Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

Dezelfde selectie tegen Real als tegen PSV

Dezelfde selectie tegen Real als tegen PSV

Ajax heeft zondag de wedstrijdselectie voor de wedstrijd tegen Real Madrid bekend gemaakt. Het zijn dezelfde namen als tegen PSV.

De wedstrijdselectie bestaat uit de volgende spelers:

Kenneth Vermeer
Toby Alderweireld
Niklas Moisander
Christian Poulsen
Eyong Enoh
Christian Eriksen
Siem de Jong
Daley Blind
Tobias Sana
Lasse Schöne
Derk Boerrigter
Jasper Cillessen
Danny Hoesen
Ricardo van Rhijn
Jody Lukoki
Joël Veltman
Viktor Fischer
Mitchell Dijks

Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

El Ghazi tijdens voorbereidingBorst: 'De Boer moet lekker weggaan'Ajax A1 geeft voorsprong weg tegen BarcaEl Ghazi: 'Ik schoot hem er gewoon in'Goal El Ghazi tegen BarcelonaHoogtepunten Helmond Sport - Jong Ajax (2-2)
Avatar van AFCA-CBS
Door AFCA-CBS, maandag 3 december 2012 10:31
Hopelijk wordt het zo'n wedstrijd als bij het debuut als coach van Frankie bij Ajax. Toen werd er ook totaal onverwacht met 2-0 uit bij milan gewonnen..
Avatar van unis
Door unis, maandag 3 december 2012 08:48
Reactie op trainerdv, zondag 2 december 2012 18:10
Mooi. Deze selectie is sterk. Als Babel "terug" is, hoop ik dat hij blijft banken. Ik heb veel meer vertrouwen in een aanval zonder hem en met de spelers van gister
Wat een opmerking zeg met hoop dat Babel blijft banken! Pffff... Raakt echt kant nog wal dit!

Overigens is de huidige selectie vooral op links kwetsbaar en dan doel ik vooral op van Rhijn... Geen idee wat er aan de hand is met die gast, maar geeft zijn directe tegenstanders te veel ruimte en speelt imo te vaak terug naar de keeper! Ben benieuwd wat hij doet in Madrid...
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 2 december 2012 22:49
Reactie op Sualex, zondag 2 december 2012 22:13
Dus we leveren geen kwaliteit in??? Terwijl je met een middenveld wil spelen met van Rhijn, Boerrigter en Koppers! Echt geniaal gedacht. Ik hoop dat er scouts op deze site zitten voor geniale mensen.
Precies. Kijk, Jaims, en dit noem je dus handige vraagtekens. Waarnaar een Ajax hoort te zoeken, is het doorgronden en doorkruizen van het systeem bij de tegenstander. Bij Real Madrid spelen ze met de punt naar voren op het middenveld. Dit betekent dus een extra aanvaller die je tussen de linies laat spelen, snap je?

Dan kun je twee dingen doen, of zoals PSV dekking zoeken en je hele middenveld inrichten om hun nummer 10 op te pakken, óf je op de één tegen één instellen en je eigen middenveld laten richten op middenlinie van de tegenstander. Ajax doet van oudsher het 2de.

Juist nu zou je het moeten durven, want het schijnt dat voorin de besten van Real niet eens opgesteld worden. Lukt het niet, opgeheven hoofd want je hebt gedurfd en leert dus veel. Ga verder met de quote van een grote vriend van ons, genaamd Piet Keizer: "Wie bang is te mislukken, blijft schrale middelmaat".

Dan ga je erop in dat je [mits slim gekoppeld] achterop genoeg spelers moet hebben die in de één tegen één kunnen winnen. Kijk kritisch. En op het middenveld spelers die initiatief kunnen nemen, en kunnen toeslaan - complementair aan de eigen rappe aanval.

