Ajax Showtime Homepage

Dijks en Fischer blijven bij Ajax 1

Mitchell Dijks zou aanvankelijk na het trainingskamp van Ajax in de Lutte starten bij Jong Ajax, maar de speler heeft een plekje in de selectie van het eerste elftal verdiend. Daat maakte hoofdtrainer Frank de Boer bekend na afloop van FC Emmen - Ajax (0-5).

'Mitchell Dijks houden we voorlopig bij ons in de selectie', vertelde De Boer. 'Hij heeft het goed gedaan, dus hij keert niet terug naar Jong Ajax. Dat is natuurlijk ook een beetje te danken aan het feit dat er een plekje vrijgekomen is nu Jan Vertonghen vertrokken is.'

Ook Viktor Fischer mag langer mee met het eerste elftal. 'Fischer mag in ieder geval aankomende week nog met ons mee', vertelde De Boer. 'We bekijken het met hem van dag tot dag, maar hij maakt tot nu toe een zeer goede indruk.'

De Boer had minder goed nieuws voor de drie andere spelers die tot hun verrassing mee mochten naar De Lutte. Sven Nieuwpoort, Lesley de Sa en Roly Bonevacia moeten zich komende week melden bij Jong Ajax. De beloftenploeg begint maandag aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen.

De Boer hevelde de talenten Davy Klaassen, Joël Veltman, Stefano Denswil en Mickey van der Hart al over naar de A-selectie. (Foto: VI-Images)

