Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

'Ik hoop dat de koppies weer goed staan'

'Ik hoop dat de koppies weer goed staan'

GEEN PUNTEN MORSEN - Frank de Boer hoopt dat zijn spelers de zeperd tegen Borussia Dortmund achter zich hebben gelaten. Ajax gaat zondag op bezoek bij Roda JC, dat momenteel de zestiende plaats bezet.

'Ik hoop dat de koppies weer goed staan. We hebben donderdagochtend de wedstrijd tegen Dortmund met elkaar geëvalueerd. Het belangrijkste is nu dat de spelers de nederlaag een plek geven zodat ze ervan leren', aldus De Boer. 'Ik ga er vanuit dat dat inmiddels is gebeurd. We kunnen dus met een frisse kop naar Roda JC toe.'

De Boer is vooral op zijn hoede voor Roda-spits Sanharib Malki, die vorig seizoen met 25 treffers topscorer werd van de Limburgers. 'Malki kan uit het niets scoren. Dat heeft hij de afgelopen anderhalf jaar vaak bewezen. Hij is heel doelgericht en daarom absoluut een man om in de gaten te houden.'

De oefenmeester is van mening dat Roda JC hoger hoort te staan dan de zestiende plek. 'Je hebt altijd teams die wat minder draaien en de weg omhoog proberen te vinden naar waar ze eigenlijk horen te staan', aldus de trainer op het digitale thuis van Ajax. 'Daarnaast zijn zij al zeker een week met de wedstrijd tegen Ajax bezig.'

'Aan ons dus de taak om met dezelfde intentie als bij de duels in de Champions League naar deze wedstrijd toe te leven. Dan hebben we de grootste kans op een positief resultaat. Er komt nog een belangrijke fase tot aan de winterstop. En met Ajax - PSV in het vooruitzicht is het belangrijk om zondag geen punten te morsen'

