Ajax Showtime Homepage

Cruijff: 'Voor poen kan men elders heen'

Johan Cruijff heeft woensdag via de VI laten weten uitermate content te zijn met de strenge wijze waarop Ajax momenteel handelt op de transfermarkt. Spelers krijgen niet zomaar hoge salarissen aangeboden en er wordt niet meer met forse transfersommen gesmeten. 'Het gaat nu echt de goede kant op', aldus Cruijff.

Menig speler merkte al wat van de nieuwe handelswijze van Ajax. Zo zag Ismaïl Aissati een voorstel in rook opgaan, kregen Simon Poulsen en Luciano Narsingh geen dikke contracten aangeboden, zal Miralem Sulejmani fors in moeten leveren als hij verlengt en zal Gregory van der Wiel ofwel moeten vertrekken, ofwel bij moeten tekenen. 'Ik heb gehoord dat Frank de Boer het huidige beleid van Ajax perfect uit heeft gedragen. Die duidelijkheid is belangrijk', reageert Cruijff.

'Ik vind het zo ontzettend goed dat er nu eindelijk duidelijke financiële grenzen getrokken worden. Het eergevoel en de beleidswijze van de technische mensen (Frank de Boer, Dennis Bergkamp en Wim Jonk red.) is nu de leidraad van Ajax. Daar moeten eventuele aankopen van doordrongen zijn. Als ze elders alleen maar voor de poen willen voetballen, moeten ze dat vooral doen', aldus Cruijff. (Foto: VI-Images)

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)Samenvatting Ajax A1-Chelsea Ghana A1R. de Boer met Men United op de CopaHet seizoen in 30 minutenDe hoofdprijs voor Viktor (Ajax TV)Fanatieke laatste training (Ajax TV)
Avatar van Timzlz
Door Timzlz, zaterdag 7 juli 2012 15:51
Blij dat Johan heeft volgehouden met zijn visie!
Avatar van cruijffthebest
Door cruijffthebest, vrijdag 6 juli 2012 20:15
De enige juiste manier is dus de Cruijff-manier!!!!!!!!
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, vrijdag 6 juli 2012 17:16
Reactie op heinp, vrijdag 6 juli 2012 13:35
Wat je schrijft dat Hamdaoui inmiddels afgeschreven is klopt zeker ook niet ,wanneer de geruchten kloppen dat Ajax 850.00 ontvangt gaat dat af van de aankoop van 5 ,miljoen over een looptijd van 5 jaar dus nog 2,5 miljoen af te schrijven boekhoudkundig gezien en dan 850.000 transfer inkomsten boeken verlies van 4.150.000 af te schrijven over een looptijd van 2,5 jaat indien hij daadwerkelijk verkocht blijft. daarbij komt ook nog dat al deze heren die volgens jou allemaal effe verkocht gaan worden nog steeds op de loonlijst. Aisatti en Buylikhin deze maand pas einde contract ,dus het blijft nog wel passen meten totdat geruchten feiten zijn en spelers daadwerkelijk blijven of vertrekken kan Ajax in de wachtkamer en niet de aankoop markt bestormen budgettair gezien .
Ajax heeft de aankoop van 5 miljoen grotendeels al afgeschreven, omdat men er vanuit ging dat hij niet meer dan een miljoen zou opleveren als men geluk zou hebben. Ja, die jongen heeft een goed beeld van zichzelf weten neer te zetten....Dat klopt dus wel ongeveer. Vertonghen is kwestie van tijd, Sulejmani en van der Wiel is afwachten, maar de laatste zal ook heus binnenkort vertrekken. Maar je gaat geheel voorbij aan mijn hele verhaal. Over de huidige en onverstandige 3 jarige contracten van de grote talenten, dat Ajax verstandig moet investeren wil men stappen maken en beter worden (en dus richting Europese top volgens Cruyff), dat er wel degelijk een 'oorlogskas' is, het weerleggen van jouw verwijt aan van de Boog en van Basten, de door jouw genoemde 8 miljoen van de loonlijst. Jij haalt El Ham aan, maar gaat voor de rest voorbij aan al genoemde feiten.