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Koolhoven en Dekker over Ajax (Copa TV)Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)Samenvatting Ajax A1-Chelsea Ghana A1R. de Boer met Men United op de CopaHet seizoen in 30 minutenDe hoofdprijs voor Viktor (Ajax TV)
Avatar van AFCA37
Door AFCA37, woensdag 11 juli 2012 16:31
Reactie op Godenzoon24, zondag 8 juli 2012 17:54
Oh noemen ze dat geluk tegenwoordig? Maar hadden diue andere dan niet geluk dat Ajax het de eerste seizoenshelft weggaf? Of telt dat dan niet en roep je deze onzin maar om je gelijk te krijgen? Net zoals de concurrentie in Nederland is toch echt sterker geworden haha. Wie dan? Twente is John kwijt ,hebben Doulas het probleem kind en nu ook De jong die daar niet meer happy is. En wat is daarvoor teruggekomen dat ze zoveel sterker zijn geworden? Schilder? Heerenveen dan? Dost weg, Assaidi weg,Elm weg, Janmaat weg, Narsingh waarschijnlijk weg en ook Djuricic. Het kan zijn dat jij een betrouwbare bron hebt die weet te melden dat Heerenveen enkele toppers gehaald heeft want anders weet ik niet in welke zin die sterker zouyden moeten zijn. Feyenoord mis? Lijkt me ook niet als Guidetti,El amhadi en Bakkal vertrekken en je er Gossens ,Vormer en Immers ervoor terug krijgt. Al is Vormer best een aardige voetballer. AZ? Daar vertrekken poulsen , Holmen en waarschijnlijk een cetrale verdediger en Elm. Zelfs de kans dat Maher vertrekt is aanwezig. Nou en dan halen die Elm van Heerenveen. Nou nou nou wat zijn die veel sterker geworden. Sterker nog net als bovenstaande teams is ook AZ er gewoon op achteruit gegaan. De enige die ik me dan zou kunnen voorstellen is PSV. Die hebben namelijk nog niemand hoeven laten gaan en hebben wel al versterkingen gehaald. Al trek ik dat woord versterking juist in twijfel. Psv haalt namelijk van Bommel die duidelijk niet meer meekan en het tempo niet meer kan belopen. Dus gaat die dan zijn spel aanpassen of gevrustreerd rondparraderen omdat die niet meer kan wat die ooit wel kon. Ik verwacht niet dat van Bommel Psv zoveel sterker maakt. Dan hebben ze ook nog een verdediger gehaald die 1,5 jaar geblesseerd is geraakt en over de aankopen van Psv ben je ook weer uitgepraat. En met een paar spelers op de bank die daar vorig jaar al niet blij mee waren en een spelers groep van loszand, geloof ik ook hier niet dat de concurrentie toch echt sterker is geworden. Conclusie niet zo overdrijven. Ajax is pas een speler kwijt waar zeker een vervanger voor komt. En de rest is niet sterker geworden. De concurrentie moet eerst maar eens zien dat ze met dit elftal kunnen concurreren voor we ons druk moeten maken. Dat elftal waar we kampioen mee werden mistte namelijk zelfs nog een aantal basisspelers. De jeugd heeft de toekomst en zo is Ajax groot geworden. En de Boer heeft het al 2 jaar waargemaakt dus een beetje vertrouwen kan geen kwaad!
Heel Verhaal maar jij overdrijft ook je hebt teveel je Ajax bril op...
Tuurlijk heeft Ajax geluk gehad geloof 14 punten achter op niet 1 maar 2 ploegen...
Je vergeet dat vorig jaar het elftal met rutten gewoon niet liep maar als je eerlijk bent en alle spelers bekijkt hebben hun gewoon een beter elftal en zeker als Narsinqh dar nog bij komt!
Jantje was vorig jaar erg goed en een vervanger heb je niet zomaar..
Dan hebben wij een voorhoede die heeft een abonnement op blessures Derk gaat niet alles spelen, Sigthorson ook niet
Ebecillio kan niks, en sulejmani heeft een abonnement op mooie verhalen hoe goed hij nu wel niet gaat spelen kortom ook niks!
Toby heeft laten zien zonder Jantje dat het ook middelmaat is en Siem de Jong is nu op zn top en wordt niet beter moet ik nog ff doorgaan en dan wou jij zeggen dat wij ons aanstellen en op Frank moeten vertrouwen...
Nou weet zeker dat Frank ook billetjes knijpt alleen gaat hij dat niet zeggen maar ik ben 100% van mening dat je het met deze selectie niet weer gaat redden en je zelfs bang moet zijn voor plaats 2!! Zo dat is eruit!!
Avatar van heinp
Door heinp, maandag 9 juli 2012 10:51
Reactie op Godenzoon24, zondag 8 juli 2012 17:54
Oh noemen ze dat geluk tegenwoordig? Maar hadden diue andere dan niet geluk dat Ajax het de eerste seizoenshelft weggaf? Of telt dat dan niet en roep je deze onzin maar om je gelijk te krijgen? Net zoals de concurrentie in Nederland is toch echt sterker geworden haha. Wie dan? Twente is John kwijt ,hebben Doulas het probleem kind en nu ook De jong die daar niet meer happy is. En wat is daarvoor teruggekomen dat ze zoveel sterker zijn geworden? Schilder? Heerenveen dan? Dost weg, Assaidi weg,Elm weg, Janmaat weg, Narsingh waarschijnlijk weg en ook Djuricic. Het kan zijn dat jij een betrouwbare bron hebt die weet te melden dat Heerenveen enkele toppers gehaald heeft want anders weet ik niet in welke zin die sterker zouyden moeten zijn. Feyenoord mis? Lijkt me ook niet als Guidetti,El amhadi en Bakkal vertrekken en je er Gossens ,Vormer en Immers ervoor terug krijgt. Al is Vormer best een aardige voetballer. AZ? Daar vertrekken poulsen , Holmen en waarschijnlijk een cetrale verdediger en Elm. Zelfs de kans dat Maher vertrekt is aanwezig. Nou en dan halen die Elm van Heerenveen. Nou nou nou wat zijn die veel sterker geworden. Sterker nog net als bovenstaande teams is ook AZ er gewoon op achteruit gegaan. De enige die ik me dan zou kunnen voorstellen is PSV. Die hebben namelijk nog niemand hoeven laten gaan en hebben wel al versterkingen gehaald. Al trek ik dat woord versterking juist in twijfel. Psv haalt namelijk van Bommel die duidelijk niet meer meekan en het tempo niet meer kan belopen. Dus gaat die dan zijn spel aanpassen of gevrustreerd rondparraderen omdat die niet meer kan wat die ooit wel kon. Ik verwacht niet dat van Bommel Psv zoveel sterker maakt. Dan hebben ze ook nog een verdediger gehaald die 1,5 jaar geblesseerd is geraakt en over de aankopen van Psv ben je ook weer uitgepraat. En met een paar spelers op de bank die daar vorig jaar al niet blij mee waren en een spelers groep van loszand, geloof ik ook hier niet dat de concurrentie toch echt sterker is geworden. Conclusie niet zo overdrijven. Ajax is pas een speler kwijt waar zeker een vervanger voor komt. En de rest is niet sterker geworden. De concurrentie moet eerst maar eens zien dat ze met dit elftal kunnen concurreren voor we ons druk moeten maken. Dat elftal waar we kampioen mee werden mistte namelijk zelfs nog een aantal basisspelers. De jeugd heeft de toekomst en zo is Ajax groot geworden. En de Boer heeft het al 2 jaar waargemaakt dus een beetje vertrouwen kan geen kwaad!
Mooi zo
Avatar van Godenzoon24
Door Godenzoon24, zondag 8 juli 2012 17:56
Sorry voor de lange tekst. Ik kan alleen niet tegen dat overdreven paniekzaaien en het ophemelen van andere. Bij sommige doet Ajax het nooit goed,als ze voor jeugd gaan niet en als ze gelduitgeven niet. Een beetje positivisme kan geen kwaad mensen!
Avatar van Godenzoon24
Door Godenzoon24, zondag 8 juli 2012 17:54
Reactie op Stapleton, zondag 8 juli 2012 12:31
We hebben idd het nodige geluk gehad afgelopen 2 seizoenen. Maar Ajax wil toch 'stappen maken'? En volgens Cruyff zelfs terug naar de Europese top. Afgezien dat dat sowieso wel een beetje een utopie is, je moet dan wel investeren. Plus daarbij, de concurentie in Nederland is toch echt sterker geworden....
Oh noemen ze dat geluk tegenwoordig? Maar hadden diue andere dan niet geluk dat Ajax het de eerste seizoenshelft weggaf? Of telt dat dan niet en roep je deze onzin maar om je gelijk te krijgen? Net zoals de concurrentie in Nederland is toch echt sterker geworden haha.

