Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

Zaak Meleg bij de aanklager

Zaak Meleg bij de aanklager

KOMT GEEN EIND AAN - De stukken over Dejan Meleg liggen bij de openbare aanklager betaald voetbal van de KNVB. Dat schrijft Voetbal International woensdag. Meleg zou 'een wurgcontract' hebben van twintig jaar met zijn zaakwaarnemer Michael Stankovic. Ajax ontkent dat er een probleem is.

VI noemt Marc Overmars hypocriet. Dit omdat de directeur voetbalzaken vorige week in hetzelfde blad gezegd zou hebben over scouten in Zuid Amerika: 'Daar zijn spelers vaak eigendom van zaakwaarnemers, daar doen we niet aan mee', aldus Overmars.

'Komende week zal de aanklager besluiten of de eenheid al dan niet een onderzoek zal starten', laat Marloes van der Laan namens de KNVB weten. Ook de rol van agent Winnie Haatrecht zal hier in bekeken worden. Hij is door Ajax ingeschakeld als tussenpersoon, maar heeft geen licentie. (foto Black Bath Towel Photographers)


Archief Ajax Showtime

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Borst: 'De Boer moet lekker weggaan'Ajax A1 geeft voorsprong weg tegen BarcaEl Ghazi: 'Ik schoot hem er gewoon in'Goal El Ghazi tegen BarcelonaHoogtepunten Helmond Sport - Jong Ajax (2-2)Klaassen en De Boer in Barcelona (Ajax TV)
Avatar van Cello
Door Cello, donderdag 29 november 2012 18:27
Reactie op Gwoon_Paul, donderdag 29 november 2012 11:32
Ik weet niet wat het probleem is.... Ajax heeft een contract met Meleg en Meleg heeft een contract met zijn zaakwaarnemer. Ajax is in het zogenaamde wurgcontract helemaal geen partij. Dus ik zou niet weten waarom deze speler niet voor Ajax zou mogen spelen.
Volgens mij is zelfs de KNVB er geen partij in. Zolang de zaakwaarnemer een licentie heeft internationaal gezien is het puur en alleen een zaak tussen Meleg eenerzijds en de zaakwaarnemer anderzijds.
Daarnaast heb ik nog nooit gehoord, dat Meleg zelf problemen heeft met de bewuste zaakwaarnemer en alos dat dan al zo is, hoort hij (en ik dacht niemand anders) stappen te ondernemen als eerste....door bijvoorbeeld zijn 'wurgcontract' aan te vechten in zijn geboorteland. Of het zelf aan te kaarten bij zijn nationale bond of de Uefa-Fifa.

Maar.... wanneer Meleg helemaal tevreden is over hoe zijn zaken behartigd worden en ook over de gesloten contracten tussen hem en de zaakwaarnemer...dan wie zijn al die anderen om dat te betwisten??.

Volgens mij is en moet het dus Meleg zijn dieals eerste stappen onderneemt en niemand anders.....en pas daarna komen de andere instantie's in beeld.
Avatar van AnitAjax
Door AnitAjax, donderdag 29 november 2012 16:56
Reactie op Synzo, woensdag 28 november 2012 19:09
WERELDDEAL: ruil Sulejmani tegen Meleg. Gewoon 'gratis' weggeven. Zaakwaarnemer blij IEDEREEN binnen Ajax blij en niet in de laatste plaats Meleg blij!
Sulejmani niet blij.
Avatar van Hwb
Door Hwb, donderdag 29 november 2012 14:34
Reactie op Rogyros, donderdag 29 november 2012 14:05
Maar wat is het probleem voor AJAX dan? Dit gaat toch vooral tussen Meleg en zijn zaakwaarnemer?
Niet als Ajax ook zaken heeft gedaan met de licentieloze Haastrecht.