Avatar van heinp
Door heinp, vrijdag 6 juli 2012 13:35
Reactie op Stapleton, vrijdag 6 juli 2012 09:59
Klopt niet wat je zegt. De contracten van o.a. van Rhijn, Klaassen, Denswill, etc zijn gesloten op instigatie van het technisch hart en hebben looptijd van 3 jaar. Dat is dus niet verstandig voor de rust en continuïteit. Wellicht heb jij het nu over de contracten van Anita, etc. Die hadden een langere looptijd, alleen worden die nu dus niet tijdig verlengd. Ook dat zorgt voor onrust en kan financieel ook desastreus zijn. Van de Boog en van Basten hebben dus niets met huidige situatie te maken. Over het beschikbare budget heb je het ook bij het verkeerde eind. Ajax heeft wel degelijk een behoorlijke 'oorlogskas' en kan en mag investeren. El Ham verdient idd een vermogen, maar dat staat er los van (deze vreselijke gast is zelfs al afgeschreven). Sulejmani zouden ze moeten verkopen. Brengt qua transfer weinig op, maar scheelt wel weer boel qua salaris. Verkoop Vertonghen kwestie van dagen. Van der Wiel zie ik ook gaan. Inkomsten rond de 15 miljoen. Kortom, Ajax kan prima investeren (nee, geen Sulejmani achtige bedragen, maar dat moet men nooit meer doen en ook geen half fite spelers) en Ajax moet dus vooral niet wachten, want dan worden spelers dus zoals ik al uitgebreid uitgelegd hebt, weer stuk duurder. Dat is is gewoon 'penny wise, pound foolish'. Waar jij het bedrag van 8 miljoen vandaan haalt is ook een raadsel. Klopt van geen kant. Nogmaals, ik ben geen voorstander van geldsmijterij, maar je moet je moet je niet door geld laten gijzelen en geen beleid kunnen voeren dat gericht is op de toekomst. Wil Ajax stappen maken (richting Europese top volgens Cruyff...) dan moet je ook verantwoord willen investeren.
Wat je schrijft dat Hamdaoui inmiddels afgeschreven is klopt zeker ook niet ,wanneer de geruchten kloppen dat Ajax 850.00 ontvangt gaat dat af van de aankoop van 5 ,miljoen over een looptijd van 5 jaar dus nog 2,5 miljoen af te schrijven boekhoudkundig gezien en dan 850.000 transfer inkomsten boeken verlies van 4.150.000 af te schrijven over een looptijd van 2,5 jaat indien hij daadwerkelijk verkocht blijft.
daarbij komt ook nog dat al deze heren die volgens jou allemaal effe verkocht gaan worden nog steeds op de loonlijst.
Aisatti en Buylikhin deze maand pas einde contract ,dus het blijft nog wel passen meten totdat geruchten feiten zijn en spelers daadwerkelijk blijven of vertrekken kan Ajax in de wachtkamer en niet de aankoop markt bestormen budgettair gezien .
Avatar van heinp
Door heinp, vrijdag 6 juli 2012 13:01
Reactie op Stapleton, vrijdag 6 juli 2012 09:59
Klopt niet wat je zegt. De contracten van o.a. van Rhijn, Klaassen, Denswill, etc zijn gesloten op instigatie van het technisch hart en hebben looptijd van 3 jaar. Dat is dus niet verstandig voor de rust en continuïteit. Wellicht heb jij het nu over de contracten van Anita, etc. Die hadden een langere looptijd, alleen worden die nu dus niet tijdig verlengd. Ook dat zorgt voor onrust en kan financieel ook desastreus zijn. Van de Boog en van Basten hebben dus niets met huidige situatie te maken. Over het beschikbare budget heb je het ook bij het verkeerde eind. Ajax heeft wel degelijk een behoorlijke 'oorlogskas' en kan en mag investeren. El Ham verdient idd een vermogen, maar dat staat er los van (deze vreselijke gast is zelfs al afgeschreven). Sulejmani zouden ze moeten verkopen. Brengt qua transfer weinig op, maar scheelt wel weer boel qua salaris. Verkoop Vertonghen kwestie van dagen. Van der Wiel zie ik ook gaan. Inkomsten rond de 15 miljoen. Kortom, Ajax kan prima investeren (nee, geen Sulejmani achtige bedragen, maar dat moet men nooit meer doen en ook geen half fite spelers) en Ajax moet dus vooral niet wachten, want dan worden spelers dus zoals ik al uitgebreid uitgelegd hebt, weer stuk duurder. Dat is is gewoon 'penny wise, pound foolish'. Waar jij het bedrag van 8 miljoen vandaan haalt is ook een raadsel. Klopt van geen kant. Nogmaals, ik ben geen voorstander van geldsmijterij, maar je moet je moet je niet door geld laten gijzelen en geen beleid kunnen voeren dat gericht is op de toekomst. Wil Ajax stappen maken (richting Europese top volgens Cruyff...) dan moet je ook verantwoord willen investeren.