Foto: Black Bath Towel Photographers



Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Donny van de Beek á la Bergkamp Abdelhak Nouri CompilatieDe Boer: 'Deze klap kwam hard aan' Volledige #AjaxHangout met Klaassen en VeltmanSamenvatting Ajax - Vitesse (0-4)Sfeerimpressie entrada
Avatar van Ajax34
Door Ajax34, zaterdag 24 november 2012 21:58
Dat is jouw taak Frank om daarvoor te zorgen.
Avatar van ObjectoJood
Door ObjectoJood, zaterdag 24 november 2012 19:51
Reactie op Randy428, zaterdag 24 november 2012 19:20
Een ommekeer? In welk opzicht? Wnat een ommekeer betekent dat het niet meer gaat gebeuren. En ik denk dat jij en ik wel weten dat Ajax, als er niks verandert, gewoon punten blijft verspelen om half 1.
Dat is de ban die gebroken moet worden. Is iets mentaals en dat moet er echt uit. Misschien moet de Boer eens om 7 uur s' ochtends gaan trainen met de boys, dan is half 1 geen enkel probleem meer.
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 24 november 2012 19:20
Reactie op ajax4ever01, zaterdag 24 november 2012 13:37
Tegen elke club om 12.30 heeft Ajax het doorgaans moeilijk tot op heden.. vind het klote om te zeggen maar de feiten liegen er niet om.. ik hoop dan nu ook echt op een ommekeer.
Een ommekeer? In welk opzicht? Wnat een ommekeer betekent dat het niet meer gaat gebeuren. En ik denk dat jij en ik wel weten dat Ajax, als er niks verandert, gewoon punten blijft verspelen om half 1.
Avatar van De scout
Door De scout, zaterdag 24 november 2012 16:42
HOPEN??? Zorgen dat die koppies dezelfde kant op staan. Wat voor een coach is dit nu? Hopen!.... Een van de kerntaken van een coach: Consensus!!!... Pak je boeken er bij Frank
Avatar van alibabba
Door alibabba, zaterdag 24 november 2012 15:51
Wanneer word de selectie bekend gemaakt? Morgenavond zou te laat zijn :)
Avatar van ajax4ever01
Door ajax4ever01, zaterdag 24 november 2012 13:37
Reactie op Randy428, zaterdag 24 november 2012 13:06
Ik heb er een hard hoofd in. Half 1, plus tegen Roda heeft Ajax het vrijwel altijd lastig, zeker in de uitwedstrijden. Uiteraard hoop ik op een overwinning, maar vrees voor puntenverlies.
Tegen elke club om 12.30 heeft Ajax het doorgaans moeilijk tot op heden.. vind het klote om te zeggen maar de feiten liegen er niet om.. ik hoop dan nu ook echt op een ommekeer.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, zaterdag 24 november 2012 13:37
Reactie op klaassie, zaterdag 24 november 2012 13:27
Morgen Sana op links(komt daar veel beter tot zijn recht)hoessen in de spits en boerrigter op rechts,en gewoon de jong en Eriksen op het middenveld met poulsen,ik vind hoessen een prima spits en kan met sana heel goed combinatie voetbal spelen met Eriksen en Siem daar achter als aanvoer,lekker creatief en aanvallend.
Nooit meer Poulsen a.u.b.
Avatar van ajax4ever01
Door ajax4ever01, zaterdag 24 november 2012 13:36
Het zal wel eens tijd worden dat ze die 12.30 barriere eens gaan doorbreken want tot op heden heeft dit ons nog niet veel goeds bezorgd.
Avatar van klaassie
Door klaassie, zaterdag 24 november 2012 13:27