Maar dat staat dan wel weer los van dat wurgcontract.
Avatar van Rogyros
Door Rogyros, donderdag 29 november 2012 14:05
Maar wat is het probleem voor AJAX dan? Dit gaat toch vooral tussen Meleg en zijn zaakwaarnemer?
Avatar van DarioJS
Door DarioJS, donderdag 29 november 2012 13:06
Komt zoals gebruikelijk wel op zn pootjes terecht.
Avatar van ajax19
Door ajax19, donderdag 29 november 2012 12:54
Reactie op Gwoon_Paul, donderdag 29 november 2012 11:32
Ik weet niet wat het probleem is.... Ajax heeft een contract met Meleg en Meleg heeft een contract met zijn zaakwaarnemer. Ajax is in het zogenaamde wurgcontract helemaal geen partij. Dus ik zou niet weten waarom deze speler niet voor Ajax zou mogen spelen.
Dat is heel simpel, de KNVB wenst zich niet te boek te zetten als een bond die gluiperige acties toestaat. Via ongelicenceerde makelaars en foute zaakwaarnemer moet je niet de andere club omzeilen via trucjes als inzake Labyad. Ze onderzoeken het medeweten binnen Ajax in de manifestatie van partij Meleg.
Avatar van Gwoon_Paul
Door Gwoon_Paul, donderdag 29 november 2012 11:32
Ik weet niet wat het probleem is.... Ajax heeft een contract met Meleg en Meleg heeft een contract met zijn zaakwaarnemer. Ajax is in het zogenaamde wurgcontract helemaal geen partij. Dus ik zou niet weten waarom deze speler niet voor Ajax zou mogen spelen.
Avatar van Am*
Door Am*, woensdag 28 november 2012 23:53
Reactie op JayCee, woensdag 28 november 2012 13:33
@ Am*: volledig eens met jou stuk! Clubs moeten optreden tegen dit soort zaakwaarnemers die alleen hun eigen zakken willen vullen over de rug van hun cliënten en de clubs. Dat ze er wat mee verdienen, prima, dat behoort tot hun werk. Maar het belang van de speler dient voorop te staan, zowel financieel als sportief. En zoals jij al zegt, ALS Meleg tot een topper uitgroeit, lijkt het me meer dan normaal dat Ajax, Meleg zelf en als laatste de zaakwaarnemer er op vooruit gaat.
Precies.
Avatar van afcamuc
Door afcamuc, woensdag 28 november 2012 19:53
is die winnie haatrecht niet zaakwaarnemer van een aantal spelers? hoe kan dat als ie geen licentie heeft?
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, woensdag 28 november 2012 19:40
Ajax ontkent een dergelijk contract maar toch is er zo veel gezeik, dus 1 vd partijen spreekt niet de waarheid..
Avatar van Synzo
Door Synzo, woensdag 28 november 2012 19:09
WERELDDEAL: ruil Sulejmani tegen Meleg. Gewoon 'gratis' weggeven. Zaakwaarnemer blij IEDEREEN binnen Ajax blij en niet in de laatste plaats Meleg blij!
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 28 november 2012 19:01
Meleg wil naar Ajax. Wil de KNVB hem na slachtoffer van het wurgcontract te zijn ook slachtoffer maken dat hij een loopbaan wil opbouwen? Ajax moet gewoon een fatsoenlijke overeenstemming met Novi Sad bereiken, dus die club niet misbruik maken van een louche praktijk. Anders zijn wij ook geen cent waard, gluiperig.
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 28 november 2012 18:59
Meleg wil naar Ajax. Wil de KNVB hem na slachtoffer van het wurgcontract te zijn ook slachtoffer maken dat hij een loopbaan wil opbouwen? Ajax moet gewoon een fatsoenlijke overeenstemming met Novi Sad bereiken, dus die club niet lijdend maken van een louche praktijk. Anders zijn wij ook geen cent waard, gluiperig.
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 28 november 2012 17:50
Reactie op Bonnie Blauw, woensdag 28 november 2012 16:08
Vreemd, die aanklager houdt zich alleen met Ajax bezig, die raiola stellen ze toch ook niet ter diskussie? Als minderjarige talenten naar Engeland worden gelokt doet de aanklager toch ook niks? en als classie een overtreding maakt die Nijhuis niet ziet gebeurt er ook niks. En heel eerlijk, als Meleg nu naar Feijenoord of PSV was gegaan? Dan gebeurt er ook niks!
hahahahaha, leuk geschreven..... er gebeurt idd nix....
Avatar van SamAFCA10
Door SamAFCA10, woensdag 28 november 2012 16:44
Dejan Meleg komt echt niet meer naar Ajax, hoor. Wat een soap!
Avatar van Bonnie Blauw
Door Bonnie Blauw, woensdag 28 november 2012 16:08
Vreemd, die aanklager houdt zich alleen met Ajax bezig, die raiola stellen ze toch ook niet ter diskussie? Als minderjarige talenten naar Engeland worden gelokt doet de aanklager toch ook niks?
en als classie een overtreding maakt die Nijhuis niet ziet gebeurt er ook niks.

