Ajax Showtime Homepage Apple Store Ajax Showtime Google Play Ajax Showtime
Home » Hoofdnieuws »

'We stonden gewoon te maffen'

'We stonden gewoon te maffen'

FRANK ERG TELEURGESTELD - VIDEO - Frank de Boer veranderde zijn elftal om doelpunten tegen te houden, maar Ajax had er voor rust al drie om de oren gehad. 'We hadden er zeker drie kunnen voorkomen. Dat vind ik nog het ergste van deze wedstrijd', bromde de trainer na afloop.

Hij vond het vooral knullig. 'Wij hadden denk ik gemiddeld 70 procent balbezit, maar we gaven de goals heel knullig weg. Zij krijgen een vrije trap en wij staan gewoon te maffen. Mario Götze, een wereldspeler die vanavond het verschil maakte, kan de bal rustig aannemen en scoren. Op het allerhoogste niveau worden zulke dingen meteen afgestraft. Dortmund is in de eerste helft drie keer voor de goal geweest, drie keer hebben ze gescoord. Heel effectief, maar wij hebben ook slecht verdedigd.'

De Boer was boos in de rust. 'Ik was boos in de rust. We hebben een lesje effectiviteit gekregen.'

Tags

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Donyell Malen compilatieKolbeinn Sigthórsson - Best goals 2011-2014Schöne fit genoeg voor HeerenveenDon't drink and drive! (Jupiler en Ajax)Andersen en Schöne zichtbaar hersteldVan der Sar: 'Dé bank is terug bij dé club'
Avatar van ajaxf4n
Door ajaxf4n, vrijdag 23 november 2012 20:56
Ze moeten zich eigen kapot schamen
Vuil stel verwende kuikens, stuk voor stuk

En wederom weer een prut smoes van het boertje..
Avatar van daslogisch
Door daslogisch, vrijdag 23 november 2012 17:24
Verbazingwekkend bijna dat een trainer die a) ervoor kiest om twee Cv's op te stellen die beiden niet kunnen inschuiven, b) daarvoor 2 middenvelders opstelt die opbouwend enkel een handicap/beperking zijn voor t team en c) ook al een spits voor een middenvelder inruilt na een tegenvallende wedstrijd klaagt over een gebrek aan stootkracht van zijn elftal.. De Boer (waarschijnlijk na influisteren van Spijkerman) is toch zelf degene die de basisploeg zo inricht dat het komen tot goed/dominant aanvalsspel hoegenaamd onmogelijk is? Hij is toch degene die ervoor kiest om voetballend gezien zoveel in te leveren dat je enkel en alleen kijkend naar de opstelling al weet dat je geen voetballend/opbouwens sterk spel verwachten kunt??

Ik vind het echt moeilijk te verkroppen dat je omwille van een slappe speler als Gundogan die totaal geen individuele actie heeft, geen snelheid bezit en weinig diep gaat meent een Enoh te moeten opstellen ipv iemand die wel goed aan de bal is. Kijk als je nu tegen een middenveld met Ozil en Kaka speelt, dan kun je overwegen om twee niet-voetballers op te stellen, hoewel ik t dan nog laf vind. Maar kom op he, Borussia's middenveld kende een speler met directe dreiging naar voren, wat bezielt je dan om daar als Ajax-trainer zo een voetballend gehandicapt middenveld tegen over te zetten?!?

Totaal overbodig zo'n laffe Jol opstelling. Sterker nog, vanwege het pijnlijke gebrek aan voetballend vermogen bezit je niet de voetballende kwaliteiten om goed en snel op te bouwen om zo onder de druk van de tegenstander uit te komen en zelf aan aanvallen te denken. En uiteindelijk krijg je daar als team met name in defensief opzicht last van. Met zo weinig voetbalkwaliteiten op het veld zul je de bal slechts ter hoogte van de middenlijn kunnen rondspelen zonder de tegenstander dan maar een moment pijn te kunnen doen. Dan hoef je maar een foutje te maken en de tegenstander kan al gevaarlijk worden. Terwijl als je 30 meter meer naar voren speelt je zelf meer gevaar kunt stichten en tegelijkertijd de tegenstander nog heel wat meer moet doen om echt gevaar te kunnen stichten.

