Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

Ajax weer hard onderuit in Madrid

Ajax weer hard onderuit in Madrid

VERLIESPARTIJ #6 - Ajax heeft op dinsdagavond, voor de zesde keer in drie jaar tijd, verloren van Real Madrid. In Spanje werd het 4-1 voor de thuisploeg, dankzij treffers van Cristiano Ronaldo, Kaká, José Callejón (2x) en Derk Boerrigter.

Samenvatting:

In de openingsfase van de wedstrijd waren beide ploeg redelijk aan elkaar gewaagd. Ajax slaagde er in de eerste tien minuten prima in om de bal in de ploeg te houden. Zodoende leek het er even op dat Ajax het spel zou gaan dicteren in Madrid, maar al na tien minuten spelen, bleek dat een illusie. Karim Benzema maakte vanuit buitenspelpositie aanvankelijk nog een goal die terecht werd afgekeurd en kort daarna raakte Fabio Coentrao hard de buitenkant van de paal, voordat de thuisploeg op voorsprong kwam.

Na de twee genoemde levensgevaarlijke momenten, was het in de dertiende minuut echt raak voor Real Madrid. Siem de Jong verloor op de speelhelft van Real een duel van Luka Modric en laatst genoemde passte vervolgens prachtig op Benzema. Benzema kon vanaf links voorgeven op Cristiano Ronaldo. Laatst genoemde schoot hard binnen: 1-0. Hierna leek Ajax gebroken en kwam er tot aan de rust bijna niks meer uit de ploeg van Frank de Boer. Vermeer moest zodoende redden op achtereenvolgend een schot van Benzema en een vrije trap van Ronaldo, voordat in de 28ste minuut ook de 2-0 viel. Een lange bal van Modric belandde bij José Callejón, die via de binnenkant van de paal binnen werkte.

Hierna moest Vermeer nog redden op schoten van wederom Modric en Sami Khedira, voordat Ajax voor het eerst een kansje kreeg. Vlak voor rust dribbelde Viktor Fischer het strafschopgebied van Real in. De inzet van de Deen werd echter van richting veranderd en kon vervolgens makkelijk door de doelman gepakt worden. Dit betekende het enige wapenfeitje van Ajax in de eerste helft.

De openingsfase van de tweede helft was voor Real Madrid. De Madrilenen voetbalden er lustig op los en kwamen in de 49ste minuut al op 3-0, toen Kaká van buiten de zestien meter prachtig binnen schoot. Kort daarna kopte Benzema rakelings voorlangs, maar vervolgens raakte Ajax plotseling op stoom.

Een schot van Fischer zeilde in de 55ste minuut rakelings voorlangs en vijf minuten later was het wel raak voor de Amsterdammers. Doelman Antonio Adan kwam slecht uit bij een lange bal van Ajax en Boerrigter kon de afgevallen bal simpel binnen schieten: 3-1. Kort daarna was Boerrigter weer gevaarlijk met een goede vrije trap, maar Adan redde ditmaal kordaat. Hoesen kreeg vervolgens nog een goede kans op de 3-2, maar de spits schoot van net buiten de zestien meter hard over.

Ajax bleef vervolgens komen en kreeg via Boerrigter en Eriksen goede kansen, maar Boerrigter schoot naast en het schot van Eriksen werd knap gehouden. Tot scoren kwam Ajax dan ook niet meer. In de slotfase viel nog wel een treffer aan de andere kant van het veld, toen Callejón een prima counter mooi binnen mocht koppen.

Opstelling Real Madrid: Adán; Nacho, Carvalho, Varane, Coentrăo (20' Pepe); Callejón, Khedira, Kaká, Modric, Benzema, Ronaldo.

Opstelling Ajax: Vermeer; Van Rhijn, Alderweireld, Moisander, Blind; De Jong, Poulsen (40' Schöne), Eriksen; Boerrigter, Hoesen (77' Enoh), Fischer (77' Sana).

Wissels Ajax: Cillissen, Veltman, Dijks, Enoh, Schöne, Lukoki, Sana

Doelpunten:
13' Ronaldo
28' Callejón
49' Kaká
60' Boerrigter
86' Callejón

Bijzonderheden:
-

Tags

Man of the match

Real Madrid - Ajax

1. Lasse Schöne (40)

6.8

2.

6.6

3.

6.6

4.

6.4

5. Viktor Fischer

6.4

6.

6.3

7.

6.0

8. Tobias Sana (77)

5.6

9. Niklas Moisander

5.5

10.

5.4

11. Ricardo van Rhijn

5.3

12.

5.1

13.

5.0

14. (77)

4.8


Scheidsrechter:


Teamrapport:

Mentaliteit

4.8

Taktiek

5.4

Techniek

5.3

Concentratie

4.9

Snelheid

4.9


Stafraport:

Frank de Boer

6.3


Publiek:

Ajax-publiek

8.5

93 gebruikers hebben gestemd.

Wil je ook stemmen? Login of registreer jezelf!

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

100% score tegen GAEInterview Van der Hart met Ajax TVTop 10 De Zeeuw2013: Ajax - Go Ahead Eagles (6-0)Ajax opnieuw in oktoberdip (AT5)El Ghazi tijdens voorbereiding
Avatar van SoNick
Door SoNick, donderdag 6 december 2012 11:29
Matige pot hč van ons cluppie. Ergens voelde ik het alweer aankomen toen ik al die spelers weer zag filmen en foto's maken voordat ze gingen omkleden.

In de eerste helft haalden in mijn ogen maar twee spelers hun niveau en dat waren Hoesen en Blind. In de tweede helft kwam Ajax aan voetballen toe door een voortreffelijke Schöne. Die man doet zo weinig verkeerd in balbezit. Helaas kantelde de wedstrijd weer na de wissels van de Boer. Met de inbreng van Enoh verdween het voetbal op het middenveld en kwam Schöne te zwemmen in de spits. Waarom er niet werd gekozen om de Jong in de spits te zetten en Schöne erachter verbaast me nu nog. Neemt niet weg dat het buiten een goed half uur een kansloze missie was in het Bernabeu. Helaas.
Avatar van Maximus
Door Maximus, woensdag 5 december 2012 22:58
Ik moet daar wel bij zeggen dat de onschakeling naar de verdediging een zwakke plek blijft. Niet alleen voor Ajax, maar voor het hele NL-se voetbal. In dat opzicht zijn we niet mee ge-evolueerd: snelheid, fysiek, organisatie in de zones, ruimtes verkleinen, op het juiste moment 'front-checken', etc.
Als Ajax dat kan verbeteren én weer een echte Ajax spits weet op te leiden of binnen te halen, dan kunnen we de volgende grote stap maken! Maar we zijn absoluut op de goede weg en de resultaten zijn nu al aansprekend!
Avatar van Maximus
Door Maximus, woensdag 5 december 2012 22:49
Reactie op BigDaddy84, woensdag 5 december 2012 18:00
Ik blijf me erover verbazen dat fans, maar voornamelijk ook jounalisten en critici, puur op dat ene punt terug blijven komen. Ondanks dat Cruijff (op de lange termijn) ook de prestaties wil verbeteren (wat al is gebeurd met 2 kampioenschappen), ging de revolutie voornamelijk over de manier van spelen. Ajax speelde niet meer zoals Ajax 'hoort' te spelen en er speelde spelers bij Ajax die daar niet thuis hoorde. Nu krijgt de jeugd weer de kans, is er weer verzorgt veldspel en komt er langzamerhand (hopelijk) ook wat lef terug. Voornamelijk dat laatste ontbreekt het (nog) aan, alhoewel dit natuurlijk ook te maken heeft met kwaliteit. Maar kom alsjeblieft niet meer met opmerkingen als: 'onder Jol was het net zo slecht' etc, want dan snap je niet helemaal waarover de revolutie nou eigenlijk ging!
HELEMAAL EENS! Als je het verschil niet ziet, heb je gewoon geen verstand van voetbal. En idd 2 kampioenschappen in twee jaar (na 15 jaar treurnis) en net PSV van de mat gespeeld. Enne, stel je eens voor dat dit AJax, met deze trainer Suarez in de spits zou hebben... Precies!
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, woensdag 5 december 2012 18:00
Reactie op ikke1986, woensdag 5 december 2012 10:02
Er werd gezeken hoe het Ajax van Jol op zijn smoel ging regen Real. Nou, die nederlaag had nu wel ff iets groter uit kunnen vallen.O wat gaat het goed met Ajax nu JC ermee bemoeit.
Ik blijf me erover verbazen dat fans, maar voornamelijk ook jounalisten en critici, puur op dat ene punt terug blijven komen. Ondanks dat Cruijff (op de lange termijn) ook de prestaties wil verbeteren (wat al is gebeurd met 2 kampioenschappen), ging de revolutie voornamelijk over de manier van spelen. Ajax speelde niet meer zoals Ajax 'hoort' te spelen en er speelde spelers bij Ajax die daar niet thuis hoorde. Nu krijgt de jeugd weer de kans, is er weer verzorgt veldspel en komt er langzamerhand (hopelijk) ook wat lef terug. Voornamelijk dat laatste ontbreekt het (nog) aan, alhoewel dit natuurlijk ook te maken heeft met kwaliteit. Maar kom alsjeblieft niet meer met opmerkingen als: 'onder Jol was het net zo slecht' etc, want dan snap je niet helemaal waarover de revolutie nou eigenlijk ging!
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 5 december 2012 17:03
Reactie op waynelove, woensdag 5 december 2012 11:50
misschien moeten we de krachten van de eredivisie bundelen. gewoon alle beste spelers van de eredivisie in een team stoppen en naar de CL sturen. opbrengsten delen :P Ajax, PSV, Twente, Feyenoord, Vitesse moeten gebundeld toch wel wat kunnen betekenen? ;)
Dat mag niet eens man. Spelers hebben niet voor niets een contract. Verder is het een idee dat absoluut onhaalbaar is en daar komt nog bij dat wij Ajax zijn.
Avatar van ajax4lifew_e
Door ajax4lifew_e, woensdag 5 december 2012 13:21
Beste Ajax,

Afgelopen half jaar zijn we begonnen aan een (wederom) prachtige competitie in de Champions League. Vooraf werden we kansloos ingeschat door iedereen, met als hoogtepunt de vernederende weddenschappen bij de wedstrijd Real Madrid-Ajax. Eindigen we met een troosteloze 0 punten onderaan de poule of zou er toch een ploeg zijn die het ooit zo grote Ajax onderschat?

