Ajax Showtime Homepage

Vertonghen schakelt advocaat in

WEER DREIGT EEN RECHTSZAAK - Jan Vertonghen heeft advocaat Harro Knijff ingeschakeld om te kijken naar de clausule in het contract waarin zou staan dat hij recht heeft op vijftien procent van de transfersom. Knijff heeft de boel bekeken en steunt Vertonghen en zijn zaakwaarnemer Mustapha Nakhli.

'Ik trek een andere conclusie dan Ajax. Jan staat volledig in zijn recht', zegt Knijff in het Algemeen Dagblad.

Ajax is van mening dat de vijftien procent alleen van toepassing is op de gelimiteerde transfersom van twintig miljoen euro. Volgens het kamp Vertonghen geldt dit ook voor lagere bedragen. (foto: VI Images/Orange Pictures)


Wat moet Ajax volgens jou doen met de 15 procent van de transfersom van Vertonghen waar de speler meent recht op te hebben?



(3397 stemmen)


Archief Ajax Showtime

Heb je tips, vragen, wil je adverteren of samenwerken? Mail ons: info@ajaxshowtime.com.
Spelling en grammatica mede dankzij Gremlinskaffa.

Plaats een reactie

Om een reactie te kunnen plaatsen moet u ingelogd zijn, heeft u nog geen account kunt u zich hieronder registreren.

Login

Registreren

Beschikbaarheid van gebruikersnaam   E-mail adres nieuw   Wachtwoord validatie  

Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden

Reacties

Laatste video's:

Ajax-dames verliezen van PSVDe trilogie: De vedettes (Ajax TV)Ajax B1 wint de beker (FC Groningen TV)Koolhoven en Dekker over Ajax (Copa TV)Hoogtepunten Ajax-Spurs (Copa Amsterdam)Samenvatting Ajax A1-Chelsea Ghana A1
Avatar van MarnixA77
Door MarnixA77, vrijdag 6 juli 2012 12:14
Ajax had niet moeten instemmen met 12 .mil. eigen fout.
Avatar van goalbein12
Door goalbein12, dinsdag 3 juli 2012 16:42
Wat zitten jullie jan aftekraken als dat in zijn contract staat heeft hij daar gewoon recht op. Jan is en blijft een held die ajax dit jaar kampioen heeft gemaakt.
Avatar van elio
Door elio, maandag 2 juli 2012 21:01
Lekker oprotten jantje!!
Alles wat je ben heb je aan de club te danken.
En anders ga je maar lekker naast el hamlap zitten.
Kom aub niet terug voor een afscheid want dat verdien je op deze manier zeker niet!
Je gaat in engeland geld verdienen waar 99% van het stadion alleen van kan dromen en jij zit te janken over je bonusje??!!
Oprotten!!!
Avatar van Bjornisajaxcied
Door Bjornisajaxcied, maandag 2 juli 2012 15:32
Reactie op Cruijff4ever, maandag 2 juli 2012 13:07
Beetje onzin Jan! Maar goed om te weten, dan moet Spurs er nog maar iets bijdoen, maar het is duidelijk dat Ajax in deze vorm niet tevreden is met het te ontvangen bedrag en als Jantje geen water bij de wijn wilt doen, zodat Ajax alsnog het gewenste bedrag krijgt, dan zal de Spurs wat meer moeten betalen. Feit blijft, dat Ajax meer wenst te zien dan 11,5 miljoen minus 15%
als je vertonghe tegen houd, komt ie 1 nooit meer terug 2 loop je heleboel geld mis, en 3 geef hem die 15 % hij heb het meer dan verdient, zowel dit jaar als de afgelopen 2 seizoen, ja ook onder jol was hij fenomenaal!

gun het die jongen klaar.
Avatar van Bjornisajaxcied
Door Bjornisajaxcied, maandag 2 juli 2012 15:30
even sirrieus? waar hebben we het over? het is maar 2 miljoen, dat haal je er zo uit met de extra bonussen lijkt mij.