Morgen Sana op links(komt daar veel beter tot zijn recht)hoessen in de spits en boerrigter op rechts,en gewoon de jong en Eriksen op het middenveld met poulsen,ik vind hoessen een prima spits en kan met sana heel goed combinatie voetbal spelen met Eriksen en Siem daar achter als aanvoer,lekker creatief en aanvallend.
Avatar van unis
Door unis, zaterdag 24 november 2012 13:13
Zolang jij Frank kiest voor een normale opstelling, dus zonder Enoh maar met Lasse, eerste helft gewoon lekker Fischer op links en vooral Hoese in de spits!
Avatar van Randy428
Door Randy428, zaterdag 24 november 2012 13:06
Ik heb er een hard hoofd in. Half 1, plus tegen Roda heeft Ajax het vrijwel altijd lastig, zeker in de uitwedstrijden. Uiteraard hoop ik op een overwinning, maar vrees voor puntenverlies.
Avatar van anrejane
Door anrejane, zaterdag 24 november 2012 12:53
"Ik hoop" en "Ik ga ervan uit" ... Daar spreekt niet erg veel vertrouwen uit en dat geeft weer een extra deuk in het zelfvertrouwen van de spelers. Het is juist de taak van de trainer om twijfels en onzekerheid bij zijn spelers weg te nemen en om ze op scherp te zetten, maar blijkbaar acht De Boer zich daar zelf niet toe in staat. Maar ja, dat wisten we al, na de zeperds en het slappe spel tegen ADO, Utrecht, Heracles etc.
Avatar van omisom
Door omisom, zaterdag 24 november 2012 10:13
Als je naar de stand kijkt moet het een makkie worden maar we weten allemaal dat vroege wedstrijd niets voor onze jongens is dus moet Frank CS er voor zorgen dat ze scherp zijn en gemotiveerd om te laten zien dat woensdag een uitglijder was. Ik hoop echt op winst want een gelijk spel of erger verlies zou de achterstand bijna onoverbrugbaar maken, ja ik weet het "we hebben het al twee jaar geflikt" maar toch kan je ook een keertje door het ijs zakken.
Het probleem wat de club heeft is dat we niet zo sterk zijn als we horen te zijn en iedere tegenstander hoopt op nee vecht voor 3 punten en dat missen we eigenlijk een over mijn lijk mentaliteit. Ik ga er toch van uit dat we als winnaar van het veld stappen hoe moeilijk het ook zal zijn.
Avatar van Rudolph JModerator
Door Rudolph J, zaterdag 24 november 2012 09:49
Reactie op Pettersson1963, zaterdag 24 november 2012 02:19
Waarom weer een wedstrijd om 12.30? Op Ajax Netwerk maakt tram9 zich druk over competitievervalsing en hoopt tram9 dat de koppies weer goed staan! Doe je best tram9, Marvin, Baddah, Osdorp,Turby of was het Stratus? Wanneer, na de Revolutie van Cruijff en Vrienden de koppies nog niet op scherp staan tegen Roda JC dan is er weinig eer te behalen met de Revolutie van JC. Cello en vrienden lullen weer alles recht wat krom is en momenteel hoopt de grote FdB weer dat de koppies recht staan na de geweldige Revolutie van Jaap en Johan! Roda JC hoor je op te rollen met minimaal een winstpartij van 0-7, maar Cruijff en zijn vriendjes uit Betondorp/Osdorp geven ongetwijfeld weer een verklaring voor het matige spel in de krant van Wakker Nederland! Geweldig die Revolutie van Cruijff en Vrienden, in het verleden werd een wedstrijd tegen Roda JC per post afgedaan, momenteel moet FdB het gehele elftal weer op scherp zetten om niet te verliezen in de provincie...
Wat heeft de 'Revolutie van Cruijff' te maken met een uitwedstrijd tegen Roda JC?

