Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

Babel weer bij de groep

Babel weer bij de groep

VEDETTE KEERT TERUG - Ryan Babel heeft vrijdag meegetraind met het eerste elftal van Ajax. De 26-jarige speler is inmiddels bijna hersteld van zijn schouderblessure. 'Ik ben zo blij', twitterde Babel vrijdagavond. 'Ik heb vandaag weer voor het eerst met het team kunnen trainen. Dat voelt goed.'

De aanvaller, die als linksbuiten en als spits kan fungeren, raakte op 11 november geblesseerd tijdens PEC Zwolle - Ajax (2-4). Tot het moment van de schouderblessure was Babel verzekerd van een basisplaats.

Door Babels afwezigheid hebben met name Viktor Fischer (linksbuiten) Danny Hoesen (spits) hun kans gepakt en meer speeltijd gekregen. Het wordt daardoor puzzelen voor hoofdtrainer Frank de Boer, wanneer Babel na de winterstop weer fit is. Babel kwam in de eerste seizoenshelft tot veertien officiële optredens voor Ajax, waarin hij driemaal scoorde.


Wie moet er volgens jou bij Ajax in de spits staan als iedereen fit is?





(5404 stemmen)

Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Interview Van der Hart met Ajax TVTop 10 De Zeeuw2013: Ajax - Go Ahead Eagles (6-0)Ajax opnieuw in oktoberdip (AT5)El Ghazi tijdens voorbereidingBorst: 'De Boer moet lekker weggaan'
Avatar van 30$ajax4ever
Door 30$ajax4ever, maandag 24 december 2012 18:30
Dat wordt inderdaad nog puzzelen voor Frank.

Persoonlijk als iedereen fit is, moet het een keuze worden tussen De Jong, Sigthorsson en Babel voor de nummer 9 positie.
Vind dat Hoesen nog te licht is. Ik zeg niet dat die er niet gaat komen. Maar op dit moment zijn er spelers die constanter zijn.
Van De Jong heeft iedereen kunnen zien hoe belangrijk die kan zijn in de spits positie, hij is kopsterk, aanspeelbaar en heeft een dodelijk schot. Verwacht als iedereen fit is dat De Jong weer een linie terugzakt.
Babel heeft een goede start gemaakt bij Ajax. Alleen heeft die de laatste wedstrijden voor zijn blessure een terugval gehad. Overigens mag het rendement van Babel wel wat hoger. Vind Babel persoonlijk sterker als spits dan als buitenspeler. Hij blijft wel een goed aanspeelpunt, sterk aan de bal. Voor de flanken wordt het voor hem ook steeds moeilijke nu dat Boerrigter terug is en dat Fischer zich zo ontwikkelt.
Sigthorsson is een goaltjesdief. De wedstijden dat die voor Ajax heeft gespeeld heb je kunnen zien dat die vrij gemakkelijk scoort. Weet iemand wanneer we Sigthorsson terug kunnen verwachten?

Avatar van Dennis_Gijs12
Door Dennis_Gijs12, zondag 23 december 2012 10:33
Reactie op Goalbeinn_Sigi9, zaterdag 22 december 2012 15:15
Dat je na de winter met deze aanvallers kan spelen is een groot luxeprobleem. In de moeilijke wedstrijden kun je zo spelen: Babel - Sigthorsson - Boerrigter In de normale wedstrijden zo: Fischer - Hoesen - Lukoki Op het middenveld komt Serero terug en achterin hopelijk Boilesen weer, want ik kan me nog steeds goed herinneren hoe hij speelde tegen o.a. FC Twente
Fischer-Sigthorsson-Babel ben ik meer voorstander van.
Avatar van Goalbeinn_Sigi9
Door Goalbeinn_Sigi9, zaterdag 22 december 2012 15:15
Dat je na de winter met deze aanvallers kan spelen is een groot luxeprobleem.
In de moeilijke wedstrijden kun je zo spelen:

Babel - Sigthorsson - Boerrigter

In de normale wedstrijden zo:

