Ajax Showtime Homepage

Overmars wil zich niet lang binden

Overmars wil zich niet lang binden

GEEN LANGE ZIT? - Marc Overmars wil zich niet op lange termijn binden aan Ajax. Momenteel heeft de directeur voetbalzaken, die eind december een statutaire status zal krijgen op de uitgeschreven BAVA, een éénjarig contract. Als het hem aan ligt wordt dit volgend jaar bij een verlenging niet veel langer.

'Ik heb een eenjarig contract. Als Ajax straks met me verder wil, zal dat wat mij betreft opnieuw een termijn van één jaar zijn. Zo kunnen we per seizoen bekijken of het beide partijen nog bevalt. Als spelers had ik drie, vier jaar een nieuwe prikkel nodig om het beste uit mezelf te halen. Dat zit nog steeds in mijn karakter', zegt Overmars.

Betekent dit dat hij snel weer weg is? 'Daarmee wil ik niet zeggen dat ik hier over drie jaar weg ben. Ik zit iedere dag lang in de auto vanuit Epe, maar ik rijd altijd met plezier richting Amsterdam. Dat zegt voor mij genoeg. Ik heb het beter naar mijn zin dan ik vooraf had gehoopt.'

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Ajax-dames verliezen van PSVDe trilogie: De vedettes (Ajax TV)Ajax B1 wint de beker (FC Groningen TV)Koolhoven en Dekker over Ajax (Copa TV)Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)Samenvatting Ajax A1-Chelsea Ghana A1
Avatar van Daneman
Door Daneman, vrijdag 23 november 2012 09:39
Reactie op Hwb, donderdag 22 november 2012 14:11
Je mag best iets over ze zeggen, alleen geen onzin. Je roept nu dat Overmars na een jaar al weer weg is bij Ajax. Dat is gewoon onzin, dat is nergens gezegd en zal uiteindelijk ook niet zo zijn. Sterker nog, hij heeft het erover dat hij blijft bij Ajax: "Ik heb een eenjarig contract. Als Ajax straks met me verder wil, zal dat wat mij betreft opnieuw een termijn van één jaar zijn." Je conclusies deugen niet en je argumenten zijn ruk. Dat heeft niets met afgoden of niets mogen zeggen te maken. Maarja, volgens mij ben je hier alleen maar om te zeiken, dus heeft het eigenlijk niet zo veel zin om op je te reageren.
Hoe goed Overmars het ook probeert, het is en blijven allemaal marionetten van het bestuur. Het bestuur heeft genoeg kollosale blunders gemaakt. Pantelic weg, Janssen te duur, Greg op een gek tijdstip weg, steeds maar talentvolle middenvelders kopen terwijl de achilleshiel van dit ajax bij de onervarenheid in de verdediging ligt. Aan zo'n organisatie zou ik ook geen eeuwige trouw beloven.
Avatar van Hwb
Door Hwb, donderdag 22 november 2012 14:11
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 15:13
Guardiola heeft toch echt wel ff wat langer dan 1 jaar bij Barca gezeten. Wat is dit allemaal. Maar die gasten , zoals Overmars,hebben goede betaalde lekkere banen en hebben het uithoudingsvemogen van niet langer dan 1 jaar. Ik zou die gasten bij mij op de werkvloer weleens willen zien, waar je iedere dag met geweld wordt geconfronteerd. Sjonge wat een reactie allemaal. mag helemaal niks zeggen over die zgn afgoden van jullie. Ik vind als supporter van Ajax dat mensen als Overmars hun werk mogen afmaken. En niet na 1 jaar al moe zijn, verwende gasten.En de club weer in de steek laten. Het gaat toch om de lange termijn. Mou dan mag je dat ook van ze vraen. Cruijff heeft een lange termijn visie en die gasten gooeien na 1 jaar al de handdoek in de ring
Je mag best iets over ze zeggen, alleen geen onzin.
Je roept nu dat Overmars na een jaar al weer weg is bij Ajax. Dat is gewoon onzin, dat is nergens gezegd en zal uiteindelijk ook niet zo zijn. Sterker nog, hij heeft het erover dat hij blijft bij Ajax: "Ik heb een eenjarig contract. Als Ajax straks met me verder wil, zal dat wat mij betreft opnieuw een termijn van één jaar zijn."

Je conclusies deugen niet en je argumenten zijn ruk. Dat heeft niets met afgoden of niets mogen zeggen te maken.

