat legt dan de druk volledig bij hen.
Nu is de druk bij ons. Want elke keer dat we nu verslappen en zij winnen wordt het gat gelijk heel groot. Dat had ik dus liever andersom gezien.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 15:14
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 15:10
Ach De Jong wordt al gauw gebruikt als pispaaltje. Onterecht vind ik. Amper 3 dagen geleden werd ie nog bewierookt en nu is het volkomen niets?. Dat zijn opportunistische reactie's. Vandaag was de aanname in de laatste afrondende fase steeds verkeerd of werd er vanaf de vleugels gewoon steeds weer verkeerde beslissingen genomen in de gemaakte actie's....tsjah, dat doet verder weinig af aan het toch goede spel wat ik zag vandaag. Lsaten we het er maar op houden dat het gewoon een uiterst ongelukkige wedstrijd was, die nu 0-0 eindigt, maar net zo goed een monsterscore had kunnen worden als men snel had gescoord. Jammer dat het gebeurt, maar nog lang niet problematisch. Dat wordt het pas als je wedstrijden lang niet weet te scoren en het dus structureel is. Maar volgens mij was dit pas na lange tijd een wedstrijd in de competitie dat men als Ajax niet heeft gescoord....immers tot vandaag wonnen we 6 keer op rij.
Je leest niet goed, De Jong is niet slecht, maar het is een middenvelder. Dat geeft hij zelf ook aan. Soms heb je een echte afmaker nodig, die hebben we nu niet.
Avatar van Georginho
Door Georginho, zondag 23 december 2012 15:14
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:54
Hoesen is niet goed genoeg, De Jong is een middenvelder en Sigthorsson is nooit fit. Babel blijft niet, dus hebben we geen Ajax-waardige spits.
je bent vaak negatief maar je hebt ook wel gelijk we missen een pure afmaker lijkt wel alsof ze de goals erin willen lopen. Siggi moet gewoon het gaan bewijzen in Jan Feb.. zoniet in de zomer verkassen! Mss in de winterstop al een vervanger halen van klasse wie weet.
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 23 december 2012 15:14
Reactie op sapp, zondag 23 december 2012 14:32
je prevaleert?? lol
Ben je zoiets als heterofoob dat je een ander karakter gelijk als een etter beantwoordt? Verrassend. Betekent 'ik heb voorkeur voor'.