Fischer - Hoesen - Lukoki

Op het middenveld komt Serero terug en achterin hopelijk Boilesen weer, want ik kan me nog steeds goed herinneren hoe hij speelde tegen o.a. FC Twente
Avatar van AFCA19
Door AFCA19, zaterdag 22 december 2012 13:33
Vind niet dat Frank Babel gelijk moeten laten spelen. Hij moet eerst maar eens duidelijk laten zien dat hij beter is dan Hoesen. Hoesen schiet ze er nu gewoon aan de lopende band in. Doet Babel dat beter (met invalbeurten) gaat hij spelen.
Avatar van YochananAFCA
Door YochananAFCA, zaterdag 22 december 2012 12:10
Reactie op Pettersson1963, vrijdag 21 december 2012 23:54
Leuk voor Babel, maar gewoon verder gaan met Fischer en Hoesen. Aardige speler als plaatsvervanger voor Fischer of Hoesen, meer zit er voorlopig niet in voor Babel. Gelukkig wegen Babel en Sana niet zwaar op de begroting van Ajax, zowel Sana en Babel hebben niets te zoeken bij Ajax. Twee overbodige spelers die de ontwikkeling van de eigen jeugd alleen maar in de weg staan. Suggestieve kop overigens in dit bericht, Babel is nooit een echte vedette geweest...
Fascinerend om te zien hoe jij in elk onderwerp het negatieve aspect een nieuwe dimensie weet aan te meten
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, zaterdag 22 december 2012 11:59
Reactie op ajax19, zaterdag 22 december 2012 11:24
¿Het kan ook echt niet beter? Wat een paar potjes in de Eredivisie allemaal wel niet doen vergeten, namelijk dat we 3 keer zijn weggeveegd in de CL. Dus op ons best zijn we nog echt niet. Ajax Youth, 2013 your chance. Euro B League: You Are Ours. Boerrigter-Sigthorsson-Eriksen Blind- (c) Van Rhijn-Andersen Dijks-Denswil-Toby-Boccara Vermeer Bank: Cillessen, Babel, Meleg, Boilesen, Klaassen, Fischer, Rits.
Meleg is officieel nog niet eens van Ajax.....
Avatar van ajax19
Door ajax19, zaterdag 22 december 2012 11:24
Reactie op Bky, vrijdag 21 december 2012 18:21
Ja, laten we alles veranderen want het gaat nu niet goed ofzo.
¿Het kan ook echt niet beter? Wat een paar potjes in de Eredivisie allemaal wel niet doen vergeten, namelijk dat we 3 keer zijn weggeveegd in de CL. Dus op ons best zijn we nog echt niet.

Ajax Youth, 2013 your chance. Euro B League: You Are Ours.

Boerrigter-Sigthorsson-Eriksen
Blind- (c) Van Rhijn-Andersen
Dijks-Denswil-Toby-Boccara
Vermeer

Bank: Cillessen, Babel, Meleg, Boilesen, Klaassen, Fischer, Rits.
Avatar van oud-west
Door oud-west, zaterdag 22 december 2012 11:23
Mooi kunnen we hem verkopen in de winter!
Avatar van ajax19
Door ajax19, zaterdag 22 december 2012 11:22
Reactie op Obnoxious, vrijdag 21 december 2012 19:05
Ik probeer je te begrijpen, echt. Maar ik kan meestal geen touw vastknopen aan de opstellingen die je verzint. Wel ben ik het eens met je dat een speler niet per se op 'zijn' positie hoeft te staan, soms rendeert iemand eigenlijk beter op een andere plek, maar dat is dan in dienst van het spelsysteem.. Als je tijd en zin hebt, zou je dan wat verder kunnen verklaren hoe deze opstelling in zijn werk moet gaan?
Mooi dat je het met die veronderstelling eens bent. Knap werk.
Laat ik het dan maar over de 5 hebben die jullie niet zo willen.

Boerrigter en Sigthorsson hebben tempo nodig op de as en vernuft op de flanken. Sigthorsson centraal wordt geflankeerd door Eriksen aan zijn rechterzijde en Blind aan zijn linkerzijde en dat zijn de spelers die toeslaan. Boerrigter links wordt geflankeerd door Van Rhijn in het centrum en Andersen aan de rechterzijde en zijn situeren zich telkens op een manier dat de combinaties met de toeslaande spelers tot stand komen.