Op het middenveld is het juist bijschakelen. Boerrigter tegen Alonso zie en durf ik graag, bovendien idemdito inzake Van Rhijn tegenover bijvoorbeeld Khedira of Modric. En Koppers zie ik graag in de verantwoordelijke rol om met Van Rhijn, Eriksen en Lukoki toe te slaan. Op die losbandige, versoepelde manier voetballen wij ze gek.
Avatar van Sualex
Door Sualex, zondag 2 december 2012 22:13
Reactie op ajax19, zondag 2 december 2012 21:47
Moet jij weten, als eenheidsworst zijnde. Als jij enig tactisch benul had gehad, zag je dat dit stukken veiliger zijt, zonder dat je voetballend inboet. Jij doet alsof ik Ajax spelers beledig, terwijl jij driemaal zo smerig over de alternatieven klinkt. Finito. PS: Is het beleefder niet openlijk te zeggen wat je denkt? Fuck Schijnheil.
Dus we leveren geen kwaliteit in???
Terwijl je met een middenveld wil spelen met van Rhijn, Boerrigter en Koppers!
Echt geniaal gedacht. Ik hoop dat er scouts op deze site zitten voor geniale mensen.
Avatar van foshoquz
Door foshoquz, zondag 2 december 2012 22:00
Reactie op ajax19, zondag 2 december 2012 20:56
Nee, zeker is dat niet mijn idee. Ik denk dat het huidige elftal de zogenaamde B uitvoering is en dat voor deze wedstrijd dit elftal de A uitvoering is. En daarom het groot aantal wijzigingen. Voila. Wisselingen: [1] Koppers in plaats van Daley Blind, [2] Denswil in plaats van Poulsen, [3] Dijks in plaats van Moisander, [4] Veltman in plaats van Fischer, [5] Rits in plaats van Hoesen, [6] Lukoki in plaats van Siem de Jong. Omzettingen: [7] Denswil naar achteren, [8] Veltman rechtsachter, [9] Rits naar rechtsvoor, [10] Van Rhijn naar het middenveld, [11] Boerrigter naar het middenveld, [12] Koppers naar het middenveld in de punt naar voren, [13] Lukoki linksvoor, [14] Eriksen weer nummer 9, [15] Dijks en Alderweireld kruislings neergezet. Wisselingen hebben dus ook met omzettingen te maken. Dat zijn dus 15 keuzes die ik allemaal zou kunnen beargumenteren, aangezien jullie er toch niet voor openstaan zal ik het betoog staken. Dan maar dinsdag akelig afgaan, negeren en doorgaan. Hartverscheurend voor een oude Ajacied bij de gouden jaren 70.
Het leven van een onbegrepen genie is zwaar.
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 2 december 2012 21:47
Reactie op Jaims, zondag 2 december 2012 21:43
Net of we niet afgaan met die o zo geniale opstelling van jou. Gelukkig ben jij geen trainer van ajax.
Moet jij weten, als eenheidsworst zijnde.
Als jij enig tactisch benul had gehad, zag je dat dit stukken veiliger zijt, zonder dat je voetballend inboet. Jij doet alsof ik Ajax spelers beledig, terwijl jij driemaal zo smerig over de alternatieven klinkt.
Finito.

PS: Is het beleefder niet openlijk te zeggen wat je denkt? Fuck Schijnheil.
Avatar van Jaims
Door Jaims, zondag 2 december 2012 21:43
Reactie op ajax19, zondag 2 december 2012 20:56
Nee, zeker is dat niet mijn idee. Ik denk dat het huidige elftal de zogenaamde B uitvoering is en dat voor deze wedstrijd dit elftal de A uitvoering is. En daarom het groot aantal wijzigingen. Voila. Wisselingen: [1] Koppers in plaats van Daley Blind, [2] Denswil in plaats van Poulsen, [3] Dijks in plaats van Moisander, [4] Veltman in plaats van Fischer, [5] Rits in plaats van Hoesen, [6] Lukoki in plaats van Siem de Jong. Omzettingen: [7] Denswil naar achteren, [8] Veltman rechtsachter, [9] Rits naar rechtsvoor, [10] Van Rhijn naar het middenveld, [11] Boerrigter naar het middenveld, [12] Koppers naar het middenveld in de punt naar voren, [13] Lukoki linksvoor, [14] Eriksen weer nummer 9, [15] Dijks en Alderweireld kruislings neergezet. Wisselingen hebben dus ook met omzettingen te maken. Dat zijn dus 15 keuzes die ik allemaal zou kunnen beargumenteren, aangezien jullie er toch niet voor openstaan zal ik het betoog staken. Dan maar dinsdag akelig afgaan, negeren en doorgaan. Hartverscheurend voor een oude Ajacied bij de gouden jaren 70.
Net of we niet afgaan met die o zo geniale opstelling van jou.