2: Tactiek. 3: Techniek, Concentratie, Snelheid. 4: Mentaliteit. 5: Frank de Boer, Danny Hoesen, Viktor Fischer, Christian Poulsen, Ricardo van Rhijn. 6: Ajax-Publiek, Siem de Jong, Derk Boerrigter, Lasse Schöne, Christian Eriksen, Toby Alderweireld. 7: Scheidsrechter, Daley Blind, Kenneth Vermeer. 8: Niklas Moisander.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zondag 23 december 2012 15:13
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 15:01
Daar heb je gelijk in. Er is duidelijk een stijgende lijn te bespeuren. Het spel wordt echt met de week beter, daar doet de sof van vandaag niets aan af, want in principe was het spel vandaag ook niet slecht (zeker eerste helft niet), maar lag het vandaag puur en alleen aan het afmaken van kansen. Maar over het veldspel kan je onmogelijk ontevreden zijn, ik ben het ten minste niet. Alleen hadden we vandaag bijna alleen maar 6-jes met een 7 voor Vermeer en een 8 voor Poulsen (die echt goed was vandaag), maar dat is te weinig om te winnen. Daarvoor hadden er meer zevens en achten (vooral in de aanvalslinie) moeten staan....en dat was helaas niet zo. Dat je hierboven dus ziet, dat sommige spelers dus onvoldoendes krijgen..... dat is natuurlijk bezijden de waarheid.
Dat spelers onvoldoendes krijgen is denk ik doordat die zeikerds hier extreem lage punten geven als Ajax niet wint. Maarja die cijfers op AS moet je ook niet al te serieus nemen...
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, zondag 23 december 2012 15:12
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 15:01
Niet mee eens, want De Jong denkt niet als een echte spits en stelt zich vaak als "10" op. Hoe vaak rondt De Jong een aanval af door een intikkertje? Bijna nooit. Ik ben het wel met je eens dat de buitenspelers vandaag steeds de verkeerde keuzes hebben gemaakt, met name Fisher. Dat komt weer doordat ze steeds met hun goede voet naar binnen draaien, het is dan moeilijker om de spits aan te spelen,want ze draaien steeds naar binnen. Ik snap dan ook niet waarom we een echte linksbuiten en rechtsbuiten hebben. Ajax-filosofie?
Ik kan het niet laten om even te reageren. Zeker als we het gaan hebben over buitenspelers in combinatie met de Ajax filosotie. Wat de buitenspelers van de Ajax filosofie zo gevaarlijk maakt is dat ze zowel buitenom als binnendoor kunnen komen en hun tegenstander dus de hele tijd laten gissen. Bijv. Overmars wordt van vergeten van hij elk seizoen zeker 6 tot 10 keer scoorde door naar binnen te trekken en met rechts uit te halen. Dat terwijl hij bekend stond om zijn snelle actie buitenom. Het is op dit moment geen ander verhaal. Boerrigter gaat al vaak zowel buitenom als binnendoor (moet daar misschien nog wat meer balans in brengen), maar bij Fischer weet je vantevoren wat er gaat gebeuren. Daarin moet hij nog stappen maken, maar dat is niet gek voor een jongen van 18 jaar. Daar komt bij dat het team dat nu opvangt door de ruimte te gebruiken (zie Blind, Eriksen en De Jong). Dus ga alsjeblieft niet praten over buitenspelers alsof ze links en rechts moeten zijn en altijd buitenom moeten gaan. Ze moeten met zowel links als rechts goed zijn en hun actief variëren. Dan wordt de tegenstander knettergek.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:10
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 15:01
Niet mee eens, want De Jong denkt niet als een echte spits en stelt zich vaak als "10" op. Hoe vaak rondt De Jong een aanval af door een intikkertje? Bijna nooit. Ik ben het wel met je eens dat de buitenspelers vandaag steeds de verkeerde keuzes hebben gemaakt, met name Fisher. Dat komt weer doordat ze steeds met hun goede voet naar binnen draaien, het is dan moeilijker om de spits aan te spelen,want ze draaien steeds naar binnen. Ik snap dan ook niet waarom we een echte linksbuiten en rechtsbuiten hebben. Ajax-filosofie?
Ach De Jong wordt al gauw gebruikt als pispaaltje. Onterecht vind ik. Amper 3 dagen geleden werd ie nog bewierookt en nu is het volkomen niets?. Dat zijn opportunistische reactie's.

Vandaag was de aanname in de laatste afrondende fase steeds verkeerd of werd er vanaf de vleugels gewoon steeds weer verkeerde beslissingen genomen in de gemaakte actie's....tsjah, dat doet verder weinig af aan het toch goede spel wat ik zag vandaag. Lsaten we het er maar op houden dat het gewoon een uiterst ongelukkige wedstrijd was, die nu 0-0 eindigt, maar net zo goed een monsterscore had kunnen worden als men snel had gescoord. Jammer dat het gebeurt, maar nog lang niet problematisch. Dat wordt het pas als je wedstrijden lang niet weet te scoren en het dus structureel is. Maar volgens mij was dit pas na lange tijd een wedstrijd in de competitie dat men als Ajax niet heeft gescoord....immers tot vandaag wonnen we 6 keer op rij.
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, zondag 23 december 2012 15:09
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 14:59
Babel = linksbuiten, De Jong = Middenvelder, Hoessen = 21 jaar en een speler ala Babel, Sightorsson = Heel vaak geblesseerd. Conlusie = Geen echte scorende spits!
Babel is idd gehaald als linksbuiten maar zijn beste wedstrijden speelde als spits en vooral tegen Utrecht in beker en in Dortmund.
Daarna ging Boer spelen met die systeem, Eriksen als valse spits en toen moest Babel vanaf links komen en dat waren niet zijn beste wedstrijden...
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, zondag 23 december 2012 15:06
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 15:01
Daar heb je gelijk in. Er is duidelijk een stijgende lijn te bespeuren. Het spel wordt echt met de week beter, daar doet de sof van vandaag niets aan af, want in principe was het spel vandaag ook niet slecht (zeker eerste helft niet), maar lag het vandaag puur en alleen aan het afmaken van kansen. Maar over het veldspel kan je onmogelijk ontevreden zijn, ik ben het ten minste niet. Alleen hadden we vandaag bijna alleen maar 6-jes met een 7 voor Vermeer en een 8 voor Poulsen (die echt goed was vandaag), maar dat is te weinig om te winnen. Daarvoor hadden er meer zevens en achten (vooral in de aanvalslinie) moeten staan....en dat was helaas niet zo. Dat je hierboven dus ziet, dat sommige spelers dus onvoldoendes krijgen..... dat is natuurlijk bezijden de waarheid.
Voor de wedstrijd hadden we nog een discussie want ik zei dat ik Ajax niet zou zien winnen maar hun hebben me toch positief verrast.
Ik dacht dat we weer te onder gaan tegen een knokploeg en nog om 12:30.
Jammer dat we laatste wedstrijd van het jaar hebben gespeeld want ik zie ook die stijgende lijn.