Door zoveel voetbalkwaliteiten in te ruilen voor defensieve/fysieke kracht krijg je uiteindelijk zo goed als altijd dat je het als team ook niet meer voetballend kunt oplossen, waardoor je als team dus vanzelf meer defensieve/fysieke arbeid te verrichten krijgt. Bij Ajax werkt deze laffere stijl simpelweg niet. Defensiever dan gisteren hebben we onder de Boer volgens mij nog niet gespeeld en tegelijkertijd hebben we nog niet veel vaker zo gemakkelijk goals weggeven. Dan kun je als trainer vooraf toch nooit een goede keuze hebben gemaakt door zoveel voetbalkwaliteiten buiten het elftal te laten? Je bent er in de praktijk niets stabieler door geworden en bij voorbaat weet je al dat je met een dergelijke opstelling voetballend minder goed bent dan nodig is. Een verlies-verlies situatie gecreeerd door de tactiek van de trainer. Vind niet dat de Boer en zijn staf nogmaals zo'n fout maken mag.
Avatar van De scout
Door De scout, donderdag 22 november 2012 21:19
Als ik zit te slapen op het werk dan wordt ik ontslagen en als mijn baas er niks aan doet hij ook. Duzzzzzzzz.......
Avatar van jeppie
Door jeppie, donderdag 22 november 2012 21:13
Reactie op IamLegend, donderdag 22 november 2012 18:12
zit je daar in het koude stadion, wetende wat een kaartje kost voor een mooie avond. En wat doen de veldspelers,....Gaan naast hun schoenen lopen! jammer:( geen van de veld spelers had een goeie indruk op me gemaakt, de ondergrens is zo makkelijk gevonden pff:( Daar word ik zo moe van, dat onze spelers het niet eens kunnen opbrengen om tegen vvv te voetballen oke, ma in eigen huis zo verliezen van een duitse club? hoe durven ze...
en ik kwam helemaal vanuit het zuiden...
Avatar van IamLegend
Door IamLegend, donderdag 22 november 2012 18:12
zit je daar in het koude stadion, wetende wat een kaartje kost voor een mooie avond. En wat doen de veldspelers,....Gaan naast hun schoenen lopen!
jammer:( geen van de veld spelers had een goeie indruk op me gemaakt, de ondergrens is zo makkelijk gevonden pff:( Daar word ik zo moe van, dat onze spelers het niet eens kunnen opbrengen om tegen vvv te voetballen oke, ma in eigen huis zo verliezen van een duitse club? hoe durven ze...
Avatar van ajax19
Door ajax19, donderdag 22 november 2012 17:56
Pas in de 63e minuut was onze eerste doelgevaar.
Avatar van HarryHarHar
Door HarryHarHar, donderdag 22 november 2012 17:54
Reactie op , donderdag 22 november 2012 12:20
70% balbezit.... Ja Frank, Chelsea won die CL en had 35% balbezit in finale, Oranje had meer balbezit dan Denemarken tijdens EK, Ajax had meer balbezit tegen Vite$$e etc. Die Duitsers geven geen fuck om schoten op doel of % balbezit. Die staan nu in volgende ronde CL en wonnen met 1-4, dat zijn de cijfers die tellen!
Daar ben ik het helaas nog mee eens ook, dit kan je toch niet meer recht praten hoe graag ik het ook zou willen met mijn rood witte hart, het is niet anders maar we komen helaas op alle drie de linies te kort en meer dan een beetje ook, waar zijn de mannen in het elftal van ons Ajax want met 11 jongens kom je steeds te kort, zelfs tegen ploegen als vvv daar hadden we ook 70% balbezit! nou zondag word het alweer billenknijpen.
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, donderdag 22 november 2012 17:22
Reactie op carina, donderdag 22 november 2012 15:41
met deze achterhoede verlies je van psv en twente ook met een nulletje of vier !!! let maar op !!
Van Twente hebben we al gewonnen. 1-0 zelfs...

Onzin dus... En laat dat 'let maar op' lekker achterwege...
Avatar van Ajax34
Door Ajax34, donderdag 22 november 2012 15:59
Poulsen man met ervaring voegt niks extra's toe. Dat hebben we gisteren weer gezien. Beste Frank dan kan beter de jeugd spelen. Dit soort spelers houden allen maar de doorstroom van de jeugd tegen want het rendement is wel erg laag.
Avatar van Cello
Door Cello, donderdag 22 november 2012 15:52
Reactie op carina, donderdag 22 november 2012 15:41
met deze achterhoede verlies je van psv en twente ook met een nulletje of vier !!! let maar op !!
Natuurlijk is verdedigen niet alleen iets van de verdediging op zich, maar van het team. Verdedigen begint al gelijk als je voorin balverlies hebt.