Acht miljoen ,salaris Hamdaoui 1,8 miljoen plus 30 procent loonbelasting ,contract van Mijheer van Boog en Jol .
Vertongehen salaris plus minus 1 miljoen ? plus loonbelasting ?
Van der Wiel 1 miljoen ? Loonbelasting 30 procent .
suljemani van den boog en van basten 1.8 miljoen plus 30 procent loonbelasting ?
eerst verkopen of verlengen dus eerst duidelijkheid yes ?
Praten we maar niet meer over verleden van van den boog en van basten ,assatti ,wielaert etc dat is inmiddels opgelost door het nieuwe TH waar jij zo minachtend over doet .
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, vrijdag 6 juli 2012 09:59
Reactie op heinp, vrijdag 6 juli 2012 08:10
De contracten waaraan je refereert zijn van het tijdperk van den Boog en van basten.Het technische hart heeft nog steeds geen volmachten om over transfers te beslissen en over snelheid . Daarbij moet je nu niet te snel handelen ,Hamdaoui afhandelen is 1 ,Vertonghen is nummer 2 en van der wiel 3. Suljemani zal door een zure appel moeten ,halveren van salaris is een vereiste maar niemand wil graag terug in salaris. Zolang deze operaties niet afgehandeld zijn kan Ajax haar begroting wat betreft spelers salarissen niet bepalen ,simpel gezegd stel dat deze 3 gasten gewoon prefereren te blijven ,dan is er onvoldoende budget . In het verleden kwam Ajax voortdurend in conflict met zich zelf ,door eerst allerlei aankopen te doen en daarna werden ze nood gedwongen spelers van de hand te doen of erger nog miljoenen verlies te slikken. Neem Atouba en vele andere met giga salarissen die nauwelijks ooit voor Ajax 1 uitkwamen , erger nog jong ajax over bevolkte waardoor talent volle jeugd moest gaan plaatsmaken voor niet geschikte groot verdieners van de a -selectie . Nu heeft Ajax een bijkomend voordeel bij toeval namelijk dat hun concurrenten het zelfde wanbeleid hebben gevoerd , gelukkig geen prijzen hebben gepakt en totaal op zwart zaad zitten .Het buitenland zit ook niet meer in de positie om onbeperkt nog met geld te kunnen smijten ,waardoor Ajax het relatief rustig aan kan kijken en geen speelbal meer hoeft te zijn van zogenaamde makelaars die iedereen tegen elkaar konden uitspelen , zie Raiola en Lens .Ze gooien telkenmale PSV in de ether als koper en zijn bij voorduring bezig ajax te bestempelen als gedrocht maar uiteindelijk komen ze allemaal met hun water bij de dokter ,want Heereveen heeft misschien wel liever dat Narsinhg naar Eindhoven vertrekt maar wanneer die geen centjes hebben zijn ze wel degelijk blij met het geen Ajax nu te bieden heeft en zo niet even goede vrienden. Nogmaals eerst Hamdoui van de loonlijst ,duidelijkheid omtrent Vertongen ,van Wiel ,en grootverdiener Suljemani en dan pas kijken of er nog wat te besteden is en anders gewoon verder met de jeugd zoals Cruijf het ook zou doen. Aleen deze namen van de loonlijst ,dan gaat het al snel over 8 miljoen incusief loonbelasting per jaar , nou tel uit je financiele slagkracht ?
Klopt niet wat je zegt. De contracten van o.a. van Rhijn, Klaassen, Denswill, etc zijn gesloten op instigatie van het technisch hart en hebben looptijd van 3 jaar. Dat is dus niet verstandig voor de rust en continuïteit.
Wellicht heb jij het nu over de contracten van Anita, etc. Die hadden een langere looptijd, alleen worden die nu dus niet tijdig verlengd. Ook dat zorgt voor onrust en kan financieel ook desastreus zijn. Van de Boog en van Basten hebben dus niets met huidige situatie te maken.