Dan restte er een vacature rechtsachter. Normaal denk ik, Toby is een rechter stopper, dan moet er een rechtscentrale stopper bij. Het is het fundament van de ploeg. Daar kies ik Boccara, die normaal verdedigend op het middenveld speelt, maar puur verdedigend op zijn best is, wat bij Ajax op het middenveld met 4 spelers erachter niet de bedoeling is.
Avatar van ajax19
Door ajax19, zaterdag 22 december 2012 11:11
Reactie op mickey2602, vrijdag 21 december 2012 22:47
Laat mij dan maar ontspoord blijven en vertrouwen houden in de opstellingen die Frank neerzet...
Voor Frank heb ik hoe dan ook respect. Enige juiste hoofdcoach.
Avatar van ajax19
Door ajax19, zaterdag 22 december 2012 11:08
Reactie op Bky, vrijdag 21 december 2012 18:37
Ja, want met jouw opstelling zouden we niet weggeveegd worden door Real Madrid..
Nee inderdaad, dan zouden Ronaldo, Kaka en Callejon geen vrij spel hebben. Of Götze en Reus. Ze lachen daar nogsteeds om ons Ajax. Ene Lewandowski niet te vergeten. O o o, het gaat zeker perfect.

Dus ja, ik heb vertrouwen in Boccara, Denswil en Dijks. Dus ja, ik zie erin versterkingen. Betekent niet dat je dan automatisch wint, maar wel dat je manschappen hebt die opgewassen zijn en enige kans hebben de ploeg kracht te geven. Als je vervolgens Poulsen, Fischer en Moisander daarvoor moet slachtofferen, zijt dat zo, wetende dat je een volledigere ploeg opstelt waarop zij niks extra's toevoegen. Aangezien je Van Rhijn de Anita rol laat spelen, terwijl ook Fischer feitelijk een aanvallender ingestelde spelmaker is. En Andersen is natuurlijk een veel betere voetballer dan Hoesen en Schöne. Zo heeft elke keuze een kwalitatieve afweging, terwijl het bij jullie met alle begrip haast symbool-politieke keuzes lijken. Bovendien, laat mij dan voor de verscheidenheid maar waarspellen.
Avatar van omisom
Door omisom, zaterdag 22 december 2012 11:02
Het zal binnen de groep best wel positief zijn om een speler met die ervaring er weer bij te hebben. Na de winterstop gaan we wel zien hoe Frank het één en ander met elkaar gaat laten spelen, we strijden nog op een aantal fronten dus is een ruime selectie een mooie bijkomstigheid.
Avatar van Daantje Makkes
Door Daantje Makkes, zaterdag 22 december 2012 11:00
Ik heb gekozen voor Hoesen in de poll. Hij is een echte spits voor het Ajax systeem, Siem is meer een '10' en Babel meer een vleugelspeler.

Sigthórsson vind ik altijd nog moeilijk te beoordelen dus ga ik steevast voor Hoesen
Avatar van De Stift
Door De Stift, zaterdag 22 december 2012 10:59
Goed nieuws! Natuurlijk hebben Hoesen en Fischer het goed gedaan, maar a) Babel heeft veel kwaliteit en is in de spits nog wat balvaster dan Hoesen en b) Fischer en Hoesen zijn nog erg jong en moeten rustig gebracht worden. Het lijkt me heel goed om te rouleren. En gezien het feit dat we nog meestrijden om het kampioenschap, de beker én de UEFA Cup, lijkt me een brede en sterke selectie zeer wenselijk.