Maar je hebt wel gelijk....zoveel goals al tegen in de CL, al 16 goals tegen in 13 eredivisieduels..... het is veel te veel!.
Avatar van Cello
Door Cello, donderdag 22 november 2012 15:43
Reactie op AjaxD1986, donderdag 22 november 2012 14:47
Maakte iedereen maar de progressie die blind heeft doorgemaakt!
Ja Daley Blind, verrassend genoeg, maakt als één van de weinigen progressie door. Daarin heb je gelijk. Al vind ik nog steeds niet dat Blind het super doet en dat alleen al zegt nog heel veel meer hoe de rest dus stil staat, dat juist de progressie van Blind opvalt tussen iedereen.....

De spelers, die vertrokken dit jaar (en grotendeels ook verantwoordelijk waren voor de successen van de laatste twee seizoenen) tonenn aan dat wat er overgebleven is gewoon eigenlijk 'net niet goed genoeg zijn'. Zij hebben zich de afgelopoen jaren aan Vertonghen, Jansen, Anita o.a. kunnen optrekken. Maar zonder de sterkhouders van voorbije jaren stellen ze weinig voor...... ze kunnen het niet zonder hen. Terwijl juist van de overgebleven groep er spelers zoiuden moeten opstaan....maar zelfs niet één doet dat.......dan wordt hjet een moeilijk verhaal.
Avatar van carina
Door carina, donderdag 22 november 2012 15:41
met deze achterhoede verlies je van psv en twente ook met een nulletje of vier !!! let maar op !!
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, donderdag 22 november 2012 14:47
Reactie op Cello, donderdag 22 november 2012 14:25
Ben het grotendeels eens met je. Trouwens heb de uitdrukking 'we stonden te maffen' of 'we stonden te slapen' al vaker gehoord dit seizoen, ja ook in de Eredivisie. Dan wordt het eens tijd, daqt Frank daarmee aan de slag gaat čn als blijkt dat het met sommige spelers niet kan of niet wil lukken, dan zal je de beslissing moeten nemen om voor andere te gaan. Op dit moment houdt ie nog vast aan mensen die steeds in dezelfde fout gaan, dat kan eens gebeuren, maar dan moet er wel weer daarna progressie zijn... en dat zit er niet in en langzaam moet je je afvragen of die progressie met sommige spelers wel te bereiken is......
Maakte iedereen maar de progressie die blind heeft doorgemaakt!
Avatar van AjaxD1986
Door AjaxD1986, donderdag 22 november 2012 14:43
1 woord : Spits!
Avatar van Cello
Door Cello, donderdag 22 november 2012 14:25
Reactie op elpresidente, donderdag 22 november 2012 13:48
Hij geeft aan met het balbezit hoe weinig we er mee deden en hoe slap we stonden te verdedigen in de weinige keren dat we niet de bal hadden. Frank is het spel niet aan goed praten maar juist aan het benadrukken hoe waardeloos het was en in de 2e helft werd het iets beter. Klopt als een bus volgens mij. Zonder alles en iedereen tot de grond af te branden, we moeten namelijk wel verder met deze spelers. De instelling was ruk net als de opstelling, poulsen is al weken en boerigter al veel langer drama, 2 controleurs is vragen om problemen. We hebben jongere onervaren spelers met ook nog mindere kwaliteit als je dan ook nog van je systeem afstapt is het helemaal een kansloos verhaal.
Ben het grotendeels eens met je.

Trouwens heb de uitdrukking 'we stonden te maffen' of 'we stonden te slapen' al vaker gehoord dit seizoen, ja ook in de Eredivisie.