echter een rechtzaak zal veel duurder uit pakken, en vind ik nog kant nog wal slaan..

geef die 2 miljoen mee, klaar! voor 5 miljoen, moisander ophalen klaar.
Avatar van Cruijff4ever
Door Cruijff4ever, maandag 2 juli 2012 13:07
Beetje onzin Jan! Maar goed om te weten, dan moet Spurs er nog maar iets bijdoen, maar het is duidelijk dat Ajax in deze vorm niet tevreden is met het te ontvangen bedrag en als Jantje geen water bij de wijn wilt doen, zodat Ajax alsnog het gewenste bedrag krijgt, dan zal de Spurs wat meer moeten betalen. Feit blijft, dat Ajax meer wenst te zien dan 11,5 miljoen minus 15%
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 1 juli 2012 20:07
Reactie op Stapleton, zondag 1 juli 2012 17:06
Ik hoop idd dat deze 2 snel vervangen worden. Maar ook technisch hart zegt dat het bod wat gedaan is markt conform is. Tja, ik denk dat rond de 5 een prima bedrag is voor een speler als Narsingh. Wordt alleen maar meer waard. Afgelopen 2 kampioenschappen natuurlijk wel een nodige geluk bij komen kijken. 3x een inhaalrace is niet goed voor onze gezondheid. ;-) Ajax wil doorgroeien, dan moet er toch ook wel wat geïnvesteerd worden.
Als Ajax Narsingh erbij zou krijgen, zou ik zeer tevreden zijn over de selectie...dan weet ik zeker dat Ajax weer kampioen word.

De afgelopen seizoenen waren inderdaad bloedstollend en niet goed voor het hart:))). Ajax wil ook doorgroeien...we zullen zien of dat lukt;)
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, zondag 1 juli 2012 17:06
Reactie op alibabba, zondag 1 juli 2012 16:55
Laten we dan maar hopen dat de nieuwe RvC die 2 gaan vervangen maar ik moet het nog eerst zien..ik vind het bovendien toch wel erg raar dat Ajax er niet uit kan komen mbt Narsingh. Het verschil tussen vraag en aanbod is 2 miljoen.. Daarbij kan ik me nog herinneren dat Ajacieden des duivels waren vorig jaar dat psv zo slagvaardig was op de transfermarkt...nu is het hetzelfde...laat het TH eens rustig hun gang gaan..2 kampioenschappen op rij kan ik me herinneren terwijl voor aanvang van de afgelopen 2 seizoenen men totaal niet positief was..
Ik hoop idd dat deze 2 snel vervangen worden. Maar ook technisch hart zegt dat het bod wat gedaan is markt conform is. Tja, ik denk dat rond de 5 een prima bedrag is voor een speler als Narsingh. Wordt alleen maar meer waard.
Afgelopen 2 kampioenschappen natuurlijk wel een nodige geluk bij komen kijken. 3x een inhaalrace is niet goed voor onze gezondheid. ;-) Ajax wil doorgroeien, dan moet er toch ook wel wat geïnvesteerd worden.
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 1 juli 2012 16:55
Reactie op Stapleton, zondag 1 juli 2012 16:13
Ten eerste kijk ik graag naar de toekomst. Die is wat belangrijker. En nu vooral de korte termijn, lees het komende seizoen. Dat die 2 er nog zitten is logisch. Een beursgenoteerde onderneming kan (mag zelfs) niet zonder een directie en aangezien er pas sinds heel kort een nieuwe RvC zit zal e.e.a. binnen afzienbare tijd geregeld worden. Nu lijkt het me even dat de sportieve zaken (lees transfers) voorrang moeten krijgen. Als het seizoen eenmaal begonnen is, zullen Weijers en co heus wel de directie nieuw inrichten. Dat jij er volgens Sulejmani niks mis mee, verbaast mij. Daar is toch wel iedereen het over eens dat die man totaal niks bracht en zo voorspelbaar is. Bovendien loopt zijn contract af dus is het volgens het technisch hart bijtekenen of vertrekken. Ik hoop op het laatste voor een leuk prijsje (als dat nog lukt) En ja, die 16,5 is sowieso kapitaalsvernietiging geweest, wat er ook gebeurd.
Laten we dan maar hopen dat de nieuwe RvC die 2 gaan vervangen maar ik moet het nog eerst zien..ik vind het bovendien toch wel erg raar dat Ajax er niet uit kan komen mbt Narsingh. Het verschil tussen vraag en aanbod is 2 miljoen..