Wat dat betreft staat -als Ajax zondag wint bij Utrecht- er prima voor. Zeker omdat na de winterstop spelers als Babel, Sana, Sigthorsson, en Boilesen weer bij de selectie gaan aansluiten.
Avatar van Georginho
Door Georginho, zaterdag 22 december 2012 10:14
Reactie op Cello, zaterdag 22 december 2012 06:47
Ik mag aannemen, maar ik hoop het tegelijkertijd, daqt nu op dit moment de rollen omgekeerd zullen zijn voorlopig. Daar waar Babel eerst veelal basis startte en Fischer het moest doen met invalbeurten, hoop ik nu dat Fischer basis start en Babel maar moet invallen Daarbij. Over een half jaar is Babel pleitte en gaan wij, als het goed is, gewoon nog wel even door met Fischer. En hoe was het beleid ook alweer???..... als je niet verlengt dan speel je niet veel meer toch??.
Idd maar we doen nog op drie fronten mee dus ben erg blij dat tie er weer bij is straks zeker ook vanwege zijn ervaring. We gaan voor de EL dit jaar zelfs voor het kampioensschap! of toch niet? 2e worden en die beker winnen prima toch. Forza Ajax Amsterdam
Avatar van Cello
Door Cello, zaterdag 22 december 2012 06:47
Ik mag aannemen, maar ik hoop het tegelijkertijd, daqt nu op dit moment de rollen omgekeerd zullen zijn voorlopig. Daar waar Babel eerst veelal basis startte en Fischer het moest doen met invalbeurten, hoop ik nu dat Fischer basis start en Babel maar moet invallen

Daarbij. Over een half jaar is Babel pleitte en gaan wij, als het goed is, gewoon nog wel even door met Fischer. En hoe was het beleid ook alweer???..... als je niet verlengt dan speel je niet veel meer toch??.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, vrijdag 21 december 2012 23:54
Leuk voor Babel, maar gewoon verder gaan met Fischer en Hoesen. Aardige speler als plaatsvervanger voor Fischer of Hoesen, meer zit er voorlopig niet in voor Babel. Gelukkig wegen Babel en Sana niet zwaar op de begroting van Ajax, zowel Sana en Babel hebben niets te zoeken bij Ajax. Twee overbodige spelers die de ontwikkeling van de eigen jeugd alleen maar in de weg staan. Suggestieve kop overigens in dit bericht, Babel is nooit een echte vedette geweest...
Avatar van B_02097
Door B_02097, vrijdag 21 december 2012 23:52
Reactie op 42219, vrijdag 21 december 2012 21:47
Over Boccara gesproken: ik was toevallig in het stadion , uit bij Heerenveen, en was verrast over het kwartiertje dat hij mee deed. Erg vooruit verdedigend, goed positiespel. Ik woon niet in NL dus zie niet zo heel veel "live" wedstrijden de afgelopen jaar van Ajax en Jong Ajax dus weet niet hoe hij nu speelt bij Jong Ajax maar het verbaast me dat hij niet regelmatig zijn minuten meepakt in Ajax1 Iemand enig idee ??
hij lag er een paar weken uit met een blessure en had een "disciplinaire" straf ofzo moest die weer meespelen met jong ajax een tijdje.