Dan wordt het eens tijd, daqt Frank daarmee aan de slag gaat čn als blijkt dat het met sommige spelers niet kan of niet wil lukken, dan zal je de beslissing moeten nemen om voor andere te gaan. Op dit moment houdt ie nog vast aan mensen die steeds in dezelfde fout gaan, dat kan eens gebeuren, maar dan moet er wel weer daarna progressie zijn... en dat zit er niet in en langzaam moet je je afvragen of die progressie met sommige spelers wel te bereiken is......
Avatar van De Stift
Door De Stift, donderdag 22 november 2012 14:12
Frank is zichtbaar boos en teleurgesteld. Het was opnieuw een pijnlijke wedstrijd. Deze hele seizoenshelft is pijnlijk. De progressie na vorig seizoen heeft zich niet doorgezet. Het vertrek van Vertonghen en Anita is niet ondervangen, de aanhoudende blessure van Sigthorson een grote tegenvaller, op de flanken blijft het pover, en spelers die dit seizoen moesten opstaan (Alderweireld, De Jong, Eriksen) hebben dat nog niet gedaan.
Ik zie dit seizoen een wederopstand niet zo snel gebeuren, ten minste, mogelijk dat Ajax wel beter in het ritme raakt, maar PSV lijkt me sterker dan vorig seizoen.
Maar dat hoeft geen ramp te zijn. Ik beschouw dit jaar als een tussenjaar. Het is zaak verder te bouwen aan de automatismen en de ploeg ook in het volgende seizoen bij elkaar te houden.
Voor volgend seizoen zou ik graag twee of drie gerichte aankopen zien (Djuricic, Maher, en buitenspelers), al zijn ze niet noodzakelijk.
Avatar van elpresidente
Door elpresidente, donderdag 22 november 2012 13:48
Reactie op , donderdag 22 november 2012 12:20
70% balbezit.... Ja Frank, Chelsea won die CL en had 35% balbezit in finale, Oranje had meer balbezit dan Denemarken tijdens EK, Ajax had meer balbezit tegen Vite$$e etc. Die Duitsers geven geen fuck om schoten op doel of % balbezit. Die staan nu in volgende ronde CL en wonnen met 1-4, dat zijn de cijfers die tellen!
Hij geeft aan met het balbezit hoe weinig we er mee deden en hoe slap we stonden te verdedigen in de weinige keren dat we niet de bal hadden. Frank is het spel niet aan goed praten maar juist aan het benadrukken hoe waardeloos het was en in de 2e helft werd het iets beter. Klopt als een bus volgens mij. Zonder alles en iedereen tot de grond af te branden, we moeten namelijk wel verder met deze spelers.

De instelling was ruk net als de opstelling, poulsen is al weken en boerigter al veel langer drama, 2 controleurs is vragen om problemen. We hebben jongere onervaren spelers met ook nog mindere kwaliteit als je dan ook nog van je systeem afstapt is het helemaal een kansloos verhaal.
Avatar van jeppie
Door jeppie, donderdag 22 november 2012 10:42
Reactie op Ajaxaddicted, donderdag 22 november 2012 08:37
onzin. Siem de Jong is de enige die een bal kan vasthouden. Eriksen is slap! kan leuk ballen maar effectiviteit van 0! Blind was oke, de Jong was oke. En dat was het! Waarom spelen we verdomme niet met een spits? waarom is die Frank zo stronteigenwijs? Je MOET met een man in de punt spelen. Toen Hoesen erin kwam, had je aanspeelpunt. Toen De Jong in de spits speelde, had je aan speelpunt. Leuk hoor dat nieuwe ajax, maar individueel zijn het aardige voetballertjes. als team is het helemaal ruk. En eind van het seizoen vertrekken ze allemaal naar grotere clubs die WEL goeie spelers om hun heen hebben en kan je opnieuw beginnen...geen leider, geen spits en een rukverdediging. als je 1 dec zo voetbalt, ga je er tegen die pisvlekken ook met 4-0 vanaf...
Siem was er gewoon niet klaar ......heb jij waarschijnlijk een andere wedstrijd gezien....of ben jij een siem fan....hij zal nooit een grote worden ...
Avatar van Ruff Rhythim
Door Ruff Rhythim, donderdag 22 november 2012 10:07
Zeg Pettersson1963, als het morgen regent komt het dan ook door Johan?
Of als jij boodschappen gaat doen en je favoriete pak melk is uitverkocht komt het dan ook door Johan?
Of als je net de bus gemist hebt, komt dat dan ook door Johan?
Avatar van GeleenAjax
Door GeleenAjax, donderdag 22 november 2012 09:54
Reactie op theov, donderdag 22 november 2012 09:45
jaaaa en dit horen we al weken lang..en zet er eerst is een keeper in die rust uitstraalt,en niet zo"n circus artiest...en zet er een echte spits in desnoods hoessen ,,,geef aldewereld de aanvoerders band ,siem is daar echt niet geschikt voor,,,stop met enoh en lukoki,,geef die andere jeugd spelers de kans of sulemani..
Op basis waarvan verdient Alderweireld dan de aanvoerdersband? Ook hij staat bijna wekelijks te schutteren. Het valt wel op dat als we een tegendoelpunt krijgen, hij vaak in de buurt is, maar niet op de plek waar hij móet zijn: bij de tegenstander!
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, donderdag 22 november 2012 09:50
Reactie op theov, donderdag 22 november 2012 09:45
jaaaa en dit horen we al weken lang..en zet er eerst is een keeper in die rust uitstraalt,en niet zo"n circus artiest...en zet er een echte spits in desnoods hoessen ,,,geef aldewereld de aanvoerders band ,siem is daar echt niet geschikt voor,,,stop met enoh en lukoki,,geef die andere jeugd spelers de kans of sulemani..
Lukoki was gisteren nog niet eens de slechtste.