Daarbij kan ik me nog herinneren dat Ajacieden des duivels waren vorig jaar dat psv zo slagvaardig was op de transfermarkt...nu is het hetzelfde...laat het TH eens rustig hun gang gaan..2 kampioenschappen op rij kan ik me herinneren terwijl voor aanvang van de afgelopen 2 seizoenen men totaal niet positief was..
Avatar van cruijffthebest
Door cruijffthebest, zondag 1 juli 2012 16:38
Jantje moet niet zo zeiken, maar gewoon ook meewerken, want hij wil tenslotte weg en deze houding had ik van hem niet verwacht, echt heel sneu om over te praten.
Jan, ga eens een week in bijvoorbeeld een varkensslachterij werken, dan ga je NOOIT meer zo zeiken en piepen, bah!!!!!!
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, zondag 1 juli 2012 16:13
Reactie op alibabba, zondag 1 juli 2012 16:04
Oude koeien? 4 maanden geleden was het nog dat de directie tegenover Cruijff en co zaten!! Je moet het toch met me eens zijn dat het hoogst opmerkelijk is dat die 2 er nog zitten? Feit is ook dat het TH er evenmin iets aan kan doen als Narsingh niet naar Ajax komt!! Sulejmani heeft afgelopen seizoen 11 goals gemaakt als rechtsbuiten en daar is niets mis mee....ik zie Narsingh ook graag komen, maar niet voor elke prijs..Sulejmani is de man van 16 miljoen, dus daar kan je prima mee verder...hij heeft notabene 16 miljoen gekost dus pure kapitaalsvernietiging als je hem persé wilt vervangen..
Ten eerste kijk ik graag naar de toekomst. Die is wat belangrijker. En nu vooral de korte termijn, lees het komende seizoen.
Dat die 2 er nog zitten is logisch. Een beursgenoteerde onderneming kan (mag zelfs) niet zonder een directie en aangezien er pas sinds heel kort een nieuwe RvC zit zal e.e.a. binnen afzienbare tijd geregeld worden. Nu lijkt het me even dat de sportieve zaken (lees transfers) voorrang moeten krijgen. Als het seizoen eenmaal begonnen is, zullen Weijers en co heus wel de directie nieuw inrichten.
Dat jij er volgens Sulejmani niks mis mee, verbaast mij. Daar is toch wel iedereen het over eens dat die man totaal niks bracht en zo voorspelbaar is. Bovendien loopt zijn contract af dus is het volgens het technisch hart bijtekenen of vertrekken. Ik hoop op het laatste voor een leuk prijsje (als dat nog lukt)
En ja, die 16,5 is sowieso kapitaalsvernietiging geweest, wat er ook gebeurd.
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 1 juli 2012 16:04
Reactie op Stapleton, zondag 1 juli 2012 15:13
Pfff, jij bent wel erg van het oude koeien uit de sloot halen. Feit is dat de directie noch Henrichs er niks aan kunnen doen als Narsingh niet komt. Wel is het dan aan het technisch hart en niemand anders om met een alternatief te komen. Daar gaat het sec over. Met alle respect voor jouw mening maar Ebicillio en Sulejmani zijn gewoon niet goed genoeg. Sulejmani zeker niet als rechtsbuiten. Lukoki en de Sa moet je maar zien of die kunnen aanhaken. Cruyff zegt terug naar de Europes top te willen (niet echt realistisch overigens), dan moet je wel voor de best mogelijk spelers gaan. Kortom, dan moet de lat wel hoger gelegd worden en moet men afscheid nemen van genoemde spelers....
Oude koeien? 4 maanden geleden was het nog dat de directie tegenover Cruijff en co zaten!! Je moet het toch met me eens zijn dat het hoogst opmerkelijk is dat die 2 er nog zitten? Feit is ook dat het TH er evenmin iets aan kan doen als Narsingh niet naar Ajax komt!!