Over het beschikbare budget heb je het ook bij het verkeerde eind. Ajax heeft wel degelijk een behoorlijke 'oorlogskas' en kan en mag investeren. El Ham verdient idd een vermogen, maar dat staat er los van (deze vreselijke gast is zelfs al afgeschreven). Sulejmani zouden ze moeten verkopen. Brengt qua transfer weinig op, maar scheelt wel weer boel qua salaris.
Verkoop Vertonghen kwestie van dagen. Van der Wiel zie ik ook gaan. Inkomsten rond de 15 miljoen. Kortom, Ajax kan prima investeren (nee, geen Sulejmani achtige bedragen, maar dat moet men nooit meer doen en ook geen half fite spelers) en Ajax moet dus vooral niet wachten, want dan worden spelers dus zoals ik al uitgebreid uitgelegd hebt, weer stuk duurder. Dat is is gewoon 'penny wise, pound foolish'.
Waar jij het bedrag van 8 miljoen vandaan haalt is ook een raadsel. Klopt van geen kant.
Nogmaals, ik ben geen voorstander van geldsmijterij, maar je moet je moet je niet door geld laten gijzelen en geen beleid kunnen voeren dat gericht is op de toekomst. Wil Ajax stappen maken (richting Europese top volgens Cruyff...) dan moet je ook verantwoord willen investeren.
Avatar van vdvaart8
Door vdvaart8, vrijdag 6 juli 2012 09:01
*Ajax stelt Marc Overmars aan als directeur voetbalzaken
Avatar van heinp
Door heinp, vrijdag 6 juli 2012 08:10
Reactie op Stapleton, donderdag 5 juli 2012 11:22
Ben ook erg voor een relatief laag salaris en hoge bonussen voor behaalde prestaties. Echter vind ik sommige zaken ook wel erg getuigen van 'penny wise, pound foolish'. Zo moet Ajax niet zo treuzelen met aankopen. Temeer die aankopen steeds moeilijker te realiseren en duurder worden. Pound foolish dus. Zo weet iedereen, en het lijkt me ook de mensen binnen Ajax, dat Vertonghen heus wel zijn transfer naar de Spurs maakt. Het is Vertonghen gegund. Maar waarom wachten het halen van een vervanger tot de inkt droog is? Waarom niet nu al bijvoorbeeld Viergever. Stel in het niet erg aannemelijke scenario en Vertonghen blijft toch dat kan deze of Viergever ook linksback spelen. Met de (bijna chronische) blessure van Boilesen geen slechte optie. Ajax heeft het geld gewoon liggen en hoeft er heus geen parkeerplaats of wat ook voor te verkopen aan de gemeente. Ook het halen van een rechtsbuiten duurt het veel te lang. Narsingh is heus het door Hveen gevraagde bedrag (rond de 5 mln) waard. Het is echt geen 16.5 zoals men destijds voor Sulejmani betaalde. Het is een zeer marktconform bedrag en Narsingh kan je in de toekomst met winst verkopen. Bovendien moet je op deze positie wel investeren, omdat Sulejmani zal vertrekken of op de bank beland (nieuw beleid Ajax met 1 jaar resterend contract). Een rechtsbuiten is echt nodig. En waarom is men niet allang overgeschakeld naar het alternatief (als die er überhaupt is) voor Narsingh? Ik vrees namelijk dat PSV met hem aan de haal gaat. Waarmee komt het technisch hart dan? Nog mooier zou het zijn als men een vleugelspeler aantrekt die tweebenig is en natuurlijk een directe versterking. Want ook Boerrigter is een zorgenkindje. Al een jaar aan het sukkelen met de rug. Ik hoop natuurlijk dat ie weer topfit wordt, maar ook bij Ajax mag men daarover gezonde twijfel hebben. Je mag dan wel op de centjes letten en zeker geen onverantwoorde uitgaven doen, maar je moet je er als organisatie ook niet door laten gijzelen en je slagvaardigheid er door laten beïnvloeden. Penny wise pound foolish dus.... Een ander punt is het afsluiten van 3 jarige contracten met je betere spelers. Hier ziet wellicht ook een financieel aspect aan vast. Ook onbegrijpelijk. Zo heeft van Rhijn net bijgetekend tot 2015. Speelt deze jongen een goed seizoen (wat natuurlijk heel goed denkbaar is) dan moet je al aan het einde van het komende seizoen weer met hem om de tafel. Dat zorgt voor onrust en met vervelende zaakwaarnemers die dan zullen adviseren niet bij te tekenen, is het veel beter voor een langer contract te gaan. Uiteraard moet dit goed opgebouwd zijn en gebaseerd op prestaties. Spelers met een contract van 2 jaar zijn voor Ajax natuurlijk veel meer waard en je hebt geen gedoe zoals nu met o.a. Vertonghen, van der Wiel en Sulejmani. Zo lopen de contracten van Alderweireld, Eriksen en Anita alweer in 2014 af. Wanneer neemt het technisch hart hier actie op? Kortom, Ajax mag dan wel op de 'penny' zitten, het is op termijn niet altijd verstandig. En nogmaals, ik predik helemaal geen schulden en onverantwoorde investeringen en beleid, maar we zijn wel een voetbalclub die vooruit wil. En daarbij vraagt Ajax zijn supporters elk jaar wel meer geld voor een seizoenkaart. Nou, de meesten van ons betalen het uiteindelijk toch. Maar daar moet wel wat tegenover staan.....