De Boer moet eens inzien dat spelers als Poulsen en Boerrigter tekort komen! zouden jongens als Sporkslede en Fischer het nou zoveel minder gedaan hebben? ik denk het niet!
Avatar van stefan pluim
Door stefan pluim, donderdag 22 november 2012 09:50
Misschien moeten ze een keer door dezelfde ingang naar binnen als wij, bijna een
half uur met je bek in de regen, ff bijdehand gefouilleerd worden door zo'n melkert baan,
dan ben je vanzelf wel scherp.
Wat een drama, heb het nog geen 3 kwartier uit kunenn houden gisteren.
Avatar van theov
Door theov, donderdag 22 november 2012 09:45
jaaaa en dit horen we al weken lang..en zet er eerst is een keeper in die rust uitstraalt,en niet zo"n circus artiest...en zet er een echte spits in desnoods hoessen ,,,geef aldewereld de aanvoerders band ,siem is daar echt niet geschikt voor,,,stop met enoh en lukoki,,geef die andere jeugd spelers de kans of sulemani..
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, donderdag 22 november 2012 08:48
Reactie op Pettersson1963, donderdag 22 november 2012 02:00
de bal is rond, leg het eens uit! Cruijff begon zijn Revolutie na een zogenaamde afgang in Madrid met een nedelaag van 2-0! Ajax oogde vanaf het begin onwennig en onzeker op het dramatisch slechte veld in het lang niet volle Estadio Santiago Bernabeu. De manschappen van Jol konden de bal amper in de ploeg houden en ook de routiniers in de Amsterdamse ploeg hadden het moeilijk. Al in de negende minuut pakte de later gewisselde Demy de Zeeuw aan de zijkant van het veld een onnodige gele kaart voor een overtreding op Marcelo. Met Martin Jol aan het roer kwam Ajax nog weg in Madrid met een bescheiden 2-0 nederlaag, aan de hand van Cruijff en Vrienden zijn we momenteel kansloos in eigen huis tegen Real Madrid, Vitesse en Dortmund! Met dank aan Cruijff en Vrienden zijn we geen schim meer van het verleden in eigen huis en kunnen we zomaar verliezen van Vitesse Arnhem!
Ajax verloor onder De Boer misschien ruimer van Madrid. echter ben jij blijkbaar vergeten of heb je het verdrongen? dat we onder Jol alleen maar met 2-0 verloren omdat er een uitstekende Stekelenburg op goal stond! we kregen in totaal iets van 30 doelpoginggen tegen.

Met Martin Jol aan het roer kwam Ajax nog weg in Madrid met een bescheiden 2-0

Jol verdient die lof niet! slechts 1 man verdient die lof namelijk Maarten Stekelenburg!
Avatar van Ajaxaddicted
Door Ajaxaddicted, donderdag 22 november 2012 08:37
Reactie op jeppie, donderdag 22 november 2012 08:06
MIDDEVELD.......dat is ons zwakke punt.(..siem...waardeloos....enoh...wardeloos poulsen...waardeloos) en christiaan wil veel te veel
onzin. Siem de Jong is de enige die een bal kan vasthouden. Eriksen is slap! kan leuk ballen maar effectiviteit van 0! Blind was oke, de Jong was oke. En dat was het!