Ik snap je, 12.30 is natuurlijk de schuld van de 'Revolutie van Cruijff'.

Verder een scherpe analyse.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, zaterdag 24 november 2012 02:19
Waarom weer een wedstrijd om 12.30? Op Ajax Netwerk maakt tram9 zich druk over competitievervalsing en hoopt tram9 dat de koppies weer goed staan! Doe je best tram9, Marvin, Baddah, Osdorp,Turby of was het Stratus? Wanneer, na de Revolutie van Cruijff en Vrienden de koppies nog niet op scherp staan tegen Roda JC dan is er weinig eer te behalen met de Revolutie van JC. Cello en vrienden lullen weer alles recht wat krom is en momenteel hoopt de grote FdB weer dat de koppies recht staan na de geweldige Revolutie van Jaap en Johan! Roda JC hoor je op te rollen met minimaal een winstpartij van 0-7, maar Cruijff en zijn vriendjes uit Betondorp/Osdorp geven ongetwijfeld weer een verklaring voor het matige spel in de krant van Wakker Nederland! Geweldig die Revolutie van Cruijff en Vrienden, in het verleden werd een wedstrijd tegen Roda JC per post afgedaan, momenteel moet FdB het gehele elftal weer op scherp zetten om niet te verliezen in de provincie...
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, vrijdag 23 november 2012 23:51
Cello, de loyaliteit en het vertrouwen van FdB naar spelers als Eriksen en De Jong is niet alleen begrijpelijk maar ook volkomen terecht. Het gaat hier om twee dragende spelers die de afgelopen twee seizoenen ruimschoots hebben bewezen dat ze nooit verzaken, over voetbalintelligentie beschikken en nooit geblesseerd zijn! Een speler als De Jong hoor je overigens nooit klagen wanneer hij niet op zijn favoriete positie speelt, uitstekende speler met een prima instelling. Hetzelfde geldt overigens ook voor Eriksen. Je gaat er gemakshalve aan voorbij dat Eriksen, De Jong en Vertonghen de vorige twee seizoenen de meest constante en dragende spelers waren, ik ga er dan gemakshalve maar even van uit dat zowel De Jong en Eriksen het voetballen niet verleerd zijn en dit ook weer in Kerkrade laten zien. Eriksen, De Jong, Vermeer, Blind en Moisander zijn momenteel de dragende spelers in een zeer middelmatig Ajax, verder is het natuurlijk gewoon de taak van FdB en het alom geprezen TH om er voor te zorgen dat de koppies weer goed staan, we hebben het wel over Roda JC en niet over Dortmund! Ik hoor FdB, vooraf gaande aan de wedstrijd tegen Dortmund, nog zeggen "Iedereen kijkt uit naar deze avond, hier doe je het voor". Nee Frank, het gaat juist om de wedstrijden tegen Roda JC en onnodig puntverlies in de Nederlandse Competitie... Cello lees jouw reactie van 18.04 nog eens na, hier vlieg je compleet uit de bocht door te stellen dat Ajax tegenwoordig overal top moet spelen en elke Club in de Nederlandse Competitie zwaar gemotiveerd is om van Ajax te winnen, volgens mij is dit al tientallen jaren het geval en geef je op een zeer creatieve manier een positieve draai aan het slecht presterende beleid van Cruijff en Vrienden! Ajax is momenteel pure middelmaat en kampt met een duidelijk mentaliteitsprobleem...
Avatar van Cello
Door Cello, vrijdag 23 november 2012 23:14
Reactie op Robinjo1988, vrijdag 23 november 2012 22:18
Gewoon je bek opentrekken?? Net als sommige spelers zeker.. en dan niks presteren. Dan sta je mooi voor lul! Ik heb liever dat ze niet te veel zeggen maar gewoon presteren. Frank is altijd netjes en realistisch zoals het hoort. Maar daar heb jij nog nooit van gehoord geloof ik. En praat normaal met je 'het boertje' Hij heet gewoon Frank de Boer en het is een fucking held!
Dat Frank naar buiten toe (dus in perspraatjes en interviews) zijn mannen niet afvalt is alleen maar goed, zolang hij het intern maar effe laat donderen. Daar hoeven wij helemaal niets van mee te krijgen, maar ik hoop wel dat het gebeurt....en daar vertrouw ik eigenlijk ook wel op, dat geloof ik wel.
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, vrijdag 23 november 2012 22:18
Reactie op ajaxf4n, vrijdag 23 november 2012 21:03
Hahaha wat een reactie van het Boertje Als trainer moet je niet zo soft zijn man Gewoon je bek opentrekken en zeggen: we hebben de wedstrijd van woensdag geëvalueerd en de koppen staan weer goed, we gaan door het vuur voor een overwinning in Kerkrade, al is het alleen maar voor de supporters! Op zijn hoede voor Malki? Whahahaha Een echte toptrainer toont geen teken van zwakte, die zet zijn verdedigers op scherp: Moisander en Alderweireld vretenhem op! KLAAR! Maar nee, het boertje doet weer zo soft, ik hoop dit, ik hoop dat Rot toch op man, Het boertje laat nu hetzelfde zien als de spelers de laatste weken Soft en wijvenachtig
Gewoon je bek opentrekken?? Net als sommige spelers zeker.. en dan niks presteren. Dan sta je mooi voor lul! Ik heb liever dat ze niet te veel zeggen maar gewoon presteren.

Frank is altijd netjes en realistisch zoals het hoort. Maar daar heb jij nog nooit van gehoord geloof ik.
En praat normaal met je 'het boertje'
Hij heet gewoon Frank de Boer en het is een fucking held!
Avatar van ajaxf4n
Door ajaxf4n, vrijdag 23 november 2012 21:03
Hahaha wat een reactie van het Boertje
Als trainer moet je niet zo soft zijn man
Gewoon je bek opentrekken en zeggen: we hebben de wedstrijd van woensdag geëvalueerd en de koppen staan weer goed, we gaan door het vuur voor een overwinning in Kerkrade, al is het alleen maar voor de supporters!

Op zijn hoede voor Malki? Whahahaha
Een echte toptrainer toont geen teken van zwakte, die zet zijn verdedigers op scherp: Moisander en Alderweireld vretenhem op! KLAAR!