De contracten waaraan je refereert zijn van het tijdperk van den Boog en van basten.Het technische hart heeft nog steeds geen volmachten om over transfers te beslissen en over snelheid .
Daarbij moet je nu niet te snel handelen ,Hamdaoui afhandelen is 1 ,Vertonghen is nummer 2 en van der wiel 3.
Suljemani zal door een zure appel moeten ,halveren van salaris is een vereiste maar niemand wil graag terug in salaris.
Zolang deze operaties niet afgehandeld zijn kan Ajax haar begroting wat betreft spelers salarissen niet bepalen ,simpel gezegd stel dat deze 3 gasten gewoon prefereren te blijven ,dan is er onvoldoende budget .
In het verleden kwam Ajax voortdurend in conflict met zich zelf ,door eerst allerlei aankopen te doen en daarna werden ze nood gedwongen spelers van de hand te doen of erger nog miljoenen verlies te slikken.
Neem Atouba en vele andere met giga salarissen die nauwelijks ooit voor Ajax 1 uitkwamen , erger nog jong ajax over bevolkte waardoor talent volle jeugd moest gaan plaatsmaken voor niet geschikte groot verdieners van de a -selectie .
Nu heeft Ajax een bijkomend voordeel bij toeval namelijk dat hun concurrenten het zelfde wanbeleid hebben gevoerd , gelukkig geen prijzen hebben gepakt en totaal op zwart zaad zitten .Het buitenland zit ook niet meer in de positie om onbeperkt nog met geld te kunnen smijten ,waardoor Ajax het relatief rustig aan kan kijken en geen speelbal meer hoeft te zijn van zogenaamde makelaars die iedereen tegen elkaar konden uitspelen , zie Raiola en Lens .Ze gooien telkenmale PSV in de ether als koper en zijn bij voorduring bezig ajax te bestempelen als gedrocht maar uiteindelijk komen ze allemaal met hun water bij de dokter ,want Heereveen heeft misschien wel liever dat Narsinhg naar Eindhoven vertrekt maar wanneer die geen centjes hebben zijn ze wel degelijk blij met het geen Ajax nu te bieden heeft en zo niet even goede vrienden.
Nogmaals eerst Hamdoui van de loonlijst ,duidelijkheid omtrent Vertongen ,van Wiel ,en grootverdiener Suljemani en dan pas kijken of er nog wat te besteden is en anders gewoon verder met de jeugd zoals Cruijf het ook zou doen.
Aleen deze namen van de loonlijst ,dan gaat het al snel over 8 miljoen incusief loonbelasting per jaar , nou tel uit je financiele slagkracht ?
Avatar van Psychevore
Door Psychevore, vrijdag 6 juli 2012 00:32
Reactie op Ruff Rhythim, donderdag 5 juli 2012 09:18
Waarom? Dat houdt die spelers juist scherp. Want na twee jaar volgt een belangrijk moment: dan weten ze dat ze moeten bijtekenen of wegwezen. En uiteraard bepaalt Ajax zelf of ze wel mogen bijtekenen en voor welk salaris. Ajax heeft al te lang en te vaak langlopende contracten moeten afkopen of spelers met verlies moeten doorverkopen, spelers die teerden op hun langlopende contract, niet of nauwelijks speelden maar wel dikke salarissen ontvingen. Weet je hoeveel miljoenen Ajax daardoor heeft weggegooid?