En heel eerlijk, als Meleg nu naar Feijenoord of PSV was gegaan? Dan gebeurt er ook niks!
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 28 november 2012 15:58
Reactie op Ruff Rhythim, woensdag 28 november 2012 15:25
Geloof je nou echt dat als dit allemaal zuivere koffie zou zijn dat ze het dan zouden onderzoeken? Die Stankovic heeft al vaker langdurige contracten met minderjarige spelers aangegaan, dat stinkt gewoon aan alle kanten. Ik denk dat het voor Ajax ook alleen maar goed is dat dit grondig onderzocht word. Hier moet je namelijk later geen gezeik mee krijgen als die Meleg eenmaal onder contract van Ajax staat.
Ja maar zuivere koffie of niet. Ik begrijp ook niet goed, wat de KNVB, maar ook de Minister niet, ermee van doen hebben als het gaat om een contract tussen vader/speler en zaakwaarnemer. Is er dan iemand van deze partijen, die er een probleem mee heeft dat de contracten 'wurgcontracten' zouden zijn?. En zo ja.....dan zijn die contracten afgeloten in Servië toch?. Is het dan niet een zaak voor de rechters aldaar?. Als het al een zaak is/wordt wanneer alle partijen tevreden zijn of lijken met de contracten.

Derhalve begrijp ik niet goed, waarom het hier zo leeft.....als het al ergens vragtekens moet oproepen dan zou het dus in het vaderland van de contracthebbenden moeten zijn.......

Trouwens.... wat denkt men ermee te bereiken dan?. Dat speler/vader hun contracten verbreken of zullen aanvechten tov de zaakwaarnemer?.

En wat Ajax betreft, die zal het echt worst zijn hoe Meleg, zijn vader èn die zaakwaarnemer onderling de verdiensten gaan verdelen.....is ook Ajax' zaak niet.

Misschien dat de KNVB de Servische bond beter kan vragen om het te onderzoeken òf dat de Minister haar Servische collega dat vraagt te doen...
Avatar van Ruff Rhythim
Door Ruff Rhythim, woensdag 28 november 2012 15:25
Reactie op DeKlassieker, woensdag 28 november 2012 14:08
Ik snap hier echt geen reet meer van. De vader van Meleg heeft een contract getekend met Stankovic en dit contract houdt in dat Stankovic voor 20 jaar de zaakwaarnemer kan zijn van Meleg in ruil voor een maandelijks bedrag. Stankovic en Meleg hebben een officieel contract getekend voor 2 jaar volgens de regels van de FIFA. Ajax lijkt mij niets te maken te hebben met het contract tussen de vader en zaakwaarnemer en kunnen alleen handelen op basis van het contract tussen de zaakwaarnemer en speler. Dit is gewoon volgens de regels, dus mag Meleg op zijn 18de voor Ajax spelen. Waarom moet de KNVB hier zich mee bemoeien en de Minister? Zowel deze partijen als Ajax kunnen er toch niets aan doen dat Meleg zijn vader en Stankovic een contract hebben getekend. Ajax moet gewoon volgens de regels van de FIFA handelen en Meleg en Stankovic hebben gewoon een normaal contract met elkaar getekend, dus waarom ontstaat er nou zoveel gezeik? Het heeft natuurlijk weer allemaal met geld te maken, maar volgens mij moet de FIFA hier naar kijken en hebben Ajax, de KNVB en de Minister hier niets mee te maken. Wat wil de KNVB gaan doen? Dat Meleg niet naar Ajax mag komen, terwijl het volgens alle reglementen gewoon mogelijk moet zijn?
Geloof je nou echt dat als dit allemaal zuivere koffie zou zijn dat ze het dan zouden onderzoeken?