Sulejmani heeft afgelopen seizoen 11 goals gemaakt als rechtsbuiten en daar is niets mis mee....ik zie Narsingh ook graag komen, maar niet voor elke prijs..Sulejmani is de man van 16 miljoen, dus daar kan je prima mee verder...hij heeft notabene 16 miljoen gekost dus pure kapitaalsvernietiging als je hem persé wilt vervangen..
Avatar van anakush600
Door anakush600, zondag 1 juli 2012 15:52
Ajax fans: We hadden heel weinig tijd om te stemmen voor Ajax, een belangrijke overwinning in de enquête! Als fans, we moeten deze tijd nemen om het einde! Ga in op de link en stem zo veel Ajax! Door te klikken op de "back" / "Refresh" / "kleur weer", kunnen we wijzen op geen einde! Hier is de link- https://docs.google.com/spreadsheet/viewform?formkey=dDZSd3dORnVTb056RlBMQ2NsVVZ0cEE6MQ#gid=0
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, zondag 1 juli 2012 15:13
Reactie op alibabba, zondag 1 juli 2012 15:00
Ik heb nergens gezegd dat het TH het oneens was met het bod of salarisvoorstel...ik zeg dat de directie een transfer definitief doorgang kan laten vinden en de uiteindelijke beslissingsBEVOEGDHEID heeft..als de directie zegt dat er niet meer uit te geven is, is het logisch dat het TH daar mee eens is...de directie ( Slop, vd.ZaaT ) was een aantal maanden geleden nog TEGENSTANDER van het TH ( rechtszaak ), of ben je dat vergeten? Hennie HenniKs is van hetzelfde laken een pak en had het liefste gewild dat ten HaTe de rechtszaak had gewonnen ( HenniKs is namelijk een groot voorstander van Louis v.Gaal ). Ze doen zich nu voor als de grootste vrienden van Cruijff en het TH, puur om eigen gewin, maar je bent een enorme DOEMDENKER als je gelooft in die ommekeer....deze mensen zullen er alles aan blijven doen om de Cruijff-visie onderuit te schoppen, net als een aantal maanden geleden!! En als Narsingh niet naar Ajax gaat....v.Duivenbode, die ik zeer hoog heb zitten, heb ik meermaals horen praten over Ajax...hij zei duidelijk dat Ajax eerst intern moest kijken om de spelersgroep op orde te krijgen alvorens naar een eventuele aankoop over te gaan...een aankoop moest een duidelijke versterking zijn...Narsingh zou zeker een versterking zijn, maar het is graag of niet!! En je hebt het over alternatieven....voor de buitenplekken hebben we Ebecilio, Lukoki, de Sa, en Sulejmani onder contract dus hoezo alternatieven? Bergkamp, Jonk, Frank de Boer en alle geweldige oud-voetballers die die gasten trainen kunnen het optimale uit een speler halen!! Vorig jaar riep ook iedereen dat psv het zo geweldig deed met de aankopen die ze deden en dat ze Ajax weer aftroefde, maar Ajax werd kampioen terwijl Sightorsson, Boerrigter, vd.Wiel en Sulejmani het merendeel geblesseerd waren!!!