Nieuwe spelers geen 3 jarig contract? Prima beleid.

Maar een speler als Eriksen geen 4 jarig contract geven is gekkenwerk. Anita verdiend ook een 4 jarig contract (al denk ik niet dat hij dat zal willen)

Dat lijken mij geen weggegooide miljoenen.
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, donderdag 5 juli 2012 11:22
Ben ook erg voor een relatief laag salaris en hoge bonussen voor behaalde prestaties. Echter vind ik sommige zaken ook wel erg getuigen van 'penny wise, pound foolish'. Zo moet Ajax niet zo treuzelen met aankopen. Temeer die aankopen steeds moeilijker te realiseren en duurder worden. Pound foolish dus. Zo weet iedereen, en het lijkt me ook de mensen binnen Ajax, dat Vertonghen heus wel zijn transfer naar de Spurs maakt. Het is Vertonghen gegund. Maar waarom wachten het halen van een vervanger tot de inkt droog is? Waarom niet nu al bijvoorbeeld Viergever. Stel in het niet erg aannemelijke scenario en Vertonghen blijft toch dat kan deze of Viergever ook linksback spelen. Met de (bijna chronische) blessure van Boilesen geen slechte optie. Ajax heeft het geld gewoon liggen en hoeft er heus geen parkeerplaats of wat ook voor te verkopen aan de gemeente. Ook het halen van een rechtsbuiten duurt het veel te lang. Narsingh is heus het door Hveen gevraagde bedrag (rond de 5 mln) waard. Het is echt geen 16.5 zoals men destijds voor Sulejmani betaalde. Het is een zeer marktconform bedrag en Narsingh kan je in de toekomst met winst verkopen. Bovendien moet je op deze positie wel investeren, omdat Sulejmani zal vertrekken of op de bank beland (nieuw beleid Ajax met 1 jaar resterend contract). Een rechtsbuiten is echt nodig. En waarom is men niet allang overgeschakeld naar het alternatief (als die er überhaupt is) voor Narsingh? Ik vrees namelijk dat PSV met hem aan de haal gaat. Waarmee komt het technisch hart dan? Nog mooier zou het zijn als men een vleugelspeler aantrekt die tweebenig is en natuurlijk een directe versterking. Want ook Boerrigter is een zorgenkindje. Al een jaar aan het sukkelen met de rug. Ik hoop natuurlijk dat ie weer topfit wordt, maar ook bij Ajax mag men daarover gezonde twijfel hebben.
Je mag dan wel op de centjes letten en zeker geen onverantwoorde uitgaven doen, maar je moet je er als organisatie ook niet door laten gijzelen en je slagvaardigheid er door laten beïnvloeden. Penny wise pound foolish dus....
Een ander punt is het afsluiten van 3 jarige contracten met je betere spelers. Hier ziet wellicht ook een financieel aspect aan vast. Ook onbegrijpelijk. Zo heeft van Rhijn net bijgetekend tot 2015. Speelt deze jongen een goed seizoen (wat natuurlijk heel goed denkbaar is) dan moet je al aan het einde van het komende seizoen weer met hem om de tafel. Dat zorgt voor onrust en met vervelende zaakwaarnemers die dan zullen adviseren niet bij te tekenen, is het veel beter voor een langer contract te gaan. Uiteraard moet dit goed opgebouwd zijn en gebaseerd op prestaties. Spelers met een contract van 2 jaar zijn voor Ajax natuurlijk veel meer waard en je hebt geen gedoe zoals nu met o.a. Vertonghen, van der Wiel en Sulejmani.
Zo lopen de contracten van Alderweireld, Eriksen en Anita alweer in 2014 af. Wanneer neemt het technisch hart hier actie op?
Kortom, Ajax mag dan wel op de 'penny' zitten, het is op termijn niet altijd verstandig. En nogmaals, ik predik helemaal geen schulden en onverantwoorde investeringen en beleid, maar we zijn wel een voetbalclub die vooruit wil.