We hebben in 2013 wel een paar moeilijke uitwedstrijden tegen:P$V, Twente en Vite$$e.

Maar ik zie voor de rest wel mogelijkheden voor ons.
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, zondag 23 december 2012 15:04
jammer dat Ajax niet scherp was in het afronden vandaag. zoals Frank al terecht opmerkte maakten ze tevaak de verkeerde keuze voorin . echter hebben ze zeker de 1e helft goed gespeeld vandaag!

de 2e seizoenshelft zie ik met veel vertrouwen tegemoet. zeker nu Sightorsson,Babel,Serero en Boilesen weer terugkeren.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 15:04
Reactie op AjaxD1986, zondag 23 december 2012 14:59
Babel = linksbuiten, De Jong = Middenvelder, Hoessen = 21 jaar en een speler ala Babel, Sightorsson = Heel vaak geblesseerd. Conlusie = Geen echte scorende spits!
Juist, eindelijk iemand die het snapt.
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 15:02
Reactie op Professor, zondag 23 december 2012 14:58
Beetje teleurstellend zoveel kansen en dan niet kunnen scoren, veel verkeerde keuzes Boerrigter, Fischer, Schone. Maar wat ik wel opvallend vind is dat veel mensen Blind goed vonden spelen. Ik denk dat veel mensen hier niet kijken naar het verdedigen van hem en het helpen van anderen spelers. Kan me toch niet ontrekken aan het feit dat Duplan toch wel heel erg gemakkelijk voetbalde de tweede helft. En dat is toch een eerste vereiste voor een linksback zijn directe tegenstander uitschakelen. Aanvallend doet Blind leuk mee maar verdedigend echt benedenmaats. Voor de rest speelde ajax best aardig en als ze deze lijn doortrekken de tweede helft van de competitie kunnen ze met psv, twente en Fnoord om het kampioenschap spelen. Misschien is er nog wel iets van versterking nodig in de voorhoede, natuurlijk hebben we wat blessures maar dat er zowat geen voorhoedespelers op de reservebank zitten is toch wat slordig!!
Heb je de wedstrijd wel gezien? Blind was de beste speler op het veld vandaag! Voorkwam vaak spelers in kansrijke positie om aan de bal te komen, leverde vaak strijd voorin en achterin en zijn balaanname was perfect en oh ja er ging ook nog dreiging van hem uit in aanvallend opzicht!
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, zondag 23 december 2012 15:02
Ik kijk nu naar die kakkerlakies en wat is dat een overschat team zeg!
Die moeten we na winterstop gelijk slopen!
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 15:01
Reactie op Robinjo1988, zondag 23 december 2012 14:56
Al met al niet ontevreden de winterstop in. Na een vroege inhaalrace staan we maar 3 punten achter, waar het voorgaande jaren ongeveer 10 punten waren. We hebben al 3 lastige uitwedstrijden gehad en van kutrecht hebben we helemaal geen last meer dit jaar. Bovendien zitten we nog in de beker en EL. Ook beginnen we steeds beter te voetballen. En na de winterstop komen Babel Siggy en Serero nog terug dus als we dit niveau doortrekken zit die 32e titel er zeker in!!
Daar heb je gelijk in. Er is duidelijk een stijgende lijn te bespeuren. Het spel wordt echt met de week beter, daar doet de sof van vandaag niets aan af, want in principe was het spel vandaag ook niet slecht (zeker eerste helft niet), maar lag het vandaag puur en alleen aan het afmaken van kansen. Maar over het veldspel kan je onmogelijk ontevreden zijn, ik ben het ten minste niet. Alleen hadden we vandaag bijna alleen maar 6-jes met een 7 voor Vermeer en een 8 voor Poulsen (die echt goed was vandaag), maar dat is te weinig om te winnen. Daarvoor hadden er meer zevens en achten (vooral in de aanvalslinie) moeten staan....en dat was helaas niet zo.