Gelukkig ben jij geen trainer van ajax.
Avatar van Jim2210
Door Jim2210, zondag 2 december 2012 21:36
Off topic: Weet iemand of de wedstrijd van Jong Ajax tegen F'noord met publiek is?
Avatar van DeSananas
Door DeSananas, zondag 2 december 2012 21:31
Reactie op Sualex, zondag 2 december 2012 18:07
Wat heb ik genoten gisteren van een briljante Eriksen. Halfweg de eerste helft gaf van Bommel hem over aan Strootman. Simpelweg omdat hij totaal geen grip kreeg op Eriksen. En ook Strootman niet. Zelfs bij ons op de lange zijden gingen ze regelmatig staan voor de mooie acties.
Speelt heel wisselvallig..
Avatar van TUFACADEMY
Door TUFACADEMY, zondag 2 december 2012 21:23
Ajax wint gewoon zolang het veel balbezit kan houden en 4 man achterin houdt ook in de aanval/
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 2 december 2012 20:56
Reactie op mickey2602, zondag 2 december 2012 18:42
Hierbij is bewezen dat gek en geniaal dicht bij elkaar liggen;-) Wat denk jij,als Real met een B team komt moeten wij dat ook maar doen?En dat terwijl voor Real hoogstens de eerste plaats op het spel staat en voor Ajax een ronde verder in de EL. Dan ga je niet tegen Real aantreden met een veredeld jeugdelftal.
Nee, zeker is dat niet mijn idee. Ik denk dat het huidige elftal de zogenaamde B uitvoering is en dat voor deze wedstrijd dit elftal de A uitvoering is. En daarom het groot aantal wijzigingen. Voila.

Wisselingen: [1] Koppers in plaats van Daley Blind, [2] Denswil in plaats van Poulsen, [3] Dijks in plaats van Moisander, [4] Veltman in plaats van Fischer, [5] Rits in plaats van Hoesen, [6] Lukoki in plaats van Siem de Jong. Omzettingen: [7] Denswil naar achteren, [8] Veltman rechtsachter, [9] Rits naar rechtsvoor, [10] Van Rhijn naar het middenveld, [11] Boerrigter naar het middenveld, [12] Koppers naar het middenveld in de punt naar voren, [13] Lukoki linksvoor, [14] Eriksen weer nummer 9, [15] Dijks en Alderweireld kruislings neergezet. Wisselingen hebben dus ook met omzettingen te maken.

Dat zijn dus 15 keuzes die ik allemaal zou kunnen beargumenteren, aangezien jullie er toch niet voor openstaan zal ik het betoog staken. Dan maar dinsdag akelig afgaan, negeren en doorgaan.

Hartverscheurend voor een oude Ajacied bij de gouden jaren 70.
Avatar van Bky
Door Bky, zondag 2 december 2012 20:02
Reactie op nimrodi, zondag 2 december 2012 19:43
Nogal wiedes want het is een Nederlandse poll. Of dacht je echt dat er 5 (eigenlijk 6 aangezien Milan 89-90 door de grote 3 geleid werd) Nederlandse teams bij de 12 beste ooit zaten? Kansloze poll. Zou de maker vergeten zijn dat bijvoorbeeld Holland '74 en Holland '98 gewoon verslagen zijn op die WK's?
Niet op reageren, anders blijft die kerel dit posten.