Wie dan? Twente is John kwijt ,hebben Doulas het probleem kind en nu ook De jong die daar niet meer happy is. En wat is daarvoor teruggekomen dat ze zoveel sterker zijn geworden? Schilder?

Heerenveen dan? Dost weg, Assaidi weg,Elm weg, Janmaat weg, Narsingh waarschijnlijk weg en ook Djuricic. Het kan zijn dat jij een betrouwbare bron hebt die weet te melden dat Heerenveen enkele toppers gehaald heeft want anders weet ik niet in welke zin die sterker zouyden moeten zijn.

Feyenoord mis? Lijkt me ook niet als Guidetti,El amhadi en Bakkal vertrekken en je er Gossens ,Vormer en Immers ervoor terug krijgt. Al is Vormer best een aardige voetballer.

AZ? Daar vertrekken poulsen , Holmen en waarschijnlijk een cetrale verdediger en Elm. Zelfs de kans dat Maher vertrekt is aanwezig. Nou en dan halen die Elm van Heerenveen. Nou nou nou wat zijn die veel sterker geworden. Sterker nog net als bovenstaande teams is ook AZ er gewoon op achteruit gegaan.

De enige die ik me dan zou kunnen voorstellen is PSV. Die hebben namelijk nog niemand hoeven laten gaan en hebben wel al versterkingen gehaald. Al trek ik dat woord versterking juist in twijfel. Psv haalt namelijk van Bommel die duidelijk niet meer meekan en het tempo niet meer kan belopen. Dus gaat die dan zijn spel aanpassen of gevrustreerd rondparraderen omdat die niet meer kan wat die ooit wel kon. Ik verwacht niet dat van Bommel Psv zoveel sterker maakt. Dan hebben ze ook nog een verdediger gehaald die 1,5 jaar geblesseerd is geraakt en over de aankopen van Psv ben je ook weer uitgepraat. En met een paar spelers op de bank die daar vorig jaar al niet blij mee waren en een spelers groep van loszand, geloof ik ook hier niet dat de concurrentie toch echt sterker is geworden.

Conclusie niet zo overdrijven. Ajax is pas een speler kwijt waar zeker een vervanger voor komt. En de rest is niet sterker geworden. De concurrentie moet eerst maar eens zien dat ze met dit elftal kunnen concurreren voor we ons druk moeten maken. Dat elftal waar we kampioen mee werden mistte namelijk zelfs nog een aantal basisspelers.