Maar nee, het boertje doet weer zo soft, ik hoop dit, ik hoop dat
Rot toch op man,

Het boertje laat nu hetzelfde zien als de spelers de laatste weken
Soft en wijvenachtig
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, vrijdag 23 november 2012 20:58
Reactie op rico, vrijdag 23 november 2012 20:24
waarom speelt sana eigenlijk niet lukoki kan niet eens een lantaarnpaal voorbij komen
Sana komt op dit moment al helemaal geen lantaarnpaal voorbij! Lukoki komt echt wel zijn man voorbij,tegen VVV viel hij goed in. echter tegen Dortmund had hij constant dubbele mandekking en werd hij vaak te laat aangespeeld.
Avatar van rico
Door rico, vrijdag 23 november 2012 20:24
waarom speelt sana eigenlijk niet
lukoki kan niet eens een lantaarnpaal voorbij komen
Avatar van 10Sneijder10
Door 10Sneijder10, vrijdag 23 november 2012 20:14
'En met Ajax - PSV in het vooruitzicht is het belangrijk om zondag geen punten te morsen.'

Geen punten morsen blablabla.
Dit hoor ik al heel het seizoen.
Avatar van vakMforever
Door vakMforever , vrijdag 23 november 2012 20:03
Reactie op Cello, vrijdag 23 november 2012 17:16
Ik ben het regelmatig oneens met je, maar nu niet. Of mmisschien toch wel, maar dan op het punt dat het Frank zijn taak is om de koppies goed te krijgen. Ik bedoel, onze basisspelers zijn allemaal volwassen mannen (of zouden dat moeten zijn), die er vorstelijk voor worden betaalt, waar menig directeur uit het bedrijfslevben jaloers op zou kunnen worden. Het zouden profesionals moeten zijn en dan mag je wel verwachten dat die er klaar voor zijn, dat ze de professionaliteit bezitten dat ze zelf hun hoofd kunnen leegmaken. Het is net zoals met motivatie. Waarom moet je een profvoetballer überhaupt motiveren om er vol voor te kunnen gaan....je mag immers doen wat je het allerliefst doet, je hebt namelijk van je hobby je werk kunnen maken. Dan hoort motivatie (maar ook klaar zijn vor de volgende wedstrijd door de koppies leeggemaakt te hebben) vanzelfsprekend te zijn. Van Frank valt te prijzen dat hij uitermate loyaal is naar zijn spelers toe. Hij laat ook niemand zomaar vallen. Maar die loyaliteit kan ook doorslaan, doordat ie dus te lang maar blijft vasthouden aan spelers, die het keer op keer laten afweten (maar het wel in potentie in zich hebben). En me dunkt, na 13 competitie, 1 bekerduel en 5 CL wedstrijden, dus 19 officiele wedstrijden mag je wel eens beslissingen verwachten. Ook loyaliteit kent zijn grenzen èn iedereen zou begrijpen als ie idd nu eens gaat snijden, daar waar afspraken niet worden nagekomen, daar waar de vorm er niet is, daar waar de motivatie een probleem is. Dan moet ie dus lef tonen en echt eens een beslissing nemen om het om te