Vorig jaar heeft hij 2 maanden lang deze site eronder gespammed met die posts.
Avatar van nimrodi
Door nimrodi, zondag 2 december 2012 19:43
Nogal wiedes want het is een Nederlandse poll. Of dacht je echt dat er 5 (eigenlijk 6 aangezien Milan 89-90 door de grote 3 geleid werd) Nederlandse teams bij de 12 beste ooit zaten? Kansloze poll. Zou de maker vergeten zijn dat bijvoorbeeld Holland '74 en Holland '98 gewoon verslagen zijn op die WK's?
Avatar van mickey2602
Door mickey2602, zondag 2 december 2012 18:42
Reactie op ajax19, zondag 2 december 2012 18:18
Dat is het totaal niet. Jammer dat je het zo afdoet. Er zitten zoveel redenen achter, het is een uitkomst van een briljante analyse. Dan kom je tot zoiets dat geniaal is. Helaas, dat zie je niet.
Hierbij is bewezen dat gek en geniaal dicht bij elkaar liggen;-)
Wat denk jij,als Real met een B team komt moeten wij dat ook maar doen?En dat terwijl voor Real hoogstens de eerste plaats op het spel staat en voor Ajax een ronde verder in de EL.
Dan ga je niet tegen Real aantreden met een veredeld jeugdelftal.
Avatar van Ajaxfan-87
Door Ajaxfan-87, zondag 2 december 2012 18:25
Reactie op Randy428, zondag 2 december 2012 15:42
'City mag sowieso winnen als we gelijk spelen. Als City gelij speelt of verliest, zijn we er ook al... ' Wat heb jij gebruikt? Geef mij ook eens wat? City mag zeker winnen als we gelijk spelen, maar dan liggen we wel uit Europa. Als City wint komen ze op 6 punten, en als Ajax dan gelijk speelt staan we op 5. Als City gelijkspeelt en wij verliezen, dan kunnen ze op doelsaldo nog door in Europa. Wij staan op -5 en zij op -3. Kijk de stand nog even na.
In de CL telt het onderlinge resultaat.
Het maakt geen moer uit wat wij doen. City mag gewoon niet winnen van Dortmund. tenzij we winnen in Madrid wat bijna zeker niet gaat lukken.
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 2 december 2012 18:18
Reactie op Jaims, zondag 2 december 2012 17:02
Zolang je jezelf maar grappig vind.
Dat is het totaal niet. Jammer dat je het zo afdoet. Er zitten zoveel redenen achter, het is een uitkomst van een briljante analyse. Dan kom je tot zoiets dat geniaal is. Helaas, dat zie je niet.
Avatar van trainerdv
Door trainerdv, zondag 2 december 2012 18:10
Mooi.

Deze selectie is sterk. Als Babel "terug" is, hoop ik dat hij blijft banken. Ik heb veel meer vertrouwen in een aanval zonder hem en met de spelers van gister
Avatar van Sualex
Door Sualex, zondag 2 december 2012 18:07
Wat heb ik genoten gisteren van een briljante Eriksen.
Halfweg de eerste helft gaf van Bommel hem over aan Strootman. Simpelweg omdat hij totaal geen grip kreeg op Eriksen.
En ook Strootman niet. Zelfs bij ons op de lange zijden gingen ze regelmatig staan voor de mooie acties.
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 2 december 2012 17:49
Gerrie Muhren op 25-04-1973...

http://www.youtube.com/watch?v=Ai8VpY0rszE
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 2 december 2012 17:42
Hallo Ajacieden. Na de geweldige overwinning van gisteren, richten WE het vizier richting dinsdag. In Madrid tegen Real speelt Ajax zijn laatste groepswedstrijd in de CL. Overwinteren in de CL gaat niet meer lukken, maar na de winter spelen in de Europa League behoort nog wel tot de mogelijkheden. Manchester City kan ONS alleen nog voorbij als het wint in Dortmund. Als dat gebeurd blijft Ajax City alleen voor als het een overwinning haalt in Madrid. Real Madrid en Ajax zijn geen onbekenden van elkaar. Op Europees niveau troffen de ploegen elkaar al 11x en op vriendschappelijk niveau speelden beide teams 5x tegen elkaar. De balans van de vriendschappelijke duels slaat in het voordeel van Ajax uit. 3x won Ajax en 2x was Real Madrid de sterkste. Van de 5 uitduels met de Koninklijke in Europacup-matches eindigden 2 duels in een Amsterdamse overwinning.