De jeugd heeft de toekomst en zo is Ajax groot geworden.
En de Boer heeft het al 2 jaar waargemaakt dus een beetje vertrouwen kan geen kwaad!
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, zondag 8 juli 2012 16:56
Reactie op bosbes , zondag 8 juli 2012 15:21
We zijn mede kampioen geworden door het feit dat de tegenstanders het af lieten weten..ivm dat ze nog in Europa uitkwamen.. laten we eerlijk en oprecht blijven zo goed was het voetbal van Ajax niet.. veel fouten weinig dreiging vanaf de vleugels.. en werden teveel goede kansen verpruts.. en onder druk is Ajax net aangeschoten wild..Het kampioenschap.. laat dit alles een beetje vergeten !! maar iedereen weet beter !
tuurlijk zal dat een oorzaak zijn geweest. echter hebben PSV,Twente en AZ gewoon meer punten verspeeld dan Ajax. die ploegen hebben weliswaar langer Europees gespeeld maar dat mag geen excuus zijn vind ik. je kon ook zien dat Ajax het beste met de druk om kan gaan in de slotfase van het seizoen waar andere ploegen het te heet onder de voeten werd.

ook ik weet dat het spel niet al te best was./en ik hoop ook dat het veel beter wordt/ echter heeft Ajax heel veel spelers moeten missen vanwege blessure,s waardoor we eigenlijk een half seizoen met de B garnituur hebben gespeeld.
Avatar van B_02097
Door B_02097, zondag 8 juli 2012 16:02
Reactie op Stapleton, zondag 8 juli 2012 12:37
Tegen Real heeft Stekelenburg en niemand anders ons (de eerste keer in Bernabeu) op de been gehouden. Had toen dubbele cijfers kunnen worden. De directe tegenstander van Alderweireld maakte toen de goals voor Real... Deze jongen is ook niet een hele slechte, maar wel houterig en heeft beslist niet de voetballende kwaliteiten van Vertonghen. Enkele spelers die ik noem zijn inderdaad net 20. Maar daarvan kun je inderdaad niet verwachten dat ze er meteen staan. Tenzij het absolute toptalenten zijn natuurlijk. Maar Ajax wil 'stappen maken'. Dat kan toch niet met een veredeld jeugdelftal? Met dit elftal zijn we komend seizoen kansloos. Neem dat nou maar van mij aan. Schone gaat ons wellicht verrassen? Dat moet ik nog zien. Op de plek van Janssen dan? Ik vind het mooi dat je het zo rooskleurig ziet, maar echt realistisch is het niet....
Gelul Aldeweireld had zijn eigen taak, benzema tegen houden, maar kreeg daar ook de spelers van Enoh, De Zeeuw, vd wiel op ze nek die hij een voor een moest stoppen. Samen met Stekelenburg hebben zij ons ervanaf gehouden met stekelenburg wel op de voorgrond.

En als jij een ploeg als deze tijdens dit seizoen in een vast patroon laat spelen, tactiek, systeem, wisselingen dan kunnen jeugdspelers met de basistechniek in hun voeten zo instromen in dat elftal. Het is de taak van Frank om er eerst een goed lopende machine van te maken zodat als dat loop er gewoon gerouleerd kan worden. Daarom is Schone erook. Om janssen te vervangen of Eriksen. Serero voor de flanken en 10. En dan Klaassen, van Kessel, Fischer sigtorsonn als spitsen. Daar heb je nog Siem de jong oo kvoor in de spits.