Hij doet het uitstekend maar er is geen haast om hem te snel te brengen. In 2e seizoenshelft komt hij zeker wel meer aan spelen toe. En het is ook beter om hem liever 90 minuten bij jong ajax te laten spelen dan 10 bij ajax 1 als je al voorstaat.
Avatar van Kaos
Door Kaos, vrijdag 21 december 2012 23:29
Reactie op Ajaciedbrad, vrijdag 21 december 2012 21:23
Dan moet je Fischer Boerrigter en Babel met elkaar laten afwisselen. Luxe probleem?
Nee. Fischer is 3x beter dan Boerrigter en Babel bij elkaar.
Avatar van Georginho
Door Georginho, vrijdag 21 december 2012 23:13
hilarious
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, vrijdag 21 december 2012 22:47
Reactie op ajax19, vrijdag 21 december 2012 18:43
Had verwacht dat jullie enthousiast zouden zijn dat Boerrigter, Sigthorsson, Dijks, Denswil, Toby en Vermeer op de (voor jullie) juiste plek staan, haha. Ik ben iig blij dat er onmin slechts om 5 keuzes is. Nu dat stukje overbruggen, dan staan jullie op de rails.
Laat mij dan maar ontspoord blijven en vertrouwen houden in de opstellingen die Frank neerzet...
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, vrijdag 21 december 2012 22:45
Reactie op Leviathan, vrijdag 21 december 2012 18:01
Fischer moet nog niet alles spelen Hoesen trekt dat niet em Boerrigter mag ook op zijn tijd rust.. Dus Babel roteren voorin..
Ik zat bij die stelling ook al te twijfelen...ideaal zou zijn Babel voor de "moeilijkere" wedstrijden en Hoesen wanneer het wat makkelijker is.Ook omdat Babel toch volgend jaar weg is.Maar dat antwoord stond er niet bij.
Maar jouw oplossing lijkt me nog helemaal niet zo gek...dan is denk ik iedereen tevreden en komt ook iedereen regelmatig aan speelminuten.
Avatar van 42219
Door 42219, vrijdag 21 december 2012 21:47
Reactie op ajax19, vrijdag 21 december 2012 21:35
Over 'mallotig', dat is net zo'n waardeoordeel als wat ik in duizendvoudig mag incasseren. Had ik niet moeten doen inderdaad, helaas. Is inmiddels verwijderd, mijn excuses. Jij zegt dat het uit de lucht gegrepen is. Dat Blind en Van Rhijn niet passen op middenveld. Dat Boccara zijn debuut uit tegen Heerenveen niet heeft gemaakt. Ik zeg dat het redenen heeft. Dat Blind en Van Rhijn beter in balbezit zijn dan buiten balbezit zijn. Dat Boccara al wel minuten heeft gemaakt waar ik bij was.
Over Boccara gesproken: ik was toevallig in het stadion , uit bij Heerenveen, en was verrast over het kwartiertje dat hij mee deed. Erg vooruit verdedigend, goed positiespel.
Ik woon niet in NL dus zie niet zo heel veel "live" wedstrijden de afgelopen jaar van Ajax en Jong Ajax dus weet niet hoe hij nu speelt bij Jong Ajax maar het verbaast me dat hij niet regelmatig zijn minuten meepakt in Ajax1

Iemand enig idee ??
Avatar van ajax19
Door ajax19, vrijdag 21 december 2012 21:35
Reactie op kadavertje, vrijdag 21 december 2012 20:52
Ten eerste, knap dat je je standpunt rustig en beleefd blijft uitdragen. Zo hoort het. Voornamelijk het feit dat je de mening van anderen 'mallotig' noemt is natuurlijk heel volwassen.,,, Wat mij echter opvalt, is dat jouw opstelling compleet uit de lucht gegrepen is. Zo noem je bijvoorbeeld Blind een 'toeslaande' speler. Het spijt me zeer, maar die jongen heeft 0,0 rendement. Verdedigend vind ik hem uitstekend de laatste tijd, en aanvallend begint hij te groeien. Maar hij moet nog veel groeien om een échte goeie te zijn. Boccarra heeft nog geen minuut op het hoogste niveau gespeeld, en van Rhijn heeft absoluut niet het overzicht of de techniek om in een spelverdelende rol te spelen. En denk ook eens aan de impact die deze opstelling op een team zou hebben. Ze spelen al sinds de jeugd op posities en in opstellingen die hen vertrouwd is...en dan ineens wordt alles omgegooid. Dan nemen ze jou als coach echt niet serieus hoor. En waar is de Jong gebleven in jouw opstelling? Daarnaast stel jij spelers op posities waar zij he-le-maal niets te zoeken hebben, zodat ik mij afvraag waarom jij deze opstelling maakt. Jouw opstelling heeft niets met voetbalverstand te maken. Het lijkt er eerder op alsof jij een discussie omtrent jouw persoon probeert op te starten. Dat is allemaal prima, als jij dat wil doen...ware het niet dat deze site in mijn ogen gebruikt dient te worden voor inhoudelijke, volwassen discussies over onze mooie club. Dus, ik vraag je vriendelijk; geef mij een goed onderbouwd argument waarom jij met dit soort opstellingen komt. Is het bijvoorbeeld om een discussie op te laten laaien; prima. Discussiëren kan goed zijn. Maar doe me een plezier. Hou discussies inhoudelijk, en fundeer deze niet op volslagen onzin.
Over 'mallotig', dat is net zo'n waardeoordeel als wat ik in duizendvoudig mag incasseren. Had ik niet moeten doen inderdaad, helaas. Is inmiddels verwijderd, mijn excuses.

Jij zegt dat het uit de lucht gegrepen is. Dat Blind en Van Rhijn niet passen op middenveld. Dat Boccara zijn debuut uit tegen Heerenveen niet heeft gemaakt.