Dat je hierboven dus ziet, dat sommige spelers dus onvoldoendes krijgen..... dat is natuurlijk bezijden de waarheid.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 15:01
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 14:52
Jongen..... je zeurt wel om een spits, maar heb je wel gekeken vandaag?. Zelfs al had Zlatan er gelopen hadden we niet gescoord, want ook die had de bal niet gekregen. Zowel Fischer op links als Boerrigter op rechts waren bezig met ego-tripperij. Speelden de bal niet omdat men maar voor de nodeloze actie bleef gaan en als men dan wel in een voor hen bijna uitzichtloze positie gemanoevreerd stonden wilden ze wel afspelen, maar kon het allang niet meer. Elke spits die je dus er had neergezet in de punt had dan hetzelfde probleem gehad.....geen of geen goede aanvoer....en dan sta je er eigenlijk voor 'spek en bonen'. Had je net zo goed niet opgesteld kunnen worden. Had Ajax net zo goed met 10 man kunnen starten met zulke ego-trippers vandaag.
Niet mee eens, want De Jong denkt niet als een echte spits en stelt zich vaak als "10" op. Hoe vaak rondt De Jong een aanval af door een intikkertje? Bijna nooit. Ik ben het wel met je eens dat de buitenspelers vandaag steeds de verkeerde keuzes hebben gemaakt, met name Fisher.
Dat komt weer doordat ze steeds met hun goede voet naar binnen draaien, het is dan moeilijker om de spits aan te spelen,want ze draaien steeds naar binnen. Ik snap dan ook niet waarom we een echte linksbuiten en rechtsbuiten hebben. Ajax-filosofie?
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 14:59
Babel = linksbuiten, De Jong = Middenvelder, Hoessen = 21 jaar en een speler ala Babel, Sightorsson = Heel vaak geblesseerd. Conlusie = Geen echte scorende spits!
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 23 december 2012 14:58
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:54
Hoesen is niet goed genoeg, De Jong is een middenvelder en Sigthorsson is nooit fit. Babel blijft niet, dus hebben we geen Ajax-waardige spits.
Ik dacht we het over vandaag hadden? Als je telkens na een matige wedsteijd aankopen wil is er nog wel een andere club in NL die je zou kunnen gaan supporten. Hoesen, De Jong, Babel en Sigthorsson zijn allen Ajax-waardige spitsen. Dat we een keer op 0-0 blijven hangen veranderd daar niks aan.
Avatar van Professor
Door Professor, zondag 23 december 2012 14:58
Beetje teleurstellend zoveel kansen en dan niet kunnen scoren, veel verkeerde keuzes Boerrigter, Fischer, Schone. Maar wat ik wel opvallend vind is dat veel mensen Blind goed vonden spelen. Ik denk dat veel mensen hier niet kijken naar het verdedigen van hem en het helpen van anderen spelers. Kan me toch niet ontrekken aan het feit dat Duplan toch wel heel erg gemakkelijk voetbalde de tweede helft. En dat is toch een eerste vereiste voor een linksback zijn directe tegenstander uitschakelen. Aanvallend doet Blind leuk mee maar verdedigend echt benedenmaats. Voor de rest speelde ajax best aardig en als ze deze lijn doortrekken de tweede helft van de competitie kunnen ze met psv, twente en Fnoord om het kampioenschap spelen. Misschien is er nog wel iets van versterking nodig in de voorhoede, natuurlijk hebben we wat blessures maar dat er zowat geen voorhoedespelers op de reservebank zitten is toch wat slordig!!
Avatar van nefit
Door nefit, zondag 23 december 2012 14:57
Verdediging en middenveld prima,aanval drama.
Avatar van omisom
Door omisom, zondag 23 december 2012 14:56
Reactie op tyzinho, zondag 23 december 2012 14:51
Ajax moet in de winter iemand komen die een vrije trap tussen de palen kan schieten, gaat helemaal nergens over wat deze mensen met een vrije trap doen. Zelfs bij de 3e klas amateurs zijn er spelers die een bal beter kunnen raken. Sinds Suarez weg is is er niemand die er regelmatig een vrije trap binnen schiet.
en vorige week knalde Derk hem er wel in en toen....... toen waren we allemaal blij en nu..... nu moet hij maar vertrekken, is hij een L.. en nog meer van die namen.