Het talent wat er aan komt is gewoon van een hoog niveau. en om nou 4 spelers erbij gaan kopen is gewoon bagger. Sta je hun ontwikkeling in de weg en ben je nog meer salarissen kwijt.
Avatar van LuckyLuk
Door LuckyLuk, zondag 8 juli 2012 15:29
Reactie op bosbes , zondag 8 juli 2012 15:21
We zijn mede kampioen geworden door het feit dat de tegenstanders het af lieten weten..ivm dat ze nog in Europa uitkwamen.. laten we eerlijk en oprecht blijven zo goed was het voetbal van Ajax niet.. veel fouten weinig dreiging vanaf de vleugels.. en werden teveel goede kansen verpruts.. en onder druk is Ajax net aangeschoten wild..Het kampioenschap.. laat dit alles een beetje vergeten !! maar iedereen weet beter !
De laatste paar wedstrijden, vanaf psv, was ajax oppermachtig! Constant de tegenstander opjagen en geen kans geven om ook maar een paar keer rond te spelen, als we dat weer oppakken dan worden we gewoon weer kampioen. Maar je hebt gelijk, aanvallend was het niet sprankelend, maar de manier waarop we het voor de tegenstander onmogelijk maakten om te voetballen was beslissend. Als dat gekoppeld kan worden aan een betere aanval word het gewoon weer een nieuw kampioenschap.
Avatar van bosbes
Door bosbes , zondag 8 juli 2012 15:21
Reactie op russelboyajax, zondag 8 juli 2012 12:49
ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat we met dit elftal komend seizoen kansloos zijn. slechts 1 basisspeler is vertrokken en we hebben nog tijd om een goede vervanger te halen. we zijn 2 keer op een rij kampioen geworden! dat waren we niet geweest als we zo,n matige selectie hadden zoals jij beweerd. Ajax moet zich zeker nog gaan versterken. echter is onze selectie op dit moment echt niet minder dan die van Twente of PSV. in de breedte zijn wij zelfs sterker denk ik.!
We zijn mede kampioen geworden door het feit dat de tegenstanders het af lieten weten..ivm dat ze nog in Europa uitkwamen.. laten we eerlijk en oprecht blijven zo goed was het voetbal van Ajax niet.. veel fouten weinig dreiging vanaf de vleugels.. en werden teveel goede kansen verpruts.. en onder druk is Ajax net aangeschoten wild..Het kampioenschap.. laat dit alles een beetje vergeten !! maar iedereen weet beter !
Avatar van anisasoni
Door anisasoni, zondag 8 juli 2012 15:15
Ajax fans: We hadden heel weinig tijd om te stemmen voor Ajax, een belangrijke overwinning in de enquête! Als fans, we moeten deze tijd nemen om het einde! Ga in op de link en stem zo veel Ajax! Door te klikken op de "back" / "Refresh" / "kleur weer", kunnen we wijzen op geen einde! Hier is de link- https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDZSd3dORnVTb056RlBMQ2NsVVZ0cEE6MQ#gid=0
Avatar van l0l
Door l0l, zondag 8 juli 2012 15:09
We zullen je niet vergeten.
Avatar van l0l
Door l0l, zondag 8 juli 2012 14:52
We zullen je niet vergeten.
Avatar van L8
Door L8, zondag 8 juli 2012 13:45
Wat kan ik hiervan genieten. Kijk voor de gein eens even naar de selectie en denk de jongens die niet (deels) opgeleid zijn bij Ajax weg...