Die Stankovic heeft al vaker langdurige contracten met minderjarige spelers aangegaan, dat stinkt gewoon aan alle kanten.

Ik denk dat het voor Ajax ook alleen maar goed is dat dit grondig onderzocht word. Hier moet je namelijk later geen gezeik mee krijgen als die Meleg eenmaal onder contract van Ajax staat.
Avatar van Zeljko
Door Zeljko, woensdag 28 november 2012 14:36
Servie en corruptie, vreemd!?!? Kan mij er helemaal niks bij voorstellen!!
Avatar van DeKlassieker
Door DeKlassieker, woensdag 28 november 2012 14:08
Ik snap hier echt geen reet meer van. De vader van Meleg heeft een contract getekend met Stankovic en dit contract houdt in dat Stankovic voor 20 jaar de zaakwaarnemer kan zijn van Meleg in ruil voor een maandelijks bedrag. Stankovic en Meleg hebben een officieel contract getekend voor 2 jaar volgens de regels van de FIFA. Ajax lijkt mij niets te maken te hebben met het contract tussen de vader en zaakwaarnemer en kunnen alleen handelen op basis van het contract tussen de zaakwaarnemer en speler. Dit is gewoon volgens de regels, dus mag Meleg op zijn 18de voor Ajax spelen.

Waarom moet de KNVB hier zich mee bemoeien en de Minister? Zowel deze partijen als Ajax kunnen er toch niets aan doen dat Meleg zijn vader en Stankovic een contract hebben getekend. Ajax moet gewoon volgens de regels van de FIFA handelen en Meleg en Stankovic hebben gewoon een normaal contract met elkaar getekend, dus waarom ontstaat er nou zoveel gezeik? Het heeft natuurlijk weer allemaal met geld te maken, maar volgens mij moet de FIFA hier naar kijken en hebben Ajax, de KNVB en de Minister hier niets mee te maken. Wat wil de KNVB gaan doen? Dat Meleg niet naar Ajax mag komen, terwijl het volgens alle reglementen gewoon mogelijk moet zijn?
Avatar van JayCee
Door JayCee, woensdag 28 november 2012 13:33
@ Am*: volledig eens met jou stuk! Clubs moeten optreden tegen dit soort zaakwaarnemers die alleen hun eigen zakken willen vullen over de rug van hun cliënten en de clubs. Dat ze er wat mee verdienen, prima, dat behoort tot hun werk. Maar het belang van de speler dient voorop te staan, zowel financieel als sportief. En zoals jij al zegt, ALS Meleg tot een topper uitgroeit, lijkt het me meer dan normaal dat Ajax, Meleg zelf en als laatste de zaakwaarnemer er op vooruit gaat.
Avatar van Am*
Door Am*, woensdag 28 november 2012 12:39
Wat een dom gelul! Ajax wil geen speler opleiden die een wurgcontract heeft. Heel simpel. Als Ajax er een topper van kan maken dan wordt hij verkocht, dan moet het niet zo zijn dat er een zaakwaarnemer het transferbedrag op gaat eisen. En een percentage van zijn salaris.
Dat zijn de verdiensten van Ajax en die jongen dan.
Als je dit accepteerd zullen er alleen maar meer komen en wordt dit nooit aangepakt.
Avatar van 12ajax
Door 12ajax, woensdag 28 november 2012 12:12
Die loopt straks lekker te voetballen in Italie of Spanje.
Nederland is weer roomser als de paus
Avatar van Figo
Door Figo, woensdag 28 november 2012 11:44
Schimmig.....
altianet.com