Oké twee verschillende helften gezien, de 1e waarin we superieur waren en 0-3 voor hadden moeten staan, en een 2e waarin FCU duidelijk meer grip op de wedstrijd had en wij het eigenlijk lieten afweten. Eigenlijk begreep ik niet waarom Hoesen zo laat kwam het was duidelijk dat Fischer er vandaag niet bij was.
Avatar van 3*stars*3
Door 3*stars*3, zondag 23 december 2012 14:56
Reactie op OKP-AFCA, zondag 23 december 2012 14:43
Dit zou een typische reactie van een psv fan kunnen zijn, een slecht resultaat en er moet van alles gekocht worden.
Idd maar een extra spits erbij kan geen kwaad.
Armenteros of Helenius?
Armenteros kan ook vanaf de flanken en Helenius is een echte spits.

Ja we hebben nu;Siem, Hoesen, Sigthor en Babel maar 2 moeten weer terug komen na schouderblessures, Hoesen is (nog) te licht en Siem is geen echte spits, so?...
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zondag 23 december 2012 14:56
Al met al niet ontevreden de winterstop in. Na een vroege inhaalrace staan we maar 3 punten achter, waar het voorgaande jaren ongeveer 10 punten waren. We hebben al 3 lastige uitwedstrijden gehad en van kutrecht hebben we helemaal geen last meer dit jaar. Bovendien zitten we nog in de beker en EL.

Ook beginnen we steeds beter te voetballen. En na de winterstop komen Babel Siggy en Serero nog terug dus als we dit niveau doortrekken zit die 32e titel er zeker in!!
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 23 december 2012 14:56
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 14:52
Jongen..... je zeurt wel om een spits, maar heb je wel gekeken vandaag?. Zelfs al had Zlatan er gelopen hadden we niet gescoord, want ook die had de bal niet gekregen. Zowel Fischer op links als Boerrigter op rechts waren bezig met ego-tripperij. Speelden de bal niet omdat men maar voor de nodeloze actie bleef gaan en als men dan wel in een voor hen bijna uitzichtloze positie gemanoevreerd stonden wilden ze wel afspelen, maar kon het allang niet meer. Elke spits die je dus er had neergezet in de punt had dan hetzelfde probleem gehad.....geen of geen goede aanvoer....en dan sta je er eigenlijk voor 'spek en bonen'. Had je net zo goed niet opgesteld kunnen worden. Had Ajax net zo goed met 10 man kunnen starten met zulke ego-trippers vandaag.
Onze spits vandaag heeft anders wel 3 keer 1-op-1 gestaan met de keeper. Siem had er minimaal 1 moeten maken. Fischer ging vaak zelf, maar zette wel 2 keer een medespeler alleen voor de keeper. We hebben voldoende goeie spitsen, en ook voldoende scorend vermogen, alleen vandaag waren we ongelukkig in de afronding. Kan gebeuren, neemt niet weg dat t kut is.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 14:54
Reactie op TurboUrby, zondag 23 december 2012 14:51
Denk nou s na voordat je wat roept. Hoesen is een echte spits. Siem is een betere spits dan middenvelder. Babel en Sigthorsson geblesseerd. We hebben gewoon een aardige wedstrijd gespeeld, maar we waren ongelukkig in de afronding. Dat kan gebeuren. Het is kut, maar de dingen die jij nu aan t roepen bent slaan echt nergens op.
Hoesen is niet goed genoeg, De Jong is een middenvelder en Sigthorsson is nooit fit. Babel blijft niet, dus hebben we geen Ajax-waardige spits.
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 14:52
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:47
Niet van alles, maar gewoon een echte spits. Het is toch te gek voor woorden dat we als Ajax zijnde geen echte spits kunnen opstellen? De Jong is geen spits, Hoesen mocht maar 10 minuten meedoen en is blijkbaar nog te zwak.
Jongen..... je zeurt wel om een spits, maar heb je wel gekeken vandaag?. Zelfs al had Zlatan er gelopen hadden we niet gescoord, want ook die had de bal niet gekregen. Zowel Fischer op links als Boerrigter op rechts waren bezig met ego-tripperij. Speelden de bal niet omdat men maar voor de nodeloze actie bleef gaan en als men dan wel in een voor hen bijna uitzichtloze positie gemanoevreerd stonden wilden ze wel afspelen, maar kon het allang niet meer.