Ik zeg dat het redenen heeft. Dat Blind en Van Rhijn beter in balbezit zijn dan buiten balbezit zijn. Dat Boccara al wel minuten heeft gemaakt waar ik bij was.
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, vrijdag 21 december 2012 21:23
Reactie op TurboUrby, vrijdag 21 december 2012 21:19
Nee. Fischer op rechtsbuiten zetten, is als Alderweireld rechtshalf zetten.
Dan moet je Fischer Boerrigter en Babel met elkaar laten afwisselen. Luxe probleem?
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, vrijdag 21 december 2012 21:19
Reactie op Ajaciedbrad, vrijdag 21 december 2012 20:53
Nee, want Fischer kan prima rechts toch?
Nee.

Fischer op rechtsbuiten zetten, is als Alderweireld rechtshalf zetten.
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, vrijdag 21 december 2012 21:12
Babel kan na de winterstop gewoon weer in de spits staan. Ik zie het niet gebeuren dat op 20 januari Sigthorsson fit genoeg is om te spelen. Als Sigthorsson weer fit is, dan zien we dan wel hoe we er dan voor staan. Misschien heeft Fischer dan wel een enorme dip. Gelet op zijn leeftijd kan dat maar zo. We hebben in ieder geval keuze. Dat is ook prettig!
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, vrijdag 21 december 2012 20:53
Reactie op AjaciedOfNiet, vrijdag 21 december 2012 20:14
Ah, dus volgens jou moeten we Fischer maar weer bij Jong Ajax stallen totdat Babel weg is. Gaat niet gebeuren.
Nee, want Fischer kan prima rechts toch?
Avatar van kadavertje
Door kadavertje, vrijdag 21 december 2012 20:52
Ten eerste, knap dat je je standpunt rustig en beleefd blijft uitdragen. Zo hoort het. Voornamelijk het feit dat je de mening van anderen 'mallotig' noemt is natuurlijk heel volwassen.,,,

Wat mij echter opvalt, is dat jouw opstelling compleet uit de lucht gegrepen is. Zo noem je bijvoorbeeld Blind een 'toeslaande' speler. Het spijt me zeer, maar die jongen heeft 0,0 rendement. Verdedigend vind ik hem uitstekend de laatste tijd, en aanvallend begint hij te groeien. Maar hij moet nog veel groeien om een échte goeie te zijn. Boccarra heeft nog geen minuut op het hoogste niveau gespeeld, en van Rhijn heeft absoluut niet het overzicht of de techniek om in een spelverdelende rol te spelen.

En denk ook eens aan de impact die deze opstelling op een team zou hebben. Ze spelen al sinds de jeugd op posities en in opstellingen die hen vertrouwd is...en dan ineens wordt alles omgegooid. Dan nemen ze jou als coach echt niet serieus hoor. En waar is de Jong gebleven in jouw opstelling?

Daarnaast stel jij spelers op posities waar zij he-le-maal niets te zoeken hebben, zodat ik mij afvraag waarom jij deze opstelling maakt.

Jouw opstelling heeft niets met voetbalverstand te maken. Het lijkt er eerder op alsof jij een discussie omtrent jouw persoon probeert op te starten.

Dat is allemaal prima, als jij dat wil doen...ware het niet dat deze site in mijn ogen gebruikt dient te worden voor inhoudelijke, volwassen discussies over onze mooie club.

Dus, ik vraag je vriendelijk; geef mij een goed onderbouwd argument waarom jij met dit soort opstellingen komt. Is het bijvoorbeeld om een discussie op te laten laaien; prima. Discussiëren kan goed zijn. Maar doe me een plezier. Hou discussies inhoudelijk, en fundeer deze niet op volslagen onzin.