Maarja, volgens mij ben je hier alleen maar om te zeiken, dus heeft het eigenlijk niet zo veel zin om op je te reageren.
Avatar van Hwb
Door Hwb, donderdag 22 november 2012 14:08
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 16:15
Guardiola was van 2008 tot 2012 hoofdtrainer van barca . Dat is wel wat langer dan 1 jaartje. Dus die vergelijking slaat nergens op!
Maar Guardiola had ook steeds een jaarcontract. Dat is precies wat Overmars ook voor ogen heeft.
Avatar van 3star3
Door 3star3, woensdag 21 november 2012 18:27
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 15:33
Precies. het is ongelofelijk. Beleid van Cruijff was voor de lange termijn en overmasrs gaat na 1 jaar weer pleite? kan niet. laat hen idd dan maar zijn contract inleveren
Hoi Ikbenhet/Maatje...
Avatar van Sterretje73
Door Sterretje73, woensdag 21 november 2012 17:25
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 12:44
Nou dan heb je een karakter probleem Overmars. Wil je je werk niet afmaken? Als je iedere keer een nieuwe prikkel nodig hebt om te presteren heb je eigenlijk weinig liefde voor je club en je vak. Wil je ook ieder jaar een andere vrouw? Arme vrouw heb je. Je zal wel een hechtingsstoornis hebben of je gaat alleen vopor het geld, Overmars. Anders ga je toch weer lekker naar de eagles. Oh nee daar hebben ze geen geld. sorry Marc.P
Echt een hele nare en trieste reaktie dit. Volgens mij begrijp je geen snars van wat Marc hiermee bedoelt. En dan ook nog eens z'n vrouw erbij halen...heel erg jammer. Hoop dat anderen wel een normale dosis respekt voor jou kunnen opbrengen ondanks dat je helemaal niets voor Ajax betekent hebt. Marc is een zeer integer mens en dat is zijn vrouw ook.
Avatar van Stuyvesant
Door Stuyvesant, woensdag 21 november 2012 16:39
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 14:55
Nou dat staat hier toch duidelijk boven of kan je niet lezen? zal ik het ff voor je citeren? Als spelers had ik drie, vier jaar een nieuwe prikkel nodig om het beste uit mezelf te halen. Dat zit nog steeds in mijn karakter', zegt Overmars.
Dat is nog steeds geen 1 jaar. Om de 3 à 4 jaar. Heeft hij voldoende tijd om iets neer te zetten. Alleen wil hij geen meerjarencontract tekekenen, want hij wil elk jaar evalueren.
Avatar van Stuyvesant
Door Stuyvesant, woensdag 21 november 2012 16:37
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 15:33
Precies. het is ongelofelijk. Beleid van Cruijff was voor de lange termijn en overmasrs gaat na 1 jaar weer pleite? kan niet. laat hen idd dan maar zijn contract inleveren
Jij snapt het gewoon niet. Overmars sluit telkens een contract voor een jaar. Misschien zit hij er wel 10 jaar, maar hij wil wel elk jaar bekijken of hij nog een meerwaarde is voor AFC Ajax. En ja, daar komt ookd e eigen motivatie bij om de hoek kijken.
Avatar van Stuyvesant
Door Stuyvesant, woensdag 21 november 2012 16:35
Reactie op Wayout, woensdag 21 november 2012 16:15
Guardiola was van 2008 tot 2012 hoofdtrainer van barca . Dat is wel wat langer dan 1 jaartje. Dus die vergelijking slaat nergens op!
Dan snap jij het niet. Guardiola heeft vier keer een contract voor 1! jaar afgesloten! Na afloop van elk jaar nam hij de beslissing of hij door wilde gaan of niet.
Avatar van showtek
Door showtek, woensdag 21 november 2012 16:34
@wayout, die vergelijking gaat wel degelijk op. Wat Hwb wil zeggen is dat guardiola telkens een contract voor 1 jaar tekende en dit elk jaar verlengde. Dit wil overmars wrs ook.
Avatar van Adrianus
Door Adrianus, woensdag 21 november 2012 16:31
Reactie op Vinc-ajacied , woensdag 21 november 2012 15:41
Ik ben het wel met je eens. Overmars is een goede directeur maar hij moet plannen maken voor de lange termijn. Een speler scouten bijvoorbeeld en die ook blijven scouten tot hij Ajax-niveau is. En als hij in onderhandeling is met een club niet opeens weggaan zodat er een totaal nieuw iemand moet komen die misschien hele andere spelers wil en een andere aanpak heeft. Ook al heeft hij een nieuwe prikkel nodig, Ajax moet zekerheid hebben. Frank de Boer is zo'n zekerheid, net als Jonk, vd Sar en Bergkamp. Zij blijven voor de langetermijnvisie waar we nu mee bezig zijn. Ook Ovemars hoort daaraan mee te doen.
Het is inderdaad jammer dat hij niet voor langer dan 1 jaar wil bijtekenen. Maar ja dit is wel de beste technisch directeur die we in tijden hebben gehad. Er worden veel grote talenten uit binnen en buitenland gehaald. Er worden geen bakken met geld meer uitgeven aan oudere spelers. Scouting wordt beperkt tot alleen west/oost.noord-Europa en wordt daar geïntensiveerd. En natuurlijk is dit grotendeels het beleid van Johan maar ken jij een betere oud voetballer met een AJAX-hart die dit ook zou kunnen en willen doen? Ik zou het niet weten en ik hoor hier ook geen andere namen. Dus dan is 1 jaar bijtekenen in dit geval de beste optie lijkt mij.
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 21 november 2012 16:15
Reactie op Hwb, woensdag 21 november 2012 14:50
Vind je dit ook van Guardiola? Die deed bij Barca namelijk precies hetzelfde. Hij wil binnen een jaar weg kunnen als hij niet meer het beste uit zichzelf weet te halen, als het werk een sleur wordt. Dat lijkt mij niet alleen in het belang van Overmars, maar ook in het belang van Ajax. Bovendien betekent dit ook dat Ajax makkelijk (en goedkoop) van hem af zou kunnen, mocht Ajax dat op enig moment willen. Voor beide partijen heeft het voor- en nadelen.
Guardiola was van 2008 tot 2012 hoofdtrainer van barca . Dat is wel wat langer dan 1 jaartje. Dus die vergelijking slaat nergens op!
Avatar van carina
Door carina, woensdag 21 november 2012 15:44
hij is er net ???!!!
Avatar van Vinc-ajacied
Door Vinc-ajacied , woensdag 21 november 2012 15:41
Reactie op ajax19, woensdag 21 november 2012 15:16
Tja, dan kun je toch ook gewoon je contract inleveren zonder de ontslagpremie te verlangen? Op deze manier maakt hij Ajax de afhankelijke partij voor verlenging, terwijl Ajax gewoon stabiliteit wil krijgen en de toekomst in wil kijken. Ik vind het onbehoorlijk. Onbegrijpelijk, kan hij toch niet maken. Hij denkt dat een directeur net zo'n passant is als een speler? Dat hij nieuwe prikkels van verschillende omgevingen nodig heeft om zich te ontwikkelen? Als je aan beleid werkt, moet je daarmee begaan zijn voor lange tijd. Discussie.. aub.
Ik ben het wel met je eens. Overmars is een goede directeur maar hij moet plannen maken voor de lange termijn. Een speler scouten bijvoorbeeld en die ook blijven scouten tot hij Ajax-niveau is. En als hij in onderhandeling is met een club niet opeens weggaan zodat er een totaal nieuw iemand moet komen die misschien hele andere spelers wil en een andere aanpak heeft.