De wedstrijd tegen Borussia Dortmund verliep zoals iedereen verwachtte: een ijzersterk Dortmund die Ajax alle hoeken van het veld liet zien. Toch kreeg Ajax kansen, hoe meer de wedstrijd vorderde. De wedstrijd zou beslist worden in een 0-0, toen ineens daar Lewandowski opdook in het strafschopgebied van Ajax en de 1-0 binnenschoot. Een steek in het Ajax hart, maar we liepen met de borst vooruit het veld af, want niemand had gedacht dat Ajax het Borussia Dortmund zó lastig kon maken.

Manchester City speelde in de ArenA passief, het gaf het Ajax publiek hoop op een enorme stunt. De schijn was gebroken toen Nasri met een mooi schot Vermeer passeerde. Ajax zakte even in, maar speelde na een kleine tien minuten weer zoals voor het doelpunt, met flair en passie. Na een mooie voorzet schoot Siem de Jong ineens op doel, waar Hart niet op had gerekend, 1-1. Ook in de tweede helft speelde Ajax zeer goed, en het schoot de 2-1 en 3-1 binnen. Een gefrusteerde Mancini bracht Balotelli en Dzeko binnen de lijnen, maar het mocht niet baten.

Ajax eindigd als derde in de poule des doods. Wat niemand verwachtte.




Ajax4lifew_e

Avatar van alibabba
Door alibabba, woensdag 5 december 2012 13:15
Laat ik vooropstellen dat het mooi is dat Ajax in deze poule 3e word en dus Europees overwintert...wat ik niet snap aan gister is dat Ajax met zoveel ruimte achter de verdediging speelt...waarom niet een 4-mans verdediging wat niet te ver naar voren speelt? Daarvoor een ruit op het middenveld waarbij de spits de voorste van de ruit is....daarbij de buitenspelers diep waardoor je evengoed aanvallend kunt spelen en de afstanden naar mekaar toe niet te lang zijn...tegen een ploeg als Madrid is de speelwijze van gister vragen om problemen...

Als je dan ook nog 2 centrumverdedigers hebt die een slechte dag hebben, ben je klaar...in de 1e helft gaat Moisander 2x in de fout en in de 2e helft gaat Alderweireld 2x de mist in...ook Daley zag er slecht uit bij de laatste goal...toch was het een tijdje mooi om te zien dat Ajax in de 2e helft aan het voetballen kwam...dan word er weer gezegd dat het aan Real lag en dat klopt gedeeltelijk wel maar het was ook zeker een compliment voor Ajax...analisten gaan dan weer zeggen dat er in 2 jaar tijd niets is veranderd maar ik kan me nog goed de wedstrijd onder Jol herinneren...toen kwam Ajax amper van de middellijn af en had een score van 8-0 makkelijk gekund..daarbij moet je niet vergeten dat de selectie van Real amper gewijzigd is en er bij Ajax ontzettend veel andere spelers aanwezig zijn....het is iets wat door Siem de Jong werd gerefereerd maar totaal overheen geluld word in Nederland..alles maar naar het negatieve trekken en daar zijn we in dit schijtland ontzettend goed in!!
Avatar van suske
Door suske, woensdag 5 december 2012 12:19
Reactie op waynelove, woensdag 5 december 2012 11:46
ik ben pro-fijt, maar je schrijft het zo: feit.
Oke feit.
Avatar van waynelove
Door waynelove, woensdag 5 december 2012 11:50
Reactie op suske, woensdag 5 december 2012 11:15
Oke: Prima. Dan even het volgende. Real Madrid inkomsten 521,mlj euro uitgave 691,mlj euro. Negatief saldo 171,mlj euro. Spaanse voetbal 3,6 miljard euro schuld bij de spaanse banken. De europese uni leent de spaanse banken 46,milard euro om dat ze in moeilijkheden zitten. Dus wij betalen mee aan de schuldenlast van het totale spaanse voetbal. Over scheve verhoudingen gesproken!!!. Dat Ajax derde word in de poule des doods is een goede prestatie. Zeker gezien Machester City die miljoenen uitgeeft in Amsterdan is verslagen en in Manchester in bedwang is gehouden. daarom hulde aan Clubs als Ajax Feyenoord om hun financieen op orde te hebben. Hopelijk trekt straks in 2013 de Financial Farply deze situatie recht. we mogen best eens wat meer respect hebben voor clubs als Ajax. Straks komt manchester City weer met zakken vol euro,s van die sjeik op de transfermark. Kopen doen ze en niet opleiden. En dat is de dood steek voor het voetbal!! Daarom bij deze geen gezeik maar hulde voor Ajax en Johan Cruijff en het beleid!!!!!!
misschien moeten we de krachten van de eredivisie bundelen. gewoon alle beste spelers van de eredivisie in een team stoppen en naar de CL sturen. opbrengsten delen :P

Ajax, PSV, Twente, Feyenoord, Vitesse moeten gebundeld toch wel wat kunnen betekenen? ;)
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 5 december 2012 11:46
We kunnen ons wel achter blijven verschuilen. De financiële budgetten. Maar ik heb me net als de Boer ge-ergerd. Deze kerels van de klasse wesdstrijd tegen psv waren weer jochies met een zeer slappe en ongecconcentreerde inzet. Dom balverlies. de Boer moet hier wel gek van worden. We zijn veel te wisselvallig, mentaal te slap, en liepen rond als een stel toeristen op Bernabeu. Vooral de eerste helft, 2 de helft was ff beter maar dat liet real toe. De mentaliteit van deze generatie jongeren is een zwakke, erg verwend.( Het zou goed zijn als de dienstplicht weer ingevoerd zou worden.) De Boer wordt hier terecht ook pis link op. 1 klasse wedstrijd tegen psv en een tweede keer dat opbrengen tegen real, daar moet je zelfs boven je uitstijgen, zakken ze helemaal doir het ijs . Ze kunnen het net opbrengen en de revoluite wordt op deze wijze een heeeele lange weg. Die gasten zijn mentaal te slap. Natuurlijk is Real een kalsse beter, maar dat wil ik zien in de koppies inzet passie van ons team. Maar daar zie je niks van
Avatar van oud-west
Door oud-west, woensdag 5 december 2012 11:46
Niet alles komt door geldgebrek jongens. Als je het woord 'madrid' zegt hebben de jong en eriksen al weer poep in hun broek. Al voordat het fluitsignaal klinkt staan we mentaal al 1-0 achter.
En Enoh blijkt in staat om elke wedstrijd nog dommere breedtepassen te kunnen geven dan de vorige, ongeloofelijk!
Avatar van waynelove
Door waynelove, woensdag 5 december 2012 11:46
Reactie op suske, woensdag 5 december 2012 11:44
Je doelt op mij hoogwaarschijnlijk. Ik geef alleen maar aan dat dat wij mee betalen aan hun schulden. Dat is geen excuus maar een vast staand feit.. Er moet wat gedaan worden aan clubs die enorme schulden hebben. en toch maar overal spelers kopen voor enorme bedragen. dat ajax gisteren met name in de eerste helft slecht speelde dat weet ik ook wel. Dat vond iedereen hier?. Bij Real Madrid zat gisteren voor 100,mlj op de bank. das bijna de hele begroting van Ajax dus dan heb ik het nog niet over de elf spelers van Real madrid die op het veld stonden. dat mag ik tog zeggen en aanstippen in mijn reactie. Das geen verschuilen of excuus maar een vast staand feit!!!!!!!
ik ben pro-fijt, maar je schrijft het zo: feit.

Avatar van suske
Door suske, woensdag 5 december 2012 11:44
Je doelt op mij hoogwaarschijnlijk. Ik geef alleen maar aan dat dat wij mee betalen aan hun schulden. Dat is geen excuus maar een vast staand feit..