gooien wbt spelers. Vasthouden aan Eriksen, aan De Jong, aan Poulsen..allemaal leuk goed en bewonderenswaardig, maar geen van hen maakt het eigenlijk al 19 wedstrijden waar (af en toe een uitzondering is gewoonweg te weinig). Dan is loyaliteit leuk, maar het brengt je helemaal niets!. Wanneer Roda in 2 wedstrijden voorafgaand aan het duel met Ajax al 10 tegendoelpunten incasseerde, dan zeg ik niet dat we er wel even overheen lopen, maar dan zeg ik wel dat er voldoende zou moeten kunnen worden gescoord om de wedstrijd te kunnen winnen. Ja zelfs met het inmiddels bijna traditionele tegendoelpunt(en).
Gaaaaaaaap.....is er nog wat te naaien
Avatar van Cello
Door Cello, vrijdag 23 november 2012 18:04
En daarom is ene kampioenschap van Ajax zoveel malen knapper dan van een ander team. Ajax moet tegenwoordig overal top spelen want iedereen is zwaar gemotiveerd om juist van Ajax te winnen. Helemaal niets mis mee overigens.......
Maar de concurrenten hebben in tegenstelling tot Ajax vaker wedstrijden ertussen, waar de tegenstander niet voluit gaat òf er zelfs soms helemaal 'met de pet naar gooit' en dus hebben die vaker 'gratis punten'. Een goed resultaat tegen Ajax is ook vele malen aansprekender dan een goed resultaat tegen een ander team in de Eredivisie. Die spreken nu eenmaal minder tot de verbeelding.....maar hebben het daardoor wel makkelijker op hun weg naar het eind van het seizoen en de hoofdprijs.
Avatar van Cello
Door Cello, vrijdag 23 november 2012 17:16
Reactie op vakMforever , vrijdag 23 november 2012 16:17
Koppies weer goed staan?????? Daar ben jij voor Frank......als er spelers in jouw selectie met koppies naar beneden zijn gaat het tijd worden dat je gaat snijden pik! Tegen Roda winnen en PSV Vitesse gelijkspel en volgende week van PSV met 3-0 winnen....dat willen wij horen!!!
Ik ben het regelmatig oneens met je, maar nu niet. Of mmisschien toch wel, maar dan op het punt dat het Frank zijn taak is om de koppies goed te krijgen.
Ik bedoel, onze basisspelers zijn allemaal volwassen mannen (of zouden dat moeten zijn), die er vorstelijk voor worden betaalt, waar menig directeur uit het bedrijfslevben jaloers op zou kunnen worden. Het zouden profesionals moeten zijn en dan mag je wel verwachten dat die er klaar voor zijn, dat ze de professionaliteit bezitten dat ze zelf hun hoofd kunnen leegmaken. Het is net zoals met motivatie. Waarom moet je een profvoetballer überhaupt motiveren om er vol voor te kunnen gaan....je mag immers doen wat je het allerliefst doet, je hebt namelijk van je hobby je werk kunnen maken. Dan hoort motivatie (maar ook klaar zijn vor de volgende wedstrijd door de koppies leeggemaakt te hebben) vanzelfsprekend te zijn.