En daarbij vraagt Ajax zijn supporters elk jaar wel meer geld voor een seizoenkaart. Nou, de meesten van ons betalen het uiteindelijk toch. Maar daar moet wel wat tegenover staan.....
Avatar van Ruff Rhythim
Door Ruff Rhythim, donderdag 5 juli 2012 09:18
Reactie op Psychevore, woensdag 4 juli 2012 21:17
Ik ben het volledig met Cruijf eens, wat niet heel vaak gebeurd. Maar het "maximaal een 3 jarig contract" beleid vind ik verschrikkelijk.
Waarom?
Dat houdt die spelers juist scherp. Want na twee jaar volgt een belangrijk moment: dan weten ze dat ze moeten bijtekenen of wegwezen.
En uiteraard bepaalt Ajax zelf of ze wel mogen bijtekenen en voor welk salaris.

Ajax heeft al te lang en te vaak langlopende contracten moeten afkopen of spelers met verlies moeten doorverkopen, spelers die teerden op hun langlopende contract, niet of nauwelijks speelden maar wel dikke salarissen ontvingen.
Weet je hoeveel miljoenen Ajax daardoor heeft weggegooid?
Avatar van Joodokus
Door Joodokus, donderdag 5 juli 2012 00:29
Reactie op marinus24, woensdag 4 juli 2012 20:20
3 miljoen gulden jaren geleden 1974 (36 jaar geleden)is net zoveel als 8 miljoen euro nu. In 1974 verdiende Jan modaal 24000 gulden per jaar. Ik ben trouwens wel een JC fan maar dat de naar een ander club gaan voor de poen slaat die de plank een beetje mis.
ff he ,als jij je club uiteindelijk verlaat maar je schenkt ze eerst drie maal de EC1,dan ben je een uitzondering geloof me! en barca mag wel met poen over de brug komen,maar ajax doet het niet.want dat hebben we niet.dus JC heb weer gelijk.mijn held
Avatar van MichelAngelo66
Door MichelAngelo66, donderdag 5 juli 2012 00:08
Reactie op marinus24, woensdag 4 juli 2012 19:01
Wie ging er jaren geleden geleden ook alweer naar Barcelona voor de poen?
Tjezus wat een oliedomme reactie.
Weet je hoe oud hij toen was? Weet je wat de werkelijke reden was? Weet je wat ie toen allemaal al had gepresteerd?

Zeg dan gewoon niks.
Avatar van OKP-AFCA
Door OKP-AFCA, woensdag 4 juli 2012 23:44
Reactie op afc_red, woensdag 4 juli 2012 22:20
Dus dan moe je niet Narshing hebben want die is rijp voor een Europese club. Opleiden en scouten is ze op 17-20 jarige lefftijd aantrekken voordat ze ontdekt zijn. Ja dan kun je dat doen, maar het is nu eenmaal zo dat spelers als Narshing de tas willen vullen en dus Europa in gaan.
Wat wil je zeggen met 'Spelers als Narsingh' hij is toch nog gewoon in Nederland en waarschijnlijk blijft hij daar ook, bij ons of bij psv.

Slecht voorbeeld van je.
Avatar van Professor
Door Professor, woensdag 4 juli 2012 22:50
Een nobel streven is het zeker maar je zal zo nu en dan toch wel wat geld moeten neertellen voor een groot talent en als je je beste spelers wil houden moet je hen ook wel wat extra's kunnen bieden.
En ook het systeem dat je spelers die nog een contract voor een jaar hebben de keuze stelt of bijtekenen zo niet dan een jaar op de bank. Is moelijk consequent uit te voeren. Neem Nou Verthongen stel hij gaat nu niet weg zet je hem dan een jaar op de bank. Voorbeeld 2 Fischer heeft nog een contract van 2 seizoenen. de Boer wil hem dit jaar eerst nog in de A1 of het 2e opstellen en hem dan volgend jaar (zijn laatste contractjaar) bij het eerste halen Stel dat hij zijn contract niet verlengd dan moet hij op de bank. Waarom leid je hem dan nog op. Is misschien een raar voorbeeld maar toch!!!