Avatar van 3star
Door 3star, vrijdag 21 december 2012 20:35
Reactie op dungen, vrijdag 21 december 2012 20:28
En goalbein die was ook op de training aan het afronden misschien zondag 20 minuten laten ballen
Gaat ie nou wel of niet mee op trainingskamp?
Avatar van elpresidente
Door elpresidente, vrijdag 21 december 2012 20:34
Kan die niet op rechts, ben nog steeds niet onder de indruk van Boerrigter en Fischer is gewoon heerlijk om te zien voetballen.
Avatar van dungen
Door dungen, vrijdag 21 december 2012 20:28
Reactie op TurboUrby, vrijdag 21 december 2012 20:24
Mooi zo. Uitstekende speler voor Ajax. Wel als spits dan... Rouleren met Hoesen en Siem.
En goalbein die was ook op de training aan het afronden misschien zondag 20 minuten laten ballen
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, vrijdag 21 december 2012 20:24
Mooi zo. Uitstekende speler voor Ajax. Wel als spits dan... Rouleren met Hoesen en Siem.
Avatar van dungen
Door dungen, vrijdag 21 december 2012 20:19
Wij zijn kampioen jelalalalalala
Avatar van AjaciedOfNiet
Door AjaciedOfNiet, vrijdag 21 december 2012 20:14
Reactie op Ajaciedbrad, vrijdag 21 december 2012 20:10
Reactie op de poll Doe eerst Kolbeinn Sigthórsson, zodra de man van glas weer geblesseerd is direct met Danny Hoesen in de spits spelen en Ryan Babel op de linkervleugel afwisselen met Derk Boerrigter. Siem de Jong vast op het middenveld laten spelen, zoals hijzelf aangaf speelt hij het liefst tussen de linies en een beetje achter de spits. Moeilijk is het allemaal niet.
Ah, dus volgens jou moeten we Fischer maar weer bij Jong Ajax stallen totdat Babel weg is. Gaat niet gebeuren.
Avatar van Wayout
Door Wayout, vrijdag 21 december 2012 20:10
Reactie op ajax19, vrijdag 21 december 2012 18:51
Jij wilt duimpjes omhoog, haha.
Kan me geen reet schelen die duimpjes omhoog. Ik heb daar niet eens over nagedacht jochie. Zal wel projectie zijn, bekend psychologosch veschijnsel. Maar die opstellingen van jou slaan kant noch wal. je hebt een midenveld sjonge jonge. Je hebt ook al geen Fisher in je opstelling, die erg crreatief is, dan zou je die nog op het middenveld kunnen zetten, a;s je zonodig het hele middenveld wilt omgooien!! Je zet van Rhijn centrale middenvelder?? hahaha Verder: je zet de craetiefste speler (Eriksen) op een rechtsbuiten positie. Zie je ook bij Twente, de creatiefste spelers op de flanken, die slaan he middenvald in de opbouw ook over. Want dat kan je in jouw opstelling het beste doen.
Avatar van Ajaciedbrad
Door Ajaciedbrad, vrijdag 21 december 2012 20:10
Reactie op de poll

Doe eerst Kolbeinn Sigthórsson, zodra de man van glas weer geblesseerd is direct met Danny Hoesen
in de spits spelen en Ryan Babel op de linkervleugel afwisselen met Derk Boerrigter. Siem de Jong
vast op het middenveld laten spelen, zoals hijzelf aangaf speelt hij het liefst tussen de linies en een beetje achter de spits.

Moeilijk is het allemaal niet.
Avatar van 42219
Door 42219, vrijdag 21 december 2012 20:06
Ga Maya kalenders verkopen, gek
Avatar van Wayout
Door Wayout, vrijdag 21 december 2012 19:56
Mooi!! Zijn schouder is wel ff wat sneller dan die van Sigthorsson!! P
Avatar van Jaims
Door Jaims, vrijdag 21 december 2012 19:12
Wat probeer je nou iedere keer te vertellen met die waardeloze opstellingen van je?

Of kom je gewoon aandacht te kort thuis?
Avatar van Obnoxious
Door Obnoxious, vrijdag 21 december 2012 19:05
Reactie op ajax19, vrijdag 21 december 2012 18:43
Had verwacht dat jullie enthousiast zouden zijn dat Boerrigter, Sigthorsson, Dijks, Denswil, Toby en Vermeer op de (voor jullie) juiste plek staan, haha. Ik ben iig blij dat er onmin slechts om 5 keuzes is. Nu dat stukje overbruggen, dan staan jullie op de rails.
Ik probeer je te begrijpen, echt. Maar ik kan meestal geen touw vastknopen aan de opstellingen die je verzint.
Wel ben ik het eens met je dat een speler niet per se op 'zijn' positie hoeft te staan, soms rendeert iemand eigenlijk beter op een andere plek, maar dat is dan in dienst van het spelsysteem..