Waarom spelen we verdomme niet met een spits? waarom is die Frank zo stronteigenwijs? Je MOET met een man in de punt spelen. Toen Hoesen erin kwam, had je aanspeelpunt. Toen De Jong in de spits speelde, had je aan speelpunt. Leuk hoor dat nieuwe ajax, maar individueel zijn het aardige voetballertjes. als team is het helemaal ruk. En eind van het seizoen vertrekken ze allemaal naar grotere clubs die WEL goeie spelers om hun heen hebben en kan je opnieuw beginnen...geen leider, geen spits en een rukverdediging. als je 1 dec zo voetbalt, ga je er tegen die pisvlekken ook met 4-0 vanaf...
Avatar van jeppie
Door jeppie, donderdag 22 november 2012 08:06
MIDDEVELD.......dat is ons zwakke punt.(..siem...waardeloos....enoh...wardeloos poulsen...waardeloos) en christiaan wil veel te veel
Avatar van Randy428
Door Randy428, donderdag 22 november 2012 07:05
Het is jammer. Maar neem ik het ze kwalijk? Nee. Als ze beter hadden verdedigd, had Dortmund er op een andere manier overheen geknald. Wij zijn gewoon niet opgewassen tegen dit Dortmund.

In zijn geheel komen we op diverse posities gewoon kwaliteit en ervaring te kort. DIt zijn de gevolgen van een piepjong Ajax. Je kunt in Europa niet alleen af met talenten. Net als in de competitie overigens.

Iedereen juicht het toe dat we met eigen jeugd spelen en dergelijke. Maar als we aan het eind van het seizoen als 4e of lager eindigen, dan begint het gemor en gaat er vanzelf weer iets veranderen. Zo gaat het al jaren, en zo zal het ook blijven gaan. Bij een topclub als Ajax is de druk nu eenmaal altijd heel hoog.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, donderdag 22 november 2012 05:55
boye04, lang leve Jaap en Johan en de slechtste competitiestart sinds jaren. Met dank aan Johan werden we in eigen huis op internationaal niveau vernedert! Onze demente Dodo uit Barcelona had het drie maanden geleden nog over een speedboot en een elftal dat meer body kreeg. Afgelopen avond werden we volledig van de groene mat gespeeld door Dortmund en niet door Real Madrid of Barcelona! Onze grote Verlosser begon zijn Revolutie met een 2-0 nederlaag in Madrid, het is overigens geen schande om in Madrid te verliezen mer 2-0, maar het is ronduit schandalig dat we in eigen huis vernedert worden door Real Madrid, Vitesse en Dortmund na de grote woorden van Cruijff en op nationaal niveau ondermaats presteren! Cruijff is gewoon knettergek en lult aanstaande maandag weer recht wat krom in zijn wekelijkse column, gelukkig is FdB een beschermheilige van Cruijff en zal Cruijff FdB niet ter discussie stellen zoals hij dit wel bij Martin Jol deed! Cruijff is een echte held en zal zijn fouten nooit toegeven...
Avatar van boye04
Door boye04, donderdag 22 november 2012 03:18
Reactie op Pettersson1963, donderdag 22 november 2012 02:46
de bal is rond, gelukkig hebben we Sana nog. Ook zo'n geweldige aankoop van Cruijff en het Technisch Hart die het verschil gaat maken over 2 weken in Madrid! Cruijff was een geweldige voetballer maar heeft helaas geen verstand van een NV, met dank aan Cruijff en zijn zogenaamde Revolutie werd Ajax in eigen huis getrakteerd op een aantal nederlagen! Een nederlaag in eigen huis tegen Vitesse komt wel erg hard aan wanneer Jaap en Johan lucht verkopen als warme broodjes!
Ja want Cruijff heeft het transferbeleid bepaalt de afgelopen jaren waardoor we deze selectie hebben. Ook is hij verantwoordelijk voor de talenten die nu bij de selectie zitten. Komt allemaal door Johan.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, donderdag 22 november 2012 02:46
de bal is rond, gelukkig hebben we Sana nog. Ook zo'n geweldige aankoop van Cruijff en het Technisch Hart die het verschil gaat maken over 2 weken in Madrid! Cruijff was een geweldige voetballer maar heeft helaas geen verstand van een NV, met dank aan Cruijff en zijn zogenaamde Revolutie werd Ajax in eigen huis getrakteerd op een aantal nederlagen! Een nederlaag in eigen huis tegen Vitesse komt wel erg hard aan wanneer Jaap en Johan lucht verkopen als warme broodjes!
Avatar van GeleenAjax
Door GeleenAjax, donderdag 22 november 2012 02:34
Reactie op Tifosi, woensdag 21 november 2012 23:18
Vermeer had er sowieso minimaal twee kunnen stoppen. Wat een slechte keeper zeg, stopt echt helemaal niks!
Vandaag niet nee. Ik vind m op de lijn vaak wel goed, maar verder een erg beperkte keeper en niet Ajax-waardig. Overigens vind ik Alderweireld ook niet bepaald Ajax-waardig! Het valt me op dat hij vaak betrokken is bij de tegengoals en staat ie vaak lucht te dekken...
Ben ik trouwens de enige die het niet erg zou vinden als Eriksen zou vertrekken?
Avatar van 10Sneijder10
Door 10Sneijder10, donderdag 22 november 2012 02:08
Ik ben dit hele elftal meer dan zat.
Elk jaar maken ze weer dezelfde fouten en dan word er geroepen dat het een proces is en dat ze jong zijn.
Tyft op man!
Ga eens van die grote stapel geld af en koop Ajax-waardige spelers ipv spelers als poulsen.
Dit elftal kan gewoon niet beter met eriksen als ultiem dieptepunt en bij Ajax willen ze het gewoon niet zien.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, donderdag 22 november 2012 02:00
de bal is rond, leg het eens uit! Cruijff begon zijn Revolutie na een zogenaamde afgang in Madrid met een nedelaag van 2-0! Ajax oogde vanaf het begin onwennig en onzeker op het dramatisch slechte veld in het lang niet volle Estadio Santiago Bernabeu. De manschappen van Jol konden de bal amper in de ploeg houden en ook de routiniers in de Amsterdamse ploeg hadden het moeilijk. Al in de negende minuut pakte de later gewisselde Demy de Zeeuw aan de zijkant van het veld een onnodige gele kaart voor een overtreding op Marcelo. Met Martin Jol aan het roer kwam Ajax nog weg in Madrid met een bescheiden 2-0 nederlaag, aan de hand van Cruijff en Vrienden zijn we momenteel kansloos in eigen huis tegen Real Madrid, Vitesse en Dortmund! Met dank aan Cruijff en Vrienden zijn we geen schim meer van het verleden in eigen huis en kunnen we zomaar verliezen van Vitesse Arnhem!