Nu sluit er een lichting aan waar ik veel vertrouwen in heb. Mitchell Dijks, Viktor Fischer, Davy Klaassen, Joël Veltman, Stefano Denswil en Mickey van der Hart.
Avatar van L8
Door L8, zondag 8 juli 2012 13:42
Alderweireld is momenteel geen wereldtop. Zal het denk ik ook niet worden, maar voor Ajax begrippen is hij gewoon een zekerheidje achterin. Tegen de aanvallers van Real heeft elke verdediger het lastig en zelfs tegen Willem 2 kan er een foutje gemaakt worden.
Ik maak mij vooralsnog geen zorgen. Altijd als er een bepalende speler vertrekt bij Ajax, staat er wel weer een ander op. Van der Vaart -> Sneijder -> Huntelaar -> Suarez -> Vertonghen -> Alderweireld? Eriksen? Anita?
Avatar van AFCA37
Door AFCA37, zondag 8 juli 2012 13:39
Reactie op russelboyajax, zondag 8 juli 2012 12:49
ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat we met dit elftal komend seizoen kansloos zijn. slechts 1 basisspeler is vertrokken en we hebben nog tijd om een goede vervanger te halen. we zijn 2 keer op een rij kampioen geworden! dat waren we niet geweest als we zo,n matige selectie hadden zoals jij beweerd. Ajax moet zich zeker nog gaan versterken. echter is onze selectie op dit moment echt niet minder dan die van Twente of PSV. in de breedte zijn wij zelfs sterker denk ik.!
?????... " Ajax moet zich ZEKER nog gaan versterken"
"Alleen is onze selectie niet minder dan die van Twente of Pisvee"
Waarom wil je dan ZEKER versterkingen??
Stapleton heeft gelijk, het is geweldig jeugspelers maar ik zei gisteren ook al die moeten wel een voorbeeld hebben in het veld.... Zou niet weten wie, denk stiekem dat de rechtsbuiten van de C1 over Sulejmani en ebecillio denkt.. Mmmmmm dat kan ik al beter...
Zeg niet dat Ajax 5 aankopen hoeft te doen maar als je de selectie bekijkt kan je net anders vastellen dat het magertjes is en je roept wel alleen Jan is weg maar Jan telt voor 3 in het veld en Toby is leuke speler maar meerdere malen door de mand heen gevallen als Jan er niet bij was..
Avatar van Bky
Door Bky, zondag 8 juli 2012 12:56
Reactie op Stapleton, zondag 8 juli 2012 12:37
Tegen Real heeft Stekelenburg en niemand anders ons (de eerste keer in Bernabeu) op de been gehouden. Had toen dubbele cijfers kunnen worden. De directe tegenstander van Alderweireld maakte toen de goals voor Real... Deze jongen is ook niet een hele slechte, maar wel houterig en heeft beslist niet de voetballende kwaliteiten van Vertonghen. Enkele spelers die ik noem zijn inderdaad net 20. Maar daarvan kun je inderdaad niet verwachten dat ze er meteen staan. Tenzij het absolute toptalenten zijn natuurlijk. Maar Ajax wil 'stappen maken'. Dat kan toch niet met een veredeld jeugdelftal? Met dit elftal zijn we komend seizoen kansloos. Neem dat nou maar van mij aan. Schone gaat ons wellicht verrassen? Dat moet ik nog zien. Op de plek van Janssen dan? Ik vind het mooi dat je het zo rooskleurig ziet, maar echt realistisch is het niet....
Alderweireld is gewoon een topper. Sorry, het lukte hem een keer niet om de beste spelers van de wereld van zo'n beetje de beste club op de wereld af te stoppen. Hij is nu echt waar-de-loos dat zulk tuig bij Ajax speelt. Kan niet hoor.

Beter halen we gewoon direct benenbreker Pepe samen met bijvoorbeeld Hummels. Die kunnen ze misschien wel afstoppen voor die ene keer dat we in Bernabeu spelen.
Avatar van russelboyajax
Door russelboyajax, zondag 8 juli 2012 12:49
Reactie op Stapleton, zondag 8 juli 2012 12:37
Tegen Real heeft Stekelenburg en niemand anders ons (de eerste keer in Bernabeu) op de been gehouden. Had toen dubbele cijfers kunnen worden. De directe tegenstander van Alderweireld maakte toen de goals voor Real... Deze jongen is ook niet een hele slechte, maar wel houterig en heeft beslist niet de voetballende kwaliteiten van Vertonghen. Enkele spelers die ik noem zijn inderdaad net 20. Maar daarvan kun je inderdaad niet verwachten dat ze er meteen staan. Tenzij het absolute toptalenten zijn natuurlijk. Maar Ajax wil 'stappen maken'. Dat kan toch niet met een veredeld jeugdelftal? Met dit elftal zijn we komend seizoen kansloos. Neem dat nou maar van mij aan. Schone gaat ons wellicht verrassen? Dat moet ik nog zien. Op de plek van Janssen dan? Ik vind het mooi dat je het zo rooskleurig ziet, maar echt realistisch is het niet....
ik vind het kort door de bocht om te zeggen dat we met dit elftal komend seizoen kansloos zijn. slechts 1 basisspeler is vertrokken en we hebben nog tijd om een goede vervanger te halen. we zijn 2 keer op een rij kampioen geworden! dat waren we niet geweest als we zo,n matige selectie hadden zoals jij beweerd.