Als je tijd en zin hebt, zou je dan wat verder kunnen verklaren hoe deze opstelling in zijn werk moet gaan?
Avatar van jollie18
Door jollie18, vrijdag 21 december 2012 19:02
Na de winterstop gaan we echt vlammen. Dan is iedereen hopelijk weer fit. Ben benieuwd wie de Boer dan op gaat stellen.
Avatar van Obnoxious
Door Obnoxious, vrijdag 21 december 2012 19:00
Nee hoor, hoeven helemaal niet te puzzelen. Gewoon wat meer rouleren, niet alle wedstrijden met dezelfde basiself beginnen.
Avatar van Georginho
Door Georginho, vrijdag 21 december 2012 18:57
Hij blijft maar doorgaan hahah lol om jou
Avatar van MelleAfca
Door MelleAfca, vrijdag 21 december 2012 18:54
Dat is echt de slechtste opstelling die ik ooit heb gezien..
Avatar van ajax19
Door ajax19, vrijdag 21 december 2012 18:51
Reactie op Wayout, vrijdag 21 december 2012 18:48
Belachelijk!!!!
Jij wilt duimpjes omhoog, haha.
Avatar van Wayout
Door Wayout, vrijdag 21 december 2012 18:48
Belachelijk!!!!
Avatar van ajax19
Door ajax19, vrijdag 21 december 2012 18:43
Reactie op Goalbeinn_Sigi9, vrijdag 21 december 2012 18:40
Kap nou eens met die belachelijke opstellingen van je.. Boccara op rechtsback? Blind is een linksback v. Rhijn is een rechtsback Andersen speelt links Eriksen is geen rechtsbuiten
Had verwacht dat jullie enthousiast zouden zijn dat Boerrigter, Sigthorsson, Dijks, Denswil, Toby en Vermeer op de (voor jullie) juiste plek staan, haha. Ik ben iig blij dat er onmin slechts om 5 keuzes is. Nu dat stukje overbruggen, dan staan jullie op de rails.
Avatar van Goalbeinn_Sigi9
Door Goalbeinn_Sigi9, vrijdag 21 december 2012 18:40
Kap nou eens met die belachelijke opstellingen van je..

Boccara op rechtsback?
Blind is een linksback
v. Rhijn is een rechtsback
Andersen speelt links
Eriksen is geen rechtsbuiten
Avatar van Bky
Door Bky, vrijdag 21 december 2012 18:37
Ja, want met jouw opstelling zouden we niet weggeveegd worden door Real Madrid..
Avatar van Georginho
Door Georginho, vrijdag 21 december 2012 18:34
Ohja die heb je ook nog. Nee maar gewoon idd rouleren.
Avatar van geronimo
Door geronimo, vrijdag 21 december 2012 18:27
Vedette?
Avatar van Bky
Door Bky, vrijdag 21 december 2012 18:21
Ja, laten we alles veranderen want het gaat nu niet goed ofzo.
Avatar van afca4eva
Door afca4eva, vrijdag 21 december 2012 18:01
Reactie op Linaatje04, vrijdag 21 december 2012 17:42
Ik moet zeggen dat Fisher het prima doet op links. Zou eerder Babel in de spits zetten voor Hoesen. Boerrigter begint ook langzaam wat meer te laten zien.
Fischer/Babel---Hoesen---Babel/Fischer
Avatar van Leviathan
Door Leviathan, vrijdag 21 december 2012 18:01
Fischer moet nog niet alles spelen Hoesen trekt dat niet em Boerrigter mag ook op zijn tijd rust.. Dus Babel
roteren voorin..
Avatar van Linaatje04
Door Linaatje04, vrijdag 21 december 2012 17:42
Ik moet zeggen dat Fisher het prima doet op links. Zou eerder Babel in de spits zetten voor Hoesen. Boerrigter begint ook langzaam wat meer te laten zien.
altianet.com