Er moet wat gedaan worden aan clubs die enorme schulden hebben. en toch maar overal spelers kopen voor enorme bedragen.

dat ajax gisteren met name in de eerste helft slecht speelde dat weet ik ook wel. Dat vond iedereen hier?.

Bij Real Madrid zat gisteren voor 100,mlj op de bank. das bijna de hele begroting van Ajax dus dan heb ik het nog niet over de elf spelers van Real madrid die op het veld stonden.
dat mag ik tog zeggen en aanstippen in mijn reactie.
Das geen verschuilen of excuus maar een vast staand feit!!!!!!!
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 5 december 2012 11:20
Reactie op PietBon, woensdag 5 december 2012 10:08
Als je van zo'n ploeg als Real Madrid verlies dan hoef je je niet te schamen, echt niet. Daar zit zoveel klasse, met geen pen te beschrijven. Het is alleen zo raar dat er in Spanje banken op ploffen staan die veel geld pompen in het voetbal. Die banken krijgen steun uit Europa. Daar betalen wij met z'n allen dus aan mee. De UEFA wil daar dus iets aan gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat er grote voetbalbolwerken omvallen. Waarschijnlijk is er dan vasr wel weer een sjeik die alles overneemt. Daarnaast zal de Champions League veel minder waard zijn dan nu als die grote clubs geweerd worden. Het prijzengeld zal dan ook een stuk lager liggen. Neemt niet weg dat het voetbal dan de winnaar zal zijn.
In die eerste zin maak je in de eerste plaats de fout om niet van jezelf uit te gaan. Wanneer eens gaan wij topvoetbal bieden, is de zelfkritische benadering. Wij horen met ons uitgavenpatroon echt niet van een overwinning uit te gaan, maar enigszins een strobreed in de weg leggen lijkt me een strakker plan. Zoals wij gisteren voor de dag kwamen, is gezichtsverlies. Desalniettemin blijft het moeilijk om na te denken als iedereen zich bij voorbaat al kansloos acht. Ik vind niet dat we gisteren een ultieme prestatie hebben geleverd, ik vind dat we zo kwetsbaar als porselein hebben gespeeld en ik vind dat Real hun fatsoen heeft gehouden. Ondertussen lachen ze om wat wij voorstellen onderling, Bilbao is haast nog beter. Kun je zeggen 'voor ons doen'. Uitgesproken minderwaardigheidscomplex.

Negen: Ajax-publiek. Acht: Scheidsrechter. Zeven: Schöne, Enoh. Zes: Vermeer, Van Rhijn, De Jong, Boerrigter, Hoesen, Fischer, Sana, Blind. Vijf: Alderweireld, Moisander, Eriksen. Vier: Poulsen, Techniek, Concentratie. Drie: Mentaliteit, Snelheid, en De Boer. Een: Tactiek. Tactisch is deze formatie niet bestendig als verwacht.

Opstelling] Vermeer ; Veltman, Moisander, Alderweireld, Dijks ; Van Rhijn, Boerrigter, Blind ; Schöne, Eriksen, Siem. Dus ga je terug ook beredeneren vanuit de rust, had Ajax op dat moment Fischer en Hoesen moeten wisselen en Veltman en Dijks brengen. Namelijk breng je daarmee Schöne, Eriksen, Siem, Van Rhijn en Blind in een betere positie om het verschil te maken, plus dat je Boerrigter tergelijkertijd met Moisander een concrete uitdaging geeft. En je dus weer uitgaat van je eigen positiespelletje dat in de wedstrijd ondergesneeuwd raakte, door de vrije ruimte te zien en een te luie Kaka. Plus dat je dan jonkies als Veltman, Alderweireld en Dijks gewoon man-tot-man duels laat uitvechten, waarvan ze hoe dan ook betere spelers worden. Dan was ik een trotste Ajacied geweest.
Avatar van omisom
Door omisom, woensdag 5 december 2012 11:20
Reactie op Fillow, woensdag 5 december 2012 11:00
Niet te schamen omdat je van Real verliest ? Net wel , door de manier van het spel . Vanaf minuut 1 stonden ze erbij en keken ernaar . Het is een schande dat ze zoveel respect telkens hebben voor Madrid . Toon nu eens een beetje lef !! Het feit dat ze in de 2e helft beter waren , heeft vooral te maken met Real die geen zin meer had . 2-20 de laatste 3 jaar tegen Real en dan nog vinden sommigen dat blijkbaar niet erg ?
dat snap ik ook niet, daaruit blijkt duidelijk dat we totaal geen progressie hebben gemaakt de afgelopen jaren
Avatar van Bky
Door Bky, woensdag 5 december 2012 11:16
Reactie op omisom, woensdag 5 december 2012 10:54
we winnen van en spelen gelijk tegen ManC wat denk je niet hoeveel geld daarin is gepompt dus ga ik niet helemaal mee met je vergelijk. Waar het duidelijk aan schorten was de instelling je moet ook niet gaan denken "we hebben van dat P$V gewonnen dus dit clubje pakken we ook wel even" weer waren de spelers die het moeten doen oa Eriksen en de Jong er gisteren weer niet bij.
Even voor de vergelijking, Real koopt weer de beste spelers van United met bijv. Ronaldo.
Avatar van suske
Door suske, woensdag 5 december 2012 11:15
Reactie op waynelove, woensdag 5 december 2012 10:43
ik vind dat blind een van de beste was op het veld, net als hoesen. moisander en fisher hebben daarnaast op 100% van hun kunnen gespeeld tegen een zeer ervaren ploeg. dat je het dan aflegt qua kracht, snelheid en team.. sja.. dat is real madrid toch gewoon? ik vond moisander lef tonen, vooral in de tweede helft.. hoesen kreeg de bal niet veel, maar wist er toch 80% van tijd iets mee te doen wat er voor zorgde dat de bal in het team bleef.. ik ben echt niet zo teleurgesteld.. ik hoop dat er ooit iets komt als een internationaal salarisplafond.. moet je je voorstellen dat elke CL club hetzelfde budget had.. dan zie je de sneijdertjes, suarezjes, ibratjes etc echt niet zo snel meer vertrekken. en ook niet voor een "grotere, mooiere club met historische waarde" want dat zijn wij ook gewoon! tegen die tijd kan je pas echt kritisch worden. tweede helft hebben we lef getoond, en we hebben PSV platgespeeld. DAT is nou een club in onze budgetklasse. DAAR mogen we over praten!
Oke: Prima.

Dan even het volgende.
Real Madrid inkomsten 521,mlj euro uitgave 691,mlj euro. Negatief saldo 171,mlj euro.

Spaanse voetbal 3,6 miljard euro schuld bij de spaanse banken. De europese uni leent de spaanse banken 46,milard euro om dat ze in moeilijkheden zitten. Dus wij betalen mee aan de schuldenlast van het totale spaanse voetbal. Over scheve verhoudingen gesproken!!!.

Dat Ajax derde word in de poule des doods is een goede prestatie. Zeker gezien Machester City die miljoenen uitgeeft in Amsterdan is verslagen en in Manchester in bedwang is gehouden.

daarom hulde aan Clubs als Ajax Feyenoord om hun financieen op orde te hebben.

Hopelijk trekt straks in 2013 de Financial Farply deze situatie recht.

we mogen best eens wat meer respect hebben voor clubs als Ajax.

Straks komt manchester City weer met zakken vol euro,s van die sjeik op de transfermark. Kopen doen ze en niet opleiden. En dat is de dood steek voor het voetbal!!

Daarom bij deze geen gezeik maar hulde voor Ajax en Johan Cruijff en het beleid!!!!!!
Avatar van goblinmaster
Door goblinmaster, woensdag 5 december 2012 11:11
Tja,.relaxt is het allemaal niet. Maar van de andere kant is het niet voor niets dat n Mr.Ronaldo qua transfer alleen de begroting van Ajax overtrefd -_-
Ajax blijft geloven en beter worden, maar willen we een grotere rol spelen in Europa dan zal het team een keer echt moeten staan en niet oneindig in opbouw moeten zijn. In plaats van een stransfer naar een grotere club en competitie zou het fijn zijn dat spelers om zich heen gaan kijken en denken: Het niveau in de eredivisie is schijnbaar laag, maar dat van ons niet. En dan maar eens laten zien dat je iedere wedstrijd ook beter bent dan de tegenstander en dit uit kan drukken in de score.