Het 1e uitduel in Madrid tegen Real was op 11-10-1967 in de 1e ronde van de EC1. De ruststand was 0-0 en Ajax moest scoren, want het was in Amsterdam 1-1 geworden. Nadat Francisco Gento in de 58e minuut de score had geopend voor de Madrilenen, kwam het nodige doelpunt van Ajax op naam van Henk Groot ( een rasechte goalgetter ) in de 69e minuut. Verlenging moest de beslissing brengen en het was José Veloso die in de 99e minuut voor de 2-1 eindstand zorgde.

De 2e pot was in de halve finale van de EC1 van het seizoen 72'73. De heenwedstrijd in Amsterdam was door Ajax met 2-1 gewonnen. Stefan Kovács kwam destijds met deze opstelling; Heinz Stuy, Wim Suurbier, Barry Hulshoff, Horst Blankenburg, Ruud Krol, Johan Neeskens, Arie Haan, Gerrie Mühren, Johnny Rep, Johan Cruijff en Arnold Mühren. Het was 25-04-1973 en in deze wedstrijd deed Gerrie Muhren mooie dingen! Hij scoorde in de 50e minuut het enige doelpunt van de wedstrijd en bezorgde Ajax daarmee een finale-plek in de EC 1, die werd gewonnen door Ons Ajax van Juventus. Echter het hooghouden van Gerrie Muhren in een kolkend Bernabeu gaat de boeken in als een onvergetelijk moment.

In het seizoen 95'96, nadat AJAX de CL had gewonnen ten koste van AC Milan, kwam Ajax in een poule terecht met Real Madrid. De wedstrijd in Santiago Bernabeu op 22-11-1995 was een MEMORABELE. Deze wedstrijd wordt vaak genoemd als, wat voetbal betreft, het absolute hoogtepunt uit het vorige decennium. Ajax wervelde die avond door Bernabeu en won dik en dik verdiend met 0-2. De doelpunten kwamen op naam van Jari Litmanen, 64e minuut, en Patrick Kluivert, 76e minuut. Het enige dat we ons die avond misschien konden aanrekenen is dat de score niet hoger uitviel, maar dat kwam ook door twee loepzuivere goals van AJAX die onterecht werden afgekeurd. Het Madrileense publiek, dat altijd mooi voetbal weet te waarderen, gaf ons een applaus die avond dat wij nog altijd niet vergeten zijn en me nu nog kippenvel bezorgt. Met name JARI LITMANEN was die avond fantastisch.

De laatste 2 ontmoetingen in de Spaanse hoofdstad, op 15-09-2010 en 27-09-2011, liepen verkeerd af. In 2010 werd het 2-0, maar voor hetzelfde geld had er 7-0 op het bord gestaan. De match in 2011 was wat beter, al deed de 3-0 dat niet vermoeden.

Het word dus de 6e maal dat Ajax in Madrid moet spelen op Europees niveau. Van de eerste 4 een klein overzicht en het filmpje is gemaakt voorafgaand aan de verloren wedstrijd op 27-09-2011...