Avatar van afc_red
Door afc_red, woensdag 4 juli 2012 22:20
Reactie op theicemen, woensdag 4 juli 2012 18:54
Als JC het heeft over financiële grenzen,dat betekent niet dat ze op een houtje moeten bijten,het salaris wat een voetballer bijajax verdient is nog altijd zeer fors te noemen vergeleken met wat voor arbeid ze verrichten,Ajax is bijna voor iedereen een springplank,het verleden heeft bewezen dat met het betalen van grote transfersommen en salarissen echt geen zekerheid geeft op het behalen van succes,daarnaast wil Ajax weer spelers opleiden ipv kopen.
Dus dan moe je niet Narshing hebben want die is rijp voor een Europese club.
Opleiden en scouten is ze op 17-20 jarige lefftijd aantrekken voordat ze ontdekt zijn.
Ja dan kun je dat doen, maar het is nu eenmaal zo dat spelers als Narshing de tas willen vullen en dus Europa in gaan.
Avatar van Cello
Door Cello, woensdag 4 juli 2012 22:12
Reactie op Psychevore, woensdag 4 juli 2012 21:17
Ik ben het volledig met Cruijf eens, wat niet heel vaak gebeurd. Maar het "maximaal een 3 jarig contract" beleid vind ik verschrikkelijk.
En ook achter de 3-jarige contracten zit weer een idee.

Het betreft vaak spelers die net komen kijken, soms nog niet eens hun debuut in Ajax-1 hebben gemaakt en waarbij je vaak kan stellen dat het toch tegen valt.
Valt het mee dan kan je altijd nog tussentijds 'open breken' en verlengen, maar valt het tegen, dan kan je er geen buil aan vallen doorgaans.
Geef je iemand gelijk een contract voor 5 jaar en het valt na 1 jaar al tegen zal je in het slechtste geval nog 4 jaar iemand moeten betalen als hij niet verkast. En vaak is of was het, dat door de goede salarissen spelers niet eens meer de prikkel hadden om te verkassen, daar ze elders gewoonweg veel en veel minder zouden verdienen. Dus bleven ze. En elke speler, die niet goed genoeg meer is voor Ajax, maar wel blijft om zijn centjes te pakken, staat wel de komst voor een eventueel betere speler in de weg. Immers elke euro aan salaris kan men ook bij Ajax maar 1 keer uitgeven. Je zit nu eenmaal vast aan het budget dat daarvoor beschikbaar is...en ja dan kan iedereen wel in koor gaan roepen...nou dan gaan we over budget heen en dat verdienen we in de toekomst wel weer terug...sja...dat weet je dus nooit zeker en die risiko's zijn in het verleden wel eens genomen en waartoe dat heeft geleid weten we ook allemaal (als het goed is). Geen succes, wel rode cijfers en verliezen...

Dus ja...dat van die contracten....zal altijd en discussiepunt onder supporters blijven en voor iedere kant hoe je erna kijkt valt wat te zeggen.....
Avatar van brullie
Door brullie, woensdag 4 juli 2012 22:03
En zo is het maar net....dus Narsingh?...je wil zo graag bij PSV spelen toch?....mazzel dan!!
Avatar van heinp
Door heinp, woensdag 4 juli 2012 21:17
Reactie op babeldeman, woensdag 4 juli 2012 21:00
Cruijff verhuisde voor zes miljoen gulden, waarvan drie miljoen voor hem zelf, naar Barcelona, dat was dus echt een schijntje vergeleken met wat nu bijv. Messi verdient...
Dit was de grootste transfer ooit en Ajax werd op slag de rijkste ,dacht men ,maar Cruijf was weg en ajax zakte meteen naar een diep dal met grote financiële ellende als gevolg decennia daarna.
Ajax was de koning te rijk met de centjes van de Cruijf deal ,maar Barcelona pakte meteen de titel die ze in geen jaren nog hadden kunnen behalen en vernederde real met 0-5 in eigen huis door een glansrol voor Johan .
Ere wie ere toekomt en laten we heel eerlijk zijn er loopt nu geen talent rond met de top kwaliteiten van Cruijf destijds .
dus zuinig zijn op de salarissen alleen Hamdoui snoept al jaarlijks 2 miljoen uit de pot en Mijnheer heeft nog 3 jaar te gaan
Avatar van Psychevore
Door Psychevore, woensdag 4 juli 2012 21:17
Ik ben het volledig met Cruijf eens, wat niet heel vaak gebeurd.

Maar het "maximaal een 3 jarig contract" beleid vind ik verschrikkelijk.