Kijk ik ben best blij met Poulsen, maar had liever Anita erbij gehouden. Verthongen ipv Moisander was ook leuk geweest. Of Steek beter af is in Italie vraag ik me ook af. Maar deze 3 spelers hadden in dit team een dragende rol kunnen vervullen waardoor er een meer CL waardige selectie zou staan.
( Als bijv. Sulejmani niet was gekocht konden we een stukje van die spaarpot gebruiken om die 3 gasten minstens dit jaar erbij te houden ;P maarja dat is achteraf praten )
Avatar van Fillow
Door Fillow, woensdag 5 december 2012 11:00
Niet te schamen omdat je van Real verliest ? Net wel , door de manier van het spel . Vanaf minuut 1 stonden ze erbij en keken ernaar . Het is een schande dat ze zoveel respect telkens hebben voor Madrid . Toon nu eens een beetje lef !!
Het feit dat ze in de 2e helft beter waren , heeft vooral te maken met Real die geen zin meer had .
2-20 de laatste 3 jaar tegen Real en dan nog vinden sommigen dat blijkbaar niet erg ?
Avatar van omisom
Door omisom, woensdag 5 december 2012 10:54
Reactie op Vinc-ajacied , woensdag 5 december 2012 09:56
Ik blijf 't gewoon scheef vinden. Ik vind eigenlijk niet dat je mag spreken van een harde nederlaag. Kijk hoeveel geld Real Madrid uitgeeft en hoeveel schulden ze hebben. Als Ajax net zo veel geld had uitgegeven, dan mochten we zeiken. Real geeft ongeveer 20x zo veel uit en scoort dus ook 20x zoveel goals in al die wedstrijden. Maarja, wij betalen d.m.v. onze hoge belasting de Spaanse schuld. Terwijl Real Madrid ook wel een half miljard aan de staat had kunnen geven samen met die club waar de NOS zo'n fan van is. Ik blijf 't scheef vinden, maar ach. Op naar de EL en hopen dat we ver komen.
we winnen van en spelen gelijk tegen ManC wat denk je niet hoeveel geld daarin is gepompt dus ga ik niet helemaal mee met je vergelijk. Waar het duidelijk aan schorten was de instelling je moet ook niet gaan denken "we hebben van dat P$V gewonnen dus dit clubje pakken we ook wel even" weer waren de spelers die het moeten doen oa Eriksen en de Jong er gisteren weer niet bij.
Avatar van waynelove
Door waynelove, woensdag 5 december 2012 10:43
Reactie op ajax19, woensdag 5 december 2012 00:22
Hoe denk jij erover? Misschien ben ik een beetje te mild voor aanvallers. Hebben Blind & Moisander beter gefunctioneerd?
ik vind dat blind een van de beste was op het veld, net als hoesen.

moisander en fisher hebben daarnaast op 100% van hun kunnen gespeeld tegen een zeer ervaren ploeg. dat je het dan aflegt qua kracht, snelheid en team.. sja.. dat is real madrid toch gewoon?

ik vond moisander lef tonen, vooral in de tweede helft.. hoesen kreeg de bal niet veel, maar wist er toch 80% van tijd iets mee te doen wat er voor zorgde dat de bal in het team bleef..

ik ben echt niet zo teleurgesteld..

ik hoop dat er ooit iets komt als een internationaal salarisplafond.. moet je je voorstellen dat elke CL club hetzelfde budget had.. dan zie je de sneijdertjes, suarezjes, ibratjes etc echt niet zo snel meer vertrekken. en ook niet voor een "grotere, mooiere club met historische waarde" want dat zijn wij ook gewoon!

tegen die tijd kan je pas echt kritisch worden.

tweede helft hebben we lef getoond, en we hebben PSV platgespeeld. DAT is nou een club in onze budgetklasse. DAAR mogen we over praten!

Avatar van Am*
Door Am*, woensdag 5 december 2012 10:19
Reactie op PietBon, woensdag 5 december 2012 10:08
Als je van zo'n ploeg als Real Madrid verlies dan hoef je je niet te schamen, echt niet. Daar zit zoveel klasse, met geen pen te beschrijven. Het is alleen zo raar dat er in Spanje banken op ploffen staan die veel geld pompen in het voetbal. Die banken krijgen steun uit Europa. Daar betalen wij met z'n allen dus aan mee. De UEFA wil daar dus iets aan gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat er grote voetbalbolwerken omvallen. Waarschijnlijk is er dan vasr wel weer een sjeik die alles overneemt. Daarnaast zal de Champions League veel minder waard zijn dan nu als die grote clubs geweerd worden. Het prijzengeld zal dan ook een stuk lager liggen. Neemt niet weg dat het voetbal dan de winnaar zal zijn.
En juist daarom is de nieuwe lijn die we ingeslagen zijn zo belangrijk.
Het geld wordt sowieso minder overal door de crisis, banken vallen om.
Europa scheld de schulden van clubs niet kwijt.
De grote clubs moeten van spelers af. Die komen ergens anders terecht en onze spelers blijven dan automatisch langer.
Avatar van PietBon
Door PietBon, woensdag 5 december 2012 10:08
Als je van zo'n ploeg als Real Madrid verlies dan hoef je je niet te schamen, echt niet. Daar zit zoveel klasse, met geen pen te beschrijven. Het is alleen zo raar dat er in Spanje banken op ploffen staan die veel geld pompen in het voetbal. Die banken krijgen steun uit Europa. Daar betalen wij met z'n allen dus aan mee. De UEFA wil daar dus iets aan gaan doen. Ik kan me niet voorstellen dat er grote voetbalbolwerken omvallen. Waarschijnlijk is er dan vasr wel weer een sjeik die alles overneemt. Daarnaast zal de Champions League veel minder waard zijn dan nu als die grote clubs geweerd worden. Het prijzengeld zal dan ook een stuk lager liggen. Neemt niet weg dat het voetbal dan de winnaar zal zijn.
Avatar van unis
Door unis, woensdag 5 december 2012 10:03
Inderdaad weer onderuit! Maar hadden we werkelijk verwacht ook maar een beetje mee te kunnen doen?

Het feit is nu eenmaal dat bij RM 11 spelers lopen die behoren tot de buiten categorie! Tja bij ons komen de meeste net kijken...

We moeten geen onzin gaan roepen, cijfers zeggen geen kont! Misschien had je nog minimaal 1 keer moeten scoren, maar verders ach... Hopen volgend jaar op een gunstige loting, ipv dit soort ploegen...

Wanneer is de EL loting? Vrijdag middag?
Avatar van ikke1986
Door ikke1986, woensdag 5 december 2012 10:02
Reactie op Vinc-ajacied , woensdag 5 december 2012 09:56
Ik blijf 't gewoon scheef vinden. Ik vind eigenlijk niet dat je mag spreken van een harde nederlaag. Kijk hoeveel geld Real Madrid uitgeeft en hoeveel schulden ze hebben. Als Ajax net zo veel geld had uitgegeven, dan mochten we zeiken. Real geeft ongeveer 20x zo veel uit en scoort dus ook 20x zoveel goals in al die wedstrijden. Maarja, wij betalen d.m.v. onze hoge belasting de Spaanse schuld. Terwijl Real Madrid ook wel een half miljard aan de staat had kunnen geven samen met die club waar de NOS zo'n fan van is. Ik blijf 't scheef vinden, maar ach. Op naar de EL en hopen dat we ver komen.
Er werd gezeken hoe het Ajax van Jol op zijn smoel ging regen Real. Nou, die nederlaag had nu wel ff iets groter uit kunnen vallen.O wat gaat het goed met Ajax nu JC ermee bemoeit.
Avatar van Vinc-ajacied
Door Vinc-ajacied , woensdag 5 december 2012 09:56
Ik blijf 't gewoon scheef vinden. Ik vind eigenlijk niet dat je mag spreken van een harde nederlaag. Kijk hoeveel geld Real Madrid uitgeeft en hoeveel schulden ze hebben. Als Ajax net zo veel geld had uitgegeven, dan mochten we zeiken.

Real geeft ongeveer 20x zo veel uit en scoort dus ook 20x zoveel goals in al die wedstrijden. Maarja, wij betalen d.m.v. onze hoge belasting de Spaanse schuld. Terwijl Real Madrid ook wel een half miljard aan de staat had kunnen geven samen met die club waar de NOS zo'n fan van is. Ik blijf 't scheef vinden, maar ach. Op naar de EL en hopen dat we ver komen.
Avatar van omisom
Door omisom, woensdag 5 december 2012 08:59
Oké we gaan door in de EL maar de manier waarop we gisteren te kijk zijn gezet is om te huilen, laten we nu eens gaan investeren in twee goede CV want die van ons zijn het gewoon niet, het blijkt weer dat onze verdediging veruit de zwakste schakel is.
Het middenveld, wat afgelopen zaterdag dat P$V voor schut zette, was totaal onzichtbaar, onvoorstelbaar de mentaliteit die de spelers hadden we mogen echt van geluk spreken dar RM een beetje medelijden met ons had anders waren we met 8-0 gaan rusten. Natuurlijk kan je kijken naar het verschil tussen de teams maar gisteren was de instelling tenenkrommend.
Avatar van Olsen
Door Olsen, woensdag 5 december 2012 07:55
Al met al Real is een geweldige ploeg die handig gebruik maakten van de traagheid van onze verdediging.
Het middenveld kwam er niet aan te pas en daarom speelde met name de Jong verstoppertje.
En was Poulsen zo onzeker dat hij vrijwel elke bal naar een tegenstander speelde.
Avatar van Joko
Door Joko, woensdag 5 december 2012 07:41
Reactie op Roovers419, dinsdag 4 december 2012 23:58
Klopt. Je zag het aan de eerste helft. Ze durfen de duels niet aan te gaan. Echt veruit de zwakste was Alderweireld, terwijl je verwacht dat hij dan juist op staat. En eerlijk gezegd valt me dat al heel het seizoen op, bij toby. Op het moment dat we hem echt nodig hebben valt hij door de mand. Maar goed, die duels en de zorgvuldige passing hebben ons genekt. Wat ik tenslotte wel even kwijt wil. Als eriksen vertrekt hebben we met schone al de opvolger in huis. Wat een geweldige speler.
Alderweireld valt inderdaad tegen, had ik veel meer van verwacht. Maar ik vindt van rhijn ook tegenvallen sinds van de wiel weg is speelt ie eigenlijk zeer zwak.