Elke spits die je dus er had neergezet in de punt had dan hetzelfde probleem gehad.....geen of geen goede aanvoer....en dan sta je er eigenlijk voor 'spek en bonen'. Had je net zo goed niet opgesteld kunnen worden. Had Ajax net zo goed met 10 man kunnen starten met zulke ego-trippers vandaag.
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 14:52
Reactie op T to the M, zondag 23 december 2012 14:50
Met Sigthorsson hebben we een goede spits in huis, het is wachten of die fit wordt. Stel we halen een spits en dan is Sigthorsson eindelijk 100%. Wat dan?
Dan hebben we tenminste een goede dubbele bezetting in de spits! Bij Ajax hoort scorend vermogen en dat is nu net wat we in iedere wedstrijd missen om met echt grote cijfers van zwakkere tegenstanders te winnen. Als je het seizoen erop na kijkt zie je gewoon dat er weinig word gescoord door een echte spits.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 14:52
Reactie op derdester, zondag 23 december 2012 14:42
kritisch zijn of dat gezeik van jou wat iedereen moet pruimen op deze site is wel een verschil!
Ik vind het gezeik als supporters alles maar recht praten, wat krom is. We hebben gewoon een echte spits nodig en niet een veredelde middenvelder of een speler van Fortuna Sittard. De eerste helft was voetballend gezien erg goed, dan is het zo frustrerend dat je je kansen niet benut, maar ook te verwachten als je geen echte spits hebt.
Avatar van tyzinho
Door tyzinho, zondag 23 december 2012 14:51
Ajax moet in de winter iemand komen die een vrije trap tussen de palen kan schieten, gaat helemaal nergens over wat deze mensen met een vrije trap doen. Zelfs bij de 3e klas amateurs zijn er spelers die een bal beter kunnen raken. Sinds Suarez weg is is er niemand die er regelmatig een vrije trap binnen schiet.
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 23 december 2012 14:51
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:47
Niet van alles, maar gewoon een echte spits. Het is toch te gek voor woorden dat we als Ajax zijnde geen echte spits kunnen opstellen? De Jong is geen spits, Hoesen mocht maar 10 minuten meedoen en is blijkbaar nog te zwak.
Denk nou s na voordat je wat roept. Hoesen is een echte spits. Siem is een betere spits dan middenvelder. Babel en Sigthorsson geblesseerd.

We hebben gewoon een aardige wedstrijd gespeeld, maar we waren ongelukkig in de afronding. Dat kan gebeuren. Het is kut, maar de dingen die jij nu aan t roepen bent slaan echt nergens op.
Avatar van T to the M
Door T to the M, zondag 23 december 2012 14:50
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:47
Niet van alles, maar gewoon een echte spits. Het is toch te gek voor woorden dat we als Ajax zijnde geen echte spits kunnen opstellen? De Jong is geen spits, Hoesen mocht maar 10 minuten meedoen en is blijkbaar nog te zwak.
Met Sigthorsson hebben we een goede spits in huis, het is wachten of die fit wordt. Stel we halen een spits en dan is Sigthorsson eindelijk 100%. Wat dan?
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 23 december 2012 14:48
Behoorlijke wedstrijd gespeeld. Onnodig puntverlies. Deze wedstrijd had in 0-3 moeten eindigen. Jammer, maar ik heb liever op deze manier puntverlies dan op de ouderwetse manier, waarbij we weggespeeld worden door ploegen die erop klappen.