Avatar van de bal is rond
Door de bal is rond, donderdag 22 november 2012 01:02
Vandaag konden we lezen dat Pettersson1963 poep aan het praten was.... Morgen waarschijnlijk ook.
Avatar van Pettersson1963
Door Pettersson1963, donderdag 22 november 2012 00:55
Gisteren lazen we nog dat andere Clubs hun vingers konden aflikken bij de leidersgroep van Ajax en gaf Hans Wijers zijn visitekaartje af door te verwijzen naar de namen van oud voetballers die momenteel het sportieve beleid bij Ajax bepalen. Volgens Wijers is er duidelijk sprake van de visie van Cruijff en is de rol van oud voetballers min of meer bepalend, mede door hun kennis en ervaring, om Ajax naar een hoger niveau te tillen! Het blijft pijnlijk voor Cruijff en zijn Fluwelen Revolutie, ik kan me niet herinneren dat Ajax in eigen huis zo werd vernedert door respectievelijk Real Madrid, Vitesse, Dortmund, en toch zijn er nog mensen te vinden die de Revolutie van Jaap en Johan verdedigen! Onder Martin Jol was het ook allemaal niet geweldig maar konden we als supporter wel genieten van een speler als Suarez, tegenwoordig staat het kapitaal in de bestuurskamer en niet in het veld met dank aan de Harry Potter Academy van Jaap en Johan! Cruijff lult wel weer een punt achter deze nederlaag in eigen huis met de nodige oneliners, wat te denken van de volgende; "Met 70 procent balbezit in eigen huis tegen Duitsers kun je niet scoren en is er sprake van een momentopname". Jaap en Johan bedankt voor de nieuwe
Ajax Filosofie, zowel nationaal als internationaal!
Avatar van laurens24
Door laurens24, donderdag 22 november 2012 00:50
Zie hier veel kritiek op de Boer. En ik had ook mijn twijfels toen ik poulsen en Enoh in de basis zag. Maar misschien moeten we ook eerlijk zijn over de kwaliteit van de selectie. Deze is net als de gemiddelde leeftijd heel laag. Dit moet gewoon beter. We hebben ervaring nodig om eriksen/boerrichter/fischer de mannen met potentie ook beter te laten ballen. Ik hoop dat v/d vaart en heitinga terugkomen. Daarnaast moeten we als de donder naar een benelux competitie. Dit levert meer geld op en daar gaat het om. Heel simpel vertonghen 3 miljoen per jaar kunnen betalen zodat hij blijft. Ik hoop erg op de financial fair play regels.
Avatar van 3sterrenAjax1
Door 3sterrenAjax1, donderdag 22 november 2012 00:44
De Boer stelt me teleur met zn rare opstellingen, zwakke aankopen en geouwehoer over domineren en balbezit terwijl we niks creeren.
Avatar van pieke
Door pieke, donderdag 22 november 2012 00:19
Wat een lulpraatje weer Frank. Je bent gewoon een laffe coach. 2 verdedigende middenvelders opstellen druist volledig in waar Ajax voor staat, de Ajax-filosofie dus.