Verder is ajax gewoon veel te wisselvallig, ik ben echter blij dat ze van psv gewonnen hebben en niet verloren dan een winst in de cl., en hopelijk laten ze het van het weekend weer zien. Want afgelopen zaterdag was het gewoon zeer goed.
Avatar van brullie
Door brullie, woensdag 5 december 2012 06:59
Trots op wat deze ploeg jonkies hebben laten zien! Andere Nederlandse clubs zijn te laf om Europees te willen spelen en hadden tegen onze tegenstanders dik zijn weggespeeld.
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 5 december 2012 01:44
Reactie op RobertoStrife, woensdag 5 december 2012 00:47
Eriksen hoger dan Blind, Hoesen en Fischer vind ik bijna lachwekkend. Heeft 2 keer de bal goed geraakt, verder 90 minuten niks gepresteerd. Boerrigter een 4 slaat ook van geen kant.
Ach meningen verschillen nu eenmaal....

Ik had eigenlijk Boerrigter nog lager moeten geven, maar ja.... een 4 voor de moeite en de goal.
Verder kan het echt niet langer op deze manier, begin zo langzaam aan echt medelijden met Derk te krijgen......
Avatar van TimmiT
Door TimmiT, woensdag 5 december 2012 01:03
Ik ga geen cijfers geven want ik kan nooit aan die jongens tippen. We overwinteren in europa, we zijn derde geworen in een poule waarvan iedereen dacht voor het eerste fluit signaal klinkt zijn we kansloos. We doen nog mee en we mogen met opgeheven hoofd afscheid nemen van de champions league. Eigenlijk is alle kritiek misplaatst. Mijn Ajax door in europa niet het hoofd toernooi maar ik ben trots op die gasten.....
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, woensdag 5 december 2012 00:47
Reactie op Cello, woensdag 5 december 2012 00:27
Mijn rijtje: Ajax-publiek een 10 (vrijwel hele wedstrijd hoorbaar geweest in dat immense stadion) Vermeer 7 Van Rhijn 6 Alderweireld 5 Moisander 6 Blind 6 Poulsen 6 De Jong 6 Eriksen 7 Enoh 5 Schone 6 Boerrigter 4 Hoesen 6 Fischer 6 Sana 6 Techniek 6 Concentratie 4 Mentaliteit 5 Snelheid 6 Tactiek 5 Frank de Boer 5
Eriksen hoger dan Blind, Hoesen en Fischer vind ik bijna lachwekkend. Heeft 2 keer de bal goed geraakt, verder 90 minuten niks gepresteerd.

Boerrigter een 4 slaat ook van geen kant.
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 5 december 2012 00:27
Mijn rijtje:
Ajax-publiek een 10 (vrijwel hele wedstrijd hoorbaar geweest in dat immense stadion)

Vermeer 7
Van Rhijn 6
Alderweireld 5
Moisander 6
Blind 6
Poulsen 6
De Jong 6
Eriksen 7
Enoh 5
Schone 6
Boerrigter 4
Hoesen 6
Fischer 6
Sana 6

Techniek 6
Concentratie 4
Mentaliteit 5
Snelheid 6
Tactiek 5

Frank de Boer 5
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 5 december 2012 00:22
Reactie op waynelove, woensdag 5 december 2012 00:13
blind, moisander een 5? hoesen en fisher een 6? eehhm.
Hoe denk jij erover? Misschien ben ik een beetje te mild voor aanvallers. Hebben Blind & Moisander beter gefunctioneerd?
Avatar van waynelove
Door waynelove, woensdag 5 december 2012 00:13
blind, moisander een 5? hoesen en fisher een 6?

eehhm.
Avatar van C.Eriksen10
Door C.Eriksen10, woensdag 5 december 2012 00:02
Wanneer mag Schone gewoon in de basis starten, zodra hij er in komt gaat Ajax altijd beter voetballen. Het tempo ging meteen omhoog. Dit Ajax kan beter worden als we Schone op het middenveld laten en Mickey of Lukoki op rechts zetten. Dan speelt Ajax in een sterke opstelling. Moisander en Blind blijven de zwakke schakels. Alderweireld viel ook vies tegen. Altijd bang zijn bij schoten, altijd als een wijf omdraaien bij schoten.
Avatar van Roovers419
Door Roovers419, dinsdag 4 december 2012 23:58
Reactie op Cello, dinsdag 4 december 2012 23:51
Nou we zijn wel rijp voor de CL, we zijn alleen voor sommige tegenstanders nog niet rijp.... Madrid hoort daarbij, Dortmund ook wel, Bayern, Barca, Manchester U, maar ik denk dat je daarna dan al gauw bij ploegen komt, waarvoor we eigenlijk niet onder hoeven te doen..... Overtuiging, dat je het wel kan tegen clubs als Real is er nu nog niet, maar wanneer je eens een serie goede uitslagen kunt halen tegen toch gerenommeerde Europse teams, dan gaat dat geloof in eigen kunnen echt wel groeien en zelfs dan gaat zo'n spelersgroep ook wedstrijden tegen de absolute topploegen anders benaderen. Op een manier dat het kan.... maar als je gelijk tegen de absolute top moet, krijg je ook niet de kans om dat vertrouwen op te bouwen....het geloof in eigen kunnen......
Klopt. Je zag het aan de eerste helft. Ze durfen de duels niet aan te gaan. Echt veruit de zwakste was Alderweireld, terwijl je verwacht dat hij dan juist op staat. En eerlijk gezegd valt me dat al heel het seizoen op, bij toby. Op het moment dat we hem echt nodig hebben valt hij door de mand. Maar goed, die duels en de zorgvuldige passing hebben ons genekt.

Wat ik tenslotte wel even kwijt wil. Als eriksen vertrekt hebben we met schone al de opvolger in huis. Wat een geweldige speler.
Avatar van Chachiboy
Door Chachiboy, dinsdag 4 december 2012 23:56
Reactie op Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:04
Overigens scoorde Boerrigter dan toevallig, maar voor de rest was hij weer dramatisch. Snap niet dat De Boer hem in de basis blijft opstellen. De andere spelers krijgen van mij allemaal een mooie voldoende. Alleen omdat we dik verloren hebben tegen een elftal dat vele malen sterker is, geven de meeste bezoekers hier allemaal van die lager cijfers. Toch jammer. De jongens hebben hun best gedaan, en een mooie 2e helft gespeeld.
Wat betreft Boerrigter ben ik het com-pleet met je eens, iets wat ik al weken roep. Hoe kan die man elke week weer opgesteld worden, en dan ook nog eens op de rechterflank? Zou een talent als Lukoki het nou echt minder doen dan wat Boerrigter laat zien? Ik ben absoluut geen "azijnpisser" of pessimist, maar we moeten ons er gewoon bij neerleggen dat Boerrigter zijn oude niveau niet meer zal halen. Laat dan iemand als Lukoki of Sana of desnoods De Sa zich ontwikkelen op die positie, daar worden we heus niet slechter van. Hetzelfde gevoel krijg ik bij spelers als Schone (af en toe goede acties maar een veel te trage balbehandeling voor fucking AJAX 1, Serero in zijn plaats als hij fit is!) en Poulsen. Toegegeven, Poulsen speelde tegen PSV wel heel goed en misschien moet hij er in de grote wedstrijden inderdaad wel staan vanwege zijn ervaring, maar wedstrijdjes als Roda uit en Groningen thuis kan je toch prima laten spelen door talenten als Boccara of Sporkslede?

Verder vind ik de derde plek in deze poule een prima prestatie, respect voor onze boys. Dat we van Real twee keer kansloos verliezen staat niemand van te kijken en bij Dortmund uit hadden we net zo goed kunnen winnen. Op naar de Europa League en onze jonge Goden daar wat ervaring op laten doen.
Avatar van Cello
Door Cello, dinsdag 4 december 2012 23:51
Reactie op Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:36
True. En daarom is dit een heel mooie prestatie. Ajax is nog niet rijp voor de CL. Misschien komt dat ooit weer, maar als iedere transfererende je sterkste spelers de club verlaten blijf je oogsten, maar pluk je alleen de vruchten bij transfers en geen Europese prijzen.
Nou we zijn wel rijp voor de CL, we zijn alleen voor sommige tegenstanders nog niet rijp.... Madrid hoort daarbij, Dortmund ook wel, Bayern, Barca, Manchester U, maar ik denk dat je daarna dan al gauw bij ploegen komt, waarvoor we eigenlijk niet onder hoeven te doen.....