Ook al heeft hij een nieuwe prikkel nodig, Ajax moet zekerheid hebben. Frank de Boer is zo'n zekerheid, net als Jonk, vd Sar en Bergkamp. Zij blijven voor de langetermijnvisie waar we nu mee bezig zijn. Ook Ovemars hoort daaraan mee te doen.
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 21 november 2012 15:33
Reactie op ajax19, woensdag 21 november 2012 15:16
Tja, dan kun je toch ook gewoon je contract inleveren zonder de ontslagpremie te verlangen? Op deze manier maakt hij Ajax de afhankelijke partij voor verlenging, terwijl Ajax gewoon stabiliteit wil krijgen en de toekomst in wil kijken. Ik vind het onbehoorlijk. Onbegrijpelijk, kan hij toch niet maken. Hij denkt dat een directeur net zo'n passant is als een speler? Dat hij nieuwe prikkels van verschillende omgevingen nodig heeft om zich te ontwikkelen? Als je aan beleid werkt, moet je daarmee begaan zijn voor lange tijd. Discussie.. aub.
Precies. het is ongelofelijk. Beleid van Cruijff was voor de lange termijn en overmasrs gaat na 1 jaar weer pleite? kan niet. laat hen idd dan maar zijn contract inleveren
Avatar van ajax19
Door ajax19, woensdag 21 november 2012 15:16
Reactie op Am*, woensdag 21 november 2012 12:29
Nee dit is in club belang. Als hij niet goed functioneert hoeft er geen afkoopsom betaald te worden. Als hij er minder plezier in krijgt en met tegenzin gaat dan zal hij ook minder gaan presteren. Geen clausules maar gewoon vanuit plezier en liefde voor de club.
Tja, dan kun je toch ook gewoon je contract inleveren zonder de ontslagpremie te verlangen? Op deze manier maakt hij Ajax de afhankelijke partij voor verlenging, terwijl Ajax gewoon stabiliteit wil krijgen en de toekomst in wil kijken. Ik vind het onbehoorlijk.