http://www.youtube.com/watch?v=wDnhFHeECZM

SUCCES!!!
Avatar van glob
Door glob, zondag 2 december 2012 17:21
Reactie op ajax19, zondag 2 december 2012 15:50
Hmm, Prachtprestatie tegen PSV, maar Real is toch andere koek. Ik had het liever opgeschud gezien. Met een voldane groep op stap gaan, lijkt me niet het perfecte devies. Jammer dat Denswil, Sporkslede, Sulejmani, Koppers en Rits niet meegaan. Ik had Fischer, Poulsen, Enoh, Sana en Schöne ditmaal achtergelaten in Amsterdam. Cillessen, Sporkslede, Sulejmani, Moisander, Hoesen, Blind, Siem op de bank gezet. En dan had ik met: Vermeer ; Veltman, Dijks, Alderweireld, Denswil ; Van Rhijn, Koppers, Boerrigter ; Rits, Eriksen, Lukoki aangetreden. Gewoon omdat het kan en helpt.
jij bent echt niet goed snik
Avatar van Jaims
Door Jaims, zondag 2 december 2012 17:02
Reactie op ajax19, zondag 2 december 2012 15:50
Hmm, Prachtprestatie tegen PSV, maar Real is toch andere koek. Ik had het liever opgeschud gezien. Met een voldane groep op stap gaan, lijkt me niet het perfecte devies. Jammer dat Denswil, Sporkslede, Sulejmani, Koppers en Rits niet meegaan. Ik had Fischer, Poulsen, Enoh, Sana en Schöne ditmaal achtergelaten in Amsterdam. Cillessen, Sporkslede, Sulejmani, Moisander, Hoesen, Blind, Siem op de bank gezet. En dan had ik met: Vermeer ; Veltman, Dijks, Alderweireld, Denswil ; Van Rhijn, Koppers, Boerrigter ; Rits, Eriksen, Lukoki aangetreden. Gewoon omdat het kan en helpt.
Zolang je jezelf maar grappig vind.
Avatar van oudzuid2
Door oudzuid2, zondag 2 december 2012 16:52
heb liever dat ze de komende vier wedstrijden in de competitie tot aan de winterstop winnen...
Avatar van PietBon
Door PietBon, zondag 2 december 2012 16:36
Reactie op heinp, zondag 2 december 2012 16:25
ajax kan wel eens gaan stunten tegen Real B team .
Zelf een b team van Real is klassen beter dan PSV hoor. Maar je weet het nooit. Deze wedstrijd komt er lekker vlot achteraan dat goed in in de juiste flow te blijven.
Avatar van Randy428
Door Randy428, zondag 2 december 2012 16:28
Reactie op TurboUrby, zondag 2 december 2012 15:47
City moet hoe dan ook winnen. Wij hebben een beter onderling resultaat tegen City, dat gaat voor doelsaldo in de CL. Zolang Dortmund hun ding doet, en minimaal gelijk speelt, zijn we er.
Okay dat wist ik niet. Tsja. Zowel Dortmund als Real spelen nergens meer om. Hopelijk vervullen zij hun sportieve plichten.
Avatar van heinp
Door heinp, zondag 2 december 2012 16:25
ajax kan wel eens gaan stunten tegen Real B team .
Avatar van stefanpetterson
Door stefanpetterson, zondag 2 december 2012 16:02
Reactie op bosbes, zondag 2 december 2012 14:50
vind Ajax achterin behoorlijk zwak vooral de rechtsback positie
Haha bosbes!
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 2 december 2012 16:00
Reactie op AnitAjax, zondag 2 december 2012 15:53
City gaat echt niet winnen bij Dortmund. Dortmund is beter, en city is totaal niet geinteresseerd in het spelen van EL
I hope so... Zal lullig zijn als we weer op zo'n kut manier worden uitgeschakeld. Het is ons wel gegund, denk ik... EL spelen. Dat verdienen we gewoon.
Avatar van AnitAjax
Door AnitAjax, zondag 2 december 2012 15:53
City gaat echt niet winnen bij Dortmund. Dortmund is beter, en city is totaal niet geinteresseerd in het spelen van EL
Avatar van ajax19
Door ajax19, zondag 2 december 2012 15:50
Hmm, Prachtprestatie tegen PSV, maar Real is toch andere koek.

Ik had het liever opgeschud gezien. Met een voldane groep op stap gaan, lijkt me niet het perfecte devies. Jammer dat Denswil, Sporkslede, Sulejmani, Koppers en Rits niet meegaan. Ik had Fischer, Poulsen, Enoh, Sana en Schöne ditmaal achtergelaten in Amsterdam.