Overtuiging, dat je het wel kan tegen clubs als Real is er nu nog niet, maar wanneer je eens een serie goede uitslagen kunt halen tegen toch gerenommeerde Europse teams, dan gaat dat geloof in eigen kunnen echt wel groeien en zelfs dan gaat zo'n spelersgroep ook wedstrijden tegen de absolute topploegen anders benaderen. Op een manier dat het kan.... maar als je gelijk tegen de absolute top moet, krijg je ook niet de kans om dat vertrouwen op te bouwen....het geloof in eigen kunnen......
Avatar van Roovers419
Door Roovers419, dinsdag 4 december 2012 23:49
Gewoon door naar de volgende ronde. En 1 heel groot lichtpunt. We zijn verlost van de N.O.S. Ongelofelijk wat een negatief gezeik. 90 minuten lang, en in de analyses. Ook nog even korte metten proberen te maken met de revolutie. Feit: In de poule des doods met onze eigen visie gewoon door.!
Avatar van SiemDeWit
Door SiemDeWit, dinsdag 4 december 2012 23:47
Allereerst moet ik vermelden dat ik de wedstrijd helaas niet heb kunnen zien ivm een seminar. Maar bah wat een suggestieve titel weer. Wees gewoon een trots op ons Ajax en had gezegd; Ajax overwinterd in poule des doods. Klinkt al een stuk beter..
Nogmaals, ik ben trots op de knappe prestatie! 4 punten in deze poule is gewoon erg netjes, iets wat bijna iedereen voor onmogelijk had gehouden op voorhand! Come on, wij zijn Ajax, dus wij zijn de beste! Dan maar de UEFA beker pakken in de Arena!
Nogmaals ik ben ongeacht deze wedstrijd erg trots op ons Ajax!!
Avatar van Randy428
Door Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:36
Reactie op Cello, dinsdag 4 december 2012 23:20
Als je dan kijkt naar andere poule's: Milan, Zenit, Anderlecht en Malaga of Schalke, Montpellier, Arsenal en Olympiacos En wanneer je het vergelijkt met wat wij tegenkwamen. Als je dan ook nog ziet dat zelfs het spel in die andere poule's matig te noemen is/was.....ben ik alleen maar gesterkt in me gedachten, dat we in dat soort poule's wel degelijk kansrijk waren geweest om te overwinteren in de CL. Tuurlijk zijn Arsenal, Milan, Schalke en Zenit grote namen...maar goed spelen nav die grote naam die ze hebben doen ze niet. Tegen dat soort clubs waren we absoluut niet zo kansloos geweest als tegen Borussia en Real Madrid
True. En daarom is dit een heel mooie prestatie. Ajax is nog niet rijp voor de CL. Misschien komt dat ooit weer, maar als iedere transfererende je sterkste spelers de club verlaten blijf je oogsten, maar pluk je alleen de vruchten bij transfers en geen Europese prijzen.
Avatar van Cello
Door Cello, dinsdag 4 december 2012 23:23
Reactie op 1eringzuid2, dinsdag 4 december 2012 23:18
Ja die liggen ons wel. Met mazzel van Fiorentina gewonnen maar voor de rest winnen we daar ook niet echt makkelijk. Ik ben de Inters, AC''s en juves nog niet vergeten.......
Nou AC Milan is ook ver verwijderd van wat het ooit was hoor.....je kon ze vanavond zien en het was gewoon te treurig voor woorden. Ajax is bij lange na niet kansloos tegen dat team van Allegri. Bij lange na niet kansloos!.
Avatar van Cello
Door Cello, dinsdag 4 december 2012 23:20
Reactie op Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:10
Ach man, die gasten van Dortmund en Real zijn gewoon van een andere planeet. Die spelen in de aller sterkste competities. Waar wij wekelijks spelen tegen Pec Zwolle, spelen die ploegen tegen Bayern Munchen en Barcelona. Dus verliezen met 4-1 vind ik niet zo'n schande hoor. We hebben een leuke 2e helft gekregen, en trots moeten we zijn op onze jongens! Een hele knappe prestatie om in deze poule 3e te worden.
Als je dan kijkt naar andere poule's:
Milan, Zenit, Anderlecht en Malaga
of
Schalke, Montpellier, Arsenal en Olympiacos

En wanneer je het vergelijkt met wat wij tegenkwamen.
Als je dan ook nog ziet dat zelfs het spel in die andere poule's matig te noemen is/was.....ben ik alleen maar gesterkt in me gedachten, dat we in dat soort poule's wel degelijk kansrijk waren geweest om te overwinteren in de CL.

Tuurlijk zijn Arsenal, Milan, Schalke en Zenit grote namen...maar goed spelen nav die grote naam die ze hebben doen ze niet. Tegen dat soort clubs waren we absoluut niet zo kansloos geweest als tegen Borussia en Real Madrid
Avatar van 1eringzuid2
Door 1eringzuid2, dinsdag 4 december 2012 23:18
Reactie op B_02097, dinsdag 4 december 2012 23:08
Napoli de sfeer of anders Lazio we hebben al tijdje niet in italie gespeeld en die liggen ons wel
Ja die liggen ons wel. Met mazzel van Fiorentina gewonnen maar voor de rest winnen we daar ook niet echt makkelijk. Ik ben de Inters, AC''s en juves nog niet vergeten.......
Avatar van BigDaddy84
Door BigDaddy84, dinsdag 4 december 2012 23:16
Al met al is het natuurlijk een goede prestatie van Ajax. De positieve punten van vanavond meenemen naar de volgende wedstrijd en hopelijk leren van sommige fouten. Real Madrid en Dortmund zijn duidelijk een niveau of drie beter, maar dat is geen schande.

Na de winterstop verder in de EL, hopelijk kunnen we daar nog wat rondes overleven (zonder al teveel puntverlies in de competitie). Mijn verwachting is dat we met een redelijke loting 1 of 2 rondes kunnen overleven. De ploeg lijkt echter nog niet genoeg in balans om echt tot de finale te komen. Uiteraard laat ik me graag verrassen! ;-)

Ps: Ik ben blij om ook wat (gematigd) positieve reacties te lezen. Duidelijk dat sommigen hier alleen maar komen zeiken.
Avatar van Randy428
Door Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:10
Reactie op , dinsdag 4 december 2012 23:04
Ookal hebben we een mindere begroting en jonge spelers, ik ben blij met overwinteren in Europa hoor maar....3 van de 6 wedstrijden verliezen met 4-1?!... Alleen tegen Real en Dortmund kregen we al 13 tegen in 4 duels. Thank God voor die vedetten uit Manchester en die 4 punten die wij behaald hebben tegen hun...
Ach man, die gasten van Dortmund en Real zijn gewoon van een andere planeet. Die spelen in de aller sterkste competities. Waar wij wekelijks spelen tegen Pec Zwolle, spelen die ploegen tegen Bayern Munchen en Barcelona.

Dus verliezen met 4-1 vind ik niet zo'n schande hoor.

We hebben een leuke 2e helft gekregen, en trots moeten we zijn op onze jongens! Een hele knappe prestatie om in deze poule 3e te worden.
Avatar van B_02097
Door B_02097, dinsdag 4 december 2012 23:08
Reactie op , dinsdag 4 december 2012 23:06
Zou leuk zijn als wij een ploeg loten waar P$V, Twente en 010 niet van konden winnen. Doe mij maar Dnjepr,Hannover, Praag of desnoods Napoli.
Napoli de sfeer of anders Lazio

we hebben al tijdje niet in italie gespeeld en die liggen ons wel
Avatar van Randy428
Door Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:04
Overigens scoorde Boerrigter dan toevallig, maar voor de rest was hij weer dramatisch. Snap niet dat De Boer hem in de basis blijft opstellen. De andere spelers krijgen van mij allemaal een mooie voldoende. Alleen omdat we dik verloren hebben tegen een elftal dat vele malen sterker is, geven de meeste bezoekers hier allemaal van die lager cijfers. Toch jammer. De jongens hebben hun best gedaan, en een mooie 2e helft gespeeld.
Avatar van B_02097
Door B_02097, dinsdag 4 december 2012 23:03
Reactie op AFCA-CBS!, dinsdag 4 december 2012 22:41
Wie kunnen we loten?
tot nu toe deze ploegen morgen pas bekend welke andere

Viktoria Plzen
Atlético Madrid
Fenerbahçe
Girondins Bordeaux
Newcastle United
Dnjepr Dnjepropetrovsk
Napoli
Genk
Internazionale
Rubin Kazan
olympiwue Lyon
Sparta Praag
Lazio
Bayer Leverkussen
Metalist Kharkiv
Hannover 96
Levante
Avatar van Randy428
Door Randy428, dinsdag 4 december 2012 23:00
Ik ben heel trots dat onze ploeg in deze poule 3e is geworden. Wie had dit vooraf gedacht? Ik niet in ieder geval.

Kijk eens naar ons elftal, en naar het elftal van ManCity. Wat een wereldprestatie. Ik ben trots op onze jongens.

Enerzijds is het een belasting ten opzichte van de andere ploegen die zich na donderdag kunnen focussen op de competitie. Anderzijds is het wel Ajax die de Nederlandse eer hoog houdt in Europa.

En trouwens, ik denk dat we er snel genoeg uit liggen, uit de EL. We krijgen vast weer zo'n onbekende schijtploeg voor de kiezen, waar je rustig ten onder tegen gaat. Anyways, dit is gewoon weer mooi.