Onbegrijpelijk, kan hij toch niet maken. Hij denkt dat een directeur net zo'n passant is als een speler? Dat hij nieuwe prikkels van verschillende omgevingen nodig heeft om zich te ontwikkelen? Als je aan beleid werkt, moet je daarmee begaan zijn voor lange tijd.

Discussie.. aub.
Avatar van vakMforever
Door vakMforever , woensdag 21 november 2012 15:13
Tsja, komt door die pleuris Gordon....
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 21 november 2012 15:13
Reactie op Hwb, woensdag 21 november 2012 14:50
Vind je dit ook van Guardiola? Die deed bij Barca namelijk precies hetzelfde. Hij wil binnen een jaar weg kunnen als hij niet meer het beste uit zichzelf weet te halen, als het werk een sleur wordt. Dat lijkt mij niet alleen in het belang van Overmars, maar ook in het belang van Ajax. Bovendien betekent dit ook dat Ajax makkelijk (en goedkoop) van hem af zou kunnen, mocht Ajax dat op enig moment willen. Voor beide partijen heeft het voor- en nadelen.
Guardiola heeft toch echt wel ff wat langer dan 1 jaar bij Barca gezeten. Wat is dit allemaal. Maar die gasten , zoals Overmars,hebben goede betaalde lekkere banen en hebben het uithoudingsvemogen van niet langer dan 1 jaar. Ik zou die gasten bij mij op de werkvloer weleens willen zien, waar je iedere dag met geweld wordt geconfronteerd. Sjonge wat een reactie allemaal. mag helemaal niks zeggen over die zgn afgoden van jullie. Ik vind als supporter van Ajax dat mensen als Overmars hun werk mogen afmaken. En niet na 1 jaar al moe zijn, verwende gasten.En de club weer in de steek laten. Het gaat toch om de lange termijn. Mou dan mag je dat ook van ze vraen. Cruijff heeft een lange termijn visie en die gasten gooeien na 1 jaar al de handdoek in de ring
Avatar van oudzuid2
Door oudzuid2, woensdag 21 november 2012 15:07
****** iedere dag heen en terug over de A1, heb met em te doen :)
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 21 november 2012 14:55
Reactie op Hwb, woensdag 21 november 2012 14:51
Waar lees jij dat hij een nieuwe prikkel nodig heeft? Of dat hij na 1 jaar al uitgekeken is?
Nou dat staat hier toch duidelijk boven of kan je niet lezen? zal ik het ff voor je citeren?
Als spelers had ik drie, vier jaar een nieuwe prikkel nodig om het beste uit mezelf te halen. Dat zit nog steeds in mijn karakter', zegt Overmars.
Avatar van Wayout
Door Wayout, woensdag 21 november 2012 14:53
Reactie op 3star3, woensdag 21 november 2012 12:53
Ik zag gister beelden van Overmars, bij presentatie van Bazoer en hij ziet er wel moe uit. Hij heeft misschien onderschat dat het toch een 24/7 job is. Misschien zit hij nu in een fase dat hij denkt, dat hij 3 á 4 jaar wilt blijven maar kan ook dat hij over 2jaar meer plezier erin heeft omdat Ajax dan vruchten plukt, van het nieuwe beleid.
Ach is hij moe? wat erg toch voor hem, dan is hij niet geschikt. OF : Als je na 1 jaar al geen inspiratie meer hebt en een nieuwe prikkel nodig hebt is het met de clubliefde wel erg gestels