Ajax moet zich zeker nog gaan versterken. echter is onze selectie op dit moment echt niet minder dan die van Twente of PSV. in de breedte zijn wij zelfs sterker denk ik.!
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, zondag 8 juli 2012 12:37
Reactie op B_02097, zondag 8 juli 2012 11:37
Mooie preek, maar bij aldeweireld sla je de plank volledig mis. In die 2 jaar dat hij 4x tegenover Real Madrid stond, notabene 1x zonder vertonghen hebben hij en stekelenburg ajax afgehouden van een slachting. Hoeveel ballen haalt hij van de lijn per seizoen? 6 gemiddeld. Stapt altijd goed in, verliest nooit een kopduel en is fysiek zo sterk dat hij spitsen het lastig maakt om door te komen. Schakelde hij samen met vertonghen niet Lopes en Gomis uit? Toch 2 onwijs goede spitsen van topniveau. Schakelde hij Luuk de jong niet uit, Berbatov, en Hernandez? Hij schuift altijd goed mee en durft naar voren te knallen. Hier kijk je gewoon mis op Toby die ook zonder Jan een goede verdediger is met potentie. En al die spelers die je opnoemt zijn net 20, daar kan je niet van verwachten dat ze 1 2 3 meegaan met de beste basisspelers van Ajax 1 die hebben tijd nodig, de een wat langer dan de ander. Misschien verrast Schone wel iedereen en laat serero dit seizoen veel zien. Je hebt alleen een vervanger voor vertonghen nodig en de rechtsvoor positie, de rest vul je op met bank en jeugd, want wij zijn ajax en de jeugd staat voorop, wij zijn geen psv die alles 3 dubbel bezet willen hebben met 2e rangs spelers
Tegen Real heeft Stekelenburg en niemand anders ons (de eerste keer in Bernabeu) op de been gehouden. Had toen dubbele cijfers kunnen worden. De directe tegenstander van Alderweireld maakte toen de goals voor Real...
Deze jongen is ook niet een hele slechte, maar wel houterig en heeft beslist niet de voetballende kwaliteiten van Vertonghen. Enkele spelers die ik noem zijn inderdaad net 20. Maar daarvan kun je inderdaad niet verwachten dat ze er meteen staan. Tenzij het absolute toptalenten zijn natuurlijk. Maar Ajax wil 'stappen maken'. Dat kan toch niet met een veredeld jeugdelftal? Met dit elftal zijn we komend seizoen kansloos. Neem dat nou maar van mij aan. Schone gaat ons wellicht verrassen? Dat moet ik nog zien. Op de plek van Janssen dan? Ik vind het mooi dat je het zo rooskleurig ziet, maar echt realistisch is het niet....
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, zondag 8 juli 2012 12:31
Reactie op rechtsback, zondag 8 juli 2012 10:14
Als ik het zo lees... Is het een groots wonder dat we de afgelopen 2 jaar kampioen zijn geworden, ofniet? Jan is tot nu toe de enige basisklant die is vertrokken/gaat vertrekken. Ik weet dat we een kut zomer hebben qua weer, maar ajax mag je wel eens door een zonniger brilletje bekijken hoor!
We hebben idd het nodige geluk gehad afgelopen 2 seizoenen. Maar Ajax wil toch 'stappen maken'? En volgens Cruyff zelfs terug naar de Europese top. Afgezien dat dat sowieso wel een beetje een utopie is, je moet dan wel investeren. Plus daarbij, de concurentie in Nederland is toch echt sterker geworden....
Avatar van RoodWit
Door RoodWit, zondag 8 juli 2012 12:01
Reactie op B_02097, zondag 8 juli 2012 11:37
Mooie preek, maar bij aldeweireld sla je de plank volledig mis. In die 2 jaar dat hij 4x tegenover Real Madrid stond, notabene 1x zonder vertonghen hebben hij en stekelenburg ajax afgehouden van een slachting. Hoeveel ballen haalt hij van de lijn per seizoen? 6 gemiddeld. Stapt altijd goed in, verliest nooit een kopduel en is fysiek zo sterk dat hij spitsen het lastig maakt om door te komen. Schakelde hij samen met vertonghen niet Lopes en Gomis uit? Toch 2 onwijs goede spitsen van topniveau. Schakelde hij Luuk de jong niet uit, Berbatov, en Hernandez? Hij schuift altijd goed mee en durft naar voren te knallen. Hier kijk je gewoon mis op Toby die ook zonder Jan een goede verdediger is met potentie. En al die spelers die je opnoemt zijn net 20, daar kan je niet van verwachten dat ze 1 2 3 meegaan met de beste basisspelers van Ajax 1 die hebben tijd nodig, de een wat langer dan de ander. Misschien verrast Schone wel iedereen en laat serero dit seizoen veel zien. Je hebt alleen een vervanger voor vertonghen nodig en de rechtsvoor positie, de rest vul je op met bank en jeugd, want wij zijn ajax en de jeugd staat voorop, wij zijn geen psv die alles 3 dubbel bezet willen hebben met 2e rangs spelers
Mooi verwoord.
Avatar van B_02097
Door B_02097, zondag 8 juli 2012 11:37
Reactie op Stapleton, zaterdag 7 juli 2012 23:59
Hartgrondig mee eens. Jeugd die leuk speelt tegen amateurs en de onderste uit de Jupiler League. De ervaren spelers waar het team zich aan moet optrekken zijn de Jong, Alderweireld en Janssen... Need I say more? De eerste mist de dynamiek voor een middenvelder, aardige speler beslist geen topper. Alderweireld is nogal houterig en niet een hele goed meevoetballende verdediger en wat kan ie zonder Vertonghen? Janssen heeft een pracht pass, maar tegenover een enigszins snelle/handige speler legt ie het af. Wie herinnert zich de duels met Martens (met een prachtige poort) afgelopen seizoen. Eriksen is nog lang geen grote meneer bij Ajax. Veel te wisselvallig. Het enige echte talent mijns inziens dat er al staat is van Rhijn. Ozbiliz wisselt af en toe een goede actie met veel slechte af, over Ebicillio hoeven we het hopelijk niet te hebben, Boerrigter is een fantastische linksbuiten als ie fit is, Sigthorson een prima spits, mits fit. Serero is technisch geweldig, maar zo licht. Schone een prima middenmoter, niks meer niks minder. Blind is geen waardige vervanger van Verthonghen. Sulejmani is een 'one trick pony'. Dijks is een groot talent en die kan er komend seizoen zomaar staan. Geldt ook voor Fischer, hoewel we die de tijd moeten geven. Klaassen, Denswill, de Sa, etc zijn nog lang niet zo ver dat ze een vaste waarde zijn. Als ze dat ooit worden. Dat moet allemaal nog blijken. Maar jeugd erbij is prima. Echter in de basis moet gewoon meer kwaliteit komen, die er meteen staan. En posities moet dubbel bezet zijn. Er moeten dus zeker nog 4 spelers bij. Een vervanger van Vertonghen, een linkspoot voor op het midden (Janssen is de enige linkspoot op dit moment), een rechtsbuiten, een linksbuiten (Boerrigter is als gezegd helaas te veel geblesseerd) en mogelijk een extra centrumspits achter Sigthorson (de Jong is daar een noodverband en Klaassen is nog te licht). Kortom, werk aan de winkel.
Mooie preek, maar bij aldeweireld sla je de plank volledig mis.