En die wedstrijd van vanavond snel vergeten. Als je tegen een van de beste teams van de wereld speelt, is het logisch dat je weinig in de melk te brokkelen hebt. Real is gewoon van een andere wereld. Daar kun je als Ajax niet tegenop.
Avatar van HarryHarHar
Door HarryHarHar, dinsdag 4 december 2012 22:58
Deze nederlaag is/was al ingecalculeerd, we zijn tegen heel veel azijn zeikerds in toch maar mooi 3e geworden in de poel des doods de drie beste ploegen van Europa zaten daarbij, hun reservebank vertegenwoordigd meer geld dan de gehele jaarbegroting van ons alles Ajax, Ik ben trots op onze Jongens, op naar de Finale in onze eigen ArenA!
Avatar van wesley_ajax93
Door wesley_ajax93, dinsdag 4 december 2012 22:54
tiefus NOS filmpjes, ze spelen allemaal tegelijk af
Avatar van afca4eva
Door afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:52
We moeten maar zo zien dat we de lachende 3e zijn in deze poule en we onze reputatie (metname in Engeland) een boost hebben gegeven.
Ik ben trotse Ajacied die blij is met deze eindstand. Op naar succes in de EL, daar moet toch wel wat te halen zijn (een mooie kwart/halve finale ofzo).
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, dinsdag 4 december 2012 22:51
Reactie op Warrior, dinsdag 4 december 2012 22:48
Die smile gaat hierdoor echt niet van mijn gezicht.. Tis meer zoiets van jammer maar helaas.. De overwinning op psv blijft staan...vind ik een stuk belangrijker.....en leuker.
4-1 is gewoon een logische uitslag hier, jammer, maar helaas.
Avatar van Sami88
Door Sami88, dinsdag 4 december 2012 22:50
Reactie op Warrior, dinsdag 4 december 2012 22:44
Sommigen schijnen nog steeds niet te kunnen bevatten, dat Ajax niet Europese top is, laat staan dat we ons kunnen meten met Real, Barca, Bayern enz. Ik vind het al knap dat ze Europees door gaan. Maar ja, we weten intussen wel wie wat gaat zeggen na een wedstrijd.
Het niet bevatten en accepteren daar hoor ik ook erbij . Maar klagen dat het gewoon moet lukken dat is een kwestie van een realiteit check . De poule des doods waar Ajax kansloos zou zijn om een punt te halen dan heb je het uiteindelijk goed gedaan .
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, dinsdag 4 december 2012 22:49
Reactie op afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:42
Nee, de andere rechts.. die speelde links.
Haha, dat dus.
Avatar van Warrior
Door Warrior, dinsdag 4 december 2012 22:48
Reactie op , dinsdag 4 december 2012 22:43
Tja sorry man ik liep 3 dagen met een smile op mijn gezicht door die overwinning op P$V maar die cijfers zijn gewoon reality check.
Die smile gaat hierdoor echt niet van mijn gezicht.. Tis meer zoiets van jammer maar helaas.. De overwinning op psv blijft staan...vind ik een stuk belangrijker.....en leuker.
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, dinsdag 4 december 2012 22:46
Reactie op mrbig, dinsdag 4 december 2012 22:39
Flikker toch op man. Middenveld is prima in orde. Probleem is dat ze de ballen niet kwijt kunnen voorin. Er moet een echte spits komen en buitenspelers die niet meer op de basisschool zitten.
Wat een onzin. De aanval was vandaag niet het probleem hoor.

Eriksen speelde matig, De Jong en Poulsen slecht. Alleen Schone speelde redelijk op mid.
Avatar van WimBaarman
Door WimBaarman, dinsdag 4 december 2012 22:44
Reactie op afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:42
Nee, de andere rechts.. die speelde links.
Oh dacht dat het over backs in het algemeen ging. Foutje;)
Avatar van Warrior
Door Warrior, dinsdag 4 december 2012 22:44
Reactie op Cello, dinsdag 4 december 2012 22:38
Ik zie het al. Jij had anders verwacht. Jij had minimaal een punt verwacht..... Dat vind ik dan weer treurig...... En het lag toch echt niet aan Frank hoor.... het lag aan Real Madrid, dat gewoonweg een paar klasses beter is, maar dat vrijwel voor iedere tegenstander in Europa is (een heel enkele uitzondering kwa club daargelaten).
Sommigen schijnen nog steeds niet te kunnen bevatten, dat Ajax niet Europese top is, laat staan dat we ons kunnen meten met Real, Barca, Bayern enz. Ik vind het al knap dat ze Europees door gaan. Maar ja, we weten intussen wel wie wat gaat zeggen na een wedstrijd.
Avatar van Rebi1968
Door Rebi1968, dinsdag 4 december 2012 22:43
Reactie op AjaxD1986, dinsdag 4 december 2012 22:40
Wat een schandalige wedstrijd. Het niveau tegen PSV is op geen enkel vlak behaald zelfs zwolle had met 4-1 gewonnen van dit slappe Ajax! Wat een kutinstelling! Maar ja jammer voor de anderhalf uur kijken maar we zijn door in de EL. Straftraining morgen!
Misschien kan jij al beginnen met het rennen van rondjes om e.o.a. Veldje.
Wordt je misschien wat reëler en rustiger!!
Avatar van afca4eva
Door afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:42
Nee, de andere rechts.. die speelde links.
Avatar van DeenseTheo
Door DeenseTheo, dinsdag 4 december 2012 22:42
Toen de loting van deze 'poule des doods' bekend werd, gaf niemand Ajax enige kans, zeker de meeste succes-supporters hier niet... Toch zijn we derde geworden en hebben we de EL gehaald en de kampioen van een van de sterkste competities niet: IK BEN TROTS OP MIJN AJAX!!!
Avatar van MvdW94
Door MvdW94, dinsdag 4 december 2012 22:42
Trots op ons aller Ajax! Jongens, ik zie jullie in de eerst volgende wedstrijd van de EL! Trots! 2e helft goed gespeeld, Ajax liet zien dat het kan voetballen. Van Hanegem (feyenoorder) zegt dat wie Ajax goed/beter vond spelen in de 2e helft, met zijn ogen dicht heeft zitten kijken. Heerlijk, die jaloezie! Nogmaals: ik ben trots op Frank de Boer en zijn mannen!
Avatar van Cootje2710
Door Cootje2710, dinsdag 4 december 2012 22:42
3e worden in deze poule, met dit materiaal is gewoon heel erg knap gedaan denk, of nie!!
Avatar van plumber
Door plumber, dinsdag 4 december 2012 22:42
Toch is het kanp om derde te worden in deze zeer zware poule.Neem de lessen van Real en Dortmund mee en profiteer ervan in de competitie en EL.
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, dinsdag 4 december 2012 22:41
Reactie op Cello, dinsdag 4 december 2012 22:36
Verder vanavond ook vraagtekens bij de handelingssnelheid. Een uitzondering daargelaten heeft men teveel tijd nodig om een bal te controleren en er wat mee te doen.....dat geeft niet alleen Real, maar verder vrijwel alle tegenstanders net dat beetje extra tijd om het je moeilijk te mnaken of om een voet tegen de bal te zetten....
Vooral bij Boerrigter, Enoh en bij vlagen Schöne en Siem. De tweede helft, toen we de schroom van ons af gooide, zag je dat we technisch juist WEL goed bedeeld zijn.

...