Van Frank valt te prijzen dat hij uitermate loyaal is naar zijn spelers toe. Hij laat ook niemand zomaar vallen. Maar die loyaliteit kan ook doorslaan, doordat ie dus te lang maar blijft vasthouden aan spelers, die het keer op keer laten afweten (maar het wel in potentie in zich hebben). En me dunkt, na 13 competitie, 1 bekerduel en 5 CL wedstrijden, dus 19 officiele wedstrijden mag je wel eens beslissingen verwachten. Ook loyaliteit kent zijn grenzen èn iedereen zou begrijpen als ie idd nu eens gaat snijden, daar waar afspraken niet worden nagekomen, daar waar de vorm er niet is, daar waar de motivatie een probleem is. Dan moet ie dus lef tonen en echt eens een beslissing nemen om het om te gooien wbt spelers.

Vasthouden aan Eriksen, aan De Jong, aan Poulsen..allemaal leuk goed en bewonderenswaardig, maar geen van hen maakt het eigenlijk al 19 wedstrijden waar (af en toe een uitzondering is gewoonweg te weinig). Dan is loyaliteit leuk, maar het brengt je helemaal niets!.

Wanneer Roda in 2 wedstrijden voorafgaand aan het duel met Ajax al 10 tegendoelpunten incasseerde, dan zeg ik niet dat we er wel even overheen lopen, maar dan zeg ik wel dat er voldoende zou moeten kunnen worden gescoord om de wedstrijd te kunnen winnen. Ja zelfs met het inmiddels bijna traditionele tegendoelpunt(en).
Avatar van Marc108
Door Marc108, vrijdag 23 november 2012 17:15
Reactie op richAJACIED, vrijdag 23 november 2012 16:29
@ OKP-AFCA: het is idd een risicowedstrijd. Ik kom uit de buurt van Kerkrade en die idioten van roda hebben zo'n enorme hekel aan ons Ajacieden dat ze er een risicowedstrijd van hebben moeten maken. Te krankzinnig voor woorden en ik vind het eigenlijk een Calimero-gevalletje.....
Dat is dan van de laatste jaren volgens mij. Ik ben zelf vaker in Kerkrade geweest vanwege het WMC, maar zelfs met een een Ajax-shirt in het centrum of toen nog in het oude stadion heb ik er echt nooit iets van gemerkt. Reacties waren eerder positief dan negatief, maar goed dat is al weer een aantal jaren geleden.
Avatar van DirkvanDam
Door DirkvanDam, vrijdag 23 november 2012 17:13
Frank de Boer hoopt dat zijn spelers de zeperd tegen Borussia Dortmund achter zich hebben gelaten...

Daar ben jij voor Frank! laat nu maar zien dat jij de man bent die deze teleurstelling voor de spelers kan ombouwen tot motivatie voor een zegetocht tot aan het einde van het seizoen!
Avatar van Robinjo1988
Door Robinjo1988, vrijdag 23 november 2012 16:55
Ik hoop het ook want eigenlijk moeten alle wedstrijden tot de winterstop gewonnen worden!

Kom op AJAX!
Avatar van richAJACIED
Door richAJACIED, vrijdag 23 november 2012 16:38
De gehele eredivisie ja. Krankzinnig. Ik schuif t altijd maar op jaloezie
Avatar van richAJACIED
Door richAJACIED, vrijdag 23 november 2012 16:29
@ OKP-AFCA: het is idd een risicowedstrijd. Ik kom uit de buurt van Kerkrade en die idioten van roda hebben zo'n enorme hekel aan ons Ajacieden dat ze er een risicowedstrijd van hebben moeten maken. Te krankzinnig voor woorden en ik vind het eigenlijk een Calimero-gevalletje.....
Avatar van vakMforever
Door vakMforever , vrijdag 23 november 2012 16:17
Koppies weer goed staan??????
Daar ben jij voor Frank......als er spelers in jouw selectie met koppies naar beneden zijn gaat het tijd worden dat je gaat snijden pik! Tegen Roda winnen en PSV Vitesse gelijkspel en volgende week van PSV met 3-0 winnen....dat willen wij horen!!!
Avatar van Melvin01
Door Melvin01, vrijdag 23 november 2012 16:07
Vermeer
v. Rhijn
Alderweireld
Denswil
Dijks
Poulsen
Eriksen
Schone
Lukoki
de Jong
Boerrigter
Avatar van Misc1990
Door Misc1990, vrijdag 23 november 2012 15:17
Ik hoop dat Ajax net als vorig jaar tegen Roda weer 3-4-3 gaat spelen! Vorige week zag je hoe heracles het deed en het ook goed uitpakte!

Boerrigter - Hoesen - Lukoki
De Jong
Fischer - Eriksen
Poulsen
Blind - Alderweireld/Moisander - Van Rhijn
Vermeer

Bank: Cillessen - Moisander/Alderweireld - Dijks - Enoh - Schone - Andersen - Sulejmani