In die 2 jaar dat hij 4x tegenover Real Madrid stond, notabene 1x zonder vertonghen hebben hij en stekelenburg ajax afgehouden van een slachting.
Hoeveel ballen haalt hij van de lijn per seizoen? 6 gemiddeld. Stapt altijd goed in, verliest nooit een kopduel en is fysiek zo sterk dat hij spitsen het lastig maakt om door te komen.
Schakelde hij samen met vertonghen niet Lopes en Gomis uit? Toch 2 onwijs goede spitsen van topniveau. Schakelde hij Luuk de jong niet uit, Berbatov, en Hernandez? Hij schuift altijd goed mee en durft naar voren te knallen. Hier kijk je gewoon mis op Toby die ook zonder Jan een goede verdediger is met potentie.

En al die spelers die je opnoemt zijn net 20, daar kan je niet van verwachten dat ze 1 2 3 meegaan met de beste basisspelers van Ajax 1 die hebben tijd nodig, de een wat langer dan de ander. Misschien verrast Schone wel iedereen en laat serero dit seizoen veel zien.

Je hebt alleen een vervanger voor vertonghen nodig en de rechtsvoor positie, de rest vul je op met bank en jeugd, want wij zijn ajax en de jeugd staat voorop, wij zijn geen psv die alles 3 dubbel bezet willen hebben met 2e rangs spelers