Onder Cruijff als trainer was dit nooit gebeurt. Die liet Ajax rustig met 3 verdedigers spelen. Dat is de Ajax-filosofie Frank. En niet die laffe opstelling van jou.
Avatar van Nison
Door Nison, donderdag 22 november 2012 00:09
Te maffen, de gehele competitie staan jullie te maffen!!! Jullie moet een schop onder je reet krijgen!!!
Avatar van unis
Door unis, woensdag 21 november 2012 23:55
Reactie op TurboUrby, woensdag 21 november 2012 23:44
Leermomentje voor Frank. AJAX = POSITIEVE SPELOPVATTING. Daarom hebben bijna alle clubs het moeilijk tegen ons, en door onze manier van spelen krijgen we complimenten. Ajax is niet 2 brekers, en counterspelers op de flanken. NIET MEER DOEN DUS
IDD
Avatar van Professor
Door Professor, woensdag 21 november 2012 23:45
dan is het gras weer te hoog, het is te vroeg ze zijn nog niet wakker, tegen vvv niet ontevreden, ondanks de vele gelijke spelen ben ik toch tevreden ik zie progressie en nu stonden ze alweer te maffen. Kan het niet zo zijn dat dit ajax iets mist namelijk kwaliteit!!!!!!! Natuurlijk naar buiten uit zal hij dit niet zo snel roepen maar elke week weer een smoes verzinnen wordt ook ongeloofwaardig. Ook zegt hij we hebben 70% balbezit maar als je achterstaat en je laat de bal rondgaan zonder in de buurt van het vijandelijke doel te komen vindt de tegenstander dat wel goed. KWALITEIT daar gaat het om en dat mist dit ajax in grote mate
Avatar van TurboUrby
Door TurboUrby, woensdag 21 november 2012 23:44
Leermomentje voor Frank. AJAX = POSITIEVE SPELOPVATTING. Daarom hebben bijna alle clubs het moeilijk tegen ons, en door onze manier van spelen krijgen we complimenten. Ajax is niet 2 brekers, en counterspelers op de flanken. NIET MEER DOEN DUS
Avatar van gvvsvw
Door gvvsvw, woensdag 21 november 2012 23:26
Oja en daarnaast een dramatische verdediging elke aanval hou je je hart vast , vanavond ook Dortmund medogenloos 4 kansen 4 goals , fouten van Ajax ja , maar dat is elke wedstrijd zo , en hoe komt dat ? Kwaliteit tekort
Avatar van gvvsvw
Door gvvsvw, woensdag 21 november 2012 23:24
Frank kap eens met dat er hadden 70% balbezit. 1 je past je aan aan je tegenstander dat is al een teken van zwakte !!! 2 je hebt Eriksen de geen bal raakt al weken , poulsen waar je niks aan hebt, Ajax komt gewoon kwaliteit te kort , het word met de week slechter , spel is puur gebaseerd op balbezit , dat is niet moeilijk frank , maar er dan wat mee doen , daar zit het probleem bij Ajax , spijtig maar waar kwaliteit te kort
Avatar van Tifosi
Door Tifosi, woensdag 21 november 2012 23:18
Vermeer had er sowieso minimaal twee kunnen stoppen. Wat een slechte keeper zeg, stopt echt helemaal niks!
altianet.com