Pfff, jij bent wel erg van het oude koeien uit de sloot halen. Feit is dat de directie noch Henrichs er niks aan kunnen doen als Narsingh niet komt. Wel is het dan aan het technisch hart en niemand anders om met een alternatief te komen. Daar gaat het sec over.
Met alle respect voor jouw mening maar Ebicillio en Sulejmani zijn gewoon niet goed genoeg. Sulejmani zeker niet als rechtsbuiten. Lukoki en de Sa moet je maar zien of die kunnen aanhaken. Cruyff zegt terug naar de Europes top te willen (niet echt realistisch overigens), dan moet je wel voor de best mogelijk spelers gaan. Kortom, dan moet de lat wel hoger gelegd worden en moet men afscheid nemen van genoemde spelers....
Avatar van alibabba
Door alibabba, zondag 1 juli 2012 15:00
Reactie op Stapleton, zondag 1 juli 2012 13:51
Je bent een hardnekkig slechte lezer. Ik heb het over de scouting, over het zoeken en vinden van een goede rechtsbuiten bijvoorbeeld. Slop komt pas in beeld als het over de centjes gaat. Dus eerst is het aan het technisch hart om met de juiste speler(s) te komen. Tot op heden is nog nooit iets niet doorgegaan wat betreft het aantrekken van spelers omdat directie iets niet wil. Over Narsingh bijvoorbeeld; het technisch hart staat achter het bod wat door Slop namens Ajax bij Hveen is neergelegd. Ook met het salarisvoorstel was het technisch hart meer dan content. De Boer sprak van een 'uitstekende aanbieding'. Als Narsingh (en Hveen) niet akkoord gaan kan je iedere keer wel Slop, van der Aat en Henrichs (dat zijn hun namen) de schuld geven, maar dat is dus complete onzin. Zoals het er nu naar uitziet gaat Narsingh naar PSV. Dan is het aan het technisch hart om met alternatieven te komen. En niemand anders.
Ik heb nergens gezegd dat het TH het oneens was met het bod of salarisvoorstel...ik zeg dat de directie een transfer definitief doorgang kan laten vinden en de uiteindelijke beslissingsBEVOEGDHEID heeft..als de directie zegt dat er niet meer uit te geven is, is het logisch dat het TH daar mee eens is...de directie ( Slop, vd.ZaaT ) was een aantal maanden geleden nog TEGENSTANDER van het TH ( rechtszaak ), of ben je dat vergeten? Hennie HenniKs is van hetzelfde laken een pak en had het liefste gewild dat ten HaTe de rechtszaak had gewonnen ( HenniKs is namelijk een groot voorstander van Louis v.Gaal ). Ze doen zich nu voor als de grootste vrienden van Cruijff en het TH, puur om eigen gewin, maar je bent een enorme DOEMDENKER als je gelooft in die ommekeer....deze mensen zullen er alles aan blijven doen om de Cruijff-visie onderuit te schoppen, net als een aantal maanden geleden!!