Cillessen, Sporkslede, Sulejmani, Moisander, Hoesen, Blind, Siem op de bank gezet. En dan had ik met: Vermeer ; Veltman, Dijks, Alderweireld, Denswil ; Van Rhijn, Koppers, Boerrigter ; Rits, Eriksen, Lukoki aangetreden. Gewoon omdat het kan en helpt.
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, zondag 2 december 2012 15:47
Reactie op Randy428, zondag 2 december 2012 15:42
'City mag sowieso winnen als we gelijk spelen. Als City gelij speelt of verliest, zijn we er ook al... ' Wat heb jij gebruikt? Geef mij ook eens wat? City mag zeker winnen als we gelijk spelen, maar dan liggen we wel uit Europa. Als City wint komen ze op 6 punten, en als Ajax dan gelijk speelt staan we op 5. Als City gelijkspeelt en wij verliezen, dan kunnen ze op doelsaldo nog door in Europa. Wij staan op -5 en zij op -3. Kijk de stand nog even na.
City moet hoe dan ook winnen. Wij hebben een beter onderling resultaat tegen City, dat gaat voor doelsaldo in de CL. Zolang Dortmund hun ding doet, en minimaal gelijk speelt, zijn we er.
Avatar van Randy428
Door Randy428, zondag 2 december 2012 15:42
Reactie op insectenverdelg, zondag 2 december 2012 15:29
City mag sowieso winnen als we gelijk spelen. Als City gelij speelt of verliest, zijn we er ook al...
'City mag sowieso winnen als we gelijk spelen. Als City gelij speelt of verliest, zijn we er ook al... '

Wat heb jij gebruikt? Geef mij ook eens wat?

City mag zeker winnen als we gelijk spelen, maar dan liggen we wel uit Europa.
Als City wint komen ze op 6 punten, en als Ajax dan gelijk speelt staan we op 5.

Als City gelijkspeelt en wij verliezen, dan kunnen ze op doelsaldo nog door in Europa. Wij staan op -5 en zij op -3.

Kijk de stand nog even na.
Avatar van JariBergkamp
Door JariBergkamp, zondag 2 december 2012 15:30
Reactie op bosbes, zondag 2 december 2012 14:50
vind Ajax achterin behoorlijk zwak vooral de rechtsback positie
Denk eerder dat jij een zwak geheugen hebt.
Avatar van insectenverdelg
Door insectenverdelg, zondag 2 december 2012 15:29
Reactie op Randy428, zondag 2 december 2012 15:06
Ik hoop dat ze door arrogantie ten onder gaan, en dat we stiekem met de winst er vandoor gaan. Maar we maken weinig kans, zelfs tegen een B-elftal van Real. En anders minimaal een punt pakken, zodat het in Dortmund gelijk of verlies ManCity mag worden :-).
City mag sowieso winnen als we gelijk spelen. Als City gelij speelt of verliest, zijn we er ook al...
Avatar van barbaanjur
Door barbaanjur, zondag 2 december 2012 15:16
ik hoop dat dijks ook weer wat speelminuten krijgt
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 2 december 2012 15:09
Reactie op Raikkonen94, zondag 2 december 2012 14:52
Denk dat we weinig kans maken, ondanks dat Real met een "B-team" zal spelen. Dan zetten ze nog even Kaka erin bijvoorbeeld. Hopelijk kan Dortmund haar sportieve plicht doen en in ieder geval niet verliezen van City. Dan hebben wij tenminste nog Europees voetbal en gaan we de finale daar lekker thuis spelen!
Ja, Real versla je 1 van de 10 keer. Die zijn gewoon super goed, de reserves zouden bij ons in de basis staan.
Ik bedoel, Ozil zit daar soms op de bank!