Eriksen vond ik echt goed spelen, Fischer had ook mooie momenten. Siem is een matige afmaker voor een spits en had zeker 2 goals moeten maken. Poulsen en Moisander ook uitstekend.
Avatar van Myajax
Door Myajax, zondag 23 december 2012 14:47
Reactie op OKP-AFCA, zondag 23 december 2012 14:43
Dit zou een typische reactie van een psv fan kunnen zijn, een slecht resultaat en er moet van alles gekocht worden.
Niet van alles, maar gewoon een echte spits. Het is toch te gek voor woorden dat we als Ajax zijnde geen echte spits kunnen opstellen? De Jong is geen spits, Hoesen mocht maar 10 minuten meedoen en is blijkbaar nog te zwak.
Avatar van brinkes1
Door brinkes1, zondag 23 december 2012 14:46
Reactie op Cello, zondag 23 december 2012 14:44
Juist. Omdat het echt niet had gehoeven is het ook zo frustrerend. Onnodig puntverlies. Onnodig extra achterstand op Twente en PSV. Toch jammer dat Utrecht vandaag geen speler a la Looms in het team had, die onze spitsen een assist kon geven. Maar ja. We hadden het zelf allang voor rust kunnen en moeten afmaken. Hand in eigen boezem derhalve.... en vol goede moed op naar Feyenoord na de winterstop, die op bezoek komen.
klopt. reken nu wel dat we de moeilijkste uitwedstrijden voor ajax al zo'n beetje gehad hebben. alleen nog p$v en FC tukkerland. die 2 zijn welliswaar ook moeilijk, maar utreg, kakkies, en ASO den haag zijn wellicht het moeilijkst
Avatar van Litmanen87
Door Litmanen87, zondag 23 december 2012 14:45
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:25
Bedankt weer, voor een kutkerst. Wat een verschrikkelijke voorhoede hebben wij. De Boer durft zijn holmaat De Jong weer niet te wisselen. Waardeloos. Fisher moet weer met beide benen op de grond gezet worden, die denkt dat hij Messi is. Een beetje trainer had hem na een half uur al gewisseld. Arrogante lul is het. Boerrigter was ook bagger. Poulsen, Blind en Alderweireld speelden erg goed. Eriksen 2e helft weer lekker verstoppertje gespeeld. Deze wedstrijd hadden we gewoon moeten winnen. Feyenoord komt gelijk, pfffff. Wat een baggerzooi. Graag wat gerichte aankopen, want met dit zooitje word je echt geen kampioen. Op Sigthorsson en Boilesen hoeven we niet te hopen, die worden pas in 2020 fit, dus als we nog wat willen, zul je kwaliteit moeten inkopen.
Stakkertje.
Volgens mij kan je beter fan worden van die andere club dit rood en wit gestreept op het shirt hebben en iedere transferperiode janken om aankopen.
Eerste helft hadden we het af moeten maken en dan had jij ook je mond gehouden.
En nog triester, dan had je ineens wel een goede kerst gehad. Stakkertje.....
Avatar van Cello
Door Cello, zondag 23 december 2012 14:44
Reactie op GvD1989, zondag 23 december 2012 14:35
Wat een onnodig puntenverlies. Daarom ook een klotepot! Geen saaie 0-0, dat niet, maar het had bij rust al 0-5 kunnen staan, 0-3 moeten staan! Het had een vernedering kunnen zijn voor Utrecht, maar hoe wij met de kansen om gingen was echt zwaar ondermaats. Het afronden was echt een drama. Zat me echt te ergeren aan al die missers. En dan die vrije trappen op het eind van de wedstrijd, allemaal dik over en niet eens op doel. Schandalig! We hadden makkelijk 3 punten kunnen pakken, want we speelden Utrecht helemaal weg in de eerste helft! Dit had niet gehoeven. Frustrerend.
Juist. Omdat het echt niet had gehoeven is het ook zo frustrerend. Onnodig puntverlies. Onnodig extra achterstand op Twente en PSV.

Toch jammer dat Utrecht vandaag geen speler a la Looms in het team had, die onze spitsen een assist kon geven. Maar ja. We hadden het zelf allang voor rust kunnen en moeten afmaken. Hand in eigen boezem derhalve.... en vol goede moed op naar Feyenoord na de winterstop, die op bezoek komen.
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, zondag 23 december 2012 14:43
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:25
Bedankt weer, voor een kutkerst. Wat een verschrikkelijke voorhoede hebben wij. De Boer durft zijn holmaat De Jong weer niet te wisselen. Waardeloos. Fisher moet weer met beide benen op de grond gezet worden, die denkt dat hij Messi is. Een beetje trainer had hem na een half uur al gewisseld. Arrogante lul is het. Boerrigter was ook bagger. Poulsen, Blind en Alderweireld speelden erg goed. Eriksen 2e helft weer lekker verstoppertje gespeeld. Deze wedstrijd hadden we gewoon moeten winnen. Feyenoord komt gelijk, pfffff. Wat een baggerzooi. Graag wat gerichte aankopen, want met dit zooitje word je echt geen kampioen. Op Sigthorsson en Boilesen hoeven we niet te hopen, die worden pas in 2020 fit, dus als we nog wat willen, zul je kwaliteit moeten inkopen.
Dit zou een typische reactie van een psv fan kunnen zijn, een slecht resultaat en er moet van alles gekocht worden.