En als Narsingh niet naar Ajax gaat....v.Duivenbode, die ik zeer hoog heb zitten, heb ik meermaals horen praten over Ajax...hij zei duidelijk dat Ajax eerst intern moest kijken om de spelersgroep op orde te krijgen alvorens naar een eventuele aankoop over te gaan...een aankoop moest een duidelijke versterking zijn...Narsingh zou zeker een versterking zijn, maar het is graag of niet!! En je hebt het over alternatieven....voor de buitenplekken hebben we Ebecilio, Lukoki, de Sa, en Sulejmani onder contract dus hoezo alternatieven? Bergkamp, Jonk, Frank de Boer en alle geweldige oud-voetballers die die gasten trainen kunnen het optimale uit een speler halen!!

Vorig jaar riep ook iedereen dat psv het zo geweldig deed met de aankopen die ze deden en dat ze Ajax weer aftroefde, maar Ajax werd kampioen terwijl Sightorsson, Boerrigter, vd.Wiel en Sulejmani het merendeel geblesseerd waren!!!
Avatar van Andre3000
Door Andre3000, zondag 1 juli 2012 14:05
Hoe kan dit nu weer jongens? hey Alibaba..ik heb Frank al een tijdje niet op Frank gereageerd...maar ja...wat hij zegt klopt gewoon. Het feit dat het TH achter de beslissingen staan is waar. Ik denk dart Jonk echt een stap terug moet doen...het kan toch niet waar zijn dat Narsingh naar pisvee gaat? Komop! Aan het werk directie en TH! We moeten die narsingh binnenhalen. En met Jan moet het ook goed geregeld worden..vind dit een zotte vertoning als Jan met een advocaat aankomt...pfff...EH zit ook nog op de bank...die moet ook eens weg!!!!
Avatar van Stapleton
Door Stapleton, zondag 1 juli 2012 13:51
Reactie op alibabba, zaterdag 30 juni 2012 21:23
Hé Frenk of Frank;)...daar zijn we weer:)))))) Ik ben het wederom compleet oneens met je..hoe kan het anders:)))). Zoals je weet:)))) is het nu zo dat Slop en/of vd.ZaaT beslissingsbevoegd zijn om een transfer definitief vast te leggen....want zoals ik jou eerder heb uitgelegd; het technisch hart kan formeel NIETS beslissen zonder een directie daarboven. Zegt het technisch hart JA en de directie ( Slop, vd.ZaaT ) NEE, gaat het NIET door.... Ik wil eerst jou antwoord hierop, voordat je WEER heel onduidelijk word:))))
Je bent een hardnekkig slechte lezer. Ik heb het over de scouting, over het zoeken en vinden van een goede rechtsbuiten bijvoorbeeld. Slop komt pas in beeld als het over de centjes gaat. Dus eerst is het aan het technisch hart om met de juiste speler(s) te komen. Tot op heden is nog nooit iets niet doorgegaan wat betreft het aantrekken van spelers omdat directie iets niet wil. Over Narsingh bijvoorbeeld; het technisch hart staat achter het bod wat door Slop namens Ajax bij Hveen is neergelegd. Ook met het salarisvoorstel was het technisch hart meer dan content. De Boer sprak van een 'uitstekende aanbieding'. Als Narsingh (en Hveen) niet akkoord gaan kan je iedere keer wel Slop, van der Aat en Henrichs (dat zijn hun namen) de schuld geven, maar dat is dus complete onzin. Zoals het er nu naar uitziet gaat Narsingh naar PSV. Dan is het aan het technisch hart om met alternatieven te komen. En niemand anders.
Avatar van Fresh
Door Fresh, zondag 1 juli 2012 13:08
Jan staat in z'n recht, maar Ajax ook zolang Spurs niet aan zijn gelimiteerde tranmsfersom willen voldoen. Tis kiezen of delen voor Jantje. Spurs wil te weinig voor m betalen (die willen m blijkbaar toch niet graag genoeg) en door van z'n percentage af te zien, kan ie zelf z'n transfer verwezenlijken.
Avatar van Darkbird
Door Darkbird, zondag 1 juli 2012 08:52
Reactie op marinus24, zaterdag 30 juni 2012 14:51
Ik begin mijn als Ajax supporter een beetje ongemakkelijk te voelen dat het allemaal zo moet gaan.
Naar mijn weten heeft Jan nog gewoon een contract bij Ajax, hij wil graag naar Tottenham, die willen niet heel veel betalen. Ajax akkoord met een in mijn ogen te lage transfersom en daar moet nogmaals 15% af? Ik denk dat je als speler dan maar water bij de wijn moet doen.

Simpel rekensommetje, Jan verdient hier een miljoen, bij de spurs zou een veelvoud kunnen zijn. Stel 2.5. Jan wil graag die 15% hebben, Ajax niet mee eens, bedrag van rond de 2 miljoen hebben we het dan over. Dus bij vertrek bij Ajax zal hij 4,5 miljoen opstrijken. Blijft hij hier is dat maximaal 1,5 inclusief premies.

Dan ben ik benieuwd hoe hoog de tekenpremie is bij de Spurs voor een transfervrijespeler volgend jaar.....

En voor wat betreft Ajax, het is geen liefdadigheids instelling voor spelers meer! Ajax is het belangrijkste niet de individuele speler!
Avatar van ajaxf4n
Door ajaxf4n, zaterdag 30 juni 2012 22:59
Vertonghen moet niet janken,
Hij heeft al meer geld dan de gemiddelde Nederlander..
En dan zeikt ie over geld..
Wat een miskleun.

Overigens wel een goede verdediger