Dortmund gaat wel winnen denk ik, want die hadden vorige keer tegen City met ongeveer 10-1 moeten winnen, moeten iets rechtzetten.
Avatar van Daantje Makkes
Door Daantje Makkes, zondag 2 december 2012 15:07
Reactie op bosbes, zondag 2 december 2012 14:50
vind Ajax achterin behoorlijk zwak vooral de rechtsback positie
Haha wat een grap
Avatar van Randy428
Door Randy428, zondag 2 december 2012 15:06
Reactie op Raikkonen94, zondag 2 december 2012 14:52
Denk dat we weinig kans maken, ondanks dat Real met een "B-team" zal spelen. Dan zetten ze nog even Kaka erin bijvoorbeeld. Hopelijk kan Dortmund haar sportieve plicht doen en in ieder geval niet verliezen van City. Dan hebben wij tenminste nog Europees voetbal en gaan we de finale daar lekker thuis spelen!
Ik hoop dat ze door arrogantie ten onder gaan, en dat we stiekem met de winst er vandoor gaan. Maar we maken weinig kans, zelfs tegen een B-elftal van Real. En anders minimaal een punt pakken, zodat het in Dortmund gelijk of verlies ManCity mag worden :-).
Avatar van Sammeister
Door Sammeister, zondag 2 december 2012 15:06
Reactie op Bky, zondag 2 december 2012 14:58
? Achterin is zowat onze beste linie. Dat Lens gister nou op onwaarschijnlijke wijze zo'n bal erin trapt betekend niet dat van Rhijn opeens zwak is. van Rhijn is een topper in wording, aanvallend gaat hij steeds meer betekenen. Dekking kan alleen nog beter.
Precies, van Rhijn staat over 5 jaar rechtsback bij een Europeese topclub.
Kan goed koppen, stoomt naar voren, goeie pass + voorzet. Verdedigend ook goed, beter dan vd Wiel, en ja, dekking moet beter.
Zie hem trouwens wel altijd liever centraal, maar RB is ie ook heel goed en Ajax heeft hem daar nodig.
Avatar van Ganggino
Door Ganggino, zondag 2 december 2012 15:01
Reactie op bosbes, zondag 2 december 2012 14:50
vind Ajax achterin behoorlijk zwak vooral de rechtsback positie
Ja, maar jij bent een bosbes.
Avatar van Bky
Door Bky, zondag 2 december 2012 14:58
Reactie op bosbes, zondag 2 december 2012 14:50
vind Ajax achterin behoorlijk zwak vooral de rechtsback positie
?

Achterin is zowat onze beste linie. Dat Lens gister nou op onwaarschijnlijke wijze zo'n bal erin trapt betekend niet dat van Rhijn opeens zwak is.

van Rhijn is een topper in wording, aanvallend gaat hij steeds meer betekenen. Dekking kan alleen nog beter.
Avatar van Raikkonen94
Door Raikkonen94, zondag 2 december 2012 14:52
Denk dat we weinig kans maken, ondanks dat Real met een "B-team" zal spelen. Dan zetten ze nog even Kaka erin bijvoorbeeld. Hopelijk kan Dortmund haar sportieve plicht doen en in ieder geval niet verliezen van City. Dan hebben wij tenminste nog Europees voetbal en gaan we de finale daar lekker thuis spelen!
Avatar van insectenverdelg
Door insectenverdelg, zondag 2 december 2012 14:50
Reactie op Bky, zondag 2 december 2012 14:41
Fischer sloopt even Real. Haha. Ach, zolang City maar verliest of gelijkspeeld tegen Dortmund is het goed.
Of Ajax gelijk speelt tegen een B team van Real. Waarom niet. alles is mogelijk imo in het voetbal. Voor Real is er ook niks meer te winnen...
Avatar van bosbes
Door bosbes, zondag 2 december 2012 14:50
vind Ajax achterin behoorlijk zwak vooral de rechtsback positie
Avatar van timhee
Door timhee, zondag 2 december 2012 14:44
Dit zal dan zeker de laatste champions league wedstrijd worden dit seizoen. Jammer! Dan maar ff de EL winnen
Avatar van Bky
Door Bky, zondag 2 december 2012 14:41
Fischer sloopt even Real. Haha.

Ach, zolang City maar verliest of gelijkspeeld tegen Dortmund is het goed.
Avatar van Ganggino
Door Ganggino, zondag 2 december 2012 14:19
Zelfde opstelling en gaat met die banaan! Hopen op een puntje en winst van Dortmund op City, zodat we de rest van NL even kunnen laten zien hoe je WEL Europa League speelt.

Ik zou ook jongens als Veltman en Lukoki wat meer minuten willen zien maken tegen Real, hopelijk krijgen zij nog wat minuutjes.
altianet.com