Avatar van ajaccied4life
Door ajaccied4life, zondag 23 december 2012 14:42
Gelukkig was het voetbal alleraardigst en is nu duidelijk dat Ajax een Babel en sighthorsson in vorm goed kan gebruiken. Babel zou dan eventueel op rechts kunnen gaan spelen, aangezien de Tandem Fischer - Blind op zich wel loopt. Klote verlies maar ja!
Avatar van derdester
Door derdester, zondag 23 december 2012 14:42
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:38
Je mag als supporter wel kritisch zijn, hoor. Blijkbaar vind jij alles goed wat Ajax doet, maar vandaag deden ze veel fout.
kritisch zijn of dat gezeik van jou wat iedereen moet pruimen op deze site is wel een verschil!
Avatar van Aadje kenner
Door Aadje kenner, zondag 23 december 2012 14:42
Ajax heeft goed gespeeld en verdiende op basis van de eerste helft meer. Helaas maar zulke wedstrijden zitten er gewoon tussen. Het gat is slechts drie punten en ik zie het nog helemaal goed komen.
Avatar van jollie18
Door jollie18, zondag 23 december 2012 14:42
Heb de wedstrijd nog niet gezien maar jammer dat we zoveel kansen gemist hebben. Eigenlijk onnodig dit gelijkspel dus! Maar uit bij Utrecht 0-0 spelen is ook goed gezien de laatste jaren. En we staan maar 3 punten achter dat is wel eens anders geweest.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zondag 23 december 2012 14:41
Reactie op Liefhebber, zondag 23 december 2012 14:39
Wat loopt iedereen hier te schreeuwen dat Hoessen eerder gebracht had moeten worden. Hoessen brengt ook niks. De meeste ballen springen van zn voeten, standaard verkeerd kaatsen, geen actie en geen echte killer. Komt gewoon zwaar tekort voor ons niveau.
Nou hij scoort makkelijker als de Jong. Meer een spits. Siem is gewoon geen spits
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, zondag 23 december 2012 14:40
Het moet allemaal natuurlijk nog groeien maar we missen gewoon een echte killer voor de goal zoals Siggi. En al dat gezeik op spelers is onzin alleen maar omdat iedereen gefrustreerd is! Feit blijft gewoon dat we geen echte killerspits hebben.
Avatar van Bazenvan95
Door Bazenvan95, zondag 23 december 2012 14:40
Het ging gewoon prima met Hoesen in de spits, ook toen Babel in de spits stond ging het prima.. Toen moest hij weer naar links voor Eriksen, elke keer weer het aanspeelpunt weghalen kost elke keer punten
Avatar van BjornAfca
Door BjornAfca, zondag 23 december 2012 14:40
Een klein wonder.
Avatar van Ajaxenschede
Door Ajaxenschede, zondag 23 december 2012 14:40
Reactie op ST, zondag 23 december 2012 14:36
Lukoki en Hoesen leek mij genoeg
Lukoki was niet fit maar Hoesen mocht er ook van mij wel eerder in komen ,,,
Avatar van vakMforever
Door vakMforever , zondag 23 december 2012 14:40
Wij hebben geen spits nodig hoor....!!!!!!
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zondag 23 december 2012 14:40
Reactie op Myajax, zondag 23 december 2012 14:25
Bedankt weer, voor een kutkerst. Wat een verschrikkelijke voorhoede hebben wij. De Boer durft zijn holmaat De Jong weer niet te wisselen. Waardeloos. Fisher moet weer met beide benen op de grond gezet worden, die denkt dat hij Messi is. Een beetje trainer had hem na een half uur al gewisseld. Arrogante lul is het. Boerrigter was ook bagger. Poulsen, Blind en Alderweireld speelden erg goed. Eriksen 2e helft weer lekker verstoppertje gespeeld. Deze wedstrijd hadden we gewoon moeten winnen. Feyenoord komt gelijk, pfffff. Wat een baggerzooi. Graag wat gerichte aankopen, want met dit zooitje word je echt geen kampioen. Op Sigthorsson en Boilesen hoeven we niet te hopen, die worden pas in 2020 fit, dus als we nog wat willen, zul je kwaliteit moeten inkopen.
Donder op met je aankopen!! We hebben een prima selectie..

Zeikerd!
Avatar van AjaxChampion77
Door AjaxChampion77, zondag 23 december 2012 14:40
Het is weer zover, puntverlies en iedereen begint weer te zeiken op alles wat los en vast zit. We hadden moeten winnen inderdaad maar helaas, we waren wel de betere. En als de Boer had moeten wisselen, wie had hij er dan in moeten brengen? Hou toch op met dat gejank, het gaat toch juist goed de laatste weken.
Avatar van Bazenvan95
Door Bazenvan95, zondag 23 december 2012 14:40
Het ging gewoon prima met Hoesen in de spits, ook toen Babel in de spits stond ging het prima.. Toen moest hij weer naar links voor Eriksen, elke keer weer het aanspeelpunt weghalen kost elke keer punten
altianet.com