Bemoedigende tweede helft, jammer van de 4 - 1. Tweede helft was zeer aardig. Hoesen vond ik écht uitstekend, moet rustiger voor de goal worden, maar hield alles vast. Heeft 1 keer balverlies geleden, verder sterk gespeeld. Fischer had goeie momenten, maar laat zien nú al zien vele malen beter te zijn dan zn concurentie, en heeft ongelooflijk veel potentie. Goeie ervaring voor hem. Eriksen ook goed tweede helft, Schöne viel aardig in. Moisander voetballend uitstekend, verdedigend veel te lief en afwachtend. Alderweireld matig. VRhijn ook niet geweldig, maar laat zien potentie te hebben. Blind verdedigend grote delen van de wedstrijd ondermaats, voetballend weer goed. Die laatste goal van RM geeft een kutgevoel, maar de tweede helft was weinig mis mee. We zijn derde geword in de poule des doods, en hebben 3 keer kunnen laten zien dat we absoluut thuis horen in de CL.
Avatar van AFCA-CBS!
Door AFCA-CBS!, dinsdag 4 december 2012 22:41
Wie kunnen we loten?
Avatar van afca4eva
Door afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:41
Reactie op boye04, dinsdag 4 december 2012 22:38
Geen verrassing met Vermeer op doel en deze verdediging. Blind is middelmaat, Van Rhijn komt net kijken en Alderweireld en Moisander zijn verdedigend te zwak, alleen opbouwend wel aardig. Maar daar heb je tegen Dortmund en Real niks aan.
Nee idd, maar snel Ramos en Pepe wegkopen daar...
Avatar van arigold
Door arigold, dinsdag 4 december 2012 22:41
Grootste probleem van onze verdediging is dat ze niet vastgeplakt zitten aan hun directe tegenstander. Daar valt toch op te trainen? Bind ieder koppel aan elkaar desnoods en laat ze is echt verdedigen...organisatie achterin is waardeloos, Vermeer pakt btw ook geen punten. Paar jaar geleden hadden we 17-18 tegendoelpunten in de hele competitie...móet je nu zien....
Desondanks zie ik genoeg mogelijkheden. Maar het begint achterin...
Avatar van Ajaxfan-87
Door Ajaxfan-87, dinsdag 4 december 2012 22:41
Toch een hele knappe prestatie 4 punten in deze moordend sterke poule.
Hopen op een leuke tegenstander in de EL en niet zo'n vervelende russische counterploeg.
Avatar van AFCAHOOLIGAN
Door AFCAHOOLIGAN, dinsdag 4 december 2012 22:41
WIJ ZIJN AJAX WIJ ZIJN DE BESTE!!!!!
Avatar van Meesmuijres
Door Meesmuijres, dinsdag 4 december 2012 22:41
Mooi! 3e! Wie had dat gedacht? Wat was boerrigter trouwens wel matig! En Enoh ook!
Avatar van Leon_AFCA
Door Leon_AFCA, dinsdag 4 december 2012 22:41
Als ik zo kijk naar de ploegen in de EL heeft Ajax echt wel kans om EL te winnen.
Avatar van Bazinga
Door Bazinga, dinsdag 4 december 2012 22:40
1e helft gevoetbald met poep in de broek. 2e helft (jazeker, Jeroen Grueter) met meer bravoure gespeeld. Jammer dat de doelpunten zo makkelijk worden weggegeven. Publiek 10 punten.
Avatar van TOOL
Door TOOL, dinsdag 4 december 2012 22:40
Pijnlijk om te zeggen maar Van Rhijn speelde weer slappe hap. Bij die 4-1 laat hij zijn man helemaal vrij in de 16! Toby liet zijn, solidair zoals hij is, ook maar geheel vrij en wellicht raakte Van Rhijn daardoor wat in de war. Maar man man man wat komt onze verdediging soms te kort zeg! Moisander bij de 2-0 ook zo slecht. Verliezen is geen schande maar de manier waarop de goals weggegeven worden is wel vervelend om te zien.
Avatar van AFCAHOOLIGAN
Door AFCAHOOLIGAN, dinsdag 4 december 2012 22:40
Reactie op gusanito, dinsdag 4 december 2012 22:39
Ja, ik had ervoor getekend
ik had het nog niet in mn stoutste dromen durven dromen..
Ben zo TROTS op ons ALLER AJAX!!!!
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, dinsdag 4 december 2012 22:40
Wat een schandalige wedstrijd. Het niveau tegen PSV is op geen enkel vlak behaald zelfs zwolle had met 4-1 gewonnen van dit slappe Ajax! Wat een kutinstelling! Maar ja jammer voor de anderhalf uur kijken maar we zijn door in de EL. Straftraining morgen!
Avatar van RobertoStrife
Door RobertoStrife, dinsdag 4 december 2012 22:39
Reactie op ST, dinsdag 4 december 2012 22:36
Haha nou die maakte minder dekkingsfouten dan Rhijn de laatste tijd.
Kan me al in jaren geen fatsoenlijke rechtsback meer herinneren.

Trabelsi was de laatste volgens mij.
Avatar van maikelklaassen
Door maikelklaassen, dinsdag 4 december 2012 22:39
Reactie op detoekomst, dinsdag 4 december 2012 22:37
Laatste 6 duels tegen Real in goals: 20 Real - 2 Ajax.. Wie weet kunnen we het in de Europa league wel spannend maken
is goed frank snoeks
Avatar van afca4eva
Door afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:39
Reactie op baklap, dinsdag 4 december 2012 22:37
En jahoor daar zijn al die azijn zeikerds weer die nepsuporters
Dit!

Wij zijn Ajax Wij zijn de Beste! :D
Positief blijven, we mogen echt niet mopperen omdat we 3e zijn in deze groep hoor.
Heel Europa lachtte ons uit in deze groep...
Avatar van plumber
Door plumber, dinsdag 4 december 2012 22:39
Die demente v.Hanegem moet gewoon zijn bek houden op Sport1. Wat een lul deze vent,ga die kut kakkerlakken lekker afzeiken !!
Avatar van Sami88
Door Sami88, dinsdag 4 december 2012 22:39
Kwaliteitsverschil te groot wel Europees overwinteren en blij om Manchester shitty uit te schakelen
Avatar van mrbig
Door mrbig, dinsdag 4 december 2012 22:39
Reactie op brandevoort, dinsdag 4 december 2012 22:32
Slechste van het veld zonder meer de Jong en van Rhijn
Flikker toch op man. Middenveld is prima in orde. Probleem is dat ze de ballen niet kwijt kunnen voorin. Er moet een echte spits komen en buitenspelers die niet meer op de basisschool zitten.
Avatar van gusanito
Door gusanito, dinsdag 4 december 2012 22:39
Reactie op AFCAHOOLIGAN, dinsdag 4 december 2012 22:38
JAAAAAAAAAAHHHH WIE HAD DAT OOIT VERWACHT!! AJAX DOOR DIT IS TOCH GEWELDIG!!!
Ja, ik had ervoor getekend
Avatar van ST
Door ST, dinsdag 4 december 2012 22:38
Reactie op , dinsdag 4 december 2012 22:35
3 seizoen Ajax tegen Real;o punten, 20 goals tegen en 2 goals gescoord...
Dat zou Ajax tegen Spakenburg niet eens klaar spelen.
Avatar van AFCAHOOLIGAN
Door AFCAHOOLIGAN, dinsdag 4 december 2012 22:38
Reactie op wesley_ajax93, dinsdag 4 december 2012 22:37
Vermeer (kut uittrappen) van rhijn (van der wiel syndroom) alderweireld (kan er niks van) zsm op marktplaats
jouw wedstrijd komt morgen hoor!
Avatar van Cello
Door Cello, dinsdag 4 december 2012 22:38
Reactie op brandevoort, dinsdag 4 december 2012 22:35
Flinke pak slaag Frank !!
Ik zie het al. Jij had anders verwacht. Jij had minimaal een punt verwacht.....

Dat vind ik dan weer treurig......

En het lag toch echt niet aan Frank hoor.... het lag aan Real Madrid, dat gewoonweg een paar klasses beter is, maar dat vrijwel voor iedere tegenstander in Europa is (een heel enkele uitzondering kwa club daargelaten).
Avatar van AFCA19
Door AFCA19, dinsdag 4 december 2012 22:38
Reactie op brandevoort, dinsdag 4 december 2012 22:34
Wat hebben wij een gruwelijk slechte verdediging
Zeg je na een wedstrijd real uit...wees reëel het is real een van de twee beste
Avatar van boye04
Door boye04, dinsdag 4 december 2012 22:38
Reactie op Mrger, dinsdag 4 december 2012 22:36
Alleen Nordsjaelland kreeg meer doelpunten tegen dan wij.
Geen verrassing met Vermeer op doel en deze verdediging. Blind is middelmaat, Van Rhijn komt net kijken en Alderweireld en Moisander zijn verdedigend te zwak, alleen opbouwend wel aardig. Maar daar heb je tegen Dortmund en Real niks aan.
Avatar van gusanito
Door gusanito, dinsdag 4 december 2012 22:38
Reactie op , dinsdag 4 december 2012 22:35
3 seizoen Ajax tegen Real;o punten, 20 goals tegen en 2 goals gescoord...
Au! niet zeggen
Avatar van Ajaxfan-87
Door Ajaxfan-87, dinsdag 4 december 2012 22:38
Volgens mij is van Rhijn helemaal niet over het dode punt heen.
Weer heel slecht verdedigd.
Alderweireld valt me ook zwaar tegen verwacht er meer van.
Van Moisander wist ik al dat die zo slecht was.
Avatar van Marcao
Door Marcao, dinsdag 4 december 2012 22:38
@ mrbig
Moet je toch nog eens de wedstrijd analyseren. Hij mist inzicht en vooral snelheid. Aanvallend wel aardig, maar nivootje NAC. WEG met dat jochie.
Avatar van AFCAHOOLIGAN
Door AFCAHOOLIGAN, dinsdag 4 december 2012 22:38
JAAAAAAAAAAHHHH WIE HAD DAT OOIT VERWACHT!! AJAX DOOR DIT IS TOCH GEWELDIG!!!
Avatar van elpresidente
Door elpresidente, dinsdag 4 december 2012 22:38
20-2 na 6 wedstrijden maar volgend jaar pakken we ze !!
Avatar van Leviathan
Door Leviathan, dinsdag 4 december 2012 22:37
Ach in competitie gaat het de goede kant op, maximaal konden we EL halen tja we hebben alles voor elkaar? Zaterdag Groningen in de pan hakken en PSV Twente 1-1 !!
Avatar van afca4eva
Door afca4eva, dinsdag 4 december 2012 22:37
2e helft toch meer inzet, leuk dat we nog scoren.
Snel vergeten en op naar Zaterdag!
Avatar van wesley_ajax93
Door wesley_ajax93, dinsdag 4 december 2012 22:37
Vermeer (kut uittrappen) van rhijn (van der wiel syndroom) alderweireld (kan er niks van) zsm op marktplaats
altianet.com