Haal Andersen en Sulejmani er maar bij, met Sana heb ik het wel gezien.. En ik zou Alderweireld miss nog rust geven als die nog wat last van zn lies zou hebben en anders Moisander rust geven omdat die misschien wel geel pakt en dan tegen PSV geschorst zou zijn...
Avatar van Wayout
Door Wayout, vrijdag 23 november 2012 15:09
Reactie op OKP-AFCA, vrijdag 23 november 2012 14:43
Nee het zou inderdaad geen rol moeten spelen en ik ga het ook niet tegen de knvb gebruiken maar ik weet gewoon dat het voor Ajax een groot probleem is. Ook voor de supporters inderdaad, al zullen die er gewoon staan, altijd. Hopen dat de spelers hun eens trakteren.
Op zaterdag naar limbo land. Hotelletje, met een goede voorbereiding.
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, vrijdag 23 november 2012 14:43
Reactie op ELPISTOLERO, vrijdag 23 november 2012 14:34
De reden kan ik je niet zozeer geven. Wel dat dit een jaar of 4 zeker het geval is. Dat het belachelijk is: eens, maar verder moet het geen invloed hebben. Laat ze maar twee uur eerder gaan slapen en opstaan. Voor de supporters is het natuurlijk wel een ramp.
Nee het zou inderdaad geen rol moeten spelen en ik ga het ook niet tegen de knvb gebruiken maar ik weet gewoon dat het voor Ajax een groot probleem is.

Ook voor de supporters inderdaad, al zullen die er gewoon staan, altijd. Hopen dat de spelers hun eens trakteren.

Avatar van ambtenaar
Door ambtenaar, vrijdag 23 november 2012 14:36
Word tijd dat de mannen weer eens gaan knallen, want buiten de wedstrijden tegen Man city is het dit seizoen niet veel.
Avatar van ELPISTOLERO
Door ELPISTOLERO, vrijdag 23 november 2012 14:34
Reactie op OKP-AFCA, vrijdag 23 november 2012 14:30
Even los van dit verhaal... iemand die mij kan uitleggen waarom we godverdomme om half 1 tegen fucking Roda jc spelen!? Is dit een zogenaamde risico wedstrijd ofzo!? Iedereen kan natuurlijk weer voorspellen waar dit naar toe gaat, die limburgers daar leven om van ons te winnen waarschijnlijk zijn de carnaval kostuums en de wagens voor de parade weer net klaar om een zon achterlijke carnavals show neer te zetten voor de wedstrijd. En Ajax komt weer met zo'n standaard levenloze wedstrijd om half 1... wordt moeilijke wedstrijd zo.
De reden kan ik je niet zozeer geven. Wel dat dit een jaar of 4 zeker het geval is. Dat het belachelijk is: eens, maar verder moet het geen invloed hebben. Laat ze maar twee uur eerder gaan slapen en opstaan.

Voor de supporters is het natuurlijk wel een ramp.
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, vrijdag 23 november 2012 14:30
Even los van dit verhaal... iemand die mij kan uitleggen waarom we godverdomme om half 1 tegen fucking Roda jc spelen!?

Is dit een zogenaamde risico wedstrijd ofzo!?

Iedereen kan natuurlijk weer voorspellen waar dit naar toe gaat, die limburgers daar leven om van ons te winnen waarschijnlijk zijn de carnaval kostuums en de wagens voor de parade weer net klaar om een zon achterlijke carnavals show neer te zetten voor de wedstrijd.
En Ajax komt weer met zo'n standaard levenloze wedstrijd om half 1... wordt moeilijke wedstrijd zo.
Avatar van ajaxisart14
Door ajaxisart14, vrijdag 23 november 2012 14:19
Het is wel een beetje tijd dat Frank gaat door selecteren vind ik. Ajax is een topclub en de besten moeten spelen, leeftijd zegt ook niet alles. Zet Fischer erin voor Boerrigter, Derk knokt zich maar terug in het 2e.. En voor Poulsen en Enoh lijkt mij ook geen plaats, geef Schone een paar potjes de kans dan heb je iets meer voetbal net als met Fischer. En dat is wat Ajax nu nodig heeft, lekker ballen en goeie goals maken. Hoesen het laatste half uur laaten spelen en waar blijft het debuut van Andersen want daar kijk ik reikhalzend naar uit.
altianet.com